Boldog 10. születésnapot, Őszöd utáni Magyarország!
2016. szeptember 17. írta: Stumpf András

Boldog 10. születésnapot, Őszöd utáni Magyarország!

oszod_gyurcsany.jpg

A motoros futár épp úgy nem tudott semmit, ahogy az országban senki sem. Leszámítva persze az ellenzék vezérét és egy nagyon szűk, még a Fidesz elnökségénél is szűkebb kört.

Orbán Viktor biztos volt benne, hogy nagy lesz a hatás, azt azonban még ő sem tudta kiszámítani, merre fordulnak az események. Sorban a második választási veresége amúgy is óvatossá tette. Igaz, az őt legyőző miniszerelnök népszerűsége azóta jócskán esett, a kormánypártoké is, ő pedig némi bizonytalanság után gyorsan meg tudta erősíteni hatalmát pártja élén - nem utolsó sorban régi barátjának köszönhetően, aki a kasszakulcs őreként kezében tartotta a pártot. A körülmények tehát jók, most kell kijátszani a hónapok óta birtokukban lévő aduászt és nagyon nem kellene elszúrni - gondolta a vezér. Most nem bakizhat, nem vihet rossz stratégiát, mint abban a fél évvel ezelőtti tévévitában... Szóval időt kell hagynia magának, s csak akkor reagálni, amikor már látja, merre fordulnak az események a nagy durranás után.

Legjobb, ha nincs is az országban. Azzal időt nyer. A pártvezér tehát már a brüsszeli géphez készülődött épp, amikor az a mit sem sejtő motoros futár kikanyarodott a Lendvay utcából. Utóbbi mindössze annyit tudott, hogy négy cím van. És négy csomag. Az egyik a rádióba lesz, a másik az Indexhez, a harmadik az RTL Klubhoz, az utolsót pedig az Origo főszerkesztőjének kell kézbesíteni.

Az illető otthon volt, családi körben. A szép, szeptemberi vasárnapon esze ágában nem volt dolgozni. Nem repesett, amikor telefonon hívták azzal, hogy nemsokára csomagot kap, de átvette a futártól, akinek az arcát sem látta a bukósisak miatt. A csomagban két cédé volt. Az egyik egy háromperces. Betette. „Hazudtunk reggel, éjjel meg este.” A miniszterelnök hangja.

Ez a vasárnap is ugrott: azonnali szerkesztőségi értekezlet! A másik cédén ugyanis ott volt a teljes beszéd. Ennyiben különbözött a csomagja a többiekétől, akik csak a háromperces, a legütősebb mondatokból álló egyveleget kapták meg. Azzal, hogy először az Origo hozhatja a bombasztikus anyagot.

Veszett telefonálás kezdődött a szerkesztőségek között, a többiek már nagyon hozták volna, de végighallgatni az egész anyagot, azonosítani, hogy Balatonőszöd, május 26., frakcióülés, szocikat felhívni, hogy valóban elhangzott-e, ami ott hallható, reakciót kérni a miniszterelnöktől...

Az újságírói munka időigényes. Egy fontos pártember forró dróton volt a rádió vezetésével, a nyomás egyre nagyobb lett utóbbiakon is, na, mikor hozzátok már, mikor... Az Origo cikke majdnem készen volt már, a rádió viszont nem bírt tovább magával, beelőzött. Délután volt még, amikor lejátszották a három perces kis részt. „Végighazudtuk az elmúlt másfél-két évet.” „Böszmeség.” 

Én ekkor kapcsolódtam bele az eseményekbe és persze fogalmam nem volt a fentiekről – tíz év beszélgetései, kérdezősködése után raktam magamnak össze a sztorit, ami persze lehet, hogy nem is így volt: rengetegen máig nem beszélnek azokról az órákról.

Számomra mindenesetre ez a verzió látszik a legvalószínűbbnek. Azt mindenesetre rögtön tudtam azon a pontosan tíz évvel ezelőtti napon, 2006. szeptember 17-én délután, hogy mennem kell. Kifele. A Parlament elé. Nem szólt senki. Sőt. Amikor úgy ötödikként vagy hatodikként kiértem a Kossuth térre és összefutottam egy fideszes cimborámmal, mutatta a telefonján a körsms-t. „Senki ne csináljon semmit, senki nem szervezhet semmilyen megmozdulást a párt nevében.” Valami ilyesmi volt, pontosan már nem emlékszem.

Lényeg, hogy a nem sokkal később lábra kapó balos pletyka ellenére, hogy ugyanis a Fidesz szervezte a „csürhét”, semmi sem volt igaz. Aznap biztosan nem. A Fidesz vezetése ezekben az órákban jóval tanácstalanabb volt, mint az a legfeljebb háromezer felháborodott állampolgár, aki aznap késő estére a Parlament elé gyűlt.

Mi legalább üvöltöztük már, hogy „Gyurcsány, takarodj!” Talán az első „Gyurcsótány”-ok is beleszálltak a pesti éjszakába. Szervezettség ebben nem volt semmi. Tíz éve az első néhány ezer embert az vitte ki a Kossuth térre, amit Sólyom László „morális válságként” írt le. A Fidesz itthon lévő vezetése tudtommal eközben gyorsan összerántott azért egy találkozót, a Viktor híján rangidős Kövér László pedig kifejezetten hűteni igyekezett a kedélyeket. Csapdát szimatolt, titkosszolgálati akciót, amelyet Gyurcsány szervezett, épp azért, hogy balhé legyen, amelyet aztán majd szépen megold. Sokakat meglepett a beszéd és a helyzet. Viktort hívták Brüsszelben, mit tegyenek. Semmi hirtelent nem tettek.

Én eközben csak álltam naivan a Kossuth téren és hittem a demokráciában. Abban, hogy annak van morálja. Ma már nagyon ciki ez a gondolat a jobboldalon, de akkoriban még erre a morálra hivatkozott a Fidesz is, ez alapján utasította el Gyurcsány átverős eljárását. Máskülönben nem is tehette volna.

A demokráciamorált persze elég nehéz körülírni, de az alapja az, hogy a hatalom a népé, a népet tehát nem verjük át a hatalomért. Vagy ha mégis, aztán ez kiderül: behúzzuk fülünket és farkunkat, aztán benyújtjuk a lemondást.

Nem azért, mert jogilag kötelező. Nem kötelező. A demokrácia morálja nem írott törvény. Nem törvényellenes az sem, ha az ember megcsalja a nejét. Mégsem helyes. Meg aztán ha egyszer csak bekerül az asszony postaládájába egy cédé, amelyen a férjecske erőteljes lihegések közben igyekszik csitítani a visítozó titkárnőjét, akkor azért valamit illik tenni. Lehet hazudni is. Az nem is úgy volt.

Gyurcsányék tíz éve ezt az utat választották. Igazságbeszéd. Az elmúlt 16 évről beszélt. Arról, hogy az egész politikai elit hazudott. Aha. Persze. Az meg ott a felvételen nem is Gizike. És nem is kéjes sikongatás az, csak szálka ment az ujja alá. Szálka. Ujj alá. Persze. 

Ma van pont tíz éve, hogy Gyurcsány Ferenc hozhatott volna egy jó döntést az életében. Vagy ha ő ilyenek ellen be van oltva, hát legalább az akkor még létező SZDSZ, a koalíciós partner lehetett volna egy kicsit demokrata. Elengedhette volna az őszödi rétor kezét. Jobban jártak volna. Talán még ma is léteznének. A Jobbik meg nem létezne talán, de legalábbis nem a második legerősebb pártja lenne az országnak ma. És persze fideszes kétharmad sem lett volna valószínűleg soha, ha akkor Gyurcsány demokrataként viselkedik. Módja sem lett volna a Fidesznek arra, hogy az elvekkel különösebben nem törődve a pillanat uralásának könyörtelen taktikáját alkalmazza csupán. 

Tíz éve ezen a napon Gyurcsány Ferenc meghozhatott volna egy döntést. Elmulasztotta. Abból az éppen tíz éve elmulasztott döntésből nőtt ki az a Magyarország, amely ma körülvesz bennünket. Amelyben magát komolynak tartó ember nem hisz már naivan politikai elvekben, morálban, láthatatlan, íratlan alkotmányban.

Boldog 10. születésnapot, Őszöd utáni Magyarország!

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr4211716681

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bircaman maxval szerkesztő · http://bircahang.org 2016.09.17. 12:34:17

Gyurcsány 2006-ban egyszreűen hatalmas öngólt rúgott saját magának.

Az alapgondolata természetesen helyes volt, de elfelejtette, hogy a kommunizmus és a demokrácia körülményei egészen mások, ugyanazok a módszerek nem működnek. A kommunizmusban bevált módszer volt ugyanis a hivatalos kiszivárogtatás. Csak hát ott a legrosszabb reakció sem lehetett több, mint intenzív morgás. A demokráciában viszont a szabad véleménynyilvánítás mellett súlyos következmények is lettek.

Tehát Gyurcsány tartott egy színpadias, direkt túlzó beszédet, majd azt kiszivárogtatta. A cél az volt, hogy megszerezze a teljhatalmat az MSZP-ben, s a pártból egy teljes mértékben jobboldali, liberális szervezetet alakítson, ugyanis még mindig voltak az MSZP-ban hangok, akik ezt ellenezték.

Az eredmény ismert: Gyurcsány csúnyán megbukott, s Orbánnak kétharmadja lett.

Bloodscalp 2016.09.17. 14:50:46

Tény hogy ha az mszp mondjuk jól kormányzott volna éveken át, és loptak csaltak hazudtak éveken átnem került volna sor erre a beszélgetésre, és senki a világon nem fogott puskát fletó fejéhez hogy ilyen hülyeségeket mondjon. Plussz ilyen hülye volt hogy kiadta valaki.

Dehogy még mindig ezen megy a rugózás:) Amikor nettó 6 éve lopás csalás hazudozás szintjén 3x-5x-10x szintre emeltek mindent viktorék. De végülis igaz...demokráciamorál...le kell mondani:) Meg az örök kérdés..hát kire szavazzon az ember, hát nem szereti itt senki a fideszt,de hát jöjjenek vissza ezek?

:)

Bell & Sebastian 2016.09.17. 15:03:34

@bircaman maxval szerkesztő: Kollektív önkritika volt a divat, a bűnös kiállt az elvtársai elé és elsorolta hibáit, majd várta a büntetést vagy feloldozást. Ennek dramatizált változata a bírósági eljárás, demonstrálandó, hogy a kommunista éppúgy lakol, mint a proli. Majd jött a konstruált előadás a népnek, ahol már az sem számított, bűnös vagy nem, lényeg az, hogy szépen virítson a Szabad Nép címlapján, Révai elvtárs napját bearanyozandó.

Csak úgy mondom, marxistáék gátlástalanul merítettek a keresztény üdvtörténetből, csak az övék annyira hasonlított az eredetire, mint kotlóskaki a tojásra, aki szagolt már ilyet-olyat, az megjegyzi egy életre.

Szerintem ki kéne próbálni, hogy ez boldogul-e belülről a fedőkővel?

Virág et. 2016.09.17. 15:07:16

"Lényeg, hogy a nem sokkal később lábra kapó balos pletyka ellenére, hogy ugyanis a Fidesz szervezte a „csürhét”, semmi sem volt igaz. Aznap biztosan nem. "

Az a pletyka nem is "aznapról" szól, András. Az a pletyka egy másik napról szól... De tudod te ezt nagyon jól.

" a népet tehát nem verjük át a hatalomért. Vagy ha mégis, aztán ez kiderül: behúzzuk fülünket és farkunkat, aztán benyújtjuk a lemondást."

Ó, Istenem. Ha most lenne időm, becopyznám azt a számtalan esetet, amikor A-t mondtak és B-t csináltak az Orbánék az elmúlt években. Már running joke lett ez a NER-ben, ha valamelyik kormánypárti politikus kiáll és azt mondja FEHÉR, akkor mindenki tudja, hogy valójában az FEKETE.
Valahogy mostanában nem indultál meg te sem a Parlament elé. Meg mások sem. Hogy lehet.

"Nem törvényellenes az sem, ha az ember megcsalja a nejét."

:) Már azt hittem, a mandi elhallgatja a híreket és csak Kóka meg Veres (egyébként jóval kevésbé problémás) nőügyeivel foglalkozik. De végre csak elértünk az MNB-hez is. :)

"titkárnőjét"

Nemzetközi szakmai titkárát. Szívesen.

" nem is Gizike"

Zitácska. Tessék már jobban figyelni a részletekre.

" Abból az éppen tíz éve elmulasztott döntésből nőtt ki az a Magyarország, amely ma körülvesz bennünket."

Igen, a Gyurcsány miatt ilyen a Fidesz. Nem tehetnek mást, mert a Gyurcsány. Lehetnének tisztességes emberek, ohne Voldemort meg felcsúti piramis-park és társai. De akkor, 2006-ban jött a Gyurcsány és ma már nincs más választás, mint havi egymillióból százmilliós lakásokat vásárolgatni családi összefogásból. Ez van.

Szemét Gyurcsány a hibás itt is. Szegény fideszkék csak mennek a folyással, nem tudnak mit tenni. Próbálnának ők nem lopni, de aztán mindig felsejlik előtt Őszöd Szelleme és már nyúl is a kéz a borítékért.

GNDL 2016.09.17. 15:28:06

„a nem sokkal később lábra kapó balos pletyka ellenére, hogy ugyanis a Fidesz szervezte a „csürhét”, semmi sem volt igaz”

De ma amikor már ugyancsak szervezetten tűnnek fel a Fidesz érdekei, politikai céljai mellett (Választási Iroda - választási csalás, Városliget - civil demonstrálók demokratikus jogainak erőszakos korlátozása), akkor azért egyre világosabb, hogy kik álltak akkor is és ma is a kopasz hungaristák mögött...

Egyébként túl sok minden nem változott azóta sem. Megint dübörgünk, nagy a jólét, fél Európa minket irigyel... már csak egy kiszivárgott beszédre várunk. Ami csoda, hogy eddig nem jött, bár én sem most jönnék elő vele... :)

Pelso.. 2016.09.17. 15:36:58

Az agyontematizált nemdöntés előtt te hittél elvekben,morálban stb?
Ma pedig már mindegy, ugye.

Veder1 2016.09.17. 15:52:11

Ugyan! Az oszodi beszed fele felhorgadas harom dologrol szolt:
- Gyurcsi csunyan beszelt az orszagrol ("kurva orszag" vo. "Szidtad az anyaaaamat?!")
- Gurcsinak olyan utnivaloan okoskodo belvarosi ertelmisegi feje van, ami az ultrakbol kihozza az allatot (bezzeg, ha lett volna egy kover nagy bajsza! )
- nem Orbinak hivtak a mimiszterelnokot

A tobbi magyarazat mind csak puder...

jose maria padilla · http://gozdom.blogspot.com/ 2016.09.17. 17:28:23

a szerző elmehet a picsába, és bassza meg a morális demokráciáját, és úgy siránkozzon, hogy júj a gyurcsány miatt lett náci kétharmad.

és újból felszólítom a kormányt és titkos csápjait, hogy radírozza le ezt a stumpfot a sajtópalettáról!

TG69 2016.09.17. 18:13:30

Nocsak, eddig nem ugy volt, hogy a fidesznek nincs koze a botrany kirobbantasaban? Ez nem a nep atverese, hogy hazudnak ejjel, nappal? Informaciot hallgatnak el es mindezt ugy, hogy a varhato nihilista (rendet felborito) kovetkezmenyeket leszarjak a hatalom erdekeben? Hogy ezek utan csoda-e hogy a ballib ilyen antipolgari zavargasokban nem akart resztvenni, nem akart tamogatni, hogy erezte a demokracia moralis feladasat? Hogy neki ami most van az nem ujdonsag, hanem a vart orbani kiteljesedes? Hogy ti voltatok az elmult 6 ev hulyei?

tnt 2016.09.17. 19:15:13

"Gyurcsányék tíz éve ezt az utat választották. Igazságbeszéd. Az elmúlt 16 évről beszélt. Arról, hogy az egész politikai elit hazudott. Aha. Persze. Az meg ott a felvételen nem is Gizike. És nem is kéjes sikongatás az, csak szálka ment az ujja alá. Szálka. Ujj alá. Persze. "

Hát lehet gyurcsótányozni.. de ez már történelem... és fletó leírta, kiírta magát mindenhonnan .... azonban igazán szomorú módon a fityesz és bértollnokai ebből sem tanultak.. morált mantráznak ami csak az utolsó pár hét történéseit nézve és a gizikét zitácskára cserélve stb. ... MNB, más hatalmas lopásokat nem is említve hiteltelen...

"És persze fideszes kétharmad sem lett volna valószínűleg soha, ha akkor Gyurcsány demokrataként viselkedik. ..... "

Valószínűleg ezért sem tud a lopásban önkontrollt gyakorolni az éppen regnáló garnitúra... soha vissza nem térő alkalom, főként ha 2020 után a pénzcsapok berozsdásodnak.... :-)

"Tíz éve ezen a napon Gyurcsány Ferenc meghozhatott volna egy döntést. Elmulasztotta. Abból az éppen tíz éve elmulasztott döntésből nőtt ki az a Magyarország, amely ma körülvesz bennünket. Amelyben magát komolynak tartó ember nem hisz már naivan politikai elvekben, morálban, láthatatlan, íratlan alkotmányban.

Boldog 10. születésnapot, Őszöd utáni Magyarország!"

Sajnos írt és 20x módosított fityesz alkotmányban sem... az a baj mind a fleto mind a fityesz egy selejtes politikai garnitúra... és a Mikszáthi magyarisztán hű tükörképe...

Jolka40 2016.09.17. 19:16:58

Miért nem lájkolta ezt senki eddig?

Netuddki. 2016.09.17. 19:37:50

Már majdnem elmorzsoltam egy könnycseppet.

Bandikám! Most miért nem vagytok az utcán? 1000-szer több okotok lenne tüntetni mint 2006-ban...

Kármentő 2016.09.17. 19:38:00

Örüljünk Gyurcsinak. Szükség van a hasznos/kretén seggfejekre. És köszönjük meg neki, hogy lassan megszűnik Mo.-on a baloldal. Jó is ez így! :D

Netuddki. 2016.09.17. 19:43:40

Azért közben a rongyrázó tolvaj banda focista berkekből is kapja a sallereket:
index.hu/belfold/2016/09/17/reagalt_a_nemet_labdarugo-szovetseg_kover_ozilezesere/

Tanuljatok egy kis kulúrát! Ízlelgessétek:
"A német labdarúgó-válogatott kiváló példája annak, miként lehet sikeres az integráció. A játékosok azonosulnak Németországgal és értékeivel, és a pályán mindent beleadnak az országért. A foci egyesíti az embereket, függetlenül azok nemétől, életkorától, etnikai hovatartozásától, vallási meggyőződésétől vagy bőrszínétől. A toleráns és nyílt társadalom jellemzője, hogy meghagyja minden embernek a szabad választást azzal kapcsolatban, hogy akarja-e énekelni a himnuszt, vagy sem.

A himnusz éneklése önmagában nem fokmérője annak, hogy valaki milyen közel érzi magához a hazáját, és milyen erősen azonosul vele"

A parlamenti házmesternek meg üzenem, a tisztelet nem automatikusan jár, azt ki kell érdemelni...

GNDL 2016.09.17. 20:26:20

@Kármentő: "lassan megszűnik Mo.-on a baloldal"

A radikális baloldali Fidesszel együtt? :)

recommented 2016.09.17. 20:31:37

Akkor még nem gondoltam így.

De ma már látom, hogy az őszödi beszéd, a 2006-os rendőri brutalitás, a tragikus MSZP-s kormányzás, a mindent átszövő korrupció a kutya fasza nem volt ahhoz képest, ami most történik az országban.

Több nagyságrenddel változott minden. A demokratikus intézményrendszer tervszerű erodálástól kezdve az intézményesített lopáson át a hűséges káderek elvtelen jutalmazásáig. Nagyjából elértük a mélypontot, egy kicsivel lehet még többet lopni, egy kicsivel még lehet cinikusabbnak lenni, egy kicsivel még lehet jobban gyűlölködni, de már nem sokáig.

2018-at hozni fogja a Fidesz, 2022-ben pedig ótvar nagyot fog bukni, és eltűnnek azok, akik hatalomban voltak. Lesz, aki visszavonul, lesz, aki egy kényelmes cellába. Addig megszűnik az MSZP, megszűnik a DK, jelentéktelenné válik a Jobbik, és talán 32 év elteltével lesz esély arra, hogy legalább valami működő demokráciaféleség létrejöjjön itt a keleti ugaron.

Ha úgy vesszük, ehhez hozzájárul az őszödi beszéd is, mert az zúzta szét az MSZP-t, és közvetetten az fogja a Fideszt is, mert ha nincs 2/3, talán soha nem derül ki, mire képes ez az egykor még szimpatikusnak tűnő párt.

Pelso.. 2016.09.17. 21:06:43

@Kármentő: Valóban, ha ő nem qúrja el, soha nem lett volna a MET biznisz, az EXIM bank bulik, a sor csaknem végtelen. S ezekhez képest a baloldal megszűnésének jelentősége semmi.

feketeesfeher 2016.09.17. 21:12:44

Tényleg, Stumpfnak is annyi jutott csak ma eszébe, hogy "Gyurcsány a hibás".

Nem unalmas még?
:)))

Szindbad 2016.09.17. 21:20:09

Mindenki menjen el szavazni! Magyarország jövője a tét!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

feketeesfeher 2016.09.17. 21:25:57

@Szindbad:

Megyek szavazni, egy szépen kidekorált érvénytelen lesz.
:)

sztd 2016.09.17. 21:49:02

"Amelyben magát komolynak tartó ember nem hisz már naivan politikai elvekben, morálban, láthatatlan, íratlan alkotmányban."

Pedig jobban tenné, ha hinne. 10 éve ez a dolog, amiben nem kellene hinni, egy komplett politikai oldalt tett tönkre. Mivel ott komoly emberek voltak, akkor ezt nem hitték el, hálából szét is trancsírozták az egész bagázst 2010-ben. Azóta is keresi a darabjait, és magyarázza, hogy de hát a másik is!
Szóval még Stumpf András sem hisz a szemének. :(

Régóta mondom, hogy kétféle ember létezik. A gyerekes és a komolytalan. Aki nem gyerekes, az komolytalan (akkor is, ha komolynak tartja magát).

picur3ka 2016.09.17. 22:21:04

@GNDL:

Ugyan! Én annak idején (állást ad a bukott Megyónak, az azonnal hátbaszúrja, stb.) reméltem, hogy Orbán végre talán megtanulta, hogyan kell ezekkel bánni. Hálisten, ha igen.

Valami okos nikk itten írta egyszer: olyannal nem lehet kártyázni, akinek mindig hét ász van az ingujjában.

picur3ka 2016.09.17. 22:22:06

@Jolka40:

Mert egy rendkívül buta, lényegtelen írás. Épp akartam szóvá tenni.

Ad Dio 2016.09.17. 22:58:34

"Abból az éppen tíz éve elmulasztott döntésből nőtt ki az a Magyarország, amely ma körülvesz bennünket."

Ezt tíz éve vallom. Kevesen hiszik el.

"Én eközben csak álltam naivan a Kossuth téren és hittem a demokráciában. Abban, hogy annak van morálja. Ma már nagyon ciki ez a gondolat a jobboldalon, de akkoriban még erre a morálra hivatkozott a Fidesz is, ez alapján utasította el Gyurcsány átverős eljárását. Máskülönben nem is tehette volna."

Ez is nagyon igaz. Ma nem lenne mire fel...

GNDL 2016.09.17. 23:01:20

@picur3ka: Nem értelek titeket...

Antall, Boross, Horn, Orbán, Medgyessy, Gyurcsány, Bajnai, Orbán... az állítólagos rendszerváltás utáni miniszterelnökeitek. Nincs az, hogy ez szemben áll azzal, az meg amazzal... mikor veszitek észre, hogy ez ugyan az a csapat?! :) Elmaradt a rendszerváltás, hahó... nincs lusztráció, nincsenek feltárva az állambiztonsági iratok, nem lettek kizárva az egykori kommunista talpnyalók a közéletből, sosem volt hogy akik addig voltak utána ne legyenek... főleg nem lett megszámolva a vagyon, 47-90 közt, azután meg főleg nem... Egyáltalán nem vagytok hitelesek. Kollaboránsnak tűntök. :)

picur3ka 2016.09.17. 23:06:23

@GNDL:

Így igaz. Bajnait ki kell venni, s akkor kész: mind felfedezi, hogy a 'liberálisok' lopnak, csalnak, ölnek, mintha nem lenne holnap.

'miniszterelnökeitek' Te milyen nemzetiségű vagy?

GNDL 2016.09.17. 23:24:34

@picur3ka: „miniszterelnökeitek”

Sosem fogom elfogadni az ostoba döntéseiteket... hidd el, pár év és ti is le fogjátok tagadni, hogy valaha is... :)

picur3ka 2016.09.17. 23:37:37

@GNDL:

Dehogy. Nekünk az ilyenekkel van bajunk, mint Te: 'a miniszterelnökeitek', akiknek nincs hazája, csak pártja. Legfeljebb.

GNDL 2016.09.17. 23:43:35

(na még egy kurucinfós turbószittya seggfej)

Kovacs Nocraft Jozsefne 2016.09.18. 00:02:14

@jose maria padilla:

"és újból felszólítom a kormányt és titkos csápjait, hogy radírozza le ezt a stumpfot a sajtópalettáról! "

Jujjuj, felszólítod, mi? Ettől aztán beszarik a kormány, mi?

tarackos 2016.09.18. 00:03:01

"Én eközben csak álltam naivan a Kossuth téren és hittem a demokráciában. Abban, hogy annak van morálja."

Aztan eltelt par ev es ma mar ki tudja hol allsz...

HaCS 2016.09.18. 00:14:01

Bár lehet megfeszítenek érte, de ki kell mondanom:

Akkoriban Gyurcsány egy teljesen vállalható értelmes figura volt.

Kissé hiperaktív, és hihetetlenül naív. Egy valódi kirakatfigura. Ellenben volt benne lendület, és voltak ötletei (Beszélek a 2004-2006-os időszakról). Csak rettentően túlbecsülte a képességeit, és lehetőségeit, amikor elhitte (vagy elhitették vele), hogy ő az aki megváltoztathatja a fél évszázados mutyigyárat, amit MSZP néven ismert a társadalom. Mert valljuk meg őszintén, azt ugye senki nem gondolja komolyan, hogy Gyurcsány (4-5 év tagsági múlttal) hozott akkoriban komoly döntéseket a kormány vagy az MSZP politikájáról, irányvonaláról (névleg persze, mint miniszterelnök igen, de erről még később...). Egy kemény belső, ill. koalíciós harc folyományaként lett miniszterelnök Medgyessy hmm... távozásakor.
Aztán meg elküldték egyetemlátogató körútra meg a jóisten tudja hová.
Csak hát a választások után elkövette azt a súlyos hibát, hogy azt gondolta, billentek annyit az erőviszonyok (meg a a gazdasági kényszer), hogy rendszerszintű változásokra késztesse az ősmamutot.
De nem billent, és a fal adta a másikat. Méghozzá olyat, hogy Gyurcsány azóta is olyan, mintha önmaga paródiája kívánna lenni, és egyébként egy pszichés vizsgálat sosem árthat (véleményem szerint, bár nem vagyok orvos).

Végigolvastam megint az egész beszédet, és csak csettinteni tudok. Hát tegye fel a kezét, aki nem olvasta volna rá szívesen annak a mutyista kompániának az arcára azt a szöveget!
Adott politikai kontextusban nézve minden szava érthető egy olyan embertől, aki úgy érzi nincs vesztenivalója.

Aztán kiderült, hogy mégis van bőven.

Mindenesetre abban egyetértünk, hogy ha komolyan vette volna amit mondott, azonnal le is mond, mert mégiscsak az ő neve szerepelt a papírok alján, és ennek a súlyával is tisztában volt. Másrészről ugye a párt belső helyzete ismeretében inkább írnia kellett volna könyveket.

Mindenkinek jobb lett volna.

BiG74 Bodri 2016.09.18. 00:43:22

Nem a fityisz holdudvara szervervezte a csűrhét. Nem hát, hazudj másnak az arcába bele ilyen ordenáré módon.

picur3ka 2016.09.18. 00:54:21

@GNDL:

A jelzőzés helyett inkább válaszoljál a kérdésre: te milyen nemzetiségű vagy, hogy neked ezek nem miniszterelnökeid és akkor milyen alapon tekintsünk téged, vagy van neked állampolgárságod egyáltalán?(ha van)

picur3ka 2016.09.18. 00:56:47

@Kovacs Nocraft Jozsefne:

Ne butáskodjék!

1. Padilla egy tényező

2. A diktatórikus Fidesznek a csápja rajta van az állampolgár véleményén, minteey érdekli őt az

picur3ka 2016.09.18. 01:00:51

@tarackos:

Lol.

Te tudtad valaha, hol áll?

picur3ka 2016.09.18. 01:02:11

@HaCS:

Igazad van, menjél el a túróba.

picur3ka 2016.09.18. 01:04:05

@BiG74 Bodri:

Elnézésedet kérem, de ebben pl. teljesen igaza van. Kössél bele valami másba, nem a tényekbe.

BiG74 Bodri 2016.09.18. 01:15:37

@picur3ka:
El van nézve, meg a tényeid is.

picur3ka 2016.09.18. 01:40:36

@BiG74 Bodri:

Ha a tények nem érdekelnek, akkor nem kell bele se szólni, egyáltalán.

BiG74 Bodri 2016.09.18. 01:53:31

@picur3ka:
Kérlek alássan rendben, úgy is korán van még a mesedélutánhoz.

William Kidd 2016.09.18. 06:09:56

Jo cikk, nincs is mit hozzatennem. En csak 19-en csatlakoztam a tuntetesekhez, ami utana honapokig, evekig tartott. Ma ez mar tortenelem, a legmeghatarozobb kovetkezmenye a 2010-es Fidesz 2/3, kiderult hogy a gatlastanansag nem partfuggo.

William Kidd 2016.09.18. 06:20:46

@William Kidd: *gatlastalansag, mocsok, korrupcio, cinizmus.

Egyik kutya, masik eb. Ez az egesz parlamenti csurhe koztorvenyes ganaj. Na ha erre rajon 50%+1, akkor lesz esely barmilyen valtozasra Magyarorszagon.

ob.szerver 2016.09.18. 07:43:00

Az öszödi beszéd jelentőségét a két év múlva bekövetkező világgazdasági válság nagyította fel és helyezte más dimenzióba. Ha az nincs, akkor a szoc-lib lehozta volna a 8 évét egy átlagosan évi 3%-os gazdasági növekedéssel (most mennyi is?), egy 52%-ről kb. 65%-ra emelkedett államadóssággal, és egy tisztes 2010-es vereséggel. De jött a válság, és a közvélekedésből már senki sem tudja kiírtani az olyan, főleg a fideszes propaganda által táplált, de igazságként általánosan elfogadott marhaságokat, hogy Öszöd miatt lett 2/3, meg hogy gyurcsányahibás mindenben.

röf 2016.09.18. 07:52:54

@Tibi !:
Hát már miért lenne ezerszer több okunk tüntetni most, mint 2006-ban?
Szarabbul élsz?

Virág et. 2016.09.18. 08:01:45

@feketeesfeher: Ebből él a fidesz 10 éve. Már 5 éve is dögunalom volt, de a birkáknak ennyi elég.
Meg egy kis migrizés és már szuper is a 111 ezer forintos havi fizu, mesés a 47 ezer forintos közmunkabér és csodálatos a magyar életszínvonal. Tényleg, minden rendben. Csak a szíriaiak ne jöjjenek hajdúbüdöskére, az hiányzik még a földi mennyországhoz.

bircaman maxval szerkesztő · http://bircahang.org 2016.09.18. 08:49:39

@Bloodscalp:

Ez a ballib jelszó, hogy "mi kevesebbet loptunk" nagyon nem működik...

bircaman maxval szerkesztő · http://bircahang.org 2016.09.18. 08:54:34

@Tibi !:

Nincs ok tüntetni, az alapvető dolgokban az irány helyes. Másodlagos okok vannak, de azok miatt tüntetni butaság lenne.

bircaman maxval szerkesztő · http://bircahang.org 2016.09.18. 08:59:57

@GNDL:

Mo-on a bal és jobb mást jelent, mint nyugaton.

Ha nyugtaon lennénk, Gyurcsány egy jobbos liberális párt lenne, a Fidesz meg balos néppárt.

Pelso.. 2016.09.18. 09:01:38

@bircaman maxval szerkesztő: Ok, tegyük fel, hogy ugyanannyit.
Csakhogy: mandiner.hu/cikk/nincs_lopas_a_valasztasok_utan
A nincs az itt nullát kellene, hogy jelentsen.

Kiss Árpád 2 2016.09.18. 09:02:09

@röf: nagyságrendekkel, pedig 10 éve ugyanaz a munkahelyem. Közalkalmazott vagyok, akinek 10 eve nem emelkedett a bére

Wolff 2016.09.18. 09:03:21

@Virág et.: Tökéletes. Hogyan lett Őszöd a szabadság, közösség, hagyomány morális fölényének (sőt felsőbbrendűségének) szimbólumából a szabadság, közösség, hagyomány morális önfelmentésének szimbóluma.

Kiss Árpád 2 2016.09.18. 09:06:17

@Szindbad: te meg mi a branerrol beszelsz? Hogy jon ez most ide? Javaslom surgosen alj le a szintetikus drogokkal.

bircaman maxval szerkesztő · http://bircahang.org 2016.09.18. 09:07:30

@Pelso..:

Ez csak választási propaganda. Értelmes ember nem veszi be...

within 2016.09.18. 09:08:35

akkor derült ki mindenki előtt, hogy hazudnak a politikusok????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

drága szerető mennyei Atyám!

röf 2016.09.18. 09:21:59

@Kiss Árpád 2:
Közalkalmazott vagy és tíz éve nem kaptál béremelést.....
Szerintem valaki fölveszi a fizetésed felét, nézz utána.

Október 2. Orbán csőcseléke népszavazni megy 2016.09.18. 09:44:25

Orbánékat az MSZMP rakta oda álellenzékinek, akinek kezdetben az volt a feladata, hogy bemutassák a Nyugatnak, hogy magyarországon nem börtönzik be az ellenzéki hangokat. Később meg már az, hogy egy esetleges rendszerváltás után majd tesével védje az MSZMP-s komcsikat. Mert ki az a segghülye, aki elhiszi, hogy Orbánb meg Kövér azt akarta, hogy a színtiszta MSZMP-s komcsi családjuk börtönben végezze??????
Ma már nem is kell bizonyíték Orbán paktumára a komcsikkal, hiszen az MSZMP egykori vagyona már nála van (a gázszerelőjéhez átjátszva, az összes komcsi tőle kap állami állást, a 3/3-asok aktáit pedig saját kezüleg védi.

kkbk.blog.hu/2013/06/01..

"..az állambiztonsági jelentésekből 1986 augusztusától bizonyítottan kiderül: Horváth István belügyminiszter, az MSZMP KB tagja, aki a jogász szakkollégium igazgatójának: Stumpf Istvánnak az apósa, tökéletes védelmi ernyőt tart a hatalomra törő fiúk feje fölé..."

"..Ha valakinek a tagok közül összeütközése van a törvénnyel, rendőrséggel, ha valakit ki kell hozni a börtönből, Horváth elintézi.
A doktornő (Lévai Anikó, - a szerk.) elmondta, hogy nem számít, ha esetleg lázításért vagy valami másért letartóztatnák a vőlegényét (Orbán Viktort, - a szerk.), mert Horváth azonnal intézkedne és a vőlegénye azonnal szabadulna..."

"..A doktornő elmondta, hogy igen könnyű a dolguk, mert a BRFK-án egyértelműen utasításba adták, hogy nem szabad ezt a szervezetet bántani, csak távolból figyelni kell a ténykedésüket, figyelni kell az események folyását.
Minden bizonnyal ez is Horváth „nyomása” alapján van így a BRFK-nál.
Ezt természetesen tudja a szervezet vezetősége is, így azt csinálnak, amit akarnak...
"

"..a doktornő 1986. szeptember hó folyamán Szolnokon fogja tartani az esküvőjét Viktor nevű vőlegényével és ezen az esküvőn komoly beosztású és egzisztenciájú egyének is meg fognak jelenni. (Többek között a Horváth família.)
Továbbá Horváth Andreáék rózsadombi villája is egy nagy-nagy rejtély. Eddig komoly jelentőségű randevúk színhelye volt. A doktornőt idézve: „országos jelentőségű randevúk színhelye…”

Herr Stacheldraht Leger 2016.09.18. 10:00:05

@Szindbad: lehet jelentkezni fociakadémiára, közmunkásnak, szalagmunkásnak. problem?

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2016.09.18. 10:11:35

"Lehet hazudni is. Az nem is úgy volt.

Gyurcsányék tíz éve ezt az utat választották. Igazságbeszéd. Az elmúlt 16 évről beszélt."
Azért, ha elolvasod azt a beszédet, akkor abban igenis van egy csomó olyan kritika, ami nem magára az MSZP-re vonatkozik, hanem azokra a viszonyokra, amik létrejöttek a rendszerváltás után.

Én, amikor meghallottam ezt a beszédet, örültem neki. Engem nem lepett meg az, hogy azt mondja, hogy hazudott, meg hogy elkúrták. Ezt lehetett tudni előtte is (sőt, nem is ő volt az első), viszont az, hogy kimondja, sőt már az is, hogy egyáltalán tudatában van neki, azzal a reménnyel kecsegtetett, hogy valami változni fog.
Aztán kialakul a botrány és azt gondoltam, hogy le kellene mondania. Nem azért, mert demokráciamorál meg ilyesmi, hanem mert a miniszterelnöki pozíció egy közjogi méltóság. Egy autoritás. Nem lehet valaki autoritás, úgy hogy ha ennyire kompromittálódott.

Most így 10 év elteltével meg kimondottan azt kívánom, hogy bár megtette volna. Akkor már rég túl lennénk a Fideszen. Igaz, közben lett volna egy államcsőd, mert a pénzügyi buborék idején nyomták volna Matolcsy banknyomorgató, keresletoldali élénkítő marhaságát, meg bevezették volna a 14. havi nyugdíjat, ahogy ígérték, de legalább nyilvánvalóvá tették volna, hogy melyik út nem járható.

Pelso.. 2016.09.18. 10:46:51

@bircaman maxval szerkesztő: Értem, Pokorni választási propagandával etetett, szigorúan a polgári értékrend keretein belül.

Netuddki. 2016.09.18. 10:53:59

@Szindbad: Senki ne menjen el szavazni! Magyarország jövője a tét!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Hogy az orbán is megértse.

TG69 2016.09.18. 10:54:54

@Lord_Valdez: Az van, hogy aki a 3 perces fideszes vagott anyagot ismeri es erre tette fel gyoluletet, annak mar nem lehet elmagyarazni, hogy ez a beszed mert szolt egy reszeben a teljes magyar politikai elitrol. Es ugy latszik azoknak sem, akik ismertek bar a teljes szoveget, de orbanek elso kormanyzasanak sikerei es a szocik gazdpol hibai teljesen eliminaltak azokat a tendenciakat, amik miatt fel magyarotszagnak az elso fidesz kormanyzas elfogadhatatlan volt. Hogy aztan nekunk lett igazunk abbol egyelore ilyen szovegek szuletnek, de itt nem Gyurcsannyal volt a legnagyobb baj, hanem mindig is az mszp-vel es a fidesszel, ezekkel a jaradekvadasz, megelhetesi politikusokkal. Je, a beszed egyik legfontosabb resze ez. A kis Stumpf egyszer majd ezt is le fogja tudni irni :-).

Netuddki. 2016.09.18. 11:04:12

@röf: "Hát már miért lenne ezerszer több okunk tüntetni most, mint 2006-ban?"

Eztet egy elvakult, közismert fidesztroll nem értheti. Mert nem is akarja érteni. Ennyi.

"Szarabbul élsz?"

Kisfácán! Az, hogy nem élek szarabbul, egyedül csak nekem köszönhető, és nem az ostoba, tehetségtelen, tolvaj gazdáidnak.
Viszont! Mivel nem kevés adót fizetek be az államnak, qrvára nem mindegy mire szórja el az orbán rezsim! Stimmt?

Herr Stacheldraht Leger 2016.09.18. 11:04:44

@Tibi !: ha nem mész el szavazni, majd a nap végén ne adj isten szépen helyetted is aláírják a névjegyzéket és leszavaznak helyetted. szóval tessék elmenni, igen/nem/érvénytelen opcióval, vasárnapi séta úgyis egészséges.

Herr Stacheldraht Leger 2016.09.18. 11:05:24

@Tibi !: majd kicenzúrázzák az mtva-nál, semmi gond

Netuddki. 2016.09.18. 11:05:52

@bircaman maxval szerkesztő: Ocsmány bulesz birkaszar, ne szólj hozzám! Én se szólok hozzád!
A közismert fidesztrollok között te vagy az egész fekália legalja. Haggyál békén a baromságaiddal!

Netuddki. 2016.09.18. 11:11:27

@Herr Stacheldraht Leger: Aztán mi a biztosíték, hogy nem cserélik ki az "érvénytelen" szavazólapodat? Ne gyere te is a hülyeségekkel!

Gondolkodjál már bazmeg! Ha elmész és aláírod a részvételi ívet akkor könnyen beleszámítanak a részvételi arányba. Most pedig az lenne a cél, hogy érvénytelen legyen az orbán baromsága. Ha nem mész el, akkor már a jegyzőkönyvet is meg kell hamisítaniuk, aláhamisítani az aláírásodat. Azért ez egy kicsit már neccesebb. Ezért butaság elmenni és érvénytelenül szavazni.

Netuddki. 2016.09.18. 11:13:31

@Herr Stacheldraht Leger: Az eddigi ténykedésüket és hírhamiításaikat tekintve egyértelmű.

röf 2016.09.18. 11:16:34

@Tibi !:
Értem. Szóval most jobban élsz. És ezt magadnak köszönheted. Hm...
Mert ki a fsznak kellene köszönni, ha az ember dolgozik, sokat dolgozik, és cserébe több zseton marad a zsebben?
Ma legalább megteheted.
A bokroscsomag idején (meg a havonta meghirdetett gyurcsánycsomagok idején) lehetőséged sem volt, mert az szja elvitte azt, amiről ma eldöntheted, hogy elbszod a teszkóban, vagy bevarrod a szalmazsákodba...

KissGecihuszár 2016.09.18. 11:20:20

Már elnézést; miért a gyurcsánytól vár(t) itt bárki is önkritikát, meg lemondást, amikor a módszerváltás óta egyetlen 1 vezető politikus sem mondott le, tegyen bármekkora faszságot is?! Neem, daragyije drúzja i tavarisi; nekünk, az Istenadta Népnek kellett volna addig csinálni a balhét, ameddig egyrészt full megbénul az egész ország -mint a taxis blokád alatt- , másrészt esetleg levadászni gyurcsányt, illetve az akkori mszp-szdsz korifeusait (igen, a merénylet a bűvös szó, nem mi lennénk az elsők, sem az utolsók,ahol bekövetkezett volna...), csak úgy educativ célzattal, a miheztartás véget az esetleg utánuk következő politikusi készlet számára, hogy amennyiben ők is ilyen és ehhez hasonló (megjegyzem; a fidesz már bőven kimerítette a lámpavasra felhúzás/kényszermunka tábori beutaló keretét, szóval jó lesz vigyázniuk, mert '56-ban is elvarrta a Nép a szálakat, ez most sem lesz másként!!) "böszmeségekkel" nyomorítják meg az országot, a Népet, akkor ez lesz a vége!
@bircaman maxval szerkesztő: te is jobb, ha vigyázol, mert a seggnyaló vazallusok is könnyen a lámpavason végezhetik...

Netuddki. 2016.09.18. 11:24:19

@röf: Idefigyelj kiscsákó! Az imádott orbánodnak ebből a 26 elqrt évből 10 évet "köszönhetnek" a magyar emberek.
Ha nem ezek a tehetségtelen, tolvaj balfaszok lettek volna az ország élén ez alatt a 26 év alatt, hanem olyanok akik nem a saját zsebeiket tömködik, akkor most még jobban élhetnék. Csak mert közelebb lenne a bérem a nyugati színvonalhoz. Szóval ez a "jobban élek" eléggé viszonylagos. Azt hiszed te tetü, hogy az ostoba beszólásaiddal meg tudsz hatni? Kevés vagy te ahhoz bazmeg!

Netuddki. 2016.09.18. 11:26:50

@röf: Ja és még annyit ne feledjünk. Az orbán banda vastagon benne van az EU-s felzárkóztatási pénzek lenyúlásában. Ezek a pénzek ha valóban arra fordították volna amire kapta az ország, itt mindenki jobban élne mint most. Az anyátok keservit, tolvafidesz mosdató banda!

2016.09.18. 11:27:39

Ha gyurcsány 10 éve lemond, akkor a fidesz nyakába szakad a világválság. Szóval a fidesz semminek nem örül jobban annál, hogy 2006-ban gyurcsány a helyén maradt. Így nem csak öszödözni, de válságozni is lehet a másikra mutogatva.

"A demokráciamorált persze elég nehéz körülírni, de az alapja az, hogy a hatalom a népé, a népet tehát nem verjük át a hatalomért. Vagy ha mégis, aztán ez kiderül: behúzzuk fülünket és farkunkat, aztán benyújtjuk a lemondást."
Akkor a fidesz miért is van még mindig hatalmon? És a jobboldali firkászok erről miért is nem írnak?
András, te is ugyanolyan jól tudod, mint az értelmes emberek, hogy ami 2006 óta a fidesznél megy, az néphülyítés és egyetlen célja a hatalom megszerzése majd megtartása és a közpénzek lenyúlása (ugyanez volt már 1998-2002 között is). És ehhez olyanok asszisztálnak, mint pl. te.

2016.09.18. 11:27:39

Ha gyurcsány 10 éve lemond, akkor a fidesz nyakába szakad a világválság. Szóval a fidesz semminek nem örül jobban annál, hogy 2006-ban gyurcsány a helyén maradt. Így nem csak öszödözni, de válságozni is lehet a másikra mutogatva.

"A demokráciamorált persze elég nehéz körülírni, de az alapja az, hogy a hatalom a népé, a népet tehát nem verjük át a hatalomért. Vagy ha mégis, aztán ez kiderül: behúzzuk fülünket és farkunkat, aztán benyújtjuk a lemondást."
Akkor a fidesz miért is van még mindig hatalmon? És a jobboldali firkászok erről miért is nem írnak?
András, te is ugyanolyan jól tudod, mint az értelmes emberek, hogy ami 2006 óta a fidesznél megy, az néphülyítés és egyetlen célja a hatalom megszerzése majd megtartása és a közpénzek lenyúlása (ugyanez volt már 1998-2002 között is). És ehhez olyanok asszisztálnak, mint pl. te.

Netuddki. 2016.09.18. 11:29:37

@KissGecihuszár: "amikor a módszerváltás óta egyetlen 1 vezető politikus sem mondott le, tegyen bármekkora faszságot is?!"

Ajánlom a kavintont. Hát én 2 miniszterelnökre is emlékszem. Az ebből a szempontból lényegtelen, hogy volt némi nyomás is a lemond(at)ásukban.

Netuddki. 2016.09.18. 11:37:24

@Ylim: Ha a gyurcsány 2006-ban lemond és előrehozott választások lettek volna, nem biztos, hogy a fidesz akkor magához tudta volna ragadni a hatalmat. 2/3-al meg 100%, hogy nem.
Az egész hacacáré szerintem abból a célból volt jó, hogy elterelje a figyelmet a fideszes biznicekről, a simicskáról, a kvesztorról és a többiekről, akik a fidesz pénzügyi forrásait biztosították.
No meg arról, hogy a fidesz meg tudja hekkelni a 2010-es választásokat, aminek az eredménye a 2/3 lett, és az hogy ellenőrizetlenül azt tudtak csinálni amit nem szégyelltek. Ebbe meg ugye elég kevés dolog tartozik bele.

KissGecihuszár 2016.09.18. 11:41:29

@Tibi !: Ja, hogy D209 "útelágazdszodszószgásos" peti és már az összeomlás előtti 24. órában fletó "önként" távoztak?! Értem...
Ezzel csupán az a gáz, hogy sem az 1., sem a 2. "önkéntes" lemondásig nem jutottunk volna el, ha az átlagmagyarja nem ilyen segghülye birka, akivel egy ekkora adag szart meg lehet etetni, mint amit ezzel a néppel '90-óta megetettek, úgy hogy a taxisblokád alatt lett volna még esély kiütni a taxisok kezéből a porondmesteri pálcát és ott frissiben 1-2 ex véresszájú komcsi elvtársat an ort und stelle felrángatni a lámpavasakra, akikről bőven tudható volt minden '56 után elkövetett geciségük! (Pl. biszku és pufajkás fogdmegjei, akik akkoriban még épphogy nyuggerkorúak lettek) Neem, ennyi aduász szitut nem lehet büntetlenül elkúrni, mint amennyit a szüleink (mai 60-85 közti generációk), illetve a mi (mai 40-55 közti generációk) elkúrt!

röf 2016.09.18. 11:45:17

@Tibi !:
Nem baj az, ha buta vagy... jogod van hozzá.
Látod, itt demokrácia van.
Milyen felzárkóztatási pénzekről beszélsz amúgy?
Mert azt egy dologra nem lehet elkölteni: olyan termelő beruházásokra, amelyek konkurenciát jelentenek az idetelepült gyártóknak, vagy ide szánt nyugati szarnak.
Viszont térkövet annyit raksz le a Főtéren, amennyit csak akarsz.

Netuddki. 2016.09.18. 12:10:47

@röf: Hazudsz te tolvaj fideszes féreg! Ráadásul saját magad is tudod, hogy hazugság, így még nagyobb féreg vagy.

index.hu/gazdasag/2014/02/12/tiz_eve_dol_a_le/

Sajnos ez a tolvajfideszmentegetés most se jött be.

"Nem baj az, ha buta vagy... jogod van hozzá."

A tolvaj fideszes férgek akarják hülyének nézni itt a jónépet. Ez úgy nem szokott működni, hogy hülyének nézel másokat, aztán lehülyézed őket. Szóval ez se jött be kisfácán.

röf 2016.09.18. 12:31:54

@Tibi !:
Jaaa.. te Indexes blogokon szocializálódsz... akkor mindent értek.
Amúgy feszültnek tűnsz.
Talán egy elgyengülés a fülke magányában jót tenne.

bircaman maxval szerkesztő · http://bircahang.org 2016.09.18. 12:44:48

@Pelso..:

Pokorni politikus, aki a politikai szabályain belül működik. Mi ebben a furcsa?

Bloodscalp 2016.09.18. 12:45:19

@bircaman maxval szerkesztő: az agymenésed ugyan mivel tudod bizonyitani?:) érted, ettől marad egyszerű ötletelés.

és igen, bevállik eddig, hiszen fideszék vígan szétlopják az országot, mert lásd ilyen hülyeséggel terelik el a figyelmet, amíg questor-ügyben van ítélet? nem is lesz.
Mengyi Roland? stb stb stb, akkor miért ne vállna be a dolog? És ez ballib szöveg? Jajjjajajj.

bircaman maxval szerkesztő · http://bircahang.org 2016.09.18. 12:47:37

@Tibi !:

Nyugodj le, édes ballibám, törődj bele: Gyurcsányod nem lesz többé ME, Sorosod pedig nem lesz Moszkva cárja, ez van, elvesztettétek a harcot a nép ellen...

bircaman maxval szerkesztő · http://bircahang.org 2016.09.18. 12:49:15

@Bloodscalp:

Minden párt lop a hatalomban, ez van, pont.

A pártokat eredményeik alapján kell tehát megítélni, s nem mellékes korrupciójuk alapján. Pont.

Bloodscalp 2016.09.18. 12:57:38

@bircaman maxval szerkesztő: Áh, hirtelen beismerése a korrúpciónak:D

Nincs hadsereg hála a kis pufi titkárnőkurónak?Hullanak a betegek eü.-gyben?Szétbaszták az oktatást. stb stb stb...az eredmények. Egy másik titkárnőkuró az ablakon önti ki a milliárdjainkat, pár milliót a kurvája pinájába közben. Jogbiztonság-érdekes ítéletek? a felsorolás hosszan folytatható, persze habzó szájjal szidják Brüsszelt mint minden gond okozóját, közben "az eredményeink" onnan jönnek
euromillioknak köszönhetően.

Majd én is jól megmondom/előírom neked mi alapján kell megítélni egy pártot/kormányt, rendben? Vessző.

bircaman maxval szerkesztő · http://bircahang.org 2016.09.18. 13:03:22

@Bloodscalp:

A ballibek ugyanezt csinálták: tömték pénzzel saját embereiket.

Azaz nem ez a szempont. A Fidesznek elévülhetetlen érdemei vannak az ország szempontjából, míg a ballbek rosszt irányt követtek. Még nemzetközileg is: a ballibek szürke szolgák voltak, míg Orbán nevét egész Európa ismeri.

Pelso.. 2016.09.18. 13:09:57

Politikus, ja. Inkább a light vonal marionett figurája, ilyen is kell.
Pardon, én vagyok elmaradott, hát hogyne férne bele kis közpénzfosztogatás az "eredmények" mögé.
Módosítsuk a Btk-t, pl a munkanélküliség tényleges (tényleges) csökkenése esetén a slepp büntetlenül lenyúlhatja költségvetés adott százalékát, sikerdíjként.
Az eü és oktatás esetében meg természetesen befizet.

bircaman maxval szerkesztő · http://bircahang.org 2016.09.18. 13:20:25

@Pelso..:

A legfontosabb eredmények az irányváltásban vannak. Az első kormány ez 1990 óta, mely felismerte a rendszerváltás hazugságát, a nyugati orientáció károsságát, s korlátozottan, de harcolni próbál a gyarmati igaz ellen.

Ennél pedig nincs fontosabb.

Bloodscalp 2016.09.18. 13:30:44

@bircaman maxval szerkesztő: ezzel a szöveggel elmehetnél a magyar időkbe is:D de mielött előadod hogy viktor színes mint a szivárvány, elmondom hogy fideszéknek nincs buzitagozata, mint pl a AfD-nek:)

tény, viktorunk nevét ismeri ejrópa, kb úgy mint ahogy a szlovák rászólt a minap

Bloodscalp 2016.09.18. 13:33:34

@bircaman maxval szerkesztő: egyszer érdemes volna megnézni csak sacperkábé ki mennyit lopott2002- 2010-ig és most 2010 és 2016 között, bár neked ez most belefér nem? nem ide fizetsz adót? Nem a te pénzed.
Összetartó nemzet vagyunk, összedobjuk nekik a kurvákra, luxushajókra.

bircaman maxval szerkesztő · http://bircahang.org 2016.09.18. 15:58:14

@Bloodscalp:

Lényegtelen. A valóság az, hogy minden ballib és fideszes lopás együtt se teszi az 1 %-át annak, amit a nyugat lop el az országból.

Azaz nevetséges a két tábor egymás elleni vádaskodása, miközben az igazi nagybani rabló ellen szó se merül fel...

Herr Stacheldraht Leger 2016.09.18. 19:22:03

@Tibi !: prüntyikém, a népszavazás érvényességét a leadott érvényes szavazatok száma és nem a szavazás napján megjelentek száma adja. ha meg már ott tartanak valahol, hogy szavazólapokat cserélgetnek észrevétlenül, akkor úgyis megette a fene az egészet, ez ellen pedig az az orvosság, hogy otthon csücsülés helyett egyenest szavazatszámlálónak jelentkezel tetszésed szerinti pártnál. mert ugye nagy divat az ám, hogy gyártják egyesek gőzerővel a konteót a fotelból, hogy ki hekkelt meg kicsodát 2002-ben, vagy 2010-ben, bezzeg ha el kéne menni várostól faluig számolgatni a voksot és reggeltől estig szemmel tartani a dolgokat, akkor pffeeeeej, az túl sok fáradság, inkább konteózás másnap kávé mellett.

pprrrrrutty!

Szindbad 2016.09.18. 19:54:39

@bircaman maxval szerkesztő: "Lényegtelen. A valóság az, hogy minden ballib és fideszes lopás együtt se teszi az 1 %-át annak, amit a nyugat lop el az országból."

Tolod a szokásos baromságaid, aminek köze nincs a valósághoz. Unalmas már.

bircaman maxval szerkesztő · http://bircahang.org 2016.09.18. 20:05:06

@Szindbad:

Attól, hogy egy tény kellemetlen a liberóknak, még nem lesz belőle hazugság...

Pelso.. 2016.09.18. 20:11:09

@bircaman maxval szerkesztő: Amennyiben oly fontos szempont, ideje megkérdezni az embereket, mennyire érzik magukat gyarmatosítva. Mármint külső erők által, a hazai kasztosítás más téma.

Amennyiben a nyugat annyit lop, mit tesz a mai hatalom? Államosít, hogy aztán ő? Komolyan, mire toltátok a kétharmadot, a kisvasútra?

bircaman maxval szerkesztő · http://bircahang.org 2016.09.18. 20:47:21

@Pelso..:

Marhára unom már ezt a liberális csúsztatást...

A liberális út nem jött be, pedig 1990 óta szigorúan követi azt az ország. A nyugat becsapta a régiót. Váltani kell. Pont.

A nyugat ellen nyílt sisakkal nincs esély fellépni.

A kisvasútakon meg utazzanak a fanatikus ballibek, s vitázzanak tizedrangú kérdésekről.

Szindbad 2016.09.18. 21:07:50

@bircaman maxval szerkesztő: A váltás megtörtént, már illiberális demokrácia van idehaza. Látszik az oktatáson, az egészségügyön. Van neked családod? Gyerekeid? Akarsz nekik jó oktatási rendszert, egészségügyet? Hát az illieberális demokrácia nem hozta el számunkra, mérhetően rosszabb a helyzet, mint volt. Hát akkor mi a cél? Azon kívül, hogy pusztuljon a nyugat. A pusztításon kívül, mi a cél?

Laikus Érdeklődő 2016.09.18. 22:12:33

@Szindbad: Ez azért érdekes érvelés, mert az oktatás és az egészségügy mind Kádár (komcsik), mind Horty (nácik) alatt világszínvonalú volt Magyarországon és ez nem 2010-ben kezdett el romlani.

Szindbad 2016.09.18. 22:17:15

@Laikus Érdeklődő: Ez egy marha népszerű városi legenda.

Laikus Érdeklődő 2016.09.18. 22:20:27

@Szindbad: Igaz, pontosítanék: a KÖZoktatásról és a Köz egészségügyről beszéltem.
Vagy az a legenda, hogy nem 2010-ben kezdett el romlani?

picur3ka 2016.09.18. 23:57:48

@Szindbad:

Ugyan! Ami gyerek van, azok taníttatására költeni, kidobott pénz. Igazuk van. Legfeljebb elmeorvosra. De az is hülyeség, az se tud gyógyítani semmit nagyjából.

picur3ka 2016.09.19. 00:01:22

@bircaman maxval szerkesztő:

Sikeres 'Divide et impera!', erről szól a gyarmatosítás.

picur3ka 2016.09.19. 00:02:27

@Szindbad:

Vedd már be a gyógyszeredet, tényleg!

Veridicus76 2016.09.19. 00:27:16

Hazaáruló féreg Gyurcsány! Börtönben a helye!

bircaman maxval szerkesztő · http://bircahang.org 2016.09.19. 05:39:05

@Szindbad:

Az egészségügy és oktatás ilyen 1990 óta, azaz ez bugyuta érv.

Az illiberalizmus egyszerűen azt jelenti: legyen igazi demokrácia, ne csak korlátozott liberális demokrácia.

Herr Stacheldraht Leger 2016.09.19. 06:35:00

"Az illiberalizmus egyszerűen azt jelenti: legyen igazi demokrácia, ne csak korlátozott liberális demokrácia. "

magyarra fordítva:

A háború: béke, a szabadság: szolgaság, a tudatlanság: erő.

NT NT NT NT NT NT NT NT!!!

maroz 2016.09.19. 07:32:12

@Herr Stacheldraht Leger: Találkozott-e már valaki olyan élő emberrel, aki el is tudta mondani azt, hogy mit jelent a "liberalizmus"?

Szindbad 2016.09.19. 08:12:41

@bircaman maxval szerkesztő: Ha lennének gyerekeid, nem gondolnád, hogy ez bugyuta érv.

Pelso.. 2016.09.19. 09:05:57

Miféle liberális csúsztatás? Csak a hatalomnak fontos témában lehet megkérdezni a népet, ugye.
A váltás már megtörtént, remélem, még jobban nem fog eszkalálódni.
A (persze folyamatosan haldokló) Nyugat produkált a polgárainak egy átlag életszínvonalat, nálunk ugyan mit, s egyáltalán miért kell ellene fellépni? Sisakkal meg pláne nem, max. bohócsipkával.

bircaman maxval szerkesztő · http://bircahang.org 2016.09.19. 10:16:18

@Pelso..:

A liberális államok magas életszínvonalának egy oka van: a világ többi részének kizsákmányolása.

Mo. ebben hogyan vegyen részt? Hódítson meg országokat? Ugye, ez nem járható. Akkor meg mi legyen?

Szindbad 2016.09.19. 10:55:56

@bircaman maxval szerkesztő: Amerika Dél-koreába gazdagságot hozott. Nyugatnémetország gazdagságot hozozz Kelet-Németországba. Az autokrata rendszerek jellemzői az elszegényedés, lásd Oroszország, Észak Korea, Venezuela, hogy csak a legnyilvánvalóbbakat hozzam.

Továbbra is alternatívát várnék. Ha Orbán rezsimje így rombolja az oktatási rendszert, meg az egészségügyet, és a nyugdíj rendszert is, akkor mégis mi legyen az alternatívája a liberális demokrata Magyaroroszágnak, ha Orbán nem az.

bircaman maxval szerkesztő · http://bircahang.org 2016.09.19. 11:06:20

@Szindbad:

Dél-Korea egy másik kor terméke. Hidegháború volt, demonstrálni kellett, hogy van dfejlődés a nyugaton kívül is. Egyébként ha ma mondjuk Mo. megpróbálná követne a dél-koreai modellt, kb. 100 eljárás indulna ellene Brüsszelben. A koreai modell tipikusan antiliberális gazdaságpolitika: állami pénzből hízlalt belföldi tőke, a külföldi tőke kirekesztése, stb.

S természetesen a dél-koreai fejlődést egy katonai diktatúra alatt indították el.ű

Azaz nem igaz egyik érved sem.

A jelenlegi modell nem működik, a magyar gazdaság profitja külföldre megy, kinek jó ez?

Herr Stacheldraht Leger 2016.09.19. 17:41:51

@maroz: minden tudja mi a liberalizmus. ellenzői szerint szabadkőmisorosbuzilobbi. támogatói szerint pangloss mester mindenvilágoklegjobbikka mindenkimásfasiszta.

Herr Stacheldraht Leger 2016.09.19. 17:45:13

@bircaman maxval szerkesztő:

"A liberális államok magas életszínvonalának egy oka van: a világ többi részének kizsákmányolása."

nomármost az illiberális államokban meg jellemzően akkor sincs magas életszínvonal, ha történetesen kizsákmányolja saját v. a világ többi részének erőforrásait.

Herr Stacheldraht Leger 2016.09.19. 18:51:09

@bircaman maxval szerkesztő: szóval ha a gonoszlibnyugat mások kárán biztosít jólétet polgárainak és a feltörekvő illib kelet meg mások kárán se ad semmit polgárainak, akkor az beilleszkedés? tessék átgondolni mégeccer, efftárs.

bircaman maxval szerkesztő · http://bircahang.org 2016.09.19. 19:29:15

@Herr Stacheldraht Leger:

Újra kell gondolni az alapokat, nincs kit kizsákmányolni. A liberális elnyomók ideje pedig lejárt. Itt a paradigmaváltás ideje.

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2016.09.19. 19:37:56

@bircaman maxval szerkesztő:
A világért se szeretném holmi valósággal megzavarni az ideológiailag magasan képzett fejed, de ezen országok előbb lettek gazdagok és utána építettek gyarmatbirodalmat (,amire egyébként rá is basztak, mert a gyarmatok inkább viszik a pénzt, mint hozzák). Mint ahogy magad is felismerted: szegény ország nem tud gyarmatosítani. Tehát, triviális, hogy nem a gyarmatosításból gazdagodtak meg.

További ellentmondások ebben a gyönyörű poszt-marxista elméletben:
- Kína, ami belegazdagodott abba, hogy kizsákmányolják
- Vietnam még nem, de folyamatban
- India dettó
- Haiti, amit soha senki nem akart kizsákmányolni, mert lószar nincs ott. Sőt, igazából Haiti fénykora az volt, amikor attól tartva, hogy a németek bázist építenek ott, megszállta az USA.
- Chile, ahol egy diktatúra radikális piac reformokat hajtott végre és a hiperinflációval küzdő szegény ország a térség élére tört
- Lengyelország, ahol radikális neoliberális reformokat vezettek be és láss csodát, a térség élére tört
- Argentína, amelyik nem hagyta magát kizsákmányolni. Ők aztán megmutatták a világnak... hogy hogy lehet tízévente összeomlani. Azóta is abból élnek, hogy hitelt vesznek fel, amit aztán nem fizetnek vissza.
- Venezuela, ahol szintén jól megmutatták. Jelenleg már ott tartanak, hogy ölnek az olyan hiánycikkekért, mint a WC-papír és kiterelik a lakosságot a földekre dolgozni, hogy legyen mit enni
- Kuba, amely megmutatta, hogy kell ellenállni a gaz imperialistáknak. Aztán a rendszeres szovjet segély elapadása után, hogy a patkányhús nem is olyan rossz, ha nincs más. Azóta nincsenek Havannának rágcsálóproblémái.
- Észak-Korea, melynek büszke népe utolsók közt bizonyította, hogy a sztálinizmus működik. Azóta is a kínai élelmiszer segélyek tartják életben.

És, még lehetne folytatni, de felesleges. Te csak higgy továbbra is abban, hogy a szegénység oka a kizsákmányolás és nem a korrupció, a politikai instabilitás, vagy a gazdaság elnyomása.

Herr Stacheldraht Leger 2016.09.19. 20:24:59

@bircaman maxval szerkesztő: kibaszott stadionkisvasútépítő áfaemelő liberálisok.

Pelso.. 2016.09.19. 20:25:13

@bircaman maxval szerkesztő: Nem kell hódítani, de a jelenleginél jóval hatékonyabban prosperálhatnánk.

Való igaz, DKoreában jelentős volt a hazai befektetések aránya, de miért gond ez, nem követendő példa?

Pelso.. 2016.09.19. 20:28:48

@bircaman maxval szerkesztő: Kétségtelen, újra kell gondolni az alapokat. A ner után rögtön és végérvényesen.

Herr Stacheldraht Leger 2016.09.19. 21:07:48

@Pelso..: zöldgárda. első a zöldgárda. még egyszer nem cseszheted el.

bircaman maxval szerkesztő · http://bircahang.org 2016.09.20. 05:52:43

@Lord_Valdez:

"Kína, ami belegazdagodott abba, hogy kizsákmányolják"

Nem zsákmányolják ki. Kínában a gazdaság erős állami kontroll alatt van.

"Lengyelország, ahol radikális neoliberális reformokat vezettek be és láss csodát, a térség élére tört"

Igen, az életszínvonal a magyar kb. 120 %-a. Ez lenne az élvonal?

bircaman maxval szerkesztő · http://bircahang.org 2016.09.20. 05:53:58

@Pelso..:

Nem, a NER jó alap. A lényeg egy: ne jöjjön vissza a liberális kurzus. A NER bukhat akár, nem gond, csak az előző irány ne legyen ismét.

bircaman maxval szerkesztő · http://bircahang.org 2016.09.20. 05:59:07

@Pelso..:

Igen, állami bankok finanszírozták. Ha megtenné ezt Mo., hány perc múlva üvöltene az EU?

Kovacs Nocraft Jozsefne 2016.09.20. 06:58:20

@bircaman maxval szerkesztő:

"Igen, az életszínvonal a magyar kb. 120 %-a. Ez lenne az élvonal? "

Biztos nem, de ahhoz képest, mennyire mögöttünk volt a cocizmus alatt, komoly fejlődés. Más kérdés, hogy ez biztos nem a radikális neoliberális kurzusnak köszönhető, hiszen ugyanígy elénk került Szlovákia is, ahol nem volt "radikális neoliberális kurzus".

Nem ezek az országok törtek előre, hanem mi maradtunk le.

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2016.09.20. 07:28:09

@bircaman maxval szerkesztő:
Ki gazdagodott meg a kínai munkás alacsony bérén?

Az előtt még erősebb állami kontroll alatt volt mégis 1950 és 1978 között 0 növekedés volt. Aztán 1978-tól kezdve kezdték el elhagyni és láss csodát minden egyes elhagyott állami elnyomó lépés után egyre gyorsabban növekedett.

A rendszerváltáskor Lengyelországnak egy zombi ipara volt, 600%-os inflációval, üresen kongó boltokkal.

Valamint az is érdekes, hogy Afrikában csökken az éhezőknek nem csak az aránya, de az abszolút száma is. Ami meglepő valakinél, akit épp zsákmányolnak kifelé...

@Kovacs Nocraft Jozsefne:
Volt, de egy jóval visszafogottabb, a Dzurinda-kormány.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2016.09.20. 07:36:29

@Lord_Valdez:

"Valamint az is érdekes, hogy Afrikában csökken az éhezőknek nem csak az aránya, de az abszolút száma is."

Nem kötözködésből kérdezem, de van erre valami megbízható forrás? Én azt hittem volna, hogy a termelésnél nagyobb ütemű népszaporulat miatt nő az éhezők száma. Vagy ez csak egyes régiókra vonatkozik, de a kontinens nagy átlagára már nem?

Pelso.. 2016.09.20. 08:02:31

@bircaman maxval szerkesztő: Állami és dkoreai tulajdonú magánbankok is. Amennyiben ezek klasszikus zöldmezős beruházások voltak, jelentős adókedvezménnyel bírtak és kiemeltnek minősültek, a helyi "sajátosságok" szerint. (nem, nem annyira, mint nálunk a gázszerelőé)

Ne a bulvárban, nézz utána, nálunk és ma állami bank finanszíroz magán vállalkozásokat jó ideje, eddig mégsem üvölt senki.

bircaman maxval szerkesztő · http://bircahang.org 2016.09.20. 08:13:39

@Lord_Valdez:

Ne viccelj. Próbáljon meg bármelyik külföldi befektető beleszólni a kínai gazdaságpolitikába, 24 órán belül ki lesz repítve az országból minden befektetésével együtt. Nagyon nem liberális az ottani modell. Nem is marxista, ebben igazad van, de ilyet nem is állítottam.

Pelso.. 2016.09.20. 08:37:37

@Herr Stacheldraht Leger: Nem megy. A zöld jelzőnek semmi üzenete nincs a nép számára, max: (kékre) zöldre verlek, ha nem jól viselkedsz. Továbbá 90' óta itt minden ideológiai-politikai platform foglalt, ki lett forgatva, át lett kreálva, szerintem üres a kelléktár. Azt mégsem lehet óriásplakátolni, hogy pl. "mi is csak meg akarunk gazdagodni rajtatok". Habár, kiegészítve: csak fele annyira, mint az eddigiek, s hülyének is csak kicsit nézünk, - sokan elgondolkodnának.

Szindbad 2016.09.20. 10:26:49

@bircaman maxval szerkesztő: Kína minden kapitalista álma, mert szartért-hugyért van a munkaerő. Ki akarna ebbe beleszólni?

bircaman maxval szerkesztő · http://bircahang.org 2016.09.20. 10:35:07

@Szindbad:

Így igaz, viszont bukik a liberális modell: a nagytőkének kuss van a politikában, s kénytelen alkalmazkodni ehhez. Így ez egy teljesen más modell.

A nyugati nagytőke tulajdonképpen segíti a liberális modell szétverését, rövidtávú érdekei miatt.

Bell & Sebastian 2016.09.20. 11:48:27

@bircaman maxval szerkesztő: Bocsesz, hogy belepofizok megint, de az ókeresztény (ortodox-katolikus), eredeti modell a: mindent a mindenségért előbb átalakult valamit valamiért a reformációban, amiből semmit nem adok de mindent akarok lett a neolibsi nihilben.

Elég egyoldalú cserekereskedelmi alap - első ránézésre.

Szindbad 2016.09.20. 12:07:58

@bircaman maxval szerkesztő: Hogy bukik a liberális modell azáltal, hogy a nagytőkésenknek kuss van a politikában? Kinában? Ez egy jó nagy non sequitur, ráadásul a mondat második fele nyilván hamis, Kínában is megvan a szupergazdag réteg, amely össze van fonódva a politikával. Kezdesz fáradni.

bircaman maxval szerkesztő · http://bircahang.org 2016.09.20. 12:18:01

@Szindbad:

Kínában kőkemény diktatúra van. Lehet bármennyi pénzed, nem lesz tőle politikai hatalmad. Hatalma ott 20-30 embernek van, a legfelsőbb párvezetésnek.

bircaman maxval szerkesztő · http://bircahang.org 2016.09.20. 12:19:54

@Bell & Sebastian:

A katolicizmusnak manapság a legfelsőbb szinten jelentkező ferencista áramlata csak azoknak újdonság, akik nem ismerik jól e felekezet történetét.

A katolicizmus alapja az, hogy a vatikáni urak fellázadtak az egyházi tanítás ellen, mely a Szent Hagyományt tette meg az egyetlen forrásnak a hitet illetően. Ezt a Vatikán felcserélte egyetlen ember, a római pápa teljhatalmával, aki így az Egyház fölé került.

Ha azonban egyetlen ember lehet a tanítás letéteményese, miért ne lehetne minden ember is az? A kérdés nem minőségi, hanem tisztán mennyiségi. S pontosan ezt a lépést tette meg az eretnek Luther a protestantizmus megalapításával – egy darab csalhatatlan római pápa helyett lett több millió csalhatatlan római pápa, immár minden ember az Egyház és Isten fölé került. Látszólag óriási különbség, a valóságban nem az.

Persze nem tagadható, hogy a protestantizmus jóval elfajzottabb vallás, sokkal messzebbre távolodott Istentől, ennek oka az, hogy sok ember nagyobb eretnekség felé képes torzítani, mint egyetlen ember. A katolicizmust az is segítette, hogy nem akart nyíltan szakítani sok mindenben az alapokkal. De mindennek ellenére: itt nem jó és rossz harca van, hanem kisebb és nagyobb rossz harca, amiben a nagyobbik rossz a kisebbiknek egyenesági örököse.

A katolicizmus kinevezte a maga római pápáját, azt felszabadította Isten hatalma alól, a protestantizmus pedig minden hívőt felszabadított Isten hatalmától.

A protestantizmus sem volt természetesen a végső lépés. Idővel kiderült, maradt még “rabság”, így a protestantizmus megszülte a liberalizmust. A liberalizmus pedig lassan igyekezett az embert mindentől megszabadítani, mára odáig fajult a liberalizmus, hogy immár a természet hatalma alól is megszabította az embert: lásd pl. a genderelméletet, mely szerint a nem nem biológiai, hanem társadalmi jelenség. A liberalizmus következő tanítása már az lesz, mely szerint az ember belső szervei jogokkal rendelkeznek az emberi egyénnel szemben – hihetetlennek hangzik, de ez a logikus következmény.

A protestantizmus nem más, mint továbbfejlesztett katolicizmus. A liberalizmus nem más, mint továbbfejlesztett protestantizmus. Lassan minden istentelenség ki kell, hogy teljesedjen a nyílt sátánizmusban.

A ferencizmus nem más, mint a katolicizmus nyílt örjöngése Isten ellen.

Szindbad 2016.09.20. 13:01:52

@bircaman maxval szerkesztő: Egyetértek, és kiegészíteném azzal, hogy a kereszténység legnagyobb bűne, hogy tiltja a többnejűséget.

NekemNemEzKell 2016.09.20. 13:57:32

@Október 2. Orbán csőcseléke népszavazni megy:
Az elvtárs nagyon jól csinálja a régi ávós módszer modern változatát. Kár, ( neked!), hogy már egyre többen átlátnak a maszatos szitádon és tudják baromi nagy ostobaság amit beszélsz, vagy hogy mindenki kommunista volt 1989 előtt, csak az MSZP káderei nem! Unalmas már, a kötelezően párttaggá tett emberekre mutogatni, azoknak, akik ezt tették, hogy "lám, ők is komcsik voltak" . Persze az ilyeneknek mint te vagy, a valóság sosem számított! Csak az, hogy mit hazudtok ki belőle!

Bell & Sebastian 2016.09.20. 13:57:37

@bircaman maxval szerkesztő: Súlyos tévedés, mert a katolikus hit alapja hármas:

- Szentírás (Szentlélek sugalmazása = isteni kinyilatkoztatás)
- apostolok munkássága (elődök tanítása)
- Anyaszentegyház szent hagyományai

Az utóbbiba belefér a népi hagyománytól kezdve a magánkinyilatkoztatással bezárólag sok minden.

Ha a harmadikba kívánna belekötni, azelőtt feltétlenül olvassa el Boltzmann doktor linkjét, amit a Kimoderálva -post alatt tett meg a Szűzanya -jelenések teológiai értelmezéséről. Merem remélni, hogy értelmezni is képes.

Nem úgy van ám az, hogy háztartási ésszel felszerelkezve csak úgy nekiesünk a Római Pápának!

Bell & Sebastian 2016.09.20. 14:02:07

@bircaman maxval szerkesztő: Há'mongyuk konkrétan a protkóság határozott visszalépés a judaizmus felé, ám ez a bolgár felföldről bizonyára másképpen látszik, Ali Agca kancsal szemével.

bircaman maxval szerkesztő · http://bircahang.org 2016.09.20. 14:38:50

@Bell & Sebastian:

Ne csúsztass.

Alapvetően: dogma, kánon, álláspont - ezek az Egyház részéről.

Dogma - Istentől ered, örök, kötelező.
Kánon - Egyháztól ered, nem örök, kötelező.
Álláspont - Egyháztól ered, nem örök, nem kötelező.

A magánvélemény más szint, ezek alatt van. Viszont a magánvélemény nem ütközhet sose dogmába. Kánonba igen, dogmába nem.

Az argentín celebbel itt van gond.

bircaman maxval szerkesztő · http://bircahang.org 2016.09.20. 14:40:38

@Bell & Sebastian:

Amikor megjelent a protestantizmus, az ortodoxia üdvözölte, abban a hitben, hogy az a katolicizmus hibáinak kijavítása. Amint kiderült, hogy nem ez a helyzet, megszakadt minden kapcsolat az ortodoxia és a protestantizmus között.

Bell & Sebastian 2016.09.20. 14:59:41

@bircaman maxval szerkesztő: Nem erőszak a disznótor. Doktriner acsarkodással még én sem tudok mit kezdeni, de ettől még az Élő Egyház kösz szépen, jól elvan.

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2016.09.20. 19:41:41

@Kovacs Nocraft Jozsefne:
www.fao.org/3/a4ef2d16-70a7-460a-a9ac-2a65a533269a/i4646e.pdf
12. oldal
Mondjuk Afrikában az abszolút szám pont nőt, csak a relatív csökkent.

@bircaman maxval szerkesztő:
Attól tartok, hogy szokás szerint el vagy tévedve. A liberális gazdasági modell (amitől Kína valóban messze van) nem azt jelenti, hogy a befektető beleszólhat a gazdaságpolitikába. Sőt, az ellenkezőjét jelenti, hogy a gazdaságpolitika semleges az egyes befektetőkkel szemben.

Ettől függetlenül tény, hogy Kína 1978-ban elkezdte szép apró lépésekben felszámolni a kommunizmust és áttérni a kapitalizmusra. Először engedélyezték a magánvállalatokat, aztán felszabadították az árakat, majd beengedték a külföldi tőkét. Sőt, külön Különleges Gazdasági Zónákat hoztak létre számukra, ahol még kevesebb állami szabály alatt tudtak dolgozni.
Aztán elkezdték privatizálni a veszteséges állami vállalatokat, létrehozták az értéktőzsdét stb.
Mára már csak egy maroknyi állami vállalat van (igaz, azok igazi gigászok).

picur3ka 2016.09.21. 01:08:48

@Tibi !:

Szerintem te menjél el IQ-tesztre, meg nyugi-terápiára.

picur3ka 2016.09.21. 01:11:33

@Bell & Sebastian:

Maga most ezt csak azért mondja, mert büszkén nem akar alul maradni egy vitában, vagy komolyan is gondolja?

picur3ka 2016.09.21. 01:23:37

@bircaman maxval szerkesztő:

Tévedsz, azt hiszem. A protestanizmus és liberalizmus jelenlegi és következő tanítása az, hogy: mindenki buzi, vagy legfeljebb nincsenek nemek, s minden bűnöző király.

" lásd pl. a genderelméletet, mely szerint a nem nem biológiai, hanem társadalmi jelenség."

Most nagyon el vagy tévedve. A jelenlegi politikai narratíva szerint minden társadalmilag meghatározott, egyetlen dolgot, a buziságot kivéve, ami veleszületett. Egyébként genetika nem is létezik.

Annyiban igazad van persze, hogy a 'nem' , mint férfi és nő, választható lesz. Buzinak viszont születni kell. Állítólag.

picur3ka 2016.09.21. 01:35:16

Azt még feltétlen hozzá kell tenni, hogy a nyugatot spirituálisan nem lehet, vagy csak tévesen lehet megítélni.

Nem elvek, világnézet, hanem haszon kérdése az egész számukra.

Tehát: ideológiai összefüggést keresni, találni a protestánsok, buzik, feministák, stb. között, keleti butaság. Felhasznált, támadásra hajlandó/könnyen felbújtható kisebbségek, akiket a gyarmatosító használ/felhasznál/kihasznál.

Semmi ideológiáról nincs, hanem pénzről van szó. Ez a láncszem.

picur3ka 2016.09.21. 01:39:19

@Szindbad:

De. Igaza van.

Vitasd, ha röhejessé akarsz válni nagyon.

bircaman maxval szerkesztő · http://bircahang.org 2016.09.21. 05:47:03

@Lord_Valdez:

Kína régóta nem kommunista, de nem is liberális. Ott csúsztatsz, hogy liberalizmusnak állítod be azt, ha valahol lehet magántőke. Ezen abszurd definíció szerint viszont Észak-Korea a világ egyetlen nem-liberális országa.

bircaman maxval szerkesztő · http://bircahang.org 2016.09.21. 05:49:07

@Bell & Sebastian:

Ez protestáns szöveg, bocs. Ha nem figyelünk oda Isten tanítására, hanem helyette "élőegyházozunk", az maga a színtiszta protestantizmus. Aminek egyik tagja a ferencizmus is.

Bell & Sebastian 2016.09.21. 11:02:13

@picur3ka: Egyáltalán nem azért mondom. Ha elvégezte Birca az ajánlott előtanulmányt, még visszatérhetünk rá. Ha nem olvassa el, szegényebb lesz nálam.

Aki nem éhes (a jó szóra), annak kész picsa, meleg málé is megteszi.

Ortodoxia kontra katolikus vitába azért nem megyek bele, mert épeszű hívő nem a különbözőségre úszik rá.
Másodsorban a saját kisközösségem sorsa sokkal jobban érdekel (gondolom, minden pléhbános is így van ezzel), mint a római kamarillaharcok.

Ha valaki venné a fáradságot és komolyabban utánanézne, mi mozgatja Ferenc pápát, már korántsem olyan biztos, hogy teli pofával szidná.

Az egy másik kérdés, mit kezdünk a magánkinyilatkoztatásaival (mint teológiai fogalommal). Megtehetjük azt is, hogy meg sem hallgatjuk, mert nem is nekünk szól. De azt is, hogy akinek inge, az villámgyorsan felölti.

Bell & Sebastian 2016.09.21. 11:03:36

@bircaman maxval szerkesztő: Ne erőlködj, mert kiteszlek a kosárkából, kezdesz megrohadni.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2016.09.21. 11:43:21

@Bell & Sebastian:

Vajon a magánkinyilatkoztatásai relevánsabbak lesznek attól, hogy ő a pápa?

"Ha valaki venné a fáradságot és komolyabban utánanézne, mi mozgatja Ferenc pápát, már korántsem olyan biztos, hogy teli pofával szidná."

Én csak azt látom, hogy gőzerővel törekszik a kereszténység és a keresztények halálos ellenségeinek Európába való betelepítésére. Ez nekem épp elég ahhoz, hogy tevékenységének e részét elítéljem, nem szükséges utánanéznem, mi mozgatja őt. Ui. ha érteném az okait, akkor sem lenne kevésbé káros az iszlám betelepítés támogatása.

Bell & Sebastian 2016.09.21. 15:50:53

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Az tény, hogy megosztó figura és az újabb egyházszakadás réme még nem múlt el. Természetesen az is igaz, hogy Isten akaratából van ott, mert az elődjének, bár kiváló ember volt, beletört a bicskája a takarításba.

Az igazság, mi látszik: mindenki prekogníciókból dolgozik, magyarán: egy jövőképet akar elérni vagy elkerülni. (Nyilván maga sem olvasta el a Fatimai Három Titkot, amelyek a VH utáni időkre vonatkoznak, de azóta már vannak újabb esetek, Ukrajnából és a legfrissebb Egyiptomból, amelyek érdekes módon mindig ott következnek be, és idejekorán, ahol valamilyen érzelmi gócpont vagy feszültség kezd kialakulni. Ezt nevezzük magánkinyilatkoztatásnak, például, nem a pápai beszédeket, hékom.)

Hogy ne cifrázzam: óriási bajban vagyunk és globális a válság, teljes összeomlással fenyeget, egyre nyilvánvalóbban.

Ki tudja, mi a jobb módszer tűzoltásra? Az okos juhászé, aki szél mentén felgyújtja a füvet maga előtt és vonul utána, így állítva meg a mögötte tornyosuló tűzvihart?

Isten tudja, de én nem.

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2016.09.21. 20:02:08

@bircaman maxval szerkesztő:
Ezt már olvastad?
bookline.hu/product/home.action;jsessionid=YpcTg5aQop-AcF4ftmpE31M8.node5?_v=Merei_Ferenc_V_Binet_Agnes_Ablak_Zsiraf_Kepes_gyermeklexikon&id=121788&type=22

Hol írtam olyat, hogy Kína liberális ország lenne?
Nem az. Azt írtam, hogy szép lassan elkezdett elindulni felé, és minden egyes lépéssel egyre gyorsabban fejlődött.

picur3ka 2016.09.22. 00:58:57

@Bell & Sebastian:

Köszönöm.

Mi mozgatja? Én teli pofával azt gondolom, hogy egy utolsó stróman. (anélkül, hogy vizsgálgattam volna)

picur3ka 2016.09.22. 01:03:33

@Bell & Sebastian:

'Isten akaratából van ott'

??? először van jezsuita, dél-amerikai, stb pápa

Már csak a leszbikus hiányzik belőle.

picur3ka 2016.09.22. 01:09:41

Szerintem teljesen egyértelmű, hogy kinek az akaratából van ott, ahol van, egy tipikus Obama-figurának tűnik.

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2016.09.22. 07:23:34

@bircaman maxval szerkesztő:
Mindig lenyűgöz egy megszállott elméje működés közben.

bircaman maxval szerkesztő · http://bircahang.org 2016.09.22. 08:13:18

@Lord_Valdez:

Engem is. Ezért szeretek hosszú liberális elemzéseket olvasni. Kedvencem Kis János a magyar elmék közül: ő amolyan örök mérce, hová vezet a következetes liberális elvhűség. TGM is jó, de ő már nem az igazi: hagyja magát befolyásolni időnként a tények által is, ami jelentős hiba liberális szemszögből.

Bell & Sebastian 2016.09.22. 11:27:03

@picur3ka: Pedig ez ősi, jidou szokás, hogy a gójt beszélő szerszámnak tekintik.

Pont tegnap rangsorolták a német tévében a diktatúrákat, ahol is Adolf a hatodik helyet szerezte meg. Kivártam, hátha dobogós lesz Obamaki valamelyik tartótisztje, de nem.

Mondjuk ennyi erővel a Fordot, Mercedes-Benzt, BMW -t, Thyssen -t, Krupp -ot és a többit is betehették volna, mert az sem mindegy, kinek melyik az Untermanja.

Szép kis lista lenne, csak meglehetősen monoton, sok-sok holtversennyel.

picur3ka 2016.09.23. 04:06:33

@bircaman maxval szerkesztő:

TMG ilyen megszállott még. Annak is bejönnek néha a tények.

Lord Valeznek nem annyira.

picur3ka 2016.09.23. 04:07:52

@Bell & Sebastian:

"Kivártam, hátha dobogós lesz Obamaki valamelyik tartótisztje, de nem."

Imádom a humorát, el ne veszítse!

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2016.09.23. 08:01:45

@bircaman maxval szerkesztő:
TGM az újmarxista fantaszta? Hmm. Nem állítom, hogy meglep. Similis simili gaudet.
süti beállítások módosítása