Combino, meleg vagy?
2007. június 07. írta: politicus

Combino, meleg vagy?

"Különféle megoldásokat próbálgatnak a BKV szakemberei, hogy megoldják a Combinók hűtését még a kánikula beköszönte előtt" - írja a HVG Online.

3 megoldáson törik a fejüket a BKV mérnökei, amelyek közül az egyik jobb, mint a másik. Hát lássuk:






  1. A villamosok nyitható ablakfelületeit dupláznák meg; (itt tehát arról van szó, hogy a darabonként kb. 1 milliárd forintos villamosokon elkezdenek barkácsolni, szétvágják azokat és új ablakokat illesztenek be. Teljesen jó. Olyan ez, mintha az általunk vett gépkocsira akarnánk még egy ajtót házilag barkácsolni.)
  2. Megfordítanák a villamos szellőztetőrendszerének működési irányát, így a fordítva forgó ventillátorok nem a kinti meleg levegőt fújnák az utastérbe, hanem a benti, izzadtságtól teli levegőt szippantanák onnan ki; (Addig jó, hogy kiszippantja a levegőt, de utána hogy kerül vissza levegő az utastérbe és az honnan fog jönni...???)
  3. Az eleve légkondicionált vezetőfülkén ejtett, 10-15 centis lyukon keresztül juthatnának az utasok - legalábbis a vezetőfülke közelében állók - enyhet adó, friss levegőhöz. (nekem speciel ez a kedvencem. A villamos az egyik leghosszabb ilyen jellegű jármű Európában. Rögtön adódik is a matematikai kérdés: Mennyi időre van szükség ahhoz egy 10-15 cm-es lyukon keresztül, hogy egy Combino méretű járművet 21 fokra lehűtsünk?)
Engem már lehet is hűteni, mert az ilyenektől száll el az agyam...

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr1894377

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ergé 2007.06.07. 15:16:38

2-re megoldás: a magyar űrkutatási program részeként a kiszívott levegőt nem pótolják, hanem vákuumot hoznak létre, és a Combino utasai légüres térben, lebegve járhatják be a várost.

A tudomány mai állása szerint még soha nem kísérleteztek tömeges lebegéssel, így a magyar űrkutatás a világ élvonalába fog röppenni. Az űrműszer-cégek már kopogtatnak az SZDSZ-es miniszterek ajtaján.

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2007.06.07. 15:17:29

Azt hiszem, ma volt szerencsém az egyik próbadarabhoz, ahol a sofőr mögötti részen elviselhető volt a klíma. De a többi... Nagy durvaság lesz itt júliusban-augusztusban.

Bummer 2007.06.07. 15:31:11

Nem tudom, miért ennyire a Combino miatt sír mindenki, a 3-as metrón és a HÉV-en sokkal melegebb van, utóbbin még légcserélő sincs, se ki, se be, ráadásul ezeken az utasok általában nem 6-7 percet (3-4 megállót) utaznak, hanem kétszer ennyit.
Sokkal fontosabb lenne ezeket felújítani, igaz, az nem ennyire látványos.

smalladam · http://www.hirszerzo.hu 2007.06.07. 15:37:01

Voltmár. A régebbi villamosokon sincs légkondi, de ott a nagyobb ablakok miatt jó a légjárás, és a combinon is ezt tapasztaltam az ablak közelében, szóval ez a megoldás annyira nem hangzik hülyeségnek. Na persze nyilván nem barkács kivitelben, de szerintem azt nem is lehetne megcsinálni.

bugris 2007.06.07. 15:37:29

"miért ennyire a Combino miatt sír mindenki"

Az ára, az átadás időpontja (XXI. század), meg a körülötte csapott nagy reklám miatt.

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2007.06.07. 15:45:43

Bummer: Én pl. azért sírok előszeretettel, mert a Siemens úgy nyert a villamostenderen, hogy ő adta a legdrágább ajánlatot. Közben a könnyűszerekezetű villamos megszűnt könnyűszerkezetűnek lenni (az alumínium váz hajlamos volt a törésre), s kiderült, hogy az utastér hűtése sem megoldott...
Magyar modernizáció, muhaha. :]

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2007.06.07. 16:07:59

á, butapesti polgártproliturat nem érdekli az ára, pláne a botrány, de majd szavaz gáborkára megint. közben olvad róla a zsír is.
téboly.
amúgy igaz, a metrón sem nagy élvezet 5 percet sem utazni...pláne 20-at. tenyérnyi az ablak azon is.
hő. guta.

mennyire találó volt vmi ellenzékieskedő alak heppeningje, hogy állatszállításra törvényileg alkalmatlana meleg miatt, mi meg még fizetünk is érte...

ilyenkor ütni szeretnék, a felelősöket...

politicus · http://ufi.blog.hu 2007.06.07. 16:30:53

Tényleg vót... upsssz... ::))

Igaz: újszülöttnek minden vicc új.:)

politicus · http://ufi.blog.hu 2007.06.07. 16:31:50

Bummer

Melyik HÉV került 1 milliárdba???


Bummer 2007.06.07. 16:35:25

politicus, a HÉV-et is már vagy háromszor felújították, aztán egy 5000 Ft-os ventilátort képtelenek voltak beszerelni.
Egyébként tavaly 1.2 milliárd Ft-ot költöttek a szentendrei HÉV felújítására, aminek hatására hosszabb lett a menetidő.
Ha már kidobott pénz, akkor a Combino szinte egészen jó ár/érték arányban van (van benne 5000 Ft-os ventilátor és nem rázza ki a beled és még babakocsival is fel lehet szállni)

politicus · http://ufi.blog.hu 2007.06.07. 16:49:15

Azért hol tart a világ Magyarországon, hogy egy Combino típusú projektet egészen jó ár/érték arányúnak lehet nevezni, nem?

Bummer 2007.06.07. 17:19:27

"A Combino Európa legfejlettebb villamosprojektje" mondta Antal Attila. :-)))

abuhasz 2007.06.07. 21:51:38

Túlbuzgó BKV szakemberek bizonyítanak majd főpolgármester úrnak, és túlóra megfizetése ellenében (pár milliárdé') elvégzik az első kettő beavatkozást együttesen... így ami levegőt majd elszippant a rendkívül ötletes kifele-ventillátor, az újonnan szélesre barkácsolt ablakokon beáramlik. Ezt realizálva javításként (15-20 éves újabb milliárdos projekt, ami tuti választási győzelemhez elegendő ígéret lesz demszkygradban) majd elvégzik a harmadik műtéti eljárást is, hogy a vezetőfülke cool levegője mehessen a proletárnépséghez cirkulálni ki-be-ki-be.... addig pedig 2048-ig pótlóbuszok szállítják az utasokat a virtuális realitásban.
Még több, még még sokkal több TüRELMET kérünk az utasoktól, és majd meglássuk mennyivel jobb lesz az életünk és unokáink élete!

dejavubazz 2007.06.07. 22:10:32

4. lehetoseg:
A combinokat "kabriositjak", azaz lemetszik a tetejuket. Az utasok napszuras elleni vedelmet az utazas idejere az ajtoknal osztogatott szolgalati sapkakkal oldjak meg. (A sapkak lezallaskor az ajtonal allo bkv alkalmazottnak leadandok.)

Note: legkesobb novemberben tendert kiirni a combinok telieseitesere.

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2007.06.07. 22:11:40

dejavubazz: zseniális ötlet. :)

dowNLoad 2007.06.07. 22:34:14

hahaha ez semmi, az intercity megvan vagy 15éve, de azóta a menetidő 20 perccel több!!!! lett (230km-es távon) és légkondi sincs csak 5-6éve, de szar,(nyáron csak ritkán működik, pedig anélkül szauna) pedig helyjegy+jegyárak mennek töretlenül felfelé.
(a szolgáltatás relatív színvonala folyamatosan csökken)

Gabe 2007.06.08. 09:14:06

Ki is van írva a vasútnál, hogy kétféle légkondi van, de egyik se tud a kinti 40 fokól 21-et csinálni. Keresztkérdés a kaluznak: az első osztályon mért van 17? (IC törzskártyával utazom, ami 10 ft megtakarítás és első osztály -- mielőtt még...)

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2007.06.08. 09:18:17

Gabe: új arisztokrata! Új arisztokrata! ;]

Gabe 2007.06.08. 09:21:26

Mielőtt még mildi nekem esik MÁV-ügyben: nagyoin kedves pénztásossal találkoztam a héten a Keletiben! Nos rendesen látni, hogy az 1. osztályon felöltözött emberek ülnek, annyira hideg van (ezévben 2X fáztam már meg), ráadásul mintha a WC-ből szívná a levegőt, mert olyan büdös van. (Vagy nem cserélik gyakran a vizet, ami jó kis legionárius betegség...)

Gabe 2007.06.08. 09:22:18

Ja, amúgy a köcsög mindenemet, mert elsőn utazom! (De nem sokáig, mert olcsóbb az autó)

hcrules 2007.06.08. 09:25:24

Az Intercity szolgáltatás színvonala szépen egyenletesen csökken... De miért is pont az lenne a kivétel?

DowNLoad: Debrecen-Budapest vonal?

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2007.06.08. 09:26:27

A legionárius betegség elég májernek hangzik, tekintélyparancsoló. :)

Gabe 2007.06.08. 09:34:14

Ja, Dr. House-ból tanulok.
süti beállítások módosítása