Magyarország
2013. június 09. írta: rajcsányi.gellért (ergé)

Magyarország

22.jpg

Magyarország. A bajszok. A pocak. A vigadás. A popkultúra. A közélet. A bal. A jobb. A kultúra. A főváros. A vidék. Az árok. Az árkon túl. A kádárizmus. A rendszerváltás. A privatizáció. A magyardemokrácia.

A túlélés. A kormányok. A fél decik. A kormányok. A túlélés.

A magyardemokrácia. A privatizáció. A rendszerváltás. A kádárizmus. Az árkon túl. Az árok. A vidék. A főváros. A jobb. A bal. A közélet. A popkultúra. A kultúra. A vigadás.A pocak. A bajszok. Magyarország.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr535349840

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2013.06.09. 10:06:27

Kimaradt a lényeg: befogott orral is a finesszreeeee!

Prof. Dr. Simon Templar 2013.06.09. 10:33:11

A FIDESZ-re 3 teljesülhetetlen feltétel esetén szavaznék:

1. A pocakos focista helyett Rogán Tonyót jelölnék miniszterelnöknek (a miértre ott a válasz a romkocsma probléma megoldásában - lásd egyeztetés, együttműködés címszavakat)

2. A FIDESZ-ből kirúgnák a picsába az összes volt kisgazdát (Balogh "Vak Komondor József, Túri-Kovács és egyéb f@szfejek)

3. Kirúgnak mindenkit a pártból, aki az MSZMP-ben és/vagy a KISZ-ben BÁRMILYEN tisztséget viselt (mondjuk akkor FIDESZ se lenne)

Kandeláber 2013.06.09. 11:34:36

Bergendy lenne a centrum?

maskep 2013.06.09. 11:54:24

A Döbrögik. A Ludas Matyik. A ludak. A disznók. A makk. A tölgyfalomb. A Döbrögik...

Az egyetemi hallhatók. A felvételizők. A nem-egyetemi hallgatók. Az egyetemi nem-hallgatók. A kivándorlók. A professzorok. A dékán-jelöltek. A hivatal jeöltjei. A hallgató tanárok.

Szumma szummárum: Csak a Fidesz!...

lehúzós tolvajzsidó pofádba fingik 2013.06.09. 11:56:51

nem szeretnék pocakosbajszos lenni öreg koromra

S=klogW 2013.06.09. 12:11:23

A jövő. A jelen. A múlt.
Az emlékezés. Az emlékeztetés. A megemlékeztetés.
A szembenézés. A szembenézetés.
Az emlékművek. A műemlékek. A mű emlékek.
Az értelmezés. Az átértelmezés.
Az elhallgatás. Az elhallgattatás.
A méricskélés. A kettős méricskélés.

Pelso.. 2013.06.09. 12:32:27

A morális mérce.
A tükrök.

Prof. Dr. Simon Templar 2013.06.09. 12:43:56

Mivel az általam fent vázolt feltételek úgysem fognak teljesülni, úgyhogy jövőre LáMPa:)

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2013.06.09. 13:12:06

@rajcsányi.gellért (ergé):

Hát, így is lehet látni.

Vagy másként.

Mondjuk így:

"Ősi,
szép fények csillognak
áldott szemeimben,
mert új holnapok jegyese vagyok én
és halottak járnak vissza bennem
máglyát gyújtani,
sírni, ölelni,
virrasztani
és le-leemelni meztelen mellemről
a Duna-táji földek
írott, ó-testű, rettentő kőtábláját."

Vagy így:

"(...)

Idegen-vérű és beszédű
kenyeres jópajtásaim,
kikkel együtt bolyongtam az emberiség ligetét,
kiket szerettem,
s kik szerettétek lágy szivem
nyitott és éneklő sebét,
nekem is fáj, higyjétek el,
hogy zord a szóm és homlokom setét.
Nekem is fáj, hogy búcsuzom,
mert immár más utakra kell mennem,
de így zeng most a trónjavesztett
magyar Isten parancsa bennem
s én nem tagadhatom meg Őt,
mikor beteg és reszkető és nincs többé hatalma,
mikor palástja cafatos és fekvőhelye szalma.
Nincs más testvérem, csak magyar.
Ha virrasztok, miatta állok poszton,
csak tőle kérek kenyeret
s csak ő, kivel a kenyeret megosztom.
Sok tévelygés és sok kanyar
után jutottam el ide:
ha bűnös is, magyar
s ha tolvaj is, magyar
s ha gyilkos is, magyar,
itt nincsen alku, nincsen semmi "de".
Gyűlöletes, ki ünneplő ruháját
s virágos lelkét fitogtatva henceg, -
mi elesettek, páriák vagyunk,
testvérek a nyomorban és a bűnben,
sápadtak, torzak, bélyeges fegyencek.
Zúgjon fel hát a magyar zsoltár,
dúljon a boldog, éji álomokon,
seperjen át a fekete,
tarajos és hideg hullámokon
vérkönnyet csepegő fáklyák fényeinél,
Babylon vizeinél:
Epévé változzék a víz, mit lenyelek,
ha téged elfelejtelek!
Nyelvemen izzó vasszeget
üssenek át,
mikor nem téged emleget!
Húnyjon ki két szemem világa,
mikor nem rád tekint,
népem, te szent, te kárhozott, te drága!

(...)

Száraz nyelvem kisebzett,
égő fejem zavart.
Elindulok, mint egykor Csoma Sándor,
hogy felkutassak minden magyart.
Székelyek, ott a bércek szikla-mellén,
üljetek mellém!
Magyarok ott a Tisza partján,
magyarok ott a Duna partján,
magyarok ott a tót hegyek közt
s a bácskai szőlőhegyek közt,
üljetek mellém.
Magyarok Afrikában, Ázsiában,
Párisban, vagy Amerikában,
üljetek mellém!
Ti eztán születők s ti porlócsontu ősök,
ti réghalott regősök, ti vértanuk, ti hősök,
üljetek mellém!
Ülj ide, gyűlj ide, népem
s hallgasd, amint énekelek,
amint a hárfa húrjait,
feszült idegem húrjait
jajgatva tépem,
ó, népem, árva népem! -
- dalolj velem,
mint akit füstös lángokra szítottak
vérszínű, ósetét, nehéz, fanyar borok,
dalolj velem hörögve
és zúgva és dörögve,
tízmillió, százmillió torok!
Énekelj, hogy világgá hömpölyögjön
zsoltárod, mint a poklok tikkadt, kénköves szele
s Európa fogja be fülét
s nyögjön a borzalomtól
és őrüljön bele! -:
Mérges kígyó legyen eledelünk,
ha téged elfeledünk,
ó, Jeruzsálem!
Nyelvünkön izzó vasszeget
verjenek át,
mikor nem téged emleget,
ó, Jeruzsálem!
Rothadjon el lábunk-kezünk,
mikoron hozzád hűtlenek leszünk,
ó, Jeruzsálem, Jeruzsálem!"

Bell & Sebastian 2013.06.09. 13:22:22

@Herr SturmLikudnik: Maga már megint itt destruál, amikor a Nagyságos Jobbszélső Csatár Árvízi Vezénylő Tábornok Úr személyesen választja ketté a Duna folyását, így nem tud reagálni a nemzetietlen támadásaira?

@Prof. Dr. Simon Templar: Rosszabb esetben Lámpuska, majd a Keserű Művek spiáter könnygáz-fegyvereivel agyba-fülbe durrogtatjuk egymást.

Bell & Sebastian 2013.06.09. 13:31:45

@bbjnick: Talán megkapta a Csongrád Megye Közművelődéséért Díjat, hogy felötlött Dsida?

Csak az első és ötödik részt mondta el Sövény Tibor.

És mit hagyott ki mindkettőből. amit blablával pótolt?
- „Népem, te szent, te kárhozott, te drága!”

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2013.06.09. 13:34:16

@Bell & Sebastian:

1) :-D

2) Ki az a Sövény Tibor?

3) A teljes mű: mek.oszk.hu/00600/00640/html/vers14.htm#07

Bell & Sebastian 2013.06.09. 13:42:07

@bbjnick: Szögedi színész. Amúgy nem könnyű vers, ismerni kell(ene) hozzá a korabeli, erdélyi politikai-, társadalmi- és vallási viszonyokat.

tevevanegypupu 2013.06.09. 13:46:27

A buszon tucatjaval vannak ilyen magyarok, szoval stimmel.:)

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2013.06.09. 14:08:24

@Bell & Sebastian:

"Amúgy nem könnyű vers, ismerni kell(ene) hozzá a korabeli, erdélyi politikai-, társadalmi- és vallási viszonyokat." --- írja.

Nehogy már maga is bekapcsolja itt a ködgépet!:-)

Ismeri a történetet az Omega együttes barkács látványtechnikájáról?

Talán Benkő mesélte egyszer a tévében, hogy mikor Nyugaton látták a műfüstöt a koncerteken, úgy döntöttek, ezt, itthon, ők is megcsinálják. A színpad előterének becsövezéséhez a Csatornázási Művektől vettek kiselejtezett flexicsöveket. Ezek remekül megfeleltek a célnak, attól eltekintve, hogy használat közben förtelmes csatornaszagot árasztottak. Ezt úgy próbálták a technikusok kiküszöbölni, hogy nagytételben fenyőillatú illatosítótablettákat szereztek be és ezeket elhelyezték a csövekben.

Elkezdődött a koncert, jött a füst és, (talán) Benkő elmondása szerint, a közösség lefagyott: olyan szag árasztotta el a színpadot és a nézőteret, mintha valakik teleszartak volna egy fenyőerdőt:-D (...) :-D (...) :-D ...

pinter.bence 2013.06.09. 14:24:12

Gellért, beszállhatnál az AKPH-ba, nekem csak ez ugrik be:

"A maximális respekt, a style-om, a mic-om,
A kezdjen Akkezdet, ha vágod, hogy vágom.
A stílus, a Nílus, a flow meg a freestyle,
A DJ, a B-Boy, az MC, a firkász.
A demo, a mixtape, a fader, az éter,
A realek, a fake-ek, a player, a hater.
A kamu, a frankó, a rajok, a csicskák,
A backstage, a vendég és VIP listák.
A lounge, a szeparé, a before, az after,
A szeku, a porta, az In-Kal, a smasszer.
A pacek, a jattos, a raj, a kanyhaló.
A tetkó, a brenkó, a fux, a buffalo.
A box, a malav, a matek, a plenyó,
A báttya, a spanom, a haver, a tesó.
A bulkesz, az alváz, a kaszni, a virgács,
A luvnya, a buxa, a gádzsi, a kis gár.
A hajtós, az escort, a playmate, a hostess,
A műköröm, a piercing, a swaro', a lasztex,
A kollagén, a botox, a szilikon, a hidrogén,
Az UV, a strobo, az infra, a halogén.
A töltő, az aksi, a SIM és a PIN kód,
A szinglik, a stricik, a frigók, a nimfók."

Kandeláber 2013.06.09. 14:47:27

Elég sommás vélemény.
Szóval ez a három pocakos-bajszos, az író, a zenész és a privatizátor jellemezné Magyarországot.
Ez kábé olyan, mint az Oláh Ibolya által előadott "Magyarország" című dal dal.
Hiteltelen. A képhez fabrikált szöveg dettó.

Bell & Sebastian 2013.06.09. 14:49:19

@bbjnick: Benkőéknek ismerni kellett volna, honnan lehet vadiúj szippantócsövet újítani, vagy használtat szagtalanítani.

Jut eszembe, az Ω kapott valami rangos kitüntetést az Orosz Pátriárkától, nem is nagyon hallani róla.

Bell & Sebastian 2013.06.09. 14:52:26

@Kandeláber: Pót kérdés: vajon melyikük lehet Zsici, az ártány?

lehúzós tolvajzsidó pofádba fingik 2013.06.09. 14:55:58

@pinter.bence: @lehúzós tolvajzsidó pofádba fingik:

AKPH? ezek bizony szar emberek
ráférne a pofájukra néhány jobbegyenes

"Nem az űrből jöttem, de k-pax vagyok mindenre.A rappem miatt elmarad az éves magyar filmszemle. Én vagyok a bulvársajtó legjobb paparazzija, A perverz papok óta nem volt pápa razzia?
Olyan nekem ez a rap, mint egy életbiztosítás Mikor belépek már néznek az érett disco picsák, A pékek nyomják a képembe a szonda ipsost, Meglehet hogy bent a sitten jövő szombatig szopsz.
A volt csajodnál nem jött be a mese mese mátka, Ez a jégszikla olvasztó SMS-em átka.Úgy álltam ki belőle, mint narancsból a szegfűszeg, Beléptél az ajtón egyből megcsapott a szexfű szag.
Nézik a szerecsenek, hogy a zsebedbe káb'szeret csenek. Megéri a szerepcsere azért, hogy szeressenek,
Mindenki oldja meg a maga gondját, Hogy ha nem találja a vagabondját, mint a vak a botját, Amikor kinyitod a szádat én kifújom a légfrissítőt, Mert bűzlik a rapped, mint egy odakozmált gofrisütő.
Anyád már nem szűz de egy boldog asszony. Apád mellett nincs más dolga csak, hogy bólogasson. Mondom is mindig hogy ó Jézus a názáreti Mikor veszek végre én is Maseratit."

Kandeláber 2013.06.09. 15:00:22

@Bell & Sebastian: Legalább kettőre tippelek, de lehet hogy csak egy.

Dzsentrisvihák 2013.06.09. 17:21:16

Húdebaromimélyenszántó, de tényleg...

pocaklakó minimanó 2013.06.09. 17:24:10

Kések, kések, hatalmas kések...

jose maria padilla · http://gozdom.blogspot.com/ 2013.06.09. 17:27:12

gellért. tarts szünetet, menj kaminóra, vagy szopjál le egy talicska kanmajmot, miténtudom. de ez egy rakás nyfogó buzoid szar. és ami igazán baj, lélekből jön. tele a lelked buzi sirámmal. elég!

gyalog.galopp 2013.06.09. 18:03:31

Ha, bedobsz egy aranygyűrűt a vízbe, akkor mi van? Mi lenne,semmi, akár egy rakás kavicsot, trágyát, bármit bedobhatsz , ha víz alatt mocsár van, abból csak a bűz jön fel.

A mocsarat lecsapoljuk, a mocsárnak ez a sorsa. A mocsárra természetesen szükség van kb.3 % a tolerancia határ, efölött a bűze elviselhetetlen.

S=klogW 2013.06.09. 18:05:59

A vers szimmetria-középontja a féldeci. Ezzel a költő e köznapi tárgyat, fogyasztási cikket centrális szimbóleummá emeli, belesűrítve mindazt a problematikát mely e centrumból a textuális struktúra két pólusa felé kiáramolva feszíti a művet:

az alkotó a féldeciben látja és láttatja mindannak az egyéni és közösségi szintű fizikális, lelki, erkölcsi, szellemi romlás eredőjét melyet a ma magyar állampolgára elszenvedni kényszerül önhibájából és önhibáján kívül.

S=klogW 2013.06.09. 18:12:40

@S=klogW: E szinte haikusűrűségű remekmű mélyen rendszerkritikus politikai de általánosabb társadalmi és erkölcsi szinten is.

E mű szavain keresztül egy új költőtehetség, egy friss hangú toll színrelépését üdvözölhetjük a kortárs magyar líra porondján.

zwingli (törölt) 2013.06.09. 18:39:33

ez a nép csak cárságot akar. és folyton basáskodást kap helyette. evvan.

zwingli (törölt) 2013.06.09. 18:54:02

amúgy eszembe jut a sztori arról, hogy anno csukás szeretett volna 50 millió forintot irodalmi gyereklapra. mi mást tehetett volna: bement a minisztériumba, amit akkor éppen görgey artúr vezetett. előtte nem ismerték személyesen egymást, de hamar tegező viszonyba kerültek. a kultuszminiszter 25 milliót ajánlott a kitűnő projektre. és egy tippet is adott mellé. a pénz másik felét csukás kérje el az ifjúsági és sportminisztériumból. megkereste jánosi györgyöt. akivel szóban meg is egyeztek. csukás nézett is egy nagyot. ilyen könnyű lenne.

eltelt egy hét. kinyitotta a népszabadságot. és azt látta: ketten távoznak a kormányból: görgey és jánosi. helyükbe lép hiller istván és gyurcsány ferenc. mi más tehetett. bement hillerhez. hogy ugye van egy megállapodása. ő elmondta, hogy érti, de szerződés még nincsen. azt is elmondta: irodalmi lapra adna ő pénzt. de nem dönthet, hanem csak az új minisztertársa.

csukás megkérdezte: és mire számíthatok? arra, hogy gyurcsány ezt mondja majd: fantasztikus dolog gyereklapot csinálni. tényleg fantasztikus. de erre nem lesz pénz. nem szolgál direktben pártérdekeket. és így is lett.

Bell & Sebastian 2013.06.09. 19:25:22

@zwingli: Emlékszik még, mit idézett Suchman a parlamentben, amikor vette a kipáját?

zwingli (törölt) 2013.06.09. 19:34:17

@Bell & Sebastian:
árulja el, mert fogalman sincs.

Tehetetlen Dodó 2013.06.09. 19:36:48

@zwingli: Ehhez képest elég vígan bazsalyog azzal a gané Szacsmennel egy fotón.

zwingli (törölt) 2013.06.09. 19:47:13

@Tehetetlen Dodó:
nem tehetnek mást. bazsalyognak. ugyanez volt a kádári időkban is. akkor a politikai bizottság volt a baloldal, a hazafias népfront a jobb. valahová beállt mindenki, vagy idejében lelépett.

S=klogW 2013.06.09. 21:13:19

@zwingli: @Tehetetlen Dodó: mindenki megpróbál meglkni abbül amihez ért (jó esetben)
van aki a gyermekirodalomhoz van aki a szaxizáshoz ért

ALFI · http://blog.hu/user/166725/tab/activity 2013.06.09. 21:23:58

"Ez az ország - rémálom ébren,
Ez az ország - kísérleti nyúl,
Ez az ország - gyöngy egy pohár vérben,
Ez az ország - a szívem elszorul,
Ez az ország - lenyilazott szarvas,
Ez az ország - széttaposott kert,
Ez az ország - a Múltban sem olvas,
Ez az ország - zöldre, vörösre vert,
Ez az ország - hazugok temploma,
Ez az ország - vasalt, véres csizmák,
Ez az ország - tolvajok aranya,
Ez az ország - temetők és kocsmák.
Magyarország - alvó lány öle,
Magyarország - viharok asszonya,
Magyarország - két folyó gyermeke,
Magyarország - anyám szép mosolya,
Magyarország - friss hó a sárban,
Magyarország - mulatság dalokkal,
Magyarország - álom puha ágyon,
Magyarország - pincék borokkal,
Magyarország - farkasok prédája,
Magyarország - nagy idők árvája,
Magyarország - márciusi ország,
Magyarország - majomország,
Magyarország - temetetlen,
Magyarország - szeretetlen,
Magyarország - szerethetetlen,
Magyarország - feledhetetlen,
Magyarország - csavargók börtöne,
Magyarország - Európa köldöke,
Magyarország - ne legyen Balkán,
Magyarország - megáll a talpán."
www.youtube.com/watch?v=gcRwKPhUvfM

S=klogW 2013.06.09. 21:30:35

@Tehetetlen Dodó: neki nem szakértelme hanem veleszületett "képessége" van, alakváltó, nézze csak meg azt a bajuszt
usának van Superman
nekünk meg Suchman

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2013.06.09. 21:57:52

@Bell & Sebastian: zsákolj ha tudsz. különben is csúnya dolog a homokfóbia.

zwingli (törölt) 2013.06.09. 22:09:26

@S=klogW:
az értelmiség (jó esetben) rájön arra, hogy a kultúrát mégis csak függetleníteni kell a pártpolitikától. és nem csak elvekben (ahogy a liberálisok hangoztatják), hanem a gyakorlatban is.

a kultúra szervezését független értelmiségből önkormányzatokra szokás bízni. ez inkább a városias kultúrának kedvez. a liberálisoknak. a konzervatív megoldás a szintén függetlenekből álló régió. ami ugye a vidékies gondolkodást tolja előtérbe.

a latin-keresztény közgondolkodásban nincs nemzeti kultúra. mert az a nemzetiségek felett áll. a másik oldalról ugyanúgy el szokás vetni a szocialista kultúrpolitikát. többek között azért, hogy az mentesítve legyen a klasszikus bal-jobb ideológiai ellentéttől.

na, ez az, amit egyáltalán nem ért senki. vagy nem érdeke, hogy egyetértsen vele. ezért ebből semmi sem valósult meg. a mainstream értelmiség is csak annyit tud ez ügyben, mint a köznép. a zállam, zállam, a zállam. újabban a szen' korona, vagy a szen' turul.

a magyar jobboldal egy része visszavágyik a 18., a szélsőjobb pedig a 8. századba vágyik vissza. mária terézia, vagy katalin cárnő korába. amivel nincs probléma, de ehhez női politikusok kellenek. radics ivett lehetett volna egy ilyen a szomszédban. ő ugye elbukott. illetve merkel angéla tölthetné be ezt a szerepet ha közép-európai államszövetséget hirdetne. nagyjából az lenne a felvilágosodás válasza erre a válságra.

csakhogy errefelé a népen nem akarnak felvilágosodást. a magyarok kifejezetten népnemzeti balkáni nép akarnak lenni. és a vicc az, hogy a katolikus párt tökéletesen elvtelenül ebbe az irányba szervezi a politikát.

tehát igazából nincs megoldás. ez a liberális értelmiséget nem zavarja. az újkori történelmet úgy írják, hogy mindig nekik legyen igazuk. de pénzt meg találni kell valahonnan. a piacról nehéz, mert a magyarok szegények. maradnak az elvtársak.

S=klogW 2013.06.09. 22:23:28

@zwingli: "a latin-keresztény közgondolkodásban nincs nemzeti kultúra."

nincs is már latin-keresztény közgondolkodás

"Nícse halott. - Isten"

S=klogW 2013.06.09. 22:35:21

@zwingli: "népnemzeti balkáni nép akarnak lenni"

persze, balkán - pl. japánok is nyilván tök balkániak a kőkemény etnocentrizmusukkal

marko11 2013.06.09. 22:36:34

A minap idős amerikai turistákkal utaztam együtt, bp.-i tömegközlekedésben. Azért gondolom, hogy idősek voltak, mert a férfiakon látszott. (Volt köztük bajszos is meg pocakos is.) A nők viszont megállapíthatatlan korúnak látszottak.
Ja, és roppant elégedetten nyilatkoztak a Bp.-ről.

zwingli (törölt) 2013.06.09. 22:49:46

@S=klogW:
japán egy szigetország. és a tájegység (a régió) kultúráját védik. a derék japánok kulturális értelemben nem nacionalisták, hanem regionalisták. amilyenek a franciák. nekik a l'hexagone a fontos. aki a "hatszögön" kívül esik az nem része a "franciaságnak". aki belül van az viszont igen. származástól függetlenül. na most a magyar népi nacionalizmus egy kicsit sem hasonlít a franciára, vagy a japánra. mert itt az van, hogy még a magyarul beszélők között is vannak igazi ősmagyarok, és hazafiatlanok. utóbbiak a kárpát-medencei kulturális integrációját tartják fontosnak, vagy a monarchiáét, vagy közép-európáét. vagyis földrajzi-történeti egységekekben gondolkodnak és nem tradíciók nélküli egynyelvű monokultúrás közegben. mint a parasztok. na, ez a különbség.

S=klogW 2013.06.09. 23:04:48

@zwingli: maga is csak egy az "okoskodó okosok" közül (c) Czakó G.

zwingli (törölt) 2013.06.09. 23:19:41

@S=klogW:
eredeti ember lehet ez a czakó, ha ilyeneket mond. ő az "okoskodó nagyokos". na ehhez mit szólsz. ez aztán az irodalom, no meg a kultúra.

Bell & Sebastian 2013.06.09. 23:26:17

@zwingli: Suchman a tocsikolásba bukott bele, amit Deutsch fújt fel. A szocik és szabad madarak a sikerdíj egyharmadát követelték utólag, a pártkasszák számára, Suchman előtte levélben biztatta az önkormányzatokat, hogy pereskedés helyett inkább egyezzenek meg a jogásznővel.

Amikor lemondott, rezignált hangon egy versből idézett, az a kérdés, hogy mit? Én sem emlékszem, csak arra, hogy ki nem néztem belőle, hogy ismeri. Egyébként arról volt közismert, hogy agresszívan tolta a holo-vonalat és Kupica Gyula nagy barátja volt.

Bell & Sebastian 2013.06.09. 23:27:43

@zwingli: Ne menjen át papucsállatkába, hagyja békén Czakót, mivel még a cipőfűzőjét sem köthetné meg.

Bell & Sebastian 2013.06.09. 23:32:21

@Herr SturmLikudnik: Pedig most feltűnés nélkül visszaszivároghatna, magdeburgi uszadékfának álcázva magát.

tevevanegypupu 2013.06.09. 23:42:18

@zwingli:

Hexagon a fontos es mindenkit egyformanak tartanak azon belul? Hahaha..maga meg nem latott franciat volt francia gyarmaton vagy protektoratuson .. Nanà, hogy Magyarorszagon a magyarok a legfontosabbak (bak ki tudja, ahogy a kormanyzatokat elnezi es hallgatja az ember) de nem tudok arrol, hogy barmely nemzetisegi itt valamifele joghatranyban szenvedne, beszeljen barmilyen nyelven vagy jott akarhonnet..Magyarorszag mindig befogado allam volt, meg is koszontek neki szepen..Czako egyebkent tokeletesen vilagosan latja a helyzetet, felesleges gunyolodni, nem bant o senkit.

tevevanegypupu 2013.06.09. 23:49:25

@ALFI:

Ez kimaradt:

Ha a Fold Isten kalapja
Magyarorszag a bokreta rajta..

Célkereszt 2013.06.10. 06:22:54

Ludas Matyi pocakot eresztett. Döbrögi uram meg a fitneszbe jár.

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2013.06.10. 06:51:49

@Bell & Sebastian: nem figyelt az általánosban? a duna az egyetlen nagy ajrópai folyó, mely kelet irányba hömpölyög. sodrással és schwimmwagennel sem reális opció magdeburg. különben is, majd merkli tankjai hozzák a hegyet a prófétához.

pocaklakó minimanó 2013.06.10. 10:17:38

És miért van az, hogy a művészek kacsóiban nem bodzaszörpös poharat lehet látni sosedenem?

zwingli (törölt) 2013.06.10. 10:48:59

@tevevanegypupu:
nyilván nem tartanak mindenkit egyformának. annyi jogot adnak a bevándorlóknak, hogy l'hexagone gazdasági-társadalmi-kulturális integritása megmaradjon. mert arrafelé az legfontosabb. francia dominanciával fenntartani egy makro-régiót, egy mini uniót. ebben áll ott a hazafiság.

a kelet-európai nacionalizmus ezzel szemben az etnikai alapú területi autonómia megteremtéséről szól. arról, hogy amőbaszerű gettókba tereljék. a többség uralkodjon a kisebbség felett. magyarország a magyaroké, szlovákia a szlováké. de hol legyen a határ? románia a románoké, de székelyföld legyen a székelyeké. de mi legyen a szórvánnyal? szerbia a szerbeké, de a vajdaság vajon kié?

ha a magyar politikai osztály a francia mintákat követné, akkor a kárpát-medence kulturális integritására törekedne. akkor is ha ez sohasem lesz egynyelvű közeg.

de lehetne éppenséggel egyszerűsített és az akadémiák által rendszeresített magyar, román, cseh-szlovák, szerb-horvát nyelv, vagy akár osztrák-német, amit mindenki meg tanulhat, ha akar. és ezzel már a monarchiában el lehetne boldogulni. ha mellétesszük a lengyelt, akkor egész közép-európában.

értem persze, hogy ebben az esetben a népek összekeverednének egy kicsit. és azok válogatódnának ki, akiknek a tudása több nyelven érvényes. de ez a mérce. hajdú péter vagy akármelyik bulvár celeb nem érvényes magyarországon kívül. ők nem elég jók. az "attraction" sem "egy nagy wasistdas", de a magyarkodáson túl képesek "briteskedni". mert elsajátítottak egy technikát (ellopták az amerikai silhouette csoporttól), és tudtak táncolni. és ezzel megnyertek egy tehetségkutatót.

szerintem itt akkor lesz lényegi változás ha a mostani migránsok gyerekeinek egy része a hatalomvágytól vezérelve hazatér. addig magyarország a történelme során nem először, és valószínűleg nem is utoljára balkáni nép lesz. addig marad "elcigányosodás". leszámítva azokat az agglomerációkat, amik a szabad királyi (császári) városok hagyományából kiindulva kivívhatnak maguknak valamiféle önállóságot. a többinek marad az "uruszág". szerbek és a románok szintjére süllyedés. a kelet-európai nacionalizmusból ez következik. hajrá.

zwingli (törölt) 2013.06.10. 10:55:21

@Bell & Sebastian:
czakó amit én olvastam tőle az csupa parafrázis. egy kicsit sem eredeti, ami egy politikusnál lehet előny, de írónál kifejezetten hátrány. amit a közéleti tevékenységéből láttam az szimpla magyarkodás. de ez legfeljebb néhány oldalnyi szöveg, és legfeljebb néhány percnyi tapasztalat. de ettől még lehet, hogy ő a jobboldal tisztánlátó "szuperelme". mond egy közéleti problémát (egyet elég), amire ennek a czakónak van valamilyen civilizált válasza.

pocaklakó minimanó 2013.06.10. 11:05:18

@zwingli:

"nyilván nem tartanak mindenkit egyformának. annyi jogot adnak a bevándorlóknak, hogy l'hexagone gazdasági-társadalmi-kulturális integritása megmaradjon. mert arrafelé az legfontosabb. francia dominanciával fenntartani egy makro-régiót, egy mini uniót. ebben áll ott a hazafiság."

A franciák hazafisága abból áll, hogy a langue d'oil-közeg másokat eltipor. Osztjónapot.

xxiv 2013.06.10. 11:06:45

@zwingli: Előre is elnézést, de régóta kikívánkozik belőlem: A sok-sok szar hozzászólás közül a maga kommentjeit utálom a legjobban. Tudálékosság, értelmetlenség, monománia, se füle se farka "gondolatok". Nagyon-nagyon szeretném ha soha többet nem írna, mert mindig kinyílik a bicska a zsebemben ha elolvasom az "önkormányzat", meg "szabad királyi városok", "hazafias népfront" maszlagot. Persze abszolút mértékben hiszek a szólásszabadságban ezért még biztosan sokáig fogom azokat a sületlenségeket olvasni amiket éppen ideömleszt, ezért csak akkor hagyja abba, ha megjött a józan esze és nem az én gyarló (és diktatórikus) kérésemnek akar eleget tenni. Köszönöm, hogy elmondhattam.

zwingli (törölt) 2013.06.10. 11:33:03

@xxiv:
utálja csak, ha ennyi esze van. elárulom, hogy itt mindenki csak egy pixelhalmaz.

xxiv 2013.06.10. 12:00:10

@zwingli: "a magyar jobboldal egy része visszavágyik a 18., a szélsőjobb pedig a 8. századba vágyik vissza. mária terézia, vagy katalin cárnő korába. amivel nincs probléma, de ehhez női politikusok kellenek"

Atyaúristen! ha ennyi eszem lehetne, nem is tudom mi lenne :-)

Kandeláber 2013.06.10. 12:39:27

@zwingli: És az úgynevezett "+magyar baloldal" egy része hová vágyik vissza? Kun Béla vagy Rákosi idejébe?

jose maria padilla · http://gozdom.blogspot.com/ 2013.06.10. 12:49:06

@mavo: szerintem a szerző a titokbuzi. nem is az zavarja, hogy minknálunk még a zsidónak is butamagyarzsírosparaszt pofája van, hanem a gondolat amit nem tud elűzni, hogy milyen csók esne a bajusz alatt.

zwingli (törölt) 2013.06.10. 12:50:57

@xxiv:
jobboldali értelmiségi körökben ezért van a nagy thatcher margó imádat. mária teréziát, katalin cárnőt látják benne. a felvilágosult abszolutizmust. erre vágyik a jobboldali értelmiség egy jelentős része. orbán viktortól is ilyesmit vártak.

az abszolutizmust leginkább női politikus tudja sikeresen keresztül vinni. a nyilvánvalón túl (a férfiak nőkkel szemben megbocsátóbbak) nem tudom az okát. de ez a tapasztalat. merkel egy közép-európai szövetségi államot elvben azért hozhat tető alá, mert bundeskanzlerin. ilyesmit egy "nyálas" osztrák szövetségi kancellártól aligha fogadnák el a magyarok. de egy erősen poroszos némettől sem.

erre a nőknek van esélye. radics ivett is megcsinálhatta volna a szlovák-magyar kiegyezést. meghívhatta volna a magyar urakat pozsonyba. és ezek után a magyar parlamentben is állva tapsoltak volna neki. ugyanezt egy szlovák férfi biztosan nem tudja keresztül vinni.

a magyarok abszolutizmusa többek között azért is esélytelen, mert nincsenek erre a szerepre alkalmas női politikusok.

zwingli (törölt) 2013.06.10. 12:52:51

@Kandeláber:
a késő kádár-korba. a 70-es, 80-as évekbe. lásd a fotót fent.

xxiv 2013.06.10. 13:26:48

@zwingli: Te egészen biztosan nem vagy normális, bocs. Magyar urak Pozsonyban. OMG

Prof. Dr. Simon Templar 2013.06.10. 13:35:24

@Holger Hartland: "A Vas megyei szervezet? ;)"

Nem, én a VII. kerületben szavazok:)

zwingli (törölt) 2013.06.10. 14:56:49

@xxiv:
mert ugye az elképzelhetetlen, hogy a magyar országgyűlés tagja elmenjenek pozsonyba. hány évszázadon át volt ott az országgyűlés? hány évszázadon át volt közös törvényhozás? szerencsétlen barom konzervatív.

zwingli (törölt) 2013.06.10. 14:59:51

@Messzi Vetek:
hja, te azt hiszed, hogy a nacionalizmusod százezer éves. mutatni kellene egy honfoglalás kori leletet, amihez köthető a turul totem. az a 20. század elején megkreált ideológia, semmi egyéb.

xxiv 2013.06.10. 16:17:35

@zwingli: kezeltesd magad, összevissza beszélsz. Semmiféle koherencia nincs abban amit mondasz, mi köze annak, h konzervatív vagyok vagy sem ahhoz hogy értelmes dolgot nem tudsz írni.

"Radics Ivett meghívhatta volna a a magyar urakat pozsonyba" és "akkor itt is felállva tapsolnak neki" miért tapsoltak volna? mi történne akkor ha az "urakat" meghívták volna pozsonyba? csupa kínzó kérdés :-)

"az abszolutizmust leginkább női politikus tudja sikeresen keresztül vinni" miért? két példa a történelemből (férfira meg lehet húsz példát mondani), de mivel éppen nő a német kancellár így pont beleillik egy elmebeteg kifacsart gondolataiba

értelmetlenek az elmebeteg elképzeléseid

zwingli (törölt) 2013.06.10. 16:36:30

@xxiv:
gondolom úgy, hogy a meghívást viszonozzák. ez felétek nem szokás?

xxiv 2013.06.10. 18:18:40

@zwingli: Igen, ÉS?

Mi lett volna ha az "urak" kimennek Pozsonyba? Visszaadják a magyarlakta részeket? Akkor tényleg lett volna taps, meg kötél szlovák részről.

Vagy csak arra gondoltál hogy egy jó kis konferenciázgatás és minden probléma megoldódik. "Radics Ivett" hirtelen felvilágosult magyar királynő lesz a "magyar urak" máris tapsolnak...

még leírni is fáj akkor ökörség

zwingli (törölt) 2013.06.10. 18:44:06

@xxiv:
egy nő sokkal inkább keresztül tudja vinni a szlovák magyar kiegyezést. ami mondjuk a szlovákiai magyarságot megmentheti a teljes beolvadástól. de nem muszáj erre játszani. el lehet fogadni azt a közkeletű tézist is: a kárpát-medencében azért nem vehet végbe az integráció, mert még mindig túl sok a magyar. majd amikor a relatív többség is elvész, akkor lehet. így a magyaroknak majd jobb lesz te istenverte barom?

xxiv 2013.06.10. 19:03:00

@zwingli: ökör vagy, az is maradsz.
Hogy jön létre a kiegyezés azt kérdeztem? Persze leszarod a választ, biztos azt még nincs benne a bomlott agyadban.

Milyen integráció, Te Isten barma? A világon semmilyen jel nem mutat arra, h. bárki is integrálódni akarna Szlovákiával, sem ott sem itt Ennyi erővel arról is fantáziálhatnál, h. felvesznek az USA tagállamai közé vagy a Galaktikus Birodalomba.

Azt nem is merem megkérdezni, hogy a Merkel h. illik ebbe a tervbe, félek egy újabb nagy ívű terv lenne a válasz ami sokszor tartalmazza az urbánus, régió, autonómia szavakat esetlegesen hazafias népfront jelenlegi szerepét.

zwingli (törölt) 2013.06.10. 19:14:55

@xxiv:
történelmi sérelmek feloldásához európa keleti felén felvilágosult abszolutista hatalomgyakorlásra van szükség. a népek sohasem egyeznének ki maguktól. az mindig egy esély ha véletlen egy nő kerül a hatalomra. mert velük nehezebb bunkózni. nem lehet lezsidózni, lecigányozni, lebuzizni (akkor sem ha leszbikus), stb. egy férfit meg bármikor le lehet.

radicova kormányzása egy esély volt a szlovák-magyar kiegyezésre. és merkel kancellársága is esély a kárpát-medence kulturális integritásának helyreállítására. egy sansz. nem több.

egyezzünk meg abban, hogy kölcsönösen idiótának tartjuk egymást. úgy vitatkozol egy ideje, hogy nincs álláspontod, nincsenek érveid. értetlenkedsz a nyilvánvalón. tipikus közéleti seggfej vagy. és csak remélni tudom, hogy engem is annak tartasz.

xxiv 2013.06.10. 19:26:08

@zwingli: nem én téged egy monomániás elmebetegnek tartalak, akinek a kommentjei irritálnak.
Milyen érveim, te ökör? Szerinted mi vitatkozunk? Tettem egy-két megjegyzést, hogy szerintem hülyeségeket írsz, egy-két példát le is írtam.
Nincs vita, mert nincsen téma sem, az hogy hülye vagy meg vitán felül áll.
Most is sületlenségeket írsz egy nőt nem lehet lezsidózni, nem lehet személyében támadni? WTF Miben kellene kiegyeznünk? Miért kellene ehhez integráció? Normális kapcsolathoz miért kellene abszolutista hatalomgyakorlás?
Sajnos hülye vagy és ezzel a hülyeséggel szembesítelek.

zwingli (törölt) 2013.06.10. 20:11:03

@xxiv:
egy közéleti "üresfejűnek" tartalak. aki úgy vitatkozik, hogy a világról nem gondol semmit. a nyilvánvalót se érted, vagy nem akarod megérteni. például azért van szükség a kárpát-medencei integrációra, mert a határon kívül élnek magyarok. nem sokan, mert az integráció nélkül a többségük már beolvadt. nem vagyok monomániás (mert messze nem ezt az egy dolgot gondolom a világról), de ez azért lényeges kérdés. tartsuk egymást kölcsönös idiótának. egy dologban legalább egyetértünk. rendicsek?

xxiv 2013.06.10. 20:29:08

@zwingli: miért nem gondolok semmit? azért mert leírom, hogy hülyeségeket beszélsz? Miért ne lenne véleményem akár ezekről a kérdésekről is; a "vita"tárgya azonban az otromba hülyeséged.

Teljesen mindegy mi a téma: kultúra, belpolitika, buzik házassága; mindig ugyanazokkal a hülyeségekkel jössz: kantonok meg szövetségi állam Olvastál egy könyvet a német közigazgatásról és mindenhová ezt kell beböfögnöd? Kiegészítve a tényszerűen nem igaz, félművelt baromságokkal (japánok meg a franciák regionalisták, tradíciók nélküli egynyelvű közeg)

zwingli (törölt) 2013.06.10. 21:08:54

@xxiv:
a francia nacionalizmusnak semmi köze a kelet-európaihoz. mert ők egy európai nagytáj gazdasági-kulturális integritását védik, amire azt mondják: l'hexagone. ennek itt az felelne meg, ha a magyarok kárpát-medence kulturális integritását védenék. a japánok egy csendes óceániai tájegységet védenek. a szigetvilágokat. a nacionalizmus nem abból áll, hogy így a "japánságunk", meg úgy.

te erre azt mondod, hogy ez egy baromság. de te vagy a barom, ha ezt a középkori tradíciók nélküli "magyarkodást" párhuzamba állítod az atlanti, vagy a távol keleti "nacionalizmussal". az nem a nációt védi, hanem a régiót.

de ez annyira egyszerű dolog, hogy ha elsőre nem érted meg, akkor nyilván sokadjára sem fogod. és mivel idiótának tartasz ezért tartsuk egymást kölcsönösen annak. és akkor legalább egy dologban egyetértünk. az is valami.

Messzi Vetek 2013.06.10. 21:46:02

@zwingli: az én nacionalizmusom még 40 éves sincs. :)

xxiv 2013.06.10. 21:51:18

@zwingli: Sajnos még mindig egy ökör vagy!

Nehéz elképzelni, hogy aki írni és olvasni tud és egy kicsit is tud a történelemről, leírja azt, hogy "a franciák egy európai nagytáj gazdasági-kulturális integritását védik"
Pont a franciák akitől a modern nacionalizmus indult, annyira védték a "nagytáj" kulturális integritását, hogy 200 év alatt eltörölték a kisebbségeik (akik majdnem az ország lakosságának a felét adták) kulturális identitását.

A japánok tehát a tájat védik le sem szarják, hogy ők japánok egységes kultúrával és nyelvvel Megáll az ész!

Semmiben sem különbözik a nyugati és keleti nacionalizmus maximum sajnos abban, hogy itt a szerencsétlen kelet-európában, hála a történelemnek, rengeteg konfliktus maradt meg a múlt századból.

Ha megoldást szeretnél, tudok egyet, amely sokkal jobb lenne, mint Radičová királynővé koronázása (OMG), egy nagy átfogó népszavazást tartani és kialakítani az új határokat. Nem olyan nagy területeket szereznénk vissza, de utána már nem lehetne picsogni, hiszen nem maradna magyar a határokon túl illetve csak annyi amennyi nemzetiség itt is lenne, így minden nép érdekelt lenne abban hogy ne éljen vissza az erőfölénnyel.

Sajnos jelenleg ennek sincs nagyobb (1-2% talán mégis) realitása mint az örült kantonizálásának. Mondjuk a jugó polgárháború kezdetekor/alatt azt hiszem lett volna esélye de sajnos Antall József olyan politikus volt amilyen. Utólagosan könnyen okos az ember, de a szerbek mennyivel jobban jártak volna 1/3 Boszniával, 1/10 Horvátországgal, mint pár délvidéki kisvárossal, meg az úgyis elvesztett Koszovóval.

Mennyivel több értelme lenne mint ábrándozni a Monarchiáról, amelyben olyan népek laknak akik nem akarnak egy országban élni.

zwingli (törölt) 2013.06.10. 22:27:00

@xxiv:
a franciaországot nyelvileg tették egységessé. de nem számolták fel normandia, burgungia, elzász, vagy mit tudom én korzika kultúráját. ezzel semmi probléma nincs. ezt jelenti ugyanis az integráció. a cigányok esetében mit is mondunk? tanulj meg a magyarul, és őrizd meg a kultúrádat.

a kárpát-medence integritása azt jelenti, hogy minden nemzetiség egy nagyon kicsit megtanul magyarul. ehhez kell egy akadémikusan rendszeresített és leegyszerűsített magyar, mint a basic english. és azt kellene tanítani. ebbe csak úgy mennének bele a szlovákok, a románok és a szerbek, ha a szomszédos régiókban egy kicsit mi is tanulnánk az ő szláv nyelvüket, vagy valamilyen egyszerű újlatint.

ezzel létrejönne egy "nagy-morva" (csehszlovák) kultúrkör, amire az ottani nacionalisták vágynak. ezt építik. és ugyanígy lenne "nagy-román", vagy "nagy-szerb" kultúra. ez persze mind belemetszene a nagy-magyarba. de ezt másképp nem lehet megoldani.

mondhatod persze, hogy ez egy hülyeség. nehogy már legyen rendszeresített és egyszerűsített német-osztrák nyelv mellett lengyel, cseh-szlovák, magyar, szerb-horvát, vagy újlatin. de miért hülyeség? ne csak idiótázz, hanem érvelj már könyörgöm.

azt is lehet mondani, hogy ezt nem lehet megvalósítani. erre mondom, hogy ehhez egy merkel típusú mindenki tanítónénije kell. és nem mindenki apukája. matriarcha, és nem patriarcha. mondhatod azt is, hogy ez is idiótizmus, de érvelj már könyörgöm.

de a legegyszerűbb ha kölcsönösen idiótának tartjuk egymást. mert nem akarsz megérteni valami nagyon egyszerű dolgot. fogalmad nincs arról, hogy a civilizált világban mit hívnak integrációnak.

xxiv 2013.06.11. 00:10:10

@zwingli: Álmodozz csak!
Soha nem fognak a magyarok románul tanulni meg 10 másik nyelven, de a románok sem magyarul.

"Nem lehet másképp megoldani" de lehet, most is másképp van megoldva és a jövőben is másképp lesz megoldva.

Ábrándozz csak a monarchiáról kb. mintha a három tenger mossa partját országról ábrándoznál egyik sem reális sem most sem a jövőben. Egyszerűsített német-osztrák nyelv??? Ébresztő 100 éve elmúlt és még én vagyok múltba révedő :-) Érvelni? Mi mellett, mi ellen? A hülyeséged mellett? Érveljek egy olyan birodalom mellett/ellen ami csak a te fejedben létezik? Mi értelme van ennek?

+1 Nincs probléma azzal, hogy egyes népek elvesztik a a nyelvüket? De persze (szerinted) megtartják a kultúrájukat, a nyelvüket nem de a kultúrát igen. Folytatva nagyívű (csak összefüggéstelen) gondolatodat mi a fenének kellene megtanulni a szlávot meg az "újlatint" meg a basic-magyart hiszen a nyelv elvesztésének semmi köze a kultúrához.

Komolyan mondom kezeltesd magad :-)

zwingli (törölt) 2013.06.11. 00:32:30

@xxiv:
közép-európa egyszerűsítésekkel talán hatnyelvű. a szomszédok kellene egy kicsit beszélni. nem mindenkiét. csak a szomszédokét. egy nagyon kicsit románul a tiszántúlon kellene megtanulni a magyaroknak. mert különben nem tudnak a partiumban létezni. a románok már most vásárolgatják a telkeket. debrecen utcáin alig tudsz elmenni úgy, hogy egy román autó ne vágna eléd. de mond csak azt, hogy a magyaroknak, különösen a tiszántúlról nem kell erdély felé terjeszkedni. mert nem az a magyar érdek. meg hogy ez álom a monarchiáról, stb.

ne haragudj, de egyezzünk meg abban, hogy kölcsönösen idiótának tartjuk egymást. rendben?

zwingli (törölt) 2013.06.11. 00:33:03

@xxiv:
közép-európa egyszerűsítésekkel talán hatnyelvű. a szomszédok kellene egy kicsit beszélni. nem mindenkiét. csak a szomszédokét. egy nagyon kicsit románul a tiszántúlon kellene megtanulni a magyaroknak. mert különben nem tudnak a partiumban létezni. a románok már most vásárolgatják a telkeket. debrecen utcáin alig tudsz elmenni úgy, hogy egy román autó ne vágna eléd. de mond csak azt, hogy a magyaroknak, különösen a tiszántúlról nem kell erdély felé terjeszkedni. mert nem az a magyar érdek. meg hogy ez álom a monarchiáról, stb.

ne haragudj, de egyezzünk meg abban, hogy kölcsönösen idiótának tartjuk egymást. rendben?

gloire · http://alkaloida.blogspot.com/ 2013.06.11. 01:10:14

@zwingli: "...debrecen utcáin alig tudsz elmenni úgy, hogy egy román autó ne vágna eléd..."

És abban törvényszerűen egy román ül, igaz? Ennyire gügye dadogás az összes szöveged :D

A 3 per hármas nyúl 2013.06.11. 01:29:30

@gloire: Előmerészkedtél a odúdból, te utolsó nyomorék véglény féreg?

xxiv 2013.06.11. 08:27:38

@zwingli: annyira nem volt nagy okosság, hogy kétszer olvassam el :D
Mi a fasz köze van ahhoz, hogy kivel alakítanak ki gazdasági kapcsolatokat (és ehhez milyen nyelven kell beszélni) a közjogi unióhoz? Miért kellene az együttműködéshez felvilágosult abszolutizmus?

németh györgy 2013.06.12. 22:19:58

Csak szerényen, Széchenyisen: „Egy nemzetnél sem vagyunk alábbvalóak…”.
süti beállítások módosítása