Olimpiai álmok romjain
2017. február 23. írta: rajcsányi.gellért (ergé)

Olimpiai álmok romjain

olimpia2.jpg

Olympia romjai

Focis metaforával írom, hogy a Fidesz-vezetés is megértse: ami történt, az olyan, mintha egy elképzelt Felcsút-Real Madrid derbin véletlenül betalál a Felcsút, és ezután Ronaldóék duzzogva, minden további próbálkozást feladva, az ellenfelet szidva, meccs közben levonulnak a pályáról.

Pedig a meccsek általában addig szoktak tartani, amíg a bíró lefújja. Egy ilyen játszmát nem szokás így feladni. Főleg nem az erő, rutin és tapasztalat pozíciójából. Ezt pont egy Orbán Viktor tudja a legjobban.

Én, ha a magyar nép népszavazást akar, támogatom a népszavazást, mint a népakarat legtisztább, világos, félreérthetetlen kifejeződését. És ha a magyar nép úgy dönt, hogy olimpiát akar, támogatom az olimpiát mint egy nagy, közös vállalást is.

Most nem lesz se népszavazás, se olimpia, még annak az esélye sem.

*

Jobb lett volna, ha va-ló-di vita és párbeszéd előzi meg az olimpiai pályázatot.

Jobb lett volna, ha va-ló-di vita és párbeszéd folytatódik az olimpiai döntésig.

És ahogy egy parlamenti választás is jobb, mint annak a hiánya; úgy egy népszavazás is jobb, mint a nép kihagyása egy nemzeti ügyről való döntésből.

Népszavazást bárki, bármikor, bármiről kezdeményezhet: majd az illetékes szervek eldöntik, hogy mehet-e az aláírásgyűjtés, a nép pedig eldönti, hogy érdekli-e az ügy, van-e a kezdeményezésnek súlya, vagy sem.

Jobb lett volna, ha a népszavazási kezdeményezés során nem csak az egyik, olimpiaellenes fél álláspontját hallhatjuk; hanem az olimpiapárti mozgalom is felveszi a kesztyűt és okos érvekkel, meggyőző kampányokkal megküzd a kezdőnek számító ellenfelével. De mivel pont az ellenkezője történt, teljes szájzárral próbálták kibekkelni a hosszú heteket, így ne lepődjön meg senki az eredményen és következményeken.

Jobb lett volna a nemzeti ügyre hivatkozóknak, ha egy valódi népszavazáson derül ki, tényleg nemzeti ügy-e az olimpia és annak pártolása − vagy pedig valójában Orbán Viktor és a körülötte tömörülő politikai, sport- és gazdasági elit ügyéről van csak szó.

Az nem megoldás, hogy nemzeti ügyről beszélünk, de mindent megteszünk azért, hogy a nemzet ne döntsön róla. (Kivéve akkor, ha a nép várható ítélete teljes mértékben megfelel a politikai agendánknak. Mert ez előbb-utóbb a népnek is fel fog tűnni.)

Jobb lett volna, hogy ha láthatóan van valódi népakarat egy népszavazásra, akkor azt a népszavazást meg is tartják. Már csak azért is, hogy a jövőben, például négy vagy nyolc év múlva legyen valami fogalmunk arról, mi a valódi népakarat az olimpia ügyében.

Jobb lett volna, hogy ha már be van adva a pályázat és valószínűleg népszavazást is kiírnak az ügyben, akkor a népszavazást is megtartják és a végső olimpiai döntést is megvárják, hogy Budapest megmérettesse magát.

*

Ami történt, az fáj nekem, és fáj sokan másoknak is. De, ahogy Szőnyi Szilárd írja, senki ne meneküljön félremagyarázásokba, önáltatásokba, jól kimódoltnak hitt terelésekbe.

Itt és most komoly demokratikus, illetve nemzetközi megmérettetések elől tért ki mind a Fidesz, mind Budapest, mind az ország. És megmérettetések hiányában az ellenfelek súlyáról sem tudunk meg semmit.

Marad nekünk az orbánozás meg tolvajfideszezés az egyik, a sorosozás meg hazaárulózás a másik oldalon. Ennyit tudunk. Ne tapsoljon a fejleményeknek senki, nincs itt minek örülni.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr4412285409

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

TG69 2017.02.23. 16:46:09

Segítek ergé. Alighanem ennek a népszavazásnak a legfontosabb ellenoldali üzenete azt lett volna, hogy ti kedves fideszes rezsim korrupt bűnözők vagytok ezért nem érdemes rátok bízni egy ilyen hatalmas gazdasági projektet. És az ország egyébként totál leszakadóban van ezért nem is tudnánk jól kijönni belőle.

Vagy még egyszerűbben, nem az olimpiát szavazták le "Feri", hanem téged küldtek el a picsába...

GNDL 2017.02.23. 17:07:31

Találhattál volna manapság jellemzőbb bevezető képet is, ha már „olimpia” és „romjai”: kepek.444.hu/2014/08/07/a-legujabb-gorog-romok-a-2004-es-olimpia-maradvanyai/

Jakab.gipsz 2017.02.23. 17:16:54

Ez az ügy a Kiss-féle támadással vette kezdetét, nincs benne semmi racionális tényező, csak a zavarkeltés, ellőbb az úszóknál, az úszó sport demoralizációja, majd jött az NOlimpia. Ennyit tud a fővárosi libsi értelmiség.

A kormánynak pedig van fontosabb dolga, (migráció, eu. válság, háborús feszültség) mint sem szélmalom harcot vívjon egy 2% -os kisebbséggel.

Herr Schnapsidee Lieferant 2017.02.23. 17:31:50

fordítsuk magyarra a cikket: az eddigi látszat-független mandis maszatolási próbálkozások masszív röhejbe fulladtak, tehát ergé efftárs növelte a felvezető önkritika mértékét, csak hogy aztán ugyanoda lyukadjon ki, mint a többi mérsékelt bértollnokocska... hogy izé egyezzünk ki döntetlenben! :DDDDD

Steve the Great 2017.02.23. 17:37:25

Mai hír: Most éppen hatvan(!) milliárd(!) Ft-tal dobták meg a Puskás-stadion építési költségvetését, ami 190 milliárdnál jár. Úgy 5-6 éve még 40 milliárdról indultunk...
Két gondoltat: 1. Ha esetleg valaki eddig hihetőnek és tarthatónak gondolta volna az olimpia költségvetését... 2. Úgy tűnik, a baráti építőcégeket nem lehet cserben hagyni, csak ki kell osztani a pénzt.

Robinzon Kurzor 2017.02.23. 17:55:18

Most kell erősnek lenni és tovább játszani a tátott szájú naiv rácsodálkozót ...

Azt azért értékelem, hogy nem az ellenzékre, meg erre a pár aktivistára fogja az "álmok szertefoszlását".
Ezért beírtam egy ceruzás kisötöst, zölddel.

ulpius66 2017.02.23. 18:17:46

De ritka nagy barom vagy te Rajcsányi!!!!

Én meg neked a sakk hasonlatod mondom, de szinte biztos, hogy nem érted meg......

Ha lekapják a királynődet, kb. egyenlő állásnál, akkor onnantól kezdve időhúzás a sakk, jobb, ha feladod, nem kell élvezned, hogy a tisztjeidet egymás után szedi le az ellenfeled........

ulpius66 2017.02.23. 18:21:59

"Jobb lett volna, ha va-ló-di vita és párbeszéd előzi meg az olimpiai pályázatot."

Rajcsányikám!

Fejtsd mán ki részletesen milyen "va-ló-di vita és párbeszéd"-ről hadoválsz!

Ha nem tudnád, jelzem, veletek mocskos ballibsikkel soha, semmilyen "va-ló-di vita és párbeszéd"-et nem lehet folytatni, mert tik mindent, mindig, mindenkinél jobban tudtok!!!
Aki meg nem fogadja el azt a sok sületlenséget, amit összevissza hazudoztok, akkor az lefasisztázzátok!!!

Milyen párbeszédet lehet veletek folytatni mocskos disznók?

jose maria padilla · http://gozdom.blogspot.com/ 2017.02.23. 18:31:12

liberális buzoid nyifinyafi már sokadszorra! gellért, legyél mán férfi, bazmeg!

ulpius66 2017.02.23. 18:35:36

Rajcsányikám, TE VADBAROM!

MIRŐL AKARSZ TE NÉPSZAVAZTATNI?

TÉNY: Magyarország, Budapest NEM PÁLYÁZIK a 2024-es Olimpiára!

RAJCSÁNYI: SZAVAZZUNK!!!!!!!

„Egyetért-e Ön azzal, hogy Budapest Főváros Önkormányzata vonja vissza a 2024. évi nyári olimpiai és paralimpiai játékok megrendezésére irányuló pályázatát?" --- HÁT EZ TÉNYLEG NAGYON LOGIKUS, HOGY ERRŐL SZAVAZNI KÉNE....

ulpius66 2017.02.23. 18:37:39

@jose maria padilla: "liberális buzoid nyifinyafi már sokadszorra! gellért, legyél mán férfi, bazmeg!"

NE KÍVÁNJ LEHETETLENT!

Rajcsányi Puhapöcs Gellért hogyan lehetne férfi?????

Virág et. 2017.02.23. 19:23:16

Bájos a naivitásod, Gellért. Ezek nem megmérettetést akarnak, hanem győzni. Mindig. Ha nincs lezsírozva a mérkőzés, lefutva a meccs, akkor ezek inkább ki se vonulnak a gyepre.

Igen, ezek ilyen szaremberek. Remélem ott leszek, amikor majd végre ráébredsz erre te is.

Terniak 2017.02.23. 20:07:45

Kissé eltúlzottnak és alaptalannak találom ezt a "fájdalmat". Nem rendezünk meg egy sporteseményt. Ennyi.

1. Mégis mondja már meg a Tisztelt Szerző, hogy az elmúlt 7 év kormányzása után mégis milyen alapon vár bizalmat ezek iránt? Miért bíznánk erre a garnitúrára több száz vagy ezer milliárd forint elköltését? Egy olyan kormányra, amely bevallottan "korrupciós politikát" visz? Lásd Lánczi hírhedt kijelentése.

2. Valójában nem vicc, hogy először egy normális hétköznapot rendezzenek már meg. Tudja kedves szerző, majd, ha a gyerekemhez kijön a gyermekügyelet, és nem azzal fog elhajtani a picsába, hogy nincs elég emberük, és hiába hívnám a mentőket, azok is vissza irányítanának az ügyeletre, és végül több tízezer forintot fizetek egy magánellátásra annak ellenére, hogy éves szinten millió forintot adózok le, na majd ha ilyen dolgokat megoldottak, talán, ismétlem, talán beszélhetünk arról, hogy pár száz sportoló álmait megvalósítsuk.

A sort lehet folytatni: majd ha a gyermekorvos nem ráz le 5 perc után, mert én nem adok hálapénzt, majd ha nem azzal a gondolattal kell felszállni a 3-as metróra, hogy vajon melyik kocsi néz ki biztonságosnak, és ha menekülni kellene, hol a legnagyobb esélyem, majd ha a budapesti kórházak némelyike nem úgy fog kinézni mint egy gyártelep, akkor talán, talán beszélhetünk olimpiáról.

3. Nemzeti egység majd jön az olimpiával. Haha. A nemzeti egység nem azzal fog eljönni, hogy Budapesten fog úszni Hosszú Katinka az Olimpián. Hanem ha talán megadnánk egymás iránt az alapvető tiszteletet a mindennapokban. Hogy ez mennyire nincs így, talán nem kell kifejteni. A fene nagy foci EB-"siker" után ugyanaz a bunkóizmus maradt mint előtte.

Népszavazni akartunk. Megvitatni közös dolgainkat. Ennyi. Ehelyett jü kommunista módjára összeült három ember (valójában nyilván tudjuk ki) döntött.

Elnézést kérek a TIsztelt Szerzőtől, de nem tudom sajnálni fájdalmában. Az, ami történt, egyenes eredménye az elmúlt 7 év kormányzati stílusának, a politika behatolásának az élet minden területére.

Bell & Sebastian 2017.02.23. 20:36:23

Eleve bugris alapkoncepciót elsiratni nem kell féljetek. Mielőtt még olimpiáznánk egy újabb ordasat.

Herr Schnapsidee Lieferant 2017.02.23. 21:00:59

@Bell & Sebastian: sebaj, most jelentették be a kerítés második szakaszának építését. Csirkedrótot szállítsunk, konténert hegesszünk, vagy romlott uzsonnacsomagot dobjunk össze hatszoros áron? Úgyis az emberek fizetik meg, hihi :)))

Etniez 2017.02.23. 21:17:25

@Jakab.gipsz: Akkora butaságokkal hinted tele a blog.hu-t, hogy már le se szar senki. Milyen érzés?

Etniez 2017.02.23. 21:19:13

@ulpius66: Azért annak van egy szolid bája, amikor a fidesz egyik írnokát lelibsized :D
Nagyon jól prezentálod nekünk az átlag fideszes szellemi szintjét. Kösz, hogy jöttél made my day.

Etniez 2017.02.23. 21:20:57

@ulpius66: kellett volna, megvannak az aláírások.
De írjál többet nagy betűvel, úgy okosabbnak látszol.

Veder1 2017.02.23. 21:20:58

Ez egy logikus lépés volt a Fidesz részéről. Két hónap múlva már csak annyira lesz a köztudatban ez az aláírásgyűjtés, meg az olimpia, mint a netadós tüntetés, míg ha belemennek a népszavazásba, akkor még minimum fél évig ez a bizonytalan kimenetelű esemény határozza meg a közbeszédet.

Etniez 2017.02.23. 21:30:10

@Vödör: Igen, csak közben kitanítják az ellenzéket, hogyan lehet megszívatni a kormányt.
Egyébként jobban tenné Vitya, ha nem szopatná tovább a pestieket, mert sokadjára mossák fel vele a padlót. És minél inkább bünteti Pestet, annál jobban fog szívni.

Veder1 2017.02.23. 21:34:31

@Etniez: ez is benne van, de majd csak akkor mondhatjuk azt hogy elcseszték, mert kitanították az ellenzéket, ha ezután rövid időn belül bekapnak egy ugyanilyen gyomrost. Ha nem, akkor marad a netadós forgatókönyv.

S=klogW 2017.02.23. 21:51:26

Már biztos megvan a következő mozznat, momentum, ahol az illetékes Fidelvtársak majd lophatnak.

legeslegujabbkor 2017.02.23. 22:05:07

Félelmetes lehet szembesülni azzal, hogy vannak még Budapesten olyan emberek, akiknek nem elég olyan szavakat mantrázni, hogy rezsicsökkentés meg nyernifogunk, hanem képesek még önállóan gondolkodni és megmozdulni.
Ráadásul most nem lehet egy vagy két embert kicsinálni, mert a baj már megtörtént

Jakab.gipsz 2017.02.23. 22:57:09

@Etniez:
Ki kérdezett libsi, ha nem a te dolgod miért szólsz bele, ballagj vissza szépen (Soros = Madoff) féle szélhámosok politikailag korrekt akoljába.
Mert vagy nem érted, vagy nem akarod megérteni, miről beszélek vagy írok. Ennyi.

Sir Galád 2017.02.23. 23:26:53

Talán ha nem oldalakban gondolkodnál, megértenéd, hogy van minek örülni...

Jakab.gipsz 2017.02.23. 23:35:26

@Terniak:
A fájdalom amit érzünk nem pusztán egy lehetőség elmulasztása, kicsit több annál. A pontjaid szerint elmagyarázom.

1, Miért érezzünk bizalmat egy romlatlannak bemutatkozó kis csapat iránt, ha romlott és rafinált kérdésekkel manipulál. Majd bizonyos pénzek elköltése felett, akar egy senki által fel-nem-hatalmazott gitt-egylet ellenőrzést gyakorolni, működik magyar országban is a fékek és ellensúlyok rendszere. Simlis csőcselék ebbe ne ugasson bele.

2, Az egészség ügy privatizációját és az államáltal működtetett rendszer szét verését az SZDSZ bűnbanda kezdte meg, ön pedig számon kéri a jelenlegi kormányon, tipikus libsi taktika, hazudozz és fogd rá másokra. Majd ugyan ennek a pontban a hármas metró leromlott állapotát felfedezi, jé nem hiányzik az ellopott metró-pénz, azt is az SZDSZ es városvezetés lopta el, nem koholmány Brüsszelnek tűnt fel.
3. Nemzeti egység van, azt csak össze-vissza hazudozással lehetséges megbontani, és pontosan ez a célotok mert önállóan nem tudtok, létezni sem csak a megteremtett káosz éltet benneteket.
Nép-szavazni akkor kell amikor azt a törvényeink előírják, azért kaptak bizalmat a "főnökeink", hogy mi adó fizető kis emberek, nyugodtan dolgozhassunk és a saját dolgainkkal törődjünk.
A kommunizmus miatt pedig a szocio és pszichopata Marx és a helytartója Lukács uraknál tessék reklamálni, nem mi magyarok találtuk ki, náluk is volt népszavaztatás és persze demokrácia de legfőbb képen tudomány, bunkókám. Ha nem értenéd a szocio és pszichopata kifejezést ezek patológiai elmekórtani esetek, mások érzékenységére fittyet hányó, közönséges bűnözők.

Az elmúlt 7 év egy leszámolás kezdete, a szocio és pszichopata filozófusokkal, nyugodjatok bele végig lesz csinálva. A tudomány még ugyan hiányzik ezért a kormány néha mulyásodik és ez az ami nekem se tetszik.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2017.02.24. 06:09:35

@rajcsányi.gellért (ergé):

Nem tudom, miért kell maszatolni?! Miért nem lehet kimondani, ha egyszer az volt, hogy ez a népszavazási kampány egy aljasul kiszámított, időzített, ordas politikai provokáció az olimpia megrendezésének ellehetetlenítése céljából?

Virág et. 2017.02.24. 07:21:21

@bbjnick: Lószart, mama. Ez a népszavazási kampány az egyenes következménye volt annak a szokásos piszkoskodásnak és gáncsolásnak, ami előtte másfél évig ellehetetlenítette a népszavazás kiírását.

Emlékeztetőül, ha elfogyott volna a Cavinton. 2015 év végén először a szocik vetették fel a népszavazás ötletét Tarlósnál a közgyűlésben, aki szerint akkor korai volt ez, mert az emberek nem rendelkeztek elegendő információval. Ma ugyanez a Tarlós szerint ez már késő, másfél évvel ezelőtt kellett volna inkább népszavazni. Érted, akkor, amikor szerinte meg még korai volt. :)
Ezt követően 3-4 próbálkozás volt az Átlátszó részéről, amit a választási irodának csúfolt fidesz-pártintézet Patyi elvtárssal és pártemberrel az élen vért izzadva gáncsolt el. Pl. a nairobi egyezményre hivatkozással, ami az évszázad vicce volt és cserébe Patyinak egyszerre járt volna Bayer középkeresztje meg vissza a diplomája, amit tévedésből kaphatott nyilván. Az utolsó turnusban ugyan ezúttal kopasz verőembereket nem vetettek be, de addig húzták az időt a kihirdetéssel, hogy kicsúszott az Átlátszó az aláírásgyűjtés idejéből. Trükkök százai, ismerős?

Ugyanezt a kérdés vette most fel a Momentum és nem hagyta, hogy szar alakok elgáncsolják. A vége a bátor megfutamodás lett, ezt hívod te provokációnak.

Késő népszavazni? Tetszettek volna emlékezni arra, ami Orbán Viktor 2003-as és 2008-as alteregója mondott egy alternatív univerzumban a népszavazás intézményéről. Tetszettek volna nem gengszter eszközökkel elgáncsolni, amikor még lett volna rá idő. Vagy - Uram bocsá' - tetszettek volna maguk megkérdezni az embereket, mielőtt döntenek a fejük felett egy ekkora horderejű döntésben.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2017.02.24. 07:39:31

@Virág et.:

Mi ez a zagyvaság?:-)

1) A bp.-i közgyűlés 25 igen, 1 nem és 1 tartózkodás mellett 2015 júniusában megszavazta, hogy Bp. pályázzon az olimpiára. Valamennyi szoci is megszavazta. Ekkor miért nem merült föl bennük a népszavazás gondolata? S ha decemberben fölmerült, akkor miért nem nyújtottak be népszavazási kezdeményezést? Ha Tarlós azt mondja a szociknak, hogy ne fújják ki az orrukat, akkor hagyják csorogni?:-)

2) Átlátszó? Link?

3) Ha a választási iroda következetesen minden népszavazási kezdeményezést megfúr, akkor a nomlimpiásat hogy-hogy átengedte?:-)

leponex 2017.02.24. 07:39:40

látod Gellért, ezért vagy te blogger, mások meg politizálnak.
Hogy mennyire nem az olimpiáról szólt az egész:

"Létre fogjuk hozni a cselekvés köreit, ami hozzásegíthet a kormány- és rendszerváltáshoz is. A rendszerbe a régi ellenzék is beleértendő."

Ami abszolút legitim program, és a Momentum politizál egy ütős belépővel beköszönve, egy demagóg népszavazási akcióval.
A demagógia a politika hasznos, bevált, elfogadott eszköze, nem kell mellébeszélni.

Politikai ellenfelük meg józan, praktikus politikai döntést hozott, számos érvet felsorakoztatva, miért nem lenne semmi racionális értelme elkezdeni az olimpia melletti kampányt.
A kudarc a politika velejárója.

Győzni nem győzhetsz, döntetlen nincs, a mérkőzésből kiszállni nem lehet!

Mert EZT szerették volna elérni a kezdeményezők.

Ami amúgy zseniális gondolat: másokkal megfinanszíroztatni a választási kampányukat :))

A csalódásuk az elmaradó ( és értelmetlen ) 'népszavazás' miatt pontosan megmutatta, nem egy civil kezdeményezés volt hogy Budapest vonja vissza az olimpiai rendezésre való jelentkezését, hiszen akkor örvendező tüntin adnák tudtul a világnak, hogy 'Győztünk!'

Szerintem vesztettek, már az első pillanatban ritkán szokott nyilvánossá válni hogy hazugsággal kezdi a politikai pályafutását egy mozgalom.

PS: látni vélem a szocialisták arcáról lehervadó műmosolyt, amikor a lelkesen, teátrális médiakörítés mellet átadott aláírási ívekre hivatkozva jelentik be barátaik hogy saját leváltásukhoz gyűjtötték az aláírásokat, miközben azt kell valahogyan megmagyarázni: akkor miért is támogatták a budapesti olimpia rendezésének gondolatát évekig.

Harangozó képviselő már elsöpörte a korrupt orbánrendszert 2018-ra, és majd Botkával mindent újraépítenek.
2018-ra szocialista kormány leszen! - mondá.

ÉS az olimpia elleni legerősebb érvük: a kormány korrupt és ellopja az olimpia pénzeit!
2018-tól ...

Virág et. 2017.02.24. 07:47:34

@bbjnick: A tájékozatlanság nem erény akkor sem, ha emojikkal teszed tele a hozzászólást. Csak azt nem értem, ha ennyire fogalmatlan vagy egy témával kapcsolatban, akkor hozzászólás előtt miért nem tájékozódsz?

vastagbor.atlatszo.hu/2017/02/23/kormanyhatarozat-okolja-az-ellenzeket-az-olimpia-bukasaert/

Ez itt szépen összefoglalja, linkekkel együtt, hogy mi, mikor és hogyan történt. Nem hosszú, érdemes elolvasni, aztán okosabb visszajönni és válaszolni, ezúttal érdemben. Minden kérdésedre választ fogsz kapni, a választási irodásra is.

Szindbad 2017.02.24. 08:04:47

@bbjnick: Magának egy szava se legyen a migráncsnépszavazás után.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2017.02.24. 08:12:35

@Virág et.:

Ez egy hazug, manipulatív cikk:-) Elfelejti megemlíteni, hogy a bp.-i közgyűlés 2015 júniusában megszavazta a pályázat benyújtását. A szerzők, az Átlátszó, által benyújtott népszavazási kérdéseket nemcsak a választási bizottság, hanem a Kúria is elkaszálta, tehát nem a NVB-n múlott a választási kezdeményezés sikere-sikertelensége. A választási bizottság tavaly októberben elfogadta egy népszavazási kezdeményezésüket, de ők nem kezdtek el aláírásokat gyűjteni. Tudod miért? Hogy akkor nyújthassák be újra a már egyszer elfogadott népszavazási kérdést (ez lett aztán a nolimpiás népszavazási kezdeményezés), amikor már a szavazás végeredményétől függetlenül bizonyosan megtorpedózzák vele az olimpia megrendezésének esélyeit.

Ez egy undorító, piszkos, aljas politikai sakkhúzás volt, amivel elvették az nemzettől az olimpia esélyét és randán átverték és kihasználták a budapestieket!

Szindbad 2017.02.24. 08:17:37

@bbjnick: Ha nem tudja, akkor nem is igen érdemes elmagyarázni. Bizonyos morális szempontok szerint az nagyságrendekkel aljasabb volt, mint az országot államcsődbe, korrupcióba fullasztó olimpia megakadályozása.

Jakab.gipsz 2017.02.24. 09:39:14

@Szindbad: A jövőbe látsz honnan tudod, mi lesz Magyar országon vagy az Eu,- val hét év mulva, ki lát itt egy évet előre? Senki!
Ti pedig egy alternatív jövőt dúltatok szét, takony-agyú barmon, SSoroSS Madoff Gyuri pedig röhög a markába, a fiókái jól teljesítettek.

Jean Sol Partre 2017.02.24. 10:32:42

@Virág et.: szerintem már rég ráébredt.

Jean Sol Partre 2017.02.24. 10:34:41

@bbjnick: ha az ország majd 60%-a nem akarja az olimpiát. akkor mit is értünk aljas politikai támadás és megfúrás alatt?

Jean Sol Partre 2017.02.24. 10:36:38

Az olimpia olyan, mint az X6-os BMW. Fasznövelésre kívánatos és nagyon kúl, de minden másra teljesen alkalmatlan, haszontalan luxuscikk.

Jean Sol Partre 2017.02.24. 11:01:46

@bbjnick: "Ha a választási iroda következetesen minden népszavazási kezdeményezést megfúr, akkor a nomlimpiásat hogy-hogy átengedte?:-) "

Szerintem egyszerűen nem hitték el, hogy ezek a teljesen ismeretlen fiatalok megcsinálják. Az első napokban még a fideszesek is úgy nyilatkoztak, nem félnek. Pont ezért választották a hallgatás taktikáját, azt hitték, ha a médiáik nem foglalkoznak a kérdéssel akkor hamvában hal az aláírásgyűjtés.
Ezért engedthették át, mert néha muszáj a látszatot fenntartani, hogy lehet próbálkozni és ezt veszélytelennek gondolták.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2017.02.24. 11:09:44

@Jean Sol Partre:

Elárulom neked a titkot. Azért engedte át a választási bizottság a nolimpiás kérdést, mert 2016 szeptemberében ugyanezt a kérdést már átengedte az Átlátszónak. Csakhogy az Átlátszó nem kezdett el aláírást gyűjteni, hanem megvárták szépen az időt, amikor már egy népszavazás, kimenetelétől függetlenül, kinyírja a budapesti olimpia esélyeit és akkor nyújtották be (ekkor már momentum név alatt) újra ugyanazt a kérdést és kezdték el a kampányt és az aláírásgyűjtést. Így megy ez!

Jean Sol Partre 2017.02.24. 11:16:43

@bbjnick: az ország 60%-a nem akar olimpiát, Budapesten még nagyobb az arány. A francért kellett volna várni, hogy "kimenetelétől független" legyen.
Orbánék is pont ezért vonták vissza a pályázatot népszavazás nélkül, így kisebb a blama.

Bell & Sebastian 2017.02.24. 11:17:37

@bbjnick: Ha bedugtak egy ketyegő bombát, akkor a Ludas Babfőzelék olvasgatása helyett talán el lehetett volna vágni a piros drótot, akár.

Ez úgy volt, hogy hajdanában jó ötletnek tűnt egy ekkora rongyrázás, aztán letettek róla. Nem zárom ki azt sem, hogy így volt megbeszélve.

István Tamasi 2017.02.24. 11:44:33

@Jakab.gipsz:
Neked te fitymaszos bértollnok, az a racionális tényező, hogy Kiss L. társaival sorozatban erőszakol lányokat meg az hogy a csúti surmó egy kupac hazugságra - PwC - tanulmány alapozva indít nemzetthy ügyként olimpiai pályázatot, ugye?

Virág et. 2017.02.25. 07:19:44

@bbjnick: Nem, barátom, azért nem kezdtek el gyűjteni, mert országosat akartak és nem fővárosit csak. Tudod, hogy ne csak a budapestiek dönthessenek ... A Momentum meg nem csinált más, hanem fogta a helyi szinten egyszer már engedélyezett (persze a Kúria által, az nvi nevű gittegylet ezt is elgáncsolta) kérdést és újra beadta, nem várt utána semmire, elkezdte gyűjteni az aláírásokat.

És tudod mi a legelképesztőbb? Hogy egyikre se lett volna szükség. A kormánynak saját magától kellett volna népszavazást kiírnia erről a kérdésről. Kampányolni, meggyőzni. És akár még sikerülhetett is volna a dolog. Senki nem tudja, mert meg se próbálták. Nem is értik, miért kellett volna nekik.

Ha ebből sem látod, hogy ezekkel mi a baj, akkor te menthetetlen vagy.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2017.02.25. 07:43:27

@Virág et.:

"azért nem kezdtek el gyűjteni, mert országosat akartak és nem fővárosit csak" --- írod.

Akkor miért adtak be helyi népszavazási kezdeményezést?

"A Momentum meg nem csinált más, hanem fogta a helyi szinten egyszer már engedélyezett (persze a Kúria által, az nvi nevű gittegylet ezt is elgáncsolta) kérdést és újra beadta..." --- írod.

Tévedsz. Az Átlátszó helyi népszavazási kérdését a választási iroda nem gáncsolta el, hanem 2016 októberében jóváhagyta, de az Átlátszó nem kezdett el aláírást gyűjteni. A kérdés így hangzott: “Egyetért-e Ön azzal, hogy Budapest Főváros Önkormányzata vonja vissza a 2024. évi nyári olimpiai és paralimpiai játékok megrendezésére irányuló pályázatát?” vastagbor.atlatszo.hu/2016/10/06/a-fovarosi-valasztasi-bizottsag-atengedte/

A Nolimpia ugyanezt a kérdést nyújtotta be, annak biztos tudatában, hogy egyszer ezt a kérdést már átengedték. Tessék, itt a kérdés az aláírásgyűjtő ívükön: nolimpia.s3.amazonaws.com/wp-content/uploads/2017/01/alairasgyujto_iv_mod3-01.png

Ki vót e csinyáva, kíremszípen!

Virág et. 2017.02.25. 07:50:33

@bbjnick: "Akkor miért adtak be helyi népszavazási kezdeményezést?"

Ha lúd nincs ... elve alapján. Egyébként van erről pár cikk a VB-n, látom olvasod is őket, ott leírják elég jól, hogy miért is nem lett aláírásgyűjtés végül.

"Tévedsz. Az Átlátszó helyi népszavazási kérdését a választási iroda nem gáncsolta el, hanem 2016 októberében jóváhagyta"

Nem, mindketten tévedünk. Azt nem az nvb hagyta jóvá, hanem a fővárosi. De abban igazad van, hogy ez kivételesen nem ment a Kúriáig. Mondjuk nyilván azért, mert nem Patyi mesternek kellett róla dönteni. :)

Egyébként meg itt vannak az indokok, hogy miért nem gyűjtöttek végül:

vastagbor.atlatszo.hu/2016/11/05/nagyon-cseles-a-fovarosi-valasztasi-iroda/

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2017.02.25. 08:17:13

@Virág et.:

Ez nevetséges magyarázkodás. Mindannyian tudjuk, hogyan működik a bürokrácia. A választási iroda még emilt is küldött nekik, hogy véletlenül se legyen félreértés. Szerinted bárki mással másként jár el a "hivatal"?
süti beállítások módosítása