A Fidesz és a fiatalok: tetszik a rendszer?
2013. november 19. írta: rajcsányi.gellért (ergé)

A Fidesz és a fiatalok: tetszik a rendszer?

tarki_partok_nepszerusege_korosztalyonkent_fidesz_mszp_jobbik_2013_november.png

Tanulságos kutatási eredményeket közölt a Tárki: a közvélemény-kutató cég szerint a választók között minden életkori csoportban magasan vezet a Fidesz. A kormánypártot a fiatalok körében a Jobbik, az idősek között pedig a szocialisták tudják megközelíteni, de ebben a körben is biztos a Fidesz előnye. Akkor tehát alapvetően a nagy többségnek tetszik a rendszer?

Ha több mint három évnyi, ennyi konfliktussal járó, hiperaktív kormányzás után a fentieket méri egy független kutatócég a Fidesznek, tényleg az a helyzet, hogy ma a Fidesz játszik messze a legügyesebben a magyar közhangulattal; s ebben nem csak a mostani ellenzéki kihívóit, hanem nagyjából minden pártot megver az elmúlt 23 évben. Ezt támasztja alá az is, hogy a 2010-es Fidesz-győzelem az egy párt(szövetség) által elért legnagyobb arányú győzelem volt az 1945 utáni európai demokratikus parlamenti választások történetében. És itt ezúttal csak a hatékonyságról, a népszerűség alakulásáról, a választási győzelem esélyéről, mint a politikai verseny legfontosabb eleméről beszélek, nem a politizálásuk és a kommunikációjuk tartalmáról. A Fidesz ma tudja, mi kell ma a magyaroknak.

A Fidesz szavazói derékhadát jó ideje a harmincas-negyvenesek, a fiatal családosok, fiatal középkorúak alkotják, s ebben a korosztályban most is kimagasló a támogatottságuk. A nyugdíjasok jó ideje tartó körüludvarlása is meghozta az eredményt, még most is előzik a szocikat a szépkorúak között. A legérdekesebb kérdés azonban a fiatalok pártszimpátiájának alakulása.

A kormánypárt jó másfél évtizedig élhetett a rendszerváltás korabeli imázsából: a legutóbbi évekig hagyományosan messze a Fideszt támogatta a legtöbb fiatal – mármint azok közül, akik egyáltalán érdeklődtek a politika iránt. A 2006-2008-tól tartó politikai, gazdasági és társadalmi válság azonban megerősítette a rendszerkritikus és/vagy radikális erőket a fiatalok körében. Nagyobbrészt a Jobbik, kisebbrészt az LMP profitált ebből 2009-2010 során  és azóta nagyjából úgy is maradtak, sőt, inkább apadt a támogatottságuk. A 2010-es választások után a fideszes reformgőzhenger átment a felsőoktatáson is, a baltával faragott elképzelések jogosan okoztak feszültséget a hallgatók között, ami 2012-13 fordulójának tüntetéseiben csúcsosodott ki. Ez volt a Hallgatói Hálózat momentuma is. Ekkor úgy tűnt, hogy az  Európa számos országában létező és virágzó  ifjú bázisdemokrata, újbalos, radikálbalos mozgalmak is teret nyerhetnek Magyarországon, először a rendszerváltás óta. Aztán mégse történt meg a nagy áttörés, az elégedetlenek élcsapata előbb folyamatos ide-oda mászkálásokkal, céltalan virrasztásokkal és kínos videókkal apasztotta a tömegbázist, majd az útjuk egyenesen vezetett a Heti Hetes zsákutcájába. Hallott azóta valaki a HaHáról?

A Tárki elmúlt egy évben készült felmérései szerint a pártot választó 18-32 évesek körében 41-53 százalék körül alakul a Fidesz népszerűsége; mögöttük 21-30 százalék körül jár a Jobbik; 10-13 százalékon áll az MSZP; míg 5-8 százalék körül áll az Együtt-PM és az LMP; a DK pedig alig mérhető. Úgy tűnik, nem történt nagy átrendeződés az elmúlt egy-két évben: a Fidesz a fiatalok körében az első helyen maradt, a Jobbik pedig továbbra is túlreprezentált a körükben. És nem lett se baloldali, se szélsőbaloldali áttörés a fiatalok körében.

De vajon politikai csoda-e a Fidesz első helye a fiatalok között? Egyrészt valóban szép teljesítmény ez a narancspárttól, mert sem kommunikációjukban, sem gyakorlati politizálásuk során nem keresik különösebben a közös hangot a huszonévesek nemzedékével, nem foglalkoznak kifejezetten a legfiatalabbak élethelyzetével, kilátásaival.

Az első helyezés megfejtéséhez pedig érdemes elővenni egy, a Tárkinál jóval nagyobb volumenű kutatás eredményeit. Az Ifjúság 2004-2008-2012 kutatások, nyilván más módszertannal, de mélyebb összefüggéseket is bemutatva ábrázolják, hogyan alakult a fiatalok pártszimpátiája az elmúlt években. Az Ifjúság 2012 kutatás Turul kolléga által is idézett eredményei szerint a Fidesz 40, a Jobbik 29, az MSZP 17, az LMP 11, a DK 3 százalékot kapott volna 2012 őszén a politika iránt érdeklődő kevesek körében (az Együtt 2014 csak az adatfelvétel megkezdését követően jött létre). Olyan nagyon nem térnek el az Ifjúság 2012 mérései a Tárki eredményeitől, viszont annál tanulságosabb az Ifjúság 2008-cal összevetni az adatokat. Eszerint ugyanis öt éve a pártot választó fiatalok 70 százaléka szavazott volna a Fideszre, azaz mára hét fiatal szavazóból hármat elveszített a narancspárt. Ráadásul 2008-ban még a fiatalok 20 százaléka vallotta magát jobboldalinak, 2012-ben ez a felére csökkent. De baloldali fordulatról sem történt, öt éve és 2012-ben is 6-6 százalék vallotta magát baloldalinak.

Mindebből azt láthatjuk, hogy a Fidesz mostani, fiatalok körében mért első helye valójában nem politikai csúcsteljesítmény, hanem egy évek óta tartó népszerűség-apadás pillanatnyi állása. Úgy tűnik, még mindig széles fiatal választói rétegek nőnek bele a fideszességbe, a fiatalok körében mért hagyományos Fidesz-fölény még most is kitart, egyfajta csendes (nagyon csendes) többségként. Előfordulhat, hogy a leginkább konfliktusos kormányzási időszak lezárultával, a gazdasági kilátások javulásával nem is fog tovább fogyni a Fidesz fiatalok körében mért támogatottsága. A minden életkori csoportban mért fölény magabiztos választási győzelemhez vezethet jövőre, de a Fidesz nem dőlhet hátra a fiatalok ügyében. Az Ifjúság 2012 mérései szerint rendkívül pesszimisták az ország jelenlegi helyzetét és jövőjét illetően, és nagyon kritikusak az egész demokratikus intézményrendszerrel, így a kormánnyal szemben is. A bármilyen oldali, hosszú távon önsorsrontó radikalizmus elleni küzdelem, és a fiatalok pozitívabb, optimistább jövőképéért folytatott harc (t.i. a jó kormányzás) van olyan fontos, mint a rezsiharc, sőt. A mai Orbán Viktor addig örülhet, amíg nem jön vele szembe egy fiatal Orbán Viktor.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr245643646

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Válasz Puzsérnak: hívjuk vissza a képviselőket! 2013.11.19. 13:15:49

" Az izlandi politikusok nem csak visszahívhatóak, de a telefonkönyvben is benne vannak"  én hiszek abban, hogy a politikust visszahívhatóvá kell tenni, és abban is, hogy a rendőrkapitányokat és a köztársasági elnököt is a nép, a választópo...

Trackback: A Fidesz és a fiatalok: tetszik a rendszer? 2013.11.19. 11:39:03

A kormánypárt jó másfél évtizedig élhetett a rendszerváltás korabeli imázsából: a legutóbbi évekig hagyományosan messze a Fideszt támogatta a legtöbb fiatal.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2013.11.19. 11:43:56

Nem kell túlmagyarázni: A többség nem radikális, és nem szeret kockáztatni, tehát kispártokra nem szavaz, az mszp pedig 1945 óta nem tudott kiizzadni magából értelmes nemzeti víziót, azon kívül, hogyha nem mi vagyunk akkor kaptok a nagyhatalmaktól 5 qrva nagy pofont.

Most hogy a pofon nem aktuális, szép lassan az mszp sem lesz az.

Marad a Fidesz, 0 alatti teljesítménnyel.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2013.11.19. 11:51:05

"És itt ezúttal csak a hatékonyságról, a népszerűség alakulásáról, a választási győzelem esélyéről, mint a politikai verseny legfontosabb eleméről beszélek, nem a politizálásuk és a kommunikációjuk tartalmáról. A Fidesz ma tudja, mi kell ma a magyaroknak."

A "mi" tartalomra utal, azt meg az előző mondat állapítja meg, helyesen, hogy nem ez a lényeg. A konklúzió úgy volna helyes, hogy "a Fidesz tudja, hogyan kell a magyaroknak". Hogy _mi_ az, ami kell vagy nem kell, az eddig nem derült ki, csak az, hogy az bármi lehet, ha megfelelően van csomagolva.

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2013.11.19. 11:53:47

A százalékok a pártot egyáltalán választók százalékában értendők (ahogy a poszt is írja). Kár, hogy a Tárki nem közölte a pártot nem választók arányát.

freehckr 2013.11.19. 12:03:58

„konfliktusos kormányzási időszak lezárultával, a gazdasági kilátások javulásával”

Ehhez kormányváltás szükséges, egy ma még nem ismert pártnak kellene váltania a Fideszt. :)

vizipipa 2013.11.19. 12:04:35

Mi kell a magyaroknak? Föld mutyi, offshore mutyi, trafik mutyi, adó mutyi, közbeszerzés mutyi, EU pénz mutyi.

Mint tudjuk, ebből csak a trafik mutyi Fidesz újítás, a többit régóta űzi mindenki a kormányban.

Akár a délelőtti műszak van benn, akár a délutáni.

Az hogy az egyik csendben csinálja a másik meg megideologizálva, csak egy apró stílus-kérdés.

maroz 2013.11.19. 12:07:29

@Holger Hartland: Azokra gondolsz, akik elmennének ugyan szavazni, de nincs választott pártjuk?

Nemzetstratégia · http://nemzetstrategia.blog.hu 2013.11.19. 12:16:57

"tényleg az a helyzet, hogy ma a Fidesz játszik messze a legügyesebben a magyar közhangulattal"

A máskor annyira erkölcsi ítész-szerepben szereplő, "jól odamondó" mandiner itt hitelen átcsúszik törökgábori szerepkörbe, és elkezdi magyarázni a bizonyítványt.

A lényeg a _média_: míg a fideszmédia egyirányúsítása révén a trakfikmutyit és a földmutyit is különösebb botrányok nélkül megúszták (emlékezzünk a magyar nemzetes cikkekre: "baloldaliak is nyertek trafikot"-mondanivalóval), addig az mszp úgy tűnik véglegesen elsüllyed a bajai videóbotrányban, amiről (videóról) még azt sem tudjuk, hogy ki megbízásából készült. Természetesen nem sajnálom a szocikat, itt arról van szó, hogy ENNYIT SZÁMÍT A MÉDIA.

Mindenhol a fidesz által fogalmazott ill. befolyásolt üzenetek jelennek meg, ez két ok miatt van:
-A "tájékoztatás" Magyarországon a totális fideszirányítás alatt lévő, többszörösen bizonyítottan is félretájékoztató mti hírei alapján működik;

-Mindenhol ezen megfelelően előkészített mti-híreket olvassák be, tévében-rádióba, újságokban ezek jelennek meg.

Tételmondat: ha _egy_ párt irányítja a médiát, akkor nagyjából az történik az országban, amit az adott párt akar. Ez elehető legtermészetesebb dolog, ha az ember végiggondolja.

Most itt van a legújabb NAV-botrány, ez is az elődei sorsára fog jutni, szép lassan elsüllyed. A nép ebbe is belenyugszik, minden megy tovább.

Szóval ezt a Fidesz-népszerűséget én túlnyomórészt a véleményformáló eszközök fölötti fidesz-hatalomnak tudom be. Ehhez persze hozzájön a "baloldali ellenzék" teljes képtelensége és hiteltelensége hogy pozitív kiutat tudjon fölmutatni.
(fikció: ha pozitív kiutat mutatna, az se jönne át.)

"A Fidesz ma tudja, mi kell ma a magyaroknak."

Tudja. A médiában szinte totális véleménymonopólium, tartalomban barátok közt, fogyasztói agymosás, bigbráner, (hajdúpéter és szepesiniki) a politikában pedig ingyensör és örökélet.

"A mai Orbán Viktor addig örülhet, amíg nem jön vele szembe egy fiatal Orbán Viktor."

Obán Viktor jelenlegi állapotában egy médiaceleb, egy párttitkár és a mindenkori "nép emberének"gondosan kitalált és kisminkelt ötvözete, egy délibáb.
A mögötte álló média nélkül, heti szintű élő vitában (politikusokkal, nem pedig mikrofonállványokkal) összecsuklana, mint a colstok.

Mivel senki és semmi sem kényszerítheti a fideszt hogy feladja a kétharmaddal elért status quo-t ezért minden marad a régiben.Viszonylag unalmas, eseménymentes évek elé nézünk, csak az indulatok fognak egyre nőni.

Egy közgazdász mondta nemrégen, hogy Magyarországon vagy robbanás lesz, vagy rohadás. A jelek többsége az utóbbira mutat.

Robinzon Kurzor 2013.11.19. 12:17:39

Ha a pártot nem választók eleve többségben vannak, és amit a grafikonon szétszórva bősz elemzés tárgyát képezte, az csak a resztli, akkor abból elsősorban pont az jön ki, hogy a fiataloknak nem (sem) tetszik a rendszer.

Omár mollah 2013.11.19. 12:28:10

Érdekes eredmények. Tekintve a magyarországi várható élettartamot, az mszp-s keménymag a 2022-es választásokat már nem éri meg.

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2013.11.19. 12:30:14

@maroz: Azokra is. Meg azokra is, akik el se mennének. A Tárki jelentéséből még az sem derül ki, hogy akik a grafikonon megoszlanak a pártok között, azok a teljes népességben egy-egy korosztálynak hány százaléka.

A 18-32 évesek közt 33-42% a biztos szavazó (ez a posztban nincs, de a linkelt Tárki-jelentésben ott van). Ha a posztban is szereplő grafikonon "a pártot válaszatni tudó biztos szavazókról" van szó (de ezt nem közli a Tárki), akkor a Fidesz 53%-os támogatottsága a 28-32 éves korosztály pártot választó megkérdezettjei között a teljes korosztályon belül max. 22%, mert akkor kb. 60-65% bizonytalan, vagy titkolózik, vagy szarik az egészre. A többi párt támogatottsága pedig arányosan még kisebb. Például ebben az esetben a 18-22 évesek közt sem 30% jobbikos, hanem csak 10%, mert annak a korosztálynak eleve csak 33%-a mondja, hogy biztosan elmenne szavazni (tehát a 30% az a 33%-nak a 30%-a, vagyis a teljes korosztályban 10).

Elég slendrián egy jelentés.

vantaan 2013.11.19. 12:31:42

Tárki azt írja amire befizetnek náluk.
Sajnos 2002-óta a Tárki hiteltelen. Kolosy Tamás és Machin Róbert (TÁRKI és a MAGYAR GALLUP) sajnos lenullázta a magyar közvélemény kutatás hitelességét. Akkor volt hogy több száz milliót kapott a kormánytól a választások előtt a 2 cég
....s láss csodát "papíron" 3-5 %-kal nyert a Fidesz a "választáson" a voksolás előtt!

Geo_ 2013.11.19. 12:33:15

A mai Orbán Viktor addig örülhet, amíg nem jön vele szembe egy fiatal Orbán Viktor.

Full respect!

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2013.11.19. 12:38:21

@Holger Hartland: De mit érdeklik magát a bizonytalanok, el nem kötelezettek?

Tudjuk jól, hogy "[n]apjainkban mindazok, akik valóban érdeklődnek a társadalom problémái iránt és valamiféle felelősséget éreznek tágabb közösségük sorsáért, szavazóként többnyire elköteleződtek valamelyik politikai tábor, párt mellett. A választások megnyerésében (és szinte semmi másban nem) érdekelt politikusok ezért döntően nem az ő kegyeiket igyekeznek elnyerni, hanem azokét az úgynevezett el nem kötelezett választókét, akiknek nagy része súlyosan tájékozatlan, és szinte semmi más nem érdekli őket, mint hogy saját rövid távú materiális vágyaik kielégítését milyen mértékben hajlandó kiszolgálni az adott politikai erő."

A bizonytalan szavazókra forduló figyelem pedig a Sátán bal pofája!
"... az ábrán az ördög két szarvára azt a két bajt írtuk, amelyek „szúrása” a legérzékelhetőbb fájdalmat okozza: fizikai kipusztulásunkat és gazdasági problémáinkat. Az ördög két pofájára a családhiányt és a populizmust írtuk: ezek azok a területek, ahol a szépen hangzó szavakba öltöztetett individualizmussal a gonosz leginkább el tudja altatni veszélyérzetünket. A hegyes ördögi szakáll pedig az alantas, alsó régiókra mutat, ahol a fogyasztásra ösztönző vágyak lakoznak... "

hetivalasz.hu/jegyzet/a-frontok-kialakultak-es-eleg-egyertelmuen-meghatarozhato-hogy-honnan-fenyegetnek-tamadasok-70276/

Jó kis újság ez a HV, a MagTudIn.org úgyis régóta hallgat...

maroz 2013.11.19. 12:44:30

@Holger Hartland: "Elég slendrián egy jelentés."

Ja, én is néztem a Tárki oldalán, hogy hova lehet még kattintani, hol a letölthető pédéef a részletekkel, de nagyon nem találtam. :)

reepach 2013.11.19. 13:05:48

@Geo_: Kire gondolsz?
Kovács Lászlóra vagy Lendvai Ildikóra?

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2013.11.19. 13:14:38

@TaTa86.: A többség nem radikális, és nem szeret kockáztatni, tehát kispártokra nem szavaz"

az elég baj! mert aki nem kispártokra szavaz, annak el kéne venni az a szavazati jogát, olyan ostoba.

"LMP - Jobbik, aki nem ezekre szavaz most, hanem nagy pártokra, az teljesen ostoba, még olvasnia kéne, és addig el kéne venni a szavazatijogát, mert olyan mintha balesetet okozna önhibából a demokrácia széles országútján.

ha egymillió ember van csak aki értelmes, akkor egymillió ember fog szavazni egy 9 milliós országban, ennyi, jogosítvány nélkül se lehet vezetni, és nem számít hányan akarnak autót, a jogosítványszerzés egy eléggé egzakt kritériumrendszer alapján történik, és szelektálódik, nem szempont itt sem, mennyien szeretnének vezetni."

kkbk.blog.hu/2013/11/19/valasz_puzsernak_hivjuk_vissza_a_kepviseloket

rajcsányi.gellért (ergé) · http://mandiner.blog.hu/ 2013.11.19. 13:20:04

@Robinzon Kurzor: "Ha a pártot nem választók eleve többségben vannak, és amit a grafikonon szétszórva bősz elemzés tárgyát képezte, az csak a resztli"

Miután a választásokat a pártot választók és nem a távolmaradók döntik el, erősnek érzem a "resztli" szó használatát :D

A nemválasztókra való hivatkozás a mindenkori választási vesztesek és versenyhátrányban lévő politikai erők gyakorlata; a választásokat még mindig az nyeri meg, aki a legtöbb választót mozgatja meg.

Kandeláber 2013.11.19. 13:33:25

Itt egy 2010-es MaNcs-cikk, "horogkeresztes gimnazisták", "oda kéne ütni" és hasonló hatásvadász alcímekkel a jobboldali fiatalokról.
Akik egyébként köszönik, jól vannak.

Geo_ 2013.11.19. 13:35:04

@rajcsányi.gellért (ergé): A nem-választókra való hivatkozás a demokrácia egyik alapkérdése. Persze, van több is - pl. hogy választással fel lehet-e váltani a demokráciát.

jose maria padilla · http://gozdom.blogspot.com/ 2013.11.19. 13:37:59

"A mai Orbán Viktor addig örülhet, amíg nem jön vele szembe egy fiatal Orbán Viktor."

hülye vagy te gellért, csak nem forogsz.
az ejrópai súlyúvá érett politikai zseni, biztosan beszarna saját hebehurgya, ámbár szimpatikus, fiatal énjétől.

Kandeláber 2013.11.19. 13:44:14

Persze ha az úgynevezett demokratikus ellenzék Orbánnal és Vonával szemben csak egy libást, egy zsúrfiút és egy túlmozgásos tourette-kórost tud felmutatni, akkor nem lehet csodálkozni egy ilyen eredményen.

tevevanegypupu 2013.11.19. 13:55:34

@Counter:

Nem lehet barmi, azert bukott oltari nagyot a balliberalis oldal es azert fog bukni most is, akarmibe csomagol is Bajnai, Mesterhazi, Ungar meg majd termeszetesen Gyurcsany is. Egyutt!:)Lehet a Fidesz esetleg vacak, tevedhetnek is,de azt Magyarorszagon csak a hulyek hiszik el, hogy a baloldal jobb naluk, hatekonyabb es tobb emberijogokat ad..szerencsere nincsenek sokan, bar akadnak..

tevevanegypupu 2013.11.19. 14:04:33

Ja, es nincs fiatal Orban Viktor csak egyetlen Orban van, aki jelenleg a legtehetsegesebb politikusok kozott van Europaban..nagyobb pofaju termeszetesen akad nala, azzal el lehet a demokratikus ellenzek, bar eleg sokat kellett neki fizetniuk az illeto gazrezsojaert..de csak nosza.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2013.11.19. 14:05:40

@tevevanegypupu: Na látja, tehát lehet az bármi, csak nem mindegy, hogyan.

Robinzon Kurzor 2013.11.19. 15:09:27

@rajcsányi.gellért (ergé):

Úgy teszel, mint aki félreérti, miközben mindketten tudjuk, hogy erről szó sincs.

Nem az a kérdés, hogy a választásokat a választók, vagy a nem választók döntik el -- még ha meg is próbálsz úgy tenni, mintha erről beszéltem volna.

Az a kérdés, hogy ha olyan fokú az apátia, hogy a jogosultak több mint fele nem is szavazna, akkor abból -- egyéb, ismert kutatások eredményeit is figyelembe véve -- következhet-e más, mint hogy kurvára nem tetszik a rendszer a fiataloknak (sem).

Ha egy mákos tészta - diós tészta választáson az érdekeltek több mint fele egyikből sem kér, abból nem lehet levezetni, hogy a többség szereti a tésztát, mivel a válaszolók nagyobb része a mákos tésztát kérné és nem a dióst.

caralho voador 2013.11.19. 15:15:33

@vizipipa: nem lehetne a mutyi szót elfelejteni a picsába? Eleve agyvérzést kapok tőle, maga meg itt ráadásul nagy koncentrációban használja. :)
Ha sumákságokat sejt a felsorolt témakörökben, ne legyen rest tisztességes, erős kifejezéseket használni az ilyen buzoid, poszteszdéeszes politikai műszóalkotási salakanyagok helyett! :)

Kandeláber 2013.11.19. 15:28:03

@Robinzon Kurzor: Ez annyira kálmánolgás...
Mindig a bizonytalanokat, a pártot nem választókat citálni mint "csendes többséget", és degradálni akár a közvélemény-kutatási, akár a tényleges választási adatokat...
Amellett nevetséges a nem válaszolókat vagy a nem szavazókat eleve a mindenkori ellenzékhez sorolni.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2013.11.19. 15:50:30

@Kandeláber: Így van, így van, a mértékadó értékelvű HV-ben is megírták, hogy a bizonytalan szavazó a Sátán bal pofája. Nem szeretem ismételni magam, itt a kommentem, benne a nagyívű fejtegetés két releváns kulcs-idézetével:
mandiner.blog.hu/2013/11/19/a_fidesz_es_a_fiatalok_megis_tetszik_a_rendszer/fullcommentlist/1#c21050854

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2013.11.19. 16:00:46

Pontosítás: A mai Orbán Viktor addig örülhet, amíg nem jön vele szembe egy fiatal Papp Laci.

Amadeus62 2013.11.19. 16:06:00

Az egyetemisták körében a fidesz elég szarul áll, még az lmp is előzi, persze nem minden 18-22 éves egyetemista, ez igaz. Illetve akkor előzte az lmp amikor még nem volt pm, de itt lényegtelen igazából...

maxval, a gondolkodni igyekvő bircа · http://maxval.co.nr 2013.11.19. 16:19:18

Alapvetően általános kelet-európai jelenség, hogy a poszkomcsi pártok az öregek pártjai. Így a lázadó fiatalok többsége magukat jobboldaliként meghatározó pártokat érez magáénak.

A baloldal gyakorlatilag azzal ásta el magát, hogy a kommunizmus bukásakor a poszkommunista pártok nem engedték új, tőlük független baloldali erők megjelenését. Ahol nem így történt - pl. Csehország - ott a baloldal NEM az öregek pártja.

Persze, ez meg fog lassan fordulni, eljön az idő, amikor már nem fog annyira számítani a komcsi múlt, de ez még nem most lesz a következő években.

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2013.11.19. 16:33:10

@Robinzon Kurzor: Ha hallgattál volna, bölcs maradtál volna. Így viszont pozicionáltad magad a vesztesek és a kálmánolgák közé, hiszen csak ők hivatkoznak a pártpreferenciával nem rendelkező lúzer senkikre, akiknek a véleménye nem számít. Akinek nincs érvényes leadott szavazata, az annyit is ér. Itt morogsz és irigykedsz ahelyett, hogy büszke lennél a Mandiner által is képviselt magyar ifjúkonzervatív politikai osztály sikereire.

@Counter: Milyen igaz, mint látja, most be is álltam a Jó Oldalra. Előre a HH-pulóver megszerzése felé! (Amúgy ki ez a B.G.?)

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2013.11.19. 16:38:08

Magyarország mindig is a 9 millió fasiszta országa volt. Nincs hát min csodálkozni.

wanker cunt · http://freeliveteencams.com 2013.11.19. 16:40:33

@Amadeus62: Ezt nem tudom,honnan szedted.Gondolom az atv-n hallotad a szektásoktól vagy a seggedből húztad elő.Az egyetemisták közt a Jobbik az első és Fidesz a második.Az lmp/pm/akármi a lista alján.

Szociknak vége 2013.11.19. 16:41:28

@maxval, a gondolkodni igyekvő bircа: 'Ahol nem így történt - pl. Csehország - ott a baloldal NEM az öregek pártja.'

A cseh társadalom más mint a többi KKE, sokkal régebbi a nagy létszámú ipari munkásság mint réteg ergo a baloldal igazi baloldal volt a komcsik előtt. A parasztság viszont, legalábbis a tulajdonnal rendelkező réteg mindig önálló és jobboldali volt a régióban. Ja és szart a komcsik pofájába és viszont.

Sexual Harassment Panda 2013.11.19. 16:50:46

@wanker cunt:
"Ezt nem tudom,honnan szedted.Gondolom az atv-n hallotad a szektásoktól vagy a seggedből húztad elő.Az egyetemisták közt a Jobbik az első és Fidesz a második"
Hogyne!Mert a Vona azt mondta.
Jobbik sehol sincs.Lehet álmodozni, hogy majd ők jól kormányváltanak, valójában örülnek ha 155-ot fognak szerezni

Szúnyog 2013.11.19. 16:51:03

Ugyan miért tetszene a fiataloknak az ún. baloldal, mely semmiféle víziót, eredeti gondolatot nem tud felmutatni legalább 50 éve? Amit meg előtte felmutatott, az ugyan eredeti volt, és együtt járt kitelepítéssel, lágerokkal, kivégzésekkel stb.
Csak a mainstream szöveget bírják nyomni, a nemzet számukra semmit se jelent. Folyamatos társadalom-mérgezésük hatásának csökkenése után a normális emberek keresik a normális értékeket, azokat, amiket ők nem is ismernek.

Dzsentrisvihák 2013.11.19. 16:52:36

Aha, valamit kurva gyorsan virítani kellett a Jobbik kampányára, nehogy még a végén rossz színben tűnjön föl a narancsliget... Biztos ők is elnéztek egy változót, mint a Századvég az EU népszerűsége kapcsán :D

Magánvéleményem · http://maganvelemenyem.blog.hu/ 2013.11.19. 16:56:46

@bbjnick: És mondd csak, magadat hova sorolod? A 10%-ba vagy a 90%-ba?

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2013.11.19. 16:56:57

@Holger Hartland: Fájdalom, gőzöm sincs. Ez az első írás, amely alatt feltűnt a neve. Ez a pentagrammás megoldás azonban nagyon ígéretessé teszi.

Most látom, hogy már jelent meg könyve MAK-lyal együtt. Remek, remek.

Előre (valamerre) a pulóverért!

www.facebook.com/gabor.bethlenfalvy?_fb_noscript=1

A bejelölt dolgai alapján kicsit zavaros értékrendű, labanc, de kuruc, függetlenségpárti, de legitimista, gentleman, de plebejus, katolikus, de ezoterikus-hamvasista alak. Más kérdés, hogy illik-e pusztán a bejelölt dolgai alapján ítélkezni – de a cikke is ilyesmikre enged következtetni.

Kandeláber 2013.11.19. 16:58:47

@Sexual Harassment Panda: Akkor az amorf Vásárhelyi nyanya miért visítozott néhány éve, hogy az egyetemisták/főiskolások között a szélsőjobb a legnépszerűbb?
Aha, kamu volt...
De az is, hogy most az LMP/E-PM a legnépszerűbb.
Látszott a hahások szeánszain az a hatalmas tömeg.

különvélemény 2013.11.19. 16:58:51

Azt se feledjük, hogy az idősek közül sokan "komcsik" voltak, tehát ők mindenáron az mszp-re fognak szavazni.

A fiataloknál meg érthető. Általában iskolázottabbak, ha nem is okosabbak, mint az előző nemzedékek.

Ebből következően nem egy trafikmutyi alapján fognak dönteni, hanem államadósság-hiány-infláció-stb alapján, ráadásul még mindig jobb, ha valaki dolgozik és hibázik, mint ha nemcsináltunksemmit8évig.
Innetől mszp-gyurcsány-bajnai kilőve, az lmp meg még magával sem ért egyet, ketté is szakadtak.

Ráadásul azt látják, hogy az ellenzék 90%-ban csúsztat, vagy hazudik amikor nyilatkozni kell, nekimennek mindennek, kizárólag gyűlöletkampányt folytatnak.
Azt meg hamar megunják az emberek.

Ha jönne egy párt, aki tiszta, értelmes emberekből állna, lenne programja, konstruktívan tudna bírálni, konzekvens lenne, tudna értelmesen érvelni, na annak lenne esélye a fidesz ellen és biztos, hogy a fiatalok többsége támogatná.

Robinzon Kurzor 2013.11.19. 17:01:28

@Kandeláber: "Amellett nevetséges a nem válaszolókat vagy a nem szavazókat eleve a mindenkori ellenzékhez sorolni."

Tényleg az.
Nem is soroltam őket a mindenkori ellenzékhez.
(Szövegértés!)

De pontosan olyan nevetséges a rendszer támogatói közé sorolni csak azon az alapon, hogy nem szavazna a mindenkori ellenzékre.

Ha ez egy propaganda poszt, akkor persze minden oké: onnan nézve le van szarva, aki nem szavaz.
Onnan nézve csak az a lényeg, hogy akármilyen kevesen vannak azok, akiken még nem fogott a tanult tehetetlenség (ennek fogalomnak nyugodtan nézz utána), azok közül a Fidesznek legyen több szavazója.
Ha ez az összes szavazó 10%-ának a relatív többsége, az is mindegy.

Ja, hogy ez egy propaganda poszt ... nahát.

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2013.11.19. 17:01:44

A fiatalok hány százaléka nem szavazna senkire sem? Szerintem legalább a 2/3-a. Ők előbb-utóbb a lábukkal szavaznak és kitántorog Amerikába másfél millió emberünk... :(

bnyuszi 2013.11.19. 17:03:06

@vantaan: "Tárki azt írja amire befizetnek náluk."
Így van, ezt már Churchill is megmondta: “Csak abban a statisztikában hiszek, amit én magam hamisítok”

"Iránytű Intézet: A Jobbik a fiatalok vezető ereje"

De még kereshetnék egyebeket is, mindenki kiválaszthatja a magának szimpatikusat.

wanker cunt · http://freeliveteencams.com 2013.11.19. 17:04:06

@Sexual Harassment Panda: Tessék lmgtfy.com/?q=a+jobbik+a+fiatalok+k%C3%B6zt+a+leger%C5%91sebb

Attól,hogy a szélsőséges szektás söpredék nem beszél az atvn róla,még igen is létezik.Az egyutt-pm-lmp-dk-libarálisok csörhének pedig összesen nincs akkora bázisa mint a Jobbiknak.
Tovább szép álmodozást a rózsaszín liberális ködben

Magánvéleményem · http://maganvelemenyem.blog.hu/ 2013.11.19. 17:05:36

@Sexual Harassment Panda: Bakker 15% pont elég arra, hogy felhívja a figyelmet a Magyarország lakosainak biztonságérzetére. Ha a lakosság mind az életét, testi épségét, szeretteit és a vagyonát biztonságban érzi a jobbik el fog tűnni a süllyesztőbe.

A "9 millió náci" (hogy a tanult majompofától idézzek) azért tart a süllyesztő felett egy szélsőjobboldali pártot, mert egyedül azok adnak szerintük választ a félelmeikre. Ha eljön egy kormány, amelyik megoldja a biztonság problémáját, a jobbiknak eltűnik a szavazótábora, marad az a névleges picike réteg, aki tényleg szélsőjobboldali. Eddig minden kormány csak a pofáját járatta, megoldást nem hozott.

Robinzon Kurzor 2013.11.19. 17:08:03

@rajcsányi.gellért (ergé):

NAV-ügyről még most sem szabad posztot írnotok?
Vagy még nem érkeztek meg a direktívák?

Pedig most már Rogán Antal szerint is az ügyészségnek kell vizsgálnia. (Persze lehet, hogy ő egy szép hamis vád, esetleg rágalmazás miatti vizsgálatra gondolt, ezt nem mondta.)

inebhedj - szerintem 2013.11.19. 17:09:48

@Nemzetstratégia:

Alapvetően igazad van, leszámítva, hogy a véleményformáló és "hírcsináló" médiumok jellemzően magyar értelembe vett baloldaliak (más megfogalmazásban: demokratikus ellenzékiek).

(Nekem meg egykutya a magyar értelembe vett jobb és baloldal.)

Sexual Harassment Panda 2013.11.19. 17:10:49

@wanker cunt: Szrintem aki komolyan gondolja, hogy a jobbik fog kormányt alakítani jövőre, az él lila ködben.

LallyPop 2013.11.19. 17:11:21

@Robinzon Kurzor: Az ÜGY általában egy feljelentéssel kezdődik, az meg nem a sajtón múlik...

Sieg 2013.11.19. 17:13:08

Well, a számoknak sokkal többet mutatnának, ha nem (csak) a pártot választók arányát közölnék, hanem a megkérdezettek arányát (vagy közöljék a bizonytalanok számát is). Így elég nehéz komoly következtetéseket levonni (még akkor is, ha ezt sokan megpróbálják...)

wanker cunt · http://freeliveteencams.com 2013.11.19. 17:14:05

@Sexual Harassment Panda: Nem fog,de,hogy dupla akkora tábora van mint az elmebeteg csürhe "demokratáknak" és a fiatalok közt vezető erő,az tény.

Kandeláber 2013.11.19. 17:16:07

@Robinzon Kurzor: "Ha a pártot nem választók eleve többségben vannak, és amit a grafikonon szétszórva bősz elemzés tárgyát képezte, az csak a resztli, akkor abból elsősorban pont az jön ki, hogy a fiataloknak nem (sem) tetszik a rendszer."
Már elnézést, de ezzel pontosan azt mondtad.
Ezzel szemben a poszt írója nem mondta, hogy a bizonytalanok a rendszer támogatói közé sorolandók.
És még egyszer elnézést: igen, le van szarva az, aki nem szavaz.
A tanult tehetetlenség pedig érdekes, bár nem értek a pszichológiához.

Sexual Harassment Panda 2013.11.19. 17:17:07

@wanker cunt: Rendben, ez lehetséges, de nem vagyok benne biztos hogy a jibbik ennyire jó, vagy a demokratikus ellenzék ennyire nem?

Sexual Harassment Panda 2013.11.19. 17:18:58

@wanker cunt: Azt meg azért fussk át mégegyszer, mit értesz azon, hogy "demokratáknak"?
Az mszp-nek azért nagyobb tábora van mint a jobbiknak, a fideszről nem is beszélve.

Szociknak vége 2013.11.19. 17:20:35

@Sieg: A bizonytalanok számát minden kkv közli.

Már egy éve fogynak, és minnél jobban fogynak, annál nagyobb a fidesz előnye.

wanker cunt · http://freeliveteencams.com 2013.11.19. 17:22:17

@Sexual Harassment Panda: Igaz,az mszmp-n (komcsi nyuggerek pártja ) kívüli "demokratikus" pártocskák sokaságára gondoltam.Fidesz pedig nem ellenzéki...

campobaszo 2013.11.19. 17:23:30

@különvélemény: Emlékszem én is,hogy fiatalon milyen fontos volt az "államadósság-hiány-infláció-stb".De leginkább a stb.

Uliverius 2013.11.19. 17:27:56

@Sexual Harassment Panda: Láttál te már emeszpét életedben? Mondjuk én igen, de azóta már annyira összement, hogy nem találom. Majd talán a porszívó felszedi. :)

Robinzon Kurzor 2013.11.19. 17:32:54

@Kandeláber: "Már elnézést, de ezzel pontosan azt mondtad."

Nem, nem azt mondtam.
A nem szavazók, a politikától teljesen elfordulók számára a jelenlegi ellenzék is pont annak a rendszernek a része, amit elutasítanak.

A Fideszt aktívan ma a magyar társasalom (nem csak a fiatalok) egy nagyon kis töredéke támogatja.

És ez akkor is így van, ha a balfasz ellenzékét még kevesebben. Az egy másik érdekes adat. ;-)

A többségnek, a tényleges, túlnyomó többségnek egész egyszerűen kurvára elege van ebből az egészből, és azt kívánja, hogy dögöljenek meg ezek mind.
Ezt elég nehéz úgy interpretálni, hogy tetszik nekik a rendszer.

Robinzon Kurzor 2013.11.19. 17:33:53

@Ándi bácsi:

2 éve ott porosodik Rogán asztalán az ÜGY.
Csak szólok.

különvélemény 2013.11.19. 17:35:03

@campobaszo:
Fiatalon 3 lehetőséged van:
Szarsz bele, arra szavazol, amit a szüleid beléd vertek, vagy gondolkodsz.
A szüleid beléd vertesek szoktak tüntetni minden piszlicsáré ügyben, a leszaromokat nem látod, a gondolkodók majd választáskor nyilatkoznak.

Szociknak vége 2013.11.19. 17:35:34

@Robinzon Kurzor: Hülyeséget beszélsz.

Az 55-65%os részvétel ami a magyar választásokon lenni szokott teljesen megfelel a nk-i standardnak.

Ezért ez is egy olyan téma mint a sajtreszelővel rejszolás - érdekes, de főleg fájdalmas...:)

Robinzon Kurzor 2013.11.19. 17:36:04

@Counter: " Más kérdés, hogy illik-e pusztán a bejelölt dolgai alapján ítélkezni"

Akár illik, akár nem -- nem túl bölcs dolog.
Én például Gyurcsányt és Orbánt is lájkolom.
Nem azért, mert akármelyiküket szeretném a hatalomban látni, hanem azért, hogy lássam, mit hazudnak éppen.

különvélemény 2013.11.19. 17:36:35

@Robinzon Kurzor: "Pedig most már Rogán Antal szerint is az ügyészségnek kell vizsgálnia. (Persze lehet, hogy ő egy szép hamis vád, esetleg rágalmazás miatti vizsgálatra gondolt, ezt nem mondta.) "

Mivel a "kiszivárogtató" feljelentést tett és átadta az iratokat az ügyészségnek.

Szociknak vége 2013.11.19. 17:36:57

@Robinzon Kurzor: Rogán Antal hogy jön ide? Feljelentést a Rendőrségnél/Ügyészségnél lehet tenni.

Wolff 2013.11.19. 17:37:15

@Holger Hartland: De hát nyilván nem az volt a feladat, hogy arról írjon a mandinder, mennyire kiábrádnultak a fiatalok a Fideszből. Azért nem jár csoki.

Robinzon Kurzor 2013.11.19. 17:38:21

@Brúsz Pringstein:

Szövegértést kellene gyakorolni két rejszolás között.
Vannak erre szép, színes foglalkoztató füzetek -- a te jelenlegi szinteddel onnan kellene kezdeni.

Nem a korábbi választásokról volt szó, hanem arról a felmérésről, ami alapján a T. Szerző levonat a következtetést.

Bloodscalp 2013.11.19. 17:39:28

@Robinzon Kurzor: ezt tetszett:) Amúgy szerintem is csak a jobbikos -

"fiatalokkörébenmármivagyunkalegnépszerűbbek" -
cuki kis kampányára apró kis válasz ez, nem más.
Napi politikai csatározásokkal, teszem azt korrúpcióval nem foglalkoznak már. Volt talán egy Rest in Peace Kishantos írásuk és kész is. Más kérdés hogy a Kishantosiak rohadtul nem adják fel, ne is adják!

Robinzon Kurzor 2013.11.19. 17:41:47

@Brúsz Pringstein: "Rogán Antal hogy jön ide?"

Szükségét érezte, hogy nyilatkozzon a témában.

Meg 2 éve, mint a végrehajtó hatalom feletti ellenőrzést gyakorló OGY-képviselő, ő is megkapta a dossziét.

Azóta nem tett semmit, délelőtt még Varga miniszter is úgy tudta, hogy nincs itt semmi látnivaló, nem kell semmiféle nyomozás, mert nincs mit.

"Mielőtt bármit hazudsz, egyeztess!" -- szól Hofi fontos tanácsa.

Robinzon Kurzor 2013.11.19. 17:44:31

@különvélemény: "Mivel a "kiszivárogtató" feljelentést tett és átadta az iratokat az ügyészségnek."

Mivel Rogán 2 éve már tudott az egészről, de nem tett semmit.
Vajon kit fedezett?
Ez akkor, 2011-ben még vastagon a zeemútnyóócév idejére esett, aztán mégsem történt semmi ...

Sexual Harassment Panda 2013.11.19. 17:44:44

@wanker cunt:
"Igaz,az mszmp-n (komcsi nyuggerek pártja ) kívüli "demokratikus" pártocskák sokaságára gondoltam.Fidesz pedig nem ellenzéki... "

Ja, értem, és egyetértek.

Kandeláber 2013.11.19. 17:46:30

@Robinzon Kurzor: Ha "rendszeren" a plurális demokráciát értik az "ettől elfordulók", akkor elég rosszul érezhetik magukat a bőrükben.
Pillanatnyilag nem sok a remény arra, hogy belátható időn belül Magyarországon abszolút monarchia, esetleg egypártrendszeren alapuló "népköztársaság" legyen az államforma.
Ebben az esetben még mindig azok döntenek, akik elmennek választani. A nem választók véleménye viszont senkit sem érdekel.
Esetleg ha kapára/kaszára kapnak.
Erre azonban még annál is kevesebb az esély mint arra hogy a magyar labdarúgó válogatott kijut a következő EB-re.

Szociknak vége 2013.11.19. 17:46:32

@Robinzon Kurzor: Na és mit mondott ez a Rogán?

Ne csigázz már, tényleg érdekel, mert Horváth nem mondott eddig semmit.

Behajtó70 2013.11.19. 17:47:34

Igen, tetszik! Talán lehetne kicsit kevesebb arrogancia, picit több empátia...de egyéként minden OK.

különvélemény 2013.11.19. 18:00:22

@Robinzon Kurzor:

Nyilván jelentette, ezt a "kiszivárogtató" is jelezte, de ezt elkenték apeh-en belül, azzal nem tudsz mit kezdeni.
Rogán csak 1 ember, vagy elhiszi, vagy nem akár a bejelentést, akár a jelentést. Rogán nem nyomozóhatóság.

És egy bizottság sem az.

Az ügyészség az, ezért is nyilatkozta azt Rogán, hogy majd az ügyészség elintézi.

♔batyu♔ 2013.11.19. 18:10:00

A fiatalok alapból liberálisok és demokraták.

Ők azt hallják, hogy az MSZP volt a kommunista párt. a szülők elmesélik, hogy 56 ünneplését Lendvaiék üldözték, nem voltak szabad választások, nem lehetett csak úgy külföldre utazni és megüthette a bokáját az, akinek más véleménye volt. Persze az MSZP-sekben van realitás érzék, Lendvai, Szekeres, Szanyi és a többi nem is a fiatalokra hajtott és hajt.

A "liberálisok" dettó, nem hiszem, hogy van olyan fiatal, aki Demszkyéket demokratának tartja. Az nem lehet demokrata, aki saját maga kreál KRESZ táblát, hogy megakadályozza azt, hogy a vidéki traktorosok átmenve a városon egy helyen leparkoljanak és haverkodjanak a Bp-ikekkel. Az sem lehet demokrata, akik hónapokig laknak a Kossuth téren, de amikor mások jönnek oda tiltakozni, pampog, hogy a parlamentben kell politizálni. A megszólaló SZDSZ*esek 92 óta egyre kevésbé tűnnek demokratának és 2006. október 23-án alaposan ki is mutatták a foguk fehérjét.

A fiatalok szörnyűlködnek a liberális panelokon. Nincs cigány bűnözés, a zsidó vallás jó, zsidót kritizálni antiszemitizmus, a keresztény és magyarfika viszont mehet, az liberalizmus.

Szociknak vége 2013.11.19. 18:16:04

Magyarország jobban teljesít, mint az eurozóna:

www.portfolio.hu/gazdasag/egyre_kevesebbre_kepes_az_eurozona.1.191933.html?utm_source=index_main&utm_medium=portfolio_box&utm_campaign=portfoliobox

Magyarország ugyanezen forrás szerint Bajnai alatt rosszabbul teljesített, mint az eurozóna. És ezt sikerült eladósítással megvalósítani.

különvélemény 2013.11.19. 18:16:48

@♔batyu♔:

Kihagytad, hogy szeretni kell a melegeket, de még inkább a melegfelvonulást.
Nem lehetsz közömbös, sem elutasító.

Mert egy igaz liberális szerint mindent szabad, és mindezt KÖTELEZŐ szeretni.

Puzsér véleménye erről:
www.youtube.com/watch?v=rTiBdlIiUKQ

maroz 2013.11.19. 18:25:21

@Robinzon Kurzor: Ebben a kommentedben mit értettél "rendszer" alatt?

wanker cunt · http://freeliveteencams.com 2013.11.19. 18:40:32

@különvélemény: Mert ugye a buzulás az alapvető európai érték,demokratikus és jogállami.Amikor egy kissebség igényeihez alkalmazkodik a többség.Aki nem,az "közösség ellen igaz" és gyűlölködik,meg amúgy is homofób és kirekesztő.

tlvajferi 2013.11.19. 18:49:23

a szocik szétkúrták az országot, emelték aza dókat, emelték a járulékokat, emelték aza energiaárakat

az unió hallgatólagos támogatásával eladósítottak és emellett óriási gazdasági növekedést hazudtak, jó hangzott az unió mindent bevett és dörzsölte a markát, hogy milyen magas mnb kamatokat fizettünk ki a szélhámos bankjainak

mikor mindez kiderült, a gyurcsányi a tömegbe lövetett, mint nagy elődei 56ban, 45ben és 1919ben

érthető, hogy a társadalom nagyobbik része megundoródott a ballib bandától?

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2013.11.19. 18:56:54

@tesz-vesz: Ostoba - nem ostoba, itt a márkahűség, nagy brandek nagyon sokat nyomnak a latba. A legtöbb ember nem politizál napi szinten és alapvetően lesz*rja mi történik.

Ha a "bevett" pártokra szavaz, onnantól mossa a kezeit.

Ez egy kockázatminimalizáló stratégia, alapvetően nem tudok haragudni rá, hiszen olyanok használják, akik releváns információkkal nem rendelkeznek.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2013.11.19. 19:01:53

@különvélemény: "Ebből következően nem egy trafikmutyi alapján fognak dönteni, hanem államadósság-hiány-infláció-stb alapján, ráadásul még mindig jobb, ha valaki dolgozik és hibázik, mint ha nemcsináltunksemmit8évig."

Muhaha. Sem a fiatalok, sem az öregek, sem az írástudók, sem a magadfajta rezsimtibik nem az államadósság-hiány-infláció alapján döntenek. Aki képes felfogni a saját érdekeit, az az alapján, hogy melyik pártból nézi ki, hogy azt fogja képviselni, a többi (a többség) meg racionálisan nem elemezhető szubjektív szempontok alapján (mint például a "nemzetiként" definiált lobbiérdekek sikeres képviselete a külfölddel szemben).

Megjegyzem, hagyományos értelemben a bűnszervezetben elkövetett lopást nem szokás "dolgozásnak és hibázásnak" nevezni, csak magában a bűnszervezetben. (Ld. "Apád hol van? Dolgozni ment" Értsd: lopni.). Te ugye egy bűnöző vagy?

wanker cunt · http://freeliveteencams.com 2013.11.19. 19:03:05

@tlvajferi: Szerencsére az mszmp törzsszavazó komcsi nyuggerek 8-10 éven belül kihalnak és véglek megy a pöcegödörbe ez a ba-lib mocsok.A többi bal-lib pártocska pedig már jövőre sem fog bejutni.

Ami a legviccesebb,mikor az 50 évnyi vörös terror utódpártja magát demokratikusnak nevezi :DD mocskos söpredékek

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2013.11.19. 19:12:10

Miért nem bíznak a fiatalok a ballibekben?

Például azért, mert:

"...15 ezer fő megkérdezésével végzett kutatás, a New Family Structures Study (NFSS)...

...a homoszexuális vagy leszbikus pártok által nevelt gyermekek közt (akik az egyik fél korábbi, heteroszexuális kapcsolatból származó biológiai gyermekei) később háromszor annyi a munkanélküli, mint a hagyományos családokban nevelkedettek között, és csaknem négyszer annyian szorulnak szociális segítségre. Azon fiatal felnőtteknek, akiket olyan nő nevelt, akinek volt leszbikus kapcsolata, a 28 százaléka munkanélküli, szemben a hagyományos családban nevelkedettek 8 százalékával. Az első kategóriába tartozók 40 százaléka csalta meg házastársát vagy élettársát, míg a második csoportba tartozóknak csak a 13 százaléka. Az első csoport 19 százaléka vett részt pszichoterápiás kezelésen depresszió, aggályoskodás vagy épp kapcsolatai sikertelensége miatt, míg a második csoportnak csak a 8 százaléka...

...az azonos neművel viszonyt folytató szülők kapcsolata az esetek többségében sokkal instabilabbnak és változékonyabbnak bizonyult, mint a házas különneműeké. A homoszexuális férfiak esetében kicsit jobb a helyzet, mint a leszbikusoknál, de azon gyermekek, akiknek biológiai apja homoszexuális viszonyt folytatott, általában hosszú ideig éltek együtt apjukkal, apjuk azonos neművel fenntartott partnerkapcsolatai azonban sosem tartottak tovább három évnél...

...A leszbikus kapcsolatban élő nők gyermekeinek a 14 százaléka nevelőszülőknél nevelkedett, szemben a heteroszexuális párok gyermekeivel, akiknek csak a 2 százaléka járt így; a leszbikus kapcsolatban élő nők gyermekeinek a 40 százalékát nevelték a nagyszülei, szemben a heteroszexuális szülők gyermekeinek 10 százalékával; a leszbikus kapcsolatban élő nők gyermekeinek 19 százaléka élt valamikor egyedül 18 éves kora előtt, szemben a heteroszexuális szülők gyermekeinek a 4 százalékával. Tulajdonképpen a leszbikus kapcsolatban élő nők gyermekeinek csak a 2 százaléka töltötte élete első 18 évét végig az édesanyjával.

Igazán sokkolóak a kutatás korai szexuális iniciációra és molesztálásra vonatkozó adatai. A leszbikus anya által nevelt gyerekek 23 százaléka bevallotta, hogy „szexuálisan érintette” őt az anya vagy a partnernője. 31 százalék bevallotta, hogy szexre kényszerítették akarata ellenére. Ugyanez vonatkozik a homoszexuális apa által nevelt gyerekek 25 százalékára. A leszbikus anyák által neveltek 20 százaléka és a homoszexuális apa által neveltek 25 százaléka nemi úton szerzett betegségben szenvedett..." (www.csaladhalo.hu/cikk/hatter/vajon-milyen-hatranyok-erhetik-gyereket-ha-meleg-parok-nevelik-oket)

különvélemény 2013.11.19. 19:21:29

@Kettes:
Jajj már, idejössz a vincentről osztani az észt?

Tipikusan abba a fajba tartozol, és ez fajgyűlölet, hogy nem nézed ki az emberekből, hogy gondolkodnak.
Ebből lett milliárdos Daniken is.

"Megjegyzem, hagyományos értelemben a bűnszervezetben elkövetett lopást" a maszop követte el, amikor eladósította az államot, közben a devizahitelekkel a lakosságot, miközben szánalmas gazdasági mutatókat produkált.

ROFL

Valóraváltógép 2013.11.19. 19:22:07

Nekem bejön. Pár dolgot másképp csinálnék, de nagyjából rendben van.

Valóraváltógép 2013.11.19. 19:26:27

@különvélemény: "Tipikusan abba a fajba tartozol, és ez fajgyűlölet, hogy nem nézed ki az emberekből, hogy gondolkodnak."

Ezt realitásérzéknek nevezik, nem fajgyűlöletnek.

@♔batyu♔: "Ők azt hallják, hogy az MSZP volt a kommunista párt. a szülők elmesélik, hogy 56 ünneplését Lendvaiék üldözték, nem voltak szabad választások, nem lehetett csak úgy külföldre utazni és megüthette a bokáját az, akinek más véleménye volt. "

Attól függ, kitől kérdezik. Én azt hallom, hogy lehetett dolgozni, amit kaptál, meg is lehetett élni belőle, és ha problémád volt, segítettek. Hogy létbiztonság volt, hogy kiszámítható jövőd volt, hogy ha tehetséges voltál, előtted hevert a világ.

Meg ilyeneket.

Valóraváltógép 2013.11.19. 19:29:07

Jah meg hogy csak azt "üldözte" a rencer, aki kiment robbantgatni, meg verekedni, meg kötekedni, meg nem bírt a pofájával. És hogy ezzel a becsületes embereknek az égvilágon semmi problémájuk nem volt.

Zerwikaptur - Hármat egy csapásra! 2013.11.19. 19:30:15

Íme az én magyarázatom:

1. A fiatalok többsége életkorából és élethelyzetéből következően radikális szemléletű.

2. Akik közülük aktívan foglalkoznak a politikával, azokat a pártokat támogatják, ahol ezt a radikális szemléletet megkapják valamilyen szinten.

3. Történelmi okokból kifolyólag Magyarországon a szélsőbalnak (kommunisták, anarchisták) gyakorlatilag nincs bázisa, a fiatalok szemében ezen irányzatok képviselői a "vén marhák" kategóriájába tartoznak. A szélsőbaloldalon fiatalos imázsnak még a nyomai sem fedezhetők fel, az 56-os "pesti srác" is ellenük harcolt anno.

4. Más radikális párt a baloldalon gyakorlatilag nincs. Talán a 4K! de ők valószínűleg nem véletlenül harmatgyengék.

5. Ergo két párt marad, amely magához tudja csalogatni ezeket a fiatalokat: Jobbik és a Fidesz.
A Jobbik radikalizmusát nem kell magyarázni. A Fidesznek pedig már régóta van egy radikáljobber szárnya, amit a Jobbiktól főként az különböztet meg, hogy nem antiszemita.
Már régóta van egy elméletem, miszerint Magyarországon két széljobb szavazóréteg is létezik:
1. Az antiszemita, iszlámbarát Jobbikos.
2. A nyugati széljobberekre hajazó, nem antiszemita, ugyanakkor iszlám- és bevándorlóellenes szavazóréteg, ami kb. akkora mint a Jobbiké csak nincs saját pártja. Ők alkotják a Fidesz jobbszárnyát. A fiatal fidesz-szavazók nagy részét szerintem itt kell keresni.

maxval, a gondolkodni igyekvő bircа · http://maxval.co.nr 2013.11.19. 19:34:50

@Zerwikaptur - Hármat egy csapásra!:

Igen, így van ez nagyjából. Sőt - mint mondtam - ez nem magyar, hanem kelet-európai jelenség.

Valóraváltógép 2013.11.19. 19:40:45

@Zerwikaptur - Hármat egy csapásra!: "1. A fiatalok többsége életkorából és élethelyzetéből következően radikális szemléletű."

Mitől lenne?
Ez az alacsony társadalmi státuszú, gyenge anyagi hátterű fiatalokra jellemző elsősorban. Náluk meg az irigységtől van, nem a jobbító szándéktól.

". Akik közülük aktívan foglalkoznak a politikával, azokat a pártokat támogatják, ahol ezt a radikális szemléletet megkapják valamilyen szinten."

Aki ilyen környezetből jött, ne akarjon politikával foglalkozni. Azzal foglalkozzon, hogy kiemelkedjen a nyomorból.

"a fiatalok szemében ezen irányzatok képviselői a "vén marhák" kategóriájába tartoznak. "

A proliknál talán. Jobb helyeken tisztelik a nálad okosabbakat. Azt is megtanítják a kölyköknek, hogyan lehet ezeket felismerni.

" Más radikális párt a baloldalon gyakorlatilag nincs."

Ez is bőven több az elégnél.

"A fiatal fidesz-szavazók nagy részét szerintem itt kell keresni. "

Olyat mondok, ami neked újdonság és idegen, szóval jól figyelj: a fiatal fidesz szavazók nagy részét az egyetemeken, meg a munkahelyeken kell keresni.

különvélemény 2013.11.19. 19:41:20

@Valóraváltógép:

Igen, mint ahogy Danikent is realistának nevezik a hozzád hasonlók.

LallyPop 2013.11.19. 19:41:29

@Kettes: 'Muhaha. Sem a fiatalok, sem az öregek, sem az írástudók, sem a magadfajta rezsimtibik nem az államadósság-hiány-infláció alapján döntenek. '

Legalábbis ebben reménykedik a baloldal. 2002ben bejött, most is bejöhet. Ha csak a számok számítanának 98 óta Orbán lenne.

torró 2013.11.19. 19:43:06

Lehet értetlenkedni a dolgok felett, de ha valakivel meg akarod szerettetni a vörös bort, aki egyébként a sört szereti, akkor azt csak megfelelő kommunikációval lehet elérni, és először csak a kóstolásig lehet eljutni. És pláne nem lehet megszólni, mert ő a sört jobban kedveli.A másik, hogy nem tök részegen, erőszakoskodva.
Baloldal! Ki a baloldali? Az MSZP? Vagy a Thürmer vezette kommunista párt? Amúgy őket többre becsülöm, mert legalább az akinek vallja magát. Az MSZP akár tetszik akár nem utód párt. Az MSZMP tagjaiból. Most nehogy azzal jöjjön valaki, hogy a FIDESZ-n is vannak belőlük. Ők már nem vizet zavarnak korukból kifolyólag. Az a probléma, hogy az MSZP identitás zavarral is küszködik. A mostani videó zűrből sem tudtak tisztességesen kijönni. Nem kellett volna hazudozni! Sokkal jobban díjazzák az emberek ha valaki odaáll és azt mondja sory ez nem jött be. Persze, lehet hogy szándékosan vezették meg őket, de emberek, azért ilyenkor azért kéne figyelni!

Valóraváltógép 2013.11.19. 19:45:22

@különvélemény: Hol láttál te hozzám hasonlóakat? Komolyan érdekel.

DR. Smit Pal 2013.11.19. 19:48:58

"Miért vezet még mindig a Fidesz a fiatalok körében is? Tetszik a rendszer? "

Mert a szemet mocskos HAZAARULO mszp kora vegleg lealdozott. Nagyon sokaig tartott, de most tenyleg veguk.

2013.11.19. 19:52:27

@DR. Smit Pal: Azért ne vegyél be rá méregkapszulát.
Az,hogy a fiatalok jobbra húznak (amit amúgy erősen kétségbe vonok) nem más az ok,mint a pedagógusok marhasága és a szülők ostobasága és ellen nevelése.
Ennyi.

martineden 2013.11.19. 19:56:13

@tesz-vesz: Huuu,jobbikos mint ertelmes......

wanker cunt · http://freeliveteencams.com 2013.11.19. 19:57:24

@Jóképességű Takarítónő: Tehát aki nem az 50 évnyi vörös terror utódpárjára (és pártocskáira) szavaz akik azóta mát egyszer szétbaszták az országot az bizony ostoba.LOL :D
Mekkora egy elmebeteg csürhe ez a bal-lib :D

Alfőmérnök 2013.11.19. 19:58:03

@jose maria padilla: Hát ha megnyeri a választást, akkor tényleg zseni.

Valóraváltógép 2013.11.19. 19:58:58

@wanker cunt: Azt a szétbaszott országot lopják lassan 25 éve, és még mindig van belőle. Valamit csak tudtak akkor. :)

wanker cunt · http://freeliveteencams.com 2013.11.19. 19:59:19

@martineden: Még szerencse,hogy a bölcsész diplomás libbantak annyira kurva okosak :DDD Eközben a valóság az,hogy az orvosi és info karok teli vannak jobbikosokkal.

különvélemény 2013.11.19. 20:00:23

@Valóraváltógép:
Gondolkodásbelit? Rengeteget. Sajnos.
Nem hogy féligazságokból, de negyedből vonsz le következtetéseket.

Pl a szélsőjobbról a véleményed:
"Ez az alacsony társadalmi státuszú, gyenge anyagi hátterű fiatalokra jellemző elsősorban."

Elárulom, hogy ez nem így van. Sőt rengeteg gazdag heroinistával (ami prolidrog), idiótával, balfax maszopossal/fityeszessel, bigottal találkoztam.
Önmagában a társadalmi státusz semmit sem jelent. Ugyanannyi idióta gazdag van, mint szegény.

Sőt, ha arányosítani kell, akkor ha gazdag és művelt (benne van a mű) vagy, akkor nagyobb az esélyed az idiotizmusra, mint ha szegény vagy.

wanker cunt · http://freeliveteencams.com 2013.11.19. 20:01:42

@Valóraváltógép: Jah,büszke lehetsz rá,hogy elvtársaid aprópénzért privatizáltak mindent,aztán eladósították az országok és a lakosságok és tönkre tették a gazdaságot.Kurva nagy teljesítmény :D
De attól nem kell tartani szerencsére,hogy az ilyen vén szar ávós söpredék mint te még egyszer hatalom közelébe kerül :D

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2013.11.19. 20:03:28

@Zerwikaptur - Hármat egy csapásra!:

Magyarországon egy (sem a nyugateirópai értelemben, sem a magyar nemzetiradikális hagyomány értelmében) nemzeti radikális párt sincs.

A Jobbik "radikalizmusa" abban áll, hogy rendre a ballibbandita mainstream-politika által nem polkorrektnek minősített témákra hajt rá (és ez hoz is neki min. 10-15% támogatást!), az általad fideszesnek nevezett radikalizmus pedig sem nem fideszes, sem nem radikalizmus, mindösszesen olyan saját kultúrájukat és történelmüket minimálisan is ismerő nemzeti érzelmű emberek szemlélete/magatartása, akiknek a Fideszhez kb. annyi a közük, hogy az utasítja el őket a legkevésbé.

LallyPop 2013.11.19. 20:04:17

@wanker cunt: Hát pont tökmind1, hogy a diploma után azonnal dobbantó szolgaszakos orvosok/infósoknak mi a véleményük. Viszont tény hogy az ELTE jogi kara is jobbikos (a HÖK legalábbis), de hát ahol sok a zsidó, ott sok a Jobbikos is. Ez mán ilyen, Ormány ma Jobbikos lenne.

Valóraváltógép 2013.11.19. 20:06:01

@különvélemény: "Gondolkodásbelit? Rengeteget. Sajnos."

Nem mit, gyermekem. HOL.
írjad lefele, addig pakolok, meg szerzek egy költöztetőt.

"Pl a szélsőjobbról a véleményed:
"Ez az alacsony társadalmi státuszú, gyenge anyagi hátterű fiatalokra jellemző elsősorban."

Elárulom, hogy ez nem így van."

Dehogyisnem. :) Nézd végig a fejüket, meg hallgasd kicsit ahogy, meg amiről beszélnek. Aljanép.

"Önmagában a társadalmi státusz semmit sem jelent. "
Ha azt sem tudod hogy mi az, akkor tényleg nem. :)

"Sőt, ha arányosítani kell, akkor ha gazdag és művelt (benne van a mű) vagy, akkor nagyobb az esélyed az idiotizmusra, mint ha szegény vagy. "

Tudod mit, vezesd le. Ha meggyőzöl, véleményt változtatok.

@wanker cunt: "De attól nem kell tartani szerencsére,hogy az ilyen vén szar ávós söpredék mint te még egyszer hatalom közelébe kerül :D"

Attól nem...

különvélemény 2013.11.19. 20:08:01

@Ándi bácsi: "Viszont tény hogy az ELTE jogi kara is jobbikos"

ROFL

Hadd ne bizonyítsam hangfelvételekkel...

különvélemény 2013.11.19. 20:10:13

@Valóraváltógép:

Bocs, csak ennyit idéznék az empirikus bizonyítékaidból, meg a beszélgetéshez való általános hozzáállásodból:

"Nézd végig a fejüket"

wanker cunt · http://freeliveteencams.com 2013.11.19. 20:11:10

@különvélemény: Olyannal mint amit Baján is csináltak a "demokrata" haverok? :DDD

különvélemény 2013.11.19. 20:11:48

@különvélemény: @Ándi bácsi:

Ennek ellenkezőjét persze, ha a rofl rövidítést nem értenéd

tarackos 2013.11.19. 20:13:09

Ez a félig tele féli üres pohár esete. Attól mert a fidesz 40+% még mindig nem egyenlő Magyarországgal. Márpedig feszt erre hivatkoznak és erről pont egy db ilyen ország pedig nincs cikket sem láttam, Kedves RG.

Egyébként a korotok alapján vicces a top 30 év környékén. Érzed már a felelősséged?

Vagy jön a szokásos ilyen ország pedig pedig nincs...

wanker cunt · http://freeliveteencams.com 2013.11.19. 20:15:48

@tarackos: Mert milyen lenne az idális demokrácia?Ahol az 1%-os elmebeteg gyurcsótány vagy az 1%-os libás kormányoz? lol buta libsi :DD

martineden 2013.11.19. 20:16:39

@wanker cunt: Abrand.Elenyeszo kissebseg ha az ossz letszamot nezzuk.Azok akinek a nagypapaja elvesztette a hazmesterseget es azt hiszik most itt az ido revansot venni.Tudod mikor a nyilasoktol beallt a komcsikhoz.De aztan megszunt a jutalom hazmesterseg..

vantaan 2013.11.19. 20:18:21

@wanker cunt: Ez is bizonyítja hogy a hülyeség a szakma semleges !

2013.11.19. 20:22:42

Mindegy mit károgtok és okoskodtok, a lényeg úgy is annyi,hogy ahol túl sok a csóró,onnan kitermelődik egy következő Lenin.
Ezért igaz a mondás nagyon is,hogy Lenin élt,Lenin él,Lenin élni fog.
Mert mindaddig szükség lesz a balos eszmékre,míg ennyi csóró ember van egy országban.
A gyógyszer az általános jólét lenne,de azt meg úgy sem hagyja az elit,mert akkor ki a kurva anyjukat csicskáztatnák szarért húgyért különben?

wanker cunt · http://freeliveteencams.com 2013.11.19. 20:27:17

@vantaan: Majd sétálj le az angyalföldi panelodból az ELTEhez vagy az infoparkba és meséld el nekik,hogy ők igazából hülyék :D aztán nézz be egy mekibe ahol a büfészakos bölcsész süti a krumplit és dicsérd meg,hogy mennyire okos :DD

Valóraváltógép 2013.11.19. 20:27:40

@Jóképességű Takarítónő: Az általános jólétért valamit csinálni is kéne.

von Putri 2013.11.19. 20:28:40

Sokat elárul az égbe törő piros vonal a szocik támogatói bázisáról. Minél öregebb annál kommerebb az átlag magyar választó

Az viszont biztató legalább, hogy pár éve még a szocik vezettek a 70 feletti korosztályban, most viszont már ott is csak másodikok. Kétlem hogy ezek a megroggyant emberek váltak volna okosabbá. A természet hullajtotta el a száraz falevelet, hogy tavasszal új hajtás nőhessen helyette

2013.11.19. 20:29:21

@Valóraváltógép: De nem nekem kis pofám!
Ugyan is NEM én kapom érte a milliós fizetést és nem az én szakterületem!
Tehát ne rám mutogass !

Valóraváltógép 2013.11.19. 20:30:51

@Jóképességű Takarítónő:"De nem nekem kis pofám!"

Miért, nem te akarsz jólétben élni?

2013.11.19. 20:31:55

@wanker cunt: Tökmindegy hogy csak a mekiben foglalkoztatják,senkit sem érdekel.
Attól még a tudása amit magába lefetyelt vagy szippantott vagy szívott,az érték marad számára amíg csak él!
Tehát semmi okod sem pedig jogod nincs őt lenézni,pusztán azért,mert a diplomája jelenleg nem a legdivatosabb!
Csak a hülye buzik és te nézel le másokat ilyesmikért.
Dedós fasz!

von Putri 2013.11.19. 20:32:08

@Kandeláber:
Mert félnek megmondani a véleményüket!

De Kálmánolgi tuggya hogy mind a zellenzékre szavaznak

wanker cunt · http://freeliveteencams.com 2013.11.19. 20:32:54

@Jóképességű Takarítónő: A kommunizmus megbukott 25 éves mucika :D Az meg,hogy a "gazdagok" tehetnek mindenről már röhelyes :D Nem vagy te jóképességű,csak egy anarhista posztkomcsi szar :D

2013.11.19. 20:34:07

@Valóraváltógép: És én poltikusgecigány vagyok szerinted?
Én lennék a pénzügyminiszer?
Nekem csak a szarpucoláshoz van meg a képzettségem,bár tulajdonképpen valahol közel s távol rokonok vagyunk a Vargával szakmailag.

vantaan 2013.11.19. 20:34:12

@Jóképességű Takarítónő: Nem eszmékre hanem igaz emberekre lenne szükség! Aztán, hogy az balos vagy jobbos az mindegy is! ....de sajnos ma Magyarországon nincs se bal, se jobb. ....csak a takony van balon és jobbon is. Igaz most a jobbon több van! Ez a nép-nemzeti takony. .... a CÖF-ös takony, ....a NER-es takony! Bayerzsótikkal, kerényiimrékkel, baldaufokkal, lázárokkal, fritzekkel, munkásőrőkkel, besúgókkal, a hazát meglopókkal, párt és kisztitkárokkal.
Persze ha a bal-takony lenne hatalmon akkor is bayerzsótikkal, kerényiimrékkel, baldaufokkal, lázárokkal, fritzekkel, munkásőrőkkel, besúgókkal, a hazát meglopókkal, párt és kisztitkárokkal.
.... mert se nem, jobb se nem bal .... mind magyar.

wanker cunt · http://freeliveteencams.com 2013.11.19. 20:35:44

@Jóképességű Takarítónő: "mert a diplomája jelenleg nem a legdivatosabb!" = buta mint a segg :D Annyi esze nem volt a libsipalántának ,hogy ne szuahéli néptörténetből diplomázzon akkor ez van :D

von Putri 2013.11.19. 20:36:16

Tényleg, nem tudja valaki hogy mi van a "Nemteccikarencer" Karsai Dórival? Oly rég hallottam már felőle, pedig hogy futtatták annak idején!

Csak nem a Zorbándiktatúra valameliyk titkos pincebörtönébe került szegény?

2013.11.19. 20:36:38

@wanker cunt: Ha tanult lennél,akkor tudnád,hogy itt Mo-n soha nemvolt kommunizmus.
Nem vagy több,mint egy anyuci, pici, hülye, elkényeztetett, gazdag , fiacskája.

2013.11.19. 20:38:15

@wanker cunt:
Egy drogos kis köcsög.

wanker cunt · http://freeliveteencams.com 2013.11.19. 20:39:04

@Jóképességű Takarítónő: Nem volt kommunizmus ? :DDD Viszont most nácifasiszta diktatúra van,mer a Zorbán ugye egy diktátor?! :D
Ha a hiszti helyett tennél valamit,akkor nem a szart kéne pucolnod :))

2013.11.19. 20:40:38

@vantaan: Te meg jó lenne ha nem olvasnál több esti mesét,mert az igaz emberek már az agyadra mentek.
Köszöntelek a valóságban.

Az elit politikától van már az emberek nagy részének okádhatnékja.
Az elit politikából,érted?
Dózsa György kéne vagy valami hasonló a csóró csürhéből kitermelődött vasember kéne,vagy ilyesmi.
Ezt kívánja a nép jelenleg.

toportyánzsóti 2013.11.19. 20:41:20

Ha a fityusz népszerű lenne nem kéne birkákat bérelnie,vagy hatalmával megzsarolva vonultatnia szegénykém.Nyilván azért lát mindenhol terroristákat minden narancspatkány mert mindenki ovit akarja imádni,böszme nyugodtan léböjtölhet nyilvánosan,napokig,ovit külön testőrség őrzi évente 2-3 stadion áráért és csak lecsekkolt emberek közé mer kimenni...Ezt a pénzt amibe ez a kutatás került lehetett volna értelmesen is elkölteni és akkor nyugodtan nézhetne az összes narancspatkány tükörbe!

vantaan 2013.11.19. 20:42:11

@wanker cunt: Hülyéknek mesélni hogy hülyék? ... de hát az nem mese Emese!
Jelentkezzen 1 azaz egy nem hülye azaz értelmes ember aki mellette még jobbikos is! Lássunk már fehér hollót!

2013.11.19. 20:43:16

@toportyánzsóti: Mindennek ára van.
Ez az ő keresztje,hogy nem mehet ki csak úgy emberek közé.
Váljék egészségére.D

toportyánzsóti 2013.11.19. 20:43:27

Zombikok népszerűsége is nyilvánvaló,Ponta is láthatta mennyien vannak ha ellene összecsődítenek minden hadra fogható gárdistát,voltak tán 800-an is?!

colonel Tigh 2013.11.19. 20:45:49

@Jóképességű Takarítónő: A szegénység, a társadalmi gondok, gazdasági problémák nem balos eszméket termelnek. Hanem szélsőségeket, szélsőséges eszméket. Szélső bal, vagy szélső jobbosokat. Az hogy jobb, vagy bal már majdnem hogy mindegy.

vantaan 2013.11.19. 20:49:10

@Jóképességű Takarítónő: ha ezt kívánja a nép akkor nem lesz meg soha! Majd ha nem kíván, nem kér de vesz s ragad
.... 2-3 év s vagy megszökik vagy tesz valamit! De eddig beeszi a böszme "nép" a rezsi-rizsát, a majd jövőre jó lesz ...meg a gyurcsány a hibást!
Ha annyira hülye a "nép" hogy ez kielégíti? Akkor megérdemli a sorsát!

különvélemény 2013.11.19. 20:49:50

@colonel Tigh:
De vajon kinek köszönhetjük a gondokat?
Hát a liberálisoknak. Innentől kezdve nem mindegy, hogy bal, vagy jobb, mert a liberó balos, hiába tartja magát távol egy-két balos a liberósoktól.

Itt van a nagy szopacs az ellenzékben.

is 2013.11.19. 20:50:25

@poszt: szerintem még fokozódni is fog a FIDESZ-szimpátia a felmért fiatalok körében. a többiek ugyanis úgy húznak el az országból, ahogy bírnak, aztán őket már se Tárki, se senki nem kérdezi. azt a félmilliót, akinek 75%-a ebbe a korosztályba eső fiatal, azt ideszámították, mint 90%-ban FIDESZ-ellenest? dehogyis.

itt kérem meg fog valósulni a FIDESZ-állam, és a FIDESZ meg fogja kapni az 50%-ot, mert a gazdag 20% rászavaz, a szegény 10% cigányt kilóra megveszik (a la Baja), a részvétel meg max. 60%. ezzel lesz 80% helye a parlamentben, aztán slussz.

azon jót mosolyogtam, hogy majd vége lesz a konfliktusos politizálásnak. 1989 óta egyetlen nap nem volt Orbán életében, amikor ne a konfliktust kereste, élezte volna (valószínűleg előtte sem, csak az nem volt nyilvános), és a támogatóit ne fanatizálta volna, hogy azok véletlenül se használják a józan eszüket, inkább az érzelmeik alapján cselekedjenek. a 'komcsi' (mint ördög) tökéletes gyűlöletszimbólum, oda festi fel, ahová aznap kell, a tömeg pedig lelkesen elkezdi gyűlölni azt, akit egy hete esetleg még barátnak kellett gondolnia.

éljen a magyar ifjúság, akit Orbán és csapata sikeresen bedarált, hogy elfelejtettek lázadni, és beszopták a saját szüleik 'komcsi' dumáját. el vagytok vesze, és el van veletek Magyarország is veszve.

Fullánkos Algol 2013.11.19. 20:51:30

@Fullánkos Algol: Ezen meg (1:10) az egykori Pintér Sándor beszél az egykori Martonyi és Révész Máriusz mellett: filmhiradokonline.hu/watch.php?id=5227
Itt pedig az egykori Zagyva György látható balra felül még Lenin-fiúként (az egykori Lenin-fiúk ma jellemzően a jobbik körül gyülekeznek): kuruc.info/galeriaN/egyeb/zsidokomm1.jpg
Az sem véletlen ezek tükrében hogy a Kádár-korszakból maradtak még a leginkább immunisak a terror - mai jobboldalon tömörülő - örököseire. És ezek az előző életből hozott történelmi előzmények eredményezik a demokráciával szembeni hozzáállást is. Tömegeknek lételeme itt a terror sajnos.

Valóraváltógép 2013.11.19. 20:51:32

@különvélemény: "De vajon kinek köszönhetjük a gondokat?"

Magatoknak?...

különvélemény 2013.11.19. 20:53:04

Húha, megjött "Fullánkos Algol" aki a kopipészt ballib bajnoka.
Innentől szétspammel mindenkit a DEMOKRATIKUS baloldal védelmében.

Meneküljön minden értelmes kommenter/blogger.

tarackos 2013.11.19. 20:55:17

@wanker cunt: Ez tökéletesen irreleváns! LOL :D

is 2013.11.19. 20:55:37

@wanker cunt: mondanám, hogy Horn Gyula rakta rendbe egyedül az országot gazdaságilag az elmúlt 25 évben, Bokros Lajos képében, de ez neked teljességgel az agyi vakfoltodra esik, láthatóan nem is lennél képes felfogni.

Wolff 2013.11.19. 20:57:37

a, azt el is feéejtettem, hogy ismerve a Maninder és a Fidesz/kormány szoros kapcsolatát hamarosan Málta, Görögország, FRanciaország jegyzékben tiltakozik, mert a hivatalos kormánysajtó szerint nem voltak demokratikus országok, amikor demokratikus választásokat tartottak.

Máltán idén 54,83%-os eredménnyel nyert a későbbi kormányzópárt, Göörgországban 1974-ben az Új Demokrácia 54,37%-ot kapott, Franciaországban 1968-ban az elnöki pártszövetség a képviselői helyek több mint 72%-át kapta (az ugye nem derült ki, hogy RG mire gondolt az 1945 utáni legnagyobb arányú demokratikus választási győzelemmel, bár nyilván nem gondolt semmire, csak a rajongása hajtotta), 1981-ben 67,82%-át, 1993-ban egyenesen 84%-át és még folytatható. Szóval szépek ezek a fideszes körökben terjedő önmitizáló sztorik, de ha esetleg a magukat profi újságírónak tartók dolgoznának is, akkor még sem kerülnének a szövegbe kétes állítások.

Fullánkos Algol 2013.11.19. 20:58:30

@különvélemény: Azok menekülnek akik gyávák tükörbe meg magukba nézni. Sokan vagytok így ez tény, de nem elegen.

von Putri 2013.11.19. 21:00:42

@wanker cunt:
Akkor most már végképp lemondhatunk Váccpáör Dórikáról?

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2013.11.19. 21:01:00

@martineden: mer? én ue mondom a fideszesekre meg az mszp-sekre is , csak én logikusan meg is tudom indokolni,
te nem. alkatilag képtelen vagy rá

(II. Torgyán Виктор) THY Rokk *n* Troller 2013.11.19. 21:07:10

Állítólag a felmérésben csak erdélyi, kárpátaljai és felvidéki fiatalokat kérdeztek meg, akik a helyes válaszért 5-10.000 Ft-ot kaptak.

colonel Tigh 2013.11.19. 21:10:48

@különvélemény: "De vajon kinek köszönhetjük a gondokat?"
Hát jelenleg annak is aki Orbánt és kormányát hatalmon tartja. Még mielőtt lelibsiznél, libásoznál: én a többire se szavaznék és mindegyiket elzavarnám a picsába, akinek bármilyen szerepe, szereplése volt a politikában 89-óta. Csak az emberek ezt nem tudják elhinni, pedig megtehetik, sőt, kötelességük lenne megtenni.
Kinek köszönhetjük a gondokat? Pff... ok, de melyiket? Gyurcsányék okozta gondok felmentik Orbánt és kormányát az általuk okozott gondok felelőssége alól? Lopjon a szimpatikusabb, erről van szó?
Okádok az egésztől...

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2013.11.19. 21:17:13

@Wolff: Nem szereted a csokit. Akkor nem is kapsz.

Nem olvastam végig az összes kommentet (láttam néhány igazi trollcsárdába valót, abba is hagytam), ezért elnézést, ha valamely értelmes hozzászóló már megírta volna, de a teljes népességhez (itt: korosztályhoz) való viszonyítás azért is fontos, mert egy párt relatív népszerűségének növekedésében egy másiknak a csökkenése is benne lehet. Példa:

Ha K1 korcsoportban 100 szavazóból 32 fideszes, 16 jobbikos, 16 balos, 36 pedig nem választ, akkor a fideszesek aránya a pártválasztókon belül 50%.

Ha K2 korcsoportban 100 szavazóból 24 fideszes, 8 jobbikos, 8 balos, 60 pedig nem választ, akkor a pártválasztókon belül a fideszesek aránya 60%.

Ha csak a pártot választókat nézzük, akkor úgy tűnhet, hogy a Fidesz a K2 korcsoportban népszerűbb, pedig nem. Igazából népszerűtlenebb (24% < 32%), csak a többiek még inkább.

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2013.11.19. 21:28:46

@colonel Tigh: "Lopjon a szimpatikusabb, erről van szó?" - Igen, szerintem összefoglaltad a mostani rendszer lényegét. Az asztal alatt azért nyilván csúsztatnak egy kicsit a vesztesnek is, hogy ne akarja felborítani (ld. MSZP, szerintem eleve a 2. helyre hajtanak). Legfeljebb nem 70-30 az arány, mint régebben, hanem 80-20 vagy 90-10.

martineden 2013.11.19. 21:29:35

@tesz-vesz:csak én logikusan meg is tudom indokolni,
te nem. alkatilag képtelen vagy rá .... Hat akkor indokold.Bizonyitsd hogy egy jobbikos ertelmes...Hogy lehet ertelmes, akinek a vezeret zazrivecnek hivjak es olyan hulye hogy vonara magyarositja.Megmondanad ez utobbi mitol magyarabb?Ez a vezer,akkor milyenek a kovetoi?Aztan uton utfelen kopkoditek a zsidokat es kiderul hogy a szeretett alelnok echte zsido.Milyen volt egy zsido valagat nyalni?...Hat ebbol le lehet vonni az ertelmi kepessegeteket

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2013.11.19. 21:34:36

@Alfőmérnök: Nem, hanem a kisebbségkutató-kutatók főnöke vagyok, akinek a csapata kifejezetten a mainstreambe nem illeszkedő kisebbségkutatók felkutatására, szakmai és ontológiai likvidálására, majd ennek blogkommentbeli megindoklására szakosodott. :P Ezen kívül Helly Hansen pulóvereket gyűjtök, egyelőre az első darabra hajtok, lehetőleg terepszínűre, zöld emblémával.

Bogyó 2 2013.11.19. 21:39:15

@♔batyu♔: Az a baj, hogy azért vannak fiatalok, s tanulnak politológiát, alkotmányjogot. S ha esetleg olvasták Orwellt, akkor tudják, hogy a Fidesz minden csak nem demokrata. Amit műveltek az állam felépítésével, abból látható, hogy a demokráciánál fontosabb a saját hatalmuk. Egy demokratikusan gondolkodó ember nem tesz olyat, amit ők tettek a közt. elnöki pozícióval, az Ab-vel, a közigazgatással, az önkormányzatisággal, a civil szférával, a választási rendszerrel, a médiával. Mindez elenyésző részben szolgál országos érdekeket, elsősorban saját pártérdekeiket érvényesítették gátlástalanul.

Mindfield 2013.11.19. 21:54:30

"A Fidesz és a fiatalok: tetszik a rendszer?"

A politikára akkor fogékony az egyszerű ember, ha feltálalják neki. Emlékszünk még, hogy 2002 és 2006 között is mennyi népszavazás meg tüntetés, meg minden volt? A 2006 utáni időszakot pedig nem is kell említeni. Most síri csend honol, a politikusok visszavonultak az elefántcsonttoronyba, onnan irányítják az országot. Trafikmutyi, Fidesz-maffia, ez senkit nem érdekel. Az sem érdekelne senkit, ha szépen lassan elkezdenének eltűnni az emberek. Unalom van. És ez így is fog maradni jóóó sokáig.

lobaszopiatej 2013.11.19. 21:57:23

Kár hogy a disszidáltak már nincsenek a statisztikában.

Az hogy a jobbik náci párttal versenyeznek az orbánista szavazók beszédes, maszopra meg a nyuggerek voksolnak nosztaligából.

Sőt, a fiatalok egyharmada még a diktatúrát(!) is elfogadná, csak "igazságos" legyen a vezető (és irgalmas...), a népharag úgyis leváltaná (persze...).

P.Freddy 2013.11.19. 22:06:00

@♔batyu♔:

" a szülők elmesélik, hogy 56 ünneplését Lendvaiék üldözték, nem voltak szabad választások, nem lehetett csak úgy külföldre utazni és megüthette a bokáját az, akinek más véleménye volt."

A fiataloknak most nem mesélik, hanem látják, hogy

- 56 ünneplését Orbánék direkt konfliktusba hajszolják,
- nem lesznek szabad választások,
- megütheti a bokáját, akinek más a véleménye.

A fiatalok nem teljesen hülyék, mint a békamenetelő fideszbirkák, legfeljebb csöndban vannak..:)

vizipipa 2013.11.19. 22:10:19

@Robinzon Kurzor:

Csíped ezt az adótémakört, nagyon helyes.

Ezen a nyáron, és már tavaly nyáron is, jelentek meg olyan cikkek, amik diszkréten olyanokat írtak, hogy (mezőgazdaság) termett x tonna, exportáltunk 40%-ot, felhasználtunk 60%-ot, a raktárakban van még 20%.

Vagyis nagyobb mennyiség mozog, mint amennyi egyáltalán van. Az adatok meg ugye befutnak az illetékes helyekre, a firkászok is (főleg) innen kapják.

Jó lenne látni, hogy rogáni szinten nem tudnak/akarnak összeadni, kéne ehhez néhány ilyen cikk / adat.

Nincs a készletedben?

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2013.11.19. 22:18:55

@rajcsányi.gellért (ergé): hallod ergé, nagyon szerettek ti vitorlázni turullal, tudtok valamit az ügyről? :D
mérnem írtok erről egy posztot a balaton.blogon? :D

"A felvételen ugyanis a rossz felbontás ellenére is felismerhető, hogy egy olyan lekerekített, peremmel ellátott asztal fölé hajol a kokaint szívó férfi, amelyet hajók kabinjában használnak. A balatoni helyszín gyanúját az is erősítette, hogy helyi forrásaink szerint Szombathelyen közszájon forogtak olyan történetek, amelyek arról szóltak, hogy a városvezetés fiatal fideszes csapata közül többen gyakran jártak együtt közös hajópartikra. "

index.hu/belfold/2013/10/09/vitorlas_jacht_volt_a_kokainos_buli_helyszine/

gnme 2013.11.19. 22:24:05

javaslom kérdezzék meg a fiatal IDDM-eseket

..hogy mennyire szeretik a fideszt

(...hát még a munkáltatójuk, családtagjaik)

fhhhhHHH'

zenét valaki?
www.youtube.com/watch?v=fjwWjx7Cw8I

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2013.11.19. 22:41:50

@tesz-vesz: Ez a Balaton botránya és nem egy piti kokózás:

444.hu/2013/11/14/gal/

A Mandiner Balaton blogja halott, május óta nincs ott semmi. Tényleg ideje lenne már írniuk valamiről, például föltehetnének egy ergé-féle tájfotó-sorozatot.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2013.11.19. 22:51:34

@Holger Hartland: egy töredelmes főnixvallomással feldobnák a látogatottsági adatokat, csak bátorítani kell a fiúkat, hogy nem szégyen a mai világban egy kis kokó hébe-hóba.

jó link, ez igen. a régi "kizsákmányoló" arisztokrácia elbújhat az éhes posztkommunisták mögött, ezer évnyi éhséget gyűrnek most le :)

Kalmár 2013.11.19. 22:53:29

@von Putri: Elszívta a maradék agysejtjét is...

gnme 2013.11.19. 22:55:42

elnézést... kecske szarvai között

röstellem

há' käpten ErBé .. há na, mégis.. erbé kapitány!

www.youtube.com/watch?v=5ZxRL5VT_i8

lőtéri kutya is Kossuth díjat kapott emón az ugatásér' ,,, ő nem

ennyi emó

fertő.

Pszt! 2013.11.19. 22:58:04

Csak a hülye fideszberenc fiatalok maradtak otthon, akiknek elegük van, már rég külföldön meloznak 5x annyi pénzért, és lesz@rjak a viktort.

Mail Undelivered 2013.11.19. 23:00:13

Jó cikk. ergé, helló. Arra emlékszel, hogy a KISZ-ben ugyanilyen eredmények születtek, amikor 83 telén megkérdezték a fiatalokat? Tudom, mert a dajcs mellettem lájkolta a rendszert és a Pártot!
De sajna, már akkor is 100-ból egy azaz 1 20 éves olvasott újságot...
Jó mondjuk, a bögyös Icát 100/99 arányban, de mai fogalmaink szerint az is lájk volt. Basszus a Tomi már akkor sem volt fékezett habzású.
Mi az árfolyamod Gellért ezért a flekkért?

gnme 2013.11.19. 23:00:33

@Pszt!: viktor.. egy név

felejtő

kérdezd meg a 77-esben

Pagnar 2013.11.19. 23:02:49

@Kandeláber: "Persze ha az úgynevezett demokratikus ellenzék Orbánnal és Vonával szemben csak egy libást, egy zsúrfiút és egy túlmozgásos tourette-kórost tud felmutatni, akkor nem lehet csodálkozni egy ilyen eredményen."

Ennyi. Tokeletesen egyetertek.

P.Freddy 2013.11.19. 23:15:30

@Pagnar:

Hát igen, (Orbá)Rákosival szemben ezek valóban kevesek, mindig is azok voltak: ki is húzták a komcsik negyven évig, ahogy Orbán velejéig büdös poshadt rendszere is ki fogja húzni, baromi sokáig, amíg egy csapp szusz van a magyar nemzetben, addig azt ki fogja taposni ez a mostani bolsevik Orbán garnitúra.

Hajrá Orbán Viktor, Hajrá Fidesz! :)

(Mondjuk az jó lenne OrbánViktor, ha a NAGY REZSICSÖKKENTÉS végre eljutna odáig, hogy visszakapnánk a 2010 előtti rezsiárakat:)

kapucsengő86 2013.11.19. 23:17:47

Jaj de utálom ezt a blogot, nem is értem, miért kattintok még ide néha...

zobod 2013.11.19. 23:21:58

@Pszt!: baloldali összefogás : epic fail

Forseti 2013.11.20. 00:55:00

@bbjnick: Gondolom alaposan utanajartal ennek a kutatasnak, de azert hozzatennem: a mintaban 2 olyan ember volt, akit teljes gyermekkora soran meleg szulo nevelt (thinkprogress.org/lgbt/2012/07/27/596251/gay-parenting-bullshit).

A szociologia szepsege, hogy mindent be tud bizonyitani es mindennek az ellenkezojet is. Es amint bebizonyitotta az egyik allitast, rogton raroppennek a hivek. Hogy na ugye ok megmondtak. Es hat egy professzor irta a egyetemen amerikaba', akkor az csak igaz lehet!!!

Pagnar 2013.11.20. 00:55:48

@P.Freddy: "(Mondjuk az jó lenne OrbánViktor, ha a NAGY REZSICSÖKKENTÉS végre eljutna odáig, hogy visszakapnánk a 2010 előtti rezsiárakat:)"

Miert csak a 2010-es rezsiarakat akarod vissza? Egy hu kommu...akarom mondani liber...szoval demokrata ellenzeki merjen nagyon almodni, hozzuk vissza egyenesen az 1,60-as kenyeret meg az 1,20-as tejet.

Az altalad emlitett komcsi idokben nem voltak szabad demokratikus valasztasok, most viszont vannak.

Tessek elmenni jovore szavazni, aztan meglatjuk hanyan gondoljak ugy, hogy ez a 21. szazadi "Rakosi" maradjon vagy a sokadjara megujult es baromi hiteles arcokkal felallo demokratikus ellenzek jojjon.(vissza)

Forseti 2013.11.20. 01:09:09

En biztos egy parhuzamos dimenzioban elek, de az altalam ismert emberek kozott jelentos kisebbsegben vannak a Fideszesek es Jobbikosok. Persze hiszek a statisztikanak... es valoszinuleg csak szerencsem van.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2013.11.20. 01:44:35

@Forseti:

Igen, a szociológia ilyen!:-)

"a mintaban 2 olyan ember volt, akit teljes gyermekkora soran meleg szulo nevelt" --- írod.

Ez egyáltalán nem meglepő, ha figyelembe vesszük, hogy véletlenszerű mintavétellel készült a vizsgálat, valamint a kutatás azon megállapításait, miszerint:

"...az azonos neművel viszonyt folytató szülők kapcsolata az esetek többségében sokkal instabilabbnak és változékonyabbnak bizonyult, mint a házas különneműeké. A homoszexuális férfiak esetében kicsit jobb a helyzet, mint a leszbikusoknál, de azon gyermekek, akiknek biológiai apja homoszexuális viszonyt folytatott, általában hosszú ideig éltek együtt apjukkal, apjuk azonos neművel fenntartott partnerkapcsolatai azonban sosem tartottak tovább három évnél... ...A leszbikus kapcsolatban élő nők gyermekeinek a 14 százaléka nevelőszülőknél nevelkedett, szemben a heteroszexuális párok gyermekeivel, akiknek csak a 2 százaléka járt így; a leszbikus kapcsolatban élő nők gyermekeinek a 40 százalékát nevelték a nagyszülei, szemben a heteroszexuális szülők gyermekeinek 10 százalékával; a leszbikus kapcsolatban élő nők gyermekeinek 19 százaléka élt valamikor egyedül 18 éves kora előtt, szemben a heteroszexuális szülők gyermekeinek a 4 százalékával. Tulajdonképpen a leszbikus kapcsolatban élő nők gyermekeinek csak a 2 százaléka töltötte élete első 18 évét végig az édesanyjával..."

thoma24 2013.11.20. 02:12:38

Én szerencsére a "kívül tágasabb" megoldást választottam, és már csak nevetni tudok a magyarországi politikai helyzeten, meg a birkamenetelőkön. A családom adózni képes tagjai már határon kívül vannak, így szerencsére nem adjuk az adóforintjainkat (és a nevünket) ahhoz a gyalázathoz, ami Mo-n folyik.
Viszont lesz annak még böjtje, hogy ezt az óriási problémát, miszerint a fiatalok tömegesen, százezrével külföldre távoznak, és viszik magukkal a még meg nem született unokákat is, szőnyeg alá söprik. Ez a demográfiai válság tizen-, huszonévek múlva fog hatványozottan visszaütni. Lesznek ott még a mainál nagyobb problémák is...

thoma24 2013.11.20. 02:15:48

@thoma24: Éppen ezért azt javaslom mindenkinek, aki csak teheti, vegye az irányt Hegyeshalom felé! A határ ezen oldalán a dolgok MŰKÖDNEK!

vantaan 2013.11.20. 05:48:56

@thoma24: Sajnos teljes mértékben igazad van! Szűkebb környezetemben már 5 kisbaba született idegenben kitántorgott magyar életerős fiataloktól s mindegyiknek meg is kérték a kinti állampolgárságot.
Ide vezetett az orbáni rezsim nemzet ellenes "csak a mutyi" politikája.
Az 57 éves barátom 3 fia lépett le az országból 2 éve. Anglia, Ausztria volt a célállomás. Eszük ágában sincs hogy hazajöjjenek. Már a még itthon tanuló lánytestvérük jövőjét tervezik KINT.
.... ebből a családból mind a 4 életerős utód hátat fordított az országnak.

lüke 2013.11.20. 06:53:40

hmm
egy újszülöttnek minden új ill,
akik mást nem láttak, annak ez is jó

Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló ! · http://www.youtube.com/watch?v=Fe_6EavXIwA 2013.11.20. 07:29:04

@vantaan:

AZ emberek általában oda mennek ki ahol jobbak a kilátásaik.

Tekintve a tényt, hogy 2002-ben a szlovákok elött voltunk még, szinte minden gazdasági mutató szerint, 2010-re pedig az egész EU-ban szinte mindenben utolsóak lettünk, az MSZP kormány bénaságának köszönhetően, és eközben megduplázták az államadósságot, és a munkanélküliségi rátát.

Ráadásul tény hogy 2009-ben a válság után kezdődött a kivándorlási hullám.
Nem utolsó sorban az álatalam ismert összes kivándorló mindegyike a gazdasági körölményeket említette indokként, aminek az elbaszásában az MSZP utolérhetetlen.

Szóval kenegetheted a szart, de átlátszó vagy.

val 2013.11.20. 07:40:43

@Zerwikaptur - Hármat egy csapásra!: "az különböztet meg, hogy nem antiszemita."

Fogalmi zavarban vagy. Érdemes lenne legalább a wikipédia erre vonatkozó szócikkét elolvasnod, ha hitelesebb forrást nem is találsz!

maroz 2013.11.20. 07:56:50

@tarackos: "Érzed már a felelősséged?"

A 2010-ig szolgáló váltás se érezte, és ha én ezt szóvá teszem nem is azok ordítják le a fejem, akik tevőleges részesei voltak az elkúrásnak, hanem a legközvetlenebb híveik.

Namost, ha a balliberáltak elitkéje hisztérikusan kikéri magának a felelősség felvetését azért, mert a regnálásuk alatt nagyon durván jobbra tolódott az ország, akkor miért is tűnik értelmes dolognak a jobboldaliaktól elvárni azt, hogy felelősséget érezzenek azért, amiért jobbra tolódott? Ez számomra annyira irracionálisnak tűnik, mint ha a kedvenc focicsapatom csúnya vereségéért az ellenfél szertárosát hibáztatnám. Hogy ennek mi értelme... te érted? :)

Kolb Ace 2 2013.11.20. 07:59:05

Szerintem tényleg ki kéne lépnünk az EU-ból, ahogy a kormány annyira követeli. Akkor hirtelen rádöbbenne mindenki hogy nincs pénz, mert most szinte minden ami történik itt, az EU-s pénzből van, de azért megy rájuk az anyázás 1000-rel. Akkor csináljuk rendesen, önerőből! Úgyis minden demagóg azt hőbörgi, legyen meg az akaratuk! Nekünk szenvedni kell, ezt akarjuk. Sírva vigad a magyar, ugye. Ne félig legyen rossz, legyen teljesen! Egy valódi csőd és kiközösítés után talán elkezdene gondolkodni a birka magyar is hogy jó volt-e Kim Dzsong Viktor faszát szopni, vagy mostmár tényleg valami értelmeset kéne csinálni. Ha meg nem jön rá, az se baj, majd éhenhal, aztán szét lehet dobni a magyar földet a környező életképesebb népek között. Ez kell nekünk, nem az ész!

Kolb Ace 2 2013.11.20. 08:00:30

Ezért buktuk Trianont is, ahhoz is olyan hülyék voltunk mint most a demokráciához.

torró 2013.11.20. 08:01:30

@vantaan:
Az hogy neked Orbán fóbiád van, nem igazolja a kijelentésed igazát.Az hogy ebben az országban soha nem volt tisztességes bérezés nem új keletű. Itt ez a divat. Még a multik átvették ezt az attitűdöt, hogy elég a magyarnak a minimál bér, mert azt is elfogadja. Persze azt is hozzá kell tenni, hogy a mi történelmünk mindig le volt maradva a nyugattól, legalább száz évet. És ezt nem is lehet behozni. Tehát ezek az általad leírt anomáliákért nem egyedül Orbán a felelős. Persze szuverén, hogy Te kire vetíted a problémát, de a tények makacs dolgok.

Kolb Ace 2 2013.11.20. 08:05:25

@vantaan:

Nagyon helyes! Csak akkor fogják észrevenni az orbánszopók hogy üres a bili, ha kiborul. Majd ha nem lesz itt senki aki kifizesse a nyugdíjukat, akkor együtt örülhetnek ezen a Kedves Vezetőjükkel.

Kolb Ace 2 2013.11.20. 08:07:43

@Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló !:

A válságba az egyszer már elkergetett Orsós Viktor nevű tartótiszted első 4 éve is belejátszott!

Valóraváltógép 2013.11.20. 08:07:48

@P.Freddy: Ha ennyit látsz abból, ami az országban megy, jobb is, ha "csöndban" maradsz...

bgp 2013.11.20. 08:09:08

A jobbiknak hogy sikerült így lenyomnia magát, még kormányra se kerültek.

Kolb Ace 2 2013.11.20. 08:12:19

@Forseti:

Sok a birka, elég csak kinyitni a tévét és nézni milyen "intelligens" mamzerek és egyéb hulladékok óbégatnak egy Békameneten. Több a foguk mint az IQ-juk. Csak sajnos ezek is szavazhatnak, ezért van most hatalmon Rákosi Viktor, Sztalin elvtárs legjobb tanítványa.

Valóraváltógép 2013.11.20. 08:13:54

@Kolb Ace 2: Miért ne szavazhatnának? Te is szavazhatsz, pedig lassan teljesen belehülyülsz a gyűlöletbe. :)

Valóraváltógép 2013.11.20. 08:20:07

@bbjnick: ".az azonos neművel viszonyt folytató szülők kapcsolata az esetek többségében sokkal instabilabbnak és változékonyabbnak bizonyult, mint a házas különneműeké. " Most nem a buzik védelmében, de ezt úgyis fel lehet fogni, hogy idejében felismerték a hibás döntést, és váltottak... ahelyett, hogy leéltek volna egy életet valaki mellett akit utálnak, a gyerekükre is átnyomva azt, hogy rühellik egymást. Mert ugye gyerek akkor is kell, ha egy rakás szarnak tartom a páromat, jól néz ki a verandán.

Ha így nézed, máris ők vannak előnyben. :)

vantaan 2013.11.20. 08:26:56

@Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló !:

A nagy lófaszt ! A gazdasági körülményeket a mutyi párt és a kormány tette taccsra. Lásd csak az új munkatörvény könyve, az egy kulcsos adó, a közmunka program, az IMF elzavarása, a lenyúlási céllal megvett MOL pakett (500 milliárdért 1 nagy semmi, igaz aki "intézte" cc. 15 - 20 milliárdot tehetett zsebre), a MANYUP pénzek elQrása, a trafik mutyi .... stb, stb.

....úgyhogy lehet, hogy Gyurcsány egy mocskos közokírat hamisító , de te tény hamisító, netán vak vagy ha ezt nem látod.

Valóraváltógép 2013.11.20. 08:31:36

Összefoglalnám a poszt tapasztalatait az emberek ijesztőek, félhülyék a gyűlölettől, a másik felük meg sosem volt okos. Első ránézésre bármit megérdemelnek, másodikra valamivel többet.
Egy eleven szarosbödönben élünk.

Szegény politikusok, ebből kellene nekik várat építeni. :)

Kolb Ace 2 2013.11.20. 08:34:58

@Valóraváltógép:

Mert nekem van eszem, azért. A sok hülye orbánfaszszopónak meg nincs. Felmutatják a tárbánt hogy "taps" és tapsolnak. Ennyit tudnak, erre futja a képzettségükből (nyuggerek, hajléktalanok, fradi B közép / gyilkosok). Ezek jobb helyeken max rabszolga státuszt kaphatnak, nem állampolgárságot.

vantaan 2013.11.20. 08:35:20

@torró: Pedig azokért Orbán és bandája a felelős! ... s nem kicsit hanem nagyon.
Lásd a föld mutyikat, a trafik mutyit, a tankönyv mutyit, a Mészáros Lőrinc mutyikat, a fatolvajlás mutyit csabdi környékén ..... Mutyi mutyi hátán közben meg tíz, száz és a NAV botrány óta tudjuk 1000 milliárdokkal rövidítik meg a MAGYAR EMBEREKET.
Orbán nem Magyarország hanem Mutyiország miniszterelnöke!

Kolb Ace 2 2013.11.20. 08:35:49

@Tapossuk A Szabadságjogokat:

Ha tetszik, akkor finanszírozd te az egészet! Saját zsebedből pótold az elvtársaid által ellopott államkasszát!

Valóraváltógép 2013.11.20. 08:56:13

@Kolb Ace 2: Hogy mid van neked, ne haragudj? :)

Trompf · http://trompf.blog.hu 2013.11.20. 09:12:26

@Valóraváltógép:

hagyd őket szerintem.

A grafikonon jól látható 60+-os vér MSZP-s ex-munkásőröket az érvek nem hatják meg.

jogalany 2013.11.20. 09:15:56

"Orbán nem Magyarország hanem Mutyiország miniszterelnöke!"
@vantaan:
Orbán most jelentkezett a nemzetközi holokauszt bizottság vezetői helyére (Tv politikai műsora).
a cikkhez:
Jól látszik, hogy pl. a jobbik mennyire buta mikor a Horty ügyet forszírozza, az idősebb korosztályok hallották a szüleiktől és emlékeznek még milyen is volt akkor az élet Horty alatt, és ezek meg lovas nyitánnyal emlékeznek arra senkiházira. Nincs is senki aki a 3 millió szavazóból rájuk szavazna.

Trompf · http://trompf.blog.hu 2013.11.20. 09:16:27

@vantaan:

Vess már egy pillantást légyszives a google data exlorerében fellelhető eurostat adatokra:

http://www.google.com/publicdata/directory?q=ue+gdp#!q=eu+gdp

http://www.google.com/publicdata/directory?q=ue+gdp#!q=eu+unemployement

Ezekből is jól lástzik hogy az MSZP-től az egész EU_ban nem volt bénább kormány.

De van itt más ezer grafikon. Mutass egy darabot, amiben a Fidesz rosszabb, mint az MSZP volt.

vantaan 2013.11.20. 09:18:08

@torró: Egy ki kiegészítés vagy esetedbe felhomályosítás!
" Kínos szja-elemzés - elhatárolódik a Századvég

A társaság közölte, hogy az szja-rendszer átalakításának hatásait bemutató tanulmány - amelynek egyik szerzője náluk dolgozik - nem a Századvég Gazdaságkutató álláspontját tükrözi.

A Századvég Gazdaságkutató Zrt. ezúton hívja fel a figyelmet arra, hogy Virovácz Péternek, a Századvég Gazdaságkutató Zrt. tudományos munkatársának a Pénzügyi Szemle legutóbbi számában megjelent tanulmánya (amelyben szerzőtársával egyebek közt azt mutatja be, hogy az egykulcsos szja bevezetése során elengedett szja-százmilliárdok háromnegyedét a legjobban kereső, gyermektelen adózók tehették zsebre, az átlagbér alatt keresők buktak - a szerk.) nem a Századvég Gazdaságkutató Zrt. megbízásából született, és azt szerzője nem a Századvég Gazdaságkutató Zrt. nevében közölte - áll a társaság lapunkhoz eljuttatott közleményében.

Hozzátették: az abban, illetve Virovácz Péter nyilatkozataiban kifejtett tézisek nem a Századvég Gazdaságkutató Zrt. álláspontját tükrözik. Ennek kapcsán a Századvég azt kérte, hogy a tanulmányra és későbbi nyilatkozataira történő utalások esetén a Századvég Gazdaságkutató Zrt.-t, mint munkáltatót ne nevezzük meg, mint munkáltatót.

A Napi.hu véleménye
1. Eddig szerkesztőségünkhöz hasonló megkeresés még nem érkezett. Furcsán is venné ki magát, ha például egy volt jegybankelnök szavaira reagálva az MNB adna ki közleményt, hogy mostantól senki se emlegesse a megszólaló exmunkahelyeként a nemzeti bankot.
2. Véleményünk szerint egy kormányközeli kutatóintézet renoméját éppen hogy erősíti, ha a munkatársai képesek a kabinet intézkedéseit objektívan értékelő tanulmányokat összeállítani."

Oszlik már a homály ???? .... vagy még mindig Magyarország/Mutyiország jobban teljesít?

vantaan 2013.11.20. 09:21:41

@Trompf: Neked is szól az előző bejegyzésem!
Mutyiország, mutyi kormány, mutyi Orbán!

vantaan 2013.11.20. 09:24:53

@Trompf: Könnyítésül:
"a Pénzügyi Szemle legutóbbi számában megjelent tanulmánya amelyben szerzőtársával egyebek közt azt mutatja be, hogy az egykulcsos szja bevezetése során elengedett szja-százmilliárdok háromnegyedét a legjobban kereső, gyermektelen adózók tehették zsebre, az átlagbér alatt keresők buktak "

Imre Laci · http://magyarasztal.blog.hu 2013.11.20. 09:45:16

Azért vezet a Fidesz a fiatalok körében, mert a Tárki végezte a felmérést. Hiteltelen.

Lencsés István 2013.11.20. 10:03:34

" .... Miért vezet még mindig a Fidesz a fiatalok körében is? .... " . Azért mert az egyetlen jól kormányozni tudó párt . " .... Tetszik a rendszer? .... " . Alap .

Sexual Harassment Panda 2013.11.20. 10:08:42

@Kolb Ace 2:
"Szerintem tényleg ki kéne lépnünk az EU-ból, ahogy a kormány annyira követeli.."

Pontosan hol, és mikor "követelte" a kormány??!!

laci_52 2013.11.20. 10:47:17

Jól látszik a grafikonból, hol kell nyomulnia a Fidesznek és a Jobbiknak: az idősek között. Ha a sok nyugdíjas elpártol az MSZP-től, végük van.

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2013.11.20. 10:51:05

@is: sajnos teljesen igazad van.
Külön röhej, hogy tettei alapján a Fidesz nagyobb kommunista, mint bármelyik másik kormány eddig a rendszerváltás óta, de továbbra is lelkesen kommunistáznak. Az ország a kollektív agyhalál állapotában vegetál.

blah 2013.11.20. 10:55:05

valszeg én nem mozgok olyan körökben, de alig ismerek olyat aki a fidesz-t komálná (egészen pontosan két emberről tudom, az egyik nyugger és viktor képet tart a vitrinben, a másik meg életében nem dolgozott a versenyszférában hanem önkormányzati intézmény lévén közpénzt szivattyúznak). az ismerőseim is mind csodálkoznak, hogy hol van az a sok fideszes… sokkal több baloldali szavazót ismerek, akik nem tudnak kire szavazni, mint olyat aki akár a jobbikra akár a fideszre szavazna. mondjuk nem nagyon érintkezek se prolikkal, se magyarkodókkal, se agyatlan bunkókkal.

kapucsengő86 2013.11.20. 10:55:35

Amúgy szerintem borzasztó, hogy egyesek szemében a Fidesz még 23 - lassan 24 - évvel a rendszerváltás után is menő tud lenni antikommunista retorikával... (És itt nem az antikommunizmussal van bajom, hanem azzal, hogy ez a jelenlegi helyzetben mennyire nem releváns.)

blah 2013.11.20. 11:03:28

@kapucsengő86: meg azért az a tudathasadásos állapot sem lehet semmi, hogy közben tudják, hogy náluk ül a legtöbb volt kommunista...

torró 2013.11.20. 13:00:19

@vantaan:
Én nem azt állítottam hogy Orbán nem felelős. Azt írtam , NEM CSAK! És ez sajnos így van. Amúgy nem tudom, a "baloldal" mit hozott volna össze a 2/3 birtokában, de lehet, hogy most őket köpködnéd.

vantaan 2013.11.20. 13:26:53

@torró: Ki a fszt érdekel a "baloldal" és hogy mit hozott volna össze? Már megint másra mutogatunk mint akinek köszönhető mindez. Az új munkatörvénykönyvét Orbánék alkották ami alapján pl a Jabil Circuit heteken keresztül túlóráztat embereket szinte pihenő idő nélkül s közben megrendelés hiányra hivatkozva elbocsájtanak 672 embert, egy részét fegyelmivel mer akkor nem kell végkielégítést fizetnie.
Ezt mégis kinek köszönje meg a szerencsétlen melós? Milyen "baloldalnak"?

kapucsengő86 2013.11.20. 13:41:11

@blah: Naja. "Reszketnek a régi rendszer tagjai // Kivéve a Hoffmann és a Pozsgay..."

Tapossuk A Szabadságjogokat 2013.11.20. 14:00:01

@Kolb Ace 2: Nyugodj meg, és gondold át, mielőtt vádaskodsz. Senki nem lopott el semmit, téged valószínűleg beetettek.
A finanszírozással kapcsolatban: beleteszem a magam részét az államkasszába (21 éves korom óta folyamatos munkaviszonyom van, egy napot sem voltam betegszabadságon, rendesen fizetem az adót).

borzimorzi 2013.11.21. 10:16:37

@Robinzon Kurzor: Pontosan így van. Arról nem is beszélve, hogy a közvél. kutok megbízhatatlanok. Telefonon bárki bármit hazudhat az életkoráról, a kereseti viszonyairól és az iskolai végzettségéről. Márpedig e három kritérium pontos ismerete nélkül lehetetlen garantálni, hogy a minta reprezentatív legyen.
Ráadásul az emberek soha nem tudhatják, mikor lehet szükségük rá, hogy állást keressenek, és pontosan tudják, hogy a FideSS által dominált állami-közigazgatási-önkormányzati szektorban esélyük sincsen állást kapni, ha nem (elég) narancsosok.

Ceterum censeo, Kovács Lászlónak ebben nagyon igaza volt: választást kell nyerni, nem közvél. kutot.
Üdv:
b

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2013.11.22. 10:54:48

"Még a fideszes politikusokat is meglepte az a felmérés, mely szerint a kormánypárt toronymagasan vezet a fiatalok, különösen a 28–32 éves korosztályban."

"„Komolyan mondja? Mutassa csak az adatokat!” – így reagált a Fidesz fiatalokat érintő demográfiai programjáért felelős politikusa, Révész Máriusz arra a kérdésünkre, hogy minek köszönhető szerinte a kormánypárt kiugró népszerűsége a 28–32 éves korosztályban. Nemcsak őt érte meglepetésként a Tárki kutatása, hanem a többi, hvg.hu által megkeresett fideszes politikust is, akik közül többen eredetileg arra tippeltek, hogy a párt a 40–60 közötti korosztályban a legnépszerűbb."

hvg.hu/itthon/20131121_Fidesz_fiatalok_nepszeruseg_okai

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2013.12.19. 15:42:52

@kapucsengő86: pont ma is még releváns, mvel nem volt rendszerváltás, a mondatod első felében amúgy igazad van, szörnyű, h bárki elhiszi a fideszről és az szdsz-ről, hogy antikommunista
süti beállítások módosítása