MSZP-SZDSZ: keretes szerkezetben
2009. április 14. írta: TuRuL_2k2

MSZP-SZDSZ: keretes szerkezetben

 Nagy valószínűséggel néhány óra múlva a konstruktív bizalmatlansági indítvány megszavazásával az Országgyűlés meneszti Gyurcsány Ferenc miniszterelnököt, s Bajnai Gordont ülteti a helyére. Ha Bajnai valóban megteszi azokat az intézkedéseket, amiket várnak tőle, s emögé sikerül a parlamenti többséget is hétről hétre biztosítania, akkor kormányfői tevékenysége keretbe foglalja az MSZP-SZDSZ 7-8 éves kormányzását: eltörli a Medgyessy-Gyurcsány időszak megmaradt vívmányainak nagy részét is. Zárójelbe teszi a jóléti rendszerváltás és a százlépésenként bejárt harmadik út-utánérzés zsákutcájának korszakát.

 2002-ben adómentessé tették a minimálbért, remélhetőleg hamarosan újra adózni kell majd minden jövedelem után. 2002-ben bevezették a tizenharmadik havi nyugdíjat (pontosabban csak elkezdték bevezetni, mert Gyurcsány alatt teljesedett ki a nagy jólét), részben már visszavonták, most teljesen vége lehet. 2002-ben 50%-kal megemelték a közszolgálati a béreket, most a 13. havi bér megvonása (és néhány évnyi visszafogott emelés után) a korábbi évek elmaradt béremeléseivel együtt elemészti a 7 évvel ezelőtti növekedés nagy részét.

 2002-ben eltörölték az árfolyamnyereségadót, de ezt időközben már vissza is állították. Bevezették az augusztusi dupla családi pótlékot, amit aztán el is töröltek. 2002-ben 0, 12 és 25 százalékos áfa-kulcsokkal vették át a kormányzást, a 0-ból 5, a 12-ből és a 25-ből 20 lett azóta – hogy most aztán a 20-ból 22-23-24 legyen. És még hosszan sorolhatnánk a stornózott intézkedéseket.

 A pénzügyi válságnak kellett kiosztania néhány atyai pofont, hogy a baloldal krémje (ahogy Tirpákbokrétáson oly' plasztikusan összefoglalják: az Elitek) észhez térjen az eszetlen költekezés után. 2001-ben a GDP-nk 51,5, 2002-ben 54,5 százalékát tette ki az államadósságunk, 2008-ban 73 százalék volt (2009 végére 80 százalék feletti előrejelzések is születtek már) – talán nem túl szakmai, de azért a hatás kedvéért érdemes leírni, hogy ez nominálértéken 11 ezer milliárd forintos többletadósságot jelent 7-8 év alatt (8 ezer milliárd vs. 19 ezer milliárd).

 Na ez az igazi elkúrás, hiába írja le Gréczy Zsolt a következő országgyűlési választásokig még ezerszer, hogy mercedeshidakhankookautópályák.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr811063619

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Kötöttségek nélkül 2009.04.14. 11:37:43

Demokratikus alternatívaA FIDESZ-nek igaza van, csak épp nem úgy, ahogy ők sugallni akarják: A Fidesz szerint a parlament feloszlatása és az új választások kiírása az egyetlen demokratikus alternatívája a Bajnai-kormány létrejöttének. Valóban, de ez táv…

Trackback: Kifordított ország 2009.04.14. 10:41:19

Best of: Nem Lesz Megszorítás...Egy újabb Best of tele a szocialisták hazugságaival...

Trackback: Konzervatórium 2009.04.14. 09:52:54

A bársonyszékek lovagjaMég csak le sem csengett a 2009-es kormányválság tragikomikus miniszterelnök-cseréje, sőt, egyelőre a Bajnai-féle Münchhausen báró Válságkezelési Programról (MVP) sem tudunk sokat (azon kívül, hogy a neoszocialista filozófia szerint…

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

buckafej 2009.04.14. 08:17:25

Az is cselekvés, ha megtesznek valamit, majd az ellenkezőjét.
Csak az egyenleg 0.
Jó esetben.
Esetleg mínusz.

Kinyílott a pitypang. Megírom. 2009.04.14. 08:31:18

Benne lesznek ezek balfaszok a történelemkönyvekben. Igaz, nem egészen úgy, ahogyan szerették volna. De hát sok zavarodott, torz senki is inkább sorozatgyilkos lesz, minthogy névtelenül múljon el... De hogy ilyen tehetségtelenkedést ilyen hosszan el kellett - és ha minden változatlanul marad bármikor a jövőben is el kellene - tűrnünk, remélem elég indok ahhoz, hogy végre valami igazán, alapjaiban új szemlélet terjedjen.

EÖ (törölt) 2009.04.14. 09:20:40

akkor holnaptól kolbászból lesz a kerítés is

denever · http://graveyard.blog.hu/ 2009.04.14. 09:25:18

Bajnai Kordon reloaded:

Nemcsak a Parlament épületét veszik körbe, hanem a Miniszterelnöki Hivatalét is, valamint a metrókijáratot. Napközben előfordulhat, hogy a metrószerelvények nem állnak meg a Kossuth téren.

molaris 2009.04.14. 09:27:10

@denever:
Készülnek a börtönbe, így akklimatizálódnak a rácsokhoz.

Pelso.. 2009.04.14. 09:30:25

"remélhetőleg hamarosan újra adózni kell majd minden jövedelem után"
-pedig mintha adócsökkentésről hallottam volna innen-onnan.

cutcopy 2009.04.14. 09:31:48

Két ciklus alatt három bukott miniszterelnök.
Ez lesz a szoclib mérleg legjellemzőbb eredménye..

sorokinV 2009.04.14. 09:43:22

@Pelso..:

És a kettő kizárja egymást?

plastik02 2009.04.14. 09:47:24

Jézus Krisztus off, Bajnai on

jozicsenko 2009.04.14. 09:48:44

@Pelso..: az adócsökkentés kormánya, akik eu legmagasabb adóterhével vannak hatalmon

hatalmon, amit megnyer az egyik jelölt, de a másik gyakorol, tiszta trójai faló..

trója faló, ahogyan Laborczot nevezik ki az NBH élére, de az igazán fontos cégeket (Mol) nem védi meg, csak cinikusan a piacról papol

a piacról, aminél minden balliberális azonnal összeomlást, iszonyat buktát, 350FT feletti eurót vizionált, ha a nagy Kormányos (ferike) itt hagyna minket, de furcsa mód stagnált az euró, amikor elköszönt, illetve mindenki jobban örült volna egy előrehozott választásnak

egy előrehozott választásnak, ami kipenderítené az szdsz és az mszp barmait az itató mellől, és csodálkoznak, ha elszámoltatást akarnak a másik oldalon (9e MRD Ft-tal nőtt az adósságunk!!!!!)

elszámoltatást, ami számukra azonnal weirmart hozna, Orbánführerrel meg zsidótörvényekkel, pedig csak nem kellett volna lopniuk és nem kellene félniük...

Bladecatcher 2009.04.14. 10:11:27

Na pontosan ezért jut mindig eszemebe erről a kormányról az alábbi jelenet:

www.youtube.com/watch?v=zKhEw7nD9C4&feature=related

Win Elen 2009.04.14. 10:14:42

@jozicsenko: elorehozott valasztas parti vagyok en is, bar a kovetkezo mondat tukreben ez eleg disszonans kijelentes, nevezetesen ha az nem csak a mszp szdsz szerencs csomagot, hanem a fidesz kdnp varazs forrasztast is viszi magaval. Persze az "utana" egy igazan izgalmas kerdes.

Most ezert tuti hogy kapok. De ahogy nezem a dolgokat Drabik urral kell egy kicsit egyetertenem. A legnagyobb bajunk az az energia, es egyeb nyersanyag fuggoseg mellett, a hatalmas, es tobb okbol is duzzado allamadossag. Nos mi lenne ha kiugranank az uniobol, es szepen magunkba zarkozva, egy belso stabilitast hoznank letre. Igen kaosz es osszeomlas lenne. De az hogy intenzivre kerulunk es elobb kiengednek (talan) mennyivel rosszabb annal hogy az elfekvon nyogunk, a garantalt halal bealtaig.

Ezek a bajnai (gyurcsnyi) intezkedesek, rendes reformok nelkul semmit nem ernek. Felall egy a Bokros utani helyzet ismet. Ahol a fidesz egy stabilabb palyara allt gazdasaggal mar egyszer kikerulte a reformok megvalositasanak kotelezettseget. (amit a medgyessy kormany vegleg elasott)... Szoval erdeklodessel lehet tekinteni a kovetkezo 1 de inkabb 5 evre.

zoli29 2009.04.14. 10:21:13

Mint a fontos parlamenti szavazások előtt mindig, természetesen most is molotov-koktélt dobtak 2 MSZP-irodára.
Szilvásy-búcsúkoncert... :)

inforadio.hu/hir/belfold/hir-270840

denever · http://graveyard.blog.hu/ 2009.04.14. 11:21:51

ehembehem, előrehozott választás.

hát persze, hogy nem akarják a specialisták a bal oldalról a dolgot.
ugyanis _pont_ugyanezt_ kellene csinálniuk, mint most.
- háttéralkuk
- minelnök-hajtóvadászat
- miniszter/államtitkárvadászat
- programírás
+ még a kampány is. szenvedélyes igazságbeszédekkel hímezve.

csak annak már tétje van, majdnem 4 év. ez meg ugye olyan kurta(kúrta)-furcsa 1 év, mondhatni tét nélküli.
vannak az új kormányban jó kis eldobható arcok, régi ellenfelek, ésatöbbi ésatöbbi. bűnbakok. meg egy két vezéráldozat.
a haversrácok meg visszahúzodnak a párt melegébe.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2009.04.14. 11:34:18

@cutcopy: "Két ciklus alatt három bukott miniszterelnök.
Ez lesz a szoclib mérleg legjellemzőbb eredménye.."

A másik oldalon meg egy örök miniszterelnök, aki négy választásból hármat elveszített...

malacz rezignált · https://www.facebook.com/pages/Malacz69-vil%C3%A1ga/173965402643571 2009.04.14. 11:35:44

Ennek a posztnak a kapcsán kicsit nosztalgiázzunk 2002-re!

* * * A tisztességes boldogulás 12 pontja * * *

Mottó: „Bebizonyítjuk, hogy az embereket nem lehet hamis ígéretekkel becsapni, sem megfélemlíteni”

Dr. Lamperth Mónika, a Magyar Szocialista Párt országgyűlési képviselőjelöltje felelősségem teljes tudatában teljes körű garanciát vállalok "A tisztességes boldogulás 12 pontja" című program minden szaváért.

Garanciális feltételek: az Ön szavazatával országgyűlési képviselő leszek, és a Magyar Szocialista Párt győz a választáson. Ebben az esetben garantálom Önnek a következőket:

1. 25 %-kal emeljük a bérek vásárlóértékét. Adómentes lesz a minimálbér.
2. 20 %-kal emeljük a családi pótlékot.
3. Ingyenessé tesszük az óvodai és bölcsődei étkezést.
4. Kéthavi családi pótlékot fizetünk minden augusztusban az iskolakezdéshez. Az iskolai tankönyvek térítésmentesek lesznek.
5. Megvalósítjuk az Érettségi+3 programot: a középiskolásoknak ingyenessé tesszük a nyelvvizsgát, a jogosítványt és a számítógép felhasználói oklevelet.
6. 30 %-kal emeljük az ösztöndíjakat és a hallgatói támogatást.
7. A heti munkaidőt 38 órára csökkentjük. A 45 év feletti nők és az 50 feletti férfiak újrafoglalkoztatását járulékkedvezménnyel ösztönözzük.
8. 50 %-kal emeljük az egészségügyi dolgozók bérét. Az ápolók négyévente egy egész évi fizetést kapnak hűségjutalomként.
9. A településeket új utak építésével bekapcsoljuk a közlekedés országos hálózatába, elősegítve ezzel a megtermelt javak piacra jutását.
10. 500.000 forintra emeljük az őstermelők adómentességének felső határát.
11. A nyugdíjasoknak visszaadjuk azt az 52 milliárd forintot, amit az Orbán- kormány 1999-ben elvett tőlük, ami átlagosan 19.000 forintot jelent. 50 %-kal megemeljük az özvegyi nyugdíjakat.
12. Mindenkit az utolsó fillérig elszámoltatunk a közpénzek felhasználásával.

Ez a garancia "A tisztességes boldogulás 12 pontja" teljeskörű megvalósítására szól. Érvényes négy éven keresztül, Magyarország egész területén.

".....Bebizonyítjuk, hogy az embereket nem lehet hamis ígéretekkel becsapni, sem megfélemlíteni.
A Magyar Szocialista Párt ígéreteit írtam fel 12 pontban e levél hátoldalára. Kérem, őrizzék meg, és négy év múlva szembesítsenek azzal, amit vállaltunk.
Hiszem, hogy nem lesz okom szégyenkezésre.
Jöjjön el, és szavazzon rám az MSZP jelöltjére.
Velünk az ország!"

2002. április 15.

Lamperth Mónika

malacz rezignált · https://www.facebook.com/pages/Malacz69-vil%C3%A1ga/173965402643571 2009.04.14. 11:40:26

@Fedor:

És ez a vesztes miniszterelnök 94' óta minden választáson több voksot hozott a pártjának az I. fordulós listán!

És most, ez a vesztes miniszterelnök, legyőzte a baloldal - orbánná válni akaró - vezérét.

A gyurcsány vs. orbán csatát orbán nyerte... VISSZAVONHATATLANUL!

Orbán lassan 20 éve a politikai mezőny elitjében, gyurcsánynak mennyi is az annyi....?
Vagy te még reménykedsz, h visszajöhet?

Jelzem, orbán válaswztást bukott, VISZON FERKÓ KORMÁNYZÁST BUKOTT!
Nagy különbség ám, b+!
Sajnos egy ország látja kárát.... majdnem kárját írtam, de az egész mást jelent, arra senki sem kíváncsi ;-)

malacz rezignált · https://www.facebook.com/pages/Malacz69-vil%C3%A1ga/173965402643571 2009.04.14. 11:45:57

"hiába írja le Gréczy Zsolt a következő országgyűlési választásokig még ezerszer, hogy mercedeshidakhankookautópályák."

Gréczyt sünölni kell, nincs mese!;-)

szenzor.freeblog.hu/archives/2009/04/12/Sunni_nem_akaro_sunolni_valok/

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2009.04.14. 11:54:42

@sün!malac69 a "gyenge minőségű emberek" ellen: Akkor neked is leírom, sokadszor: azért, mert orbánt nem szeretem, nem jelenti automatikusan azt, hogy odavagyok gyurcsányért, és viceversa.

1. Hiába szavaztak rá annyian, ha ez kevés volt a nyeréshez.
2. Mivel mindketten még ötvenen innen vannak, ez a visszavonhatatlanul elég merésznek hangzik, és most független attól, hogy melyikük mennyire szimpatikus nekem vagy neked.
3. Egy politkusnál nem biztos, hogy egy 20 éve folyamatos pártvezetés (formális és informális) a legjobb bizonyíték a demokratizmusra...
4. Orbán is bukott kormányzást, vagy 2002-t te hogy neveznéd?

De talán hagyjuk is ezt a vitát, ez itt csak mellékszál...

malacz rezignált · https://www.facebook.com/pages/Malacz69-vil%C3%A1ga/173965402643571 2009.04.14. 12:02:25

@Fedor:

Orbán választást bukott el, nem kormányzást. Nem értem, ez miért nem világos :O:O

A fideszben volt Pokorni is pártelnök, akit a mai napig sokan favorizálnak ballib oldalról, de nem nyert...

Ahhoz, h egy pártelnök megbukjon, ki kell hátrálnia mögüle a tagságnak. Szted valaha elutasította a tagság Orbánt? Ha pedig a pártjában ő a legnépszerűbb, akkor miért is kéne leváltaniuk? Jaaa, mert a másik oldalon nem ő a legnépszerűbb fidesznyik?:o)

Fletó pedig ezzel a hendikeppel, ami az őszödi beszédből és a kormányzási kudarcából áll, sosem tud visszajönni. Sztem visszavonhatatlan a távozása, és én azon sem csodálkoznék, ha pár éven belül belátná, és busás haszonnal kecsegtető külhoni "munkát" vállalna.

Egy kérdés: szted Orbán megtartása a pártelnöki székben elhibázott volt? Nem igazolta az idő?

Üdv.

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2009.04.14. 12:19:04

na, Ficsor Ádám a megfelelő helyre került.
Vérfrissités + szakértelem = Bajnai kormány :P

Pelso.. 2009.04.14. 12:36:34

SorokinV,

Annyi volt széles körben kommunikálva, hogy adócsökkentés, ami, önmagában semmi. Ily módon a kettő pillanatnyilag kizárja egymást.
Mint varázsszó, egyenesen a bölcsek kövéből pattintva.
Egyik nap ezt üzenek a nép egyik felének, holnap mást a másik felének, így minden irányban kielégítem az igényeket. Akkor leszek csak gondban, ha eljön a harmadik nap.


Jozicsenko,

Engem GyF távozása kifejezetten megelégedettséggel töltött el.
S nemcsak azért, mert valaki kijelentette tavaly, hogy "a miniszterelnök csere megoldja a válságot".

tevevanegypupu 2009.04.14. 12:43:34

Orban sok mindenben hibazott, de ugy tunik akkorat meg mindig nem, hogy bukjon. Mindenesetre nem volt sem pufajkas, sem D209-es ugynok, sem hivatasos KISZ titkar, nem szerzett vagyont a rendszervaltasnal - massal volt elfoglalva - es nem csinalt ugy mintha kormanyozna..es ha hazudott is, nem ejjel-nappal egyfolytaban. Ezek azok az elonyok - es hogy rendszervalto volt es maradt - ami miatt meg mindig nepszeru, meg mindig hisznek neki. Ja igen es meg valami: tehetseges. Mert hazugsaggal ugy latszik lehet kormanyzast nyerni, de megtartani nem lehet. Egy negyeves ciklust vegig is kell tudni vinni. Ez egy miniszterelnok tehetsegenek vagy legalabbis hozzaertesenek egyik fokmeroje.

malacz rezignált · https://www.facebook.com/pages/Malacz69-vil%C3%A1ga/173965402643571 2009.04.14. 12:53:35

@Pelso..:

Ha többen adóznak kevesebb %-kal, akkor az adócsökkentés vagy nem?

sorokinV 2009.04.14. 13:08:22

@Pelso..:

Az adómentes minimálbér eltörlése és az adócsökkentés nem zárja ki egymást. El kell már felejteni, hogy állandóan különböző társadalmi csoportoknak, meg rétegeknek teszünk kedvezményeket, mert azt valakinek egyrészt meg kell fizetni, másrészt brutálisan torzítja az egészséges piacgazdasági viszonyokat.
EVA, Startkártya, Startplusz, diplomás minimálbér, etc mind mehet a fenébe, azt adózzon mindenki 18%-ot. Ennyi!

elfelejtette 2009.04.14. 13:27:26

Régóta faragják már a 100 nap és 100 lépés vívmányit, ezzel pont kerül az i-re. Nyolc év, két ciklus, és ez a vége. Szánalom a köbön.

tevevanegypupu 2009.04.14. 13:49:01

Az szdsz kulonben Hitlert is megszavazna ezekszerint ha "egyezne a program"..ugy korulbelul, ahogy 1994-ben osszealltak a kommunistakkal, ugyanugy el lehet kepzelni, hogy megtettek volna a fasisztakkal is. Egykutya, csak a hatalom kozeleben maradhassanak.Csak akkor most a kommunista veszellyel rigoatnanak es nem a fasisztaval. Jol hoz a konyhara mindketto..

states 2009.04.14. 14:35:16

Nézem az M2-t, Navracsics nagyon jó, nagy kár, hogy nem ő a Fidesz első embere...

heima (törölt) 2009.04.14. 14:57:52

@Pelso..: ha mindig mindent kétpólusúra egyszerűsítesz, akkor valóban ez a felállás. de felesleges ezt tenni...

szpal 2009.04.14. 15:29:10

@Fedor: Gyurcsány megbukott minden szinten, a pártjában is, vele már nem lehet választást nyerni. Nem foglalkozom aktívan a politikával, de ha meghallom a nevét, a hányinger környékez - és ezzel ma már a többség így van. A Fidesz nagy előnye, hogy ha nem Orbán, akkor Kósa, vagy Navracsics. Az MSZP-nél meg? Ez a Bajnai, meg Ficsor Ádám. Szóval bukni fogtok, és ez most tényleg 20 év lesz, meg 2/3, meg börtön, nem fogunk viccelni.

tevevanegypupu 2009.04.14. 15:37:13

Mesterhazi Attilat figyelve az ember ugy erezheti, hogy nekik semmi kozuk nem volt a valsagban, sikeresek voltak, csak eppen kedvelesbol valtottak volna Bajnaira. Tenyleg iszonyatos nepseg..

Dr. Otto Von Schnitzelpusskrankengescheitmeyer 2009.04.14. 15:44:57

@szpal: Nem is lehet viccelni. Az MSZP vezérkar lesittelése nélkül 2014 bukott ügy a Fidesznek.
2010-es 2/3-os győzelem nélkül meg magyon nehéz lesz mind az elszámoltatás, mind a gazdaság rendbetétele.
Szóval a Fidesznek most nagyon ügyesnek kell lennie.
Tartok tőle, hogy a kommerek alájuk ígérnek, és éppencsak hogy megnyerik a választást. Vagy akár még az is lehet, hogy nem. Egy év hosszú idő, 2006-ot is a gödörből hazudta vissza Ferencünk.

Pelso.. 2009.04.14. 17:21:24

Heima,

Van egy olyan gyanúm, hogy a kétpólus fogalmát különböző dolgokra értelmezzük.
Még néhány hsz, s árokásó leszek, meglehet:)

Pelso.. 2009.04.14. 17:28:20

SorokinV

Amennyiben fenti mondataidat értelmezhetem úgy is, hogy minden oldalról legyen vége a szavazatszerző osztogatásnak, ígérgetésnek, és mellébeszédnek, -nos, akkor egyetértünk.

reality 2009.04.14. 18:03:13

Azt hallottátok, hogy Szollár "örüljenek, hogy lyuk van a fenekükön" Domokos lesz a kormányszovivő!?

heima (törölt) 2009.04.14. 18:04:49

@Pelso..: igen, láthatóan be vagy szorulva a kétpólusú pártpolitika kliséibe, miközben közpolitikai téren aktív szekértolója vagy a témának. Pedig az előbbi területen a pólusok száma lényegtelen, utóbbinál a lehetőségek leegyszerűsítése egyenesen bűn.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2009.04.14. 19:09:20

@szpal: "Szóval bukni fogtok, és ez most tényleg 20 év lesz, meg 2/3, meg börtön, nem fogunk viccelni."

Egyrészt ne fenyegess, másrészt, meg már marhára unom ismételgetni: Nem vagyo szoci, nem vagyok oda Gyurcsányért, sőt, de attól még nem lettem Orbán-fan, és ha ilyenekkel találkozok, mint, akkor csak még jobban elmegy a kedvem mindentől.

heima (törölt) 2009.04.14. 19:39:25

@Fedor: akkor te is ilyen szakértő vagy?

Pelso.. 2009.04.14. 20:03:42

Heima,

Értem: azért vagyok beszorulva, mert nem tartom általánosnak azt az adócsökkentést, ahol a minimálbéresekét növelni kívánják.

heima (törölt) 2009.04.14. 20:06:19

@Pelso..: azért vagy beszorulva, mert megszorítás-osztogatás kombóban látod a világot.

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2009.04.14. 20:32:22

@heima:

Nemcsak ő látja abban. Valahogy most elsikkadt az az alapvető kérdés, hogy talán termelni is kellene valamit ebben az országban. Most egy csomóan élvezkednek azon, hogy a másiktól elvesznek valamit, csak egyről nem kéne megfeledkezni: abból, hogy más kevesebbet kap, nem lehet megélni.
Itt van szép városom, Szeged, kiváló szocialista városatyáinkkal. Ebben a városban az emberek egyik fele közalkalmazott, vagy építkezésen dolgozik, vagy nyugdíjas. Ipar szinte semmi, a város másik fele meg az első felének próbál eladni valamit. Itt aztán szép napok várnak mindenkire.

A megszorításokból egy dolog lesz: ugyanabba a deficites gazdálkodásba szorulunk be egy alacsonyabb szinten. Gazdaságfejlesztés nélkül lófaszt ér az egész. Takarékosságból nem lehet megélni. Várom a csodakormány csodakoncepcióját.

tevevanegypupu 2009.04.14. 20:45:03

Gyorben szinte az osszes gyarban a szel futyul az ablakokon keresztul, nema csend, csak a gyom no eroteljes mertekben.
Ha vonattal megyunk Gyorbol Budapestre, a sinek mellett lepusztult, kihalt, felig szethordott gyarepuleteket latni..Jo, tudom nem gazdasagosak, nem eri meg, nem kellett volna, hogy evtizedekig a semmit termeljek..Igy van ez Diosgyorben, Salgotarjanban es nyilvan mashol is. Ha mar vasut, az allomasok olyan piszkosak, budosek es elkepesztoen elhanyagoltak, hogy aki kulfoldikent erkezik meg mondjuk Budapestre, azt hiszem ezt eloszor es utoljara teszi. A vonatjegyek - allitolag meg mindig alacsony az aruk - olyanok, hogy fogalmam sincs, egy negy gyerekes csalad hogy tudja megfizetni..Szoval a MAV ebek harmincadjan. Az oktatas, az egeszsegugy szinten..A valsagkezelo kormanynak nyilvan mar kesz elkepzelesei vannak, ugye az elore hozott valasztas idopocsekolasa helyett Bajnaiek mar aprilis 20-tol startolnak is.
Vegulis tok uj kormany, tok jo szakemberek..

heima (törölt) 2009.04.14. 20:54:28

@Elpet: hát igen ez a kormányzás művészete, elvenni ott ahol el kelll, adni ott ahol kell. az eredmények azt mutatják hogy az elmúlt 7 évben rosszul tették ezt, ideje változtatni.

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2009.04.14. 21:14:36

@heima:

Igen. Csakhogy az első gondolat megint az, hogy elvenni. A második szó pedig már az volt, hogy dearászorulóknakmégnövelniis. Ez eleve lenullázza a részrehajlás nélküli, könyörtelen vágás elvét. Látható, hogy megint a középosztály szopatására megy ki a játék, a segélylét további fenntartásával és bátorításával.

Közben arra nem kapunk választ jó ideje: mitől fog ebben az országban egymillióval több ember dolgozni. És hogy mitől kéne elhinnem: most hirtelen előpattant az agyukból mindaz, ami hét évig nem bírt.

a néhai papp jános 2009.04.14. 21:44:39

valahogy mindig a ballib oldal tereli a diskurzust ebbe az irányba. reform, megszorítás, fiskális izék. kormányzás=makroökonómia, és milyen szép eredménnyel. rohadt lehangoló, semmi köze az élethez és elszívja az életerőnket. az lenne a kormányzat egyik dolga, hogy ezt rendben tartsa, basszameg, nem kell mindenkinek értenie hozzá. legyenek hozzáférhetők a számok, annak, akit érdekel, a többieket meg hagyják békén. nem lesz attól jobb senkinek, hogy beleverik, hogy úgyse lesz jobb, bármit csinálsz, mert akkora hiányt halmoztunk fel hogy na- és strukturális reformok nélkül semmi se lesz és így tovább.

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2009.04.14. 22:05:19

A Kádár-rendszer utolsó másfél évtizedét felnövekvő emberként úgy éltem át, hogy egyre több mindent értettem a körülöttem levő dolgokból. Arra már gyermekkoromtól kezdve nagyon jól emlékszem, hogy mindig ez volt a vonal: Na, most még egy kicsit, aztán majd minden jó lesz. Mindig várni kellett, és mindig készen állt a a megoldás, amitől minden jó lesz, csak még egy kis türelem. Ugyanez a banda, ugyanezek a szövegek, ugyanezek a szemfényvesztések. Aztán soha semmit nem tudtak csinálni. Mitől lenne pont most másképpen?
Vannak struktúrák, amelyek soha nem tudnak megjavulni. A MÁV-nál ugyanúgy koszosak a vonatok és ugyanúgy késnek, mint egyetemista koromban tapasztaltam 20-25 évvel ezelőtt. Hiába cserélődtek a vasutasok, mert sokan nyugdíjba mentek és jöttek helyettük újak. Az MSZP is ilyen. Soha nem lesz belőle semmi jó.

heima (törölt) 2009.04.14. 22:13:01

@Elpet: hát igen, most sajnos ez a fejlődés legnagyobb kerékkötője, hogy olyanoknak adunk, akiknek nem kéne. tőlük mindenképp el kell venni először. és odaadni (otthagyni annál) annak, akinél ezt célszerű, azaz általad említett aktív középosztály.

denever · http://graveyard.blog.hu/ 2009.04.14. 23:16:34

szerintem az egész brigádról mindent elmond, hogy elsöprő többséggel ismét pártelnöknek szavazták Ferit. aztán meg mégelsöprőbben az Ildit. két hét különbséggel.

persze, lehet mondani, hogy az akkor volt, ez meg most. és hogy a világ megváltozott.

Karcolt lendület 2009.04.15. 12:59:28

Nem lesz itt semmi, bármilyen eltökéltnek is tűnjön most Gordon. Ugyanis az MSZP-sek messze nem olyan eltökéltek, most még 2-3 hónapig van Bajnainak zsaroló potenciálja ("ha nem teszitek, lemondok és előrehozott választások lesznek"), viszont ebben az évben - az Index cikke szerint - nincs sok tennivaló és megszorítandó, a nagyrésze mind a jövő évben lenne. De szeptembertől már senkit nem lehet megrémíteni az előrehozottal - azaz a jövő évi költségvetésbe semmi olyat nem fognak beleszavazni, ami zaklatottá tehetné a saját szavazóikat, szimplán el fogják játszani a saját kormányuk ellenzékét - amivel még szorossá is tehetik a választásokat. Némi maszatolás lesz és úgy csinálás, mintha kormányoznának - talán Oszkó, Vahl és Balázs meg is próbálja, de az ősszoci és a Gyurcsány-bébi miniszterek ((C) Török Gábor) vszeg csak a szart fogják kavarni.

Viszont Bajnainak már van tapasztalata abban, hogy kell egy csődbe jutott cégből a vagyonkimentést levezényelni, szerintem erre most is van igény és mindent meg is tesznek majd érte, hogy a miniszterelnök ilyen jellegű képességeit kihasználják...

Szerintem.

cooper (törölt) 2009.04.15. 17:51:30

Khmm, csak csendben tüsszögve kérdem: miért nem áll elő jó atyátok, Orbán Viktor, hogy ő mit fog tenni? Talán ha elő állna a programjával, mely mögé "azországzemberek" odaállna, akkor nem 200 tüntetnének, hanem több 10000en a parlament előtt. De ő vár, dejó nekünk:). Tökre bírom a fikázást, de már kicsit unom(a becsület kedvéért, az Orbán fikázást is unom). ahogy a Heti válasz címlapján a bajszos(nem az) Neveket akar, én meg programot a Fidesztől. Oly nagy kérés ez? Vagy titok? A viktornak úgy van 2/3-os támogatottsága hogy a másik oldalt mindenki utálja. De csak tényleg halkan kérdem, ha van JÓ!!!!!! programja Fidesznek, nem adná oda Bajnainak? Vagy még szívjunk egy évet? A Fidesz szavazók nyögni akarnak jövő év májusáig? A Fidesz szavazó is megdöglik addig, az miért jó?

elfelejtette 2009.04.16. 16:04:50

@cooper: "
Khmm, csak csendben tüsszögve kérdem: miért nem áll elő jó atyátok, Orbán Viktor, hogy ő mit fog tenni?"

Mert ő a patás, a patás pedig gonosz, azért.

.Bulldeo 2010.01.30. 15:20:59

@malac69 nemigazországi hisztidetektor (centi=71):
jézusom, egyesek milyen orrtúró filozofálgatással képesek telljesen elrugaszkodni a realitástóé. hogy orbán most végérvényesen legyőzte gzurcsányt, hogy az orbán-gyurcsány párbajból.. bla bla bla - hol élsz te, timbuktuban? nem a nép van a politikusokért, egy normális embernek nem azon kellene élvezkednie, hogy whyatt earp - buffallo bill párbajt kreál a politikából.

tevevanegypupu 2010.01.31. 15:16:58

retkes: "A választásokon az mdf színeiben indulunk és, ha nyerünk, a parlamentben megalakítjuk az szdsz frakciót, aki ma Magyarországon egyedül képviseli a liberális eszméket!"

Es akkor ezt most hogy???
süti beállítások módosítása