Nem. Pont.
2016. szeptember 29. írta: rajcsányi.gellért (ergé)

Nem. Pont.

migrans_12.jpg

Van itt egy történelmi fejlemény: tömeges, jelentős részben ellenőrizetlen migráció Európába. Támogatom ezt a folyamatot? Nem.

Van itt egy lelkiismereti kérdés: gyűlölöm esetleg a migránsokat, vagy félek, rettegek tőlük, engedek-e a kampány által felkorbácsolt tömegpszichózisnak? Nem, nincs bennem semmi ilyesmi, sőt, személyes életemben részese voltam a legnehezebb pillanatoknak.

Van itt egy uniós megoldási kísérlet, migránselosztási kvóta formájában. Működőképesnek, logikusnak, az alapvető probléma megoldására alkalmasnak, az elmúlt egy év tapasztalatai alapján fenntarthatónak tartom a kvótát? Nem, nagyon nem.

Van itt egy alapvető dilemma: átadhatja-e olyan szinten egy ország a szuverenitását egy nemzetek fölötti szervnek, hogy az döntsön helyette arról, kiket, milyen mennyiségben, milyen rendszerben telepítsen be a saját területére? Szerintem: nem.

Van itt egy egyszerű kérdés: „Akarja-e, hogy az Európai Unió az Országgyűlés hozzájárulása nélkül is előírhassa nem magyar állampolgárok Magyarországra történő kötelező betelepítését?”

A válaszom: nem.

Pont.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr4711751515

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Rajcsányi Gellért: Nem. Pont. 2016.09.29. 11:00:02

Van itt egy történelmi fejlemény: tömeges, jelentős részben ellenőrizetlen migráció Európába. Támogatom ezt a folyamatot? Nem.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hoplita 2016.09.29. 11:14:08

És az ogy hozzájárulásával????????

Ja, az más, igaz fityiszcsicska?

A lőtéri, kóbor kutyában is jobban bízok, mint bennetek, gerinctelen faszszopók.

Dub hadnagy 2016.09.29. 11:15:18

Mivel ezt nem szemléztétek: 444.hu/2016/09/29/magyarorszag-jobb-hely-lesz-ha-ervenytelen-a-nepszavazas

A kvóta pedig nem betelepítést jelent, hanem a menekültkérelem elbírálását, azzal, hogy kritikátlanul átveszed a kormány retorikáját, a propagandájuk eszközévé válsz [ez persze vicc volt, végignézve a blog elmúlt párhavi termését, már régen az vagy]

Virág et. 2016.09.29. 11:16:30

@Dub hadnagy: Ennyi. 1294 kérelem elbírálására mondtok nemet. Ha nem lesz európai megoldás, akkor a vége az lesz, hogy a határon, az osztrák kerítésen innen maradunk 400 000 kérelemmel.

Az 1294 helyett.

Jean Sol Partre 2016.09.29. 11:54:19

Van még egy kérdés. Azért, hogy Gellért elmondhassa hogy NEM, érdemes-e népszavazásra és kampányra több tízmilliárdot elkölteni? Nem lett volna elég ez a poszt?

puszt 2016.09.29. 12:02:31

Pont, pont vesszőcske,
Készen van a fejecske.
Kicsi nyaka, nagy a hasa,
Készen van a török/FIDESZ basa.

Zb74 2016.09.29. 12:10:00

Itt nem az a kérdés, hogy ergé személy szerint hogyan szavaz. Hanem az, hogy sikeres lesz-e az egyébként teljesen eszköztlen és majdnem teljesen pénztelen ellenzék bojkottfelhívása, és/vagy az MKKP érvénytelen szavazásra buzdító minimálkampánya. Mert ha igen, az óriási bukta lesz a gyűlöletkampányra hatalmas mennyiségű közpénzt elköltő kormánynak, és a pártállami módszerekkel - állami-önkormányzati dolgozók pártutasításra történő mozgósításával - is operáló Fidesznek.

Bloodscalp 2016.09.29. 12:14:30

@Jean Sol Partre: főleg ha érvénytelen lesz, amire jó esély van, ki fog jönni hogy csupán a haverok zsebét tömték. ráadásul élből megmondtam volna hogy a mandisok, echo tv,888 hülyegyerekek nemmel szavaznának. Nem azért mert így gondolkodnak, hanem mert a lakájmédia részei, nekik ezt kell írniuk mondaniuk:) De nyilván nemfogja leírni hogy ezért kapom a fizum b+, ezért vagyok főszerk. hogy nem-re buzdítsak az utolsó percben is:)

Bell & Sebastian 2016.09.29. 12:48:19

@Dub hadnagy: @Virág et.: Jó duma, csak kár, hogy nem igaz. Magyarul: hazugság.

Tiszteltetem Brüsszelet 2016.09.29. 12:53:58

mármint NEM lesz és érvényes lesz

a wishful thinking népszavazási eredmény a Brexit-kor se nagyon segített szegény Indexeseken, hiába hazudoztak előtte hetekig

Pelso.. 2016.09.29. 13:22:35

Nem dilemma az, Gellért. Euróban számolva mennyit ért-ér-fog érni a szuverenitásunk? Mármint a miénk a haszonélvezők számára.

GNDL 2016.09.29. 13:34:50

Azzal remélem tisztában vagytok, hogy számotokra ilyen mélyről ahová ástátok magatokat ezzel a több hónapos és több tízmilliárdos gyűlölet- és félelemkeltő kampányaitokkal már nincs visszaút. Most még kedvetekre dagonyázhattok a mocskotokban, de mivel a kormányzást évek óta a közpénzek módszeres fosztogatására cseréltétek, lenne itt majd pár kérdés amire október 3-tól sürgősen válaszokat kellene adnotok. Például a szakképzett munkaerő egyre kínzóbb hiánya, az ország versenyképességének igen meredek zuhanása, az egészségügy és oktatás elég látványos összeomlása, az ország tényleg elképesztő leszakadása már nem csak Európától hanem a régió uniós tagállamaitól is... ahogy törvényszerűen eszkalálódnak ezek a problémák, úgy fog visszahullani rátok minden szarotok. Szóval már hiába is mondanám, hogy próbáljatok tovább látni az orrotoknál, de arra számítsatok, hogy komoly következménye lesz ennek a nettó hazaárulással felérő ámokfutásotoknak...

conchita wurst 2016.09.29. 13:42:41

@GNDL: 'lenne itt majd pár kérdés amire október 3-tól sürgősen válaszokat kellene adnotok. Például a szakképzett munkaerő egyre kínzóbb hiánya, az ország versenyképességének igen meredek zuhanása, az egészségügy és oktatás '

nem mintha 1 hónappal ezelőttig nem ezek lettek volna az ellenzék fő témái már 6 éve minden nap

eredmény a fidesz holnap 2/3-dal nyerne, és valszeg 2018ban is ez lesz

........:DDDD ennyi.

GNDL 2016.09.29. 13:45:08

@conchita wurst: „Szóval már hiába is mondanám, hogy próbáljatok tovább látni az orrotoknál...”

conchita wurst 2016.09.29. 13:50:45

@GNDL: ......éééés, szavazzunk az mszpre?

nem fog menni

GNDL 2016.09.29. 13:53:31

@conchita wurst: Igen, Magyarországon összesen két politikai szervezet van: Fidesz és MSZP. Az egybites primitív világképetek szerint...

conchita wurst 2016.09.29. 14:04:39

@GNDL: pontosan

vagy azt akarod nekem beadni hogy vona szavazó vagy, te hazudós ballib..:)

GNDL 2016.09.29. 14:06:04

@conchita wurst: „Szóval már hiába is mondanám, hogy próbáljatok tovább látni az orrotoknál...”

Virág et. 2016.09.29. 14:24:09

@Bell & Sebastian: Kifejtenéd?

@conchita wurst: Büszke kis lemming vagy. :) Attól még a szakadék nem ugrik arrébb, hogy te leszeged a fejed és tovább menetelsz felé ...

Sir Galád 2016.09.29. 15:11:26

A cikkek szerkesztéséből ezt már rég lehetett tudni. A probléma még mindig, hogy ez a népszavazás továbbra sem erről szól, csak a mosakodásról. Persze, ha két hónap múlva kiderül, hogy nem is akarnak valójában kvótát Európában, az győzelemnek lesz kihirdetve. Ócska színjáték. Pont. Pont. Pont.

TG69 2016.09.29. 15:12:20

@ergé: Érdekes, okosabbnak/tisztességesebbnek gondoltalak a kis Stumpfnál, aztán tessék kiderül, hogy nem. Végülis mindegy, turul is milyen szépen kinőtte magát, lehetsz még te is sajtós egy vidéki főiskolán :).

conchita wurst 2016.09.29. 15:16:49

@Sir Galád: 'Persze, ha két hónap múlva kiderül, hogy nem is akarnak valójában kvótát Európában, az győzelemnek lesz kihirdetve. '

ööö miért te mit neveznél győzelemnek?

Sir Galád 2016.09.29. 16:09:23

ööö ha a szavazás hatására vonnák vissza?

conchita wurst 2016.09.29. 16:18:39

@Sir Galád: nekem tökmind1 mikor vonják vissza, akár holnap is visszavonhatják, jól alávágva orbánnak, megmutatva mekkora jó arcok

te persze úgy képzelted hogy mondják le a népszzavazást, mert majd hátha lemondanak a kvótáról, ami már csak azért is valószínü, mert junker tegnap az ellenkezőjét mondta - de szerencsére nem mindenki tökhülye

Sir Galád 2016.09.29. 16:53:38

@conchita wurst: Igen, és egy kommentben próbálok mindenkit behúzni a csőbe. Még szerencse, hogy te nem vagy tökhülye...

vizipipa 2016.09.29. 16:57:52

@Virág et.: Bell & Sebastian: Kifejtenéd?

Elbírálod az 1294 kérvényt.
Amíg bírálgatsz mind itt van, nyitott táborban.
Egy részére igent mondasz, tehát itt marad.
Egy részére nemet mondasz, de azok többségét se tudod kitoloncolni, tehát itt marad.

Bell & Sebastian 2016.09.29. 17:27:12

@vizipipa: Nagyjából erről van szó, azzal a megjegyzéssel, hogy a javát már kiválogatták, ide nyilván az agysebészek jönnének.

Van benne még egy csavar. Ha Németországban folyamodott menedékért és mondjuk megadják neki, de magyarországi tartózkodással, akkor az jogi nonszensz.

Ugyanúgy az is, ha kiutasítják és átirányítják hozzánk.

Szóval, Virág és bandája ordas módon hazudik.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2016.09.29. 17:47:09

Mondhat akárki bármit: én elmegyek szavazni és nemmel szavazok. És, meggyőződésem, aki magyar, velem tart.

Herr Stacheldraht Leger 2016.09.29. 18:31:59

hűségnyilatkozat = sok pénz

Bell & Sebastian 2016.09.29. 19:34:05

@Herr Stacheldraht Leger: Az MSZP logikai lánca sokkal jobb. Aki nem akar fajkeveredni, az náci, és aki náci, az szégyellje magát, mert folytatólagos háborús bűnös. Nem abban, ebben a háborúban.

Na már most, itt és most valljon színt, maga akar fajkeveredni bizonyos brüsszeli, adócsaló faszszopók parancsára, vagy nem akar, legfeljebb önként - mások tanácsára.

Robinzon Kurzor 2016.09.29. 19:38:57

@bbjnick: "Mondhat akárki bármit"

Nem hagyd, hogy összezavarjanak holmi tényekkel!

Robinzon Kurzor 2016.09.29. 19:43:37

@vizipipa:

Ha nyitott táborban van, akkor miért nem menne vissza azonnal oda, ahol most is van?

Hogy maradhatna a nyakunkon bárki, aki nem akar itt lenni, és nyitott táborban van?

TG69 2016.09.29. 19:44:59

@Bell & Sebastian: Mindig azt mondtuk, hogy a magor nok azert olyan szepek, mert ugye magyar egy kevert nep. Parancsra nem megy, de spontan se lehet allandoan nem keveredni...

Bell & Sebastian 2016.09.29. 19:47:32

@Robinzon Kurzor: Eszed mint a bugylibicska, öregem, a bib-lib-bal éppen most vallott színt, Bartók szájába adva a TÉNY -t, hogy a fajkeverés az a parancs, amit megtagadni készülünk.

Visszaadtad már az érdemérmed máma, Desdemona?

TG69 2016.09.29. 19:52:36

@Robinzon Kurzor: Mert el akarjak venni a magyarok munkajat, azert.

Robinzon Kurzor 2016.09.29. 19:53:23

@Bell & Sebastian:

ergé nem olyan hülye, hogy el is higgye, amit ebben a posztban leír.

De vajon te, Sebikém, te vajon tudod, hogy hazudsz?
Vagy ebben is úgy hiszel, mint abban, hogy 1942-ben Midwaynél a japánok direkt áldozták fel 4 hordozójukat (rajta kb. 200 harci géppel és harcedzett pilótával). "Feláldozták az ócskavasat", valahogy így írtad, merthogy te ebben is pont így hiszel?
Idemásoljam ezirányú okoskodásod?

Mit mondasz erre, Sebikém?

Bell & Sebastian 2016.09.29. 19:59:02

@TG69: Kicsit még várunk, még az is kiderül, hogy Lendvai Ildikó látott már szabadkőművest, csak nem érte utol, mert éppen üres demizsonnal tekert a pincébe.

Bell & Sebastian 2016.09.29. 20:01:00

@Robinzon Kurzor: :D Ez most neked megint nem jött be. Küldheted az apádat.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2016.09.29. 20:01:31

@Bell & Sebastian:

"a bib-lib-bal éppen most vallott színt, Bartók szájába adva a TÉNY -t, hogy a fajkeverés az a parancs, amit megtagadni készülünk" --- írja.

Ez mi ez?

TG69 2016.09.29. 20:12:56

@Bell & Sebastian: a1. A kivetel erositi a szablyat. a2. Igen varnunk kell, hogy a lendvai familinek meg kel a keveredes. Akinek nem kell az viszont csak szep magor legennyel halljon.

Bell & Sebastian 2016.09.29. 21:20:03

@bbjnick: index.hu/tudomany/tortenelem/2016/09/29/a_faji_tisztatalansag_jotekony_hatasu/

@Herr Stacheldraht Leger: Innen indultuk, ide is érkeztünk, kár volt a kurfliért, maga kufli.

"Nem is kifli. Nem is kukac. Nem is bab, de nem is kavics. Kufli. Egy kufli sok mindenre hasonlít, és semmire sem. Pattog, mint egy gumilabda, pedig nem is az. Színes, mint egy nyalóka, pedig nem ehető. Van kicsi, van nagy. Van kövér és van sovány. Jönnek-mennek, sosem tudni, honnan hova...”

Bell & Sebastian 2016.09.29. 21:32:21

@Herr Stacheldraht Leger: Nagyitól szeretettel - szájbarágós változat

Menekültekről beszélnek, ami újbeszélül fajkeverést jelent. Ezt eddig is tudtuk, csak az a nóvum, hogy most jött ki először az ellenzék száján. Túl sok Szaniszlorámát nézhettek az utóbbi téridőben.

vizipipa 2016.09.29. 21:51:50

@Robinzon Kurzor:

Ezt a Juncker & tsai -val vitasd meg, nem ez az egyetlen eget verő baromság ebben az eljárási rendben : Genf + Dublin.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2016.09.29. 21:58:34

@Bell & Sebastian:

Ha ezt az Index-cikket Bartók olvasná, nem értené.

Ez a cikk már nem is a csúsztatás vagy a hazugság kategóriája, hanem a retardált önfertőzésé.

Bell & Sebastian 2016.09.29. 22:04:01

@bbjnick: CEU gyártotta Szarusgyurka szája ízére, mit mondjak még? Felcsinálnak ők egy négyhetes lódögöt is, csak legyen aki fizeti.

Azé' csak kilőtték szarva közt a tőgyit!

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2016.09.29. 22:13:45

@Bell & Sebastian: @bbjnick: Az igazi gyűlöletkampányt a balliberális oldal folytatja. Még mindig jobban gyűlölnek minket (és fognak mindig is), mint mi őket. A Magyar Narancs, a 444, a HVG, a Népszabadság, az Index, a blogjaik, a "borzalmas tagságuk": mind benne vannak. Most mind nagyon beindultak, egyszerre lépnek - lehet, hogy tervezett-szervezett a támadás. Mehet a szavazat vasárnap, nem a Fideszre vagy Orbánra, hanem a magyar országra, még akkor is, ha érvénytelen lesz a szavazás - aztán meglátjuk.

Bell & Sebastian 2016.09.29. 22:18:17

@Holger Hartland: Népek Olvasztótégelye Due, de azért nem akarnak Európai Egyesült Államokat. Míg csak be nem érik egy kuglerrel.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2016.09.29. 22:42:39

@Holger Hartland: @Bell & Sebastian:

Ez már nem gyűlöletkampány, hanem őrületkampány. Csak azt nem értem, hogy kinek szól, ki fogékony az ilyen sötét, tébolygó, őrjöngő eszementségekre? Cikket publikálni az indexben arról, hogy Bartól a faji keveredés híve volt, mivel a harmincas években azt írta egy a kelet-közép-európai népzenéről szóló tanulmányában, hogy "idegen befolyás elől való teljes elzárkózás stagnálást jelent; jól asszimilált idegen hatások lehetőséget adnak a gazdagodásra", már vegytisztán elmekórtani kategória.

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2016.09.29. 22:48:50

@bbjnick: Nem őrület, az ő szempontjukból ez a normális. Harcolnak a céljaikért. Például azért, hogy mi tűnjünk el. Mit vár az ellenségtől, simogatást? :)

picur3ka 2016.09.30. 00:29:12

@hoplita:

Na ennyire ne vesd el a sulykot! Nem örökre hozunk törvényeket, ki tudja, mi lesz holnap. Azért van Ogy, hogy aktuálisan határoz. Ez így jól van.

picur3ka 2016.09.30. 00:34:31

@Robinzon Kurzor:

Azt, hogy téged mindenki hülyének néz nagyjából, s nem véletlen.

picur3ka 2016.09.30. 00:36:54

@puszt:

A Fideszt kár volt talán beletenni, de remekül illik. Frappáns. Jót nevettem.

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2016.09.30. 01:12:46

@Virág et.: "az osztrák kerítésen innen maradunk 400 000 kérelemmel."

Ez megtörténhetne akkor, ha a határokon beengedjük a csürhét. De nem tesszük.

"1294 kérelem elbírálására mondtok nemet."

Tényleg nem érted, hogy a népszavazás nem erre vonatkozik, hanem a jövőbeli uniós döntésekre is? Vagy szerinted soha többé senki nem akar majd nekünk migránsokat lepasszolni?

@vizipipa: "Egy részére nemet mondasz, de azok többségét se tudod kitoloncolni, tehát itt marad."

Ezért vívja a csatákat Orbán és a háttéremberei, hogy az ilyen helyzet megoldhatóvá váljék. Mindenesetre a megelőzés segíthet, ezért sem baj, ha a határon feltartóztatjuk őket.

@bbjnick: Ámen.

sírjatok 2016.09.30. 01:28:22

@Robinzon Kurzor: "Hogy maradhatna a nyakunkon bárki, aki nem akar itt lenni, és nyitott táborban van?"

Értem, tehát szerinted sincs semmi értelme a kvótának.

Jakab.gipsz 2016.09.30. 01:51:12

Most kell mindenkinek elmenni szavazni és persze NEM -et mondani, egy készülődő elmebajos politikára, amelynek hazugság minden szava.

nem várt fordulat 2016.09.30. 02:51:11

Volt értelme megírni ezt a cikket? NEM!

picur3ka 2016.09.30. 03:00:04

@Bell & Sebastian:

Sőt, senki nem tudja, mi az a kufli.

Ez olyan, mint a 'one-of-those' , ezek olyanokat beszélnek, amiket senki nem ért.

A kulfi, az már valami.

picur3ka 2016.09.30. 03:10:43

@Robinzon Kurzor:

"miért nem menne vissza azonnal oda, ahol most is van?"

Most őszintén, te hányszor buktál logikából?

Killary Fucking Clingon 2016.09.30. 03:44:27

csak nemmel lehet szavazni, aki mást mond az hazaáruló. egyszerű.

picur3ka 2016.09.30. 04:56:44

@bbjnick:

Mindegy ezeknek, csak valamiből ügyet, meg füstöt tudjanak kreálni.

Semmi más nem vezérli őket, mint a tömegpszichózis gyakorlata.

picur3ka 2016.09.30. 04:57:46

@Shabby Bear:

Sőt, öngyilkos népírtó.

Nzoltan 2016.09.30. 06:29:41

Múltkor a fletó azt mondta a tévében, hogy aki demokrata, az nem megy el szavazni.

:-D

Reméljük a 'demokraták' ezek után 18-ban sem mennek el.

:-D

maroz 2016.09.30. 06:48:52

@bbjnick: Az elit fogékony erre, nekik szól.

Egyrészt a balliberális törmeléknek szól, akik még mindig képesek annyi támogatást nyújtani, amennyi néhány száz megélhetéshez elég, de szól a magát valamiért a balliberálisokkal szemben elgondoló neoliberálisnak is, aki magát úgy tudja valamiféle konzervatívnak vagy a fene tudja minek látni a tükörben, hogy a ballibhez képest nézi a visszatükröződést. "Lám, ezek ilyen hülyék", mondja, és meg van elégedve, elvan magával, ami valahol érthető is, hiszen ha nem így tenne, ha nem kapná meg Orbántól ajándékba (végső soron Orbán fingott bele a nulláslisztbe, ettől tüsszög a ballib) a lehetőséget arra, hogy magát a ballibbel mérje össze, akkor el kéne gondolkodjon azon az ürességen, ami a saját összevisszaságából árad, és ez nem lenne jó.

Szóval van ennek haszna, nagyon is. Megtudhatjuk belőle például azt, hogy a szar ellentéte is lehet szar.

maroz 2016.09.30. 07:01:30

@Jean Sol Partre: Ez miért kérdés? Tudod a választ? Mibe, hogy igen! Akkor miért kérdés?

Ráadásul ha már kérdés, akkor miért rosszul teszed fel? Miközben te magad is össze tudod rakni, hogy nem Gellértért van, ő egy akkora hatalmas semmi ebben a képletben, hogy még Orbán hatnapos szarára sem szállhat rá, ugyan már.

Nem teljesen egyértelmű, hogy ez a népszavazás egy hatalompolitikai eszköz, és végső soron nem csak a kormányerőknek kedvez, hanem az úgymond ellenzéknek is? És ha az elit ilyen eszközökkel fenn tudja tartani a hatalmát, akkor nem teljesen ésszerű, hogy erre költi a milliárdokat? Ez egy okosan és körültekintően elköltött pénz, mert segít megtartani a hatalmat. Ma így működik a hatalommegtartás. Ergé csak fű ott, ahol az elefántok basznak.

Trackers 2016.09.30. 07:15:47

@hoplita:

Az országgyűlés felhatalmazásával ma Európába számtalan baloldali kormány önként és dalolva importálja migránsok százezreit, millióit.

A kérdés nem az, hogy megtehessük e ezt mi is. mert most is megtehetjük. Ha ballib komrány lenne már megtettük volna.

A kérdés az az, hogyha mi nem akarjuk, akkor az EU akaratunk ellenére ránk erőltetheti-e a migránsokat.

A válasz minden értelmes embernél a NEM.

Trackers 2016.09.30. 07:22:01

@bbjnick:

Elmegyünk és szavazunk.
Természetesen NEM-el.

És Teljesen mindegy hogy 48% vagy 52% szavaz majd.

Majd rájönnek azok is, akiket azzal áltatnak hogy nincs is kvóta terv, hogy átverik.

Hogy az ilyen bizonytalanok átverésére alapozva akarnak majd migránoskat telepíteni az országba, azok akik azt hazudták nekik hogy nincs is kvóta napirenden.

Teljesen mindegy, mert migránsokat ide az EU nem fog telepíteni, mert nem hagyjuk.

Petőfi szavait idézném:
»Foglalod a kurva anyádat, de nem ám a mi hazánkat!

2016.09.30. 07:29:55

"Orbán: Nincs politikai jelentősége a népszavazáson való részvételnek "--mondta a katolikus rádióban.

Ergé ! Akkor most megvezettek de rendesen. Neki a falnak fejjel és a fal leomlott !

Na bakker ! Erre varjál gombot , ha tudsz !

De hidd el, szép volt ! Csak igy tovább ! Majd mehetsz egy kört, ingyé a csúti kisvasúton ! Mert megérdemled !

2016.09.30. 07:54:45

Igen. Megcsináltuk.

Netuddki. 2016.09.30. 08:05:30

Szabad-e túltolni a migráncskérdést egy olyan országban aminek a politikusai gyakorlatilag szétlopják a közvagyont?

NEM

Ezért nem megyek el, és a hazug, tolvaj fideszt ismerve ellenőrizni fogom, hogy a részvételi jegyzőkönyvbe nem hamisították-e bele az aláírásomat.

madmanic78 2016.09.30. 08:08:43

Érdekes, a mondat másik fele valahogy mindig lemarad:

„Akarja-e, hogy az Európai Unió az Országgyűlés hozzájárulása nélkül is előírhassa nem magyar állampolgárok Magyarországra történő kötelező betelepítését?” ARRA AZ IDŐRE AMÍG ELBÍRÁLJÁK A KÉRELMÉT?

És a másik: Azok is beleszámítanak a kvótába akik már itt vannak és beadtak ilyen kérelmet? A válasz IGEN.

Többen vannak akik már itt vannak mint a kvótában TERVEZETT szám? A válasz: IGEN.

Tehát HA lesz is kvóta mennyi migri jön még? A válasz NULLA.

Szégyen amit műveltek.

Netuddki. 2016.09.30. 08:10:32

Mellesleg a tolvajok fejedelme is már az érvénytelen szavazásra gyúr.
index.hu/belfold/2016/09/29/orban_viktor_es_a_hamuba_sult_pogacsa/

Már azt pedzegeti őkelme, hogy áh nem is lesz jelentősége.
Nem? Akkor mijakisfszomnak kellett elcseszni 15 milliárdot? He, g. viktor?

Csak emlékeztetőül, most emelik ezek a megélhetésiek az üzemanyag árát. Amitől egy negyedévben 3-4 milliárdos plusz bevételt várnak.
Tessék összehasonlítani az értelmetlenül elvert 15 milliárddal! Ugye mindenkinek feltűnik a kettő aránytalansága.

Netuddki. 2016.09.30. 08:13:42

ÜZEMANYAGÁREMELÉS október 1.-én!

Miért? Mert elbasztak 15 milliárdot a nagy büdös semmire.

mpl 2016.09.30. 08:20:48

@Trackers: ha már idézed, idézd pontosan;

"Foglalod a kurvanyádat,
De nem ám a mi hazánkat!..."

:-)
Egyébként ha olvastad a reggeli lapokat, ov is kezd kihátrálni a dologból...ciki

Virág et. 2016.09.30. 08:22:17

@vizipipa: "Elbírálod az 1294 kérvényt.
Amíg bírálgatsz mind itt van, nyitott táborban."

Lehet zártban is, főleg hogy a nyitott táborokat szinte mind bezárta már a kormány.

"Egy részére igent mondasz, tehát itt marad."

Mondhatsz nemet is, ezt az EU nem írja elő, ez tagállami döntés.

"Egy részére nemet mondasz, de azok többségét se tudod kitoloncolni, tehát itt marad."

Ma naponta 20-30 embert dobunk vissza a szerb határon. Az két hónap alatt 1200. Nekem nem tűnik lehetetlennek. Azt se felejtsd el, hogy ez az 1294 ember már itt van az EU-ban. Ha nem mi, akkor a németek bírálják el és ha maradhatnak, akkor már rendes schengeni tartózkodási engedéllyel, legálisan idejöhetnek és elvehetik a kultúrádat meg a munkádat meg felrobbanthatják a tápióbüdöskei búcsút, ha akarják. Ha mi bíráljuk el és igent mondunk, akkor meg semmi nem akadályozza meg őket abban, hogy fogják magukat és nyugatra menjenek - immár legálisan. Pontosan ezért nem betelepítési, hanem elbírálási kvóta ez.

Maga az eljárás 30-60 nap ma már. Az előzetes eljárás két hét alatt lemegy. Ennyi ideig a kvótanépszavazásra elcseszett pénzből a Ritzben héderezhetne ez az 1294 fő ...

@Androsz: "Ez megtörténhetne akkor, ha a határokon beengedjük a csürhét. De nem tesszük."

Google-zd ki a videot a netről, amikor a tuzedennyi észak-afrikai bevándorló bedöntötte a kétszerekkora spanyol kerítést, pusztán a súlyukkal. Aztán gondolkozz el, hogy mi fog történni, ha 7-800 000 (!!!) ember átjön a kerítésen. Lelövöd őket? Még ha ilyen vérengző seggfej is lennél, hogy családokat lődöznél agyon, akkor is ekkora tömeg már azt csinál, amit akar. Butaság azt gondolni, hogy egy kerítés megállít majd mindent. Nem véletlen keresik a nyugati országok a helyi megoldásokat: pl. az alku a törökökkel, ami működött is. Orbán is most eszmélt erre, innen jött a líbiai ötlete.

"Tényleg nem érted, hogy a népszavazás nem erre vonatkozik, hanem a jövőbeli uniós döntésekre is? Vagy szerinted soha többé senki nem akar majd nekünk migránsokat lepasszolni?"

Nem, nem értem. Mert 1. tagállami népszavazás nem köti az EU-t. Akármit döntesz, akár 100%-os részvétel mellett 100% nem is lehet a vége, a Tanács simán hozhat olyan döntést, ami ezzel szembemegy. A lisszaboni szerződés erre feljogosítja.
Ki lehet lépni, ha nem tetszik vagy tessék lobbizni és szövetségeseket keresni és az ET-ben többségbe kerülni. Az mondjuk munka lenne, politikusi munka és úgy nehéz, hogy 6 éve minden szomszédunkkal sikerült összeveszni, mindenkinek beugattunk, aki csak mozgott. Szíjjártó Peti, Sir Bayer és társai. Itt üt vissza a k.rva nagy pofa, ami van. Amikor kéne diplomáciai eredmény, akkor mindenki rácsapja az ajtót a magyarokra.

2. A kvóta még mindig nem a betelepítésről szól.

tarackos 2016.09.30. 08:50:38

Ravasz poszt. Megtudtuk RG valaszait azt viszint nem, h fog szavazni vagy sem.

Aztan lemaradt egy fontos dilemma: lehet-e kopaszokkal meg allami szintre emelt gyulolkodessel polgari demokraciat epiteni. Mert ezt fogja legitimalni a szavazas ha ez meg nem egyertelmu.

CyberPunK 2016.09.30. 08:51:00

@Virág et.: "Aztán gondolkozz el, hogy mi fog történni, ha 7-800 000 (!!!) ember átjön a kerítésen."

Annyi nem fog felgyűlni a szerbeknél. Előbb kezdenek el újra gödröket ásni.

elemes 2016.09.30. 08:51:11

Érdekes poszt, nagyon sokat elmond Rajcsányi Gellértről, az emberről, arról, hogy milyen perspektívában látja a világot (térben és időben).

Egy geg jutott eszembe, valahogy úgy szól, hogy "belőlem csak egy van, a többekből meg sok."

elemes 2016.09.30. 08:58:09

@Virág et.:

A fidesz kampánya azt mindenképp elérte, hogy a támogatók és az ellenzők egyaránt tele vannak indulatokkal, és így a tartalmi kérdésekről már nem lehet beszélni.

Bell & Sebastian 2016.09.30. 08:58:34

@picur3ka: Lehetne fokozni kulafivá, selypes sidou sidalma.

Bell & Sebastian 2016.09.30. 09:05:42

@bbjnick: Semmi kétség, a Rávisz a segítség! Kínjában az ember fia / lánya sok mindent kitalál, ezért abban mindig bízhat, hogy akad egy hülye, aki megkísérel a tenger fenekére bugyit húzni.

telkoe 2016.09.30. 09:11:38

@Virág et.: Amíg bírálgatsz mind itt van, nyitott táborban." Lehet zártban is, főleg hogy a nyitott táborokat szinte mind bezárta már a kormány.
Egeszen addig, amig az NGO aktivista / jogvedo tarsasag uveghangon el nem kezd orjongeni hogy szegeny menekultek, nem bunozok nem szabad bezarni.

"Egy részére igent mondasz, tehát itt marad."
Mondhatsz nemet is, ezt az EU nem írja elő, ez tagállami döntés.
A tapasztalatok alapjan NGO / emberi jogi tamogatassal gyakorlatilag kiutasithatatlan a "szegeny menekult", beleertve a a massziv bunozoket is. Termeszetesen az ezen teren aktiv jogaszcsocselek mossa kezeit, mert csak a munkajat vegzi.

Aztán gondolkozz el, hogy mi fog történni, ha 7-800 000 (!!!) ember átjön a kerítésen. Lelövöd őket? Még ha ilyen vérengző seggfej is lennél, hogy családokat lődöznél agyon,
A verengzo seggfejseg elegendoen tavol eso diktatoroknal engedelyzett. Angela neni Erdogan bacsinak tolja az aprot, hogy diszkreten csapjon a "menekultek" koze jo messze az azsiai hataron, igy neki mar Europaban csak szelfizgetnie kell(ene) a hataratlepo verseny nyerteseivel. A halado europai magyar ertelmisegi bamban csodalja ot ezert a fantasztikus humanitarius cselekedetert.

chrisred 2016.09.30. 09:18:59

@Nzoltan: A demokraták jellemzően fel tudják fogni a különbséget a népszavazás és az országgyűlési választások között. Valamilyen összetételű parlamentje és kormánya mindenképpen lesz az országnak, azt csak befolyásolni lehet, kizárni nem. Viszont a népszavazás egyik demokratikus kimenetele, hogy a feltett kérdés a társadalom szempontjából közömbös, ezért nem kell foglalkozni vele.

chrisred 2016.09.30. 09:26:31

@Virág et.: A kérelmenként kapott 6000 euróból,amekkora Magyarországon egy hatósági eljárás költsége az éhbérért foglalkoztatott ügyintézőkkel, futja a menedékkérő teljes ellátása mellett egy haza szóló repülőjegyre is elutasítás esetén.

Bell & Sebastian 2016.09.30. 09:39:32

@telkoe: Mondjuk, bejön a számítás és holnaptól Ø darab migráncs jön, ám lesz helyette + ∞ török, ohne vízum.

Mit cseréltünk el mire?

Robinzon Kurzor 2016.09.30. 09:44:46

@Bell & Sebastian:

Megint csak lapítani tudsz.

Arról van szó, hogy amíg szerinted a japánok Midwaynél direkt veszítettek ("feláldozák az ócskavasat"), addig ez nagyjából be is kalibrálja, hogy mennyire komolyan vehető bármilyen történelmi vagy aktuális értékelésed.

Ezt próbálod leplezni, kevés sikerrel.

Robinzon Kurzor 2016.09.30. 09:47:29

@sírjatok: "Értem, tehát szerinted sincs semmi értelme a kvótának."

Nincs hát.
Ostoba, de szerencsére veszélytelen pótcselekvés, a pillanatnyilag jó ötletnek tűnt kategóriából.

(Sajnálom, biztos azt hitted, hogy most jól megfogtál.)

Robinzon Kurzor 2016.09.30. 09:49:11

@picur3ka:

Most őszintén, kit érdekel, hogy te értesz semmit a világból?

Robinzon Kurzor 2016.09.30. 09:51:05

@vizipipa: "Ezt a Juncker & tsai -val vitasd meg"

Juncker egy ostoba fasz, és különben sincs vele mit megvitatnom.

maroz 2016.09.30. 09:52:52

@Robinzon Kurzor: Megcibálta a hajad és ezt most csoportos foglalkozás keretein belül szeretnéd kibeszélni? Óvónéni tudja?

Figyelj, a módszer adott: hirdesd ki magad győztesnek, a többi gyerek is így szokta és lépj tovább.

Bobby Newmark 2016.09.30. 09:53:02

Ez ilyen, hogy a kérdésre az épeszű válasz a "nem".

Ellenben a geci meg a sleppje leszophatja az összes faszt amit talál rajtam, és a kurva anyjukat csicskáztassák a faszbarom népszavazásukkal, egészen biztos, hogy szarok bele és nem megyek el.

Robinzon Kurzor 2016.09.30. 10:01:27

@Holger Hartland:

Azért lesz annak némi diszkrét bája, hogy miután most a Főni feladta (és a Fidesz-driodok ott állnak tanácstalanul, hogy akkor mégse élet-halál kérdés az eredményesség) és esetleg 40% sem lesz az érvényes szavazat, akkor ezt a buktát ráfogják pár Index-, meg HVG-cikkre... a 15 milliárdos, hónapokig mindent ellepő "Nem"-kampány dacára.

Robinzon Kurzor 2016.09.30. 10:02:53

@maroz:

Érintettnek érzed magad?
Sebikém megkért, hogy védd meg (őtet)?
Akkor?

Robinzon Kurzor 2016.09.30. 10:06:22

@maroz: "hirdesd ki magad győztesnek, a többi gyerek is így szokta"

Ez a te szinted, meg Sebikém szintje.
Nyilván nem véletlenül jutott eszedbe, mint megoldás.
De még a kedvedért sem fogok hozzátok alacsonyodni.

Bell & Sebastian 2016.09.30. 10:08:26

@maroz: Kezet se mos, mással pisiltet.

maroz 2016.09.30. 10:13:23

@elemes: Érdekes komment, nagyon sokat elmond elemesről, az emberről, arról, hogy milyen perspektívában látja a világot (térben és időben).

Egy geg jutott eszembe, de elfelejtettem.

(Viccesnek szánt utalás arra, hogy ergé sem emberi probléma, hanem strukturális. Nem az emberi ergyasága miatt van neki ennyire erősen individualisztikus gondolkodása, hanem azért, mert ráoktrojálták.)

maroz 2016.09.30. 10:17:22

@Robinzon Kurzor: Korai életem egyik legnagyobb traumája az volt, amikor legyőztek távpisilésben. Egy lány. Sok a feldolgozatlan elem ebben a zivataros posztmodern világban.

Robinzon Kurzor 2016.09.30. 10:26:50

@maroz:

Pont úgy is viselkedsz, mint aki azóta sem heverte ezt ki.

maroz 2016.09.30. 10:33:56

@Robinzon Kurzor: Ilyesmit képtelenség kiheverni, de hát ezt pont neked mondjam?

átlátó 2016.09.30. 10:35:35

Szarok én a mindenkori kormányok szervilis valagtisztítóira, tőlem a Kádárék sem tudtak elvenni semmit...ennek mentén nem a mostani zászlóvivők és klientúrája kampánya, hanem a saját tapasztalati úton kialakult tapasztalataim megélése okán akarom a NEM-t...amúgy csak szólok Merkel Andi, hogy nem is olyan régen éppen te jelentetted ki, hogy a multikulturális lét befuccsolt. Egyetértek, itt van nekünk példának okáért egy szintén a kulturális identitásukra hivatkozva, évszázadok óta az integrálódás sorában toporgó néhány százezer tátott szájú. Márpedig a sültgalamb nem jár ingyében. "Rend, fegyelem, tisztaság!" Ezt akarom, valami ilyesmit böfögött föl a Novák őrvezető is a retkes nyakával reggel ordítva, amikor ébresztőt abszolvált a hat osztályos végzettségével, - őrvezető lehetett a drágám egy olyan rendszerben, ahol a demokrácia, meg a világproletárok egyesülhettek. Öööö...akik pedig megpróbálnak itt az 1956-os példával példálózni, azok annyira nem értik a különbséget, hogy ismét Novák őrvezetőt idézem: "Kuss!" Amúgy ez a Novák faddi származású volt, a tisztelt úri és liberálisan érzékeny publikum látogasson el nevezett községben és folytasson érdeklődő tárgyalásokat a körzeti megbízottal is az írott törvényekről. Valamint a többségi társadalmat képviselő lakosság között az íratlan, ebbe beletartozóan az együttélési szabályokról...továbbá a hazai pályát elhagyva a látens labancokat Bécsben is meg lehet interjúvolni. Na, nem valami nagy és nyilvános társaságban, hanem amikor eleresztik magukat és kijön belőlük a "feszültség"...vagy akár vessük szemünket a német városra Wuppertálra. Szépen alakul ott is a folyamat, a hazai lakosság valahogyan inkább a fönn a dombokon keres magának családiházas környéken otthonkát, mint mondjuk a gettósodó Berliner strasszén.
Nem akarom. Nem azért, mert a nőm amikor arrafelé - mármint mondjuk Plovdivtól délkeletre - járunk nem mehet nudista strandra, hanem azért, mert amikor a messziről érkezett vándorok ide megérkeznek, azt akarják, amit ott hagytak. Már pedig ez nem fog menni még akkor sem, ha az önéletrajzukban nagyrészt az van, hogy fogorvos, meg IT mérnök, meg tanárember. Homlokegyenesen más kultúra, identitás, mentalitás és a vallást nem is említem, pedig azért ott elég nagy kutya van elásva.
A Merkel is megmondta, aztán valahogyan előjött a vilkomenkultur neki, hát beszélje meg a polgáraival és oldják meg. A német precizitással, bár hígult ott is már a szakma.

elemes 2016.09.30. 11:05:57

@maroz:

Igen, nagyjából :)

Az individualizmus mindenkiben megvan úgy óvodás-kisiskolás korban, de a gyerek (szerencsésebb országokban a többség) 12-15 éves korban ráébred arra, hogy egy közösség tagjaként erősebb, mint egyénként, és ezért érdemes alávetnie magát a közösség szabályainak.

Persze mindig a dezertőrök járnak a legjobban (legalábbis rövid távon): hasznot húznak a közösségből, de nem tartják be annak kötöttségeit.

Jean Sol Partre 2016.09.30. 11:54:14

@maroz: költői kérdés volt csak, persze. Néha csak kell írni valamit, pedig unalmas már.

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2016.09.30. 12:20:17

@Robinzon Kurzor: Persze, hogy ráfogják. Mindig a másik a hibás. Ugyanígy a Fideszre is rá lehet majd fogni, hogy miért nem kampányolt úgy, hogy azzal sikeresen szólítsa meg a bal/lib szavazókat és a közömbösöket is. A lényeg, hogy ha érvénytelen lesz (és ez a valószínű), az végül is a jó öreg szekértáborosdi miatt lesz. Akkor nincs nemzeti egység, hanem továbbra is egy többségi és egy kisebbségi tábor "háborúja" zajlik, a többséggel kb. megegyező méretű közömbös vagy szkeptikus tömeg tartózkodása vagy általános utálkozása mellett.

maroz 2016.09.30. 12:42:21

@elemes: Nem erre gondoltam. Amit leírtál azzal nincs semmi baj, de én az individualizációt nem pszichológiai, hanem szociológiai értelemben használtam. Számomra az volt a kérdés, hogy az egyén a szocializációja során mihez, milyen nagyobb csoportnormákhoz igazodik, és ezt a nagyobb normát azonosítottam úgy, hogy az egyik meghatározó jellemzője a túltolt indvidualizmus.

A gondolkodás vált nagyon erősen individuum-központúvá, az a gondolkodás, ahogyan magunkat, a saját életakarásainkat el tudjuk gondolni a világban. Az uralkodó ideológia azt nyomatja, hogy önmagunk felé forduljunk, építgessük, fejlesztgessük magunkat, versenyezzünk és szerezzünk meg magunknak hozzáférést vagy a hozzáférés látszatát olyan élményekhez, amelyekről tudjuk, hogy a többség nem férhet hozzá. Nehéz ma olyan életpályákat, olyan életakarásokat találni, ahol az egyénnek van lehetősége egy közösségben feloldani az individuumának egy részét, ahol a gondolkodásában nem az én építgetése lenne a túlnyomóan meghatározó, hanem valóban és érdemben is meg tudná élni azt, hogy egy közösség részeként kap jutalmakat.

Ennek a hiánynak az egyik következménye az, hogy a többség szinte teljesen képtelen saját magát úgy elképzelni, mint egyet a sok közül. Ez pedig igen súlyos akadálya annak, hogy bárki más problémájára, bajára nyitottak legyünk, netalántán még empatikusak is. Adódik, hogy ha ezt strukturális problémaként sikerült azonosítani akkor a megoldásnak is strukturálisnak kéne lennie. Nem ergét kell megedukálni, hanem a struktúrát. Azt sem lehet, de az legalább egy értelmesebb lehetetlen kihívás. ;)

maroz 2016.09.30. 12:49:19

@Holger Hartland: Vicces érvelés. Ha pont egy emberen múlik, akkor Kovács János elmondhatja, hogy: "én vagyok a nemzeti egység letéteményese"!

Tehát darabra 1,999 999 millió ember "nincs nemzeti egység", míg 2,0 millió ember "van nemzeti egység". Ha azt mondom, hogy tőled megéri tanulni, akkor vajon érted, hogy mire gondolok?

TG69 2016.09.30. 12:56:21

@elemes: Látod elemes, mennyit vitatkoztunk arról, hogy ezek sem jobbak (mszp vs fidesz), aztán kiderült hogy nem volt igaza egyikünknek sem, ezek most sokkal roszabbak :)

annamanna 2016.09.30. 13:06:04

@Bell & Sebastian: Az alábbi cikk hajmeresztő, a koszovói migránsokról szóló videók mellé elég durva kiegészítés: alfahir.hu/a_ketszinu_kormany_jol_kitomte_a_migranstutujgato_soros_kitartottakat

Érdemes a listát végigolvasni, totál kamuszervezetek totál kamucélból kaptak több mint egy milliárdot a migránsok segítésére. Ezt ki finanszírozta? Soros Györgynek hívják a magyar kormányfőt?

A másik: "A párizsi és a brüsszeli terrortámadás elkövetői logisztikai bázisként használták Magyarországot – derült ki a parlament honvédelmi és rendészeti bizottságának csütörtöki ülésén. (...)
az ügyben illetékes miniszterek és a TEK vezetője nem jelent meg a bizottsági ülésen.
Harangozó szerint a terrortámadások megelőzéséhez már az is elég lett volna, ha a magyar hatóságok betartják a magyar törvényeket. Az egyik terrorista ugyanis hat hónapig idegenrendészeti őrizetben lehetett volna, de pár hét után kiengedték. Azonnal el is tűnt a magyar hatóságok elől."
nol.hu/belfold/abdeslam-csapata-csaknem-20-fos-lehetett-1634023

"Magyaros virtusnak tűnt a menekülttáborokat az osztrák határ mellé telepíteni, hogy a migránsok simán átsétálhassanak Ausztriába."
valasz.hu/itthon/kuruckodnak-az-osztrakok-magyar-menekulttaboroknal-epul-az-uj-kerites-120604

Nem. Pont.

"legyen a ti igenetek igen, és a nem nem; hogy kárhoztatás alá ne essetek." (Jakab 5:12)

"Hanem legyen a ti beszédetek: Úgy úgy; nem nem; a mi pedig ezeken felül vagyon, a gonosztól vagyon." (Máté 5:37)

"Hát ezt akarva, vajjon könnyelműen cselekedtem-é? vagy a mit akarok, test szerint akarom-é, hogy nálam az igen igen, és a nem nem legyen?
De hű az Isten, hogy a mi beszédünk hozzátok nem volt igen és nem.
Mert az Isten Fia Jézus Krisztus, a kit köztetek mi hirdettünk, én és Silvánus és Timótheus, nem volt igen és nem, hanem az igen lett ő benne.
Mert Istennek valamennyi igérete ő benne lett igenné és ő benne lett Ámenné az Isten dicsőségére mi általunk." (2. Kor. 1:17-20)

Nem pont nem pont.

Pont, pont vesszőcske,
Készen van a fejecske.
Kicsi nyaka, nagy a hasa,
Készen van a török basa.

Jean Sol Partre 2016.09.30. 13:38:00

@maroz: "Nem ergét kell megedukálni, hanem a struktúrát."

de a struktúra mégiscsak belőlünk emberekből áll össze, teljesen értelmetlen a mi edukálásunk?

Bell & Sebastian 2016.09.30. 15:08:37

@Jean Sol Partre: Az alapvető ellentmondás abban áll, hogy már maga ez a politikai létforma is tökéletlen, amiben élünk, tulajdonképpen törvénytelen és alkotmányellenes, mert a fasz sem hatalmazta fel arra a lakiteleki sátrazókat, hogy amnesztiát adjanak ennyi gecinek, ezért bukkanhatnak fel újra és újra, mint híd a zavaros víz felett.

Bell & Sebastian 2016.09.30. 15:12:12

@annamanna: A TEK vezetőjét csak azért nem minősítem, mert nem ismerem személyesen és ezen az állapoton nem is kívánok változtatni a közeli jövőben.

Szerintem _belevaló_ gyerek és ennek megfelelően is végzi a munkáját.

annamanna 2016.09.30. 15:20:17

@Bell & Sebastian: nem róla szólt a kommentem.

Jean Sol Partre 2016.09.30. 15:33:54

@Bell & Sebastian: szerintem ennél globálisabb a rendszer, az viszont igaz, hogy alapvetően tökéletlen, illetve életellenes.

Jean Sol Partre 2016.09.30. 15:58:14

ergé, a CEFTA-ról mikor írtok majd? Elfogadás után?

maroz 2016.09.30. 16:14:06

@Jean Sol Partre: A baj az, hogy olyan emberekből áll össze, akikre ugyan hat a struktúra, de ezt nem ismerik fel. Ez nem róható fel nekik, mert esélyük sincs a felismerésre, hiszen ölnek és ölelnek, teszik, amit kell, ezzel szemben az elit, például a tudományos elit elvégezhetné ezt a munkát, de ők meg mára úgy beépültek a tőke valagába, hogy proktológus legyen a talpán, aki kiműti őket onnan.

Bourdieuben még volt naivitás, amikor ilyesmiket írt:

"A társadalomtudomány már önmagában hordozza a kritikai tartalmat […] A tudományos gondolkodás […] olyan tények alapján kritizálja a társadalmat, amelyek tulajdonképpen önmaguktól beszélnek. A tudományos felfedezéseknek azért van mindig kritikai hatásuk is, mert ami az első pillantásra nem látható, ami rejtett, az egyben titkos is, még ha nem is őrzi senki. Ez a titkosság segíti elő annak a társadalmi rendnek a fennmaradását, amelyet reprodukciós mechanizmusának elrejtésére alapoztak; és így ez a rejtettség azokat szolgálja, akiknek érdekük a rendszer fennmaradása.
Azok, akik az »etikai semlegesség« etikai ideálja nevében tartózkodnak attól, hogy olyan kérdéseket tegyenek fel a társadalomnak, amelyek kétségbe vonnák a rend létjogosultságát, elárulják a tudományt, mert elkerülik, hogy a társadalom önmagát árulja el."

Látod, itt és most is azt lenne ésszerűbb firtatni, hogy azok a népek, akik elindultak miért is nem maradnak inkább ott, ahol vannak, zágsón az otthonukban. Melyek azok az összefüggések, amelyek olyan helyzetet teremtenek, hogy tízmillióknak kell elindulniuk? Hogyan lehetne ennek megtalálni a strukturális okait és ha megvan, miként lehetne megoldásokat találni? És így tovább, kismillió tisztességes kérdés lenne, de ott a sejtés, hogy az ezekre adható érdemi és őszinte válaszok olyasmit tartalmaznának, ami inkompatibilis az árutermeléssel, illetve hogy egészen pontos legyek: az árutermelés azon módozatával, ahogyan az ma történik, és ezáltal ugye inkompatibilis a növekedési narratívával, ami a jelenlegi gazdasági világrendszer üdvtanának az alapja, és ez érthető módon ma egy nem megengedhető válasz lenne, nem szolgálná a rendszer fennmaradását, tehát a rendszer küzd ellene.

Ma akkora az overkill, annyira túlnyerte magát a világban a neoliberalizmus, mint elsősorban gazdaságilag értelmezhető ideológia, hogy kábé önmagunk edukálására sincs komoly esély, akkor az ellennyomás. Ma nincs mit tenni, illetve pontosabban fogalmazva én nem látok érdemi változtatási stratégiára lehetőséget. Ettől perszehogy lehet próbálkozni, de ez legfeljebb arra jó, hogy a próbálkozókat felkészültebben érje az a pillanat, amikor majd már lesz lehetőség a változtatásra. Elég jól látni, hogy ez a mai világrendszer pont azért nem fog tudni ebben a formában fennmaradni, mert ennyire túlnyerte magát, és pont a túlnyerés az, ami miatt a rendszer bukása is jó eséllyel egy hard landing forgatókönyv lesz.

elemes 2016.09.30. 16:19:41

@maroz:

...akkor kb hasonlóan látjuk, én csak annyit tennék hozzá, hogy a szociológiai individualizmus gyakorisága a pszichológiai individualizmus szövődménye.

Gyerekeim olyan iskolába jártak, ahol az osztályfőnökök egyik feladata a közösségépítés. Ezt sok iskolában nem szeretik, mert a tanár külön-külön "erősebb" bármely diáknál, tehát képes fenyegetés révén hatással lenni rá. De ha az osztály közösséggé válik, már szembe tudnak fordulni a tanárral. Ezért csak jó pedagógus (és erős egyéniség) képes talpon maradni, aki nem utasítja, hanem vezeti és (később) kiséri a diákokat.

Ez a közösség nyolcadikban (nyilván) nagyrészt felbomlik, de a gyerekek MEGTANULTAK közösség részeként létezni és működni, ami később a munkahelyeken és a saját családjukban nagy értékké válik -- felnőttként pedig képesek lesznek egy nagyobb közösség, például nemzet tagjaként élni. A közbenső lépcsőket nemigen lehet átugrani.

Szoktam mondani, hogy a mai felnőtt generáció még Kádár népe: a Kádár-rendszerben (a párt által kontrollált szervezeteken kívül) minden (spontán szerveződő) közösséget üldöztek, akkor is, ha abszolút politikamentesek voltak (még Cseh Tamás bakonyi indiánjait is). Ne törődj más dolgával, élni és élni hagyni, az én házam az én váram -- a kádár-rendszer alig kihűlt árnyékában ezek nem a szabadság, hanem az önzés szavai.

elemes 2016.09.30. 16:24:40

@TG69:

Nem gondolnám, hogy rosszabbak... Annak látjuk, mert közel van (időben és térben). Meg persze a fijjug sokkal aktívabbak is -- a szocik mindent komótosan csináltak, a kormányzást is meg a gazemberségeket is.

Ahhoz, hogy valami morális fejlődés elindulhasson, először is talán abból a hintából kéne kiszállni, hogy "mi vagyunk a jók ők a rosszak" és hogy a rosszat le kell győzni (mindenáron).

Mert hogy "ők" nem "rosszak", csak más értékrendet képviselnek (ami még csak nem is rosszabb, mint az én értékrendem), és más időhorizonton, más perspektívában gondolkodnak.

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2016.09.30. 16:25:54

@Virág et.: Ez valami mánia. Ha 7-800 ezer ember nekimegy a kerítésnek, azt úgy hívják, hogy háború, méghozzá nem is kicsi. Szerbia hadserege ennél minden bizonnyal jóval kisebb, a miénkről nem is beszélve.

Miért bassza a csőrötöket ennyire egy kerítés a határon? Az a feladata, ami máshol is: megnehezítse, hogy észrevétlenül beszökjenek a határon. Ennyi. Miért örültök annak, ha a kerítés ennél nem tud többet?

Jean Sol Partre 2016.09.30. 16:41:49

@Bell & Sebastian: "Szerintem _belevaló_ gyerek"

levesbe?

Bell & Sebastian 2016.09.30. 17:07:07

@annamanna: Tényleg. Tényleg nem vagyok papagáj, hogy ismételgessem véleményemet az úgynevezett terrorizmusról.

@Jean Sol Partre: Rémlik még, amikor kiszállásra kényszerítették a queent a városi terepjárójából, ahol is elszállt egy-két golyó a szélben? Na, az egy hüje volt.

maroz 2016.09.30. 18:13:37

@Jean Sol Partre: Van, aki arra edukálna minket, hogy ilyen prekaizék legyünk:

www.criticatac.ro/lefteast/precarious-employment/

Prekariátus, na. Mert, mondják, az egyik problémánk az, hogy nem igazán akad élhető identitás számunkra. A polgári középosztály az egy erősen individualisztikus identitás, amihez kevés embernek van meg a pénze, tehát kevesen is választhatják. Az elit, az elit, azt most hagyjuk, az úgyis csak kevesek számára van nyitva. A probléma az, hogy nincs olyan identitás, ami kollektívebb jellegű, és emiatt hozzáférhető a sokak számára is. Gondolj a proletáridentitásra, vagy a régen volt munkásidentitásra, a parasztira ne, mert az egy történeti identitás, inkább a kisgazda identitását mondanám, mert az tartozna ide. Ha lenne, de ma nem igazán van semmi ilyesmi. Lehetek büszke underclass, jajjdejó nekem.

Szóval javasolgatják edukátoraink ezt a prekariátust, de nekem nem nagyon tetszik a szó. Azt még régen el tudtam röhögés nélkül mondani, hogy proletár vagyok, de azt, hogy prekár vagyok? Látod, ennyire sehol se tartunk, hogy még csak nevet se tudunk magunknak találni, holott tudjuk, hogy minden teremtő trükk az elnevezéssel kezdődik (és nevezé azt...).

Virág et. 2016.09.30. 20:48:05

@Androsz: Nem, azt még nem hívják háborúnak ... A háborúhoz nem árt egy másik harcoló fél is. A földönfutók, kódisok és kiscsaládos mezítlábasok, az csak a Nógrádi és Spöttle tengelyen számítanak katonának. Ahol már nem magányos az az agysejt, hanem legalább egy társa akad, ott már azért picit árnyaltabb a kép.

A kerítés meg engem nem bánt. Röhögtem rajta akkor is, amikor még GYODA-nak hívták és kb Jézus második eljövetelét várta tőle a tolvajbanda. Az igazi szégyen nem a tyúkdrót a határon, hanem a menekültszabályok átírása úgy, hogy ma már esélye sincs szinte senkinek az elismerésre. Eddig se maradt itt kb senki, hogy ezt megvárja, de most már az a kevés jogkövető sem teszi ezt, aki eddig becsületesen végigülte a balf.sz hatóság bénázását. Ez nálam a pitiánerség és a szaremberség csúcsa.

Ami illik is ehhez a bandához. Én érezném magam összezavarodva, ha életükben egyszer nem úgy viselkednének, mint amik: kivakarózott senkik.

maroz 2016.10.01. 10:19:07

@Jean Sol Partre: Ja, nekem is az volt az első, amikor először hallottam, hogy megszámoltam a sejtmagjaimat. :)
süti beállítások módosítása