Vasárnap csak robotkasszákat!
2014. december 01. írta: rajcsányi.gellért (ergé)

Vasárnap csak robotkasszákat!

kassza.jpg

Rájöttem a nemzetet megosztó konfliktus megoldására: vasárnap csak az önkiszolgáló kasszák működjenek a boltokban! A szegény, kizsákmányolt bolti eladók otthon lehetnek a családjaikkal; de aki akar, továbbra is vásárolhat vasárnap; aki meg nem, az nem. A többit pedig megoldja a technológia, elvégre a 21. században élünk.

Irónián túl: észvesztő, hogy amikor az elképesztően alacsony aktivitási ráta láttán a kormány – joggal minden erővel munkára és dologra akar bírni minél szélesebb rétegeket; és amikor a gazdasági kibontakozásunk egyik gátja épp az alacsony fogyasztás; akkor munkahelyeket veszélyeztető és fogyasztást korlátozó intézkedéseket vezet be egyrészt ideologikus célzattal, másrészt főleg egy újabb gazdasági szektor újrafelosztásának szándékával. Most jönnek „a Fidesz betiltja a vasárnapi shoppingolást” szólamok, csak gratulálni tudok, újabb 10 százalék mínusz a jövő havi közvélemény-kutatásokban?

Mindez ahelyett, hogy az egész témát legfőképpen a fogyasztás alakulása, a kereslet és a kínálat s a munkaadó és munkavállaló közös megegyezése szabályozná.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr106949563

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: A tömeg nem fog beférni a vasárnapi misére 2014.12.02. 06:25:10

KDNP hibás elképzelése: Bezárjuk a teszkót vasárnap és ettől nem fog beférni majd a tömeg a misére.

Trackback: Zárják be a temlomokat is vasárnap! 2014.12.02. 06:24:54

Zárják be a templomokat is vasárnap! Tényleg hadd legyen együtt a család! Ne kelljen senkinek sem ilyen személyiségzüllesztő pártházakba menni, akkor sem.

Trackback: Fizessenek koncessziós díjat az egyházak! 2014.12.02. 06:24:38

Fizessenek koncessziós díjat a hazánkban működő internacionalista egyházak!

Trackback: Erkölcstelen KDNP 2014.12.02. 06:24:19

Erkölcstelen a KDNP azon elképzelése, hogy a híveiken kívül a teljes társadalomra próbálják erőszakolni bugyuta elveiket. Elég lenne ha a kb.800.000 judeo-keresztényt meg tudnák győzni, hogy viselkedjenek úgy. Viszont őket sem tud...

Trackback: Sötét keresztény középkor 2014.12.02. 06:23:58

A sötét keresztény középkor 1000 évvel vetette vissza  földi ember fejlődését. Ideje a történelem szemétdombjára dobni ezt az ideológiát.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

freehckr 2014.12.01. 18:56:25

Most mit vagy úgy oda?! Hiszen ez is benne volt a Fidesz-KDNP idei választási programjában... mind a háromban. A söpr... khm... a Zemberek erre adtak felhatalmazást, erre szavaztak, nem igaz?! :)

jose maria padilla · http://gozdom.blogspot.com/ 2014.12.01. 18:57:29

gellért, a zsidóknak is megmagyaráznád, hogy miért kéne szombaton nyitva lenni a boltoknak?

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2014.12.01. 19:08:17

nyitva lennének a boltok, de senkit se lehetne kötelezni vasárnapi munkavégzésre, és emiatt ki se rúghatják a vasárnapi munkavégzés megtagadóját (ahogy a homokosokat se lehet - antidemokratikusan). így ugyanúgy a multik ellen megy jogosan, és nem érinti a családi boltokat (ami nem a CBA, most mondom a kormánynak..) illetve meg is lehetne emeltetni a vasárnapi pótlékjukat.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2014.12.01. 19:10:04

"A szegény, kizsákmányolt bolti eladók"

valahogy érzem ebben a gúnyt, emiatt meg a ***
te honlapgondozó
apád a teszkóban igazgatóelvtárs te köcsög?

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2014.12.01. 19:13:37

éljen a gazdasági kibontakozásunk! éljen az szdsz! éljenek a multik és az orangeways, még három helikoptert kókának, hadd segítse gazdasági tanácsadásokkal a fideszt, ne csak arábiában: az egész világon!

amúgy kérdezzük már meg reprezentatívan akarnak-e a pénztárosok dolgozni vnap.
hol egy ilyen felmérés? hol egy netes szavazás?

2014.12.01. 19:55:07

Az ámokfutás folytatódik.

Módfelett Kényelmetlen 2014.12.01. 20:04:04

ez kb így is lesz, aztán meg majd jól rájönnek, hogy ha vasárnap működik akkor működik hétköznap is, aztán meg majd mehet az összes eladó a levesbe
jah ugyan ez működik a csavarhúzogató szakmunkásokkal is; egy ipari robot éves költsége már kb kijön egy munkás éves bérköltségéből

L2007 2014.12.01. 20:05:36

"A szegény, kizsákmányolt bolti eladók otthon lehetnek a családjaikkal"

Kivéve persze, ha CBA-ban dolgoznak. Mert akkor ugye be kell menniük.

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2014.12.01. 20:33:47

Tessék egy sokkal egyszerűbb javaslat: ne nyúljanak semmihez.
Amihez nyúlnak, az vagy szaros lesz, vagy a kezükhöz ragad.

Szindbad 2014.12.01. 21:08:02

Szegény gazdasági miniszter úr, akarhat ő akármit, ha a az ország megtestesült magasságos lelke mást akar.

Ez most vagy egy gesztus a KDNP-nek, vagy a kedves vezető személyes büntetése a netadó tüntetésekért.

Bell & Sebastian 2014.12.01. 21:44:33

Ha az embereknek lenne elegendő pénzük, vasárnap nem shoppingolni járnának kínjukban (elintéznék szombaton), hanem felkerekednének, falusiak színházba / moziba, városiak a nagymuterhez vagy étterembe, de otthon akkor sem maradna senki.

Lakhelyelhagyási tilalom kellene, mert ennyi nem elég a pihenőnap megszenteléséhez.

Addig kell folytatni, míg csak hétfőn csupa kipihent és feltöltekezett munkavállaló nem esik be a munkahelyére (vagy iskolába).

Ha elértük a tíz évvel hosszabb átlagéletkort, akkor abba lehet hagyni.

De van az a megoldás is, hogy megtiltjuk a hülyék szaporodását, sőt, az állam sem fog ez irányú, tudománytalan kísérletezésbe.

Herr Schwarze Liste 2014.12.01. 23:00:32

a ner forog, az alkotó pihen

te is nyugodj le a p*csába ergé kisfijjam. polgári, magyar és konzervatív szemszögből.

sose lesz így belőled államtitkár. pedig többet fizetne, mint az atlanti szponzoraid és a házat áruló vincentes pajtásaid.

Herr Schwarze Liste 2014.12.01. 23:02:32

@Szindbad:

"Ez most vagy egy gesztus a KDNP-nek, vagy a kedves vezető személyes büntetése a netadó tüntetésekért."

kellemeset a hasznossal. na meg generálni kell végre egy kis forgalmat a nepotista trafikoknak.

vizipipa 2014.12.01. 23:37:03

"a munkaadó és munkavállaló közös megegyezése szabályozná"

Akkor szeretett Viktorod miért piszkált bele a Munka Törvénykönyvébe? Gyakorlatilag betiltva a sztrájkot!

Ez a két fél egyébként is közismerten teljesen egyenrangú, különösen mifelénk, mostanában.

Gusztustalanul (avagy Gusztososan) hazudozol rg!

Herr Schwarze Liste 2014.12.01. 23:49:37

@Bell & Sebastian: bezzeg amikor 3 éve decembörtájt megjósoltam a kurzuskrachot a nagy ugrás főkivitelezőjénél, még izibe feljelentgettél :)

Bell & Sebastian 2014.12.02. 00:03:12

@Herr Schwarze Liste: Bíztam a nyugati orvostudományban. De már a pszichiátria velejébe is beépült a CIA.
Pedig a sánta gebe megint befutott, a csillámfaszú pónik alaposan lemaradtak. Ilyen a turf.

Herr Schwarze Liste 2014.12.02. 00:08:17

@Bell & Sebastian: na, legyen jó napod, kihúzattalak a fekete lista második hullámáról. most az egyszer.

sz.s. 2014.12.02. 00:53:28

Javasolnám, hogy ne járjanak a vonatok sem vasárnap, mert a vasutasoknak is joguk van a családdal tölteni a vasárnapot, főleg ha a felesége bolti eladó. Ne dolgozzanak a rendőrök sem, meg a benzinkutasok sem! És ne legyen adás a tv-ben vasárnap, legalábbis az RTL-en ne lehessen. Mise az lehet, de csak katolikus, mert a papnak nincs családja.

Hatomb 2014.12.02. 04:16:52

Érdekes.. A 10 óra munkameg elfogadható?? Akkor hol a család?

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2014.12.02. 05:53:08

Nem csak a vasárnapi nyitvatartást, de a robotkasszákat is be kell tiltani és mindjárt két legyet ütünk egy csapásra: biztosítjuk a pihenőnapot is és a munkahelyet is a dolgozóknak.

Világnézet Netes Napló · vilagnezet.blog.hu 2014.12.02. 06:26:32

Zárják be a templomokat is vasárnap! Tényleg hadd legyen együtt a család! Ne kelljen senkinek sem ilyen személyiségzüllesztő pártházakba menni, akkor sem.

ob.szerver 2014.12.02. 06:48:08

A KDNP-nek ehhez az ürügy szolgáltatásán kívül semmi köze. A történet a CBA helyzetbe hozásáról, és az általuk visszaosztott pénzekről szól. Ehhez képest nem tétel a:
- több ezer utcára kerülő alkalmazott
- több százezer ember, aki vasárnap szokott vásárolni
- a fogyasztás visszaesése (ne feledkezzünk el a 300 feletti forintnak köszönhető szomszédos országbeli tipikusan vasárnapi bevásárlóturizmusról)

Csak a szokásos fideszes történet: néhányan gazdagodnak, a nagy többség rábaszik.

midnight coder 2014.12.02. 06:50:24

@sz.s.: De a híveknek igen, és lehet köztük ateista is, és máris nincs együtt a család. Úgy hogy a templomokat is be kell zárni. Továbbá a benzinkutakat, a kórházakat, a tömegközlekedést, az áramellátást, az erőműveket általában Pakssal az élen, a gázszolgáltatást, továbbá a rendőrséget, a börtönöket, és általában az egész országot le kellene állítani hetente egy napra. Ez lenne a heti egy vissza a barlangba nap amikor éhesen, fázva unatkozik együtt a család a hideg lakásban és átérzi hogy milyen szar is lehetett ősembernek lenni.

bontottcsirke 2014.12.02. 06:50:38

Azon kívül, hogy ez a a kormány egy szánalmas jogász gittegylet, még be lehet zárni a boltokat vasárnapra.

Valahogy sosem értettem, hogy papa-mama vasárnap tízkor miért köröz akciós újsággal a kezében a tacskóban és mire nem elég hat nap.

Rudi Kató 2014.12.02. 07:08:20

Te hatökör a kasszákon kívül is dolgoznak eladók!
Egyszerűen be kell csukni a boltokat ilyen egyszerű! Kivételek vannak és pedig az üdülőhelyeken szolgáltatást végző egységek! Ott viszont a dolgozóknak vasárnapra 100% pótlék + szabadnap jár! hazugság, hogy emiatt dolgozókat kell elbocsájtani mivel a hétköznap megnő a forgalom ami nagyobb személyzetet kiíván! Az eu-s bérekért kellene az ávónak (szakszervezetek) verni a nyálukat és nem a multikat támogatni!

blokkk.com (törölt) · http://www.blokkk.com 2014.12.02. 07:16:33

Kedves fijugg!
Ti ezt nem értitek! Egyszerűen arról van szó, hogy sok-sok év után fel kell mutatni valami jót is az embereknek! Nem lesz vasãrnapi munka! Ti ennek miért nem örülTÖK? A darab címe mindenesetre megváltozik, biztos, ami biztos, nehogy abból valaki azt higggggye, bezárják a bótokat. És senki el nem hitte, hogy megcsinálják! Építjûk a kommunizmust, vasárnapra.

Netuddki. 2014.12.02. 08:06:24

Láttál már robotkasszát ember? Minden robotkasszához 2 eladó kell!

Pont ma reggel volt valami kicsi de nem pártos a "köz"-nek csúfolt Kossuthon. Azt találta mondani, hogy azért rugóznak a vasárnapi zárvatartáson mert meg akarják szüntetni a vasárnapi rabszolgamunkát. Ja! Mer' a többi napokon lehet rabszolgamunkát végeztetni. Nooormááális?

Tuggyuk ezt a gumicsontot csak azért dobta be a kicsi de nem párt, hogy vasárnap ne soppingolni mennyetek hanem templomba. Meg persze, hogy a kitiltási ügyről eltereljék a figyelmet. Ki is a másik 5?
Különben meg amíg ekkora korrupció van az országban leszarom vasárnap nyitva vannak-e a boltok vagy nem. Szóval nálam mellément balfasz fideszesek, fideszes balfaszok.

Ja, és amíg belekontárkodik ez a gyakorlatilag nemlétező párt az ország dolgába, addig támogatom a CBA bojkottot. Mér'? Mer' csak, te balfasz fidesztroll, te!

Münci66 2014.12.02. 08:11:18

@Rudi Kató:
Möszjő Rudi Kató!

Azért ezt kicsit gondold át! Ha nyitva van a bolt, kell takarító, biztonsági őr, karbantartó, inproduktív műszakvezető, stb. Ez a létszám nagyjából független a vevők számától (v.ö. állandó költség) Ha nincs nyitva a bolt nem kell ilyen létszám. Az eladók száma sem egyenesen arányos a vevők létszámával.
Az áruk beszállítását is át kell tervezni. Az energia felhasználás is más profilt és mennyiséget fog mutatni (azthiszem a keretszerződéseket már meg kellett kötni!) - ennek lehet pozitív hozadéka is a nemzetgazdaság számára.
Ami pedig a bezárást illeti: véleményem szerint kivitelezhető, de alaposan át kell gondolni a mikéntjét! Szükségessége vitatható. Valóban több idejük lesz a kereskedelemben dolgozóknak a családra, ez előny. Kevesebb lesz a bérük, ez hátrány.
Sok család csak hétvégén tud együtt vásárolni például ruhát. (a gyerek a suliban 16:00 után végez, a szülők más időbeosztásban dolgoznak, stb) Ez a lehetőség csökken, ez hátrány.
Vasutasnak, energia ellátósnak, rendőrnek, tűzoltónak, eü-snek, biztonsági őrnek kell hétvégén is dolgoznia. Én is dolgoztam olyan helyen, ahol hétvégén kötelező ügyeletet kellett adnunk (24 órában) akkor is, ha nem volt termelés. Tudom, hogy igen szar.
Summa summárum: nem kivitelezhetetlen, vagy alapjaiban rossz ötlet, például hasonló a bajoroknál müxik. De alaposan át kel gondolni, nehogy több kárt okozzon, mint hasznot!

Tisztelettel, Münci

Netuddki. 2014.12.02. 08:13:07

@midnight coder: Hehe! Általános vasárnapi munkabeszüntetést! Vasárnap a papok se dolgozzanak!

Agyalágyultak ezek. Végre találtak egy témát amihez gyakorlatilag semmiféle szakértelem nem kell és végletekig el lehet rajta csámcsogni. A tyúkeszükkel persze nem fogják fel, hogy a vasárnapi munkát nem lehet megszüntetni. Tömegközlekedés, vendéglátás, turisztika. Csak, hogy pár területet említsek.

Aki kitalálta ezt a baromságot páros lábbal rúgnám ki a parlamentből. Teljesen feleslegesen költjük rá a közpénzt, hogy ott hizlalja a valagát és elterelje a figyelmet az értelmesebb munkáról...

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2014.12.02. 08:14:26

@Bell & Sebastian: Nekem is viszket már a tenyerem egy kis társadalommérnökléshez.

Balta kiköszörülve, fűrész a sarokba támasztva ragyog, a gyalu is éles. Kis szilánkhoz sem szisszenek.

@vizipipa: Miért akarna sztrájkolni a magyar nép, amikor 2/3-dal kormányon van? Bízzuk az érdekképviseletet a kormányra, ért hozzá.

A sztrájk ilyen helyzetben csakis a diverzánsok és a szabotőrök eszköze lehet. Azt meg be kell tiltani.

@bbjnick: Én a vasutat is betiltanám. Egy szerelvény kevesebb munkaerő igénybevételével szállítja az árut és az utasokat, mint egy társzekér. Ráadásul a szekerészek se mind képezhetik át magukat mozdonyvezetővé, bakterré, kalauzzá vagy karbantartóvá. (Hát még pályamérnökké.)

Munkahelyeket kell teremteni!

Netuddki. 2014.12.02. 08:16:13

Az arabok a CBA-t ABC-nek olvassák...

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2014.12.02. 08:16:27

@Rudi Kató: "a hétköznap megnő a forgalom ami nagyobb személyzetet kiíván!"

Hát, ez nem egészen az általános iskolás aránypárok esete. Hétköznap ugyanakkora személyzettel kicsit nagyobb lesz a sor, s ennyi.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2014.12.02. 08:18:54

@Münci66: "Valóban több idejük lesz a kereskedelemben dolgozóknak a családra, ez előny. Kevesebb lesz a bérük, ez hátrány."

Rá lesznek kényszerülve, hogy okosabban osszák be, hogy takarékosabban éljenek: ez előny.

"Sok család csak hétvégén tud együtt vásárolni például ruhát. (a gyerek a suliban 16:00 után végez, a szülők más időbeosztásban dolgoznak, stb) Ez a lehetőség csökken, ez hátrány."

Jobban meg fogják becsülni az együtt töltött időt: ez előny.
A gyerekek önállóbbak lesznek, ha vásárolni kell: ez előny.
Az együtt töltött időnek ennyivel kisebb része telik vásárlással: ez előny.

Nézőpont (és Intézet) kérdése :-D

Netuddki. 2014.12.02. 08:22:35

@Counter: kritikustomeg.org/film/17985/Into_the_West_2005

Monumentális sorozat a szekerészekről.
No, meg arról, hogy aki nem halad a korral az kihal. Ha túl cinikus akarok lenni.
A fideszeseknek kötelezővé tenném a megnézését. Bár kétlem, hogy értenék a mondanivalóját...

Netuddki. 2014.12.02. 08:27:38

@Counter: "Munkahelyeket kell teremteni!"

Mondá az Úr, legyen munkahely! És Istennek se akar munkahely lenni. Mert a munkahelyhez jól működő gazdaság kell, a többi meg szemfényvesztés és üres locsogás...

Virág et. 2014.12.02. 08:27:52

Nyugalom, most betiltják, holnap meg kap felmentést a CBA.

Aki akkora marha, hogy úgy gondolja, ennek bármi más oka van, mint a CBA helyzetbe hozása, az meg is érdemli.
Ugyanezt eljátszották a kaszinókkal - Andy Vajna köszöni szépen a te játéktermed is. Meg részben a trafikokkal, tudod, ami korábban 30 évig a tiéd volt és most a tekintetes képviselőné asszonyság pereputtya elvette tőled.

Ez egy ilyen világ, a sok istenverte marha meg itt izrelezik. 10 millió birka országa lettünk ...

Horváth Lajos,kőmíves, bisztonsági őr 2014.12.02. 08:29:20

És mi van azokkal, akik több műszakban dolgoznak a kizsákmányoló nyugat gyáraiban? Este se dolgozzon senki, hanem menjen haza, és legyen a családjával, csináljon még gyereket! Na meg az orvosok se dolgozzanak, hiszen nekik is jár a meghitt családi élet! Aki meg nem bírja ki hétfőig, az úgyis csak púp lenne az ország hátán!

Világnézet Netes Napló · vilagnezet.blog.hu 2014.12.02. 08:31:05

December se legyen kivétel akkor. Akkor is hadd pihenjenek a családok vásárlás őrület nélküli vasárnapokon.

igazi hős 2014.12.02. 08:35:00

@Rudi Kató: "Az eu-s bérekért kellene az ávónak (szakszervezetek) verni a nyálukat" Azokra a szakszervezetekre gondolsz, amiket olyan remek emberek vezetnek mint a Gaskó? Egyébként az új Munka Törvénykönyve (a pontosság kedvéért: 2012. évi I. törvény, nehogy valamelyik régebbi, a dolgozóknak is jogokat adó változatra gondolj) szerint a szakszervezetnek van még joga csúnyán nézni, ha valami nem tetszik, vagy kötelező tapsolni?

Netuddki. 2014.12.02. 08:35:33

@vilagnezet.blog.hu: Na mi van felbukkantál takonygerincű, sajátblogból nekednemtetszőket kitiltogató?

halaloszto 2014.12.02. 08:40:19

@jose maria padilla: ki beszelt arrol hogy "kell"? egyelore a lehet vagy tilos kerdesrol van szo.

Vajk

halaloszto 2014.12.02. 08:43:50

@Bell & Sebastian: es akkor a szegeny tescopenztaros aki eddig nem tudta vasarnap kipihenni magat elmehetne a szinhazba ruhatarosnak, meg a moziba takaritani meg az etterembe mosogatni hogy ne haljon ehen?

Vajk

Gazz 2014.12.02. 08:45:59

@jose maria padilla: @Rudi Kató: Megkérdezném, te szakszervezeti tag vagy?

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2014.12.02. 08:46:08

@nicktolvajmentesítő_kovi1970: A fenéket kell jól működő gazdaság. Az pont hogy a munkahelyek felszámolására épül, már Marx is megmondta. A jól működő gazdaság a tőkés osztályok szemfényvesztése, hogy a munkásosztálynak juttatott alamizsnáért cserébe elnyomhassák, munkahelyüktől megfoszthassák őket.

Nézd meg Bangladest. Teljes foglalkoztatottság van 6-8 éves kortól, holott a gazdaság a tőkés mérce szerint romokban.

;-)

Gazz 2014.12.02. 08:47:51

Jose maria padilla-tól elnézést kérek, nem tudom miért rakta be az ő nevét az oldal a "válasz erre" funkcióba.

Szűtté mamá? Szűjjé! 2014.12.02. 08:51:05

Újabb olyan emberek életét érintő kérdés, amibe a kormánynak nem kéne belepofázni, mégis megteszi. Persze megint a mikro-törpe KDNP-től jött a csodálatos ötlet.

Én (és még sokan mások) tudni sem akarnám, hogy ki van kormányon, ahogy a házunknál szolgáló kukás nevét sem akarom tudni, csak látni, hogy jól végzi a munkáját. Ne pofázzanak bele, hogy én mikor akarok vásárolni, ha van olyan bolt és eladó, aki kiszolgál. Ennyi. Nagyon hülyék ezek, én ezt mondom.

Physim3141 2014.12.02. 09:01:47

A KDNP terveiben benne van, hogy az önkiszolgáló kasszákat is megkeresztelik. Magyarország Keresztény Ország, ha nem tudnád. Tehát, a kasszákat sem lehet dolgoztatni vasárnap.

Szűtté mamá? Szűjjé! 2014.12.02. 09:07:00

@jose maria padilla: @tesz-vesz:

Az egyiknek erről is a zsidók jutnak az eszébe, a másiknak meg a homokosok. Ez mennyire beteg már.

Állatkertbe veletek b+ !

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2014.12.02. 09:09:13

@Physim3141: Viszont az autózást is be kell tiltani.

1. Magyarország nem gyárt autót. Minden megvásárolt autóval, alkatrésszel külföldi tőkések pumpálják ki a magyarok vagyonát a magyarok országából.

2. Magyarországon elég kevés kőolajat bányásznak. Minden autóval megtett kilométerrel külföldi tőkések pumpálják ki a magyarok vagyonát a magyarok országából.

Ezzel szemben Magyarországon egykor egész sok ló volt. A lovaglás sokkal előnyösebb, mert:

1. A lovakat itthon kell tenyészteni, nevelni, tartani és takarmányozni. Ez rengeteg magyar munkahelyet teremtene, akár több tízezer állástalan benzinkutas, olajipari mérnök és munkás, geológus és szállítmányozó képezhetné át magát istállófiúnak, lovásznak, kaszásnak.

2. A lovak beszerzési és üzemeltetési költségei Magyarországon, magyarok kezében maradnának.

3. A lovaglás egészséges sport, a lovon utazás emberléptékű sebességgel történik. A Kárpát-Duna Haza magyar kéz művelte kultúrtáját végre rendesen megismerhetné minden utazó, nem pedig csak átgurulna rajta egy undorító, szürke betonszalagon.

Lássuk be: önellátásra kell törekednünk. A dolgok természete, kedves barátaim, ugyanis az, hogy ha a külfölddel üzletelünk, azzal a külföld jól jár, másként nem akarna üzletelni. Az üzletelést pedig nem véletlenül vetették meg eleink, kedves barátaim, nem véletlenül: ahol valaki jól jár, ott valakinek rosszul is kell járnia, és nagyon úgy néz ki, nagyon úgy néz ki, hogy azok mi vagyunk: mi, magyarok.

Szűtté mamá? Szűjjé! 2014.12.02. 09:12:01

@Rudi Kató: Szajkózod a propagandát mi? Lószart nem lesznek kirugások. Egy csomó munkakör van, akinek nem forgalomarányosan kell a boltban jelen lennie, hanem mindig, amikor az üzlet nyitva van. A hülye politikus mond egy baromságot, ti meg bégetitek végtelenítve.

Inkább szabályoznák szigorúbban a vasárnapi munkavégzés bérezését, de nem, a KDNP-nek van egyfajta kisebbségi komplexusa (nem is csoda), ami miatt a hatalom közelében mindig mindenbe bele akar pofázni.

b@szus 2014.12.02. 09:14:42

Lleszogezem elore nem vagyok fidesz parti nem is voltam soha!

A parom 10 evig volt a kereskedelemben. Minden nyarunk ugy telt, hogy a szabin kivuli ket hetvegen kivul egyet sem volt itthon. Egymas kellett helyettesitgetniuk mig a masik volt szabin. Ezen kivul minden masodik hetvegen dolgozott. En normal otnaposban voltam ezert nem tudtunk talalkozni. Tulora penz helyettesito love az ablakban. Mivel igy is ugy is kellett a ket ket fo a muszakba nem fognak most sem kibaszni senkit. Amelyik gyiknak vasarnapi plazazas okoz oromot menjen orvoshoz. Azt a sok megjatszos egy ruhas pavat legalabb nem latom tobbet

martineden 2014.12.02. 09:31:27

@tesz-vesz:.. illetve meg is lehetne emeltetni a vasárnapi pótlékjukat."...Amit a fidesz torolt el?Muhaha

Physim3141 2014.12.02. 09:36:55

@Counter:
Az általad javasolt, a külföldi nagytőke által folyamatosan ontott agymosott unkeresztény nemigazi magyar szavazóknak szokatlan lehet, de ez illik igazából a magyar hagyományhoz és virtushoz, széles, keretény természethez. Semjén (áldassék a neve) nem azért ült lóra, mert jó dolgában nem tudta, mit csinájon, hanem egy átfogó, visszanevelő hadművelet részeként. Az állampolgárok folyamatosan szokják a lovas Emberek látványát és pár év múlva, valóban, kevesebb autó és több ló fog közlekedni az utakon. Csökken a szennyeződés, nő a metánkibocsátás, de azt is felhasználjuk majd, ne legyünk rászorulva külföldi gázvezetékekre. Ráéreztél :)

martineden 2014.12.02. 09:37:38

@tesz-vesz:.. éljen a gazdasági kibontakozásunk! éljen az szdsz! éljenek a multik és az orangeways, még három helikoptert kókának"...nyalj csak a fidesz csurhenek elvegre ok a kenyerado gazdai a jobbikosoknak,nem art ha egyre tobben tudjak.Legyen csak szarragonak 3 villa,a kisebbsegi vezernek meg meg 2 stadion a kertjebe ,most ez az aktualis ha nem tudnad.A zazrivec nem oktatott ki ?

Alvarez 2014.12.02. 09:42:22

@bbjnick: aztán nehogy vasárnap elljen a disznó, mert minden rendes gazdának a család mellett a helye. Már előre látom a tenyésztési irányt: nem vasárnap ellő típust tessék!

Virág et. 2014.12.02. 09:42:44

@b@szus: Hát nem tudom. Szerintem 365 napi munkához nem kell annyi munkaerő, mint 314 napi munkához. Vagy ha ugyanannyi kell, akkor nem kapnak annyi fizetést, mert kevesebb napot kell ledolgozniuk.

Nem mindenhol dolgoztak svarcban a hétvégén.

Arról nem is szólva, hogy 0 értelme van. Az amúgy is alacsony fogyasztást korlátozza, ahelyett hogy növelné.

BelAmi 2014.12.02. 09:49:13

@Rudi Kató: "Te hatökör"! (idézet tőled!!)
Hogy jön össze a zavaros agyadban az (avo=szakszervezetek)?
Egyébként éppenséggel az éríntett szakszervezetek állnak ki a zárvatartás mellett!

Virág et. 2014.12.02. 09:51:56

@Virág et.: Azaz természetesen fordítva 314 naphoz nem kell annyi munkaerő, mint 365-höz.

Kávé, reggel, ilyesmi.

hacsaturján 2014.12.02. 10:02:07

@Counter:

maga még asse tuggya, hogy a lónak is négy lába van, mégse asztal. tesz-vesz itten, jóllehet nemzetidentitás felvázolásárul van szó, ahogy aszt bbjnick kollega oj tálalóan felvázolta, hogy cecile aubry néne csak úgy pislog beléje.

sz.s. 2014.12.02. 10:24:15

@Counter: mi az, hogy nem gyárt autót? Mi vagyunk Európa zászlóshajója, nem tudtad? Pótold be!
Egyedül a napenergia hasznosításában nem járunk élen, mert nálunk éjjel nem süt a nap.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2014.12.02. 10:41:33

@sz.s.: Az átverés. Azok nem magyar cégek, nem magyar autók.

Egy istállófiú több hasznot hajt a nemzetgazdaságnak, mint 1000 Audi-munkás. Csak meg kell tisztítani a kimutatást a tőkések machinációitól.

sz.s. 2014.12.02. 10:49:31

Nem is én találtam ki.

randomuser1 2014.12.02. 11:02:22

engem bezzeg a munkaadóm elküld a bitbányába adatot halászni vasárnap is, meg éccaka, ha méltóságos banki rendszerre hajnali kettőkor jön rá a divnull..
mentsétek meg a programozók lelkét is!!!!!!!!!

toce 2014.12.02. 11:11:07

Vasárnap templomba kell menni vagy focimeccsre. Vagy ha nagyon muszáj, CBA-ba...

raz sierpem raz mlotem czerwona holote · http://redisbad.pl 2014.12.02. 11:21:44

Inkább a munkaszüneti napra járó pótlékot emelném meg törvényileg.

Brix 2014.12.02. 11:24:36

Ha valóban a dolgozók megsegítése lett volna a cél, akkor a "rabszolga" Munka Törvénykönyvében szabályozott műszakpótlékokat kellett volna normálisan megemelni, mivel éppen ez a törvény teszi lehetővé a kizsákmányolást!
Ha vasárnap zárva tartanak majd az üzletek , az forgalomkiesést fog előidézni, mivel a Plázákban forgalmazott áruk jó részét spontán módon, éppen a szabadidő Plázákban való eltöltése alatt vásárolják meg
Elbocsájtás is biztos lesz , mivel a munkaidőalap le fog csökkenni
A NÉBIH díj emelése és a vasárnapi bezárás nagyon be fog tenni a kereskedelemnek, de a végén azok a magyar vállalkozások járnak majd a legrosszabbul, akik a megemelkedő árak miatt kevesebb terméket tudnak majd eladni...

Bell & Sebastian 2014.12.02. 11:33:12

@Counter: Igazítana Pinocchio nyúúúlós orrán? Ha mindenhonnan csak vágnánk, rövid lenne a vég.

Bell & Sebastian 2014.12.02. 11:35:21

@halaloszto: A Tesco pénztár mindennek a legalja, onnan már csak fölfelé van út.

Bell & Sebastian 2014.12.02. 11:39:33

@Herr Schwarze Liste: Az jó, hogy kihúzott a listájáról, de az idén már nem készülünk Floridába rózsaszín Cadillac -et venni a budai villa elé. Sőt, még Budára se.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2014.12.02. 11:45:22

@Bell & Sebastian: A múlt lezárt kérdéseivel foglalkozzanak a muzeológusok.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2014.12.02. 12:54:14

Találtak egy akkora marhaságot amit még a mandiner se tud befogadni?

Robinzon Kurzor 2014.12.02. 13:29:13

@bbjnick: "Nem csak a vasárnapi nyitvatartást, de a robotkasszákat is be kell tiltani"

Ez a luddita-vonal nagyon ígéretes.
Be lehetne például tiltani az internetet, és akkor az emaileket a postás vinné ki, ami szintén rengeteg új munkahelyet jelentene.

vizipipa 2014.12.02. 13:49:39

@Virág et.:

Anélkül, hogy lándzsát törnék a vasárnapi zárva tartás mellett/ellen figyelmedbe ajánlok valamit.

Amikor egy boltban heti x tonna árut forgalmaznak, akkor az x tonna nem változik meg attól, hogy 6 vagy 7 nap alatt adják el. Azt továbbra is át kell venni a szállítótól, ki kell pakolni az eladótérbe. Ne akard a szükséges létszámot egyszerűen 6/7-tel kalkulálni, mert nem megy.
Remélem nem voltam nagyon bonyolult.

wantaan 2014.12.02. 14:12:17

Ezt KORRUPT BAGÁZST ki hatalmazta fel arra ,hogy 15-20 ezer magyar családanyát kirúgassanak állásukból???
A szemét szenteskedő KDNP-s qrvahajcsár inkább a Bibliát olvasgatná minthogy rátámad ferde hajlamaival a magyar családanyák tömegeire!
Nemzet gyilkos bagázs az egész. 10 fillér adón csalt CBA-s pénzért ezek mindenre képesek????

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2014.12.02. 15:00:04

@Robinzon Kurzor: A blog.hu-t meg nyomdászok szedhetnék, tördelhetnék, nyomtathatnák. Közülük is oly sokan váltak munkanélkülivé 1990 óta...!

Teremtsünk munkahelyet!

Robinzon Kurzor 2014.12.02. 15:32:37

@vizipipa: "Amikor egy boltban heti x tonna árut forgalmaznak, akkor az x tonna nem változik meg attól, hogy 6 vagy 7 nap alatt adják el"

Ez fordítva működik.
A heti x tonna a végeredmény. Nem pedig kiinduló mennyiség, amit valahány napra el kell osztani.

Ha a vasárnapi vásárlók elmaradnak és nem jönnek más napon, akkor ott munkahelyek fognak megszűnni.

A nyitva tartó boltok meg nem fognak több embert felvenni, mert minek: ha nincs verseny vasárnap, akkor úgyis kivárják a sorukat a bamba vasránapi vásárlók, mi mást tehetnek.

Robinzon Kurzor 2014.12.02. 15:34:16

@Counter:

Még pár jó ötlet, és Kína teljes munkaképes lakossága itt fog dolgozni.
A jövő héten azután az indiai munkaerő kérdését is megoldjuk.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2014.12.02. 15:44:43

@Robinzon Kurzor: Kötelezhetnénk az Audit, hogy a gyártósorain csak kézi erővel, kézi eszközökkel dolgozó munkásokat foglalkoztasson.

(Előtte perszer stratégiai megállapodás keretében ide kell láncolni őket 10-20 évre. Aztán előre nem látható jogalkotás következik.)

Pelso.. 2014.12.02. 15:53:14

@Counter: Egy délutáni tízperces tea mellett, egy okostelefonon simán összedobják a szükséges jogszabályokat.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2014.12.02. 16:27:18

@Pelso..: Amíg a jogalkalmazók nem a jogot alkalmazzák, hanem a jogalkotó akaratának igyekeznek megfelelni, én is meg tudom szövegezni.

Úgyse az lesz, amit a papírra írunk, hanem az, amit akarunk. Ne viccelj! :-)

vizipipa 2014.12.02. 16:28:59

@Robinzon Kurzor:

OK, csak a félreértések elkerülése végett!

Tehát szerinted az a 11-13%-nyi FMCG termék amit eddig vasárnap adtak adtak el, az megmarad, szükségtelen, leépül.

Ennek megfelelően iszonyatos gazdasági bukfenc jön, hisz ez a termelés/szállítás/elosztás megszűnik.
Itt a legkisebb tétel lesz hány vasárnapi alkalmazott nem kell.

Így gondolod ezek szerint?

Robinzon Kurzor 2014.12.02. 21:10:10

@vizipipa: "Tehát szerinted..."

Hogy szerintem mi van, azt leírtam.

És emberileg megértem, hogy azzal nincs kedved vitatkozni, ezért kitalálsz helyette valami mást.

vizipipa 2014.12.02. 21:31:37

@Robinzon Kurzor:

A te felfogásod szerint az az ember aki eddig vett napi 1 kg kenyeret (7 x 1 = 7) az vasárnapi zárva tartás esetén csak 6 kg-ot fog (6 x 1 = 6).

Ezzel tényleg kár lenne vitatkozni.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2014.12.02. 21:39:26

@vizipipa: A te felfogásod szerint ha 7 ember 7 napon át 1-1 kg kenyeret adott el, akkor most a 6 napból 1 nap ketten fognak a pult mögött állni.

b@szus 2014.12.02. 22:06:28

@Virág et.: szerinted mennyire erdekel a tulaj bevetele?
Ugy is csak a siras megy meg a rongyrazas draga autok meg utak.
Latszik nem dolgoztal szinte vegig minden hetveget nyaron

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2014.12.02. 22:36:24

@vizipipa: veni, vidi vicsi, mikor lesz akkor a munkatörvénykönyvéről egy elemzés a mandineren?
valahogy kimaradt a témák közül, mintha smittmarcsi lustult énekének refrénjét dúdolná kórusban a mandiner is.
(a beígért Ángyán-interjúra is várok amúgy, bár a múltkori poszt itt korrekt volt, főoldalra is ment remélem)

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2014.12.02. 22:50:41

@bbjnick: és - tegyük hozzá - a robotoknak is jogukban áll pihenni, a családjukkal lenni, vagy misére menni vasárnap

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2014.12.02. 23:13:55

@martineden: eltörölte? nem tudom
de mi olyan vicces? én a fideszeseket tarkón lövetném

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2014.12.02. 23:15:24

@martineden: nyalj csak a fidesz csurhenek"

ugye te analfabéta vagy? nem érted amit írtam, proli?

mi a bizonyíték hogy a fidesz pénzeli a jobbikot?

vizipipa 2014.12.03. 00:00:06

@Counter:

Az én felfogásom szerint: ha eddig 49 db 1 kg-os kenyeret adtak el 7 nap alatt, akkor vasárnapi zárva tartás mellett ugyanez a mennyiség 6 nap alatt lesz eladva.

Nyugodtan megsaccolhatod melyik napra jut a kieső vasárnap mennyisége. Termékfüggő. A kenyér jó eséllyel szombatra, a több nap eltarthatóságú termékek szétszórva.

Persze feltételezheted azt is, hogy az emberek kevesebbet fognak enni. Juszt is. Csak ezt ne velem vitasd meg.

vizipipa 2014.12.03. 00:01:32

@tesz-vesz: veni, vidi vicsi, mikor lesz akkor a munkatörvénykönyvéről egy elemzés a mandineren?

Kb. Vaskedden.

Rudi Kató 2014.12.03. 06:16:50

@BelAmi:
Roppant egyszerűen! A bolsevik zsidó terrorista diktatúra legtovább hatalmon levő embere az ávós gáspár sándor volt! Teljes egészében a képére formálta ezt a bűnszervezetet és hiába cserélődtek fizikailag az emberek a szellemisége megmaradt ugyanolyannak mint a gáspár elvzárs idején volt! A mai napig is magán hordozza a szakszervezeteknek csúfolt bűnszervezet a keze nyomát! Ahogy az összes hatalmi ágazatban is a kiválasztás a mai napig is az ő kezükben van és csak azt engedik a hatalomba akik az elvárásaiknak megfelel! Ez különösen igaz az igazságszolgáltatásnak hazudott maffia szervezetekre nevezetesen a bíróságokra, ügyészségekre, rendőrségre, polgárőrségre! Mindegyik a mai napig is abban a szellemben üzemel!

Rudi Kató 2014.12.03. 06:23:26

@Rezsicsökkentő Hapcibenő:
Te hatökör ha végig olvasnád a kommenteimet akkor rájönnél, hogy a likud fidesz bandát ugyanúgy utálom mint titeket! A különbség köztem és közted valószínűleg az, hogy dolgoztam a kereskedelemben is van rálátásom a történésekre! Tudod amikor én nőttem fel kizárólag a vendéglátó egységek voltak nyitva a kereskedelemben és mégis mindenki megtudott vásárolni mindent pedig nagyságrendileg kevesebb üzlet állt a vásárlok rendelkezésére! Az hogy sok barom nem tud magával mit kezdeni vasárnap azért nem kell büntetni a másik embert és családját!

Rudi Kató 2014.12.03. 06:24:50

@Gazz:
Természetesen nem, de voltam amikor még kötelező volt!

Rudi Kató 2014.12.03. 06:26:43

@igazi hős:
Na ez rossz példa volt köcsög ugyanis személyesen is ismerem!

Rudi Kató 2014.12.03. 06:30:13

@Counter:
Persze amikor már egy ember áll előtted a pénztárnál fel vagy háborodva, hogy miért kell sorba állnod!
Miért nem azon vagy kiakadva, hogy négy órára vannak bejelentve minimálbérét! Állatként kezelik a dolgozókat a multiknál, remélem te is közéjük tartozol!

Rudi Kató 2014.12.03. 06:38:23

@Münci66:
A nyitva tartásra vonatkozó eszme futtatásod úgy hülyeség ahogy írod! Annak idején amikor még szombat is teljes munkanap volt a boltok nagy többsége különösen vidéken 5 maximum 6 óráig voltak nyitva! Furcsa módon mindenki megtudta vásárolni azt amire szüksége volt a csalásnak! most amikor rengeteg bolt este 8 vagy akár 10 óráig is nyitva van és nem beszélek az éjjel-nappal nyitva levő boltokról miért nem lehet megoldani a bevásárlásokat? Egyszerűen azért mert nem tud magával mit kezdeni a sok agy mosott valóvilágos barom és az a szórakozása, hogy a boltokban lődörög! Az ilyenek miatt ne legyenek büntetve a kereskedelemben dolgozó emberek!

Münci66 2014.12.03. 08:28:47

@Rudi Kató:
Möszjő Rudi Kató!

Azt írtad, hogy "A nyitva tartásra vonatkozó eszme futtatásod úgy hülyeség ahogy írod! ..." és csak abba kötsz bele, hogy régen is így volt. Hát....
Egyébként régen, amikor a szombat is munkanap volt -vannak emlékeim abból a korból :-)- csak egy komoly beszerzési hely volt a megyeszékhelyen (mármint nem élelmiszer ügyben, a (2014.12.02 08:11-es hozzászólásomban is hangsúlyoztam, hogy pl ruhára gondolok),Ez a forrás a Centrum áruház volt. Nem csak 17:00-ig volt nyitva (nem is 22:00-ig, ez tény)
Viszont emlékszem, hogy nem egy családnál volt probléma, hogy nehezen tudtak együtt tartós cikkeket venni. Az élelmiszer vásárlást meg tudták oldani akkor is, ez tény Ebből a nézetből a vasárnapi nyitvatartás a vevő számára inkább csak kényelmi szempont.
Viszont a gazdasági felvetéseimmel (ami az általad hülyeségnek nevezett résznél cirka háromszor hosszabb) nem foglalkoztál.
Mindenki figyelmébe ajánlom amit írtam. Jóval kevesebb munkaóra lesz a héten. Az állandó személyzetnek (takarítók, biztonsági őrök stb) eleve kevesebb órájuk lesz. Az eladók most sem használják ki 100%-ig a munkaidejüket (ez nem az ő hibájuk, a munka jellegéből fakad!!!) Tehát hiába lesz pl 1/7-del több vásárló, nem kell 1/7-del több eladó.
Az energia felhasználással kapcsolatos kérdéseimet már írtam.
Ráadásul a magyar piac nagyon árérzékeny. Nehogy az legyen a vége, mint a trafik ügyben! A CBA és társai nemhogy nagyobb forgalmat kapnak, hanem mivel a vevők rászoknak a nagyobb, ügyesebb bevásárlásokra, az eddig biztos bevételeik is csökkenek.
A témában tartom eredeti véleményemet, mivel komolyabb próbálkozást senki sem tett meggyőzésemre.
"... Summa summárum: nem kivitelezhetetlen, vagy alapjaiban rossz ötlet, például hasonló a bajoroknál müxik. De alaposan át kel gondolni, nehogy több kárt
okozzon, mint hasznot!"

Tisztelettel, Münci

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2014.12.03. 08:44:57

@vizipipa: Ugye el se olvastad, amire válaszolsz?

@Rudi Kató: "ne legyenek büntetve" "nem kell büntetni"

Úgy tudom, fizetést kapnak érte. Bár az igazság az, hogy valóban találkozok néha olyan eladóval, akin látom, hogy büntetésnek éli meg, hogy dolgozik. Biztos jobb volna segélyből nézni a valóvilágot :-)

Münci66 2014.12.03. 08:50:32

@Rudi Kató:
Möszjő Rudi Kató!

SzVSz kérdezz meg egy AUDI-s, Mercedeses, Bord Warneres munkavállalót, hogy állatként kezelik-e?
A kereskedelemben is két oldalú a helyzet. Valóban kihasználják a munkavállalókat.
De! A kis magáncégekben is vannak igen rossz munkahelyek :-( És sajna az, hogy minimálbérre van bejelentve a dolgozó, aztán zsebből fizetik, szintén nem a multikra jellemző. A multik (kereskedelemben és iparban egyaránt) sokkal inkább betartják a szabályokat mint a kicsik (mert rugalmatlanabbak) Az is igaz viszont, hogy a multik sokkal ügyesebben és hatékonyabban kihasználják a törvényi kiskapukat (ebben sokkal nagyobbak a lehetőségeik)

Tisztelettel, Münci

Rudi Kató 2014.12.03. 08:56:32

@Münci66:
Ezt simán meg lehet oldani a hétköznapokon! Tartsanak tovább nyitva akár este 8-ig is. Bőven meg lehet oldani bármilyen bevásárlást ha van hozzá akarat! A hétközi munkaidő hosszabbítással pedig meg van óraszám tehát e miatt nem lesz kereset kiesés! Hazug propaganda a vasárnapi nyitva tartással együtt emlegetni a dolgozok elküldését! Sokkal inkább azzal kell foglalkozni, hogy miért 4 órára vannak bejelentve a dolgozok amikor még túlórára is ott kell maradniuk?! A rezsi sem emelkedik mivel sokkal többe kerül a vasárnapi nyitva tartás mint a hétközi pár óra hosszabbítás! Mire gondolsz, hogy a Magyar piac "nagyon érzékeny"? Biztos, hogy örülne a családok nagy része ha nem kellene vasárnap is nyitva lenniük! Ha bármelyik ilyen értekezést meg nézel mindenhol az a kérés, hogy mindenkire vonatkozzon ne legyenek kivételek! Itt a klasszikus kereskedelemről van szó, nem kórházakról, közlekedésről és hasonló az életvitel fenntartásához szükséges szolgáltatásokról mert azokat nem a kereskedelemmel egy napon emlegetni!

Münci66 2014.12.03. 09:02:16

@Rudi Kató:
Möszjő Rudi Kató!

Bocs, de előbb lemaradt: "... amire szüksége volt a csalásnak..." Freudi elszólás :-))) (Ezt nem tudtam kihagyni! Nem gondolom komolyan, elnézést kérek!)
Viszont ha pl anya 06:00 - 14:00 között dolgozik (délelőttös) apa 14:00 - 22:00 között (délutános) akkor hogy tudnak együtt bemenni a 20:00-ig (vagy akár a 22:00-ig) nyitva tartó boltba? Ismét nem élelmiszerről beszélek! Tudom, hogy megoldható a probléma, de attól még létezik.

Tisztelettel, Münci

Rudi Kató 2014.12.03. 09:02:53

@Münci66:
Ezek szerint fogalmad sincs a hazai állapotokról! A mercinél például volt munka lassítás is a bérek miatt, csak azt nem igen reklámozta a "média" vagyis a hazugsággyár! Kérdezd meg a suzukis alkalmazottakat mennyire vannak megelégedve a jövedelmükkel és munkahelyi légkörrel! Az pontosan a multikra jellemző, hogy négy órára vannak bejelentve a dolgozok, erről a csányi birodalmi alkalmazottakat is kérdezd meg beleértve az otp dolgozókat is! Azt is nézd meg, hogy ezeknél multiknál mikor tartanak munkaügyi ellenőrzéseket és hogyan! Nem kellene olyanhoz hozzá szólnod amiről halvány fogalmad sincs!

Rudi Kató 2014.12.03. 09:07:17

@Münci66:
Vidéki "centrum" áruházakról nem hallottam soha, pedig elég sok helyen megfordultam az országban!
Szombaton minden bolt nyitva volt rendes munkaidőben!

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2014.12.03. 09:09:57

@Münci66: "Jóval kevesebb munkaóra lesz a héten. Az állandó személyzetnek (takarítók, biztonsági őrök stb) eleve kevesebb órájuk lesz. Az eladók most sem használják ki 100%-ig a munkaidejüket (ez nem az ő hibájuk, a munka jellegéből fakad!!!) Tehát hiába lesz pl 1/7-del több vásárló, nem kell 1/7-del több eladó."

Ennyi. Ha én a vasárnap vett kenyeret szombaton veszem meg, nem fog azért a vasárnapi műszak munkaideje (és vele a munkavállaló) is szombatra áttevődni.

Münci66 2014.12.03. 09:25:13

@Rudi Kató:
Möszjő Rudi Kató!

Mi tartson hétköznap tovább nyitva? A Tesco? Napi 24 órát van nyitva. Az Auchan, a Spar, a Media Markt? Az Aréna vagy a West End? Ezeket sem kell tovább nyitva tartani, már ma sem zárnak túl korán :-) Na meg ha mindből éjjel - nappalit akarunk csinálni, akkor az éjszakás műszakok számát kell növelni (megjegyzem, értelmetlenül), így egy csomó anyuka este, éjszaka nem tudna a családjával lenni. Ez jobb mint a hétvége?
Meg számoljunk. Ha vasárnak "csak" 12 órát volt nyitva a bolt (Pl 08:00 - 20:00) akkor a többi napon napi 2 órával kellene tovább nyitvatartani az azonos óraszámhoz :-(
SzVSz az hazug propaganda, ami tagadja a munkaórák számának csökkenését!
A magyar piac árérzékenységénél arra gondolok, hogy az átlag magyar vásárló igen érzékeny az árra. Sokszor azért veszi a gyengébb minőségű terméket, mert az olcsóbb. Nem vagyok biztos benne, hogy a jövőben az x+3% árú terméket fogja megvenni a kis boltban, ahelyett, hogy pénteken vagy szombaton megvenné x-ért a szupermarketben.
Viszont, ha újra megtanulja a vásárlóközönség a tudatos, hosszú távu bevásárlást, akkor megintcsak a drágább boltok eddig biztos forgalma csökkenhet. Ez az a kelepce, amiről már írtam

Tisztelettel, Münci

Münci66 2014.12.03. 09:35:01

@Rudi Kató:
Möszjő Rudi Kató!

Ha nem tudod, mi volt "a" Centrum Áruház, akkor vagy fiatalabb vagy a sejtettnél, vagy gondok vannak az emlékezeteddel :-)
Tudod, olyan randa narancssárga alapon fekete csíkos nylon zacskójuk volt. Egy időben (múlt század, 70-es évek) fogalom volt a centrumos zacskó.
Egyébként régi lakhelyemen először a sztenderdeknél állt, a bizományival majdnem szemben, majd 1970 körül átköltözött az "új" helyére, az akkori -és jelenlegi- város központba. Most Euronics, DM és kínai van benne. Meg egy élelmiszer bolt, talán Real.

Tisztelettel, Münci

Ma Baker 2014.12.03. 09:50:07

Arról van szó, hogy nem adózik a Tesco, csak kimenti a pénzt. Ezért basztatják a multi láncokat.
Mondjuk szerintem basztassák is, ne csak én adózzak itt kéremszépen!

Münci66 2014.12.03. 10:42:28

@Ma Baker:
Möszjő Ma Baker!

Akkor tessék megnehezíteni a pénz kimentését! És nem ál indokkal baszogatni.
Egyébként a multik rendesen fizetik a TB-t és az egyéb szociális járulékokat a dolgozók után. A jövedelmük után is fizetnek társasági adót. Tény, hogy amennyire lehet, minimalizálják azt! Mint írtam 08:50-kor írtam "...Az is igaz viszont, hogy a multik sokkal ügyesebben és hatékonyabban kihasználják a törvényi kiskapukat ..." Ez ellen lehet és kell is harcolni. De nem maffia módszerekkel :-)
Azt is tudni kell, hogy sok multi pénzügyi trükkökkel biztosítja -nem magyar- központjának jövedelmezőségét. Ezekre a központi szervekre szükség van, ez tény. Az is tény, hogy sokszor túlméretesek, önös érdekből teszik magukat nyereségessé... Ezek sem ártatlan bárányok, bőven van bennük hiba.
De azért lehetetlenné sem kell őket tenni! Főleg nem a saját kárunkra.

Tisztelettel, Münci

Münci66 2014.12.03. 11:38:21

@Rudi Kató:
Möszjő Rudi Kató!

Hát... Megint sikerült neked.
A suzukis légkör valóban nem a legjobb. Javaslom, próbálj körülnézni más japán cégnél is, ahol megkövetelik a japán mentalitást. Nem igazán jön ki jól a magyar kedéllyel. Ezzel együtt elismerem, hogy egy nagy multi, ahol állandó a versenyhelyzet, nem olyan, mint egy átlagos családi cég, ahol csak családtagok dolgoznak :-(
Ami a béreket illeti: mondjuk a mercis bért vesd össze egy sufni műhely dolgozójának bérével. Meg vesd össze a munkakörülményeket is!
Főleg azok lázonganak az alacsony bérek miatt, akik jó munkások, jártak kint az anyacégnél. Látták, hogy az ő képességeikkel, az általuk elvégzett munkáért sokkal többet is lehet kapni. Németországban. Igazuk van. Harcolni kell az igazunkért, de ésszel.
A munkalassítás másik oka (a mercis esetet konkrétan nem ismerem), ha a lokális vezetők olyan rendszert akarnak a dolgozókra kényszeríteni, ami lehetetlenné teszi a céges előírások betartását. És a felelősséget a dolgozókra akarják tolni Az ilyeneknek a legfelsőbb vezetés igen gyorsan véget szokott vetni. Nem a dolgozók kárára.
A csányi birodalmat nem tartom tipikus külföldi tulajdonú multinak, nem is ismerem (bár Csányi úr bőven igénybe vette külhoni tanácsadók munkáját pl az OTP hálózat átalakításakor)
Munkaügyi ellenőrzést bizony tartanak a büdös multiknál is, nem is egyszer. Az is igaz, hogy nekik van külön emberük a munkavédelmi feladatokra, hatósággal való kommunikálásra. Azt elismerem, hogy a hatóságokat egy multi könnyebben tudja észérvekkel meggyőzni (tudod, gazdasági súly, szakember, aki ismeri a szabályokat is a témát is) Vesd össze a multik baleseti statisztikáit a kis cégekével. A multinál a "kis" baleseteket is be kell vallani, jegyzőkönyvezik őket. Ezzel nem azt mondom, hogy a multik tökéletesek! Vannak hibáik.
Azzal is mellé lőttél, hogy "...Nem kellene olyanhoz hozzá szólnod amiről halvány fogalmad sincs!..."
Tudod, most is egy multinál (gépgyártás) dolgozom. Több más multinál is megfordultam, mint bedolgozó, szakértő vagy vendég. ERP rendszerekkel, bér programokkal beléptető rendszerekkel foglalkozom. Van némi sejtésem a témáról.
Olyan multit még nem láttam, aki tömegeket (egy - egy ember lehetséges, elismerem) 4 órásra jelentene le, aztán zsebből fizetne. Erre könyvelési okból sincs lehetőségük. Ráadásul a nagy cégeknél kártyás beléptetés van, ebből bérszámfejtenek (a német cégeknél gyakorlatilag mind) Itt nehéz (bár nem lehetetlen!) megoldani a trükközést. Egyébként egy +1000 fős cégnél az első ellenőrzésnél kiderülne a bibi. Nálunk évente 1 -3 ellenőrzést tart a hivatal.
A kötelező KSH jelentésekről (dolgozói létszám, FEOR számok, munkarendek stb) Már ne is beszéljünk.
Szóval nekem van némi halovány segédfogalmam a témában. Nem a propagandát nyomatom.

Tisztelettel, Münci

Rudi Kató 2014.12.03. 13:56:30

Lököd a süket dumát amit a foxi-maxin beléd vertek! A mercit nem hazai 2sufni" cégekkel kell össze hasonlítani hanem a többi merci üzemmel, gyárral!
A csányi birodalmon belül elsősorban az otp-re gondoltam mivel teljes mértékben úgy kezeli mintha a sajátja lenne! Úgy gondolom elég multinak minősíthető különösen ha figyelembe veszed, hogy a Magyar tulajdoni hányad 5% körül mozog!
Biztosan minden helyen bedugtad füled, becsuktad szemed, hogy nem találkoztál a valósággal!
Na igen a multik az ilyen seggnyalókat szeretik akik gondolkodás nélkül végre hajtanak minden parancsot, nem számít hogy törvény ellenes!

Rudi Kató 2014.12.03. 14:05:09

@Münci66:
A bajok nálad vannak ugyanis az országban tudomásom szerint egyetlen centrum áruház volt! A bajok nálad vannak ugyanis te országos láncként írtad a korábbi hozzá szólásodban!
Vizsgáltasd ki magad, vagy vegyél magad mellé olyat aki érti is a Magyar nyelvet nem csak ir és olvas! A kettő között óriási különbség van ami a jelek szerint nálad problémákat okoz!

Rudi Kató 2014.12.03. 14:08:54

@Münci66:
Csak a mihez tartáshoz tájékoztatlak, hogy Magyarország nem egyenlő judapesttel!
Az általad felsorolt szemét lerakok közül a tescó van nagyobb számban vidéken is, de ők is csak a nagyobb településeken!
Alapvető értelmezési problémáid vannak miért ülsz gép elé?

Szűtté mamá? Szűjjé! 2014.12.03. 14:38:22

@Rudi Kató: Te utálsz engem? Illetve minket? Engem és még kiket? Kik a "titeket"?

És hát az a helyzet, hogy végignézve a kommentjeidet is egy narancsszoponc képe bontakozik ki. És nyilván egy korábbi pofa vagy új nicknévvel, ahogy az közismert.

És NEM, nincs igazad. Ez a dolog olyan, amibe egy kormánynak és pláne egy rácuppant mikropártnak nem kéne belepofáznia.

Münci66 2014.12.03. 14:58:08

@Rudi Kató:
Möszjő Rudi Kató!

Látod én megszólítalak, nem személyeskedek. Esetleg te is megpróbálkoznál valami konkrétumot írni? Bár a Centrum áruházak esetében nem volt sikered...
Foxi-maxira nem jártam. Úttörő és KISz tag voltam, de aztán kinőttem :-) A vitastílusod viszont ismerős...
A szememet nem csuktam be sehol, de tudom, hogy működik egy multi. Hogy kapcsolódik a beléptető rendszer nyilvántartása a bérszámfejtéshez, a bérszámfejtés a főkönyvi feladáshoz. A kontrolling hogyan hasolítja össze az ERP időadatait, a számfejtett órákat és a beléptető rendszer adatait. Van elképzelésem arról, milyen grimbusz van abból, ha ezek az adatok nem egyeznek a megengedett tűrésen belül. Tudom azt is, hogy azért lehet ezekkel trükközni, trükköznek is. Ezért írtam, hogy a multik sem angyalok. De ezen a téren kevesebb a lehetőségük. Máshol meg több.
Nem hiszem, hogy seggnyaló lennék. Tudod engem már többször tettek félre, mert volt megalapozott véleményem, amit képviselni is mertem. Sajna igazad van abban, hogy sok multi inkább csak végrehajtókat keres Mo.-n :-( Viszont általában idővel belátják, ha tévednek. (Sajna viszont néha én is tévedtem). Viszont azt állítani, hogy a hazai kis cégek a vezetővel (sokszor ő a tulajdonos is) szemben kritikus dolgozókat keresnek. Aki ilyet állít (te ezt nem írtad le, tévesen is értelmezhettem soraidat) az szerintem még nem találkozott a valósággal.
A mercis béreket azért hasonlítottam a magyar sufni műhelyhez, mert magyar - magyar. Egyébként a keméti merci gyár fizeti a dolgozói után a közterheket, ad számlát a vevőinek, szállítóinak. A számlák után fizet ÁFÁ-t.
Olyan sokat (mármint a teljes volumenhez képest. Ez abszolút értékben lehet sok!) pedig nem tud csalni. Ha máshol nem is bukna ki a csalás, pl az INTRASTAT jelentéseknél kibukna.
De hasonlítsuk a béreket máshoz. Egy no. beli merci munkás többet keres mint a magyar. Mondjuk a sufni cég alkalmazottja is többet keres ott, mint itt. Ez ellen harcolni kell, de ésszel. Ezt is írtam.
Viszont, ha munkahelyem példájánál maradok. Ugyanazért a mukáért kevesebbet kapunk, mint egy bajor, vagy egy svájci. De többet, mint az indonéz vagy a mexikói. Nem azt mondom, hogy ez igazságos, de ez van.
De már igen messze keveredtünk a nagy kereskedelmi láncoktól. Az eredeti témával kapcsolatban tudnál valami érdemlegeset mondani? Tudod, eladók munka órái, lehetőségek, költségek, egyebek. Például a Sparos dolgozók bére hogy arányul a kis boltok eladóinak béréhez? Fizetnek-e a kisboltok túlórát? Bevallják-e a dolgozó teljes jövedelmét?
Persze az iparral kapcsolatban is cserélhetünk még eszmét, de nem az volt az alaptéma!

Tisztelettel, Münci

Münci66 2014.12.03. 15:06:51

@Rudi Kató:
Möszjő Rudi Kató!

Ahol ülök, onnan kb 25 km-en belül van vagy 4 Tesco, 20 spar, 3 - 5 Aldi és Lidl, több Penny. 80.000 lakosnál nagyobb város nincs.
Nem Budapesten lakom. A fővárost Budapestnek hívják és nem judapestnek. Ezt egy nagy nemzetfi tudhatná.
Írtad: "...Alapvető értelmezési problémáid vannak miért ülsz gép elé? ..." Esetleg valami konkrétum, amit nem tudtam megérteni? Személyeskedés helyett, plíííííz!

Tisztelettel, Münci

Münci66 2014.12.03. 15:22:30

@Rudi Kató:
Möszjő Rudi Kató!

Most kevés időm van hülyeségekre, ezért csak röviden, a wikiről:
"...A Centrum Áruházak Magyarország egyik legnagyobb áruházlánca volt, a Skála mellett. Az áruházlánc évtizedeken keresztül árulta termékeit Magyarország nagyobb városaiban. A vállalat 1999-ben fuzionált a Skála Divatházzal... 1966-ban jött létre az Országos Áruházi Vállalat, amely 1967-ben vette fel a Centrum Áruházak nevet. A rendszerváltást követően a vállalatot privatizálni kezdték. 1991-ben az átszervezést követően a vállalat Centrum Áruházak Kft. néven működött, később részvénytársasági formát vett fel...."
Szerinted most ki nem érti, miről van szó, kinél van probléma?
Küldjek porral oltót? :-)))
Aki 45 évnél idősebb, annak van emléke a centrumról (államinak is neveztük, de a reklámjaiban Centrum Áruház néven szerepelt). Mert régen az volt a nagy áruház, ahol vehettél ruhát is, bútort is, gépet is, játékot is.
SzVSz te vagy hazudsz, vagy problémáid vannak az emlékezeteddel (ebben az esetben elnézést kérek) vagy pelyhes állú ifjonc propagandista vagy.

Viszont én is tévedtem, mea culpa! A sztenderdenél álló áruház eleinte még sima Állami áruház volt. Ez alakult át 1967-ben Centrum áruházzá. De vele szemben tényleg egy bizományi áruház állt. Mára már csak a helyük van meg :-(

Tisztelettel, Münci

Rudi Kató 2014.12.03. 15:55:08

@Münci66:
Ez érdekes mert soha nem találkoztam vidéken centrum áruházzal! Egyetlen bolt mióta nevezhető láncnak?
A skálát is csak egyet ismerek még a csermanek jankó építette a rabló demjánnak, ezen kivül skáláról sem tudok, hogy bárhol az országban lett volna!

Robinzon Kurzor 2014.12.03. 16:04:20

@vizipipa: "az az ember aki eddig vett napi 1 kg kenyeret (7 x 1 = 7) az vasárnapi zárva tartás esetén csak 6 kg-ot fog (6 x 1 = 6)"

Hiába szeretnéd nagyon belemagyarázni, én ezt nem mondtam, és amit mondtam, abból sem következik.

Azzal kellene vitába szállnod, amit leírtam.
És nem azzal, amivel helyette inkább szeretnéd.

Münci66 2014.12.03. 16:08:11

@Rudi Kató:
Möszjő Rudi Kató!

Már mindenki hazudik, a wiki is? Nem csak egy helyen volt Centrum. Skála is több volt (Skála Metró, a budai Skála központ, ma Allé, Skála Sztráda)
Ma van Centrum Miskolcon, Nyíregyen. Miskolcon régen is volt.
Ha nem találkoztál sehol Centrum Áruházzal, akkor 1990 előtt nem jártál vidéken, SzVSz, de tv-t sem néztél (akkor is voltak ám reklámok! Centrumos reklám is)
Most dolgoznom is kell,. feladom, ha nincs értelmes lényegi érved.

Tisztelettel, Münci
Feladom

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2014.12.03. 19:00:55

@Rezsicsökkentő Hapcibenő: nem érted amit mondtam?
ennyire ostoba vagy?

"emiatt ki se rúghatják a vasárnapi munkavégzés megtagadóját (ahogy a homokosokat se lehet"

szerinted ez b*zizás te analfabéta, mondd melyik putriban érettségiztél?

Szűtté mamá? Szűjjé! 2014.12.03. 22:02:07

@tesz-vesz: Javaslom kisfiam, hogy anyád mossa ki a pofádat szappannal, de alaposan ám!

Münci66 2014.12.04. 09:27:20

@Rudi Kató:
Möszjő Rudi Kató!

Centrum Áruház volt például: Szeged, Kecskemét, Miskolc, Tatabánya, Debrecen, Kispest, Eger, Pécs, Siófok városában is. Akkor Te ezekben sem jártál? Vagy csak nem nézelődtél? Esetleg olyan fiatal vagy, hogy ezekről már nem tudsz? Ez nem baj, csak akkor ne éreztesd, hogy tapasztalt vagy az élet dolgait illetően.
Skála napjainkban is vagy 18 helyen van az országban. 1990 előtt talán még több is volt.
Egy "elnézést kérek a sértegetésért, több dologban is tévedtem!" jól esett volna a részedről.
Így sajna sima hazudozósnak tűnsz :-(

Tisztelettel, Münci

Rudi Kató 2014.12.04. 14:52:07

@Münci66:
Ezer százalék, hogy Szegeden, Pécsen, Siófokon nem volt centrum. Kispest legjobb tudomásom szerint judapest városrésze, a Ferencváros után kifelé található!
Kevered a szezont a fazonnal, a Csemege kosárnak volt országos hálózata! Skála megint csak nem volt jellemző az országra, a bolsevizmus vége felé csatlakozott az áfészhez tehát nem skála volt! A Coop nevet már a csillagszaporítás után vették fel.

Münci66 2014.12.04. 17:54:00

@Rudi Kató:
Möszjő Rudi Kató!

Ismétlem, a magyar főváros neve Budapest! Abban igazad van, hogy Kispest Bp része, nem volt helyes a felsorolásom.
Szerintem meg volt. Persze én is tévedhetek egy - egy helyet illetően. 20 -30 év nagy idő! Például majdnem írtam Győrt is, pedig az Arrabona a Skála lánc tag ja volt. Ettől függetlenül az én állításom az igaz. A Centrum Áruházak egy országos lánc volt. Nem igaz az az állításod, hogy vidéken csak egy áruház volt, tehát a Centrum nem is volt lánc.
Abban is hazudtál, hogy csak egy skála volt az országban. Abban is hazudsz, hogy a Coop nevet 1990 után vette fel. Ha éltél volna akkor (vagy nem védenéd feleslegesen a mundért) emlékeznél a Skála kópé reklámfigurára. Valamikor 1980 körül jelent meg a tévében (1-2 év eltérés lehet) Az ő dala volt: "Én vagyok a skála kópé/rekámom a skála coopé/szívem mindig a vásárlóké" illetve: "bemegyek, kijövök/de milyen jól kijövök/ha bemegyek"
Idézet a wikiről: "...A Skála-Coop Közös Vállalat 1979-ben alakult az ÁFÉSZ-ek közös tulajdonában levő Skála Nagyáruház és a Szöváru Nagykereskedelmi Vállalat egyesülésével....Évtizedeken keresztül egyet jelentett a széles választékkal, ami különösen a hiánygazdaságban volt kiemelkedő teljesítmény. Mint jelenség az egész magyar kiskereskedelem irányát meghatározta. Fénykorában szinte minden nagyvárosban jelen volt. Képi reklámfigurája, a Skála Kópé nemzedékek kedvencévé vált, reklámszlogenjei széles körben voltak ismertek..." Tudom, hogy a wiki nem feltétlenül abszolut pontos, de azért nagyjából igazat szokott írni.
A Csemegének valóban volt országos hálózata, ezt nem is vitattam. Azt sem vitatom, hogy Centrum és Skála jóval kevesebb volt, mint csemege. Ma is kevesebb pláza van, mint CBA, ez logikus.
Ha már vitatkozol, legalább használd a netet! Akkor nem írsz ordas tévedéseket.

Tisztelettel, Münci

csillagkúll · www.:madeinfidesz.eu 2014.12.05. 08:47:40

@hacsaturján: hallja, aszt én sem modthatam volna tárgyilagossabban: vasánap a vásárnapja vagy makszimum a szekszizmusé, hello

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2014.12.05. 22:55:33

@Rezsicsökkentő Hapcibenő: de remélem azért már érted mit írtam, az a lényeg
süti beállítások módosítása