A Nyugat öngyilkos forradalmáról
2017. február 01. írta: Filemon Norbert

A Nyugat öngyilkos forradalmáról

cdf_apatsag2.jpg

Caspar David Friedrich: Abtei im Eichwald

 

Vajon miért nyújt szánalmas teljesítményt a bevándorlás kezelésében Nyugat-Európa? Miért hever romokban öntudata? Miért veszítette el termékenységét? Miért egy boldogtalan és döntésképtelen hely?

Egy kortárs ellenforradalmár alighanem így válaszolna: mert Jézus Krisztus nélkül nincs stabilitás. A Katolikus Egyház nélkül nincs nyugati civilizáció.

A hagyományos katolikus értelmezéssel összhangban álló szemlélet szerint a kereszténység befolyását egy forradalmi folyamat ásta alá, amely lépésről lépésre bontotta le a trón és oltár szövetségét.

Ez a forradalom a nyugati civilizáció metafizikai öngyilkossága.

Ennek az öngyilkos forradalomnak a motorja az emberben egyre inkább elhatalmasodó gőg és érzékiség. Előbbi az alázattal ellentétes. Minden felsőbbség rossz, legyen inkább mindenki egyenlő. Utóbbi a mértékletesség erényével áll szemben. Legyen minden szabad.

A humanizmus Isten és a katolikus hit primátusa helyett az embert tette a gondolkodás legfontosabb viszonyítási pontjává. Ennek talaján kapott erőre Luther határozott, egyértelmű, de téves világnézete.

Krisztus igen, Egyház nem.

A XVI. században fellépő reformátorok új tanaikkal a katolicizmus szívébe találtak: rést ütöttek a változtathatatlan hit és tekintély pápaságban kifejeződő egységén. Amíg az anglikánok a pápai hivatal intézményére, a lutheránusok a főpapsági hierarchiára mondtak nemet, addig a kvéker és leveller teológiába már a lelkészi hierarchia sem fért bele.

Az egyetemes egyház monarchikus természetének megkérdőjelezése miatt többé nem érvényesülhetett az egy nyáj és egy pásztor egysége. Számos hitújító elvetette az Istenért önként vállalt szüzességet, megengedte a házasság felbontását és szükségesnek látta az egyházi vagyon felosztását. Mindennek koronázott királya VIII. Henrik. Egyes hitágazatokban helyet kaptak liberális és kommunisztikus elemek is. Ez utóbbi első hallásra megdöbbentőnek tűnik. Remek példa erre a magát királlyá kikiáltó Jan Bockelson münsteri uralma. Többnejűséggel és teljes vagyoni egyenlőséggel. Elvégre elérkezett az Új Jeruzsálem.

Európa egyharmada rövidesen protestánssá lett. Ekkor még mindkét fél töretlenül vallotta hite objektivitását, így az egyes világi érdekek és az új dogmák elegye hosszú és véres polgárháborúkhoz vezetett.

Ha hit és erkölcs dolgában nincs tévedhetetlen tekintély, akkor idővel a politikai és társadalmi rend felépítésének módja is szabad értelmezés tárgya lesz.

Így az áradat nem állt meg.

„Az emberiség nem lesz szabad, amíg az utolsó királyt meg nem fojtják az utolsó pap belei.”

Bájos, igaz? Denis Diderot összefoglalja a liberális forradalom alapvető motívumát, amelyet a janzenizmussal és gallikanizmussal átitatott XVIII. század hozott el. Jansen követőire nagy hatást gyakoroltak Kálvin hittételei. Hamarosan természetes szövetségesre találnak a pápai hatalomtól független francia egyházért dolgozó gallikánokban. Látható, hogy a pápaság és papság ellen indított offenzíva után a csapás iránya a királyság és a nemesség lett. Ragadós volt az angol példa, a francia király feje is porba hullt. Vendée parasztjai is megtapasztalták a tomboló forradalmi terrort. Ráadásul François-Noël Babeuf nézeteire Lenin elvtárs is büszke lehetne. Egyre népszerűbb a szubjektivizmus. Kicsit neked is igazad van, kicsit nekem is igazam van.

A korszak vezéralakjai egyébiránt rajongtak a deizmusért is.

Isten igen, Krisztus nem.

A harmadik, de korántsem végső állomás a kommunizmusban (1917) testesült meg. Minden a mindenkié. Célkeresztbe ezúttal kiemelten a polgárság került. A bolsevik emberszeretetről a cári család is tudna mesélni.

Ekkor már többnyire az ateizmus dívik.

Isten halott, talán soha nem is létezett.

Nem csoda, hogy XVI. Gergely, IX. Piusz és XIII. Leó pápa enciklikáiban élesen elítélik a forradalmi eszméket és mozgalmakat.

Róma szokásához híven missziók indításával igyekezett orvosolni az elszenvedett veszteségeit, de hamar a modernizmus belső eretnekségével kellett leszámolnia. Sokáig úgy tűnt, ezt a feladatot Szent X. Piusz pápa megoldotta briliáns jobbegyenesével. Ugyanis a Pascendi dominici gregis (1907) körlevél darabjaira szedte a modernista dogmafejlődés teóriáját. Ennek központi gondolata, hogy idővel a hittételek lényegükben megváltozhatnak. Régen 2+2=4 volt, ma 2+2=5. És mindkettő rendben van. Nos, a kiütés tényét illetően a második vatikáni zsinat óta akadnak kétkedők. Szerintük az ellenfélre csak rászámoltak, de a meccs még nem ért véget. Sőt manapság nagyon fájdalmas lenne a pontozólapokra pillantani…

Ha minden viszonylagos, még az engem körülvevő világ is. Akkor úgy viselkedhetek, ahogy akarok. Minimális értelem, maximális érzelem. Nincs már Mózes. Nincs tízparancsolat. Ha van, a szöveg kontextusa úgy is velem változik.

A negyedik stációban a viharos XX. század kultúrmarxizmusa világra hozta a szexuális forradalmat. A házasságon kívüli szexualitás is a norma része lett. A homoszexuális aktus is. A lényeg, hogy élvezd. A modern fogamzásgátlók elterjedésével kényelmessé vált a felelőtlenség. Ha mégis létrejön a nem kívánt élet, akkor sincs probléma. Végső megoldást nyújt a magzatgyilkosság. Érdekes, hogy az abortusz pártfogói ritkán maradnak ki a fókabébik védelmében indított keresztes hadjáratokból. A baj már nem kicsi.

Az ember ösztönlény.

Az embert előbb-utóbb kiégeti a futó viszonyok sorozata. Nem sikerül házassági kapcsolatra lépni senkivel. A teremtés koronájának a gyereknevelés édes terhe helyett kutyasétáltatással kell beérnie. Nem gond. A meggyengült nemzetállamokra jellemző demográfiai vákuumot örömmel betöltik majd az iszlám hívei.

A szárnyait próbálgató ötödik forradalomban eljöhet a totális képzelet világa. A mindenható technológia elsőbbsége a hagyományos bölcsesség felett. Ahol szakértők, természettudósok és a lélek mérnökei mutatnak utat.

Szerintük a férfi és a nő felcserélhetők. Az emberi természet újraalkotható. Reggel kislány vagyok, délután nagyfiú, este Apache helikopter. A valóság józanságát ütközetre kényszeríti a tökéletes szabadság és egyenlőség utópisztikus világa. A határok nélküli fantázia elsöprő diadala.

Az ember Isten.

Mit lehet még tenni?

Európa csak egy módon lendülhet ellentámadásba. Vissza kell térnie az elűzött királyhoz, akit leköpve az út szélén hagyott.

A forradalom és ellenforradalom kérdéskörével sokan foglalkoztak. A teljesség igénye nélkül: Donoso Cortés, Joseph de Maistre, Henri Delassus, Plinio Corrêa de Oliveira, Molnár Tamás. Az irányzat képviselői az ember végső céljának az örök boldogságot tekintik. Az Egyházzal együtt hirdetik: Salus animarum suprema lex.

A lelkek üdvössége a legfőbb törvény. Ezért vívják belső és külső harcukat a forradalommal. Borúlátó táboruk most talán megkönnyebbülve csettinthet.

Molnár Tamás írja:

„Civilizációnknak kétségkívül vége lesz azon a napon, amikor a Katolikus Egyház és az Egyesült Államok csatlakozik a forradalomhoz.”

Manapság, évtizedek óta először az Egyházon belül olyan püspökök, mint Raymond Burke és Athanasius Schneider nyíltan ellenállnak a progresszív erőknek. Az Amerikai Egyesült Államokban pedig megroppant a politikai korrektség atombiztosnak hitt egyeduralma.

*

A következő időszakban a fent felvázolt, egymásra épülő történelmi fejleményeket fogom kibontani cikksorozatomban.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr7812171404

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Herr Schnapsidee Lieferant 2017.02.01. 07:23:03

Fordítsuk magyarra a cikket: már megint az összeomló nyugatról való filózással kell elterelni a fospumpa elkúrmányzásáról és esztelen korrupciójáról a figyelmet.

Veder1 2017.02.01. 07:26:11

Aristo, te vagy az?

jose maria padilla · http://gozdom.blogspot.com/ 2017.02.01. 07:59:00

ennek az öngyilkos forradalomnak a katolikus egyház is a egyik motorja sajnos. a ferenc és erdő rabbik, meg a többi vakoló.

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.02.01. 08:18:28

Így igaz. A protoateista és sátánista Luthertől egyenes út vezet a homokbüszkeségi menethez.

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.02.01. 08:19:08

@Herr Schnapsidee Lieferant:

A korrupció jelentősége nulla körüli a nyugat hanyatlásához képest.

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.02.01. 08:23:35

@jose maria padilla:

A katolicizmus bukása már a XI. században elkezdődött, amikor a Vatikán kilépett az Egyetemes Egyházból, de persze ez a tévútra ment katolicizmus is hatalmas érték marad a nyíltan sátánista protestantizmushoz képest.

A háttérhatalom fő célja most a katolicizmus bedarálása, erre lett Rómába küldve az argentín eretnek, aki immár évek óta ott celebkedik meggyalázva a szentek és mártírok emlékét.

E folyamatban mindenképpen támogatnunk kell a krisztushű katolikus tényezőket, akkor is, ha egyébként nem értünk egyet a katolicizmussal.

Bell & Sebastian 2017.02.01. 08:34:58

@jose maria padilla: Amint azt már sokszor kifejtettem, az Anyaszentegyház sarokkövei: Jézus Krisztus tanítása, az Egyház nagyjainak élete munkássága és a Szent Hagyomány. Pápai magánvélemények a sajtó megafonjába mondva itt nem osztanak-szoroznak.

(Az első kritikát a Vatikán irányába pont egy amerikai püspök engedte el, rendíthetetlen hittel, míg a belső bírálók vezérhangja az ortodox rítusúaké.)

Az evangelikus Angela Kasner hablatyolása a keresztényi kötelességről -enyhén szólva- nem tekinthető katkó fősodornak még akkor sem, ha látszólag Ferenc kontrázik neki.

Nem olyan egyszerű belezuhanni a pokolba, mert előtte ott van még az előszobája: a tisztítótűz.

Égni kell, annak aki gyújtani akar! -ahogyan a költő mondja.

Bell & Sebastian 2017.02.01. 09:15:23

A post nagyszerű összefoglalója a Földi Királyság Szent Jakab -útjának, ám teológiai magyarázatot nem ad. Pótolnám.

Bizonyos, egyénileg vagy kollektíven elkövetett bűnök megtorlása nem várat a végítéletig, még itt, a földön elnyerik méltó „jutalmukat”. Taxatíve ezek a következők:

- magzatgyilkosság
- rablókapitalizmus
- család elleni támadás
- homoszexualitás

Könnyen belátható, hogy külön-külön mindegyik végletes beavatkozás a természet rendjébe, a teremtő Isten munkálkodása elleni, főbenjáró vétek, amelyek azonnali megtorlást vonnak magukra.

Ki az égre kiált, postafordultával megkapja a választ.
___

Magyarországon nem akut _minden_ probléma. De igény volna rá.

.iIi. 2017.02.01. 09:19:19

@Bell & Sebastian: a maszturbálás kimarad?

Bell & Sebastian 2017.02.01. 09:27:13

@.iIi.: Ezek szerint. Csak elhülyülést okoz. Ezek szerint.

bispora 2017.02.01. 09:41:27

@Herr Schnapsidee Lieferant:
Ez a cikk magyarul íródott, leírja mi, miért, hogyan, hová. Lehet bohóckodni, meg kimazsolázni belőle részleteket, amin akár élcelődni is lehet- de nincsen értelme. Ez a masina így működik, a cikk minden csavarját, áttétét leírja.

Korrupció- anyám borogass...

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.02.01. 09:47:16

@bispora:

Ez a korrupciós mantrát a ballibák találták ki, valós jelentése: "Gyuri bácsi, segíts, mert nem mi kapjuk a korrupciós pénzeket!".

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.02.01. 09:48:01

@Bell & Sebastian:

A valóságban mind a 4 a liberalizmus következménye.

Bell & Sebastian 2017.02.01. 09:48:38

@bispora: Erről is volt már szó, a korrupció dereka a paternalista bankrendszerbe van kódolva, az a napi 6 MRD, amit kis hazánkban elsinkófálnak az elosztásban - bakfitty. Lsd.: rablókapitalizmus.

Bell & Sebastian 2017.02.01. 09:56:43

@MaxVal BircaMan ELEMZŐ: Tyúk vagy tojás? Mindkét fél (libsi és konzerv) jól érzi, hogy például Nyolcadik Heering machináció mérföldkövet jelentettek az angol történelemben, is. Vagy Martin Luther a németben. E kettő következménye, az, hogy A.H. elengedte a vert sereget Dunkirknél, már nem ennyire nyilvánvaló, de mégis van összefüggés.

2017.02.01. 10:03:34

@jose maria padilla:
rómában az őskeresztények is sémiták voltak. szent péter és tsai.

miles_Christi 2017.02.01. 10:06:55

Eszembe jutott egy vicc:

-Jean! Mi az az ordibálás az utcán?
-Az azonos neműek szexuális szabadságáért tüntetnek a melegek, uram.
-Miért? Valaki tiltja nekik?
-Nem uram, senki sem tiltja nekik.
-Akkor miért ordibálnak, Jean?
-Azért, mert BUZERANTOK!!!

csehül kicsivel jobban hangzott. :)

Tündér_Lala 2017.02.01. 10:14:24

Egy dolog bizonyos: Krisztus tanai (akár Istengyerek, akár erkülcsi zseni volt) Egyfajta egyensúlyt jelentett az emberek rossz tulajdonságainak a fékentartásában azzal, hogy legalább törekedtek az emberek azokat korlátozni.(A királytól a közemberig, mert az ítélőszék elött mindenki egyforma)

A hit visszaszorulásával, ennek a törekvésnek a fokozatos és egyre erősebb eltűnésével és ezzel a közmorál romlásával a szilárd alapok eltűntek az emberek életéből. Az éppen aktuális irányzatok pedig az erkölcsi alapok nélkül nem a boldogság és a szabadság felé vezetik az embereket, hanem a boldogtalanség és az önmegsemmisítés felé. (Mert az ember társas lény, magában boldogtalan és életképtelen.)

Bell & Sebastian 2017.02.01. 10:14:32

@unionista᠋: A keresztényüldözésekre gondol? Azok csak az után jöttek, miután csökkent a lojalitás a Birodalom iránt. Ellentétbe került a magánhit a közerkölcsökkel - leegyszerűsítve a rugóját.

Bell & Sebastian 2017.02.01. 10:22:36

@Tündér_Lala: Most sincs másképp, az államvallás feloldhatatlan ellentétbe szorította a magánhiteket. Ha csak a három, történelmi egyházra tekintünk, a legnagyobb delta T pont a libsik és a próféta követői között van.

Csakhogy, ebben a játszmában a libsiket eszik meg az oroszlánok a leghamarabb. Ez a jó hír.

Szindbad 2017.02.01. 10:30:22

Szegény, szegény lipsik, már megint megeszik őket? :-(

Szindbad 2017.02.01. 10:34:23

@Bell & Sebastian: A szegény-szegény lipsik csak azt szeretnék, ha békénhagynák őket, de ezek a szerencsétlen vallási fanatikusok állandóan próbálják tönkretenni a világot maguk körül.

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.02.01. 10:41:38

@Szindbad:

A mai világ hatalmasai a liberók, s ők mindenki felett uralkodni akarnak, az emberiségre erőltetik immár 400 éve botorságaikat, s egyre erőszakosabbak. Azaz nem békénhagyást akarnak, nagyon nem. Mert békén vannak hagyva. Semmi sem gátolja, hogy egymással és vécékejükkel közösüljenek, keresztet gyalázzanak, szabadpiacot játsszanak, s egyéb perverzségeket kövessenek el, de szeretnénk, ha minket mindebből kihagynának.

Bell & Sebastian 2017.02.01. 10:42:50

@Szindbad: Arról én nem tehetek, hogy az őskomcsik kikeresztelkedtek libsivé az apjok... testamentumán.

Arról se, hogy ekkora, szivárvány-kavalkád van a fejedben, érintettséged okán. Melyik, a négy közül?

Szindbad 2017.02.01. 11:01:47

@Bell & Sebastian: Nem látom, hogy mitől lenne jobb a nemlipsi világ. Itthon is a gátlástalanság ül tort, pedig még csak elkezdték lebontani a lipsi demcit. Mi lesz később? Jobb lesz?

Bell & Sebastian 2017.02.01. 11:09:26

@Szindbad: Ez csak attól függ, mire használod a szabad akaratodat. Ha tovább értetlenkedsz, nem lesz jobb, csak másként rossz - neked.

Lucius Flavius Silva Nonius 2017.02.01. 11:27:00

2 kerdes ehhez kapcsolodoan:
"Mit lehet még tenni? Európa csak egy módon lendülhet ellentámadásba. Vissza kell térnie az elűzött királyhoz, akit leköpve az út szélén hagyott."

Miert nem az Imperium Romanumhoz es a csaszarsaghoz terunk vissza? Es meg egy kerdes: lesznek ujra rabszolgak is vagy csak a jobbagysagig terunk vissza?

Szindbad 2017.02.01. 11:30:04

@Bell & Sebastian: Komolyan kérdeztem. Lebontják a lipsi demokrácia vívmányait, a gátlástalanságnak korlátot szabó intézményrendszert, ellehetetlenítik a rendszer visszásságait felderítő újságírást, és ez vezet valahogyan nagy tömegek számára jólétre. Nem látom a logikát emögött.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2017.02.01. 11:49:20

@Szindbad:
Maga még mindig nem érti? A kulcs az, hogy az emberek nem kapják meg, ami jár. Azért nem kapják meg, ami jár, mert a globalizált globáltőke elvonja tőlük és rabszolgamunkaerejének is csak annyit ad, hogy a hűségüket megvásárolja.

Ezzel szemben van az emberek embere, a legjobb turbófeudalista hagyományok folytatója, egy modern király. Ő meghallgatja az emberek panaszát és ad annak, akinek jár. Adni onnan tud, hogy elveszi a globáltőkétől. Hogyan veszi el és hogyan adja oda? Nem mindegy? Majd írnak valami papírt a jogászok, akiket ezért fizetnek. A lényeg az eredmény: a globáltőkétől el lesz véve, az embereknek oda lesz adva.

Ezt a globáltőkések korrupciónak hívják, a zsoldjukban álló médiahiénák pedig "tényfeltárnak". Az emberek azonban tudják, kinek a kezét kell megcsókolni az osztásért és tesznek a tényfeltáró médiahiénákra. Ha nagyon kellemetlenek lesznek azok a hiénák, akkor majd írnak egy papírt azok a jogászok. Hát végül is azért fizetik őket, nem?

Ez a szakrális osztás rendszere, más néven turbófeudalizmus.

Lucius Flavius Silva Nonius 2017.02.01. 11:50:23

meg egy kerdes: tegyük fel, hogy visszaterünk a Tron es Oltar szövetsegehez. Ebben a jovobeli helyzetben mit fog jelenteni a kovetkezo 3 fogalom: Szabadsag, Egyenloseg, Testveriseg? Lesz ezen szavaknak barmilyen ertelme(zese)?

Bell & Sebastian 2017.02.01. 12:01:12

@Doomhammer: Mit kínálgatja itt a turbo-rágójával, nem gyerek már, különben is, kiszedi a tömést. Azért lehet csak O. és Gy. közül választani, mert más nincs.

Alapvetően azért, mert még érvényben vannak a szabadság, egyenlőség és testvériesség eszméi.

Tetszettek volna nem csak KISZ-titkárokat a zászlórúdjukra tűzni, maguk, demokraták.

Kandeláber 2017.02.01. 12:06:58

Beugrik megboldogult Darvas Iván, a '90-'94-es ciklusban szadeszes képviselő, aki egy interjúban azt találta mondani: "a szabadság nem azonos a szabadossággal."Egészen meghatódtam, amikor ezt olvastam egy "liberálistól".
És beugrik a szerencsére megszűnt Népszabiból Révész Sándor, aki azt írta, hogy a pedofil is ember. Ekkor viszont undort éreztem.
A nyugati pc-gurukat, gender-idiótákat és egyéb liberátorokat istenként tisztelő honi hívők képtelenek belenyugodni abba, hogy a jelek szerint már nem ők határozhatják meg, hogy mit szabad mondanunk és hogyan szabad viselkednünk.
És ez nagyon jó...

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2017.02.01. 12:09:45

@Lucius Flavius Silva Nonius:

Fölhívnám becses figyelmedet, hogy ezek a fogalmak keresztény fogalmak, a kereszténység előtt nem léteztek, a mai értelmükben bizonyosan nem. A szabadság a szabad akaratból, ill. az igazi szabadság (istengyermekség) fogalmából, az egyenlőség az Isten előtti egyenlőségből, a testvériség pedig szintén az istengyermekségből (Jézus Krisztusban testvérek) ered. Akik ezeknek a fogalmaknak szekuláris értelmet próbáltak adni, ezekből a fogalmakból indultak ki.

bbjnick.blog.hu/2013/07/08/_ezen_a_ponton_hivo_minosegemben_szeretnek_egy_javaslatot_tenni_a_laikusoknak

Bell & Sebastian 2017.02.01. 12:28:15

@bbjnick: Minden, idióta kvázi-vallás ugyanonnan merít, aztán rácsodálkoznak arra: megint nem sikerült jobbat kiókumlálni.

A komcsik legalább még megtartották a közös gyónást, ezeknek már csak kollektív bűnei vannak. :D

Kandeláber 2017.02.01. 12:29:47

Pázmány Péter írta valaha: "Luther anyja egy fürdőházban szolgáló leány vala, aki Luthert nem firfiútól, hanem az ördög által megnyomatván hozta világra."

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2017.02.01. 12:36:58

@Bell & Sebastian:
A szabadság-egyenlőség-testvériség tudományos cáfolata már 2014-ben megtörtént.

tirpakbokretas-migrations.blogspot.nl/2014/07/egyenlobbek.html

Nincs már itt semmi látnivaló, ideje továbbmenni a következő tudományos cáfolatra. Jöjjön a tulajdonjog és az emberi jogok cáfolata.

2017.02.01. 12:39:50

@Szindbad:
orbán elvtelenekből és hívő izrelitákból létrehozta a zsidó jobboldalt. és az kiszorítja a világias baloldalt. az ortodox zsidó liberálisokat és az ortodox zsidó kommunistákat. jelenleg ez a politikai főárama.

de ez a zsidókeresztények klérust is a maginalizálja. a magyar katolikus püspöki konferenciát, a batthyányi főprofesszorokat. a világi tanácsadókat. a jelenkori magyar közélet alapja nem a zsidókeresztény kultúra, hanem a cigánykodás. csakhogy a köznép ebből nagyrészt már nem akar visszalépni. a jobboldali választók többsége azt várja, hogy jöjjön egy valaki, aki ezeket letaszítja. csakhogy az illiberális demokrácia következménye az, hogy politikai mozgalmak országos méretekben nem nagyon tudnak megszerveződni. viszont a diktatúra annyira mégsem erős, hogy az ellenzéki hangokat teljesen elhallgattassa. ebből következően orbán kegyelemes úrnak konszolidálnia kell a rendszerét. ezért békülékeny botkával. az uralkodó kvázi szabad várossá avatja szegedet. ez a klasszikus nyugati típusú polgárosodás modern kori kelet-európai változatban.

Bell & Sebastian 2017.02.01. 12:59:16

@Doomhammer: A világért meg nem sérteném, de csak megkérdezem, olvasni is szokott, vagy csak írni? Komoly irodalma van e hármas jelszónak, amire itt többen is célozgattak, ezért igazán nem értem, miért pont a maga által ajánlgatott, komolytalanból kellene tájékozódnunk?

Maga egy őszi sanzon.

Szindbad 2017.02.01. 13:09:06

@bbjnick: Inkvizíció nem létezett a kereszténység előtt. Keresztes háborúk sem.

Bell & Sebastian 2017.02.01. 13:15:00

@unionista᠋: Úgy tűnik, fiskális eszközökkel nyomná föl a jövedelmeket O.V., ha már a Szent Piac erre nem hajlandó, amely jövedelmek vásárlóereje nagyban meghatározza a polgári életmódra képes réteg vastagságát.

Nyugaton pedig azt látni, hogy valamiért ott is fokozatosan kihúzzák a varázsszőnyeget a polgáriasodottság talpa alól a polgárság eliminálásával.

Mondok egy reális példát. Egy 2.600 eurós, kombinált nyugdíj nem rendkívüli, amiben benne van egy különbiztosítás. Ebből egy városi kislakás egy özvegynek még vidáman fenntartható, szokásos betegségekkel már határeset, de ápolót nem fedez, idősek otthona 3.600 -nál kezdődik, miközben a rezsi elég dinamikusan kúszik fölfelé, az atom felmondásával elérték a villanyszámla megduplázódását, amit alattomban követ a többi, csekkes rabló.

A mesének vége, bealkonyult a jólétnek, ami nem kicsit idegesíti a német nempolgárokat.

Bell & Sebastian 2017.02.01. 13:23:05

@Szindbad: Te mindig arra reagálsz, amire tudni véled a választ, bármit is kérdeztek. Ebben a két témában állítottál valamit, amit az Egyház tányérjára tennél.

Mondok én mást, inkvizíció ma is van, többen halnak bele évente, mint mondjuk a spanyol csúcs idején és minden háború Jeruzsálemről szól a modern kori történelemben.

Egyszerűbben: - Mi van?

2017.02.01. 13:28:38

@Bell & Sebastian:
a zsidók és a zsidókeresztények leginkább abban különböznek, hogy utóbbiak megtanultak alkalmazkodni a népekhez. és ha politikai (államhatalmi) értelemben legyőzik őket, akkor visszavonulnak a hitközségeikbe és elfogadják a vereséget. de mindkettő jelentős befolyást akar az egyházban. a világias zsidók azt mondják, hogy az legyen a szabad piacnak (elsősorban a szabad tőkepiacnak) alárendelve. a zsidókeresztények azt, hogy nemzeti keresztény államegyház ellensúlyozza a szabad piacot. és válságban utóbbi a nyerő. de egyébként a világias zsidó vallás jó a fővárosoknak és a tőkepiaci központoknak. nettó tőkeexportőr területeknek. csak nagyon nem jó a vidéknek. és fellázad a vidékies amerika, anglia és orbán is egy vidékies lázadást vezet tkp. a filoszemita elitek ellen. de ennek része ugyanúgy része a zsidó liberális és zsidókeresztény értelmiség. orbán a hívő római katolikusat is régen félredobta. zsidókeresztény respubikát felváltotta a cigány principátus. a liberálisok nézőpontjából cigány vezérkultúra a führerprinzip: a fasizmus. zsidókeresztény nézőpontból ez vétek. az egyházi vezetők rendszerint megvásárolhatók. de azért a húgra is lecsapnak. meg kell mutatni, hogy ki az úr a házban. ezt elvben a délszláv dominátus válhatná le (~simicska) az északias mérsékelttekkel. ezek a vallástalan szlávok a többséget ugyanúgy háttérbe szorítanák és csak elvtelen módon tudnak összeállni. orbán se kormányoz. hanem erőt demonstrál. abban nagy egyetértés van, hogy a balliberális elitre a főhatalomban nincs szükség. ezt a társaságot szétverik. de láthatóan senki sem tudja, hogy mi lesz utána.

Szindbad 2017.02.01. 13:32:58

@Bell & Sebastian: Szerintem te kevered a cölibátussal, az egy elégé csúnya betegség.

Szindbad 2017.02.01. 13:36:53

@Bell & Sebastian: Nekem furcsa ez a permamens háborús szemlélet. Senkit nem érdekel, hogyan lesz felépítve bármi, milyen elvek mentén működik a rendszer, csak az a cél, hogy le kell győzni az ellenfelet, bármibe is kerül. A háború sosem épít. Tisztára mint az ISIS, csak mérsékeltebb.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2017.02.01. 13:46:42

@Bell & Sebastian:
"Komoly irodalma van e hármas jelszónak,"

Akkor nyilván fel tud sorolni abból a komoly irodalomból mondjuk három munkát.

Aztán nem ám kamuzni, ellenőrizni fogom, hogy olvasta-e! Tudja, az igazságon túli politika korában bemondásra nem hiszünk el semmit, pláne olyantól, aki magasabb érdekek miatt a jogainkat próbálja csorbítani például úgy, hogy relatívvá teszi az egész jogállamiságot.

Bell & Sebastian 2017.02.01. 13:51:54

@unionista᠋: Abban ugye megegyezhetünk, hogy a nemzeti-szocializmus és fasizmus baloldali indíttatású, amit a falangistákról már nem mernék állítani, még annak tudatában sem, hogy volt szocialista összetevője.

Hogy a magyar út pontosan micsoda, mi mindent dobtak a turmixba, azt meg sem merem tippelni, mert még nincsen erre szó.

Itt szociális piacgazdaság van, és az is lesz, legfeljebb a hangsúlyt tologatják ide-oda, ennyi még belátható.

Ha nem sikerül megfelelő komfortérzetet előállítani, először elköltöznek az alattvalók, majd utánuk az elit, nincs menekvés. Pacifista forgatókönyv vége.

Bell & Sebastian 2017.02.01. 13:53:33

@Doomhammer: Tóra, Talmud, Újszövetség. Távolban egy fehér vitorla.

Bell & Sebastian 2017.02.01. 13:55:19

@Szindbad: Nocsak, már az ISIS -nél tartunk? Az izraeli és amcsi zsidók közös gyermeke. Jöhet a négy forintos kérdés.

Szindbad 2017.02.01. 14:14:34

@Bell & Sebastian: Igen, én hasonlóan fanatikusnak tartom magukat. Rombolnak, pusztítanak, csak nem olyan látványos.

Bell & Sebastian 2017.02.01. 14:42:47

@Szindbad: Megint mellé, vaknak a látás...

Conchobar 2017.02.01. 14:43:57

@Szindbad: "Inkvizíció nem létezett a kereszténység előtt. Keresztes háborúk sem." Az a személy vajon mennyire hülye, amelyik képtelen megérteni, hogy az uralkodó rétegek minden korban az adott kornak megfelelő zászlók alatt vívták a harcukat, nyomták le a belső és külső ellenlábasaikat. Egykor a kereszténységet 'vitték el' az abból nem kérőkhöz, ma meg a szabadságot (liberalizmust) és a demokráciát

Conchobar 2017.02.01. 14:54:00

@Szindbad: "Inkvizíció nem létezett a kereszténység előtt." - Valóban. Egyébként meg van fejlődés: a korai keresztényeket nem az inkvizíció elé vezették, hanem az oroszlánok elé, manapság meg csak elküldik tanulmányútra Auschwitzba a mainsteam kánonját tagadókat

Kandeláber 2017.02.01. 15:07:09

@Conchobar: Inkvizíció nem létezett a kereszténység előtt." - Valóban. Egyébként meg van fejlődés: a korai keresztényeket nem az inkvizíció elé vezették, hanem az oroszlánok elé, manapság meg csak elküldik tanulmányútra Auschwitzba a mainsteam kánonját tagadókat."
Ez nagyon ült, csak feltehetően a címzett képtelen lesz megérteni...

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.02.01. 15:22:31

@Lucius Flavius Silva Nonius:

Vissza a normalitásig. A felvilágosodás nevű sátánista pogromot el kell törölni.

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.02.01. 15:23:25

@Szindbad:

A liberális demokrácia a valóságban diktatúra: a pénz teljhatalma. Mi a gond ennek lebontásával?

Bell & Sebastian 2017.02.01. 15:25:02

@Kandeláber: Nana. Vallási bíróság miért is nem létezett a kereszténység előtt, ha ezernyi példát lehet rá citálni?

A csúsztatás abban van, hogy a kereszténység a világi bíróságra hagyta a verdiktet és végrehajtást, szigorú szabályok alapján járt el, a kínvallatás borzasztó része többnyire kamu, kiemelkedően sok áldozata csak a spanyol inkvizíciónak volt, többnyire zsidók, akik kikeresztelkedés után is gyakorolták a vallásukat, elítélésüket pedig olyan intézte pénzért, aki vér volt a vérükből.

Ebből lehet következtetni, mitől meleg még a téma?
A keresztények közti leszámolások kit érdekelnek itt, ha máshol báncsák a kisebbséget.

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.02.01. 15:26:35

@Lucius Flavius Silva Nonius:

"Szabadsag, Egyenloseg, Testveriseg"

Mit is jelentenek ezek a valóságban?

Szabadság: a korlátlan önzés és a társadalom lehányásnak szabadsága.
Egyenlőség: jogilag mindenki egyenlő, csak a valóságban mindenki azt kénytelen tenni, amit a pénzelit parancsol.
Testvériség: mindenki egyenlően hihet a liberális elvekben, s ha nem, akkor a fenébe vele.

Sir Galád 2017.02.01. 15:34:24

Ma is összeomlott a nyugati civilizáció? Azért elég kínos lesz 10-20 év múlva elővenni ezeket az írásokat...

Szindbad 2017.02.01. 15:37:17

@MaxVal BircaMan ELEMZŐ: Magyarországon úgy lebontották a pénz hatalmát, hogy most egy szűk gazdasági érdekkör határoz meg mindent. És már intézményrendszer sincs ennek korrigálására. Pl nem ítélhetők el az oligarchák bűneik miatt.

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.02.01. 15:51:48

@Szindbad:

A magyar pénzemberek kishalak csupán, még egy rendes milliárdos sincs az országban. Miféle pénzhatalom? A magyar pénzhatalom persze létezik, de kizárólag idegenek kezében ez a hatalom.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2017.02.01. 16:07:32

@Sir Galád:

Tényleg kemény lesz elővenni ezeket az írásokat húsz év múlva! Ha belegondolok, milyen írások jelentek meg nemzeti, konzervatív és katolikus oldalról húsz-harminc évvel ezelőtt a várható demográfiai krízisről, a homoszexuális mozgalmárok valós céljairól, a multikulturalizmus tragédiájáról stb. és azokat milyen harsányan gúnyolták és röhögték ki a liberálisok, ma pedig azt látjuk, hogy a legpesszimistább előrejelzéseiket is überelte a valóság, szinte szorongani kezdek, mennyivel lesz sötétebb a holnap, mint ahogy ma el merjük képzelni azt.

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.02.01. 16:16:51

@Sir Galád:

Pedig az irány iránya abszolút helyes, talán ez a legjobb Mandiner-cikk hónapok óta.

A valóság és a liberalizmus harcában ne fogadj nagyobb összegben az utóbbira.

miles_Christi 2017.02.01. 16:19:30

liberté, egalité, fraternité.... miért pont a REALITÉ hiányzik a libertiánusok fejéből?

Bell & Sebastian 2017.02.01. 16:27:06

@miles_Christi: Amiért a negyedik majom kimaradt a buddhista kompozícióból, az, amelyik a nemi szervét takarja:

- Nem tenni!

Bell & Sebastian 2017.02.01. 16:32:18

Eredetileg benne volt, még a sintoizmus is ismeri, csak mire onnan átkerült Európába, valamiért kihagyták.

Nem látni, hallani, mondani _és_ tenni, csak így értelmes, mert az utóbbi nélkül pont olyan, mint egy farizeus majom.

Kandeláber 2017.02.01. 16:33:42

@Bell & Sebastian: Conchobar Szindbád kommentjére reflektált, szerintem remekül.
Szindbád, mint megrögzött liberális, a kereszténységet - elsősorban pedig a római katolikus egyházat - teszi/tenné felelőssé olyan történésekért, amelyek kizárólag az ő hite/meggyőződése szerint minősülnek bűnnek.
Ha a keresztes háborúk bűnös háborúk voltak, akkor az egész Ibériai-félszigetet meghódítani óhajtó mórok, a Bizáncot, a Balkánt, a Magyar Királyság nagyobbik részét elfoglaló oszmán-törökök háborúi igazságosnak minősülnek?

Kandeláber 2017.02.01. 16:47:32

@Bell & Sebastian: Egyébként pedig az iszlám vallás, jogrendszer, kultúra etc. szöges ellentétben áll az európai, keresztény alapokon nyugvó civilizációval.
Azok az ún. "liberálisok", akik hitet tesznek amellett, hogy az iszlám képes integrálódni az európai kultúrkörbe, vagy hazudnak, vagy pedig az európai értékek elárulói.
Képtelenek felfogni, hogy az iszlám az életterünket akarja elfoglalni, és Európát a maga képére akarja formálni.
Az ún. "liberális demokrácia" hívei egészen egyszerűen a hódítók szálláscsinálói és kollaboránsai.

2017.02.01. 17:22:52

@Szindbad:
a nemzetköziséget lebontja a nacionalizmus. a nacionalizmust lebontják a kiskirályok. és a kiskirályok hatalmát képesek lebontani a városban polgárok, vidéken a parasztok. magyarul a nép. ez az értelmiség egy részének tetszik. na und.

Lucius Flavius Silva Nonius 2017.02.01. 17:32:20

@MaxVal BircaMan ELEMZŐ:

Valasz erre: "Vissza a normalitásig".

Pontosan hol van az a normalitas? El lesz törölve a milanoi ediktum is? Roma (jelenlegi) pontifex maximusa (ismet) Jupiter demiurgoszhoz fog imadkozni a normalitashoz valo visszateres utan?

2017.02.01. 17:41:50

@Bell & Sebastian:
magyarországon, főleg vidéken a nemzeti radikalizmus mellett a szociális rendszerre abszolút igény. vona átment cicásba. és láthatóan csökken a jobbik tábora. de nagyjából ugyanannyival növekszik az mszp. azért, mert van egy réteg, amelyik valamilyen agrárszocialista izére akarna szavazni. csak olyan nincsen. mert a politika nagyrészt a fővárosban zajlik. és olyat nem nagyon lehet csinálni. legfeljebb valamilyen kertészeti vállalatot. és ebből lesznek grünék.

Herr Schnapsidee Lieferant 2017.02.01. 17:50:53

@bispora: igazad van, kedves biszex csíra, az orbitális korrupció helyett az ország kifosztása a találóbb jelző.

Sir Galád 2017.02.01. 18:04:12

@bbjnick: Akkor húsz év műlva sírni fogsz, mert még inkább ez lesz trend...

Sir Galád 2017.02.01. 18:07:19

@MaxVal BircaMan ELEMZŐ: Ok, nem fogadok a liberalizmusra, ahogy máskor sem. Csak arra, hogy 20 év múlva még lazább lesz minden. Elég csak figyelemmel követni a következő generációt. Nincs itt se öngyilkosság, se pusztulás, csak a szokásos fóbiák.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2017.02.01. 18:07:29

@Sir Galád:

Mi lesz a trend? 1913-ban ki tudta, hogy 1933-ban mi lesz a trend?

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2017.02.01. 18:13:55

@Lucius Flavius Silva Nonius:

"Pontosan hol van az a normalitas?" --- kérdezed.

Azt egészen biztosan tudjuk, hogy hol nincs. Ma olvastam, hogy amerikai kutatók ember-sertés-hibrid embriókat állítottak elő és a Holland Királyi Orvosi Társaság etikusnak nyilvánította az újszülött-eutanáziát. Ami ma folyik az egészen biztosan nem normális.

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.02.01. 18:54:00

@Lucius Flavius Silva Nonius:

Mondtam: a felvilágosodás a probléma alapoka, ez egy antuhumanista fordulat volt az emberiség történelmében.

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.02.01. 18:55:38

@Sir Galád:

Az biztos, hogy lazább lesz, hiszen a liberalizmus hatalmának csökkenése növeli a kisember szabadságát, így lazábban élhet.

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.02.01. 18:57:44

@bbjnick:

Majd az ilyen önjelolt holland bizottságokat deportáljuk ahová kell, s megoldódik minden.

A kisembernek kézbe kell vennie Krisztus ostorát és az atomarzenált.

Sir Galád 2017.02.01. 18:58:13

@bbjnick: Hát nem tudom, miről szól ez az írás?

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.02.01. 19:15:22

@Sir Galád:

Nincs probléma, a liberalizmus halad a történelem szemétdombja felé.

Bell & Sebastian 2017.02.01. 19:40:15

@unionista᠋: A csokkenésről jutott eszembe ez a CSOK. Ha az egyik tévét nézem, óriási siker, ha egy másikat, egy fillért nem folyósítottak még senkinek. Három-négy igénylőt ismerek, de egyik sem kapott még semmit. Jelentkezzen, aki találkozott már kedvezményezettel, még akkor is, ha véletlenül ózdi az illető.

Sir Galád 2017.02.01. 20:02:25

@MaxVal BircaMan ELEMZŐ: megy a konzervativizmus után. Csak azért ne lepődj meg, hogy valami még szabadosabb következik...

Pelso.. 2017.02.01. 20:41:42

@MaxVal BircaMan ELEMZŐ: kisembernek az atomarzenált?
Neked meg egy csendes intézményt, új barátokkal, lesz ott feltaláló több, meg Napóleon, ilyesmik.

annamanna 2017.02.02. 00:52:00

Ez olyan, mint a vírus. Befészkeli magát egy gazdasejtbe, és átírja annak a programját a magáéra.

Ugyanígy az ördögi hazugságok is befészkelik magukat a bibliai tanításokba, és nagy pofával, hatalmas lendülettel, határtalan önbizalommal el lehet adni őket "kereszténységként".

Az index cikke jól fogalmazott: "bizonyos embereknek minél kevesebb tudásuk van egy adott területen, annál nagyobb az önbizalmuk. A Bertrand Russellnek tulajdonított bölcsesség szerint "Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak viszont mindig tele vannak kételyekkel."
"a teszteken legrosszabbul teljesítők rendre túlbecsülték a képességeiket, míg a jól teljesítők nagyjából reálisan értékelték, vagy alábecsülték magukat. A legérdekesebb akkor következett, amikor egy későbbi kísérletben a tesztalanyokat szembesítették is az eredményekkel: a leggyengébb eredményeket elérők ennek hatására sem változtatták meg az önértékelésüket, ragaszkodtak ahhoz, hogy ők igenis nagyon otthon vannak a témában, és a teszt csak véletlenül sikerült félre." index.hu/tudomany/til/2015/10/13/miert_hiszik_azt_a_hulyek_hogy_ok_okosak/

Érdekes, hogy alighogy megjelenik egy ostoba szöveg a vallásról, mint szarra a legyek, máris rárepülnek a kommentelők, és mindenki megszakérti. Mert nyilván süt a szövegről, hogy valójában komolytalan, ilyen szinten bárki képes hadoválni.

Kíváncsi voltam, ki írta a szöveget, itt találtam rá: family.hu/2014/01/ahol-kincsetek-ott-lesz-szivetek/
Elég mellbevágó a "Tirannosz ház" elnevezés, de azért volt néhány érdekes megnyilvánulás (más diákok) részéről, ez például különösen tetszett: "Úgy voltam vele, hogy Istenre bízom. Leültem, imádkoztam, megvallottam bűneimet. Magam is meglepődtem rajta, hogy éppen bibliaolvasás közben egészen egyértelműen azt az isteni vezetést kaptam, hogy ne jelentkezzek az Eötvösbe. Amikor pedig röviddel ezután a másik kollégiumba sem vettek fel, hirtelen elbizonytalanodtam. Nagyon hamar komoly krízisbe kerültem, mert megijedtem, hogy félreértelmeztem Isten vezetését. Utólag beigazolódott, hogy nem, hanem ez a helyzet vitathatatlanul egy próba volt számomra."

Hogy a gyakorlatban jelent kereszténynek lenni, ebből a részletből lehet megtudni. Hogy Istennek mi az akarata, mit ír róla a Biblia, azt ez a diák tudná hitelesen elmondani. Teljesen nyilvánvaló, hogy nem a "trón és az oltár" szövetségéről hadoválna.
Érdemes összehasonlítani Filemon Norbi szövegével. És elgondolkozni azon, ide miért pont Filemon Norbi írhat, és miért pont ő állíthatja be magát vallási szakértőnek, aki egész cikksorozatot fog írni arról, amiről valójában nem tud semmit?

A trón és az oltár szövetségéről ezt írja a Biblia (amit Filemon Norbi nyilvánvalóan nem ismer):
www.biblia.hu/biblia_k/k_9_8.htm
(és innentől egészen a 12. fejezetig részletezi):

"most azért válaszsz nékünk királyt, a ki ítéljen felettünk, mint minden népnél szokás.
Azonban Sámuelnek nem tetszék a beszéd, hogy azt mondák: Adj nékünk királyt, a ki ítéljen felettünk. És könyörge Sámuel az Úrhoz.
És monda az Úr Sámuelnek: Fogadd meg a nép szavát mindenben, a mit mondanak néked, mert nem téged útáltak meg, hanem engem útáltak meg, hogy ne uralkodjam felettök.
Mindama cselekedetek szerint, a melyeket véghez vittek attól a naptól kezdve, a melyen kihoztam őket Égyiptomból, egészen a mai napig (hogy elhagytak engem, és idegen isteneknek szolgáltak): veled is a szerint cselekesznek.
Most azért hallgass szavukra; mindazáltal tégy ellenök bizonyságot, és add tudtokra a király hatalmát, a ki uralkodni fog felettök.
És Sámuel megmondá az Úrnak minden beszédeit a népnek, mely tőle királyt kért.
És monda: A királynak, a ki uralkodni fog felettetek, ez lesz a hatalma: fiaitokat elveszi és szekér vezetőivé és lovasaivá teszi őket, és szekere előtt futnak.
Ezredesekké teendi őket, és hadnagyokká ötven ember felett; velök szántatja meg barázdáit, és velök végezteti aratását, készítteti hadi szerszámait és harczi szekereihez az eszközöket.
Leányaitokat pedig elviszi kenőcskészítőknek, szakácsnéknak és sütőknek.
Elveszi legjobb szántóföldeiteket, szőlőhegyeiteket és olajfás kerteiteket, és szolgáinak adja.
Veteményeiteket és szőlőiteket megdézsmálja, és főbb embereinek és szolgáinak adja.
Elveszi szolgáitokat, szolgálóitokat, legszebb ifjaitokat és szamaraitokat, és a maga dolgát végezteti azokkal.
Barmaitokat megdézsmálja, és ti szolgái lesztek néki.
És panaszkodni fogtok annak idejében királyotok miatt, kit magatok választottatok, de az Úr nem fog meghallgatni akkor titeket.
A nép azonban nem akart Sámuel szavára hallgatni, és mondának: Nem! hanem király legyen felettünk.
És mi is úgy legyünk, mint a többi népek, hogy királyunk ítéljen minket is, és előttünk járjon, és vezesse a mi harczainkat."

annamanna 2017.02.02. 01:47:01

Tovább is van: "És összehívta Sámuel a népet Mispába az Úrhoz.
És monda Izráel fiainak: Így szól az Úr, Izráelnek Istene: Én hoztam ki Izráelt Égyiptomból, és én szabadítottalak meg titeket az égyiptombeliek kezéből és mind amaz országok kezéből, melyek sanyargatának titeket.
Ti pedig most megvetettétek a ti Isteneteket, a ki megszabadított titeket minden bajaitokból és nyomorúságaitokból; és azt mondottátok néki: Adj királyt nékünk."

Tovább is van: "Mikor pedig láttátok, hogy Náhás, az Ammon fiainak királya ellenetek jöve, azt mondátok nékem: Semmiképen nem, hanem király uralkodjék felettünk, holott csak a ti Istenetek, az Úr a ti királyotok.
Most azért, ímhol a király, a kit választottatok, a kit kértetek. Ímé, az Úr királyt adott néktek.
Hogyha az Urat félitek, és néki szolgáltok; szavára hallgattok és az Úr szája ellen engedetlenek nem lesztek; és mind ti, mind pedig a király, a ki felettetek uralkodik, az Urat, a ti Isteneteket követitek: megtartattok.
Ha pedig az Úr szavára nem hallgattok, és az Úr szava ellen engedetlenek lesztek: az Úrnak keze ellenetek leend, miként a ti atyáitok ellen.
Most is azért álljatok meg, és lássátok meg azt a nagy dolgot, a melyet az Úr visz véghez szemeitek előtt.
Avagy nem búzaaratás van-é most? Kiáltani fogok az Úrhoz, és ő mennydörgést és esőt ád, hogy megtudjátok és meglássátok, mily nagy a ti gonoszságtok, melyet cselekedtetek az Úr szemei előtt, mikor királyt kértetek magatoknak.
Kiálta azért Sámuel az Úrhoz, és az Úr mennydörgést és esőt adott azon a napon. És az egész nép nagyon megrettene az Úrtól és Sámueltől.
És monda az egész nép Sámuelnek: Könyörögj szolgáidért az Úrhoz, a te Istenedhez, hogy meg ne haljunk, mert minden bűneinket csak öregbítettük azzal a bűnnel, hogy királyt kértünk magunknak. (...)
Csak féljétek az Urat, és szolgáljatok néki hűségesen, teljes szívetekből; mert látjátok; mily nagy dolgot cselekedett veletek.
Ha pedig folytonos rosszat cselekesztek: mind ti, mind királyotok elvesztek."

Tovább is van: "Ismét vivé őt az ördög egy igen magas hegyre, és megmutatá néki a világ minden országát és azok dicsőségét,
És monda néki: Mindezeket néked adom, ha leborulva imádsz engem.
Ekkor monda néki Jézus: Eredj el Sátán, mert meg van írva: Az Urat, a te Istenedet imádd, és csak néki szolgálj."

"Felele Jézus: Az én országom nem e világból való. Ha e világból való volna az én országom, az én szolgáim vitézkednének, hogy át ne adassam a zsidóknak. Ámde az én országom nem innen való.
Monda azért néki Pilátus: Király vagy-é hát te csakugyan? Felele Jézus: Te mondod, hogy én király vagyok."

Na és akkor ennyit a "trón és az oltár szövetségé"-ről.
A többit (hogy pl Luther mekkora eretnek) már inkább hagyjuk is.

Amiket Filemon Norbi leír, azok az ő gondolatai?
Bizonyára nem. Ő legföljebb gördülékenyen fogalmaz. Jogász lesz, ennél többre nincs is szüksége. Sőt még politikusi pályára is léphet, lehet belőle az új Torgyán.
Persze lehet belőle még akár keresztény is, akkor majd nem fog "Nagy szavak ezek a maga szájából, Roberta"-stílusban hadoválni a trón és az oltár szövetségéről.
(De valószínűleg nem lesz, mert "minek álmodni, ha ébren is jó").

Természetesen a "trón és oltár"-gondolatát nem is fejtette ki, csupán az elejére pöttyintette, mint valami axiómát.

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.02.02. 05:47:03

@Szindbad:

Amivel személyesen kiverte a templomot megszentségtelenítőket annak idején, 33-ban.

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.02.02. 05:48:36

@Sir Galád:

A mai konzervatívizmus csupán mérsékelt liberalizmus, azaz eleve szemétre való.

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.02.02. 05:51:43

@Pelso..:

Az atomfegyver a békét biztosítja, ezt te is tudod. Gondold csak meg, ha nem lenne Oroszországnak és Kínának hatalmas atomarzenálja, már rég meg lettek volna támadva a liberális erők által, ahogy azok rátamadtak Líbiára, Szíriára, Irakra, stb.

Dehát a liberális elit is elgondolkodik. Ők se akarnak azért meghalni, így nem támadnak, ha tudják, az atom visszaüt rájuk is. Azaz marad a viszonylagos béke.

HToma 2017.02.02. 12:34:41

1., A téma érdekes, de miért gimnáziumi önképzőkörös dolgozatokat kell kitenni blogbejegyzésnek?
2., Ha Bethlen után a Terror Háza egyik történésze szólt be, akkor vajon most, a hamarosan kezdődő protestáns emlékévben, ki fog beszólni?

annamanna 2017.02.03. 04:07:16

@HToma: Mert az idősebbek sem írnak ennél színvonalasabb cikkeket.
És mert az idősebbeknek nem lett volna pofájuk kimondani, mire megy ki a játék, úgyhogy rábízták egy tejfelesszájúra.
Filemon Norbi evangéliuma:

"Mit lehet még tenni?

Európa csak egy módon lendülhet ellentámadásba. Vissza kell térnie az elűzött királyhoz, akit leköpve az út szélén hagyott."

"Az egyetemes egyház monarchikus természetének megkérdőjelezése"

"Ha hit és erkölcs dolgában nincs tévedhetetlen tekintély, akkor idővel a politikai és társadalmi rend felépítésének módja is szabad értelmezés tárgya lesz.

Így az áradat nem állt meg.

„Az emberiség nem lesz szabad, amíg az utolsó királyt meg nem fojtják az utolsó pap belei.”

Bájos, igaz?"

"Látható, hogy a pápaság és papság ellen indított offenzíva után a csapás iránya a királyság és a nemesség lett. Ragadós volt az angol példa, a francia király feje is porba hullt."

"A bolsevik emberszeretetről a cári család is tudna mesélni."

Norbi teljesen összekeveri a vallást az állammal, azon belül a monarchiával, mint államformával.
A királyt, mint társadalmi pozíciót, a királyságot, mint államformát vallási alapon próbálja elfogadhatóvá tenni, vagyis szakrális szintre emeli.
Válasszunk királyt, mert a király Jézus Krisztus megtestesítője! ("Vissza kell térnie az elűzött királyhoz, akit leköpve az út szélén hagyott." - ez egyszerre érthető Jézusra meg egy emberre is, akit királlyá koronáznak).
Tehát egy bűnös embert azonosít Jézus Krisztussal.
Szerinte a király szakrálisan kiválasztott, feslőbbrendű (direkt elírás) lény, és aki ezt nem hajlandó elismerni (vagyis amellett kardoskodik, hogy minden ember egyenlőnek született) az Norbi szerint a gőg bűnébe esett.
Ez az ördög evangéliuma, ez tőrőlmetszett antikrisztusi lélek!
Aki a vallást az állammal keveri, az Istent és az ördögöt keveri. Meg persze a szart!

Azért, hogy ne legyen egyértelmű, könnyen értelmezhető, mire megy ki a dolog, összehordott hetet-havat, Joseph de Maistre-től a szexualitásig. Nyilván minden általa felvetett témáról pontosan ugyanolyan beható ismeretekkel rendelkezik, mint a Bibliáról!

Ez az ide-oda kapkodó zagyválás, "bricolage logika" a szabadkőművesség alapjellemzője www.okotaj.hu/szamok/31-32/ot31-06.htm és nagyon hasonlít egy korábbi cikkíró stílusára, akinek Batiszkáf a fedőneve.
Ennek gyakorlati haszna az, hogy minél inkább ugrálnak a gondolataid, az olvasók annál könnyebben vesztik el a fonalat.
Egy leendő ügyvéd számára ezt nagyon fontos gyakorolni, ugyanis remek védekező technika. Ilyen módszerrel menttette fel a védője O.J. Simpsont is a feleséggyilkosság vádja alól: "Ekkor beszélnek a „Csubakka-védelemről”, ami később elterjedt, azóta is a lényeg elbagatellizálását jelenti a sajtóban, a bíróságon, de akár a politikában is." eloben.hu/kultura/2016-05-13/o-j-simpson-pere-a-kepernyon
A Csubakka-védelem azóta nagy karriert futott be, egy példa rá: "Számomra nagyon meglepő, hogy nagyon-nagyon sok rosszindulatú megjegyzést kaptunk ezzel kapcsolatban, pedig hát ezeknek az embereknek tudniuk kéne, hogy ugye ha a spirituális oldalt nézzük, akkor igenis Magyarországon van Európa szívcsakrája
– bármilyen hihetetlen, de szó szerint így reagált az RTL Klubnak csütörtökön nyilatkozó Welsz Tamás arra a kérdésre, mit szól ahhoz, hogy az Index megírta, Panamában körözi az ügyészség." index.hu/gazdasag/2013/11/15/szivcsakraval_reagalt_korozesere_welsz_tamas/

"Ne csaljon meg titeket senki semmiképen. Mert nem jön az el addig, mígnem bekövetkezik elébb a szakadás, és megjelenik a bűn embere, a veszedelemnek fia,
A ki ellene veti és fölébe emeli magát mindannak, a mi Istennek vagy istentiszteletre méltónak mondatik, annyira, hogy maga ül be mint Isten az Isten templomába, Isten gyanánt mutogatván magát.
Nem emlékeztek-é, hogy megmondtam néktek ezeket, a mikor még ti nálatok valék?
És most tudjátok, mi tartja vissza, a miért csak a maga idejében fog az megjelenni.
Működik ugyan már a törvényszegés titkos bűne: csakhogy annak, a ki azt még most visszatartja, félre kell az útból tolatnia.
És akkor fog megjelenni a törvénytaposó, a kit megemészt az Úr az ő szájának lehelletével, és megsemmisít az ő megjelenésének feltűnésével;
A kinek eljövetele a Sátán ereje által van, a hazugságnak minden hatalmával, jeleivel és csodáival,
És a gonoszságnak minden csalárdságával azok között, a kik elvesznek; mivelhogy nem fogadták be az igazságnak szeretetét az ő idvességökre.
És azért bocsátja reájok Isten a tévelygés erejét, hogy higyjenek a hazugságnak;
Hogy kárhoztattassanak mindazok, a kik nem hittek az igazságnak, hanem gyönyörködtek az igazságtalanságban." (2Thessz 2:3-12)

"Mert lesz idő, mikor az egészséges tudományt el nem szenvedik, hanem a saját kívánságaik szerint gyűjtenek magoknak tanítókat, mert viszket a fülök;
És az igazságtól elfordítják az ő fülöket, de a mesékhez oda fordulnak." (2Tim 4:3-4)

Tehetetlen Dodó 2017.02.03. 21:19:31

@Lucius Flavius Silva Nonius: Ezeknek a szavaknak már most sincs semmi értelme.

Tehetetlen Dodó 2017.02.03. 21:21:31

@Bell & Sebastian: Az hagyján.
De a vélt tudása is rudaslászlói tankönyvekből ered.

tireless treehugger 2017.02.03. 22:18:50

@MaxVal BircaMan ELEMZŐ:

>>A katolicizmus bukása már a XI. században elkezdődött,...

szóval ezer éve bukik. erre még kohn is elismerően csettintene.

csak neked: egyik ideológia sem bukik, mind megmarad, csak közben erősödik vagy gyengül esetleg átalakul. és ahogy egyre több ember lesz, egyre több ideológiának ad egyre nagyobb teret.

az ideológia olyan mint egy élőlény, az emberek és kapcsolataik adják a testet és gondolatait, biológiai és neurális rendszerét.

az ideológiák hallhatatlanok, legalábbis nem fogjuk észrevenni amikor velünk együtt tűnnek el..
süti beállítások módosítása