Bajnai vs Mesterházy: az ellenzéki melodráma
2013. augusztus 24. írta: pinter.bence

Bajnai vs Mesterházy: az ellenzéki melodráma

69494_bmxxx.jpg

Az ATV információi szerint előválasztást és tévévitát javasolt Bajnai Gordon Mesterházy Attilának, hogy eldöntsék, ki legyen az ellenzéki összefogás miniszterelnök-jelöltje. Jelenleg döbbenten bámulom a monitort és azon gondolkozom, hogy mennyire szomorú is ez az egész, mennyire nem tudja a két ellenzéki tótumfaktum, hogy mi is a helyzet a valósággal. Orbán Viktor pedig röhöghet a markába.

Indult ugye az egész azzal, hogy a 2009-ben többhetes kutyakomédiával kiválasztott Bajnai Gordon már akkor bejelentette, hogy ő nem tör további politikai babérokra. Ezt egyesek, többek közt sokáig én is jó döntésnek, őszinte állásfoglalásnak tartottuk: ez volt az egyetlen olyan választás előtti év a harmadik magyar köztársaság történetében, amikor nem az eszeveszett osztogatáson alapult a gazdaságpolitika. Nem is lett volna miből. Utólag gondolkodva viszont még egészségesebb lett volna, ha Bajnai indul 2010-ben, ugyan a győzelem esélye nélkül, mégis kiállva a döntések mellett, melyeket abban az egy évben hozott. Felelősséget vállalva. Ez már előre jelzett valamit.

Folytatódott azzal, hogy ez a szakállától megfosztott, viszonylag ismeretlen fiatalember, Mesterházy Attila lett a hatalmasat bukó szocialisták elnöke és miniszterelnök-jelöltje, akit még az a Gyurcsány Ferenc sem tudott kiütni, akinek egyébként 2006-ban kellett volna (legalábbis egy időre) visszavonulni a politikától. Mesterházy rendezte a sorokat, félreállította az öregeket, és megpróbált egy Fideszhez hasonló gépezetet építeni pártjából Gyurcsányék kiválása után. Nem sikerült neki.

A következő nagy lépés Bajnai Gordon félresikerült visszatérése volt az Együtt 2014 élén. Ha emlékszünk még, akkor ezt egy afféle ernyőszervezetnek szánták: ott volt/van a Milla, a Szolidaritás, meg Bajnai köre, elvileg egyenrangú vezetőkkel, meg minden. De ki figyelt Kónyára vagy Juhász Péterre? Kit érdekeltek ők, akár a baloldalon? Bajnai megint nem vállalt felelősséget, megint elszalasztotta az esélyt, hogy irányíthassa az eseményeket. A politika logikája hamar megtörte a kezdeti lelkesedést, s az egyetlen elért eredmény az LMP kettészakítása volt: ennek eredményeképp ma van egy kvázi-SZDSZ Bajnai mellett, és egy eléggé útkeresése elején járó LMP, ahol három emberen kívül megint csak ismeretlen arcok ülnek. A svungos ellenzéki összefogás terve hamar megbukott.

Azóta pedig ott tengődik az ellenzék a Bajnai, avagy Mesterházy? című, eleve borzalmas esélyekkel kecsegtető melodrámában. Be kell látni: ha bármelyikük képes lenne egy ellenzéki összefogás vezetésére, már rég eldőlt volna ez a kérdés. Mesterházy tökéletesen semmilyen, egy ütős mondatot, egy izgalmas megszólalást nem tudok felidézni tőle, beszédein leginkább kacarászni lehet, már ha van kedve meghallgatni az embernek egyet is. Bajnai Gordon borzasztó unalmas, még egy rendes bulvárcikket sem lehet írni róla, az októberi beszéde pedig mindent elárult ilyen irányú vezetői képességeiről. Nem lehet őket szeretni. Nem lehet őket utálni. Alig lehet őket megkülönböztetni. Orbán Viktor ellen bármelyikük édeskevés lesz a 2014-es választásokon. Ide minimum egy Gyurcsány kéne az ellenzéknek, ő azonban továbbra is vállalhatatlan (tartom, hogy ha 2006-ban visszalép, most ő vezethetné az ellenzéki összefogást).

Pedig a lehetőségek adottak: a Fidesz gyakorlatilag mindent elkövetett, amivel egy kormányzó párt magára húzhatna egy ütőképes ellenzéket. Tálcán kínálták az újabb és újabb lehetőségeket az ellenzéknek. Manyup-pénzek; irgalmatlan, visszatetsző Kulturkampf; a kormányközeli cégek látványos kitömése; a független intézmények csorbítása; az erőltetett centralizáció; a gyenge gazdaságpolitika; a bármiféle vitára képtelenség; a militáns EU-ellenesség; az egyetemek ügye; az ügynökkérdés ignorálása; a borzasztó, poszt-kádári alakok futtatása; a focimánia; a trafikügy. Egy tehetséges politikus, egy ügyes vezér ezek felhasználásával most nem egy másikkal verekedne a semmiért, hanem hadba hívná az országot Orbán ellen, ahogy a Fidesz tette azt 2002 és 2010 között az akkori kormány ellen. Nem került elő ilyen ember, és a Fidesz ezt jól tudva vitte végig a néha hajmeresztő ötleteit. Tudták, hogy nem számít.

Az egész ellenzéki összefogás tehát egy nagyon szomorú zsákutcába fordult be a Bajnai-Mesterházy-csatározással, és nagyon jól választott az LMP, hogy a kimaradás mellett döntött, s jelenleg a kvázi egyetlen értelmes ellenzéki erőként politizálhat (már ilyen közpolitikai színtereken, a gazdasági elképzelésekről ne is beszéljünk). Ennek a tévútnak végső kiteljesítése ez a fenti javaslat. Én alapvetően nem lennék ellene egy jó előválasztásos-tévévitás rendszernek országos szinten: megnézném én ezt egyik, másik oldalról is. A Fideszben különösképp egészséges lenne egy ilyen nyilvános vita. Annak azonban, hogy a két eleve tehetségtelen baloldali jelölt most még tovább élezze az ellenzéki melodrámát, no, erre egyvalakinek van szüksége: a Fidesznek. Nekik ez nagyon jó.

Egyre inkább úgy tűnik, hogy a verseny nem is azért megy, hogy ki legyen, hanem hogy ki ne legyen az ellenzéki összefogás vezetője. Egyik balfácán sem akarja vállalni a feladatot, mert tudják, hogy Orbánt nagyon nehéz, ha nem lehetetlen lesz lenyomni. Vállaljatok politikai felelősséget, idióták, vállaljátok fel a rizikót! Orbán ezt ezerszer megtette, ezerszer beleállt helyzetekbe és lám, ma ő vezeti az országot. Amíg ez a felelősségvállalás nem történik meg, addig az ellenzék ott fog toporogni egy helyben, a Fidesz pedig továbbra is azt csinál, amit akar; azzal, akivel akarja. Aztán persze, majd a közvélemény-kutatások eldöntik. Naná.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr135473731

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Bajnai vs. Mesterházy: Sörmeccs 2013.08.25. 09:03:46

Dübörög az ellenzéki előválasztási kampány. Megkérdeztük az utca emberét, hogy kivel sörözne a jelöltek közül. Ön kivel? Szavazás lentebb, a mozgóképet pedig nagy méretben és hangerővel méltóztassék megtekinteni.       A né...

Trackback: Az előválasztás az elvett első választási forduló pótlása 2013.08.24. 18:52:44

Emlékszünk? Volt nekünk egy egész jó kis választási rendszerünk, amelyben az első fordulóban nagyjából mindenki nekifutott egyedül a választásnak (kivétel néhány nagyon szervilis törpepártot), a számokat látva a két forduló között pedig viszonylag kö...

Trackback: Bajnai vs Mesterházy: az ellenzéki melodráma 2013.08.24. 08:39:01

Egyre inkább úgy tűnik, hogy a verseny nem is azért megy, hogy ki legyen, hanem hogy ki ne legyen az ellenzéki összefogás vezetője.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

(F)ordító · http://aztirjaa.blogspot.hu/ 2013.08.24. 09:28:03

belegondolni is rossz, hogy egy ilyen társaság alakítson kormánykoalíciót... mert most még elröhögünk/szörnyülködünk rajtuk, elvégre kvázi tét nélküli a show, no de képzeljünk el egy ilyen kormányt konkrét döntési helyzetben...

eberti 2013.08.24. 09:48:21

Most azon vitatkoznak,hogy ki legyen a miniszterelnök jelölt. Ha így folytatják akkor 2014-ben a választás után azon vitázhatnak,hogy ki legyen a legnagyobb ellenzéki párt vezetője...

toportyánzsóti 2013.08.24. 09:55:48

Erkölcsi alapjait felszámoló narancsmaffia már rég megbukott,hiába a sok bértollnok és bérbirka.Narancsrépával a szájában narancsra nem szavaz senki.Pár 100 narancspolgáron kívül akik kiviszik a rablott holmit az országból,mindenki a répa rosszabbik végén van.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.08.24. 10:32:39

Mesterházy kiütéses győzelme Bajnai ellen, s a lehetőséget a totál amatőr Bajnai adta meg ehhez.

megfigyelt 2013.08.24. 10:34:09

@triumphator: A jelenlegi RABLÓBANDÁTÓL aljasabb hazugabb kormányt nehéz lenne összehozni.Szerencsés lenne egy BAJNAI vezette kormány BOKROS gazdasági miniszter kiegészítéssel. A jelenlegi aránytalanságot-igazságtalanságot a FIDESZ biztosan nem szünteti meg ,lehet hogy nem látja azt ,hogy az egykulcsos adó 500 milliárdos adókiesése és a 2002-utáni luxus nyugdíjak többlet kiadása szegénységbe taszította a fél országot 4,5 millió ember él a létminimum alatt és több mint 50 000 gyerek éhezik a felső tízezer meg dőzsöl.

Kandeláber 2013.08.24. 10:36:22

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: A sótlan libapásztor a beltenyészeten kívül max. unatkozó öregasszonyokat tud megszólítani, meg ezt a toportyánférget itt fentebb, aki társadalmi munkában szopja már hónapok óta.

poor 2013.08.24. 10:43:12

Kandeláber 2013.08.24. 10:36:22
Úgy látom még mindig vannak narancs hívők. Pedig ennél rosszabb kormánya még nem volt az országnak. A fityisznél nincs gond mert a vezér mindent visz és különben is mindent a nyilvánosság kizárásával döntenek el. Hajrá fityisz még többet lopni, csalni , hazudni.

toportyánzsóti 2013.08.24. 10:43:34

@Kandeláber: Jól elvagy a pszichopatikus tüneteggyütteseddel,futóhomokon álldogáló.

Kandeláber 2013.08.24. 10:50:55

@poor: Nem csak narancshívők vannak.
A Jobbik simán a harmadik legnagyobb párt, Vona lenyomja a Szendét, mint a bélyeget.
Megjegyezném, hogy ennyire szerencsétlen, szánalmas ellenzék is régen volt már, mint ez.
Szánalmas kormány, szánalmas ellenzék, a kettő együtt kilátástalanság.
@toportyánzsóti: Helyedre!

toportyánzsóti 2013.08.24. 11:03:16

@Kandeláber: Szokásos szellemi bravúrjaid egyike,köszike.

Bell & Sebastian 2013.08.24. 11:12:17

Az a lényeg, hogy akinek nem tetszik a TEK, annak előbb a német és izraeli szolgálatokkal kell megküzdenie, mondta Hajdú, aki Ovi személyi testőréből lett tényező a nagyotmondásban.
(Az amcsikat és oroszokat valamiért kihagyta.
Azokat Bajnai és Gyurcsány preferálja - gondolom.)

Mesterházynak meg pont így jó, ahogyan most van.

Itt a cikk, kissé megszerkesztve, a németeket például jól kihúzták belőle.
www.magyarhirlap.hu/tuszdrama-idejen-nincs-telefonalas

Csak nehogy fokospárbajt vívjanak az elsőségért -mint kettő ál-Petőfi a falu határában- ki mehet be ingyen zabálni.
(a bukott szabadságharc után ez gyakran lejátszódott, korabeli beszámolók szerint)

teknős 2013.08.24. 11:30:30

@megfigyelt: Időnként elgondolkodtok rajta, amit beszéltek, vagy csak ettől tüntök okosnak, amikor ilyen üres bullshit-et nyomattok? A lényeg, hogy benne legyen Bajnai meg Bokros, mert neked azt mondták okos bácsik, hogy ezek az emberek nagyon tutik.

Nagyobb vezérkomplexusotok van, mint a legelvakultabb Orbán hívőnek, mert az legalább tudja, hogy miért szereti Orbánt. De ti még azt sem.

Kandeláber 2013.08.24. 11:53:07

@megfigyelt: Sőt, csak Bajnaiból és Bokrosból állna a kormány, így jelentős megtakarítást lehetne elérni, és a művelt Nyugat szájtátva bámulná a két B betűs szakember kormányának és a magyar gazdaságnak a szárnyalását, amely nem puma, hanem gepárd sebességgel utasítaná maga mögé az egész világot. :D

Samott 2013.08.24. 12:28:40

"Vállaljatok politikai felelősséget, idióták, vállaljátok fel a rizikót! Orbán ezt ezerszer megtette, ezerszer beleállt helyzetekbe és lám, ma ő vezeti az országot. "

Azert ez kemeny volt... Orban megteheti, mert a fidesz egy kovetkezmenyek nelkuli part. De ezek ha buknak reszeltek nekik. Egyebkent meg bukjanak, kretenek a fidesz talan egyetlen normalis huzasa, az egykulcsos ado ellen kampanyolnak.

TG69 2013.08.24. 12:34:21

@poszt: Amikor a Fidesz 2010-ben nyert, akkor sokan (a mandineres törzsközönség is) 20 éves hatalomról delirált. Ehhez képest ami most van az nem is olyan rossz. A totálisan szétesett baloldal persze nem tért magához, de a fidesz látványosan leamortizálta magát. Végülis, hogy a baloldali győzelmi esélyről már lehet írni egyfajta csoda :). Bajnai az LMP-vel lett volna ütőképes, onnantól már csak kármentés van. Hogy az LMP, mint rétegpárt mit is akar az nagy talány akkor, amikor úgy látja a jogállamiság súlyosan sérült a fdesz rezsim alatt. Egy taktikai szövetséget megért volna ez a nagy demokrácia féltés, de ha nem hát nem. Egyelőre forza LMP :).

Pedró27 2013.08.24. 12:48:17

A Fidesz militáns EU-ellenességéről beszélsz?

Emlékeim szerint az Indexen 2010 és 2012 között naponta jelent meg újabb és újabb cikk "Újabb pofon Brüsszelből" címmel. Nekem ebből az jött le, hogy az EU a militáns.

toportyánzsóti 2013.08.24. 13:00:46

@Kandeláber: Pszichopatikus tüneteidet kezeltesd.

vizipipa 2013.08.24. 13:42:14

Kedves anti-orbánisták!

Nézzétek ezt a filmet józan fejjel: Út a győzelemhez | MSZP

www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=ygMjNLa70C0

Nekem az a véleményem, kiváló a hívek lelkesítésére. Ilyen kell a választások előtt 1-2 héttel.

De a kétkedők, passzívak megszólítására? Hát van ebben bármi is az önfényezésen kívül?

Ennek alapján mondom: ez a vezetés alkalmatlan!

Bloodscalp 2013.08.24. 13:47:14

bencécske elfelejti hogy gordon csak a 2010-es választást nem vállalta, ez meg: (tartom, hogy ha 2006-ban visszalép, most ő vezethetné az ellenzéki összefogást). --fideszes mánia volt az előrehozott választás, meglátszik honnan jött bence.

Hepci · http://gasztrojazz.blogspot.com 2013.08.24. 16:12:09

@Kandeláber:
Megkapó pusztai életkép: sótlan libapásztort szop a toportyánféreg. :)

kunzoo 2013.08.24. 17:00:56

Miért is baj ha a jelöltek megméretnek? Így lehet a jelölt legitim vezető, a másik nem vonhatja kétségbe UTÓLAG hogy ki is a főnök.

Persze ez a fideszben nem szokás. Ott a helyi jelöltekről Viktorunk döntött.

Krutzifix 2013.08.24. 18:51:09

Az előválasztást mintha nem bajnai javasolta volna...mintha ők közvéleménykutatást szeretnének... szóval klasszikusokat csak eredetiben...

megfigyelt 2013.08.24. 20:00:03

@Kandeláber: -teknős.--:Nem várható el a narancsosoktól,hogy a valóságot észrevegyék. A jelenlegi RABLÓBANDA Matolcsi- Varga csomagjai háromszorosa a hirhedt BOKROS csomagnak,az eredmény jelentősen eltér .A BOKROS csomag hatására az 1994-évi 90%-os GDP adósság 1998-ra 60%-ra csökkent és amíg tartotta lendület a következő kormány idejében addig rend volt.A 2010-után bevezetett 28 különböző adó és az előző kormány MANYUP nevű takarékbetét lenyulása után az adósság jóindulattal stagnál ,miközben 4,5 millió ember a létminimum alatt él és több mint 50 000 gyerek éhezik.JOBBAN TELJESITŰNK.Van viszint a felső TÍZEZER aki főleg a FIDESZ seggnyalói táborában tartoznak azoknak lényegesen jobb.

75. Vladys 2013.08.24. 20:45:11

@megfigyelt: "háromszorosa a hirhedt BOKROS csomagnak"

Korábbi időpont nincs? Esetleg hány évig lehetne ebből a pénzből fenntartani a Fekete sereget?

Azért remélem az egész bagázs kiröhögi magát 22-re a parlamentből.

szuperkrumpli 2013.08.24. 20:48:56

A kormány és az ellenzék is a gusztustalan borzalom kategóriába esik! A fiatalok inkább vegyenek egy repülőjegyet vmi értelmesebb nyugati országba és ne fárasszák magukat, hogy két rossz közül válasszanak!

rabelais · nacifacebook.blog.hu 2013.08.24. 20:49:03

"Egyre inkább úgy tűnik, hogy a verseny nem is azért megy, hogy ki legyen, hanem hogy ki ne legyen az ellenzéki összefogás vezetője."

100-as IQ felett a kettő ugyanaz, de hát mint tudjuk, az intelligencia kommunista trükk.:)

Adalberto Gellenzeeri 2013.08.24. 20:55:10

Elképedve olvasom a "bölcs" elemzéseket az ellenzék összefogásának szörnyű hibáiról. Csak azt nem írja le a sok képzett politológus blogíró, hogy a választási törvény, melyet ugye a fidesz "alkotott", eleve egy lehetetlen, természetellenes szituációba kergette az ellenzéket. Normális, az eddig alkalmazott kétfordulós választáson orbán labdába sem rúgna. Egy olyan választási törvény, mely eleve beavatkozik az esélyekbe , csak a fideszdiktatúra kiépítésének eszköze. Úgyhogy ne "tehetségtelenezzük" le az ellenzék vezetőit. Más itt a baj nem az ő ilyen, vagy olyan tehetségük.
És búcsúzóul a kedvenc elköszönésem: rohadj meg orbánviktor.Rohadj meg!

különvélemény 2013.08.24. 20:55:16

Jól látom, hogy az "ellenzéki kommentelő" meglepődött, hogy a baloldal csak a saját érdekeit nézi, kompromisszumképtelen és csak a várható nyereség érdekli?

csorsza 2013.08.24. 20:59:13

@kunzoo: már a konkrét ötlet is szar. belegondoltál, hogyan lehetne ezt a gyakorlatban megvalósítani? Elárulom, sehogy.
Akiktől csak ilyen ostobaság telik, azok menjenek vissza a homokozóba, ott veszekedjenek a piros dömperért.

maroz 2013.08.24. 21:00:15

Valójában ebből a vicceskedésből, jelesül, hogy már megint keresik a dalai láma reinkarnációját akár még jól is ki lehetne jönni, hiszen így legalább beszélnek róluk (igen, tisztelgünk Gábor Zsazsa előtt), ami sokkal kínosabb az az, hogy nincs egyetlen darab ügyük sem. Nincs egy eladható üzenetük sem. Képtelenek legalább egy közepesen bővített mondatot elmondani, amit meg lehetne három percnél hosszabb időre is jegyezni. Helyette megy ez a kisded játszadozás, aminek az egyedüli értelme az, hogy 2014 után hány székecske marad és arra melyik seggecske csüccsenhet rá. Csoda, hogy ez ma alig mozgatja meg a potenciális szavazók fantáziáját?

Creative destruction · http://t7.hu/0v1l-1984 2013.08.24. 21:01:20

Azok, akik az MSZP megújulásáról beszélnek, éppen személyükben reprezentálják a változatlanságot. Ez az erősen kommunista gyökerű vezetés, nem akar félreállni, de képtelen válaszokat találni a jelen problémáira. A médiában az az MSZP tűnik fel a Fidesz legfőbb kritikusként, amelyik korábban két cikluson keresztül irányította az országot. Minden elhangzó kritika után felvetődik, hogy vajon miért nem valósították meg a nagyszerű elképzeléseiket korábban. Mi akadályozta meg őket ebben? Választást nyerni csak baloldalról lehet, de az MSZP nem baloldali párt, hanem neoliberális, amit most tagadni próbálnak, de semmi bizonyíték nincs a változásra. Az MSZP a rendszerváltás után azzal biztosította túlélését, hogy a legbiztosabb kiszolgálójává vált a nemzetközi nagytőke érdekeinek. Ebben a szerepben annyira jól teljesítettek, hogy mind a mai napig élvezik az ezzel járó külföldi támogatottságot. Ennek persze hatalmas ára lett belföldön. A nosztalgikus hívőkön kívül, a választók többsége nem hiszi el, hogy az MSZP képes szembefordulni korábbi önmagával és a nemzetközi nagytőke kiszolgálójából, a nemzet érdekeinek védőjévé alakulni. Úgy néz ki, hogy már nem lesznek képesek visszaszerezni az emberek bizalmát. Ebből következően úgy tűnik, hogy az MSZP a saját maga feloszlatásával tehetne a legtöbbet a kormányváltás előremozdításáért. Jelenleg csak foglalják a helyet a baloldalon és ezzel akadályozzák egy sikeres ellenzék megszületését. Jelenleg minden tevékenységük a Fidesznek kedvez.

csorsza 2013.08.24. 21:01:41

@kunzoo: Kinek kell egy olyan balfasz, nullkomajozef főnök, aki még egy miskolci jelöltet sem tudna adott esetben visszalépésre bírni (vö. Mesterházy vs. Gúr Nándor)?? Milyen szánalmas ez? OV legalább eléri, amit akar.

czjanos 2013.08.24. 21:07:32

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: Ha ez lenne a végkifejlet (Mesterházy kiütötte Bajnait), akkor Mesterházy megnyert egy csatát, de kőkeményen elvesztette a háborút. Kérdés, hogy mi Mesterházy igazi célja: csatát vagy háborút nyerni? Amikor Mesterházy Szárszón ezt mondta (nem szó szerint idézem): ezt a szemét kormányt csak harccal lehet legyőzni, számomra teljesen hiteltelennek tűnt, egy színész mondta el gyenge színvonalon a rá osztott szerepet. Vita nélkül elhiszem, hogy Mesterházy MSZP-s körökben nagyobb támogatottságot élvez, mint Bajnai. Mi a helyzet azonban a társadalmi támogatottság tekintetében?

Gyömbérsör 2013.08.24. 21:09:16

Ezeken lehet is röhögni!!!!

CSAK A JOBBIK!

Lófasz Hadnagy - A Magyar Köztársaság Állampolgára 2013.08.24. 21:09:39

Szerintem még a büdös életben nem volt olyan, hogy egyetértsek dojcstompival, vagy egy mandi poszttal, de azt aztán tényleg a büdös életben nem hittem volna, hogy ráadásul egy napon fog ez a két, külön-külön is lehetetlennek tűnő esemény bekövetkezni. Kurva nagy gáz mind a maszop, mind Mesterházy, de sajnos Bajnai is, akitől kurva sokat vártam. Én már csak szarok a farmra, b+...

(legyint)

Wilson11 2013.08.24. 21:12:54

@rabelais: Ez egyáltalán nem ugyanaz, sőt. Épp az ellenkezője. Ha már intelligenciánál tartunk.

czjanos 2013.08.24. 21:16:40

@Állítsátok meg Arturo Uit!: Na, most képzeld el, hogy az MSZP gazdasági kabinetjének a vezetője, Szekeres Imre lenne a gazdasági miniszter!!! Ha most listát kellene állítanom arról, hogy az MSZP jelenlegi "élcsapatából" kit látnék alkalmasnak a miniszteri (szolgai!!!) tisztségre, egyedül a fiatal Bárándyt tartanám alkalmasnak, aki szakember elsősorban és csak utána politikus. Botka Lászlót azért nem említem, mert ő van annyira okos, hogy a szegedi polgármesteri tisztséget fontosabbnak tartja holmi háromnapos kutyavásárnál. Ha már Botka Lászlót említettem: neki most meg kellene szólalni, mint választmányi elnöknek!

JitterAee 2013.08.24. 21:23:19

Én nem hiszem hogy Mesterházira szavaz valaki is. Az egész karaktere unszimpatikus. Ráadásul a sok komcsi hiéna ott repked körülötte.

Kandeláber 2013.08.24. 21:24:54

@Hepci: Ha vizuális típus vagy, magad elé is képzelheted...:D@Gyömbérsör: A Jobbik lenyomja a libást, mint a bélyeget.

Ma Ő, holnap Te vagy Én ? · http://dawmar.blog.hu 2013.08.24. 21:28:19

Láttam egy természetfilmet a napokban, oroszlánok elejtettek egy gazellát, majd összevesztek ki egyen belőle,amig birkóztak addig egy hiéna kacagva megkajálta a nagy részét, na ez történik most!!
Sajnos amig nem értik meg akiknek össze kellene fogniuk, együtt le kell váltani Viktort s ez az elsődleges szempont, a többi lényegtelen, ebből nem lesz semmi,és Viktor nevetve nyeri a választásokat :(

unionista (törölt) 2013.08.24. 21:43:03

lehet, hogy hülye vagyok, de nem hiszem, hogy ennek az egész cécónak a fidesz nyertese. sokkal jobb lett volna a nagy összeborulás. mint az, hogy veszekednek.

1. találnak egy külső miniszterelnök jelöltet (andor például)
2. kiegyeznek a koordinált jelöltállításban
3. két külön listát állítanak
és még ugye ott lesznek schifferék.

ppppalika 2013.08.24. 21:48:30

Nem tudom, hogy képzelték akár a közvélemény-kutatást, akár valami tényleges választásfélét, de hogy zárják ki azt, hogy ne a kormánypárti szavazók döntsék el (akár sugalmazásra) a jelölt személyét?

[megmondoember] 2013.08.24. 21:58:07

Jó ez az okoskodás arról, hogy az összefogás lenne a legfontosabb, és hogy mindegyiknek alázattal kellene viseltetnie és visszalépnie a másik javára (vagy legalábbis felajánlani ezt) - csak éppen totális hülyeség. Azért, mert egy miniszterelnök-jelölt márpedig kell. És annak kell lennie a jelöltnek, akiben jobban tudnak hinni az emberek, hogy ti. rendet csinál, a gazdaságban és közéletben is.

Na már most a fenti logika alapján szerintem teljesen egyértelmű, hogy a Mesterházynak kellene visszalépnie, illetve hogy ezzel összefüggésben Bajnai részéről óriási hiba lenne a visszalépés. Azért, mert ő az egyetlen kettőjük közül akiről a fenti dolgot a nép el tudja hinni. A Mesterházy minden szinten töketlen, tapasztalata sincs ebben a pozícióban és elkötelezett az MSZP tagjai és értékei mellett - ami megint csak egy rossz pont, még ha nem is annyira rossz, mint az, hogy Orbánék maradjanak kormányon.

Szóval adott helyzetben én csakis Mesterházyt hibáztatom, mert bizony neki kellene visszalépnie. Ha az ellenzék nyer, lehet ő még miniszterelnök. De ha a Fidesz marad, mert nem tudnak megegyezni, az MSZP végles elkaszálja magát a választók előtt ill. szinte biztos vagyok benne, hogy darabjaira fog hullani.

Annyátok 2013.08.24. 22:09:23

Képzeljük el, hogy Kádár azt javasolja Kis Jánosnak, hogy ne legyen Ellenzéki Kerekasztal, meg rendszerváltás, hanem csináljanak egy cuki kis előválasztást az MSZMP és a Demokratikus Ellenzék között, mondván döntsön a nép. Persze, hogy a mai napig Pozsgay lenne a Losonczi. tamlanelkuliszek.blog.hu/2013/08/24/magyar_rulett_551

szgy 2013.08.24. 22:26:23

kész vicc ez az egész baloldali ellenzék vagymi. jórészt gyurcsánynak köszönhetik a kétharmadot, ezeknek meg azt hogy meg is tarthatják, ha így megy, még jó ideig.

negondolkozz!majdénmegmondom! 2013.08.24. 22:29:40

Nem mindegy melyik marionett figurát mozgatja a felsőbbrendű választott Cionista Vezér, kinek parancsára vigyázzban áll a "magyar Elit" ??
Talán már csak a Jobbik magyar emberek pártja.
De az sem biztos, ha szegedicsalárd EU-képviselő a mai napig a Jobbik szavazói által deklarálva, ugye.

buday008 2013.08.24. 22:29:57

@[megmondoember]: Szerintem meg bajnainak kellene felfognia ,hogy mint "libás" a büdös életbe nem veri meg Orbánt. Pláne nem az E14 az Mszp-t . vállaljon bármien tisztséget de ne miniszterelnökit, mert éppen a szónokolás a gyengéje- azt bízza Mesterházyra ő meg legyen gazdasági miniszter oszt jó napot minek bonyolítani az életet--

szgy 2013.08.24. 22:30:45

@Ma Ő, holnap Te vagy Én ?: "Sajnos amig nem értik meg akiknek össze kellene fogniuk, együtt le kell váltani Viktort s ez az elsődleges szempont, a többi lényegtelen"

rohadtul nem lényegtelen hogy ki vagy mi jön utána, helyette. Mert most gyakorlatilag csak azok közül lehet válogatni akik 8 év alatt hazavágták az országot most meg egyszeriben mindent jobban tudnak. szóval ezeknél a t.ketlen idiótáknál bárki, bármi jobb. Viktorék még mindig a legkisebb rossz, sajnos vagy nem sajnos, kinek ízlése szerint.

százhuszat verő gumibot 2013.08.24. 22:31:05

Nem kell a két guberáló szájkaratéjából ekkora nagy drámát csinálni. Ha Lenin csapatából valók lettek volna a mesterük halála utáni osztozkodás idején, akkor már útban lenne a fekete autó valamelyikükért. De hol van már az akkori lendület!

Ez csak egy kisstílű osztozkodási harc kukázók között a jobb hulladékokért

tisztapista 2013.08.24. 22:31:58

Szép összefoglaló. Majdnem igaz is lesz, de mégsem.

Aranyos lenne, ha ezek egymást kapacitálnák a vezéri posztra, hogy majd a másik kapja a sallert Orbántól, de ez nem így lesz.

Ha bármelyikük egy pillanatra is nem gondolja majd komolyan, hogy garázspártjával választást nyerhet, és ki akarna szállni, akkor éppen a Fidesz fogja (furmányos módszerekkel) visszarángatni az arénába a lustálkodót.

Ennek egyetlen oka van: fejjel egymásnak menni nagyon halálos mindkét pártnak. Ha még Gyurcsány is bejön, az még jobb. Ha tehát ezek nem akarnak egymás felé száguldani, fejjel egymásnak rohanni, és kb. örökre kicsinálni magukat 2014-ben, akkor majd a Magyar Nemzet lehoz egy-két cikket, amely felizzítja a parazsat.

buday008 2013.08.24. 22:32:17

"belegondolni is rossz, hogy egy ilyen társaság alakítson kormánykoalíciót... mert most még elröhögünk/szörnyülködünk rajtuk, elvégre kvázi tét nélküli a show, no de képzeljünk el egy ilyen kormányt konkrét döntési helyzetben...
"
nem kell elképzelni láttuk a töketlen fidesz féle birkakormányzást. Egy valaki megálmodja 1 délután ipaden az alkotmányt azt csákó 3 nap elfogadva. Rogán, lázár bead bármit észnélkül elfogadva---na erre szintén nincsen szükség...

buday008 2013.08.24. 22:34:03

De az is lehet akkora a szar amita fidesz hagyna hogy inkább veszítenek ne kelljen ellapátolnixd

buday008 2013.08.24. 22:34:53

@szgy: kisebb rossz??? hol élsz 3 éve...

buday008 2013.08.24. 22:36:19

Szánalom a fidesz hiveknek max az lehet hogy az általuk "libás"nak tituláltat kell visszahivni miattuk...

százhuszat verő gumibot 2013.08.24. 22:36:23

@szgy:
Ezek annál nevetségesebbek a "válcsuk lea Zorbánt" szövegükkel, minél inkább halványodik a reális esélyük. Már csak önmagukat tudják alulmúlni

buday008 2013.08.24. 22:43:48

Ha nem az e14 , mszp akkor majd szavazunka jobbikra azt az váltja le azorbánt...oszt nem kár érte..csak menjen már isten hírével..xd.

s 2013.08.24. 22:46:49

Nagyon szarul látod ezt pinter.bence. Itt nem arról van szó, hogy egységben az erő. Bajnai erejét pont az adja már, hogy nem mszp, de azért vezette az országot (sokak szerint, szerintem is a körülményekhez képest jól).

"Utólag gondolkodva viszont még egészségesebb lett volna, ha Bajnai indul 2010-ben, ugyan a győzelem esélye nélkül, mégis kiállva a döntések mellett, melyeket abban az egy évben hozott. Felelősséget vállalva. Ez már előre jelzett valamit."
Ez ostobaság. Ott mindenki bukott volna ovi ellen, és Bajnai ehhez nem akarta a nevét adni. Igaza volt. mesterházy egy faszkirályfi volt, hogy belement. Most írt egy buktát magának, teljesen feleslegesen. Akinek esze volt, az lelépett az mszp éléről. Neki nem volt.

"Bajnai Gordon borzasztó unalmas, még egy rendes bulvárcikket sem lehet írni róla"
Aki ez alapján választ, az el is mehet a picsába. Bajnainak voltak eredményei a gazdaság területén, ha az folytatódik, amit elkezdett, ma előrébb tartanánk. A mostani helyzetben is reálisak a meglátásai, pontosan érti, hogy miért nem megy a szekér. Nem álmokat kerget, hanem két lábbal el a valóság talaján, és pontosan értékeli a körülményeket. Persze a magyar választók többségének eszét ismerve ez nem akkora előny, de az országnak mindenképp ez tenné a legjobbat.

"Alig lehet őket megkülönböztetni."
Hagyjál már a faszba! Ha neked ez nem megy, akkor ne is menj el szavazni. Egy birkával kevesebb.

"Az egész ellenzéki összefogás tehát egy nagyon szomorú zsákutcába fordult be a Bajnai-Mesterházy-csatározással"
Lófaszt. Most válik el a szar a lapáttól, de te észre sem veszed. Majd nézd meg, mit írtál ide mondjuk 3 év múlva. Sírva fogsz röhögni rajta.

A gyúrcsányit meg hagyjad már. Az eddig egy politikai hulla volt, most meg egy rothadó politikai hulla lett. Öreg ember, nézz rá. Mi a faszt akarsz tőle.

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2013.08.24. 22:52:38

@teknős: :)))ezek tényleg elhiszik ezt a bokros-bajnai mitoszépített imázst...röhejes.

Peterpapo 2013.08.24. 22:53:18

@csorsza:

"OV legalább eléri, amit akar."

Kivéve a repülőt még az első országlása idején. :)

Én most azt szeretném, ha azt a közlekedési eszközt akarná elérni, amelyik örökre elviszi ebből az országból.

s 2013.08.24. 22:54:18

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: Te sem sokat értesz a dolgokhoz, de legalább ezt is megtudtuk. mesterházy bujdokolt a megmérettetés elől, jóember! Szerinted miért? Mert kicsattan a kurva jó konditól, biztos azért, nem?

s 2013.08.24. 22:57:06

@Kandeláber: Engemet kihagytál, öreg harcos. Osz't még csak nem is vagyok egyik általad említett csoport tagja sem. Ez hogy a faszba lehet?

szgy 2013.08.24. 22:57:26

@buday008: "kisebb rossz??? hol élsz 3 éve..."

mindegy hogy hol élek hány éve, az a lényeg hogy ezeknél nem tudok jobbat. de az is igaz hogy ezekre csak azért szavaznék hogy nehogy ez az mszp förmedvény maradványa visszajöjjön. amint lesz valami ütőképes, talpraesett, normális párt egyből arra fogok szavazni. ezalatt nem azokat értem akik már ezerszer lejáratták magukat és/vagy az előző rendszer maradványai, kövületei.

buday008 2013.08.24. 22:58:46

De ha Bajnai ekkora király a gazdaságban akkor miért nem odakér tárcát? Nálam kicsit tényleg illogikus már.. Kiállíttatná magát az az ember Miniszterelnöknek aki ugy merte eleve elvállalni 1 évre- h előtte mindne képviselővel aláíratott hogy jaj nincsen kritika és végrehajtotta azt amit az IMF tollbamondott...Ugyanakkor szónoknak sztem Mesteházy csuklóból jobb és jobban hozzáva már edződve a párt politikai csatározásokhoz is...

buday008 2013.08.24. 23:01:28

@szgy: Én meg ezekből ábrándultam ki pedig rájuk szavaztam 2010 ben és most ott tartok hogy Mesterházy mert én Bajnaitol sem vagyok elájulva , a libás akciójától meg főleg nem...Mondjuk eza fodor schmuck stb akkor már inkább az mszp magába:_)))

szgy 2013.08.24. 23:02:25

@buday008: "a töketlen fidesz féle birkakormányzást. Egy valaki megálmodja 1 délután ipaden az alkotmányt azt csákó 3 nap elfogadva. Rogán, lázár bead bármit észnélkül elfogadva---na erre szintén nincsen szükség..."

igaz, az jobban vitte előre az országot mikor az szdsz emberkedett állandóan hogy kilép a koalícióból ha nem ígymegúgy, aztán mikor arra került volna a sor kiderült hogy a hatalom mégiscsak fontosabb nekik.

buday008 2013.08.24. 23:03:11

Gyurcsány Fodor Schmuck már tényleg Orbán malmára hajtaná a vizet... remélem ezt Mesterházy még átgondolja..

buday008 2013.08.24. 23:06:13

@szgy: el is takarodtak az szdszesek is..--- most ezeknek kéne.. . nyugalom azért én sem Schuckot meg Gyurcsányt várom vissza...:_))

Valahol szomorú hogy itt tartunk mindkét oldalon csupa jó arc játszik:_))

s 2013.08.24. 23:09:10

@Krutzifix: Nem ő javasolta, de nem is zárkózott el előle. mesterházy a nagyotmondás ifjú bajnoka. Nem megy bele egy picsa egyszerű megmérettetésbe, de javasol helyette egy véresen komoly választást, hátha a bajnai visszatáncol. Nem fog. Ez már el van döntve. Nincs sok idő a választásig, aminek el kell dőlnie, az dőljön el most. Ha bajnai nem kap támogatást, akkor nem indul, ennyi. 2010-ben sem indult, nem akkora erőfeszítés ez neki. Majd megint megy tanítani az USA -ba. A mesterházy meg szophat újabb négy évet az mszp élén.

s 2013.08.24. 23:10:29

@Kandeláber: No látod. Semmi sem olyan egyszerű, mint amilyennek elsőre kinéz.

s 2013.08.24. 23:15:24

@szuperkrumpli: A társadalom elöregszik, nem tudom hallottál -e róla. Tehát a nagy rész akkor is itt marad, ha az történik, amit javasolsz. Ezen a fiatalok nem fognak segíteni. Mi segíthetnénk csak magunkon, meg a fiatalokon is egy jó választással. Már ha volna hozzá elég eszünk.

buday008 2013.08.24. 23:16:00

@s: Ez egy elég jól elképzelhető forgatókönyv.

ehhez meg csak annyit: "mesterházy a nagyotmondás ifjú bajnoka. Nem megy bele egy picsa egyszerű megmérettetésbe, "

Az mszp simán népszerűbb mint az e14..Mesterházy meg Bajnaival egy szinten mozog - én tényleg nemértem Bajnait--amennyit hozna annyit riasztana is a multja..Egyébként meg azt nem érti eza 2 jó ember hoyg a tét az Maradjon -e Orbán viktor vagy menjen-e... azt k mindegy ki a kihívója...

s 2013.08.24. 23:16:32

@rabelais: Ki is irtották rendesen. :-)

dr kíváncsivagyok 2013.08.24. 23:26:09

"Orbánt nagyon nehéz, ha nem lehetetlen lesz lenyomni. "

Nono....
Ha maga a pokolbéli ördög indulna ellene,...akkor is rá szavaznék...és még nagyon-nagyon sokan !

szuperkrumpli 2013.08.24. 23:27:49

@s: Elég ha magukon segítenek! Semmi jóra nem számíthatnak, mert a kádári lelkületű ostoba nyugdíjasokra - ld. echo tv Rózsika néni - kell költeni az összes állami lóvét!

dr kíváncsivagyok 2013.08.24. 23:28:38

Felesleges hisztéria amit kelt a sok naplopó , mert TELJESEN MINDEGY hogy ki lesz az ellenzék jelöltje - épeszű ember arra fog szavazni ...ennyi !

s 2013.08.24. 23:30:47

@buday008: "Mesterházy meg Bajnaival egy szinten mozog"
Egyáltalán nem. mesterházy funkcionárius, bajnai szakember.

"én tényleg nemértem Bajnait"
Azt látom. Ő most úgy ítéli meg, hogy aki baloldaliként akarta azonosítani, az megtehette eddig. Innentől viszont a különbözőségét akarja hangsúlyozni az mszp-től. Ez egy nagyon kényes egyensúly, mivel részben azért szavaznának rá, mert köthető valahogy az mszp-hez, részben meg pont azért mert más, mint az mszp, tehát köze sincs az elkúráshoz. Mellette szól, hogy volt egy (nem olyan rossz) éve kormányfőként, ez mesterházynak nincs meg. Viszont nem volt még bukott választása (eddig), mesterházy már egy pereceléssel a háta mögött vág bele a dologba. Szerintem ha bajnai nem kap elég támogatást az elején, akkor felesleges belevágnia. mesterházy mindenképpen ott lesz a rajtkövön és beleugrik a vízbe. Bár ő a híg fosba is beleugrik, mert ő egy ilyen gyerek. Akkor már két perecelése lesz. Egyre jobb, mi?

"mindegy ki a kihívója"
Dehogy mindegy. Ne beszélj már zöldségeket.

s 2013.08.24. 23:35:13

@szuperkrumpli: "kádári lelkületű ostoba nyugdíjasokra"
Ők vittek iskolába, ezt ne felejtsd el. Ha majd öreg szardarab leszel, neked sem fog jól esni az ilyen beszéd. ovi épp most kártyázza el egyébként a nyugdíjadat. Menj oda, és lőjed pofán egy sörétes puskával. Nem stadionokat kellene építeni, hanem az oktatásba és a gazdaságba tenni a pénzt. Az öregeket meg kifizetni, ha már ellopták a nyugdíj megtakarításokat.

s 2013.08.24. 23:38:20

@Adalberto Gellenzeeri: Bárkit le lehet győzni bármilyen választási rendszerben. ovi ezt nem tudja, azt hiszi, ha reszel rajta, akkor biztonságban van. Nincs. Ahhoz egy katonai diktatúra kell, de ehhez azért neki nincs mersze. Mert tudja, hogy akkor felkötnék.

buday008 2013.08.24. 23:40:22

@s: Én amondó vagyok itt tényleg az fog dönteni hány embernek lesz elege ORbán Viktor kormányából 2014 májusában, és lesznek annyira alázattal hogy szavaznak a közös jelöltre. 2: véleményem szerint megférne mindkét jelölt az eljövendő kormányban ha úgy alakulna a választás 3: azért Mesterházy a sokak szerint már örökre megsemmisült mszpt azért szépen felhozta, egybetartotta. S azért pár "öreget" azért a kispadra "száműzött" bárki bármit mond..

""Mesterházy meg Bajnaival egy szinten mozog"" --politikusi népszerűségre értettem..

buday008 2013.08.24. 23:44:34

"Ugyanakkor amíg a lakosság egészének a fele szeretne a választások után másik kormányt látni, 30 százalék viszont a jelenlegi kabinet további működését óhajtja, az abszolút rejtőzködők 61 százaléka leváltaná a Fidesz-kormányt. Az ország állapotát is az átlagosnál rosszabbnak értékelik: a teljes lakosságon belül 65 százaléknyian gondolják azt, hogy rossz irányban haladnak a dolgok, a rejtőzködők között viszont 72 százalék van ezen az állásponton." én ebben látom azt hogy Orbán leváltható ha nehezen is--nem a jelöltekszemélyében

s 2013.08.24. 23:46:55

@ppppalika: Úgy, hogy nem csak ez a kérdés szerepel. Az elemzésből sok minden kiderül.

s 2013.08.24. 23:49:00

@[megmondoember]: Pontos értékelés. Ezért történik épp az, amit látunk.

s 2013.08.24. 23:50:33

@Annyátok: Nem ugyanaz a helyzet. Te azt mondod, hogy igen, közben meg teljesen más. De mindegy. Legalább mondtál valamit.

s 2013.08.24. 23:56:52

@Peterpapo: Lesz még idő, amikor jobban fog félni, hogy nem fért fel a katonai helikopterre.

I-Work 2013.08.25. 00:03:57

@triumphator:

A konkrét döntési helyzet jelenleg az, hogy valóban akarja-e a mostani ellenzék a kormány leváltását.

Török Gábor szerint a kudarcot, sem Mesterházy, sem Bajnai nem éli túl politikai értelemben.

Nem feltétlenül értek egyet Török Gáborral és a fanyalgókkal sem.

Ennek a kormánynak sokkal nagyobb büntetés lenne a bukás, mint a leváltás.

A társadalomnak kell elítélnie, méghozzá radikálisan elítélnie a jelenlegi politikát. Az ítélet kimondása pedig nem feltétlenül egy újabb " fülke-forradalom". A cinikus, sunyi uszítóknak ugyanis egyszer és mindenkorra tudomásul kell venniük, hogy vesztettek, hogy végérvényesen vesztettek. - Ezt pedig lehetetlen egy esetleg minimális arányú ellenzéki győzelemmel tudatosítani. Sokkal több kell.

I-Work 2013.08.25. 00:04:46

@eberti:

Miért is? Az nem elég egyértelmű?

s 2013.08.25. 00:06:51

@buday008: "véleményem szerint megférne mindkét jelölt az eljövendő kormányban ha úgy alakulna a választás"
Ez igaz. Itt viszont most arról van szó, hogy ki tud behúzni több embert a hívek közé. Nagyon nem mindegy. Koalíciót lehet csinálna utána is, ahogy annak idején a fidesz a kisgazdákkal. Szerintem jobban járnak, ha külön indulnak, de ez csak az én véleményem.

I-Work 2013.08.25. 00:12:34

@megfigyelt:

Azt kellene megérteni, hogy nem annyira menő dolog miniszterelnök-jelöltnek lenni és esetleg (jó eséllyel) veszíteni.

Van még valamennyi idő a stratégia átgondolására, nincsen hatalmas szakadék a két politikai tábor támogatottsága között.

Mesterházy sem hülye, Bajnai sem hülye, - bár most szerintem is politikai hibát követett el, - Mesterházy Attilának válaszolnia kellett a felvetésre, de ő is lehetett volna diplomatikusabb. Az egyértelmű, hogy az MSZP nagyobb erő, mint az Együtt.
Az nem egyértelmű, hogy milyen eszközzel kell térdre kényszeríteni a fideszt.

I-Work 2013.08.25. 00:14:36

@s:

Én úgy látom, hogy altatják a fideszt, - azzal egyetértek, hogy ez veszélyes taktika.

I-Work 2013.08.25. 00:17:37

@buday008:

Még nincsen kormányváltó hangulat. Ezen kívül, ezt a fideszt, nem egyszerűen legyőzni kell, hanem megsemmisíteni, amihez viszont nincsen kellő társadalmi szándék.

El kellene számolnunk az elmúlt 25 évvel, talán 90 évvel is. Amíg ez nem történik meg, addig itt egyik, vagy másik erő, akarva, akaratlanul, csak rombolni tud.

I-Work 2013.08.25. 00:23:15

@buday008:

Számolj azokkal, akik elhagyták az országot és nem fognak szavazni, közel 600 ezer ember. Döntő hányaduk nyilván nem támogatja a jelenlegi kormányt.

Számolj a határon túli szavazatokkal, ahol azért nem kicsi előnyben van a fidesz.

A szavazókörzetek megváltoztatása is a fidesznek dolgozik.

És nem lesz protest szavazás, mert a társadalom inkább egy diktátort visel el, mint a látszólagos, vagy tényleges tutyi-mutyiságot.

A szabadságjogokkal nem tudtunk élni az elmúlt 25 évben. A fidesz kalandorsága következmény.

I-Work 2013.08.25. 00:24:43

@százhuszat verő gumibot:

Baromság.
Mindegyiküknek lenne jobb elfoglaltsága, csak nem annyira egyszerű kiszállni sem...

I-Work 2013.08.25. 00:28:44

@s:

Azért ez ennél sokkal bonyolultabb.

Orbán és követői így sincsenek túl messze a börtöntől, csak Isten őrizzen bármilyen bosszú-pertől.

I-Work 2013.08.25. 00:31:49

@buday008:

A libázást hagyni kellene a fenébe. Nagyjából nulla köze van az egészhez Bajnainak, talán annyi, hogy látott már libát életében, talán evett is. - Egy felszámolási eljárást nem lehet szépen csinálni. Nem adhat mindenkinek ő munkát...

Tizenötmillió Magyarok 2013.08.25. 01:39:39

Addig jo az orszagnak, amig, ezek a mocskos hazaarulo bunozok egymast pusztitjak.

százhuszat verő gumibot 2013.08.25. 01:47:22

@buday008:
"megférne mindkét jelölt az eljövendő kormányban "

Sőt harmadikként Gyurcsányt se lehet kihagyni. Nehogy másként gondolják, már most elkezdte a zsarolást a háttérből (túl sokat tud, főleg Bajnairól, hja kérem, az együtt töltött évek)

Aztán még ott van Kuncze, Fodor Gábor és a többiek. Megtippeljem mi lesz a vége? A teljes 2010 előtti névsor, és a Milla tarthatja nekik a gyertyát a partihoz

malanya 2013.08.25. 06:33:39

Magyarországon csak egy lehetőség van, elhúzni onnan és még azt is elfelejteni, hogy közöd volt ahhoz az országhoz, nemzethez, a sok hülye MSZP-s, Fideszes agyament meg zabálja meg egymást kenyér helyett. Mindent tönkretett ez a két párt meg a sok milliónyi agymosott sáskahorda, akik körbe-körbe rájuk szavaznak, hogy aztán a haverok négy évig rabolhassanak, a legkisebb pályázatíró droidtól, a legfelsőbb döntéshozóig. Remélem egyszer rájuk dől az egész kakivár.

hy3 · http://n-p.blog.hu/ 2013.08.25. 07:09:45

Két Hakapeszi Maki egymásnak feszüléséről olvashattam a mai hírekben.

Olyanok ők, mint a Két kicsi kecske a híres opuszban, a nagyszerű Psota Irén előadásában.

Ha nem lenne olyan szánalmas, mosolyognék rajtuk.

Az ország jövője inog, egy maffia rángatja saját érdekei szerint az országot, ez a két oktondi pedig szkanderezik gyertyafénynél az üres kocsmában, záróra előtt, ki legyen az új Rocky Balboa.

Egyik sem lesz, megjósolható.

Ez a tyúkudvari kotyolás erősen emlékeztet a 2005-ös évi köztársasági elnöki választás csúfondáros végére.

Ugye az MSZP Szili Katalint, az alkalmatlant erőltette, az SZDSZ befeküdt és a végén egy veréb repült be az ablakon, Sólyom néven.

Emlékszel még, ki szervezte az akkori, sikeres ellenzéki akciót? - Áder János. Az akkori vakondkereső. A jelenlegi aláíró gépezet.

Kicsit elegánsabb, kicsit műveltebb elődjénél - például tud helyesen magyarul, ami egy magyar köztársasági elnöknél nem kimondott hátrány - de attól még csicska.

Aki, anno megzsarolta Györgyi Kálmán főügyészt, mondjon le.

Az ügyet azóta is homály fedi. Mint az amerikai maffiaháborúk némely részletét.

Vö: Ki gyilkolta meg Hoffát? Erre is több versenyző jelentkezett be.

Ha majd egy boldogabb kor - lesz ilyen? - oknyomozói fölfejtik a szálakat jelen korunkról, világossá válik tényszerűen is, amit minden logikusan gondolkodó ember sejt most is, az indirekt információkból.

2010 óta szervezett, bűnszövetkezetben elkövetett öszeesküvés folyik a magyar állam, a magyar nép, a demokrácia ellen,

Ha párhuzamot akarsz - ime, Pablo Escobar, a kolumbiai drogbáró története. Nézz utána a Youtube-on, gazdagon dokumentált.

Annyiban nem korrelál cifra magyar valóságunkkal, hogy ott volt egy határozott és erős ellenszervezet, az amerikai DEA. ( Drogellenes Ügynökség - Állam az államban )

Aki végül helyretette a dolgot.

Nálunk nincs ilyen igazságosztó.

Mi Máriában bízunk, a Szent Szűzben, meg Csaba királyfiban. Tudod, aki csillagösvényen lovagol és majd megment.

Nyugatról - annak minden nyűge ellenére - mosolyogtató látvány lehetünk. Egy homokozó az óvodában.

Engem egy dolog zavar: Az én életemet keserítik évtizedek óta , a gyermekeim jövőjét görbítik évtizedekre ezek a lelkileg gnóm alkatok, akik István, a király mezét hücpe módon magukra merték venni.

Az egyes szám első személyt nyugodtan behelyettesítheted többes szám első személyre.

ppppalika 2013.08.25. 07:31:12

@s: A közvélemény kutatós formánál. Ugyanakkor a módszertan érdemi eltéréseket is hozhat. És ez már nem csupán tájékoztató jellegű.

romkocsmában merengő félázsiai származék 2013.08.25. 07:40:24

Tehetséges emberek! Csak így tovább!
Kéne még néhány kiábrándító fordulat, amivel el lehetne venni a még megmaradt támogatók kedvét.

anyahajókabinajtóhajtogató 2013.08.25. 07:54:57

Ezt elbaszták a fiúk. Kurva gyorsan kapjátok össze magatokat! Az MSZP mögött a bázis de az alkalmasabb ember Bajnai. Ne legyetek már LMP , sírva könyörgök!

Conchobar 2013.08.25. 08:08:44

Az ember (főként, ha szerényen intellektussal rendelkezik) nem szívesen foglalkozik komplex dolgokkal, ezért a belpolitikai történéseket leegyszerűsíti Gyurcsány-Bajnai-Mesterházi és Orbán harcává. Az MSZP-szimpatizánsok odáig mennek, hogy Bajnai nyakába próbálják varrni az MSZP-vel szembeni hajthatatlanságot, miközben nem akarnak tudomást venni a Bajnai mögött állókról, a millásokról, LMP-disszidensekről, akik nem régen még hangosan kritizálták az MSZP-t, és akik számára nem túl kecsegtető perspektíva az, hogy MSZP kritizálóból MSZP szekértolóvá kelljen válni

Ebben a blogban jelenleg nem kommentezhetsz! · http://t7.hu/0iro 2013.08.25. 08:12:28

Az LMP disszidensek megérdemlik a sorsukat, Schiffernek pedig jól jön ez a szerencsétlenkedés.

Ebben a blogban jelenleg nem kommentezhetsz! · http://t7.hu/0iro 2013.08.25. 08:29:18

Ez a miniszterelnöki castinghoz hasonló impotencia már korábban sem tetszett a népnek. Érthetetlen, hogy miért ismétlik most mégis. Úgy tűnik, hogy képtelenek tanulni a múlt hibáiból.

lavór 2013.08.25. 08:39:50

"Orbán Viktor pedig szépen röhög a markába."

Nagy tévedés! Mindannyian röhögnek. Na és kin, kiken? A kedves agyatlan választókon.

VT Man 2013.08.25. 08:49:17

@Samott:
"Egyebkent meg bukjanak, kretenek a fidesz talan egyetlen normalis huzasa, az egykulcsos ado ellen kampanyolnak. "

Ezt én se értem... Kevés jó húzása volt a Fidesznek, de az egykulcsos adó (és a végtelen sok gyerek segély helyett adókedvezmény) egy nagyon jó húzás volt.

Miért kell támadni folyamatosan?

Képtelen 2013.08.25. 08:49:51

Úristen, ezeknek kéne kormányozniuk?
Olyan ez, mintha az ellenzéki összefogás forgatókönyvét Orbán írná.

VT Man 2013.08.25. 08:51:13

@malanya:
"Remélem egyszer rájuk dől az egész kakivár. "

2008-ban majdnem államcsőd volt.

Megúsztuk, de ki tudja, lehet, hogy jobb lett volna csőd és tiszta lap..

R.T. Flakfizer 2013.08.25. 08:52:17

van ember aki azt hiszi, hogy ezek közül kellene valamelyiknek országot vezetni???
ez már csak blogírói/újságírói téma, Mesterházy, Bajnai, mint demokratikus ellenzék, meg egyebek.
sok ember pont emiatt néz ki úgy a fejéből, mintha gyomron vágták volna - per pillanat úgy tűnik, a bolondember helyett nincs más. sokkal inkább ennek az elfogadására trenírozzák magukat, mintsem hogy hiteltelen paprikajancsikat válasszanak és kezdjék újra a reménykedést, hogy végre működő, modern magyarország épül.

♔bаtyu♔ 2013.08.25. 08:56:02

A ballibsi pedig fanyalog, hogy spenót, vagy saláta főzelék, miközben a szomszédban bélszínt zabálnak.

Én azon csodálkozom, van olyan, aki ezek bármelyikéből képes kinézni, hogy megfelelő intézkedéseket hoz, továbbá az emberek ezt el is fogadják?

A ballibsik azt hiszik, ha egy Bajnai megnyeri a választásokat és kész, minden rendben van.

Pedig a nehézségek éppen akkor kezdődnének.

Creative destruction · http://t7.hu/0v1l-1984 2013.08.25. 09:00:25

Lehet, hogy maga Habony Árpád szervezi ezt az operettet?
Életképtelen koalíciót próbál összerakni az ellenzék. Ártalmas ez a próbálkozásuk, mert rombolja a kormányzóképességükbe vetett hitet. Hatalomra jutás után úgyis kiütköznének a nézetkülönbségek és néhány hónap alatt megbuknának. Persze nem fognak odáig eljutni, mert a választók érzik, hogy nem lehet rájuk bízni az országot. Végtelen szomorú, ami történik!

xvxvxv 2013.08.25. 09:05:28

@I-Work: "Ennek a kormánynak sokkal nagyobb büntetés lenne a bukás, mint a leváltás."

ja, még nem jött el az idő. a magyar történelem szégyene ez a nemzetre rárontó bűnszervezet. egy mostani leváltást simán túlélnének. 2018-ban meg simán visszajönnének, és csúnyán, nagyon csúnyán büntetnének. gyakorlatilag félkatonai eszközökkel kiépítenének egy kőkemény kasztrendszert, akkor már nem szaroznának a falig elmenni - hadd tanulja meg a cseléd, bozgor magyarja, hogy itt egyetlen úr van, az pedig a bugris, kivakaródzott, a Gondviselő kegyelméből országló tolvaj fideszoligarcha, akinek bokázni kell, ha életben akarsz maradni. (voltaképp most is büntetnek, 2002-ért. érezhető még mindig a sértettség a kegyetlen proli eszközeikben.)

az mszp ma 2008-ban él még mindig. tesze-tosza, fingjuk nincs mit kéne, csinálni, csak ne a szotyiköpködő, a kerti budija mellé magának arénát felhúzó legyen a miniszterelnök. ennyit tudnak. úgyanúgy beleülnének a fidesz által kialakított jogi keretekbe, valamicskét változtatnának rajta, de csak a saját oligarcha-hálózatukat építenék, tanulva a fidesztől, vagyis lopnának, nem annyira gusztustalanul, mint a fideszes kecsegek, de lopnának. ezzel lennének csak elfoglalva gyakorlatilag.

az együtt meg béna kacsa módjára hol lábatlankodna, hol zsarolna. ráadásul egyáltalán nem alaptalanok velük kapcsolatban, már ami a módszereiket illeti, az eszdéeszes reminiszcenciák. tessék bizonyítani a következő 4 évben - azt, hogy ez egy liberál-kapitalista párt.

egy ellenzéki győzelem a mostani helyzetben a lehető legrosszabb forgatókönyv, ami történhetne.

be kell nyelni még négy évet. ez van.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.08.25. 09:09:02

"Vállaljatok politikai felelősséget, idióták, vállaljátok fel a rizikót! "

Ezt húsz éve senki nem teszi (Orbán se ld 2002, 2006...), miért pont most és ők tennék?!

Psyman 2013.08.25. 09:14:01

Ti tényleg beszopjátok ezt a színjátékot? Akkor hadd homályosítsalak fel titeket!
Az MSZP-Együtt együttműködés nemhogy 2014-ben, de 2018-ban, sőt, lehet, hogy 2022-ben sem tudná megverni Orbánékat. A képlet egyszerű. Vannak szavazók, akiknek Bajnai nem eléggé baloldali és nem szavaznának rá, viszont szívesen szavaznának az MSZP-re. Vannak közép szavazók, akik elmennének szavazni Bajnaira, de eszük ágában nincs visszasegíteni ugyanazt az MSZP sleppet a hatalomba, ami egyszer már megbukott. Aztán vannak azok,a kik mindkét pártra hajlandóak lennének leszavazni.
Nomármost, ha szépen megvan az összeborulás, akkor csak a harmadik csoport fog elmenni ikszelni mellettük. Viszont ha látványosan összebalhéznak, akkor hirtelen az első és második csoport is leszavaz a maga által preferált pártra és hopp! A két pártnak összességében majdnem dupla annyi szavazója lett. utána meg már lehet szépen egymás nyakába borulni.
Nem összeveszésről van itt szó, hanem színjátékról, ami a birkább szavazók megnyeréséről és szavazatmaximalizálásról szól.

Psyman 2013.08.25. 09:16:14

@♔bаtyu♔: Az egész magyar politika erről szól. Azt hiszik, ha elzavarják az egyiket, akkor majd a másik elhozza a Kánaánt. Aztán a másikat zavarják el és az egyiket6 hozzák vissza, és meg vannak győződve, hogy na most aztán tényleg Kánaán lesz. És nem veszik észre, hogy ugyanazt a szardarabot csócsálják huszonöt éve.

jog-ász 2013.08.25. 09:17:04

mindenesetre róluk van szó napok óta, még az is véleményt nyilvánít aki politizálás helyett már rég elment kapálni.

♔bаtyu♔ 2013.08.25. 09:21:42

@Psyman:

Ezek tények:

1. Visszafizették az IMF hitelt és nem kértek újabbat
2. Végre megszűnt a 10 éve tartó túlzott deficit eljárás, amely ráadásul most fordult volna szankcióban.
3. Kicsik az államháztartási hiányok és nagyon alacsony az infláció
4. Az ország lassan mínuszból a pluszba fordul, 2014-re elemzők magasabb GDP mértéket várnak mint a Gyurcsány kormány legjobb évében, de az eladósodottság mértékének emelkedése nélkül.

Én jobboldalinak tartom magam, de ha Gyurcsányék hozták volna ezeket az eredményeket és előtte Orbánék csinálták volna azt amit 2002-2010 között Gyurcsányék, beleértve a szemkilövetéseket is, mára biztosan ballibsi kormányra szavaznék.

ob.szerver 2013.08.25. 09:37:24

@Osceola:

"Ha párhuzamot akarsz - ime, Pablo Escobar, a kolumbiai drogbáró története."

A párhuzam legfontosabb eleme nincs jelen. Escobar mindig is törvényenkívüli volt, politikai befolyása korlátozott volt, a state capture közelébe sem jutott.

A fidesz talán a világtörténelem legsikeresebb bűnszervezete. Ez mindenképpen teljesítmény, és ezt minden irónia nélkül mondom. Más kérdés, hogy ebben a befogadó közegnek, a magyar társadalomnak nélkülözhetetlen szerepe van.

alfax 2013.08.25. 09:37:49

@♔bаtyu♔: az index szajkózza, hogy magasabb az államadósság, de arról senki nem beszél, hogy egy exponenciálisan növekvő folyamatot sikerült megállítani... ha bajnai folytatta volna, mostanra 120% fölött járnánk.

alfax 2013.08.25. 09:39:55

De most komolyan, Isten ments, hogy ezek az arcok kerüljenek kormányra... de komolyan, még viktátor is jobb ezeknél. :(

alfax 2013.08.25. 09:41:33

és mindenkit arra bíztatok, hogy az LMP-re szavazzon. Az LMPből lehetne egy következetes valóban baloldali ellenzék, ami nem csinál segget a szájából.

Sexual Harassment Panda 2013.08.25. 09:42:01

@♔bаtyu♔:
Ez kb igaz, de pl az államadósságot nem sikerült csökkenteni.Lehet fűrészelni a fingot 1-2 %-on, de jelentős mértékben nem csökent.
A trafik-mutyi gusztustalan lépés volt.
Gazdasági növekedés, ahhoz képest hogy mekkora konfliktusokat vállaltak fel érte, nulla.
A hatalmas szabadságharc, szerintem semmivel sem hozott több eredményt, mintha ugyanezt csinálták volna, csak csöndben.

Az ellenzéki oldalról viszont nem igaz hogy:
rettenetes diktatúra van, sérült a jogállam, elmenekülnek a befektetők, kilépünk az euból, nincs szólásszabadság, szörnyű az antiszemitizmus.
Igazából én utálom a fideszt, de a liberális sírás annyira taszít, hogy előbb szavaznék Fekete Pákóra az adideadidit párt miniszterelnökeként, mint a jelenlegi ellenzékre.
(jobbik nálam kilőve)
Undorító a liberálisoknál az, hogy ha valami nem tetszik nekik, és nincs érv, akkor előkerül rögtön a :nincs jogállam, de legalább rettenetes a diktatúra, antiszemitizmus duma, ami megfoghatatlan, mindenre rá lehet húzni, és ezt kihasználják.
Számomra az LMP a leg szimpatikusabb, de nem értem, miért ilyen alacsony a népszerűsége.
Amúgy szerintem annyira hallgatnak, hogy simán el tudnám képzelni a Fidesz - Lmp kólalíciót.

Sexual Harassment Panda 2013.08.25. 09:43:34

@alfax: 1-et étek.
De szerintem az LMP, ha úgy adódna, simán lehetne a fidesz koalíciós partnere.Tulképp soxor kiáll a kormánykoalíció mellett.Több mint érdekes.

ob.szerver 2013.08.25. 09:46:30

@♔bаtyu♔:

"2014-re elemzők magasabb GDP mértéket várnak mint a Gyurcsány kormány legjobb évében"

Ha csak annyi fáradságot vennél, hogy klikkelsz kettőt, elkerülhetnéd, hogy ekkora baromságokat írj.

tobeor 2013.08.25. 09:50:30

Nem is lenne annyira rossz ez a poszt, de pont amire kifut az egyszerűen nem igaz. Ha összeállna egy stabil ellenzéki együttműködés (ahogy nem fog összeállni), akkor nagyon jó eséllyel győzne is. A népesség többségének egyszerűen elege van ebből a rablóbandából, általános a közutálat, viszont ezek az erők politikailag szét vannak aprózódva.
A Fidesz hagyományosan túlmért, és most több a rejtőzködő szavazó is. Ma már én sem merném elárulni egy idegen embernek hogy nem vagyok fideszes, ez ma már veszélyes infó (köszönjük a visszatért időket is, ilyen a kommunizmusban volt), csak a megbízható ismerőseimnek árulom el. Egységes ellenzékként sokkal nagyobb erővel lehetne képviselni a posztban is felsorolt maffiaügyeket, meg a többit. A Jobbik miatt a megosztottság jobb oldalon is megvan, ha tehát lenne egy ellenzéki szövetség, akkor nem csak ott nyerne ahol tényleg többen vannak mögötte, de ott is, ahol a kis Jobbik pont annyit vesz el a Fidesztől, hogy az ellenzéki jelölt nyerjen.
Tehát egy egységes ellenzéknek lennének esélyei.

Azon csak röhögni tudok, hogy a szerzőt zavarja, hogy nem megosztó politikusok vannak bal oldalon, érdekes perverzió, pont ez az előnye a normális stílusú politikusoknak. Szerintem önmagára igényes ember már csak a stílusa alapján sem szavaz Orbánra, Kövérre, Lázárra vagy Djacsra, de még egy kocsmába sem tartózkodna ilyen tahókkal. De hát ízlések és pofonok...

Magánvéleményem az, hogy a következő ciklus - bárki is kormányozzon - szükségszerűen óriási bukás lesz mind az országnak, mint az éppen vezető pártnak, mivel hatalmas jövőfelélés volt ebben a ciklusban, még egy lenyúlható manyup nincs, amivel elfedhető lenne a dilettáns bénázás, a bankok már nem adnak hitelt, és nincs is aki kérne ilyen országban, és mivel a fideszmaffia le akarja nyúlni az egész magyar gazdaságot (talán az ároktisztítást meghagyják a közmunkásoknak, mivel azon kicsi a haszonkulcs), már a gazdaságba is átment a politikai bizalmatlanság és félelem légköre, az is a túlélésre vagy éppen menekülésre játszik. Ilyen helyzetben még egy szakértő (akit Bajnainak hívnak) is csak kínszenvedve tudna kicsiholni ebből az országból valamit, ez a szerencsétlen tolvajbanda meg azt se tudja jobb helyeken számolnak döntések előtt, nem pedig a főnök dönti el egy perc alatt hogy megvesznek egy sokmilliárdos céget, stb. Meglesz ennek a négy évnek a böjtje, sajnos nem csak a fidesznek, hanem az országnak is.
Jó drukkolást fiúk, a fideszmafia nyerni fog, az ország veszíteni.

wanker cunt · http://freeliveteencams.com 2013.08.25. 09:51:48

Mindig is remek humor forrás volt az anti-demokratikus ellenzék,de ez a Szarházy - Libás fight már szánalmas

negondolkozz!majdénmegmondom! 2013.08.25. 09:52:01

@s: És? Attól még lehetek Magyar Hazafi. Vagy nem, te barom?!

♔bаtyu♔ 2013.08.25. 09:54:41

@Sexual Harassment Panda: Megnézném, hogy te hogyan menedzselsz egy jövedelmed 80%-át kitevő adósságot úgy, hogy jövedelmed 30%-t is elvesztetted, miközben adósságot sem növelsz.

A "szabadságharcnak" igenis vannak eredményei. A lakosság ma már tudatosan keresi a magyar termékeket, az élelmiszereknél 2010-hez képest 17%-ot cserélt le külföldit magyarra. Evidens, hogy ennyivel kevesebb az exportkényszer és az is, hogy a mezőgazdasági termelés nőhet.

A belkereskedelemben a magyar tulajdon aránya jelentősen nőtt.

A trafik is okos lépés volt. Nálunk megmaradt, de profilt váltott a régi trafik, a kisközért (cigi ott régen is csak mutatóba volt), viszont egy 5 éve bezárt kis közért most Nemzeti dohányboltként megnyitott.
Ez egy plusz állás valakinek.

Persze a legfontosabb lépés, hogy a cigi hasznát teljes egészében az állam fölözi le.

Sexual Harassment Panda 2013.08.25. 09:55:44

@ob.szerver: Maradjunk annyiban, hogy az "elemzők"
hetente változtatják az előrejelzéseket, attól függően hogy merről fúj a szél.
Ez a hír mindenképpen jó, és reméljük így is lesz, de ne igyunk előre..a izé..

tobeor 2013.08.25. 09:57:05

Az LMP-ére leszek még nagyon kíváncsi, hogy egyáltalán bejut-e, amikor szakadt akkor jobbról agyonimádták az LMpét, hogy íme a bizonyíték, nem "fekszenek le" a baloldalnak (a KDNP-ről vajon mi a véleményük? :), végre egy hiteles gerinces párt, sok jobbos mondta, hogy végre van kire szavaznia, végre egy hiteles jobboldali párt, háromszoros hurrá.
Na jövő tavasszal kiderül tényleg vannak-e ilyen szavazók, vagy a balek LMP-t olcsó fideszes propagandával vezették meg... van egy tippem, be se jutnak, és akkor majd megtudják hány embernek van szüksége hiteles elvhű vállalható jobboldali pártra ebben az országban...

aranyláz 2013.08.25. 09:58:06

@szgy: "ezeknél nem tudok jobbat. de az is igaz hogy ezekre csak azért szavaznék hogy nehogy ez az mszp förmedvény maradványa visszajöjjön."

pont ezzel a gondolkodással tartósítod a jelenlegi helyzetet

tobeor 2013.08.25. 09:58:15

@♔bаtyu♔:

hehehehehe, még van aki a trafiklopást védi? :))
csak a fideszprvadát bújod reggeltől estig, ugye?

hahaha

tobeor 2013.08.25. 09:59:58

Jó hogy említették a trafikot, öröm lesz nézni jövőre a kommunikációt, hogy na hányan szavaznak Simicska Lajos maffiózó strómanpártjára és stróman-miniszterelnökére?

Vicces lesz, de tényleg :)

Sexual Harassment Panda 2013.08.25. 10:00:00

@♔bаtyu♔: igen, de elég gusztustalanul pártközeli emberek nyerték a trafikokat, és hogy ez nem tetszik azoknak, akiktől elvették, érthető.
És sajnos a sok konfliktus miatt az ország megítélése külföldön nagyon rossz.
Cibálni a bajszát olyan országoknak, akik a gdp legnagyobb %-át adják, háát, nem tudom.
Azt hiszem, hogy ez a keménykedés kicsit vicces néha, mert ha az Eu, vagy akár csak Németország be akarná dönteni ezt a 3napos királyságot, minden komolyabb erőfeszítés nélkül megtehetné, aztán akkor csönd lenne.Szerencsére ezt az ingerküszöböt még nem értük L.

Sexual Harassment Panda 2013.08.25. 10:04:51

@tobeor: Én lehet tolok egyet Schifferre.
Nálam akkor nőtt az ázsiója, (bármit is jelent)
amikor a nemzetközi, és hazai ellenzék épp két micsodadiktatúra, és leépítikajogállamot között antiszemitázott egyet, akkor Schiffer azt mondta (nem szó szerint) hogy ezt abba kellene hagyni, sok mindenért bűnös az Orbán-kormány, de nem antiszemita, és nem építi le a jogállamot.
Az eu orbán-ellenes politikája megbukott.
(nyilván nem ez egész eu-ra értette, hanem a balliberális oldalra)
De sajnos Schiffer Andrásról egy idézet jut eszembe:
"megáldva s leköpve mindenütt".
És nem értem miért, szerintem az LMP-ben sokkal több van.

ob.szerver 2013.08.25. 10:05:58

@Sexual Harassment Panda:

"Maradjunk annyiban, hogy az "elemzők"
hetente változtatják az előrejelzéseket, attól függően hogy merről fúj a szél."

Maradjunk inkább a realitásoknál. 4% feletti növekedést még Barcza György sem mond, ami az állítás igazolására kellene.

A rezsim felszámolta a növekedés alapjait. A beruházások csökkennek, a fogyasztás jó esetben stagnál. Lehet egy jobb év 1-2% közötti növekedéssel egy gyenge korábbi mezőgazdasági év bázisán és amikor a németek elkezdenek Mercit és Audit venni., de azt majd követi egy mínuszos év. Az első 4 év 0%-a után jön (ha jön) a következő 4 év 0%-a. A rezsim képtelen növekedést felmutatni és mivel az önreflexió ismeretlen fogalom a számukra, ez addig marad így, ameddig hatalmon vannak.

ob.szerver 2013.08.25. 10:10:14

@tobeor:

"Az LMP-ére leszek még nagyon kíváncsi, hogy egyáltalán bejut-e"

Az LMP azzal jutott be, hogy a bp-i liberálisoknak köszönhetően a fővárosban 12%-ot kapott 2010-ben. Ebben most nem bízhat, mert ez a választóréteg fog találni hozzá közelebb eső pártot. Így ezzel a kérdés el is dőlt.

szgy 2013.08.25. 10:12:56

@aranyláz: "pont ezzel a gondolkodással tartósítod a jelenlegi helyzetet"

és csak azért válasszak valami még rosszabbat hogy ne ez maradjon? ennyire hülye azért nem vagyok.

nem a gondolkodás tartósítja a helyzetet hanem az hogy nincs miből választani. most legalább nem negyedévente kormányválságról szól a belpolitika.
ráadásul ez a nagy ellenzéki összefogás annyi különböző érdekcsoportból áll hogy nehéz elképzelni hogy hatalomra kerülve nem még jobban nyírnák egymást. az mszp-n belül is állandóan mentek a belharcok, szét is estek rendesen.

az hogy tartósítódik a helyzet nem feltétlenül probléma, inkább kevésbé jó legyen mint rosszabb.

valami számottevő, értelmes, ütőképes, életképes alternatíva is kellene, esetleg olyan amelyik még nem járatta le magát a sárga földig. ez jelenleg gyakorlatilag nincs.

önmagában az hogy ne a zsideSSz vagy zorbánsátán legyen nagyon-nagyon-nagyon kevés érv egy kormányváltás mellett. a bulvárpolitizálóknak biztos nagyon jó, azok 5 percig örülnek majd aztán ugyanilyen erővel mennek neki a következő bármilyen kormánynak.

tobeor 2013.08.25. 10:17:20

@Sexual Harassment Panda: Az Orbán-maffia, valóban nem antiszemita, ez tény. De aki szerint nem építi le a jogállamot, az nem lát szemétől, és bármivel meg lehet vezetni :) Ha gondolod, van egy eladó hidam, neked most akciósan, féláron... :)

@ob.szerver: Hát ezt mondom én is, sehol nem lesznek azok, akik a szakadáskor agyonimádták Schiffert, az csak átlátszó fideszes propaganda volt. Oké, lesz talán 20 ilyen szavazatuk, vagy mondok nagyot: ezer. Ez sok lenne egy falusi polgármester-választáson, de országos méretekben ez nulla, semmi. Ettől még Schiffer ki fog esni.

szgy 2013.08.25. 10:23:32

@tobeor: "A népesség többségének egyszerűen elege van ebből a rablóbandából, általános a közutálat,"

ja, hát ez egy akkora általános (demagóg) szólam, minden korábbi kormányra elmondták már ugyanezt. jön a következő és ugyanezt fogják mondani azokra is, az elégedetlenkedőknek soha nem jó semmi. meg vannak a tipikus személyiségükből adódóan elégedetlenkedők akik bármiben csak a rosszat fogják látni, azokat könnyű megvenni ilyen sablonszövegekkel.

tobeor 2013.08.25. 10:26:29

@szgy: Hát akiknek már ez a szép, nemzetiszín maffia sem tetszik, azok aztán már tényleg hivatásos fanyalgók aki mindenben csak a rosszat látják :)

szgy 2013.08.25. 10:26:49

@tobeor: "Szerintem önmagára igényes ember már csak a stílusa alapján sem szavaz Orbánra, Kövérre, Lázárra vagy Djacsra, de még egy kocsmába sem tartózkodna ilyen tahókkal."

önmagára igényes ember egy kocsmában, ez jó...

tobeor 2013.08.25. 10:33:46

@szgy: ügyesen kiforgattad, gratula :)

szgy 2013.08.25. 10:36:11

@I-Work: "Számolj azokkal, akik elhagyták az országot és nem fognak szavazni, közel 600 ezer ember.

na, már 600 ezer? de gyorsan szaporodnak...

"Döntő hányaduk nyilván nem támogatja a jelenlegi kormányt."

ugyan miért nyilván nem? honnan tudod hogy miért mentek el innen? aki a komcsik miatt menekült el innen nem azért mert a zindex-hvg azt mondta hogy diktatúra van, azok inkább ezt fogják támogatni.

nem kell az a baromságot csont nélkül megenni hogy 2010-ben hirtelen 800 ezren csak és kizárólag a fidesz miatt lépett le innen. persze nem kizárt hogy 900 ezer mszp-s ennyire reménytelennek látta a helyzetet :-)

szgy 2013.08.25. 10:43:04

@tobeor: "Hát akiknek már ez a szép, nemzetiszín maffia sem tetszik, azok aztán már tényleg hivatásos fanyalgók aki mindenben csak a rosszat látják :)"

ennél a résznél gondolom éppen nem a színén van a lényeg hanem azon hogy az emberek egy jelentős részének vérében van az elégedetlenség, ezek azok akiket bármivel meg lehet venni, pártoktól függetlenül, elmúltnyócévezéssel, libázással vagy simicskázással, közgépezéssel.
az ilyeneknek ha elvesznek az a baj, ha adnak az hogy miért nem még többet. ezeknek bűnöző, tolvaj mindenki akinek a minimálbérnél több a fizetése mert annyi pénzt csak lopni lehet, stb.

szgy 2013.08.25. 10:44:33

@tobeor: "ügyesen kiforgattad, gratula :) "

:-) bocs, tudom hogy nem ez volt a lényeg. :-)

tobeor 2013.08.25. 10:46:56

@szgy: Kár volt ismételned magad, már elsőre is levettem, hogy szerinted akinek nem tetszik a maffia, az magában keresse a hibát, ne a maffiában, hisz azzal semmi gond.

peti6 2013.08.25. 10:53:13

@dr kíváncsivagyok: Hát lehet, hogy sokan lesztek, de NEM ELEGEN.....

szgy 2013.08.25. 10:56:30

@Sexual Harassment Panda: "A hatalmas szabadságharc, szerintem semmivel sem hozott több eredményt, mintha ugyanezt csinálták volna, csak csöndben."

utálom az állandó háborús, táamdós retorikát de részben van ennek valami eredménye. pl. ráébresztették az embereket hogy nem csak a külföldi lehet szép, jó, értékes hanem magyar is és talán jobb a magyart (hazait) támogatni mint a külföldit. pl. belföldi turizmus vagy mezőgazdaság vs minden évben külföldön nyaralunk-sznobizmus.

a nyaralós részével nem feltétlenül értek egyet, magyaro. adottságaiból adódóan rengeteg más hellyel nem tudja felvenni a versenyt. de láttam már embert aki elment szicíliába azért hogy 2 hétig egy tengeraprti szálloda medencéjében úszkáljon. ezeknek egy nyírségi wellness szálloda is tökéletes.

szgy 2013.08.25. 11:04:25

@tobeor: "Kár volt ismételned magad, már elsőre is levettem, hogy szerinted akinek nem tetszik a maffia, az magában keresse a hibát, ne a maffiában, hisz azzal semmi gond. "

utána rájöttem hogy ismételtem magam, de a lényeg nem ez volt.

nálunk kb. az történik hogy az egyik maffia igyekszik elhitetni az emberekkel hogy a másik maffia miatt rossz nekik. itt arról szavazunk hogy melyik maffia legyen hatalmon, nem a megszüntetésükről döntünk. az emberek (helyesen) felháborodnak a maffiától, aztán ilyen jogállamos-simicskázós szövegek mögé bújó másik maffiától várják a változást.

ha az lenne a tét, kérdés hogy akarunk-e maffiát a megfelelő szavazói válasz a választásokon 0 részvétel lenne.

hy3 · http://n-p.blog.hu/ 2013.08.25. 11:07:29

@ob.szerver: Escobar bejátszotta magát az ottani törvényhozásba.
A Fidesz-fiúk is az ittenibe, csak fineszesebbek voltak.

tobeor 2013.08.25. 11:11:33

@szgy: Az emberek nem olyan egyszerűek, mint ahogy te azt ilyen lesajnálóan képzeled róluk.
És egy korrupt párt még nem maffia, szemben egy maffiával, amelyik pártnak akarja magát mutatni, és még az ügyészséget is bekebelezi.

HgGina 2013.08.25. 11:23:54

Nem írom le, mit kéne csinálni a teljes magyar politikusválasztékkal. És azt se, mire lehet hasznosan felhasználni párszáz méter hajókötelet. És azt sem, mire is lehet pár köbméter betont.
Ha leírnám, még beperelne valamelyik agyhalott, hogy uszítok valami állítólagos csoport ellen. Pedig nem. A közkívánat nem uszítás.

szgy 2013.08.25. 11:40:34

@tobeor: "Az emberek nem olyan egyszerűek, mint ahogy te azt ilyen lesajnálóan képzeled róluk."

tényleg bonyolultabb a helyzet. a felháborodás és a még többet ígérgetések aránya változtathat a képen :-)

az tagadhatatlan hogy sokan vannak akik kb. olyan szinten politizálnak hogy takaoggyazanyádbaóbásátán, a napokban is láttam jónéhány ilyet valamelyik zindexes blogon.

persze nem várható el mindenkitől hogy naprakész szociológus, közgazdász, politológus, stb. képességekkel elemezze az éppen aktuális helyzetet. nem mellékesen az elkeseredettség, elfogultság-elvakultság, hiszékenység befolyásolhatja a józan ítélőképességet. aztán vannak olyanok is akik azért szavaznak az mszp-re mert orbán c.gány. látható hogy elég széles a hülyeségeknek az a köre amikkel meg lehet venni az embereket. a "mindig más a hibás" gondolkodás általánosságban véve is elég elterjedt, ismerek olyanokat akik kb. 15-20 éve mindig az éppen aktuális kormányt hibáztatják a saját nyomorukért. és akkor még nem is beszéltünk arról mikor hazugságokkal hülyítik a népet.

kb. 2 éve mennyi olyan szöveget láttam a blogokon amikben kétségbe voltak esve hogy el kell _menekülni_ innen mert 350, 480, 260, 121, 16543, 85, mittudomén. elképesztő hogy emberek ilyen szinten képesek megenni valamit amit egy akármilyen blogban etetnek velük és köze sincs a valósághoz.

tobeor 2013.08.25. 11:48:28

@szgy: Ha az emberek olyan egyszerűek lennének, ahogy te azt igen nagyképűen és egyben lesajnálóan leírod, akkor nem lenne a fideszesen és a szocialista párton kívül más párt, nem lennének bizonytalanok, nem lennének olyanok akik nem akarnak egy pártot sem a mostani kínálatból, nem lennének olyanok, akik kisebbik rossz alapján választanak. Márpedig csak a felsoroltak együtt legalább az ország felét adják.

Brix 2013.08.25. 11:53:32

A fidesz elérte célját, szinte biztosra vehető, hogy nem lesz semmilyen "olajfa" koalíció és egy közös fellépés Orbán Viktor antidemokratikus rendszere ellen.
A pártoknak fel kellett volna ismerni, hogy egy olyan választási rendszer van , amelyik kizárólag a legerősebb párnak, és egy kétosztatú politikai rendszer kialakulásának kedvez
Orbánék abban érdekeltek, hogy kétosztatú politikai rendszer legyen, és minden új pártkezdemény még csírájában elfojtsanak.
2014 mérföldkő lesz Magyarország történetében: szélsőséges esetben még olyan helyzet is előállhat , hogy 3 párti parlamentünk lesz: Fidesz, Mszp és Jobbik. Az Együtt PM-nek 10%-ot kell elérni listán hogy ne essenek ki a 2014-es parlamentből.
Ebben a torz választási rendszerben az is előfordulhat , hogy százezrek nem tudják érvényre juttatni politikai akaratukat és képviselet nélkül maradnak
Az ellenzék egyedüli esélye ha gyorsan megegyeznek, amire nagyon kicsi az esély és egy pártoktól független miniszterelnök-jelöltet indítanak Orbán ellen
Nem kicsi és olcsó kampány kell, hanem a végletekig felfokozott, amely elviszi a pártokhoz kevésbé kötődő , politikailag inaktív embereket a szavazásra, azokat , akiket Orbánék távol akartak tartani az előzetes regisztrációval.
Amikor valóban sokan mentek el, 2002-ben és 2006-ban, akkor a Fidesz még mindig elvesztette a választást. Van a szavazóknak egy rétege, akiket "panelprolinak" csúfoltak, ők tudják egyedül elzavarni Orbánt és a társadalmi elit érdekeit nyíltan képviselő pártot, a fideszt.

szgy 2013.08.25. 12:25:50

@tobeor: "Ha az emberek olyan egyszerűek lennének, ahogy te azt igen nagyképűen és egyben lesajnálóan leírod,"

hagyjuk már ezt a szöveget, legkevésbé sem nem ez a lényeg. a tömegpszichológiáról beszélek. a legegyszerűbb dolgokkal nagy tömegeket lehet megfogni. számtalan felmérésben, kutatásban kimutatták már. a szőke nőnek hamarabb segítenek, a síró gyerekkel kampányoló alapítvány több 1%-kot kap, az "akciós" árukat megveszik akkor is ha máshol éppen olcsóbb. vagy kutyával és gyerekkel minden filmet el lehet adni, mint ahogy vetkőző csajokkal. ugyanaz a lényege, a legalapvetőbb érzelmekre kell hatni, szeretet, félelem, gyűlölet, részvét, remény, stb.
de az is tipikus emberi vonás hogy állandóan ellenzékinek kell lenni, mindig kritizálni mindent - ami sokkal könnyebb mint jól csinálni.

a politikában ugyanezek az eszközök pl. a képviselők fizetése, a rokonok anyagi helyzete, a mondvacsinált rasszizmus, a különböző társadalmi rétegek egymás ellen fordítása, talán annyi a különbség hogy az alaptalan félelemkeltés jóval több.

"akkor nem lenne a fideszesen és a szocialista párton kívül más párt, "

végülis régóta beszélik már hogy gyakorlatilag, érdemben nincs más párt, leszámítva az időközben egyre erősödő jobbik-ot.

"nem lennének bizonytalanok, nem lennének olyanok akik nem akarnak egy pártot sem a mostani kínálatból, nem lennének olyanok, akik kisebbik rossz alapján választanak. Márpedig csak a felsoroltak együtt legalább az ország felét adják."

nem tudom ezeket hogy lehet mérni, konkrétan pl. a kisebbik rosszat. szerintem pl. a fidesz a kisebbik rossz, a reálisan választhatóak közül. pl. szerintem sokkal károsabb lenne egy hataloméhes sok kis csoport (ellenzéki összefogás) országszétcincálása.

szgy 2013.08.25. 12:35:03

@Brix: "Amikor valóban sokan mentek el, 2002-ben és 2006-ban, akkor a Fidesz még mindig elvesztette a választást. Van a szavazóknak egy rétege, akiket "panelprolinak" csúfoltak, ők tudják egyedül elzavarni Orbánt és "

ja, hát szerintem a legtöbb ember pont az ilyen kampányból nem kér, a végletekig gyűlöletkeltő, negatív, hazugságokkal teli kampányból, mert az említetteket már csak ilyen eszközökkel lehet megmozdítani. meg lehet nézni miről szólt akkoriban az ország: családok estek szét mert az egyik mszp-s volt a másik meg fideszes. borzalmas hogy ennyire meg tudják bolondítani az embereket. az akkori munkahelyemen is egyébként normális viszonyban levő kollegák ordítoztak, veszekedtek egymással szinte késhegyre menően, alig bírták abbahagyni mikor szóltak nekik hogy kirúgás lesz ebből. és ezek nem ritka, egyedi, elszigetelt esetek voltak.

"a társadalmi elit érdekeit nyíltan képviselő pártot, a fideszt."

de jó szólam lett ez is :-)

tobeor 2013.08.25. 12:37:36

@szgy: Nem sikerült megcáfolnod. Ellenkezőleg. És ha neked a Simicska-féle strómanpárt a kisebbik rossz, akkor már értem is miért írsz ilyeneket.

szgy 2013.08.25. 12:38:26

@Brix: "Nem kicsi és olcsó kampány kell, hanem a végletekig felfokozott, amely elviszi a pártokhoz kevésbé kötődő , politikailag inaktív embereket a szavazásra"

hogy aztán azok megalapozott döntést hozzanak arról kié legyen a hatalom.

tisztapista 2013.08.25. 12:38:54

@I-Work: "Én úgy látom, hogy altatják a fideszt, - azzal egyetértek, hogy ez veszélyes taktika."

Ezt nagyon rosszul látod. De most nem magyarázom meg, az elmúlt napok kommentjeiben többször leírtam, hogy itt nem a baloldal osztja a lapokat. Még az összebalhézásukat is a Fidesz találta ki, és irányítja.

szgy 2013.08.25. 12:39:47

@tobeor: "Nem sikerült megcáfolnod. Ellenkezőleg. És ha neked a Simicska-féle strómanpárt a kisebbik rossz, akkor már értem is miért írsz ilyeneket. "

úgy látszik éppen a lényeget nem fogod fel az egészből. mivel már leírtam, még egyszer nem fogom.

szgy 2013.08.25. 12:41:31

@tisztapista: "itt nem a baloldal osztja a lapokat. Még az összebalhézásukat is a Fidesz találta ki, és irányítja"

ja, én is hallottam. éppen mellettük ültem a kocsmában mikor hármasban megbeszélték hogy kellene már egy kis cirkusz a népnek :-)

szgy 2013.08.25. 12:46:36

@tobeor: "És ha neked a Simicska-féle strómanpárt a kisebbik rossz, akkor már értem is miért írsz ilyeneket."

akkor szavazz a libás-komcsi oligarchákra :-)))

tobeor 2013.08.25. 12:49:15

@szgy: Ellenkezőleg, én látom a lényeget: írtál egy nagy, leegyszerűsítő és lesajnáló hülyeséget, és azóta próbálod kimagyarázni. Magaddal már elhitetted, hogy igazad volt, elégedj meg ennyivel.

tobeor 2013.08.25. 12:50:25

@szgy: Na ez bizonyítja, hogy nem is másokról írtál, hanem magadról... a smile-t meg nem kell kitenni, nem viccelni akartál, csak elbújni a smile mögé.

szgy 2013.08.25. 12:56:22

@tobeor: "Na ez bizonyítja, hogy nem is másokról írtál, hanem magadról... a smile-t meg nem kell kitenni, nem viccelni akartál, csak elbújni a smile mögé."

ja, bocs, tényleg jobb ezt a témát hagyni. úgy látom nagyon rajta vagy a témán ha már az ilyen egyszerű viccet sem érted.

ami a többit illeti, nem kell hinned annak amit egy blogon ír egy ilyen öntelt jobber okostojás: tájékozódj pártoktól függetlenül olyan kulcsszavak alapján mint pl. tömegmanipuláció, politikai marketing.

pl. itt van egy érdekes:
www.costadelsolmagazin.com/content/chomsky-tizparancsolat

ne lepődj meg, olyan is van benne ami a mostaniakra is ráillik.

szgy 2013.08.25. 12:58:57

@tobeor: "nem viccelni akartál, csak elbújni a smile mögé."

a libás szólammal "ironizáltam" a simicskázós szólamra válaszolva, ami pont beleillik abba amiről korábban írtam. na de mindegy, hagyjuk.

tobeor 2013.08.25. 13:12:26

@szgy: Már rég kívülről tudom Chomsky tízparancsolatát, amiben egyébként semmi új sincs, már előtte is megfogalmazták mások. Öröm nézni milyen jól működik a te manipulálásodra is.

tobeor 2013.08.25. 13:14:22

@szgy: Pontosan tudom hogy miért libáztál. Nem volt nehéz kitalálni. Finom szólva. Ez mutatja, hogy eddig nem másokról írtál, hanem magadról, és hogy a te fejedben ez a manipuláció is működik.

Tényleg hagyjuk, nem vezet ez sehová, csak hajtod magadét, én meg téged meggyőzni nem is tudlak, és nem is akarlak.

Hepci · http://gasztrojazz.blogspot.com 2013.08.25. 13:19:42

Valószínűleg azért romlott meg köztük a hangulat, mert Mesterházy libanyaklevesre invitálta Bajnait...

szgy 2013.08.25. 13:25:27

@tobeor: "Pontosan tudom hogy miért libáztál. Nem volt nehéz kitalálni. Finom szólva. Ez mutatja, hogy eddig nem másokról írtál, hanem magadról"

tényleg óriási tévedésben vagy.

szgy 2013.08.25. 13:27:49

@tobeor: "Már rég kívülről tudom Chomsky tízparancsolatát, amiben egyébként semmi új sincs, már előtte is megfogalmazták mások."

azok is biztos legalább annyira lesajnáltak mindenkit mint én.

tobeor 2013.08.25. 13:32:10

@szgy: Mások nem tudom mit gondoltak, de arra nem emlékszem, hogy Chomsky úgy általában lesajnálta volna az embereket. Egy dolog ismerni a politika manipulációs technikát, és más dolog mindenkit hülyének nézni.

Annyátok 2013.08.25. 16:16:43

@s: Ez egy gyönyörű, érvdús, csattanós válasz volt. Köszönöm.

mayorlacko 2013.09.01. 09:44:08

@HgGina: Valaki, valamikor, igen találóan azt találta mondani, hogy ennek a népnek még hosszú ideig diktatúrára lenne szüksége, hogy megtanulja a rend alapvető fogalmait. Sajnos sosem volt, nincs és nem lesz hazai pandant Vezér, aki anno ugyan elbukott, de maffiozók valahogy nem voltak oly sokan a kis birodalmában. Egyebek sem.

2014.01.19. 06:06:02

Végül megint a Házmester viszi el a buktát.

(A baloldal új Messiása pedig újra elbukottt)
süti beállítások módosítása