A Fidesz és a fiatalok: tetszik a rendszer?
2013. november 19. írta: rajcsányi.gellért (ergé)

A Fidesz és a fiatalok: tetszik a rendszer?

tarki_partok_nepszerusege_korosztalyonkent_fidesz_mszp_jobbik_2013_november.png

Tanulságos kutatási eredményeket közölt a Tárki: a közvélemény-kutató cég szerint a választók között minden életkori csoportban magasan vezet a Fidesz. A kormánypártot a fiatalok körében a Jobbik, az idősek között pedig a szocialisták tudják megközelíteni, de ebben a körben is biztos a Fidesz előnye. Akkor tehát alapvetően a nagy többségnek tetszik a rendszer?

Ha több mint három évnyi, ennyi konfliktussal járó, hiperaktív kormányzás után a fentieket méri egy független kutatócég a Fidesznek, tényleg az a helyzet, hogy ma a Fidesz játszik messze a legügyesebben a magyar közhangulattal; s ebben nem csak a mostani ellenzéki kihívóit, hanem nagyjából minden pártot megver az elmúlt 23 évben. Ezt támasztja alá az is, hogy a 2010-es Fidesz-győzelem az egy párt(szövetség) által elért legnagyobb arányú győzelem volt az 1945 utáni európai demokratikus parlamenti választások történetében. És itt ezúttal csak a hatékonyságról, a népszerűség alakulásáról, a választási győzelem esélyéről, mint a politikai verseny legfontosabb eleméről beszélek, nem a politizálásuk és a kommunikációjuk tartalmáról. A Fidesz ma tudja, mi kell ma a magyaroknak.

A Fidesz szavazói derékhadát jó ideje a harmincas-negyvenesek, a fiatal családosok, fiatal középkorúak alkotják, s ebben a korosztályban most is kimagasló a támogatottságuk. A nyugdíjasok jó ideje tartó körüludvarlása is meghozta az eredményt, még most is előzik a szocikat a szépkorúak között. A legérdekesebb kérdés azonban a fiatalok pártszimpátiájának alakulása.

A kormánypárt jó másfél évtizedig élhetett a rendszerváltás korabeli imázsából: a legutóbbi évekig hagyományosan messze a Fideszt támogatta a legtöbb fiatal – mármint azok közül, akik egyáltalán érdeklődtek a politika iránt. A 2006-2008-tól tartó politikai, gazdasági és társadalmi válság azonban megerősítette a rendszerkritikus és/vagy radikális erőket a fiatalok körében. Nagyobbrészt a Jobbik, kisebbrészt az LMP profitált ebből 2009-2010 során  és azóta nagyjából úgy is maradtak, sőt, inkább apadt a támogatottságuk. A 2010-es választások után a fideszes reformgőzhenger átment a felsőoktatáson is, a baltával faragott elképzelések jogosan okoztak feszültséget a hallgatók között, ami 2012-13 fordulójának tüntetéseiben csúcsosodott ki. Ez volt a Hallgatói Hálózat momentuma is. Ekkor úgy tűnt, hogy az  Európa számos országában létező és virágzó  ifjú bázisdemokrata, újbalos, radikálbalos mozgalmak is teret nyerhetnek Magyarországon, először a rendszerváltás óta. Aztán mégse történt meg a nagy áttörés, az elégedetlenek élcsapata előbb folyamatos ide-oda mászkálásokkal, céltalan virrasztásokkal és kínos videókkal apasztotta a tömegbázist, majd az útjuk egyenesen vezetett a Heti Hetes zsákutcájába. Hallott azóta valaki a HaHáról?

A Tárki elmúlt egy évben készült felmérései szerint a pártot választó 18-32 évesek körében 41-53 százalék körül alakul a Fidesz népszerűsége; mögöttük 21-30 százalék körül jár a Jobbik; 10-13 százalékon áll az MSZP; míg 5-8 százalék körül áll az Együtt-PM és az LMP; a DK pedig alig mérhető. Úgy tűnik, nem történt nagy átrendeződés az elmúlt egy-két évben: a Fidesz a fiatalok körében az első helyen maradt, a Jobbik pedig továbbra is túlreprezentált a körükben. És nem lett se baloldali, se szélsőbaloldali áttörés a fiatalok körében.

De vajon politikai csoda-e a Fidesz első helye a fiatalok között? Egyrészt valóban szép teljesítmény ez a narancspárttól, mert sem kommunikációjukban, sem gyakorlati politizálásuk során nem keresik különösebben a közös hangot a huszonévesek nemzedékével, nem foglalkoznak kifejezetten a legfiatalabbak élethelyzetével, kilátásaival.

Az első helyezés megfejtéséhez pedig érdemes elővenni egy, a Tárkinál jóval nagyobb volumenű kutatás eredményeit. Az Ifjúság 2004-2008-2012 kutatások, nyilván más módszertannal, de mélyebb összefüggéseket is bemutatva ábrázolják, hogyan alakult a fiatalok pártszimpátiája az elmúlt években. Az Ifjúság 2012 kutatás Turul kolléga által is idézett eredményei szerint a Fidesz 40, a Jobbik 29, az MSZP 17, az LMP 11, a DK 3 százalékot kapott volna 2012 őszén a politika iránt érdeklődő kevesek körében (az Együtt 2014 csak az adatfelvétel megkezdését követően jött létre). Olyan nagyon nem térnek el az Ifjúság 2012 mérései a Tárki eredményeitől, viszont annál tanulságosabb az Ifjúság 2008-cal összevetni az adatokat. Eszerint ugyanis öt éve a pártot választó fiatalok 70 százaléka szavazott volna a Fideszre, azaz mára hét fiatal szavazóból hármat elveszített a narancspárt. Ráadásul 2008-ban még a fiatalok 20 százaléka vallotta magát jobboldalinak, 2012-ben ez a felére csökkent. De baloldali fordulatról sem történt, öt éve és 2012-ben is 6-6 százalék vallotta magát baloldalinak.

Mindebből azt láthatjuk, hogy a Fidesz mostani, fiatalok körében mért első helye valójában nem politikai csúcsteljesítmény, hanem egy évek óta tartó népszerűség-apadás pillanatnyi állása. Úgy tűnik, még mindig széles fiatal választói rétegek nőnek bele a fideszességbe, a fiatalok körében mért hagyományos Fidesz-fölény még most is kitart, egyfajta csendes (nagyon csendes) többségként. Előfordulhat, hogy a leginkább konfliktusos kormányzási időszak lezárultával, a gazdasági kilátások javulásával nem is fog tovább fogyni a Fidesz fiatalok körében mért támogatottsága. A minden életkori csoportban mért fölény magabiztos választási győzelemhez vezethet jövőre, de a Fidesz nem dőlhet hátra a fiatalok ügyében. Az Ifjúság 2012 mérései szerint rendkívül pesszimisták az ország jelenlegi helyzetét és jövőjét illetően, és nagyon kritikusak az egész demokratikus intézményrendszerrel, így a kormánnyal szemben is. A bármilyen oldali, hosszú távon önsorsrontó radikalizmus elleni küzdelem, és a fiatalok pozitívabb, optimistább jövőképéért folytatott harc (t.i. a jó kormányzás) van olyan fontos, mint a rezsiharc, sőt. A mai Orbán Viktor addig örülhet, amíg nem jön vele szembe egy fiatal Orbán Viktor.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr175643646

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Válasz Puzsérnak: hívjuk vissza a képviselőket! 2013.11.19. 13:15:49

" Az izlandi politikusok nem csak visszahívhatóak, de a telefonkönyvben is benne vannak"  én hiszek abban, hogy a politikust visszahívhatóvá kell tenni, és abban is, hogy a rendőrkapitányokat és a köztársasági elnököt is a nép, a választópo...

Trackback: A Fidesz és a fiatalok: tetszik a rendszer? 2013.11.19. 11:39:03

A kormánypárt jó másfél évtizedig élhetett a rendszerváltás korabeli imázsából: a legutóbbi évekig hagyományosan messze a Fideszt támogatta a legtöbb fiatal.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2013.11.19. 20:40:38

@vantaan: Te meg jó lenne ha nem olvasnál több esti mesét,mert az igaz emberek már az agyadra mentek.
Köszöntelek a valóságban.

Az elit politikától van már az emberek nagy részének okádhatnékja.
Az elit politikából,érted?
Dózsa György kéne vagy valami hasonló a csóró csürhéből kitermelődött vasember kéne,vagy ilyesmi.
Ezt kívánja a nép jelenleg.

toportyánzsóti 2013.11.19. 20:41:20

Ha a fityusz népszerű lenne nem kéne birkákat bérelnie,vagy hatalmával megzsarolva vonultatnia szegénykém.Nyilván azért lát mindenhol terroristákat minden narancspatkány mert mindenki ovit akarja imádni,böszme nyugodtan léböjtölhet nyilvánosan,napokig,ovit külön testőrség őrzi évente 2-3 stadion áráért és csak lecsekkolt emberek közé mer kimenni...Ezt a pénzt amibe ez a kutatás került lehetett volna értelmesen is elkölteni és akkor nyugodtan nézhetne az összes narancspatkány tükörbe!

vantaan 2013.11.19. 20:42:11

@wanker cunt: Hülyéknek mesélni hogy hülyék? ... de hát az nem mese Emese!
Jelentkezzen 1 azaz egy nem hülye azaz értelmes ember aki mellette még jobbikos is! Lássunk már fehér hollót!

2013.11.19. 20:43:16

@toportyánzsóti: Mindennek ára van.
Ez az ő keresztje,hogy nem mehet ki csak úgy emberek közé.
Váljék egészségére.D

toportyánzsóti 2013.11.19. 20:43:27

Zombikok népszerűsége is nyilvánvaló,Ponta is láthatta mennyien vannak ha ellene összecsődítenek minden hadra fogható gárdistát,voltak tán 800-an is?!

colonel Tigh 2013.11.19. 20:45:49

@Jóképességű Takarítónő: A szegénység, a társadalmi gondok, gazdasági problémák nem balos eszméket termelnek. Hanem szélsőségeket, szélsőséges eszméket. Szélső bal, vagy szélső jobbosokat. Az hogy jobb, vagy bal már majdnem hogy mindegy.

vantaan 2013.11.19. 20:49:10

@Jóképességű Takarítónő: ha ezt kívánja a nép akkor nem lesz meg soha! Majd ha nem kíván, nem kér de vesz s ragad
.... 2-3 év s vagy megszökik vagy tesz valamit! De eddig beeszi a böszme "nép" a rezsi-rizsát, a majd jövőre jó lesz ...meg a gyurcsány a hibást!
Ha annyira hülye a "nép" hogy ez kielégíti? Akkor megérdemli a sorsát!

különvélemény 2013.11.19. 20:49:50

@colonel Tigh:
De vajon kinek köszönhetjük a gondokat?
Hát a liberálisoknak. Innentől kezdve nem mindegy, hogy bal, vagy jobb, mert a liberó balos, hiába tartja magát távol egy-két balos a liberósoktól.

Itt van a nagy szopacs az ellenzékben.

is 2013.11.19. 20:50:25

@poszt: szerintem még fokozódni is fog a FIDESZ-szimpátia a felmért fiatalok körében. a többiek ugyanis úgy húznak el az országból, ahogy bírnak, aztán őket már se Tárki, se senki nem kérdezi. azt a félmilliót, akinek 75%-a ebbe a korosztályba eső fiatal, azt ideszámították, mint 90%-ban FIDESZ-ellenest? dehogyis.

itt kérem meg fog valósulni a FIDESZ-állam, és a FIDESZ meg fogja kapni az 50%-ot, mert a gazdag 20% rászavaz, a szegény 10% cigányt kilóra megveszik (a la Baja), a részvétel meg max. 60%. ezzel lesz 80% helye a parlamentben, aztán slussz.

azon jót mosolyogtam, hogy majd vége lesz a konfliktusos politizálásnak. 1989 óta egyetlen nap nem volt Orbán életében, amikor ne a konfliktust kereste, élezte volna (valószínűleg előtte sem, csak az nem volt nyilvános), és a támogatóit ne fanatizálta volna, hogy azok véletlenül se használják a józan eszüket, inkább az érzelmeik alapján cselekedjenek. a 'komcsi' (mint ördög) tökéletes gyűlöletszimbólum, oda festi fel, ahová aznap kell, a tömeg pedig lelkesen elkezdi gyűlölni azt, akit egy hete esetleg még barátnak kellett gondolnia.

éljen a magyar ifjúság, akit Orbán és csapata sikeresen bedarált, hogy elfelejtettek lázadni, és beszopták a saját szüleik 'komcsi' dumáját. el vagytok vesze, és el van veletek Magyarország is veszve.

Fullánkos Algol 2013.11.19. 20:51:30

@Fullánkos Algol: Ezen meg (1:10) az egykori Pintér Sándor beszél az egykori Martonyi és Révész Máriusz mellett: filmhiradokonline.hu/watch.php?id=5227
Itt pedig az egykori Zagyva György látható balra felül még Lenin-fiúként (az egykori Lenin-fiúk ma jellemzően a jobbik körül gyülekeznek): kuruc.info/galeriaN/egyeb/zsidokomm1.jpg
Az sem véletlen ezek tükrében hogy a Kádár-korszakból maradtak még a leginkább immunisak a terror - mai jobboldalon tömörülő - örököseire. És ezek az előző életből hozott történelmi előzmények eredményezik a demokráciával szembeni hozzáállást is. Tömegeknek lételeme itt a terror sajnos.

Valóraváltógép 2013.11.19. 20:51:32

@különvélemény: "De vajon kinek köszönhetjük a gondokat?"

Magatoknak?...

különvélemény 2013.11.19. 20:53:04

Húha, megjött "Fullánkos Algol" aki a kopipészt ballib bajnoka.
Innentől szétspammel mindenkit a DEMOKRATIKUS baloldal védelmében.

Meneküljön minden értelmes kommenter/blogger.

tarackos 2013.11.19. 20:55:17

@wanker cunt: Ez tökéletesen irreleváns! LOL :D

is 2013.11.19. 20:55:37

@wanker cunt: mondanám, hogy Horn Gyula rakta rendbe egyedül az országot gazdaságilag az elmúlt 25 évben, Bokros Lajos képében, de ez neked teljességgel az agyi vakfoltodra esik, láthatóan nem is lennél képes felfogni.

Wolff 2013.11.19. 20:57:37

a, azt el is feéejtettem, hogy ismerve a Maninder és a Fidesz/kormány szoros kapcsolatát hamarosan Málta, Görögország, FRanciaország jegyzékben tiltakozik, mert a hivatalos kormánysajtó szerint nem voltak demokratikus országok, amikor demokratikus választásokat tartottak.

Máltán idén 54,83%-os eredménnyel nyert a későbbi kormányzópárt, Göörgországban 1974-ben az Új Demokrácia 54,37%-ot kapott, Franciaországban 1968-ban az elnöki pártszövetség a képviselői helyek több mint 72%-át kapta (az ugye nem derült ki, hogy RG mire gondolt az 1945 utáni legnagyobb arányú demokratikus választási győzelemmel, bár nyilván nem gondolt semmire, csak a rajongása hajtotta), 1981-ben 67,82%-át, 1993-ban egyenesen 84%-át és még folytatható. Szóval szépek ezek a fideszes körökben terjedő önmitizáló sztorik, de ha esetleg a magukat profi újságírónak tartók dolgoznának is, akkor még sem kerülnének a szövegbe kétes állítások.

Fullánkos Algol 2013.11.19. 20:58:30

@különvélemény: Azok menekülnek akik gyávák tükörbe meg magukba nézni. Sokan vagytok így ez tény, de nem elegen.

von Putri 2013.11.19. 21:00:42

@wanker cunt:
Akkor most már végképp lemondhatunk Váccpáör Dórikáról?

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2013.11.19. 21:01:00

@martineden: mer? én ue mondom a fideszesekre meg az mszp-sekre is , csak én logikusan meg is tudom indokolni,
te nem. alkatilag képtelen vagy rá

(II. Torgyán Виктор) THY Rokk *n* Troller 2013.11.19. 21:07:10

Állítólag a felmérésben csak erdélyi, kárpátaljai és felvidéki fiatalokat kérdeztek meg, akik a helyes válaszért 5-10.000 Ft-ot kaptak.

colonel Tigh 2013.11.19. 21:10:48

@különvélemény: "De vajon kinek köszönhetjük a gondokat?"
Hát jelenleg annak is aki Orbánt és kormányát hatalmon tartja. Még mielőtt lelibsiznél, libásoznál: én a többire se szavaznék és mindegyiket elzavarnám a picsába, akinek bármilyen szerepe, szereplése volt a politikában 89-óta. Csak az emberek ezt nem tudják elhinni, pedig megtehetik, sőt, kötelességük lenne megtenni.
Kinek köszönhetjük a gondokat? Pff... ok, de melyiket? Gyurcsányék okozta gondok felmentik Orbánt és kormányát az általuk okozott gondok felelőssége alól? Lopjon a szimpatikusabb, erről van szó?
Okádok az egésztől...

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2013.11.19. 21:17:13

@Wolff: Nem szereted a csokit. Akkor nem is kapsz.

Nem olvastam végig az összes kommentet (láttam néhány igazi trollcsárdába valót, abba is hagytam), ezért elnézést, ha valamely értelmes hozzászóló már megírta volna, de a teljes népességhez (itt: korosztályhoz) való viszonyítás azért is fontos, mert egy párt relatív népszerűségének növekedésében egy másiknak a csökkenése is benne lehet. Példa:

Ha K1 korcsoportban 100 szavazóból 32 fideszes, 16 jobbikos, 16 balos, 36 pedig nem választ, akkor a fideszesek aránya a pártválasztókon belül 50%.

Ha K2 korcsoportban 100 szavazóból 24 fideszes, 8 jobbikos, 8 balos, 60 pedig nem választ, akkor a pártválasztókon belül a fideszesek aránya 60%.

Ha csak a pártot választókat nézzük, akkor úgy tűnhet, hogy a Fidesz a K2 korcsoportban népszerűbb, pedig nem. Igazából népszerűtlenebb (24% < 32%), csak a többiek még inkább.

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2013.11.19. 21:28:46

@colonel Tigh: "Lopjon a szimpatikusabb, erről van szó?" - Igen, szerintem összefoglaltad a mostani rendszer lényegét. Az asztal alatt azért nyilván csúsztatnak egy kicsit a vesztesnek is, hogy ne akarja felborítani (ld. MSZP, szerintem eleve a 2. helyre hajtanak). Legfeljebb nem 70-30 az arány, mint régebben, hanem 80-20 vagy 90-10.

martineden 2013.11.19. 21:29:35

@tesz-vesz:csak én logikusan meg is tudom indokolni,
te nem. alkatilag képtelen vagy rá .... Hat akkor indokold.Bizonyitsd hogy egy jobbikos ertelmes...Hogy lehet ertelmes, akinek a vezeret zazrivecnek hivjak es olyan hulye hogy vonara magyarositja.Megmondanad ez utobbi mitol magyarabb?Ez a vezer,akkor milyenek a kovetoi?Aztan uton utfelen kopkoditek a zsidokat es kiderul hogy a szeretett alelnok echte zsido.Milyen volt egy zsido valagat nyalni?...Hat ebbol le lehet vonni az ertelmi kepessegeteket

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2013.11.19. 21:34:36

@Alfőmérnök: Nem, hanem a kisebbségkutató-kutatók főnöke vagyok, akinek a csapata kifejezetten a mainstreambe nem illeszkedő kisebbségkutatók felkutatására, szakmai és ontológiai likvidálására, majd ennek blogkommentbeli megindoklására szakosodott. :P Ezen kívül Helly Hansen pulóvereket gyűjtök, egyelőre az első darabra hajtok, lehetőleg terepszínűre, zöld emblémával.

Bogyó 2 2013.11.19. 21:39:15

@♔batyu♔: Az a baj, hogy azért vannak fiatalok, s tanulnak politológiát, alkotmányjogot. S ha esetleg olvasták Orwellt, akkor tudják, hogy a Fidesz minden csak nem demokrata. Amit műveltek az állam felépítésével, abból látható, hogy a demokráciánál fontosabb a saját hatalmuk. Egy demokratikusan gondolkodó ember nem tesz olyat, amit ők tettek a közt. elnöki pozícióval, az Ab-vel, a közigazgatással, az önkormányzatisággal, a civil szférával, a választási rendszerrel, a médiával. Mindez elenyésző részben szolgál országos érdekeket, elsősorban saját pártérdekeiket érvényesítették gátlástalanul.

Mindfield 2013.11.19. 21:54:30

"A Fidesz és a fiatalok: tetszik a rendszer?"

A politikára akkor fogékony az egyszerű ember, ha feltálalják neki. Emlékszünk még, hogy 2002 és 2006 között is mennyi népszavazás meg tüntetés, meg minden volt? A 2006 utáni időszakot pedig nem is kell említeni. Most síri csend honol, a politikusok visszavonultak az elefántcsonttoronyba, onnan irányítják az országot. Trafikmutyi, Fidesz-maffia, ez senkit nem érdekel. Az sem érdekelne senkit, ha szépen lassan elkezdenének eltűnni az emberek. Unalom van. És ez így is fog maradni jóóó sokáig.

lobaszopiatej 2013.11.19. 21:57:23

Kár hogy a disszidáltak már nincsenek a statisztikában.

Az hogy a jobbik náci párttal versenyeznek az orbánista szavazók beszédes, maszopra meg a nyuggerek voksolnak nosztaligából.

Sőt, a fiatalok egyharmada még a diktatúrát(!) is elfogadná, csak "igazságos" legyen a vezető (és irgalmas...), a népharag úgyis leváltaná (persze...).

P.Freddy 2013.11.19. 22:06:00

@♔batyu♔:

" a szülők elmesélik, hogy 56 ünneplését Lendvaiék üldözték, nem voltak szabad választások, nem lehetett csak úgy külföldre utazni és megüthette a bokáját az, akinek más véleménye volt."

A fiataloknak most nem mesélik, hanem látják, hogy

- 56 ünneplését Orbánék direkt konfliktusba hajszolják,
- nem lesznek szabad választások,
- megütheti a bokáját, akinek más a véleménye.

A fiatalok nem teljesen hülyék, mint a békamenetelő fideszbirkák, legfeljebb csöndban vannak..:)

vizipipa 2013.11.19. 22:10:19

@Robinzon Kurzor:

Csíped ezt az adótémakört, nagyon helyes.

Ezen a nyáron, és már tavaly nyáron is, jelentek meg olyan cikkek, amik diszkréten olyanokat írtak, hogy (mezőgazdaság) termett x tonna, exportáltunk 40%-ot, felhasználtunk 60%-ot, a raktárakban van még 20%.

Vagyis nagyobb mennyiség mozog, mint amennyi egyáltalán van. Az adatok meg ugye befutnak az illetékes helyekre, a firkászok is (főleg) innen kapják.

Jó lenne látni, hogy rogáni szinten nem tudnak/akarnak összeadni, kéne ehhez néhány ilyen cikk / adat.

Nincs a készletedben?

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2013.11.19. 22:18:55

@rajcsányi.gellért (ergé): hallod ergé, nagyon szerettek ti vitorlázni turullal, tudtok valamit az ügyről? :D
mérnem írtok erről egy posztot a balaton.blogon? :D

"A felvételen ugyanis a rossz felbontás ellenére is felismerhető, hogy egy olyan lekerekített, peremmel ellátott asztal fölé hajol a kokaint szívó férfi, amelyet hajók kabinjában használnak. A balatoni helyszín gyanúját az is erősítette, hogy helyi forrásaink szerint Szombathelyen közszájon forogtak olyan történetek, amelyek arról szóltak, hogy a városvezetés fiatal fideszes csapata közül többen gyakran jártak együtt közös hajópartikra. "

index.hu/belfold/2013/10/09/vitorlas_jacht_volt_a_kokainos_buli_helyszine/

gnme 2013.11.19. 22:24:05

javaslom kérdezzék meg a fiatal IDDM-eseket

..hogy mennyire szeretik a fideszt

(...hát még a munkáltatójuk, családtagjaik)

fhhhhHHH'

zenét valaki?
www.youtube.com/watch?v=fjwWjx7Cw8I

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2013.11.19. 22:41:50

@tesz-vesz: Ez a Balaton botránya és nem egy piti kokózás:

444.hu/2013/11/14/gal/

A Mandiner Balaton blogja halott, május óta nincs ott semmi. Tényleg ideje lenne már írniuk valamiről, például föltehetnének egy ergé-féle tájfotó-sorozatot.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2013.11.19. 22:51:34

@Holger Hartland: egy töredelmes főnixvallomással feldobnák a látogatottsági adatokat, csak bátorítani kell a fiúkat, hogy nem szégyen a mai világban egy kis kokó hébe-hóba.

jó link, ez igen. a régi "kizsákmányoló" arisztokrácia elbújhat az éhes posztkommunisták mögött, ezer évnyi éhséget gyűrnek most le :)

Kalmár 2013.11.19. 22:53:29

@von Putri: Elszívta a maradék agysejtjét is...

gnme 2013.11.19. 22:55:42

elnézést... kecske szarvai között

röstellem

há' käpten ErBé .. há na, mégis.. erbé kapitány!

www.youtube.com/watch?v=5ZxRL5VT_i8

lőtéri kutya is Kossuth díjat kapott emón az ugatásér' ,,, ő nem

ennyi emó

fertő.

Pszt! 2013.11.19. 22:58:04

Csak a hülye fideszberenc fiatalok maradtak otthon, akiknek elegük van, már rég külföldön meloznak 5x annyi pénzért, és lesz@rjak a viktort.

Mail Undelivered 2013.11.19. 23:00:13

Jó cikk. ergé, helló. Arra emlékszel, hogy a KISZ-ben ugyanilyen eredmények születtek, amikor 83 telén megkérdezték a fiatalokat? Tudom, mert a dajcs mellettem lájkolta a rendszert és a Pártot!
De sajna, már akkor is 100-ból egy azaz 1 20 éves olvasott újságot...
Jó mondjuk, a bögyös Icát 100/99 arányban, de mai fogalmaink szerint az is lájk volt. Basszus a Tomi már akkor sem volt fékezett habzású.
Mi az árfolyamod Gellért ezért a flekkért?

gnme 2013.11.19. 23:00:33

@Pszt!: viktor.. egy név

felejtő

kérdezd meg a 77-esben

Pagnar 2013.11.19. 23:02:49

@Kandeláber: "Persze ha az úgynevezett demokratikus ellenzék Orbánnal és Vonával szemben csak egy libást, egy zsúrfiút és egy túlmozgásos tourette-kórost tud felmutatni, akkor nem lehet csodálkozni egy ilyen eredményen."

Ennyi. Tokeletesen egyetertek.

P.Freddy 2013.11.19. 23:15:30

@Pagnar:

Hát igen, (Orbá)Rákosival szemben ezek valóban kevesek, mindig is azok voltak: ki is húzták a komcsik negyven évig, ahogy Orbán velejéig büdös poshadt rendszere is ki fogja húzni, baromi sokáig, amíg egy csapp szusz van a magyar nemzetben, addig azt ki fogja taposni ez a mostani bolsevik Orbán garnitúra.

Hajrá Orbán Viktor, Hajrá Fidesz! :)

(Mondjuk az jó lenne OrbánViktor, ha a NAGY REZSICSÖKKENTÉS végre eljutna odáig, hogy visszakapnánk a 2010 előtti rezsiárakat:)

kapucsengő86 2013.11.19. 23:17:47

Jaj de utálom ezt a blogot, nem is értem, miért kattintok még ide néha...

zobod 2013.11.19. 23:21:58

@Pszt!: baloldali összefogás : epic fail

Forseti 2013.11.20. 00:55:00

@bbjnick: Gondolom alaposan utanajartal ennek a kutatasnak, de azert hozzatennem: a mintaban 2 olyan ember volt, akit teljes gyermekkora soran meleg szulo nevelt (thinkprogress.org/lgbt/2012/07/27/596251/gay-parenting-bullshit).

A szociologia szepsege, hogy mindent be tud bizonyitani es mindennek az ellenkezojet is. Es amint bebizonyitotta az egyik allitast, rogton raroppennek a hivek. Hogy na ugye ok megmondtak. Es hat egy professzor irta a egyetemen amerikaba', akkor az csak igaz lehet!!!

Pagnar 2013.11.20. 00:55:48

@P.Freddy: "(Mondjuk az jó lenne OrbánViktor, ha a NAGY REZSICSÖKKENTÉS végre eljutna odáig, hogy visszakapnánk a 2010 előtti rezsiárakat:)"

Miert csak a 2010-es rezsiarakat akarod vissza? Egy hu kommu...akarom mondani liber...szoval demokrata ellenzeki merjen nagyon almodni, hozzuk vissza egyenesen az 1,60-as kenyeret meg az 1,20-as tejet.

Az altalad emlitett komcsi idokben nem voltak szabad demokratikus valasztasok, most viszont vannak.

Tessek elmenni jovore szavazni, aztan meglatjuk hanyan gondoljak ugy, hogy ez a 21. szazadi "Rakosi" maradjon vagy a sokadjara megujult es baromi hiteles arcokkal felallo demokratikus ellenzek jojjon.(vissza)

Forseti 2013.11.20. 01:09:09

En biztos egy parhuzamos dimenzioban elek, de az altalam ismert emberek kozott jelentos kisebbsegben vannak a Fideszesek es Jobbikosok. Persze hiszek a statisztikanak... es valoszinuleg csak szerencsem van.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2013.11.20. 01:44:35

@Forseti:

Igen, a szociológia ilyen!:-)

"a mintaban 2 olyan ember volt, akit teljes gyermekkora soran meleg szulo nevelt" --- írod.

Ez egyáltalán nem meglepő, ha figyelembe vesszük, hogy véletlenszerű mintavétellel készült a vizsgálat, valamint a kutatás azon megállapításait, miszerint:

"...az azonos neművel viszonyt folytató szülők kapcsolata az esetek többségében sokkal instabilabbnak és változékonyabbnak bizonyult, mint a házas különneműeké. A homoszexuális férfiak esetében kicsit jobb a helyzet, mint a leszbikusoknál, de azon gyermekek, akiknek biológiai apja homoszexuális viszonyt folytatott, általában hosszú ideig éltek együtt apjukkal, apjuk azonos neművel fenntartott partnerkapcsolatai azonban sosem tartottak tovább három évnél... ...A leszbikus kapcsolatban élő nők gyermekeinek a 14 százaléka nevelőszülőknél nevelkedett, szemben a heteroszexuális párok gyermekeivel, akiknek csak a 2 százaléka járt így; a leszbikus kapcsolatban élő nők gyermekeinek a 40 százalékát nevelték a nagyszülei, szemben a heteroszexuális szülők gyermekeinek 10 százalékával; a leszbikus kapcsolatban élő nők gyermekeinek 19 százaléka élt valamikor egyedül 18 éves kora előtt, szemben a heteroszexuális szülők gyermekeinek a 4 százalékával. Tulajdonképpen a leszbikus kapcsolatban élő nők gyermekeinek csak a 2 százaléka töltötte élete első 18 évét végig az édesanyjával..."

thoma24 2013.11.20. 02:12:38

Én szerencsére a "kívül tágasabb" megoldást választottam, és már csak nevetni tudok a magyarországi politikai helyzeten, meg a birkamenetelőkön. A családom adózni képes tagjai már határon kívül vannak, így szerencsére nem adjuk az adóforintjainkat (és a nevünket) ahhoz a gyalázathoz, ami Mo-n folyik.
Viszont lesz annak még böjtje, hogy ezt az óriási problémát, miszerint a fiatalok tömegesen, százezrével külföldre távoznak, és viszik magukkal a még meg nem született unokákat is, szőnyeg alá söprik. Ez a demográfiai válság tizen-, huszonévek múlva fog hatványozottan visszaütni. Lesznek ott még a mainál nagyobb problémák is...

thoma24 2013.11.20. 02:15:48

@thoma24: Éppen ezért azt javaslom mindenkinek, aki csak teheti, vegye az irányt Hegyeshalom felé! A határ ezen oldalán a dolgok MŰKÖDNEK!

vantaan 2013.11.20. 05:48:56

@thoma24: Sajnos teljes mértékben igazad van! Szűkebb környezetemben már 5 kisbaba született idegenben kitántorgott magyar életerős fiataloktól s mindegyiknek meg is kérték a kinti állampolgárságot.
Ide vezetett az orbáni rezsim nemzet ellenes "csak a mutyi" politikája.
Az 57 éves barátom 3 fia lépett le az országból 2 éve. Anglia, Ausztria volt a célállomás. Eszük ágában sincs hogy hazajöjjenek. Már a még itthon tanuló lánytestvérük jövőjét tervezik KINT.
.... ebből a családból mind a 4 életerős utód hátat fordított az országnak.

lüke 2013.11.20. 06:53:40

hmm
egy újszülöttnek minden új ill,
akik mást nem láttak, annak ez is jó

Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló ! · http://www.youtube.com/watch?v=Fe_6EavXIwA 2013.11.20. 07:29:04

@vantaan:

AZ emberek általában oda mennek ki ahol jobbak a kilátásaik.

Tekintve a tényt, hogy 2002-ben a szlovákok elött voltunk még, szinte minden gazdasági mutató szerint, 2010-re pedig az egész EU-ban szinte mindenben utolsóak lettünk, az MSZP kormány bénaságának köszönhetően, és eközben megduplázták az államadósságot, és a munkanélküliségi rátát.

Ráadásul tény hogy 2009-ben a válság után kezdődött a kivándorlási hullám.
Nem utolsó sorban az álatalam ismert összes kivándorló mindegyike a gazdasági körölményeket említette indokként, aminek az elbaszásában az MSZP utolérhetetlen.

Szóval kenegetheted a szart, de átlátszó vagy.

val 2013.11.20. 07:40:43

@Zerwikaptur - Hármat egy csapásra!: "az különböztet meg, hogy nem antiszemita."

Fogalmi zavarban vagy. Érdemes lenne legalább a wikipédia erre vonatkozó szócikkét elolvasnod, ha hitelesebb forrást nem is találsz!

maroz 2013.11.20. 07:56:50

@tarackos: "Érzed már a felelősséged?"

A 2010-ig szolgáló váltás se érezte, és ha én ezt szóvá teszem nem is azok ordítják le a fejem, akik tevőleges részesei voltak az elkúrásnak, hanem a legközvetlenebb híveik.

Namost, ha a balliberáltak elitkéje hisztérikusan kikéri magának a felelősség felvetését azért, mert a regnálásuk alatt nagyon durván jobbra tolódott az ország, akkor miért is tűnik értelmes dolognak a jobboldaliaktól elvárni azt, hogy felelősséget érezzenek azért, amiért jobbra tolódott? Ez számomra annyira irracionálisnak tűnik, mint ha a kedvenc focicsapatom csúnya vereségéért az ellenfél szertárosát hibáztatnám. Hogy ennek mi értelme... te érted? :)

Kolb Ace 2 2013.11.20. 07:59:05

Szerintem tényleg ki kéne lépnünk az EU-ból, ahogy a kormány annyira követeli. Akkor hirtelen rádöbbenne mindenki hogy nincs pénz, mert most szinte minden ami történik itt, az EU-s pénzből van, de azért megy rájuk az anyázás 1000-rel. Akkor csináljuk rendesen, önerőből! Úgyis minden demagóg azt hőbörgi, legyen meg az akaratuk! Nekünk szenvedni kell, ezt akarjuk. Sírva vigad a magyar, ugye. Ne félig legyen rossz, legyen teljesen! Egy valódi csőd és kiközösítés után talán elkezdene gondolkodni a birka magyar is hogy jó volt-e Kim Dzsong Viktor faszát szopni, vagy mostmár tényleg valami értelmeset kéne csinálni. Ha meg nem jön rá, az se baj, majd éhenhal, aztán szét lehet dobni a magyar földet a környező életképesebb népek között. Ez kell nekünk, nem az ész!

Kolb Ace 2 2013.11.20. 08:00:30

Ezért buktuk Trianont is, ahhoz is olyan hülyék voltunk mint most a demokráciához.

torró 2013.11.20. 08:01:30

@vantaan:
Az hogy neked Orbán fóbiád van, nem igazolja a kijelentésed igazát.Az hogy ebben az országban soha nem volt tisztességes bérezés nem új keletű. Itt ez a divat. Még a multik átvették ezt az attitűdöt, hogy elég a magyarnak a minimál bér, mert azt is elfogadja. Persze azt is hozzá kell tenni, hogy a mi történelmünk mindig le volt maradva a nyugattól, legalább száz évet. És ezt nem is lehet behozni. Tehát ezek az általad leírt anomáliákért nem egyedül Orbán a felelős. Persze szuverén, hogy Te kire vetíted a problémát, de a tények makacs dolgok.

Kolb Ace 2 2013.11.20. 08:05:25

@vantaan:

Nagyon helyes! Csak akkor fogják észrevenni az orbánszopók hogy üres a bili, ha kiborul. Majd ha nem lesz itt senki aki kifizesse a nyugdíjukat, akkor együtt örülhetnek ezen a Kedves Vezetőjükkel.

Kolb Ace 2 2013.11.20. 08:07:43

@Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló !:

A válságba az egyszer már elkergetett Orsós Viktor nevű tartótiszted első 4 éve is belejátszott!

Valóraváltógép 2013.11.20. 08:07:48

@P.Freddy: Ha ennyit látsz abból, ami az országban megy, jobb is, ha "csöndban" maradsz...

bgp 2013.11.20. 08:09:08

A jobbiknak hogy sikerült így lenyomnia magát, még kormányra se kerültek.

Kolb Ace 2 2013.11.20. 08:12:19

@Forseti:

Sok a birka, elég csak kinyitni a tévét és nézni milyen "intelligens" mamzerek és egyéb hulladékok óbégatnak egy Békameneten. Több a foguk mint az IQ-juk. Csak sajnos ezek is szavazhatnak, ezért van most hatalmon Rákosi Viktor, Sztalin elvtárs legjobb tanítványa.

Valóraváltógép 2013.11.20. 08:13:54

@Kolb Ace 2: Miért ne szavazhatnának? Te is szavazhatsz, pedig lassan teljesen belehülyülsz a gyűlöletbe. :)

Valóraváltógép 2013.11.20. 08:20:07

@bbjnick: ".az azonos neművel viszonyt folytató szülők kapcsolata az esetek többségében sokkal instabilabbnak és változékonyabbnak bizonyult, mint a házas különneműeké. " Most nem a buzik védelmében, de ezt úgyis fel lehet fogni, hogy idejében felismerték a hibás döntést, és váltottak... ahelyett, hogy leéltek volna egy életet valaki mellett akit utálnak, a gyerekükre is átnyomva azt, hogy rühellik egymást. Mert ugye gyerek akkor is kell, ha egy rakás szarnak tartom a páromat, jól néz ki a verandán.

Ha így nézed, máris ők vannak előnyben. :)

vantaan 2013.11.20. 08:26:56

@Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló !:

A nagy lófaszt ! A gazdasági körülményeket a mutyi párt és a kormány tette taccsra. Lásd csak az új munkatörvény könyve, az egy kulcsos adó, a közmunka program, az IMF elzavarása, a lenyúlási céllal megvett MOL pakett (500 milliárdért 1 nagy semmi, igaz aki "intézte" cc. 15 - 20 milliárdot tehetett zsebre), a MANYUP pénzek elQrása, a trafik mutyi .... stb, stb.

....úgyhogy lehet, hogy Gyurcsány egy mocskos közokírat hamisító , de te tény hamisító, netán vak vagy ha ezt nem látod.

Valóraváltógép 2013.11.20. 08:31:36

Összefoglalnám a poszt tapasztalatait az emberek ijesztőek, félhülyék a gyűlölettől, a másik felük meg sosem volt okos. Első ránézésre bármit megérdemelnek, másodikra valamivel többet.
Egy eleven szarosbödönben élünk.

Szegény politikusok, ebből kellene nekik várat építeni. :)

Kolb Ace 2 2013.11.20. 08:34:58

@Valóraváltógép:

Mert nekem van eszem, azért. A sok hülye orbánfaszszopónak meg nincs. Felmutatják a tárbánt hogy "taps" és tapsolnak. Ennyit tudnak, erre futja a képzettségükből (nyuggerek, hajléktalanok, fradi B közép / gyilkosok). Ezek jobb helyeken max rabszolga státuszt kaphatnak, nem állampolgárságot.

vantaan 2013.11.20. 08:35:20

@torró: Pedig azokért Orbán és bandája a felelős! ... s nem kicsit hanem nagyon.
Lásd a föld mutyikat, a trafik mutyit, a tankönyv mutyit, a Mészáros Lőrinc mutyikat, a fatolvajlás mutyit csabdi környékén ..... Mutyi mutyi hátán közben meg tíz, száz és a NAV botrány óta tudjuk 1000 milliárdokkal rövidítik meg a MAGYAR EMBEREKET.
Orbán nem Magyarország hanem Mutyiország miniszterelnöke!

Kolb Ace 2 2013.11.20. 08:35:49

@Tapossuk A Szabadságjogokat:

Ha tetszik, akkor finanszírozd te az egészet! Saját zsebedből pótold az elvtársaid által ellopott államkasszát!

Valóraváltógép 2013.11.20. 08:56:13

@Kolb Ace 2: Hogy mid van neked, ne haragudj? :)

Trompf · http://trompf.blog.hu 2013.11.20. 09:12:26

@Valóraváltógép:

hagyd őket szerintem.

A grafikonon jól látható 60+-os vér MSZP-s ex-munkásőröket az érvek nem hatják meg.

jogalany 2013.11.20. 09:15:56

"Orbán nem Magyarország hanem Mutyiország miniszterelnöke!"
@vantaan:
Orbán most jelentkezett a nemzetközi holokauszt bizottság vezetői helyére (Tv politikai műsora).
a cikkhez:
Jól látszik, hogy pl. a jobbik mennyire buta mikor a Horty ügyet forszírozza, az idősebb korosztályok hallották a szüleiktől és emlékeznek még milyen is volt akkor az élet Horty alatt, és ezek meg lovas nyitánnyal emlékeznek arra senkiházira. Nincs is senki aki a 3 millió szavazóból rájuk szavazna.

Trompf · http://trompf.blog.hu 2013.11.20. 09:16:27

@vantaan:

Vess már egy pillantást légyszives a google data exlorerében fellelhető eurostat adatokra:

http://www.google.com/publicdata/directory?q=ue+gdp#!q=eu+gdp

http://www.google.com/publicdata/directory?q=ue+gdp#!q=eu+unemployement

Ezekből is jól lástzik hogy az MSZP-től az egész EU_ban nem volt bénább kormány.

De van itt más ezer grafikon. Mutass egy darabot, amiben a Fidesz rosszabb, mint az MSZP volt.

vantaan 2013.11.20. 09:18:08

@torró: Egy ki kiegészítés vagy esetedbe felhomályosítás!
" Kínos szja-elemzés - elhatárolódik a Századvég

A társaság közölte, hogy az szja-rendszer átalakításának hatásait bemutató tanulmány - amelynek egyik szerzője náluk dolgozik - nem a Századvég Gazdaságkutató álláspontját tükrözi.

A Századvég Gazdaságkutató Zrt. ezúton hívja fel a figyelmet arra, hogy Virovácz Péternek, a Századvég Gazdaságkutató Zrt. tudományos munkatársának a Pénzügyi Szemle legutóbbi számában megjelent tanulmánya (amelyben szerzőtársával egyebek közt azt mutatja be, hogy az egykulcsos szja bevezetése során elengedett szja-százmilliárdok háromnegyedét a legjobban kereső, gyermektelen adózók tehették zsebre, az átlagbér alatt keresők buktak - a szerk.) nem a Századvég Gazdaságkutató Zrt. megbízásából született, és azt szerzője nem a Századvég Gazdaságkutató Zrt. nevében közölte - áll a társaság lapunkhoz eljuttatott közleményében.

Hozzátették: az abban, illetve Virovácz Péter nyilatkozataiban kifejtett tézisek nem a Századvég Gazdaságkutató Zrt. álláspontját tükrözik. Ennek kapcsán a Századvég azt kérte, hogy a tanulmányra és későbbi nyilatkozataira történő utalások esetén a Századvég Gazdaságkutató Zrt.-t, mint munkáltatót ne nevezzük meg, mint munkáltatót.

A Napi.hu véleménye
1. Eddig szerkesztőségünkhöz hasonló megkeresés még nem érkezett. Furcsán is venné ki magát, ha például egy volt jegybankelnök szavaira reagálva az MNB adna ki közleményt, hogy mostantól senki se emlegesse a megszólaló exmunkahelyeként a nemzeti bankot.
2. Véleményünk szerint egy kormányközeli kutatóintézet renoméját éppen hogy erősíti, ha a munkatársai képesek a kabinet intézkedéseit objektívan értékelő tanulmányokat összeállítani."

Oszlik már a homály ???? .... vagy még mindig Magyarország/Mutyiország jobban teljesít?

vantaan 2013.11.20. 09:21:41

@Trompf: Neked is szól az előző bejegyzésem!
Mutyiország, mutyi kormány, mutyi Orbán!

vantaan 2013.11.20. 09:24:53

@Trompf: Könnyítésül:
"a Pénzügyi Szemle legutóbbi számában megjelent tanulmánya amelyben szerzőtársával egyebek közt azt mutatja be, hogy az egykulcsos szja bevezetése során elengedett szja-százmilliárdok háromnegyedét a legjobban kereső, gyermektelen adózók tehették zsebre, az átlagbér alatt keresők buktak "

Imre Laci · http://magyarasztal.blog.hu 2013.11.20. 09:45:16

Azért vezet a Fidesz a fiatalok körében, mert a Tárki végezte a felmérést. Hiteltelen.

Lencsés István 2013.11.20. 10:03:34

" .... Miért vezet még mindig a Fidesz a fiatalok körében is? .... " . Azért mert az egyetlen jól kormányozni tudó párt . " .... Tetszik a rendszer? .... " . Alap .

Sexual Harassment Panda 2013.11.20. 10:08:42

@Kolb Ace 2:
"Szerintem tényleg ki kéne lépnünk az EU-ból, ahogy a kormány annyira követeli.."

Pontosan hol, és mikor "követelte" a kormány??!!

laci_52 2013.11.20. 10:47:17

Jól látszik a grafikonból, hol kell nyomulnia a Fidesznek és a Jobbiknak: az idősek között. Ha a sok nyugdíjas elpártol az MSZP-től, végük van.

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2013.11.20. 10:51:05

@is: sajnos teljesen igazad van.
Külön röhej, hogy tettei alapján a Fidesz nagyobb kommunista, mint bármelyik másik kormány eddig a rendszerváltás óta, de továbbra is lelkesen kommunistáznak. Az ország a kollektív agyhalál állapotában vegetál.

blah 2013.11.20. 10:55:05

valszeg én nem mozgok olyan körökben, de alig ismerek olyat aki a fidesz-t komálná (egészen pontosan két emberről tudom, az egyik nyugger és viktor képet tart a vitrinben, a másik meg életében nem dolgozott a versenyszférában hanem önkormányzati intézmény lévén közpénzt szivattyúznak). az ismerőseim is mind csodálkoznak, hogy hol van az a sok fideszes… sokkal több baloldali szavazót ismerek, akik nem tudnak kire szavazni, mint olyat aki akár a jobbikra akár a fideszre szavazna. mondjuk nem nagyon érintkezek se prolikkal, se magyarkodókkal, se agyatlan bunkókkal.

kapucsengő86 2013.11.20. 10:55:35

Amúgy szerintem borzasztó, hogy egyesek szemében a Fidesz még 23 - lassan 24 - évvel a rendszerváltás után is menő tud lenni antikommunista retorikával... (És itt nem az antikommunizmussal van bajom, hanem azzal, hogy ez a jelenlegi helyzetben mennyire nem releváns.)

blah 2013.11.20. 11:03:28

@kapucsengő86: meg azért az a tudathasadásos állapot sem lehet semmi, hogy közben tudják, hogy náluk ül a legtöbb volt kommunista...

torró 2013.11.20. 13:00:19

@vantaan:
Én nem azt állítottam hogy Orbán nem felelős. Azt írtam , NEM CSAK! És ez sajnos így van. Amúgy nem tudom, a "baloldal" mit hozott volna össze a 2/3 birtokában, de lehet, hogy most őket köpködnéd.

vantaan 2013.11.20. 13:26:53

@torró: Ki a fszt érdekel a "baloldal" és hogy mit hozott volna össze? Már megint másra mutogatunk mint akinek köszönhető mindez. Az új munkatörvénykönyvét Orbánék alkották ami alapján pl a Jabil Circuit heteken keresztül túlóráztat embereket szinte pihenő idő nélkül s közben megrendelés hiányra hivatkozva elbocsájtanak 672 embert, egy részét fegyelmivel mer akkor nem kell végkielégítést fizetnie.
Ezt mégis kinek köszönje meg a szerencsétlen melós? Milyen "baloldalnak"?

kapucsengő86 2013.11.20. 13:41:11

@blah: Naja. "Reszketnek a régi rendszer tagjai // Kivéve a Hoffmann és a Pozsgay..."

Tapossuk A Szabadságjogokat 2013.11.20. 14:00:01

@Kolb Ace 2: Nyugodj meg, és gondold át, mielőtt vádaskodsz. Senki nem lopott el semmit, téged valószínűleg beetettek.
A finanszírozással kapcsolatban: beleteszem a magam részét az államkasszába (21 éves korom óta folyamatos munkaviszonyom van, egy napot sem voltam betegszabadságon, rendesen fizetem az adót).

borzimorzi 2013.11.21. 10:16:37

@Robinzon Kurzor: Pontosan így van. Arról nem is beszélve, hogy a közvél. kutok megbízhatatlanok. Telefonon bárki bármit hazudhat az életkoráról, a kereseti viszonyairól és az iskolai végzettségéről. Márpedig e három kritérium pontos ismerete nélkül lehetetlen garantálni, hogy a minta reprezentatív legyen.
Ráadásul az emberek soha nem tudhatják, mikor lehet szükségük rá, hogy állást keressenek, és pontosan tudják, hogy a FideSS által dominált állami-közigazgatási-önkormányzati szektorban esélyük sincsen állást kapni, ha nem (elég) narancsosok.

Ceterum censeo, Kovács Lászlónak ebben nagyon igaza volt: választást kell nyerni, nem közvél. kutot.
Üdv:
b

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2013.11.22. 10:54:48

"Még a fideszes politikusokat is meglepte az a felmérés, mely szerint a kormánypárt toronymagasan vezet a fiatalok, különösen a 28–32 éves korosztályban."

"„Komolyan mondja? Mutassa csak az adatokat!” – így reagált a Fidesz fiatalokat érintő demográfiai programjáért felelős politikusa, Révész Máriusz arra a kérdésünkre, hogy minek köszönhető szerinte a kormánypárt kiugró népszerűsége a 28–32 éves korosztályban. Nemcsak őt érte meglepetésként a Tárki kutatása, hanem a többi, hvg.hu által megkeresett fideszes politikust is, akik közül többen eredetileg arra tippeltek, hogy a párt a 40–60 közötti korosztályban a legnépszerűbb."

hvg.hu/itthon/20131121_Fidesz_fiatalok_nepszeruseg_okai

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2013.12.19. 15:42:52

@kapucsengő86: pont ma is még releváns, mvel nem volt rendszerváltás, a mondatod első felében amúgy igazad van, szörnyű, h bárki elhiszi a fideszről és az szdsz-ről, hogy antikommunista
süti beállítások módosítása