Újra el lehet menni – Ilyen ország pedig nincs CCCLXXVIII.
2013. július 01. írta: TuRuL_2k2

Újra el lehet menni – Ilyen ország pedig nincs CCCLXXVIII.

Semjen_Gyurcsany_Parlament.png

2013. július. Semjén Zsolt miniszterelnök-helyettes a Heves Megyei Hírlapnak adott interjújában a rezsicsökkentés kapcsán arról beszélt, hogy „aki a szolidaritás elve szerint elvárható feltételekkel nem ért egyet, az akár el is mehet innen”.

2006. június. Gyurcsány Ferenc miniszterelnök az Országos Érdekegyeztető Tanács ülésén a következőket mondta a munkaadók képviselőinek: „Lehet Szlovákiával példálózni. És el lehet dönteni, hogy szlovák viszonyokat szeretnénk-e. Szlovák nyugdíjakkal. Persze, nem kell fizetni az osztalék után adót, nem kell! Nem kell fizetni annyi tb-t! Nem kell! De lényegében magyar árszínvonal mellett fele annyi a nyugdíj, mint nálunk. Ez a programja a munkáltatóknak? Én is tudok keményen kérdezni! Ez? Hogyan fogjuk kifizetni a nyugdíjakat? Hogyan? El lehet menni Magyarországról! Itt lehet bennünket hagyni, kérem szépen! Tessék! Lehet menni!″

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr755385909

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Újra el lehet menni 2013.07.01. 13:24:30

Semjén Zsolt a rezsicsökkentés kapcsán arról beszélt, hogy „aki a szolidaritás elve szerint elvárható feltételekkel nem ért egyet, az akár el is mehet innen”.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Samott 2013.07.01. 13:10:46

Milyen vicces, hogy Gyurcsany is pont a cegekrol beszelt, a koztudatba megis ugy kerult be hogy takarodjon mindenki akinek nem tetszik amit csinal.

Rufus78 (talán vak vagyok, de nem hülye) 2013.07.01. 13:12:05

És akkor még a listára lehet tenni az érpataki "vagy el lehet menni a buzifelvonulásra"-szösszenetet.

Érik a tízmillió utazásszervező országa.

S=klogW 2013.07.01. 13:15:56

nem értem a problémát: már így is épp eleget fozettünk a vendégeskedésükért:

vagy talán mi magunk nem tudunk fenntartani egy közmű- és kapcsolódó szolgáltató infrastruktúrát?

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2013.07.01. 13:17:10

Miert, mit tett ertunk a kulfoldi toke?
Kikapcsoljuk a képből a külföldi tőkét és mindent mi csinálunk. Mi fogjuk felvenni a hitelt, mi fogjuk importálni a technológiát, mi fogunk vállalatbirodalmat építeni és mi fogjuk besöpörni a lóvét. Akárcsak a '70-es években.
tirpakbokretas-migrations.blogspot.nl/2013/02/mit-tett-ertunk-kulfoldi-toke.html

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2013.07.01. 13:42:05

semjén a funkci, ilyen ország nincs.

szerintem érdemes az egészet idézni, úgy jobban érthető micsoda kis szociális néplélek ez a semjénke:

" A lap hétfői számában megjelent interjúban a miniszterelnök-helyettes egyebek mellett arról beszélt, hogy az érintett multinacionális cégek sajnálják az extraprofitjukat, de „el kell fogadniuk, hogy a magyar kormány számára viszont a magyar emberek érdeke az első”. Közlése szerint „nem tűrhető, hogy a nagy cégek többet kaszálnak itt, mint Nyugat-Európában vagy a szomszédos országokban”.

Semjén Zsolt úgy fogalmazott: „aki a szolidaritás elve szerint elvárható feltételekkel nem ért egyet, az akár el is mehet innen”. "

ezt úgy hívják, hogy populizmus. demagógia. kampányfogás.
semjén kartárs csak a multikról beszél, gyurcsány a kkv-ről is talán, nem tudom biztosan az OÉT összetételét, ez azért érdemi különbség lehet.
tény, hogy nagyok a profitok, itt a legolcsóbb a föld is, de tény hogy az adók túlnagyszázalékát el is lopják a mindenkori kormányzatok. semjén nem akar semmin se változtatni (még a végén oda jutnának ki, hogy kiviszik a megtermelt hasznot az országból, úgy dolgozunk, hogy saját létünk anyagi fenntartását termeljük csak ki, a közösségét nem, még a végén odajutunk, hogy a deficit okaira is ráláthatnánk, ezt semjén nem akarhatja, ő egy rendszerfenntartó), csak pusztába kiálltja az üres hangját, hadd bólogassanak a birkák a mezőn.

toportyánzsóti 2013.07.01. 13:45:45

Ez az undorító narancsmaffia lassan szentté avatja az alja produkciójával a maszopos csavargókat!Magyar embereket fosztogatnak állami segédlettel,beszántják a szárba szökkent vetést is ha ellenfelüké!Magyar emberrel még ellensége sem mert ilyet tenni mint ez az aljanép!

Hepci · http://gasztrojazz.blogspot.com 2013.07.01. 13:52:09

Zsót, a nagy vadász felemelte fegyverét a globaloszivattyú honi működtetői ellen. A karvalyorrú sereg kivert kutyaként oldalog el gyöngyvirággal ékes országunkból, hol a nemzettestet alkotó igaz keresztyének s hazaffyjak...
Boldogan vadásznak majd szalonkára s parlagi sasra.

S=klogW 2013.07.01. 14:02:16

@tesz-vesz: "ezt úgy hívják, hogy populizmus. demagógia. kampányfogás"

a demagógia a "jól élünk majd külföldi tőkéből meg IMF-hitelból" volt

S=klogW 2013.07.01. 14:03:43

@Hepci: jobb ha az olasz (orv)vadász lövi ki a magyar erdő-mező vadjait?

andris89 2013.07.01. 14:23:04

aki viszont lopta a szakdolgozatát,az maradjon,a NER-ben jó esélye van,hogy vezető pozícióhoz jusson.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2013.07.01. 14:34:28

@S=klogW: ez is az, mivel nem akar változtatni, csak keménynek akar tűnni a nép szemében, hogy nekiment a multiknak a bátor. szóban.
a kkv pedig a magyarokról is szól, a villanyszerelőről, a könyvelőről. ezért nem ülne a párhuzam.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2013.07.01. 14:38:19

@S=klogW: Maga azzal érvel, hogy magyar seggbe magyar lófaszt?

Miért jobb, ha olasz vadász helyett magyar vadász lődözi le a madarakat? Legalább az országban marad, no nem a haszon, de a preparátum? Halleluja.

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2013.07.01. 14:45:49

@S=klogW: Igen, inkább lője le az olasz orvvadász a magyar erdő-mező vadjait. Az olasz orvvadászt ugyanis utána még el lehet kapni és igazságosan meg lehet bírságolni. Szemben a rablórezsim embereivel, akiket nem.

S=klogW 2013.07.01. 14:46:45

@tesz-vesz: hogy jönnek ide a kkv-k? a kkv-k semmit nem kaptak az imf-hitelekből

@Counter: pontosan: egyelőre túl sok "öltönyös g.ci" van ahhoz, hogy akár csak egyetlen lukat is üresen hagyjanak - akkor legalább a sajátjainkkal tömjük be a magunkét

S=klogW 2013.07.01. 14:48:11

@Holger Hartland: pont erre gondoltam miközben az előbbi @S=klogW: kommentemet írtam, de szerintem nincs igaza, az olaszt se tudjuk elkapni

tevevanegypupu 2013.07.01. 14:51:54

Dehogy mennek. Ilyen jo kis orszagot nem sokat talalnak.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2013.07.01. 14:55:45

@S=klogW: Hogyan mozdítja elő a közérdeket az, hogy külföldi helyett honos személy mozdítja hátra?

Vigyázat, trükkös kérdés.

Gyuri bá 2013.07.01. 15:02:11

Kinek is mondta Gyurcsány annak idején? A munkaadók képviselőinek, akik nem akarnak osztalékadót fizetni, és azt szerették volna,hogy a nyugdíjak csökkenjenek. Ezt nem a KKV-ra értette, hanem pl. a GYOSZ és társaira.És milyen érdekes, hogy a köztudatba mi épült be. Na, akkor ki is hazudik?
Ma viszont ezt általánosítva jelentik ki a szolidaritás mögé bújva.

S=klogW 2013.07.01. 15:12:12

@Counter:
lehet választani, hogy
a károkozásból származó egyéni nyereség a közösségen kívül vagy a közösség egy tagjánál realizálódjon.
persze irigy is a magyar, meg hülye is, nemcsak kapzsi és gőgös,
és akár kétszer annyit is ad az idegennek, csak a szomszédnak ne jusson.
nem hiszem, hogy van még egy olyan nép/nemzet a világon, amelyiknek van olyan szólása, hogy "dögöljön meg a szomszéd tehene".

Robinzon Kurzor 2013.07.01. 15:14:23

Érdeklődnék maximális tisztelettel, hogy a T. Mandiner mit méltóztatik gondolni a magántulajdon és a vállalkozási szabadság ismételt megvédéséről, most éppen a takarékszövetkezetek és néhány magánbank esetében.

S=klogW 2013.07.01. 15:14:49

@Gyuri bá: a gyurcsányi-kormánynak, amelyik az adóforintoktól kezdve a közbeszerzéseken és felvett külföldi hiteleken át az uniós támogatásokig mindenből csak a zsebét tömte

nem csodálom, hogy nem akart a gyosz adózni

S=klogW 2013.07.01. 15:16:39

@Robinzon Kurzor:

Demján úr miért aggódik a takarékokért és miért nem aggódik a saját bankjáért, ami szintén részben állami tulajdonba kerül pár milliárd tőkeapporton keresztül?

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2013.07.01. 15:18:02

@S=klogW: Valamiért mégse érzem úgy, hogy a Magyarország számára káros cselekvés támogatható pusztán azért, mert történetesen magyar, aki hasznot húz belőle.

Az illető Magyarország iránti elkötelezettségét már az a tény is erősen megkérdőjelezi, hogy árt annak az államnak/közösségnek, amelynek ugye tagja és amelynek érdekében jár el, elvileg.

2013.07.01. 15:21:22

Tisztelt Közteher ! Mert az vagy tömjén vagy hogy is hivnak Zsolti. Nagyon nagy közteher vagy és nagyon sokba is kerülsz nekünk adózóknak.
Tehát ha valami nem tettszik, akkor húzzál vissza oda, ahonnan jöttél, te félázsiai származék.

Amúgy szégyelhetnéd magad keresztény létedre, mert vizet prédikálsz és bort iszol,mert hazudsz , és meglopod embertársaidat , a kormánnyal egyetemben.

bömböcz 2013.07.01. 15:25:08

@S=klogW:
Mert a likudista társasjátékot így játszák...

tarackos 2013.07.01. 15:42:09

Semjén, a keresztény, aki mély keresztényi meggyőződésből nyilván támogatja az elesetteket úgy gondolja szolidaritás az, hogy a rózsadombi csilliárdos uúgy kapja a rezsicsökkentést, mint a kevésbé vagy nem tehetős.

Ez tökéletes összhangban van az egykulcsossal meg a végtörlesztéssel hiszen ezek keresztény mivolta is egyértelmű mert a valóban rászorulókat témogatta.

Ergo, megfelelő ember vezeti a "keresztény" pártot...

S=klogW 2013.07.01. 15:45:46

@Counter: "Valamiért mégse érzem úgy, hogy a Magyarország számára káros cselekvés támogatható"

ilyet ki mondott?

csak _a külföldivel szemben_ .

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2013.07.01. 15:53:37

@S=klogW: Maga mondta, hogy támogatható, mert magyar az, aki a magyar közösség rovására előnyhöz jut.

"a károkozásból származó egyéni nyereség a közösségen kívül vagy a közösség egy tagjánál realizálódjon."

Szép hamis dilemma. Mintha csak aközött választhatnék, hogy ki raboljon ki; de azt már el se tudhatnám képzelni, hogy ne raboljon ki senki.

nana81 2013.07.01. 15:53:54

A két kiszólás nem tartozik egy lapra, mivel a multik szivatásával kapcsolatban nagyon nem mindegy, hogy a szolgáltató vagy a termelő cégekről van-e szó. Utóbbiakat terhelni, elüldözni az országból öngyilkosság, mert nekik tényleg nem sokba van felpakolni és elkültözni Kínába, és akkor megnézhetjük, hogy ki biztosítja majd az itteni GDP és a munkahelyek nagyrészét. A szolgáltatók viszont akárhogy ágálnak, soha nem fognak itthagyni tízmillió fogyasztót, amint azt láttuk a bankok, a mobilszolgáltatók, az áruházláncok, vagy most a közműcégek esetében is. Ezt nagyon jól tudja a Fidesz és ebből a szempontból teljesen racionális, amit csinál (a szolgáltató multikat adóztatja, meg rezsicsökkenti, a termelő cégeknek meg alátolja a széket is).

Gyuri bá 2013.07.01. 15:54:26

@S=klogW: Hát ez a válasz viccesre sikeredett.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2013.07.01. 16:00:36

@nana81: Bizonyos terhelés fölött a szolgáltató szektort el se kell vinni Kínába, hogy javuljon a tulajdonos pénzügyi helyzete: elég felszámolni a boltot, hogy ne termelje a veszteséget. Ahogy azt jó pár szolgáltató már meg is tette.

hirszerzo.hu/velemeny/2010/9/2/164574_geronto_2010

Észrevettük-e, hogy szinte teljesen visszajött a '70-es, '80-as évek világa jogfilozófiától gazdaságpolitikáig, pártrendszertől közigazgatásig?

S=klogW 2013.07.01. 16:10:20

@Counter:

ha hazudozol, felesleges társalogni

bömböcz 2013.07.01. 16:13:31

Semjén Zsolt miniszterelnök-helyettes , a leghitelessebb képviselője a mai kormánynak! A főnöke egy volt kisztitkár és futbalista.

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2013.07.01. 16:15:22

@Robinzon Kurzor: Majd megtudod a készülő posztjaikból:

"Döcögős-mélabús, karcos utazás: a Gawdy Guitars legújabb lemeze (Under a Tangerine Sky)"

"A Tátra csúcsaitól a Balti-tengerig: utazás lengyel barátainknál" (képes útibeszámoló)

"125 éve született Sir Whodde Faqqiz, indiai születésű brit konzervatív költő"

"Dr. Mezei Talpas, fideszes képviselő esete a zebrán át nem engedett nénivel - Ilyen ország pedig nincs CCCLXXIX."

"Digitalizálták az 1869-es cseléd- és disznópásztor-összeírás iratait - várjuk olvasóink történeteit őseikről!"

S=klogW 2013.07.01. 16:31:33

@Holger Hartland: minek erőlködni, nem? megteszik ezt az ellenzéki pártok sajtó(vég)termékei.

Robinzon Kurzor 2013.07.01. 16:33:01

@S=klogW: "Demján úr miért aggódik a takarékokért"

Nem Demján úr itt a lényeg, hanem hogy magáncégek tulajdonosait ki lehet-e rakni a saját cégükből csak azért, mert nem teljesítik egy állami szerv utasítását.

Hepci · http://gasztrojazz.blogspot.com 2013.07.01. 16:37:08

@S=klogW:
Igazából egy Tömjénzsót vs. olasz orvvadászok deathmeccsnek örülnék.
Nézők: a szalonkák.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2013.07.01. 16:54:48

@TuRuL_2k2:

Mert az Országos Érdekegyeztető Tanácsban azt mondani a munkaadók képviselőinek, hogy "el lehet menni Magyarországról, itt lehet bennünket hagyni, tessék, lehet menni(!)", az ugyanaz a szitu(áció), mint egy újságírói kérdésre úgy válaszolni, hogy a multinacionális cégek közül "aki a szolidaritás elve szerint elvárható feltételekkel nem ért egyet, az akár el is mehet innen"?

Hogy is mondta Hamvas Béla?

"Sajtó: skandalizátor."

Virág et. 2013.07.01. 17:05:18

@bbjnick: Igen, kb. ugyanaz. Ott a magas tb miatt problémáztak, itt a szektorális különadók miatt. Egyébként ott is a bankok, elsősorban Csányi-féle OTP vetette fel, hogy menne szépen Szlovákiába székhelyügyileg. Most is a bankoknak ment az üzenet.

Semmi nem változott, csak a te magyarázkodásod. MSZP csinálja = hazaárulás, Fidesz = nemzeti csoda. Nincs itt semmi látnivaló.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2013.07.01. 17:07:32

@S=klogW: A jelzett hozzászólásod két lehetőséget kínál.
"lehet választani, hogy
a károkozásból származó egyéni nyereség a közösségen kívül vagy a közösség egy tagjánál realizálódjon."

Egyértelműen állást is foglalsz, miszerint
"persze irigy is a magyar, meg hülye is, nemcsak kapzsi és gőgös,
és akár kétszer annyit is ad az idegennek, csak a szomszédnak ne jusson."

Mi a hazugság abban, hogy ez alapján a hsz. alapján támogatod, hogy a magyar közösség érdekének sérelme árán gazdagodjanak egyes magyarok? Betűhíven idéztelek, kontextusban. De ha pontosítani szeretnél, elfér, van rá 5000 karaktered.

bömböcz 2013.07.01. 17:15:00

Természetesen mindez azért van, mert egyénileg túlhabzsoljuk az élvezeteket és ezt a Valakiknek kordában kell tartaniuk!
www.youtube.com/watch?v=wZFnbf-GUe0

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2013.07.01. 17:33:53

@Virág et.:

"Igen, kb. ugyanaz." --- írod.

Egy erkölcsi fogyatékos idióta számára, talán (még annak számára is csak talán), ugyanaz.

Egy hivatalos érdekegyeztető tanácson az ország miniszterelnökének kirohanása egy hivatalos országos választott testület képviselői ellen ugyanaz, mint egy miniszter, egy interjúban megfogalmazott, véleménye? És akkor azt még nem is vizsgáltuk, hogy kiket szólt, alázott le Gy. és kikről beszélt S.!

Virág et. 2013.07.01. 17:55:52

@bbjnick: Miniszterelnök-helyettes, nem szimpla miniszter. Csúsztatunk, mi? Ha már érvek nincsenek, megy a maszat.

Egyébként teljesen mindegy, hogy újságírói kérdésre vagy egy sajtónyilvános érdekegyeztetésen mondja azt a politikus, amit. Az érintettek a munkaadók voltak, az ok pedig a közterhek és a menekülés az országból.

Egyéb kérdés?

hoplita 2013.07.01. 18:22:33

@Hepci:
És a győztesre én vadászhatok..stipistop.

Bell & Sebastian 2013.07.01. 18:58:47

Ma debütált az útdíj rendszer, amely még nyomokban sem tartalmazza az eddigi, német tapasztalatokat.

Állítólag gyorsan össze is omlott.

Tényleg el kellett volna menni és megnézni, nem pedig aranyáron kínai gagyit venni. Hogy mindez pont Csányiról jutott az eszembe, az sem a véletlen műve.

(De mintha a takarékszövetkezetek installálása miatt mozgott volna a bajsza, vagy einstandolást mondott volna? Hát nem mindegy?)

bömböcz 2013.07.01. 19:11:38

@Bell & Sebastian:
Természetesen az "ELLENSÉG" hangja okozta...
Következmény: jehova ostorozása.

bömböcz 2013.07.01. 19:13:08

@Bell & Sebastian:
Kibaszott cia! felelős: szia...

Bell & Sebastian 2013.07.01. 20:02:21

@bömböcz: Hackerek voltak, kétszer is. Csak az útvonalválasztó nem működik, elveszi a lóvét, ad engedélyt és rányomtatja, hogy behajtási tilalom.
Manuálisan nem lehet útvonalat választani, mert azt ő jobban tudja. Vagyis nem tudja.

Erre a sok, okos kámionos szétérintett pár képernyőt.
Holott mást kellett volna, erre megy a szarkenegetés, hogy hackerek. Ja, biztos a Jobbik és Bajnai, szavazz a szakértelemre.

Robinzon Kurzor 2013.07.01. 20:02:25

@bbjnick: "Egy hivatalos érdekegyeztető tanácson az ország miniszterelnökének kirohanása"

Hivatalos érdekegyeztető tanácson már nem tud kirohanni sem minelnök, sem(jén) előszobatitkára: a Nemzeti Együttműködés Rendszerében olyan ugyanis nincs.

Ezért kénytelen a sajtónak kirohanni.

Robinzon Kurzor 2013.07.01. 20:06:21

@Bell & Sebastian:

Amikor egy rosszul megcsinált rendszerre ráengedik a normál terhelést, az lényegében pont egy túlterheléses támadás.

Ezzel együtt a fejlesztő cég nagyjából az egyetlen alternatíva volt, akik a lehetetlen határidőre valami nagyjából működő rendszert össze tudhatnak egyáltalán hozni.

Bell & Sebastian 2013.07.01. 20:11:59

@Robinzon Kurzor: Nem sikerült újra feltalálni a meleg vizet, elég gyakori jelenség. Pedig a programozóknak nagy pofája szok lenni. Hol van ez a COD IV. -től, például? Az meg csak eldöcög - valahogy.

Az senkit nem zavart az innovációban, hogy már létezik működő rendszer is. Biztos drága. Ez meg nem - működik.

bömböcz 2013.07.01. 20:20:21

@Bell & Sebastian:
Egyértelmű.
Senki sem lehet önmaga foglya!

S=klogW 2013.07.01. 20:29:48

@bömböcz: ezt épp maga mondja a BuSsofőrnek? :)

bömböcz 2013.07.01. 20:48:07

@S=klogW:
Állítólag maga csak egy gyorstalpalós plasztikai...
Majd a karambol után értekezünk.

Robinzon Kurzor 2013.07.01. 21:01:10

@Bell & Sebastian:

Amiről én beszélek, az a közbeszerzési eljárás zátonyra futása utáni állapot, amikor a Kedves Vezető kijelentette, hogy akkor is megcsináljuk.

És egy profi megcsinálja, amit tud, amit az adott helyzetben lehetséges és meg is kéri az árát.

Az amatőr meg osztja az észt arról, hogy kinek szok nagy pofája lenni.

S=klogW 2013.07.01. 21:17:09

@bömböcz: beteszem majd a zingerbe
még monogrammot is hímzek vele magába ;)
nézze csak milye szép B betűje lesz

img2.etsystatic.com/000/0/5837510/il_fullxfull.146678894.jpg

bömböcz 2013.07.01. 21:24:55

@S=klogW:
Szép...
De igaz is?
Mert ilyetet bármikor rávarratnák a farpofáimra, ha az egyik oldalon a klárika, a másikon a kordagyuri lenne vala.

maskep 2013.07.02. 06:00:11

@Samott: Aki másnak etye-petye, maga bele potty!

maskep 2013.07.02. 06:02:02

Gyurcsány legalább ész-érvekkel jutott el az elfogadhatatlan kijelentéséig, Semjén meg...

gróf Szopatzky-Weretzky 2013.07.02. 07:48:53

@maskep: a szolidaritás is épp eléggé észérv pláne válságos időkben

de válaágon kívül is, mikor extraprofitot tesznek zsebre uniós eredetű cégek egy periféria-államban

Virág et. 2013.07.02. 08:43:38

@Robinzon Kurzor: Hát igen, abba már bele se mentem, hogy kik szüntették meg az OÉT-et.

Hihetetlen, hogy a narancskór milyen hatással van az emberek memóriájára.
süti beállítások módosítása