Boldog 10. születésnapot, Őszöd utáni Magyarország!
2016. szeptember 17. írta: Stumpf András

Boldog 10. születésnapot, Őszöd utáni Magyarország!

oszod_gyurcsany.jpg

A motoros futár épp úgy nem tudott semmit, ahogy az országban senki sem. Leszámítva persze az ellenzék vezérét és egy nagyon szűk, még a Fidesz elnökségénél is szűkebb kört.

Orbán Viktor biztos volt benne, hogy nagy lesz a hatás, azt azonban még ő sem tudta kiszámítani, merre fordulnak az események. Sorban a második választási veresége amúgy is óvatossá tette. Igaz, az őt legyőző miniszerelnök népszerűsége azóta jócskán esett, a kormánypártoké is, ő pedig némi bizonytalanság után gyorsan meg tudta erősíteni hatalmát pártja élén - nem utolsó sorban régi barátjának köszönhetően, aki a kasszakulcs őreként kezében tartotta a pártot. A körülmények tehát jók, most kell kijátszani a hónapok óta birtokukban lévő aduászt és nagyon nem kellene elszúrni - gondolta a vezér. Most nem bakizhat, nem vihet rossz stratégiát, mint abban a fél évvel ezelőtti tévévitában... Szóval időt kell hagynia magának, s csak akkor reagálni, amikor már látja, merre fordulnak az események a nagy durranás után.

Legjobb, ha nincs is az országban. Azzal időt nyer. A pártvezér tehát már a brüsszeli géphez készülődött épp, amikor az a mit sem sejtő motoros futár kikanyarodott a Lendvay utcából. Utóbbi mindössze annyit tudott, hogy négy cím van. És négy csomag. Az egyik a rádióba lesz, a másik az Indexhez, a harmadik az RTL Klubhoz, az utolsót pedig az Origo főszerkesztőjének kell kézbesíteni.

Az illető otthon volt, családi körben. A szép, szeptemberi vasárnapon esze ágában nem volt dolgozni. Nem repesett, amikor telefonon hívták azzal, hogy nemsokára csomagot kap, de átvette a futártól, akinek az arcát sem látta a bukósisak miatt. A csomagban két cédé volt. Az egyik egy háromperces. Betette. „Hazudtunk reggel, éjjel meg este.” A miniszterelnök hangja.

Ez a vasárnap is ugrott: azonnali szerkesztőségi értekezlet! A másik cédén ugyanis ott volt a teljes beszéd. Ennyiben különbözött a csomagja a többiekétől, akik csak a háromperces, a legütősebb mondatokból álló egyveleget kapták meg. Azzal, hogy először az Origo hozhatja a bombasztikus anyagot.

Veszett telefonálás kezdődött a szerkesztőségek között, a többiek már nagyon hozták volna, de végighallgatni az egész anyagot, azonosítani, hogy Balatonőszöd, május 26., frakcióülés, szocikat felhívni, hogy valóban elhangzott-e, ami ott hallható, reakciót kérni a miniszterelnöktől...

Az újságírói munka időigényes. Egy fontos pártember forró dróton volt a rádió vezetésével, a nyomás egyre nagyobb lett utóbbiakon is, na, mikor hozzátok már, mikor... Az Origo cikke majdnem készen volt már, a rádió viszont nem bírt tovább magával, beelőzött. Délután volt még, amikor lejátszották a három perces kis részt. „Végighazudtuk az elmúlt másfél-két évet.” „Böszmeség.” 

Én ekkor kapcsolódtam bele az eseményekbe és persze fogalmam nem volt a fentiekről – tíz év beszélgetései, kérdezősködése után raktam magamnak össze a sztorit, ami persze lehet, hogy nem is így volt: rengetegen máig nem beszélnek azokról az órákról.

Számomra mindenesetre ez a verzió látszik a legvalószínűbbnek. Azt mindenesetre rögtön tudtam azon a pontosan tíz évvel ezelőtti napon, 2006. szeptember 17-én délután, hogy mennem kell. Kifele. A Parlament elé. Nem szólt senki. Sőt. Amikor úgy ötödikként vagy hatodikként kiértem a Kossuth térre és összefutottam egy fideszes cimborámmal, mutatta a telefonján a körsms-t. „Senki ne csináljon semmit, senki nem szervezhet semmilyen megmozdulást a párt nevében.” Valami ilyesmi volt, pontosan már nem emlékszem.

Lényeg, hogy a nem sokkal később lábra kapó balos pletyka ellenére, hogy ugyanis a Fidesz szervezte a „csürhét”, semmi sem volt igaz. Aznap biztosan nem. A Fidesz vezetése ezekben az órákban jóval tanácstalanabb volt, mint az a legfeljebb háromezer felháborodott állampolgár, aki aznap késő estére a Parlament elé gyűlt.

Mi legalább üvöltöztük már, hogy „Gyurcsány, takarodj!” Talán az első „Gyurcsótány”-ok is beleszálltak a pesti éjszakába. Szervezettség ebben nem volt semmi. Tíz éve az első néhány ezer embert az vitte ki a Kossuth térre, amit Sólyom László „morális válságként” írt le. A Fidesz itthon lévő vezetése tudtommal eközben gyorsan összerántott azért egy találkozót, a Viktor híján rangidős Kövér László pedig kifejezetten hűteni igyekezett a kedélyeket. Csapdát szimatolt, titkosszolgálati akciót, amelyet Gyurcsány szervezett, épp azért, hogy balhé legyen, amelyet aztán majd szépen megold. Sokakat meglepett a beszéd és a helyzet. Viktort hívták Brüsszelben, mit tegyenek. Semmi hirtelent nem tettek.

Én eközben csak álltam naivan a Kossuth téren és hittem a demokráciában. Abban, hogy annak van morálja. Ma már nagyon ciki ez a gondolat a jobboldalon, de akkoriban még erre a morálra hivatkozott a Fidesz is, ez alapján utasította el Gyurcsány átverős eljárását. Máskülönben nem is tehette volna.

A demokráciamorált persze elég nehéz körülírni, de az alapja az, hogy a hatalom a népé, a népet tehát nem verjük át a hatalomért. Vagy ha mégis, aztán ez kiderül: behúzzuk fülünket és farkunkat, aztán benyújtjuk a lemondást.

Nem azért, mert jogilag kötelező. Nem kötelező. A demokrácia morálja nem írott törvény. Nem törvényellenes az sem, ha az ember megcsalja a nejét. Mégsem helyes. Meg aztán ha egyszer csak bekerül az asszony postaládájába egy cédé, amelyen a férjecske erőteljes lihegések közben igyekszik csitítani a visítozó titkárnőjét, akkor azért valamit illik tenni. Lehet hazudni is. Az nem is úgy volt.

Gyurcsányék tíz éve ezt az utat választották. Igazságbeszéd. Az elmúlt 16 évről beszélt. Arról, hogy az egész politikai elit hazudott. Aha. Persze. Az meg ott a felvételen nem is Gizike. És nem is kéjes sikongatás az, csak szálka ment az ujja alá. Szálka. Ujj alá. Persze. 

Ma van pont tíz éve, hogy Gyurcsány Ferenc hozhatott volna egy jó döntést az életében. Vagy ha ő ilyenek ellen be van oltva, hát legalább az akkor még létező SZDSZ, a koalíciós partner lehetett volna egy kicsit demokrata. Elengedhette volna az őszödi rétor kezét. Jobban jártak volna. Talán még ma is léteznének. A Jobbik meg nem létezne talán, de legalábbis nem a második legerősebb pártja lenne az országnak ma. És persze fideszes kétharmad sem lett volna valószínűleg soha, ha akkor Gyurcsány demokrataként viselkedik. Módja sem lett volna a Fidesznek arra, hogy az elvekkel különösebben nem törődve a pillanat uralásának könyörtelen taktikáját alkalmazza csupán. 

Tíz éve ezen a napon Gyurcsány Ferenc meghozhatott volna egy döntést. Elmulasztotta. Abból az éppen tíz éve elmulasztott döntésből nőtt ki az a Magyarország, amely ma körülvesz bennünket. Amelyben magát komolynak tartó ember nem hisz már naivan politikai elvekben, morálban, láthatatlan, íratlan alkotmányban.

Boldog 10. születésnapot, Őszöd utáni Magyarország!

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr4411716681

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Netuddki. 2016.09.18. 11:26:50

@röf: Ja és még annyit ne feledjünk. Az orbán banda vastagon benne van az EU-s felzárkóztatási pénzek lenyúlásában. Ezek a pénzek ha valóban arra fordították volna amire kapta az ország, itt mindenki jobban élne mint most. Az anyátok keservit, tolvafidesz mosdató banda!

2016.09.18. 11:27:39

Ha gyurcsány 10 éve lemond, akkor a fidesz nyakába szakad a világválság. Szóval a fidesz semminek nem örül jobban annál, hogy 2006-ban gyurcsány a helyén maradt. Így nem csak öszödözni, de válságozni is lehet a másikra mutogatva.

"A demokráciamorált persze elég nehéz körülírni, de az alapja az, hogy a hatalom a népé, a népet tehát nem verjük át a hatalomért. Vagy ha mégis, aztán ez kiderül: behúzzuk fülünket és farkunkat, aztán benyújtjuk a lemondást."
Akkor a fidesz miért is van még mindig hatalmon? És a jobboldali firkászok erről miért is nem írnak?
András, te is ugyanolyan jól tudod, mint az értelmes emberek, hogy ami 2006 óta a fidesznél megy, az néphülyítés és egyetlen célja a hatalom megszerzése majd megtartása és a közpénzek lenyúlása (ugyanez volt már 1998-2002 között is). És ehhez olyanok asszisztálnak, mint pl. te.

2016.09.18. 11:27:39

Ha gyurcsány 10 éve lemond, akkor a fidesz nyakába szakad a világválság. Szóval a fidesz semminek nem örül jobban annál, hogy 2006-ban gyurcsány a helyén maradt. Így nem csak öszödözni, de válságozni is lehet a másikra mutogatva.

"A demokráciamorált persze elég nehéz körülírni, de az alapja az, hogy a hatalom a népé, a népet tehát nem verjük át a hatalomért. Vagy ha mégis, aztán ez kiderül: behúzzuk fülünket és farkunkat, aztán benyújtjuk a lemondást."
Akkor a fidesz miért is van még mindig hatalmon? És a jobboldali firkászok erről miért is nem írnak?
András, te is ugyanolyan jól tudod, mint az értelmes emberek, hogy ami 2006 óta a fidesznél megy, az néphülyítés és egyetlen célja a hatalom megszerzése majd megtartása és a közpénzek lenyúlása (ugyanez volt már 1998-2002 között is). És ehhez olyanok asszisztálnak, mint pl. te.

Netuddki. 2016.09.18. 11:29:37

@KissGecihuszár: "amikor a módszerváltás óta egyetlen 1 vezető politikus sem mondott le, tegyen bármekkora faszságot is?!"

Ajánlom a kavintont. Hát én 2 miniszterelnökre is emlékszem. Az ebből a szempontból lényegtelen, hogy volt némi nyomás is a lemond(at)ásukban.

Netuddki. 2016.09.18. 11:37:24

@Ylim: Ha a gyurcsány 2006-ban lemond és előrehozott választások lettek volna, nem biztos, hogy a fidesz akkor magához tudta volna ragadni a hatalmat. 2/3-al meg 100%, hogy nem.
Az egész hacacáré szerintem abból a célból volt jó, hogy elterelje a figyelmet a fideszes biznicekről, a simicskáról, a kvesztorról és a többiekről, akik a fidesz pénzügyi forrásait biztosították.
No meg arról, hogy a fidesz meg tudja hekkelni a 2010-es választásokat, aminek az eredménye a 2/3 lett, és az hogy ellenőrizetlenül azt tudtak csinálni amit nem szégyelltek. Ebbe meg ugye elég kevés dolog tartozik bele.

KissGecihuszár 2016.09.18. 11:41:29

@Tibi !: Ja, hogy D209 "útelágazdszodszószgásos" peti és már az összeomlás előtti 24. órában fletó "önként" távoztak?! Értem...
Ezzel csupán az a gáz, hogy sem az 1., sem a 2. "önkéntes" lemondásig nem jutottunk volna el, ha az átlagmagyarja nem ilyen segghülye birka, akivel egy ekkora adag szart meg lehet etetni, mint amit ezzel a néppel '90-óta megetettek, úgy hogy a taxisblokád alatt lett volna még esély kiütni a taxisok kezéből a porondmesteri pálcát és ott frissiben 1-2 ex véresszájú komcsi elvtársat an ort und stelle felrángatni a lámpavasakra, akikről bőven tudható volt minden '56 után elkövetett geciségük! (Pl. biszku és pufajkás fogdmegjei, akik akkoriban még épphogy nyuggerkorúak lettek) Neem, ennyi aduász szitut nem lehet büntetlenül elkúrni, mint amennyit a szüleink (mai 60-85 közti generációk), illetve a mi (mai 40-55 közti generációk) elkúrt!

röf 2016.09.18. 11:45:17

@Tibi !:
Nem baj az, ha buta vagy... jogod van hozzá.
Látod, itt demokrácia van.
Milyen felzárkóztatási pénzekről beszélsz amúgy?
Mert azt egy dologra nem lehet elkölteni: olyan termelő beruházásokra, amelyek konkurenciát jelentenek az idetelepült gyártóknak, vagy ide szánt nyugati szarnak.
Viszont térkövet annyit raksz le a Főtéren, amennyit csak akarsz.

Netuddki. 2016.09.18. 12:10:47

@röf: Hazudsz te tolvaj fideszes féreg! Ráadásul saját magad is tudod, hogy hazugság, így még nagyobb féreg vagy.

index.hu/gazdasag/2014/02/12/tiz_eve_dol_a_le/

Sajnos ez a tolvajfideszmentegetés most se jött be.

"Nem baj az, ha buta vagy... jogod van hozzá."

A tolvaj fideszes férgek akarják hülyének nézni itt a jónépet. Ez úgy nem szokott működni, hogy hülyének nézel másokat, aztán lehülyézed őket. Szóval ez se jött be kisfácán.

röf 2016.09.18. 12:31:54

@Tibi !:
Jaaa.. te Indexes blogokon szocializálódsz... akkor mindent értek.
Amúgy feszültnek tűnsz.
Talán egy elgyengülés a fülke magányában jót tenne.

bircaman maxval szerkesztő · http://bircahang.org 2016.09.18. 12:44:48

@Pelso..:

Pokorni politikus, aki a politikai szabályain belül működik. Mi ebben a furcsa?

Bloodscalp 2016.09.18. 12:45:19

@bircaman maxval szerkesztő: az agymenésed ugyan mivel tudod bizonyitani?:) érted, ettől marad egyszerű ötletelés.

és igen, bevállik eddig, hiszen fideszék vígan szétlopják az országot, mert lásd ilyen hülyeséggel terelik el a figyelmet, amíg questor-ügyben van ítélet? nem is lesz.
Mengyi Roland? stb stb stb, akkor miért ne vállna be a dolog? És ez ballib szöveg? Jajjjajajj.

bircaman maxval szerkesztő · http://bircahang.org 2016.09.18. 12:47:37

@Tibi !:

Nyugodj le, édes ballibám, törődj bele: Gyurcsányod nem lesz többé ME, Sorosod pedig nem lesz Moszkva cárja, ez van, elvesztettétek a harcot a nép ellen...

bircaman maxval szerkesztő · http://bircahang.org 2016.09.18. 12:49:15

@Bloodscalp:

Minden párt lop a hatalomban, ez van, pont.

A pártokat eredményeik alapján kell tehát megítélni, s nem mellékes korrupciójuk alapján. Pont.

Bloodscalp 2016.09.18. 12:57:38

@bircaman maxval szerkesztő: Áh, hirtelen beismerése a korrúpciónak:D

Nincs hadsereg hála a kis pufi titkárnőkurónak?Hullanak a betegek eü.-gyben?Szétbaszták az oktatást. stb stb stb...az eredmények. Egy másik titkárnőkuró az ablakon önti ki a milliárdjainkat, pár milliót a kurvája pinájába közben. Jogbiztonság-érdekes ítéletek? a felsorolás hosszan folytatható, persze habzó szájjal szidják Brüsszelt mint minden gond okozóját, közben "az eredményeink" onnan jönnek
euromillioknak köszönhetően.

Majd én is jól megmondom/előírom neked mi alapján kell megítélni egy pártot/kormányt, rendben? Vessző.

bircaman maxval szerkesztő · http://bircahang.org 2016.09.18. 13:03:22

@Bloodscalp:

A ballibek ugyanezt csinálták: tömték pénzzel saját embereiket.

Azaz nem ez a szempont. A Fidesznek elévülhetetlen érdemei vannak az ország szempontjából, míg a ballbek rosszt irányt követtek. Még nemzetközileg is: a ballibek szürke szolgák voltak, míg Orbán nevét egész Európa ismeri.

Pelso.. 2016.09.18. 13:09:57

Politikus, ja. Inkább a light vonal marionett figurája, ilyen is kell.
Pardon, én vagyok elmaradott, hát hogyne férne bele kis közpénzfosztogatás az "eredmények" mögé.
Módosítsuk a Btk-t, pl a munkanélküliség tényleges (tényleges) csökkenése esetén a slepp büntetlenül lenyúlhatja költségvetés adott százalékát, sikerdíjként.
Az eü és oktatás esetében meg természetesen befizet.

bircaman maxval szerkesztő · http://bircahang.org 2016.09.18. 13:20:25

@Pelso..:

A legfontosabb eredmények az irányváltásban vannak. Az első kormány ez 1990 óta, mely felismerte a rendszerváltás hazugságát, a nyugati orientáció károsságát, s korlátozottan, de harcolni próbál a gyarmati igaz ellen.

Ennél pedig nincs fontosabb.

Bloodscalp 2016.09.18. 13:30:44

@bircaman maxval szerkesztő: ezzel a szöveggel elmehetnél a magyar időkbe is:D de mielött előadod hogy viktor színes mint a szivárvány, elmondom hogy fideszéknek nincs buzitagozata, mint pl a AfD-nek:)

tény, viktorunk nevét ismeri ejrópa, kb úgy mint ahogy a szlovák rászólt a minap

Bloodscalp 2016.09.18. 13:33:34

@bircaman maxval szerkesztő: egyszer érdemes volna megnézni csak sacperkábé ki mennyit lopott2002- 2010-ig és most 2010 és 2016 között, bár neked ez most belefér nem? nem ide fizetsz adót? Nem a te pénzed.
Összetartó nemzet vagyunk, összedobjuk nekik a kurvákra, luxushajókra.

bircaman maxval szerkesztő · http://bircahang.org 2016.09.18. 15:58:14

@Bloodscalp:

Lényegtelen. A valóság az, hogy minden ballib és fideszes lopás együtt se teszi az 1 %-át annak, amit a nyugat lop el az országból.

Azaz nevetséges a két tábor egymás elleni vádaskodása, miközben az igazi nagybani rabló ellen szó se merül fel...

Herr Stacheldraht Leger 2016.09.18. 19:22:03

@Tibi !: prüntyikém, a népszavazás érvényességét a leadott érvényes szavazatok száma és nem a szavazás napján megjelentek száma adja. ha meg már ott tartanak valahol, hogy szavazólapokat cserélgetnek észrevétlenül, akkor úgyis megette a fene az egészet, ez ellen pedig az az orvosság, hogy otthon csücsülés helyett egyenest szavazatszámlálónak jelentkezel tetszésed szerinti pártnál. mert ugye nagy divat az ám, hogy gyártják egyesek gőzerővel a konteót a fotelból, hogy ki hekkelt meg kicsodát 2002-ben, vagy 2010-ben, bezzeg ha el kéne menni várostól faluig számolgatni a voksot és reggeltől estig szemmel tartani a dolgokat, akkor pffeeeeej, az túl sok fáradság, inkább konteózás másnap kávé mellett.

pprrrrrutty!

Szindbad 2016.09.18. 19:54:39

@bircaman maxval szerkesztő: "Lényegtelen. A valóság az, hogy minden ballib és fideszes lopás együtt se teszi az 1 %-át annak, amit a nyugat lop el az országból."

Tolod a szokásos baromságaid, aminek köze nincs a valósághoz. Unalmas már.

bircaman maxval szerkesztő · http://bircahang.org 2016.09.18. 20:05:06

@Szindbad:

Attól, hogy egy tény kellemetlen a liberóknak, még nem lesz belőle hazugság...

Pelso.. 2016.09.18. 20:11:09

@bircaman maxval szerkesztő: Amennyiben oly fontos szempont, ideje megkérdezni az embereket, mennyire érzik magukat gyarmatosítva. Mármint külső erők által, a hazai kasztosítás más téma.

Amennyiben a nyugat annyit lop, mit tesz a mai hatalom? Államosít, hogy aztán ő? Komolyan, mire toltátok a kétharmadot, a kisvasútra?

bircaman maxval szerkesztő · http://bircahang.org 2016.09.18. 20:47:21

@Pelso..:

Marhára unom már ezt a liberális csúsztatást...

A liberális út nem jött be, pedig 1990 óta szigorúan követi azt az ország. A nyugat becsapta a régiót. Váltani kell. Pont.

A nyugat ellen nyílt sisakkal nincs esély fellépni.

A kisvasútakon meg utazzanak a fanatikus ballibek, s vitázzanak tizedrangú kérdésekről.

Szindbad 2016.09.18. 21:07:50

@bircaman maxval szerkesztő: A váltás megtörtént, már illiberális demokrácia van idehaza. Látszik az oktatáson, az egészségügyön. Van neked családod? Gyerekeid? Akarsz nekik jó oktatási rendszert, egészségügyet? Hát az illieberális demokrácia nem hozta el számunkra, mérhetően rosszabb a helyzet, mint volt. Hát akkor mi a cél? Azon kívül, hogy pusztuljon a nyugat. A pusztításon kívül, mi a cél?

Laikus Érdeklődő 2016.09.18. 22:12:33

@Szindbad: Ez azért érdekes érvelés, mert az oktatás és az egészségügy mind Kádár (komcsik), mind Horty (nácik) alatt világszínvonalú volt Magyarországon és ez nem 2010-ben kezdett el romlani.

Szindbad 2016.09.18. 22:17:15

@Laikus Érdeklődő: Ez egy marha népszerű városi legenda.

Laikus Érdeklődő 2016.09.18. 22:20:27

@Szindbad: Igaz, pontosítanék: a KÖZoktatásról és a Köz egészségügyről beszéltem.
Vagy az a legenda, hogy nem 2010-ben kezdett el romlani?

picur3ka 2016.09.18. 23:57:48

@Szindbad:

Ugyan! Ami gyerek van, azok taníttatására költeni, kidobott pénz. Igazuk van. Legfeljebb elmeorvosra. De az is hülyeség, az se tud gyógyítani semmit nagyjából.

picur3ka 2016.09.19. 00:01:22

@bircaman maxval szerkesztő:

Sikeres 'Divide et impera!', erről szól a gyarmatosítás.

picur3ka 2016.09.19. 00:02:27

@Szindbad:

Vedd már be a gyógyszeredet, tényleg!

Veridicus76 2016.09.19. 00:27:16

Hazaáruló féreg Gyurcsány! Börtönben a helye!

bircaman maxval szerkesztő · http://bircahang.org 2016.09.19. 05:39:05

@Szindbad:

Az egészségügy és oktatás ilyen 1990 óta, azaz ez bugyuta érv.

Az illiberalizmus egyszerűen azt jelenti: legyen igazi demokrácia, ne csak korlátozott liberális demokrácia.

Herr Stacheldraht Leger 2016.09.19. 06:35:00

"Az illiberalizmus egyszerűen azt jelenti: legyen igazi demokrácia, ne csak korlátozott liberális demokrácia. "

magyarra fordítva:

A háború: béke, a szabadság: szolgaság, a tudatlanság: erő.

NT NT NT NT NT NT NT NT!!!

maroz 2016.09.19. 07:32:12

@Herr Stacheldraht Leger: Találkozott-e már valaki olyan élő emberrel, aki el is tudta mondani azt, hogy mit jelent a "liberalizmus"?

Szindbad 2016.09.19. 08:12:41

@bircaman maxval szerkesztő: Ha lennének gyerekeid, nem gondolnád, hogy ez bugyuta érv.

Pelso.. 2016.09.19. 09:05:57

Miféle liberális csúsztatás? Csak a hatalomnak fontos témában lehet megkérdezni a népet, ugye.
A váltás már megtörtént, remélem, még jobban nem fog eszkalálódni.
A (persze folyamatosan haldokló) Nyugat produkált a polgárainak egy átlag életszínvonalat, nálunk ugyan mit, s egyáltalán miért kell ellene fellépni? Sisakkal meg pláne nem, max. bohócsipkával.

bircaman maxval szerkesztő · http://bircahang.org 2016.09.19. 10:16:18

@Pelso..:

A liberális államok magas életszínvonalának egy oka van: a világ többi részének kizsákmányolása.

Mo. ebben hogyan vegyen részt? Hódítson meg országokat? Ugye, ez nem járható. Akkor meg mi legyen?

Szindbad 2016.09.19. 10:55:56

@bircaman maxval szerkesztő: Amerika Dél-koreába gazdagságot hozott. Nyugatnémetország gazdagságot hozozz Kelet-Németországba. Az autokrata rendszerek jellemzői az elszegényedés, lásd Oroszország, Észak Korea, Venezuela, hogy csak a legnyilvánvalóbbakat hozzam.

Továbbra is alternatívát várnék. Ha Orbán rezsimje így rombolja az oktatási rendszert, meg az egészségügyet, és a nyugdíj rendszert is, akkor mégis mi legyen az alternatívája a liberális demokrata Magyaroroszágnak, ha Orbán nem az.

bircaman maxval szerkesztő · http://bircahang.org 2016.09.19. 11:06:20

@Szindbad:

Dél-Korea egy másik kor terméke. Hidegháború volt, demonstrálni kellett, hogy van dfejlődés a nyugaton kívül is. Egyébként ha ma mondjuk Mo. megpróbálná követne a dél-koreai modellt, kb. 100 eljárás indulna ellene Brüsszelben. A koreai modell tipikusan antiliberális gazdaságpolitika: állami pénzből hízlalt belföldi tőke, a külföldi tőke kirekesztése, stb.

S természetesen a dél-koreai fejlődést egy katonai diktatúra alatt indították el.ű

Azaz nem igaz egyik érved sem.

A jelenlegi modell nem működik, a magyar gazdaság profitja külföldre megy, kinek jó ez?

Herr Stacheldraht Leger 2016.09.19. 17:41:51

@maroz: minden tudja mi a liberalizmus. ellenzői szerint szabadkőmisorosbuzilobbi. támogatói szerint pangloss mester mindenvilágoklegjobbikka mindenkimásfasiszta.

Herr Stacheldraht Leger 2016.09.19. 17:45:13

@bircaman maxval szerkesztő:

"A liberális államok magas életszínvonalának egy oka van: a világ többi részének kizsákmányolása."

nomármost az illiberális államokban meg jellemzően akkor sincs magas életszínvonal, ha történetesen kizsákmányolja saját v. a világ többi részének erőforrásait.

Herr Stacheldraht Leger 2016.09.19. 18:51:09

@bircaman maxval szerkesztő: szóval ha a gonoszlibnyugat mások kárán biztosít jólétet polgárainak és a feltörekvő illib kelet meg mások kárán se ad semmit polgárainak, akkor az beilleszkedés? tessék átgondolni mégeccer, efftárs.

bircaman maxval szerkesztő · http://bircahang.org 2016.09.19. 19:29:15

@Herr Stacheldraht Leger:

Újra kell gondolni az alapokat, nincs kit kizsákmányolni. A liberális elnyomók ideje pedig lejárt. Itt a paradigmaváltás ideje.

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2016.09.19. 19:37:56

@bircaman maxval szerkesztő:
A világért se szeretném holmi valósággal megzavarni az ideológiailag magasan képzett fejed, de ezen országok előbb lettek gazdagok és utána építettek gyarmatbirodalmat (,amire egyébként rá is basztak, mert a gyarmatok inkább viszik a pénzt, mint hozzák). Mint ahogy magad is felismerted: szegény ország nem tud gyarmatosítani. Tehát, triviális, hogy nem a gyarmatosításból gazdagodtak meg.

További ellentmondások ebben a gyönyörű poszt-marxista elméletben:
- Kína, ami belegazdagodott abba, hogy kizsákmányolják
- Vietnam még nem, de folyamatban
- India dettó
- Haiti, amit soha senki nem akart kizsákmányolni, mert lószar nincs ott. Sőt, igazából Haiti fénykora az volt, amikor attól tartva, hogy a németek bázist építenek ott, megszállta az USA.
- Chile, ahol egy diktatúra radikális piac reformokat hajtott végre és a hiperinflációval küzdő szegény ország a térség élére tört
- Lengyelország, ahol radikális neoliberális reformokat vezettek be és láss csodát, a térség élére tört
- Argentína, amelyik nem hagyta magát kizsákmányolni. Ők aztán megmutatták a világnak... hogy hogy lehet tízévente összeomlani. Azóta is abból élnek, hogy hitelt vesznek fel, amit aztán nem fizetnek vissza.
- Venezuela, ahol szintén jól megmutatták. Jelenleg már ott tartanak, hogy ölnek az olyan hiánycikkekért, mint a WC-papír és kiterelik a lakosságot a földekre dolgozni, hogy legyen mit enni
- Kuba, amely megmutatta, hogy kell ellenállni a gaz imperialistáknak. Aztán a rendszeres szovjet segély elapadása után, hogy a patkányhús nem is olyan rossz, ha nincs más. Azóta nincsenek Havannának rágcsálóproblémái.
- Észak-Korea, melynek büszke népe utolsók közt bizonyította, hogy a sztálinizmus működik. Azóta is a kínai élelmiszer segélyek tartják életben.

És, még lehetne folytatni, de felesleges. Te csak higgy továbbra is abban, hogy a szegénység oka a kizsákmányolás és nem a korrupció, a politikai instabilitás, vagy a gazdaság elnyomása.

Herr Stacheldraht Leger 2016.09.19. 20:24:59

@bircaman maxval szerkesztő: kibaszott stadionkisvasútépítő áfaemelő liberálisok.

Pelso.. 2016.09.19. 20:25:13

@bircaman maxval szerkesztő: Nem kell hódítani, de a jelenleginél jóval hatékonyabban prosperálhatnánk.

Való igaz, DKoreában jelentős volt a hazai befektetések aránya, de miért gond ez, nem követendő példa?

Pelso.. 2016.09.19. 20:28:48

@bircaman maxval szerkesztő: Kétségtelen, újra kell gondolni az alapokat. A ner után rögtön és végérvényesen.

Herr Stacheldraht Leger 2016.09.19. 21:07:48

@Pelso..: zöldgárda. első a zöldgárda. még egyszer nem cseszheted el.

bircaman maxval szerkesztő · http://bircahang.org 2016.09.20. 05:52:43

@Lord_Valdez:

"Kína, ami belegazdagodott abba, hogy kizsákmányolják"

Nem zsákmányolják ki. Kínában a gazdaság erős állami kontroll alatt van.

"Lengyelország, ahol radikális neoliberális reformokat vezettek be és láss csodát, a térség élére tört"

Igen, az életszínvonal a magyar kb. 120 %-a. Ez lenne az élvonal?

bircaman maxval szerkesztő · http://bircahang.org 2016.09.20. 05:53:58

@Pelso..:

Nem, a NER jó alap. A lényeg egy: ne jöjjön vissza a liberális kurzus. A NER bukhat akár, nem gond, csak az előző irány ne legyen ismét.

bircaman maxval szerkesztő · http://bircahang.org 2016.09.20. 05:59:07

@Pelso..:

Igen, állami bankok finanszírozták. Ha megtenné ezt Mo., hány perc múlva üvöltene az EU?

Kovacs Nocraft Jozsefne 2016.09.20. 06:58:20

@bircaman maxval szerkesztő:

"Igen, az életszínvonal a magyar kb. 120 %-a. Ez lenne az élvonal? "

Biztos nem, de ahhoz képest, mennyire mögöttünk volt a cocizmus alatt, komoly fejlődés. Más kérdés, hogy ez biztos nem a radikális neoliberális kurzusnak köszönhető, hiszen ugyanígy elénk került Szlovákia is, ahol nem volt "radikális neoliberális kurzus".

Nem ezek az országok törtek előre, hanem mi maradtunk le.

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2016.09.20. 07:28:09

@bircaman maxval szerkesztő:
Ki gazdagodott meg a kínai munkás alacsony bérén?

Az előtt még erősebb állami kontroll alatt volt mégis 1950 és 1978 között 0 növekedés volt. Aztán 1978-tól kezdve kezdték el elhagyni és láss csodát minden egyes elhagyott állami elnyomó lépés után egyre gyorsabban növekedett.

A rendszerváltáskor Lengyelországnak egy zombi ipara volt, 600%-os inflációval, üresen kongó boltokkal.

Valamint az is érdekes, hogy Afrikában csökken az éhezőknek nem csak az aránya, de az abszolút száma is. Ami meglepő valakinél, akit épp zsákmányolnak kifelé...

@Kovacs Nocraft Jozsefne:
Volt, de egy jóval visszafogottabb, a Dzurinda-kormány.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2016.09.20. 07:36:29

@Lord_Valdez:

"Valamint az is érdekes, hogy Afrikában csökken az éhezőknek nem csak az aránya, de az abszolút száma is."

Nem kötözködésből kérdezem, de van erre valami megbízható forrás? Én azt hittem volna, hogy a termelésnél nagyobb ütemű népszaporulat miatt nő az éhezők száma. Vagy ez csak egyes régiókra vonatkozik, de a kontinens nagy átlagára már nem?

Pelso.. 2016.09.20. 08:02:31

@bircaman maxval szerkesztő: Állami és dkoreai tulajdonú magánbankok is. Amennyiben ezek klasszikus zöldmezős beruházások voltak, jelentős adókedvezménnyel bírtak és kiemeltnek minősültek, a helyi "sajátosságok" szerint. (nem, nem annyira, mint nálunk a gázszerelőé)

Ne a bulvárban, nézz utána, nálunk és ma állami bank finanszíroz magán vállalkozásokat jó ideje, eddig mégsem üvölt senki.

bircaman maxval szerkesztő · http://bircahang.org 2016.09.20. 08:13:39

@Lord_Valdez:

Ne viccelj. Próbáljon meg bármelyik külföldi befektető beleszólni a kínai gazdaságpolitikába, 24 órán belül ki lesz repítve az országból minden befektetésével együtt. Nagyon nem liberális az ottani modell. Nem is marxista, ebben igazad van, de ilyet nem is állítottam.

Pelso.. 2016.09.20. 08:37:37

@Herr Stacheldraht Leger: Nem megy. A zöld jelzőnek semmi üzenete nincs a nép számára, max: (kékre) zöldre verlek, ha nem jól viselkedsz. Továbbá 90' óta itt minden ideológiai-politikai platform foglalt, ki lett forgatva, át lett kreálva, szerintem üres a kelléktár. Azt mégsem lehet óriásplakátolni, hogy pl. "mi is csak meg akarunk gazdagodni rajtatok". Habár, kiegészítve: csak fele annyira, mint az eddigiek, s hülyének is csak kicsit nézünk, - sokan elgondolkodnának.

Szindbad 2016.09.20. 10:26:49

@bircaman maxval szerkesztő: Kína minden kapitalista álma, mert szartért-hugyért van a munkaerő. Ki akarna ebbe beleszólni?

bircaman maxval szerkesztő · http://bircahang.org 2016.09.20. 10:35:07

@Szindbad:

Így igaz, viszont bukik a liberális modell: a nagytőkének kuss van a politikában, s kénytelen alkalmazkodni ehhez. Így ez egy teljesen más modell.

A nyugati nagytőke tulajdonképpen segíti a liberális modell szétverését, rövidtávú érdekei miatt.

Bell & Sebastian 2016.09.20. 11:48:27

@bircaman maxval szerkesztő: Bocsesz, hogy belepofizok megint, de az ókeresztény (ortodox-katolikus), eredeti modell a: mindent a mindenségért előbb átalakult valamit valamiért a reformációban, amiből semmit nem adok de mindent akarok lett a neolibsi nihilben.

Elég egyoldalú cserekereskedelmi alap - első ránézésre.

Szindbad 2016.09.20. 12:07:58

@bircaman maxval szerkesztő: Hogy bukik a liberális modell azáltal, hogy a nagytőkésenknek kuss van a politikában? Kinában? Ez egy jó nagy non sequitur, ráadásul a mondat második fele nyilván hamis, Kínában is megvan a szupergazdag réteg, amely össze van fonódva a politikával. Kezdesz fáradni.

bircaman maxval szerkesztő · http://bircahang.org 2016.09.20. 12:18:01

@Szindbad:

Kínában kőkemény diktatúra van. Lehet bármennyi pénzed, nem lesz tőle politikai hatalmad. Hatalma ott 20-30 embernek van, a legfelsőbb párvezetésnek.

bircaman maxval szerkesztő · http://bircahang.org 2016.09.20. 12:19:54

@Bell & Sebastian:

A katolicizmusnak manapság a legfelsőbb szinten jelentkező ferencista áramlata csak azoknak újdonság, akik nem ismerik jól e felekezet történetét.

A katolicizmus alapja az, hogy a vatikáni urak fellázadtak az egyházi tanítás ellen, mely a Szent Hagyományt tette meg az egyetlen forrásnak a hitet illetően. Ezt a Vatikán felcserélte egyetlen ember, a római pápa teljhatalmával, aki így az Egyház fölé került.

Ha azonban egyetlen ember lehet a tanítás letéteményese, miért ne lehetne minden ember is az? A kérdés nem minőségi, hanem tisztán mennyiségi. S pontosan ezt a lépést tette meg az eretnek Luther a protestantizmus megalapításával – egy darab csalhatatlan római pápa helyett lett több millió csalhatatlan római pápa, immár minden ember az Egyház és Isten fölé került. Látszólag óriási különbség, a valóságban nem az.

Persze nem tagadható, hogy a protestantizmus jóval elfajzottabb vallás, sokkal messzebbre távolodott Istentől, ennek oka az, hogy sok ember nagyobb eretnekség felé képes torzítani, mint egyetlen ember. A katolicizmust az is segítette, hogy nem akart nyíltan szakítani sok mindenben az alapokkal. De mindennek ellenére: itt nem jó és rossz harca van, hanem kisebb és nagyobb rossz harca, amiben a nagyobbik rossz a kisebbiknek egyenesági örököse.

A katolicizmus kinevezte a maga római pápáját, azt felszabadította Isten hatalma alól, a protestantizmus pedig minden hívőt felszabadított Isten hatalmától.

A protestantizmus sem volt természetesen a végső lépés. Idővel kiderült, maradt még “rabság”, így a protestantizmus megszülte a liberalizmust. A liberalizmus pedig lassan igyekezett az embert mindentől megszabadítani, mára odáig fajult a liberalizmus, hogy immár a természet hatalma alól is megszabította az embert: lásd pl. a genderelméletet, mely szerint a nem nem biológiai, hanem társadalmi jelenség. A liberalizmus következő tanítása már az lesz, mely szerint az ember belső szervei jogokkal rendelkeznek az emberi egyénnel szemben – hihetetlennek hangzik, de ez a logikus következmény.

A protestantizmus nem más, mint továbbfejlesztett katolicizmus. A liberalizmus nem más, mint továbbfejlesztett protestantizmus. Lassan minden istentelenség ki kell, hogy teljesedjen a nyílt sátánizmusban.

A ferencizmus nem más, mint a katolicizmus nyílt örjöngése Isten ellen.

Szindbad 2016.09.20. 13:01:52

@bircaman maxval szerkesztő: Egyetértek, és kiegészíteném azzal, hogy a kereszténység legnagyobb bűne, hogy tiltja a többnejűséget.

NekemNemEzKell 2016.09.20. 13:57:32

@Október 2. Orbán csőcseléke népszavazni megy:
Az elvtárs nagyon jól csinálja a régi ávós módszer modern változatát. Kár, ( neked!), hogy már egyre többen átlátnak a maszatos szitádon és tudják baromi nagy ostobaság amit beszélsz, vagy hogy mindenki kommunista volt 1989 előtt, csak az MSZP káderei nem! Unalmas már, a kötelezően párttaggá tett emberekre mutogatni, azoknak, akik ezt tették, hogy "lám, ők is komcsik voltak" . Persze az ilyeneknek mint te vagy, a valóság sosem számított! Csak az, hogy mit hazudtok ki belőle!

Bell & Sebastian 2016.09.20. 13:57:37

@bircaman maxval szerkesztő: Súlyos tévedés, mert a katolikus hit alapja hármas:

- Szentírás (Szentlélek sugalmazása = isteni kinyilatkoztatás)
- apostolok munkássága (elődök tanítása)
- Anyaszentegyház szent hagyományai

Az utóbbiba belefér a népi hagyománytól kezdve a magánkinyilatkoztatással bezárólag sok minden.

Ha a harmadikba kívánna belekötni, azelőtt feltétlenül olvassa el Boltzmann doktor linkjét, amit a Kimoderálva -post alatt tett meg a Szűzanya -jelenések teológiai értelmezéséről. Merem remélni, hogy értelmezni is képes.

Nem úgy van ám az, hogy háztartási ésszel felszerelkezve csak úgy nekiesünk a Római Pápának!

Bell & Sebastian 2016.09.20. 14:02:07

@bircaman maxval szerkesztő: Há'mongyuk konkrétan a protkóság határozott visszalépés a judaizmus felé, ám ez a bolgár felföldről bizonyára másképpen látszik, Ali Agca kancsal szemével.

bircaman maxval szerkesztő · http://bircahang.org 2016.09.20. 14:38:50

@Bell & Sebastian:

Ne csúsztass.

Alapvetően: dogma, kánon, álláspont - ezek az Egyház részéről.

Dogma - Istentől ered, örök, kötelező.
Kánon - Egyháztól ered, nem örök, kötelező.
Álláspont - Egyháztól ered, nem örök, nem kötelező.

A magánvélemény más szint, ezek alatt van. Viszont a magánvélemény nem ütközhet sose dogmába. Kánonba igen, dogmába nem.

Az argentín celebbel itt van gond.

bircaman maxval szerkesztő · http://bircahang.org 2016.09.20. 14:40:38

@Bell & Sebastian:

Amikor megjelent a protestantizmus, az ortodoxia üdvözölte, abban a hitben, hogy az a katolicizmus hibáinak kijavítása. Amint kiderült, hogy nem ez a helyzet, megszakadt minden kapcsolat az ortodoxia és a protestantizmus között.

Bell & Sebastian 2016.09.20. 14:59:41

@bircaman maxval szerkesztő: Nem erőszak a disznótor. Doktriner acsarkodással még én sem tudok mit kezdeni, de ettől még az Élő Egyház kösz szépen, jól elvan.

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2016.09.20. 19:41:41

@Kovacs Nocraft Jozsefne:
www.fao.org/3/a4ef2d16-70a7-460a-a9ac-2a65a533269a/i4646e.pdf
12. oldal
Mondjuk Afrikában az abszolút szám pont nőt, csak a relatív csökkent.

@bircaman maxval szerkesztő:
Attól tartok, hogy szokás szerint el vagy tévedve. A liberális gazdasági modell (amitől Kína valóban messze van) nem azt jelenti, hogy a befektető beleszólhat a gazdaságpolitikába. Sőt, az ellenkezőjét jelenti, hogy a gazdaságpolitika semleges az egyes befektetőkkel szemben.

Ettől függetlenül tény, hogy Kína 1978-ban elkezdte szép apró lépésekben felszámolni a kommunizmust és áttérni a kapitalizmusra. Először engedélyezték a magánvállalatokat, aztán felszabadították az árakat, majd beengedték a külföldi tőkét. Sőt, külön Különleges Gazdasági Zónákat hoztak létre számukra, ahol még kevesebb állami szabály alatt tudtak dolgozni.
Aztán elkezdték privatizálni a veszteséges állami vállalatokat, létrehozták az értéktőzsdét stb.
Mára már csak egy maroknyi állami vállalat van (igaz, azok igazi gigászok).

picur3ka 2016.09.21. 01:08:48

@Tibi !:

Szerintem te menjél el IQ-tesztre, meg nyugi-terápiára.

picur3ka 2016.09.21. 01:11:33

@Bell & Sebastian:

Maga most ezt csak azért mondja, mert büszkén nem akar alul maradni egy vitában, vagy komolyan is gondolja?

picur3ka 2016.09.21. 01:23:37

@bircaman maxval szerkesztő:

Tévedsz, azt hiszem. A protestanizmus és liberalizmus jelenlegi és következő tanítása az, hogy: mindenki buzi, vagy legfeljebb nincsenek nemek, s minden bűnöző király.

" lásd pl. a genderelméletet, mely szerint a nem nem biológiai, hanem társadalmi jelenség."

Most nagyon el vagy tévedve. A jelenlegi politikai narratíva szerint minden társadalmilag meghatározott, egyetlen dolgot, a buziságot kivéve, ami veleszületett. Egyébként genetika nem is létezik.

Annyiban igazad van persze, hogy a 'nem' , mint férfi és nő, választható lesz. Buzinak viszont születni kell. Állítólag.

picur3ka 2016.09.21. 01:35:16

Azt még feltétlen hozzá kell tenni, hogy a nyugatot spirituálisan nem lehet, vagy csak tévesen lehet megítélni.

Nem elvek, világnézet, hanem haszon kérdése az egész számukra.

Tehát: ideológiai összefüggést keresni, találni a protestánsok, buzik, feministák, stb. között, keleti butaság. Felhasznált, támadásra hajlandó/könnyen felbújtható kisebbségek, akiket a gyarmatosító használ/felhasznál/kihasznál.

Semmi ideológiáról nincs, hanem pénzről van szó. Ez a láncszem.

picur3ka 2016.09.21. 01:39:19

@Szindbad:

De. Igaza van.

Vitasd, ha röhejessé akarsz válni nagyon.

bircaman maxval szerkesztő · http://bircahang.org 2016.09.21. 05:47:03

@Lord_Valdez:

Kína régóta nem kommunista, de nem is liberális. Ott csúsztatsz, hogy liberalizmusnak állítod be azt, ha valahol lehet magántőke. Ezen abszurd definíció szerint viszont Észak-Korea a világ egyetlen nem-liberális országa.

bircaman maxval szerkesztő · http://bircahang.org 2016.09.21. 05:49:07

@Bell & Sebastian:

Ez protestáns szöveg, bocs. Ha nem figyelünk oda Isten tanítására, hanem helyette "élőegyházozunk", az maga a színtiszta protestantizmus. Aminek egyik tagja a ferencizmus is.

Bell & Sebastian 2016.09.21. 11:02:13

@picur3ka: Egyáltalán nem azért mondom. Ha elvégezte Birca az ajánlott előtanulmányt, még visszatérhetünk rá. Ha nem olvassa el, szegényebb lesz nálam.

Aki nem éhes (a jó szóra), annak kész picsa, meleg málé is megteszi.

Ortodoxia kontra katolikus vitába azért nem megyek bele, mert épeszű hívő nem a különbözőségre úszik rá.
Másodsorban a saját kisközösségem sorsa sokkal jobban érdekel (gondolom, minden pléhbános is így van ezzel), mint a római kamarillaharcok.

Ha valaki venné a fáradságot és komolyabban utánanézne, mi mozgatja Ferenc pápát, már korántsem olyan biztos, hogy teli pofával szidná.

Az egy másik kérdés, mit kezdünk a magánkinyilatkoztatásaival (mint teológiai fogalommal). Megtehetjük azt is, hogy meg sem hallgatjuk, mert nem is nekünk szól. De azt is, hogy akinek inge, az villámgyorsan felölti.

Bell & Sebastian 2016.09.21. 11:03:36

@bircaman maxval szerkesztő: Ne erőlködj, mert kiteszlek a kosárkából, kezdesz megrohadni.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2016.09.21. 11:43:21

@Bell & Sebastian:

Vajon a magánkinyilatkoztatásai relevánsabbak lesznek attól, hogy ő a pápa?

"Ha valaki venné a fáradságot és komolyabban utánanézne, mi mozgatja Ferenc pápát, már korántsem olyan biztos, hogy teli pofával szidná."

Én csak azt látom, hogy gőzerővel törekszik a kereszténység és a keresztények halálos ellenségeinek Európába való betelepítésére. Ez nekem épp elég ahhoz, hogy tevékenységének e részét elítéljem, nem szükséges utánanéznem, mi mozgatja őt. Ui. ha érteném az okait, akkor sem lenne kevésbé káros az iszlám betelepítés támogatása.

Bell & Sebastian 2016.09.21. 15:50:53

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Az tény, hogy megosztó figura és az újabb egyházszakadás réme még nem múlt el. Természetesen az is igaz, hogy Isten akaratából van ott, mert az elődjének, bár kiváló ember volt, beletört a bicskája a takarításba.

Az igazság, mi látszik: mindenki prekogníciókból dolgozik, magyarán: egy jövőképet akar elérni vagy elkerülni. (Nyilván maga sem olvasta el a Fatimai Három Titkot, amelyek a VH utáni időkre vonatkoznak, de azóta már vannak újabb esetek, Ukrajnából és a legfrissebb Egyiptomból, amelyek érdekes módon mindig ott következnek be, és idejekorán, ahol valamilyen érzelmi gócpont vagy feszültség kezd kialakulni. Ezt nevezzük magánkinyilatkoztatásnak, például, nem a pápai beszédeket, hékom.)

Hogy ne cifrázzam: óriási bajban vagyunk és globális a válság, teljes összeomlással fenyeget, egyre nyilvánvalóbban.

Ki tudja, mi a jobb módszer tűzoltásra? Az okos juhászé, aki szél mentén felgyújtja a füvet maga előtt és vonul utána, így állítva meg a mögötte tornyosuló tűzvihart?

Isten tudja, de én nem.

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2016.09.21. 20:02:08

@bircaman maxval szerkesztő:
Ezt már olvastad?
bookline.hu/product/home.action;jsessionid=YpcTg5aQop-AcF4ftmpE31M8.node5?_v=Merei_Ferenc_V_Binet_Agnes_Ablak_Zsiraf_Kepes_gyermeklexikon&id=121788&type=22

Hol írtam olyat, hogy Kína liberális ország lenne?
Nem az. Azt írtam, hogy szép lassan elkezdett elindulni felé, és minden egyes lépéssel egyre gyorsabban fejlődött.

picur3ka 2016.09.22. 00:58:57

@Bell & Sebastian:

Köszönöm.

Mi mozgatja? Én teli pofával azt gondolom, hogy egy utolsó stróman. (anélkül, hogy vizsgálgattam volna)

picur3ka 2016.09.22. 01:03:33

@Bell & Sebastian:

'Isten akaratából van ott'

??? először van jezsuita, dél-amerikai, stb pápa

Már csak a leszbikus hiányzik belőle.

picur3ka 2016.09.22. 01:09:41

Szerintem teljesen egyértelmű, hogy kinek az akaratából van ott, ahol van, egy tipikus Obama-figurának tűnik.

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2016.09.22. 07:23:34

@bircaman maxval szerkesztő:
Mindig lenyűgöz egy megszállott elméje működés közben.

bircaman maxval szerkesztő · http://bircahang.org 2016.09.22. 08:13:18

@Lord_Valdez:

Engem is. Ezért szeretek hosszú liberális elemzéseket olvasni. Kedvencem Kis János a magyar elmék közül: ő amolyan örök mérce, hová vezet a következetes liberális elvhűség. TGM is jó, de ő már nem az igazi: hagyja magát befolyásolni időnként a tények által is, ami jelentős hiba liberális szemszögből.

Bell & Sebastian 2016.09.22. 11:27:03

@picur3ka: Pedig ez ősi, jidou szokás, hogy a gójt beszélő szerszámnak tekintik.

Pont tegnap rangsorolták a német tévében a diktatúrákat, ahol is Adolf a hatodik helyet szerezte meg. Kivártam, hátha dobogós lesz Obamaki valamelyik tartótisztje, de nem.

Mondjuk ennyi erővel a Fordot, Mercedes-Benzt, BMW -t, Thyssen -t, Krupp -ot és a többit is betehették volna, mert az sem mindegy, kinek melyik az Untermanja.

Szép kis lista lenne, csak meglehetősen monoton, sok-sok holtversennyel.

picur3ka 2016.09.23. 04:06:33

@bircaman maxval szerkesztő:

TMG ilyen megszállott még. Annak is bejönnek néha a tények.

Lord Valeznek nem annyira.

picur3ka 2016.09.23. 04:07:52

@Bell & Sebastian:

"Kivártam, hátha dobogós lesz Obamaki valamelyik tartótisztje, de nem."

Imádom a humorát, el ne veszítse!

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2016.09.23. 08:01:45

@bircaman maxval szerkesztő:
TGM az újmarxista fantaszta? Hmm. Nem állítom, hogy meglep. Similis simili gaudet.
süti beállítások módosítása