Állami, állami, állami – Ilyen ország pedig nincs CCCXCI.
2013. december 17. írta: TuRuL_2k2

Állami, állami, állami – Ilyen ország pedig nincs CCCXCI.

allami_tankonyvellatas.png

Ma újabb jelentős lépéssel kerültünk közelebb a Jó Állam megvalósulásához: Magyarország nem hagyta magát, és teljes mértékben állami kézbe vette a tankönyvellátást. Hoffmann Rózsa augusztusban ugyan még azt nyilatkozta, hogy „nincs szó a tankönyv-előállítás államosításáról″, de az állami tankönyv-terjesztést kísérő káosz példátlan siker azóta meggyőzte, hogy határozottabb tempóban is építhető a szocializmus Jó Állam. Így aztán nem is cicáztak sokáig a tankönyvpiacot szabályozó új törvénnyel: vasárnap benyújtották, hétfőn megvitatták, kedden megszavazták.

Minden bizonnyal indokolt volt a kivételes sürgős eljárás is, amiről hétfőn döntött az Országgyűlés, hiszen az elmúlt napok eseményei gyökeresen forgatták fel az oktatási világpiacot, amire Magyarországnak is gyors és határozott választ kellett adni. A kivételes sürgős eljárást azért sem lehet kifogásolni, hiszen a diákokon, a tanárokon, a tankönyvkiadásban érintett szerzőkön, kiadókon és nyomdákon kívül a kutyát sem érint ez a változtatás. Mint ahogy abban sincs semmi anakronisztikus, hogy 2013-ban még arra van ráfeszülve az állam, hogy miből és mennyit nyomtassunk ki.

Az új szabályozás szerint választható két szöveggyűjtemény közül az egyik akár ebben a kortárs feldolgozásban is tartalmazhatná Babits Mihály klasszikus versét:

Állami ország

Állami országot álmodtam én,
ahol minden állami volt,
minden állami, de nem csak kívül:
csontig, velőig állami,
állami,
állami, állami, állami.
Állami ég és állami tenger,
állami fák és állami ház,
állami állat, állami ember,
állami öröm, állami gyász,
állami érc és állami kő és
állami föld és állami fák,
állami férfi, állami nő és
állami, állami, állami világ.
Áshatod íme, vághatod egyre
az anyagot, mely lusta, tömör,
állami földbe, állami hegybe
csap csak a csáklyád, fúr be furód:
s mélyre merítsd bár tintapatakját
még államibban árad, ömöl
nézd a fü magját, nézd a fa makkját,
gerle tojását, csíragolyót,
állami, állami, állami
állami kelme s állami elme,
állami arc és állami gond,
állami ér és állami vér és
állami velő és állami csont.
Más szin a napfény vendég-máza,
a nap a színek piktora mind:
állami bellül a földnek váza,
nem a fény festi a állami szint
karcsu sugárecsetével
nem:
állami az anyag rejtett lelke,
jaj,
állami, állami, állami.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr765696052

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Valóraváltógép 2013.12.17. 22:12:44

Építőipari szakkifejezések:

Kurva anyád: Rossz méret
Az isten bassza meg: Nehezen hozzáférhető munkaterület
Hogyishívják: Szerszám vagy anyag pontos megnevezése.
Verjem a faszom az egészbe: Kivitelezés közbeni komplikáció
Tiszta szopás: Segédmunkás által kivitelezett szakipari tevékenység.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2013.12.17. 22:13:23

@hajdú:
"A _nevelés_ nem az iskola dolga, a _tanítás_ igen! "

Aminthogy futóhomokra se lehet felépíteni a társadalmi piramis kristályszépségét, úgy az erkölcsi morál hiányára se lehet felépíteni egy dolgozni akaró roncstársadalmistát.
tirpakbokretas-migrations.blogspot.nl/2013/01/a-moralis-nihil-gyermekei.html

Miért, mit köszönhetünk a sok tudománynak, amit az iskolában tanítanak? Legyen a morál acélos, akkor mindenki dolgozni fog. Akármit is, de dolgozni fog. Az acélos morál pedig NEVELÉS és nem OKTATÁS által acélosodik.

Valóraváltógép 2013.12.17. 22:13:26

(némi kommunikációs segédlet. :))

Steve the Great 2013.12.17. 22:14:13

@Valóraváltógép: Mi az hogy, nagyon is... Ha jól tudom, a tankönyvek akkreditációjának egyik feltétele, hogy megfeleljen a NAT-nak. Szóval szerintem csak a szokásos parasztvakítós duma a kormány részéről, hogy itt óriási minőségi problémák vannak a könyvekkel. És ezt persze csak egy jóízű államosítással lehet megoldani.

Valóraváltógép 2013.12.17. 22:14:38

Aztazeget. Doom bekattant.

@Doomhammer: Mentőt? Xanaxot? Kávét? Mondjad mi kell.

hajdú 2013.12.17. 22:14:54

@Valóraváltógép:
Úgy néz ki, még a végén kiderül, hogy tulajdonképpen teljesen egyetértünk :)

"Szerintem nem olyan rossz, ha a csajánbaszályi iskola nebulója körülbelül ugyanannyit tud a középiskola elsőben, mint a csepeli."
Nem rossz, sőt jó! Ezzel pontosan egyetértek. Szerintem az általános legyen uniformizált, a differenciálás kezdődjön a középiskolától! Egyébként ez meggyőződésem saját tapasztalaton is alapul, kvázi a csalánbaszály városi változatából indultam és semmi hátrányom nem volt amiatt, mert nem valami versenyistállóban kezdtem, oda jutottam, ahova akartam. Viszont ez az egész uniformizálás most a középiskola végéig tart...

"a tankönyv önmagában nem sokat jelent" - a tankönyv önmagában valóban nem, de a törekvés, hogy a nemzetialaptantervtől elhajolni kicsit se illik, az sajnos érezhető és sokat ront.

Valóraváltógép 2013.12.17. 22:16:35

@Steve the Great: Hát nézd, igazán nem mondhatod hogy nem próbáltuk meg másképp. Jobb volt? Nem volt jobb. Mi lett belőle? Hogy akasszuk fel Gyurcsányt.

Nem akarok félállatokat látni, akik azon őrjöngenek, kit hogy akasszunk fel. Akkor már ezerszer inkább ez legyen.

hajdú 2013.12.17. 22:18:38

@Doomhammer:
Nézd, tulajdonképpen egyetértünk, csak azt gondolom, az iskolának viszonylag korlátozottak a lehetőségei ebben. Természetesen amit lehet, használjunk ki ebből.

Jack Torrance 2013.12.17. 22:19:11

@bbjnick: semmi baj a "digitálissággal", nem fal az fel senkit, ha értelmesen használják. A papír is "felfalná" a gyereket, ha azonnal könyvtárnyi mennyiséget öntenek rá, és a digitális sem enné meg, ha mértékkel és ésszel adagolnák.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2013.12.17. 22:22:04

@hajdú:
Lehetetlenség nincs, csak tehetetlenség. Ha az iskola lehetőségei a NEVELÉS terén nem eléggé kiterjedtek, hát meg kell teremteni azokat a lehetőségeket.

Morális alapok nélkül nincs erős nemzet. És ki hozza létre a morális alapokat, ha nem az iskola?

hajdú 2013.12.17. 22:23:05

@Doomhammer:
Fejtsd ki, mivel érnéd ezt el.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2013.12.17. 22:24:47

@Valóraváltógép:
Mi nem tetszik? Talán fáj, hogy végre lerántották a leplet a szent Tudományról?
tirpakbokretas-migrations.blogspot.nl/2011/08/negy-lovas.html

Ha nincsenek a - magyar közbeszédben máig áskálódó - francia forradalmárok, akkor a Tudomány soha nem kerülhetett volna hamisszakrális alapzatára.

Valóraváltógép 2013.12.17. 22:25:11

@hajdú: Ő ilyen akkor, amikor viccel. Asszem.

Tulajdonképpen tényleg vicces, mert ő paródiának szánja, de szerintem teljesen korrekt szöveget nyom. Igen, ezt így kell.
Vagy legalábbis lehet így is, és nem biztos hogy rosszabb lesz, mint másképp.

Steve the Great 2013.12.17. 22:25:12

@Valóraváltógép: "Jobb volt? Nem volt jobb."
Én is hasonlókat szoktam mondani, lévén van szerencsém találkozni az egyetemen a középiskolás fiatalság átlagos vagy picit afölötti részével. Vagyis csinálni kell valamit. Viszont azt elég nagy összegbe le merném fogadni, hogy ettől nem lesz jobb, csak éppen egy 15mrd Ft-os piacot csatornáznak be a megfelelő helyre.

Valóraváltógép 2013.12.17. 22:26:10

@Doomhammer: Jah hogy az... gondolhattam volna. :))
De ezt valaki mással beszéld meg, én nem nagyon értek a konteókhoz.

hajdú 2013.12.17. 22:27:01

@Valóraváltógép:
Áh :D
Igen, tulajdonképpen ez egy dupla csavar...

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2013.12.17. 22:27:12

@hajdú:
Hadd sejtessem a megoldást: Szent-Györgyi Albert több vagy kevesebb lett a körmösöktől, amiket az iskolában kapott?

hajdú 2013.12.17. 22:28:42

@Doomhammer:
Kevesebb pár mikrométernyi szaruhámmal :P

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2013.12.17. 22:29:20

@Valóraváltógép:
Amit a valósággyárosok összeesküvésteóriának hazudtak, arról ma már egyre többen látják, hogy az a valóság.
tirpakbokretas-migrations.blogspot.nl/2013/11/kleine-fische-gute-fische.html

Valóraváltógép 2013.12.17. 22:29:27

@Steve the Great: Ez sincs kizárva. Senki nem mondta, hogy szentek vannak a kormányban. :)

Valóraváltógép 2013.12.17. 22:31:51

@Doomhammer: No ha látsz valahol egy ilyen valósággyárost, kapd el egy lepkehálóval, és tárold el egy dunsztosüvegben. Pár dolgot megbeszélnék vele.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2013.12.17. 22:31:56

@hajdú:
És pár fokkal acélosabb a morál.
Az a kis szaruhám visszanő, az acélos morál pedig örökre megmarad. A jövő Szent-Györgyi Albertjei majd megértik és megköszönik.

hajdú 2013.12.17. 22:33:36

@Doomhammer:
Jójó, értjük a viccet és szeretjük. Asszem nem én vagyok a célközönséged :)

Valóraváltógép 2013.12.17. 22:33:46

@Doomhammer: Apu azt mondta, ne nyúlkáljak bele a tévébe.

Valóraváltógép 2013.12.17. 22:34:27

@hajdú: Ez egy ilyen meglepetésekkel teli este. Doomról pl. nem gondoltam volna, hogy van humorérzéke.

calabria007 (törölt) 2013.12.17. 22:35:14

@hajdú:

a közoktatás sohasem erről szólt...

érdemes lenne már ezzel szembenézni...

Jack Torrance 2013.12.17. 22:35:26

@Valóraváltógép: a tudásanyag az oktatás végterméke. Mivel a gyerekek nem egyformák és nem egyforma kezdő tudásanyaggal rendelkeznek, a célhoz sem ugyanazon az úton jutnak el. A pesti gyereknek keveset kell tanítani a tömegközlekedésről, ezzel szemben a vidéki gyerekeknek a háziállatokban van nagyobb rutinja. Nem praktikus ugyanabból a könyvből tanulniuk.

calabria007 (törölt) 2013.12.17. 22:36:29

@hajdú:

a valódi esélyek sohasem a közoktatáson múltak...

a képesítési követelmények és a formális oktatás inkább belépési _korlát_...

Robinzon Kurzor 2013.12.17. 22:36:37

@Valóraváltógép: "A gépírást nem kell tanítani, ennyi a lényeg."

Az értem, hogy neked nem volt vele szerencséd és 15 év alatt sikerült eljutnod arra a szintre, amire egy jó tanárral és módszerrel néhány hét alatt el lehetne jutni.

De ebből nem következik, hogy nem érdemes gépírást tanítani.

Pontosan ugyanolyan fontos, mint hogy kézzel írni se magától tanuljon a gyerek, hanem tanítsák meg neki rendesen.

calabria007 (törölt) 2013.12.17. 22:37:18

@hajdú:

a tanulás a hosszútávú befektetés nem pedig az oktatás...

Valóraváltógép 2013.12.17. 22:37:20

@Steve the Great: Azért a kommentárokkal is lehetne néhol vitatkozni. :) Pl. aki szerint a kontroll, az irányítás meg a tartalmi szabályozás ebben a mondatban ugyanazt jelenti, az annyi szép szakmát választhatna még. :)

hajdú 2013.12.17. 22:38:33

@calabria007:
oké, itt nem írtam elég hosszú kisesszét, de utána még körmöltem pár hosszászólást ezzel kapcsolatban, ha azokkal módosítva sem értesz egyet, akkor bátran fejtsd ki, miről szól a közoktatás!

calabria007 (törölt) 2013.12.17. 22:38:52

@hajdú:

a flexibilis munkaerőpiac a lényeg

hajdú 2013.12.17. 22:40:27

@calabria007:
Az autópályákat meg a betonozók építik, nem a tervezők és a gépek.

calabria007 (törölt) 2013.12.17. 22:40:55

@hajdú:

fentebb már írtam egy "polkorrekt" kivonatot, lényegében két dologról:

közösségépítésről és indoktrinálásról

Valóraváltógép 2013.12.17. 22:41:14

@Jack Torrance: Kicsit leegyszerűsíted pest meg a vidék viszonyát. Ez elég diszkriminatív, pl. szegény budaiakkal szemben. ;)

@Robinzon Kurzor: Arra próbáltam célozni, hogy ahhoz, hogy készségszinten és szinkronban használj 19 féle hájtekkütyüt, teljesen felesleges ilyen avitt marhaságokat tanulni. Akár néhány hét alatt is.
De oké, csináljunk egy felmérést. Itt. Most.

Kommentők! Közületek hányan vannak olyanok, akik tíz ujjal, vakon gépírnak, és ezt iskolában tanulták?

hajdú 2013.12.17. 22:41:39

@calabria007:
Ha főzni tudsz, majd a szex is jó lesz.

calabria007 (törölt) 2013.12.17. 22:41:55

@hajdú:

ihol lenne egy tanulságos klip is...

History of compulsory schooling
www.youtube.com/watch?v=uexMYBkfCic

Steve the Great 2013.12.17. 22:42:12

@Valóraváltógép: Mondjuk szerintem az a kommentár a minisztériom (és úgy általában a kormány) irányításmániájának szólt - ahogy azt Turul is megénekelte itt fenn. De persze az is lehet, hogy nem így van, és tényleg az újságíró volt a hülye. Mentségére legyen szólva, hogy ő nem irányítja (?) államtitkárként a magyar közoktatást.

Jack Torrance 2013.12.17. 22:43:05

@Valóraváltógép: próbáld meg csak szemléltető példaként értelmezni :)

Valóraváltógép 2013.12.17. 22:49:11

@Steve the Great: Jó, de ha hülyeségeket ír bele, akkor az egész cikk... kevésbé hiteles lesz, ha érted mire gondolok.

Valahol valamelyik kommentelő írta nemitt, hogy a kormány valós kritikáját pontosan az ellenzék lehetetleníti el, mert amint olyasmivel jönne valaki, amiről tényleg lehetne és kellene beszélni, egyből jön egy tucat hülye a hisztériával, hogy antiszemizmus, meg rasszizmus, meg nyomor, meg rabszolgák, meg hogy itt rettegni kell...
Aztán itt meg is áll a dolog.

Valóraváltógép 2013.12.17. 22:50:44

Hoffmann meg szerintem már nem nagyon mer mit mondani, mert úgyis nekirontanak. Ha sapkában mondja, akkor azért, ha nem, akkor azért, ha egyik sem, akkor ráhúzzák a sapkát.
Tulajdonképpen csodálom, hogy még nem mondott le.

Robinzon Kurzor 2013.12.17. 22:55:19

@Valóraváltógép: "Tulajdonképpen csodálom, hogy még nem mondott le."

Egyszer már lemondott, csak Orbán nem fogadta el, maradnia kellett.

hajdú 2013.12.17. 22:56:27

@calabria007:
Megnéztem. Azt hiszem értem a véleményed, viszont a látszat ellenére, talán inkább egy oldalon állunk, mint nem, amennyiben: az iskola egy hasznos intézmény, de semmiképp sem az államilag helyesnek gondolt irányvonalak (ideológiák, erkölcs) terjesztésének terepeként. Nem vagyok a sem a poroszos, sem az uniformizált megoldás híve. Az iskola arra való, hogy mindenki megkapja azt a fajta képzettséget a lehető legalkalmasabb módon, amit szeretne elérni, és erre esélyt biztosítson azok számára is, akik hendikeppel indulnak.

Nemzetstratégia · http://nemzetstrategia.blog.hu 2013.12.17. 22:57:13

Alapvető dolgokról van szó.

Der Staat is die Gemeinschaft alle Menschen in diesem Staat leben.
Der Staat sind WIR.

Az állam az emberek összessége, akik az államban élnek. Az állam MI vagyunk.

Ami a privatizációt, illetve maga a szó jelentését illeti: A latin "privo-privare" gyökből származik, jelentése: kifoszt, megfoszt.
(Privare ist ein lateinisches Wort, das heißt: berauben)

Szintén tartsuk észben, hogy pl. Tajvan, Dél-Korea, katonai diktatúrák irányítása alatt törtek be a nyomtatott áramkörök és a számítógépipar élvonalába. A mosatni laposképernyő-gyártás mindkét óriása (Samsung, LG), koreai. Tajvan pedig a merevlemezek terén van nagyon ott a szeren. Mindkét ország diktatúra volt még a 90-s években is.

Hanyagolni kéne a lejárt is idejétmúlt, úton-útfélen szajkózott libertárius/liberális ostoba és egydimenziós dogmát, hogy az állam csakis kevéssé hatékony, nehézkes, zsarnoki stb. lehet. Az idézett példák ennek ellenkezőjét bizonyítják.
Az állam egy eszköz, lehet jóra meg rosszra is használni. Aki azt hiszi hogy az állam eleve az ördögtől való, vagy elmebeteg, vagy liberális.

Konkrétan a tankönyvellátás államosításáról: mindenekelőtt magánkézbe se kellett volna játszani.

Nincs kétségem hogy mint mindent a fidesz ezt is szét fogja barmolni, viszont az irány alapvetően megfelelő, egy majdani nemzeti kormány számára készíti elő az utat.

Nemrégen jártam egy boltban nyelvkönyvek után keresgélve. Csak a különböző német nyelvkönyvek-munkafüzetek-feladatgyűjtemények három teljes polcot töltöttek meg, egy fajtából átlagosan 3-4 példány volt egymás mellett, szóval elég nagy volt a választék.

Nekem van olyan német nyelvű középfokúra fölkészítő tesztsorom, amit 1983-ban adtak ki. Tökéletesen működik ma is. Vagy még korábban a 60-70-es évekből: miért volt elég egy könyv és egy munkafüzet németet tanulni? Nyilván a mostani könyvdömping, amellett hogy erősen pazarló és környezetszennyező, arról szól hogy vedd meg ezt is meg azt is meg még amazt is, de ha nagyon profi akarsz lenni akkor még a negyediket is. Teljes ostobaság. A mai 15-20 féle nyelvvizsgafelkészítő helyett bőven elég lenne 3-4 fajta is.

Ehhez hozzájön persze hogy az állam épp most veri szét a magánnyelvoktatást iskolai keretek között, amit szintén lehetett volna okkal jobban és megfontoltabban is csinálni. De ez a fidesz teljes dilettanciáját bizonyítja, nem pedig hogy az állam mint olyan, az ördögtől való lenne.

nyilván a cikk középszerű szerzője úgy kerüli meg hogy a kenyéradó gazdát kelljen bírálni, hogy ideológiai ellentétet képez, csinál egy szalmabáb-pozíciót, és onnan köhög, mint egy bolha.

"Nem ezért zsörtölődöm, mert ostobán csinálod mint mindent amihez hozzáérsz, hanem mert én egy liberális vagyok, aki az állam hallatán is vért okádik..." vagy valami hasonló. Meglehetősen egyszerű felépítmény.

Jack Torrance 2013.12.17. 22:57:19

@Valóraváltógép: és a témákat meg érveket csak az ellenzék diktálhatja? Vagy a hülyék érvei azonnal a megvédés reakcióát váltják ki és lehetetlen lesz a kritika?
Szerintem, ha egy intézkedés rossz, akkor az rossz, akkor is, ha valakik baromságokat mondanak róla.

Robinzon Kurzor 2013.12.17. 23:01:08

@Valóraváltógép:

Ha hájtekkütyü nem fog írni (is) helyetted, akkor marad a klaviatúra.

És akkor nem az a kérdés, hogy kb. 10x annyi idő alatt autodidakta módon is meg lehet tanulni elfogadható sebességgel gépelni, hanem az, hogy ha erre vannak hatékony tanulási módszerek, akkor miért nem azt használjuk.

Már azon kívül, hogy neked rossz tapasztalatod volt.

Ha egy idegbeteg alkesz lett volna a tornatanárod, akkor a testnevelés és az egyesületben űzött sport lenne a hülyeség, csak mert neked rossz emlékeid vannak?

Jack Torrance 2013.12.17. 23:02:11

@Nemzetstratégia: "nyilván a cikk középszerű szerzője úgy kerüli meg hogy a kenyéradó gazdát kelljen bírálni, hogy ideológiai ellentétet képez, csinál egy szalmabáb-pozíciót, és onnan köhög, mint egy bolha."

Pontosan. Olyan, mintha kritika lenne, de pont a lényeges dolgokat kerüli ki.

Valóraváltógép 2013.12.17. 23:09:11

@Jack Torrance: Valamiért az ellenzék érez rá állandó késztetést. De persze igazad van, nem ezen múlik, hogy valami milyen.

@Robinzon Kurzor: Fogni fog. Adj neki pár évet. Nem kell sokat, vagy ötöt. Annyi idő alatt el sem döntik, kell-e.
"Elfogadható sebességgel" már akkor is gépeltem, de itt nem ez a lényeg, meg nem a Hülyenéni, aki szerintem már egyébként is megmurgelt azóta. Koncentrálj a mondanivalóra.

A hatékony tanulási módszerek meg... LOL. Láttál már gépírásoktatást? A 'hatékony tanulási módszer' az az, hogy nézed a plafont, és egy kappanhang egyesével mondja a betűket, ha meg elütsz valamit, akkor nem az a megoldás, hogy javítod, hanem hogy három elütés után megbuktál.
Mindegy. Szerintem felesleges.

Robinzon Kurzor 2013.12.17. 23:10:06

@Jack Torrance:

Csak a szokásos Patyolat-szidás.

Mintha valami kis kezelendő mellékhatás lenne, amiről szó van ... nem pedig maga a főhatás.

calabria007 (törölt) 2013.12.17. 23:10:45

@hajdú:

hát ez az oktatással való "esélykiegyenlítés" ma egy totális kudarc...

Minden negyedik magyar funkcionális analfabéta
hvg.hu/itthon/20080908_funkcionalis_analfabetizmus_steklacs_iras

de nemcsak nálunk, hanem lényegében mindenütt

Robinzon Kurzor 2013.12.17. 23:12:06

@Valóraváltógép:

Ha szerinted ez a gépírásoktatás, akkor te még nem láttál gépírásoktatást.

Amit itt előadsz, az a "minden nő kurva" világnézet, csak mert otthagyott az egyik.

Valóraváltógép 2013.12.17. 23:12:14

@Hepci: Nem figyelem annyira, hogy meg tudjam ítélni. De szeretem azt hinni, hogy hülyékből nem lesznek államtitkárok.

hajdú 2013.12.17. 23:12:15

@calabria007:
Tényleg szörnyű! Oktatási rendszer nélkül bezzeg...!

Valóraváltógép 2013.12.17. 23:13:25

@Robinzon Kurzor: Hát akkor engem átbasztak, mert ott frankón ez ment. :)

Amit itt előadok, az az, hogy kurvázni már nem divat, mert kivénhedt lotyók lettek.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2013.12.17. 23:18:06

@Nemzetstratégia:
"nyilván a cikk középszerű szerzője úgy kerüli meg hogy a kenyéradó gazdát kelljen bírálni, hogy ideológiai ellentétet képez, csinál egy szalmabáb-pozíciót, és onnan köhög, mint egy bolha."

Akármennyit facsarják ezek a fideszapródok a szót, egyre többen látják már a világban, hogy a neoliberalizmus megbukott.
tirpakbokretas-migrations.blogspot.nl/2013/09/lakner-david-hazugsagai.html

Nemzetstratégia · http://nemzetstrategia.blog.hu 2013.12.17. 23:18:14

@Jack Torrance: a mandiner mindegyik cikke ilyen... a fiúk-lányok tökélyre vitték az udvaronc magatartást

Nemzetstratégia · http://nemzetstrategia.blog.hu 2013.12.17. 23:23:58

@Doomhammer: zsidó létedre elég jól beszélsz magyarul... az idézett cikk majdnem olyan mintha magyar írta volna...pedig csak egy zsidó troll aki így akar gúnyt űzni a magyarságból.

calabria007 (törölt) 2013.12.17. 23:25:18

@hajdú:

ja szörnyű, különösen, hogy ezekre a funkcionális analfabétákra milliókat költöttek el...

ritka alacsony hatások ez...

calabria007 (törölt) 2013.12.17. 23:26:06

@Nemzetstratégia:

te is jól beszéled a nyelvünket...

ki tudja hol tanultad...

calabria007 (törölt) 2013.12.17. 23:29:29

@Nemzetstratégia:

Tajvant idézed?

Tajvanon roppant fejlett a _magánoktatás_...

Taiwan - private education
en.wikipedia.org/wiki/Education_in_Taiwan#Private_education

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2013.12.17. 23:31:24

@Nemzetstratégia:
Ízléstelennek tartom azt, ahogy Lakner Dávidról írsz.

calabria007 (törölt) 2013.12.17. 23:37:51

@Nemzetstratégia:

Itt speciel azt írják, hogy Dél-Koreában döbbenetesen nagy biznisz a _magánoktatás_...

"The private education market in Korea is astounding. Last year alone, the private education market recorded an astronomical 20.8 trillion won in revenue. According to the National Statistical Office, each household on average spends 175,400 won on private education. "

Private Education Out of Control
www.worldyannews.com/news/articleView.html?idxno=1710

Nemzetstratégia · http://nemzetstrategia.blog.hu 2013.12.17. 23:38:56

@Doomhammer: a jesivában tanítottak így érvelni? Elégtelen.

calabria007 (törölt) 2013.12.17. 23:39:35

@Doomhammer:

nemzeti izébizétől lényegében minden ízléstelen:)

hajdú 2013.12.17. 23:47:32

@calabria007:
Miről beszélünk? Hogy Magyaroszágon rosszul költik el ezt a pénzt, vagy hogy általában értelmetlen?

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2013.12.17. 23:50:02

@Nemzetstratégia:
Én nem érvelgetek, nem facsarom a szót. Én egyszerűen az igazságot mondom úgy, hogy azt a falvak igaz magyarsága is megértse. Az "érvelést" meghagyom a hazugoknak, a létjavak szivattyúzóinak, a kisemberek megtaposóinak. Az olyanoknak, mint maga.

calabria007 (törölt) 2013.12.17. 23:53:14

@hajdú:

visszaléptem oda ahonnan indultunk... még most is úgy látom, hogy te ebben a kommentben a társadalmi mobilitás lehetőségét a közoktatástól vártad (javíts ki ha félreértettelek)

erre mondtam azt, hogy a közoktatás sohasem szólt ilyen célokról...

és ez sajnos tény

calabria007 (törölt) 2013.12.17. 23:54:19

@Doomhammer:

nem lehet az, hogy ez a nemzeti izébizé egy megátalkodott nemzetvesztő MOSZAD ügynök?!

Valóraváltógép 2013.12.17. 23:54:22

Áldás sátán szent személye,
megjött a jó Biri néne...

Nemzetstratégia · http://nemzetstrategia.blog.hu 2013.12.17. 23:58:07

@Doomhammer: ilyen egy zsidó, mint te, amikor magyart akar gúnyolni.

calabria007 (törölt) 2013.12.17. 23:59:33

@Nemzetstratégia:

és miért higgyük el azt, hogy te magyar vagy?

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2013.12.18. 00:03:13

@calabria007:
Ennek a kérdésnek az eldöntését meghagyom az ezzel foglalkozó - ÁLLAMI! - szerv szakértőinek.
Én csak azt tudom, hogy "Nemzetstratégia" nick a Nemzetstratégiai- és Történeti Kutatóintézet munkálkodását ássa alá.
tirpakbokretas-migrations.blogspot.nl/2012/10/nemzetstrategiai-es-torteneti.html

Akárcsak a nemzet ellenségei. Talán nem véletlen az egybeesés.

Valóraváltógép 2013.12.18. 00:06:08

@calabria007: A helyedben ott kezdeném a kételkedést, hogy miért hidd el, hogy egyszerre csak egy nicken ír.

calabria007 (törölt) 2013.12.18. 00:09:27

@Valóraváltógép:

schwerer gustav, ill vezérőrnagy (vagy mi a mennydörgős ménkű) néven is fut

néha egyszerre is...

és nagyon könnyű kiszúrni mivel felettébb egysíkú a mondókája...

a schwerer gustav nick afféle "mocskolódó" nick neki ott szokta előadni az "őrjöngős" különszámait:)

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2013.12.18. 00:10:59

@Nemzetstratégia:
Van valami hozzáfűznivalód a kormány eltökélt pazarláscsökkentő intézkedéseivel kapcsolatban?

Személyemet érintő érdeklődésed megtisztelő, de én egyáltalán nem vagyok elég érdekes ahhoz, hogy a származásom téma legyen itt.

Nemzetstratégia · http://nemzetstrategia.blog.hu 2013.12.18. 00:22:32

@Doomhammer: ilyen egy zsidó troll amikor terel a témáról, mint amit előadsz.

Robinzon Kurzor 2013.12.18. 00:23:44

@Valóraváltógép:

Akkor lehet hogy az ment, de most már lehet ezt (is) másképp.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2013.12.18. 00:43:40

@Nemzetstratégia:
Ismétlem: van valami hozzáfűznivalód a kormány eltökélt pazarláscsökkentő intézkedéseivel kapcsolatban?

Megismétlem a kérdést ezerszer is, ha kell.

Szindbad 2013.12.18. 23:16:47

index.hu/gazdasag/2013/12/18/troll_meg_ilyen_magasra_nem_jutott/

Doubravszkyről muszáj egy konzervativizmust éltető cikknek megjelennie a mandineren. Valaki érezze már szakmai kihívásnak.

___________________________ (törölt) 2013.12.19. 15:01:47

@Nemzetstratégia: azért ez egy fokkal komplexebb.

Általában a legrosszabb az, amikor állam és a magánszektor keveredik, tehát pl. az állam magáncégtől vásárol valamit, vagy tálcán viszi a vevőt a magáncégnek pl. tankönyv, mert ez óriási korrupciós lehetőség és alapvetően meg nem érdemelt profit.

A tisztán állami szektor egy fokkal kevésbé rossz, mert a nyerészkedési lehetőségek kisebbek, de azért nem kell teljesen leírni a rosszgazda-érveket sem, tényleg van ugye abban valami, hogy hivatali ügyintézéskor azért mindenki szokott tapasztalni egy emberes adag lustaságot, azért meglátszik egy átlagos sóhivatal dolgozóin, hogy nincsenek igazi versenyhelyzetben, nincs igazi teljesítménykényszer, mert monopolhelyzet van, mert nem lehet fenyegetőzni, hogy elmegyek a konkurrenciához. Nem az állam mint olyan ördögtől való dolog, de azt tényleg el kell fogadni, hogy minden monopolhelyzet káros, és az állam tényleg hajlamos monopolhelyzetbe tenni egy-egy hivatalt, amikor nincs verseny és teljesítménykényszer.

Ebből a szemszögből érdemes nézni a dolgot, egy állami hivatal egyszerűen a monopolizmus egyik formája, ahol az ügyfél nem pattogtathatja az ostort, azért nem nehéz belátni, hogy ezek a lustálkodás fele tolhatja a dolgokat.

Ezzel együtt jobb a tisztán állami szektor mint az állami és magán keverve, mert legalább a korrupció, a nagy rablás esélye nincs meg, a lustaság végül is kisebb baj, mint a lerablás. Ezért végül is az ilyen piacok, ahol az állam a vevő vagy az állam hozza a vevőket, államosítása végük is valóban a kisebbik rossz, de mondjuk nem ideális, csak a kisebbik rossz. Tolvajok helyett langyos középszer, ez mondjuk előrelépés, csak nem olyan nagy azért.

Ami a magánszektort illeti, itt két dolog van. Az egyik az, hogy minél kevésbé kap állami pénzt illetve minél kevésbé fókuszál olyan termékekre, amiket az államon keresztül árusít, mint a tankönyv, annál korrektebb.

Alapvetően azért támogatom az állami pénzek elvonását a magánvállalkozóktól, mert minél inkább tisztán privát piacról élnek meg a vállalkozók, minél inkább tényleg a vevők szabad döntéseiből és nem abból, hogy pl. tankönyvet árulnak, mivel azt kötelező megvenni, annál vállalhatóbb lesz piacpártinak lenni. Nincs gusztustalanabb az adókból finanszírozott, vagy a kötelező igényekre, a biztos vevőkre telepített kamu-piacpártiságnál.

A másik kérdés pedig a méret és az információ kérdése, hiszen még egy teljesen mainstream mikró tankönyvben is az van, hogy jól működő piac sok kis szereplőt és jól informált vevőket igényel. Ez valóban így van, és annál inkább lehet kivonni az államot egy területről, minél inkább igaz ez. Például a nyelviskoláknál a második részével van probléma, nem voltak jól informálva a vevők, hanem teljesen irreális, átverős hirdetések voltak.

Tulajdonképpen valami ilyesmi lenne az ideális rendszer. Egy nagy, kiterjedt kisvállalkozói magánszektor ahol viszonylag kevés az állami beavatkozás, leginkább arra irányul csak, hogy megfelelően informálják a vevőket és hogy ne legyen átverés és összejátszás, és mellette egy olyan állami szektor, ahol alapvetően nem nagyon vásárol az állam a magánszektortól, csak amennyire muszáj.

Ennél nem tudok jobbat kitalálni, én legalábbis.

calabria007 (törölt) 2013.12.19. 15:24:49

@Shenpen:

még a politikai decentralizációt (azaz a devolúciót) tehetnéd ehhez hozzá, de ez nem lesz vmi nagy sikertörténet nemzeti izébizénél... (az állam csak ilyen formában kerülhet versenykényszerbe)

MolnarErik · http://heraldika.blog.hu/ 2013.12.19. 18:42:06

Posztban háborogtok ellene, de szavazataitokkal persze majd támogatni fogjátok a további államosításokat.

maroz 2013.12.19. 20:40:25

@MolnarErik: Lenne érdemi alternatíva?

bömböcz 2013.12.19. 20:55:48

@maroz:
Maga szerint?
Tudja, csak azért kérdezek vissza, mert maga ismeri a másik oldalt is...

maroz 2013.12.19. 21:06:05

@bömböcz: Szerintem inkább a kezemet tőből.

Az a vicces, már ugye ha spórolni szeretnénk a súlyosabb minősítésekkel, hogy azok közül, akik elégedetlenek az orbáni adminisztrációval egyesek amellett kardoskodnak, hogy szavazzunk azokra, akik miatt idelett nekünk ez a kétharmados Orbán. Nem látnak semmi kivetnivalót abban, hogy olyan tényszerűen súlyosan bukott csapatban bízzunk, akik még csak annyit se mondtak az elkúrás után, hogy hoppá, bocsika. Sőt.

Ehhez a másik oldalhoz sok türelem és hit kell. Hinni kéne például a reinkarnációban, mert ahogy elnézem a balliberális oldal eszmélési ütemét lesz abból harminc-negyven év is, mire megértik, hogy mit basztak el, és ugyanannyi, mire rájönnek, hogy hogyan tovább.

bömböcz 2013.12.19. 21:28:42

@maroz:
Szép, összeszedett-mondhatni kiforrott-mondatokat osztott meg velünk.
Mondhatnónk: A veleje.
Nem véletlenül lett maga "áruló"!

bömböcz 2013.12.19. 21:55:21

@maroz:
Önnek mi a véleménye a deviza-hitel problémáról?

bömböcz 2013.12.19. 22:51:14

@maroz:
Heló!
Kérdeztem valamit, miután telenyavalyogta a blogszférát a sirámaival !
És az "egyik kutya-másik eb" mondás sem játszik!
Lássuk a híresen képzett (ajropéer) emberek megoldását...

bömböcz 2013.12.19. 23:50:31

@maroz:
kommenista kutyából nem lesz demokrata szalonna, mondotta volt kövérlászló (a néhai mszmp alkalmazott)...
Vannak még problémák elvtársak...(:P)

___________________________ (törölt) 2013.12.20. 10:17:08

@calabria007: a magyar jobbos politikai decentralizáció egyenlő az EU-szkepticizmussal. Úgy értem, pl. az amerikai libertárius blogok 80%-a arról szól, hogy a szövetségi kormány ne szóljon bele, majd az államok megoldják. Ugyanez magyarban: az EU ne szóljon bele, majd a nemzetek megoldják. A méretarányok nagyjából hasonlóak.

Érdekes, hogy ennek a párhuzamnak a tantusza szinte senkinek nem esik le! Pl. anno Ronald Reagan egyik (be nem tartott) választási ígérete volt az oktatási minisztérium (Department of Education) bezárása. Erre az ötletre a magyar jobboldal 95%-a azt mondaná, hogy kompett idióta volt a faszi. Igen ám, csakhogy a szövetségi minisztériumról volt szó, nem pl. a kaliforniairól vagy texasiról! Ugyanez magyarban: akarunk-e mi EU-s oktatási minisztériumot, hogy belepofázzon a magyar közoktatásba? Akar a fene! Hát akkor bizony be kell látni, hogy reaganisták vagyunk, teccik, nem teccik :-)

Ha úgy vesszük, hogy a Magyarország nem Amerika egészéhez, hanem csak annak egy államhoz hasonlítható, mert olyan a méretarány, akkor bizony ez az egész nemzeti vonal erősen a libertáriusokra hajaz.

Olvastam az egyik amerikai libertárius blogon, hogy Obama menjen a picsába a szövetségi egészségügyi reformjaival, mert az egész ország arról szólna, hogy hadd kísérletezzen 50 állam 50 különféle egészségügyi rendszerrel. Most nem azért, de nem pont valami ilyesmi a Fidesz, sőt akár a Jobbik véleménye az EU-ról?

Ez az a tantusz, ami valahogy nem akar leesni, se az egyik oldalon, se a másikon :-)

Valóraváltógép 2013.12.20. 10:31:50

@bömböcz: Erre mondják, hogy ő csak belülről bomlasztott, nem? :)
süti beállítások módosítása