Megreccsent Oroszország: a putyini modell vége?
2014. december 18. írta: rajcsányi.gellért (ergé)

Megreccsent Oroszország: a putyini modell vége?

putyin.jpg

Beszakadó rubel, összeomló költségvetés, menekülő tőke, lefújt Déli Áramlat, infláció, áruhiány, pánik: pár nap alatt megrendült az elemzések illiberális sztárja, Oroszország. Pár nap múlva lesz a 15. évfordulója annak, hogy Vlagyimir Putyin először Oroszország elnöke lett, de e másfél évtized végére a keleti óriás oda jutott, ahonnan a kilencvenes évek végén elindult: mély, strukturális válságba. Megbukott a putyini modell?

Már csak azért is fontos ezt a kérdést feltenni, mert amíg az ezredforduló előtt több évtizedes hanyatlás, a Szovjetunió és az egész kommunista blokk összeomlása, a jelcini időszak vadkapitalista anarchiája vezetett az orosz csődhöz; a kétezres években a világgazdaság pénzbősége és az energiahordozók iránti, sokáig kimagasló kereslet óriási lehetőségeket adott Oroszországnak, hogy okos politikával hosszú távon fenntartható fejlődést biztosítson magának. Ehhez képest Oroszország ebben a pillanatban pont azt bizonyítja, hogy elherdálta a lehetőségeit: gyengeség, fenntarthatatlanság és a nemzetközi folyamatoknak való drámai kiszolgáltatottság jellemzi 2014 Oroszországát.

*

Tudjuk, Magyarországon (és a világban sokfelé) tömegek rajonganak a putyini modellért, és Oroszországban látják a „hanyatló” Nyugat felemelkedő ellenfelét, a jövő csillagát. Az idei hírek alapján hazánk kormányzatától sem állt messze a gondolat. Pedig elegendő csak annyit tenni, hogy összevetjük a nyugati világ, az Egyesült Államok, az európai nagyhatalmak, az EU egész tömbjének az alapvető gazdasági és társadalmi adatait, jellemzőit, folyamatait Oroszországgal. A meccs tulajdonképpen itt el is dől. Természetesen a nyugati világnak is vannak mély, alapvető problémái − ezen belül is inkább Európának, lásd a demográfia alakulását és a jóléti rendszerek fenntarthatatlanságát −; de Oroszországot, annak fejlettségét, jövőképességét így sem lehetett egy lapon említeni a Nyugat állapotával és lehetőségeivel. Az év elején összegyűjtöttem néhány alapvető, összehasonlítható adatot: látható, egyszerűen nem egy ligában játszanak a most sajnálatos konfliktusba keveredett felek; s a Nyugat az, melynek minden téren jóval nagyobb tartalékai vannak Oroszországhoz képest.

Hogy mije van Oroszországnak? Olaja, gáza − és sok-sok atomfegyvere. Hogy más nincs a tarsolyában, hogy az elmúlt szerencsés másfél évtizedben nem sikerült több lábra állnia, stabilabb alapokra építkeznie, azt pont az elmúlt napok eseményei mutatják. Azzal, hogy exportbevételeinek kétharmadát, költségvetésének felét az olaj- és gázeladások biztosítják, Oroszország ezen a téren nem látszik többnek egy egydimenziós olajsejkségnél.

Ugyan tisztában voltam az alapvető geopolitikai jellemzőkkel, de így is döbbenetes volt látni azt, hogy elég csak a szaúdiaknak pár hónapig nem csökkenteni az olajtermelésüket, és Oroszország térdre esik. Elég csak korlátozott gazdasági szankciókat hoznia a Nyugatnak, és az orosz gazdaság levegő után kapkod. Ha a nagy összképet nézzük: az atlanti világnak és a közel-keleti szövetségesnek elég volt a kisujját mozdítania, és megroggyan az olaj- és egyéb fegyverzetével kérkedő, Ukrajnából falatozó Oroszország.

A globalizált világ és annak intézményei, mechanizmusai ellenálltak és visszalőttek a régi vágású nagyhatalomként viselkedő, kardcsörtető Oroszországra − és Moszkva húzta a rövidebbet.

*

De nem érdemes triumfálni, még Oroszország megveszekedett ellenfeleinek sem. A jelen helyzet senkinek sem jó. Kicsi, nyitott, kitett gazdaságként mi is megérezzük az orosz megreccsenést. A gazdasági bizonytalanság, egy nagyhatalom megdőlése dominóhatást válthat ki a világgazdaságban. Az alacsony olajárnak megvannak a maga pozitív hozadékai, de negatív hatásaival is számolni kell. És ha hallgatunk a történelem leckéire, tudjuk, hogy egy militáns hatalom hogyan reagálhat a belső meggyengülésre: háborúval.

Nem tudom eleget ismételni: rendkívül szerencsések vagyunk, hogy immár a második, harmadik nemzedék nő fel úgy Európában, hogy nem kellett háborút átélnie. Európai békénk − és az ezzel biztosítható szabadság, növekedés, nyitottság, prosperitás − a legfontosabb megőrzendő értékünk. Nagyon remélem, hogy sem Oroszország, sem ellenfelei (főleg az Egyesült Államok) nem gondolkodik a konfliktus további szításában, az érdekellentét katonai megoldásában. Egy esetleges nyílt ukrajnai háború kirobbantóját történelmi felelősség terhelné. A jelenlegi szituációban győztesnek látszó, sőt, a közeljövőben a nemzetközi hatalmát az eddiginél is jobban kiterjeszteni képes Egyesült Államoknak is mértéktartást kell tanúsítania: nem lehet Oroszországot hermetikusan körülbástyázni, teljes mértékben sarokba szorítani, mert az a robbanáspont felé viszi el a konfliktust.

A most meggyengült Oroszországot nem kell − és nyilvánvalóan nem is lehet − véglegesen legyőzni. Ez nem is lehet senki célja. Senkinek nem érdeke zéró összegű játszmában gondolkodnia. Reméljük, hogy 2015 a kibillent orosz-nyugati viszonyok békés helyreállításáról, és nem a konfliktus további eszkalálódásáról fog szólni. Globalizált világunkban csak a stabilitás, a párbeszéd, a nyitottság, az együttműködés, a békés megoldások választása a jövőképes út. Ha valaki, hát most Oroszország tanulja meg a maga kárán, milyen az, ha valaki a 21. században felrúgja ezt a konszenzust.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr146994741

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Soros György lehet az Ukrán Nemzeti Bank elnöke? 2014.12.19. 11:05:38

Aki eddig azt mondta, hazugság, hogy Ukrajna a Nyugat kapcarongya lett, az most nyugodtan elkezdhet sűrűn bocsánatot kérni. A mignews.com.ua hírportál ma délután ezt a nem kicsit elképesztő hírt közölte: A cikk lényege, hogy a milliárdos amerikai üz...

Trackback: Tudtad, hogy Goodfriend egy frissen kirobbantott polgárháborúból érkezett Budapestre? 2014.12.19. 11:01:44

Más országból már rég kizavarták volna ezt az idegen belügyekbe avatkozó felforgató ügynököt, aki korábbi állomáshelyén, Szíriában részt vett a százezrek halálát követelő "Arab tavasz" nevű vérengzés kiprovokálásában. Mi is megtehetnénk, amit a nálunk ...

Trackback: Megreccsent Oroszország: a putyini modell vége? 2014.12.18. 12:52:01

Döbbenetes látni: az atlanti világnak és a közel-keleti szövetségesnek elég volt a kisujját mozdítania, és megroggyan az olaj- és egyéb fegyverzetével kérkedő, Ukrajnából falatozó Oroszország.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Fekete Pestis 2014.12.19. 11:54:12

@polyvinyl:
"Orosz polgár orosz bankban miért ne kaphatna rubelben hitelt?"

talán kérdezd meg a sberbankot, hogy miért állította le a lakossági hitelezést pár napja ;)

MACISAJT 2014.12.19. 11:56:30

És még valami.
A kínai-orosz gázszállítási szerződés aláírása után Vlagyimir Putyin orosz elnök december 10-én és 11-én részt vett Újdelhiben az orosz–indiai csúcstalálkozón. (Ezt a magyarországi "liberális" sajtó szinte meg sem említette.)
A világ legnépesebb országának elnöke, Narendra Modi kijelentette hogy Indiának Oroszország marad a fő „védelmi partnere” és azt is leszögezte, soha nem fog csatlakozni az Oroszország elleni szankciókhoz.

Kínai-orosz-indiai tengely?
Miközben az USA gondosan csakis mások farkával ( EU, arab olajországok) veri/verné a medvét?
Érdekes fejlemények várhatóak...
Például abban (is) hogyan adagolják be majd az EU-s polgároknak (köztük a magyarok többségének) azt hogy csakis a csődbe jutott , kifosztott, szétrabolt Ukrajna miatt viszik őket ismét háborúba...

IdomitottFoka 2014.12.19. 11:57:10

@polyvinyl: "Orosz polgár orosz bankban miért ne kaphatna rubelben hitelt?"

Kaphat. Eddig 10% volt az alapkamat, most 17%. Ez azt jelenti, hogy ekkora hitelkamat alatt nem kap hitelt az orosz polgár. Mivel a hitelkockázat is nőtt, még az is hozzácsapódik. Tehát egy normál kereskedelmi bank hitele kb egy provident hitel költségeit fogja viselni. De ez az orosz polgárnak ugye mindegy is.

aki mást mond az hazudik (törölt) 2014.12.19. 11:57:29

@egy igazi Ténytár: te hulye, en Orbant a pokolba kivanom, az USA-val kapcsolatban nincsenek illuzioim, se az proszokkal
Az EU-bol az USA-nak a UK fontos (a britek tavolodnak is az uniotol eleg nagy leptekkel), a tobbi unios orszag csak annyira szamit az USA-nak, hogy ne okoskodjon tul sokat es ne kozeledjen az oroszokhoz, ez a romanoknal, lengyeleknel, baltiaknal alapbol igy is van, mert joggal tartanak az orosz terjeszkedestol.
Szlovak, magyar es a tobbi meg be lesz fenyitve.
Az egesz EU katonailag az USA-tol fugg, ezert az USA barmit rajuk kenyszerithet, lasd orosz szankciok.
Az amerikaiaknak kb. semmit nem szamit, ha mondjuk a magyar gazdasagot picit megroppantja az orosz piac elvesztese. Nem a teljes gazdasagot, de bizonyos orosz piacra termelo szektorokat meg fog roppantani. Sertes, baromfi, vetomag, konzervipar... Meg jol is fog jonni egy kis valsag, no az elegedetlenseg, Orbant elzavarja a tomeg. Az USA ezzel a szankciosdival semmit nem kockaztat.
A nemet ipar es kelet-europai beszallitoi azok fognak szopni. Meg az agrarszektor, ami ugyan a gazdadagnak kisebb szelete, de a piacok elvesztese komoly szocialis feszultseget fog szulni Lengyelorszagban es Magyarorszagon is. De a nemet jarmu es gepipar is meg van love orosz piac nelkul, es a cseh, szlovak, lengyel, magyar cegek, amik oda termelnek.

Az oroszok meg a kinaiak keblere menekulnek varhatoan. No az amugy is eros kinai ipar, befolyasuk az orosz piacon.

En is szivesebben elek demokraciaban, mint putyini illiberalis allamban, de attol meg nem dugom homokba a fejemet.
Aki azt hiszi, hogy az orosz valsag az megall az EU hatarainal, az nem tekint vissza 25 evet se. Minden orosz valsagot megsziv Kelet-Europa es a nemetek is.
Az USA megvedi europai szovetsegeseit, cserebe azok belemennek az orosz szankciokba, kizvetve egy kis valsagba, picit no az elegedetlenseg, ez pedig alkalmat ad arra, hogy az USA megbizhato emberekkel toltse fel a kelet-europai kormanyokat, leszamoljon az oroszbarat politikai erokkel. Tiszta ugy.

zulu1111 2014.12.19. 11:57:40

Erre nem volt még példa a nagy és hosszú Orosz-szovjet hatalomba;
Ezzel a szemét Putyinnal baj van, csak az Oroszok érdekeit képviseli. (legyen az Oroszországon belül vagy kívül)
Tarthatatlan felfogás egy választott vezetőtől, még a végén másokat is megfertőz.

polyvinyl · http://beszelomajom.blog.hu 2014.12.19. 11:58:19

@IdomitottFoka:

"@maxval bircaman szerkesztő: Értem. Eltemeted a nyugatot, kivéve a piacát, az mindentől függetlenül valahogy megmarad. Vagy mégse?"

Mi haszna volt Magyarországnak a Nyugat piacából az elmúlt 25 évben?

Sorolnád tételesen?

♔bаtyu♔ 2014.12.19. 11:59:13

Röviden:
1. Az oroszok túlélik
2. Nekünk az oroszokkal való kapcsolat is nagyon fontos.

Az EU és az USA (egyenlőre) nem ugyanaz, az EU egyik legfontosabb piaca pld. Oroszország.

Nekünk hasonló helyzetben kell kerülnünk mint Ausztria 1989 előtt. Nem harciaskodni, hanem profitálni abból, hogy a frontvonalban vagyunk.

Lehet Orbánozni, de úgy látom, Orbánék ezt szerencsére értik.

Ez a "keletre kerülünk" pedig marhaság, az osztrákok sem kerültek azzal keletre, hogy mint az állat üzleteltek velünk és rajtunk keresztül a többi KGST országgal, hanem szépen meggazdagodtak ezen a 40 év alatt.

A finnek dettó.

Fekete Pestis 2014.12.19. 11:59:21

@ca2:
a. kétség kívül a szankciók szerencsésen egybeesnek az olajár zuhanással, különben hatásuk korlátozott lenne
b. lehet hogy olcsó a ruszki olajat kitermelni, de a ruszki kv 90UDS/barrel-es szintre csökkent
c. az egyéb konjunkturális [kína=>olajár, plusz a kardcsörtetéshez pénz kell] okokból létrejövö likviditáshiányt nem lehet nyugati forrásokból pótolni a szankciók miatt. Ez adja a szankciók erejét.

aki mást mond az hazudik (törölt) 2014.12.19. 11:59:40

@MACISAJT: mondjuk haboruba nem viszik a magyarokat az usakok, csak valsagba
A mas faszaval csalan veres az,stimmel, egyelore gazdasagilag

Szúnyog 2014.12.19. 12:00:53

Micsoda förmedvény ez a cikk.
Arról van szó, hogy Amerika retteg attól, hogy a dollár elveszti a világpénz szerepét, s utána nem lehet havonta milliárdokat egy enter lenyomásával kibocsájtani. E ekkortól megindulnak szépen lefelé a lejtőn.
Az ilyen RG-k mégis mit képzelnek, amikor ilyen hülyének nézik az embert?

♔bаtyu♔ 2014.12.19. 12:02:44

@Fekete Pestis: megoldják ezt az oroszok.

A 80-as években a 386-os processzor embargós listán volt.

Az osztrákok rajtunk keresztül árusították, persze "rendes" felárral.

Most mi vagyunk, leszünk az "osztrákok". (Remélhetően).

♔bаtyu♔ 2014.12.19. 12:05:06

@Szúnyog: Igen, úgy néz ki az erős ember már csak egyre nagyobb agresszíóval tudja megtartani a túlélését biztosító csapatát.

Én inkább azt találom gondnak, hogy ehhez nálunk az USA talál partnert.

Persze kiket? Azokat, akik harminc éve még az oroszok seggét nyalták, a volt kommunistákat és azokat, akik ott "liberálisok" lettek.

aki mást mond az hazudik (törölt) 2014.12.19. 12:07:08

@MACISAJT: igen, az oroszok jo kapcsolatai a kinaiakkal es indiaiakkal szepen tovabb javulnak majd. Kinat es Indiat azert nem szolithatja labhoz olyan konnyen az USA, mint az EU-t. Az egesz helyzet nagy vesztese az orosz gazdasag es masodsorban az EU lesz.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2014.12.19. 12:07:35

@♔bаtyu♔:
"A finnek dettó. "

A finnek ki is használták ezt az időszakot arra, hogy a finn néplélekhez jobban illő illiberális demokráciát hozzanak össze egy leválthatatlan szakrális vezetővel, akit úgy hívtak, hogy Urho Kekkonen.
en.wikipedia.org/wiki/Urho_Kekkonen

Az például szép pillanat volt, amikor Kekkonen 1973-ban szükségállapotot vezetett be, hogy további 4 évig elnök maradhasson.

aki mást mond az hazudik (törölt) 2014.12.19. 12:11:58

@♔bаtyu♔: erre nem sok esely van
Magyarorszag beall a sorba, kulonben olyan nyomas ala lesz helyezve, hogy Orban fule ketteall, az "osztrakok" olyan allamok lesznek, ahova az USA keze nem er el.
A kinaiak, indiaiak szepen megszerzik az orosz piacot.Az EU viseli a szankcio terheit.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2014.12.19. 12:13:29

@Ladislav:
"A tét a magyarság túlélése, ez igaz, de csak tiszta alapokkal. "

A falig hátráltunk már, nem lehet most erkölcsi vitákat folytatni. Tisztán látszik, hogy a Nyugat leírt minket és a magyarságot meg akarja szüntetni konzumidióta-zombivá való agymosással és a demográfiai katasztrófába hajszolással, a szennymédiáján keresztül pedig lejárat mindenkit, aki erre rámutat. "Érdekből vagy számításból mellékes, ha melléd áll", ahogy az államalapításunkról szóló műben áll, ha a magyarságot Putyin menti meg, akkor vele kell menetelni.

polyvinyl · http://beszelomajom.blog.hu 2014.12.19. 12:14:54

@netnepper:

"Ha Orbán-elvtársnak most egy csöpp kis esze lenne, - persze tudjuk hogy nincs neki - akkor bepakolná az arany vécékeféjét a guccsi táskába és hamargyorsan elhúzná a belét az azeri haverjához tartós letelepedésre."

Mi van? Goodfriend elvtárs a hanuka-gyertya meggyújtásával adta meg nektek a korrupcióellenes világforradalomra a jelet?

Mint Lenin apátokról meg az Aurora cirkáló ágyúlövéséről mesélik a régi szockó öregek?

Vagy mitől lett ekkora szád ember? :DDD

ca2 2014.12.19. 12:16:49

az amúgy nem tudom feltűnt-e a rubel értékvesztésében az oroszok végét látó bérkomentelőknek, hogy az oroszok árbevétele a drasztikus olajár esés ellenére ma rubelben kifejezve több az olajkereskedelemből mint 1 éve volt... nyilván a leértékelésen alapuló haszon nem tekinthető egy kilábalás gazdasági alapjának (bár a magyar gazdaság is kb 40 éve ebből próbál élni..) de azért jó darabig tartható belőle egy viszonylagos belső stabilitás amennyiben az olajbevételeken nem akarnak amerikai palagázt venni... :)
..oroszországban a vodkát rubelért adják...

Szúnyog 2014.12.19. 12:22:46

@♔bаtyu♔: ne feledjük a tudatlanokat se, akik mindent beszopnak, s nyomják a divatos mantrát. Szerintem RG is ilyen.

polyvinyl · http://beszelomajom.blog.hu 2014.12.19. 12:30:42

@egy igazi Ténytár:

"Mar lassan 7 éve ezen lovagoltok."

Te tényleg nem tudsz a világról semmit :)

Január elsejével indul az Eurázsiai Gazdasági Unió. Már most tudni, hogy a területén belül a cégeknek NEM lesz lehetőségük arra, hogy a tonnaszámra, fedezet nélkül nyomott USD-ben számoljanak el egymással. Kizárólag a helyi nemzeti valutákban számolhatnak majd el.

Gyuri bácsinak meg nem lesz lehetősége arra, hogy a jó öreg spekulációs ostorát elővegye az oroszokkal szemben.

A külföldi befektetők meg most éppen azon dilemmáznak, hogy kivigyék-e a pénzüket az orosz piacról, és átadják a kínai konkurenciának a piaci részesedésüket, vagy esetleg maradjanak, és helyi valutára váltott pénzben fektessenek be.

Jelenleg azt látjuk, hogy akik már a kivonulás mellett döntöttek, azok most éppen viszik ki a pénzüket.

Ám ha hirtelen nagyon sokan akarnának nagyobbacska összegecskéket USD-ről, vagy EUR-ról rubelre váltani, hogy az új, eurázsiai unió piacán is jelen lehessenek, tudod, az nem éppen a rubel árfolyamát roggyantaná meg.

De ez a kérdés még a jövő kérdése :D

maxval bircaman felelős szerkesztő · http://bircahang.org 2014.12.19. 12:31:26

@Fekete Pestis:

A nyugat lett a világ vezető ereje a XV. sz. környékén, ki tudta jobban használni az adottságokat. Ez mostanában ér véget.

Cormorant 2014.12.19. 12:34:17

@mrZ: Ahol elfogynak az érvek, marad az erőszak.

chrisred 2014.12.19. 12:37:54

@picur3ka: Ez csúsztatás. Annyira egyöntetűen mindenki ezt a megoldást akarta (amit az ellenszavazatok száma is jelez), hogy érdemi vita nem is alakult ki. Ezért nem volt aktivitás a szavazásokon.

polyvinyl · http://beszelomajom.blog.hu 2014.12.19. 12:39:07

@MACISAJT:

"Például abban (is) hogyan adagolják be majd az EU-s polgároknak (köztük a magyarok többségének) azt hogy csakis a csődbe jutott , kifosztott, szétrabolt Ukrajna miatt viszik őket ismét háborúba..."

Sehogy.

Magyarország előbb fog kilépni a NATO-ból is meg az Unióból is, minthogy magyar embereket küldjön vágóhídra idegen érdekek mentén.

Ha ez a helyzet előállna, akkor a Jobbiknak csak egy csettintésébe kerülne, hogy egy füst alatt szavaztassa meg a magyarokat Orbán menesztéséről, valamint az EU-ból és a NATO-ból való kilépésről.

Cormorant 2014.12.19. 12:41:41

@polyvinyl:
Rossz lehet információs vákuumban íráskényszertől szenvedni. A téjékozódás segíthet ...

mrZ (törölt) 2014.12.19. 12:43:36

@Cormorant:

Félreérted, gyorsan olvasol, én meg nem magyarázok.

Tied a jövő. Ott van előtted, csak vedd fel.

Itt egy little bow előre.

polyvinyl · http://beszelomajom.blog.hu 2014.12.19. 12:43:45

@IdomitottFoka:

"Kaphat. Eddig 10% volt az alapkamat, most 17%."

Nálunk, Magyarországon most mennyi is egy sima személyi kölcsön átlagos THM-je, kicsim?

Nálunk, Magyarországon hol is állt a jegybanki alapkamat mértéke 2002-2010 között, kicsim? És azelőtt? Mondjuk a gengszterváltás idején, 1990-1998 között? Amikor diktatúrából hirtelen jóléti piacgazdasággá lettünk?

Ladislav 2014.12.19. 12:50:24

@polyvinyl:
"Mit keresett az USA Vietnamban?"
Ugyanannyi keresnivalója volt, mint az oroszoknak Karéliában és a balti államokban, vagy akár Magyarországon.
Itt most nem ez volt a lényeg, csak Doomhammerel folytatott eszmecserénk része a fenti mondat.

picur3ka 2014.12.19. 12:53:38

@chrisred:

Hogy lehet konkrét számot csúsztatásnak nevezni?

Három millió. Ennyivel nem lehet csatlakozni. Pont.

A csúsztatás az, hogy a 'nagy egyetértés miatt nem szavaztak többen'. Ezt milyen felmérésből tudod? Ugye?

Vitát kialakulni nem hagytak. Más vélemény teret nem kapott indulásból, lásd Ukrajna most.

Ladislav 2014.12.19. 13:03:01

@Doomhammer:
Természetesen további a további hátrálás már nem megengedett, de erkölcsi vonatkozásban igenis fontos, hogy hiteles, nem korrupt vezetőink legyenek.
A konzumidióta agymosásról még egyelőre példaként tekinthetünk a nyugatra, mert onnan ered.
A médiát fegyverként, propagandaként nem csak a nyugat, hanem a keleti sajtó is használja. Ott is agymosó, propaganda célokat szolgáló közmédiumok vannak.
Természetesen, ha valaki velem van, azzal könnyebb szót érteni, de személy szerint nem támogatnám, hogy túlzott mértékben szolgáljuk és kiszolgáljuk Putyint. Sem a nyugati, sem a keleti irányvonalat nem szeretném teljes mértékben követni. Mindkét oldalon van amit jónak vélek és van amit kevésbé, de elvileg még egy szuverén ország vagyunk, ezért haladjunk a saját objektív érdekeink mentén. Ha ez egyezik más nemzetekével, akkor egy darabig együtt is haladhatunk, de kellő kritikával, nem behódolva.

Cormorant 2014.12.19. 13:13:23

@polyvinyl:
Csak egy kicsit tényszerűen, az első cikk csak neked angolul is, hátha nem tudsz oroszul:
1. Áruk visszatartása orosz üzletekben:
www.ikea.com/ru/ru/
"Важная информация Компания ИКЕА временно приостанавливает продажи кухонной мебели и бытовой техники в связи с большим количеством заказов, находящихся в обработке. Продажи кухонной мебели и бытовой техники возобновятся с субботы, 20 декабря. Также в данный момент мы обновляем информацию о ценах на сайте, в связи с этим указанные здесь цены могут отличаться от стоимости в магазине.

IKEA Russia temporarily stops sales of kitchen furniture and appliances due to a large number of customer orders. Sales of kitchen furniture and appliances will be resumed starting Saturday, December 20. Also, prices on the site are currently being updated, therefore they may differ from prices in stores. "

2. Hitel kérelmek befogadása:
Számtalan módon kereshetsz, segítek neked kicsit, pl. ezt üsd be a barátodba, aki gugli: "прекратили кредит". Aztán persze olvasd el oroszul a cikkeket, neked ez lazán menni fog, hiszen másokat nagyon le tudsz szólni.

Nem folytatom a sort, mindenre van rengeteg példa.
Sajnálom, szar lehet ott a foteled magányában ékes magyar tudással felvértezve véleményt okádni.

átlátó 2014.12.19. 13:14:31

A rágógumi ára ne változzon, amúgy meg az idő és tér végtelen. Jön a tavasz és a fűnyírótraktort leporolom, ha nem lesz benzin, kézzel kaszálok, oszt jónapot. Megbaszhatja az anyját mindenki.

lófüle elemér 2014.12.19. 13:20:30

@maxval bircaman szerkesztő:

"Tulajdonképpen sosem voltam az."

Dehogy. Hogy lennél már az. Igaz, olyan írásod még nem volt, amivel ne orbán seggét nyalnád és a fidesz ellenségeit szapulnád, de nem vagy orbánista. Hajtogasd még, akkor talán elhiszed.

IdomitottFoka 2014.12.19. 13:20:59

@polyvinyl: Ha neked nem elég, hogy a magyar export 80%-át az EU szívja fel, akkor semmi.

Jean Sol Partre 2014.12.19. 13:21:35

@polyvinyl: fogalmad sincs, miről beszélsz

polyvinyl · http://beszelomajom.blog.hu 2014.12.19. 13:22:35

@Cormorant:

A 144 milliós Oroszországban működik 11 darab IKEA lerakat összesen :)

Valami ütősebb példával nem tudnál előállni? :D

Tudom, hogy távol az orosz valóságtól, egy moszkvai magyar kolónia beteg légkörű üvegbúrája alatt ez hatalmas kihívás neked, de azért meg kellene próbálni :DDD

lófüle elemér 2014.12.19. 13:23:42

@monddazigazatmar:

Gondolkodj el azon, ha van mivel, hogy az összes általatok istencsászárnak kikiáltott világból biza "nyugatra" (kinek merre esik) megy mindenki szerencsét próbálni, még véletlenül sem az imádott oroszaidhoz. Ha olyan jól csinálnák a muszkák, akkor fordítva lenne.

MACISAJT 2014.12.19. 13:25:46

@polyvinyl: ("Magyarország előbb fog kilépni a NATO-ból is meg az Unióból is, minthogy magyar embereket küldjön vágóhídra idegen érdekek mentén.

Ha ez a helyzet előállna, akkor a Jobbiknak csak egy csettintésébe kerülne, hogy egy füst alatt szavaztassa meg a magyarokat Orbán menesztéséről, valamint az EU-ból és a NATO-ból való kilépésről. ")

Ne legyünk naivak. Ha a fent említett hatalmak eldöntik hogy márpedig háború lesz háború lesz, akkor bizony háború lesz...
Orbán? Jobbik? A magyarok ? Ugyan kérem.
Annyi szerepük lenne mint Horthynak Hitler időszakában mikor a Szovjetunió ellen kellett vonulni.
Magyarország gazdasági kitettsége okán olyan mint egy átjáróház, Dunára néző ablakokkal.
Itt tegnap egy veeselmayer puccsolhatott, holnap még akár egy goodfriend is kitűzheti a hanuka zászlót, a Nyugati-tér helyett a Parlamentre.

polyvinyl · http://beszelomajom.blog.hu 2014.12.19. 13:26:31

@Jean Sol Partre:

Ez az, elvtárs! Ha érveid nincsenek, személyeskedj :DDD

IdomitottFoka 2014.12.19. 13:27:51

@polyvinyl: kicsim? nyasgem.

"Nálunk, Magyarországon most mennyi is egy sima személyi kölcsön átlagos THM-je, kicsim?

Nálunk, Magyarországon hol is állt a jegybanki alapkamat mértéke 2002-2010 között, kicsim? És azelőtt? Mondjuk a gengszterváltás idején, 1990-1998 között? Amikor diktatúrából hirtelen jóléti piacgazdasággá lettünk? "

És ennek mi a fasz köze van ahhoz, hogy most Oroszországban magas lesz a hitelkamat? Talán mert itt is magas, attól az orosz polgárnak jó? Vagy csak muszáj egy kicsit emútt 8-20 évezni?

IdomitottFoka 2014.12.19. 13:30:08

@polyvinyl: Mert tőled aztán távol áll minden személyeskedés.

picur3ka 2014.12.19. 13:30:20

@Cormorant:

Az IKEA-s hír semmit nem mond, csak utal valami áremelésre.

A másikban erre a 3 napos kacsára gondolsz, amit a bank azonnal cáfolt?

МОСКВА, 16 декабря. /ТАСС/. Сбербанк опроверг информацию о прекращении кредитования физлиц, сообщили ТАСС в пресс-службе. "Сегодня некоторые СМИ опубликовали информацию о том, что Сбербанк якобы прекратил кредитование физических лиц. Данная информация не соответствует действительности", - заявили в пресс-службе.

polyvinyl · http://beszelomajom.blog.hu 2014.12.19. 13:33:03

@MACISAJT:

"Annyi szerepük lenne mint Horthynak Hitler időszakában mikor a Szovjetunió ellen kellett vonulni."

A 2. vh-ban a magyart egyrészt a területi igényei kielégítésével hülyítették, másrészt az információ se volt két kattintásra elérhető, sokkal nagyobb szerepe volt az ellenőrizhetetlen propagandának.

Ma senki nem hinné el, hogy 25 év hazudozás és az ország iparának, mezőgazdaságának TUDATOS felszámolása után a Nyugat BÁRMIT is adna a magyaroknak, ha az beleegyezne, hogy idegen érdekek miatt hajtsák a fiatal magyar férfiakat a vágóhídra.

Hiszen eddig se adott semmit, csak rabolt.

Brix 2014.12.19. 13:44:20

Az a probléma, hogy amit az USA csinál, az gazdasági terrorizmus, de sajnos ennek az európai országok is "megisszák" a levét. Mi nem lennénk kötelesek a szankciókban részt venni, vagy ha igen, akkor fizessenek kártérítést. A rubelt mesterségesen gyengítik és ennek a forint is áldozatul esett. Nagy pofátlanság az USA részéről, hogy tönkre vágják a szövetséges országok fizetőeszközeit is. Putyin helyében egyszerűen lefoglalnám a nyugati spekulánsok pénzét, ennek a devizapiaci játéknak, már semmi köze a valósághoz. Ez nyílt háború, egy ország ellen!

Jean Sol Partre 2014.12.19. 13:46:01

@polyvinyl: ez nem személyeskedés hanem tény. Olyanokat irkálsz itt amikről süt, hogy fogalmad sincs róla.

picur3ka 2014.12.19. 13:46:55

@polyvinyl:

Ugyan, itt is láthatod, mennyien elhiszik. A propaganda működik, ezért nem hagyott még fel vele senki.

mrZ (törölt) 2014.12.19. 13:47:28

@IdomitottFoka:

A magyar(eu) külker kétharmada cégen belüli árumozgás.
A ténylegesen megvett eladott áruk MENNYISÉGE alapján az oroszok (esetleg a németek?) a legnagyobb kereskedelmi partnerünk!!! ÉRTÉKBEN számolva biztos hogy a németek.
Viszont az tuti hogy az orosz ex-imp termék hazai cégek általi előállítása feldolgozása több embert foglakoztat mint a németé. A német csak bérmunkáztat, még ha kereskedelemnek és termelésnek látszik is.

A statisztika arra van, hogy elfedje ezt.

sas70 2014.12.19. 13:51:00

@MACISAJT: Csak az a baj, hogy az orosz vállalati szektor adóssága ha jól emlékszem több mint 200 milliárd dollár. Szóval ez max egy szépségpötty.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2014.12.19. 13:51:39

@Ladislav:
Itt nem Putyin kiszolgálásáról, hanem kölcsönös, jól felfogott érdekekről van szó. Putyin Oroszországa is és Magyarország is a liberális globáldiktatúra célkeresztjében van, mivel nem vagyunk hajlandók elfogadni a szakrális értékek feladását az öncélú konzumálás érdekében. Magyarországra és Oroszországra is zúdul a pergőtűz, tehát most előnyös feltételekkel szövetkezhetünk az oroszokkal. És igaz az, amit itt mondott valaki, ha van olaj, akkor olyan mindegy, hány rubelt vagy forintot ér egy euró. Én sem bízom az oroszokban, de abban viszont bízom, hogy a közös érdekek egy erős szövetséget alapozhatnak meg. Az idő nekünk dolgozik, hiszen az USA minden nappal gyengébb lesz. Csak ki kell várni, amíg a média- és "szabadpiaci" hisztéria alábbhagy.

Jean Sol Partre 2014.12.19. 13:51:53

@picur3ka: "A propaganda működik"

ti vagytok rá az élő példa :)

Alick 2014.12.19. 13:56:47

@MACISAJT: "holnap még akár egy goodfriend is kitűzheti a hanuka zászlót, a Nyugati-tér helyett a Parlamentre"

Kövér László "this is Hungaryyy!" kiáltással bele is lövetné a Dunába. :)

mrZ (törölt) 2014.12.19. 13:58:08

@sas70:

70mrd $ plusz a bankoké szintén annyi. Piti.
www.cbr.ru/eng/statistics/print.aspx?file=credit_statistics/debt_corp-sector_e.htm

A magyar hasonló összeg, az életünk és adónk a fedezet, a lakosság van zálogba csapva, ezen aggódjál.

IdomitottFoka 2014.12.19. 14:13:29

@mrZ: Bár nem látom miért volna tuti, és azt se látom, hogy miért ferdítene minden statisztika, de a kommentedből sem következik, hogy polyvinyl állítása (azEUcsakkirabolminketésnemadsemmit) érdemileg figyelembe vehető lenne. Lehet, hogy az EU úgy üzletel velünk, hogy nem veszi figyelemebe a mi érdekünket, de hogy miért gondolja bárki, hogy majd pont az oroszok fogják, az számomra felfoghatatlan.

IdomitottFoka 2014.12.19. 14:22:15

@MACISAJT: Egy ilyen háborúban nyilván mindenki Magyarországot szeretné a sorai között tudni, hiszen a mi harci potenciálunk lesz a döntő, a mérleg nyelve. Eh.

mrZ (törölt) 2014.12.19. 14:41:48

@IdomitottFoka:

Hol mondtam én hogy az oroszok lesznek a jófiúk?

Az orosszal üzletelünk, bocsi üzletelnénk mert most nem szabad, a németet meg kiszolgáljuk. Régen meg a némettel üzleteltünk, és az oroszokat szolgáltuk. Az orosz kevésbé volt kapzsi, és nem tiltotta le a bizniszelést, így élhető ország voltunk.

Statisztika: nem mind hazudik, de ott is tudni kell melyik sor mit jelent, és ha már tudod akkor már látszik a propaganda.

chrisred 2014.12.19. 14:48:54

@picur3ka: Nem a szám, hanem az abból levont következtetés csúsztatás. Miért nem arra utalsz, hogy mintegy félmillió ellenszavazat volt mindkétszer, vagyis a szavazásra jogosultak közül úgy minden tizenötödik ellenezte a csatlakozást?

A példád szintén értelmetlen, már hogyne lett volna Ukrajnán belül vita? Most is van, nem is kicsi.

monddazigazatmar 2014.12.19. 14:59:24

@lófüle elemér:
"Gondolkodj el azon, ha van mivel, hogy az összes általatok istencsászárnak kikiáltott világból biza "nyugatra" (kinek merre esik) megy mindenki szerencsét próbálni, még véletlenül sem az imádott oroszaidhoz. "
Na, látod, te vagy a legalja. Az igazi sötét fasz ballib.
Egyszer sem mondtam, hogy imádom az oroszokat, hogy istencsászárok lennének. De ettől még nem fekete meg fehér a világ, és azon az oldalon is van némi igazság. Hiába nem tetszik a gazdáidnak, te féreg. Nyalj be csontig amerikának, csak az a jó amit ők diktálnak.

wolves84lb 2014.12.19. 15:03:21

@maxval bircaman szerkesztő: hát magyarnak semmiképp sem. Ahogy a franciákat sem szeretjük, úgy a ruszkikat sem. Tudom, neked nem érdekesek a hagyományok, a történelmünk...

wolves84lb 2014.12.19. 15:06:22

@monddazigazatmar:
"Nagyon tetszenek az ilyen posztok, amik annyira örvendeznek, hogy az USA milyen könnyen tönkre tud baszni valamit. Gyakorlatilag annak örültök, hogy az van a világban, amit ők diktálnak."

Jah, sokkal jobb volt, amíg a szovjetek IS diktáltak. Sőt, nekünk inkább csak ők diktáljanak. Ugye?

wolves84lb 2014.12.19. 15:12:28

@Alick:
"Érdekes kérdés... Szentpétervárt azért szívesen megnézném, eddig a válsággal küszködő Görögország és a nem éppen demokratikus Dubai elég jó célpontok voltak.
De baráti beszámolók alapján (KGST szinten megszokott szigorúság és szivatás a határon) az USA-t inkább kihagynám... "

1. Szentpétervár(a)t én is megnézném. Sőt, még Moszkvát is. De azért tudjuk jól, Oroszország nem ezt a két várost jelenti.
2. USA: ízlések és pofonok. Azért évi sok tíz-millió turista valahogy mégis bejut abba az országba.

I_Isti 2014.12.19. 15:15:36

@Doomhammer: öreg komcsik várták hetven éven át, hogy az usa kipurcanjon, ehelyett mi történt? A nagyszovjetunió purcant ki. Hogy mik vannak...

wolves84lb 2014.12.19. 15:18:10

@polyvinyl:
"Badarság. Attól, hogy a rubel árfolyama a dollárhoz képest csökken, attól se az árak nem mennek feljebb, se a rubelben kapott fizetésed vásárlóereje nem csökken az országon belül.

Vagy neked talán csökken a forintban kapott fizetésed értéke, amikor egyszer-egyszer "beszakad" a forint? "

Igen. Ha máson nem, a havi törlesztőjén ezt mindenki pontosan látja.

"Bemész a boltba és nem adják el neked az árut (IKEA, gépkocsi, stb.). "

Hanem? Visszaviszik Svédországba, meg ahonnan odavitték? Szerintem a külföldi cégek NEM a terméket, hanem a termékek eladásával megkeresett pénzüket akarják december 30-ig, az Eurázsiai Unió elindulása előtti régi szabályok szerint kivinni :)"

Javaslom olvass...és csak utána gyere ide hülyeségeket bögöfni.
Esetleg írj az Apple-nek, h akkor a ruszki Store-jukat most el lehet-e érni, vagy sem? :)

I_Isti 2014.12.19. 15:22:34

@wolves84lb: Tudsz mondani orosz számítógéptípust? Televíziót? Monitort? Mp3-lejátszót? Mobiltelefont?

harcsapaprikás 2014.12.19. 15:29:49

Van egy olyan érzésem, hogy ez az Eurázsiai Gazdasági Unió egy egy iszonyat jelentéktelen formáció lesz. Három ország vesz részt benne. Oroszország mellett Kazahsztán és Fehéroroszország. Összes gazdasági teljesítményük nagyjából Kaliforniával vetekszik.

wolves84lb 2014.12.19. 15:30:47

@polyvinyl:
"Ám ha hirtelen nagyon sokan akarnának nagyobbacska összegecskéket USD-ről, vagy EUR-ról rubelre váltani, hogy az új, eurázsiai unió piacán is jelen lehessenek, tudod, az nem éppen a rubel árfolyamát roggyantaná meg."

És miért kellene nekik pont rubelt venni, ha részt akarnának venni azon a piacon? Gondolom, ha te ilyen jól tájékozott vagy a 21"-os monitorod mögül, a rothadó nyugatiaknak is van ennyi eszük, és már csak azért sem rubelt fognak venni. Hanem bármilyen más valutát.

MACISAJT 2014.12.19. 15:32:43

@IdomitottFoka: ("Egy ilyen háborúban nyilván mindenki Magyarországot szeretné a sorai között tudni, hiszen a mi harci potenciálunk lesz a döntő, a mérleg nyelve. Eh. ")

Lehet ezen demagóg módon poénkodni,hát persze.

De egyeseknek azért beugrik, hogy nű, ha Magyarország ennyire nem számít(-ana), akkor hogy van ez hogy ennek a semmit nem számító ország miniszterelnökének egy nyári szabadegyetemen elmondott mondatain rugózik fél év óta a komplett "világsajtó" és a "világpolitika"...

Egyesek rácsodálkoznak hogy Goodfriendtől Melia Thomason át, Nulandig, a Krugmanokon Scheppelékig Gatival spékelve hogyan és miért ugrott rá a komplett "globális világhatalom"
( fedőneve: "kohnok és neokohnok") erre az ugyebár mit sem számító országra...

Ez egyébként a jövő zenéje. Mármint annak tisztázása hogy VALÓJÁBAN mit akarnak "ezek" Magyarországtól és Ukrajnától...
Ami miatt ezt a -egyelőre még "csak"- gazdasági háborút most kirobbantották.
Ukrajna esete kezd világosodni, naná mert 2004-ben már volt ott "forradalom", a most kirobbantott polgárháborúig és államcsődig eltelt tíz tanulságos év, amiből sokan leszűrhetik a hátteret.
Ezt az ukrajnai példát/ időszakot/átmenetet viszont Magyarország esetében szívesen megspórolnám...

wolves84lb 2014.12.19. 15:35:15

@polyvinyl:
"Tudom, hogy távol az orosz valóságtól, egy moszkvai magyar kolónia beteg légkörű üvegbúrája alatt ez hatalmas kihívás neked, de azért meg kellene próbálni :DDD"

Azért ez kőkemény...itthonról oltod azt az embert, aki kint él Moszkvában, azzal kapcsolatban, hogy mi történik jelenleg OTT.

MACISAJT 2014.12.19. 15:36:35

@harcsapaprikás: ("Van egy olyan érzésem, hogy ez az Eurázsiai Gazdasági Unió egy egy iszonyat jelentéktelen formáció lesz".)

Lehetséges.
Viszont arról milyen érzésed van, Ukrajnát ki fogja majd finanszírozni?
Ki fogja érzéseid szerint azt az árat kifizetni, hogy Ukrajnában évekig/évtizedekig fenntartsa a jelenlegi "nyugatbarát" rezsimet?
Az USA? Az EU?
Muhaha.

wolves84lb 2014.12.19. 15:38:41

@mrZ:
"A magyar(eu) külker kétharmada cégen belüli árumozgás.
A ténylegesen megvett eladott áruk MENNYISÉGE alapján az oroszok (esetleg a németek?) a legnagyobb kereskedelmi partnerünk!!! ÉRTÉKBEN számolva biztos hogy a németek.
Viszont az tuti hogy az orosz ex-imp termék hazai cégek általi előállítása feldolgozása több embert foglakoztat mint a németé. A német csak bérmunkáztat, még ha kereskedelemnek és termelésnek látszik is.

A statisztika arra van, hogy elfedje ezt. "

Kurvajó nekünk, hogy vagy te, polyvinyl, batyu, blogger géza, stb...nélkületek még a pattintott kőkorszakban élnénk.

Jean Sol Partre 2014.12.19. 15:40:38

@MACISAJT: tudod, egy szál penészgomba se érdekel senkit. Viszont ha a kenyered szélére telepszik, már odafigyelsz rá.

harcsapaprikás 2014.12.19. 15:41:28

@MACISAJT: Bocs de nem értelek. Ha ezt az EGU-t jelentéktelennek tartom, akkor Ukrajnáról is kellene mondanom valamit? Ki fogja finanszírozni 60 dolláros olajár mellett az orosz katonai jelenlétet és a szakadárokat?

wolves84lb 2014.12.19. 15:42:47

@IdomitottFoka: látom magam előtt, ahogy a Vereckei-hágón a hős Viktor király és 300 katonája a haláláig harcol a gonosz támadó oroszok/amerikaiak ellen. :)

wolves84lb 2014.12.19. 15:44:39

@maxval bircaman szerkesztő: igazság? ezt ki dönti el? max a történelem. de annyi időnk nincs várni.

wolves84lb 2014.12.19. 15:46:31

@I_Isti: TV-t igen: Zenit :)))

Apukám ampervadász a szakmáját tekintve, rohadt sok régi TV és rádió volt a padlásunkon. Köztük az említett Zenit is. Kb 2x akkora és nehéz, mint egy korabeli magyar.

És volt Duna meg Tisza márkájú is, kulcs kellett hozzá, és 1 csatorna volt rajta :)

picur3ka 2014.12.19. 15:51:35

@chrisred:

Teljesen mellément neked ez az egész. Ez csak egy példa volt, érted?

"Nem a szám, hanem az abból levont következtetés csúsztatás."

Tehát nem ebből levont következtetésről van szó pusztán. Egyéb szavazások, adatok, felmérések, statisztikák. Pl.: www.oecdbetterlifeindex.org/topics/life-satisfaction/

"Miért nem arra utalsz, hogy mintegy félmillió ellenszavazat volt mindkétszer, vagyis a szavazásra jogosultak közül [ez nem igaz, a szavazók közül, sic.] úgy minden tizenötödik ellenezte a csatlakozást?"

Mert az csúsztatás vagy butaság lenne. Ez lényegtelen. A lényeg: a szavazás érvénytelen, a szavazásra jogosultaknak még csak a fele sem ment el. Ez a lényeges rész, nemcsak a hangulat és érdektelenség, hanem a téma (a felütés, amire reagáltam: "Lehet választani.") szempontjából is.

Ha lehetett volna választani, akkor ennyi szavazattal nem csatlakoztunk volna.

"A példád szintén értelmetlen, már hogyne lett volna Ukrajnán belül vita? Most is van, nem is kicsi."

Ukrajnában nem vita van, hanem népirtása annak, aki másképp választ. Ettől világosabban nem tudom érzékeltetni, hogy mennyire nincs választási lehetőség. Elég egyértelműen közölte itt a nyugat, hogy mi van natóilag meg euilag.

Csak csatlakozáspárti propaganda lehet, mint ahogy nálunk is csak az folyt a csapon is. Még meg is változtatták a törvényt a szavazás előtt...

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2014.12.19. 16:10:10

@Ladislav:
"A konzumidióta agymosásról még egyelőre példaként tekinthetünk a nyugatra, mert onnan ered."

De most már nagyon gyökeret vert a magyar fejekben is, sajnos. Különben miért csámcsogna a szennymédia Habony Árpád feltételezett orosz barátnőjén?

www.origo.hu/itthon/20141219-megmutatjuk-habony-arpad-budapesten-elo-ukran-baratnojet.html
12.kerulet.ittlakunk.hu/arcok/141219/martonhegyi-uton-berel-most-lakast-habony-arpad-ukran-szeretoje

dr doktorka 2014.12.19. 16:10:23

@MACISAJT: "a Jobbiknak csak egy csettintésébe kerülne, hogy egy füst alatt szavaztassa meg a magyarokat Orbán menesztéséről, valamint az EU-ból és a NATO-ból való kilépésről. ")"

És a szintén RUSZKI BÉRENC Jobbikot az Európát akaró magyar nemzet úgy fogja seggen rúgva hazazavarni Moszkvába, mint a magyar tartótisztjüket, a szintén Putyinnak dolgozó ruszki ügynök Orbányát és a fidesz nevezetü maffia államát.

Lezdheted a futó edzéseket te hazaáruló fidesz ügynök! A magyar nemzet le fog győzni titeket, ti ruszki bérenc fideszesek.

MACISAJT 2014.12.19. 17:16:21

@dr doktorka:

Sajnos elmebetegkém, ez mellé ment...
Ugyanis észrevehetted volna hogy az idézőjelbe tett mondatok a Jobbikról (is) nem tőlem származtak, hanem más hozzászólásából idéztem , én pusztán arra reagáltam.

picur3ka 2014.12.19. 17:27:15

@Doomhammer:

Nekem már az is sok volt, hogy a táskáján csámcsogtak, kijafrancot érdekel?

Honnan tudják különben is, ez a sok mélyszegény tüntető? Randa táska vót, osz kész.

Helyes Írás 2014.12.19. 18:24:39

@maxval bircaman szerkesztő:

Kedves uram, provokálni akar, vagy miért ír nekem ilyet? Ma már percek alatt meg lehet bizonyosodni a netről is olyan tényekről, hogy mikor kerültek be az oroszok a balti államok területére. Az orosz birodalom a 18. század elején annektálta az észt és lett területeket, amelyek korábban sokáig német, s rövidebb ideig svéd uralom alatt voltak. Ekkor kezdődött az oroszosítás, ám a 20. század elején ennek ellenére 90% körüli volt a balti népesség aránya. 1945 után az iparosítással ismét szándékos oroszosítás zajlott le, s ennek következtében a függetlenné vállt Lettországban 30%, Észtországban 28% volt a szláv (túlnyomó részben orosz) népesség aránya.

igazi Ténytár 2014.12.21. 05:04:35

@MACISAJT: "akkor hogy van ez hogy ennek a semmit nem számító ország miniszterelnökének egy nyári szabadegyetemen elmondott mondatain rugózik fél év óta a komplett "világsajtó" és a "világpolitika"..."

Ha a Vatikán egy ismeretlen papja nyilvánosan arról nyilatkozgatna, hogy mostantól vége a orthodoskatolicizmus megbukott és cölibátusnak annyi női és meleg kardinálisok lesznek, akkor az világhír lenne, akkor is ha azt se tudjak kicsoda az a pap, csak az EU -izé - Vatikán tagja.

Ha Orban-Lukasenko-Kim mondta volna senkit nem érdekelne, hisz természetes.

picur3ka 2014.12.21. 12:31:27

@egy igazi Ténytár:

teljesen mindegy, mit mond, folyton Orbánt vitatják meg.

Silcon 2014.12.21. 13:07:24

Nógrádi György előadása a Magyar Páneurópa Unióban 2014.10.07. : "Volt egyszer egy Koszovó. Amikor a koszovói háború volt, akkor a nyugat azt mondta, hogy van egy új elvrendszere és ez az elvrendszer azt mondja, hogy egy nép önrendelkezési joga fontosabb, mint a fönnálló államhatárok kérdése. Zárójel. Ezze,l a nemzetközi jog alapjait fölrúgtuk. Abban a percben, hogy ezt mondtuk, az oroszok azt mondták rendben van, jött a pekingi olimpia idején - ha emlékeznek - az orosz grúz háború, most pedig majd elmondom, hogy ukrajna kapcsán itt a precedens a krímnél." A kínaiak ugyanezt mondják, szavaztassuk le húsz év múlva szibériát, hova akarnak csatlakozni, hát persze, hogy miután kínai többség lesz persze, hogy kínát fogja választani."

"Szaddam Husszeint elzavartuk azzal, hogy a terrorizmust támogatja - ez nem volt igaz - és hogy tömegpusztító fegyvere van - ez sem volt igaz. Az, hogy egy mocskos diktátor, az igaz volt, de ilyen alapon el kellene zavarni a világ vezetőinek kétharmadát."

"Mi az USA következő célja? A cél egyszerű, akinek szovjet (orosz) technikája van, haditechnika - ezek a balti országok, Lengyelország, a korábbi Csehszlovákia, Magyarország, Bulgária, Románoknak kevésbé - ócskavas áron adja át Ukrajnának és vegyünk új haditechnikát az USA-tól. Különösebben nem kell magyarázni. Ezek után jött egy apró kérés, hogy írjunk hivatalos levelet a NATO-nak - a sajtóban helyhiány miatt nem jelent meg -, hogy kérjük, hogy területünkön amerikai és NATO erők állomásozzanak. A három balti ország kérte, a lengyelek, a románok kérték, csehek a szlovákok és mi elutasítottuk. Szeretném elmondani, a visegrádi négyek nem egységesen reagáltak erre a kérdésre sem. Egyetlen megjegyzés. Huszonégy órán belül az amerikaiak azt kérték, hogy szállítsunk tovább gázt ukrajnának, az ukránok azt kérték szállítsuk, az oroszok közölték, hogy ha jót akarunk ne szállítsunk. Leálltunk. Óriási nyomás jött ránk. Érdekességként mondanám, hogy most volt az ENSZ közgyűlése. Az amerikai külügyminisztérium két felső vezetője bekérte az ott lévő volt szocialista országok külügyi vezetőit és apró kéréseket fogalmaztak meg - szintén nem jelent meg a sajtóban csak helyhiány miatt -, az egyik ilyen kérésük az volt, hogy együtt lépjünk föl a németek ellen. Még egyszer mondom. Együtt, a volt szocialista országok az USA-val lépjünk föl a németek ellen, mert a németek meg akarják szüntetni az Oroszországgal szembeni szankciót. Az USA is, valamikor később. Abban a percben, hogy az oroszok válaszszankciókat hoztak, a lengyel zöldség-gyümölcs export - 54%-a ment Oroszországba - meghalt, a görög narancs meghalt, az olasz tészta meghalt, Magyarországnak az embargó évi négy és fél milliárd dollárjába kerül, az amerikaiak azt mondták, hogy látják, hogy ez súlyos probléma és köszönik, hogy vállaljuk az áldozatot. Tehát ne térjünk erre ki, ugyanott tartunk, hogy a politikában csak érdekek vannak, semmi más nem létezik."

"Eddig, az ukrán hadsereg technikájának kétharmada veszett el a háborúban."

"Az Egyesült Államok, a három balti állam, lengyelország és Románia katonai megoldást szeretne. Walesben az amerikaiak bejelentették - szintén helyhiány miatt nem jött le az újságba -, hogy fegyvert szállítanak csöndben Ukrajnának, olyan fegyvereket, amire Ukrajnának szüksége van."

"Az Egyesült Államok helye, szerepe a világban csökken, viszont kiváló az amerikai hírszerzés. az amerikai hi-tech, az amerikai hadiipar."

"A számomra legnegítívabb élmény az, hogy egy pár hónappal ezelőtt azt hittem, hogy Európa képes legalább az Európát érintő fő kérdésekben egységesülni és érdekeit képviselni az Egyesült Állmokkal szemben. Nem képes. Ez egy szörnyű negatív élmény."

picur3ka 2014.12.21. 14:43:01

@Silcon:

Én azokat soroznám be elsőként, akik folyton lökik az atlantista liberális szöveget már egy éve, meg a tüntetőket.

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2014.12.21. 18:45:49

Ergé, Soros mennyit fizetett ezért a zagyvaságért?
Mondd, hogy fizetett és ne magadtól vagy ennyire tájékozatlan!

picur3ka 2014.12.21. 23:04:18

@Mr Falafel:

Ez ettől rosszabb. Nézzél be a chat oldalra, tele van Nagy-Magyarországos, harcra buzdító reklámmal.

huKKK 2014.12.23. 06:06:53

"Ha valaki, hát most Oroszország tanulja meg a maga kárán, milyen az, ha valaki a 21. században felrúgja ezt a konszenzust."

Nem tanulja meg.
Inkább harcol.
Van mivel.

zuglo007 (törölt) 2014.12.26. 21:58:12

@huKKK:

az is lehet, hogy a Putyin-Obama galeri lényegében egy csónakban evez...

elvégre az orosz kardcsörtetés valóságos __áldás__ a transzatlani __birodalomépítő__ álmok számára

hiszen az orosz veszélytől rettegve az összes k-európai állam ész nélkül ugrik fejest az európai , ill. a transzatlanti integráció elmélyítésébe...

huKKK 2014.12.27. 05:59:56

@zuglo007:
Nem értek egyet.
Valószínűleg pontatlanul, félreérthető fogalmaztam amikor Oroszország harcos természetért utaltam.
Úgy gondolom különbséget kell tenni Oroszország kommunikációs háborúja és fegyveres harca között.
A fegyveres hódítás gondoltam. Úgy gondolom, hogy ez nyersanyagcentrikus lesz, ha lesz, és délre irányulnak. A közel-keletre. Izrael ideális célpontjai tűnik még kiaknázatlan, hatalmas földgáz,kőolajkészletei miatt.
Kína is hasonló cipőben jár
...

huKKK 2014.12.27. 06:06:28

Javítás:
természetére,
irányul,
célpontnak

Okostelefonom népköltészetéből kezd elegem lenni.

igazi Ténytár 2015.01.22. 04:41:44

@ magyarinfo.blog.hu/2015/01/21/orban_megvetozza_az_oroszorszag_elleni_szankciokat

a magyar kormány tényleg készül megvétózni a szankciókat. Csakhogy ennek beláthatatlan következményei lennének, amelyek többe kerülnek, mint az orosz export 13%-a. Az ország végelegesen elköteleződne a putyini érdekszférába, és a nyugati hatalmak legjobb esetben is a semleges, de valójában inkább az ellenséges zónába könyvelnék el. Ez pedig nem valószínű, hogy vonzaná a külföldi befektetőket, beruházásokat, sőt, alaposan megnehezítené a már most is itt lévő cégek helyzetét is.

De egy ekkora keleti fordulat magával hozná a szabadság csökkenését is, hiszen a csökkenő nyugati befolyás és Putyin védelme mellett a kormány számos olyan lépést megtehetne, amire eddig nem volt lehetősége.

toportyánzsóti 2015.01.22. 08:12:42

@Silcon: Európa 2X lett volna öngyilkos az USA nélkül a múlt században,nincs abban a helyzetben hogy az USAkoktól függetlenkedjen,szociopata nagytőkéje lehúzta már a budin azt az állapotot,röhögőgörcsöt kap az ép elme az amerikafóbiás bucitoktól.

toportyánzsóti 2015.01.22. 08:15:29

Putinkát megvezették a nemzeti offshorkkjai,akik 4 rubelből 3-at ellopnak...Ilyen ország hiába álmodozik nagyhatalmi státuszról.
süti beállítások módosítása