Vengerszkij Narod: vezércikkel a világbékéért
2008. szeptember 05. írta: Bozót.harcos

Vengerszkij Narod: vezércikkel a világbékéért

 Persze idáig is láttunk gyámoltalan célozgatásokat, így például címlapfotót orosz békefenntartót sirató hozzátartozókkal, no meg Medvegyev elnök sajtótájékoztatóját az orosz NATO-nagykövet véleményével ellenpontozó brüsszeli tudósítást („Oroszország nyugtat”, 2008. szeptember 3., 9. oldal). Most azonban a Magyar Nemzet c. polgári napilap végre-valahára úgy döntött: befejezi a maszatolást és megmondja a frankót. Vezércikkben leplezi le mindazokat, akik idehaza a globálkarvalykapitalista amerikai imperialisták szekerét tologatják és ebből következően megkérdőjelezik az orosz hadsereg Grúziában megvívott Nagy Honvédő Háborújának jogosságát.

 Sajnos a tettenérés valamiért nem sikeredett teljesre. A lap főszerkesztő-helyettesének tollából előfröccsent vezércikkből például fájdalmasan hiányoljuk Orbán Viktor Grúzia ügyében tett russzofób nyilatkozatainak elítélését – különösen, hogy e nyilatkozatok egyike konkrétan a Magyar Nemzetet támadta. (A mai nehéz gazdaság helyzetben ennek nyilván terjedelmi okai lehettek.) Így csak Németh Zsoltról és Martonyi Jánosról sikerült a leplet lerántani, igaz, róluk – képletesen szólva – a keresztvíz is majdnem lekerült. Jó bolsevikhoz méltó, kitűnően kivitelezett akciót láthattunk: szabadnépesen sejtető stílusgyakorlatot („Martonyi János egykori külügyminiszternek szintén Amerika véleménye az iránytű. Nem biztos, hogy van közöttük összefüggés, de nem kell sokat kutakodni a hatályos cégnyilvántartásban ahhoz, hogy megtaláljuk a nevét is viselő ügyvédi irodát, azt, hogy ... szép számmal látja el itthon amerikai nagyvállalatok, tulajdonosaik képviseletét”), emellett lehelletnyi zsidózást, csak az íze kedvéért („az ugyanilyen, ám a Közel-Keleten zajlódó konfliktusok, az emberi jogok lábbal tiprása elkerüli Németh Zsolt érdeklődését"), valamint az energiapolitika marxista-leninista alapokra helyezését (Oroszország ... hozzánk közel van, eddig is az volt a legésszerűbb, ha onnan vásároltunk földgázt”).

 Kissé komolyabbra fordítva a szót: itt és most nem próbáljuk meg körbejárni, hogy a magyar érdekek pontosan hogyan illeszthetőek be a Caracas–Teherán–Moszkva-tengely világforradalmába. Nem kívánunk belemenni abba a véget nem érő vitába sem, hogy egyesek vajon miért tekintik a magyar sorskérdések alfájának és omegájának az izraeli–palesztin konfliktust – s miért néznek mindent annak szemüvegén keresztül. (Ez végleg szétfeszítené a poszt kereteit, bár beteg közállapotaink hű tükreként valószínűleg csúcstámadási kísérletnek nem lenne utolsó a kommentszámot illetőem.) Lepattanna a déhorvátgábori világképről azon bonyolult közgazdasági érvrendszerünk is, miszerint bármely terméket a vevő szempontjából előnyösebb több helyről beszerezni, mint egy forrásból – különösen stratégiai energiahordozókat. Ehelyett egyszerűen csak tegyük fel, hogy igaza van azoknak, akik szerint Magyarország gyarmati sorsra van ítélve. Nos, ha így van, csendben tegyük fel a kérdést: a huszadik század tapasztalatai szerint amerikai gyarmatnak jobb lenni, vagy orosznak? Mesélhetnének erről például a felszabadítás közben megerőszakolt magyar nők, az elzabrált családi örökség, a malenkij robotból hazatért nagypapák. Vagy akár mi magunk is, visszaemlékezvén kölyökkorunkra, mikor csorgó nyállal léptük át nyugat felé a határt, a markunkat ütő ötven dollárral a szüleink zsebében.

 Persze, Amerikát lehet sok mindenért utálni - jogosan is. De emiatt a komcsi háromperhármas bagázzsal meghitt harmóniában Putyin végbélrózsáját szép rózsaszínre nyalogatni?

 Mit ne mondjunk? Polgári.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr17649045

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Árokásó Top100 2008.09.05. 09:36:38

Egei Antal és Horváth ZsoltSajnos nem sokat tudunk e rejtélyes szerzőpáros személyéről és munkásságuk motivációjáról írni. Egei Antallal kiterjedt ismeretségünkből még senki sem találkozott, Horváth Zsoltot meg mindannyian ismerünk, de eddig egyik sem vál…

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Jo Tunder · http://nincsenurleskesz.hu 2008.09.05. 22:43:58


CrL,

Nem Putyinista hanem orosz. Ott él, jól él, élvezi a kapitalizmus áldásait, és van egyfajta orosz nemzeti büszkeség benne. Tudomásul kell vennünk, hogy másoknak is vannak nemzeti büszkeségei, és nem úgy gondolkoznak mint mi. Én erősen viszolygok Putyintól.

tölgy,

cuclib inkább a kedves mamikád. én jobban tolerálom a ballerokat a jobbereknél, legalábbis Magyarországon. sőt nagyjából csak Magyarországon. és ? ha valakinek nem tetszik lehet kijönni a hóra.

CrL 2008.09.05. 22:46:21

JT ok, én is. akkor a mérnök dőlt be Putinnak. Abramovich pl már megtapaszlja mi is orosznak lenni egy igazi kapitalizmusban - bálványimádás nélkül.

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2008.09.05. 22:49:15

JT,
anyáz?
Eléggé stílustalan szájkarate. :(

CrL 2008.09.05. 22:49:47

Khodorkovsky már nem annyira

tewton 2008.09.05. 22:49:58

Azért "független humanista" szempontból nehéz lehet egy felhőtlen orosz nemzeti érzés. Gondolom nekik is odateszik minden Dosztojevszkij- meg Puskin-említéshez a pogromokat meg Sztálin orvospereit. Vagy ha nem, akkor irigykedek egy sort most.

Gabrilo · http://konzervatorium.blog.hu 2008.09.06. 00:03:57

Ulf,


Valóban sok mindenről eszembe jutnak a bolsik, de nem Tocqueville-re, hanem a Tokfalvi nevezetű bloggerre gondoltam, akit linkeltél.

medve2 2008.09.06. 08:32:52

Úgy látom, a Magyar Hírlap próbál betölteni egy űrt. Íme, rögtön jöttek egy interhjúval: www.magyarhirlap.hu/cikk.php?cikk=152404

medve2 2008.09.06. 08:35:06

persze, ma már a Népszava is boncolgatja az ügyet. Ebben Németh Zsolt már személyesen elküldi a pébe dhg-t: nepszava.hu/default.asp?cCenter=OnlineCikk.asp&ArticleID=1091449

medve2 2008.09.06. 08:36:39

Voltak, akik nem tudták, ki Bába Iván és mire ztal személyeskedő cikkében. Ime: budapestanalyses.hu/docs/Hu/Elemzések_Archívum/analysys_199_hu.html

medve2 2008.09.06. 08:41:13

Fukuyama cikket írt: Magyarország 1956, Grúzia 2008-címmel. Te jó ég!

kendeffybotond 2008.09.06. 10:32:30

Medve 2!

Vajon mit fog lépni a Fidesz hétfőn?

LG! Ezt írtad: "talán túl szofisztikált vagyok:), de azt a Szovjetuniónak és nem Oroszországnak rovom föl. Szerintem különbség van a kettő között."

Igen van különbség, de a KGB -Putyin és a szilovikiak az összekötő kapocs. És a ha végig gondoljuk, Putyin két kijelentését, miszerint a 20.század legnagyobb geopolitikai katasztrófája a SZU bukása volt, és Sztálin a legnagyobb államférfi, akkor látog folytonosságot...

A mai Népszabóság hozza a formáját, lehozzák NZS atlantista szövegét, utána meg Sz.Bíró Zolika grúz gyalázását, utána meg Szvák Gyuszi bácsi opuszát a mi russzofóbiánkról.

kiskakuk 2008.09.06. 13:15:10

LÁtjátok ez a ti bajotok, hogy még mindig a Szovjetunióval harcoltok. Utazzatok Moszkvába és meglátjátok hogy tombol a kapitalzmus. Ami pedig Német Zsoltot illeti lehet hogy mégis a Manemben lenne helye annak a cikknek? vagy netán fél a szakmai vitától?
Nincs értelme haragszomrádot játtszani...

medve2 2008.09.06. 14:08:18

Kiskakuk! A MN retteg a szakmai vitától a Fidesszel, ezért személyeskedett egy végtwelenül alpári vezércikkel és ezért felejtette ki Orbán Viktort a cikkből. Tényleg: szerinted hogyan maradt ki Orbán Viktor neve? Te, mint "olvasó" bizonyára tudod.

medve2 2008.09.06. 14:13:52

Hűha, tényleg van a Népszabiban egy NZS cikk. Én nem olvasok nébszabit, oszt látni: lemaradok. Íme: nol.hu/cikk/506017/

medve2 2008.09.06. 14:14:24

Kiskakuk, ugye nem fogsz elmenekülni és válaszolsz?

kiskakuk 2008.09.06. 14:20:38

Medve! jól sejted hogy Orbán Viktor miért maradt ki de úgy tűnik Németh Zsolt bárorsága sem nagyobb mint a Manemé. Igenis ott kellett volna leközölni ezt a ckket mint ahogy a válság elején sem az ATV-n keresztül üzenni a Magyar Nemzetnek...

kendeffybotond 2008.09.06. 14:26:02

Kiskakuk!
Nem értetted vagy nem akartad érteni amit írtam. Moszkvában természetesen kapitalizmusnak egy speciális fajtája van amelyet a szilovikiak vezetnek, ha valaki nem tetszik nekik, mint mondjuk Berezovszkij vagy Hodorkovszkij, azt elűzik vagy börtönbe zárják, rossz esetben kinyírják mint Politkovszkaját vagy Litvinyenko-t.

Még egy dolog, Putyin tényleg rendkívül népszerű az oroszok körében, mert a SZU elveszett prezstízsét akarja visszaállítani, ezt lehet, hogy orosz érdek, de nekünk ez miért jó?

Az oroszok rendesen beleszólnak a magyar belpolitikába, és kijelölik a számukra kedvező kormányt. Az oroszokkal kereskedni kell és közben megtenni mindent, hogy a magyarországi orosz energiamonopólium megszűnjön. Mert a kapitalizmus egyik ismérve, hogy a monopóliumokat próbálja szabályozni.

kiskakuk 2008.09.06. 14:40:52

Botond!
Ezzel én is tisztában vagyok és lényegében igazad is van csak ott hibázol a Fidesszel együtt, hogy ideológiai alapon közelítesz Oroszországhoz. Hodorkovszkijt meg ne sajnáld már annyira mert minjá elsirom magam én is hiszen felemelkedésének utja ugyancsak kelet-közép-európai. Azt is mondhatnám, hogy nagyon is gyurcsányi...Tévedés ne essék, nem azért mondom ezt mert Hodorkovszkij zsidó, hanem mert lopott..persze nyugodtan mondhatod, hogy a többi oligarcha miért nem ül ot mellette, a rácsok mögött...eben igazad van .
Ez a szilovikozás egyébként elég liberális mantra hiszen ennél bonyolultab a dolog..a nem szilovik Medvegyev is nagy és erős Oroszországo akar ...bárcsak nálunk is ilyen egység lenne a nemzeti kérdésben..persze ez a megerősödés nem okvetlenűl jó nekünk, ezért aztán ijesztő hogy a Fidesz oroszországi politikája a porcelánboltba tévedt elefántra emlékeztet...
A vezetékek ...jó lenne ha lenne Nabuco (ja de hol van még??)és mellette még vagy 3 alternatív másik benne akár orosz is..
P.s. olvasd ..lehet még azeri gáz sem biztos?

medve2 2008.09.06. 16:28:07

Kiskakuk! Mit sejtek jól? Nem tudnád pontosan leírni véleményedet? Amúgy az MN bármikor megkérheti, hogy írjon nekik. Szokott. Bár emlékeztetnélek, főszerkesztő helyettesük egy primitív, alpári személyeskedő cikket írt ellene, vagy nem így látod?

medve2 2008.09.06. 16:29:19

Na, Dhorváth legjobb tanítványai megszólaltak: www.barikad.hu/node/17865

kiskakuk 2008.09.06. 17:03:30

Medve!
az a véleményem hogy egy betanított papagáj vagy..újdonságot nem tudsz felhozni és már unalmas a lózungod...majd ébreszetek fel ha hír van...

medve2 2008.09.06. 17:14:11

Kikskauk! Akkor te most azért nem mondod ki, mit gondolsz arról, hogy Orbánt elfelejtették beírni és hogy személyeskedett-e D. Horváth Gábor, mert félsz, hogy felismernek? Pedig csak olavasó vagy, nem? És most azért kezdesz személyeskedni, mert így vezeted le az egész tehetetlenségedet.. Én segítek:

1. Véleményed szerint miért nem említit D. Horváth Gábor Orbánt írásában?
2. Vélemányed szerint a cikk szakmai vagy személyeskedő?

Két egyszerű kérdést kéne megválaszolnod.

medve2 2008.09.06. 17:34:33

Látom kiskakuk, menekülőre fogtad.

kiskakuk 2008.09.06. 17:45:28

Na ne aggodj, nem szabadulsz olyan könnyen a karmaimból kismaci!!!
a vezércikk személyeskedő amit kicsit ront az íráson de a lényeget tekintve igaza van :))) A Fidesz ez esetben ideológiai és nem szakmai alapon közelít egy problémázoz és ezért mondandója csak néha találkozik a valósággal...Látod nem vagyok én csőlátó mig te csak egy leckét tudsz felmondani :D
Atlantizmusodról pedig csak annyit : akkor száltál fel erre a szekérre amikor annak éppen törnek ki a kerekei...Hol vannak már a nagy elvek?
Orbánt miért nem említi? Nem gondolod hogy vannak olyanok akik úgy gondolják, hogy Orbánt lehet bírálni de azért bántani nem kell.Egyébként a Fidesz nehezen bírja a kritikát, sikerült maga körül elmarni olyan koponyákat mint pl Tölgyessy, és maradtak az olyan lojális seggnyalók mint te:D

medve2 2008.09.06. 17:45:34

Szegény Kikakuk! Tegnap regisztrátattak, hogy védd meg DHG-t, most meg már menekülsz is?

medve2 2008.09.06. 17:50:56

Rendben Kiskakuk! Akkor odáig eljutottunk, hogy a személyeskedés egy kicsit ront a színvonalon. Ez nagy haladás. Orbánt illetően, szerinted DHG azért nem említi, mert humanizmusa nem engedi bántani, pedig szídná? Kiskakuk? Ugye ezt nem gondolod kmolyan? Szóval még egyszer: szerinted miért nem említi Orbánt? Nem gondolod, mert fél? Vagy esetleg nem olvasta Orbán gúziai kijelentéaseit? Vagy tényleg humánus? Szóval tényleg kiváncsi vagyok, mi a meglátásod az ügyben.

A menekülős bejegyzésemet visszavonom, elnézést.

kiskakuk 2008.09.06. 17:57:39

Medve! Úgy beszélsz mint aki nincs tisztában a magyar jobboldallal, és örülj neki hogy "személyeskedik" Orbánnal...ugy tünik te csak a kritikátlan lojalitást ismered..egyébként pedig nem Németh Zsolt, Martonyi János, Bába Ivánról nem is beszélve a lényeg hanem az hogy a Fidesz most éretlen zöldségeket beszél. A cikk pedig ha jól látom éppen Németh Zsolt előző napi mondandójára reagál...persze lehetne bírálni Orbánt is de nem tudom te mennyire örülnél neki..
elfelejtettél reagálni az atlantizmusra...nézzél már meg 1-2 felmérést, hogyan gondolkodik a magyar lakosság Irak után Amerikáról?

medve2 2008.09.06. 18:04:30

Kikakuk! Továbbra sem értem, hogy miért hagyta ki Orbánt, erről mi a véleményed. Ha Németh Zsolt sajtájra reagál, hogy jön be Martonyi és Bába. Ha a Fideszre reagál, hogy marad ki Orbán? Nem értem a logikádat. Olyan nehéz kimondani: egy beszari szaralak DHG? Mondjuk úgy, ahogyan másik idekülkdött kollégád tette: ő annyit mondott, ok, be kellett volna venni. Ennyi.

kiskakuk 2008.09.06. 18:12:26

"Ideküldött kollégám"?? jellemző a gondolkodásodra,,,csak nem ez a fideszes módszer? ti is" küldöttek vagytok"? azt hittem hogy ez egy szabad véleményt nyílvánító blog de csalódtam...ideküldött??? hát ilyet még nem hallottam...az a baj hogy Orbán Viktoron lovagolsz és nem a lényegen...persze Orbán Viktor is ideologikusan közelít ehez a témához.
Egyszer már mondtam neked, DHG a nevét adta a cikkhez és vállalja érte a felelősséget miközben te felelőtlenül és papagájszerüen ugyanazt ismételgeted a topic kezdete óta. Teged ezért fizetnek?

medve2 2008.09.06. 18:29:40

Kiskakuk! Nem válaszolsz. Miért hagyta ki DHG Orbánt szerinted?

medve2 2008.09.06. 18:30:51

Kérlek, ne személyeskedj. És egy bloggoló vagyok, nem fősuerkesztő-helyettes. Amúgy ne temesd az atlantizmust: www.hirszerzo.hu/cikk.nemzetkozi_vizsgalatot_surgetnek_gruz-orosz_ugyben_az_eu-kulugyminiszterek.78816.html

kiskakuk 2008.09.06. 18:45:13

mennem kell vacsizni..medvetalpot aszem:)))) majd még jövök ...szép jó estét :D

medve2 2008.09.06. 18:47:36

Na, telihassal remélem rá tudsz jönni, miért hagyta ki DHG Ovit.

kiskakuk 2008.09.06. 18:52:55

jóvanna kihagyta mert imádja és szereti és tiszteli de mostmár fejezd be a papagájoskodást mert tényleg uncsi..talán tőle kellene megkérdezned ..erre én nem tudom a választ...na jó estét jó szurkolást kezdődik a meccs szurkoljatok a magyar focistáknak és ne politizájatok ...UNCSI már:Dmeg menjetek levegőzni és kulturálódni no meg moziba vagy egyszerűen vigyétek vacsizni a feleségeiteket...haggyjátok a politikát, összevesznek oszt kibélülnek, oszt jónapot

medve2 2008.09.06. 18:57:30

Kiskakuk! Kihagyta mert szereti? Na necsináld már! Amúgy jó szurkolást, én is megyek!

kiskakuk 2008.09.06. 19:04:16

ja hát persze hogy Őt szereti:)) nem is a fletót :(((
jó szurkolásd Maci:))

ÁrPi 2008.09.06. 19:14:48

kiskakukk,

Oké hogy nyilván nem szereti gyurcsányt DHG, de az nem érdekes ténymegállapítás. :-)

Abban amiről szó van ,

az oroszoknak való euro-atlantista szellemiségü "beszólás"-ban viszont Orbán - Németh - Martonyi egyhangúan kommunikálnak.

( A DHG -féle MN vezércikkben csak Orbán megemlítése nélkül
kritizálják személyeskedve ugyanőket.)

medve2 2008.09.06. 20:16:38

Árpi! Kiskakuk pontosan tudja, hogy DHG írása egy személyeskedő gyáva frátet műve, csak nem mondhatja ki.

odonkor (törölt) 2008.09.07. 00:56:58

Zárójelben mondom, hogy senki nem fogja "megállítani" Oroszországot.. a kifejezés értelmét is vitatnám.. Mindenesetre a nagy elköteleződést a Nyugat mellett hibás meglátások eredményének látom.. szerintem semmi keresnivalónk Irakban vagy Afganisztánban. Az atlanti szövetség nekünk mit hoz a konyhára? ...

kendeffybotond 2008.09.07. 07:56:06

LG!

Ha nem lett volna az atlanti szövetség, még lehet, hogy ma is gondolkodhatnánk, hogy ki lenne jobb MZSMP-vezér vezér az ifjú titán Gyurcsány vagy az öreg Berecz. Például azt, hogy utazhatsz, nem kell figyelni a vereshadsereget, nem kell János bácsi nagyságát dicsőíteni. Trabant helyett, ha tudsz vehetsz Opel-t, és négyévenkét (?) mehetsz választani.

Lehet, hogy ez nem, sok, de nekem ezek sokat jelentenek. Neked?

medve2 2008.09.07. 08:06:24

LgLgLg!

1. Úgyse tudja senki megállítani oroszországot. Mi ez az új logika, ahogy bozótharcos is fogalmazott: akkor önként vállaljuk az "úkj gyarmatosítást", ha ők így akarják. Mióta ilyen kibaszott defetista egy rakás jobboldali?
2. Irakban nem vagyunk ott. Afganisztánban fontos, hogy ott vagyunk, mert:
a) Nemzetközi felhatalmazással vagyunk ott, NATO akció keretében.
b) A NATO sikere nekünk fontos, mivel a legfontosabb biztonságpolitikai szövetség, melynek tagjai vagyunk.
c) Globális világban élünk, így Közép-Ázsia stabilitása minket is befolyásol.
3. Miért olyan nagy baj, ha valaki, mondjuk Orbán szeretné egy esetleges Fidesz-kormányzás előtt rendezni viszányát a volág legnagyobb gazdasági és katonai hatalmával? Miért nagy baj, ha Orbán Viktor - a többi közép- és kelet-európai jobboldali politikushoz hasonlóan - szeretné felrázni a közvélemény figyelmét arra, hogy Moszkva a kapcsolatainkat nem a küölcsönösség elvei alapján képzeli el?

Végezetül: én, mint polgári gondlkodású, úgy gondolom, hazámnak érdeke az EU és a NATO-tagság, és akik valami homályos érzelmi alapon mindkettőből törölnék Magyarországot, és alternatívakén Putyin-Chavez-Ahmedinezsád-Csian Cö Min szövetséget ajánlanak (ezt teszi Lovas István, aki befolyásolja a külügyekhez segg Dhorváthot) azokat felelőtlen kalandornak tartom. Szerencsére, a szélsőjobbos portálokat leszámítva ennek a gondolkodásnak azért Magyarországon minimális a hatása.

medve2 2008.09.07. 08:09:57

Jó reggelt Kendeffy koma! Már reggel 8-kor nyomjuk, hát ez kóros:-) Na, most délelőtt el kell mennem, de délben visszatérek, addog tartsd a frontot.

odonkor (törölt) 2008.09.07. 14:14:51

kendeffy:
Azt, hogy itt most nincs Szovjetunió vagy 'kommunizmus', vagy Ronald Reagan-nek vagy senkinek sem köszönhetjük. Az a magyarázat, hogy a Szovjetunió azért bukott meg, mert nem tudott lépést tartani az USA hadiköltekezésével, elég gyenge lábakon áll. Az elnyomást attól még simán fönn lehetett volna tartani, és katonailag ugyanúgy sebezhetetlenek maradtak volna a jónéhány atomtengeralattjárójukkal. Szóval nem inkább arról volt szó, hogy a kommunista elitnek megtetszett a külföldi gazdagság, gondolta, ez neki is jár?

medve2:
1.Defetizmus.. :) Ezzel a kifejezéssel úgy állítod be, mintha Oroszország az ellenségünk lenne. Szerinted az?
2.
a)
A nemzetközi felhatalmazás - úgy őszintén - kit érdekel? Én csak azt látom, hogy magyar katonák vannak a világ másik felén, egy olyan felén, amihez túl sok közünk nincs.
b) Ezzel az érvrendszerrel azt is meg lehet indokolni, hogy anno a Don-kanyarnál is ott voltunk.. akkor is egy biztonságpolitikai szövetség keretében 'védtük a hazát' .. külföldön. BTW milyen fontos nyugati érdek kötődik Afganisztánhoz? Mi az, ami olyan érdekes arrafelé?
3.
Amerika a kapcsolatainkat a kölcsönösség alapján képzeli el? Na ne..

Az Uniót is érdemes volna végiggondolni. Szerintem magunk alól rúgtuk ki vele a létrát. De ez itt és most off.

medve2 2008.09.07. 14:42:02

lgLgLg!

1. Oroszország nem ellenségünk, kivéve ha akaratrunk ellenére próbál terjeszkedni a régiónkban. Szerinted nincs ilyen?
2. Ezek furcsa válaszok, lglglg, nem gondolod?
3. Inkább, mint az orosz. Nem gondolod?

Nyílván, ma a legbölcsebb, ha kilépünk az EU-ból. De ez tényleg off legyen, mert feláll a fülem.

odonkor (törölt) 2008.09.07. 15:03:10

medve,
1.
Oroszország távol van a természetes határaitól. Fehéroroszország, Ukrajna maga vagy a keleti fele, Kazahsztán északi sávja, ezek olyan területek, amelyeknek Oroszország részének kéne lennie. Helytelennek tartom, hogy Ukrajnát be akarják venni a NATO-ba, ez Oroszország érdekszférájának nyílt és tudatos megsértése. Provokáció, casus belli, nevezd ahogy akarod. Ne legyünk már annak áldozata, hogy egy-két neokon körbe akarja keríteni Oroszországot.
2.
Nem:). A te kettes pontod a furcsa. Mi az, hogy
"a NATO sikere nekünk fontos, mivel a legfontosabb biztonságpolitikai szövetség, melynek tagjai vagyunk"? Ezt anno a hitleri katonai szövetségre is el lehetett volna mondani.. bármelyik katonai szövetségre. Egy szuverén országnak a saját érdekei védelmében kell részt vennie katonai szövetségekben - Afganisztánban kinek az érdekeit védjük?
3.
Amerika nem fog megvédeni minket, ha baj van, sőt, szokásos módon csatlósként nekünk kell védeni őket. Magyarországnak svájci jellegű semlegességre van szüksége.

+1
az EU-val ironizálsz vagy tényleg? :)

medve2 2008.09.07. 16:03:05

LG.LG.LG!

1. Ha Ukrajna tagja akar lenni a NATO-nak, ő dönthesse el. Nem?
2. Hagyjuk.
3. A Balkánban Milosevics megállításához ők kellettek. Svájc! Értem. hatalmas realitással bír e meglátás.

Irónia.

medve2 2008.09.07. 16:04:05

Orbán szavai: "hogy szükségesnek és fontosnak tartja az orosz energiát Magyarország számára, de véleménye szerint először olyan energiavezetéket kell kiépíteni, amely nem Oroszországból jön, s amely csökkenti az oroszoktól való függőséget."

Most ezen mi a túrót nem lehet megérteni, hogy a diverzifikáció az érdek?

medve2 2008.09.07. 16:05:09

Bízom benne, hogy dhorváth elküldi a pékbe most orbánt is és kiderül, hogy egy tökös csávó, nem pedig egy gyáva féreg.

odonkor (törölt) 2008.09.07. 16:16:12

medve.
1. Persze, dönthesse el ő. Ahogy dönthessük el mi is.
2. Mi értelme van Afganisztánban lennie a Nyugatnak és nekünk?
3. Lefagyasztottak egy konfliktust, majd ha elmennek a békefenntartók, akkor újra balhé lesz. Közben létesült egy új muzulmán állam Európában, a koszovói szerb menekülteket meg a Délvidéken telepítik le. Ez szerinted 100%-os siker? Egyébként nem az eredeti pontomra válaszoltál.

odonkor (törölt) 2008.09.07. 16:17:27

A diverzifikáció jó törekvés. De ameddig Oroszországtól függünk, és ez most így van, előreláthatólag így is lesz - ismerjük milyen tehetetlen az EU - akkor nincs szükség harcos nyilatkozatokra.
Káros.

medve2 2008.09.07. 16:53:51

Na, állítólag Kötsén, zárt ülésen az MN keményen el lett küldve a picsába Ovi által.

medve2 2008.09.07. 16:54:41

Lglglg! Akkor tenni kell a diverzifikációért, nem pedig tovább növelni a függést. Vagyis nem kell Déli áramlat.

odonkor (törölt) 2008.09.07. 17:00:53

Ha nincs Nabucco, kell. Márpedig - nincs.
Amúgy mindkettőnél célszerűbb volna megújuló energiába fektetni a pénzt.

kendeffybotond 2008.09.07. 18:19:01

LG/Medve!

Miért kell dialektikusan gondolkozni? Persze, hogy kell az alternatív energia. Esetleg atom? Ettől még szükség van a NABUCCO-ra is természetesen.

Déli Áramlattal ugyanabból a forrásból jönne a manna... Na ez aztán a diverzifikáció... Ugyanaz a gáz, más csőből. A pénz meg ugyanazoknak az uraknak a zsebébe...

Persze az tény, hogy szükség lesz az orosz gázra a következő 20 évben, de nekik is szükségük van az európai piacra. Szóval bármi jöhet, akár atom is, amely nem orosz forrásból jön. Jó lenne, ha az atomtechnológia sem kizálólag orosz technológiából jönne kizárólag.

Hogy OV-t idézzük, ez a magyar érdek,

odonkor (törölt) 2008.09.07. 19:08:55

kendeffy,
ha két csőből jön ugyanaz az orosz gáz, az is jobb, mintha csak egy csőből jönne. csökkenti a politikai kockázatot.

és Gyurcsánynak igaza volt - a Nabucco egy álom. nem építik, hanem beszélnek róla. ha egy álom Nabucco vagy egy valós Déli Áramlat közül kell választani, akkor jobb a valóságot választani.

medve2 2008.09.07. 19:38:14

Na, itt van bővebben Ovi:

"Orbán Viktor felhívta a figyelmet arra, hogy az oroszok két olyan kijelentést is tettek az elmúlt hónapokban, amelyre Magyarországnak is oda kell figyelnie, és nem szabad a szokásos módon legyintenünk rá, mondván, hogy "ők messze vannak". Az első kijelentés az orosz elnöktől származik, aki a Grúzia megtámadását követő napon azt nyilatkozta: Oroszországnak legitim, biztonsági zónái vannak. Ez a régi "ütközőzónák" elmélete - mutatott rá Orbán Viktor -, vagyis Oroszország azt állítja, hogy bizonyos országok a térképen az ő érdekeit kell érvényesítsék, és ő diktálhat abban, hogy az adott ország milyen politikát kövessen. "Ez elfogadhatatlan mindenkitől" - jelentette ki a Fidesz elnöke, hozzáfűzve, hogy mindez hozzánk nagyon közel történik, mert a szomszédos Ukrajna is érintett a kérdésben.

A második figyelmeztető jel, hogy az oroszok olyan üzleti ajánlatot tettek Türkmenisztánnak, Azerbajdzsánnak és más országoknak is, mely szerint a náluk található nyersanyagokat vagy megvásárolnák, vagy az oroszok által birtokolt vezetékeken keresztül kellene kijuttassák a türkmének és azerbajdzsánok a saját országukból. Az oroszok tehát más országok energiaforrásait is úgy akarják felhasználni, hogy az kizárólagos monopol helyzetet tegyen lehetővé a számukra, és ez szintén elfogadhatatlan. "Közép-Európában ezt mindenki megértette - kivéve minket" - mutatott rá Orbán Viktor.

A Fidesz elnöke beszélt a közép-európai együttműködés kiépítésének szükségesséről is, amely egy lengyel-magyar tengelyre épülve fontos gazdasági előrelépést jelenthetne az Európai Unión belül. Az Észak-Európában lévő energiamezők egyelőre elérhetetlenek Közép-Európa és Magyarország számára, amely állapot egy Észak-Dél tengely kiépítésével megváltoztatható volna. Orbán Viktor szükségesnek és fontosnak tartja az orosz energiát Magyarország számára, de véleménye szerint először olyan energiavezetéket kell kiépíteni, amely nem Oroszországból jön, s amely csökkenti az oroszoktól való függőséget. "

medve2 2008.09.07. 19:38:58

LgLgLg! Fletó, a népszabi és a szélsőjobb mondja, hogy álom, mindenki más, itthon és külföldön azt, ha elkezdik, akkor nem állom.

medve2 2008.09.07. 19:53:28

kendeffy koma! Vélhetően holnap megtudjuk, mit mondott Ovi a Magyar Nemzetről Kötsén. Vélhetően nem a Magyar Nemzettől. De lehetnek csodák: gondolom a bátor DHG most ír majd egy cikket, melyben elhjajtja Orbánt is a halál tutyijába., és akor nem fog gyáva kukacnak látszódni!!!

odonkor (törölt) 2008.09.07. 20:04:14

Ha elkezdik, nem álom. Ha, ha, ha.. Hol van a probléma? Miért nem kezdték már el rég? Mi az akadálya?

medve2 2008.09.07. 20:31:54

LgLgLg! Ugye tudod, hogy sokkal előrébb tart a Déli áramlatnál, melynek komoly akadály, hogy ukrán vizeken keresztül kéne haladnia, de hát....

1. Már Azeirbadzsán össze van kötve Törökországgal. Tehát a Nabucconak az európai szakjasz hiányzik.
2.Jjanuárban aláírják a kormányközi megállapodást.
3. Van német szakmai befektető.
4. EBRD ad megfelelő hitelt.

A Nabucco 2012-re meglehet. A Nabucco be tud indulni, a kétségtelen bizonytalansága az, hogy idővel növelni kéne a betáplált gáz, és itt jöb az Irán-porblematika (bár vélhetően azt akarják majd kiváltani az iraki, pontosabban kurd gázzal).

medve2 2008.09.07. 20:32:34

LgLgLg! Azért más forrásokat is néz, mint a kurucinfó és a gyáva DHG.

odonkor (törölt) 2008.09.07. 22:02:47

medve2, ha lesz belőle valami, támogatom.
csak legyen.

ki az a DHG?

medve2 2008.09.07. 22:49:39

LgLgLg!

Figyelj, akkor egyetértünk. Lehjet, hogy kevesebb esélyt adsz rá, de akkor is egyetértünk: az lenne a legjobb.

D. Horváth Gábor, a Magyar Nemzet főszerkesztő helyettese, aki írta a cikket és aki betámadott 3 embert, de bezzeg Orbán meg se merte említeni, pedig ők mindhárom betámadottnál keményebbeket nyilatkozott.

medve2 2008.09.08. 08:48:01

Na. A Magyar Hírlap és a Népszabadság szerint Ovi elhajtotta a Magyar Nemzetet, a Magyar Nemzet pedig azt vezette le, hogy velük ért egyet. Szerintetek ki mond igazat?

Hiohetetlen, mekkora presztízsvezsteségbe megy bele a Magyar Nemzet. Most még Ovit is meghazuttolják, vazeg!

medve2 2008.09.08. 09:15:48

Itt a Magyar Hírlap írása:

"Orbán Viktor kérdésre válaszolva kitért a múlt héten kipattant, a Fidesz külpolitikai irányultságát elutasító sajtóvitára is. A Magyar Nemzet vezércikkben támadta meg a Fidesz atlantista külpolitikai irányvonalát megjelenítő Martonyi Jánost, Németh Zsoltot és Bába Ivánt, a Gáz című írásban túlzott Amerika-barátságukat kérték rajtuk számon. Forrásaink szerint Orbán Viktor úgy értékelte, hogy a lapnak lehet ez a véleménye és abba nem is kíván beleszólni, de ettől még a Fidesz mást gondol az ügyről. A pártelnök elfogadhatatlannak tartotta viszont, hogy az újság megpróbálja személyükben hitelteleníteni a Fidesz politikusait. "

medve2 2008.09.08. 09:31:21

Na! A kuruc jobban megértette az MN-nél, mit mondott Ovi.

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2008.09.08. 10:46:18

ok fiúk, megbeszéltétek, hogy undorító. De miért volt az egész?! még mindig u.az a kérdéesm...
(és Ov is kiáll a szolgái ("miniszter") mellett: nol.hu/cikk/506190/)

medve2 2008.09.08. 11:22:24

Szamárfül! Én továbbra is hasonlóan látom: a magyar nemzet nem ért egyet a Fidesszel. Ennek okairól beszéltünk, de egy legitim vélemény. csakhogy a Magyar Nemzet ezt D. Horváth Gáboron keresztül próbálta kommunikálni, aki szimplán egy tahó. És ő neki erre tellett. Ebből lett az, ami: a Magyar Nemzet lejáratódott (az a vezércikk a személyeskedés miatt és Ovi kihagyása miatt védhetetlen), a Népszabi és a Magyar Hírlap lecsapott egy magas labdára, Ovi nyilvánosan megvédte a megtámadottakat akik ezáltal megerősödtek pártjukon belül. Miért volt? Meglátásom szerint nem kell összeesküvéseket keresni: D. Horváth és Lovas sötétsége miatt.

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2008.09.08. 11:26:22

Medve,
én csak kisbocs vagyok a nagy magyar ármányisztikában, de azt hittem, a lap 110% fideszhű... hogy lehetséges egy ilyen eset?

vagy egy pl.: mikor fog nekimenni a Hírtv Orbánnak (nem a kolompárnak..)? azért meglepődnél, nem?

Cypriánus 2008.09.08. 11:38:30

kÖSZÖNÖM AZ INFÓT A kURD GÁZRÓL!

ez ígyx megnyugtatóbb, bár nagyon oda kéne figyelni, mi lesz, ha tényleg Muktada asz_szadr kezébe kerül Irak, előre le kéne vele zsÍrozni a gázbizniszt.

medve2 2008.09.08. 11:42:01

Kedves Szamárfül: Lovas István, aki valójában az írás hátterében már több Demokrata cikkben basztatja Németh zsoltot, és rajta keresztül Orbánt. Ez nem új keletű. A Hír Tv az egész orosz ügyben más hangnemet visz. Ez a kicsit zsidózó és valójánban Amerika-gyűlölő hangnem ezen a palettán két ember vonala: HHG és Lovas. Ezzel kifújt. Szóval nagy a sötétség.

medve2 2008.09.08. 11:43:41

Kedves Cypriánusz! Hát éppenséggel ha siita fundamentalista hatalomátvétel lesz Irakban, akkor a kurdok válnak (sőt, már most is teljesen külön vannak gyakorlatilag).

kendeffybotond 2008.09.08. 13:45:17

Háát már kezd kicsit túl tárgyalt lenni a téma. OV jól szólt a témában, egyelőre le van zárva az ügy. Érdekes kérdés, mit fog lépni az MNO. Ma rendesen félremagyarázták Orbán-beszédét, mondván nem is azt mondta, amit mondott, meg hogy köll az orosz gáz.

Jelzem, Orbán-beszédéből sokan csak erre, mármint, hogy köll az orosz gáz, emlékeztek.

Megjegyzem, a mai Népszabóságban Aczél Endre még jobban nyalja Vlagyimir Vlagyimirovics seggét mint valaha...

medve2 2008.09.08. 13:51:54

Kendeffybotond! Rosszul látod, sokkal többen emlékeznek arra, hogy rendre utasította az MN-t. Na mindegy. Úgy hírlik, a Fidesz részéről még nincs lezárva az ügy, hivatalos lépés történt a lap irányába.

kendeffybotond 2008.09.08. 13:56:44

Ok. OV világossá tette, hogy mi a szitu. De mit léphet erre a MN? Kirúgják az érintett újságírókat? Vagy változtatnak a vonalukon? Szerintem sokan a jobboldalon nem értik a helyzetet. Persze jogos, hogy valamit lépni kellett. Túlzás volt eddig is a vonalvezetés, ezzel a DHG-cikkel tényleg átlépték a Rubicon-t.

Viszont a FIDESZ-nek kell a Nemzet a következő kampányokban.

medve2 2008.09.08. 14:13:37

Kell! De a nemzetnek nem az a dolga, hogy két sötét munkatársa ámokfusson. Ezt sűrgössen le kellett állítani, mintha meg is történt volna. De még hallunk a kérdésről.

medve2 2008.09.08. 14:25:56

Na Kikakuk, milyen következtetéseket vonsz le a konkrét ügyről?

kiskakuk 2008.09.08. 14:33:02

Majd este megírom, most rohannom kell:)))

medve2 2008.09.08. 14:33:13

Hűha, a nemzetközi helyzet tényleg fokozódik. www.mno.hu/portal/583724

medve2 2008.09.08. 14:34:12

Kiskakuk, egyszer vacsoram aztán focimeccs, most meg a rohanás. Ez így árt az egészségnek!

rajcsányi.gellért (ergé) · http://mandiner.blog.hu/ 2008.09.08. 14:43:23

szerintem a Fidesz ne rúgasson ki senkit egy újságtól, bármennyire is baráti a lap és a párt kapcsolata.

kiskakuk 2008.09.08. 14:44:32

Medve ! nyugi még élek:D

medve2 2008.09.08. 14:45:15

Nem is tudna, ergé! Az egészben az a szomorú, hogy az MN szerkesztősége egyre jobban érzi, mekkora gáz a DHG-Lovas tandem, de nem merik leállítani ezt az ámokfutást.

medve2 2008.09.08. 14:45:51

Haja, kiskakuk, tudom én...

kiskakuk 2008.09.08. 14:46:18

ergé! ez nem a kádár-korszak, barátok közt vannak...majd megbeszélik oszt jónapot, forró ösz közeledik, szükségük van egymásra.

medve2 2008.09.08. 14:56:58

Kiskakuk! Erről nem ártana, ha felvilágosítanád azt a féleszű DHG-t és a puhapöcsű Lovast sem, hogy most személyeskedések helyett inkább foglalkozzanak Fletóval. Így is nagy kárt okoztak, különösen a MN-nek.

kiskakuk 2008.09.08. 14:59:33

Nem tudom a telefonszámukat:(((( tudja valaki?

medve2 2008.09.08. 15:04:25

Ergé! Pedig jót tenne az MN-nek, ha elkerülnének azok ketten.

Cypriánus 2008.09.08. 16:23:54

Hát, ha a kurdok kilépnének Irakból, ahhoz a Türkiye Cumhuyeti-nek is lesz néhány szava...

Cypriánus 2008.09.08. 16:24:36

mármint Cumhuryeti, bocs. (arab erdetű szó)

medve2 2008.09.09. 08:31:03

Azért még mindig nincs vége a témának. Itt egy érdekes elemzés az fn.hu-ról: www.fn.hu/belfold/20080908/jobboldali_sajto_is_tamadja/

Tokfalvi 2008.09.10. 08:43:48

re Gabrilo 2008.09.05. 15:58:48

Néhány ütős példát arra, pls, amikor a baloldal (vagy akárki a Curzon-vonaltól nyugatra ) a cári expanzióval mosta a bolsikat.

CrL 2008.09.11. 00:59:11

kicsit visszatérve az orosz nemzeti büszkeséghez amiről fennt beszéltünk, ezt érdemes elolvasni, hosszú és angol de megéri ha valakit érdekel a Putyinokrácia és háttere.

money.cnn.com/2008/09/04/news/international/powell_KGB.fortune/index.htm
süti beállítások módosítása