3 megoldáson törik a fejüket a BKV mérnökei, amelyek közül az egyik jobb, mint a másik. Hát lássuk:
- A villamosok nyitható ablakfelületeit dupláznák meg; (itt tehát arról van szó, hogy a darabonként kb. 1 milliárd forintos villamosokon elkezdenek barkácsolni, szétvágják azokat és új ablakokat illesztenek be. Teljesen jó. Olyan ez, mintha az általunk vett gépkocsira akarnánk még egy ajtót házilag barkácsolni.)
- Megfordítanák a villamos szellőztetőrendszerének működési irányát, így a fordítva forgó ventillátorok nem a kinti meleg levegőt fújnák az utastérbe, hanem a benti, izzadtságtól teli levegőt szippantanák onnan ki; (Addig jó, hogy kiszippantja a levegőt, de utána hogy kerül vissza levegő az utastérbe és az honnan fog jönni...???)
- Az eleve légkondicionált vezetőfülkén ejtett, 10-15 centis lyukon keresztül juthatnának az utasok - legalábbis a vezetőfülke közelében állók - enyhet adó, friss levegőhöz. (nekem speciel ez a kedvencem. A villamos az egyik leghosszabb ilyen jellegű jármű Európában. Rögtön adódik is a matematikai kérdés: Mennyi időre van szükség ahhoz egy 10-15 cm-es lyukon keresztül, hogy egy Combino méretű járművet 21 fokra lehűtsünk?)