Törököt fogtunk Erdogannal
2016. július 18. írta: Redakció

Törököt fogtunk Erdogannal

erdogan.jpg

Vendégszerzőnk, Kardos Gábor írása

 

HOGYAN DESTABILIZÁLJA A TÖRÖK HELYZET A NATO-T

A NATO törököt fogott Erdogannal és hamar szétcsúszhat
A TÖRÖK PUCCS GEOSTRATÉGIAI LECKÉJE

Szinte mellékes információként került a török puccsal kapcsolatos hírfolyamba az, ami a NATO jövőjére nézve a legsúlyosabb fenyegetésre utal: a török hadsereg blokkolta az İncirlik légibázist, sőt: egy időre energiaellátását is elvágták.

Miért érdekes ez? Mert ott van a legjelentősebb taktikai atomfegyver bázisa Amerikának Európában, és a szíriai légicsapások, illetve az úgynevezett ISIS elleni harc fő stratégiai támaszpontja is ez. Egyszóval, a mai helyzetben a legfontosabb NATO-bázisnak is mondhatjuk. Ezt blokkolták, tulajdonképpen nem is tudjuk pontosan kik és miért, mert utólag Erdogan a propagandájában Amerikát, illetve az ott emigrációban élő Gülent vádolja a történtekért. Egyes híradások alapján emiatt közvetlenül a puccs után is blokkolták a légibázist. Ez azonban inkább csak belpolitikai célzatú handabandázásnak tűnik, aminek eléggé ellentmond a tény, hogy a támaszpont vezetőjét, Bekir Ercan Van tábornokot őrizetbe vették, amiért a hatóságok szerint ő is részt vett a puccskísérletben.

A magyar médiában eddig csak a 444 vette észre, miért fontos ez a téma – a török puccs geopolitikailag legfontosabb mozzanata. Viszont az elemzés minden bizonnyal tévedésre építi fő tézisét, amennyiben forráskritika nélkül Erdogan USA ellenes propaganda-vádjaiból indul ki, és elkerülte a figyelmét a kiáltó ellentmondás, hogy közben puccsistaként tartóztatták le İncirlik légibázis parancsnokát – ami nem épp arra utal, hogy Erdogan kezdte volna blokkolni a bázist utólag és bosszúból.

Ráadásul a nyilatkozatokból kiderült, hogy a NATO és az USA vezetése nagy megkönnyebbüléssel reagált arra, hogy Erdogant nem döntötték meg és a puccs meghiúsult. Az oroszok viszont sokkal kevésbé lelkesen reagáltak ugyanerre és elvitathatatlan tárgyilagossággal hívták fel a figyelmet arra, milyen beláthatatlan veszélyeket jeleznek a világbékére nézve ezek az események.

Az sem mellékes körülmény, hogy Erdogan a Facetime mobil alkalmazáson keresztül a CNN Türk televízióban tudott üzenni híveinek, hogy menjenek mind az utcára és állítsák meg a puccsot. Leginkább ezáltal sikerült fenntartania az ilyenkor perdöntő fontosságú látszatot, hogy nem döntötték meg a hatalmát. A nagy török tévéadókat megszállták a katonák, így a félig amerikai hírtelevízió kulcsszerepet játszott a puccs meghiúsításában. Csupán ezután támadták meg és blokkolták le, de akkor már késő volt. Ez sem kifejezetten amerikai ármánykodást sejtet a puccs hátterében. Sőt.

A NATO MEGBOMLÁSÁNAK FORGATÓKÖNYVEI

Bizonyos híradások arra engedtek következtetni, hogy már a puccsisták blokkolhatták a NATO-bázist. (Ez esetben az oroszok szerepét sem lehetne kizárni a puccs kirobbantásában.) A helyzet tehát meglehetősen kaotikus, de ez már önmagában rendkívüli veszély a térség, Európa és a világ stabilitására. A török ugyanis a NATO második (más szempontok szerint harmadik) legerősebb hadserege, geopolitikailag pedig a NATO-ban még inkább kulcspozíciót tölt be, nem csak a Közel-Kelet szempontjából, hanem az egész eurázsiai nagy tengely geopolitikai billenőpontja Törökország. Olyannyira, hogy nem csak az lenne végzetes, ha átállna a másik oldalra és az atlanti szövetséggel szembefordulna; de már az is megpecsételné a NATO sorsát, ha káoszba süllyedne és kiesne a szövetségi rendszerből, illetve végleg megbízhatatlan szövetségesnek bizonyulna.

Az utóbbi időben számos aggasztó akció és kisebb-nagyobb jelzés utalt arra, hogy Erdogan Törökországa egyre inkább saját feje után megy, akár Amerikával szemben is; és nem csak politikai téren, hanem katonai akciókban is. Például amikor Moszul közelében próbáltak hídfőt kialakítani, ami ellen az iraki kormány tiltakozott, megszállásnak tekintette és orosz segítséget kértek (!) − első körben nem fegyveres beavatkozás formájában, hanem az ENSZ BT-nél, ahol az oroszok valóban fel is léptek a török beavatkozás leállítására.

Azért volt ilyen fontos Moszul, mert ott lehetne egyesíteni a pesmergák által felszabadított szíriai kurd területeket az irakiakkal, ahol októberre terveznek népszavazást az Iraktól való önállósodásra, Onnan már egyenes út vezetne egy független Kurdisztán létrehozásához, ami a törököknek és különösen Erdogannak a lehető legvörösebb posztó. Ha egy ilyen helyzet előállna, Erdogan minden amerikai és NATO-tiltakozás ellenére is kész lenne katonailag keményen beavatkozni, vagyis végleg önállósítani magát, illetve a török hadsereget, ami megint a NATO szétesését jelenthetné.

Európa a menekültválság kapcsán kezdte először felfogni Törökország stratégiai jelentőségét, hogy geopolitikailag szó szerint a Boszporusz Európa kapuja. Óriási hiba volt évekkel ezelőtt ostoba, lenéző gőggel megállítani őket az EU-n kívül, amikor pedig jó esély lett volna az atatürki stratégia folytatásával és betetőzésével megnyerni Törökországot Európának, az Európa-párti és demokrata erőket megerősíteni és sokrétű gazdasági-kulturális integrációval marginálissá visszaszorítani azokat az iszlamista-arabista, Európa-ellenes erőket, melyek most Erdogan tömegbázisává váltak és ezrével skandálják vezérük parancsait várva: „ha azt mondod: üssünk, ütni fogunk, ha azt mondod öljünk, ölni fogunk”.

KELLETT EZ?

Kellett ez nekünk? Kellett egy ennyire instabil és Európa-ellenes török rezsim a kontinens kapujában? Ekkora geostratégiai lúzerséget már rég látott a világ, amit ezzel kapcsolatban műveltünk. Az egyik legnagyobb történelmi felelősség egyébként Sarkozy elnöké volt, aki döntő szerepet játszott a török közeledés elutasításában, mégpedig olyan sértő, megalázó módon, hogy az pont az ellenkező hatást érte el – aminek akkor Amerika örülhetett, hogy ne erősödjön meg túlságosan Európa. Azóta már talán a Pentagon is növekvő aggodalommal figyelheti, hova vezetett közel-keleti politikájuk, nem utolsósorban a kurd pesmergák felfegyverzése és az a fajta NATO-kommunikáció, ami magyar sajtóban is megjelent, amikor azt írták: a kurdisztáni katonai intervencióban (sajnos) mi is részt veszünk.

Így írták: Kurdisztán, mintha ez már most létező ország lenne, amit a szövetséges oldalon harcba szálló kurdok érthető lelkesedéssel fogadtak – a törökök persze sokkal kevésbé. Bennük már ez a kifejezés, hogy Kurdisztán, felforralja a vért, olyannyira, hogy onnantól szó sincs mérlegelésről. Hát senki nem látta, milyen tűzzel játszott a NATO a pesmergák felfegyverzésével? Mekkora naivitás kell, hogy elhiggyük: nem azért vállaltak ekkora véráldozatot, hogy végre kivívhassák függetlenségüket, egy önálló kurd államot. Amit a NATO terminológia a sajtóban már meg is előlegezett nekik...

Közben ketyeg egy időzített demográfiai bomba is: a kurdok termékenysége kétszerese a törökökének, így akár egy generáción belül a katonaköteles török lakosság fele kurd származású lehet. Nem nehéz kitalálni, milyen drámai következményekkel járhat mindez Törökország, a Közel-Kelet és Európa destabilizációját illetően.

EURÓPAI VEZETŐK ÉS AMERIKA ELSZÓLÁSA: ANTIDEMOKRATIKUS REZSIMEK SZOLIDARITÁSA

Persze, hivatalosan szó sincs egy önálló államként elismert Kurdisztán legitimációjáról a NATO hatalmak részéről, az csupán a kurdok mobilizálását szolgáló cinikus propaganda volt, hogy Kurdisztánról beszéltek.

Hasonló cinizmust láthatunk abban, ahogyan most hivatalos nyilatkozatokban üdvözölték a „világ vezető demokráciái” a puccsot leverő Erdogant, mint a török demokrácia megmentőjét, holott pont az ellenkezőjét láthattuk eddig is és mostantól még inkább.

A legőszintébb, személyes megkönnyebbülés és leplezetlen azonosulás hangjával sajnos Szijjártó nyilatkozatában találkozhattunk, ami felér egy beismerő vallomással, hogy miért nevezhette Orbán Putyin mellet Erdogant a példaképének... Különösen aggasztó retorika, hogy az atatürki laikus és demokratikus állam megóvásáért fellépő puccsista katonákat, illetve az őket támogató törököket terroristáknak minősítette. Innen már könnyű lenne eljutni oda, hogy itthon is terroristának minősítsenek minden tiltakozót.

Most ezek az európai vezetők a demokrácia megmentőjeként ünneplik azt az Erdogant, aki a Gezi Park mozgalommal szemben olyan erőszakos rendőrállami eszközökkel lépett fel, hogy 11 halott volt... és ez sajnos csupán egy momentuma nyíltan egyeduralkodói hatalma kiépítésének. Ilyenkor árulják el Európa és a világ politikai vezetői, hogy végső soron mit gondolnak a hatalom gyakorlásáról, illetve végső soron kivel és mivel azonosulnak a politikai gyakorlatban, ha ezt nyíltan nem is szokták úgy bevallani, ahogy Erdogan − amiért talán irigylik is kicsit. Ami már kevésbé érthető: miért nem kéri számon például az európai közvélemény saját politikai vezetőink és képviselőin, hogy ugyan miért támogatnak nyíltan diktátorokat és vajon mit ismernek ezzel be közvetve saját hatalomgyakorlásukat illetően.

***

Források (többek között):

http://www.independent.co.uk/news/world/pentagon-says-incirlik-air-base-still-functioning-monitoring-situation-in-turkey-closely-a7139951.html 

https://www.rt.com/news/351606-usa-incirlik-base-turkey-blocked/ 

http://sputniknews.com/middleeast/20160717/1043141353/turkey-washington-kerry-erdogan-nukes.html 

http://www.dailysabah.com/nation/2016/07/16/incirlik-air-base-open-after-being-shortly-sealed-off-following-coup-attempt 

http://turkinfo.hu/2016/07/15/az-usa-dilemmaja-mi-legyen-erdogannal/ 

http://beforeitsnews.com/military/2016/02/over-90-us-nukes-stored-at-turkish-incirlik-air-base-videos-2476776.html 

https://www.defensetech.org/2015/09/10/us-upgrades-nuclear-weapon-sites-in-europe-report/ 

https://en.wikipedia.org/wiki/Iraqi_Kurdistan_independence_referendum,_2016 

http://www.al-monitor.com/pulse/originals/2015/12/turkey-russia-kurds-mosul-barzani-krg-saudi-arabia.html 

http://katehon.com/agenda/russia-raises-turkish-invasion-iraq-un-security-council 

http://www.reuters.com/article/us-mideast-crisis-iraq-turkey-idUSKBN0TQ0SS20151207 

http://www.reuters.com/article/us-mideast-crisis-iraq-turkey-idUSKBN0UL1DF20160107 

http://mandiner.hu/cikk/20160716_szijjarto_magyarorszag_eliteli_a_torok_puccskiserletet

 

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr748897628

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2016.07.18. 08:44:13

Az NATO és az EU felbomlik, az eurozóna szétesik, az USA pedig visszasüllyed regionális hatalmi helyzetbe.

Ilyenkor fontos a magyar mozgástér növelése és a közép-európai integráció elmélyítése, amit akár egy modern Monarchiának is nevezhetünk.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2016.07.18. 09:02:06

Demokratikusan választott hatalom döntéseit vitatni - természetesen - terrorizmus.

Mert hát miről is szól a demokratikus választás? Arról, hogy megállapítsuk, mi a közakarat. A megállapított közakaratnak szembeszegülni, érvényesülését hátráltatni pedig jogszerűtlen és célja a demokrácia korlátozása.

Ez maga a terror.

Aki nem hiszi, olvassa el Rousseau-nál.
mek.oszk.hu/08800/08879/08879.pdf
(115. oldaltól)

venszivar 2016.07.18. 10:30:42

Emlékezzünk meg a kb. 3000+ elfogott s épp mostanában kínzásoknak alávetett volt katonákra!!!

Virág et. 2016.07.18. 10:59:50

Hogy is van az, hogy akinek a halálhírét keltik, az még sokáig él? Ahányszor már temették az EU-t meg a NATOT-t, ez a két intézmény tovább fog állni, mint a KLIK-es szerződések.

Egyébként a NATO működni fog Törökország nélkül is. A NATO lényegében az USA. Törökország második vagy harmadik helye szimbolikus. Fontossága inkább az elhelyezkedésében keresendő, de csak emiatt nem fog a NATO felbomlani. Főleg, hogy az oroszok ellen hozták elsősorban létre és nem a Közel-Kelet miatt.

Ahogyan az EU sem fog (szerencsére) felbomlani a Brexit miatt. Ezek hiú ábrándok.

Bell & Sebastian 2016.07.18. 11:22:43

Nagyon érdekelne, ki jajongana a leghangosabban akkor, ha ezeket felveszik mesternek és rajtunk keresztül gázolva elárasztják a birodalmat.

@Virág et.: Így van, a NATO az USA, a többi balek csak arra kell, hogy legyen hova kipakolnia a céllövöldét. Tetszik, ha már egyetlen, értelmes gondolata sincsen mostanában az MSZP -nek, legalább egy, grafomániás legény talpon van közülük, aki rendületlen elszántsággal fossa a szót. Bármiről, fő a meggyőződés.

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2016.07.18. 11:27:16

Törökország nem Európa. Fejre állhat, akkor sem.

Baráti kapcsolat úgy is lehet (néha csak úgy), ha nem lakunk együtt.

Conchobar 2016.07.18. 12:01:08

Nyugatbarát honfitársaink (ki tudja milyen iniciatívára) ekézik itt is meg máshol is az Erdogan-rezsimet. Azt a rezsimet, aki a saját nemzeti érdekeit követi, aki nem hajlandó sem az EU-nak benyalni (migráns kérdésben), sem az USA-nak (kurd-kérdésben). No meg azt se nagyon tűri, hogy az oroszok leszarják a török szuverenitást, meg a török érdekeket. Azt emlegetik föl, hogy az Erdogan-rendszer mennyire diktatórikus (értsd: mennyire eltér a nyugaton honos rendszertől). Nem akarják meglátni, hogy bizony ennek a rendszernek nagy a támogatottsága. Meg azt se akarják meglátni, hogy nagyon ostoba ez a szövegelés az erdogani diktatúráról, hiszen igazából nem tud az zavarni bennünket, nem akarunk mi Törökországba költözni. Az meg végképp nem bír fölmerülni, hogy ha a belpolitikája nem is, de Törökország külpolitikája (az önállóság tekintetében, az oroszokkal és amerikaiakkal is egyaránt konstruktív politizálás) példaként állhatna előttünk

Conchobar 2016.07.18. 12:02:59

@Conchobar: jav: Törökország külpolitikája (az önállóság tekintetében, az oroszokkal és amerikaiakkal is egyaránt konstruktív politizálás) követendő példaként állhatna előttünk

2016.07.18. 12:03:55

a török puccs 4 f16-osa arról a bázisról indult el, semmi köze az amerikaiakhoz, török pilóták a nato-hoz voltak beosztva, a bázis területen kívülinek minősül és erdoganék nem nem léphetnek be hogy elfogják az oda menekülőket.
azt nem nehéz belátni hogy az usa kavarja a szart, de az usa nem egységes, van legalább két frakció, neocon és neolib valamint a többtucat érdekcsoport.

a
www.defensetech.org/ egy sima tech site, semmiféle információs bázissal nem rendelkezik, az msm haditechnikai cikkeit sokszorozza. ha náluk jelent meg a fenti infó akkor 100% hogy kamu, amit erősít a zsidó-cionista ceo, és a defka.file kapcsolat.
(a magyar net pedig 100%-ban disinfó). a link egyébként nem a defensetech szerverére mutat hanem további helyekre, a védelmi szoftvereitek nem biztos hogy blokkolják a beszedett kódokat.

a turkinfo.hu cikk, a foreign policy-ból fordított cikket közöl, tiszta neolib propaganda.

na meg a többi forrás, blabla.

a puccsnak még nincs vége, újabb egységek lázadnak, mert erdogan civiljei akik a videókon szerepelnek mint népi ellenállás, valójában civilruhás kopók és iszlamista fanatikusok ((ottani cöf)) akik most éppen az alavitákat, kurdokat, és az "ellenzéket" lincselik szerte az országban.

@Doomhammer:

>>Az NATO és az EU felbomlik...
ahogy elnézem a varsói csúcson pont a kettő összenövését intézték, a katonák megjelentek az eu politikai vezetésében.
NATO Secretary General signed a Joint Declaration with the Presidents of the European Council and the European Commission to take partnership between NATO and the European Union to a higher level. Declaration sets out areas where NATO and the EU will step up cooperation – including maritime security and countering hybrid threats posed by a more aggressive Russia.

hogy finom legyek, mostantól a natonak lehetősége lesz az eu lakosság megdolgozására, az ehhez szükséges háttér már rendelkezésre áll.

"large scale public opinion/behavior change"

S=klogW 2016.07.18. 12:05:30

kár, hogy csak megrendezett puccs volt

eltüntethetné a hadsereg ezt az iszlamista idiótát (ezek után erre már aligha lesz módja)

2016.07.18. 12:42:20

@Conchobar:

erdogan ugyanaz mint orbán, az atlantisták tették oda, adják a knowhow-t és deathsquad hátteret. ugyanúgy hülyíti a birkákat a szabadságharccal, közben kiszolgálja a háborúra felkészülést.

nektek elsiklott, de amikor orbán a múlt héten arról beszélt hogy mi a béke útján járunk akkor már megint

"Most is azt mondom a külföldi diplomatáknak, hogy ne figyeljenek oda arra, amit mondok, egyetlen dologra figyeljenek, amit csinálok"

miles_Christi 2016.07.18. 13:50:31

Néztem ezt a puccsot az éjszaka, és egyre inkább az lett a meggyőződésem, hogy ez olyan amatőr szervezés, hogy egyszerűen nem sikerülhet.

Hogy sikeres legyen a puccs, három feltétel van, ami közül legalább az egyiknek maradéktalanul teljesülnie kell.

Az első, lefejezni a vezetést. Maondják a hírekben, hogy a poccsisták elindultak Erdoganért, miután kitört a piccs. Rossz sorrend. A puccsnak - ha valóban Erdogan eltávolítása lett volna a célja - ezzel kellett volna kezdődnie. Letartóztatják az első számú(meg a második számú) vezetőt. Miután elszigetelik, kezdődhet a puccs. Később ráértek volna tárgyalni, bíróság elé állításról, vagy száműzetésről.

A második, hogy a hadsereg elszánt és nem fél erőszakot alkalmazni. Iskola példája ennek Pinochet, aki nem törődött azzal, hogy először Allendét elfogja. A hadsereg benyomult a fővárosba meg a nagyobb városokba, aki ellenállt azt lelőtték. Allendét beszorították az elnöki palotába, aztán hagyták, hogy öngyilks legyen.

A harmadik, ha a nép egyértelműen tűmogatja. Gyakorlatilag ez fordítva szokott előfordulni. A népi elégedetlenség elér egy kritikus értéket és akkor a hadsereg mellé áll, illetve a hadsereg vezetése az élére áll. Tipikus Románia vs. Ceaucescu.

De ilyen, hogy sem egyik, sem másik, sem harmadik tétel nem teljesül...

komolytalan samu 2016.07.18. 14:08:05

A szerző egyszerűen szűklátókörű önzésnek látja a törökök távoltartását, és Erdogant a büntetésnek.

Rossz az alapvetés.

Erdogant a török nép háromszor választotta meg demokratikusan. Tömeges tisztogatások, letartóztatások, az iszlám hit egyre erőteljesebb előtérbe tolása, és mellesleg a Gezi park véres eseményei után is.

Ha egy népnek ez kell, akkor Erdogan csak a tünete a törökök nem európa-kompatibilis világának, tehát Európa távolságtartása Törökországtól teljesen jogos.

E mellett a gazdasági különbségek, a potenciálisan gigantikus munkaerő-beáramlás, a felfoghatatlan méretű felzárkóztatási támogatások csak másodlagosak lennének.

Törökország, Atatürk álma és a hadsereg kontrollja ellenére az elmúlt 100 évben sem lett Európa, még mindig áthidalhatatlan szakadék választja el tőle. Ez a realitás és az európai vezetők ezt minden hippi szólam ellenére pontosan értik.

Amit Erdogan tesz, az ennek a felismerése török oldalról. Ha Törökország nem Európa, és még legalább 100 évig nem is lehet az, akkor minek úgy csinálni, miért akarna megfelelni az elvárásainak? Miért lenne egy a nyugat kegyeiért kuncsorgó balfasz, amikor van egymillió katonája, 300 F16-sa (és egy F16 gyártósora, licenszelve).

Azzal a gazdasági és katonai erővel, amivel Törökország rendelkezik, a Közel-Kelet ura lehet, és mint látjuk, adott esetben még Európát is sakkban tarthatja, bár az utóbbi tisztán Európa hibája.

Török szemszögből nagyon is értelmes döntés Erdogan önállósodási fordulata, csak a mi szempontunkból szopás, mert egy megbízható kulcsszövetséges esett ki, és lett az egyébként is kezelhetetlen k-keleti káosz még bonyolultabb.

Az egyetlen csapda, hogy nem tudjuk biztosan, mennyire volt racionális Erdogan fordulata, és mennyire táplálkozik a hübriszéből és a paranoiájából és a vallásos meggyőződéséből. Vannak arra utaló jelek, hogy ez is szerepet játszik benne, és ez baj.

Egy józan geopolitikai fordulat kezelhető: Törökország elegánsan kilép a NATO-ból, a közreműködésének eztán megkéri az árát, és az önálló török érdekekkel mostantól számolni kell a közel keleten. Plusz azonnal meg kell oldani Európa határainak a védelmét, hogy ebben ne legyünk neki kiszolgáltatva.

Ha viszont Erdogant inkább a gőgje, félelmei és a hite vezérli, akkor szarban vagyunk, és fel kell készülnünk mindenre, ami ezzel járhat.

Lesből Támadó Szárítókötél 2016.07.18. 14:09:04

"Ami már kevésbé érthető: miért nem kéri számon például az európai közvélemény saját politikai vezetőink és képviselőin, hogy ugyan miért támogatnak nyíltan diktátorokat és vajon mit ismernek ezzel be közvetve saját hatalomgyakorlásukat illetően."

Annyira, de annyira várom már, hogy mondjuk Kardos Gábor tollából olvassunk egy ilyen számonkérést, mondjuk a Mandineren. (Csak nehogy lesorosbarátozzák, sziáéügynöközzék utána...)

komolytalan samu 2016.07.18. 14:29:02

Ja igen.

A szerző teljesen félreérti az európai és amerikai nyilatkozatokat.
John Kerry külügyminiszter a puccs felívelő szakaszában: "remélem béke biztonság és folytonosság lesz Törökországban."

Lehetne ezt diplomáciai óvatosságnak minősíteni. de az USA egyik kulcsszövetségeséről van szó. Nem kívánt(!!) puccs esetén az elfogadhatatlan, az antidemokratikus, a vissza (esetleg a következmény) szavak az általánosan bevett frázisok. Ez meg olyan, mint a királynőtmegölninemkellfélnetek levél. Az amerikai külügy hangsúlyváltása, és Erdogan támogatása két órával később már annak jele volt , hogy a forrásai (melyek a legjobbak a világon) már biztosra veszik a puccs kudarcát, ezért gyors támogatással azonnal mérsékelni kell a károkat.

Az európai és amerikai közvélemény pedig magasról leszarja, hogy milyen diktátorokkal kvaterkázik a kormányuk, amíg ők biztonságban vannak. Lásd Egyiptom: egy mocskos diktátor tünteti el többek közt a nyugatos ellenzéket is, de cserébe nyugalom, vagy elfogadható mértékű cirkusz van.

Beszél bárki Egyiptomról? Nem! Senkit nem érdekel, még az emberjogilag legérzékenyebb balos lapok sem szentelnek neki többet évi egy-két futó szörnyülködésnél.

Conchobar 2016.07.18. 15:29:38

@kérem vigyázzanak, a rácsok záródnak!: "erdogan ugyanaz mint orbán, az atlantisták tették oda, adják a knowhow-t és deathsquad hátteret. ugyanúgy hülyíti a birkákat a szabadságharccal, közben kiszolgálja a háborúra felkészülést" - Lófaszt! Például Erdogan nem szankcióskodott/szankcióskodik együtt a nyugatiakkal Ukrajna miatt. Törökország nem rohant se Irakba, se Afganisztánba mint mások, csatlósok

vizipipa 2016.07.18. 15:38:17

Kardosnak jót tenne, ha nem csak a hangadó sajtóból tájékozódna, hanem az alternatív médiát is nézegetné.

1. Az incirliki légibázison nem most kapcsolták le először a villanyt. Ez a sokadik eset. Sőt, időnként a vizet is elzárják. Sokkal több van itt a háttérben, mint amiről mi tudunk.
twitter.com/DrColJenni/status/754533369795444736

2. Szíriai és iraki Kurdisztán már régen összeér. A fő átkelőhely közöttük jelenleg Rabia, amit a KRG-t (Kurd Regionális Kormányzat) irányító Barzani elég rendszeresen lezárat időnként. Az ellentét közöttük ugyanis elég nagy, az érdekeltségek meg teljesen mások.
pbs.twimg.com/media/CnVxKipWgAAvCP2.jpg:large

Bell & Sebastian 2016.07.18. 16:00:37

A puncs közvetlenül az Izrael-Orosz-Török csókváltás után következett be. Innen tudni, hogy nem világos, jó puccs, vagy rossz puccs volt?
Nagyon úgy néz ki, ha Putyint kihagyták a bundásligából, szervez magának másikat és Merkel birodalma nem fog elérni Tel Aviv -ig.

Egy szövetségi rendszer leginkább arra jó, hogy a szövetségesek nem ugranak egykönnyen egymás torkának. Erdogan valóban a Nyugat embere, csak a kalicka ajtaja még nincsen a törökökre csapva, ennyii a labilis szabadságfoka.

Ami azt illeti, ez a népség elég jól megszedi magát Nyugaton, mert itt lehet, amit otthon nem, ezért Nyugaton tüntetnek a törökök Erdogan ellen. Nahát.

Aki magyar csak török lagziban volt vendég, az eddig még mind elcsapta a hasát. Jobb ezeket távolról csodálni.

S=klogW 2016.07.18. 16:09:20

@vizipipa:

Kardosnak jót tenne, ha nem csak a hangadó sajtóból távozna.
De hát a média is olyan mint a hatalom: a középszar buzog bene felfelé.

komolytalan samu 2016.07.18. 16:33:39

@Bell & Sebastian: A puncsot nyilván jóval régebb óta szervezik a török-putyin pettingnél. Lehet, hogy az időzítéséhez volt köze, de nem a miatt indult el e szervezése. Ehhez nem elég pár hét.

Hogy a valóságban a gülenisták csinálták, az atatürkista tisztek, vagy átfedéssel a kettő, azt talán sosem derül ki, mert Erdogannak nem érdeke, hogy kiderüljön. A korai európai és amerikai nyilatkozatokból (amikor a puccs sikere még a levegőben lógott) egyértelmű, hogy nem lett volna a nyugat ellenére Erdogan bukása. Az Erdogan támogató nyilatkozatok csak órákkal később jöttek ki, amikor már valószínűleg összerakták, hogy kudarcra van ítélve.

Ez egyébként teljesen érthető, a 80-as puccsot az amcsik hallgatólagosan, de talán tevőlegesen is támogatták, és a mostani helyzet még rosszabb is annál. Simán lehetséges, hogy Erdogan ebben nem hazudik, és az amcsik valamilyen formában benne voltak.

Erdogan (fent írtam) vagy felismerte, hogy Törökországnak jobb az érdekei mentén a saját útját járnia, esetleg a szulejmán komplexusa és paranoiája is erre vezette (ennek azért adta jelét), de fokozatosan válik le a nyugatról. Önállósodik.

Ez a nyugatnak (beleértve minket is) nem jó. Sehogy sem. Oroszországnak lehet jó, de egy önálló Törökország neki is kockázatos, mert azért vannak kemény érdekütközések közöttük.

2016.07.18. 17:21:25

@Conchobar:

a krím-donbass miatti szankciók európai affér minek vennének részt benne?

félreértettél, ezért ideírom még egyszer:
"...közben kiszolgálja a háborúra felkészülést"

Bell & Sebastian 2016.07.18. 18:00:57

@komolytalan samu: Abból tudok következtetni, hogy Bond, Szijjártó metabond, erős felindulásból és indokolatlanul túlnyalt, szerintem is az amcsik vannak benne főként, alként meg az összes többi.

Mi általában Izraellel vagyunk, az amcsik ellenében. Ámbár ki tudja ezt, pontosan mi van itt megfizetve?

Megérjük mi is a pénzünket, türk-szláv-cigány népség vagyunk, zsi-ci elittel - nem mértékadó, orosz források szerint.

komolytalan samu 2016.07.18. 18:18:57

@Bell & Sebastian: Peti túlnyalásának nincs jelentősége, ő törve beszéli a diplomáciát, ezért mindig hangosabb a kelleténél, nehogy félreértse valaki. :)

apanna 2016.07.18. 18:35:12

elgondolkodtató, hogy kitört egy kis puccs, majd alig pár óra múlva több mint 6000 bírót, ügyészt stb letartóztattak. Szerény véleményem szerint, maga Erdogán keze van e mögött, és listája van az ellenzékről, a puccs csupán alibi volt, hogy irtóhadjáratba kezdjen. A legszörnyűbb, hogy az USA egyik legnagyobb szövetségese....

Bell & Sebastian 2016.07.18. 18:37:44

@komolytalan samu: Roppant egyszerű a felállás, Amerika szerint ingadozó középhatalom nem kell, különben is, megtette kötelességét, megvette a kalózok olaját, mehet a levesbe, Izrael úgy van vele, szeretné az oldalán tudni, az oroszoknak pedig nem hiányoznak az amcsi lerakatok a kertje végébe.

A fellazítás és szeletelés ősi, vakoló szokás. Ha nem sikerült, elkapkodták. Miért kellett sietni? Ez itt a valódi kérdés. Csak nem köze van a szíriai rendezéshez? De bizony ám.

Bell & Sebastian 2016.07.18. 18:53:30

@apanna: Figyelemreméltó momentum a bírói testület kimiskárolása, eddig tetszik. Ha pénzfeldobással döntenek ezek után, és nem jogvédett az eljárás, igazán átvehetnénk mi is, mert szinte ingyen van és hatékonyabb a magyar, árverés-rendszerű jogszolgáltatásná Ki ad többet harmadszor? Felperes..., alperes? Elkelt, kihirdetem az ítéletet:... .

Virág et. 2016.07.18. 18:53:36

@Bell & Sebastian: Én lettem az MSZP?

Bell & Sebastian 2016.07.18. 19:09:03

@Virág et.: Akkor szarba lépett, mert az ellenkezőjét mondhatja csak annak, amit a Fidesz, az meg hülyeség. Különben is, tök mindegy, mit mond, ember el nem hiszi, hogy ezt hiszi is, mert nem az szok történni a kezükkel, amit a szájukkal mondanak. Van még a harmadik majom és egy negyedik, de azok: látás és hallás, valószínűleg régebben kiestek. Maga egy HHHH párt, ezért gyógypedagógiai utánképzésre szorul.

Conchobar 2016.07.18. 19:10:38

@kérem vigyázzanak, a rácsok záródnak!: "...közben kiszolgálja a háborúra felkészülést" - Milyen háborúról beszélsz?

Conchobar 2016.07.18. 19:14:50

@kérem vigyázzanak, a rácsok záródnak!: "a krím-donbass miatti szankciók európai affér minek vennének részt benne?" - Kanada minek vesz benne részt? Az is európai ország?

Bell & Sebastian 2016.07.18. 19:41:56

Nekem itt folyton felugrik egy hirdetés, hogy azonnal hajtsak a Muslima.com -ra, mert vadiúj, menyasszonyi ruhák érkeztek, egynél több vásárlása esetén további kedvezményekkel.

Hol van még a szaloncukor szezonja?

2016.07.18. 19:55:59

@Conchobar:

tíz éve készülünk a nagy honvédő háborúra. nem vetted még észre?

east vs west, sco vs nato

hogy kanada? aranyos gesztus tőlük, közel zéró a kanadai-orosz áruforgalom, nem veszítenek semmit.

Herr Stacheldraht Leger 2016.07.18. 20:02:03

@venszivar: de hisz izé, ezek szíjjártó petike szerint terroristák

Herr Stacheldraht Leger 2016.07.18. 20:03:34

@Bell & Sebastian: túl sokszor kereshettél rá mia khalifa életművére, oszt alkalmazkodott a reklámbot

01234567 2016.07.18. 20:06:30

1. Erdogan egy sunyi tetű, amolyan Hitler 2.0 .Őt nem érdekli a török nép érdeke, Törökország érdeke pedig neki az ő érdeke. Komoly geopolitikai tervei lehetnek a Közel-keleten, Minden a kezére játszik, Irak Szíria szétesett, Jordánia, Egyiptom ugyan csak instabil, a térségben három katonai potenciál van. Izrael nem fog pattogni, úgy érzi ebből kimaradhat, Irán Amerikával volt elfoglalva. Marad Szaúd Arábia, ott kell valami belső feszültséget kelteni és minden adott bármihez. Szerintem ezért nyalt be ilyen váratlanul az oroszoknak is, bebiztosítja a hátát. (bár aki az oroszban bízik hülye)
2. Ez a puccs egy megcsinált dolog, most kezd leesni a tantusz a Nyugatnak is. És az is, Erdogan sz@rik már mindenre, NATO, EU, stb...Most kezdik kapisgálni valami készül a török üstben.
3. És a Brexit után itt egy újabb bizonyíték, az eddigi nyugati típusú un. intelligens politizálással szemben a hülye birkákra alapozva lehet sikeres politikát folytatni. egyszerűen az intelligens polgároknak csömöre van a politikától világszerte, nem látnak benne alternatívát, védekezésül vele szemben közömbösek, ettől eltompultak. ellenben a hülye birkákkal mindent meg lehet etetni, könnyen mobilizálhatóak, és a bekajált eszme mellett vakon kritika nélkül kitartanak, a török példát látva gyakorlatilag akár az életük árán is, a Brexitet látva akár az egzisztenciájuk, az utódaikat semmibe véve a jövőjük árán is vakon. egyszerűen ők a siker titka.
Magyarországon ezt először Gyurcsány vette észre, de Orbán Viktor vitte ezt tökélyre, a Jobbik pedig komoly parlamenti pártot gründolt belőle Orbán legjobb tanítványa Vona által. A szocik ezért halottak, elvitték az idiótáik zömét, a kis pártok pedig az intelligens emberekre apellálna de a zömében hiteltelen arcaikkal azokat nem fogják mobilizálni, s azokhoz egy teljesen más retorika is kell mint a mai magyar politikai, az a hülye birkáknak való. Aki ezt a hangot megtalálja, az tisztítja majd meg ezt az országot ettől az apatikus, társadalmi szemétdombtól ami lettünk.
Az Erdogani út geopolitikai utánzása ellenben nálunk nem lesz, egyszerűen nulla politikai, nulla gazdasági és mínuszos katonai tényező vagyunk ehhez még a környezetünkben is, marad a belpolitikai változata, az is a lájtos, legalább is amíg EU tagok vagyunk.

Herr Stacheldraht Leger 2016.07.18. 20:07:33

@apanna: a legszörnyűbb, hogy a megfigyelőbigyulákkal jól ellátott usa is (sokadszorra) csak kapkodja a fejét. a nato második legerősebb államának folyamatait ennyire nem figyelnék? hinnye

belekotty 2016.07.18. 20:22:05

@Bell & Sebastian: Hú! Ez zagyva volt! Mit is akartál írni azon kívül hogy emeszpéztél egyet? Vagy király az anyag amit használsz.

belekotty 2016.07.18. 20:25:10

@kérem vigyázzanak, a rácsok záródnak!: Na ez is eléggé összefüggéstelen. Te is azt a cuccot nyomod mint Sebastian?

belekotty 2016.07.18. 20:26:46

@komolytalan samu:
"Erdogant a török nép háromszor választotta meg demokratikusan. Tömeges tisztogatások, letartóztatások, az iszlám hit egyre erőteljesebb előtérbe tolása, és mellesleg a Gezi park véres eseményei után is.

Ha egy népnek ez kell, akkor Erdogan csak a tünete a törökök nem európa-kompatibilis világának, tehát Európa távolságtartása Törökországtól teljesen jogos. "

Ez az első értelmes komment.

belekotty 2016.07.18. 20:28:53

@Conchobar: " Törökország nem rohant se Irakba, se Afganisztánba mint mások, csatlósok "

Mivel ezek az országok ott vannak mellette, ezért egy kicsit óvatosabb. Téged sem az eszedért, hanem a feltétlen hitedért fizetbek.

2016.07.18. 20:29:00

@belekotty:

bocsika, mi az amit nem értesz?

belekotty 2016.07.18. 20:30:44

@Bell & Sebastian: "Mi általában Izraellel vagyunk, az amcsik ellenében. "
Nocsak. Izrael nem az USA szöveccségese?

Bell & Sebastian 2016.07.18. 20:37:28

@belekotty: Általában a feleségem főz, de én is tudok, csak nem verem nagydobra. Így valahogy.

komolytalan samu 2016.07.18. 20:37:51

@Bell & Sebastian: Az ISIS olaj max a törököknek volt fontos (ott is csak azoknak, akik hasznot húztak belőle). Az a pár száz millió dollár aprópénz a nagy pályán, az USA-nak nem szempont.

Nekik sokkal lényegesebb az a logisztikai és biztonsági háttér, ami nyújtani tudnak, és ami ennél is fontosabb hogy a hátuk közepére sem akarnak egy önálló, pláne hithű muszlim F16-os gyárat a közel-keleten.

De a legeslegfontosabb, hogy Erdogan ne kattanjon meg. Ha az érdekei mentén vezeti Törökországot, az üzlet, lehet tárgyalni róla. Ha kiszámíthatatlanul csapkod, és az álmai miatt irreális dolgokat akar elérni, na az baj.

Bell & Sebastian 2016.07.18. 20:38:58

@belekotty: Szintén zenész? Akkor nem is csoda, ha hülye vagy.

Bell & Sebastian 2016.07.18. 20:57:47

@Herr Stacheldraht Leger: Vagy nyitottak dossziét és az őrnagy úr provokál.

@komolytalan samu: Mindig csak nézőpont kérdése, hogy kit minősítünk őrültnek vagy zseninek. Ugye, nem kell rá honi példát hoznom?

2016.07.18. 20:59:16

@belekotty:

zagyva, zagyva. oké. de mi a zagyvaság benne? én itt segíteni akarok hogy legalább ma ne hülyén feküdj le, te meg csak ostobán motyogsz.

szóval szöveg ott, szép zsindex trollom, most mutasd meg!

Laikus Érdeklődő 2016.07.18. 21:11:30

@apanna: Nem az a legérdekesebb, hogy kiket tartóztattak le, hanem az, hogy kiket nem. Arról nem nagyon hallani, hogy a titkosszolgálatoknál vagy a katonai elhárításnál is hullanak a fejek...

pitcairn2 2016.07.18. 21:12:24

@komolytalan samu:

felettébb érdekes dolog az, hogy a Törökországban 1997 óta terrorizmusért körözött Gülen az USÁ-ban éldegél és onnan irányítja 20-50 MILLIÁRD USD-re becsült birodalmát...

Who Is Fethullah Gülen?
www.city-journal.org/html/who-fethullah-g%C3%BClen-13504.html

pitcairn2 2016.07.18. 22:14:45

@kérem vigyázzanak, a rácsok záródnak!:

speciel az USA vendégszeretetét élvező Gülen sokkal keményebb iszlamista hírében áll mint Erdogan...

Fethullah Gülen | The Counter Jihad Report
counterjihadreport.com/tag/fethullah-gulen/

pitcairn2 2016.07.18. 22:18:00

@S=klogW:

a fene tudja én olyan verziót is hallottam, hogy ez csak afféle próba-puccs volt. Kb. felmérték Erdogán híveinek az elszántságát és lehetőséget adtak neki a tisztogatásra, amelyben még inkább kiélezetté válik a helyzet... és ha kellőképpen elszabadulnak az indulatok akkor jöhet a valódi puccs...

pitcairn2 2016.07.18. 22:20:18

@komolytalan samu:

azért Atatürkről is eszméletlen sztorik keringenek a neten, pl. gugliz egy kicsit a "kemal british agent" tárgyszavakkal:)

pitcairn2 2016.07.18. 22:25:29

kár, hogy az atomvonalat nem bontották ki jobban

minimum 50, maximum 90 amerikai atombomba lehet Törökországban

en.wikipedia.org/wiki/Nuclear_sharing#NATO

komolytalan samu 2016.07.18. 22:40:26

@Bell & Sebastian: Nem kell :) de én nem hiszek az őrültnek tűnő zsenikben, ill. inkább úgy mondanám, hogy egy vezetői munka túl sok kihívással jár ahhoz, hogy egy zseni se hibázzon. Akkor meg inkább az a kérdés, hogy mekkora kockázatot vállal, ill, hogy mennyit. Ha túl sokszor, túl nagyot, előbb utóbb bukik. Nagyot.

Ezt természetesen Erdoganra értettem. :)

pitcairn2 2016.07.18. 22:44:41

az is felettébb érdekes, hogy hirtelen téma lett a Törökországban tartott atomarzenál...

évtizedekig igen diszkréten elvolt ott, most pedig berobban a köztudatba...

miért?

Törökország Erdogán előtt se volt stabilabb hely...

komolytalan samu 2016.07.18. 22:50:28

@pitcairn2: Én se Gülent, se az atatürkistákat nem védem, felőlem akár Erdogan minden szava igaz lehet velük kapcsolatban.

Engem az érdekel, minket hogyan érinthet Erdogan önállósodása. Ha miatta jön át + 5 millió menekült és migráns, ha a török érdekek, vagy a szulejmán komplexusa miatt robbant ki egy háborút a közel keleten és ezért felmegy a benzin ára a picsába, az érdekel. Nyilván nem kívánom, sőt undorodom attól, hogy a játszmái miatt kurdokat gyilkoljon, vagy bárki mást, de az másod, és harmad sorban érdekel, mert nem érint.

pitcairn2 2016.07.18. 22:50:49

a tegnapi hír is igenfigyelemre méltó

42 helicopters missing from incirlik base

www.google.hu/search?q=ircirlik+base&rlz=1C1AVNE_enHU682HU682&oq=ircirlik+base&aqs=chrome..69i57j0l5.4615j0j4&sourceid=chrome&ie=UTF-8#q=+42+helicopters+missing+from+incirlik+base

mit akarnak ezzel igazolni?

hogyan tűnhet el 42 katonai helikopter egy olyan bázisról, ahol atombombákat tárolnak?

pitcairn2 2016.07.18. 22:53:15

@komolytalan samu:

a fene tudja, hogy most mi folyik ott, az azonban jóformán teljesen biztos, hogy az utóbbi évtizedekben a NATO futtatta arrafelé a show-t

szóval nem dimenzionálnám túl Erdogánt, teljesen hihetőnek tűnik számomra az a verzió, hogy a nyugati "cimborák" ejteni akarják és lényegében a túléléséért küzd...

komolytalan samu 2016.07.18. 22:53:39

@pitcairn2: Már a hogy a viharba ne! Erdogan előtt, egy nem nyugatos, muszlim párt bizton számíthatott arra, hogy a hadsereg kirugdossa a hatalomból.

komolytalan samu 2016.07.18. 22:57:02

@pitcairn2: Három napja még a túlélésért küzdött, ma az ellenfelei küzdenek a túlélésért. Ez ott így megy, senki, még az USA sem tud ez ellen direktben tenni.

Most erősebb lesz a korábbiaknál is, az a kérdés mit tesz ezzel a hatalommal.

pitcairn2 2016.07.18. 23:09:19

@komolytalan samu:

hát nem tudom, a folyamatos katonai puccsok, ill. az ország keleti felén évtizedekig folyó alacsony intenzitású polgárháború kapcsán nekem vhogy nem a "stabilitás" ugrik be...

pitcairn2 2016.07.18. 23:13:32

@komolytalan samu:

én elmélyülő válságra tippelnék, amelyben jó sansszal meg fogják buktatni Erdogant (vagy legalábbis megkísérlik... mondjuk nem lesz könnyű mivel szemmel láthatóan népszerű Törökországban... péntek este fegyvertelen tüntetők támadtak az állig felfegyverzett katonákra és tankokra... széles ívben tettek a puccsisták által kihirdetett kijárási tilalomra... )

Turkey Protesters Climb Onto Tank Near Istanbul's Ataturk Airport
www.youtube.com/watch?v=pPmZ-C4ainc

Bell & Sebastian 2016.07.18. 23:20:45

@komolytalan samu: De most aztán kőkeményen megfenyegették, ameddig halálbüntetést alkalmaz, nem veszik fel az EU -ba.

Amiben az a borzasztó, hogy komolyan gondolják, valamikor majd felveszik. Az üveges lecsójuk jobb, mint a mienk, több, mellettük szóló érv hirtelen nem jut az eszembe.

komolytalan samu 2016.07.18. 23:23:43

@pitcairn2: Na jó, de kit érdekel a belpolitikai stabilitásuk? Magánügy, oldják meg!

Én nem is arról beszéltem.

komolytalan samu 2016.07.18. 23:32:51

@pitcairn2: Élőben követtem Periscope-on (online webkamerás közvetítés, aznap csak Isztambulból volt vagy 10 releváns), a puccs kb 4 órával a kitörése után halott volt és nem csak a tüntető tömegek miatt (milyen puccs az, amit fegyvertelen tüntetők buktatnak meg?)

A rendőrség és a hadvezetés nagy része a puccs ellen volt, nagyjából pár ezer katona vett részt benne összesen, ami nevetségesen kevés. Nem kapták el Erdogant, ami alap hiba, nem zárták le, csak az állami TV-t stb.

Abban biztos lehetsz, hogy Erdogan az atatürkista és gülenista tiszteket kipurgálja. 2003-ban már megtette egyszer, azért sem sikerült a mostani próbálkozás. Most a leghalványabb esélyét sem fogja meghagyni. Sok tiszt, rendőri vezető és bíró fog eltűnni nyomtalanul, de csak hogy a halálbüntetéssel ne cseszegessék.

Erdogan jó darabig marad.

pitcairn2 2016.07.18. 23:37:55

@komolytalan samu:

nem vennék rá mérget, a NATO-t és a CIA-ét nem tudja kipakolni, és ha túl sokat "purgál", akkor még gyorsabban jön a következő puccs

pitcairn2 2016.07.18. 23:40:28

@komolytalan samu:

azokról a muszlim szélsőségesekről beszéltél, akiket anno a perzsa sah a britekhez kapcsolt?:)

"Mohammad Reza Pahlavi himself asserted that, "If you lift up Khomeini's beard, you will find MADE IN ENGLAND written under his chin,"
en.wikipedia.org/wiki/British%E2%80%93Ruhollah_Khomeini_conspiracy_theory#Claims_by_Mohammad_Reza_Pahlavi

pitcairn2 2016.07.18. 23:46:15

@komolytalan samu:

a tömegekre visszatérve: a tüntetők többsége nem tudhatta, hogy mire számíthat, mégis kiment figyelmen kívül hagyva a kijárási tilalmat...

ez már önmagában sokatmondó

és szerintem annak is meglehet a maga logikája, hogy első körben nem is törekszenek a rendszer megdöntésére elvégre itt egy rendkívül népszerű masszív demokratikus mandátummal és igen jó előtörténettel rendelkező politikusról van szó

Erdogant nem igazán lehet vmi elmebeteg mullával egy szinten találni

ergo

meg kell neki adni a lehetőséget, hogy saját maga döntse romba a renoméját:)

komolytalan samu 2016.07.18. 23:47:15

@Bell & Sebastian: Jajj, dehogy akarják felvenni őket az EU-ba. Akkor se akarták, amikor a legcukibb, legeuropéerek voltak, és güzültek a jogharmonizáción (a maguk tempójában persze).

Erdogan egész politikája arról szól, hogy végre megértette, a következő 50 évben semmi esélye bejutni. Pont azért csinálja a bel és külpolitikában azt, amit, mert tudja, hogy nincs jelentősége. A pasas úgy irtja a kurdokat Szíriában, mint Asszad, ezrével tartóztatja azokat, akiket az nap le akar, és ez a török választóknak megteszi. Nincs az lelkiismeretfurdalással vert pc hitű ábrándos majom, aki ezt politikusként Európába beengedné.

Ez a nemveszünk fel csak egy színjáték. A háttérben megy az üzengetés valódi súlyokkal, csak azok nem a sajtó és a választók gyomrának valók.

komolytalan samu 2016.07.18. 23:50:11

@pitcairn2: Ez nem így működik. Ha nincs bázis, a CIA sem tud puccsot szervezni. Pénzt, ötletet, tervet tud adni. Katonákat nem.

komolytalan samu 2016.07.18. 23:52:49

@pitcairn2: Nem. Én a külpolitikai stabilitásukról beszéltem.

pitcairn2 2016.07.18. 23:59:37

@komolytalan samu:

NATO, US army és CIA bázisok szép számmal vannak az országban

+ a török iszlamisták vezére - Gülan - az USA vendégszeretetét élvezi

a kemalistákat sem lehet csak úgy félre tenni

ez már önmagában tekintélyes hatalmi bázis

komolytalan samu 2016.07.19. 00:06:48

@pitcairn2: Ne lehetne félreállítani a kemalistákat? 2003-ban a fél tábornoki kart lecsukatta, 2013-tól lecsukatott több száz bírót, ügyészt és katonatisztet.
Csak Vasárnap óta valami 6 ezret.

Ha lefejezi a katonai vezetést, akkor nincs aki parancsot adjon a puccsra. Aki marad, az meg nem elég: lásd péntek.

Conchobar 2016.07.19. 07:25:56

@belekotty: "Mivel ezek az országok ott vannak mellette, ezért egy kicsit óvatosabb. Téged sem az eszedért, hanem a feltétlen hitedért fizetbek." - Hát persze. Én vagyok a hülye (a te térképeden Afganisztán Törökország szomszédja ?)

Conchobar 2016.07.19. 07:30:36

@Conchobar: "Mivel ezek az országok ott vannak mellette, ezért egy kicsit óvatosabb" - Arról nem beszélve, hogy ugyan mi óvatoskodnivalója lenne egy akkora hadsereggel rendelkező országnak

Bell & Sebastian 2016.07.19. 09:13:37

@komolytalan samu: A lélekkufárkodás, az nagyon megy Erdogannal, a német extrém-jobb szerint (amit inkább normálisnak fordíthatnók), Merkel stikában többszörösen túlteljesíti a saját, migráncs-import tervezetét, csak most nem túlélő-túrán sétáltatják a pácienseket, hanem igenyöst ideröptetik őket, a segélykifizető ablakhoz.

Fogadjunk, hogy drágábban veszik tőle a buzulmánt, mint egykoron Csau elvtárstól szászt.

2016.07.19. 10:17:49

@Bell & Sebastian:

csúnya szóbeszéd.

azok a gépek nem törökben szállnak le, és nem csak muzulmánt hoznak visszafelé.

Bell & Sebastian 2016.07.19. 11:43:25

@kérem vigyázzanak, a rácsok záródnak!: Mekkora egy nyomorult állatnak kell lenni ahhoz, hogy valaki 17 évesen, késsel-baltával kezdjen vérengzeni a vonaton?

S=klogW 2016.07.19. 12:03:31

@Bell & Sebastian: inkább verte volna ki

frusztrálónak lehet muszlimnak lenni, ott sokszorosa lehet a maszturbálás miatti bűntudata egy tinédzsernek egy keresztény tinédzseréhez képest - ha egyáltalán megteszi

a kolostorokban legalább énekeltették a novíciusokat,de muzulmánoknál még abban sem lehet energiákat levezetni - legfeljebb kecskében

Bell & Sebastian 2016.07.19. 12:54:54

@S=klogW: Mostanság inkább németnek lenni frusztráló.

Az ötvenes évek legelején fújták föl az összes városukat, ideje leereszteni mindet. Falun nem kapna szót a kocsmában egy ilyen vérnősző barom.

@kérem vigyázzanak, a rácsok záródnak!: Ránézésre nem sémiták ezek? Maga szerint mi a különbség egy fejlettnyugati és egy elmaradottkeleti sémita közt? Ha csak nem annyi, hogy a baltánál kifinomultabb módszerekkel támad.

pitcairn2 2016.07.19. 13:06:26

@komolytalan samu:

nofene, Mustafa Kemal már 1919-ben USA protektorátust akart csinálni Törökországból:)

theataturksocietyofcanada.ca/mka/explore/thegreatspeech/13-the-congress-was-opened-on-thursday-the-4-th-september/15-this-motion-relates-to-american-mandate/

persze csak átmeneti szükségmegoldásnak gondolta, de azért sokatmondó választás...

S=klogW 2016.07.19. 13:09:13

@pitcairn2: választhat

a szekuláris szabadkőműves atatürk
vagy
az iszlamista szabadkőműves erdogan

pitcairn2 2016.07.19. 13:39:29

@S=klogW:

vmi olyat szűrtem le ebből a kis török-USA kapcsolatok kutakodásból, hogy a török nacionalista szekuláris erők eredetileg brit támogatással nőttek naggyá, majd Gallipoli után Kemalra nagyon zabosak lettek a britek, ezért 1919-ben Kemal az amerikaiakhoz fordult, majd 1926-ban leszámolt a brit-barát nacionalistákkal és azóta felhőtlenül virágzik a török-amerikai barátság:)

belekotty 2016.07.19. 18:06:46

@Conchobar: Hol írtam hogy a szomszédja, te fasz?

belekotty 2016.07.19. 18:08:27

@Bell & Sebastian: "Mekkora egy nyomorult állatnak kell lenni ahhoz, hogy valaki 17 évesen, késsel-baltával kezdjen vérengzeni a vonaton? "

Hülye, frusztrált barom minden nációban van. Itt sajnos van mellé még egy barom vallás is, amelyik utat mutat nekik.

pitcairn2 2016.07.19. 20:33:03

@belekotty:

az intoleráns vahabita irányzatot - amelyet általános utálat övezett az iszlám világban - a brit Foreign Office karolta fel anno az "oszd meg és uralkodj" politikája keretében...

Britain & Wahhabism
youtu.be/-dcPTeRv5rI?t=161

pitcairn2 2016.07.19. 20:40:36

@belekotty:

innen indul a szélsőségesek brit segédlettel végbemenő karrierje...

1915 - Treaty of Darin
en.wikipedia.org/wiki/Treaty_of_Darin

káoszt kellett okozni az iszlám világon belül, kb. ennyi volt a cél

utána meg a Balfour-nyilatkozat elfogadására nem hajlandó mekkai sharif-et ütötték ki velük...

How Zionism helped create the Kingdom of Saudi Arabia - See more at: mondoweiss.net/2016/01/zionism-kingdom-arabia/#sthash.JkIeia0n.dpuf

aztán meg megjelent J.P. Morgan és a Standard Oil...

JP Morgan Chase & The Saudi Oil Colony
hendersonlefthook.wordpress.com/2014/09/30/jp-morgan-chase-the-saudi-oil-colony/

kb. így vált elismertté és befolyásossá a szélsőséges iszlám...

S=klogW 2016.07.19. 22:20:21

@pitcairn2: és mentette át az USAra cuppanva vilagbirodalmi pozícióját azon az USAval való fokozatos megosztozással az UK -

ha érti ezt a mondatot :)

pitcairn2 2016.07.20. 09:27:13

@S=klogW:

persze, ezért írt már Quigley is az anglo-amerikai elitről

www.carrollquigley.net/pdf/the_anglo-american_establishment.pdf

amelynek olyan jeles képviselői voltak, mint pl. a Wall Street-et és az angol arisztokráciát ötvöző anglo-amerikai Churchill

en.wikipedia.org/wiki/Lady_Randolph_Churchill

komolytalan samu 2016.07.20. 10:09:25

@pitcairn2: Törökországot akkor a Sykes-Picot paktum, és a VH-t lezáró békeegyezmények mentén épp fecnikra akarták szaggatni az európai nagyhatalmak.

Ezek után akkor gondold végig még egyszer, miért is kért pont amerikai felügyeletet Atatürk!

pitcairn2 2016.07.20. 10:24:08

@komolytalan samu:

a pániszlám ottomanizmussal szembemenő török nacionalisták igencsak sokat tettek az Oszmán Birodalom ellehetetlenítéséért

(az arab nacionalizmus lényegében a török nacionalizmusra adott válasz volt)

ezek után nemcsoda, hogy sokan sokféle dolgot sejtenek a török nacionalizmus szerény kezdetei körül

és ezekbe a "sejtelmekbe" időnként felett érdekes mainstream művek is belekavarnak:)

The Dönme
Jewish Converts, Muslim Revolutionaries, and Secular Turks
Marc David Baer
www.sup.org/books/title/?id=17426

"Finalist in the 2010 National Jewish Book Awards, sponsored by the Jewish Book Council."

pitcairn2 2016.07.20. 10:25:15

@pitcairn2:

jav.:

és ezekbe a "sejtelmekbe" időnként felettébb érdekes mainstream művek is belekavarnak:)

2016.07.20. 15:14:37

@pitcairn2:

wikileaks.org/akp-emails/emailid/24487

a török emilek között van,
"parallel state" kifejezésre keresve.
süti beállítások módosítása