Régi karácsonyokról
2014. december 24. írta: rajcsányi.gellért (ergé)

Régi karácsonyokról

dulovits1.jpg

„A Fény szerelmese vagyok. Hiszem és vallom, hogy a fénykép legnagyobb erénye csakis a Fény kifejezése, hangsúlyozása lehet. Bizonyára mások is vallják ezt, mert sokat írnak és szavalnak a Fény fontos szerepéről, de nem mutatják meg a hozzá vezető utat, mivel nem ismerik. Én rátaláltam erre az útra és azt őszintén, becsületesen meg is mutatom.” (Dulovits Jenő: Művészi fényképezés; 1942)

Jé, a háború előtt is voltak színek − csodálkozunk rá néha a nyilvánvaló tényekre, amikor korai színes fotográfiákkal találkozunk a jobbára csak fekete-fehér fotókról és filmekből ismert időszakokról, mondjuk harmincas-negyvenes évek Amerikájáról vagy épp a keleti front magyar katonáiról. Nem lappanghat túl sok magyarországi színes fotográfia a háború előtti időszakról, épp ezért is értékes az a néhány darab, amit a nagyközönség is ismerhet közülük. Gasper kollégánál olvastam Dulovits Jenőről, a két világháború közötti magyar és egyetemes fotográfia egyik legfontosabb alakjáról, aki matematikus, fényképész, teoretikus, feltaláló és középiskolai tanár is volt egyben. Dulovits alkotta meg a világ első tükörreflexes fényképezőgépét, a Duflexet; de fotográfusként sem volt utolsó − a mesterről többet a Fotóművészet 2002-es számából lehet megtudni.

Íme, e magyar reneszánszember színes fotográfiái a harmincas évekből, egy már rég elsüllyedt Magyarország téli Budapestjéről és karácsonyairól.

Boldog karácsonyt kívánunk minden olvasónknak!

dulovits_2.jpg

dulovits_6.jpg

dulovits4.jpg

dulovits5.jpg

dulovits3.jpg

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr797008243

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Régi karácsonyokról 2014.12.24. 12:13:01

Egy magyar reneszánszember színes fotográfiái a harmincas évekből, egy már rég elsüllyedt Magyarország téli Budapestjéről és karácsonyairól.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sárga bögre görbe bögre nyald a seggem körbe körbe 2014.12.24. 12:48:00

Ezért nem leszel te soha polgár Gellerke, mert csak majmolni tudsz.

Ezért nem voltak a zsidók se igazi polgárok, csak úgy, amennyire a gazdag cigányok urak, a lilára festett házuk elé állított műkő oroszlánokkal:

immanenesen alkalmatlanok, csak az összeharácsolt vagyonukat akasztgaták festményekben a szobafalra.

Menj hanukázni a BÁrGyú szerkesztőddel.

sárga bögre görbe bögre nyald a seggem körbe körbe 2014.12.24. 12:54:46

a fotózás meg tipikusan zsidó hobbi:

dokumentál, nem alkot

vagy érthetőbben: lop, nem alkot

persze alkotásként próbálja eladni - tehát lop és harácsol

Tata86 2014.12.24. 13:31:23

Boldog karácsonyt mindenkinek! :)

jose maria padilla · http://gozdom.blogspot.com/ 2014.12.24. 15:35:13

most akkor miről fog írni tauglich? :)

a szerkesztőségnek meg boldog hanukát!

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2014.12.24. 19:42:19

kár hogy azokból a régi jó hanukagyertyagyújtásokból nem maradt semmi

tableno 2014.12.24. 19:50:13

TurbóMagyar embör karácsonykor zsidózik. Jézus vajon mit szólna ehhez, istenkáromlók?

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2014.12.24. 20:05:11

@tableno: nem érne rá beszélni, mert a vérzsidókat ostorozná ki a templomból

huKKK 2014.12.24. 20:17:38

@tesz-vesz: gyújts hanukagyertyát, ne nyafogj.

huKKK 2014.12.24. 20:22:15

@tableno: mellik Jézus?
A magyar, vagy az eredeti, zsidó Jézus?

tableno 2014.12.24. 20:23:21

@tesz-vesz: Bibliát olvastál már? Tudod, ahol többek közt leírják Jézus származását. Több mint valószínű, hogy ekkortájt a Megváltó hanukát ünnepelt. Ti pedig a szeretet ünnepén gyűlölködtök...

huKKK 2014.12.24. 20:29:22

@tableno:
És ez még mind semmi.
Mi lesz azokkal, akik nem veszik tudomásul, hogy a viselt dolgaikról ez előtt a Cionista Zsidó férfi előtt kell számot adniuk?

huKKK 2014.12.24. 20:50:06

@tableno:
Nem feltétlenül gyűlölködés ez.
Lehet a haveri körből átvett dumák majmolása is.

tableno 2014.12.24. 20:56:30

@huKKK: ahogy egy másik illusztris zsidó, Rejtő Jenő írta a Piszkos Fredben: "lenni meglepetés!"

Messzi Vetek 2014.12.24. 23:27:49

@huKKK: volt több is? volt magyar is? az eredeti zsidó volt?
egyrészt nincs olyan az evangéliumokban, ami Mária zsidóságát konkrétan állítaná (nem ismerjük a családfáját sem (ami amúgy elég meglepő, nem?), Lukács is csak annyit mond, hogy az egyik rokona Erzsébet volt, aki Árontól származott). József családfája Máriával ellentétben nagyon impresszív, csakhogy a tóra (és a zsidó törvények) szerint ez mindegy, hiszen származás tekintetében az anya származása a kritikus. továbbá természetesen abban az esetben sem fontos, ha azt feltételezzük, hogy ténylegesen nem ő volt az apa, mert esetleg úgy hisszük, hogy Krisztus szeplőtelenül fogant.

de minden a fentiekhez hasonló spekuláció amúgy teljesen mellékes, az a zsidó (vagy nem zsidó) ugyanis, akit megkeresztelnek (ráadásul saját akaratából), a megkereszteléstől számítva: keresztény. per definitionem.
örülök, ha segíthettem.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2014.12.24. 23:44:44

@tableno:

Jézus hanukája

"(...)

Jn 10.22
A templomszentelés ünnepét ülték Jeruzsálemben. Tél volt.
Jn 10.23
Jézus éppen a templomban járt, Salamon csarnokában.
Jn 10.24
A zsidók körülvették, és kérdezték tőle: "Meddig tartasz még bizonytalanságban minket? Ha te vagy a Messiás, mondd meg nekünk nyíltan."
Jn 10.25
"Mondtam már nektek - felelte Jézus -, de nem hiszitek. A tettek, amelyeket Atyám nevében végbeviszek, tanúságot tesznek mellettem.
Jn 10.26
Mégsem hisztek, mert nem vagytok juhaim közül valók.
Jn 10.27
A juhaim hallgatnak szavamra, ismerem őket, és ők követnek engem.
Jn 10.28
Örök életet adok nekik, nem vesznek el soha, nem ragadja ki őket a kezemből senki.
Jn 10.29
Atyám adta őket nekem, s ő mindenkinél nagyobb: Atyám kezéből nem ragadhat ki senki semmit.
Jn 10.30
S én és az Atya egy vagyunk."
Jn 10.31
A zsidók újra köveket ragadtak, s meg akarták kövezni.
Jn 10.32
Jézus megkérdezte tőlük: "Láthattátok, mennyi jót vittem végbe Atyám erejéből. Melyik jótettemért akartok megkövezni?" "Nem jótettedért kövezünk meg -
Jn 10.33
felelték a zsidók -, hanem a káromlásért, azért hogy ember létedre Istenné teszed magadat."
Jn 10.34
Jézus folytatta: "Hát nincs megírva törvényetekben: Én mondtam: istenek vagytok?
Jn 10.35
Ha már azokat is isteneknek mondta, akikhez az Isten szólt, és az Írás nem veszítheti érvényét,
Jn 10.36
akkor hogy vádolhatjátok káromlással azt, akit az Atya megszentelt és a világba küldött, azért mert azt mondtam: Isten Fia vagyok?
Jn 10.37
Ha nem Atyám tetteit viszem végbe, ne higgyetek nekem.
Jn 10.38
De ha azokat viszem végbe, akkor ha nekem nem hisztek, higgyetek a tetteknek, hogy végre lássátok és értsétek: az Atya bennem van s én az Atyában vagyok."
Jn 10.39
Erre ismét el akarták fogni, de kiszabadult kezük közül.
Jn 10.40
Ezután Jézus ismét átment a Jordánon túlra, arra a helyre, ahol János először keresztelt, és ott is maradt.
Jn 10.41
Sokan fölkeresték, mert így gondolkodtak: "János ugyan egyetlen csodát sem tett, de amit mondott róla (Jézusról), az mind igaznak bizonyult."
Jn 10.42
És sokan hittek benne.

(...)"

ÁLDOTT, BÉKÉS KARÁCSONYT!

huKKK 2014.12.25. 03:30:59

@Messzi Vetek:

"örülök ha segíthettem"
Köszönöm a jó szándékot.
Mária származását nem érintettem, mivel erre nincs szükség Jézus származását illetőnek a bibliai alapokon gondolkodóknak.
Akinek a Biblia nem szentírás és nem akarja érteni az Újszövetség első mondatát (Máté 1,1) sem én, sem Isten, de még Ön sem tud segíteni.

Per definitionem keresztelő János különbséget tesz az ő "keresztsége" között és Jézus keresztelése között.
(Máté 3,11)
János bácsi a bűnök bocsánatára, "megtérésre" nyomta víz alá a zsidókat(kizárólag a zsidókat, próféta lévén tudta ki az és ki nem), ez lényegében egy zsidó rituális szertartás volt, "zsidóvá visszatérítés" ha úgy tetszik. Ennek a tipikus zsidó rituálénak rendelte alá magát "Dávid fia" pusztán illendőségből, mivel neki nem volt bűne.
Keresztelő János tevékenysége következtében egy zsidó sem vált kereszténnyé. Jézus sem.
Ez nem "kikeresztelkedésről", nem vallásváltoztatásról szólt.
Gondolom ebben egyetértünk.

huKKK 2014.12.25. 03:37:34

Javítás :
"illetőnek" helyett illetően -t írtam, de okostelelefonom felülírta.

huKKK 2014.12.25. 03:56:41

@Messzi Vetek: @bbjnick: @tableno: @tesz-vesz: @jose maria padilla: @Tata86: @sárba görbe @huKKK:
@ergé

Boldog karácsonyt!
Áldás, békesség!

huKKK 2014.12.25. 04:19:59

Ott tartottam, hogy csillagszóró (#1).
Régi karácsonyok.
Gyújt még valaki csillagszórót?

tableno 2014.12.25. 08:49:58

@bbjnick: odáig sikerült eljutni, hogy akik Jézusban kételkedtek, akik meg akarták kövezni, akik elfogadták a tanítását, akik hittek benne, akik követték és apostolai lettek, kevés kivétellel MIND zsidók voltak?

Tündér_Lala 2014.12.25. 10:06:23

Áldott békés karácsonyt mindenkinek.

huKKK 2014.12.25. 10:09:43

@Disznóvári:
Apasági keresetet szeretne benyújtani?
Tegye meg karácsonykor, akciós áron.
Merry Christmas!

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2014.12.25. 10:20:48

@tableno: olvastam már, de elképesztően csuda dolgokat tudsz a származásáról, valódi újdonságokat sorolsz itten. elképesztő.

annyira azér mégse volt zsidó, hogy megmaradjon zsidó vallásúnak, vagy hogy elégedett legyen a zsidó vallással.
úgyhogy ennyit a hanukáról, karácsonykor nem akarok hanukáról hallani, csak Jézus ünnepéről.

@huKKK: kkbk.blog.hu/2014/04/24/bolcskei_gusztav_a_reformatusok_voros_vezetoje

ugyanígy le lehetne zongorázni a többivel is. zoltaiva

huKKK 2014.12.25. 10:41:34

@tesz-vesz:
Tévhit, hogy Jézus elhagyta volna Mózes hitét.
Nem vált kereszténnyé.
Bibliai alapokon ez nyilvánvaló.
Keresztelő János vízalányomó szertartása nem tett kereszténnyé senkit, ezt maga a próféta is kijelentette indirekt módon a Máté 3,11 ben.
János a zsidókat térítette vissza a
mózesi hitre.

Bölcskei, Zoltai, Paskai stb. "zongorista " urak ügye milyen apropóból tartozik ide Ön szerint?

huKKK 2014.12.25. 12:27:48

Kiegészíteném magam.
Röviden, János bá' keresztsége vízkeresztség, Jézus bá'é tűzkeresztség.

huKKK 2014.12.25. 12:32:20

Csillagszórós keresztség, csillagszórós ünnep.
Vigyázat, gyúlékony!

huKKK 2014.12.25. 15:19:47

@Disznóvári:
Magának is Körösztapi!
Tiszteletem.
Ha tudná ki vagyok, az segítene magán?
B.Ú.É.K.!

ComLo 2014.12.25. 17:14:51

Iciri picirit most elbizonytalanodtam ...
szabad a posthoz is hozzászolni, megjegyezni hogy baromi jók a képek, személyes kedvenc a kirakatos és az (asszem) Gellért hegyről készült ...
vagy az infantilizáció azon fokán van mindenki, hogy csak belterjes, offolós zsidózás mehet? :-)

tableno 2014.12.25. 17:53:09

@ComLo: A mandineren MINDEN poszt alatt zsidózás megy. Tökmindegy mi a téma.

huKKK 2014.12.25. 18:35:09

@ComLo:
Ügyeljen kérem a prioritásokra, előbb a zsidózás és mellette (nem helyette!) érinthet egyéb témákat is.
@tableno:
Legyen megértőbb kérem.
Valljam be, hogy én vagyok leginkább felelős a sorsom alakulásáért?
Hadd legyen inkább a körülmények, politika, gyurcsány, zsidók stb. a hunyó.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2014.12.25. 18:35:10

@tableno:

"(...)

Gal 3.28
Nincs többé zsidó vagy görög, rabszolga vagy szabad, férfi vagy nő, mert mindannyian eggyé lettetek Krisztus Jézusban.
Gal 3.29
Ha azonban Krisztuséi vagytok, akkor Ábrahám utódai is, s az ígéret szerint örökösök.

(...)"

tableno 2014.12.26. 13:56:15

@bbjnick: így igaz. Most már csak egyetlenegy lépésre vagy a megvilágosodástól. Ehhez a következő kérdést kell megválaszolnod: lehet-e Krisztusé az, aki gyűlölködik?

tableno 2014.12.26. 13:57:22

@huKKK: súlyos kérdések ezek...

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2014.12.26. 22:40:19

@tableno:

"így igaz" --- írod.

Ha így igaz, akkor miért állítod az ellenkezőjét?

"Most már csak egyetlenegy lépésre vagy a megvilágosodástól" --- írod.

Te viszont egyre távolabb kerülsz tőle.

"lehet-e Krisztusé az, aki gyűlölködik?" --- kérdezed.

Jézus mondja:

"(...)

Mt 6.24
Senki sem szolgálhat két úrnak: vagy gyűlöli az egyiket, a másikat pedig szereti, vagy ragaszkodik az egyikhez, a másikat pedig megveti. Nem szolgálhattok az Istennek is, a Mammonnak is.

(...)

Mt 10.34
Ne gondoljátok, hogy békét jöttem hozni a földre. Nem békét jöttem hozni, hanem kardot.
Mt 10.35
Azért jöttem, hogy szembeállítsam az embert apjával, a leányt anyjával, a menyet anyósával.
Mt 10.36
Az embernek a tulajdon családja lesz az ellensége.
Mt 10.37
Aki apját vagy anyját jobban szereti, mint engem, nem méltó hozzám, aki fiát vagy lányát jobban szereti, mint engem, nem méltó hozzám.
Mt 10.38
Aki nem veszi vállára a keresztjét, s nem követ, nem méltó hozzám.
Mt 10.39
Aki meg akarja találni életét, elveszíti, aki azonban elveszíti értem életét, az megtalálja.

(...)"

A kereszténység nem jóemberek klubja vagy épp nyálcsorgató, narcisztikus, esetleg farizeus humánistáké, hanem azok közössége, akik hisznek Jézus Krisztus Megváltó voltában. És Krisztus követői, ha valóban azok, gyűlölik a hazugságot, származzék az bárhonnét, bárkitől (nem a személyt, hanem a hamis tanítást) .

Ha te a vélt vagy valós, hülye vagy nem hülye "zsidózással" szemben Jézus zsidóságára hivatkozol, akkor hamisan hivatkozol. Jézus nem (volt és van) zsidó sem az ószövetségi értelemben, sem a mai értelemben. Jézus szerint az Istennel való szövetség örökösei azok, akik őt követik.

Keresztelő János mondja:

"(...)

Mt 3.7
Amikor látta, hogy sok farizeus és szadduceus jön megkeresztelkedni, így szólt hozzájuk: "Viperák fajzata! Ki tanított benneteket arra, hogy fussatok a közelgő harag elől?
Mt 3.8
Teremjétek a bűnbánat méltó gyümölcsét!
Mt 3.9
Ne gondoljátok, hogy arra hivatkozhattok: Ábrahám az atyánk! Mondom nektek: ezekből a kövekből is tud az Isten Ábrahámnak fiakat támasztani.

(...)

Jn 8.31
Jézus a benne hívő zsidókhoz fordult: "Ha kitartotok tanításomban, valóban tanítványaim lesztek,
Jn 8.32
megismeritek az igazságot, és az igazság szabaddá tesz benneteket."
Jn 8.33
"Ábrahám utódai vagyunk - felelték -, s nem szolgáltunk soha senkinek. Miért mondod hát, hogy szabadok lesztek?"
Jn 8.34
Jézus így válaszolt: "Bizony, bizony, mondom nektek: Mindenki szolga, aki bűnt követ el.
Jn 8.35
A szolga nem marad ott mindig a házban, a Fiú azonban mindvégig ott marad.
Jn 8.36
Ha tehát a Fiú szabaddá tesz benneteket, akkor valóban szabadok lesztek.
Jn 8.37
Tudom, hogy Ábrahám utódai vagytok. Mégis az életemre törtök, mert nem fog rajtatok a szavam.
Jn 8.38
Én azt hirdetem nektek, amit Atyámnál láttam, ti azt teszitek, amit atyátoktól tanultatok."
Jn 8.39
Erre közbevágtak: "A mi atyánk Ábrahám!" Jézus így folytatta: "Ha Ábrahám fiai vagytok, azt tegyétek, amit Ábrahám tett.
Jn 8.40
De ti az életemre törtök, bár az Istentől hallott igazságot hirdetem nektek. Ábrahám ezt nem tette.
Jn 8.41
Azt teszitek, amit atyátok tett." De tovább erősködtek: "Nem házasságtörésből születtünk, egy atyánk van, az Isten."
Jn 8.42
Jézus ezt válaszolta: "Ha Isten volna az atyátok, akkor szeretnétek engem. Mert az Istentől való vagyok, tőle jöttem. Hisz nem magamtól jöttem, hanem ő küldött.
Jn 8.43
Miért nem értitek a beszédemet? Azért, mert nem vagytok képesek meghallani a szavamat.
Jn 8.44
A sátán az atyátok, és atyátok kedvére igyekeztek tenni, aki kezdettől fogva gyilkos, nem tartott ki az igazságban, mert nincs benne igazság. Amikor hazudik, magából meríti, mert hazug, és a hazugság atyja.

(...)"

Azaz, pusztán a zsidó származás semmiféle kapcsolatot nem feltételez vagy előlegez Jézus Krisztussal.

Én vágom, hogy most nagyon menő egyfajta fajimisztikus, holohitű, szinkretista, sovén vagy ennek különböző kombinációiból összeálló "újzsidó öntudatra ébredés" (lelke rajta, ki mire ébred rá) és a "zsidózós" (neo)neoprotestáns szektarianizmus is, de ezeknek semmi köze sem a zsidósághoz (mint valláshoz), sem a kereszténységhez. Egy hívő zsidó éppúgy nem hivatkozik Jézusra, mint ahogy egy hívő keresztény sem a zsidót látja Jézusban.

Ha valaki ész nélkül "zsidózik" vagy "turbómagyarozik" stb., annak semmi köze az illető zsidó, keresztény vagy bármiféle származásához, hanem emberi minőségéhez van köze. Egy keresztény (jogos vagy megalapozatlan) "zsidókritikájával" szemben önmagában ugyanúgy nem érv Jézus "zsidósága", ahogy egy nem keresztény (jogos vagy megalapozatlan) "kereszténykritikájával" szemben sem az a kritika megfogalmazójának "nacionáléja" ("faji" vagy vallási hovatartozása). A történet, ugyanis, nem erről szól...

huKKK 2014.12.27. 06:26:31

@tableno:
Nem lehet.
De szerintem nem mindig ismerjük fel az írásokból a gyűlöletet.
Sokszor rásütjük ezt a bélyegét (mármint a gyűlölködést) embertársainkra akkor is amikor pusztán egy harcos ellenvéleményről van szó.
Vegyünk konkrét példát.
Sok buzizó nem gyűlöli a buzikat, de a buziságot igen.
De egy lebuzizott buzi szeretetlenséggel, gyűlölködéssel vádolhatja buzizó embertársát mivel nem tud, vagy nem akar árnyalni, és magára veszi azt is ami nem ellene irányul.
"Túlvédi" magát félelemből, érdekből mintha személye ellen irányuló támadás érné. Olyasmi ellen kezd védekezni ami még nem történt meg, de tart a jövőbeli bekövetkezésétől.
Ez pedig hazugság, buziság.

huKKK 2014.12.27. 06:36:21

@tableno:
Alá szeretném támasztani az Ön állítását hiteles történelmi forrással:

biblia.biblia.hu/read.php?t=1&b=62&c=3&v=15#v13

tableno 2014.12.27. 09:00:00

@bbjnick: talán olvasd el azt is, mi erről a kérdésről a legutóbbi három római pápa véleménye...

huKKK 2014.12.27. 09:28:49

@tableno:
Ne bántsuk a pápákat.
Inkább kívánjunk boldog karácsonyt mindháromnak.
Hadd hazudjam azt magamnak, hogy ők isten szolgái.
Dicsértessék!
Mindörökké.
Ammmen.

annamanna 2014.12.27. 13:48:22

@huKKK: "Nem vált kereszténnyé."
Te teljesen hülye vagy.
Jézus a MEGVÁLTÓ, A SZENTHÁROMSÁG ISTEN RÉSZE.
Inkább ne válaszolj, mert ne vedd a szádra Isten nevét!
Neked garantáltan semmi közöd hozzá.
TÉRJ MEG, ne káromold az Istent!!!!!!!

annamanna 2014.12.27. 14:04:11

@huKKK: A Megváltó = Krisztus
keresztény = Krisztus követője.
ne foglalkozz a vallással, menj kapálni vagy tarts disznót, hasznosabb lesz életed.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2014.12.27. 15:22:17

@tableno:

Több kérdést érintettünk. Mire gondolsz konkrétan, miről mi a véleményük? A pápai megnyilatkozások nyilvánosak az Világhálón: idézz, hivatkozz!

huKKK 2014.12.27. 17:25:46

@annamanna:
Köszönöm a javaslatot.
Miért pont disznót, a bárány nem jó?
Szeretek kapálni.
Jót akar, ez tetszik.

huKKK 2014.12.27. 17:49:40

@annamanna:
Gyorsan eljutott a végkövetkeztetésig.
Félreismert.
Sokkal több hibám van.
Ön tele van előítéletekkel.
A pozitív előfeltevés is előítélet!
Kicsit csalódtam Önben, mint Krisztus követőjében.
Jézus bácsi még a gadarénusnak is több esélyt adott, mint Ön nekem.
Hiányolom az irgalmat. Ördög van bennem?
Meglehet.
Űzze ki.
Felhatalmazom.
"Akik Jézus bácsi nevében hisznek, azokat illen gyelek követik:
főtámasszák a halottakat, meggyógyíccsák a betegeket, kiűzik az ürdüngöket" mondta Márk bácsi, Jézus bácsit idézve. (Mk. 16,17)
Mutassa meg hitét tettlegesen.
Tartson erődemonstrációt, éljen a kapott hatalmával.
Önnek szurkolok.
Hajrá annamanna!

annamanna 2014.12.27. 18:39:25

@huKKK: vagy nem esett le, vagy szándékosan nem akarod érteni - amit írtál, laza istentagadás.
Az Isten neve - Atya, Fiú, Szent Lélek.
Így hívják az Istent.

1Jn 2,22 Ki a hazug, ha nem az, a ki tagadja hogy a Jézus a Krisztus? Ez az antikrisztus, a ki tagadja az Atyát és a Fiút.

Jézus Isten Fia, és nem egy hétköznapi ember, aki a Megváltó Krisztust KÖVETI.
Ő nem KÖVETETT senkit!
Pláne nem Mózes hitét követte, mert Mózes is ŐBENNE HITT!

Mt 18,6 A ki pedig megbotránkoztat egyet e kicsinyek közül, a kik én bennem hisznek, jobb annak, hogy malomkövet kössenek a nyakára, és a tenger mélységébe vessék.
Mk 9,42 A ki pedig megbotránkoztat egyet ama kicsinyek közül, a kik én bennem hisznek, jobb annak, ha malomkövet kötnek a nyakára, és a tengerbe vetik.
Jn 6,35 Jézus pedig monda nékik: Én vagyok az életnek ama kenyere; a ki hozzám jő, semmiképen meg nem éhezik, és a ki hisz bennem, meg nem szomjúhozik soha.
Jn 6,47 Bizony, bizony mondom néktek: A ki én bennem hisz, örök élete van annak.
Jn 7,38 A ki hisz én bennem, a mint az írás mondotta, élő víznek folyamai ömlenek annak belsejéből.
Jn 10,38 Ha pedig azokat cselekszem, ha nékem nem hisztek is, higyjetek a cselekedeteknek: hogy megtudjátok és elhigyjétek, hogy az Atya én bennem van, és én ő benne vagyok.
Jn 11,25 Monda néki Jézus: Én vagyok a feltámadás és az élet: a ki hisz én bennem, ha meghal is, él;
Jn 11,26 És a ki csak él és hisz én bennem, soha meg nem hal. Hiszed-é ezt?
Jn 12,44 Jézus pedig kiálta és monda: A ki hisz én bennem, nem én bennem hisz, hanem abban, a ki elküldött engem.
Jn 12,46 Én világosságul jöttem e világra, hogy senki ne maradjon a sötétségben, a ki én bennem hisz.
Jn 14,10 Nem hiszed-é, hogy én az Atyában vagyok, és az Atya én bennem van? A beszédeket, a melyeket én mondok néktek, nem magamtól mondom; hanem az Atya, a ki én bennem lakik, ő cselekszi e dolgokat.
Jn 14,12 Bizony, bizony mondom néktek: A ki hisz én bennem, az is cselekszi majd azokat a cselekedeteket, a melyeket én cselekeszem; és nagyobbakat is cselekszik azoknál; mert én az én Atyámhoz megyek.
Jn 16,9 Bűn tekintetében, hogy nem hisznek én bennem;
Jn 17,20 De nemcsak ő érettök könyörgök, hanem azokért is, a kik az ő beszédökre hisznek majd én bennem;

annamanna 2014.12.27. 23:00:23

@tableno: @bbjnick: @huKKK: mindenkinek szeretettel, a Biblia és az "antiszemitizmus" témájában:

Jel 2,9 Tudom a te dolgaidat és nyomorúságodat és szegénységedet (de gazdag vagy), és azoknak káromkodását, a kik azt mondják, hogy ők zsidók, és nem azok, hanem a Sátán zsinagógája.
Jel 3,9 Ímé én adok a Sátán zsinagógájából, azok közül, a kik zsidóknak mondják magukat és nem azok, hanem hazudnak; ímé azt mívelem, hogy azok eljőjjenek és leboruljanak a te lábaid előtt, és megtudják, hogy én szerettelek téged.

Az alapja ez:
1Móz. 10:1. Ez pedig a Noé fiainak, Sémnek, Khámnak és Jáfetnek nemzetsége; és fiaik születének az özönvíz után.
2. Jáfetnek fiai: Gómer, Mágog, Madai, Jáván, Thubál, Mésekh és Thirász.
3. A Gómer fiai pedig: Askhenáz, Rifáth, és Tógármah.

Askenáz tehát Jáfet unokája, semmi köze Sém leszármazási vonalához, így Ábrahám-Izsák-Jákób/Izrael-Júda családjához.
Még azt is leírja a Biblia, eredetileg hol laktak:

Jer 51,27 Tűzzétek ki a zászlót az országban, fújjátok meg a trombitát a nemzetek között, avassátok fel ellene a nemzeteket, gyűjtsétek össze ellene az Ararátnak, Menninek és Askenáznak országait, válaszszatok ő ellene hadvezért, hozzátok ki a lovakat mint rettenetes sáskasereget.

Mivel Menni = Arménia, ezért ez a mellette levő ország, tehát nagyjából Azerbajdzsán.

Az askenáziak csak hazudják magukról, hogy zsidók, az álkeresztény egyház pedig buzgó segédkezet nyújt ehhez.

Tehát még egyszer, a Biblia Igéje erről a témáról: "azt mondják, hogy ők zsidók, és nem azok, hanem a Sátán zsinagógája"

annamanna 2014.12.27. 23:11:52

@tableno: @bbjnick: @huKKK: akinek ez nem tetszik, az égesse el a Biblia összes példányát és tiltsa be a keresztény vallást. Ennyike.
Akinek a fenti még nem elég, annak plusz infó: mivel a vallás központi aktusa az áldozat, az ószövetség is az áldozati rendszerre épült, és mivel sem az Isten által kijelölt Templom nincs meg, sem a Szövetség ládája nincs meg, és semmiféle áldozat nincs, ezért TELJESEN NYILVÁNVALÓ, hogy az ószövetség le van zárva, nincs tovább fenntartva; az Isten által EGYEDÜL ELFOGADOTT LEGÁLIS ÁLDOZAT Jézus Krisztus vére, semmi más.
Ez bárkinek, aki egy icipicit is olvassa a Bibliát, olyannyira teljesen nyilvánvaló, hogy egyetlen jóhiszemű "zsidó vallású" ember sem lehetséges, mert bárki, aki jóhiszemű, nagyon hamar fel kell ismernie, hogy mi Isten terve és akarata - az új szövetség, Jézus Krisztus által.
Bibliai értelemben nincs érvényes zsidó vallás, csak hamis kultusz, amiben nem lehetséges jó lelkiismerettel megmaradni!

huKKK 2014.12.28. 04:57:10

@annamanna:

Nem tegeződünk.

Azt mondják a hívők, Isten olyan mint egy úriember, nem erőlteti rá az emberre még a jót sem.
A tegeződést sem.
Ön mégis megteszi, erőszakosan, kéretlenül.
Isten természetét megtagadva, mintegy istentagadóként, lejáratva istent, kereszténységet, önmagát.

Askenázi kérdés.
Drága hölgyem, ha nem érti a bibliát, miért akarja magyarázni?
Ha nem tudja mit jelent szatmári zsidónak lenni, vagy askenázi zsidónak lenni, kérdezzen meg egy ateistát.
Akkora butaságokat ír, hogy az már a kereszténység szégyene.
Ha már osztani szeretné az észt, előbb gyűjtse be, hogy legyen mit osztani.
Értékelem elszántságát, de jószándékát csak úgy tudom értékelni, mint Jézus szt.Péter jószándékát:
biblia.biblia.hu/read.php?t=1&b=40&c=16&v=23#v21

huKKK 2014.12.28. 05:44:19

@annamanna:
Keveri a szezont a fazonnal.
Süt a bibliaolvasás, bibliaismeret hiánya a soraiból
.
Isten nevei?
Egyszer elkezdtük számba venni, hogy Isten hány néven nevezi önmagát az Ószövetségben és az Újszövetségben.
Ságvárinak kevesebb volt.
Nézze, nem vagyok vallásos ember, de szeretem olvasni a bibliát, mert érdekel, hasznos, hiteles történelmi forrásnak tartom.
A biblia istenét is hiteles személynek tartom, annak ellenére is, hogy több tucat "nicknéven" nevezte magát attól függően, hogy a teremtményei éppen milyen szükségben voltak.
Gyógyítónak nevezte magát ha betegek voltak, szabadítónak ha rabszolgák voltak stb.
Alfának és Omegának is nevezte magát.
Báránynak is. Oroszlánnak is. Az elvégzendő feladat függvényében.
Ez számomra nem ellentmondásos, nem botrányos.
Olvassa többet a bibliát. Ha már többször figyelmesen végigolvasta, el fogja kezdeni megérteni.
Szánja rá az időt, érdemes!
Hajrá.

huKKK 2014.12.28. 06:20:52

@annamanna:
Kapkod, figyelmetlen
Nem ért sem engem, sem tableno-t, sem bbjnick-et. Vagy félreért
De ez annak a következménye, hogy zsigerből nyilatkozik személyekről, hozzászólásokról, mielőtt precízen tájékozódott volna arról, hogy tableno vagy bbjnick miért írta azt amit.
Elkezdett védekezni ellenük, elkezdte kioktatni őket, pedig ők nem intéztek támadást sem isten ellen, sem a biblia ellen, sem ön ellen.
Fáj valamije? Kezelték a közelmúltban valamilyen lelki problémával?
Segíthetünk Önnek valamiben?
Bibliával kapcsolatban vannak kérdései?
Vígasztalásra, gyógyulásra vágyik?
Magánéleti zavarai, pénzügyi nehézségei adódtak?
Forduljon hozzánk bizalommal.
Boldog új esztendőt és szebb jövőt kívánok Önnek.

tableno 2014.12.28. 08:07:09

@annamanna: Ok, de ha ezt az érvelést elfogadjuk, akkor azoknak a muszlimoknak is igazuk lehet, akik szerint mivel Mohamed próféta Mózes és Jézus után elhozta az emberiségnek Isten harmadik, legtökéletesebb kinyilatkoztatását, az a keresztény, aki nem tér át iszlám hitre - hitetlen gyaur kutya (aki adott esetben megérdemli, hogy élő adásban fejezzék le a jutyúbon).

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2014.12.28. 08:22:01

@tableno:

Egy hírpoltál kivonata egy napilap cikkéről mennyiben pápai megnyiatkozás? És ennek a kivonatnak, tartalmát tekintve (is), mi köze van vitánk tárgyaihoz?

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2014.12.28. 08:25:01

@tableno:

Ez nem érvelés kérdése, hanem igazság kérdése. A zsidóknak, keresztényeknek és muszlimoknak nem lehet egyaránt igazuk. Igazuk csak egyiküknek lehet, esetleg egyiküknek sem, de mindhármuknak nem lehet.

tableno 2014.12.28. 08:36:02

@bbjnick: és akkor mi a megoldás? Egy végső, mindent eldöntő vallásháború? Ahol az isteni szeretet parancsára lemészároljuk más hitű felebarátainkat? Akkor mégis csak az Iszlám Államnak van igaza?

tableno 2014.12.28. 08:39:45

@bbjnick: Annyiban, hogy a cikk több helyen a pápát _idézi_. Kis kutatással biztosan meg tudnánk találni az eredeti szöveget, de akkor meg másba kötnél bele. Nincs annál süketebb, mint aki nem akar hallani, nincs annál vakabb, mint aki nem akar látni.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2014.12.28. 08:51:56

@tableno:

"és akkor mi a megoldás?" --- kérdezed.

Isten tudja.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2014.12.28. 08:53:37

@tableno:

Akkor kis kutatással találd meg az eredeti szöveget, idézd, hivatkozd és mutasd meg, hogyan következik abból Jézus zsidó volta.

tableno 2014.12.28. 09:02:29

@bbjnick: Jézus zsidó volta a Bibliából következik. A pápai beszédekből az következik, hogy a katolikus egyház elítéli az antiszemitizmust.

tableno 2014.12.28. 09:09:15

@bbjnick: így van, Isten tudja, és meg is mondta: "szeresd felebarátodat, mint tenmagadat!" Valamint: "az vesse rá az első követ, aki maga bűntelen". Vagy ahogy a Buddha fogalmazott: "mindegy, melyik ösvényt követik, az én Utamat járják"

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2014.12.28. 09:21:26

@tableno:

"Jézus zsidó volta a Bibliából következik." --- írod.

Tudnád idézni?

"A pápai beszédekből az következik, hogy a katolikus egyház elítéli az antiszemitizmust." --- írod.

Ez új elem. Hol volt közöttünk szó antiszemitizmusról? De ha már szóba hoztad! Az pontosan micsoda is?

„(...)

»We are not aware of any official definition [of anti-Semitism],« Blanca Tapia of the EU’s Fundamental Rights Agency told JTA on Tuesday.

Tapia was answering a query on the recent removal from the agency’s website of a »working definition« of anti-Semitism that was adopted in 2005 by the European Monitoring Centre on Racism and Xenophobia — the EU entity that her organization has replaced.

(...)” (www.jta.org/2013/12/04/news-opinion/world/eu-anti-racism-agency-unable-to-define-anti-semitism-official-says)

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2014.12.28. 09:29:57

@tableno:

"(...)

Mt 7.13
A szűk kapun menjetek be! Tágas a kapu és széles az út, amely a romlásba visz - sokan bemennek rajta.
Mt 7.14
Szűk a kapu és keskeny az út, amely az életre vezet - kevesen vannak, akik megtalálják.

(...)"

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2014.12.28. 09:46:14

@tableno:

Ez nem a Biblia, hanem biblikus meseovi kicsiknek. De szerinted hogyan is következik ebből, hogy Jézus zsidó volt?

Mit mond Jézus az ő "zsidóságáról" a zsidóknak?

"Bizony, bizony, mondom nektek: Mielőtt Ábrahám lett, én vagyok." (Jn 8.58)

tableno 2014.12.28. 09:51:55

@bbjnick: ugye tudod, hogy teljesen vitaképtelen vagy?

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2014.12.28. 09:57:41

@tableno:

Mert megcáfolom, amit állítasz?:-)

Már megbocsáss, de ha te egy vitában a saját véleményeset szeretnéd visszahallani, akkor te vagy vitaképtelen.

tableno 2014.12.28. 10:21:05

@bbjnick: semmit nem cáfoltál meg. Lesöpörted az érveimet, mert csak. Ha a Károli-bibliából idéznék, akkor az eredeti arámi szöveget követelnéd. Ez nem vita, hanem dedó.

annamanna 2014.12.28. 11:40:41

@tableno: Milyen érvelést?
Értsd meg, a Biblia teljesen világosan leírja, nagyon radikálisan, élesen, durván(!!) megfogalmazva a véleményét a Jézust követő "zsidó vallásról". Azt írja, azok hazudnak, és a sátán zsinagógája. Ez ugyanannak a Bibliának a kijelentése, amiben a tízparancsolatot is olvasod.
Ugyanaz a Biblia kijelenti azt is, hogy ráadásul még csak nem is azok az emberek tartoznak a "zsidó valláshoz", akiknek kéne, hiszen Askenáz Gómer fia, Gómer Jáfet fia, SEMMI KÖZE Júdához. A Biblia nyíltan mondja, hogy ezek hazudják magukról, hogy zsidók, de nem azok.
Emlékezz rá, hogy Jézus beszélt a farizeusokról, akik bejárják a földet, csakhogy egy pogányt zsidóvá tegyenek, és ha azzá teszik, akkor a gyehenna fiává teszik, kétszerte inkább maguknál. (Mt 23,15) Teljesen világos beszéd.
És ha ez még mindig nem elég, akkor hol van az ószövetségi áldozati rendszer? Az ószövetség az áldozatra épült. Szerinted Isten elfogadna ma bármilyen állatáldozatot?
Nem tűnik fel, hogy maga a Magasságos Úristen gondoskodott arról, hogy ne is végezhessenek hamis áldozatot? Maga az Úr Isten gondoskodott arról, hogy ne legyen meg se a Szövetség Ládája, sem a Templom. De még a nép se maradjon a helyén. Még az eredeti Izrael, mint nép is elkeveredett (tíz törzs már eleve az asszír fogságban ragadt, vissza sem tértek onnan), és a farizeusok egy másik népet állítottak a helyére, akik nagyjából a mai Azerbajdzsán területéről származnak, semmi közük Sém leszármazottaihoz, mert ők jáfetiták!
Nincs vallásuk, mert a vallás az áldozatra épül! És ha nem fogadják el Isten áldozatát, akkor nincs vallásuk!
Csak hamis kultuszuk.
És ezek annyira hihetetlenül ripacsok, hogy egyszer elmentem Jom Kippurkor a zsinagógába. Az ugyebár az engesztelési ünnep, akkor az egész népnek tilos enni-inni. És ugyebár a nap este kezdődik, akkor volt az ünnepi alkalom. A rabbi így fejezte be: "Jó étvágyat kívánok az ünnepi vacsorához!"
Szerintem már ez az egyetlen mondat is épp elég bizonyíték ahhoz, hogy ezek semmi mást sem csinálnak, mint összevissza hazudoznak, és az égvilágon semmit sem vesznek komolyan, és nem tartanak be. Itt egyáltalán nincs szó semmilyen vallásról.
Valaki felvetette, hogy ezeket az igéket képletesen kell érteni, a hazug keresztényekre. A keresztény egyház egy nagyon jelentős része is hamis, sajnos ez nem elkerülhető, már az apostolok is írtak "befurakodott hamis munkásokról", pl itt:
2Kor. 11,13-15. Mert az ilyenek hamis apostolok, álnok munkások, a kik a Krisztus apostolaivá változtatják át magukat. Nem is csoda; hisz maga a Sátán is átváltoztatja magát világosság angyalává. Nem nagy dolog azért, ha az ő szolgái is átváltoztatják magokat az igazság szolgáivá; a kiknek végök az ő cselekedeteik szerint lészen.
Csel 20,29 Mert én tudom azt, hogy az én eltávozásom után jőnek ti közétek gonosz farkasok, kik nem kedveznek a nyájnak.
Fil 3,2 Őrizkedjetek az ebektől, őrizkedjetek a gonosz munkásoktól, őrizkedjetek a megmetélkedéstől:
2Pt 2,1 Valának pedig hamis próféták is a nép között, a miképen ti köztetek is lesznek hamis tanítók, a kik veszedelmes eretnekségeket fognak becsempészni, és az Urat, a ki megváltotta őket, megtagadván, önmagokra hirtelen való veszedelmet hoznak.
1Jn 4,1 Szeretteim, ne higyjetek minden léleknek, hanem próbáljátok meg a lelkeket, ha Istentől vannak-é; mert sok hamis próféta jött ki a világba.
Jel 16,13 És láték a sárkány szájából és a fenevad szájából és a hamis próféta szájából három tisztátalan lelket kijőni, a békákhoz hasonlókat;
Gal 2,4 Tudniillik a belopózkodott hamis atyafiakért, a kik alattomban közénk jöttek, hogy kikémleljék a mi szabadságunkat, melylyel bírunk a Krisztus Jézusban, hogy minket szolgákká tegyenek:
2 Kor 11,26 veszedelemben hamis atyafiak közt;
2Kor 2,17 Mert mi nem olyanok vagyunk, mint sokan, a kik meghamisítják az Isten ígéjét
2Kor 4,2 Hanem lemondtunk a szégyen takargatásáról, mint a kik nem járunk ravaszságban, és nem is hamisítjuk meg az Isten ígéjét
Rm 1,18 Mert nyilván van az Istennek haragja mennyből, az embereknek minden hitetlensége és hamissága ellen, kik az igazságot hamissággal feltartóztatják.

Tehát ez így van. Csakhogy a Biblia a Jel 2,9-ben és a Jel 3,9-ben nem a gyülekezet, egyház, templom szavakat használja, hanem a zsinagógát. A Biblia a "zsidókról" beszél, amikor ezt állítja.
Aki Isten szent Igéjét kiforgatja és mást állít helyette, az megkapja a maga "jutalmát" az ítéletkor, bárki legyen is az.

tableno 2014.12.28. 11:52:10

@annamanna: idefigyelj, te negyedművelt. Az askenázi zsidó nem azt jelenti, hogy Askenáz leszármazotta, hanem azok a zsidók, akik a diaszpórában Askenáz (Németország és Kelet-Európa) területén élnek.

annamanna 2014.12.28. 12:13:59

@tableno: Németországnak nincs olyan neve, hogy Askenáz. Askenáziak a keleti "zsidók", akik genetikailag kaukázusi származásúak. Nem sémiták.
A Bibliát idéztem, ha számodra az alapot ad arra, hogy "negyedművelt"-nek titulálj, tehát a Bibliát hiteltelennek és hazug írásnak láttasd, akkor neked (is) szól a következő ige:
Lk 19,22 Monda pedig annak: A te szádból ítéllek meg téged, gonosz szolga.

tableno 2014.12.28. 13:19:57

@annamanna: kicsinyem, ha Jézus idejében éltél volna, te követelted volna a laghangosabban a megfeszítését.

tableno 2014.12.28. 14:04:50

@annamanna: mert akkor éppen Jézus volt az, aki az ősi törvények szolgai és embertelen szajkózása helyett szeretetet, emberséget és toleranciát hírdetett. Vagyis azt, ami ellen te most habzó szájjal fröcsögsz.

annamanna 2014.12.28. 15:12:02

@tableno: Rengeteg igét idéztem a Bibliából. János evangéliuma így kezdődik:

1. Kezdetben vala az Íge, és az Íge vala az Istennél, és Isten vala az Íge.
2. Ez kezdetben az Istennél vala.
3. Minden ő általa lett és nála nélkül semmi sem lett, a mi lett.
4. Ő benne vala az élet, és az élet vala az emberek világossága;
5. És a világosság a sötétségben fénylik, de a sötétség nem fogadta be azt.
9. Az igazi világosság eljött volt már a világba, a mely megvilágosít minden embert.
10. A világban volt és a világ általa lett, de a világ nem ismerte meg őt.
11. Az övéi közé jöve, és az övéi nem fogadák be őt.
12. Valakik pedig befogadák őt, hatalmat ada azoknak, hogy Isten fiaivá legyenek, azoknak, a kik az ő nevében hisznek;
13. A kik nem vérből, sem a testnek akaratából, sem a férfiúnak indulatjából, hanem Istentől születtek.
14. És az Íge testté lett és lakozék mi közöttünk (és láttuk az ő dicsőségét, mint az Atya egyszülöttjének dicsőségét), a ki teljes vala kegyelemmel és igazsággal.
15. János bizonyságot tett ő róla, és kiáltott, mondván: Ez vala, a kiről mondám: A ki utánam jő, előttem lett, mert előbb volt nálamnál.
16. És az ő teljességéből vettünk mindnyájan kegyelmet is kegyelemért.
17. Mert a törvény Mózes által adatott, a kegyelem pedig és az igazság Jézus Krisztus által lett.
18. Az Istent soha senki nem látta; az egyszülött Fiú, a ki az Atya kebelében van, az jelentette ki őt.

Az Igét idéztem, aki maga Jézus Krisztus.
Te erre mondtad azt, hogy "habzó szájjal fröcsögés".
A Biblia így fejeződik be:

19. És ha valaki elvesz e prófétálás könyvének beszédeiből, az Isten annak részét eltörli az élet könyvéből, és a szent városból, és azokból, a mik e könyvben megírattak.
20. Ezt mondja, a ki ezekről bizonyságot tesz: Bizony hamar eljövök. Ámen, bizony jövel Uram Jézus!
21. A mi Urunk Jézus Krisztusnak kegyelme legyen mindnyájan ti veletek. Ámen.

Ez rád is érvényes.
A Biblia tele van olyasmivel, amit "habzó szájjal való fröcsögés"-nek titulálsz.
Jézus, aki "toleranciát hirdetett", rengeteget beszélt a kárhozatról, és rengeteget fenyegetőzött vele.
Például:
Mt 11,23 Te is Kapernaum, a ki az égig felmagasztaltattál, a pokolig fogsz megaláztatni; mert ha Sodomában történnek vala azok a csodák, a melyek te benned lőnek, mind e mai napig megmaradt volna.
Mt 12,34 Mérges kígyóknak fajzatai, mi módon szólhattok jókat, holott gonoszak vagytok? Mert a szívnek teljességéből szól a száj.
Mt 23,33 Kígyók, mérges kígyóknak fajzatai, miképen kerülitek ki a gyehennának büntetését?

Többet nem is idézek, mert tele van ilyesmivel az Újszövetség.
Jézus Krisztus azért halt meg, hogy megmentse az embereket a kárhozat tüzétől. Miért kell megmenteni?
Mert LÉTEZIK, VAN kárhozat.
Aki nem fogadja el Jézust és nem ENGEDELMESKEDIK NEKI, odakerül.
Mondhatod ezt "habzó szájú fröcsögésnek", de ezt magára Istenre mondod, hiszen csak azt idézem, amiket Ő MAGA jelentett ki a Szent Bibliában.
Továbbra is érvényes rád az Ige:
Lk 19,22 Monda pedig annak: A te szádból ítéllek meg téged, gonosz szolga.

Ha az Igét káromlod, Istent káromlod.

tableno 2014.12.28. 18:30:20

@annamanna: és te szerinted nem káromlod az Istent, amikor teljesen figyelmen kívül hagyod a krisztusi szeretet parancsát? Ami úgy kábé az egész keresztény vallás lényege?

annamanna 2014.12.28. 18:43:29

@tableno: A Bibliát idézem. A Biblia maga Krisztus. Amit írok, az a krisztusi szeretet, hiszen ezt írja a Szentírás. Ha te megveted a Bibliát, akkor megveted a krisztusi szeretetet.
Ismétlem - a Bibliát idézem. Bármivel vádolsz, a Bibliát, tehát magát a Szent Istent vádolod, és mindez téged jellemez. Ismétlem:
Lk 19,21-22. Mert féltem tőled, mivelhogy kemény ember vagy; elveszed a mit nem te tettél el, és aratod, a mit nem te vetettél. Monda pedig annak: A te szádból ítéllek meg téged, gonosz szolga. Tudtad, hogy én kemény ember vagyok, ki elveszem, a mit nem én tettem el, és aratom, a mit nem én vetettem;

Amit a Bibliáról gondolsz, amit Isten Igéjéről gondolsz, azt magáról Istenről gondolod. Ha azt írod, ebben nincs szeretet, akkor azt gondolod, Istenben nincs szeretet, és akkor ez alapján leszel megítélve.
Ezt mondta Jézus Krisztus.

tableno 2014.12.28. 20:27:21

@bbjnick: mondom én, hogy dedó.

annamanna 2014.12.28. 20:53:35

@tableno: Aha, ezt mondatja veled a krisztusi szeretet. Ráadásul nyilván te vagy a legújabb evangélista, szóval ez a mondat Tableno evangéliumában olvasható... :)
És Tableno evangéliuma cakkpakk eltörli 1Mózestől a Jelenések könyvéig minden előző kijelentés érvényét.
Én ugyanis az 1Mózestől a Jelenések könyvéig bezáróan idéztem Isten Igéjét.
Tehát, Tableno evangéliuma szerint az EGÉSZ Biblia elmebetegség.
Rendben. Ha ez a te "evangéliumod", akkor ez alapján leszel megítélve. Már idéztem: "A te szádból ítéllek meg téged, gonosz szolga."

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2014.12.28. 22:08:36

@annamanna:

"Ne adjátok a szent dolgokat a kutyáknak és gyöngyeiteket se szórjátok a sertések elé, különben még eltapossák lábukkal, és megfordulva széttépnek benneteket!" (Mt 7.6)

huKKK 2014.12.28. 23:02:54

@Disznóvári:
"Kedves elmebeteg felebarátom!"

Jézus bácsi elméjéhez képest ez vállalható. Nekem nem okoz presztizsveszteséget.

"Segítségre alighanem neked lenne szükséged."
Nem csak lenne, van is.
Mutasson egyetlen embert is aki nincs ráutalva isteni segítségre, és ezenfelül emberek segítőkészségére.
Nem tud.

Disznóvári · http://mandiner.blog.hu/2015/12/22/a_kulturharcon_tul_karacsonyi_tunodesek/full_commentlist/1#c28872 2014.12.29. 00:44:49

@huKKK: A bökkenő mindösszesen annyi, hogy te nem Jézus bácsihoz, hanem egy átlagos Homo sapiens sapienshez képest vagy elmebeteg, vagy legalábbis gyengeelméjű.

annamanna 2014.12.29. 03:42:06

@bbjnick: "talán olvasd el azt is, mi erről a kérdésről a legutóbbi három római pápa véleménye..."
Ezt azért leírom neked, bár különösebben nem fontos, és azt sem tudom, a kérdésről mit gondolsz.
Tény: 1978-ban a pápai tiarát I. János Pál az USA-nak ajándékozta, NYC-ben őrzik. Az utolsó három pápát már nem koronázták meg, hanem "péteri szolgálatba léptek", tehát szigorúan véve 1978 óta a pápai trón üres (van is emiatt az egyházban egy "üres trón" mozgalom, ami nem ismeri el az utóbbi három egyházfőt).
De ami érdekes ezzel kapcsolatban, az a Jelenések könyve 6,2, ami ezt írja: És látám, és ímé egy fehér ló, és a rajta ülőnél íjj vala; és adaték néki korona; és kijöve győzve, és hogy győzzön.

Tehát van egy apokaliptikus lovas, akinek korona adatik.
De vajon milyen korona? És ki adja neki?
Nekem elég megdöbbentő, hogy az USA nem csupán a pápai tiarát kapta meg 1978-ban, hanem előtte a magyar "apostoli szent" koronát is, ami szintén a pápától származik, és sokkal nagyobb a tekintélye, mint bármilyen más uralkodói jelvénynek.
Az USA ezt egészen pontosan 1978-ban adta vissza. Az amcsiktól Apró Antal vette át (Kádár nem felelt meg). A koronaőrök 1945-ben direkt úgy adták át a koronát az amerikaiaknak, hogy addig nem kerülhet vissza Magyarországra, amíg itt orosz katona állomásozik. 1978-ban mégis visszaadták, és mivel megszegték a megállapodást, ezért egy mesét körítettek hozzá magyarázatképp, miszerint Carterné éjszaka álmot látott, hogy a magyar koronát vissza kell adni.
Tehát 1978-ban visszaadták a magyar koronát, és szinte azonnal megkapták helyette a pápai tiarát.
És az az érdekes, hogy azóta az USA pont úgy viselkedik, mint egy pápa, mintha ő lenne a föld minden országának erkölcsi bírája. Mindenhová beavatkozik erkölcsi okokra hivatkozva, még magát a pápát is felülbírálja erkölcsileg.
És már a 2. vh óta, tehát amióta a birtokában van a magyar apostoli korona, teljesen kifordult magából, a háború előtt követett "fényes elszigeteltség" politikájából, és egy hódító szörnyeteggé vált, azóta nem szűntek meg az USA által vívott háborúk. Olyan koronákat birtokol(t), amik nem az övék, amik nem neki készültek, és amiknek pont hogy nem a háborús hódítás az eredeti funkciójuk, hanem a béke.
Én személy szerint azt gondolom, a Jel. 6,2 az USA-ra vonatkozik, és a Jel. 17-18 babiloni paráznája is az USA-t írja le.
Persze ez csak a saját véleményem.
Mindenesetre ez jutott eszembe arról, hogy a legutóbbi három pápának som tekintetben megváltozott a véleménye. Azt gondolom, hogy 1978-ban valami tényleg megváltozott. És mi ebből nem vettünk észre semmit.

huKKK 2014.12.29. 05:14:44

@Disznóvári:
Doktor úr, alá tudná támasztani érvekkel a hipotézisét?

huKKK 2014.12.29. 06:33:09

@tableno:
Azért ez (szerintem) túlzás.
Nem gondolnám, hogy elmebeteg.
Figyelmetlen, lusta, trehány nő lehet, aki végletekig ragaszkodik a rögeszméjehez.
Alapfogalmakkal nincs tisztában, nem tudja mit jelent az istentagadás fogalma.
Figyelmetlensége miatt nem érti meg kommentjeitek lényegét.
Nem is az a legnagyobb baj, hogy téved, hanem, hogy makacsul ragaszkodik az ostobaságaihoz és nem hajlandó (egyelőre) korrigálni magát.
Szerintem ez változhat még.
Amikor az igeidézeteihez fűzött butuska következtetéseit jogos kritika éri, ő azt a biblia, Isten elutasításaként, istentagadásként éli meg.
Pedig erről szó sincs.
Nem a bibliai idézeteit kritizáljátok, tagadjátok, hanem az ő hozzáfűzéseit, magyarázatait, zavaros, megalapozatlan következtetéseit.
Így van?
Ha majd lehiggad, és korrektül újraolvassa az általa elhamarkodottan megbélyegzett bloggerek írásait, jellemes hölgyhöz illően korrigálni fogja magát, bocsánatot kér elhamarkodott kijelentéseiért.
Persze, arra is van esély, hogy megmarad testi, érzelmi szinten, nem veszi az adást, s csak évtizedek után döbben rá, hogy mennyi alaptalan rágalommal illette isten teremtményeit.
Türelem rózsát terem.
Tételezzük fel a jót róla, talán elkezdődött benne valami jó, de még nem jött bele miként kéne prezentálni az evangéliumot.
Nem ír rosszakat, jók a bibliai idézetei, felhívja a figyelmet a megtérés fontosságára, figyelmeztet az istentagadás veszélyeire, a pokol létére, mindarra amire a biblia is figyelmeztet.
Ha itt megállna, és nem kezdene személyeskedni, elhamarkodott, megalapozatlan következtetéseket levonni, még érdekelné is az embert a szájából az isteni üzenet.
Na de így?
Egészséges ember még az igazságot is csak akkor fogadja be, ha az jó szellemből jön.
Erre még várni kell.
Leírja majd azt a párszáz önigazságát párezer igeidézettel körítve, pár évtized alatt, addig is tisztítja az ige.
Értékeljük benne azt ami van.
Pozitívum, hogy értékeli a bibliát,
ha bennünket nem is.
Adjunk hálát érte, bízzuk rá Istenre lelkét, szellemét, indulatait.
Én nem akarok uralkodni rajta, ő meg még nem tud magán.

Kérlek, kedves Jézus bácsi, segíts a mi csepp kis annamannánkon!

huKKK 2014.12.29. 17:57:14

@annamanna:
Ez az usa-pápa történet nem saját kútfő.
Hol hallotta, kitől?

huKKK 2014.12.29. 18:03:39

@annamanna:
A hitgyülibe tanítják magának ezeket?

annamanna 2014.12.29. 18:46:26

@huKKK: Leszoptam Obamát és ez az infó volt érte a fizetség.
Tegnapelőtt óta sajnos nem lettél okosabb.
Mi ebben bonyolult?
Elég közismert tény, hogy az utolsó pápákat nem koronázták meg, a gugliban benne van, hogy mióta: "Ő volt az utolsó pápa, akit a pápai tiarával koronáztak meg; utódja, I. János Pál eltörölte e ceremóniát. VI. Pál tiaráját, amelyet milánói egyházmegyéjétől kapott ajándékba, a Washingtonban álló Szeplőtelen Fogantatás Bazilikájának adományozta, ajándékképpen az amerikai katolikusok számára." hu.wikipedia.org/wiki/VI._P%C3%A1l_p%C3%A1pa
Tehát pontosabban nem három, hanem négy pápát nem koronáztak meg, hanem "péteri szolgálatba léptek". És figyelmetlenül írtam, hogy NYC-ben őrzik, mert nem ott, hanem Washingtonban.
Ahhoz, hogy ezt elolvassam a gugliból, nyilván valami 33. fokú szabadkőműves beavatottság kéne, nem? Vagy szerinted a Biblia betűit nem bírom segítség nélkül olvasni? Jel. 6,2 - "korona adatik néki". Milyen koronát tarthat fontosnak az Apokalipszis könyve? Nyilván egy vudu vallású hottentotta törzsfőét!
Mégis mit képzelsz az üres fejeddel? Ha üres a fejed, töltsd meg rántottával!

huKKK 2014.12.29. 20:37:53

@annamanna:
Nem tegeződünk.
Nem válaszolt a kérdéseimre.

huKKK 2014.12.29. 21:24:54

@annamanna:
Obamával kapcsolatos szabadszájú megjegyzésére hittársai biztatták, vagy ez önálló projekt?
Tudnak egyáltalán az ön internetes megnyilatkozásairól?
Érdemes lenne kikérnie hittársai véleményét arról, hogy jelen lelki állapotában javasolják-e önnek a biblia népszerűsítését.
Ön mikor és hol tért meg?
Elmondaná kérem a bizonyságát, mielőtt újabb bibliamagyarázatokba bonyolódna?
Megköszönném.
Hátha az önön keresztül megnyilvánuló újabb szeretetdózis bennünket, kezdő bibliaolvasókat megtérésre indít!

annamanna 2014.12.29. 21:53:36

@huKKK: Mit ne mondjak, bizonyos értelemben roppant hízelgő, hogy nem vagy képes felfogni, amit írtam.
Miért kéne segítség ahhoz, amit leírtam?
Amúgy meg, legyen neked igazad, segítettek, nézd csak:
1. ha jól tudom, kábé Dante kora óta a Vatikánt látták bele a Jelenések könyvének babiloni paráznájába.
2. Benedek lemondása körül elöntötte a netet a malachiási prófécia, és a kedélyek azóta sem csillapodtak Ferenc körül.
3. Valaki egyszer leírta a neten, hogy lehet, hogy Róma hét dombra épült, de maga a Vatikán nem. És más okokból sem lehet rá vonatkoztatni, de a többi érvet elfelejtettem.
Ez mind segítség volt, ahonnan vettem az ötletet. Azt magamtól írom, hogy pl. a Vatikán nem kereskedőváros. Ha elolvasom ezt a két fejezetet, akkor a városba inkább NYC-t látom bele, ami pont olyan, mint egy új Babilon. Az USA nyíltan épít a babiloni mágiára.
4. Ettől is zeng az internet (mármint az USA és okkultizmus viszonyától) - újabb segítség ahhoz, amit írtam.
5. Ráadásul még a pápai tiarát is megkapták (bár azt nem NYC-ben őrzik). (Ehhez a wikipédia ad segítséget). Tehát nem lehet a végidőben a pápa a koronás lovas, mert nincs is koronája; a pápai korona most az USA birtokában van.
6. Annál inkább látja az USA-t apokaliptikus lovasnak mondjuk a Depeche Mode: www.youtube.com/watch?v=zZeRwuN68VQ#t=02m18s
7. Mellesleg elég a hírekre kattintani, hogy lássam, az USA mennyire nem bír magával. Ha úgy tetszik - maga az USA segít abban, hogy az USA-t lássam bele a Jelenések könyvébe.

Téged pedig a kárhozat tüzébe látlak bele. Soha nem fogsz megtérni. Gonosz vagy és ostoba, soha nem leszel hívő, soha nem alázod meg magad Isten előtt. Te vagy az, akiről Jézus azt mondta: akkor se hinne, ha a halottak feltámadnának.
Ráadásul buta is vagy, és azt sem bírod elfogadni, hogy más nem olyan birka, mint te.
Már írtam - menj kapálni vagy őrizz disznót, hasznosabb lesz az életed. Ne foglalkozz vallással. Semmi közöd hozzá. Ostoba vagy és gonosz.

huKKK 2014.12.29. 22:04:27

@annamanna:
Hm...hmmm...
Ostoba vagyok és gonosz?

Világos.
Ön pedig szépszemű, okos és kedves.
Akkor ebben maradtunk.

Megyek a pokolba?
De kár értem!
;-(

annamanna 2014.12.29. 22:11:21

@huKKK: nekem nem fogsz hiányozni.

huKKK 2014.12.29. 22:22:03

@annamanna:

:-(
Pedig olyan szépen indultak a dolgok...
Egy kedves, intelligens, tapintatos, türelmes, szerető szívű hölgyet volt szerencsém megismerni önben.
Olyan csodás teremtést, akire nem méltó ez a világ.
Nem becsültem meg azt a természetfölötti kegyelmi ajándékot, amivel Isten akart megáldani önön keresztül...
Úgy kell nekem, megérdemlem a sorsom...

annamanna 2014.12.29. 22:24:38

@huKKK: a további nyűgjeiddel fordulj Pista bácsihoz.

annamanna 2014.12.29. 23:04:18

@huKKK: ez így unalmas. Inkább írj valami érdekeset. Például fejtsd ki, hogy Jézus miért nem lett keresztény. Garantáltan elolvasom.

huKKK 2014.12.29. 23:24:11

@annamanna:
Már leírtam, azt sem olvasta el.
Vagy valamiért félreértette.
Ha hajlandó lenne korrigálni a lekezelő stílusát bbjnick és tableno viszonylatában, s emellett a tiszteletét hajlandó lenne magázódásban kinyilvánítani,
akkor talán elgondolkodnék azon, hogy törékeny pálmafácskáját terhelhetem-e súlyos információmorzsákkal.

huKKK 2014.12.29. 23:46:33

@annamanna:
"Téged pedig a kárhozat tüzébe látlak bele. Soha nem fogsz megtérni. Gonosz vagy és ostoba, soha nem leszel hívő, soha nem alázod meg magad Isten előtt. Te vagy az, akiről Jézus azt mondta: akkor se hinne, ha a halottak feltámadnának.
Ráadásul buta is vagy, és azt sem bírod elfogadni, hogy más nem olyan birka, mint te.
Már írtam - menj kapálni vagy őrizz disznót, hasznosabb lesz az életed. Ne foglalkozz vallással. Semmi közöd hozzá. Ostoba vagy és gonosz."

Akiről ilyen véleménye van, attól a személytől miért olvasna bármit is?
Nonszensz

annamanna 2014.12.30. 00:26:05

@huKKK: majd ha hajlandó leszel korrigálni az istentagadásodat, akkor majd érdemelsz tiszteletet. Addig te és tableno két kárhozott léleknek számítotok, akiknek a pokol tüze van előkészítve. Tiszteletet kérsz? Tiszteld az Istent!
Fáj, ha gúnyosan és lekezelően beszélek veled?
Te mit engedsz meg magadnak Jézus Krisztussal kapcsolatban? Csak siránkozz tiszteletért! Úgy viselkedsz, mint Kiszel Tüncike, akit a bugyigyűjteménye miatt sztárként kell kezelni.

huKKK 2014.12.30. 05:29:12

@annamanna:

Nincs tisztában az istentagadás fogalmával.
Bibliai alapokon még akkor sem lennének védhetőek állításai ha valóban istentagadóak lennének tableno és bbjnick.
A respekt alanyi jogon jár még az istentagadóknak is.
Persze nem az ön speciális, istentől,emberségtől elrugaszkodott vallási elképzelései szerint.
Jézus bácsi üzenete épp arról szól, hogy érdem nélkül, ingyen, kegyelemből áldozta életét, vérét egy cionista zsidó férfi azért, hogy aki hisz őbenne el ne vesszen, hanem örök életet nyerjen.

"Fáj, ha gúnyosan és lekezelően beszélek veled? "
Nem.

"Tiszteletet kérsz? Tiszteld az Istent!"
Tisztelik.
Mindketten, jobban mint ön.
Miért koldulnának tiszteletet egy halandó, embertől, egy lelkileg labilis hölgytől ha már megkapták Istentől?

"Te mit engedsz meg magadnak Jézus Krisztussal kapcsolatban?"
Kifejezem felé a tiszteletemet.
Bácsizom.
Nemcsak bűnt, még hibát sem követek el azzal, hogy az emberi mivoltának is megadom a tiszteletet.
Tisztelem Jézus bácsiban az embert, az Emberfiát, ahogy ő is nevezte magát.
Ezzel nem negligálom isteni mivoltát, nem tagadtam meg azt, hogy ő Isten.
Isten is és ember is.
Jézus bácsit nem frusztrálja az, hogy az emberi természetét is megtisztelem, mondjuk magázódás vagy bácsizás formájában.
Önt ez frusztrálja?

annamanna 2014.12.30. 10:04:55

@huKKK: Rád értettem az istentagadást, ember. Te írtad azt, hogy Jézus nem vált kereszténnyé. ERRE írtam, hogy istentagadás. Hosszú haj, rövid ész, ahogy szokták mondani, neked nyilván bokádig ér a hajad, ha már erre sem emlékszel.

huKKK 2014.12.30. 12:20:42

@annamanna:

Nincs abban semmi istentagadás, hogy Jézus nem vált kereszténnyé.
Miért vált volna azzá?
Mikor és hol vált kereszténnyé ön szerint?
A Bibliában erre nem talál se közvetlen sem indirekt utalást.

A tanítványai igen, ők voltak a keresztények, de őket sem önmaguk nevezték így, hanem olyan outsiderek antiochiában, akik krisztusi jellemvonásokat fedeztek fel bennük.
Önt egyelőre nem fenyegeti ez a veszély, hogy kívülállók kereszténynek nevezzék.
Az "insiderek", akiknek van fogalmuk a kereszténnyé válás bibliai alaplépéseiről, normákról, nem nevezik önt kereszténynek.
Jézus sem, az hótziher.
Egyelőre. Még válhat azzá, ne keseredjen el.
Ne aggódjon, ehhez nem az én elképzeléseimnek, hanem a krisztusi normakontrollnak kell megfelelnie.
Keresztény~krisztusi
Miért vált volna Jézus Krisztus krisztusivá?
János keresztsége miatt?
Vagy mert leszállt rá a Szentlélek galambként?
Ő eredetileg is krisztusi jellemvonásokkal bírt.
Neki nem volt szüksége sem arra, hogy bekeresztelkedjen, sem arra, hogy kikeresztelkedjen.
Maga a próféta, keresztelő János mondta, hogy nem neki kéne, hanem Jézusnak kéne őt megkeresztelnie.
Jézus Isten is ön szerint.
Ebben megegyezhetünk.
Miért kellett volna önmagát követnie?
Ráadásul pont hátulról?
Nóóórmális?

annamanna 2014.12.30. 13:31:38

@huKKK: nézd csak meg újra az eddigi párbeszédünket erről:

huKKK: "Tévhit, hogy Jézus elhagyta volna Mózes hitét.
Nem vált kereszténnyé.
Bibliai alapokon ez nyilvánvaló.
Keresztelő János vízalányomó szertartása nem tett kereszténnyé senkit, ezt maga a próféta is kijelentette indirekt módon a Máté 3,11 ben.
János a zsidókat térítette vissza a
mózesi hitre."

annamanna: "Nem vált kereszténnyé."
Te teljesen hülye vagy.
Jézus a MEGVÁLTÓ, A SZENTHÁROMSÁG ISTEN RÉSZE.
Inkább ne válaszolj, mert ne vedd a szádra Isten nevét!
Neked garantáltan semmi közöd hozzá.
TÉRJ MEG, ne káromold az Istent!!!!!!!

A Megváltó = Krisztus
keresztény = Krisztus követője.
ne foglalkozz a vallással, menj kapálni vagy tarts disznót, hasznosabb lesz életed.

huKKK: "Köszönöm a javaslatot.
Miért pont disznót, a bárány nem jó?
Szeretek kapálni.
Jót akar, ez tetszik."

"Gyorsan eljutott a végkövetkeztetésig.
Félreismert.
Sokkal több hibám van.
Ön tele van előítéletekkel.
A pozitív előfeltevés is előítélet!
Kicsit csalódtam Önben, mint Krisztus követőjében.
Jézus bácsi még a gadarénusnak is több esélyt adott, mint Ön nekem.
Hiányolom az irgalmat. Ördög van bennem?
Meglehet.
Űzze ki.
Felhatalmazom.
"Akik Jézus bácsi nevében hisznek, azokat illen gyelek követik:
főtámasszák a halottakat, meggyógyíccsák a betegeket, kiűzik az ürdüngöket" mondta Márk bácsi, Jézus bácsit idézve. (Mk. 16,17)
Mutassa meg hitét tettlegesen.
Tartson erődemonstrációt, éljen a kapott hatalmával.
Önnek szurkolok.
Hajrá annamanna!"

annamanna: vagy nem esett le, vagy szándékosan nem akarod érteni - amit írtál, laza istentagadás.
Az Isten neve - Atya, Fiú, Szent Lélek.
Így hívják az Istent.

1Jn 2,22 Ki a hazug, ha nem az, a ki tagadja hogy a Jézus a Krisztus? Ez az antikrisztus, a ki tagadja az Atyát és a Fiút.

Jézus Isten Fia, és nem egy hétköznapi ember, aki a Megváltó Krisztust KÖVETI.
Ő nem KÖVETETT senkit!
Pláne nem Mózes hitét követte, mert Mózes is ŐBENNE HITT!

Mt 18,6 A ki pedig megbotránkoztat egyet e kicsinyek közül, a kik én bennem hisznek, jobb annak, hogy malomkövet kössenek a nyakára, és a tenger mélységébe vessék.
Mk 9,42 A ki pedig megbotránkoztat egyet ama kicsinyek közül, a kik én bennem hisznek, jobb annak, ha malomkövet kötnek a nyakára, és a tengerbe vetik.
Jn 6,35 Jézus pedig monda nékik: Én vagyok az életnek ama kenyere; a ki hozzám jő, semmiképen meg nem éhezik, és a ki hisz bennem, meg nem szomjúhozik soha.
Jn 6,47 Bizony, bizony mondom néktek: A ki én bennem hisz, örök élete van annak.
Jn 7,38 A ki hisz én bennem, a mint az írás mondotta, élő víznek folyamai ömlenek annak belsejéből.
Jn 10,38 Ha pedig azokat cselekszem, ha nékem nem hisztek is, higyjetek a cselekedeteknek: hogy megtudjátok és elhigyjétek, hogy az Atya én bennem van, és én ő benne vagyok.
Jn 11,25 Monda néki Jézus: Én vagyok a feltámadás és az élet: a ki hisz én bennem, ha meghal is, él;
Jn 11,26 És a ki csak él és hisz én bennem, soha meg nem hal. Hiszed-é ezt?
Jn 12,44 Jézus pedig kiálta és monda: A ki hisz én bennem, nem én bennem hisz, hanem abban, a ki elküldött engem.
Jn 12,46 Én világosságul jöttem e világra, hogy senki ne maradjon a sötétségben, a ki én bennem hisz.
Jn 14,10 Nem hiszed-é, hogy én az Atyában vagyok, és az Atya én bennem van? A beszédeket, a melyeket én mondok néktek, nem magamtól mondom; hanem az Atya, a ki én bennem lakik, ő cselekszi e dolgokat.
Jn 14,12 Bizony, bizony mondom néktek: A ki hisz én bennem, az is cselekszi majd azokat a cselekedeteket, a melyeket én cselekeszem; és nagyobbakat is cselekszik azoknál; mert én az én Atyámhoz megyek.
Jn 16,9 Bűn tekintetében, hogy nem hisznek én bennem;
Jn 17,20 De nemcsak ő érettök könyörgök, hanem azokért is, a kik az ő beszédökre hisznek majd én bennem;

ez így unalmas. Inkább írj valami érdekeset. Például fejtsd ki, hogy Jézus miért nem lett keresztény. Garantáltan elolvasom.

huKKK: "Jézus bácsi üzenete épp arról szól, hogy érdem nélkül, ingyen, kegyelemből áldozta életét, vérét egy cionista zsidó férfi azért, hogy aki hisz őbenne el ne vesszen, hanem örök életet nyerjen."

"Bácsizom.
Nemcsak bűnt, még hibát sem követek el azzal, hogy az emberi mivoltának is megadom a tiszteletet.
Tisztelem Jézus bácsiban az embert, az Emberfiát, ahogy ő is nevezte magát.
Ezzel nem negligálom isteni mivoltát, nem tagadtam meg azt, hogy ő Isten.
Isten is és ember is.
Jézus bácsit nem frusztrálja az, hogy az emberi természetét is megtisztelem, mondjuk magázódás vagy bácsizás formájában.
Önt ez frusztrálja?"

annamanna: Téged pedig a kárhozat tüzébe látlak bele. Soha nem fogsz megtérni. Gonosz vagy és ostoba, soha nem leszel hívő, soha nem alázod meg magad Isten előtt. Te vagy az, akiről Jézus azt mondta: akkor se hinne, ha a halottak feltámadnának.
Ráadásul buta is vagy, és azt sem bírod elfogadni, hogy más nem olyan birka, mint te.
Már írtam - menj kapálni vagy őrizz disznót, hasznosabb lesz az életed. Ne foglalkozz vallással. Semmi közöd hozzá. Ostoba vagy és gonosz.

annamanna 2014.12.30. 13:32:12

@huKKK: "Jézus Isten is ön szerint. "
És szerinted???

Tehát kicsoda Jézus teszerinted?
Saját magadtól eddig cionista zsidó férfinak nevezted meg Jézus bácsinak.
Istentagadó vagy, és ennek megfelelő lesz az ítéleted.

Lk 19,27 Sőt ennek felette amaz én ellenségeimet is, kik nem akarták, hogy én ő rajtok uralkodjam, hozzátok ide, és öljétek meg előttem!

Jól teszed, ha ezt az igét nem felejted el, huKKKocska.

annamanna 2014.12.30. 14:02:03

@huKKK: még gyorsan ennyit, mert szó szerint írtad, hogy Jézus Isten is, ez azonban mégsem istenhit. Mert:
Tablenonak tiszteletet követelsz, noha ő az 1Mózestől a Jelenések könyvéig bezáróan leelmebetegezett minden bibliai idézetet. Jézus az Ige, aki az Igét elmebetegnek minősíti, az Jézust minősíti elmebetegnek; és ismert az ige, miszerint:
Rm 1,32 Kik jóllehet az Isten végzését ismerik, hogy a kik ilyeneket cselekesznek, méltók a halálra, mégis nemcsak cselekszik azokat, hanem az akképen cselekvőkkel egyet is értenek.

Nem vagy következetes, összevissza hátrálsz, tekeregsz, hajladozol, olyan egyenes vagy, mint a józan kígyó.
Sokkal inkább hiszel abban, hogy az USA átvette a pápaság szerepét, mint Krisztusban. Amellett határozottan kiálltál, mert olyan erőszakosan kérdezted, hogy ezt honnan vettem, mintha egyenesen tőled loptam volna az ötletet.
Jézussal kapcsolatban viszont úgy beszélsz, mint egy nyálfolyatós idióta.
Ajánlom figyelmedbe Péter apostol 2. levelének 2. fejezetét:
"Főképen pedig azokat, a kik a testet követvén, tisztátalan kívánságban járnak, és a hatalmasságot megvetik. Vakmerők, magoknak kedveskedők, a kik a méltóságokat káromolni nem rettegnek"
www.biblia.hu/biblia_k/k_61_2.htm

huKKK 2014.12.30. 15:05:21

@annamanna:
Köszönöm az emlékeztetőt, nem felejtettem el, ismerem pár évtizede, hitelesnek tartom, de nekem régebben sem volt ellenségem Jézus, ezért engem nem érint a kijelentés militari jellege, nincs félnivalóm Jézustól.

Csak öntől.
Önben is csak attól félek, hogy folyamatosan kárt tesz önmagában azzal, hogy rágalmazóként, vádlóként jár nemzettestvérei között.
Ez pedig bűncselekmény.
Mármint alaptalanul vádaskodni.
Ha valóban történt volna istentagadás, például tagadtam volna Jézus istenségét,
vagy valamelyik bibliai elvet, kijelentést, jogos is lehetne az észrevétele, de ilyeneket nem tettem.
Ön egy ördögi körbe zárta be önmagát azzal, hogy elhamarkodottan megbélyegzett, megvádolt egy magyar embert.
Ebből a csapdából nem tudom kiszabadítani, Isten sem tudja, csak önmagát tudja kiszabadítani, úgy hogy korrigálja önmagát.

Kicsoda Jézus szerintem?
Akinek vallotta magát.
Kinek vallotta magát?
Istennek is és embernek is.

Való igaz, hogy eddig ön nem olvashatott tőlem többet Jézus messiási, megváltói, isteni személyéről, származásáról,
hanem inkább emberi jellegét világítottam meg, amikor Jézus bácsinak, cionista zsidó férfinak neveztem.

Neveztem volna anticionista arab hölgynek?
Jézus néninek?
Akkor meg amiatt istentagadózott volna le.

Nem értem konkrétan mi bántja önt?
Hogy az ige nem női testben lett emberré?
Hogy zsidók közül támadt az "idvesség"?
Nem én találtam ki, az úsz-ben ez áll.
A bácsizás irritálja?
Meg vagyunk egyezve. Megengedte nekem, hogy bácsizzam. Kettőnk dolga.
Zsidósága zavarja? Őt ez nem zavarta.
Cionizmusa zavarja? Ő Cion szegletköve szt.Péter szerint. Péter apostol levelében ez áll, Péter pedig Ézsaiás prófétát idézi.
Nincs Jézus Krisztusnál cionistább az univerzumban.
Tán ez irritálja annyira?
Teljességgel vállalható az az állítás, hogy Jézus nem néni.
Jézus bácsi.
Azzal sincsen semmi baja Krisztusnak, hogy Jézus egy cionista zsidó férfi volt.
Amikor Isten Emberfia-ként jelentette ki magát, nem keveredett önellentmondásba.
Nem vált ettől istentagadóvá.
Nem tagadta ezzel önnön krisztusi mivoltát, pusztán az adott szituációnak megfelelően ideiglenesen az emberi mivoltára is felhívta követői figyelmét.
Azok a halandók sem követnek el hibát, akik Jézusban az emberi természetét is észreveszik.

Bibliai, ti. újszövetségi szempontból inkább az az istentagadás, ha "embertagadást" követünk el Jézussal szemben, azaz csak isteni mivoltát fogadjuk el, de letagadjuk emberi mivoltát.
Tetszik érteni?

annamanna 2014.12.30. 15:27:43

@huKKK: "Ne bántsuk a pápákat.
Inkább kívánjunk boldog karácsonyt mindháromnak.
Hadd hazudjam azt magamnak, hogy ők isten szolgái.
Dicsértessék!
Mindörökké.
Ammmen."

Te mindenben hazudsz önmagadnak. Minden tekintetben úgy élsz, hogy "hadd hazudjak magamnak".
Pontosan tudod, hogy még magadnak is hazudsz. Hát még másoknak. Nincs benned hit és istenfélelem. A kereszténységben rengeteg hozzád hasonló "potyautas" van, akiket nem is lehet kigyomlálni, még ha az ember látja is rajtuk, mennyire álnokok, szemforgatóak, képmutatóak, rombolóak.

24. Más példázatot is adott eléjök, mondván: Hasonlatos a mennyeknek országa az emberhez, a ki az ő földébe jó magot vetett;
25. De mikor az emberek alusznak vala, eljöve az ő ellensége és konkolyt vete a búza közé, és elméne.
26. Mikor pedig felnevekedék a vetés, és gyümölcsöt terme, akkor meglátszék a konkoly is.
27. A gazda szolgái pedig előállván, mondának néki: Uram, avagy nem tiszta magot vetettél-e a te földedbe? honnan van azért benne a konkoly?
28. Ő pedig monda nékik: Valamely ellenség cselekedte azt. A szolgák pedig mondának néki: Akarod-é tehát, hogy elmenvén, összeszedjük azokat?
29. Ő pedig monda: Nem. Mert a mikor összeszeditek a konkolyt, azzal együtt netalán a búzát is kiszaggatjátok.
30. Hagyjátok, hogy együtt nőjjön mind a kettő az aratásig, és az aratás idején azt mondom majd az aratóknak: Szedjétek össze először a konkolyt, és kössétek kévékbe, hogy megégessétek; a búzát pedig takarítsátok az én csűrömbe.
36. Ekkor elbocsátván a sokaságot, beméne Jézus a házba. És az ő tanítványai hozzámenének, mondván: Magyarázd meg nékünk a szántóföld konkolyáról való példázatot.
37. Ő pedig felelvén monda nékik: A ki a jó magot veti, az az embernek Fia;
38. A szántóföld pedig a világ; a jó mag az Isten országának fiai; a konkoly pedig a gonosznak fiai.
39. Az ellenség pedig, a ki a konkolyt vetette, az ördög; az aratás pedig a világ vége; az aratók pedig az angyalok.
40. A miképen azért összegyűjtik a konkolyt és megégetik: akképen lesz a világnak végén.
41. Az embernek Fia elküldi az ő angyalait, és az ő országából összegyűjtik a botránkozásokat mind, és azokat is, a kik gonoszságot cselekesznek,
42. És bevetik őket a tüzes kemenczébe: ott lészen sírás és fogcsikorgatás.
43. Akkor az igazak fénylenek, mint a nap, az ő Atyjoknak országában. A kinek van füle a hallásra, hallja.

Ennyit Jézus toleranciájáról.
Most még toleráns, most még tűr.
Egészen az ítéletig.

14. Boldogok, a kik megtartják az ő parancsolatait, hogy joguk legyen az életnek fájához, és bemehessenek a kapukon a városba.
15. De kinn maradnak az ebek és a bűbájosok, és a paráznák és a gyilkosok, és a bálványimádók és mind a ki szereti és szólja a hazugságot.
16. Én Jézus küldöttem az én angyalomat, hogy ezekről bizonyságot tegyen néktek a gyülekezetekben. Én vagyok Dávidnak ama gyökere és ága: ama fényes és hajnali csillag.
17. És a Lélek és a menyasszony ezt mondják: Jövel! És a ki hallja, ezt mondja: Jövel! És a ki szomjúhozik, jőjjön el; és a ki akarja, vegye az élet vizét ingyen.

huKKK 2014.12.30. 15:32:16

@annamanna:

"...leelmebetegezett minden bibliai idézetet..."

Nem tette.
Ön volt figyelmetlen ott is, kapkodott, emiatt nem vette észre, hogy nem az igékre, hanem az ön hozzafűzéseire, magyarázataira reagált tableno.
Ahogy tableno, úgy én is és sokan mások is értékeljük a bibliai üzeneteket, de láttunk már minőségibb emberi hozzáfűzéseket, magyarázatokat is az önéinél.
Az a helyzet, hogy kicsit el vagyunk kapatva.
Ha csak ostoba, silány igeprezentációkat láttunk volna, akkor azok közül öné lett volna a dicséret, elismerés,babérkoszorú.
Pechjére sokan olvastuk már Jézus igeprezentációit a Bibliából, ezért magasan maradt a mércénk.

huKKK 2014.12.30. 15:46:21

@annamanna:

"Te mindenben hazudsz önmagadnak."

Mindenben?
Abban is, hogy önt tisztelettudó, intelligens, jellemes, normális hölgynek tartom?
Ha sosem írok olyat, amiben "rajtakapható" vagyok, akkor senki sem mer velem szóba állni.
Tapasztalat.
Nem mintha ez megrázna, de könnyebb úgy kommunikálni, ha nem nekem kell kitalálnom a másik fél véleményét is.
Értsen meg valamit, bennem nincsen oly fokú elhivatottság érzés mint önben, aki mindenkit megtérítene, akár a páciens élete árán is.

huKKK 2014.12.30. 15:57:52

@annamanna:
:)
Higgye el, Isten tudja, hogy nem az ő igéire vonatkozik, amikor idézem tableno korrekt megállapítását:
"Ez dedó"
Még mindig adós maradt felekezete nevével.
Szégyelli hittársait, vagy a véleményemtől fél és azért nem mer sorsközösséget vállalni velük?

annamanna 2014.12.30. 16:01:50

@huKKK: muhaha. Kicsit sokat foglalkozol az én személyes kvalitásaimmal, eszemmel, tehetségemmel. Honnan vettem, honnan tudom, biztosan nem én találtam ki... tablenonak is részletesen elemeztél. Téged az eszem érdekel, nem a hit, pláne nem érdekel Jézus. Miért nem véded meg tőlem Jézust? Mert pontosan tudod, hogy tőlem nem kell megvédeni, pontosan tudod, hogy nem én vagyok Jézus ellensége. Te magadat véded meg tablenot. Nem Jézust. És emberekre hivatkozol "láttunk már minőségibb emberi hozzáfűzéseket", nem Jézusra. Jézus helyében azt mondanám: "ha ilyen barátaim vannak, mint huKKK és tableno, már nincs is szükségem ellenségekre"
Nincs üdvösséged, nincs örök életed, nincs benned Isten Lelke, csak szívod mások energiáját, miközben semmiben sem engedelmeskedsz Jézusnak, nem teszel semmit hozzá Isten munkájához (pozitívan).
A keresztény egyház kifejezetten vonzza a hozzád hasonló élősdiket, rengeteg hozzád hasonló semmirekellővel találkoztam már. Tartuffe-hoz hasonló figurák vagytok, és eszméletlenül kíváncsi vagyok, mi lesz ennek a vége.

huKKK 2014.12.30. 16:04:22

Remélem azért levegőt is vesz néha!

annamanna 2014.12.30. 16:25:00

@huKKK: A levegő még ingyen van. Az élet vize is ingyen van. Nemsokára minden ingyen lesz, a dolgoknak értéke lesz és nem ára. Kíváncsi vagyok, hogy boldogulsz (boldogultok) majd egy új világban, ha a mostaniban csak szemetet termelsz (termeltek).

"Nézed vala, a míg egy kő leszakada kéz érintése nélkül, és letöré azt az állóképet vas- és cseréplábairól, és darabokra zúzá azokat.
Akkor egygyé zúzódék a vas, cserép, réz, ezüst és arany, és lőnek mint a nyári szérűn a polyva, és felkapá azokat a szél, és helyöket sem találák azoknak. Az a kő pedig, a mely leüté az állóképet nagy hegygyé lőn, és betölté az egész földet. (...)
És azoknak a királyoknak idejében támaszt az egek Istene birodalmat, mely soha örökké meg nem romol, és ez a birodalom más népre nem száll át hanem szétzúzza és elrontja mindazokat a birodalmakat, maga pedig megáll örökké.
Minthogy láttad, hogy a hegyről kő szakad vala le kéz érintése nélkül, és szétzúzá a vasat, rezet, cserepet, ezüstöt és aranyat: a nagy Isten azt jelentette meg a királynak, a mi majd ezután lészen; és igaz az álom, és bizonyos annak értelme."

Azzal foglalkozz inkább, hogyan tudsz majd ide bejutni, mert nem mindenki fog, sokan kinn maradnak, ez nagyon sokszor le van írva. Vedd komolyan és búék!

huKKK 2014.12.30. 16:30:25

@annamanna:

"Téged az eszem érdekel,"

Ez nagyon jó!

Köki terminálban láttam aszkorbinsavat,
250gramm -770Ft, második emelet
A vitaminhiány csúnya dolgokat tud produkálni!
Arra gyanakszom, hogy valójában nem is velem van baja, csak mint "gyengébb edénynek" kémiai alapon pótolnia kéne vitaminokat, nyomelemeket stb.

huKKK 2014.12.30. 16:36:19

@annamanna:

Jóisten áldja meg magát is, drága lelkem.
Értem ne aggódjon - ha protekcióval is - de sikerült bejutnom a keskeny útra.
Kihívást a pályán maradás jelenti inkább.
Maguknak is boldog új évet meg szebb jövőt!

annamanna 2014.12.30. 16:54:38

@huKKK: Jézusról esetleg valami? Ő valahogy nem jutott eszedbe, csak a köki terminál.

Protekció???? Kiskapu? B-terv? Különutasság? Mégis ki szerzett neked a protekciót és mivel és mihez?
Miért hiszed, hogy rád más szabályok vonatkoznak, mint bárki emberfiára a földön?

Jn 14,6 Monda néki Jézus: Én vagyok az út, az igazság és az élet; senki sem mehet az Atyához, hanemha én általam.
Hós 13,4 Pedig én vagyok az Úr, a te Istened Égyiptom földétől fogva. Nem ismerhetsz más Istent kivülem, és rajtam kivül nincs más szabadító!
Csel 4,12 És nincsen senkiben másban idvesség: mert nem is adatott emberek között az ég alatt más név, mely által kellene nékünk megtartatnunk.
Gal 1,7 Holott nincs más; de némelyek zavarnak titeket, és el akarják ferdíteni a Krisztus evangyéliomát.
1Sám 2,25 Ha ember embertársa ellen vétkezik, megítéli az Isten; de ha az Úr ellen vétkezik az ember, ki lehetne érette közbenjáró?
1Tim 2,5 Mert egy az Isten, egy a közbenjáró is Isten és emberek között, az ember Krisztus Jézus,
Zsid 8,6 Most azonban annyival kiválóbb szolgálatot nyert, a mennyivel jobb szövetségnek közbenjárója, a mely jobb ígéretek alapján köttetett.
Zsid 9,15 És ezért új szövetségnek a közbenjárója ő, hogy meghalván az első szövetségbeli bűnök váltságáért, a hivatottak elnyerjék az örökkévaló örökségnek ígéretét.
Zsid 12,24 És az újszövetség közbenjárójához Jézushoz, és a meghintésnek véréhez, mely jobbat beszél, mint az Ábel vére.

Rm 2,11 Mert nincsen Isten előtt személyválogatás.
5Móz 1,17 Ne legyetek személyválogatók az ítéletben: kicsinyt úgy, mint nagyot hallgassatok ki; ne féljetek senkitől, mert az ítélet az Istené; a mi pedig nehéznek tetszik néktek, én előmbe hozzátok, és én meghallgatom azt.
5Móz 10,17 Mert az Úr, a ti Istenetek, isteneknek Istene, és uraknak Ura; nagy, hatalmas és rettenetes Isten, a ki nem személyválogató, sem ajándékot el nem fogad.
2Krón 19,7 Azért az Úr félelme legyen rajtatok, vigyázzatok arra, a mit tesztek; mert az Úrnál, a mi Istenünknél nincsen hamisság, sem személyválogatás, sem ajándékvétel.
Jób 13,10 Keményen megbüntet, ha titkon vagytok is személyválogatók.
Jób 32,21 Nem leszek személyválogató senki iránt; nem hizelkedem egy embernek sem;
Péld 24,23 Ezek is a bölcsek szavai. Személyt válogatni az ítéletben nem jó.
Péld 28,21 Személyt válogatni nem jó; mert még egy falat kenyérért is vétkezhetik az ember.
Mal 2,9 Azért én is szidalmasakká tettelek titeket és útálatosakká az egész nép előtt, a miatt, hogy meg nem őriztétek az én útamat, hanem személyválogatók voltatok a törvénnyel.
Lk 20,21 Kik megkérdezék őt, mondván: Mester, tudjuk, hogy te helyesen beszélsz és tanítasz, és személyt nem válogatsz, hanem az Istennek útját igazán tanítod:
Csel 10,34 Péter pedig megnyitván száját, monda: Bizonynyal látom, hogy nem személyválogató az Isten;
Ef 6,9 Ti is urak, ugyanazt cselekedjétek ő velök, elhegyván a fenyegetést; tudván, hogy a ti Uratok is mennyben van, és személyválogatás nincsen Ő nála.
Kol 3,25 A ki pedig igazságtalanságot cselekszik, jutalmát veszi igazságtalanságának; és nincsen személyválogatás.
Jak 2,1 Atyámfiai ne legyen személyválogatás a ti hitetekben, a mely van a dicsőség Urában, a mi Jézus Krisztusunkban.
Jak 2,9 De ha személyválogatók vagytok, vétkeztek, elmarasztaltatva a törvény által, mint annak megrontói.
1Pt 1,17 És ha Atyának hívjátok őt, a ki személyválogatás nélkül ítél, kinek-kinek cselekedete szerint, félelemmel töltsétek a ti jövevénységtek idejét:

huKKK 2014.12.30. 17:19:24

@annamanna:

Jn.14,6 és attól lefele hibátlan.
Javasolhatok valamit?
Olvasson hangosan zsoltárokat.
Hálaadó zsoltárokat elsősorban.
Kezdje tanulni, memorizálni az igét, pl.János evangéliumát.

annamanna 2014.12.30. 20:58:42

@huKKK: Az Ige valóban tökéletes.
Tehát: milyen protekciód van? Milyen kiskaput, B-tervet, különutat találtál? Rád miért vonatkozik más szabály, mint bárki emberfiára?

huKKK 2014.12.31. 04:51:17

@annamanna:

Nézze, ha önt valóban a Szentlélek vezetné, nem vetődne rá minden eleve provokatívnak szánt kifejezésre.
Akkor pontosan tudná, min kell mosolyogni, mire érdemes reagálni.
Gáz, hogy a személyes érzelmeit úgy próbálja eladni, mintha az Úr vezetné önt.
Ha a magyarázatait kritika éri, ön Isten elleni támadást vizionál.
Pontosan úgy viselkedik, mint egy elvetettségérzéssel küszködő kamaszlány, ha nem dicsérik meg, durcáskodik, varázsol, zsarol, fenyegetőzik fűvel-fával, mindennel ami eszébe jut.
Lehet, hogy abban a közegben ahol eddig élt, ezzel érvényesülni tudott.

Nem fogom elmagyarázni önnek ezt a protekció dolgot, mert csak elterelném a figyelmét vele Istenről.
Az Ön lelkének Isten használna, de ön egyelőre csak az Istenről alkotott elképzeléseivel áll szóba, magával Istennel nem nagyon.
A tipikus WWJD? az ön lelkén gellert kapva jelenleg így fest:
Mit tenne annamanna, ha ő lenne Isten?

Meg kéne térnie, vagy ha már megtette, akkor vissza kéne térnie Istenhez.
Egyelőre még nagy magára a prófétai kabát.
Ne siesse el az igehirdetést.
Várja meg, amíg a felekezetén belül felismerik a profik, hogy ajándéka van rá.

annamanna 2014.12.31. 12:49:13

@huKKK: Engem kritika ért? Hiszen ezt írtad: "önt tisztelettudó, intelligens, jellemes, normális hölgynek tartom" Jeleztem bármivel is, hogy érdekel, mit gondolsz rólam? Igen, jeleztem, ekkor: "Mit ne mondjak, bizonyos értelemben roppant hízelgő, hogy nem vagy képes felfogni, amit írtam.
Miért kéne segítség ahhoz, amit leírtam?"
És: "Kicsit sokat foglalkozol az én személyes kvalitásaimmal, eszemmel, tehetségemmel. Honnan vettem, honnan tudom, biztosan nem én találtam ki..."
Ez volt az a pont, ahol reagáltam a rólam való véleményedre.
Mindenkinek van egy önképe. Te nem tudsz mást gondolni rólam, mint amit én gondolok magamról, és ez fordítva is igaz. Én sem tudok mást gondolni rólad, mint amit te magadról gondolsz. Mármint, persze mindenki gondolhat, amit akar, de kívülről senki sem változtatja meg a másik önképét.
Nézzük konkrét példával a Bibliából - jöttek a próféták, Keresztelő János, Jézus, az apostolok, tanítványok, és csak azokra tudtak hatni, akikben eleve volt valami, amihez a próféta, vagy épp Jézus szavai belekapcsolódtak. Például amikor Jónást Isten elküldte Ninivébe, ő pontosan tudta, hogy ez nagyon fontos, mert Ninive reagálni fog Jónásra (Jónás ezt nem sejtette előre).
Ezt fordítsuk vissza rám - olyasmin fogok megsértődni, amit eleve én is így gondolok magamról. Pl. azt álmodtam, hogy átjött a szomszéd, és megállapította, hogy rendetlen a lakás. Elég szar volt erre ébredni. Mert én is pontosan így gondolom, hogy nagyobb rendet kellene tartanom, de ha más mondja a szemembe, akkor az még nyomasztóbb. De ha te azt mondod, hogy "Alapfogalmakkal nincs tisztában, nem tudja mit jelent az istentagadás fogalma.
Figyelmetlensége miatt nem érti meg kommentjeitek lényegét.
Nem is az a legnagyobb baj, hogy téved, hanem, hogy makacsul ragaszkodik az ostobaságaihoz és nem hajlandó (egyelőre) korrigálni magát.
Szerintem ez változhat még.
Amikor az igeidézeteihez fűzött butuska következtetéseit jogos kritika éri, ő azt a biblia, Isten elutasításaként, istentagadásként éli meg.
Pedig erről szó sincs.
Nem a bibliai idézeteit kritizáljátok, tagadjátok, hanem az ő hozzáfűzéseit, magyarázatait, zavaros, megalapozatlan következtetéseit."
Akkor ez nem érint rosszul, mert magamról nem ezt gondolom. Akkor meghagyom neked a szabadságot, hogy azt gondolj rólam, amit csak akarsz, mert azok kizárólag a te gondolataid, nem az enyémek.
Ez egyébként roppant hasznos hozzáállás akkor, ha az embernek érdekből hízelegnek, mert akarnak tőle valamit. Volt rá eset, hogy valakinek azt válaszoltam - nekem semmi közöm ahhoz, hogy ő miket gondol rólam, azzal nem szerez jogot rám. Az ő véleménye az ő véleménye, de ezzel nem lesz hatalma fölöttem.
Ettől persze mindenki elmondhatja a másikról a véleményét, sokszor el is kell mondani, máskor persze nem kellene. De hatni mindig csak akkor fogok a másikra, ha benne van rá bizonyos fogadókészség. Ha nincs, akkor bármit csinálhatok, nem érek el semmit.

Amit írtam rólad, azt nem csupán rólad gondolom, ezt jeleztem is. Nagyon régóta úgy tűnik, a keresztények igen jelentős része csupán eljátssza, hogy ő keresztény. Játszunk, vigyorgunk, mosolygunk, és minden rendben van, ámen, halleluja, ez is tőled való idézet:
"Ne bántsuk a pápákat.
Inkább kívánjunk boldog karácsonyt mindháromnak.
Hadd hazudjam azt magamnak, hogy ők isten szolgái.
Dicsértessék!
Mindörökké.
Ammmen."

Csakhogy ez nem játék, nem játszma, nem szerep, hanem élet és valóság. És minél vastagabb a korsón belül a szar, annál kevesebben kívánnak belőle inni. A kívülállók számára az EGÉSZ vallás, Bibliástul, Jézusustul undorító és utálatos, mert amit látnak belőle, az a hazugság. Arról is írtam, hogy volt, aki a "Sátán zsinagógája" kifejezést a képmutató kereszténységre érti, és ennek is van alapja, hiszen a képmutató kereszténység nagyon is létezik.

Nyilván ismered Ezékiel könyvének 3. részét:
17. Embernek fia! őrállóul adtalak én téged Izráel házának, hogy ha szót hallasz számból, intsd meg őket az én nevemben.
18. Ha ezt mondom a hitetlennek: Halálnak halálával halsz meg, és te őt meg nem inted és nem szólasz, hogy visszatérítsd a hitetlent az ő gonosz útjáról, hogy éljen: az a gonosztevő az ő vétke miatt hal meg, de vérét a te kezedből kívánom meg.
19. De ha te megintetted a hitetlent, és ő meg nem tért hitetlenségéből és gonosz útjáról: ő az ő vétke miatt meghal, de te megmentetted a te lelkedet.
20. És ha elfordul az igaz az ő igazságától, és cselekszik álnokságot, és én vetek eléje botránkozást: ő meg fog halni; ha meg nem intetted őt, vétke miatt hal meg és elfelejtetnek igazságai, a melyeket cselekedett; de vérét a te kezedből kívánom meg.
21. Ha pedig te megintetted azt az igazat, hogy az igaz ne vétkezzék, és ő nem vétkezik többé: élvén él, mert engedett az intésnek, és te a te lelkedet megmentetted.

A képmutatást, hazudozást te magad írta le magadról szó szerint. Ez olyan dolog, amiből meg kell térni. A kereszténység nem játék. Péld 6,27 Vehet-é valaki tüzet az ő kebelébe, hogy ruhái meg ne égnének?

huKKK 2014.12.31. 13:22:15

@annamanna:
Többet törődik velem mint a férjével.
Ön szerint ez rendben van így?

huKKK 2014.12.31. 13:31:17

@annamanna:
Ha nem hajlandó magázódni, a továbbiakban ne számítson 3 mondatnál többre.

annamanna 2014.12.31. 19:06:32

@huKKK: komolyan arra számítottam, legalább a pápákról leírod a valódi véleményedet.... :/ na mindegy.
Akkor leírom én. Mármint az utolsó háromról. Nem sokat tudok róluk, nem foglalkoztattak, mert személyesen nem érint a téma.
II. János Pál csak azért érdekes a számomra, mert ha jól tudom, egészen pontosan ő volt az, aki bevezette azt a dogmatikai eretnekséget, miszerint a "zsidók a keresztények idősebb testvérei". Miközben természetesen ő maga is galíciai származású volt, konkrétabban anyja révén askenázi. menmedia.co.uk/trafford/news/s/600346_the_pope_was_jewish_says_historian (közben már gondosan eltüntették a cikket, na mindegy).
Feljebb kifejtettem, a Biblia alapján mit lehet tudni erről. Egy pápa nyilván megtalálja Askenáz nevét az 1. Mózesben, azt is tudja, miért van ott. Tehát Wojtilla nem tévedett, hanem szándékosan hazudott, és húzta magával ebbe a tévtanításba az EGÉSZ kereszténységet. Ez a véleményem róla.

Benedek munkásságát sem ismerem közelebbről, csak egyetlen kis szövegét olvastam el, amiben amellett érvel, hogy Anthony de Mello szövegei miért eretnekek. Az írás tökéletes, abszolút kifogástalan, elegáns, értelmes, velős, összeszedett. Mivel mást nem ismerek tőle, csak ezt, ezért vele szemben egyáltalán nincs kifogásom. A rövid kis írásából az derült ki, hogy jól ismeri a Bibliát és jól is alkalmazza, tehát jó vezetője az egyháznak. Persze lehet, hogy tévedek, nem ismerem más megnyilatkozásait.

Ferenctől egyetlen mondatot idéznék, egy twitter bejegyzését, miszerint aki nem érzi, hogy Szűz Mária az anyja, az árva. pazmaneum.katolikus.hu/?page_id=1444 (szept. 2-i üzenet) Számomra nem is kell több, hogy nagyjából elhelyezzem a szellemi palettán.
Ebben az az érdekes, hogy egészen konkrétan pont a katolikus teológiával megy a legélesebben szembe. Ugyanis a protestáns egyházak szerint Máriának Jézus után születtek gyermekei, de ezeket az igéket a katolikus egyház unokatestvérekként értelmezi, és azt állítja, Mária csupán a Megváltót szülte meg, tehát Mária "istenszülő". Más gyermeke nincs. Namost, ebből pontosan az következik, hogy ha Mária a Megváltó anyja, akkor aki Mária gyermeke, az a megváltó. (Arról nem is beszélve, hogy mindezt az ember "érzi" és nem hiszi).
Ez a twitter-bejegyzés minden keresztény számára botrányos, de számomra az az érdekes, hogy egészen pontosan a katolikus egyház teológiája számára a legbotrányosabb.

Tehát én nagyjából ennyit tudok a legutóbbi három pápa megnyilvánulásairól (Ferencről picit többet olvastam); és ez alapján nem értem, kinek és minek kéne hazudnom róluk.
Azzal kinek teszek jót?

huKKK 2015.01.01. 10:15:51

Ergé bácsi neked is
B.
Ú.
É.
K.!
Mind a 6 fotó
Dulovits Jenő alkotása?
Az első rólad készült?
süti beállítások módosítása