Az annyit is ér
2011. március 20. írta: Doktor Kottász

Az annyit is ér

  Lázár János beszéde kapcsán tulajdonképpen sejthető volt előre minden. Az izgatott arcú Török Zsolt, a Fidesz őszödi beszédéről szóló Jobbik-közlemény, az LMP szegényezése, a durrogó posztokkal teli blogoszféra. Várom továbbá TGM és Ferge Zsuzsa jajszavaktól hemzsegő írásait a Népszava és a Népszabadság hétvégi mellékletében, valamint a kormánypárt közleményét, ami az egészségre káros határértéket jócskán meghaladó mértékben tartalmazza a következő szövegpaneleket: „kontextusából kiragadott szöveg”, „manipulált hangfelvétel”, „az elmúlt nyolc év”.

  Úgyhogy csendben említem csak meg Gellért vezérkommentjét, amelynek tartalmával magam egyet is értenék, csak hát a helyzet, hogy ez nem pusztán „egy baloldali nézetrendszerű társadalom”. Fájó szívvel kell megállapítanom, hogy édes hazám, egyetlen köztársaságom még mindig egy olyan ország, ahol Lázár gondolatait egy progresszív nézeteket valló, igazi reformpolitikus gyakorlatilag minden különösebb botrány nélkül választóinak az arcába vághatja. Egy jobboldali politikus meg - Lázár esetében ráadásul nem is minden alap nélkül - kapásból arrogánssá és pökhendivé válik, ha ilyeneket mond.

  Ezért egy bő kétszáz fős frakciót irányító és összehangoló, ráadásul híresen jó taktikusnak tartott politikustól a minimum az, hogy van annyi valóságérzete, hogy nem fogalmaz ilyen élesen, és képben van azzal is, hogy hiába városának elsöprő, szavazatokban is vastagon megmutatkozó bizalma: ellensége is van, aki vadászik az ilyen és hasonló mondataira. De ez még mindig csak stílus kérdése, az igazán meredek szerintem az utolsó, kicsit zavaros rész.

  Mert azt a félmondatot, hogy „átváltották az euróbetétet, átváltották a svájci betétet” én nagyon nem akarom összehangolni a munka becsületét zengő, előző bekezdéssel. Ez a devizásdi ugyanis a zavarosban halászóknak jó, akaratlanul is nekik üzen, őket bátorítja egy olyan országban, ahol fel és le ugrál a nemzeti valuta, mint hülye gyerek a trambulinon. A magam részéről egy konzervatív (vagy milyen), kormánypárti politikustól azt várom el, hogy azon dolgozzon, hogy ez a fajta ügyeskedés egyszerűen ne érje meg. Teremtsen olyan viszonyokat, hogy még az ügyeskedő is dolgozni akarjon. Mert azzal a sokszor hallott orbáni frázissal egyet tudok érteni, hogy a sikeres, tehetős és tehetséges emberekre szüksége van az országnak, de ez nem jelentheti azt, hogy mindenki vessen be mindent és még annál is többet azért, hogy tehetős legyen.

  Úgyhogy inkább dolgozni kéne. Mert amelyik politikai erő, ekkora felhatalmazással, az ilyen kósza viszonyok ellen nem tud, vagy nem akar tenni semmit, az annyit is ér, azt gondolom. Ez az én véleményem egyébként.

Update: A Fidesz időközben közzétette Lázár János 2008-as beszédének vágatlan változatát.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr922753214

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Lázár János lett a falu kapitalistája 2011.03.21. 11:23:30

Nagyjából eddigre sikerült végigolvasni a legújabb Lázár-gate kommentárjait, és nem tudok szabadulni a kétségbeeséstől, mennyire könnyen dobunk máglyára embereket ebben az országban; pláne nem tudom szó nélkül hagyni, mennyire torz és képmutató sokak é...

Trackback: Kedves Lázár János! 2011.03.20. 15:18:37

Ha fele annyi alázat lenne magában, mint amekkora arca van, akkor nem kellene megszületnie ennek a blogbejegyzésnek. De sajnos meg kell, mert semennyi sincs.Ebben az országban a legtöbben tisztességesen dolgoznak, gürcölnek, kaparnak és tepernek. Éjjel...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

devuscka 2011.03.20. 13:48:37

@szkeptikus_:
"hanem azért mert alap hibákat vét a politikai kommunikációjában. " - ez így van.

Bell & Sebastian 2011.03.20. 13:54:58

@szkeptikus_: Jogos, a protkó Judeas a pápista halpiacon. :)

Gabrilo · http://konzervatorium.blog.hu 2011.03.20. 13:56:09

Ez nem az első húzása. És tartok tőle, sajnos nem is az utolsó :((
Rajcsányi kollégának sajnos nincs igaza: ha egy kis üzletből felépített, államtól független nagyvállalkozó nyomna ilyet, akkor is gázos lenne a hangvétel, de legalább érthető.
Így viszont Lázár a Fidesz Kókája :(

Alfőmérnök 2011.03.20. 13:57:10

@szkeptikus_: "Menjen a levesbe. Nem sajnálnám."
Azt mondjuk én se.

Lew Archer 2011.03.20. 13:58:51

@Bloodscalp:

Ez a rész kissé enyhíti a megelőzőt:

"Ez az én véleményem egyébként, tehát én ahhoz a mércéhez tartom magam, hogy az ember, ha egyszerű kétkezi munkásember, akkor ahhoz a jövedelemhez képest érjen el valamit. Hogy ha egyetemi ember, akkor ahhoz a jövedelemhez képest érjen el valamit, de akinek a saját társadalmi viszonyaihoz képest semmire nem futotta, semmit nem tudott letenni az asztalra, az ne üljön például a képviselő-testületben."

Persze totál baromság így is, az anyagias kisvárosi erősember ostobasága, aki azt hiszi, hogy egy toronnyal többet épített a házára, mint a szomszéd, akkor már ő többet is ér.

Ettől a változattól se lesz Lázár se szimpatikus, se elfogadható, csak épp nem annyira brutális, mint a csonkított változat.

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2011.03.20. 14:02:39

@Lew Archer:
ez így van, csak már nincs kedvem lovagolni ezeken a fiúkon. a manipulált szöveggel bármilyen formában egyetérteni alemberség.
a manipulálatlan meg többé kevésbé, rendben van.

@Gabrilo: hozzászólásából /ami egyszerűen túllép a manipuláción/ azt látom, a fideszen belül keresendő a manipuláció forrása. tibibácsi nem szereti lázárt, mi? tudja mit, inkább lázár, mint tibi. :)

Gabrilo · http://konzervatorium.blog.hu 2011.03.20. 14:07:15

@Grift:

Elég egy hozzászólás, és megváltoztatja a véleményét? Komoly befolyásom van ezek szerint :)))
Az a helyzet, hogy Lázár Tibibácsi nélkül ma lópikula. Legyen ennyi elég.

Bell & Sebastian 2011.03.20. 14:08:42

@Grift: A Heti megmondás -díjra fel is terjesztem. :)

Lew Archer 2011.03.20. 14:09:10

@Grift:

Hát nem tudom, hallja, én azért fenntartásokkal vagyok az ilyen kisvárosi urakkal szemben, akiknek nem ember, aki nem épített nyolctornyú kacsapalotát az Ökörhajtó utcában, nem túl széles a látókörük, tudja.

Bloodscalp 2011.03.20. 14:18:11

@szkeptikus_: nem, nem értek egyet, ez nem az az ország ahol kemény munkával lehet jutni valamire

mandiner.blog.hu/2008/10/10/a_spekulans_szakma_vedelmeben

helyes cikk 2008-ból, hősünk is akkor nyilatkozta amit ha jól tudom

Veder1 2011.03.20. 14:28:32

"de akinek a saját társadalmi viszonyaihoz képest semmire nem futotta, semmit nem tudott letenni az asztalra, az ne üljön például a képviselő-testületben."

Ez azért vicces, akkor ő mit is keres a képviselő-testületben? Mit is tudott letenni az asztalra mielőtt képviselő lett?

devuscka 2011.03.20. 14:29:00

@Lew Archer:
na, megnéztem a 'bocsánatkérést' atv-ben. azt kell,hogy mondjam rendben van: saját maga is ezért a mondatért kért leginkább elnézést:"Azt gondolom, aki nem vitte semmire az életben, az annyit is ér" -
Megnéztem mit reagált erre az indexet, végül is korrekt a cikk.
"A sajtótájékoztatót azzal kezdte, hogy vállalja a felelősséget, és elnézést kér. Ha kiforgatták a szavait, miért kér elnézést?

Elnézést kérek mindenkitől, akit ezek a félreérthető mondatok megbánthattak. A felelősséget a szavakért még akkor is vállalni kell, ha 2008-ban, és teljesen más szövegkörnyezetben hangoztak el, mert vannak, akik nem úgy értelmezték, ahogy értettem."
index.hu/belfold/2011/03/20/lazar_kiforgattak_a_mondataimat_de_elnezest_kerek/

a Hírszerző már csúsztat egy kicsit: "Lázár így értelmezi saját szavait" (Jellemző módon. Miért nem csodálkozok? )
hirszerzo.hu/belfold/20110320_lazar_janos_bocsanat

Bell & Sebastian 2011.03.20. 14:31:48

Is that real cocaine or is it speed? :)))

Tündér_Lala 2011.03.20. 14:35:07

Lázár ugye nem a szerénység szobra, de ezt eddig is tudtuk. Itt üt vissza az a sokak által elfogadott gondolkodás, hogy annyit kell keresni amennyit csak lehet. Nem kell, létezik önmérséklet.

Az eredeti szövegkörnyezetben azért más a dolog kicsengése, ahol olyanok támadták vagyoni helyzete miatt, akik mint kiderült a saját vagyonnyilatkozatukat meghamisították. A inkriminált mondatok - nem a kiemberekkel kapcsolatban - hanem politikus társai tevékenységével szembeni érvelésként hangzott el.

Ugyanakkor a félreérthető mondatokat már nem mossa le magáról, óvatosabb lehetne. Ez megint hasonlatos lesz a köteles beszédhez, amikor csak az első - bizonyos értelemben hamisított, értelméből kiforgatott, szöveg környezetétől megfosztott - információ jut el a közvéleményhez.

A szocik rágalmaznak, hazudnak és lopnak, ne higgyünk nekik !

Lew Archer 2011.03.20. 14:42:03

@devuscka:

Lehet itt bocsánatot kérni. Csakhogy a szövegből egész pontosan látszik, hogy a frakcióvezető úrnak az anyagiakon kívül egyéb értékmérője nincs.

Egy teljhatalommal rendelkező párt frakcióvezetője ennél szélesebb látókörrel kell rendelkezzen.

A szöveg teljes változata szerint is az a véleménye, hogy egy szegénységben élő bölcs nem lehet a szenátus tagja, de egy spekuláns felvásárló igen.

Még eldöntheti a Fidesz, hogy ezt az utat akarja-e járni.

Bell & Sebastian 2011.03.20. 14:45:31

Nagy sövegláda ez a Jani, kár, hogy továbbra is csak a tettei minősítik, nem a sövege. Esetleg ha vissa venne az orcájából, nagyon mekkössönnénk.

Bloodscalp 2011.03.20. 14:48:13

@Lew Archer: szerintem már döntöttek, pontosan tudták hogy milyen Lézer amikor a frakció élére választották sztem, a sz@r az hogy nyilvánosságot kapott

Veder1 2011.03.20. 14:50:06

@Lew Archer
"A szöveg teljes változata szerint is az a véleménye, hogy egy szegénységben élő bölcs nem lehet a szenátus tagja, de egy spekuláns felvásárló igen."

Engem még mindig az érdekel, hogy mégis kikerülve az egyetemről, önkormányzati fizetésből, hogy tudott "spekuláns felvásárlóvá" válni? Magyarul: honnan a lé?

Viktus 2011.03.20. 14:54:20

„egy baloldali nézetrendszerű társadalom” :D:D:D:D:D:D:D

Nem is tudom az ilyen karrier melyik rendszerben volt a megmondóembereknél:

"Egyetemi tanulmányai mellett 1995-től a hódmezővásárhelyi polgármesteri hivatal jegyzői irodájának volt gyakornoka. 1997 és 1999 között Rapcsák András polgármester személyi titkáraként tevékenykedett. 1998-ban az országgyűlési képviselői és a polgármesteri kampányok egyik szervezője volt. Ugyanebben az évben a Páneurópai Unió hódmezővásárhelyi szervezetének ügyvezető titkára lett. 1999–2000-ben az Országgyűlés Hivatalának alkalmazásában a képviselő-polgármester parlamenti titkára volt.

2000-ben belépett a Fidesz – Magyar Polgári Pártba. 2002-től a Magyar Kereszténydemokrata Szövetségben is tag lett.

A 2000. december 3-ai időközi önkormányzati és polgármester-választáson újra kampányfőnök volt, majd az ismét megválasztott polgármester politikai tanácsadója lett. Közvetlen irányítása alá tartoztak a titkársági, a kulturális és művészeti, a városmarketinggel kapcsolatos média- és oktatási ügyek, valamint a stratégiai várostervezési csoport.

Rapcsák András 2002. február 3-ai halála után lett a polgári összefogás hódmezővásárhelyi (Csongrád 6. vk.) országgyűlési képviselőjelöltje; 2002. április 7-én, az első fordulóban bejutott az Országgyűlésbe. Az Országgyűlés alakuló ülésén jegyzővé választották. 2002. október 20-án Hódmezővásárhely polgármestere lett."

Mennyi sok kemény meló :D tapasztalatszerzés a munka világában :D:D:D:D

Viktus 2011.03.20. 15:01:08

@Tündér_Lala:

Emezeknek sem nagyon lehet már hinni sajnos ...

minőségi_troll 2011.03.20. 15:01:15

@Viktus:

egy ország nemcsak a "munkásököl vasököl"-ből épül országgá

te szerencsétlen kicsinyes irigy

martonx 2011.03.20. 15:06:13

Pont ezért undorodtam meg a Fityisztől. Nem baj, hogy az ember néha hülyeséget beszél. A baj az, amikor nem ismeri el. Lézer Jani pedig másodszorra hibázott.
Ami ennél is nagyobb baj, az az,hogy aki láthatóan ennyire szarul politizál, attól milyen munkát várhatunk el politikusként?
És ami még ennél is nagyobb baj, hogy a Fityisz az ilyen szar alakokat még védi is. Én aFityisz helyében azt mondanám, hogy:
"Janikám semmi baj, majd a Tesco-ban árufeltöltőként dolgozva azt mondasz amit akarsz. Annyiszor beszélsz hülyeséget, ahányszor akarsz. Menj isten hírével, mutasd meg az embereknek, hogy kell árufeltöltőként sokra vinni!"

Viktus 2011.03.20. 15:10:24

@minőségi_troll:

Pedig ez annak a tipikus mintaképe ... lásd. a szocialista karrierek. Felkarolnak egy jó elvtársat aztán egyre feljebb lökik míg a végén féltucat különböző hangzatos címei meg kiváltságai lettek ... dolgozni meg azok dolgoztak-dolgoznak építenek akiket ezek lenéznek.

Lázár Janival nem lenne semmi baj, ha v.ha dolgozott volna v.mit, hogy kipróbálja milyen megélni abból ... mindjárt nem lenne ilyen beszédes problémája meg biztonságos autónak sem csak a Bentley, Maybachot ismerné , amelyekhez képest tényleg olcsóbb az Audi S8 ...

Téglagyári Megálló 2011.03.20. 15:11:41

@Doomhammer:

Nem ő hordozta Rapcsák táskáját?

Viktus 2011.03.20. 15:12:04

@martonx:

Megyes Tamás sem került ki máig a kalapból ... Jani miért kerülne pár ilyen kis pótlás belefér. Az más kérdés politikailag hosszútávon kifizetődő-é ... frakcióvezetőnek is Lázár Navracsicshoz képest radikális visszaesés volt.

Tündér_Lala 2011.03.20. 15:13:51

@Viktus: Ja kérem aki szeretne 20 évesen személyi titkár lenni, (vinni a nagy ember táskáját, stb. Kérem ez egy használható ember) az egy gyorsan felívelő pálya birtokosa lehet. Nincs új a nap alatt. :))

Viktus 2011.03.20. 15:19:58

@Tündér_Lala:

Na igen , és még a fiából is jó parti lesz a közpénzekből :D

Viktus 2011.03.20. 15:23:45

"Életrajzát megnézve és a magánszférában tett páratlan karrierje és teljesítménye után lehet, hogy Lázár János magáról beszélt? Éppen ő a fideszes megélhetési politikusok prototípusa ..."

:D:D:D:D:D

szkeptikus_ · http://twitter.com/szkeptikus_ 2011.03.20. 15:27:27

@Bloodscalp: De igen, ez egy olyan ország, mint bármelyik más, ahol kemény munkával, okosítással, csalással, spekulációval, vállalkozó szellemmel és tanulással is lehet sikereket elérni.
A különbség ott van, hogy országonként más és más az arány, hogy ki hogyan érte el.

Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2011.03.20. 15:53:39

Kötél Laca meg azt mondta, hogy akassza fel magát, aki nem szavazott a Fideszre! Igen! :))

Dendrobatidae 2011.03.20. 16:03:32

Azok a csúnya megélhetési politikusok! Monnyanak le! A mi Jancsink nem ilyen! Ő nem megélhetési, ő meggyőződésből, ingyér dugta a nyelvét Rapcsák hordónyi odvas seggébe, amíg ki nem halt mellőle. Aztán meg Viktor valagába, ami kétségtelenül minőségi ugrást az előzményeket ismerve.
Csak akkor nem értem, miből lett a svájci bankbetétje? Miután még földi halandó nem látta őt a politikán kívül lebzselni sehol.

Azért azt látni kell, hogy ez egy szenvedélyes igazságbeszéd volt, amit az eredeti szövegkörnyezetből kiragadva koncepciós módon meghamisítottak. Lázár valójában arról beszélt, hogy szakítani kell a múlt sötét árnyaival és arccal tapadjon mindenki valakinek a picsájába, mert ez a siker záloga. Aki meg finnyáskodik a szarszagtól, az sikeres ember nem lehet. Az annyit is ér.

Most már mindent értek. Ez a Széll terv. Igaz, eddig nem arra a szélre gondoltam ami onnan fúj, kicsit büdös, kicsit gusztustalan, de rajta, csináljátok polgárok! Legyetek ti is "sikeresek"!

Bloodscalp 2011.03.20. 16:31:56

@szkeptikus_: az utolsó mondatodban a lényeg-ez az arány nagyon durván más, ráadásul nincs megbecsülve itthon a munka, hány olyan hely van ahol jobb esetben 4 órára van bejelentve a munkavállaló de 8-10 kell dolgoznia olyan címszóval hogy örüljön hogy van hol dolgoznia 90 nettóért-versenyszférában nem mennek sztrájkolni az emberek ha tűnt volna fel

TG69 2011.03.20. 17:46:30

@Lew Archer: Kicsit materialista a csávó :). Van ez a vállalkozói szemlélet, ami a kapitalista társadalom csúcsragadozóinak fundamentalizmusa, ezek azok, akik egy kiállításon a képek áraira kiváncsiak :). Azon el lehet vitatkozni, hogy politikusnak ki menjen, de itt Lézer egy furcsa progressziójú életfilozófiát képvisel. Most képzeljük el szegény gyermekét Bill Gatesnek, milyen nehéz lesz neki az a bizonyos kocka :).

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2011.03.20. 18:32:34

Vissza a babaruhát, a Szervezet megvezetett minket.

tevevanegypupu 2011.03.20. 18:40:49

@Viktus:
Kerem szepen Nyugat-Europa tele van megelhetesi politikusokkal. Amerika is, nezedekek elnek ugy, hogy aparol-fiura szall a kapviselohazakban a poszt.. Tudja politikusnak keszulnek, abbol akarnak megelni es ugy is akarnak dolgozni. Egyebirant egy polgarmester - mellekallasban Lazar is az - elkepzelhetetlenul sokat dolgozik es legtobbszor merhetetlenul unalmas ertekezleteken kell hulye szocialista kepviselokkel veszekedni, a koltsegvetest beosztani, targyalasokra jarni es mindenfele tarsadalmi kotelezettsegnek eleget tenni. Ha csak azt latja, hogy mosolyogva szalagokat vagdalnak at vagy eppen koccintanak az Orszaghazban,akkor nincs tisztaban azzal, mi is egy politikus. Sokszor persze ok maguk sem.

tevevanegypupu 2011.03.20. 18:40:49

@Viktus:
Kerem szepen Nyugat-Europa tele van megelhetesi politikusokkal. Amerika is, nezedekek elnek ugy, hogy aparol-fiura szall a kapviselohazakban a poszt.. Tudja politikusnak keszulnek, abbol akarnak megelni es ugy is akarnak dolgozni. Egyebirant egy polgarmester - mellekallasban Lazar is az - elkepzelhetetlenul sokat dolgozik es legtobbszor merhetetlenul unalmas ertekezleteken kell hulye szocialista kepviselokkel veszekedni, a koltsegvetest beosztani, targyalasokra jarni es mindenfele tarsadalmi kotelezettsegnek eleget tenni. Ha csak azt latja, hogy mosolyogva szalagokat vagdalnak at vagy eppen koccintanak az Orszaghazban,akkor nincs tisztaban azzal, mi is egy politikus. Sokszor persze ok maguk sem.

Alfőmérnök 2011.03.20. 18:42:13

ide is, mert a másik helyet ellepték a trollok:
"A Zöld Baloldal képviselője elmondta: a városban már akkor többen felfigyeltek a polgármester kijelentésére, a helyi tévé és a rádió is ismételte az egyebek közt az "akinek nincs semmije, az annyit is ér" mondatot tartalmazó nyilatkozatot, amely a közgyűlés ülésén hangzott el. Havránek Ferenc szerint akkor sokan rögzítették is a helyi adásokban ismételt szöveget, így nem lehet tudni, hogy végül most, egy évvel később ki tette fel az internetre."
www.fuggetlenhir.hu/cikk/950/%29

Magyarán a kis férgek már egy jó ideje tartogatták a felvételt, és megvárták a dramaturgailag alkalmas pillanatot, hogy bedobják. Ki volt ez szépen találva. Grat.

Máskülönben természetesen nem szimpatikus, amit mond, a megfogalmazás is elég szerencsétlen, de nem most magyarázkodik, hanem valószínűleg rögtön észbekapott és a következő mondatban kifejtette, hogy mire gondolt. Tehát még egyszer: már a mondat kimondása után megmagyarázta, hogy mire gondol, ezért volt féregség kivágni az ominózus mondat utáni részt. Az ugyanis azt értelmezi.

2011.03.20. 19:09:08

Vágva, vágatlan: elfogadhatatlan.

és itt a következő:
hvg.hu/velemeny/20110320_ozd_furjes_pal

szkeptikus_ · http://twitter.com/szkeptikus_ 2011.03.20. 19:12:13

@Bloodscalp: Ez igaz, nagyon sok a kizsákmányolás, ha meg beintesz, akkor mehetsz Isten hírével.

A sztrájkról meg annyit, hogy az kb. a végső megoldás, nem ezzel mérném le azt, amire utaltál. Az igazi hiányosság szerintem az, hogy szakszervezeti tevékenység sincs a versenyszférában, legalábbis az a csekély, amit én láttam belőle nem mutatott arra utaló jeleket.
Hogy miért? Nem tudom. Ha mégis kellene valamit mondani, akkor ilyesmikre gondolnék:
- az önszerveződésre való képesség hiánya?
- munka identitásmeghatározó szerepe gyenge lenne?
-vagy esetleg csak annyi, hogy félünk?
- vagy leszarjuk, csak érjünk már haza?

Nem tudom.

Viktus 2011.03.20. 19:18:08

@tevevanegypupu:

Sajnos észreveszi mindenki aki a termelő rétegekhez tartozik, mert most is egyre szarabb a helyzet ergo a munkájuk sokat nem ér.

Tóth H. polizis.blog.hu 2011. március 20. 16:36
6
Engedtessék meg, hogy egy másik aspektusból tekintsem a Lázár-féle nyilatkozatot!

(Egyik oldalról én már korábban azt tartottam, hogy Lázár, illetve a generációjába tartozó fiatal fideszes káderek bizony gyakran elvetik a sulykot, prosztó módon viselkednek, és csak ártanak a pártjuknak. Ez csak megerősített.)

Lázár nyilatkozatának a legnagyobb baja, hogy igencsak megnehezített egy potenciális társadalmi paradigmaváltást.
Magyarországon több, mint húsz éven keresztül egy álbaloldali társadalmi paradigma uralkodott. Ez, amit "szegénységpártiságként" lehet aposztrofálni, a szocialista és szabaddemokrata politikusok, valamint a mögöttük álló közéleti potentátok által lett elhintve az egész társadalomban. Ez azt jelenti, hogy bármi van, mindenki egyfajta egyenlősítésdire gondol. Ebbe tartozott pl. a nagyon eltorzított mértékű "progresszív" jövedelemadó, de tágabban az az egész diskurzus, amely a vállalkozókat, illetve a középosztály tagjait gazdagnak minősítette. Őket ezután mindig ki lehetett használni, újabb és újabb terheket rájuk rakni, úgy, hogy közben a társadalmi szolidaritásra hivatkoznak.
A szociális szempont áthatotta a társadalom összes szféráját. Mára oda jutottunk, hogy szociális kvótán be lehet kerülni az egyetemi oktatásba is.
Ezen kellene igen radikálisan változtatni. A szociális szférát visszaszorítani saját magába, a többit pedig megtisztítani.

Úgy gondolom, hogy a feladat az esélyegyenlőség megteremtése lenne, de annál semmiképp sem több. Egy jobboldali kormányzatnak pedig kötelessége lenne ennek az elvnek a tiszteletben tartása és követése.
Ha ténylegesen sikerül megvalósítani az esélyegyenlőséget, utána egyet lehet érteni az inkriminált lázári mondatokkal. Amint az embernek csak kizárólag a saját teljesítménye, tudása, szorgalma határozza meg előre jutását az életben, akkor el lehet fogadni az inkriminált lázári mondatokat.

Ma azonban Magyarország kurvára nem ilyen. Itt ma igazán gazdag az lehet, aki vagy az előző rendszerbeli pozícióját tudta átkonvertálni mostani előnyre, vagy valami nem biztos, hogy tisztességes tevékenységet folytatott, vagy - és ez ritkább - kurva nagy mákja volt.
Aki alapból próbálna Magyarországon megélni, az egyszerűen nem juthat a fenti kategóriákba.
Ezen természetesen változtatni kell, és én személyesen is vártam ilyet a Fidesztől.

Na ilyen viszont még nem történt. Kedves volt egyetemi évfolyamtársam, aki egyébként a szocikhoz kapcsolódó elit egyik prominensének közeli családtagja mai napig pozícióban van a Közigazgatási és Igazságügyi Minisztériumban.
Anno fúrt ő mindenkit az egyetemen, aki valamit kezdeni akart volna magával, diploma után meg szépen benyomták a Miniszterelnöki Hivatalba, épp létszámstop idején. A haja szála nem görbült a kormányváltáskor, sőt, azóta még a sleppje is bekerült. Fidesz-kormány alatt szép kis gyurcsányista társulat a KIM-ben!!!

(Hozzátenném, az 50 fős évfolyamból egyedül ő jutott a szakmának, és a képzettségnek megfelelő munkához, SENKI MÁS)

Ezek után senki ne mondja nekem, hogy az embernek a személyes teljesítményétől függ az élete.

Ennyi.

Viktus 2011.03.20. 19:22:25

@tevevanegypupu:

Egyébként pár körrel lemaradtál már egy jó ideje nem így működik ez semerre a haladóbb népeknél ...

tevevanegypupu 2011.03.20. 19:36:55

@Viktus:
Nem azt mondom, hogy a szemelyes teljesitmenytol fugg valakinek a karrierje, ennyire naiv nem vagyok. Csak azt mondom, hogy a politikussag szakma es fizetes jar erte, tehat a politikus is dolgozik. Hogy valaki az eletben jol boldoguljon leginkabb a jo, becsuletes, hozzaerto munkavegzes szuksegeltetik legkevesbe. Persze a jol vegzett munka orome letezik..

tevevanegypupu 2011.03.20. 19:40:20

@Viktus:
Nicholas Sarkozy eleteben nem volt jogasz. Miniszterek volt, aztan allamfo lett. De nagyon sok francia politikust fel lehetne sorolni.. Na persze az aparol-fiura, az azert manapsag csak az angol fonemessegnel, Bushoknal vagy Kennedyeknel letezik leginkabb de akad masnal is.

Viktus 2011.03.20. 20:30:07

@tevevanegypupu:

Igen ez jogos politikus kapjon megfelelő fizetést ez a két millió forintos határ vicc, DE mellette egy tisztséget viseljen. Nekem ne mondja senki, hogy itt ilyen szuper politikusaink vannak akik egyszerre polgármesterek-képviselők meg mellette még frakcióvezetőnek is nagyon profik ... ez kb. olyan, mintha mondjuk a Mercedes gyár igazgatója majd igazgatna egy Bosch üzemet is , meg mellette még lenne egy saját cége is amit ő irányít ... fizikai képtelenség.

devuscka 2011.03.20. 20:40:41

@Viktus:
"fizikai képtelenség". Lehet, de ettől még tele van a világ olyan emberekkel akik rengeteg céget tartanak a kezükben és irányítanak. Csak a megfelelő munkatársak kiválasztása kell hozzá.

Viktus 2011.03.20. 20:42:54

@devuscka:

Például ? vagy én maradtam le, és Hódmezővásárhely polgármestere nem Lázár János, hanem van egy kinevezett embere rá? :P

Lew Archer 2011.03.20. 20:46:42

@Alfőmérnök:

Azért nem sokkal jobb a vágatlan változat sem.

Mert aszerint, aki nem szerez, nem gyűjti a vagyont, az kevesebbet érő ember, mint az, akinek a vagyonszerzés az élete célja.

Ez egy iszonyatosan szűklátókörű szemlélet, fel sem tételezi, hogy az életben létezik más cél, mint a vagyon és az anyagi javak.

Ráadásul a jelen magyar helyzetben még arculcsapása is annak a rétegnek, amelyre a Fidesz legjobban számít. Ugyanis vagyont gyűjteni meg 3-4 gyermeket fölnevelni középkategóriás jövedelemből egyszerre nem megy. Lehet, hogy ezt ő nem látja, csak a saját sikerének bűvöletében él, de ez nem kevésbé baj.

Ez az ember nem alkalmas az ország teljhatalmú pártjának frakcióját vezetni.

Alfőmérnök 2011.03.20. 21:09:07

@Lew Archer: Hát, nekem sem szimpi, amiket mond, meg a fickó sem, de valszleg ha egészében olvastam volna először a szöveget, nem írtam volna kapásból, hogy monnyon le.
Szóval ez jó kis példája annak szvsz, hogy hogyan működik a manipulációs gépezet.
De mondjuk ha lemond/lemondatják, én nem fogok tiltakozni ellene...

Leskelődő 2011.03.20. 21:35:42

Találós kérdés: ki mondta?

"egy magát kereszténynek nevező politikustól elvárható a szeretet, az emberekkel szembeni alázat, a befogadó és együttműködő politika, valamint a társadalmi szolidaritás.
... hozzátette, az elmúlt húsz évben nagy teret nyert a mások értékeit tagadó önmeghatározás, mely nem kerülte el a keresztény politikát sem.
"Nagyon sok volt a türelmetlen, és kirekesztő politikai mondat a mi oldalunkon is az elmúlt húsz esztendőben és kevés megértést tanúsító mondat hangzott el a mi szánkból is" - mondta a politikus.
A frakcióvezető szerint voltak, "akik a gyűlöletbe is ragadtatták magukat akár a politika színpadán, vagy akár a szószéken.
Ez szememben megbocsáthatatlan és összeegyeztethetetlen a keresztény értékrenddel".

www.delmagyar.hu/belfold_hirek/lazar_janos_a_keresztenyseg_erkolcsi_iranytu/2197236/

Melegen ajánlom a kuruc, a Hírszerző és a Független Hírügynökség (tulajdonosa a korábban Medgyessy Péter és Gyurcsány Ferenc volt kormányfők tanácsadójaként is dolgozó Braun Róbert) szíves figyelmébe. Bizonyára ebből is össze tudnak hozni valami jó kis szaftosat.

2011.03.20. 21:48:09

@Leskelődő:
hoppácska :)
enyhén szólva is egyre gázabb az ürge, ezt ismerjük el.

Leskelődő 2011.03.20. 21:51:16

@Belpo: Nála már csak a szemérmetlenül manipulatív média gázabb, nemdebár?

Lew Archer 2011.03.20. 21:58:17

@Leskelődő:

Ön szerint a közgyűlési szöveg rendben van és koherens azzal, amit fentebb idézett?

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.03.20. 22:06:50

@Leskelődő:

Ebből is csak az látszik, hogy L*zár egy klasszikus nyomulós s*tyerák, aki (emellett) olyan buta, mint a tök. Nem azt mondom, hogy tehetségtelen (helyezkedni bizonyára nagyon ügyesen tud), az efféle ügyesekről írja Hamvas, hogy "fürgehuncutok". Az ilyentől nem lehet számonkérni az "erkölcsiséget", mert nem is értené, mit kérünk rajta számon. És nincs is ezzel semmiféle probléma, vannak közöttünk ilyenek is (meg kell tanulni őket felismerni és messzire el kell őket kerülni). A probléma azzal van, hogy a Fidesz frakcióvezetőt csinál egy ilyen figurából (és rendre ilyen figurákból csinál (ezt-)azt.)

ü
bbjnick

Leskelődő 2011.03.20. 22:14:33

@Lew Archer: @bbjnick:
Lázár egy hülye.
De neki legalább iránytűje van - ha láthatólag nem is tudja használni.
A fent említett médiákoknak viszont csak ollója, és setét szándékai.
Szerintem :)

Bell & Sebastian 2011.03.20. 22:25:04

(Átemeltem ide a későbbi posztból, el ne ott vesszen a nagy nyüzsiben.) :)

"Ha elvonatkoztatunk a konkrét ügytől, némi keresgélés után azt találjuk, hogy H.mezővásárhely a legsikeresebb magyar város, annyi beruházás zajlik ott momentán párhuzamosan, mint égen a verescsillag! Szinte havonta jelentenek be valamit, ami állami, uniós vagy magánforrásokból, esetleg ezek kombinációjával épül, a felfutás a választások előttről indult, de mára már átlépte a tizen-MRD forintot is.

Dicséretes, ha valaki a pártjának/választóinak/magának kapar, válság ide - tőkehiány oda. Két kérdésem azért lenne:

- Ezekbe a bulikba hány külföldi fővállalkozó céget engedett be nyerő pozíciókba, illetve mekkora a magyar KKV -k aránya a kivitelezők közt, A végén úgyis megszívjátok! -szerződésekkel?
(Mert borítékolom, hogy bár magyarok dolgoznak, de a nagy lét nem ők vágják zsebre.)

- Vajon az országnak mikor kapar, ha minden idejét lobbizással tölti -parciális érdekek mentén-, akárcsak Kósa?

Ez a hozzáállás/szemlélet az igazán veszélyes és ezért gondolom, hogy neki is régóta kijárna egy akkora seggberúgás, hogy a haja leégjen!

A pályázati és korrupciós mechanizmusok maximális kihasználásáért, csak azért! Külön érdekelne, mit szól ehhez Orbán Viktor, aki ezen mutyik tudomásul vételével pontosan úgy tesz a kistelepülésekre, mint dicső buckalakó elődei!

Szép kis csapat, nem mondom! Minden polgármestert ki kellene végre baszni a parlamentből! Nincs is fontosabb manapság, mint komplett városok kipucolása, rekonstrukciója! Hogy nem sül le a bőr a Fidesz pofájáról!"

mandiner.blog.hu/2011/03/20/a_hirszerzo_kalandja_a_kuruc_infoval/fullcommentlist/1#c12966095

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.03.20. 23:04:54

@Leskelődő:

"Lázár egy hülye. De neki legalább iránytűje van - ha láthatólag nem is tudja használni." --- írja.

No, most nagyon megnyugtatott:-) Ez kb. olyan mondat volt, mintha egy beteget azzal biztatná, bátorítana a nővérke, hogy "Nyugodjon meg, kedves beteg, a sebész professzor úrnak legalább van szikéje, ha láthatóan nem is tudja használni (azt)":-)

ü
bbjnick

Alfőmérnök 2011.03.20. 23:43:41

@Leskelődő: Szerintem alapvetően jól látod.
Setétek a céljaik? Inkább azt mondanám, hogy a saját jól felfogott érdeküket követik. És az ő érdekük speciel pont ellentétes a mienkkel, ütközik vele. ;)

2011.03.20. 23:47:53

@Leskelődő:
Nem!
a szemérmelenül manipulativ média szellőztette meg öszödöt is meg egy halom más ügyet az elmúlt 8 évből. pl. Én sajna média párti vagyok, ez van. minnél erősebb annál jobb.

Alfőmérnök 2011.03.20. 23:59:09

@Belpo: Te is egy ilyen őszödi-beszéd gyártó specialista vagy, mint a kurucok?

2011.03.21. 00:01:41

@Bell & Sebastian:

szinte mindenben egyet értek.
azért árnyalja a képet, hogy hódmezővásárhely per kopf adósságállománya 425e forint volt tavaly. tehát elég sérülékeny a helyzete. itt egy link, egy érdekes felmérésről, érdemes elolvasni:
www.vg.hu/gazdasag/onkormanyzatok/fokent-a-fideszes-varosok-kuzdenek-jelentos-adossaggal-324254

2011.03.21. 00:04:58

@Alfőmérnök:
nem, én ártatlan fogyasztó vagyok. a kurucok gyártották őszödöt? ;)

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2011.03.21. 00:11:39

@Belpo: "Én sajna média párti vagyok, ez van. minnél erősebb annál jobb. "
Aham, tehát nagytőke párti.

Alfőmérnök 2011.03.21. 00:13:55

@Belpo: Az eredetit nem, de azóta próbálkoznak valami hasonlóval előrukkolni ők is -- eddig sikertelenül.

2011.03.21. 00:37:08

@tölgy:
öhmm, véleményem szerint azért ez bonyolultabb dolog, nem? :)

osborne 2011.03.21. 00:44:19

@Alfőmérnök:

A Hálózat '06 óta szeretne egy 'ellen-Őszödit' de eddig (Kéri-től a Kötcsein át a Lázárosig) még nem jött össze.

Alfőmérnök 2011.03.21. 00:49:32

@osborne: Kubatovot is a kurucok dobták be, ha jól emlékszem.

osborne 2011.03.21. 00:54:51

@Alfőmérnök: Igen, az is ilyen volt, az sem jött be.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.03.21. 00:56:46

@osborne:

Kötcse a kulcs!

Ha úgy kezdünk el gondolkodni, reagálni, mint a kozmopolita bal, akkor magunk is kozmopolita ballá váltunk. Akkor legyőztek minket!

ü
bbjnick:-)

Lew Archer 2011.03.21. 06:19:32

Nyugtatgathatják magukat, hogy geci a sajtó, de hát a sajtó geci, ezt tudjuk.
Az aggasztó, hogy a magyar viszonylatban szuperhatalomnak számító Fidesz-frakció élén egy olyan ember áll, akinek látóköre a teljes, vágatlan szöveg szerint sem haladja meg egy átlagos gazdabolt-tulajdonosét. Akiket nem becsülünk le, csak hát tőlük nem is várunk többet, mint hogy lehessen náluk locsolótömlőt meg talicskát kapni.
Mondhatják azt, hogy legalább engedelmes végrehajtó, de nem így van ez, ezeken a posztokon egy csomó saját döntést kell hozni.
Nem őszödi ez, csakhogy az ilyen emberek hosszú távon erodálják a közbizalmat.

Lew Archer 2011.03.21. 06:51:30

És még valami. Április elején ki fog derülni, hogy elszállt-e a 2010-es hiány az önkormányzatok gazdálkodásával együtt számítva. Bizonyára lesznek majd számsorok, ami alapján el lehet majd dönteni, hogy a fideszes önkormányzati csodák mennyire épültek ugyanúgy hitelfelvételre, mint az előző akárhány év elkúrása. És kiderül az is, hogy a döntően fideszes polgármesterek mennyire álltak a kormány mellé, amikor az a világgal szállt szembe a központi költségvetés hiányának megfogásáért. És akkor ebben a megvilágításban is érdemes lesz megvizsgálni ezt az ügyet. Félek, hogy rossz hírek esetén kevés lesz arra hivatkozni, hogy a sajtó rosszindulatúan tálalja azokat.

devuscka 2011.03.21. 07:29:51

@Lew Archer:

Mi ez a borúlátás?
Hétfőn még a nap se süt?

Gondoljon 3 jó dologra ami ma már magával történt.
Mondjuk egy jó meleg reggel kávé,
egy lágy frissítő zuhany ,
egy jó hír a rádióban:
www.mno.hu/portal/772618
(Nem lesz több álláshalmozó politikus)
;-)

GGG77 2011.03.21. 08:48:38

Két könyökkel felkapaszkodott, törtető vidéki tahó. Minden mondatából, minden gesztusáról süt a jó ízlés, a jó modor totális hiánya.

Bell & Sebastian 2011.03.21. 09:20:44

@devuscka: Mañana! -ezt hallom, mióta csak élek. Majd 2014 -ben. Majd meglátjuk, de ha 21 év kevés volt ahhoz, hogy tegyenek érte, akkor szkeptikus maradok, hiszem, ha látom.

Az előre fizetendő ÁFA eltörlése mibe fájna, ha maga Orbán ígérte meg választáskor? És nem történt meg, pedig ha valami kotmány-ellenes, akkor ez biztosan.

Bell & Sebastian 2011.03.21. 09:30:54

@Belpo: Ez a saj.szab. olyan talmi izé. Túl sok firkászt ismerek ahhoz, hogy higgyek még benne. Úgy a '90 -es évek elején sok Ki mit lop? -típusú újságot nyomtak, vitte a nép, mint a cukkert. Na és, elértek valamit? Nem.
Olyan pereket akasztottak a nyakukba, hogy ihaj! Továbbra is azt mondom, ahol csak közpénzzel bánnak, ott mindent nyilvánossá kell tenni. Mindent! Ki a netre.

És adósok börtöne, 20 millió fölött, például.

TG69 2011.03.21. 10:12:19

@Lew Archer: A ballib oldal értelmesebbje már megtanulhatta, hogy nem adunk előre bónusz bizalmat politikusoknak, mert abból pofára esés lesz. Most a jobboldal van soron. Ha ez megtörténik, akkor van egy kis esély, hogy normálisan működő országban éljünk. És akkor pl nekem tök mindegy, hogy állami / piaci vagy vegyes alapon működtetjük az eü-t, nyugdíjrendszert vagy újraértelmezzük az oktatást, szociális ellátó rendszert stb.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2011.03.21. 10:29:23

@Lew Archer:
"Bizonyára lesznek majd számsorok, ami alapján el lehet majd dönteni, hogy a fideszes önkormányzati csodák mennyire épültek ugyanúgy hitelfelvételre, mint az előző akárhány év elkúrása. "

Ne bolygassuk azt, miert erinthetetlenek azok a fideszes polgarmesterek, akik eladositottak a varosukat. Tekintsuk ezt befektetesnek. A receptet egyebkent Pecs dolgozta ki Toller Laszloval. A varos adossaga oriasi (nem neztem most utana, hogy all a kemeny versenyben Debrecennel es Hodmezovasarhellyel) es lass csudat, a "pecsi lobbi" kirobbanthatatlan volt az MSZP-ben nagyon sokaig.

bigél 2011.03.21. 11:48:18

@devuscka:
"itt a választók 2/3-a adta a felhatalmazást"

parlamenti 2/3 és a választók 2/3-a nem ugyanaz. de ezt nyilván mindenki (?) tudja, de azért jobb pontosítani.

Bell & Sebastian 2011.03.21. 12:01:57

@Doomhammer: Van ebben valami, csakhogy a szocik alatt önkormányzatot nem engedtek felszámolni, párszor táblabíró semmisítette meg az elsőfokú határozatot. Most már nem így van, de legalább lehet kakipisi áron ingatlant venni, önkormi adósságot faktorálni.

Aztán jön a jóváírás és benyújtják a számlát, pontosan azok akik mindig is szokták. A bankok, mivel a bank a kihalófélben lévő flórafauna legfontosabb része - gondolom.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2011.03.21. 12:36:55

@Bell & Sebastian:
"Van ebben valami, csakhogy a szocik alatt önkormányzatot nem engedtek felszámolni, párszor táblabíró semmisítette meg az elsőfokú határozatot."

Hat ez nagyon igaz, a jatek nem babra megy. Az ember kuzd, nyal es invesztal, aztan a valasztopolgarok bejuttatnak egy fuggetlent Esztergomban, aki boritja a bilit. Vagy Janos, aki sikeresebb volt, kockat kockara rakott, kapart, egyrol kettore jutott, aztan valakik karaktergyilkolasba kezdtek es ha rosszul utnek ki a dolgok, oda jut, mint Meggyes. A varos nyakan meg ott van a 21 milliardnyi adossag es a kovetkezo polgarmester esetleg szintugy boritja a bilit.

Megmondta pedig Torok Gabi elore, hogy vigyazni kellene az ugralassal.
torokgaborelemez.blog.hu/2010/11/09/279_milyen_messze_latnak

Bell & Sebastian 2011.03.21. 13:20:34

@Doomhammer: Minimum három dolog jut az eszembe:
- ennek a fajtának Bajnai volt a legjobb haverja
- ha bedől a kisvárosi magánpiramisa, rengeteg ártatlant is maga alá temet majd
- a hosszú kések éjszakája

Bónusz: EU -s zsozsót -tapasztalataim szerint- úgy lehet csak behúzni az országba, ha a kint érte lobbizó vághatja zsebre, amit a végén ismét belógatnak, éhes ponty ráharap, és így tovább, az idők végeztéig.

Kerülendő az újraelosztás, szubvenciók és pályázatok, ugyanis ezekbe van belekódolva a korrupció, új-gyarmatosítás és lopás, ennélfogva mindezek az Unió szinonimái. Még sokáig.

Bloodscalp 2011.03.21. 13:49:34

@szkeptikus_: lehet hogy végső eszköz, de nem fura hogy állami cégek MÁV-BKV évente-kétévente nyúlnak hozzá hogy 3-5% béremelést és egyebet elérjenek? Pedig magánszektorban sokszor évekig nincs béremelés, és én üzemi tanácsnál szervezettebb dologgal még nem találkoztam (ez a min. kötelező azt hiszem)-de erre általában a cég megbízható embereket talál-ergo sokat nem ér

ha emlékszel pár éve volt hogy a Suzuki nem engedte megalakulni szaksz. a gyárában (gondolom esztergomban) a politika is cseszik rá magasról, gondolják ha időröl időre kiegyeznek az állami cégekkel (vagyis azok megzsarolják őket) akkor mindent megtettek a magyar népért, had dolgozzanak csak

Iustizmord 2011.03.21. 14:33:47

lázár a szocstalisták beépített embere, az 5. hadoszlop. mert máshogy nem lehet hogy ennyi kárt okoz a fidesznek.

@Gabrilo: ha egy kis üzletből felépített, államtól független nagyvállalkozó nyomna ilyet, akkor is gázos lenne a hangvétel, de legalább érthető.
Így viszont Lázár a Fidesz Kókája :(

kivételesen egyetértek, azzal, hogy Kóka előbb volt gazdag vállalkozó majd lett politikus, míg lázárról hirtelen nem juta az eszembe semmi amit a politikán kívül tett volna. szal a hasonlat vicces, de téves. lázár csak önmagával mérhető.

Sapika 2011.03.21. 22:11:01

@minőségi_troll: Ezt írta: "már 20 éve csak a selejt megy pedagógusnak "
Primitív előítélet!

devuscka 2011.03.21. 22:33:50

@Bell & Sebastian:
"ha valami kotmány-ellenes, akkor ez biztosan. "
Ez így van,szívunk is miatta. Erre nagyon várunk már!

devuscka 2011.03.21. 22:57:11

@bigél:
köszi, igaz:
"parlamenti 2/3 és a választók 2/3-a nem ugyanaz."
pontosítok: annyian szavaztak rájuk, hogy a parlamentben meglegyen a 2/3-os többsége. (67,88%-a)
2 706 292 első fordulós szavazat azért imponáló mennyiség a 990 428.-hez képest. (új kormánypártok: volt kormánypártok) A második fordulóról ne is beszéljünk. (173:3)

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2011.03.21. 23:17:13

ahol Lázár gondolatait egy progresszív nézeteket valló, igazi reformpolitikus gyakorlatilag minden különösebb botrány nélkül választóinak az arcába vághatja. Egy jobboldali politikus meg - Lázár esetében ráadásul nem is minden alap nélkül - kapásból arrogánssá és pökhendivé válik"

remélem ezt azért sokan olvasták és látják benne az ostobaságot

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2011.03.21. 23:32:35

@TuRuL_2k2: Egy, a munkáját komolyan vevő és tisztességesen elvégző polgármester vagy országgyűlési képviselő munkaterhelése kb. egy rendszeresen ügyeletes baleseti sebészként dolgozó orvoséhoz mérhető."

:)

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2011.03.21. 23:51:11

@Lew Archer: igen, et akarom én is megjegyeztetni.
ők is úgy reagáltak a rosszra a, hogy nem tudták mi a jó.
és ez a reagálás végzetes

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2011.03.22. 19:27:47

@Grift: a manipulálatlan meg többé kevésbé, rendben van."

mert te is ugyanolyan alember vagy, mint lázár.

HToma 2011.04.07. 09:42:16

Érdekes gondolat: tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/2011/04/faszkalap.html
Lényege: a szigorúantitkos.hu miatt kezdték Lázár karaktergyilkolását.
süti beállítások módosítása