Tíz évvel később: mindez már természetes
2014. december 05. írta: tempetőfi

Tíz évvel később: mindez már természetes

december_5.jpg

Olvasgatom a 2004. december 5-i gyalázatra való visszaemlékezéseket / értelmezéseket, még mindig nagy a katyvasz. Pedig ölég egyszerű a történet:

1. 2004. december 5-e előtt minden idők legocsmányabb kampányát (by Gazda Albert) tolták Gyurcsányék.

2. A magyar állampolgársági törvény megváltoztatása (az ún. „könnyített honosítás”) helyes lépés volt.

Számomra ma már magától értetődő, hogy magyar állampolgár is vagyok, ugyanolyan otthonosan mozgok Budapesten, mint Nagyváradon, Kolozsváron vagy Székelyudvarhelyen. (Kutatásaim és tanulmányaim miatt visszainteget még Szeged és Debrecen is.)

Vannak ismerőseim a Kárpát-medence minden részéről, bárhol történik valami, egy kattintással/hívással/maillel el tudok érni helyi erőt, aki képes teljesebb képet adni az eseményekről. Ezekkel az ismerőseimmel közös témákon tudunk rágódni, értelmes vitákat is folytatunk, mert végre vannak közös premisszáink.

Fizetek adót forintban is, lejben is (utóbbit egyre kedvetlenebbül, mert Románia tényleg az egyik legkorruptabb európai ország), Budapesten dolgozom, Nagyváradon lakom, Székelyföldért élek-halok.

Ez így nagyon rendben van, ezt a szót kerestem: ez így természetes.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr696959355

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Nyílt levél Kolozsi Ádámnak, Indexnek 2014.12.06. 10:44:20

Kedves Ádám, drága index !   A "Ha találkozik egy magyarral, adja ki magát románnak" cikked tele van ferdítéssel, hazugsággal, rosszindulattal. Remélem jó pénzt kapsz érte. Először is. Erdélyben nem vetik meg az anyaországiakat. Én, aki...

Trackback: Ha én cica volnék, száz választást nyernék! 2014.12.05. 18:15:25

Elénekled a Ha én cica volnékot, meg a Miért hagytukot, leköpöd bal váll fölött átfordulva a Hírtévés Attilát, elmormolod visszafelé, hogy "Andre, je t'aime" és a kormány már le is van váltva. Ovis mondókákból plagizált se füle, se farka rigmusokkal pr...

Trackback: Mit keres még Elkúrtuk Ferenc a politika húspiacán? 2014.12.05. 18:08:34

A mi Ferink akkora vehemenciával próbál az ál-civil ellenzéki mozgalmak élére állni, mintha abban bízna, hogy már senki nem emlékszik a Nagy Őszödi Coming Outra. Pedig a stílus ugyanaz. Ez az ember a korrigálhatatlan, súlyos jellemhibák és személyiség...

Trackback: Mandiner blogajánló 2014.12.05. 14:39:06

Ezt a posztot ajánlottuk a Mandiner blogajánlójában.

Trackback: Tíz évvel később: mindez már természetes 2014.12.05. 13:13:01

Számomra ma már magától értetődő, hogy magyar állampolgár is vagyok, ugyanolyan otthonosan mozgok Budapesten, mint Nagyváradon, Kolozsváron vagy Székelyudvarhelyen.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

1349973572759 2014.12.05. 17:55:17

Csak annyit mondok, hogy: Tőkés László.
Azonnal köpnöm kell.

_most_ 2014.12.05. 18:15:15

kétlem, hogy Románia korruptabb lenne, mint Magyarország. Ennek a posztnak gyanítom semmi más célja nem volt, csak hogy megint lehessen Gyurcsányozni, ami nem kevésbé ocsmány, mint Gyurcsány kampánya :D

conchita wurst 2014.12.05. 19:30:26

@maxval birca hozzászóló: igen, és több is lett....:)

98-1-0,5 magáért beszél Akkor is látszott hogy Gyurcsányék faszok, ma már bebizonyosodott hogy hatalmas balfaszok!

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2014.12.05. 19:32:44

Habár rühellem viktorékat és amit ezzel kapcsolatban kitaláltak,azóta volt aki megmagyarázta,hogy ez részben miért is volt jó dolog,és tudtam igazat adni neki.
De vikiék tényleg leszarnak mindenkit a saját bandájukon kívül,még a birkáikat is.

conchita wurst 2014.12.05. 19:33:01

@Lord_Valdez: ''Magyarország EU-tag volt, Románia nem, emiatt a magyar állampolgárságnak sokkal nagyobb hatása lett volna, mint ma.'

- a románok mondjuk nem aggódnak hogy fél Moldávia román állampolgár.......de sebaj a baloldal mindig aggódik nehogy magyarnak látsszon, be is szopatták magukat ahogy a tankönyvben van.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2014.12.05. 19:46:21

"Fizetek adót forintban is, lejben is, mert Románia tényleg az egyik legkorruptabb európai ország"

és a fidesz meg tőkéslászló nem engedi hogy leírd hogy a másik legkorruptabb ország az a mienk? ki a korruptabb? ott azért mégiscsak folyt a vér a rendszerváltáskor, mégha nem is volt tökéletes az átmenet

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2014.12.05. 19:48:11

@maxval birca hozzászóló: Gyurcsány kiváló szónok, ezt a szót kerested, nem politikus: szónok.
amúgy egy korrupt tolvaj, hazaáruló és hazug ahogy a többi politikus, hazaárulás mert tudjuk mi jár kultúrhelyeken

Netuddki. 2014.12.05. 19:54:53

Gratulálok! A határon túli magyarok szavazatai nélkül nem lenne most meg a tolvaj orbán rezsimnek a 2/3-a. Milyen arányban szavaztak a határon túliak a fideszre? 98%? Valójában semmi más nem volt ez a kettős állampolgárságos színjáték mint a fidesz hajtás a szavazatokra. De bejött nekik. Bocs, hogy ünneprontó voltam.

Mellesleg meg idejössz Romániából szítani az ellentétet a tősgyökeres magyarok között. Szégyellhetnéd magadat!

BiG74 Bodri 2014.12.05. 20:03:19

"Mert ha négy évre nyerni tudunk, és utána, mondjuk az ötmillió magyarnak állampolgárságot tudnánk adni, és ők szavazhatnának - 20 évre minden eldőlne ebben az országban. "

Tudományos libsizmus 2014.12.05. 20:24:36

A 2004-es kommunista kampánynál már csak a 2002-es volt ocsmányabb.

Orbán a magyar nép ópiuma! 2014.12.05. 20:27:20

A 2004-es állampolgárságosdi a tipikus fideszes szarkeverések mintapéldája. A Bonsai Duce megbukott, ezt nem tudta elviselni, ezért ezzel a Patrubánnyal elkezdték keverni a szart. Gyurcsány megmondta: NE MENJÜNK EL SZAVAZNI! Nem azt mondta, hogy nem-el szavazzunk, hanem hogy NE MENJÜNK EL SZAVAZNI!
Sajnos Orbán továbbra is folytatja, amit eddig: életében egy forintot még nem adózott tisztes munkából, újra hatalmon van, s láthatjuk a tragédiát…

Tudományos libsizmus 2014.12.05. 20:28:31

@nicktolvajmentesítő_kovi1970:
Nem megmagyarázni kell, hanem meg kell nyerni a választásokat. Megnyertétek?

Februárban forradalom, lámapavas és Dunába lövetés nélkül megfoszthatjátok a Fideszt a kétharmadtól.

légügyi megfigyelő 2014.12.05. 20:33:06

@maxval birca hozzászóló: több kíméletet kérek az olvasók érdekében.

légügyi megfigyelő 2014.12.05. 20:36:32

@_most_: voltaképp én sem értem, mi a fene vezet embereket a gyucsányrémezésre, holott egyrészt sehol sincs, másrészt azóta sokkal ocsmányabb választás(szavazás) is volt, például a szabályok buherálásával és az ellenzék hangjának elfojtásával. (persze, Gyurcsány jó beszédtéma, addig sem a jobboldal oligarcháiról, a luxusjobboldalról és egyéb szutyokról beszélnek a népek)

quintuplet 2014.12.05. 21:46:47

Fidesz (Mikola): „ha négy évre nyerni tudunk, és utána, mondjuk, az ötmillió magyarnak állampolgárságot tudnánk adni, és ők szavazhatnának – 20 évre minden eldőlne ebben az országban”.

Rav Antal 2014.12.05. 22:01:41

Ja, úgy kellet nekünk 10.000 orosz, aki egy kukkot se tud magyarul, mint üveges tótnak a hanyattesés.

quisum 2014.12.05. 22:08:48

Miért is olyan rohadt jó, hogy olyan emberek akik soha egy fillért nem tettek az ország kasszájába, egy kapavágást nem tettek az ország érdekében, több százezres szavazóbázist adva /természetesen a fidesznek/,óriási pénzeket kapva, különböző kamu alapítványokon keresztül, miközben körülöttünk szétrohad az ország /eü, utak, oktatás stb/?

quisum 2014.12.05. 22:10:49

@Tudományos libsizmus: Murphy egyik fontos törvénye:

Soha ne vitatkozz hülyével, mert összetévesztenek vele.
tehát veled soha...

Kitiltottak a zusabol de LESZAROM. 2014.12.05. 22:33:34

Koszonjuk meg Feri bacsinak, hogy komplett elmebeteg, es hogy szetverte az mszpt, mert nelkule nem lenne ketharmadunk.

Tudományos libsizmus 2014.12.05. 22:37:11

@quisum:
Akartam volna veled vitatkozni? Nem emlékszem rá.

William Kidd 2014.12.05. 22:43:46

Nemzetarulo faszszopo, aki meg mindig Gyurcsany kottajabol jatszik es a magyar honfizarsak ellen uszit.A MAGYAROKNAK ADOTT TELJES JOGU ALLAMPOLGARSAG NEM AKTUALPOLITIKAI KERDES! MIKOR ESIK MAR LE VEGLEG? Az hogy mi itt melyik komcsi-zsido csapatra szavazunk (ballib vs. Fidesz) ossze nem merheto a nemzeti osszetartozas kerdesevel. Hogy meg mindig vannak itt ilyen mihaszna szarragok, akik a zsiros kenyeruket feltik... Ezt az orszagot mar kizsigerelte a "rendszervalto" politikai elitunk, nem az elszakitott teruleteken elok... Nyomorek korcs banda, szedjetek mar ossze magatokat! Szanalmas nemelyik itteni tosgyokeres...

anyadmajma 2014.12.05. 23:21:08

@Tudományos libsizmus: tévedsz megint, a ti pofátok sokkal ocsmányabb, mint bármi, amit tett az mszp az elmúlt 25 évben. Mocskos jobberbolsik.

anyadmajma 2014.12.05. 23:24:45

Ja, amúgy meg én is nemmel szavaztam. Elég sok itt a mocskos tetves hazaáruló, (szavaztak is rendesen a fideszre), nem kell hogy külföldről is jöjjenek, pláne pofázzanak.
A rendes emberek meg sajnos otthon maradnak, és tűrik sorsukat, hogy az ilyen senkiházi románok, mint a posztoló is, elbasszák a renomét egy tál rizsért leszopnak bárkit.
Respect a tisztességes rendes becsületes határon túli magyarságnak. De nem oldódott meg a problémájuk, csak rosszabb lett, hogy ezek a társadalom söpredékei jobban éljenek.

anyadmajma 2014.12.05. 23:27:45

@William Kidd: ja, és neked is a kurva anyád, takarodj haza, hülye román.
Én is tudok ám veletek így beszélni, ostoba barmok.
(csak nekem veletek ellentétben ez megerőltető, nem alapból jön, mint nektek.)

Fanyéllel Rendelkező Duguláselhárító Gumiharang 2014.12.05. 23:42:58

A faszfej blogírónak üzenem, hogy az akkori MSZP-nek annyi volt az álláspontja, hogy tessék elmenni népszavazni, és mindenki a saját lelkiismerete szerint szavazzon úgy, ahogyan gondolja.

Egyébként magam is azt vallom erről a kérdésről, mint Orbán Viktor még 2001-ben, hogy állampolgárságot az kapjon, aki itt letelepedik.

Engem roppantul dühít, hogy a külföldi magyaroknak választójoga van. Legyen annak, aki ide született, vagy letelepedett nálunk és itt él, meg annak, aki átmenetileg külföldön tartózkodik.

Ez az egyetlen oka, hogy nem támogatom ezt az állampolgársági ügyet. Orbán meg pont ezért fordult 180 fokot, és lett az ügy nagy harcosa. Pont leszarja a határontúliakat. Egyszerűen csak használja őket. Ahogy leszarja az anyaországiakat is.

Amelyik határon túli elfogadja, hogy ez az egyetlen oka az állampolgársági kérdéskör elutasításának, az megértette az elutasítókat, aki meg nem fogadja el, mert ellenségeskedést lát mögötte, az menjen a kurva anyjába!

A kérdésem az lenne a blogírótól, hogy megértette, hogy miért lett akkor elutasítva a népszavazáson az állampolgársági kérdés, vagy a kedves mama csuklik-e most?

Fanyéllel Rendelkező Duguláselhárító Gumiharang 2014.12.05. 23:45:26

@William Kidd: Azért utasítjuk el, mert szavazati joggal jár olyan embereknek, akik nem ebben az államban élnek.

Megérted ezt te istenbarma?

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2014.12.06. 00:20:28

@tesz-vesz: "és a fidesz meg tőkéslászló nem engedi hogy leírd hogy a másik legkorruptabb ország az a mienk?"

Édes szíveim, tényleg azt hiszitek, hogy belekóstoltatok már a korrupcióba? Megy itt a nagy szöveg, hogy a másik legkorruptabb, meg hogy veszélyben a sajtószabadság, meg a többi. Hallottatok már történeteket Szomáliáról meg Észak-Koreáról? Ott a korrupció a mindennapos élet kötelező része, feltétele az életben maradásnak. Üzbegisztán, Haiti, Venezuela... De főleg egy csomó afrikai ország. Ami itt van, az csak egy kis barátkozás, kispályás módon. Majd amikor fizetned kell azért, hogy két héten belül kapjál sorszámot az önkormányzatnál, akkor elkezdhetsz nyavalyogni. Persze, mi vagyunk a legkorruptabbak. Meg a nyomor is tetőfokára hág, mert elfogyott a CBA-ban a mandarin.

incze 2014.12.06. 00:24:18

mindehhez amit leírtál tökéletesen fölösleges volt az állampolgársági népszavazás.

lehet itt is ott is élni? lehet.
lennének ismerőseid? lennének?
fizetnél adót, itt is ott is? ha a tevékenységeddel a hatálya alá tartozol, igen.

egyetlen dologban vagy rövidebb állampolgárság nélkül, az országgyűlési választásban - hacsak nem áhítoztál volna arra annyira, hogy evégett állampolgárságért folyamodsz. rendelkezésedre állt az állampolgárság viszonylag egyszerű és gyors elnyerése? természetesen igen.

az állampolgárság tömeges és kampányszerű nyomatása, melynek egyetlen extra haszna a szabványos európai állampolgársághoz képest az országgyűlési választásban való részvétel éppen ezért kérdéses továbbra is. (és most tekintsünk el attól, hogy a kivitelezés dilettáns volta miatt ezt a papírt kiszolgáltatták a maffiának, az állampolgárságból csempész cigaretta lett.)

minden tömegtermék (és az új állampolgár az) tömegével gyártja a selejtet.

most már ezzel nincsen mit tennimajd felszívja az élet ezt a hülyeséget is, mint annyi mindent, de ami itt le lett írva, az pont arra bizonyíték, hogy az egész nagy herce-hurca semmire sem volt jó. egy csomó mindent a post ennek tulajdonít, pedig nem ennek köszönheti, az egyetlen ennek tulajdonítható dolog pedig kérdéses hasznosságú, tisztességű és eredményességű - bár ez most már tényleg mindegy.

Mérges 1234 2014.12.06. 00:30:23

@William Kidd:

Az tényleg gond, hogy a mi pénzünkön vesznek szavazatot.

De ha jók a számok, nagyjából évi 100 milliárd mehet a határon túliaknak, ez csak néhány stadion ára, tényleg nem ebbe fogunk beledögleni.

Viszont van egy másik olvasata, a határon túliak kapnak beiskolázási segélyt jövedelemtől függetlenül, az itthoniak nem. És ismerek olyan családot, ahol a családfenntartó fizetése csak 80 ezer, de a semminél több támogatásra így nem jogosult, viszont az ő béréből is vonják a szavazatvásárlás ellenértékét.

Mondjuk ha nem lenne pozitív diszkrimináció csak ténylegesen egyenrangú állampolgárok lennének üsse kavics..... De így.

Parasztlengő az imperialistáknak 2014.12.06. 00:33:56

@incze: 'az állampolgárság tömeges és kampányszerű nyomatása, melynek egyetlen extra haszna a szabványos európai állampolgársághoz képest az országgyűlési választásban való részvétel éppen ezért kérdéses továbbra is. (és most tekintsünk el attól, hogy a kivitelezés dilettáns volta miatt ezt a papírt kiszolgáltatták a maffiának, az állampolgárságból csempész cigaretta lett.)

minden tömegtermék (és az új állampolgár az) tömegével gyártja a selejtet.'

Ez igy nem teljesen igaz. Senki sem kap állampolgárságot ma sem, csak egyszerübb az eljárás. Mindenkinek kérelmeznie kell, egyénileg. Aki akarja az kéri, és miután kérte, ha és amennyiben megkapta, ha akar elmegy szavazni, ha akar nem megy el.

Igy fordulhatott elő hogy kb. 120ezer érvényes ilyen szavazat érkezett a kb. 400-500e új választójogosulttól, a 3M határon túli magyartól összesen.

Parasztlengő az imperialistáknak 2014.12.06. 00:36:51

@Mérges 1234: Ezek még a magyar ktgvetést tekintve is bagatell összegek.

Az NSZK ennek arányaiban is a soxorosát költötte a kelentémetekre, akik nélkül most, 25 év múlva elképzelhetetlen lenne, hogy ők európa messze legnagyobb gazdasága.

Mérges 1234 2014.12.06. 00:43:11

@Kón Bandit:

Ahogy írtam is ebbe nem döglünk bele, de a mi szegényeink (érts határon belüliek) le vannak szarva.

Szavazat vásárlás van, ez itt a baj.

Hasonló jogok és kötelezettségek megléte esetén szerintem senkinek nem lenne egy szava sem.

Amúgy szerintem ha a Jobbik nem hülye ráhajt a határon túliak szavazatára 2018-ban, akkor esne csak le a Viktor álla..... :D

A megvalósult amerikai ólom.. 2014.12.06. 00:54:37

@Fanyéllel Rendelkező Duguláselhárító Gumiharang: Ez nem csak nálunk van így. A kettős állampolgárok másutt is szavazhatnak. Az elzászi némtek is leadhátják a listás szavazatokat. Ugyanígy a besszarábiai románok is..

feketeesfeher 2014.12.06. 00:56:52

Azoknak, amiket úgy írsz le, mint jó dolog, a világon semmi köze a kettős állampolgársághoz.
Azokat anélkül is élvezheted.

Én viszont nem tartom helyesnek, hogy olyanok szavazzanak az életemről, akiknek ehhez a világon semmi köze nincs, és döntésük eredményét ők nem, de mások megszívják.

A megvalósult amerikai ólom.. 2014.12.06. 00:57:09

@Orbán a magyar nép ópiuma!: Aztán meg Gyurcsány apád jól lenullázott titeket. Kétszer lettetek pofánverve kétharmaddal, és még a kettős állampolgárságot is keresztülnyomtuk végül..

incze 2014.12.06. 00:58:54

@Kón Bandit: a tömegtermék attól tömegtermék, hogy nem egyedi elbíráláson (iparban megmunkáláson) megy keresztül. félmillió kérelem egyedi elbírálásához ha egy kérlemre egyetlen napot szánunk, ami egy állampolgárság odaítélése esetében nem tűnik túl soknak, ez fél millió nap elbírálási idő. ha ehhez 10 ezer fős teljes munkaidős apparátust használunk, akkor ez a tízezer fős teljes munkaidős apparátus 5 ezer napig, azaz durván tizenöt esztendeig dolgozik az elbíráláson.

ami ehhez a kimondottan laza követelményhez (1 ember állampolgársága elbírálására fordíttassék egy napnyi idő) képest történt, az nagyjából így foglalható össze: tömegtermék, futószalag. ha ugyanezen a skálán kimérjük, azt látjuk, hogy nem félmillió munkanap, félmillói (tizenöt év helyett negyede sem, 10 ezer fős stáb helett száz se, etc.) azt lehet mondani, hogy az egy elbíírálásra eső munkamennyiség másodpercekben mérhető.

A megvalósult amerikai ólom.. 2014.12.06. 00:59:45

@nicktolvajmentesítő_kovi1970: Fogd már föl hogy más államok kettős állampolgárai is szavazhatnak . Ez teljesen természetes, csak a bolsevik liberálpatkányok csinálnak úgy mintha ez valami különlegesség lenne..

Parasztlengő az imperialistáknak 2014.12.06. 01:02:18

@Mérges 1234: Nincs szavazatvásárlás. Nem kötelező sem állampolgárságot felvenni, sem szavazni menni, sem a fideszre szavazni, határon túli magyarként.

Hogy a 120e HTM miért igy döntött, az a magánügye, bár nem nehéz kitalálni, ezen minden magyar pártnak illene elgondolkodni.

A Jobbik természetesen hajt a HTM szavazatokra, ahogy a kampányban az MSZP is megtette, ez természetes.

Egész Európa rá van szorulva a bevándorlókkra, Magyarország helyzete nagyon szerencsés, mert a kivándorlása nagy részét a szomszédos országokból érkező magyar anyanyelvüekkel tudja pótolni, akik sokkal könnyebben illeszkednek be, mint a törökök meg a kinaiak meg egyebek. Ez a mai és jövendő nyuggerek szempontjából sem elhanyagolható előny. Persze HTM törvény nélkül is létezne ez a fajta bevándorlás, de ez vonzóbb célországgá teszi Mo-t.

incze 2014.12.06. 01:04:27

@incze: bocsánat ezt elrontottam, az nem 5 ezer nap, csak ötven. (nem szabadna már fejben számolnom több dolgot párhuzamosan)

Így az eredmény annyiban módosul, hogy egy elbírálásra nem egy pár másodperc, hanem százszor annyi, néhány perc esik.

Parasztlengő az imperialistáknak 2014.12.06. 01:07:54

@incze: A magyar apparátus meglepően jól birkózott meg a feladattal, ami gyakorlatilag annyit jelent, hogy leellenőrzik hogy a kérelmező mo-n eljárás alatt áll-e vagy volt-e büntetve, ill. erről nyilatkozni kell. Amennyiben később kiderül, hogy hamis adatokkal szerzett állampolgárságot, az állampolgársága megszünik. További adminisztrációs teher a magyar nyelvi/m. történelmi vizsga, bár ez alól sokan mentességet kaptak, ha magyarországi iskolai végzettséget tudtak igazolni.

Parasztlengő az imperialistáknak 2014.12.06. 01:13:43

@incze: Az összes magyar anyakönyvi hivatal részt vesz a kérelmek fogadásában és elbirálásában, gyakorlatilag mindent ők végeznek, a kérelmek végső szignálása történik a KE hivatalában, ez utóbbi nyilván csak egy gesztus, és tömeges.

Tiborpapa 2014.12.06. 01:27:27

Annak idején Gyurcsányék meg akartak egyezni minden párttal, hogy propagálják azt, miszerint mindenki úgy szavazzon, ahogy a lelkiismerete diktálja. Egyetlen párt volt, aki ezt nem fogadta el, és akik előtte lévő időszakban nem is akarták ezt az állampolgársági dolgot. Ez az egyetlen párt azt mondta, hogy mindenkinek kötelessége igennel szavazni. Aki nemmel szavaz, az nem is magyar.
Nekem szimpatikusabb volt az első verzió. Kizárólag igennel szavaztam volna. Nem így történt. Az igen mellé tettem egy nemet is a Fidesznek, aki (megjósolható volt) azóta is csak a saját céljaira használja ezeket az új állampolgárokat. Kihasználja őket. Orbán szarik azokra a magyarokra, akik neki nem hasznosak. Neki csak szavazók kellettek. Várható volt. Beigazolódott. Gyurcsány politikai hibát követett el, amiből Orbán fegyvert kovácsolt. Azóta is ebből él. Az emberek neki csak eszközök. Bizonyított tény. Ki itt a gyalázatos?

Parasztlengő az imperialistáknak 2014.12.06. 01:42:41

@Tiborpapa: 'Annak idején Gyurcsányék meg akartak egyezni minden párttal, hogy propagálják azt, miszerint mindenki úgy szavazzon, ahogy a lelkiismerete diktálja.'

-majdnem olyan szarul hazudsz mint Gyurcsány.

Parasztlengő az imperialistáknak 2014.12.06. 01:45:06

@csentecsa: 'Tehát szűklátókörűen, rövidtávú belpolitikai céljai oltárán feláldozta a szocialista párt elfogadottságát a külhoni magyarság körében. Ostoba volt és rövidlátó.. '

-2ségtelenül, bár a htm-ek egyébként már korábban is jobbosabbak voltak, mint a belmagyarok. Odaát nincs semmiféle kádári nosztalgia.

incze 2014.12.06. 01:46:26

@Kón Bandit: ez a meglepően jól annyit tesz, hogy épp erre volt idő, lényegében behúnyt szemmel regisztrálni adatokat, azaz azok valódiságáról, a kérelmező szándékairól, tényleges személyéről etc. meggyőződni ez már egyáltalán nem elég. nem véletlen, hogy a derék orosz maffia tízezerszámra gyártotta a magyar állampolgárokat, az ilyesmire ráéreznek, akik meglátják ebben a boltot:

---
Not Romanian? No problem, here's an EU passport: Agencies with links to Russian mafia offer back-door route to millions

- Some former Soviet countries are offering citizenship to ethnic minorities
- This allows them an EU passport and provides a back-door route to Europe
- Fuelled an illicit passport trade, controlled by agencies with links to mafia
- Creates many potential EU citizens who have right to live in the UK

www.dailymail.co.uk/news/article-2854525/Not-Romanian-No-problem-s-EU-passport-Agencies-links-Russian-mafia-offer-door-route-millions.html
---

nem kell ezt túlragozni, a fideszállam beregisztrált magának néhány száz K országgyűlési választási szavazót, emellé meg került, ami került tömegével.

azon az alapom követelhetnék magamnak romániai választási jogot, hiszen az apám 44-ben települt át magyarországra. hogy fingom sincsen a romániai politikai élet színéről és visszájáról? mit számít?

nem érdemes ezen már rugózni szerintem, van, ami van. ez olyan rossz, hogy már csak tovább rontani lehet. csak azért szóltam hozzá, mert a poszt egy sor olyan dolgot ennek a szerencsétlen és fals állampolgárságnak tulajdonít, ami nem ennek a szerencsétlen és fals állampolgárságnak köszönhető.

az egyetlen dolog, ami ennek köszönhető (kombinálva egy a többihez hasonlóan dilettáns és korántsem patyolat tisztaságú végrehajtási szabályozással) pedig nagyon is kérdéses.

ha tetszik, ha nem, a fidesz szavazatot vásárolt magának. a vásárolt szerető persze gondolhatja, hogy őt igazán szeretik, és én valószínűleg hiába mondom innen, hogy ez bizony nem így van.

incze 2014.12.06. 01:55:01

@Kón Bandit: értettem amit mondasz, de a számok szigorú dolgot, jött ennyi kérelem a nem egész három év alatt, akkor egy kérelemre ennyi idő esik. egy pár perc, nem több.

én ebben a becslésben a párhuzamos ügyintézések számát százra tettem, teljes munkaidőben éveken keresztül, ami szerintem bőséges túlbecslés.

Parasztlengő az imperialistáknak 2014.12.06. 02:02:23

@incze: 'nem véletlen, hogy a derék orosz maffia tízezerszámra gyártotta a magyar állampolgárokat'

- hát persze. Erre nem is utal a brit blikk. Tárgyi tévedés viszont van benne:

'You just have to show up in Budapest to get your passport and an ID card.'

- ehelyett a valóságban az állampolgárságot megszerzők sem személyi igazolványhoz, sem útlevélhez nem jutnak hozzá, csupán egy állampolgárságot igazoló anyakönyvi irathoz (aminek a segitségével ha akarnak kérhetnek személyit az okmányirodában).

- hamis iratokat persze biztosan gyárt a maffia, de ennek semmi köze az ÁPTV-hez

'azon az alapom követelhetnék magamnak romániai választási jogot, hiszen az apám 44-ben települt át magyarországra. hogy fingom sincsen a romániai politikai élet színéről és visszájáról? mit számít?'

- hát akkor miért nem kérsz? Miért gondolod hogy a határon túliak közül az kér állampolgárságot aki nem akar vagy akinek fingja sincsen? Magyarországon talán elmegy szavazni akinek fingja sincsen? Vagy tehet xy arról, hogy a nagyfaterja elvesztette a magyar állampolgárságát, pedig el sem költözött?

Amit a szavazatvásárlásról mondasz értelmezhetetlen, minden politikus dolga az hogy annyi szavazót vásároljon amennyit tud. Azért szavazunk valakire, mert vmit akarunk tőle, vagy vmit kaptunk tőle.

incze 2014.12.06. 02:22:04

@Kón Bandit: hát nem azért fizetsz ezer dolcsikat a derék orosz maffiának, hogy ne az legyen az eredmény, amit a derék angol blikk ír. légy nyugodt, útlevelet is, igazolványt is kap érte.

a többiről nem fogunk vitatkozni, ott már ízlések vannak, ami igazából nem tartozik a tárgyhoz, ami az én részemről csak ennyi volt: semmi, de semmi másról nincsen szó ebben az egész szomorú káeurópai történetben, csak egy pőre szavazógyártó akcióról, a szokott káeurópai slampossággal kivitelezve. aztán hogy ezt ki hová helyezi az agyában és a szívében, az legyen az ő dolga.

aki itt él, az tudja, hogy ezzel párhuzamosan folyt egy másik nagy fideszakció, melynek keretében az új szavazókhoz mérhető mennyiségű embert egy hasonlóan káeurópai, hasonlóan gondos és alapos nagyüzemi eljárás keretében megfosztottak a rokkant ellátástól, vagy annak egy részétől. ha tetszik, kellett a pénz az új szavazópolgárokra. a hasonló ügyek mögött immár majd a külmagyarok szavazata is ott lesz (és ilyen ügy lesz, hiszen semjén mester szeretne még fél potenciális milkát összelapátolni az urnába). nem kell tiltakozni, hogy ez demagógia, jó lenne ha az lenne, de sajnos nem az.

Parasztlengő az imperialistáknak 2014.12.06. 02:27:33

@incze: Még mindig nem értem mi az hogy szavazatvásárlás. Az csak természetes hogy mindenki arra szavaz, aki az érdekeit képviseli, vagy nem?

A rokkantkérdésben ezek szerint a fidesz az mszp-nek vásárolt szavazatokat, igaz?

Ez nagyszerü, hiszen könnyebb dönteni. Szerintem is hasznosabbak Magyarország érdekeinek a határon túliak, mint a rokkantellátásban részesedők.

roka 2014.12.06. 02:32:08

Kedves tempetőfi!
Ez a poszt túl magyarosra sikeredet. Ha ilyen sok ismerősöd van akikkel skypeolsz és emailezel, pár elhagyhatta volna a Kárpát-medencét csak úgy megnézni a nagyvilágot! És látnátok miért támadják a függetlenségi harcunkat, és miért logunk ki a demokratikus országok közül. A Román korrupciót itt felhozni olyan mint a"Fidesz a kommunisták is loptak"csak ez már normális embernek nem mentség!! Az EU-ban egy Román útlevél egyenértékű a magyarral. Kivétel ha felváltva mutogatják! Eltörölném azt a lehetőséget, hogy valakinek két érvényes útlevele lehessen. Válaszon egyet mindenki magának!
A kettős állampolgárok szavazásáról csak annyit, hogy döntse el melyik ország irányításába akar beleszólni és csak arra szavazhasson. Az ö szavazata se érjen duplát a világban!
A legfontosabb, az Erdélyi szavazatok 98% -t e Fidesz kapta! Ez nem szavazás ez komédia. Minek szavaztatni embereket ha ugyan az a véleményük, és a saját életükre közel nulla a hatása. Ez mutatja meg a Fidesz igazi arcát! Embereket önös érdekből kihasználni!

Parasztlengő az imperialistáknak 2014.12.06. 02:47:12

@roka: 'Ez nem szavazás ez komédia. Minek szavaztatni embereket ha ugyan az a véleményük, és a saját életükre közel nulla a hatása.'

- ez a szavazók hülyének nézése. Hülyék mert nem szavaztak a maszopra, aki ellenük hergelte a magyar prolikat (jórészt hazugságokkal persze, hogy a htm-ek elveszik a magyarok nyugdiját stb.). Másrészt meg azért a szavazók hülyének nézése mert azt feltételezi hogy egy kivülálló jobban tudja mi van a htm-ek életére hatással, mint maga a határon túli.

A határon túliak pontosan ismerik a kádárista szdsz-t és a maszopot, mert tapasztalták a hatásukat, pontosan úgy mint a belmagyarok.

nu pagagyí 2014.12.06. 05:49:43

Én továbbra sem értek egyet azzal, hogy bárki magyar állampolgár legyen. Aki nem itt él, nem itt született annak nem kéne teljes jogú állampolgárságot adni, néhány speciális esetet kivéve. Szavazati jogot biztosan nem adnék. Romboljuk a köztársasági elvet, elvész az állampolgári felelősség. Gyakorlatilag önként lemondtunk a határainkon túli magyar lakta területekről, mert bármikor a képükbe mondhatja az ottani többségi nemzet, hogy az ottani magyarok csak turisták.

JohnnyRebel 2014.12.06. 06:11:47

@anyadmajma: na most repulne ki a fogad te budos patkany. Az ilyen bomlaszto, sehonnaiak miatt tart itt ez a nemzet.

JohnnyRebel 2014.12.06. 06:20:54

Marpedig a vilag barmely nepenel, amelyik megadja az allampolgarsagot a sajat hataron tulihonfitarsanak (pl. olaszok, nemetek) teljes allampolgarsagot ad szavazati joggal. Es akkor mi van? A hataron tuli magyarok szavazati joganak ereje csak szimbolikus egy. Ketto mi akik, itt elunk es szavazunk nem mindegy melyik komcsi-zsido bandara toljuk az X-et? A hataron tuli magyaroknak egy oriasi tevedese van, az hogy a Fidesz feje felett gloriat latnak, hogy megadott egy olyan jogot, ami mindig is alanyi jogon jart vissza 1920. junius 20.-a ota. Ez a mocskos posztkomcsi, alnemzeti, alkereszteny part 2004 december 4.-e elott ugy lapitottt, mint szar a fuben. A Fidesz se allt ki teljes mellszelesseggel a hataron tulra szakadt magyar testverekert, csak a legvegen amikor mar tenyleg szint kellett vallani a nepszavazas elott. A Fideszrol most elmondhato, hogy aktualpolitikai celokra probalja hasznalni a hataron tuli magyarokat.DE! A HATARON TULI MAGYAROKNAK ALANYI JOGON JARO MAGYAR ALLAMPOLGARSAG SOSE VOLT AKTUALPOLITIKAIKERDES! HULYE AZ AKI BEALL, A PARTOK MOGE ES UGYANAZT TESZI MINT OK. TE MINT EGYSZERU MAGYAR EMBER GONDOKOZZ ES TEGY!

nu pagagyí 2014.12.06. 07:12:49

@JohnnyRebel: Kétféle nemzetfogalom keveredik. Magyarország Trianon után lett hosszú idő után független ország. A nemzettudat viszont megmaradt birodalminak. Utóbbi azt jelentette, hogy a nemzetet csak egy kiválasztott réteg, a nemesek képviselték, a nép többi eleme csereszabatos volt. A jobbágy mindegy milyen nyelven karattyol.

A független ország státusza lehetőséget adott arra, hogy határainkon belül, jogegyenlőségen alapuló modern nemzetet építsünk. Ezzel sajnos ezidáig nem boldogultunk és előbb ezt kéne elérni. Mindegy, hogy a határainkon belül élő polgár milyen származású: magyar, sváb, tót, cigány, zsidó, arra kell törekedni, hogy ez az ország valódi hazát teremtsen mindenki számára, a magyar nemzet az itt élő emberek közös alkotása legyen. Persze ez a nemzet magyar jellegű, hiszen ez a többségi nép és nem mondhat le a határainkon túli magyarokról sem, de az állampolgárság megadásán kívül - amely rombolja a belső nemzetépítést -, van más mód is az összetartozás kimutatására. A kulturális és gazdasági kapcsolatok építésére gondolok és politikai védelemre, ha hátrány érné őket saját országukban. Azzal is egyet értek, ha egy ottani magyar ide akar költözni, könnyített módon kaphasson állampolgárságot, azzal viszont nem, hogy felelősség nélkül állampolgár legyen.

Netuddki. 2014.12.06. 09:13:51

@Tudományos libsizmus: "Februárban forradalom, lámapavas és Dunába lövetés nélkül megfoszthatjátok a Fideszt a kétharmadtól."

Szeretnéd mi? Ha nem lenne forradalom, lámpavas és Dunába lövetés, mi?

Akkor azt ajánlom vegyetek vissza a nagy arcotokból tetves, tolvaj, hazug fideszesek!

Netuddki. 2014.12.06. 09:16:20

@A megvalósult amerikai ólom..: "bolsevik liberálpatkányok"

A fideszről beszélsz? Akkor bolsevik iliberálpatkányt kellett volna írnod...

Netuddki. 2014.12.06. 09:21:15

@Androsz: "Hallottatok már történeteket Szomáliáról meg Észak-Koreáról?"

Ja, balfasz! Kínában meg éheznek. Ja, várj csak! Kínában manapság már nem is éheznek, sőt a fizetések is lehagyták a magyarországi fizetéseket. Tudom balfasz, nem minden területén Kínának, de már tartanak ott, hogy a vajdád példaképnek tekintse őket...

egysmás 2014.12.06. 09:34:20

Nah, Orbán szerzett vendégszavazatokat és htmek belepofáznak Magyarország belügyeibe, megszavazzák nekünk a mi pénzünkből a további stadionokat, a csodás oktatáspolitikát.

Mekkora egy geci is az a Feri.

Tudományos libsizmus 2014.12.06. 09:43:42

@nicktolvajmentesítő_kovi1970:
Kedves náci barátom. Biztos vagy te abban, hogy tudod, mit beszélsz?

Netuddki. 2014.12.06. 10:00:06

@Tudományos libsizmus: Szerinted?
De mindegy, nácizz csak, hergeljétek a jónépet! Nekem közel az oszták határ, majd ha egymást ölitek hamar lelépünk innen a családdal...

maxval a hozzászóló birca · http://maxval.co.nr 2014.12.06. 10:06:22

@baldoc:

A világ legtermészetesebb dolga külföldről szavazni.

Netuddki. 2014.12.06. 10:14:48

@maxval a hozzászóló birca: Biztos? Aztán mennyit utaztál ottan Bulgáriában, hogy szavazhass? Nekem itthon csak 5 perc volt.
Vagy levélben szavaztál? Mér' nem? Muhaha!

Trompf · http://trompf.blog.hu 2014.12.06. 10:46:09

Nyílt levél Kolozsi Ádámnak, Indexnek
2014.12.06. 10:30 Trompf
Kedves Ádám, drága index !

A "Ha találkozik egy magyarral, adja ki magát románnak" cikked tele van ferdítéssel, hazugsággal, rosszindulattal.

Remélem jó pénzt kapsz érte.

Először is.
Erdélyben nem vetik meg az anyaországiakat.
Én, aki évente többször is megfordulok ott, beszélek az emberekkel, ezt pontosan tudom.
Az olyanokat vetik meg, mint te.

- Akik azt írják, hogy a magyarok utálják az erdélyieket, avagy hogy az erdélyiek utálják a magyarokat.
- Akik ellentétet szítanak, indulatokat gerjesztenek.

2004-ben megtanulták az erdélyiek, hogy a hazai baloldalnak nevezett akármicsoda, a begyepesedett Kádári mentalitás alapján, kitagadta és megtagadta őket.
Ezt, ma már szavazatokban is honorálják.
Szerencsére a mai fiatalság nagyobb része immunis erre a komcsi szemléletmódra.
Gyermekeinket már úgy neveljük, hogy tiszteljék becsüljék a határon túli honfitársainkat, mert ők magyarok.
Magyarabbak sok itthoni állampolgárnál.
Mert akkor is magyarok bírtak maradni, amikor üldözték, kiközösítették, megverték, legyilkolták őket, éppen ez okból, hogy magyaroknak vallották magukat.

És nem azért írom ezt, mert Fideszes vagyok, hisz nem vagyok az. Megvetem a Fideszt a viselt ügyei miatt.
De a határon túli magyarsággal fenntartott viszonya, hozzá állása, ezerszer jobb és hasznosabb, mint a hozzád hasonló őket megtagadó, cikkekben széthúzást segítő, publicistáké, politikusoké.

Előbb-utóbb eljön az idő, mikor Magyarországon csak olyan pártok fognak versenyezni eséllyel a szavazatainkért, akik egyként büszkék magyarságukra, és becsülik tisztelik honfitársainkat, akiket egy tollvonással a nemzeten kívül helyeztek a magyarokat utáló bürokraták.

A többi maszlagot, akik kedvéért írogatsz, a többség mindig is meg fogja vetni, és soha nem fogja a hatalom közelébe se engedni.

A Fidesz ellentéte nem az anti-Fidesz minden véleményben, hanem egy normális nemzeti mentalitású, civilek által kontrollált, társadalmi kiegyezés alapjain nyugvó demokrácia.

Üdvözlettel,
Trompf
UI: Lehet nyomozni, hogy sikkasztottam-e, loptam-e, ahogy teszitek ti is, mint a Hír-TV.

maxval a hozzászóló birca · http://maxval.co.nr 2014.12.06. 11:37:06

@nicktolvajmentesítő_kovi1970:

Mármint idén? A követségen szavaztam. Nekem olyan 40 perc ez.

Levélben nem szavazhattam, mert ehhez meg kellett volna szüntetni a magyarországi lakcímemet.

Kandeláber 2014.12.06. 12:02:27

Gyurcsány és a szoci-szadesz bagázs a 2004-es kampány idején is bizonyította, hogy hungarofób, kozmopolita-globalista, nemzetietlen.
Zsigeri magyar gyűlöletük már '91 körül megnyilvánult (hozzáteszem, hogy ekkor a FIDESZ, az szdsz fiókszervezete is egy követ fújt velük), ekkortájt mondta Kornis, hogy "Mi jobban gyűlölünk benneteket, mint ti minket".
Nekik a nemzeti szimbólumok tisztelete, a tradíciók ápolása "magyarkodás", a Szent Korona svájcisapka...
Mint ahogyan Rákosi idejében Nagy Lajos csak I. Lajosként szerepelhetett a történelemkönyvben, mert ugye egy király nem lehetett nagy.
De a 2004-es, minden képzeletet felülmúlóan demagóg gyűlöletkampányukkal feltették az i-re a pontot. Addig is utáltam őket, különösen Gyurcsányt, Kunczét, Eörsi Mátyást, de ettől fogva ez az utálat egyre erősödött.
Gyurcsányra egyébként Sebeők János találta meg a legtalálóbb jelzőt egy akkor íródott cikkében: "nemzetáruló".
Valamennyien azok, az egész ún. "baloldal" prominensei, és az őket követő plebs.

egysmás 2014.12.06. 12:07:05

"Ezt, ma már szavazatokban is honorálják."

És megszavazzák nekünk Orbán Viktort, Lázár Jánost, Rogán Antalt, Semjént.

Elvégre _tőlünk_ lopnak, a _mi_ gyerekeinknek csinálnak oktatási rendszert, nem az övéknek!

Nem _nekik_ fáj, hogy a NAV elnökét kitiltják az USA-ból, nem az _ők_ a trafiktörvény kárvallottjai, nem _náluk_ történik a földmutyi, nem az _ő_ manyup pénzeit lopják el.

Köszi!

egysmás 2014.12.06. 12:10:09

@Kandeláber: a magyargyűlölet egy szó.
Ha már magyarkodsz.
A magyar gyűlölet kurvára mást jelent, mint amit mondani akarsz.
Az benned van.

Kandeláber 2014.12.06. 12:53:31

@egysmás: "Magyarkodsz"...
Pontosan a te fajtádról szól, amit írtam, kis gyurcsányista.

egysmás 2014.12.06. 13:28:42

@Kandeláber: De mé' magyarkodsz, ha nem vagy magyar?
Vagy, ha magyar vagy, mé' nem tudsz magyarul?

ezek ám a nagy kérdések!

Mert az nem helyesírási hiba, ha valaki összekeveri a magyargyűlöletet a magyar gyűlölettel!
Az simán annak a jele, hogy nem tud magyarul az illető, nem tud szavakat képezni.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2014.12.06. 13:49:51

@Androsz:
nincs nagy félelem a sajtószabadság miatt, mert az soha nem is volt, valakivel összekeversz narancselvtárs.

" Szomáliáról meg Észak-Koreáról? Ott a korrupció a mindennapos élet kötelező része"

ja hogy jobban élünk mint szomália, kösz. barom.
jó lenne ha nem 3. világbéli országokkal példáloznál, te analfabéta, jó reggelt, ez már a 21. század, válogassad már meg az "érveidet" kicsit igényesebben.

milliókat és milliárdokat lopnak el a kommunista korcsok, HAVONTA, értsed már meg, itt nem csupán a lopásról van szó, hanem a pályáztatásokról, trafik, föld, foci, reklám, multi, nav.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2014.12.06. 13:51:40

@feketeesfeher: az a lényeg, hogy ezek a határontúliak a korrupt duna tévéből meg korrupt kossuth rádióból informálódnak csak.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2014.12.06. 14:02:21

@roka: "az Erdélyi szavazatok 98% -t e Fidesz kapta! Ez nem szavazás, ez komédia. Minek szavaztatni embereket ha ugyanaz a véleményük, és a saját életükre közel nulla a hatása."

ezért kéne pl az erdélyieknek a netet olvasni a duna tv helyett, dehát nem fogják, mert olvasni senki nem szeret, aki meg nem szeret, alapból ne is kapjon választójogot, még a magyarok se ezekközül

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2014.12.06. 16:30:26

@nicktolvajmentesítő_kovi1970: @tesz-vesz: Sokszor elgondolkodtatott már ez a korlátoltság, ami az ilyen, hozzátok hasonlóan bunkó fejekben tenyészik. Ha valamiben nem csatlakozom lelkesen lefetyelve azokhoz, akiknek még egy egyenes vonalról is csak annyi jut eszébe, hogy hüjeorbán, akkor én narancselvtárs vagyok.

Az elviselhetetlen korrupciót emlegetitek, holott sejtésetek sincs arról, hogy az mit jelenthet. Igem, a harmadik világban ez nagyon ott van, ezért harmadik világ még, mert a nyersanyagaik és a munkaerőtartalék alapján némelyik nyomorgó afrikai ország egész jól összeszedhetné magát. De speciel Venezuela, amit említettem még, nem a harmadik világ, hanem kimondottan jómódú ország lehetne, ha nem egy szűk réteg élne őrült luxusban, mert híresen sok olaja és bauxitja van.

De ha ragaszkodjunk Európához, akkor megkerestem a Transparency International honlapját, az ellenzék MÁSKOR előszeretettel támaszkodik az adataikra. Gondolom, a nálunk rosszabb országok közül ki kell hagynom (sorrendben) Ukrajnát, Oroszországot, Belarussziát, Albániát, Moldovát, Bulgáriát, Szerbiát, Bosznia és Hercegovinát, Romániát, Montenegrót, Macedóniát, Szlovákiát, Horvátországot, Törökországot, Lettországot, hiszen ezek nyilván nem Európa, bár ez már a többsége az EU-nak. De az USA például választ adhatna arra a kérdésre, hogy ha a felsoroltak között, nem kevéssel előttünk ott van még Görögország, Olaszország és a híres Csehország is, akkor miért is minket basztatnak ilyen nagyon is átlátszó módon a korrupció miatt. 19 ország, a listán bennünket megelőzve. Mintha valami barom azt írta volna, hogy mi vagyunk a másik LEGkorruptabb ország.

Tudom, hogy nálunk lopnak, ügyeskednek, osztogatnak. Biztos, hogy nem annyit, mint az elég egyoldalú szabad és független média rendszeres beszámolói ábrázolják, de jobban, mint amennyit én elnéznék nekik. De attól még nem kell hülyeségeket pofázni nagy magabiztossággal.

"nincs nagy félelem a sajtószabadság miatt, mert az soha nem is volt"

Az jó, csak mert én mást hallok naponta. Az RTL Klub is teljesen földbe lesz tiporva és szájkosarat tesz rájuk a kormány, állítólag. Mintha azzal, hogy kevesebb pénzt szórhatnak el szar műsorokra és senkiházi celebekre, megakadályozná azt, hogy félóránként elmondják nekünk, hogy a kormány a sajtószabadságukat akarja elvenni. A szabad és független médiától.

"ez már a 21. század"

Egyszer valamelyik ezt mondogató seggfej kifejthetné már bővebben, hogy ez mit is akarna jelenteni. Mert ha azt, hogy most már tableten levelezgethetnek azok, akiknek a folyóírást már nem sikerült elsajátítaniuk, meg hogy a tévében több a reklám, mint a műsor, meg hogy a boltok tele vannak eladni remélt szeméttel, meg hogy a bankok nem győzik a sunyi ajánlataikat harsogni, nem tudom, hogy mi másban különböznénk, mondjuk, 1990-től. És főleg hogy mindez miként is hatna az emberi viselkedésre.

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2014.12.06. 16:34:35

Itt van a lista linkje, ha valaki szemezgetni akarna belőle. www.transparency.org/cpi2013/results/

És meg lehet nézni ezen a listán a minden földi rend előírója, az USA pontszámait is, meg hogy rendesen leelőzi őket Chile és Botswana is, például.

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2014.12.06. 16:37:10

A másik irányból viszont leelőzi őket rendesen egy 16 olyan ország, amelyekben ezek szerint jobban tud működni a demokrácia.

Kandeláber 2014.12.06. 17:07:13

@Androsz: Ezek most el vannak szállva maguktól, azt hiszik, hogy a pár ezres tüntijeikkel az egész lakosságot képviselik.
Ezerrel nyalják a metélt jenki ügyvivőt, és arról ábrándoznak, hogy Pesten lesz az új Majdan.
És valóban, ha valaki számon kéri az ostobaságaikat, az a tolerancia nagyobb dicsőségére azonnal "narancsbolsi" meg "birka" lesz.
Föl sem fogják a szétszívott agyukkal, hogy vannak másképpen gondolkodók is.
Egyszerű kis senkik, Che Guevara-pólós szélsőbalosok, meg senkiházi dékás nyuggerek.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2014.12.06. 18:25:45

Sok fideszpatkány hogy idetalált.
Nem haragszom rátok,de azért szájbabaszhatnátok azt a retkes telibebaszott jó édes kurva anyátokat,ti elvtelen szarházi gecik!

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2014.12.06. 19:03:25

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: Köszönjük, hogy hozzászólásoddal képviselted a kormányellenes erők szűk, de annál hangosabb táborát.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2014.12.06. 19:21:32

@Androsz: Mert te aztán tényleg nem vagy viktorfan ugye...?

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2014.12.06. 19:24:57

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: Tényleg nem vagyok az. Tudod, nem csak fanoknak lehet véleménye, hanem olyanoknak is, akik nem állnak be a pusztán érzelmi vagy szimpátiaalapon ideologizálók közé. Az egybites "velünk vagy ellenünk" látásmód utoljára az igazi komcsi időkben volt szokásban.

Orbán a magyar nép ópiuma! 2014.12.06. 20:41:39

@A megvalósult amerikai ólom..:

Ez a kétharmadozás szokásosan magas labda, unalmas mindig leírni, hogy úgy van meg a 2/3, hogy az csak a fidesz matematika szerint a választók 2/3-a. Ennek köszönhető, hogy vagy 6 millióan utálják ezt a narancsbolsevista, gőgös, sörszagú, nagypofájú, szarházi kormányt, s a Kedves Vezetőjét.
Feri ugyan elqrta, nem is kicsit, hanem nagyon, de a történelem még egy feladatot állított elé: az orbanokrata rezsim fejét, I. (Szent Felcsúti Orbán) Viktort lehúzni maga mellé a sárba, ahová mindig is való volt ez lyukasgatyás szardarab bonsai duce!

A megvalósult amerikai ólom.. 2014.12.06. 22:15:09

@Orbán a magyar nép ópiuma!: Elsőre a régi rendszer szerint is megvolt, tudom hogy fáj ;). A jelenlegi kétharmad pedig nem lényeges. Minden fontos kétharmados döntés megszületett az előző ciklusban..

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2014.12.06. 23:03:15

@A megvalósult amerikai ólom..: "Minden fontos kétharmados döntés megszületett az előző ciklusban."

Épp ezért tartanám szerencsésnek, ha most már elvesztenék a kétharmados többséget. Amit eddig nem csináltak meg, azt ne ezután találják ki, és a majdhogynem teljhatalom a törvényhozásban most már elkapathatja őket, ahogy látjuk.

Ja igen, én vagyok a narancselvtárs, vagy mi.

A megvalósult amerikai ólom.. 2014.12.07. 01:04:01

@Androsz: Nincs jelentősége annak, ha most elvesztenék a kétharmadot. Áprilisban ugyanis nem számított senki kétharmados győzelemre, úgyhogy mindent amihez kellett megszavaztak (választójogi törvény, alaptörvény módosítás).
Sőt legalább a saját kemény mag sem kérhetne számon semmit a kétharmados többségre hivatkozva..

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2014.12.07. 08:19:22

@freehckr: Ez baromság! Látszik, hogy nem értelemből, hanem érzelemből szólsz hozzá a témához. Tudni meg éppen semmit nem tudsz róla. Nagy magyar vagy, bazmeg!

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2014.12.07. 08:25:01

@baldoc: Számtalan kettős állampolgár járt Magyarországra szavazni, miközben sosem élt ott. Logikus lépés volt tehát a kormány részéről, ha megadja az egyszerűsített (és nem könnyített, mint a szerző nevezi) honosítás lehetőségét a határon túliakhoz, szavazati jogot is kell adnia, hiszen minden más kettős állampolgárnak is van, akárhol éljen is a világban. A diszkrimináció tilalmas a nemzetközi jog szerint is. Vagyis az ostoba judeobolsevik picsogásod totál értelmetlen.

freehckr 2014.12.07. 10:42:46

@Mr Falafel: „éppen semmit nem tudsz róla”

Amennyit már lehet tudni, az épp elég bicskanyitogató: index.hu/gazdasag/2014/09/16/magyar_nyelven_szavaltak_szep_magyar_szoveget

Kandeláber 2014.12.07. 11:24:29

@freehckr: "Ugyanakkor nem tűntek turistáknak, kicsikét sem izgatta fel őket a közeli Gödör vagy a zsinagóga, nem fényképezték a söralátéteket, nem buzerálták a térképes appjukat, és nem kötődtek a szezonokhoz, egyszerűen mindig sokan voltak."
Ez aztán a veretes magyar szöveg a zsindexbe firkálgató, feltehetően a Bálint házba meg a zsinagógába is gyakran járkáló, igazi sémi fizimiskájú Szalai Bálint nevű skriblertől. :D

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2014.12.07. 11:43:02

@Androsz: mi vagyunk a bunkók te ostoba kutya, ki a fene érvel szomáliával te analfabéta retardált állat? a 21. században ilyen ostoba emberek már nincsenek

kimondottan jómódú ország lehetnénk, ha nem egy szűk réteg élne őrült luxusban

www.origo.hu/itthon/20140207-lazar-janos-rogan-antal-es-szijjarto-peter-vagyongyarapodasa.html

index.hu/belfold/2014/11/24/750_millioval_tartozik_a_strategopolis_giro-szasz_andrasnak/?utm_source=mandiner&utm_medium=link&utm_campaign=mandiner_201411

index.hu/belfold/2014/11/25/lazar_janos_oraja/?utm_source=mandiner&utm_medium=link&utm_campaign=mandiner_201411

mandiner.hu/cikk/20141202_60_70_millios_lakasa_van_lazar_10_eves_fianak#comment3468645

és az mszp-sekkel is lehetne ue végigzongorázni
nemérdekel a transzparenci a posztban azz írják, románi az egyik legkorrupotabb. erre reagáltam.
ha lemaradtál, persze segítek, bemásolom akár 6x is kommentemet újra

freehckr 2014.12.07. 11:48:37

@Kandeláber: Én is amennyire lehetséges kellő távolságtartással kezelem a Zindexes írásokat, de a fent idézett cikk állításainak valóságtartalmát és a probléma létezését a cikkre adott fideszes kormányzati válaszok támasztották alá. Ugyan olyan tenyérbemászó neobolsevik ellentámadásba kezdtek mint ha valamelyik söpredék kormánytagjukat (egyébként többnyire jogosan) korrupcióval vagy közpénzlopással vádolták volna meg, tehát a Zindexes cikk attól a fideszes acsarkodástó kezdve teljes mértékben hiteles.

Kandeláber 2014.12.07. 12:10:24

@freehckr: Idén csak az önkormányzati választásra mentem el, itt Pesten, és természetesen Tarlósra szavaztam, nem egy senkiházi Bokrosra.
Ugyanakkor - noha a deklaráltan Likud-testvérpárt sem igazán szimpatikus (és még finom voltam) - ez a műbalos-libsi-anarchista bagázs egyenesen visszataszító.

freehckr 2014.12.07. 12:25:24

@Kandeláber: „ez a műbalos-libsi-anarchista bagázs egyenesen visszataszító”

Ezen nem fogunk összeveszni, de a Fidesz-KDNP és Tarlós-féle talpnyalóik is ugyan ennyire visszataszítóak... legalábbis nekem, mint családi hagyományként erősen antikommunista jobboldali választópolgár számára vállalhatatlanok. :)

Az elmúlt évek alapján normális, egészséges erkölcsi érzékkel rendelkező ember nem maradhatott a korrupt posztkommunista Fidesz-KDNP környékén sem.

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2014.12.07. 16:26:59

@A megvalósult amerikai ólom..: "Nincs jelentősége annak, ha most elvesztenék a kétharmadot"

Talán mégis. Legalább ezután nem lenne meg a most már szükségtelenül erős eszközük a saját elképzeléseik szerinti formálgatásra. Eddig is visszaéltek vele néhányszor, ideje kikapcsolni a teljhatalom funkciót. Most már rossz irányba is használják, ez is azok közé a fontos tényezők közé tartozik, amelyek a választók egyre nagyobb részét távolítja el a politikai joggyakorlás sajnos egyetlen lehetőségétől is. A demokrácia még az Antall-kormány ideje alatt meg lett faragva, és azóta valahogy egyik parlamenti frakciónak sem jutott eszébe a négyévenkénti egyetlen lehetőségnél valamivel több döntési lehetőséget adni. A demokrácia egy naiv és buta elképzelés, de valamit mégis ki lehetne találni.

Ha a most várható polgármester-választás megszüntetné a technikai kétharmadot is, akkor persze az ellenzék a következő húsz évben minden vita utolsó utáni érveként állandóan ezt emlegetné, amivel persze csak magukat égetnék, de a sok idomított szocipitbull számára persze dicső diadal lenne. De én ezt a nem kevés árat is hajlandó lennék megfizetni az egyensúly ésszerűbbé billentéséért.

@tesz-vesz: "a 21. században ilyen ostoba emberek már nincsenek"

Ennek a furcsa és a semmiben lebegő kijelentésednek a kibontásával még bíbelődhetnél kicsit.

"nemérdekel a transzparenci a posztban azz írják, románi az egyik legkorrupotabb. erre reagáltam.
ha lemaradtál, persze segítek, bemásolom akár 6x is kommentemet újra"

Kösz, nem kell, megtalálom magam is.
"»[Románia] az egyik legkorruptabb európai ország«
... és a fidesz meg tőkéslászló nem engedi hogy leírd hogy a másik legkorruptabb ország az a mienk?"

A "leg" minden nyelvtankönyv szerint a felsőfok jele. Nincs annál magasabb. A transparenci valamelyik kimutatása tegnap is ott állt az Index oldalán a nyitóblokkban. Ők úgy gondolják, hogy lehet velük érvelgetni. Beszéld meg az Index kádereivel.

A Trancparency International hivatkozott 2013-as listáján Románia a 9., Magyarország a 17. a 46 európai ország között. Nem nagy dicsőség, de azért az, hogy ez a világon a 129. legrosszabb helyezés (Románia a 107.), sejteti azt, hogy elképzelésünk sem lehet arról, milyen egy korrupt ország.

Te nyilván tudsz egy olyan listáról, amelyben Románia és Magyarország a legkorruptabb európai országok között legalább az első ötben benne van. Azt hinném, hogy nem csak a levegőbe beszéltél, bután vagdalkozva.

Kandeláber 2014.12.07. 18:51:06

@freehckr: Tarlósra csak jobb híján, és Bokros ellenében voksoltam...
Teljesen igazad van, viszont számomra már a Jobbik is vállalhatatlan, Vona eszement iszlámimádó kijelentései miatt.
Momentán nincs olyan párt, amelyre lelkiismeret furdalás nélkül leadnám a szavazatomat.

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2014.12.07. 20:47:14

@freehckr: Vicces vagy. Ehhez a cikkhez van némi közöm. Nálam többet ebben az országban senki nem tud a témáról. A törvény végrehajtásának voltak hiányosságai, amelyek eredményeztek nem kívánt hatást. A hibákat kijavították. Jelenleg ott tartunk, hogy már az sem mindig kap állampolgárságot, aki anyanyelvi szinten beszél magyarul. A jó magyar hivatalnok, ha nem kaphat zsebbe némi pénzt, akkor ott tesz keresztbe, ahol tud.

Orbán a magyar nép ópiuma! 2014.12.07. 21:28:23

@A megvalósult amerikai ólom..:

A lényeg ugyanaz, normális ember okádik ettől a narancsbolsevista rezsimtől. Már ha nem menekült külföldre innen, ebből a fantasztikus gazdasági szuperhatalomból… Ennyit a 2/3-ról, és a "fontos" döntéseiről" meg az "eredményeiről"…

Robinzon Kurzor 2014.12.07. 23:02:17

Hogy a káp mekkora politikai giccs, arra pont ez a poszt a legjobb példa.

A felsorolt "előnyök" egyikének sem szükséges feltétele a magyar állampolgárság.
süti beállítások módosítása