A történelem kapujában − Mandiner jövőváró VIII.
2014. április 13. írta: kovacspe

A történelem kapujában − Mandiner jövőváró VIII.

alagut_kapu_1.jpg

A Mandiner az elmúlt napokban különböző irányultságú véleményformálók cikkeit közölte az elmúlt négy év értékeléséről. A választás után rátérünk a következő, 2014-2018-as ciklusra: egy új cikksorozatban a Mandiner szerzői, bloggerei mondják el, mire számítanak, mit várnak, mit várnak el a következő évektől a magyar politikában.

*

Könnyen lehet, hogy történelmi léptékű hibát követett el a magyar baloldal az elmúlt ciklusban, mely hiba akár évtizedekre is meghatározhatja a magyar belpolitikai életet. A 2010-es pofon után ugyanis a kezdeti ígéretes és lendületes megújulási kezdeményezéseket, a sokk után felbukkanó, helyenként fiatalos, modern kezdeményezéseket villámgyorsan beszippantotta a begyöpösödött pártstruktúra. Eközben a részben a választási rendszerből is következő összefogási kényszert a társadalom számára mára tökéletesen hiteltelen régi arcok vezényelték le. Ráadásul a külső szemlélődőnek olyan nyilvánvaló és nyilvános koncosztozkodással, amelynek gyomorforgató voltát vasárnap újabb méretes kiütéssel honorálta a magyar lakosság.

Merthogy ez is protestszavazás volt, ahogy a rendszerváltozás óta bármelyik. A választók egy jelentős része nem valami mellé, hanem valami ellen tette le a voksát. Az egyedi az, hogy ezúttal nem a kormányt, hanem töketlen balos ellenzékét ítélték ismételten és 2010-nél is keményebb arculcsapással méltatlannak a hatalomra. A hiteltelen személyek mellé ráadásul ezerszer elpuffogtatott panelek társultak − valahogy úgy járva, mint az egyszeri juhász, aki addig kiáltott farkast, amíg megunták az emberek; és amikor valóban megjött, már nem siettek segíteni. Ma a magyarok többsége nem vevő az elvont értelmiségi vitákra, a permanens demokrácia-megmentői szerepre.

Ami nem is csoda. Valódi, mindennapos létproblémákkal küszködik a társadalom túlnyomó része, a krumplilopásoktól kezdve a kifizetetlenül tornyosuló csekkeken át a fejük fölött lebegő lakásvesztésig. Gyakorlati problémákra keresnek gyakorlati megoldást, akár kevesebb szabadság árán is.

És ez az, amit még ma sem ért meg a balliberális értelmiség jó része. Sértődött írások sora jelenik meg a választás után, a népre, a valóban nem kicsit bedarált médiára és választási rendszerre mutogatva. Márpedig valódi megújulási készség hiányában és a régi arcok parlamentbe küldésével tárcán kínálják Orbán Viktornak a történelmi lehetőséget a rendszer konszolidálására.

Amely rendszer koránt sem élvezi a társadalom feltétel nélküli bizalmát, bármit is hozott ki a választás. A kormányzat sok olyan szereplőn és társadalmi csoporton áttaposott, amely ma vesztesnek érzi magát. A jobboldali értelmiség szemét is jól láthatóan csípik a trafik-, a föld-, a kulturális és a közbeszerzési anomáliák, miközben támogathatónak vélik a határon túli magyarságpolitikát vagy a családtámogatási rendszert. Egyrészt-másrészt hezitáltak sokan még vasárnap is. A megosztott szavazat létező alternatívaként lebegett a tábor egy részénél.

De az orbáni „egy a zászló- kommunikáció” végül mindezen ellentmondásokkal is maga mellé tudta állítani a választókat. Mert a Fidesz kilencvenes évekbeli, a beomlott jobboldalra történő benyomulása és az elveszített 2002-es választás után újabb komoly fordulatot hajtott végre Orbán Viktor. Ráérzett, hogy a magyar társadalom a kenyér vagy cirkusz felvetésre habozás nélkül igent mond a kenyérre. A kevesebb szabadságra is, bár fintorogva, de rábólint, ha a mérleg másik oldalán a létbiztonság érzetét, a segítő állam képzetét találják, különösen a rendszerváltás óta térdre kényszerülő, elszegényedő vidékeken. Orbán permanens forradalmi rendszere ma már se nem jobb-, se nem baloldali, hanem a magyar történelmi hagyományoknak tökéletesen megfelelő gondoskodó állam és gondoskodó, egységes párt újjászületése. Amely persze nem a nyugati értelemben vett demokrácia, de nem is keleti despotizmus. Hanem egy kelet-európai, korlátozott és irányított társadalmi struktúra, ami az elmúlt évszázadokban gyakran létezett mifelénk.

A jelek szerint hajlandó ezt az árat megfizetni a magyar társadalom a lassú gyarapodásért és a nemzeti önérzetért cserébe. Amelyek persze egyelőre csak ígéretek, ám Orbán a vasárnapi választással, az elutasított baloldallal óriási esélyt kapott, hogy újabb négy év alatt komoly ellenzék nélkül próbálja mindezt valóra váltani.

Ha szerencséje van, pont egy olyan szakaszban fog ez történni, amikor a világgazdaság elkezd kimászni az évszázad legnagyobb válságából, ami a piaci élénküléssel magával húzhatja az exportorientált gazdaságunkat is. Ha nem baltázzák el, akkor a keleti nyitás hozadékaként megnyílhatnak a régi piacok a magyar mezőgazdaság előtt. Ha Orbán az övéi között is szép számmal jelen lévő és a társadalmat megütköztető idiótákat és ügyeskedőket háttérbe szorítja, ha a valódi problémákra végre valódi és nem kultúrharcos válaszokat ad; akkor nem csak a történelmi esélyt elszalasztó baloldalt, hanem a zavaros, járhatatlan megoldásokat kínáló Jobbikot is hosszú időre margóra szoríthatja.

Ehhez azonban az kell, hogy a következő négy évben véget érjen a permanens forradalom, hogy elkezdődjön végre a párbeszéd az árkok fölött, hogy a többség ne tarolja le a kisebbséget.

A forradalomnak most már Orbán Viktor fejében kell lezajlania. Történelmi esélyt kapott, hogy ne csak számszakilag avagy időtartam tekintetében érje utol a szintén háromszor kormányt alakító Wekerle Sándort és a kormányfői rekorder Tisza Kálmánt, hanem be is lépjen rendszerével a történelem kapuján. Kérdés, hogy képes lesz-e kinyújtani békejobbját a társadalom felé és korlátozni önmagát és rendszerét. Most válik el, hogy több-e egy tehetséges, pragmatikus, jól számító politikusnál.

A társadalom megadta neki élete lehetőségét. Ha nem él vele, a következő nagy saller rá és Magyarországra vár 2018-ban, mert a kapuk előtt már mások is állnak.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr755999841

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

unionista (törölt) 2014.04.13. 09:25:49

de miért pont 18-ban? mert, hogy négy éves ciklusok vannak? ugyan már. ezekben nem gondolkodik már senki. évek vannak és évtizedek. orbán megbukhat 15-ben, vagy 16-ban, bármikor. és persze élete végéig is maradhat miniszterelnök. sőt lehet ő az örökös kormányzó a király nélküli királyságban. az is lehet, hogy a halála után vajda nélküli vajdaság leszünk. a korona, a jogar, az országalma, a koronázási kard, a kereszt és a palást helyébe lép az öltöny, a gumicsizma, a kapca és a hátizsák.

Steve the Great 2014.04.13. 10:24:42

"Ehhez azonban az kell, hogy a következő négy évben véget érjen a permanens forradalom, hogy elkezdődjön végre a párbeszéd az árkok fölött, hogy a többség ne tarolja le a kisebbséget."

És te ennek látod jelét akár csak az elmúlt egy héten is? A Szabadság téri hiszti kapcsán tán Rétvári erőszakos utcai megmozdulásokról beszélt, Kishantos kapcsán a vonatkozó államtitkár azt a nagyszerűt nyilatkozta, hogy a választók véleményt mondtak a szavazófülkékben a kérdésről.

Scarlet Crusade 2014.04.13. 10:54:26

Az egyik legpontosabb elemzes ami valaha itt elhangzott.
Tenyleg protest-szavazas volt, a Fidesz 18-ban a Jobbik-LMP komboval fog versenyezni, ti. meg egy ilyan eselyt nem kap ha igy folytatja. Itt az ido szepen hatterbe szoritani az agressziv es nyegle fidesz politikusokat ( vagy szamuzni Brusszelbe- aka politikus-temeto).
Sok tarsadalmi csoport megsertese utan itt az ido, hogy apro lepesekkel is, de kialakuljon az elkoptatott nemzeti minimum.
Am ehhez az kell, hogy az un baloldal tanuljon a folyamatos pofonokbol es kinaljon realis alternativat.
A nacikrol szolo obegatas-demokracia-koztarsasag szentharomsag nem tud versenyre kelni a videk leszakadasaval-mindennapi megalaztatassal a hivatalok-rendorok-toketlen birosagok, valamint az orjongo cigany-hordak jelentette veszellyel.
Kaptal tolem is egy protest-szavazatot Viktor, de ha nem valtoztatsz akkor mesz a levesbe.
Hajra Magyarorszag, hajra magyarok!

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2014.04.13. 13:47:57

Nem csak az elmúlt huszon év baloldali arcai váltak végletesen hiteltelenné, hanem maga a liberálbolsevizmus. Az orbánizmusra voksukat leadó fideszszavazók többrége (gondolom) a kisebbik rosszra szavazott; a geci tolvaj fidesznyikekben még mindig kisebb veszélyt látnak, mint a végletesen korrupt és hazug posztomm liberálbolseviki söpredékben. Az elmúlt huszonegynehány év szoclib (liberálbolseviki) hatalomgyakorlás a magyar (szavazni hajlandó) választópolgárok többségének (45+20%) szemében nemzetgyilkos periódus volt; a ballib arcok és szoclib (liberálbolseviki) ideológiájuk-politikájuk számukra konkrétan olyasvalakik-olyasvalamik, akik-amik az ő és övéi életére törnek.

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2014.04.13. 14:23:45

"A társadalom megadta neki élete lehetőségét"? Nem. Orbánnak még 2010-ben adtuk meg az élete lehetőségét. A mostani Fidesz-győzelemre őszinte pillanatában ő maga is mondta, hogy nem tudja, megérdemelték-e. Segítek: nem érdemelték meg. Ezt most már utólag kell kiérdemelni. "Earn this", mondaná Miller százados. :)

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2014.04.13. 14:45:46

A választók egy jelentős része nem valami mellé, hanem valami ellen tette le a voksát."

hát remélem így volt, de akkor is mérhetetlenül ostobán döntött

"Ma a magyarok többsége nem vevő az elvont értelmiségi vitákra, a permanens demokrácia-megmentői szerepre."

milyen demokrata az aki egy egymilliós pártot nem hív meg soha a választási műsorába? hülyeségeket beszélnek? győzzék le vitában élőben.
de ne pofázzanak nekem ezek az ócska árulókommunisták és ávósok szdsz-es fattyai demokráciáról

ez nem permanens, hanem pszeudo, propaganda demokrata szerep.

" elkezdődjön végre a párbeszéd az árkok fölött, hogy a többség ne tarolja le a kisebbséget."

hát a kisebbség tarol le minket, és az árkok betemetése csak az interneten lehetséges, mert a hatalomnak nem érdeke ez. látszik a gumicsont-felesleges vitánál is. nem érdeke, osszuk meg és uralkodjunk, mondta a "majdnem beszervezett" orbánnak az egyik szürkeeminenciás elvtárs, talán pont csányi volt az. vagy szűrös mátyás. vagy pozsgai et.

"hanem be is lépjen rendszerével a történelem kapuján"

hát rákosi is belépett a történelem kapuján meg kádár is, most komolyan, eddig ti mi a fenét csináltatok?
egy ócska primitív embernek szurkoltok, eddig nem olvastatok híreket? védhetetlen a nav, föld, trafik, elszámoltatás hiánya.

VÉDHETETLEN és itt olvasom újra és újra az ostobácska cikkeket, hogy orbán most majd megmutatja, legendás államférfi lehet.
egy majom komcsigyerektől ti miért vártok mást mit ugyanezt a korrupt primkó hazudozást? csak arra képes hogy horngyula temetésén parolázzon, meg szalutáljon az imf-nek.
nem akar ő nyilvános vitákat, a közbeszéd megtisztítását.
nem akar ő lusztrációt,
kkbk.blog.hu/2014/02/18/orban_viktor_fejben_elszamoltat

csak a biszku-film után elszabadult vmi, ezért kénytelenek porpagandát csinálni biszkuból
de addig eszükbe se jutott! pedig eddig is volt nekik egy poltpéterük, aki eddig is mszp-sekkel, mszmp-sekkel vadászgatott, ahogy az apja.

már éltek volna a lehetőséggel, de eddig se csináltak semmit, nehogy már a moszkva tér átnevezését hívjuk lusztrációnak...

ébresztő rongyemberek! ne legyetek már ilyen mulyák.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2014.04.13. 14:48:22

- látszik a gumicsont-felesleges vitánál is a német megszállási szobornál.

nem akar ő nyilvános vitákat, a közbeszéd megtisztítását.
nem akar ő lusztrációt,

nem akar a fidesz egészséges társadalmat!

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2014.04.13. 15:06:07

@Scarlet Crusade: Itt az ido szepen hatterbe szoritani az agressziv es nyegle fidesz politikusokat "

ITT AZ IDŐ!

▒█▀▀█ ▒█▀▀▀█ ░█▀▀█ ▒█░▄▀___░█▀▀█
▒█░░░ ░▀▀▀▄▄ ▒█▄▄█ ▒█▀▄░___▒█▄▄█
▒█▄▄█ ▒█▄▄▄█ ▒█░▒█ ▒█░▒█___▒█░▒█

▒█▀▀▀ ▀█▀ ▒█▀▀▄ ▒█▀▀▀ ▒█▀▀▀█ ▒█▀▀▀█ █
▒█▀▀▀ ▒█░ ▒█░▒█ ▒█▀▀▀ ░▀▀▀▄▄ ░▄▄▄▀▀ ▀
▒█░░░ ▄█▄ ▒█▄▄▀ ▒█▄▄▄ ▒█▄▄▄█ ▒█▄▄▄█ ▄

kiadtuk a jelszót! előre elvtársak!

mit szólsz a fidesz eddig botrányaihoz amúgy? olvastál róluk?

tevevanegypupu 2014.04.13. 15:32:03

@bbjnick:

A Jobbik nem fog tudni kormányt alakítani soha, amig ennyire nacionalizmus ellenes közvéleményt sikerült kialakítani Európában..Europában nem lehet verni a négereket..:)

Scarlet Crusade 2014.04.13. 17:16:22

@tesz-vesz: Igen olvastam rola; ezert irtam amit irtam.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2014.04.13. 17:23:18

@Scarlet Crusade: és mi a véleményed pl a NAV-botrányról?

ugye te elhiszed, hogy azért nem mentek el a fideszesek, mert a bizottságok eddig még soha nem oldottak meg semmit?
de akkor szerinted az se baj, ha egy képviselő nem megy be a parlamentbe vitázni, mert az ilyen vitákon úgyse dőlt még el soha semmi.
egyetértesz abban, hogy nem is kellett volna felvenni ezen navos bizottságban a fideszeseknek felvenni a fizetést, mert el se mentek a munkahelyőkre?

te elhiszed, hogy amikor be akarták szervezni orbánt , de a beszerveztéstől elálltak? ugye szerinted azért álltak el, mert nem bírtak orbánnal, olyan nagy ellenzéki figura volt, hogy képtelenség lett volna betörnie őt a titkosszolgálatoknak? ugye te ezt gondolod?

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2014.04.13. 17:24:54

@Scarlet Crusade: hopp ez nem lett magyar, de azért érthető remélem

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2014.04.13. 17:55:51

@tevevanegypupu:

A Jobbik többszörösen hendikeppes még az európai nemzetiradikálisokhoz képest is:

--- magyar; márpedig a Nyugat nem szereti, ha a perifériáról, a volt posztszoc. országokból be mer valaki szólogatni

--- anticionista; márpedig Nyugaton muszlimellenes lehet valaki, de anticionista nem (a nyugati nemzetiradikálisok igen jó viszonyt ápolnak a cionistákkal --- összeköti őket a muszlimellenesség)

--- az oroszok (is) tolják (támogatják); márpedig az Nyugaton főbűnnek számít, ha valaki az oroszokkal haverkodik

Biztos van több is, de hirtelenjében most csak ennyi jutott eszembe:-)

tevevanegypupu 2014.04.13. 18:18:09

@bbjnick:

Persze hogy van, Európa népei kezdenek rájönni, hogy az internacionalizmus nem megfelelő a nyugodt, kényelmes, biztonságos életmódhoz..Tör előre az, amit ők szélsőjobbnak neveznek, pedig ezek a pártok szimplán csak néven nevezik a dolgokat, úgy ahogy történnek..és ha nem lesz változás, és ha a konzervetívok vagy szocialisták addig semmit nem tesznek, csak a nacionalista pártokat szidják, és nem látják be, hogy vannak olyan területek amiket a nacionalisták jól látnak, akkor Európa nem fogja megúszni nagyobb zűr nélkül. És ezt nem a nacionalista pártok okozzák majd..

Bell & Sebastian 2014.04.13. 18:49:08

Az tetszett, amikor Orbán a mínusz egyedik percben a devizásokra tette a hangsúlyt, a plusz egyedikben meg év végére tolták, de ezt már a szócsövével mondatta ki.

Egyszer volt, hol nem volt egy drága beosztottam, aki akkurátusan sózott, aprólékos türelemmel és precizitással terítette a sót mindenre, zsíros kenyérre, főtt tojásra vagy szalmakrumplira, neki mindegy volt.
Ilyenkor minden mozdulat megfagyott, hang megszegett, figyeltük, hogyan sóz és gyilkos indulatok villóztak mindenki szemében, volt aki már azt fontolgatta, megöli és feleteti a disznókkal.

Az egész lényét-karakterét beleadta abba a sózásba, sokat morfondíroztunk rajta, honnan-é a gyerek, ha folyton elalszik a csecsen, mialatt akkurátusan molyol a niñán.

Én úgy tudom, hogy a bankok egyszer már felajánlották a folyósítás árfolyamán törlesztést. Ha ez igaz, akkor nem is értem, mit kell ezen ennyit tökörészni?

A Vezénylő Tábornok Úr is kiválóan sóz. De mi figyelünk, hová offcsórja majd el ennek a harácsát is.

Van ugye a magas politika = közerkölcsök és van a magánbűnök = sózás.

Szétbasznám a fejükön a kőtáblákat, oszt beszélgessünk el róla, mi jár a lótolvajnak?

Bell & Sebastian 2014.04.13. 18:50:15

@bbjnick: Innen szép nyerni, nem gondolja? :)

Alfőmérnök 2014.04.13. 19:37:54

@tevevanegypupu: Maga szerint a konzervatívok nem lehetnek nacionalisták?

tevevanegypupu 2014.04.13. 19:41:13

@Alfőmérnök:

A konzervatívok bizonyos szempontból inkább kozmopoliták. És semmit nem visznek túlzásba. Manapság nem nagyon vannak nálunk konzervatívok.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2014.04.13. 20:12:43

@Alfőmérnök: te olvasod a kommentjeit?
minek amúgy? én már pár éve csak átugrom őket
csak ha nem vagyok elég óvatos, akkor olvasok bele

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2014.04.13. 20:15:55

@tevevanegypupu: A konzervatívok bizonyos szempontból inkább kozmopoliták."

neem. a MAJMOK! azok kozmopoliták, de azok tényleg nem visznek túlzásba semmit, nem is mondanak semmit, nem is csinálnak semmit

Manapság nem nagyon vannak nálunk konzervatívok, csak majmok, ja, ebben egyetértek, olyan majmok, akik elhiszik két viktor-viktorozás között, hogy aki eddig semmit nem csinált, az most majd fog, mer izé, azóta kisütött a nap.

tevevanegypupu 2014.04.13. 20:47:36

@tesz-vesz:

Nem Orbánról van ám egyedül szó, ha konzervativizmusról beszélünk. Általánosságban..

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2014.04.13. 20:54:26

"Könnyen lehet, hogy történelmi léptékű hibát követett el a magyar baloldal az elmúlt ciklusban, mely hiba akár évtizedekre is meghatározhatja a magyar belpolitikai életet. "

15-20 évre kapta meg a Fidesz a főhatalmat a globálbirodalomtól.

tirpakbokretas-migrations.blogspot.nl/2014/04/eljen-kiraly.html

na4 2014.04.13. 21:57:51

A sötét, vörös komcsik csak azt kapták, amit megérdemeltek.

cellimega 2014.04.13. 23:00:11

Szerintem alapvető tévedésen alapul a cikk: hogy Orbán az egységes pártot alapítaná meg, mint Bethlen 1922-ben. Épp' ellenkezőleg, Orbán ebben az értelemben forradalmár, populista (ahogy ő mondja, plebejus): Mo-on a status quo pártja az MSZP és a néhai SZDSZ. A vezető gazdasági, társadalmi, kulturális pozíciókat vörösök, a régi polgári középosztály leszármazottai (szadisok), valamint nagy néha a régi úri középosztály leszármazottai (mdf) birtokolják. Igen jól látszik ez a facebookos hozzászólásokon, ahol a fideszes ismerőseim a legritkábban mernek hozzászólni nyíltan.
A dualizmus alatt a magas cenzussal, Bethlen alatt a nyílt szavazás visszaállításával zárták ki a társadalom többségét, a parasztokat a hatalomból.
Szerintem az 1100 éves magyar történelem folyamán a fidesz az első párt, amely a nép érdekeit követve kormányoz.
Ezt rajtam kívül sok dzsentriszármazék is felismerte; talán ezzel magyarázható, hogy Budán most visszaesett a fidesz.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2014.04.13. 23:10:51

@cellimega:
"A vezető gazdasági, társadalmi, kulturális pozíciókat vörösök, a régi polgári középosztály leszármazottai (szadisok), valamint nagy néha a régi úri középosztály leszármazottai (mdf) birtokolják."

tirpakbokretas-migrations.blogspot.nl/2013/08/valasztas-10.html
"2014-ben tehát mindenkinek a következő döntést kell meghoznia. Idegen érdekeket szolgáló idegenszívű vagy, esetleg labanc főnemes? Ez esetben szavazz Viktor, a Vezér ellen. Utána egyből ki is szoríthatod magad az országból, a nemzetnek nincs szüksége rád. Magyar vagy? Esetleg nem vagy magyar, hanem szkíta, hun vagy párthus, aki azonban szakrális kapcsolatban van a magyarsággal? Vagy esetleg ezek egyike se vagy, de hiszel akármilyen szakralitásban, legyen az keresztény vagy másmilyen szakralitás? Ekkor Viktor a te embered, ne is húzd máshová a keresztet, csakis a Viktorpárt neve mellé!"

Holle anyó 2014.04.13. 23:58:03

@bbjnick: Ez a "liberálbolseviki" kifejezés nagyon magtetszett neked. Kötőszóként használod?

Bell & Sebastian 2014.04.14. 00:00:47

@Holle anyó: Nem, főnévként rázza rá cihából az áldást.

unionista (törölt) 2014.04.14. 01:15:24

@cellimega:
a nép érdekeit követve szántják be a fijjuk a mintagazdaságok. ne őrülj már meg teljesen. "nép nevében" és a "nép érdekében" nem ugyanaz. orbán a cigány kultúrát (a számok mellőzését, a nagyotmondást, a tanulság nélküli meséket, a hízelgést, az összefogást valaki ellen, stb.) adja elő úgy, hogy az autentikus magyar. azt, hogy a koszos rózsaszín kanapéra kiül a nagycsalád. a szalonnázós, disznóvágós, gumicsizmás, pálinkázós kultúrát. amivel semmi probléma nincs egyébként. de ez nem a magyar, hanem a cigány kultúra. és ha ezt végre először a nép érdekében valónak képzeled, akkor benned is van egy vonó. ami nem probléma. de persze az is lehet, hogy téged is csak átvertek, mint ahogyan a mandarin srácokat. akik valószínűleg sose voltak disznóvágáson. könyvekből ismerik a hagyományt. csak nem szabad azt mondani, hogy orbán cigány. mert állítólag, akkor a kiszsidókat belelövik a dunába.

Pelso.. 2014.04.14. 06:20:43

@cellimega: "A vezető ..... pozíciókat vörösök, a régi polgári középosztály leszármazottai (szadisok), valamint nagy néha a régi úri középosztály leszármazottai (mdf) birtokolják."
Tekintettel arra, ez még jól látszik facebookos hozzászólásokon is, harcolni kell ellenük, az utolsó osztályvezető helyettesig, ez ám a népérdek...:)

midnight coder 2014.04.14. 06:49:46

Tökéletesen egyetértek a posttal. Annyit még hozzá lehet tenni a dologhoz, hogy bár a baloldal folyamatosan visított hogy így a média, úgy a média, valójában tökéleresen eljutott az üzenete a választókhoz. Az más kérdés, hogy az amit üzent szart se érdekelt. Alapvetően négy dologról szólt a kommunikációjuk:
1. Mennyit lop a FIDESZ
2. Jaj, a demokrácia
3. Paks
4. Egykulcsos adó, rájátszva a magyar proli irigységére

Na, ez nem jött be. De nem azért, mert nem volt elég médiafelület ennek a bemutatására, hanem mert a szart sem érdekelte. 3 MSZP-s ciklus után itt már senkinek nincs olyan illúziója, hogy az ellenoldal hatalomra kerülve majd kevesebbet lop. A demokráciát pedig kb. leszarja a magyar, miután látta hogy mennyire nem akadályozta meg az ország szétlopását, és mennyire csak jogszolgáltatás létezik igazságszolgáltatás helyett. Paksot meg még az MSZP kezdte el, így elég hiteltelen részükről ellene kampányolni. Az egykulcsosról pedig minden értelmes ember belátja, hogy leginkább azt a réteget tartja itthon, aki amúgy tömegesen hagyja el az országot: a jól képzett, nyelveket beszélő polgárokét. Na most, ha ezek kivándorolnak, akkor a proletárnak sem lesz mit ennie. És úgy látszik, hogy ezt belátta az istenadta nép.

És tegyük hozzá - azt szerintem még baloldalon sem gondolhatta komolyan senki, hogy ez a bolhacirkusz valaha kormányképes lesz.

Egyébként pedig ez most valóban egy történelmi lehetőség: végre talán eltűnik a volt állampárt jogutódja, az ország egyszer és mindenkorra végre megszabadulhat az MSZP-től. Ez valóban hatalmas nyereség lenne mindenkinek, kivéve persze aki belőlük él.

PomberMaci 2014.04.14. 07:25:44

Imádom ezeket a ballibverális "elemzőket" mint a cikk írója is.

Ezeknek az Mszp veresége 2010-ben kezdődött és még mindig nem értenek semmit. Az Mszp veresége és a helyére (a történelem szemétdombjára) kerülése 2002-ben kezdődött, amikor Mr.Alkohol (Horn Gyugyuka) 19.000 júdáspénzen megvette a nyuggerek szavazatát. Utána a régióban legjobban teljesítő gazdaságunkat lenullázták, (2009-ben mínusz 9%-os visszaesés volt!!!) s az ország adósságállományát majdnem megháromszorozták (8.000 milliárd forintról 21.000 milliárdra) úgy, hogy gazdasági eredménye nem volt, azaz nem értelmes beruházásra ment el hanem elfüstölték.

Anselmo 2014.04.14. 08:51:55

Sokmindenben nem értek egyet. A kormányra nem tiltakozásból szavaztak, hanem aki a Fideszt választotta, az tényleg a Fideszt akarta. Protestszavazás a Jobbikra volt, illetve a baloldaliak tiltakozásból inkább nem mentek el szavaznim semmint az Összefogásra X-eljenek.

"Ráérzett, hogy a magyar társadalom a kenyér vagy cirkusz felvetésre habozás nélkül igent mond a kenyérre."

Ez azt jelenti, kevésbé lettünk radikálisak, ami jó.

"A kevesebb szabadságra is, bár fintorogva, de rábólint"

Nem látom, miben csökkent volna a szabadságom. Szabadon nyilvánítok véleményt, arra szavazok akire akarok, stb... ja, hogy a kétharmaddal eltávolítottak néhány "féket és ellensúlyt", vagyis ballib pártkatonákat jobboldali pártkatonákra cseréltek? de legalább nem lövetnek tömegbe, mint a demokraták.

Netuddki. 2014.04.14. 08:54:03

Nemigaz bammeg, hogy 1 héttel a választások után is még az orbánváltó összefosást rugdalod!

1. Amit az orbán és bandája művelt az elmúlt4évben azért nem 2/3 hanem egyenesen 10 év letöltendő jár. Járna, ha a zemberek nem lennének ennyire böszmék.

2. Az összefosás egyértelműen arra játszott, hogy az mszp pár vezetője és pár róluk leszakadt párt vezetője bekerüljön a parlamentbe. Kipipálva. Lehetőleg minél kisebb felelősséggel. A 2/3-ból kifolyólag ez is kipipálva. Szóval annyira mégsem akarták leváltani az orbánt.

3. Újra csak egyértelművé vált, hogy itt összejátszik az összes nagyobb párt. Nekik a vezetőik és a haveri körük az igazi nyertesek és az adófizetők az igazi vesztesek.

Helyes Írás 2014.04.14. 09:20:43

Nagyon aranyos idealista véleményekkel indítja a következő négy évet a Mandiner által felkért szerzők többsége. Négy év sok idő, bármi lehet még, de egyelőre két dolog látszik. Egyfelől a kormányoldalon a kétharmadból azt a következtetést vonták le, hogy minden rendben volt az elmúlt négy évben, s aligha jut el hozzájuk az a valósághoz alighanem közelebb álló feltevés, hogy a szavazóik jelentős része komoly fenntartások ellenére, alternatíva hiányában szavazott rájuk ismét. Másfelől a vesztes ballib blogértelmiség és az elbukott politikusok elképesztő arroganciával, káromkodva, köpködve és vészjósolva reagálták le a vereséget, nyoma sincs elemzésnek és megújulási készségnek. Ha így is folytatják a politikai szereplők, akkor sikeres gazdaságpolitika esetén valóban bebetonozódik a Fidesz, sikertelen gazdaságpolitika esetén viszont vagy a Jobbik következik, vagy jobb esetben új középerő jelenik meg a színen, akár a Fideszről való leválással is. Nem ártana tehát a jövőben a gazdaságstratégiai lehetőségeket és gazdaságpolitikai alternatívákat az eddigieknél sokkal alaposabban körüljárni és megvitatni.

Tündér_Lala 2014.04.14. 09:34:31

@bbjnick: Ez esetben tökéletesen egyet értünk.

A fidesz most is proteszt szavazatokkal nyert (természetesen).

Először is a ballib kormányzásképelen. Másrészt legelsősorban az eddigi teljesítményük Katasztrofát idézett elő mind gazdasági, mind társadalom politikai szempontból. A lopás és korrupciós szempontból túlléptek egy határt, amikoris a rájuk bízott közvagyonnal kizárólag saját érdekeik szerint bántak és ezt még hangpztatták is, ("Azt csinálok az önkormányzat vagyonával amit akarok") és alsóközépvezetői szinten is 100 milliókkal könnyítették meg a kasszát. (Muhaha a fékek és ellensúlyok semmit sem számítottak)

Ehhez képest a fidesz esetében legalább a meghirdetett célok többsége jó. A gyakorlati megvalósítás ugyan lehetett volna jobb is, de azért ne felejtsük el azt a romhalmazt, ahonnan idultunk és a rontó erők ténykedését sem. Ellenszél az EU-ban, az itthoni elevileg még baráti sajtóban is (mandi ugye ?) és az érdekérvényesítéssel szemben nyilvánvalóan ellenérdekelt külföldi és hazai kollaboránsok részéről, akiknak csak és kizárólag a saját zsebük számit, a tömeg érdeke semmit nem jelent.

A társadalom politikában is történtek pozitív lépések. Sokan sokan nem találják elégségesnek, de hosszútávon reménykeltőek lehetnek. (Demográfia, lumpen rétegek zárkóztatása, a társadalom alapjainak megbecsülésének javítása (munka, közösséghez való viszony, stb.) a katasztrofális leromlás után.

Lopás, korrupció ügye. Minden hatalom lop és korrumpál. A nagyon híres nyugatiak is, botrány botrányt követ (ami véletlenül kiderül). További visszaszorítása persze kivánatos lenne, de nagyon nem egyszerű feladat, mert az emberi kapzsiság csak nehezen fékentartható. (Mindenki meg van róla győződve, hogy neki több jár.) Azt gondolom, hogy ha a közösség érdeke (kívánatos az volna ha az első helyen lenne) legalább megjelenik egyéb érdekek mellett, az már előrelépés.

A munka mennyisége elismerésre méltó és annak az első erdményei már látszanak (bár elsősorban egyelőre csak a macroszámokban) és ez igéretesnek itéltetett. Ha az emberek tömegeinek sikerül az erőfeszítések nyomán munkát biztosítani (a balos állat alapjövedelmes baromságokkal szemben) az az egyén és a társadalom szempontjából is az egyetlen járható és fenntartható út. Nem ködös pénzügyi és szerencsejáték központokra van szükségünk (ami nagyon keveseknek nagyon sok pénzt hoz, munkahelyből keveset teremt és társadalmilag csak kártékony hatásai vannak) hanem termelő munkahelyek sokaságára. Hazai termékeinknek pedig piacot kell szereznünk.
A közszolgáltatások nonprofit működtetése (nyilván a közösségi tulajdonban kerülése a cél) szintén helyes törekvés. A különféle izmusok dogmáitól mentesen mindent úgy kell működtetni, ahogyan az a legcélszerűbb és leghatékonyabb a társadalom szempontjából. Ezen a területen a közösségi tulajdon a célravezető, az innovációt, mozgékonyságot, egyéni kezdeményezést igénylő és versenyhezetban levő területeken pedig a magán tulajdon a hatékonyabb. Egyedül a közösség érdeke a meghatározó és azt kell képviselni más érdekekkel szemben.

Azt gondolom, hogy ez egy járható út és sokkal több reményre adhat okot az emberek döntő többségének, mint az eddigi idegen érdekeket szolgáló, dogmatikusan ostoba gazdasági és társadalom politika.

sárospataki 2014.04.14. 09:39:19

@Steve the Great: az a helyzet, hogy tárgyalni nem azokkal kell, akik azt az emlékművet a végső, elkeseredett nácikártya-kijátszásnak gondolják, hanem a társadalom szélesebb, releváns részeivel. Az előbbieket addig kell rugdosni, amíg ezt abbahagyják. Nem az a kérdés, hogy jó-e, vagy nem jó a szobor, hanem hogy mire használják.

Hepci · http://gasztrojazz.blogspot.com 2014.04.14. 09:45:24

"Orbán az övéi között is szép számmal jelen lévő és a társadalmat megütköztető idiótákat és ügyeskedőket háttérbe szorítja"

Jó király vs. rossz sündörgők?
Nekem úgy tűnt eddig, hogy a legirritálóbb idióták, lopcsánkák és szoponcok OV személyes kedvencei. :)

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.04.14. 09:54:52

Orbán a lényeget megtette: lehetőséget teremtett egy új pártrendszer létrejöttére, s a 25 éve folyamatos kárt okozó ballib ideológia eltűnésére. Többre Orbán úgysem képes.

Idén egyszerűen nem volt Orbánnak alternatívája.

2014.04.14. 10:04:33

De miért "balliberális értelmiségezi" mindenki a bolsevik ávóspatkányokat? Ez már régebben is túlságosan eufemisztikus kifejezés volt arra a sötét lelkű hungarofób bandára.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2014.04.14. 10:20:04

@Tündér_Lala:
"A fidesz most is proteszt szavazatokkal nyert (természetesen)."

Kivéve, hogy azokat a proteszt szavazatokat, amelyekkel a Fidesz nyert, a Jobbikra adták le.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2014.04.14. 10:24:09

@Hepci:
"Jó király vs. rossz sündörgők?"

tirpakbokretas-migrations.blogspot.nl/2013/07/strasbourg.html
"Másfelől, mert a Birodalom beültette az ügynökeit a Legfelső Vezető közvetlen környezetébe, akik nem zártak össze, amikor a Legfőbb Vezető mögé kellett volna állni, hanem trafikmutyiztak és elvették a földet azoktól, akiket szakrális jogon megillet. Ezek miatt a rossz tanácsadók és összeesküvő udvaroncok miatt vesztette el Viktor a strasbourg-i csatát."

Árulók vannak Viktor közvetlen környezetében.

bz249 2014.04.14. 10:51:01

@Doomhammer: "Kivéve, hogy azokat a proteszt szavazatokat, amelyekkel a Fidesz nyert, a Jobbikra adták le. "

Ezt hivjak centralis eroternek vagy mi. Ehhez kell 3 part, ahol barmelyik part hivei a masik kettot annyira utaljak, hogy arra semmikeppen nem szavaznanak.

A centralis eroter pedig mindaddig fenn fog maradni, amig a
1) baloldal nem szabadul meg az MSzP es a Gyurcsany nevu koloncoktol (ezek ugyanis rossz markanevek).
2) a Jobbik nem csereli le Vonat egy Fico szeru nemzetkozileg es belfoldon eladhato demagogra

Tündér_Lala 2014.04.14. 10:54:09

@Doomhammer: A jobbikról.
A jobbiknak elévülhetetlen érdemei vannak elsősorban a PC hihetetlen túlkapásainak a közbeszéd részévé tételében. Ez nyilvánvalóan nagyon sokaknak szimpatikus.
Ugyanakkor elsősorban a nemzetközi szintéren (bár voltak itthon is vállalhatatlan megnyilvánulások)képviselhetetlen hibákat követtek el, ami ha valóban a hatalom közelébe kerülnének, velük együtt az ország megbuktatását eredményezné. (Itt érzek hiányosságokat a fidesz politikájában is, például a lumpen rétegek esetében keményebben kellene eljárni azokkal, akik a segítő kezet elütik, nyilvánvalóbbá kellene tenni, hogy rosszul jár az, aki nem használja a felkínált lehetőségeket. Ezzel a legelvetemültebbek kivételével a többség a normalitás irányába tolódna. )
Gazdaság politikai elképzeléseik pedig szerintem szintén nem keresztülvihetők. Oviék szerintem az érdekképviseletben elmentek a falig, azon túl már nyilvánvalóan több kár lenne mint haszon.

Álmodozni lehet, de a realitások bizony meghatározóak. Nem vagyunk abban a helyzetben, hogy mindent amit szeretnénk, erőből vigyük keresztül. Ugyanakkor belátható, hogy akiket naponta fenyegetnek a lumpen bűnöző elemek és teszik erőfeszítéseiket értelmetlenné, azok elkeseredésükben a radikálisabb megoldásokat hirdetőkre szavaznak.

Engem inkább az lep meg, hogy még mindig 1,2 millióan az egyesült liberálfasiszta pártszövetségre szavaztak. Érthetetlennek találom, hogy még mindig elhiszik az álságos balos szólamaikat (ami a gyakorlat ismeretében nyilvánvaló hazugság) vagy a negyon demokrata antidemokratikusságukat ? Hogyan nem látják, hogy elszegényedésük legfontosabb okozóit támogatják.

bz249 2014.04.14. 11:04:54

@Tündér_Lala: "A jobbiknak elévülhetetlen érdemei vannak elsősorban a PC hihetetlen túlkapásainak a közbeszéd részévé tételében. Ez nyilvánvalóan nagyon sokaknak szimpatikus. "

Nem tudom ki miert szavazott a Jobbikra... tolem listan kaptak egy szavazatot, mert a valasztasok elotti utolso kozvelemenykutatasok szerint volt eselyuk megelozni az Osszevaltast. Ennyi volt az indok.

Vagyis minimum 1 darab protestszavazatot begyujtottek.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2014.04.14. 11:11:44

@bz249:
"Ehhez kell 3 part, ahol barmelyik part hivei a masik kettot annyira utaljak, hogy arra semmikeppen nem szavaznanak."

Ez jelenleg nem igaz. Habár a Fidesz és az MSZP tábora között nincs átjárás, a Jobbik tábora felé mindkettőnek van. Ezt most a baloldal szívta meg jobban. A kormányváltó szavazatokat ugyanis a Jobbik szabályosan kettévágta, teljesítve történelmi küldetését.

Nézze meg azokat a helyeket, ahol a Jobbik gyenge. Vidéken például ilyen Pécs. A baloldali jelöltnek nem sok hiányzott a győzelemhez.

A baloldalnak tehát nem Gyurcsány- vagy imázs-, hanem Jobbikproblémája van. Ennek az oka pedig roppant egyszerű. A szegénységbe süllyedő középréteg alsó rétege a szegénységben találkozik egy másik réteggel, a cigányokkal, akik mindig is szegények voltak. Ott elkezdenek egymással marakodni a szűkös erőforrásokért, amelyeket az Orbán-kormány még szűkösebbé tett és nem fognak össze egymással, hogy egy kormányváltással szerezzék vissza az apanázst, hanem egymás ellen kijátszhatóvá válnak, morzsákért.

A probléma megszűnik, ha ezek rájönnek, hogy a nagy zsozsó megszerzésének van egy egyszerűbb módja is egymás torkának elvágása mellett: ha összefognak egyetlen zsákmánypárt mögött és azt kormányra segítik. Az illető lehet akár Gyurcsány is.

"2) a Jobbik nem csereli le Vonat egy Fico szeru nemzetkozileg es belfoldon eladhato demagogra "

A probléma nem Vonával van, hanem a Jobbikkal, mint márkanévvel. A Jobbik nem konszolidálható, se Vonával, se anélkül, ha nem hiszi, olvassa el ezt a cikket.
kgb2781.uw.hu/populist/index.html

A képet nagyon alaposan nézze meg (félbe van vágva).

De a Jobbiknak nem is az a dolga, hogy konszolidálható legyen, hanem hogy "fehér kocka" pártként elvonja az ellenzék szavazatait.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2014.04.14. 11:17:02

@Tündér_Lala:
"A jobbiknak elévülhetetlen érdemei vannak elsősorban a PC hihetetlen túlkapásainak a közbeszéd részévé tételében. Ez nyilvánvalóan nagyon sokaknak szimpatikus. "

Valószínűtlen, hogy ez a szavazókat érdekelné. Annál valószínűbb, hogy a cigányellenesség hivatalos politikává emelése tetszett meg nekik. Ilyet eddig nem lehetett mondani, de most már lehet. A politikai diskurzusnak pedig van egy olyan tulajdonsága, hogy olyan, mint a cipő az ajtóban, lehet befele tolni. Ha ma ki lehetett mondani, hogy a cigányok bűnözők, akkor holnap a szélsőségesek mondhatják, hogy zárjuk be őket "profil" alapján. Holnapután pedig tovább tolódik a szélsőség.

Azok, akik politikai számításból a Jobbikot rászabadították a magyar politikai életre, ne mentegessék magukat "anti-PC" szövegekkel. Politikai haszonszerzésből eleresztették a faji gyűlöletet, ezzel magukkal kell elszámolniuk.

tarackos 2014.04.14. 11:21:58

Viktor 25 éve folyamatosan harcol. Nem értem miért gondolják egyesek, hogy egyszer csak szögre akasztja a páncélt. Másrészt az egész rendszere a harcra van kialakítva és minden rendszernek van egy tehetetlensége ld. a baloldalt amit nem lehet egy kézmozdulattal megállítani.

Orbánnal nem lesz semmiféle konszolidáció amit egyébként a jobbik sikere is jelez, Orbán nem gátja a széljobbnak.

Alfőmérnök 2014.04.14. 11:32:55

@tesz-vesz: Néha elolvasom, mert szórakoztató az idiotizmusa és elég jó a stílusa.
Teve egy hatalmas közhelygyűjtemény, ami érdekes benne, ahogy egyik közhelyről pillanatok alatt, egy kommeneten belül is átvált egy másik, akár az előzőnek teljesen ellentmondó közhelyre.

Nagyobb probléma, hogy jellemtelen, igaz, egy nőtől nem várható is el olyan szigorú erkölcsi tartás, mint egy férfitól.

bz249 2014.04.14. 11:36:13

@Doomhammer: "De a Jobbiknak nem is az a dolga, hogy konszolidálható legyen, hanem hogy "fehér kocka" pártként elvonja az ellenzék szavazatait. "

Azert szerintem vannak olyanok ott is akik szeretnenek kormanyra kerulni... csak a vezetes ott is egy sajat alomvilagban el (ahogy az osszes jelenlegi magyarorszagi part kitalalt maganak egy alternativ valosagot).

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2014.04.14. 11:37:05

@Hepci: bárcsak sztálin elvtárs tudna róla, milyen emberek is valójában a barátai!

Tündér_Lala 2014.04.14. 11:44:37

@Doomhammer: Nézze, én nem hiszem, hogy Magyarországon tombolna a rasszizmus. Viszont nyilvánvaló ellenhatást vált ki a másik oldal végtelen kártékony bűnpártolása, rossz irányba nevelése (állj és várd a segélyt), az ellenoldali rasszizmus feltámasztása (verd agyon a magyart), ezen rétegek exponenciális szaporodásának támogatása és így az eltartandó és önmagát megsokszorozó eltartotti és követelődző réteg előállítása (én a faszomból is megélek) stb.
A jobbiknak ugyanakkor vannak / voltak valóban elfogadhatatlan megnyilvánulásai, amelyek - ebben egyet értünk - utólag nem korrigálhatók.

Bell & Sebastian 2014.04.14. 11:45:16

@Doomhammer: Szerintem maga egy incifinci kis lényegecskét sem ért a Jobbik -jelenségből. Kaparászik a sötét pincében, lépcső után.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2014.04.14. 12:53:52

@bz249:
"Azert szerintem vannak olyanok ott is akik szeretnenek kormanyra kerulni..."

Hogyne. Az illetők azt gondolják, hogy ez a leggyorsabb út és ha már sok szavazatuk lesz, akkor úgyse kérdezik meg a Birodalomnál, hogy honnan volt az első millió.

Csakhogy nem volt még példa olyan szélsőjobboldali pártra, ami ilymódon konszolidálható lett volna. Churchill példáját hadd emlegessem fel: inkább eldobta a Brit Birodalmat, minthogy nácikkal megállapodjon. Ezúttal pedig a tét is sokkal kisebb.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2014.04.14. 12:57:47

@Tündér_Lala:
"Nézze, én nem hiszem, hogy Magyarországon tombolna a rasszizmus. Viszont nyilvánvaló ellenhatást vált ki a másik oldal végtelen kártékony bűnpártolása, rossz irányba nevelése (állj és várd a segélyt), "

Először ugye nem ártana valami munka. Mégpedig alacsonyan képzetteknek való munka, ami az egész világon egyre kevesebb van. És a cigók a kevésbé problémás réteg, hiszen akik a középrétegből süllyedtek le, azok lényegesen több pénzt akarnak (lásd még: méltó megélhetés).

Egyébként igaza van, a rasszizmus (bőrszín vagy "életmód" alapon) valóban senkit se érdekel, azonban az apanázsért elvágnák egymás torkát bármikor. Jó magyar szokás szerint ezt hálózatokban csinálnák, hogy nehogy egyedül maradjanak, amikor verekedni vagy ordítozni kell. Egy kézenfekvő hálózat a rokonsági.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2014.04.14. 12:58:18

@Bell & Sebastian:
Hát halljam, maga szerint mi a Jobbik-jelenség lényege?
Világosítson fel.

Bell & Sebastian 2014.04.14. 13:33:07

@Doomhammer: Ne fárasszon, mert a múlt heti termésből kellene összegereblyézni. Ha álszerényen csak Bébéjét említem, már tovább jutott volna a naagy, antiszemita semminél. De maga Bébéjét nem olvas, így féloldalasan marxista maradt a műveltsége ebben a témában.

(A Neeskens versus Bébéjé mérkőzést keresse vissza, ha valóban érdekli.)

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2014.04.14. 13:36:01

@Bell & Sebastian:
Tehat nincs velemenye, csak titokzatoskodik. Kar.

A maga altal emlegetett nikkeket nem ismerem, kik ok, valami Tenyezok?

Bell & Sebastian 2014.04.14. 13:41:11

@Doomhammer: Viszonyt helyette a nyakába vett kettő, másik nácit, a Szovjetuniót és az USA -t, az előbbit kényszerből, az tagadhatatlan. Nagyszerű üzlet lehetett, biztosan.

Hitler másképpen számolt, ezért soha nem hitte ezt el.

Kíváncsi lennék én arra, milyen lakmusszal mutatja ki a nácizmust a Jobbikban? Hogy nem zsidó ajnározó, esetleg úgy. Mert mindenki náci, aki nem ismeri el a zsidó felsőbbrendűséget.

Bell & Sebastian 2014.04.14. 13:44:08

@Doomhammer: Mi vagyok én, Üdvhadsereg, hogy ingyen muzsikáljak? Ha nem, hát nem. Nyomja csak tovább, úgysem oszt vagy szoroz, maga már régen cseppkővé dermedt a barlangjában, ezért soha nem fog kijutni onnan.

Bell & Sebastian 2014.04.14. 13:56:02

@Doomhammer: Erre azt mondom, hogy a ballaszt úgy 1970 óta akadályozza az emelkedést és azóta még senkinek sem támadt ötlete azzal kapcsolatban, mit lehetne vagy kellene tenni. A főcigó sem sem sokat változtatott ezen, stabilizált, aminek az ára újabb rétegek mocsárba süllyesztése lett.

Papíron már tucatot ellett a koca, de csak hatot látunk, aminek a fele lesz ehető, majd, valamikor.

Orbán nyakába sok mindent lehet varrni, szó se róla.
Ha képes elmozdulni a holtpontról (amit kötve hiszek), már megérte. Ha nem, eltűnik a balfenéken, ám ezúttal örökre.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2014.04.14. 15:15:16

@Bell & Sebastian:
Ezzel szemben itt van maga, a Tenyezo.
Jo lehet maganak. Esz a sarga irigyseg a barlangomban.

bz249 2014.04.14. 15:28:20

@Doomhammer: hat nem tudom... azert egy adott pillanatban a nyugat hajlando volt leulni egy Francisco Franco y Bahamondeval (es azert egyezzunk ki abban, hogy a Jobbik joval a Falange-on innen van szelsojobboldalisagban) is targyalni es a gorogoket sem dobtak ki a NATO-bol az 1967-es puccs utan. Szoval a Nyugat hajlando mindenfele szelsojobboldali eroket elismerni, ha eppen az erdeke ugy kivanja.

A Jobbik persze EU es USA ellenes tehat valszeg nekik sokkal kevesebbet neznenek el (kulonosen, hogy kommunista veszely sincs, akik ellen csak oket lehet valasztani... sot a Jobbik inkabb Oroszorszaghoz huz).

Bell & Sebastian 2014.04.14. 16:37:16

@Doomhammer: Ne búsuljon ezért Doom, nézze a jó oldalát, amíg nem fedezik fel a turisták, hogy apránként elhordják szuvenírnek, évezredekig ellehet így is, ingerszegényen.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2014.04.14. 17:53:14

@bz249:
"Szoval a Nyugat hajlando mindenfele szelsojobboldali eroket elismerni, ha eppen az erdeke ugy kivanja."

Csakhogy itt nem egy juntának adott katonai támogatásról van szó, hanem az Európai Unióról, ami közös joganyaggal rendelkezik, ami ugyanúgy érvényes Magyarországra, mint Nagy-Britanniára.

Ja, elfelejtettem, az EU-ból kilépünk, az Eurázsiai Unió pedig nem fog velünk tiszteletlenül beszélni.

Maradjunk annyiban, hogy aki úgy gondolja, hogy a Jobbikkal gyorsabban futhat be politikai karriert, mint ha valamelyik nagy pártban lépkedne fokról fokra, az kábé annyira meg fog csalatkozni, mint az, aki felfedezi a piramisjátékot, mint tuti üzleti ötletet.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2014.04.14. 17:54:27

@Bell & Sebastian:
Azt tudja, hogy az ingerszegénység lehet előny is? Élesebbé válnak az érzékszervek.

cellimega 2014.04.14. 18:26:42

@unionista:
"szalonnázós, disznóvágós, gumicsizmás, pálinkázós kultúrát" írtad, és a cigány kultúrával azonosítottad. Ez nekem teljesen új. Bár nagyon keveset tudok a cigányokról, de a egyáltalán nem vág egybe azzal, amit írsz. Én úgy hallottam, olvastam, hogy a cigányok régen a magyarok által elásott elhullott, beteg állatokat szedték ki a földből, nem disznót vágtak.
Azt is írtad, hogy bennem is lehet egy vonó. Nem hiszem, hogy lenne akár bennem, akár Orbánban. A 20. század közepéig nem valószínű, hogy lettek volna vegyes házasságok a magyarok és a cigányok között, hiszen a parasztok ugyanolyan rátartiak voltak, mint a nemesek: rangon alul nem házasodtak. Meg nem is tudom elképzelni, hogyan állta volna meg a helyét a kőkeményen dolgozó paraszti világban egy cigány.

Bell & Sebastian 2014.04.14. 18:31:34

@Doomhammer: Nem kéne görcsösen erőltetni ezt a Jobbik -köpdösést. Ennek az uniónak köze nincs az eredeti ethoszhoz, főleg akkor, ha csak egy újabb csillag lesz az amcsi lobogón. Bartus óta tudjuk, hogy alatta gyülekeznek a Kiválasztottak táborának szövetségesei, de az eleve vesztesek, akikre lesújt majd Isten haragja, azok ezekkel átellenben, a következő homokbucka mögött.

Szerintem az egész _így_ egy nagy ökörség. Hosszútávon nagyobb az esélye annak, hogy a Kiválasztottak szarvát törik le az Igazak.

A barlangja falán játszódó mozit is maga vetíti, mert magán kívül nincs ott senki. Sütheti megfele azokat a kifinomult érzékeit, nyárson a mágikus petróleumlámpájánál.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2014.04.14. 19:01:58

@Bell & Sebastian:
"Nem kéne görcsösen erőltetni ezt a Jobbik -köpdösést."

És ha erőltetem, akkor mi lesz? Eljön ide hozzám és személyesen von felelősségre?

" Ennek az uniónak köze nincs az eredeti ethoszhoz, "

Miért, maga szerint mi az eredeti uniós ethosz?

"Szerintem az egész _így_ egy nagy ökörség. "

Akkor szavazzon a Jobbikra és ezúton léptesse ki Magyarországot belőle. Én innen távolból fogok röhögni magán, amint rádöbben, hogy az oroszoktól nincsen zsozsó. Mivel ők is csórók és egyre csóróbbak lesznek. Csak figyeljen.

"A barlangja falán játszódó mozit is maga vetíti, mert magán kívül nincs ott senki."

Vagy pedig egy rendkívül kompetens csapat válogatását nézem, amiben minden benne van, ami fontos és semmi nincs benne, ami nem fontos.

Bell & Sebastian 2014.04.14. 19:43:00

@Doomhammer: - Tőlem aztán köpködheti úgy is, hogy mert csak.

- Harmadik gazdasági pólus, gigavállalalatok elleni hatékony fellépés, háborús veszély elhárítása. Föderáció és nem unió. A euroatlantiságról szó nem volt. Katonai önherélés sem magától értetődő követelmény.

- Azt sehol sem olvastam még, hogy a szidók nyerésre születtek, bárhogyan is éljenek. A feltételek be nem tartása a következmények megváltozását vonja maga után, és ebben a piaci alkuban sajnos a régebbi kontraktus érvénytelen, mert van helyette új.

Ki mit írt alá, tartsa be és nem lesz baj.

- A Jobbik már akarja a pokol fenekére küldeni az Uniót, hanem maga az Unió is tükör előtti önműtétet szeretne végrehajtani magán, ami egybeesik a Jobbik törekvéseivel. Vissza a föderációba és coki az amcsiknak. Zabálják meg ők a génmanipulált marhájukat, meg az áldemokráciájukat.

- Lehetséges, engem még nem hívtak bilderbergezni. Meg aztán, el sem mennék, károsan hat az üdvözülésre.

Bell & Sebastian 2014.04.14. 19:45:27

Jav:. A Jobbik már nem akarja...

Bell & Sebastian 2014.04.14. 19:52:45

@Doomhammer: Hát pont ez az! Ki akarja megfektetni az oroszokat, amikor ők is Európa, végeredményben!
Nem az Unió, az tuti.

Maga meg bajnaiista, amcsi kém lenne inkább, mint magyar vagy európai? Miért lenne jó az nekünk? Mert így majd mi nyerjük meg az Armageddont?

Naa, ne röhögtessen már.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2014.04.14. 20:15:50

@Bell & Sebastian:
"- Harmadik gazdasági pólus, gigavállalalatok elleni hatékony fellépés, háborús veszély elhárítása. Föderáció és nem unió."

Maga el van tévedve. Olvassa el az Európai Unió egyik alapító atyja, Robert Schuman híres 1949-es, strasbourg-i beszédét.

Itt van néhány részlet.
users.belgacombusiness.net/schuman/Strasbourg549.htm

Erre itt külön felhívom a figyelmét:
"Our century, that has witnessed the catastrophes resulting in the unending clash of nationalities and nationalisms, must attempt and succeed in reconciling nations in a supranational association. "

Körülbelül: a mi századunknak, ami tanúja volt a nemzetek és nacionalizmusok által okozott végtelen katasztrófáknak, meg kell próbálnia és sikerrel kell járnia a nemzetek összefogásában egy nemzetek fölötti szervezetben.

*Ez* az európai gondolat. Nem tetszik? Nem kell tessen. Ott van az Eurázsiai Unió, ott örömmel fogadják magát.

Az is az Európai Unió, hogy az európai vállalatok EU-méretű cégekben egyesülnek, amelyek globális terepen is megállják a helyüket. Nem tetszik? Nem kell tessen, ott vannak az oroszok, ők szívesen megveszik Magyarországot kilóra, ahogy megtették a fehéroroszokkal és az ukránokkal. Az eredmény bizonyára tetszik, oda aztán a globális rablótőke be nem teszi a lábát. A fehérorosz meg ukrán polgárok se ki.

És igen, a háborús veszély. A háborús veszélyt Schuman szerint úgy hárítja el az Unió, hogy a nemzetállamok feladják szuverenitásuk egy részét. Nem tetszik? Nem kell tessen, ott van a Független Államok Közössége, ott aztán például Türkmenisztánnak semmiféle szuverenitást nem kell feladnia, mégis stabilitás van. Hogyan éri el Oroszország azt a stabilitást? Ne akarja tudni.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2014.04.14. 20:16:39

@Bell & Sebastian:
"Maga meg bajnaiista, amcsi kém lenne inkább, mint magyar vagy európai? "

Miért pont amcsi?
Come on, mondja ki bátran. Én már régóta tudom.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2014.04.14. 21:10:17

@picur3ka:
Fel se tűnik, ugye?
A képaláírás szerint Jobbik tagok felavatása zajlik, akik kvázikatonai ruhában, kvázikatonai formációban pompáznak. A BBC History cikkíróját nem érdekelte a Gárda és a Jobbik közötti különbség - szerintem neki volt igaza.

picur3ka 2014.04.14. 21:30:14

@Doomhammer:

Ah, koszonom.

Persze, mi kulonbseg van a rendorseg meg az allam kozott? Abszolute semmi.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2014.04.14. 21:38:04

@picur3ka:
Mit nem mond.
Ugyan, mi köze lenne a Gárdának a rendőrséghez?

picur3ka 2014.04.14. 21:41:18

@Doomhammer:

Egyutt szoktak lofralni allitolag.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2014.04.14. 21:56:48

@picur3ka:
Az lehetetlen.
A gránitba vésett szerint:
"(5) A rendőrség és a nemzetbiztonsági szolgálatok hivatásos állományú tagjai nem lehetnek tagjai pártnak, és nem folytathatnak politikai tevékenységet."

picur3ka 2014.04.14. 22:54:20

@Doomhammer:

De kozremukodnek amatorokkel.

En nem is mondtam, hogy azok.

-------------------

Mindenesetre, ez a naculasos rettegde egy hulyeseg.

Sarko meg Berlusconi nacibb, mint a Jobbik. Minden nyugati part kulonben nacionalistabb naluk.

picur3ka 2014.04.14. 22:55:03

@picur3ka:

A tersegunk orszagairol meg nem is beszelve...

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2014.04.14. 23:02:34

@picur3ka:
"Sarko meg Berlusconi nacibb, mint a Jobbik."

Bizonyára francia vagy olasz példát is tud mutatni arra, ahogy az ottani gárdát avatják enyhén fasiszta/náci külsőségek közepette.

bz249 2014.04.14. 23:30:42

@Doomhammer: "Maradjunk annyiban, hogy aki úgy gondolja, hogy a Jobbikkal gyorsabban futhat be politikai karriert, mint ha valamelyik nagy pártban lépkedne fokról fokra, az kábé annyira meg fog csalatkozni, mint az, aki felfedezi a piramisjátékot, mint tuti üzleti ötletet."

Mi a politikai karrier befutasa? Parlamenti pekviseloseg? Teny egyszerubb a Fideszben, mert a 133-ba tobb kozepesen tehetseges gyerek fer el, mint 29-ben.

Miniszterelnok? A legkisebb esely ugy van ra, ha valaki a Fidesz tagja es nem Orban Viktornak hivjak.

Bell & Sebastian 2014.04.15. 00:53:02

@Doomhammer: Hú, de mérges lett. Nem hinném hogy szokott magyar tévét nézni, ezért kénytelen lesz elhinni, hogy az uniós szavazás előtt a sok, okos politológus ezzel a három ponttal támasztotta alá, miért is kell igent húzni.

Na még egyszer:
- világgazdasági pólus
- trösztellenesség
- háborús fenyegetettség mérséklése
(föderáció)

Az amcsikra nem tetszett kitérni és ha már moszadosnak szeretné magát neveztetni velem mindenáron, akkor csak tudja a választ arra az egyszerű kérdésre, hogy ebben a levesben mi a jó büdös francot keres Izrael, azon kívül, hogy jó sokat.

Tényleg, ha onnan irkál, akkor elég rendíthetetlen lehet az Unióba vetett bizalma, hite és befektetése.
Még benne van a pakliban, hogy elbukja.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2014.04.15. 11:36:36

@Bell & Sebastian:
"ezért kénytelen lesz elhinni, hogy az uniós szavazás előtt a sok, okos politológus ezzel a három ponttal támasztotta alá, miért is kell igent húzni."

Érthető módon nagyon nem érdekel, a magyar tévében mit mondanak a politológusok. Elolvasta, miről beszélt Robert Schuman? Vagy nem is érdekli, csak a magyar tévé politológusai? Ez utóbbi esetben nem tudok segíteni.

Az Európai Unió az alapító atyák szerint a nemzetek felett (szupranacionális) intregrációról szól. Ezt lehet nem szeretni, de akkor nem kell bele tartozni. Vannak egyéb opciók is, például ott van a brit-amerikai szövetség vagy az a konföderáció is, amit az oroszok gründolnak. Magyarország számára az EU és az utóbbi közötti választás adott, lehet választani. Azt elárulom, hogy az oroszok csórók és erőszakosak, viszont kétségkívül nem érdeklik őket olyan úri huncutságok, mint fékek és ellensúlyok meg demokrácia.

"Az amcsikra nem tetszett kitérni és ha már moszadosnak szeretné magát neveztetni velem mindenáron, akkor csak tudja a választ arra az egyszerű kérdésre, hogy ebben a levesben mi a jó büdös francot keres Izrael, azon kívül, hogy jó sokat."

Ezt a mondatot nem tudom értelmezni. Az amcsikat maga kezdte el emlegetni és én nagyon jól tudom, miért, de ez legyen a maga baja. Izrael egy kis ország a periférián, ugyanúgy kapkod a nagyok kegyeiért, mint Magyarország, ebben a beszélgetésben nem sok helye van.

"Tényleg, ha onnan irkál, akkor elég rendíthetetlen lehet az Unióba vetett bizalma, hite és befektetése.
Még benne van a pakliban, hogy elbukja. "

Az én befektetésem nem sokat számít ahhoz képest, hogy mi fog történni Magyarországgal, ha az európai projekt összedől. Egyszer már összedőlt és arra a korra "boldog békeidőként" (amely se boldog, se békések nem volt a kortársak szemével, csak az utána következő borzalmak szépítette meg) emlékezünk. A magam részéről ilyen békeidőben akarok élni, még akkor is, ha egyes beteg entellektüelek céltalan, hanyatló korként élik meg.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2014.04.15. 11:41:57

@bz249:
"Mi a politikai karrier befutasa?"

Hát nem tudja? A Tényezővé válás. Amit aztán mindenki a habitusa szerint él meg. Extrovertáltak számára az a Tényezőség, ha mindenki őt kénytelen nézni (pisszenés nélkül), amikor beszél. Introvertáltak számára az a Tényezőség, ha úgy történnek a dolgok, ahogy ő kigondolta, a szereplést meg ráhagyja a bohócokra. A lényeg a befolyás, a hatalom.

A Jobbikban ezt nem kaphatja meg, mivel az egész projekt másról szól. A Jobbik nem kerülhet hatalomra, így az uszályában ténykedő emberek sem lehetnek Tényezők. Ez van.

Hogy a Fideszben mik a lehetőségek, az egy másik kérdés. Nézze csak meg Lázár Jánost, neki bejött a Fidesz.

bz249 2014.04.15. 12:36:49

@Doomhammer: "Hát nem tudja? A Tényezővé válás. Amit aztán mindenki a habitusa szerint él meg. Extrovertáltak számára az a Tényezőség, ha mindenki őt kénytelen nézni (pisszenés nélkül), amikor beszél. "

Ezt nagyjabol barmelyik partban elerheti, ha kelloen magasra jut... nagyjabol ugyanezert grundolt Feri egy sajat partot, miutan az MSzP-bol kigolyoztak.

"Introvertáltak számára az a Tényezőség, ha úgy történnek a dolgok, ahogy ő kigondolta, a szereplést meg ráhagyja a bohócokra."

Ebben ketsegkivul hatranyban van a Jobbik (de akar az LMP is) sot igazabol barmelyik nem neppart, ugyanis a kicsik velemenye nem szamit (barmit is mondtak az SzDSz kapcsan, ahogy haladt elore az ido ugy jelentektelenedett el a befolyasuk).

Vagyis a leghatekonyabb amit tehet valaki, hogy odacsapodik a Vezer melle es elkezd a fulebe dolgokat sugdosni. Hogy az adott Vezert eppen Ferinek vagy Viktornak hivjak az ebbol a szempontbol mellekes.

Viszont mivel a Vezernek relative keves fule van, ezert ez nem egy egyszeru mutatvany... es ehelyett nem feltetlen sokkal rosszabb a kis szemetdombon kiralykodni es hajtani a 7-es BMW-t.

Bell & Sebastian 2014.04.15. 13:16:13

@Doomhammer: Elolvastam, egyébként itt van magyarul is.

europa.eu/about-eu/basic-information/symbols/europe-day/schuman-declaration/index_hu.htm

Itten meg az Alapítvány, mint szellemi örökös és fáklyatovábbvivő.

www.robert-schuman.eu/fr/declaration-du-9-mai-1950

Nekem úgy tetszik, hogy ugyanabból a szövegből teljesen mást olvasunk ki és továbbra sem értem, hogyan süllyedt az Unió odáig, hogy gazdasági unióra lépjen az Egyesült Államokkal és Izraellel, az oroszokkal meg nem.

Erre csak egyetlen magyarázatom van, régen nem az eredeti célok mentén haladunk, hanem politikai fordulatot vett a dicstelen történet, táplálkozási láncba rendeződtek a halak és az igazi neonácik éppenséggel a nagyragadozók.

Akik rontják az üzletet, azok itt a nemkívánatosak, azokra sütnek bélyeget és rémüldöznek tőlük kórusban.

Schuman egy aszkéta, francia-német keresztény volt, béke porarai és örök dicsőség a nevének!

Mivel sem védekezni nem tud, sem szétverni utódai fejét a téziseivel, így mindenki azt hazudhat, amit csak akar.

Hogyan nem találkoztam Robert Schumannal? Ez lehetne az esszégyűjteményük munkacíme.

Bell & Sebastian 2014.04.15. 13:48:58

Itt írják, hogy Antall -épületszárnyon kívül már Horn -terme is van az EP -nek. Komolyan mondom, az eszem megáll.
Vörösben pompázó zuzmók és zsurlók gyülekezete.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2014.04.15. 14:32:16

@Bell & Sebastian:

Ezek után már csak egy Molotov-szárny hiányzik az Európai Parlamentből; esetleg 2015-ben avathatnának a világháborús győzelem emlékére egy Sztálin-épületet vagy 2018-ban, a müncheni egyezményt megörökítendő, egy Hitler-komplexumot...

De Magyarországon nem állhat egy református templom előtt Horthy Miklós, a templom donátorának szobra:-)

Bell & Sebastian 2014.04.15. 15:03:22

@bbjnick: Az aulába szánt pannó:

Sztálin elvtárs békésen sakkozik Hitler néptárssal, Churchill polgártárs elemzi a játszmát. Minden figura kétmilliót ér.
A paralimpia győztese, Roosevelt rágyújt az Örömódára.
Mire gyerekek potyognak az égből.

cellimega 2014.04.16. 23:27:23

@unionista: Vp megye keleti részén (ott nőttem fel) és Fejér megyében elég gyakori az ilyen arcberendezés a magyarok körében.
Ha már kinézet alapján ítélünk, én inkább arra tippelnék, hogy magyar paraszti+zsidó származású Orbán. Nem tudom, emlékszel-e 1990-re, amikor a választások előtt a "fidesz" graffitiket valakik (úgy olvastam pár éve, hogy Gyurcsányék) átjavították "Zsidesz"-re.
Orbán a megye legerősebb gimnáziumába járt, utána az ELTE jogi karára, ahol egy tanárával szakkollégiumot alapítottak, majd 1989 őszén Oxfordba is kijutott a Soros Alapítvány ösztöndíját elnyerve. Te ismersz ilyen életpályájú cigányt? Én nem. Tanár vagyok, tanítok is romákat/félromákat. Még a legpolgárosultabbak is fényévekre vannak Orbán világától.
Amúgy ez a pletyka (hogy Orbán roma) inkább használ neki, mert szavazatokat hoz a cigányok köréből (demográfiai óra).

unionista (törölt) 2014.04.16. 23:56:31

@cellimega:
a mama zsidó. az apja cigány. egyikkel sincs probléma. pusztán csak azt állítom orbán a cigány kultúrát nyomja "nemzeti" címszó alatt. számok nélküli nagyot mondás. a tanulságok nélküli mesék. folyamatos hízelgés a közönségének. az összefogás igénye az ellenségkereséssel párosul. amire azt mondják, hogy álnépies, műparasztos az valójában a cigány kultúra. persze a magyarok is vágnak disznót. esznek malacot. de az állat megölésének a cigányoknál van különleges kultusza. ezeket az autoriter apjától vette át. a libertárius zsidó anyjától örökölte a ravaszságot.

Bell & Sebastian 2014.04.17. 09:55:13

Félig örmény, a legújabb verzió szerint, amit Jereván megerősíteni látszik. A másik feléről fogalmam sincs.

bz249 2014.04.17. 10:23:09

@Bell & Sebastian: nem lehet felig ormeny, hiszen elengedte a baltast

Bell & Sebastian 2014.04.17. 17:18:05

@bz249: Valószínűleg örmény kérésre vagy jóváhagyással, mivelhogy valami alku része lehetett, amit az azeriekkel kötöttek.
Kár, hogy nem kötötték a népek orrára, sok, fölösleges hápogást megspórolhattunk volna.

Otthon az örmény elnök védte meg dicső országunkat, amikor már kezdett kezelhetetlenné válni a felháborodott tömeg.
süti beállítások módosítása