Bélát kiszedik a barlangjából
2010. augusztus 12. írta: Skrabski Fruzsina (lelkylola)

Bélát kiszedik a barlangjából

  Eddig Biszku diktált. Ő döntötte el, hogy szóba áll-e velünk, ő döntötte el, hogy elhiszi-e a mesénket, ő döntötte el, hogy letiltja a filmet. Szabad akaratából sétált be a Duna tévébe, mert azt hitte, hogy ő az okosabb, és ha szépen, artikuláltan beszél és olyanokat mond, hogy '56-nak ő is az áldozata, akkor majd a buta nép meghatódik. Béla a saját hülyeségébe mászik bele, egyre mélyebben. Pedig jó tanácsot adott az ügyvédje 20 évvel ezelőtt: ha nem szólal meg, akkor boldogan élhetett volna, amíg meg nem hal.

  Béla azonban egy hiú ember, aki kilencven felé úgy gondolta, hogy neki szép emléket kell állítani, és elhitte, hogy miután tönkretette többezer ember életét, felakasztatott 300 embert és a társadalmi tőkét teljesen szétverő besúgó hálózatot épített fel, megjelenik két harmincas úttörő, akiknek ő a példaképe és gyönyörű filmet készítenek majd róla.

  Aztán pedig azt hitte,  hogyha letiltja a filmet, akkor az szépen letiltódik. Ma, 2010-ben, az internet és az információ szabadságának korában. Bélának azonban akkora az arca, hogy ez sem volt elég neki, hanem interjút adott a Duna tévének hosszas egyeztetés után, és azt hitte győzött. Azt hitte, ő diktál tovább. A kamerába mondhatja, hogy '56 nem volt forradalom, a megtorlás jogos volt és méltóztatik történészekkel találkozni ez ügyben. Aztán hopp, feljelentették és kopp, már nyomoznak is ellene.

  Persze béna, hogy a világ leghülyébb törvénye miatt ítélik el a világ egyik legpofátlanabb és legaljasabb emberét: remélem indulnak még perek Béla ellen, az '56 utáni megtorlásokért vagy a sortűzperekért. De mindenesetre Biszkut végre kirángattuk a barlangjából, és ez szép munka volt. El kell mennie a bíróságra, tűrnie kell, hogy ott kérdezgetik és válaszolnia kell. Ezt megérdemli, ebben nincs semmi szörnyűség. Aztán az ítélet megint más kérdés, mert ugye Biszkunak nem az a bűne, hogy kommunizmus-tagadó.

  Nem hiszem, hogy letöltendő börtönbüntetésre ítélné a bíró, már a kora miatt sem, meg a hülye törvény miatt sem, mert gondolom, minden joghoz értő embernek és bírónak feláll a szőr a hátán a holokauszt-tagadást tiltó törvény hallatán. Tehát most Béla bácsi kijöhet a fényre, kicsit megnézegethetjük, és jöhet az összes többi nagyarcú kommunista, lehet velük szórakozni.

  Azért a világ mégis akkor kerülne a helyére, ha T. Ház hozna végre egy olyan törvényt, ami alapján legalább el lehetne tiltani a politikától a Lendvai Ildikókat, le lehetne váltani a vérkomcsi bírókat és le lehetne csökkenteni a tartótisztek nyugdíját. Akkor hátradőlnék, de persze már most is jó kedvem van. Béla bácsi most biztos brummog magában, hogy micsoda idők!

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr662217420

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Sánta Kutya-díjat kapott Biszku 2010.08.13. 17:37:02

Biszku Bélát jutalmazta péntek 13-a alkalmából a Czakó Gábor vezette A Magyar Cenzúra Napjának Ünnepélyét Szervező Bizottság.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2010.08.12. 18:21:22

@Bell & Sebastian:

Cseh Tamás-Bereményi Géza: Nyugati pályaudvar 1993

No?!

ü
bbjnick

Bell & Sebastian 2010.08.12. 18:32:24

@bbjnick:
Maga nem ismeri a Földlakó -című születésszabályzó-nótát? Meg ne hallgassa, tartós fittyedést okoz.

(csak nem gondolta ...) :)

El Topo (Sgt. Elias) 2010.08.12. 18:32:43

Az önvállveregetés sosem izléses látvány.

2010.08.12. 18:39:25

Csak annyi gond van az egesszel, hogy tenyleg nem fogjak elitelni, marmint ha az itelet alatt valodi buntetest es nem ejnye-bejnyet ertunk. Szoval az oregfiu szemunkbe rohoghet megint.
Mar az is szomoru, hogy a buncselekmentrol nyilatkozasaert buntethetik, mig az eredeti buncselekmenyert meg meg sem probaltak megcincogtatni.

@freehckr:
Az erveleseddel ket gond van:
- nem csak ugy oreg lett, hanem megoregedett; szepen, viszonylagos gazdagsagban es bekessegben, mig azokat akiket tonkre tett (vegulis egy egesz orszagot, hiszen tetteinek hatasa tulnyulik a meggyilkoltakon es a bebortonzotteken), azoknak legtobb esetben semmi ilyesmi nem jutott/juthatott.
- az oreglegeny mar a rendszervaltaskor a 70 fele bandukolt, akkor sem kellett volna szegenyket elorangatni, ha mar addig nem tettek meg? De hiszen azelott - ertheto okokbol - nem vehettek elo es nem is akartak elszamoltatni (hiszen szerintuk nem is volt mit szamonkerni). Hany ev akkor a hatar?

Mindig is a falnak rohantam az olyan ervektol, hogy a korara valo tekintettel ne buntessenek valakit. Plane egy tobbszoros gyilkost! Fiatalabb koraban elkovette tettet, aztan elte vilagat, most pedig valamilyen szimpatia vagy erkolcs rendszerre hivatkozva ... Nem is tudom mit irjak ide, mert ez nem megbocsatas, annal is rosszabb: sima cancel, kiradirozas, elfeledes.

Az tenyleg uberciki, hogy egy ilyen idiota torvennyel esnek neki, de azert valamit tenni kell. Arrol nem is beszelve, hogy a nyilatkozataibol kitunik, hogy semmi megbanast nem tanusit es az akkori inditekait ma is helyesnek gondolja.

alex4427 2010.08.12. 18:45:40

"Persze béna, hogy a világ leghülyébb törvénye miatt ítélik el..." (Helyesen: Persze béna, HA a világ leghülyébb törvénye miatt ítélik el...)
Az a helyzet, hogy ma már inkább várok az elmúlt 20/8 év bűnöseinek az elítélésére!

freehckr 2010.08.12. 18:58:40

@Shermes Hollock:
Tévedés (szóval legközelebb ne rohanj ilyen gyorsan a falnak:), nem azzal érveltem, hogy a kora miatt ne büntessék, hanem azzal hogy elmúltak azok az idők amikor egyenként lehetett volna elővenni ezeket az arcokat. A legutolsó ilyen alkalom az az úgynevezett „rendszerváltáskor” volt. Ha nem áll neki a parlament és nem hoz össze egy lusztrációs törvényt, amiben mondjuk az öreg kommerek nyugdíja, és a közügyektől való eltiltásuk is említve van, akkor nem is érdemes foglalkozni ilyesmivel.

Most annak lenne itt az ideje hogy azokat kellene elővenni akik ezt nem tették meg ilyen-olyan okokból két évtizede. Ennek most lenne realitása. Biszku vegzálásának _már_ nincs.

2010.08.12. 19:14:27

De van. Vegzaljak csak. A tettei nem evulnek el. Es a tobbit is sorban elo lehet venni.
Azt hiszem ertem mit akarsz mondani, sarkitva, es talan tul leegyszerusitve azt, hogy ez mar nem elegans.
De nem is kell annak lennie. A vegeredmeny szamit, hogy egyszer is el kell-e szamolnia azzal, hogy mit tett.
Es amig azt mondod, hogy mar nincs realitasa, nem szukseges, mar elmult az ideje addig bizony en falnak rohanok*. Mert nem latod, hogy a sajat humanizmusod vagy erkolcsiseged vagy tisztesseged vagy hiszekenyseged vagy etikad vetited ki ra es akarod megadni neki azt a puha kezelest, ami mindenkinek jar. Hat o sosem tartotta fontosnak betartani ezeket az erkolcsi szabalyokat (es a mai napig nem tartja magara ervenyesnek), ne is kapja meg ugyanazokat a lehetosegeket, mint a "jatekosok".

UI: amugy abban igazad van, hogy meg kellene kapargatni, hogyan is usztak/uszhattak meg az elmult rendszer bunosei a felelossegrevonast. Es valahol kapcsolodik ehhez, hogy azert mert par tokfej, idealista, megalkulvo, vagy eppen az elozo rendszer erosembere leult es a sajat inditekai alapjam megegyezett meg nem jelenti azt, hogy azzal mindorokre eltdontottek egy kerdest es onnan kezdve az soha tobbe nem kerulhet napirendre. De ez egy jarulekos szamonkeres, nem helyettesiti Biszku felelossegre vonasat.

*olyan bunoket kovetett el, ami nem evul el soha. plane, hogy az otvenes evekig visszatekintve biztos azt mondana, hogy szep, teljes elete volt (kiveve az elmult 20 evet, a csodalatos szocializmusanak megdontese ota). Az aldozatainak mi jutott? Es meg csak igazsagot sem lehet szolgaltatni, mert az mar nem aktualis?

mefisto · http://archiregnum.blog.hu/ 2010.08.12. 19:26:25

Lola!

Nem szokásom szembedícsérni embereket, de ez a poszt most üt, mint a Csák Norrisz!

Gratula - ezért is, meg mégegyszer a Biszku filmért!

mefisto · http://archiregnum.blog.hu/ 2010.08.12. 19:27:59

@freehckr: "Egyáltalán nem tartom fair-nek az ilyen „boszorkányüldözést”, bármit is tett Biszku egy emberöltővel ezelőtt, számomra visszataszító lenne ha most hurcolnák meg az öreget."

Biztos mondott valami hasonlót az Eichmann is Izraelben, de ez nem hatott meg senkit.

mefisto · http://archiregnum.blog.hu/ 2010.08.12. 19:28:46

@Bell & Sebastian: "(ha kérhetném, valami nagy orrút küldjenek Mefisztónak, esetleg kettőt)"

Jöhet! XD

.Pierre Bezuhov. · http://www.youtube.com/watch?v=ddk-Q6hXvFk 2010.08.12. 19:40:29

az ilyen boszorkányüldözés, ujjal mutogatás és uszítás alapból undorító emberi lélekre vall

... de amit itt eddig leműveltetek, azt inkább nem is minősíteném

freehckr 2010.08.12. 19:47:05

@mefisto:
Megismétlem és kiemelem, mert lehet rosszul fogalmaztam fentebb: Biszku meghurcolására volt egy remek „történelmi” lehetőség, valakik viszont ezt elmulasztották (meg mást is), na manapság elsősorban utóbbiakat kellene elővenni. Ha már, ugye... Az öreg kommereket meg kollektíve „kezelje le” a kormányzat egy még ma is (mint láthatjuk) aktuális lusztrációs törvénnyel.

freehckr 2010.08.12. 20:01:17

... viszont teljesen felesleges addig a gittet rágni amíg nem tárják szélesre az egykori belügyi irattárak kapuit.

civilkontrol 2010.08.12. 20:36:09

Önvállveregetés és a fogatlan oroszlán pöcögtetésében van némi igazság.

De könyörgöm, ez az ember azok után, hogy nyertesként jött ki a rendszerváltásból, neki nem tetsző filmet akart letiltani, mint akkor!
Utána meg megirta a forgatókönyvet és bement sajnáltatni magát, meg ellenforradalmazni a tv-be.

Az rendben, hogy a holokauszt törvény úgy gyökérség, ahogy van. Az pláne, hogy a rohadtakat már rég el kellett volna tiltani az életet kivéve mindentől.
De hogy mindezek után ő megy be emberkedni a tv-be és most itt azon megy a sirás, hogy a gagyi holokauszt törvény miatt lesz megcitálva?
Ha valamit, hát azt a nyomi törvényt pont telibe tenyerelte!
Ha már elmaradt a diktatúra számonkérése, legalább azon hadd röhögjek egy jóizűt, hogy pont az exkocsik idiótaságával fognak megrángatni egy kocsi gyilkost!

vero · http://anal0g.blog.hu/ 2010.08.12. 20:43:50

biszku nem hiúságból adott interjút, hanem kikönyörögték, beudvarolták magukat, aztán mikor kész lett, csináltak belőle egy riportfilmet, ami b.nak nem tetszett és nem is akarta hagyni a vetítést. ennek ellenére leadták, most elbalfaszkodta és magyarázkodik, meg nyilatkozik, egyre lejjebb húzza az örvény.
szóval kicsalogatták a barlangjából és csőbe húzták. nem mintha sajnálnám, de kb. ez a valós helyzet.
elítélni meg nem fogják, mert a bíróságokon nem volt rendszerváltás. max. generáció.

vero · http://anal0g.blog.hu/ 2010.08.12. 20:45:42

@.Pierre Bezuhov.: aki leművelt, az már ne is minősítsen!

2010.08.12. 20:56:08

Akik sajnaljak szegeny fogatlan oroszlant es boszorkanyuldozesrol beszelnek, azoknak az is feltunik, hogy az kizarolag azert nem teszi azt, amit korabban, mert kihuztak alola a szonyeget.
Ha a mai napig meg lenne ra a lehetosege, ott folytatna ahol abbahagyta. A megnyilatkozasaibol kitunik, hogy a vilagszemlelete semmit nem valtozott, sem megbanast, szegyent sem sajnalatot masok irant nem erez. Ugyanaz az ember, aki volt 20 vagy akar 50 evvel ezelott.
Csak azert, mert megoregedett miert nem lehet szamonkerni barmilyen embert? Plane miert nem lehet ezt az embert?

regression 2010.08.12. 21:36:23

"Persze azok, akik, mondjuk harminchétben a húsdaráló karját forgatták, ma már benne járnak a korban, ötven és nyolcvan között lehetnek, életük legjavát gondtalanul, bőségben, kényelemben élték le, az _arányos_ büntetés megkésett, s már nem hajtható végre rajtuk.

De legyünk nagylelkűek, ne lőjük agyon őket, ne töltsünk beléjük sós vizet, ne árasszuk el testüket poloskával, ne törjük kerékbe, ne tartsuk állva álmatlanul hetekig, ne rugdossuk, ne gumibotozzuk egyiket sem, ne szorítsuk vasabroncsba a koponyájukat, ne préseljük be a zárkába, mint holmi csomagot, hogy egymás hegyén hátán nyomorogjanak -- ne műveljünk velük semmi olyat, amit ők műveltek! De országunk előtt, a gyermekeink előtt kötelesek vagyunk _mindegyiket megkeresni és mindegyiket bíróság elé állitani!_ Nem is annyira őket magukat, mint inkább a bűneiket"
(folyt, köv komment)

regression 2010.08.12. 21:39:11

"Elérni, hogy mindegyik legalább hangosan kimondja:
- Igen, hóhér voltam, gyilkos voltam!
S ha ez negyedmilliószor _csak_ kimondatik országunkban (arányosan, hogy el ne maradjunk Nyugat-Németországtól), az talán elég is lesz.

A huszadik században nem szabad évtizedekig megkülönböztetlenül hagyni, hogy mi a bíróság elé állítandó vadállatiság, és mik azok a "régi dolgok", amiket "nem kell bolygatni"!"
(folyt, köv komment)

regression 2010.08.12. 21:44:13

"Nyilvánosan el kell ítélni magát azt az _elvet_, hogy egyesek leszámolhatnak másokkal! Ha elhallgatjuk a bűnt, ha visszaszorítjuk a testünkbe, csak hogy elő ne bukkanjon, azzal csak _elvetjük a magját_, s még majd ezerszeresen kihajt a jövőben. Ha nem büntetjük meg, ha még csak meg sem rójuk a gonosztevőket, ha védjük hitvány öregségük nyugalmát, azzal kirántjuk a jövendő nemzedékek lába alól az igazságosság talaját. Ettől nevelődnek olyan "közönyösnek", nem a "nevelőmunka hiányosságai" miatt. A fiatalok elsajátítják, hogy az aljasság bűne sose bűnhődik meg a földön, viszont jólétet hoz az elkövetőnek.

Bizony, rideg, félelmetes lesz ilyen országban élni!"

- Alexander Szolzsenyicin (A GULAG szigetvilág)

Gali Máté · http://hetimate.blogspot.com/ 2010.08.12. 22:08:27

Ezt az ominózus Biszku-filmet honnan lehet megszerezni az "internet és az információ szabadságának korában" -hogy a poszt szerzőjét idézzem-?

vizipipa 2010.08.12. 22:14:42

Az ítélet precedens értékű lesz annak ellenére, hogy nálunk nincs precedens jog.

Képzeljétek el, hogy Béla bácsi kap egy köztársasági ejnye-ejnyét, a következő fószert meg hollókoszt ügyben 1,5 évre ítélik. Ott lesztek a spontán tüntetésen?

Gali Máté · http://hetimate.blogspot.com/ 2010.08.12. 22:25:50

@vizipipa: Mind a kommunizmus, mind pedig a nemzetiszocializmus bűneinek tagadása ellen felesleges törvényt hozni. Pusztán azért, mert az emberi hülyeséget nem lehet börtönnel büntetni, illetve -hogy profán legyek- "hülyét hülyére verni nem lehet".

Egy normális társadalomban a család és az iskola feladata az, hogy a felnövekvő generációkkal megismertessék ennek a két totalitárius diktatúrának a bűneit, így nincs is szükség ilyen tiltó törvényeket kreálni.

Gali Máté · http://hetimate.blogspot.com/ 2010.08.12. 22:34:30

Illetve azt felettébb cinikusnak találom, hogy ha ez az ember börtönbe kerül, akkor az nem azért lesz, mert az utasításaira több száz embert végeztek ki, hanem azért, mert 54 évvel később a saját butaságából kifolyólag megszegett egy idióta tiltó törvényt. Nice. :-)

Romboljuk le a modern világot... (törölt) · http://www.youtube.com/watch?v=9vq63q45qfk 2010.08.13. 06:32:50

Véditek ezt a szart? Miért?
Betegek vagytok?
Egy ilyen tróger gecin megesik a szívetek?

Valandil 2010.08.13. 08:23:32

@.Pierre Bezuhov.: Gondolom a SW Központra is köpködsz, amikor előrángatnak 1-2 vén nácit...

dz02 2010.08.13. 08:58:43

"Azért a világ mégis akkor kerülne a helyére, ha T. Ház hozna végre egy olyan törvényt, ami alapján legalább el lehetne tiltani a politikától a Lendvai Ildikókat, le lehetne váltani a vérkomcsi bírókat és le lehetne csökkenteni a tartótisztek nyugdíját."

igeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeen!!!!! most van lehetőség az ilyen törvények meghozatalára.

Joejszaka 2010.08.13. 09:08:03

Szerintem senki nem azért akarja a biszkukat bíróság elé hurcolni, mert bárkinek is perverz öröme lenne idős komcsik bekaszlizásában.

Egyszerűen igaza van a regression által idézett Szolzsenyicinnek.

Kár, hogy ezt sokan nem értik, igaz Pierre Bezuhov?

irrelevant 2010.08.13. 09:44:03

He-he-he.

Élőben nem voltál ilyen kőkemény, Lola. Élőben úgy beszéltél vele, mint nagyapáddal. Nem volt "nagyarcú komcsi", nem volt "legaljasabb", és a lakását sem nevezted "barlangnak". Inkább cuccokat dedikáltattál vele.

Másrészt tudom én, hogy ha egy komcsi szív, akkor neked annál több nem is kell az életben, de én továbbra is szánalmasnak tartom, hogy a tettei helyett a véleményéért cseszegetik Biszkut. Pótcselekvés, ahogy itt korábban is leírták. A filmben egyszerűen semmit nem tudtatok kiszedni belőle, a parlamenti bizottság sem tudott vele mit kezdeni, úgyhogy most bepereli a Jobbikod a véleményéért. Ha ez is befuccsol, mi lesz? Feljelentitek tilosban parkolásért, hátha akkor végre kap egy kis büntit?

lvjtn (törölt) 2010.08.13. 10:39:19

itt elég sok komment relativizál holmi életkorra meg eltelt időre hivatkozó gondolattal. ami azt sugallja, hogy ha a körülmények változnak, vagy a rövid emberi memóriában eléggé elhomályosul valaminek az emléke, akkor a bűn megszűnik bűnnek lenni, legalábbis büntetlen maradhat. függetlenül attól, hogy van-e, lesz-e valamilyen nem evilági ítélőszék, ahol megmérettetnek a biszkuhoz hasonló hóhérok tettei, azoknak, akik éltek a kommunista diktatúrában, joguk van már itt és most is követelni a biszku félék bűnhődését. az, hogy ez eddig elmaradt, az nem ellenérv, csak egy szomorú sajátosság. nem az ellemi "szemet-szemért" indulatról beszélek, hanem arról, hogy látni szeretném, ahogy hivatalos igazságszolgáltatás (mégha csak néhány kirakatperben is) vörösök fejére is olvassa, jegyzőkönyvezze, hogy mennyi és miféle szörnyűségeket műveltek

nekem nagyon nincs bajom, hogy száz év múlva is legyen jad vasem. azzal van bajom, hogy a bolsevik zsarnokok és gyilkosok gonoszságáról ily skan el akarnak felejtkezni

Oblomov 2010.08.13. 11:00:03

"Azt hitte, ... a kamerába mondhatja, hogy '56 nem volt forradalom ... ".

Szóval a diktatúrában lehetett ellenforradalmazni, a demokráciában meg nem lehet. Naggyonbaba.

Alfőmérnök 2010.08.13. 11:23:11

Ideje lenne már megnéznem azt a filmet...Most elkezdtem letölteni. :)

irrelevant 2010.08.13. 11:30:03

@Oblomov: A cél szentesíti az eszközt. Ha egy komcsit kell deresre húzni, akkor egy antidemokratikus törvény is megteszi Lolának.

Lola!

Miután, ahogy te mondod, Biszkut egy becsapással előrángattátok a barlangjából, mennyire hiteles dolog a véleménye miatt elővenni? Ha nem csináljátok meg a filmet, akkor Biszku sehol sem hirdette volna a véleményét. Erőszakkal kiszeditek belőle, aztán a pártod feljelenti érte egy abszurd, szégyenletes törvényre hivatkozva.

Lehet ilyen gusztustalanságot játszani, csak akkor ne érezd magad igazságosztónak, meg az erkölcs szobrának.

Avatar 2010.08.13. 11:36:05

A számításotok szerintem ott bukik el, hogy Biszkuért a kutya se fog könnycseppet hullatni, akármi is történik vele.
A magyar bíróságok hatékonyságát ismerve félévente lesz 1-1 tárgyalás, nyugdíjasként nem lesz nagy probléma neki bejárni. Mire az eljárás lezárulna, az öreg jó eséllyel el is patkol magától.
Közben a zsidók a fél magyar jobboldalt szénnéperelhetik majd holokauszt relativizálásért. Na akkor meg majd sírtok, hogy de rossz ez a törvény.

Lelkilola meg veri itt magát a nagy morális fölényére, amikor filmje elkészítéséhez és bemutatásához minden szabályt felrúgva jutott el. Szánalmas. Hazudik az interjú céljáról, majd a szereplő hozzájárulása nélkül nekiállnak vetíteni... LOL(a)
Aztán csipog még egy kicsit a lusztráció szükségességéről, de gondolom annyira már nem kellene keményre szabni azt a törvényt, hogy Schmitt Paja ex-miniszter-helyettes köztársasági elnök úr, vagy Pozsgay alkotmányozó elvtárs, vagy a bármely más "megtért" komcsit is érintse... A Lex Borkai esetében láttuk már, hogy 5 éves eltiltás helyett hirtelen elég a 3 év is, ha a haverok is érintettek.

Skrabski Fruzsina (lelkylola) · http://mandiner.blog.hu/ 2010.08.13. 11:43:55

@otvospeter: leírtam, hogy Biszkut nem azért kellene bíróság elé állítani, mert kommunizmus tagadó, hanem az 56 utáni megtorlásokért kellene felelősségre vonni. Nem értem, hogy mit nem értesz.

Skrabski Fruzsina (lelkylola) · http://mandiner.blog.hu/ 2010.08.13. 11:45:19

@Avatar: én örülnék, ha a fideszes komcsik se vállalhatnának politikai szerepet, nem lehetnének bírók, stb.

Oblomov 2010.08.13. 11:53:23

@Avatar:
Paulus Schmitt most írt alá egy tv-t, amiben volt lusztrációs elem, ahogy az a forradalmi időkben dukál.
Régi harcostárs Szűrös Mátyásnak nem jutott titkárnő és szolgálati söfőr, mert nem volt két éven át KE.

Avatar 2010.08.13. 12:13:32

@lelkylola: "Biszkut nem azért kellene bíróság elé állítani, mert kommunizmus tagadó"
Mi az a kommunizmus tagadó? :)

"én örülnék, ha a fideszes komcsik se vállalhatnának politikai szerepet, nem lehetnének bírók, stb."
Csak éppen nem neked van 2/3-os mandátumarányú pártod a parlamentben, hanem Orbánnak, aki úgy tűnik annyira nem bánja, ha valakinek vannak vörös foltok a múltjában.
Kisebbségben vagy, na. Ne bomlaszd a Nemzeti Egységet!

"ne töltsétek le, menjetek moziba"
A kis profitorientált... ;)

irrelevant 2010.08.13. 12:15:41

@lelkylola: Én mindent értek, Lola. Én is így gondolom.

De a jobbikosok nem a tettei miatt, hanem a véleménye miatt állítják bíróság elé, egy olyan törvényre hivatkozva, amit elleneztek, és amit egyébként a Mandiner is ellenzett egészen eddig a feljelentésig. Te meg tapsikolsz nekik, meg vállonveregeted saját magad, mivel te szedted ki Biszkuból erőszakkal a véleményét, ami miatt most el akarják ítélni, de amit magától sosem hangoztatott volna, sőt, a filmet is letiltotta, hogy ne legyen nyilvános a véleménye.

Szerintem te nem érted, hogy mi a gond ezzel.

Joejszaka 2010.08.13. 13:12:23

@lelkylola:
"ne töltsétek le, menjetek moziba:"

Van aki nem tud moziba menni, hiába szeretne.

Rakjátok fel illegálisan torrentre pár hét múlva.

irrelevant 2010.08.13. 13:14:55

@Joejszaka: Hetek óta fenn van torrenten :)

Hepci · http://gasztrojazz.blogspot.com 2010.08.13. 13:16:30

Biszku Bélát ki kellett volna végezni a kilencvenes évek elején. Ha viszont eddig nem történt semmi, ezt a gusztustalanságot ennek a gusztustalan, mielőbbi eltörlésért kiáltó törvénynek a segedelmével nem kellene csinálni. Ízléstelen az egész, na, meg a Lolácska fenti szövege is.

Lesből Támadó Szárítókötél 2010.08.13. 13:34:13

Azt magyarázza már meg valaki, lehetőleg olyan, akiben maradt még némi higgadt racionalitás, hogy pontosan mi alapján akarják elítélni Biszkut? Merthogy a Btk. ezt mondja:

"Aki nagy nyilvánosság előtt a nemzeti szocialista vagy kommunista rendszerek által elkövetett népirtás és más, emberiség elleni cselekmények tényét tagadja, kétségbe vonja vagy jelentéktelen színben tünteti fel, bűntettet követ el, és három évig terjedő szabadságvesztéssel büntetendő."

Viszont az, hogy ellenforradalom meg hogy a megtorlás igazságos és jogszerű volt, az sem nem tagadás, sem nem kétségbevonás, sem nem jelentéktelen színben való feltüntetés, más kérdés, hogy tényleg felháborító, amit mondott.

irrelevant 2010.08.13. 13:59:09

@Lesből Támadó Szárítókötél: Ráadásul a megtorlás sem népirtás, sem emberiség elleni cselekmény nem volt, márpedig a törvény ezek tagadásáról beszél.

teknős 2010.08.13. 14:29:39

@otvospeter: Szerintem elvesztek a részletekben.

Biszkut el kell ítélni és tökmindegy, hogy miért.

A tálalást kell nagyon szépen végiggondolni és kivitelezni.

Ugyanis, Biszku egy szimbólum. Az egyikutolsó lehetőségünk arra, hogy üzenetet küldjünk a jövőnek. A magyar népet nem éri meg elárulni.
Ha jól csinálják ( és nem csak ők, hanem mi is)Skrabski Fruzsinát és Novák Tamást be lehet majd írni a történelembe. Megmentették egy ország becsületét. Meg tették azt, amit mi nem voltunk képesek.

A tét sokkal nagyobb, mint azt, ti, akik itt síránkoztok az öregen, látjátok!

Azt kellene végre tudatosítani, akarunk-e Magyarországot, vagy sem. Az ilyen freench -féle siránkozók nem akarnak. Ők folytatói a XX. századi eltemetett, haldokló nemzetnek. Én akarok és ezerrel támogatom minden a Loláékhoz hasonló kezdeményezést.

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2010.08.13. 14:45:56

@teknős:

"Biszkut el kell ítélni és tökmindegy, hogy miért. "

no, ezt egy jobbikos sem mondhatta volna szebben!

érdekes dolog ám kormánypártiként is erkölcsösnek maradni, talán érdemes megpróbálni.

ez a biszku gumicsont /egyébként persze, hogy börtönben kéne rohadnia húsz éve, de csakis azért amit elkövetett/ csak akkor elfogadható, ha arra van kitalálva, hogy elaltassa a komcsik éberségét, és nyugodtan elő lehessen készíteni, mondjuk azt a pert, amiben azért áll a bíróság elé gyurcsány és szilvásy, mert megszervezték a cigányirtást. csakis akkor.
jó, azt is megértem, hogy a herbertizmus tipikusának, lolának most van alkalma arra, hogy kitörjön. filmszemle, kivonulás, díj átvétel, és akkor ő is révbe ér, a családtörténet kontinuus. :)

Skrabski Fruzsina (lelkylola) · http://mandiner.blog.hu/ 2010.08.13. 14:50:05

@otvospeter: mióta számít erőszaknak az, hogy valaki 20 órán keresztül lelkesen dumál 1-2, akár 3 kamerába, tudva azt, hogy ez nyilvánosságra kerül? A különbség csak annyi, hogy ő azt hitte, hogy a beregi tévében jelenik meg, vagy Márokpapin és azt hitte, hogy mi szeretjük őt. Bár még akkor is folytatta, amikor lelepleztük magunkat. Amiért egyébként perelik, az nem is a mi filmünk, hanem a Duna tévés szereplése, ahova aztán tényleg saját akaratából bandukolt be. Ha ez erőszak, akkor én kegyetlen vagyok :)

Skrabski Fruzsina (lelkylola) · http://mandiner.blog.hu/ 2010.08.13. 14:58:36

@teknős: azzal nem értek egyet, hogy mindegy miért büntetik meg Biszkut. A kommunizmust tagadó törvénnyel egyébként csak annyiban tudok egyetérteni, hogy a holokauszt vagy a kommunizmus kegyetlenségeinek tagadása sérti az áldozatok becsületét. Tehát azon a jogon el lehet ítélni Biszkut, hogy a pökhendi, hazug kijelentéseivel sérti az áldozatok és az ország becsületét. De azért nem büntetném börtönnel, pénzbírság elég. Egyébként ebben a cikkben Völgyesi azt mondta, hogy szerinte el lehetne ítélni Biszkut emberiség elleni bűncselekmény miatt is. Remélem az a feljelentés is elkészül előbb-utóbb.
www.hir24.hu/belfold/118862/biszku-vita-mindenki-mast-mond--.html

irrelevant 2010.08.13. 14:59:49

@teknős: "Biszkut el kell ítélni és tökmindegy, hogy miért."

Nekem épp ezzel a mondattal van problémám. Szerintem Biszkut el kell ítélni a megtorlásért, de ha nem lehet, akkor békén kell hagyni.

Ez a sztori már a legelejétől fogva gerinctelen húzások sorozata.

Gerinctelenség álnéven bratyizni egy komcsival, Béla bácsinak szólítani, dedikáltatni, a blogon pedig mindennek lehordani.

Gerinctelenség átkúrni a fejét, aztán a tiltása ellenére levetíteni a filmet.

Gerinctelenség az ilyen trükkel kicsalt véleménye miatt feljelentenni.

Gerinctelenség egy olyan törvényt felhasználni ellene, ami ellen évek óta tiltakozik az ország normálisabb fele (most nem a Jobbikra gondolok).

Sajnos, ha ítéletre kerül sor, akkor egy ilyen dicstelen történet végére kerül pont. És nem hiszem, hogy jó érv lenne, hogy egy tömeggyilkos komcsi ellen ilyen eszközök is megengedhetők. Mert ha komolyan gondoljuk, hogy mi jobbak vagyunk egy gyilkos kommunistánál, ha komolyan vesszük a jogállamot, a demokráciát és tényleg egy normális országot szeretnénk, akkor nem mondhatjuk, hogy mindegy, milyen eszközöket használunk ellene.

p.s.: Nem siránkozom az öregért. Tényleg szimbolikus lenne, ha elítélnék a megtorlásért. Nekem a módszerekkel, a véleményszabadság korlátozásával, meg Lola önmagát ajnározó hangnemével van bajom.

irrelevant 2010.08.13. 15:06:05

@lelkylola: Biszku letiltotta a videót. Ezek szerint mégsem a nyilvánosságnak szánta a véleményét. A Duna TV-be se ment volna el, ha nem csaptok körülötte felhajtást, és nem érzi úgy, hogy pontosítania kell a megvágott, moziba került anyagban elhangzott mondatait. Gondolom.

Ezek után a _véleménye_ miatt feljelenteni... hát gáz. Még mindig nem érted, hogy mire gondolok?

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2010.08.13. 15:11:07

az emberiség ellenes bűncselekményről lezajlott annak idején a vita a parlamentben, nullum crimen sine lege végeredménnyel. sajnos.
húsz év eltelt, baszhatjuk már ezeket a vén trógereket. kell egy gyors törvény a jogfosztásukról, aki ilyen beosztást töltött be a pártban, szolgálatokban, etc.:.............az megfosztatik nyugdíjától, eü ellátásától, egykor tanácsi lakásástól, satöbbi. 30 nap végrehajtási idő, aztán szevasz.

most gyurcsánynak és társainak kell következnie.

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2010.08.13. 15:11:47

az emberiség ellenes bűncselekményről lezajlott annak idején a vita a parlamentben, nullum crimen sine lege végeredménnyel. sajnos.
húsz év eltelt, baszhatjuk már ezeket a vén trógereket. kell egy gyors törvény a jogfosztásukról, aki ilyen beosztást töltött be a pártban, szolgálatokban, etc.:.............az megfosztatik nyugdíjától, eü ellátásától, egykor tanácsi lakásástól, satöbbi. 30 nap végrehajtási idő, aztán szevasz.

most gyurcsánynak és társainak kell következnie.

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2010.08.13. 15:13:29

@otvospeter:
nem fogja :)

ha egy kommunista bűnösnek azt mondjuk, hogy nem tagadhatja a kommunizmus vétkeit, akkor a védekezéshez való joga sérül.

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2010.08.13. 15:14:30

@otvospeter:
nem fogja :)

ha egy kommunista bűnösnek azt mondjuk, hogy nem tagadhatja a kommunizmus vétkeit, akkor a védekezéshez való joga sérül.

Avatar 2010.08.13. 15:23:31

@lelkylola: Érdekes, Völgyesi véleményének másik felét el felejtetted kiemelni: "Komolytalannak tartja a Biszku Bélával szemben indult büntetőeljárást Völgyesi Miklós."
Ha meg emberiség elleni bűncselekmény vádjával eddig is be lehetett volna perelni, akkor miért nem tette meg senki eddig azok közül, akik most annyira örülnek, hogy végre a véleményéért számon lehet kérni... Ja, hogy Biszku a kutyát se érdekelte már, csak most lett megint ilyen fontos ikon?

hu.wikipedia.org/wiki/Az_emberis%C3%A9g_elleni_b%C5%B1ncselekm%C3%A9nyek
Hmmm... Vajon melyik tényállásra gondolt Völgyesi?

Alfőmérnök 2010.08.13. 15:23:54

Blogmotor, ne rakoncátlankodj!

irrelevant 2010.08.13. 15:27:53

Miért is büntetendő az, ha valaki ellenforradalomnak nevezi 56-ot, Lola? A régi rendszerben büntették, ha valaki forradalomnak nevezte, ma pedig azt kellene büntetni, ha valaki odaartikulálja az "ellen" szócskát a kanonizált forradalom kifejezés elé? Ha így gondolod, Lola, akkor se demokrata nem vagy, se jobb a régi rendszer vezetőinél.

NEGYEDIK POLGÁR
Mondd, mit hiszesz, a Homousiont,
Vagy Homoiusiont?

ÁDÁM
Ezt nem értem. -

LUCIFER
Ne valld be, ez most itt a fő dolog.

NEGYEDIK POLGÁR
Lám, kétkedik, ez is hamishitű.

Úlfhéðinn · http://tinyurl.com/do9ks 2010.08.13. 15:32:27

@teknős:

"Szerintem elvesztek a részletekben.
[X-et] el kell ítélni és tökmindegy, hogy miért.
A tálalást kell nagyon szépen végiggondolni és kivitelezni.
Ugyanis, [X] egy szimbólum. Az egyikutolsó lehetőségünk arra, hogy üzenetet küldjünk a jövőnek. A magyar népet nem éri meg elárulni."

LOL. Ez a hónap kommentje! XD
Maga Virág Árpád se mondhatta volna szebben. XD

Oblomov 2010.08.13. 15:59:37

@otvospeter:
viszont elhallgatnának azon kritikusok, akik szerint nem rendszervál(tozta)tás, hanem csak módszerváltás történt. Elvégre súlyos tartalmak változnának (kommunizmus helyett a nemzet felvirágoztatása az új célképzet), miközben éppenhogy a forradalmi terrorra hajazó "népi demokratikus" módszerek térnének végre vissza: "a tálalást kell nagyon szépen végiggondolni és kivitelezni."

Oblomov 2010.08.13. 16:07:55

@Úlfhéðinn:
A "tálalás" tényleg nagyon fontos. Biszku kiskapuja is az, hogy az ítéleteket nem személyesen ő hozta meg, hanem a népbíróságok.

eN 2010.08.13. 16:47:35

@otvospeter: ne jatszd itt a hulyet, van egy torveny amit ez a ven farok megsertett. hogy jo-e a torveny vagy nem, az nem erdekes, szepen neznenk ki, ha mindenki csak azt tartana be, ami neki tetszik. vagyis varjunk, pont ezt csinalta a biszku-fele brancs, akit el is hajtottunk a sunyiba.
nem az a baj, hogy ez alapjan elitelik, hanem az, hogy csak ez alapjan es a tobbit megussza.

Krokodil · http://sardobalo.blog.hu 2010.08.13. 23:35:17

@otvospeter alábbi mondata érzékelteti szerintem is jól a helyzetet:
"Ha ez is befuccsol, mi lesz? Feljelentitek tilosban parkolásért, hátha akkor végre kap egy kis büntit?"

zachar 2010.08.14. 02:17:18

@otvospeter:
"Ha nem csináljátok meg a filmet, akkor Biszku sehol sem hirdette volna a véleményét. Erőszakkal kiszeditek belőle, aztán a pártod feljelenti érte egy abszurd, szégyenletes törvényre hivatkozva."

Az összes régi, IGAZI náci, már aki él, kussol mélyen.
Miért?
Mert tudja, hogy ha KITUDÓDIK, hogy még a világon van, akkor előveszik, és 99 évesen is megkapja a büntit.
... és fél.
Nem szép dolog félelemben tartani idős, megkeseredett embereket, igaz?
Szarom le magasról.

Előszedni náci, komcsi pribékeket, és megbüntetni.
Aki felelős és bűnös.
Ez a helyzet, Petikém.

Plusz még annyi, hogy Biszkuról 20 éve lehet tudni, hogy él, és hogy hol van.
Plusz még annyi, hogy felkeresése után világossá vált: ugyanazt az emberkínzó, kivégzéseket követelő szemétláda köcsögöt tisztelhetjük benne, mint aki 57-ben volt.

Van kérdés?
Igen:
1. hogy a fészkes faszba nem lehetett ezeket eddig megbüntetni?
2. hogy a fészkes faszba akad ember, aki ezeket védi?

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2010.08.14. 08:08:12

Szeretnék emlékeztetni arra, hogy az összes igazságtételi törekvés pontosan az ilyen üres moralizálásokon és a hozzájuk tartozó jogi csűrés-csavarásokon bukott meg, mint amiket némely hozzászólásban olvashattunk. Mindegyik, az összes így bukott meg.

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2010.08.14. 08:13:14

@Krokodil:

Miért, neki szabad tilosban parkolnia? Tehát őt, tekintettel múltjára, nem szabad följelenteni, mert akkor az értelmiség boszorkányüldözést kiált. Világos beszéd ez.

irrelevant 2010.08.14. 08:57:54

@zachar: Nem védem. Olvasd el újra, amit írtam, mucikám. Olvasd el akár többször is, amíg meg nem érted.

irrelevant 2010.08.14. 09:02:42

@Elpet: Biszkut húsz évig nem vonták felelősségre. Ez baj. Most sem fog sikerülni, mert ilyen a jogrendszer. Még ezt az elcseszett törvényt sem tudják majd ellene alkalmazni. Ti viszont tesztek a jogrendre és koncepciós kirakatpert akartok, minden áron. Mindegy, milyen módon, mindegy, milyen váddal, de ítéljék el Biszkut, mert mi tudjuk, hogy bűnös, ha a jog nem is. Csúnya, komcsi szokás ez...

irrelevant 2010.08.14. 09:03:42

@Elpet: Biszkut húsz évig nem vonták felelősségre. Ez baj. Most sem fog sikerülni, mert ilyen a jogrendszer. Még ezt az elcseszett törvényt sem tudják majd ellene alkalmazni. Ti viszont tesztek a jogrendre és koncepciós kirakatpert akartok, minden áron. Mindegy, milyen módon, mindegy, milyen váddal, de ítéljék el Biszkut, mert mi tudjuk, hogy bűnös, ha a jog nem is. Csúnya, komcsi szokás ez...

Avatar 2010.08.14. 12:43:16

@Elpet: Nem. Tilosban parkolásért megbüntethetik, de azt ne akarjuk már úgy beállítani, hogy végre megkapta 56-ért a jogos büntetését.
Ha meg azon örvendeztek, hogy olyan törvény megszegéséért büntetik meg, amellyel ti magatok sem értetek egyet, az kétszínűség.

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2010.08.14. 13:05:11

@otvospeter:

Ezt egészen egyszerűen nem értem. Nem ismeretes előttem olyan jogelv vagy szabály, mely szerint, amennyiben valakivel kapcsolatban súlyosabb cselekedeteket vélelmez bárki, enyhébb ügyekben ne lehetne ellene eljárást indítani.

Mégis, hogy kellene ez ügyben viselkedni? Mi lenne az adekvát magatartás? Úgy gondolni, hogy valaki megsértette a törvényt, mégsem jelenteni föl? Én ezt tényleg nem értem.

Milyen koncepciós kirakatpert akarunk mi? A Jobbik tett egy feljelentést, az ügyészség megvizsgálja, eldönti, hogy emel-e vádat, ha igen, a bíróság eldönti, hogy bűnös-e az illető. Ki tesz itt a jogrendre?

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2010.08.14. 13:12:11

@Avatar:

Nincs olyan, hogy nem értek egyet egy törvénnyel, a törvény az törvény. Ha egyszer megszavazták, kihirdették, onnantól törvény és mindenkire vonatkozik, bárki bármiképp vélekedjen róla.

irrelevant 2010.08.14. 13:57:29

@Elpet: Akkor még egyszer, hátha végre sikerül világosan elmagyaráznom, amire gondolok.

"Nem ismeretes előttem olyan jogelv vagy szabály, mely szerint, amennyiben valakivel kapcsolatban súlyosabb cselekedeteket vélelmez bárki, enyhébb ügyekben ne lehetne ellene eljárást indítani."

Lehet, hogyne lehetne. Csak szerintem Biszku véleménye nem volt bűncselekmény, egyrészt, mert szerintem semmilyen vélemény nem lehet az, másrészt mert a törvény a kommunista rendszer népirtásainak és egyéb, emberiség elleni bűncselekményeinek tagadásáról szól. Biszku nem tagadta a megtorlás megtörténtét, a megtorlás pedig nem népirtás, akármilyen rengeteg is az a 300 szerencsétlen ember.

Szóval fel lehet jelentgetni, de én gerinctelennek tartom ezt az eljárást. A Jobbik fogást próbál találni rajta bármi áron, belekapaszkodik az utolsó szalmaszálba, ebbe a szánalmas törvénybe, amit ő maga is ellenzett, csak hogy mindenképpen elítéljék valahogy, valamiért Biszkut.

"Ki tesz itt a jogrendre?"

Mindenki, aki tapsol a Jobbik húzásának. Pl. te, mivel (gyanítom) alapvetően ellenzed, hogy valakit a véleménye miatt ítéljenek el, mégis kivételt teszel ebben az ügyben, ahogy ergé is, lola is, stb.

Másrészt, mert 56-ot sokan, sokszor nevezték, nevezik ellenforradalomnak ma is, ellenük mégsem vonultok fel kivont karddal. Biszkura sem emiatt a mondata miatt haragudtok, hanem a megtorlás miatt, de ha emiatt nem lehet felelősségre vonni, ti akkor is ragaszkodtok a bűnösségéhez, felhasználva minden lehetséges eszközt, hogy akármilyen címen, de kapjon már egy kis büntit ez a hypeolt kommer. Ezzel csak az a baj, hogy ennek nagyon koncepciós íze van. Van egy koncepciótok, hogy Biszku bűnös: hát ítéljük el bármiért, akármiért, csak szenvedjen végre a rohadék!

Gondolom, Lola már izzítja a kameráját a tárgyalásra és jön a Bűn és Büntetlenség 2. - The Pofátlan Bélabácsi's back című movie.

Többször nem írom le más szavakkal ugyanazt. Rengeteg álnaivitást érzek ki a kommentedből, amit sajnálok. Okosabb vagy te ennél. Meg én is.

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2010.08.14. 16:04:20

elpet, ne vacakoljon már. ugye nem gondolja komolyan, hogy valaki nem védekezhet a bíróság előtt azzal, hogy tagadja a bűneit, meg a bandáét, amiben elkövette? ugye? és ugye nem akarja, hogy egy ilyen kaliberű gazember röhögve jöjjön ki a bíróságról, hogy leszophattok, kaptam 1 hónap felfüggesztettet.
és azt mondja, hogy a törvény az törvény, akár tetszik, akár nem. most megérkezett arra a pontra, ahol egylényegűvé vált bélabácsival, illetve védekezésével.
tudja, 56-ban is voltak törvények. eddig érti, kezdi kapiskálni? nem is folytatom. de mégis. szóval aki akkor forradalmaskodott, az a fennálló ellen tette , törvények ellen tette, a törvény pedig eljárt velük szemben. ezt mondja bélabácsi. és most már maga is.

és ha a jobbik feljelentése alapján elmeszelik a jó bélabácsit, és kilépve az ajtón azt mondja, elpetkém, bőnyállal, most már megbűnhődtem mindenért, akkor maga nem fogja kétpofára szidni a jobbikot, hogy egy ilyen látványos de nevetséges eredményű ügyet kreált?

Krokodil · http://sardobalo.blog.hu 2010.08.14. 19:52:24

@Elpet: ne fárasszuk egymást fölösleges kérdésekkel. Senkinek nem szabad tilosban parkolnia, aki így tesz az fizessen.
Nézzük ezt a szintén béna hasonlatot:
Biszku 10 éve ittasan gyorshajtott az autópályán, de akkor nem büntették meg. Most megállítja a rendőr, és elkéri az izzókészletét.

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2010.08.14. 20:29:13

@Grift: a világ nem tökéletes. Ha Biszkut ezzel kapják el, még mindig jobb, mintha nem kapják el.

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2010.08.14. 20:39:03

@tölgy:
ezzel nem kapják el. ezt ne nevezzük annak. és ezzel nem lehet elkapni.

bálabácsit a bitókért kell elkapni, nem azért mert azt mondta, elpettel egyetértve, hogy az akkori törvények szerint helyesen jártak el, és nem is ő, hanem a bíróságok.

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2010.08.14. 21:02:45

@Grift:

Feltételezem, hogy érez valami különbséget a szovjet Birodalom helytartói által hozott törvények és a mostani Országgyűlés által hozottak közt. Létezik olyan morál, amely szerint amazokat érvénytelennek és ezeket érvényesnek lehet tekinteni, és ezt azért elég használható és teljesen világos megkülönböztetésnek érzem.

bz249 2010.08.14. 21:19:13

@Elpet: a holokauszttagadasi torveny egy rossz torveny. Akarki hozta sulyosan korlatozza a velemeny-nyilvanitasi szabadsagot, es mint ilyen semmilyen formaban nem lehet tisztelni.

ui: termeszetesen nem volt Holokauszt es nincs Recsk nevu telepules Magyarorszagon (ha a kommunizmus buneinek tagadasanak tilalma meg nem lenne hatalyos, akkor ezutobbi visszavonom)

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2010.08.14. 21:34:31

@Elpet:
a hollótörvény kommunista farokkal, semmivel nem jobb, sőt, törvény, mint bármelyik muszkapuskávak a hátban hozott. ha beszarik sem.

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2010.08.14. 21:35:59

@Grift:
maga szerint a szovjet birodalom nyomása elfogadhatóbb, mint a hollótörvényeket erőltető pokolhatalom nyomása?

zachar 2010.08.15. 08:47:04

@otvospeter:
Elolvastam megint.
Véded te erőssen, csak gyáva vagy direktben védeni.

Biszku olvtársat nem kényszerítette senki nyilatkozni.
Biszku olvtársat megkérdezték olyanok, akik nagyon kíváncsiak voltak a véleményére, és ő elmondta a véleményét.

Aztán Biszku olvtárs ahelyett, hogy befogta volna végre a pofáját saját érdekében, elsétált nyilatkozni a Dunának.

Ezek után a MINIMUM, hogy kommunizmus-tagadásért büntit kapjon, ha már a sokkal nagyobb bűnökért nem lehet felelősségre vonni ebben a tetves országban.

De nem bánnám, ha megkapargatnák a kis vagyonkáját, nyaralóit és rózsadombi villáját, amit VÉRT IZZADVA kuporgatott össze, nem-e-é-e elvették annak idején valakitől, és vissza kék neki adni, rendesen adózott-e Béla bácsi az elmúlt 20 évben... stb.

... és ha kijön a dutyiból, odaküldeni hozzá lelkyloláékat, hogy egy afterjút készítsenek vele, fenntartja-e még az álláspontját.
:)

zachar 2010.08.15. 08:52:00

@Krokodil:

"Nézzük ezt a szintén béna hasonlatot:
Biszku 10 éve ittasan gyorshajtott az autópályán, de akkor nem büntették meg. Most megállítja a rendőr, és elkéri az izzókészletét. "

Helyettesítsük be az ittas gyorshajtást emberéletek százainak elvételével vagy megnyomorításával, az izzókészlet-hiányt a néhány év büntivel büntethető komenizmus-tagadással, és máris érzékeljük, hogy NEM, igazságtalan lenne néhány évet kiszabni a ganéj Béla bácsira, mikor életfogytiglannal kellene ülnie 1990-től a börtönben.

irrelevant 2010.08.15. 09:08:57

@zachar: "Véded te erőssen, csak gyáva vagy direktben védeni."

Védi a frász.
Leírtam, hogy nem bánnám, ha felelősségre vonnák azért, amit _tett_

zachar 2010.08.15. 09:38:05

@otvospeter:
Akkor szerintem te is látod, hogy Béla bácsi életében nem lesz lehetőség arra, hogy felelősségre vonják a tetteiért.
Látsz erre esélyt?

1. Azzal kell megvádolni és HA BŰNÖS, elítélni, amivel lehet. Ha nem bűnös, akkor marad a magabiztos mosoly a kis arcán Béla bácsinak, ahogy eddig, és éli világát tovább.
2. Mivel a hollókoszttagadó törvény szerint minden bizonnyal bűnös, nem látok rá okot, hogy ne emeljenek ellene vádat.
3. Igazi elégtétel lenne, ha elvbarátai által eredetileg a szélsőjobb megrendszabályozására hozott törvény alapján kapna a büntit. Na nem azt, ami kijárt volna, csak néhány évet.

irrelevant 2010.08.15. 10:05:10

@zachar: Nem látok rá esélyt sajnos.

1. Ezzel egyáltalán nem értek egyet, ahogy fentebb is írtam sokszor.
2-3. Fentebb valaki idézte a törvény szövegét. Szerintem egyértelmű, hogy nem bűnös, hiszen nem tagadta a megtorlás megtörténtét, amit népirtásnak igencsak túlzás nevezni. Márpedig a törvény szövege erről szól. Persze nem vagyok jogász, de kizártnak tartom, hogy egy ellenforradalmazásért elítéljék.

Fantáziálhatsz az öreg lecsukásáról, de csalódni fogsz, vigyázz.

zachar 2010.08.15. 10:34:20

@otvospeter:

gordon.nolblog.hu/archives/2010/06/11/A_holokauszt-tagadst_tilt_trvny_eltrlsrl/

„A nemzeti szocialista és kommunista rendszerek bűneinek nyilvános tagadása
269/C. § Aki nagy nyilvánosság előtt a nemzeti szocialista és kommunista rendszerek által elkövetett népirtás és más, emberiség elleni cselekmények tényét tagadja, kétségbe vonja vagy jelentéktelen színben tünteti fel, bűntettet követ el, és három évig terjedő szabadságvesztéssel büntetendő.”

A helyes döntés a vonatkozó 269/C. § eltörlése lett volna, de sajnos tudjuk, hogy ez a belpolitikában és nemzetközileg is politikailag védhetetlen helyzetet eredményezett volna. Gyurcsány Ferenctől, skandináv lapokon át, a New York Timesig minden arról szólt volna, hogy Orbánék holokauszt-tagadók, vagy legalábbis cinkosai azoknak.

irrelevant 2010.08.15. 10:43:47

@zachar: Nem teljesen értem, hogy ezzel mit akarsz mondani.

zachar 2010.08.15. 11:24:21

@otvospeter:

1992. évi XXXII. törvény az életüktől és szabadságuktól politikai okból jogtalanul megfosztottak kárpótlásáról

www.kih.gov.hu/data/cms1832/1992_evi_XXXII_torveny.pdf

"Tv. 2. § (1) Egyösszegű kárpótlás jár az élet elvesztéséért, ha
a) a magyar bíróság törvénysértő vagy semmissé nyilvánított ítélete alapján hajtották végre a halálos ítéletet, vagy
b) a sérelmet elszenvedő a büntetőeljárás vagy a büntető ügyben hozott ítélet végrehajtása során olyan módon vesztette életét, hogy a halál bekövetkezésének kétséget kizáró oka az eljáró magyar hatóság szándékos közreműködése volt,
c) a sérelmet szenvedett kétségkívül a magyar hatóság vagy hatósági személy politikai indíttatású önkénye miatt vesztette életét,
d) a sérelmet szenvedett a deportálás (2/A. §) vagy a kényszermunka (2/B. §) ideje alatt halt meg."

Szerinted Péter, ha az 56-os áldozatok hozzátartozóinak kifizetett (szégyenletesen kis összegű...) kárpótlást megítélte a független Magyar Bíróság ez alapján a 92-es törvény alapján, amiben benne foglaltatik a törvénytelenség, és Biszku váltig állítja, hogy az ő SZEMÉLYES, VASKEZŰ IRÁNYÍTÁSA alá tartozó belügyminisztérium csupa jogszerű és törvényes ítéletet hozott, az nem a kommunizmus bűneinek a tagadása?
Az AKKOR HATÁLYOS törvényeknek sem feleltek meg a kihallgatások és az ítéletek!
Arról nem beszélve, hogy a bíróságok a politikai vezetés utasításait követték.

... vagy hallgassunk a sunyiság csimborasszóján integető Béla bácsira, hogy Magyarországon nem is volt kommunizmus, csak szocializmus? (-> tehát a k.-nak bűnei sem voltak)

Több, mint arcpirító azt hallani a dokumentumfilmben, aztán a Duna-interjúban, amikor Biszku elhatárolja magát a kivégzésektől, és rögtön valami szar komcsi pribék 56-os felkoncolását emlegeti fel, MINTEGY DÖNTETLENKÉNT KIHOZVA 56-ot.
Erőszak itt és ott, mi bazzeg?
Csak amíg egyik oldalon a forradalom legkisebb támogatásáért is több év börtön, majd nyomorúságos, vegzáló "szabad" évtizedek jártak, addig a másik oldalon egy pimasz, országát eláruló, a szovjetekkel kollaboráló hóhér mossa magát 20 évvel a gengszterváltás után.
200000 jórészt magasan képzett, elit ember meg kitántorgott a tomboló Béla bácsiék elől Nyugatra.
Hihetetlen.

u.i.: Olvasd el léci a fenti linken a 2-3. oldalon, kinek ítéltek meg kárpótlást. Ha ügyes vagy, ki is tudod gúglizni, hány ember kapott ilyen-olyan jogcímen.

zachar 2010.08.15. 11:31:20

@otvospeter:
"Nem teljesen értem, hogy ezzel mit akarsz mondani. "

Azt, hogy bár a törvény idétlen, és nem szabadna ilyennek léteznie, a Fidesz nem teheti meg, hogy eltörli, mert abban a pillanatban a holokauszt-tagadás cinkosságának gyanúja vetül rá.

... így a komenista kiegészítéssel marad a holokauszt-relativizálás cinkosságának gyanúja...
45 évig üldözték a náci bűnösöket Magyarországon Jó eséllyel nem él már itthon egyetlen jelentős figura sem közülük.

Itt lenne az ideje, hogy ennek az asszott, de pirospozsgás, vitális öregúrnak az arcára fagyasszuk a mosolyt.
Nem hegesztőpisztollyal.
Jelzésértékű 3 év, letöltendő!
Nem házi őrizetben...

... és ez szép üzenet lenne a kommunista uralmat soha nem tapasztalt "hasznos idiótáknak", hogy bizony káejrópában a nácik mellett ezeket a pribékeket is megszenvedtük.

zachar 2010.08.15. 11:40:46

@otvospeter:

"@zachar: Nem teljesen értem, hogy ezzel mit akarsz mondani. "

Na egy másik hosszú hsz-emet lenyelte a blogmotor...

Azt akarom mondani, mint a mandiner poszt, hogy a Fidesz nem tehette meg, hogy megsemmisíti ezt a gyalázatos törvényt.
Ugyanis azzal a holokauszt-tagadás cinkosságát vállalja magára.
Így a kommunista kiegészítéssel marad a holokauszt-relativizálás bűne...

Nem bánnám, ha Béla bácsinak, ennek az asszott, de pirospozsgás, vitális öregembernek az orcájára fagyna az önelégült mosoly, amikor meghallja a 3 év letöltendő szabadságvesztést.
NEM házi őrizet!

Ezzel üzenhetnénk egyúttal azoknak a nyugati "hasznos idiótáknak", akik rokonszenveztek annak idején Sztálinnal, hogy káejrópában nemcsak a nácik néhány éves, hanem a kommunisták jóval hosszabb rémuralmát is meg kellett élnünk.
Aki áldozat volt egyik vagy másik rezsim alatt, annak mindegy, hogy nemzetiségi, vallási, vagy osztályszármazása miatt kínozták meg, vették el az életét.
Értük kellene megtennünk, amit még meg lehet tennünk.

zachar 2010.08.15. 11:41:49

Bocs... kétszer ment el (ugyanaz a lényege mindkét hsznek)...

zachar 2010.08.15. 11:47:57

@otvospeter:

Még annyi kiegészítést, hogy indifferens, hogy Fidesz-szempontból, vagy neked vagy nekem tetszik vagy nem tetszik a törvény.

Ez egy hatályos törvény, és a Jobbik képviselője feljelentést tett, és vádemelés történik, ha egyáltalán.

Tehát arról vitát nyitni, hogy ez alapján a törvény alapján milyen már Biszkut elítélni, felesleges.

Ez nem egy politikai párt döntésének, hanem a bíróság döntésének a kérdése a meglévő, hatályos törvény alapján.

Avatar 2010.08.16. 15:15:07

@Elpet: "Feltételezem, hogy érez valami különbséget a szovjet Birodalom helytartói által hozott törvények és a mostani Országgyűlés által hozottak közt. Létezik olyan morál, amely szerint amazokat érvénytelennek és ezeket érvényesnek lehet tekinteni, és ezt azért elég használható és teljesen világos megkülönböztetésnek érzem."

Ugyanez korábban:
Feltételezem, hogy érez valami különbséget az elnyomó kapitalisták helytartói által hozott törvények és a mostani munkás-paraszt kormány által hozottak közt. Létezik olyan morál, amely szerint amazokat érvénytelennek és ezeket érvényesnek lehet tekinteni, és ezt azért elég használható és teljesen világos megkülönböztetésnek érzem.

teknős 2010.08.16. 16:45:26

@Úlfhéðinn: Nem csak neked, de Lolának és a többieknek is, mert láthatóan nem figyeltetek oda arra, amiért kommenteltem:

Nem az a lényeg, hogy mi szerepel a papíron, mit pofázik a jog.

A lényeg, hogy Biszkuról tudja mindenki, hogy egy rothadt kis kollaboráns volt, aki részérdekekre hivatkozva elárulta a közösséget, aminek a tagja.

Al Caponéról is tudja mindenki, hogy a legnagyobb baja nem az adócsalás, hanem a maffiózás.

És akkor megint elérkezünk a fő problémához. Amíg a maffiózást elítéli a közvélemény, a kollaborálást nem. A kollaboránsok és az ő jogutódaik itt vannak köztünk: emeszpéseknek hívják őket. Ugyanaz a szemét kollaboráns banda, amelyik gátja annak, hogy az ország képes legyen felállni a pusztulásból. Az érdekük, hogy a kollaborálás, mint valami jó, vagy legalábbis megkerülhetetlen dologként éljen a köztudatban.

Ki kell végre állni és nyíltan a szemükbe mondani: az emeszpések nem becsületes emberek, és az ostobaság sem tiszteletet érdemlő tulajdonság.
süti beállítások módosítása