Szesztilalom, ez a fogalom gyökér
2008. augusztus 02. írta: rajcsányi.gellért (ergé)

Szesztilalom, ez a fogalom gyökér

 Öcsém, hát hadd meséljem el, mi volt velünk tegnap! Volt egy szar napunk, a gatyánk ránkrohadt a fülledt melegben, ki voltunk tikkadva, mint az állat, érted?! Na, aztán este összejöttünk a spanokkal, hogy lazítsunk egy jót. Kitaláltuk, hogy felmegyünk a Hármashatárhegyre, körülnézni, megváltani a világot meg ilyenek, érted?! Beszálltunk a verdába, emerkettő, könyököt ki, kettesbe be, a fények nyugodtak, tudod, hogy van ez. Benéztünk még a Műgyűjtők Éjszakájára is, hogy műveltnek higgyük magunkat, hehe, aztán csak-csak a sarki éjjel-nappalinak vettük az irányt, hogy feltöltsük a készleteinket.

 Na, de a poén most jön: kimentünk a külvárosba egy haverhoz, akit az ágyból ugrasztottunk ki: megyünk fel a hegyre, van még egy hely, jössz-e? Nála viszont nem volt semmi alkohol, úgyhogy átgurultunk az éjjel-nappaliba. Ott a fazon széttárta a kezét, hogy elmúlt tíz, nem árusíthat alkoholt. Kérdem, mi van? Mondja, rendelet van, és mutatja a papírt. Mondta azt is, hogy próbálkozzunk a szomszédos kerületben. Röhögve megyünk tovább, hogy ilyen nincs. Később bemegyünk egy újabb éjjel-nappaliba, bent megkérdezem, hogy van sörük? Eladó: nem, nincs, szesztilalom van, rámutat a polcaira, amiken autós szélvédő-ernyővel takarta le a söröket. Aztán mutat a túloldalra, hogy a templomon túl, az már a másik kerület, ott még lehet alkoholt venni éjjel.

 Ezt a baromságot! mondjuk kollektíve, majd átlépjük a kerület határát, elgondolkozva azon, hogy eddig nem éreztük a bőrünkön a szerteszét szabdalt főváros belső határait, na de majd most! Végül elgurultunk a Moszkváig, ott a nonstopban, vihogó orosz csajok között végre hozzájutottunk három doboz Borsodihoz. Az eladó srácot kérdezem: mi az, itt még nincs szesztilalom? Mondja: nem, még nincs, be is b*szna, lehúzhatnánk a rolót.

 Innen aztán decens polgári utcákon keresztül mászunk fel a hegyekbe, és közben azon agyalunk, hogy szeszmaffiát kellene szervezni a tilalom sújtotta kerületekbe. Nagy fekete autókon suhannánk, sötét mellékutcákban terítenénk a cuccot, a nézeteltéréseket meg külvárosi ipartelepeken intéznénk el egymás között, érted?!

 Jókat röhögtünk, aztán eszünkbe jutott, hogy a kerületi szesztilalmak kiötlőire ráférne egy kiadós házibuli. Talán már elfelejtették, milyen is az: ahhoz ugyanis hozzátartozik az elfogyott a pia, leugrunk az éjjel-nappaliba egy karton sörért szertartása. A magunk részéről hatástalannak, sőt, kontraproduktívnak tartjuk az utcai zajongás megakadályozása miatt bevezetett éjszakai szesztilalmat, ettől ugyanis nem oldódik meg a probléma. Kis bosszúság és kondicionálás után a zajongani vágyók rászoknak a tíz előtt való vásárlásra, és megy minden tovább. Vagy épp többet isznak a kocsmákban, ahol nem érvényes a korlátozás. Az is feltűnt némi utánaolvasás során, hogy több kerületben már hosszú hónapok óta bevezették a rendeletet, és bár nem folytatunk alkoholizáló életmódot, de nem emlékszünk arra sem, hogy bárhol is elzárták volna előlünk a kiválasztott szeszesitalt. Csak nem tartják be a rendeleteket? Micsoda ország!

 Mi egyébként a prohibicionista nézetekkel kritikus kriminológiai elméletek hívei vagyunk, ámde szakmai eszmefuttatás helyett most átadjuk a szót Zana Zoltán népköltőnek, aki a maga keresetlen módján helyettünk is elmondja a frankót a témáról.

Nem értem, a fejembe nem fér
Hogy törvénybe iktatod hogy kitiltod a legfőbb élvezeti cikket
Hát ekkora cinket!
Itthon bazdkikám forradalom lenne
Ha valamelyik nagytudású ilyet venne
Abba a kibaszott nagy hombár fejébe
Dög és a Big Daddy lépne a helyébe

(..)

Evés, ivás, baszás, ez három olyan dolog
Hogyha megszakadsz akkor se korlátozhatod
Sokkal jobban teszed hogyha velünk pártolod
És hülye buzi törvényekkel soha nem gátolod
Az ember úgyis iszik, hogyha lehet, hogyha nem
Már délelőtt betámaszt, nálunk ez az illem
Tűzzel-vassal hiába tiltják, és a nagy vízen túl mondják:
Ez egy szabad ország!
Egy faszt!
Hogy éjjel kettő után már nem kapsz semmi piát
Mehetsz haza félrészegen, Viszlát!

 Fent a Hármashatárhegyen elénk tárult a város, középen a Duna gyöngysorával. Csend és nyugalom honolt utcáin. A lakók elégedettek.

 Elfekvőváros újabb gólt rúgott az életnek.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr69595707

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2008.08.02. 08:41:10

ergé

Ember, azért a 3 sörért csináltatok ekkora körutat? Annyit nem is érdemes inni.

Az éjjel-nappalikban torténő szeszkorlátozás durva támadás az italos emberek jogai ellen. Hihetetlen dolog az a biztonságérzet, ami osztályrészül jut az embernek, ha tudja, hogy igaz, itt csak két söröm van, de ha elfogy, vehetek még akár.
Ha nincs ez a biztonságérzet, az ember kénytelen lerészegedni 10 óra előtt, hajnalra meg reggelre bekészítve még 4-5 sört, amivel az indítás a következő napi berúgáshoz is biztosított, s ez általában nem kerülhető el.

Nagyon rossz dolog hát a szesztilalom. Javaslom az éjjel-nappali üzletek, vagy minimálmegoldásként a legszükségesebb italokkal felszerelt segélyhelyek elhelyezését legalább 150 méterenként, miáltal az ittas vezetések száma is üdvös módon csökkenthető lenne.

Úlfhéðinn · http://tinyurl.com/do9ks 2008.08.02. 09:13:10

"Beszálltunk a verdába, emerkettő, könyököt ki, kettesbe be, a fények nyugodtak, tudod, hogy van ez."

Kérdés: most jaszkarizol, hogy Toyota MR2-vel en.wikipedia.org/wiki/Image:Toyota_MR2_front_20071002.jpg
mozogsz, vagy úgy kell érteni, hogy a Petőfit hallgattátok az autóban? Nem mindegy...
Első olvasásra nekem az első ugrott be, de komolyan. XD

Dr. Morcz · http://drmorcz.blog.hu 2008.08.02. 09:31:41

Jézus Mária, itt tartunk. Durván korlátozzák a zemberek alapvető jogait! Kénytelenek előre átgondolni, ha be akarnak rúgni! Azok a szemét helybéli lakók meg elégedettek mernek lenni! A Boráros téren meg nincs, aki padtöréssel ingyen térzenét adna! Ez így nem mehet tovább! És ráadásul a 8 betiltó kerületben MSZP-s és fideszes polgármesterek is vannak! A nagypolitikai a színfalak mögött lepaktált, és az egyszerű, alkoholista kisemberek jogfosztottá teszik! Ezt nem nézhetjük! Forradalmat! Jogot az ivásra! Amnesztiát a részegen gázoló sofőröknek! Több jogot annak, akinek nagyobb a szája!
És egyébként is !!!

Szathmáry · www.mandiner.blog.hu 2008.08.02. 09:55:56

Ez a kerületi szesztilalom megint egy tipikus magyar eset.
1. A lakókat az éjjel-nappalik előtt szeszezők hangoskodása zavarja. A lakók felháborodása jogos.
2. Közterületen (pl. az éjjel-nappalik előtt) az alkoholfogyasztás tilos.
3. A rendőrség feladata lenne, hogy a rendet betartassa.
4. Ezt a feladatát a rendőrség nem tudja ellátni.
5. Jön az okos félmegoldás betiltjuk az alkoholt, mint minden baj okozóját.

+1. Engem például a napközben szeszezők is zavarnak. Néhány hete megálltam egy éjjel-nappali előtt kocsival, délután fél kettőkor. Egy fél óra múlva megyek vissza a kocsihoz. Mit látok. Két sutyerák az autóm motorháztetőjén ülve kortyolta a sörét, az autó tetején meg két üres rakéta. Mikor odaértem sűrű bocsánatkérések közepette szálltak le a motorháztetőről.
Mi a megoldás? Tiltsuk be a napközbeni alkoholfogyasztást. Sőt tiltsuk be a sutyerákokat.

Madnezz · http://sorfigyelo.blog.hu 2008.08.02. 09:56:33

Nem érted te ezt Dr. Morcz....

Eddig sem lehetett az utcán inni, néhány bolt árul csak részegeknek kinyitott piát, azokat kellett volna ellenőrizni eddig is és nincs gond.
Na de most! A gondoskodó óvó-védő, a kerület gondjaira oly odafigyelő önkormányzatok nem ám az addigi törvény betartására mennek rá... Hanem hoznak egy rendeletet és azt állnak neki betartatni... ezzel leplezik eddigi hibájukat és hősnek tüntetik fel magukat az ostoba jónép elött, akik ezt bekajálják.
A törvény betartatása helyett felesleges korlátozás. Ha ez kell a népnek akkor nesztek... a bagoly órája kifejezés mond valamit? Vissza a cuclializmusba, ez a jövő....

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2008.08.02. 10:07:34

Dr. Morcz

Ittasan általában azért ülnek autóba az emberek, mert kell még pia, és messze a bolt... És már elerőtlenedett a test, ám az a belső tűz, az hajtja még :))))))))

irrelevant 2008.08.02. 10:08:14

Az egyetlen, ami változik majd, az az, hogy az éjjelnappalik nem változnak majd estétől hajnalig talponállóvá, ahol összegyűlik a város legalja és a nonstop előtt ordítva fogyasztja el az ott megvett kétdekásokat és ötliteres, már fröccsként palackozott folyadékokat, majd mindezt az éjjelnappali melletti házfalra hugyozza.

Na ez fog megszűnni, meg a félelem, amit az ilyen nonstopok mellett éjjel elhaladni kényszerülők éreznek.

Ergé tragédiája pedig a forgács, ami akkor keletkezik, ha fát vágnak.

irrelevant 2008.08.02. 10:12:15

Szathmáry

"2. Közterületen (pl. az éjjel-nappalik előtt) az alkoholfogyasztás tilos.
3. A rendőrség feladata lenne, hogy a rendet betartassa."

Teljesen jogos!
Ám a rendőrség erre képtelen, így más megoldást kell kieszelni. Szerintem jó megoldást választottak, csak az a kérdés, be tudják-e tartatni ezt a rendeletet.

Amúgy az új szabály kifejezetten konzi-ízű, nem is tudom, hogy mi ez a (b)alkoholista kilengés az itt posztoló és kommentelő untergrunder polgárok részéről.

Madnezz · http://sorfigyelo.blog.hu 2008.08.02. 10:15:16

Eddig sem kellett volna kocsmává válniuk, csak az akinek a dolga lett volna, az nem figyelt rájuk.
Én nem félek a részeg szerencsétlenektől, ők csak maguknak ártanak.
De sok itt az önkormányzati bérkommentelő....

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2008.08.02. 10:16:24

otvospeter

Ugye nem kell beleírni mindig, hogy itt most ez irónia? El nem tudom rólad képzelni, hogy nem érted az ilyesmit.

irrelevant 2008.08.02. 10:22:37

Elpet, nem rád gondoltam :)

Önkormányzati bérkommentelő :DDDDD
Ezt felírom!

plastik02 2008.08.02. 10:28:50

vegyünk el minden felelősséget az állampolgároktól, úgy is van!
és kapja be mindenki aki miatt nem vehetek sört tíz után a non-stop-ban!

hcrules 2008.08.02. 10:36:05

Debrecenben is hoztak egy hasonló rendeletet. Azt rebesgetik, hogy vissza fogják vonni, mert nem tudják betartatni. Szerintem finomítani kellene ezen valahogy. Nálunk a belváros és néhány különleges hely kivételével a kocsmák sem tarthatnak nyitva 10 után. Nos, azt megértem és támogatom hogy ne randalírozzanak egész éjszaka az alkeszok a lakótelepi kisbolt előtt, de miért kell ehhez 10-kor kipaterolni minket a csendes kis kertvárosi sarki kocsmából?! Különben ami Rákospalotán megy az nagyon gáz, azt hiszem ott van az, hogy senki sem adhat el piát este - kivéve a teszkót meg a nagy multikat...

irrelevant 2008.08.02. 10:41:31

A Debreceni rendelet tudtommal a multikra, így a teszkóra is vonatkozik.

Madnezz · http://sorfigyelo.blog.hu 2008.08.02. 10:41:42

Ha a rendőrség nem tudja biztosítani a felvonulásokat, gyűléseket, akkor azokat is tiltsák be!
Ha a személygépkocsik nem tudnak csendben, füst nélkül működni, tiltsák be őket!

Tudná valaki folytatni? :)

irrelevant 2008.08.02. 10:42:04

jav: debreceni
elnézést, a lokálpatriotizmus kidugta belőlem patás lábát.

Zetek 2008.08.02. 10:56:58

Remélem lesz egyszer ennek a bejegyzésnek magyar változata is, amit egy szerencsétlen 35 év feletti is megérthez.

hcrules 2008.08.02. 11:06:46

otvospeter,

Igen, arra is. Rákospalotára értettem az előbb az utolsó mondatot. Debrecenben boltok közül egy sem árusíthat alkoholt 10 után. Kocsmák közül nyitva tarthat ami a Belváros meg a Nagyerdő környékén van, és a kettőt összekötő villamos vonalán. Plusz még azok a helyek ahol nincs lakóház bejárata a közelben, és megfelelő a hangszigetelés. Amit nem tudok az az, hogy mi van a benzinkutakkal?

srácz 2008.08.02. 11:09:45

Szerintem ti nem értitek az egész szesztilalom lényegét. A kedves önkormányzati képviselők nem azért hozták a szsztilalomról a rendeletet, mert fú de aggódnak a fiatalok egészségért, vagy a lakók nyugalmáért, hanem mert néhány kocsma/bár= egyéb szórakotóhely kilobbizta náluk. Ugyanis baromi nagy bevételkiesést okoz nekik az, hogy az estére ital nélkül maradó emberek az éjjel-nappaliba mennek alkoholt vásásrolni, és nem hozzájuk, ahol többszörös áron adják ugyanazt. Mivel akinek éjszaka pia kell az úgyis megveszi valamilyen módon, de mivel nem mehet az éjjel-nappaliba, bemegy egy szórakozóhelyre, és megveszi ott.
Ennyi, egy percig se a keresztényi felelősség-vállalás mozgatja itt a dolgokat, hanem a kemény kapitalizmus. Lássatok a dolgok mögé :P

hcrules 2008.08.02. 11:14:58

Ja, és "biztos forrásból" hallottam azt is, hogy azért van Debrecenbenben szesztilalom, mert Kósa piaszervíz szolgálatot akar nyitni, és ugye akor majd tőle rendelik a piát nem a boltból veszik :)))))

Dr. Morcz · http://drmorcz.blog.hu 2008.08.02. 12:22:42

Madnezz,

Korlátoltnak tűnhetek, de nekem édesmindegy, hogy a korábban meglévő és eddig be nem tartott jogszabálynak szereznek érvényt, vagy ezt a rendeletet tartják fenn. Amit szeretnék, és valószínűleg ezért komálják a lakók is a rendeletet, hogy ne az x-edik hangos (és emellett kapualjba hányós-pisálós) kisebbséget kelljen a többségnek tolerálnia.
Amíg Mo-n olyan szinten van a jogkövetés, mint most, addig valószínűleg jóval több és szigorúbb jogszabályra lenne szükség, mint egy kicsit is felvilágosult országban.
Én pl. TAJ-kártya bemutatáshoz kötném a szesz kiszolgálását/eladását, és ha az egészségre ártalmasnak tartott limitet meghaladja (kb. napi 2 dl bor a legtöbbek szerint elmegy), akkor az alkoholfogyasztással esetleg kapcsolatos orvosi kezelések költségét részben kiszámláznám az illetőnek. Oktató-nevelő célzattal.

Gabrilo · http://konzervatorium.blog.hu 2008.08.02. 12:58:01

Is this really rock and roll or a form of state control?:-(((((

Vérgáz 2008.08.02. 13:14:51

Posztot elolvasva beugrott egy kis abszurd emlék Stockholmból.
Jó kis koncert után, 23h körül cimborával levezetésként betervezünk egy sör-cigi kombót. Évszakhoz képest meglepően jó idő, ezért egy kiülős helyet keresünk. Meglelve a kocsmát a pultnál sörök kézben, majd utcán elhelyezett székek elfoglalása, asztalra kitett sörkorcsolyák tesztelése, cigi elő. 10 sec múlva megjelenik a (akcentusából ítélve volt Szovjetúnió területéről érkezett) csapos, s sűrű elnézéskérések közepette közli, hogy este 10 után utcán tilos az alkoholfogyasztás, még a vendéglátóipari egységek szabadtéri részén sem, úgyhogy szíveskedjünk bent fogyasztani. Nohát! Bent nem szabad dohányozni, kint pedig -a gondosan-gusztusosan kihelyezett sörkorcsolyák ellenére- az italodat nem ihatod meg.
Azért megoldottuk a rejtélyt... :)

irrelevant 2008.08.02. 13:23:54

hcrules

Nem tudom, mi a helyzet a benzinkutakkal. Véletlen pont ott voltam az ülésen, amikor elfogadták a rendeletet, de a vitában egy szót sem hallottam a benzinkutakról. Csak a multikról, a nonstopokról meg a belvárosi és egyetem-környéki kocsmákról volt szó.

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2008.08.02. 13:49:16

Osztom a problémádat. Mi sem tudtunk tegnap este piát venni, csak 100 méterrel odébb. Azelőtt meg a Borároson kellett kicsempészni a sört, tényleg tisztára mint egy maffiafilmben.

Amúgy jó ez, legalább ad egy kis plussz hangulatot:D

Freetibet (törölt) 2008.08.02. 16:21:17

Hát fura egy rendelet... Kapitalizmus, meg szabadverseny nálam abból áll, hogy azt kell árúsítani, amire az embereknek igényük van. Este tíztől kettőig pedig az alkoholtartalmú italokat véve elég rendes a piaci rés (szerintem ez az éjjel-nappalik fő bevételi forrása).
A helybeli lakók érdekei érthetők, én is nyugodt, csöndes helyen szeretek alukálni. A honi rendőrségről alkotott véleményemre most inkább nem pazarolnám a biteket, de

lehet túlzott polgári igényesség a részemről, mégsem bírom ki szó nélkül. Hogy a fenébe' lehet este, a Hármashatár hegyről elénktáruló idilli városképet bámulva' filozofálgatni három doboz Borsodival?!
Jó-jó, tudom, hogy a legtöbb nálunk kapható sört Magyarországon palackozzák, ettől függetlenül a honi liszensz alapján készülő sörök mind sz@rok. (Kukoricadara, E-anyagok, stb.) Ne igyatok magyar söröket!

Johnny336 2008.08.02. 16:28:30

Ugyan már, csak ennyi?

Nálunk a kerületben, ha egy bolt nem árusít melegételt (gy.k. nem étterem, pizzéria, gogo hami), akkor 22:00-kor be KELL zárnia. Tehát ha egész véletlenül f11-kor jössz haza a délutáni műszakból, és véletlen nincsen autód, akkor gyalogolj el a Tesco-ba, hogy vehess fél kiló kenyeret, illetve tíz deka parizert. Vagy dögölj éhen reggelig. Esetleg vacsorázz meg a Három Éhezőhöz elnevezésű vendéglőben...

Mindezt azért, hogy ne hangoskodjanak az emberek a boltoknál. Ezt úgy oldanám meg, hogy megnézni hol vannak a boltok, ami előtt ácsorogva iszogatnak a népek. 11-kor két rendőr odasétál, elkéri a személyit a hangoskodóktól, megbünteti őket 25.000 pengőre fejenként, mert közterületen fogyasztottak alkoholos italt. Két nap múlva visszamennek, és ismét megbüntetik őket. Egy hét múlva nem fognak ott ácsorogni, hanem beülnek egy közeli kocsmába, ahol hangoskodhatnak kedvükre. Az ivásról leszoktatni őket nem lehet. De arról, hogy a lakások erkélye alatt, üvöltözve vedeljenek, talán sikerül.

irrelevant 2008.08.02. 16:31:53

Ennyi erővel a crack árusításának törvényi tilalmát is a kapitalista elvek súlyos megsértésének tekinthetjük, hiszen igény arra is lenne. Sőt, van. A pia pedig szintén olyan dolog, ami súlyos leépülést képes okozni, szóval korlátozása korántsem az ördögtől való. (Persze aki igazi hardcore piás, az nem 22 óra és reggel 5 között tölti magába a kőbányai + várdakeserű kombókat, hanem leginkább reggel, délelőtt, majd ebédidőben, délután és este.)

A magyar sörök tényleg szarok, de a Borsodit nem szeretni körülbelül olyan hazaárulás, mint Piros Pöttyöst nem enni.

Egyébként a Borostyán szerintem egy kifejezetten jó kis sör volt, amíg be nem szüntették a gyártását a kereslet megcsappanása miatt.

hcrules 2008.08.02. 16:54:21

A Borostyán tényleg jó volt.
Az viszont nem feltétlenül okés a verseny szempontjából hogy mondjuk itt Debrecenben az egyik kocsmában lehet italt árusítani 22.00 után, az utca másik oldalán meg nem. Mármint ez nem volt bekalkulálva amikor a válalkozó megnyitotta a helyet. Egy kocsmatulajdonos azt mondta nekem, hogy június közepén éjfélig, hétvégén kettőig adtak neki nyitvatartási engedélyt. Kérdezte hogy mi van a rendelettel - nálunk július 1-től érvényes - és csak a vállunkat vonogatták. Eddig úgy volt nyitva ahogy az engedélyt kapta. Ha valami gond lesz akkor majd akkor csinál egy egyesületet, 22:00-kor pedig kezdődik a klub rendezvénye, ahol a "tagok" fogyasztanak...

Gabe2 2008.08.02. 17:09:00

1) A bosrodit nem szeretni azért lehet, mert Miskolc környékén szar a víz (pedig elég jó vízgyűjtőterület, de mégis.. elég nézni évente, hogy lajtoskocsival viszik oda az ivóvizet)
2) Borostyán mióta nincs? A héten is vettem. (És tudom, az is borsodi, de azt vmiért szeretem.)

irrelevant 2008.08.02. 17:22:59

hcrules

Ez melyik utcában van?

Gabe2

Én úgy tudom, hogy már hónapok óta nem gyártják, de erről a borsodi.hu-n semmi sem árulkodik. Lehet, hogy kamu volt az infó, amit hallottam.

Gabe2 2008.08.02. 17:54:38

otvospeter,
én nem informálódtam felőle, de fogyasztom...
És mivel látom még ósanteszkóban meg kisboltban is, nem gondoltam, hogy ne gyártanák...
Persze hülyeség is volna, hiszen nagyon jó, és magyarhonban amúgy is ritka a félbarna/vörös sörfajta.

haveri_kutya · http://images.netbag.hu/20080802/23441170258.jpg 2008.08.02. 18:19:33

Még jó, hogy nem kábítószert akartatok venni.
Mert akkor elkezdenék vergődni.

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2008.08.02. 19:00:10

Borostyán addig volt jó amíg nem a Borsodi gyártotta. Szóval miután elbaszta a kedvenc magyar sörömet, a Borsodit nem nagyon kedvelem.

Amúgy a Soproni 1895 szerintem még jó sör, meg a Dreher. A többi tényleg nem nagy szám. Tudja valaki, hogy hogy a fenébe nyerhet díjakat az Arany Ászok illetve a Kőbányai?

A hangoskodókat meg nem értem, hogy miért nem lehet "2 pofonnal hazazavarni", mint Horthy tette?

patomio 2008.08.02. 19:59:42

a szesztilalomról a csoró kezdő-alkholisták(értsd:BME-sek), már régóta tudnak, de azért azt is sejtik ,hogy a polgármestereket nem annyira a részegen randalírozó huszonévesek zavarják,sokkal inkább arról lehet szó ,hogy a kocsma és szórakozóhely tulajdonosok közbenjártak az ügyben.
olyan eset is előfordult már, hogy egy boltnak be kellet zárnia, mert Molnár Gy. szponzorait jobban zavarta a hely ,mint a lakókat.....

patomio 2008.08.02. 20:06:53

Dr morcnak igen rossz fiatal kora lehetett.
Ilyen alapon a disznózsírhoz meg hurkához is kéne TB kártya

Gabe2 2008.08.02. 20:10:39

Soproni ügyben Tatával értek egyet. Azt viszont tényleg nem észleltem, hogy a Borostyánt most a Borsodi gyárja (illetva azt lttam, hogy ez van a címkén, eddig meg mintha nem ez lett volna...) Borsodiból még a Bivalyhoz fűztem reményeket, de annyira nem váltak be.
Az Arany Ászokhoz: az első relámkampány amagáért beszélt: csóri munkások sörözős itala, azóta már váltottak.

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2008.08.02. 20:11:46

Magyar ember miért nem bort iszik?

Most már nem lehet azt mondani, hogy ne lennének jó magyar borok.

A sört ott találták ki, ahol a szőlőnek nagyon sanyarú termése van, ha egyáltalán van valami.
Comenius is megmondta: "Az hol bor nincsen, ott sert isznak." Már nem tudom, hol olvastam, de nagyon megtetszett.

Megérne egy eszmefuttatást, hogyan lett ilyen sörös a magyar. Az mondjuk biztos, hogy a tömény-sör ismétléses kombinációja az egyik legalkalmasabb eszköze a gyors lerészegedésnek, de talán néha vannak más szempontjaink is. Gondolom.

Vannak itt viszont súlyos történelmi tények.
A rendszerváltozás előtt például sokáig kimondott sörhiány volt Magyarországon. A Kőbányai Világos az egyik legnehezebben megszerezhető fajták egyike volt, amelyet olcsósága miatt nagyon kerestünk. Szegeden a Gödörben például szinte soha nem volt Kőbányai, csak Svetovar, vagy a lengyel Táncos sör, amitől megfájdult az ember feje, de nem másnap, hanem azonnal. A csapolt sört súlyosan vizezték, és még hozzávetőleg sem adták soha vonalig. Tájjellegű sörök ivásához utazni kellett, Szalon sör szinte csak Pécsett volt, az igaz, a Bástya sörözőben literes korsóból.
Lehetséges, hogy ez a sokáig elfojtott, kielégítetlen vágy okozza most, a beteljesülés idején az inga túllendülését. Ám hazafias kötelességünk felhívni a figyelmet arra, hogy az alkoholra szánt összegekkel ne a nemzetközi sörmultik amúgy is óriási árbevételét növeljétek még tovább, hanem a hazai borászok munkáját honoráljátok. Igazán megérdemlik.

hcrules 2008.08.02. 20:28:45

otvospeter,

küldtem egy emailt


Elpet,

Érdekes. Nem tudom, szeretem mind a kettőt. A magyar söröket is szeretem (azért közel sem mindet), sörben valahogy nem vagyok olyan igényes mint borban. Az előttem szólókkal egyetértek abban, hogy mik a legjobb magyar sörök.

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2008.08.02. 20:45:09

Sert igazából serfőzde mellett kéne inni. A sörnek nem kéne ilyen kegyetlen módon szénsavval telenyomva lennie. Meg tartósítószerekkel teletömve, hogy bírja a deponálást a logisztikai központban hetekig. Serfőzde - natúr szelet vagy véreshurka - Mariska asszony hosszú szőke haja. Így valahogy. :)

Dr. Morcz · http://drmorcz.blog.hu 2008.08.02. 20:47:02

Ja, remek fiatalkorom volt, de hogy jön ez ide? Amit meg próbáltam világítani, ha tudsz a sorok között olvasni, az olyasmi, hogy az ember felelős a tetteiért, és ha tudatosan rongálja magát, azt ne csak a többiek TB-befizetéséből finanszírozza.
Esetleg nézz körül pár üzleti alapon működő egészségbiztosító díjtételeinél, ajánlom az USA-ban működőket. Ott jópár rizikófaktort figyelembe szokás venni, és ha egészségesebben élsz, spórolhatsz.

Gabe2 2008.08.02. 21:08:54

Sört azért iszom, mert egy pohár jóféle bortól is megfájdul a fejem és másnapos leszek.
A sörtől nem.
May bad.

cpandacsoki · http://isis.blog.hu 2008.08.02. 21:57:43

Egyetértek otvospeterrel abban, hogy nem gyökér a szesztilalom fogalma. Egyébként ha az Egyesült Királyságból indulunk ki, akkor pont, hogy a GDP kárára menne, ha feloldanák az este 9 utáni, meg vasárnap reggeli szesztilalmat boltokban, meg az este 11 utánit a pub-okban. Nem arról van szó, hogy nem tudnak maguknak készleteket felhalmozni, akik akarnak, mert nyilván tudnak, hanem arról, hogy az ivászat ott nagy mennyiségben is szociális tevékenység és otthon egyedül nem folytatják. A tilalom hatására több idejük van aludni/kijózanodni, másnap jobban megy a munka. Persze egy globális szesztilalom lehet, hogy egész másként (vagy sehogy sem) hatna Magyarországon, ahol baromi sokan otthon isznak.

JámborAndrás · http://magyarinfo.blog.hu/ 2008.08.02. 22:07:13

dr Morcz
Tehát te az amerikai tipusu többitositos modelt támogatod?
Ugye nem eszel pacalt vagy más nagyon zsíros ételt?
Autóval jársz-e?
Megvan-e a napi fél óra testmozgás?
Stb
A ödörnél a legviccesebb a dolog, 150 méteren belül a király utcai éjjelnapalihoz van 3 másik is ahol lehet kapni.
Annak idején megvolt ez a munkások miatt is, és akkor kocsmában se lehetett.
1 év allatt, 10%-al emlkedett az alkoholfogyasztás.

Dr. Morcz · http://drmorcz.blog.hu 2008.08.03. 00:18:03

weisz manfréd huba,

Nem, én azt támogatom, hogy ha már az emberek többségének csak a forintosítható dolgok számítanak (l. vizitdíj-népszavazás), akkor ilyen megoldásokkal vegyék rá őket az öngondoskodásra (az egészséges életmód az öngondoskodás egyik oldalaként is felfogható). Ami az eü. biztosítókat illeti, olvasmányaim alapján az angol vagy francia rendszer tűnne szimpatikusnak, de nem vagyok a kérdés szakértője. Pár dolgot írtam az eü-vel kapcsolatban, ezt a blogomban ill. a republicator.blog.hu-n olvashatod.
Pacalt nem eszem (könnyű, nem is szeretem), telente egy kis abált szalonna lecsúszik. Autóval egy éve járok, mert tömegközlekedve nehéz lenne a nagyobbik fiamat oviba vinni, és utána beérni a munkába. Amúgy 43 vagyok. A cukrom, koleszterinem, vérnyomásom rendben van.
És tulajdonképp mivel érdemeltem ki, hogy szerény személyem iránt érdeklődj?

night hawk · http://mandiner.blog.hu 2008.08.03. 11:41:16

"Vagy épp többet isznak a kocsmákban"

ha vmiről írsz utána nézhettél volna rendesen. 3 kerben minden vendéglátóipari egység bezár 10kor egy-két különleges esetet leszámítva, akik maradhatnak 11ig...

Bakkerovics Bakker 2008.08.03. 13:10:36

FYI: a Borostyán nevezetű sört csak és kizárólag a Borsodi gyártotta, és gyártja is a mai napig. a megszűnéséről szóló hírek pedig egy médiahack részei voltak. az utcán való italozást mindazonáltal nem támogatom, de a késői szeszárusítás szerintem nem megoldás a problémára. ha a rendőröknek felannyi tekintélyük lenne, mint anno a csendőrségnek, az utcai randalírozás nemigen lenne létező fogalom...
(ehhez monnyuk nemártana, ha nem az aktuális rezsim politikai céljainak kiszolgálására használnák elsősorban a rendőrséget...)

SheronComb 2008.08.03. 13:53:49

Tegnap este 3/4 tízkor voltam a szolnoki Tescoban. Ott is hangosbemondón tájékoztatták a kedves vevőket a helyi rendeletről, hogy tíz után nem adhatnak alkoholt. Megjegyzem az átlag életkor a vásárlók között úgy 18-20 év volt, én rontottam erősen az átlagot vénségemmel. Mellesleg kutyakaját vettem és nem piát:D
Azért én egy jogban jártas kommentelőt megkérdeznék, hogy ez mennyire törvényes. Szóval ha én egy multi vagyok, aki befektetek az adott településen, vagy kerületben, esetleg még helyi adót is fizetek, munkahelyet teremtek, akkor ilyen helyi rendeletekkel korlátozhatják az én tevékenységemet? Gondolom a törvénynek megfelelően rendelkeznek jövedéki termék forgalmazásával, tudtommal az ilyen nem szab időkorlátokat. Kérdésem, egy rendelet miért írhat felül egy törvényt.

irrelevant 2008.08.03. 14:44:36

Személy szerint a multik tevékenységét még sokkal jobban korlátoznám. "Munkahelyet teremt" - ja, mindig ez az ultimate érv, de arról nem PC beszélni, hogy egy ilyen hodály hány kisvállalkozást tesz tönkre és hány család megélhetését teszi bizonytalanná az adott városban, kerületben. Összességében bőven negatívak a hatásai a multik jelenlétének.

Téglagyári Megálló 2008.08.03. 14:53:25

Egyszer jártam a Duna Plaza melletti lakótelepen, a valaha jól menő bolt ablakain már átfújt a szél, olyan volt, mintha a nyolcvanas évek Romániájában lettem volna...

Avagy urbanista szemmel nem csupán pozitív egy ilyen pláza jelenléte.

SheronComb 2008.08.03. 15:24:46

otvospeter
Ne érts félre, nem védem én a multikat, sőt...., mondhattam volna a példát bármely kiskereskedőről, non-stop élelmiszerboltosról. Én egyáltalán azt vitatom, hogy a jövedékitermékek forgalmazásáról szóló törvényt betartom, engedélyem van ezen termékek forgalmazására, és ezt a jogomat egy helyi rendelettel megvonják. Én a törvényességét vitatom, ezért kérdeztem azt amit.

nénike · http://mandiner.hu 2008.08.04. 15:18:19


Állapolgári jog, avagy Orsi inni akar.


Mai Magyar Hírlap

Szolid házibuli volt, hétköznapi hámfeszegetés, Hamvasról volt szó, amikor elfogyott a bor. Senki nem akart hazamenni, mert Óbuda olyan messze van mindentől este 11 után, hogy vidékké válik. Ilyenkor le kell menni.
Lementünk. Pofára estünk. Este tíz után nem adnak alkoholt a boltokban. Mert így rendelkezett a képviselő-testület. Amely vagy nem tudja, hogy a dolgot akkor is meg lehet oldani (jóval drágábban), ha halálbüntetéssel fenyegetik a boltosokat és bezárják az összes kocsmát, vagy annyira képmutató, hogy ezzel tisztában van, de a látszat kedvéért rendelkezik – megfosztva ezzel bizonyos állampolgári jogoktól...

www.magyarhirlap.hu/cikk.php?cikk=151011

smalladam 2008.08.04. 19:43:43

én ergével vagyok. itt azt hiszem megint két pont között a legrövidebb megoldást választották. én meg a tilalom megkezdése előtt egy perccel bemegyek a boltba, betárazok, kimegyek a térre, berúgok, üvöltök, hányok rongálok.

mi változik??

cukortilalmat is bevezethetnének, mert a tomket bombát gyárt a cukorból.

a köztéri alkoholfogyasztás alapból necces, mert a belváros részeg módon való összerókázása, és egy parkban-füvön heverészve beszélgetve megivott egy-két sör között azért elég erős fokozatbeli különbség van.

és akkor ugye ott van a nem köztéren elfogyasztott alkohol után a köztérre kimozdulás az összes lehetséges következményével (hányás, üvöltés, TV-székház felgyújtása)

szóval nem hinném, hogy az ilyen típusú szesztilalom megoldana bármit.

apropó, ha már köztéri alkoholfogyasztás, weisz manfréd, mi lett azzal a bögrével?:)

Kopiás Attila Steve 2008.08.05. 04:44:14

Visszatérve Kapolcsról szembesültem ezzel a helyzettel. Gondoltam frissítem itthoni borkészletemet (eddig nulla), elvégre hölgyekkel folytatott filozófikus beszélgetéseknek ez mégiscsak kellemes kísérője. Én pedig sikeresen belerokiztam a völgyi töksötétben egy méteres gödörbe, szalagszakadással pedig nem kéne nagyon szórakozóhelyeken tölteni az időt, otthoni felpolcolt láb az orvosi javallatt, ezt pedig az említett borozós beszélgetéssel csak úgy lehet kombinálni, ha bolt.
Hát, helyismeret, helyi erőkkel való régi ismerettség, "gyorsan pakold el, nem én adtam el, főnök ne lássa meg" kellett hozzá. Komolyan, mintha nem is villányi rosét és tokaji furmintot vettem volna, hanem kolumbiai cracket és holland bélyeget... Jegyzem a teljesen random helyi formák továbbra is ott tolták a bolt előtt a 10 előtt betárazott ipari szesszel, szóval azon kívül h velem majdnem ki lett csellózva (másik kerületbe átmenni ilyen lábbal nem igazán alternatíva), sok eredménye nem volt.

Amúgy tudja valaki, hány méterenként vannak nyilvános wc-k a belvárosban és környékén? Visszafogott életemnek köszönhetően ritkán jön rám a szükség nyílt színen és akkor is pofátlanul bekéreckedek bárhova, de pár éve sikerült bajba kerülnöm. Hajnali x, doktorandusz lány (pár nap múlva megyek az esküvőjére, nem mai a sztori no), dunaparti borozgatás. Idejében indultunk amikor éreztük, hogy dolog lesz és jelentős időt eltöltöttünk a wc keresésével, sikertelenül. Végül elküzdöttük magunkat a Ferenciek teréig, ahol emlékeztem rá, hogy van egy, ami viszont nem működéssel bojkottálta igényünket, így végül maradt a helyi park. A vendéglátók már rég zártak, azok ugye azért estek ki. A kérdés pedig az, hogy ha az ember maximális elszántsággal sem tudja elkerülni az utcai könnyítés kényszerét, akkor mégis hogy várnánk, hogy kevésbé eltökélt, neadjaég némileg dekoncentrált állapotban lévő embereknek majd menni fog? A minap pont az én házamat tisztelte oldalba egy lelkes yuppie. Már majdnem elindultam felé, hogy legalább utólag jelezzem, tán nem kéne, amikor rájöttem, hogy közel s távol semmi jobbat nem tudok mondani neki... Most akkor mi van?...

dionysos04 · http://oranje.blog.hu 2008.08.07. 12:35:15

Egy hete Prágában voltam barátnőmmel, és kimentünk este 11 körül az ottani Gellérthegyre (asszem Mala Strananak hívják a városrészt). Sokan voltak, külön társaságokba verődve fiatalok, elvoltak. Szemben velünk egy felújítás alatt álló iskola volt. És akkor olyat láttam amire nem voltam/lehettem felkészülve: rendőrök éjfélkor ott jöttek el, járőrautóban: zseblámpákkal benéztek az iskola területére, nem volt semmi, mentek tovább, a társaságokat hagyták nyugodtan sörözgetni.

Ha a csehek ezt meg tudják oldani (megjegyzem sokkal több turistával mint pesten), nekünk miért nem megy? Miért kell helyette pótcselekvés?

Eltiron72 · http://haragszom.blog.hu/ 2008.08.07. 14:14:39

Kb egy hete élt a tilalom, amikor már megtaláltam az első zugboltot. Nesze neked, civilkurázsi!

smalladam 2008.08.07. 14:51:27

én vettem már olyanban, ahol ki volt írva hogy nem adnak.

amúgy Mala Strana, az asszem Zizkov lesz inkább. Amin a gigantomán jan zizka szobor áll, nem?

hcrules 2008.08.07. 15:31:22

Vettem már én is éjjel a IX. kerületben, a Ráday környékén. Fekete zacskóba tették a két doboz Borsodit, és megmondták, hogy ha közterületen akarjuk meginni akkor menjünk két sarokkal arrébb.

kerub_ (törölt) 2008.08.09. 18:42:16

A téma legjobb videóriportja: revver.com/video/519444/alkoholtilalom-ez-kamu/
Marha nagy mutyi van itt is. Mész két sarkot és tuti találsz olyan boltot, ahol adnak.
süti beállítások módosítása