Lemondott a pápa: mi folyik a Vatikánban?
2013. február 11. írta: Zsigmond és Péterfy

Lemondott a pápa: mi folyik a Vatikánban?

9129_benedek_papa.jpg

Bejelentette lemondását XVI. Benedek pápa, egészségügyi indokokra hivatkozva. Hogy tényleg ennyi lenne a háttérben, azt egyelőre senki nem tudja megmondani. Rajta kívül négy lemondásról tudunk a pápaság történetéből, ebből kettő történt önként. IX. Benedek nem önként mondott le 1045-ben; az őt lemondásra kényszerítő VI. Gergely úgyszintén kényszerből mondott le 1047-ben, de ezek kaotikus idők voltak, amikor hárman is igényt tartottak a pápa trónra, így bizonytalanok a lemondások is. A leggyakrabban emlegetett példa a pápai lemondásra V. Celesztin (1294), aki bencés szerzetes volt, s a szemben álló frakciók kompromisszumként választották meg őt pápának. A később szentté avatott egyházfi boldogan távozott a trónról, és folytatta visszavonult életét, utána jött VIII. Bonifác. S végül XII. Gergely pápa 1415-ben mondott le önként a pápai trónról.

Ezt követően egészen mostanáig, közel hatszáz éven át nem mondott le pápa, bár II. János Pál idején állandóan találgatott a média, hogy mikor fog lemondani az egyház éléről. XVI. Benedek a legidősebb pápa XIII. Leó óta, aki 93 évesen, 1903-ban hunyt el. XVI. Benedek áprilisban lesz 86 éves, 2005 óta ül Szent Péter székén. Számos jelentős intézkedés kapcsolódik a nevéhez: 2007-ben jelent meg a Summorum pontificum pápa rendelkezés, amellyel liberalizálta a régi rítusú, tridenti, avagy latin misét, így azóta nem csak püspöki engedéllyel lehet ilyen misét mondani. Emellett egész pápaságára jellemző volt, hogy különösen odafigyel a liturgia szépségére, és ellenzi a liturgikus újításokat.

Ugyancsak jelentős esemény volt, hogy az anglikánok számára lehetővé tette (egyébként az ő kérésüknek megfelelően): csoportosan, hagyományaikat megtartva térjenek át a katolikus hitre, egyfajta személyi püspökségeket felállítva több angolszász ország katolizált anglikán híveinek. Évek óta tartanak a tárgyalások a II. Vatikáni Zsinatot elutasító X. Szent Piusz Papi Testvérülettel, amelynek visszatérését láthatóan szívügyének tekintette a pápa (lásd erről ezt a posztot). Emellett számos, a papi pedofíliával kapcsolatos szigorítás is kapcsolódik a nevéhez: egyértelműen küzdött az ilyen ügyek eltussolása ellen. Végül a vatikáni pénzügyi reformot is elindította.

A pápa lemondása mindenkit váratlanul ért, például korábban már bejelentették a márciusi pápai szertartások rendjét is. Felmerül a kérdés, hogy nem duplikálódik-e majd a pápai hatalom. A helyzet az új pápa megválasztásával jogilag tiszta lesz; ám nyilván okoz feszültséget, ha például az új pápa eltérő irányvonalat követne, mint az előző, és Benedek híveinek forrófejűbb csoportja csak a lemondott egyházfőt ismeri el csak pápának. Ugyanakkor valószínű, hogy Joseph Ratzinger lemondása után visszavonult életet fog élni, és soha, senkinek nem fog nyilatkozni, hogy megkönnyítse utóda dolgát. Az is kérdés, utóda miként fogja kezelni elődjét és munkásságát. Ratzinger megválasztása előtt nem sokkal még nyugdíjas korára felvételét kérte a vatikáni levéltárba, ahol kedvére kutatgatott volna.

Amit most ismerünk, az XVI. Benedek nyilatkozata a lemondás bejelentésével:

Drága Testvéreim!

A konzisztóriumot nem csupán a három kanonizáció miatt hívtam össze, hanem egy olyan döntést is közlök, amelynek nagy jelentősége van az egyház életében. Miután többször megvizsgáltam lelkiismeretemet az Úr előtt, megbizonyosodtam arról, hogy  előrehaladott koromnak köszönhetően  erőm már nem alkalmas a péteri szolgálat megfelelő betöltésére. Tisztában vagyok azzal, hogy e szolgálat alapvető lelki természeténél fogva nem végezhető el kizárólag szavakkal és tettekkel - imádságra és szenvedésre is szükség van hozzá. A mai világban – amely annyira gyorsan változik és annyi, a hívő élet szempontjából mély jelentőségű kérdés rázza meg  Szent Péter bárkájának kormányzásához és az evangélium hirdetéséhez mind a szellemi, mind a testi erő szükséges. Az ehhez szükséges erőm az utóbbi hónapokban fakult meg olyan mértékben, hogy észlelnem kellett: nem tudom betölteni a rám bízott feladatot. Emiatt  és e tett komolyságának teljes tudatában  teljes szabadságom birtokában kijelentem, hogy lemondok a római püspöknek, Szent Péter utódjának posztjáról, amellyel a bíborosok 2005. április 19-én bíztak meg. Így 2013. február 28-án 20 órától Róma széke, Szent Péter széke megüresedik és az új pápát megválasztó konklávét az arra feljogosítottnak kell majd összehívnia.

Testvéreim, a legőszintébben köszönöm nektek mindazt a szeretetet és munkát, amellyel szolgálatomban támogattatok és bocsánatot kérek hibáimért. Most pedig bízzuk az Anyaszentegyházat legfőbb pásztorunkra, az Úr Jézus Krisztusra és könyörögjünk anyjához, Szűz Máriához hogy anyai gondoskodásával segítse a bíboros atyákat az új pápa megválasztásában. Magamról szólva, a jövőben is az Anyaszentegyházat kívánom szolgálni egy, az imának szentelt élettel.

Vatikánból, 2013. február 10-e

XVI. Benedek pápa

Annyi bizonyos: érdekes időknek nézünk elébe. S vajon ki lesz az új pápa?

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr285074362

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Bontsuk fel a vatikáni szerződést! 2013.02.11. 18:46:36

Csehországban a kormány által aláírt vatikáni szerződést nem ratifikálta parlament, előrébb is jár a gazdaságuk. Mi fizetjük a sarcot.   Erről szó volt a 2005 februári Pallas Páholy Állam-Egyház-Politika rendezvényen is, melyet az Egyenlítő Tá...

Trackback: Vallásreform és az új egyház-finanszírozás 2013.02.11. 18:41:04

Vallásreform és az új egyház-finanszírozás egy új értékrendet teremt és végre tényleg az az irány, melybe Magyarországnak el kellene indulnia ahhoz, hogy mostani nehéz helyzetéből ki tudjon törni. Ha úgy látjuk, hogy a vallásreform törvény gyakorlati m...

Trackback: Biztosan keresztény vagy? 2013.02.11. 18:39:58

A magyar ember nem bolond, legfeljebb igyekszik túlélni a hülyékhez való toleranciával az elnyomó valláspolitikai viszonyokat. Most kb. ugyanannyi keresztény van az országban, mint 1990 előtt MSZMP párttag. Ja és többnyire azonosak is a személyek. Az ...

Trackback: Lemondott a pápa: mi folyik a Vatikánban? 2013.02.11. 14:52:01

Felmerül a kérdés, hogy nem duplikálódik-e majd a pápai hatalom.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

jose maria padilla · http://gozdom.blogspot.com/ 2013.02.11. 14:34:31

ez a dobray jácca itten az eszét feszt, azt ezt sem tudta előre.

Földi Bence 2013.02.11. 14:37:52

@jose maria padilla: A hírek szerint csak Ratzinger testvére tudta előre ;)

Zb74 2013.02.11. 14:41:44

"A később szentté avatott egyházfi boldogan távozott a trónról, és folytatta visszavonult életét, utána jött VIII. Bonifác."

Te, figyuszka, a pápa nem egyházfi:

lexikon.katolikus.hu/E/egyh%C3%A1zfi.html

Kinyílott a pitypang. Megírom. 2013.02.11. 14:50:09

Most akkor ki tuggya jól?

"A pápaság története azt mutatja, hogy eddig tíznél kevesebb pápa mondott le a trónról, közülük is csak egy volt olyan, akik önként tette ezt, és nem valamilyen külső nyomás hatására. Emiatt sokszor vitás, hogy egy pápa tényleg lemondott-e, vagy száműzése még nem minősül annak és ellenpápa uralkodott helyette. Csak összehasonlításként, a hivatalukban meggyilkolt pápák száma ennél jóval több, nagyjából két tucat (bár itt is vannak vitatott esetek).

Pontiánusz pápa volt az első, aki lemondott Szent Péter trónjáról – ő volt a 18. pápa a történelemben, 230. július 21-én választották meg. 235-ben Maximinus Thrax császár keresztényüldözéseinek áldozata lett, a legtöbb magas rangú keresztény vezetővel Szardíniára száműzték őket. Érdekesség, hogy Hippolütosz ellenpápát is ugyanoda űzték, akivel a bányákban dolgozva végül kibékültek, majd szeptember 28-án közösen lemondtak a pápai trónról. Állítólag az őrök verték őket agyon Szardínián egy évvel később.

Háromszáz évet kellett várni a következő pápa lemondására, Szilvériusz pápa egy évig sem ült a trónon, 536. június 8-tól 537. március 11-ig uralkodott. Pápai családból származott, apja Hormiszdasz pápa volt, adott volt, hogy ő is a papi hivatást választja. Vesztét Theodora császárné okozta, aki azt szerette volna, hogy egyesüljön a monofizita egyházzal. Cselszövések és intrikák miatt a pápa elvesztette híveit, árulással vádolták, ezért a bizánci császár serege elfogta, pápai öltözékétől megfosztva szerzetesi ruhában száműzték Rómából. Ő sem sokkal élte túl a lemondást, egy éven belül meghalt a kegyetlen bánásmód miatt. Néhány év múlva vértanúnak nyilvánították és szentté avatták.

Hasonló sorsa volt Márton pápának is, aki 649. júliusától 653-ig uralkodott. Nem kérte ki Bizánc engedélyét felszenteléséhez, ez meg is pecsételte sorsát, a konstantinápolyi pátriárka és II. Konstans császár ellenségeként nem volt sok esélye a hosszú uralkodásra. Még megválasztása évében összehívott egy zsinatot, ahol fontos egyházjogi kérdésekről döntöttek, persze a bizánciak megkérdezése nélkül. Többször próbálták megölni, végül fegyveresek rabolták el (ahogy a bizánciak fogalmaztak, tartóztatták le). Hogy elkerüljék a vérontást, a pápa beleegyezett a letartóztatásba, hamarosan meg is választották utódját. Mártont Konstantinápolyba vitték, ahol megkínozták, éheztették, nyilvánosan megalázták – három évvel később halt bele a kínzásokba.
Háromszor is pápa

IX. Benedek volt az a pápa, akik háromszor is elfoglalhatta a pápai trónt. VIII. Benedek és XIX. János pápák unokaöccseként nagyon fiatalon választották meg először 1032-ben, de életmódja teljesen alkalmatlanná tette a feladatra. Négy év múlva elkergették, és III. Szilvesztert ültették a trónra, csak a német-római császár segítségével tudta elfoglalni megint a pápai trónt 1045-ben. Két évvel később azonban úgy döntött, inkább megnősül, 650 kilogramm aranyért eladta a trónt keresztapjának, aki VI. Gergely pápa néven uralkodott. Benedek azonban hamar kiábrándult a házasságból, vissza akarta szerezni a hivatalt. A kavarodást végül mindenki megelégelte, még a német-római császár is, aki 1046-ban egy birodalmi gyűlésen mindhárom pápát megfosztotta a trónról és egy német püspököt választatott meg pápának. II. Kelement még abban az évben a pápaválasztó zsinat is beiktatta. A sok ellenséggel rendelkező Kelemen éven belül váratlanul meghalt, IX. Benedek megint magát kiáltotta ki pápának, de végül a rómaiak és a császár nyomására 1048 novemberében végleg lemondott.

Az egyetlen pápa, aki valóban önként távozott, V. Celesztin volt. Megválasztása előtt huszonhét hónapig vitáztak a bíborosok, hogy ki legyen a pápa, végül egy idős bencés szerzetest választottak meg 1294. július 5-én, mint a legkisebb rosszat. Mivel élete nagy részét remeteként élte, nem is tudta átlátni a pápasággal járó feladatokat, így alig öt hónap után önként lemondott hivataláról. Ezzel talán ő volt az egyetlen pápa eddig, aki nem külső nyomásra, hanem tényleg önként vonult vissza. Halála után szinte azonnal szenté avatták."

index.hu/tudomany/tortenelem/2013/02/11/tobb_papat_oltek_meg_mint_ahany_lemondott/

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.02.11. 15:01:21

"Benedek híveinek forrófejűbb csoportja csak a lemondott egyházfőt ismeri el csak pápának"

Eléggé valószínűtlenül hangzik ez. A katoliusoknál kőkemény hierarchia van és nem "elismerni" a római pápát eléggé eretnekszagú valami lenne.

Blogin · http://apologetika.blog.hu 2013.02.11. 15:07:26

Nem kell félni attól, hogy az új pápát nem ismerné el valaki, nem hiszem, hogy ellenpápák emelkednének ki. Az Egyháznak összetartásra van szüksége, ezt tudja a bíborosi testület is.

takács bálint (törölt) 2013.02.11. 15:11:50

a vatikánnak az utóbbi időben nem volt komolyan vehető szövetségese.

a szent szinódusnak nyilván nem tetszik a vatikán kereszténységen belüli túlhatalma. az amerikában a mindenkori elnök a pápa (illetve ellenpápa). a római katolikus egyház az összes kényes kérdésben szemben áll az európai unió jogrendjével. a africa project sikere pedig finoman szólva is kétséges.

borítékolok egy olasz pápát.

Kandeláber 2013.02.11. 15:22:02

Ez a hír űberelte, hogy hahás bölcsészek elfoglaltak egy előadótermet. :D

takács bálint (törölt) 2013.02.11. 15:40:34

@maxval, a gondolkodni próbáló birca:
a protestáns "ejrópának" kifejezetten érdeke a római katolikus egyházat kiszorítani délre. itáliának kifejezetten érdeke, hogy a vatikáni bank pénzét befogassák az olasz gazdaságba. amerikának kifejezetten érdeke, hogy "csak" az olasz maffia pénzét mossák tisztára. na most mindez jelentheti azt, hogy a szentszék a jövőben nem lesz annyira bőkezű. ebből következően latin-amerika és "africa provincia" önállósodhat.

még azt is el tudom képzelni, hogy ebből egy menő mediterrán egyház lesz. amitől világszerte megrökönyödnek a hívek. de az olaszok azt mondják: végre.

immortalis · http://immortalis.blog.hu/ 2013.02.11. 16:01:56

Vajon végre olyan embert választ a konklávé, aki nem a középkori dogmákat fogja erőltetni?

bz249 2013.02.11. 16:06:00

@immortalis: okori dogmak kerem szepen. A kozepkori dogmak a protestansoknak valok. ;)

negyven rabbi 2013.02.11. 16:14:37

@jose maria padilla: @immortalis: @bz249:

majd küldünk mi nektek zsidó pápát

:D

Kinai cuccok blog · http://kinaicuccok.blog.hu 2013.02.11. 16:19:09

Én is lemondanák ha előttem hatszáz évvel senki nem mondott le. Így tuti 500 évig megemlegetik.
Itt csak úgy lehet emlékezeteset alkotni, ha eltörli a cölibátust vagy lemond :)

tarackos 2013.02.11. 16:19:14

"Lemondott a pápa: mi folyik a Vatikánban?"

Misebor?

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.02.11. 16:22:33

@immortalis:

Aki nem "erőlteti" a dogmákat, az eretnek. A dogmákat Isten adta.

csárli hárper 2013.02.11. 16:25:28

felnőttek a ministránsok?

egysmás 2013.02.11. 16:27:00

kibuggyant néhány gyereksegg, meg pár millió euro a vatileaks kapcsán, azt belebetegedett a Patkányvarrógép.

mk27soundmaster · http://mk27.blog.hu 2013.02.11. 16:27:54

@bz249:

A pápaság, úgy, ahogyan mi ismerjük, a középkorban öltött formát. A dogmák között pedig bőven találhatunk úgy ókori, mint középkori és újkori születésűeket is.

A protestantizmus, ha Luther fellépését tekintjük nyitánynak, pedig, már masszívan újkori jelenség. (Engels kivételével, aki 1640 tájékára datálja az újkor kezdetét, jóformán mindenki a nagy pestisjárvány (1351 k.) és Amerika felfedezése (1492) közé teszi a középkor és az újkor "határvidékét".

Anyád, a szúnyogok!!! 2013.02.11. 16:34:14

Mi folyik a Vatikánban?

KORRUPCIÓ!

És persze az Opus Dei piszkos, gusztustalan kis játékai, amihez asszisztált Ratzinger.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.02.11. 16:34:16

@mk27soundmaster:

"A dogmák között pedig bőven találhatunk úgy ókori, mint középkori és újkori születésűeket is."

A katolikus dogmák közül összesen 3 nem eredeti dogma.

Anyád, a szúnyogok!!! 2013.02.11. 16:37:08

@maxval, a gondolkodni próbáló birca:

És honnan vették az eredetit?

Szerintem biztos nem Júdás evangéliumából :O))))

mk27soundmaster · http://mk27.blog.hu 2013.02.11. 16:38:47

@maxval, a gondolkodni próbáló birca:

Tehát, van közöttük ilyen is és olyan is.

Igényled, hogy vegyük végig valamennyit?:-)

Anyád, a szúnyogok!!! 2013.02.11. 16:41:34

"S vajon ki lesz az új pápa?"

Remélhetőleg bölcsebb, szerényebb és Jézus tanainak jobban elkötelezett ember, mint a lemondott.

Bízzunk a Mindenhatóban(no meg az Egyház túlélési képességeiben)! :O)))

2013.02.11. 16:43:47

@negyven rabbi: Végül is miért ne? Az első pápánk is zsidó volt.

Anyád, a szúnyogok!!! 2013.02.11. 16:45:29

@mk27soundmaster:

Maxival felesleges az ilyesféle fáradság, neki megvannak a saját különbejáratú dogmái :O)))

zajos1 2013.02.11. 16:46:57

@Kandeláber: Kit érdekelnek a hahások...
@Anyád, a szúnyogok!!!: Tudod, a Brown, nem történeti hitelességgel írt da Vinci- kódot, olvass inkább szakirodalmat...
@negyven rabbi: de te meg maradtál KISZ-esnek, hmm és a zsidózás után, még te emlegeted a Hitlerjugendet....
@immortalis: Középkori, ezek az Ősegyház előírásai, meglepődnél, ha az a fegyelem lenne...

Anyád, a szúnyogok!!! 2013.02.11. 16:47:14

@jaja!!!!:
A jövő heti Lottószámok benne vannak?

Anyád, a szúnyogok!!! 2013.02.11. 16:54:07

@zajos1:

A Pápa komornyikja nem a da Vinci kódot csórta el, hanem erkölcstelen korrupcióról szóló anyagokat :O)))

A mostani lemondás, helyesebben lemondatás ennek a következménye.
Csak kicsit vártak, hogy elüljön a botrány.

Ahhoz pedig megint csak nem kell da Vinci kód, hogy az ember elképzelje, hogy miért is kell egy életfogytigra megválasztott, gyakorlatilag lemondathatatlan egyházi vezetőnek fekete pénz korrupcióból.
Ilyen beosztásban már nem csajokra, luxusautókra és hasonló földi hívságokra szokás költeni.

Yeto 2013.02.11. 16:55:06

"Végül a vatikáni pénzügyi reformot is elindította."

Hát, ha lehet tippelni, akkor én erre tippelek mint indok.

-JzK- 2013.02.11. 16:56:49

Vallási kérdéseket illetően ajánlok mindenkinek egy kis olvasnivalót:

mek.niif.hu/05300/05394/05394.htm

reginamundi.hu/library.php?id2=library/bangha_bela_30_kotet (elsőre az első három kötetet javaslom)

mek.oszk.hu/07800/07883/html/

negyven rabbi 2013.02.11. 16:57:08

@jaja!!!!: @Anyád, a szúnyogok!!!:

valami jóslat meg arról szól, hogy ennek a pápának a sorban gyilkoság áldozatává kellett volna vállnia

zollerbá 2013.02.11. 16:58:33

antidogma.hu
XVI. Benedek is a "kiválasztottak" törzséhez tartozik? Nem meglepő

egysmás 2013.02.11. 17:04:03

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: Me' ha a pápának is kétharmada lett vón' akkor akármit beleírhatott vón' a dogmák közé...

Anyád, a szúnyogok!!! 2013.02.11. 17:08:33

@maxval, a gondolkodni próbáló birca:

Aztán hogyan gyütt Maxi?

Póóóstán kűdte, express ajánlva?

Farkantoán Chatpartner 2013.02.11. 17:08:52

"A később szentté avatott egyházfi boldogan távozott a trónról, és folytatta visszavonult életét"- stílszerűen: Jézusom... EGYHÁZFI = SEKRESTYÉS. Ilyen pápa is volt! De nem az angyali pápa, V. Celesztin! Folytatta visszavonult életét... még cirka három hétig bujdosott üldözői elől, majd mérgezésben elhunyt...

Anyád, a szúnyogok!!! 2013.02.11. 17:12:11

@Farkantoán Chatpartner:

A Hitlerjugend tagja volt.

Nálunk ennél kevesebbért is komcsiznak :O)))

Farkantoán Chatpartner 2013.02.11. 17:12:58

@Anyád, a szúnyogok!!!: egyet mondj, moszkitó. Vagy te Dan Brownból merítesz?

Anyád, a szúnyogok!!! 2013.02.11. 17:18:54

@Yeto:
A Vatikán veszteséges volt az elmúlt években, tehát olyan túl nagy reformok nem lehettek a pénzügyeikben.

Abban igazad lehet, hogy a reformkényszer belejátszhatott a lemondásba.

zollerbá 2013.02.11. 17:19:55

Június 6-án, élete 92. évében elhunyt Bulányi György piarista szerzetes, a Bokor katolikus bázisközösség alapítója. Az 1919-ben született szerzetes tanár 1945-ben egy, az evangéliumot radikálisan követő kisközösségi hálózatot kezdett szervezni. 1952-es években államellenes szervezkedés címén életfogytiglani börtönre ítélték.

1956-ban kiszabadult. 1958-ban ismét elfogták, a börtönből 1960-ban szabadult végleg. Ezután szállítómunkásként dolgozott. A hetvenes évektől kezdve újító szellemű teológiája és az evangéliumi erőszakmentesség következetes képviselése miatt folyamatosan ki volt téve az állami és az egyházi hatóságok zaklatásának.

A Bokor bázisközösség tagjai az egyházakat felügyelő pártállami hatóság, az Állami Egyházügyi Hivatal felszólítása ellenére sem hagytak fel a katonai szolgálat megtagadásával, és ez, valamint az engedetlenség vörös posztó volt az egyházügyi pártfunkcionáriusok szemében. Bulányai mozgalma mintegy 5000 fősre nőtt és egész Európában a zsinati katolicizmus és a keresztény kurázsi egyik szimbólumává vált.
hirdetés

A kooperációra nem hajlandó Bulányi páter tanításait 1982-ben a püspöki kar elítélte, eltiltották a nyilvános misézéstől és a Hittani Kongregációhoz fordultak a tanai miatt. Az akkori prefektus, Joseph Ratzinger bíboros (ma XVI. Benedek pápa) 1986-ban felszólította Bulányit, hogy vonja vissza "téves, veszedelmes és kétértelmű" tanításait.

Bulányi szerint Ratzinger és a püspöki kar rosszallását 1980-as, Egyházrend című írásának alapgondolata váltotta ki: "úgy vélem, hogy az egyháznak a jövőben más, a maitól eltérő struktúrája is lehet, mégpedig a bázisközösségek alapján". Bulányival alá akartak íratni egy Ratzinger által összeállított, tizenkét pontos listát. A páter egy tizenharmadik, szövegrésszel kiegészítve - amely szerint az ember "csak a lelkiismeretének tartozik engedelmességgel" - írta alá a dokumentumot, amit viszont a kongregáció prefektusa nem fogadott el.

A kompromisszum bő évtizeddel később, 1997-ben született meg: Bulányi kiegészítése bekerült a dokumentum törzsszövegébe, amelyet így már ő is aláírt. A Magyar Katolikus Püspöki Kar több mint fél évvel később, 1997. szeptember 10-én tájékoztatta a nyilvánosságot Bulányi György rehabilitálásáról.

Anyád, a szúnyogok!!! 2013.02.11. 17:23:27

@Farkantoán Chatpartner:

Öreg, nálatok még úttörőnek, KISZ vagy párttagnak se kell lenni a komcsizáshoz.

A Hitlerjugend pedig nemcsak úttörőkorúakból állt.
Volt nekik még páncéloshadosztályuk is.

Melchi Zadok 2013.02.11. 17:28:02

"Annyi bizonyos: érdekes időknek nézünk elébe. S vajon ki lesz az új pápa?"

hm. ez kb annyire releváns kérdés, mint hogy ki lesz a cosa nostra első embere.

Túl Hosszú Captcha (törölt) 2013.02.11. 17:30:07

Sajnálom a pápát, mert hosszú idő óta ő volt az első, melyik karakteres arcot adott egy ezeréves ultrakonzervatív és ultraerőszakos egyháznak. Lemondása korrekt húzás volt. Inkább a pihenés, mint a Parkinsont keverni az Alzeheimerrel, ahogy II. János Pál húzta utolsó éveit. Ott nyáladzott szegény, mindamellett nem sietett azokkal a mintegy ötszáz éve elmaradt döntésekkel, ami miatt a katolikus egyház oda jutott, ahova. Ő amolyan báránybőrbe bújt farkas volt, mint Göncz Árpád. Kívülről jajdecuki öreg bácsi, közben pedig a cölibátus >>>megrontott gyerekek ezrei, fogamzás-gátlás tiltása és a (pl. a német vagy az ír) egészségügyi rendszerre való rátelepedésük, melynek nyomán szülésbe belehalt az indiai nő, illetve két kórházban sem látták el megerőszakolt német asszonyt (vetélőtablettával).
Persze, a modernizálást megtehette volna Ratzinger is, de hát tudjátok...nagy volt rajta a nyomás. Hitlerjugendes múlt, meg az a sok szar, ami János Pál után maradt (megrontásos perek, vatikáni bankbotrányok, zsidó nyomulás PC-fronton) nem sok mozgásteret engedett volna, még egy Orsininek vagy Borgiának sem.

Anyád, a szúnyogok!!! 2013.02.11. 17:30:59

@maxval, a gondolkodni próbáló birca:

Maxi, politikuséknál soha, senki, semmiről se tehet, mindig
az áldozataik a hibásak, meg a körülmények.

Legalábbis ezt sulykoljátok, a kollektív felelőtlenség szent nevében.

Mindazonáltal ajánlanám a figyelmedbe, hogy mire is reagáltam.

Anyád, a szúnyogok!!! 2013.02.11. 17:37:38

@melchi zadok:

Pedig az efféle 2000 éves szervezeteknél az első ember személye, személyisége igencsak meghatározó.

A Cosa Nostrában kevésbé, pl. nem nyilvános.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.02.11. 17:38:35

@Anyád, a szúnyogok!!!:

Amit írtál, az butaság. Lényegtelen mire reagáltál, attól még butaság marad. A Hitlerjugendben nem nácik tömörültek.

Bicepsz Elek77 2013.02.11. 17:42:36

Engem ez kb. Hruscsov vagy Jelcin lemondasara emlekeztet. Biztos valami csunya pedofil/penz/visszaeleses stb. ugy van mogotte!!!

Kandeláber 2013.02.11. 17:43:33

@zajos1: Ők abban a tévhitben leledzenek, hogy érdekelnek valakit.
Ja, egyébként várható volt, hogy előjönnek a pápa H.J-s múltjával.
Ha belegondolok, hogy a német gazdasági csoda bekövetkeztében hány régi NSDAP-tag vett részt anno, igencsak meglepődnének a most Németországon csüngő libbantak.

Anyád, a szúnyogok!!! 2013.02.11. 17:44:03

@maxval, a gondolkodni próbáló birca:

Esetleg olvasd csak el.

Próbáld értelmezni, ha nem túl nagy feladat :O)))

Aztán talán olvasd el, ezt is:
"A Hitlerjugend vagy Hitler-Jugend rövidítve HJ a Nemzetiszocialista Német Munkáspárt 1922 és 1945 között működő ifjúsági szervezete volt. A Sturmabteilung után a náci párt második legrégebbi paramilitáris szervezeteként indult müncheni központtal, Jungsturm Adolf Hitler néven.
Az 1923-as sörpuccsot követően a szervezetet feloszlatták és csak 1926-ban alakult meg újra. Baldur von Schirach vezetése alatt 1935-re a német fiúk közel 60%-a lett Hitlerjugend tag, 1936. július 1-jétől pedig állami intézménnyé vált és elvárták, hogy minden "árja" fiatal tagja legyen."
hu.wikipedia.org/wiki/Hitlerjugend

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.02.11. 17:49:29

@Anyád, a szúnyogok!!!:

A jelenleg római pápa 1941-ben lett HJ-tag, mert 1939-tól már kötelező volt minden fiatalnak a tagság. Már nem elvárás volt, hanem kötelező.

Bloodscalp 2013.02.11. 17:56:18

Egészségére hivatkozik? Teljesen fitt állapotban van az elődjéhez képest:D röhej.

Bloodscalp 2013.02.11. 17:58:52

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: és akkor ott nem volt lelkiismerete hogy megtagadja/elmeneküljön/ellentmondjon, persze hogy nem:)

Anyád, a szúnyogok!!! 2013.02.11. 17:59:07

@maxval, a gondolkodni próbáló birca:

Maxi, a polémia azzal kezdődött, hogy Ratzingert miért nácizzák.

Én azt válaszoltam rá, hogy nálunk még párttagnak, KISZ tagnak vagy úttörőnek se kell lenni ahhoz, hogy lekomcsizzák az illetőt.

Nem volt kötelező a Hiterjugend, ez csak egy kegyes csalás Ratzinger életrajíróitól.

"Text des „Gesetzes über die Hitler-Jugend“- Hitler törvénye a Hitler-Jugendről"
www.germanhistorydocs.ghi-dc.org/sub_document.cfm?document_id=1564&language=german

Bicepsz Elek77 2013.02.11. 17:59:27

Az egeszsegre hivatkozas sokszor elojon a hasonlo helyzetekben (Hruscsov,Kadar, Jelcin).

Anyád, a szúnyogok!!! 2013.02.11. 18:01:24

@Bloodscalp:

Nem nagyon volt ő olyan helyzetben, hogy ellentmondjon.
Egyszerűen besorozták, ha ugrál megy egy koncentrációs táborba.

bömböcz 2013.02.11. 18:01:29

Nem akart pokolra jutni idejekorán (85 évesen) kínok között?
Ilyen egy igazi többmilliárdos lelkitámasz-vezető!
Brávó!
(Erről mit ír a talmud?)

Kandeláber 2013.02.11. 18:02:47

Mekkora ciki lett volna, ha annak idején megtagadják a Saulusból Paulussá váló Pál apostollá válását arra történő hivatkozással, hogy előzőleg ezerrel üldözte a keresztényeket.

Anyád, a szúnyogok!!! 2013.02.11. 18:06:43

@Bicepsz Elek77:

Ennél jobban már nem tudták felfelé buktatni!
Az is kedvelt módszer volt a kényelmetlen elvtársak eltávolítására:O)))

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.02.11. 18:08:47

@Bloodscalp:

Ez ökörség. Ráadásul primitív ökörség.

Ezen az alapon mindenki aki élt 1990 előtt, egy rohadék szar komcsi, mert nem kezdett fegyveres harcot Kádár ellen. Pl. az én nagyobbik fiam, aki 1988-ban született. De én meg biztosan, mert 1967-ben születtem.

A jelenlegi pápa gyerek volt. S német állampolgár volt. Persze lehet őt hibáztatni, hogy miért nem döntötte meg ő egymagában gyerekként a német kormányt, de ez röhejes. Semmit nem tett azon kívül, amire kénytelen volt a hatályos törvények miatt: HJ-tag lett, amikor ez KÖTELEZŐ lett minden fiatalnak, s katona lett, amikor besorozták.

Anyád, a szúnyogok!!! 2013.02.11. 18:09:07

@Kandeláber:

Az egyház most is megtagadja pl. a végtisztesség megadását, ha nem fizetsz egyházi adót.

Ha eleget fizetsz, akkor viszont minden, a legnagyobb gazemberség is megvan bocsájtva :O)))

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.02.11. 18:10:18

@Anyád, a szúnyogok!!!:

"nálunk még párttagnak, KISZ tagnak vagy úttörőnek se kell lenni ahhoz, hogy lekomcsizzák az illetőt"

Ez ugyanaz a hülyeség.

zollerbá 2013.02.11. 18:10:19

@bömböcz:
antidogma.hu
XVI. Benedek is a "kiválasztottak" törzséhez tartozik? Nem meglepő!

Bloodscalp 2013.02.11. 18:10:51

@Anyád, a szúnyogok!!!: ugyan, ha akkor lelki dilemmát okozott volna, a sorozó levél átvétele után egy kalandos szökést próbált volna Svájcba, nodehát '41-ben igencsak a náciknak állt a világ, miért is menekült volna? Miért is csinált volna ebből erkölcsi kérdést ugye:)

zollerbá 2013.02.11. 18:11:41

antidogma.hu
XVI. Benedek is a "kiválasztottak" törzséhez tartozik? Nem meglepő.

Anyád, a szúnyogok!!! 2013.02.11. 18:15:24

@maxval, a gondolkodni próbáló birca:

Maxi, undorító saját kölök mögé bújni a te pitiánerséged miatt.
Főleg, hogy dicsekedtél már el azzal, hogy hivő komcsi voltál ifikorodban :O))))

Amúgy Ratzinger 15 éves volt, amikor Hitlerjugend tag lett.
Te ilyen korodban a KISZben vitted a zászlót , az Ifjú Gárdában hőzöngtél, a Munkásőrök pöcséhez kötve a fa AMDvel:O)))

mk27soundmaster · http://mk27.blog.hu 2013.02.11. 18:15:58

@Bloodscalp:

Tudod, hogy mikor született a pápa?

1927-ben.

Ki tudod számolni, hány éves volt 1941-ben?

:-)

Kandeláber 2013.02.11. 18:16:55

@Anyád, a szúnyogok!!!: Ezt a baromságot meg honnan vetted?

bömböcz 2013.02.11. 18:16:56

@zollerbá:
Itt is kereshető a valós zsidó-keresztény római katolikus bankrendszer összeomlása...

Yeto 2013.02.11. 18:19:31

@Anyád, a szúnyogok!!!: Számvitelből is tanítják hogy van veszteséges és "veszteséges".

Anyád, a szúnyogok!!! 2013.02.11. 18:20:09

@Bloodscalp:
15 éves volt, baszod!
Úgy szocializálódott, hogy nem is volt rálátása a rendszerre, nemhogy kételye a működésével kapcsolatban.

Mert volna kételkedni, netán ugrálni, másnap elviszik egy koncentrációs táborba, de még az apját, anyját, rokonait is.

negyven rabbi 2013.02.11. 18:20:20

@tiboru:

távozz tőlem titkosügynök tiboru

takács bálint (törölt) 2013.02.11. 18:22:01

@mk27soundmaster:
a későbbi superman 14 éves korában semmilyen erkölcsi érzékkel nem rendelkezett?

vitalis06 2013.02.11. 18:25:51

@maxval, a gondolkodni próbáló birca:
a katolikus dogmák közül egyik sem eredeti. ez ellenkezik a dogma definiciójával is, hiszen dogma az amit egy zsinat dogmának fogad el.
pl. az egyik utolsó Mária mennybemenetelének dogmává emelése 1961-ben...gondolom nem sokat tudják, hogy ilyen későn.

Bloodscalp 2013.02.11. 18:26:30

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: szerintem azok a primitív ökrök, akik ahhoz a 1 milliárdos egyházhoz tartoznak, aminek az élén ugye ratzinger áll(t).

Ezzel többek közt erkölcsileg, morálisan is az emberiség csúcsán kell(ene) lennie, nincs ott most sem, hiszen hülyének nézik a világot, saját híveiket amikor az eü. okokra hivatkozva mond le - egyértelmű hogy nem ezért, hanem a botrányok miatt.

Milyen hatályos törvényre hivatkozol? Amit egy diktatúrában adtak ki, és gyerekek felfegyverkezéséről szól? Te mit mondanál ma a gyerekednek? - te biztosan mindent, a törvény szerint megteszel ami kötelező ezekszerint, aha.

A példád nem a legjobb, de jééé a lengyelek ellent mertek mondani a csúnya kommunistáknak, a korosztályod itthon nem, elvolt a barakban. Ma pedig mély hallgatás és egyoldalú vádaskodás megy a kommunista ügyben. Pedig ugye, '89 előtt mindenki kussolt.

Anyád, a szúnyogok!!! 2013.02.11. 18:27:00

@maxval, a gondolkodni próbáló birca:

Baszod, te tényleg ennyire hülye vagy?
Legalább olvasd el!

"4) Die Aufnahme in die Stamm-Hitler-Jugend kann bei Personen über 18 Jahre, die in der Führung oder der Verwaltung der Hitler Jugend eingesetzt werden sollen, sofort erfolgen."

(6) Die Zugehörigkeit zur Stamm-Hitler-Jugend ist freiwillig.

bömböcz 2013.02.11. 18:28:04

@Anyád, a szúnyogok!!!:
Ezt elkerülendő, én semjén zsoltot tolnám az előtérbe:
Fajilag ószövetségi, végzettségileg: újszövetségi, tevékenységileg: megszövetségi...

Anyád, a szúnyogok!!! 2013.02.11. 18:28:29

@maxval, a gondolkodni próbáló birca:

Ne hazudj, 3-4 hete dicsekedtél el azzal, hogy hívő marxista voltál!

takács bálint (törölt) 2013.02.11. 18:28:36

@maxval, a gondolkodni próbáló birca:
a vatikán a háborúban semleges akart maradni. ezért kellett ratzingernek belépni a hitlerjugendbe. ezért nem volt másik választása. az egyházban a pilátusi gondolkodás volt az uralkodó. nem a jezsuita.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.02.11. 18:30:36

@takács bálint:

Szerintem Ratzinger a fő felelős az I. vh. kitöréséért is. Az, hogy akkor még nem élt, csak amolyan szánalmas náci-pedofil-inkvizíciós magyarázkodás! S szintén nem kerülhető meg erkölcsi felelőssége a dodómadár XVIII. századi kihalása kapcsán sem!

Anyád, a szúnyogok!!! 2013.02.11. 18:31:16

@Yeto:

Mit állítasz, mit cáfolsz?

A pápa komornyikja elég sok veszteségforrást feltárt.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.02.11. 18:31:23

@Anyád, a szúnyogok!!!:

Igen, marxista voltam 17 évesen, kb. 1 évig, de KISZ-tag nem voltam.

Anyád, a szúnyogok!!! 2013.02.11. 18:34:06

@maxval, a gondolkodni próbáló birca:

Broaff, ezek szerint te illegális Marxista voltál, szélsőbalos felforgató elem :O)))

Na, helyben is vagyunk, hogy miért lett belőled neofita :O)))))

bömböcz 2013.02.11. 18:34:20

@maxval, a gondolkodni próbáló birca:
Ön tényleg 1990-ben nézett ki utoljára háturul nőnek?

smartdrive 2013.02.11. 18:34:34

bár nem vagyok hívő, de azért szeretnék hosszú, békés, szerető családja körében eltöltött öregkort kívánni neki

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.02.11. 18:35:03

@vitalis06:

A dogmák Istentől vannak. Ezen az nem változtat, hogy a katolikusok hozzáadták a meglévő dogmákat + 3 dogmát.

takács bálint (törölt) 2013.02.11. 18:36:04

@maxval, a gondolkodni próbáló birca:
csak azt mondom, hogy az egyház története során sokkal inkább volt pilátusi, mint jezsuita. pius xii éppúgy, mint benedictus xvi. persze, hogy nem ők tehetettek az egészről. ők csak a helytartók, akik mossák kezeiket.

Anyád, a szúnyogok!!! 2013.02.11. 18:37:02

@smartdrive:

Mivel 86 éves és az egyházi szabályok szerin nem lehet felesége, nemzett utódja, ezért erre kevés az esélye.

Bloodscalp 2013.02.11. 18:37:46

@Anyád, a szúnyogok!!!: persze ahogy '45 ben dezertált,
akinek ennyi erkölcsi és morális érzéke van - mint előadják, és osztják a hitet, de tiniként nem látta mi a különbség jó és rossz között, igen-az ilyen vallásokon csak röhögni tudok ahol ő a vezető.

Anyád, a szúnyogok!!! 2013.02.11. 18:40:30

@Bloodscalp:

Ilyen egyházi szinten a vezető már politikus.
A politikusok pedig mind hazudnak, mindenben.

Még az életrajzukat se maguk írják, helyesebben hamisítják, hanem az agit-proposaik :O)))

egysmás 2013.02.11. 18:41:12

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: Amit a katolikusok hozzáadtak, azok nem Istentől vannak? :o

Eretneknek tetszel lenni, vagy csak beszélni nem tudsz?

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.02.11. 18:41:54

@Anyád, a szúnyogok!!!:

Nem voltam illegális marxista. Csak azt hittem, hogy Marxnak igaza van. 18 évesen jöttem rá, hogy nem: Marx tévedett mindenben,

Anyád, a szúnyogok!!! 2013.02.11. 18:42:50

@maxval, a gondolkodni próbáló birca:

Ehhez képest meglehetős nagy pofával linkelsz :O)))

egysmás 2013.02.11. 18:44:45

@Anyád, a szúnyogok!!!: és legfőképpen a kisfiúk nem tudnak szülni...
Joguk ugyan van rá, de képtelenek élni vele!

egysmás 2013.02.11. 18:47:17

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: Akkó mit beszélsz hülyeségeket?

Olyan vagy, mint a cikk szerzője!

Hallott mindenféle dolgokat, aztán mondattá fűzi a "szakszöveget". Csak te vitatkozol is.

Anyád, a szúnyogok!!! 2013.02.11. 18:47:44

@maxval, a gondolkodni próbáló birca:

És hol voltál Marxista, Maxi?

Marx könyvei zárt irodalomnak számítottak az ántivilágban, kivéve egy-két rövidke átírt propagandaanyagot, ahhoz hogy kikérd egy könyvtárból, külön engedély kellett.

Csak nem beosontál egy pártházba és loptál egyet?
Vagy a faterodét csórtad el Munkásőrszerkó mellől?

Anyád, a szúnyogok!!! 2013.02.11. 18:49:54

@tiboru:
Annyira nem, bejárónő, házvezetőnő a pispeknek is van, az ivarérett :O)))

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.02.11. 18:49:57

@Anyád, a szúnyogok!!!:

Nem számítottak zárt irodalomnak. Csak pár cikk volt, melyet direkt nem tettek be az összegyűjtött műveibe.

Anyád, a szúnyogok!!! 2013.02.11. 18:54:47

@maxval, a gondolkodni próbáló birca:

Maxi, amikor én olyan korú voltam, mint te és bementem a helyi könyvtárba, akkor először összeszarta magát a könyvtáros és hiába ismert személyesen, azt mondta, hogy engedélyt kel kérnie a párt illetékeseitől, hogy a könyvtár zárt irodalmához odaengedjen.

Úgyhogy hazudsz.

negyven rabbi 2013.02.11. 19:00:17

@tiboru: no de meddig?

vagy olyan kitartó, mint bill buckley volt?

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.02.11. 19:02:46

@Anyád, a szúnyogok!!!:

Marx-Engels-Lenin összes művei nem volt zárt részlegben sosem.

Anyád, a szúnyogok!!! 2013.02.11. 19:07:46

@maxval, a gondolkodni próbáló birca:
Akkor te pártfunkci kölök voltál, a belső párt köréhez tartoztak a szüleid.

Én vidéki suttyó voltam, engem nem engedtek oda, a könyvtár zárt részéhez. 17 éves koromra kiolvastam az egész könyvtárt, oszt elkezdte furdalni a kíváncsiságomat, hogy mi van a különszobában.

De leráztak.

Anyád, a szúnyogok!!! 2013.02.11. 19:22:07

@maxval, a gondolkodni próbáló birca:

Mesélj, miket lopott ki a pártfunkci faterod a 17 éves illegális marxista kölykének a zárt részből, Hustler Magazint, ÖKMet?

bömböcz 2013.02.11. 19:25:14

@tiboru:
Magukkal még van (el)leszámolni valónk!

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.02.11. 19:28:41

@Anyád, a szúnyogok!!!:

Maradjunk annyiban: felsültél hazugságaiddal, s most igyekszel viccelődéssel kibújni.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.02.11. 19:29:56

@egysmás:

Aki nem katolikus, annak nincs joga megvédenie a római pápát a hamis vádaktól?

bömböcz 2013.02.11. 19:37:29

@maxval, a gondolkodni próbáló birca:
Kegyed valami egyháztörténész?
Mert egyébként mink is kiállunk a római-katolikus zsidó-keresztény-róma egyház mellett!
Nahát

Indriq 2013.02.11. 19:37:29

Gyors kérdés, még nem olvastam át az összes kommentet.
Az volt már, hogy a szemét mocskos ballibesek kicsinálták a pápát és ezért mond le?

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.02.11. 19:41:26

@bömböcz:

"római-katolikus zsidó-keresztény-róma egyház"

Ez hol van?

bömböcz 2013.02.11. 19:52:16

@maxval, a gondolkodni próbáló birca:
A való világban.
A krisztusi szeretetige-rezgés kevés a moszlim falafel-budaista kínai konyha ellen!

csavari 2013.02.11. 19:55:52

Semmi különös nem történt csak a zsidók teljes mértékben átvették a hatalmat a katolikus egyház felett! Nem több nem kevesebb!

csavari 2013.02.11. 19:57:29

Semmi különös nem történt csak hivatalosan is átveszik a hatalmat a zsidók!

lehánytamanyádat 2013.02.11. 20:04:37

Tuti, hogy szerelmi dráma van a háttérben, a kedvenc bíborosa biztos már mással kúr a nyomorult manónak:)

negyven rabbi 2013.02.11. 20:08:18

@csavari:

meguntuk a várakozást és

beindítottuk az önmegváltás projektet

bömböcz 2013.02.11. 20:16:43

@negyven rabbi:
BBj is elmorzsol egy kukorica csutkát, és megeteti a desznyót...
A nagybetűs ÉLET megyen tovább...=több neutron bombát!

negyven rabbi 2013.02.11. 20:23:04

@bömböcz: ki az a bbj? úgy tudom a desznyópásztorokat errefelé nem nézik sokba.

csillámpóni 2013.02.11. 20:23:09

ROSSZ hírt kapott az egészségéről, és tudja, hogy ha becsülettel végighaldoklik pápaként egy-másfél évet, többet vagy kevesebbet, akkor a felgyülemlett feszültség olyan embert juttathat a trónra, aki nem kívánatos. Ezért most még minden tekintélyével egyengetni fogja egy méltó utód útját a pápasághoz. Én azért azt kérem Istentől, hogy éltesse soká, mert ha nem is mérhető jelentőségben II. János Pálhoz, azért jó pápánk, jó ember, és nagy tudós.

tiboru · http://blogrepublik.eu 2013.02.11. 20:33:28

@negyven rabbi:

Mindent bírok, csak a körömletépést nem. Úgyhogy ha azt belengetik, kurvára mindent elmondok bárkinek.

tiboru · http://blogrepublik.eu 2013.02.11. 20:34:25

@bömböcz:

Tudjuk, de fel vagyunk készülve.

csavari 2013.02.11. 20:35:51

@negyven rabbi:

Jobb lesz ha elköltöztök a föld nevű bolygóról mert nem sokáig tudjátok okádni a szennyet ami belőletek jön!

Anyád, a szúnyogok!!! 2013.02.11. 20:48:10

@maxval, a gondolkodni próbáló birca:
Az idesapád hódkóros faszát te kiváltságos kasztba született pártfunkciporonty, itt te hazudsz folyamatosan.

Én egy tízezres vidéki kisvárosbeli tapasztalataimat írtam!

Hol lettél te tizenhét éves korodban hívő marxista?
És hol jutottál hozzá marxista irodalomhoz?
Erre válaszolj, baszomalássan!

Anyád, a szúnyogok!!! 2013.02.11. 20:49:07

@bömböcz:
Maxi csak egy szimpla degenerált komcsifióka :O))

spinat 2013.02.11. 20:50:04

egyértelmüen küzdött az eltussolás ellen. Na itt röhögtem jót. Korábban meg mikor még nem volt sorszáma, akkor meg utasításba adta az eltussolást, meg áthelyeztette a pedókat más körzetbe, csak maradjanak csendben a drága szülök. Meg a nácizmust is annyira de annyira elitélte, hogy határozottan küzdött a holokauszt-tagadók visszafogadása ellen, ha jól emlékszem. Söt, még a gumit is megengedte, nehogy mán a szegény feketék elkapják már a HIV-et. Hát micsoda egy aranyos jólelkü ember ez, Hogy egyem a szivit. Na a HJ után sem fejlödött sokat az erkölcsi érzéke.

negyven rabbi 2013.02.11. 20:51:23

@tiboru: buckleyról nem írják, h tépték volna a körmét ...
bár lehet ez már csak apróság volt a többi alkalmazott módszer mellett

Anyád, a szúnyogok!!! 2013.02.11. 20:51:59

@csillámpóni:

Há persze, 600 éve ő az első, aki rossz hírt kap az egészségéről.

A piócásember vagy a köpölyöző a lemondása oka :O)))

mitmiért? 2013.02.11. 20:52:33

Bedobta az öreg szoknyás a törölközőt. Rádőlt a kupleráj mar nem bírta kézben tartani: komornyikja nemrég zűrös ügybe keveredett, a Vatikán pénzügyileg húzós kb penzmodosodakent tartják számon, középkori elvei tarthatatlanok, pedofil papok tömkelege, itthon puspokrol derül ki hogy simlis ügyei vannak, stb. A római katolikus egyház teljes megújulására van szükség ami egy ilyen maradi doktrinertol mar nem várható. Egyre többen ismerik fel h a római katolicizmus a kereszténység megcsúfolása. III. János Pál papa személyében volt hiteles, ezért szerettek a zemberek.
Ébresztő Vatikán míg nem késő.
Ha nem kell zsidózni nem az vagyok, hanem egy hívő ember. Udv

Anyád, a szúnyogok!!! 2013.02.11. 20:53:25

@spinat:

Na, azon én is jót röhögtem.
Asszem az első botrányai is a pedofilbulik eltussolásához fűződnek.

bömböcz 2013.02.11. 20:53:29

@negyven rabbi:
Kivéve a kóser csülkösöket!

spinat 2013.02.11. 20:56:03

@mitmiért?: hát Karol se volt egy szent, de még lehet :)

bömböcz 2013.02.11. 20:59:33

@tiboru:
Fitymafékre varrt nagylábujj köröm, bambuszrügyre ültetett delikvenssel...
Mit gondol, céltalanul keringetem a legjobb munkatársaimat a nagyvilágban?!(Öko megbeszélés címén)

Bell & Sebastian 2013.02.11. 21:00:10

@spinat: Kik azok a holokauszt tagadók, szamár?

bömböcz 2013.02.11. 21:02:44

@Anyád, a szúnyogok!!!:
Aki a '80-as években számítógépet csempészett aranytallérért, az a kebelbarátom, hajszen aláásta a vasfüggönyt!

mitmiért? 2013.02.11. 21:04:02

@spinat:
:-)))
Ő hibahatáron belül volt nekem, mint ember sokat tett másokért a hiteert. Én csiptem, főleg hogy végsőkig kitartott abban volt valami felemelő.
Szent:-)) nem túl logikus hogy altaluk tett csodát kell bizonyítani, miközben csodát csak "isten" tehet. Ez nem istenkaromlas?

Anyád, a szúnyogok!!! 2013.02.11. 21:04:05

@mitmiért?:

Fordítva ülsz a bilire.
A komornyikja nem zűrös ügybe keveredett, hanem kitálalta a Pápa zűrös, korrupciós ügyeit.

Kicsit várták, hogy elcsituljon a botrány, oszt most leváltották.

Én már azon röhögök, hogy a Népszabó szerint afrikai pápa lesz. Mekkora bajban lesznek a rasszisták, ha tényleg négus vagy valami dél-amerikai spanyol mulatt osztja majd nekik az áldást :O)))

mitmiért? 2013.02.11. 21:06:31

@Anyád, a szúnyogok!!!:
Igen igazad van a komornyikkal kapcsolatban. Nem akartam kifejteni. Az angyalok és démonok egy nagyon visszafogott fikció ahhoz képest ami a valóság. ( ettől meg nem túl jó könyv :-)

spinat 2013.02.11. 21:07:19

@Bell & Sebastian: tudod te miröl beszélek, különben nem borultál volna ki ennyire egyböl

Anyád, a szúnyogok!!! 2013.02.11. 21:08:28

@bömböcz:

Akkor te a KGB ügynök Szélest is a barátaid között tarthatod számon, bár ő inkább precíziós műszerekre és szerszámgépekre specializálta magát. De néha beestek Comodorok is.

Maxi régebben bulgáriai ifikorával dicsekedett, nagykövet vagy valami hasonló funkci lehetett a faterja.
Vagy sofőr :O)))

¿Qué tapas hay? 2013.02.11. 21:09:42

@Anyád, a szúnyogok!!!: A hiba ott van, hogy Maxval rossz forrást adott, lévén ez a HJ-tv I. végrahajtási rendelete. Az önkéntesség a törzs-HJ-tagságra vonatkozott.

A HJ-tv itt olvasható:
www.dhm.de/lemo/html/dokumente/hjgesetz/index.html

Részlet:
§1. Die gesamte deutsche Jugend innerhalb des Reichsgebietes ist in der Hitlerjugend zusammengefaßt.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.02.11. 21:11:19

@Anyád, a szúnyogok!!!:

Hazugság. Ugye nem gondolod komolyan, hogy bárki is elhiszi neked, hogy volt olyan magyar város Kádár alatt, ahol Marx művei a könyvtár zárt osztályán voltak? Ezt te csak álmodtad, te félkegyelmű!

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.02.11. 21:13:20

@Anyád, a szúnyogok!!!:

"Mekkora bajban lesznek a rasszisták, ha tényleg négus vagy valami dél-amerikai spanyol mulatt osztja majd nekik az áldást"

A rasszisták jellemzően nem keresztények, így nem lesznek bajban.

bömböcz 2013.02.11. 21:15:49

@Anyád, a szúnyogok!!!:
A bolgárok tezsvírek, Széles Gábor pedig átforgatta a vaszteséges autóbusz ipart a nyereséges -nemzetmentő- ármányleleplezésbe és engemtámogatásba!
Hátrébb a cocom listával hékás!

Anyád, a szúnyogok!!! 2013.02.11. 21:20:44

@maxval, a gondolkodni próbáló birca:

Tudom Maxi, és azt te döntöd el a dogmáid alapján, hogy ki számít kereszténynek

Vagyol te egy Pápa.:O)))

De mit fog szólni egy esetleges négus Pápához a kuruc.info önmagát kereszténynek nevező közössége és a Fideszbe beépült széljobb?

Apám vazze, ha nagyon ki akarnak velük kúrni, akkor cigány Pápa lesz.
Mekkorát röhögnék :O)))

Asszem Esztergomi prímásunk már volt cigány az 1500as évek környékén.

Anyád, a szúnyogok!!! 2013.02.11. 21:21:53

@bömböcz:

Adok egy bankszámlaszámot, lehet velem egyezkedni :O)))

Bell & Sebastian 2013.02.11. 21:23:21

@spinat: Én tudom, csak látni is szerettem volna itt a lefebvristákat, hogy más is tudja, kik a mieink. :)

Akik egyébként nem holotagadók, ezért hát te bizonyíccs elsőbb, gaz cselszövő!

mk27soundmaster · http://mk27.blog.hu 2013.02.11. 21:24:17

@Anyád, a szúnyogok!!!:

"Én már azon röhögök, hogy a Népszabó szerint afrikai pápa lesz. Mekkora bajban lesznek a rasszisták, ha tényleg négus vagy valami dél-amerikai spanyol mulatt osztja majd nekik az áldást :O)))" --- írod.

Az azért valószínű, hogy felháborodásukban és félelmükben keresztre azért nem feszíttetik...

bömböcz 2013.02.11. 21:28:01

@maxval, a gondolkodni próbáló birca:
Köszönöm:
Igazi ösnemzettségi képek:
Mind Há-turul!

Anyád, a szúnyogok!!! 2013.02.11. 21:28:33

@mk27soundmaster:

A franc se tuggya, a mi horogkeresztényeinknek már saját Jézusuk van, aki nem zsidónak született, hanem Pártusi herceg.

És ugyebár a turuly és Emese románca se egy Bibliai Ádám - Éva történet.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.02.11. 21:33:33

@Anyád, a szúnyogok!!!:

"De mit fog szólni egy esetleges négus Pápához a kuruc.info önmagát kereszténynek nevező közössége és a Fideszbe beépült széljobb?"

Azokban a körökben nemigen jellemző a katolicizmus.

Anyád, a szúnyogok!!! 2013.02.11. 21:33:33

@ErtelmetlenSzajkarate:

Szavazzuk meg, oszt ültessük a gonosz, imperialista nyugatiak nyakába :O)))

Anyád, a szúnyogok!!! 2013.02.11. 21:37:59

@maxval, a gondolkodni próbáló birca:

Honnan tudod Maxi?

Én oda járok röhögni, elég sok marha díszkereszténykedik náluk.

Nesze, a keresőjük ezt dobja ki:

"Keresés pontos kifejezésre: "keresztény"
Cikkek száma: 2737
kuruc.info/to/0/10/%22kereszt%E9ny%22

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.02.11. 21:39:30

@Anyád, a szúnyogok!!!:

Önmagában ez nem jelent semmit. Tetszik nekik ez a szó, ennyi.

Anyád, a szúnyogok!!! 2013.02.11. 21:40:24

@Anyád, a szúnyogok!!!:

A katolikusra se sokkal kevesebbet:
Keresés pontos kifejezésre: "katolikus"
Cikkek száma: 2173
kuruc.info/to/0/10/%22katolikus%22

¿Qué tapas hay? 2013.02.11. 21:40:38

@Anyád, a szúnyogok!!!: Igen, csak nem ezt idézted. Amúgy részleteiben a Jugenddienstverordnung szabályozta a kötelező HJ-tagságot:

§ 1. Dauer der Dienstpflicht. (1) Der Dienst in der Hitler-Jugend ist Ehrendienst am Deutschen Volke.
(2) Alle Jugendlichen vom 10. bis zum vollendeten 18. Lebensjahr sind verpflichtet, in der Hitler-Jugend Dienst zu tun,

teljes szöveg: www.verfassungen.de/de/de33-45/hitlerjugend36.htm#vo39-2

bömböcz 2013.02.11. 21:42:18

@mk27soundmaster:
Mit szól a lemondáshoz hangmájszterkém?
Nem egy megszokott eljárás rk-éknál...

Bell & Sebastian 2013.02.11. 21:42:28

@mk27soundmaster: És mondja csak, mesterkém, mit írnak még? Elkezdődnek végre a programok - ha jól fordítok latinból?

egysmás 2013.02.11. 21:44:32

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: de van!
Hogyne lenne!

Csak a katolikus dogmák eredetének értelmezésére nem jó módszer az, hogy vannak az isteni eredetű dogmák, meg vannak az újkori dogmák.
Mert ezzel hülyeséget állítasz, mégpedig fundamentális helyen.

Kb. mint a poszt szerzője, aki egyházfinak titulálta V. Celesztint, bemutatva ezzel a konzervatív-keresztény műveltséget, valamint az iskolarendszerünk által nyújtani képes minőséget.

Anyád, a szúnyogok!!! 2013.02.11. 21:44:38

@maxval, a gondolkodni próbáló birca:

Maxi, nemcsak nekik tetszik, hanem ez azt jelenti, hogy az egyházaknak is tetszik, hogy kurucéknak tetszik a keresztény szó.

Legalábbis soha nem tiltakoznak, hogy annak nevezik magukat, azok, akik nem azok.

A faszsetuggya másoknál hogy van ez, de én a saját környezetemben megválogatom, hogy kikkel hoznak közös nevezőre.
Igaz, én nem vagyok egyház :O)))

Anyád, a szúnyogok!!! 2013.02.11. 21:49:04

@¿Qué tapas hay?:

"Ehrendienst" az becsületbeli kötelezettséget jelent.
Nem kényszerítő jellegűt.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.02.11. 21:50:19

@egysmás:

Nem vagyok katolikus, azaz az én szempontomból ebben nincs ellentmondás.

Ha katolikus lennék, másképp fogalmaztam volna.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.02.11. 21:51:34

@Anyád, a szúnyogok!!!:

Nem tiltakozhat egy keresztény, hogy mások kereszténynek vallják magukat. Akkor sem, ha esetleg furcsa ez.

bömböcz 2013.02.11. 21:55:57

@Bell & Sebastian:
Az én Ráchel kislányomnak meg is mondtam a frankót:
Idejétmúlt gumicsizmás klerikálisokkal nem kell foglalkozni!
És lám: a főnökük is lepattant a boruló szekérről...

Anyád, a szúnyogok!!! 2013.02.11. 22:02:33

@maxval, a gondolkodni próbáló birca:

Aztán miért nem?

Különben nem igaz. Mert ha nem megkeresztelt és nem fizet egyházi adót a kliens, akkor se a gyerekeit nem keresztelik meg, se egyházi temetést, esküvőt, etc. nem kap.
Tehát az egyház kirekeszti a nem keresztényeket a közösségi szolgáltatásaiból.

De mondom, ha valami büdöslábú ganyé úgy szerepelne, hogy a haverom, barátom, az ellen én bizony tiltakoznék, mivel megválogatom azt, akivel egy platformon emlegetnek.

A kereszténység se nem család, se nem nemzet, hogy az ember beleszülessen. Rokont se választ az ember, odabasszák melléje :O)))

¿Qué tapas hay? 2013.02.11. 22:02:47

@Anyád, a szúnyogok!!!: Nochmals:

(2) Alle Jugendlichen vom 10. bis zum vollendeten 18. Lebensjahr sind verpflichtet, in der Hitler-Jugend Dienst zu tun

Azaz: Minden fiatal(korú) 10. életévétől a 18. életéve betöltéséig köteles a Hitler-Jugendben szolgálatot teljesíteni.

Kivételek (kizáró és felmentő okok) 3.§-8.§-ig felsorolva.

negyven rabbi 2013.02.11. 22:05:52

el van már e hímes világ sora baszva
mert nem nőttünk lélekben csupán araszra

Bell & Sebastian 2013.02.11. 22:08:53

@¿Qué tapas hay?: A lógósoknak és keverékeknek hagytak kisajtót. Persze számon lehet azt is kérni, hogy miért nem vitt alkalmatlansági igazolást, ahelyett, hogy részt vett az alapkiképzésen és átvette az igazolványát.

A kérdés inkább az, hogy egyáltalán van-e értelme a kérdés ilyetén felvetésének, vagy ezt csak a szómágia kívánja meg, elvégre Hitlertől a neve az ifjúsági szervezetek egyikének; fiúk, 14 - 18 éves korig.

És mi van a többivel, azok nem károsak? Vagy le vannak szarva, mert nincs bennük az, hogy Adolf?

Szerencsére az Allgemeine SS -t azóta békén hagyják, mióta kiderült, hogy három divízióban 13.000 önkéntes zsidó ütötte az arabokat a zászlójuk alatt.

Az a baj, hogy Ratzi nem kóser, ez a lényeg!

negyven rabbi 2013.02.11. 22:10:17

pápabácsi valószínű súlyos beteg lehet,

valószínű rákos

Alfőmérnök 2013.02.11. 22:14:48

Szerintem ez valami vakoló belviszály.
Ez számomra csak abból a szempontból érdekes, hogy a katolikus hit alapjait érinti. A katkó hitnek az alapja ugyanis a tekintélytisztelet, nevezetesen, hogy amit a Vatikánban mondanak, azt kételyek és feltétel nélkül el kell fogadni.
Na most mi a fasz van akkor, ha a Vatikánt a szabadkőművesek irányítják?

Bell & Sebastian 2013.02.11. 22:18:52

@Alfőmérnök: Mi a helyzet a HaHa -bulin hálózati ember, inkább arról meséljen, mert feltűnt a képe a lapokban.

Anyád, a szúnyogok!!! 2013.02.11. 22:20:14

@¿Qué tapas hay?:

§ 1. Dauer der Dienstpflicht. (1) Der Dienst in der Hitler-Jugend ist Ehrendienst am Deutschen Volke.

Ne jogászkodjunk, mert nem értek hozzá.
Annyit azért igen, hogy a törvényszöveg magasabb rendű, mint a magyarázat.

A törvényszövegben pedig az áll, hogy a Hitlerjugend becsületbeli kötelessége, szolgálata a német népnek.

Ratzinger 1939ben már 13 éves volt, az életrajzírói viszont azt hazudják, hogy csak 1941ben lett a Hitlerjugend tagja.

Készséggel elfogadom, hogy besorozták és kivágták a frontra vagy háttérszolgálatra Németországba. Az mindenesetre kiderül, hogy 1939 és 1941 között nem volt a Hitlerjugend tagja, tehát törvényileg nem volt kötelező. Sőt, ha az lett volna, és két évet bujkál, akkor biztos nem úszta volna meg KZ nélkül, se ő, se a családja.

Bell & Sebastian 2013.02.11. 22:22:56

@Alfőmérnök: Furcsa fogalmai vannak a római katolikusokról, nem mondom. Mennyiben bír ez befolyással mondjuk egy pléhbániai közösségre, ezentúl majd kötelezően tesznek ki csirkefarhátat az éhező ügyvédeknek, vagy mi?

bömböcz 2013.02.11. 22:23:51

@maxval, a gondolkodni próbáló birca:
Látszik a képeken, hogy szorong. Még nem ragadta magával a demokrácia szelleme, pedig az ecserin vett wrangel farmert és S-modell-es felsőben virít az építési területen...
Szerencsére mi, mára már levetkőztük a kishitűségünket!
Hajrá Mink!

egysmás 2013.02.11. 22:24:39

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: Szóval szerinted a katolikusok Isten szájába adnak olyan dolgokat, amit az nem is mondott...

Anyád, a szúnyogok!!! 2013.02.11. 22:26:18

@Alfőmérnök:

Broaff, az ellenség mocskos mancsa a Vatikánba is betette a lábát :O))))

bömböcz 2013.02.11. 22:29:49

@Alfőmérnök:
Az kizárt dolog, mert akkor zsidók is lehetnének érsekek, meg pápák is... és akkor mivé lenne a zsidó-keresztény egyházi hagyomány?!
www.youtube.com/watch?v=CDFX_X0oSVU&noredirect=1

Anyád, a szúnyogok!!! 2013.02.11. 22:34:30

@egysmás:
Asszem a hit szerint a Pápa Isten földi helytartója, kvázi intézője, tolmácsa, ő tehet isteni kinyilatkoztatásokat.
A pápai csalhatatlanság mintha erről szólna.

Isten letelefonál, oszt a Pápa meg odalöki az üzenetét a plebsnek.
Amíg nem volt modern tyechnyika, addig meg álmában súgott neki.

Anyád, a szúnyogok!!! 2013.02.11. 22:39:33

@bömböcz:

Annyira szorongott, hogy még fényképezni is engedték a papáját a DDRes soldatok :O)))

Nagykövet lehetett a fater vagy kibaszott jó seftes, aki kilóra megvette még a Stasisokat is :O)))

negyven rabbi 2013.02.11. 22:40:50

Orbán

a pápát is megbuktatta? mikor is volt Orbán a pápánál?

bömböcz 2013.02.11. 22:46:29

@negyven rabbi:
Ezt nem gondolhattya komojan!
Még a családi fotóckodást is Őszentsége instrukciói alapján csináltuk 2 éve...

Anyád, a szúnyogok!!! 2013.02.11. 22:46:44

@bömböcz:
Ő az Egyházalapító, a Kőszikla.
Rá van alapozva ez a 2000 éves sztori.

egysmás 2013.02.11. 22:47:59

@Anyád, a szúnyogok!!!: A pápa csalhatatlansága a katolikusok szerint sem úgy megy, hogy kinyilatkoztatja a pápa, hogy a pi utolsó számjegye a 6, és akkor az az, hanem ez amolyan korlátolt csalhatatlanság.
Kizárólag olyan dolgokra vonatkozik, amiket elviekben sem lehet megvizsgálni. Ez mellesleg egy egész intelligens rendszer. Mármint a maga módján intelligens.
Csak itt birca, az eretnek pogány tagadja az Élő Istent, miközben védi a katolikusokat.
Úgy csinál, mintha a Katolikus Anyaszentegyház nem Isten Igéjének a hirdetője lenne, hanem egy szimpla politikai szervezet, amelyiknek a márkaterméke lenne a deszkára szegelt csóringer...

Ami mellesleg szerintem pont így van.

egysmás 2013.02.11. 22:50:48

@negyven rabbi: gondolkodtál már azon, hogy a magyarokkal is közösködött Orbán?
A konzultáció, pl...
Aztán félmillió már lelépett, a többiek meg úgy fognak járni, mint Berlusconi, vagy Mubarak.

A két lábon járó pestis.

Putyin is szarul van, csak nem vallja be.

negyven rabbi 2013.02.11. 22:56:04

@egysmás: nem értem barózónak miért nincs még valami gondja

Anyád, a szúnyogok!!! 2013.02.11. 22:56:07

@negyven rabbi:
Vazze, csak nem megmerényelte egy mérgezett esernyővel?

Most hogy kirúgták a Néppártból a Kereszténydemokrata Internacionáléban kezdett el kavarni.

Még a végén igaza lesz Alfinak, ezek tényleg olyanok,mint a Vakolók, Világúnió, minden faszom van benne:
lexikon.katolikus.hu/K/Kereszt%C3%A9nydemokrata%20Internacion%C3%A1l%C3%A9.html

¿Qué tapas hay? 2013.02.11. 23:00:00

@Anyád, a szúnyogok!!!: Valóban kár jogászkodni, a vonatkozó, akkor hatályos jogszabályok releváns szakaszait mind idéztem, úm:
1) HJG (Hitler-Jugend-törvény 1936. (RGBl I. S. 993) 1. § (21:09-kor)
2) JdVO (rendelet az ifjúsági szolgálatról, a HJ-tv. II. végrehajtási rendelete, 1939. (RGBl I S. 710f) 1. § (1) és (2) (22:20-kor)

A többi a Bell&Sebastian által idézett szómágia. A törvény szerint HJ-szolgálatnak számított a DJ, JM és BDM keretében teljesített ifjúsági szolgálat is, noha azokat a szervezeteket nem HJ-nek hívták. Ratzinger 1927-ben született, tehát ő az 1921-1929 közötti átmeneti korosztályokhoz tartozott (vö. JdVO 13.§) akik esetében a Jugendführer des Deutschen Reiches határozta meg a szolgálat megkezdésének idejét.

Bevallom, annyira nem érdekel a dolog, hogy részletesen utánanézzek, hogy R. teljesített-e DJ-szolgálatot, vagy sem.

bömböcz 2013.02.11. 23:00:44

@negyven rabbi:
A Vidi edzője is hipp-hopp elszelelt...

Anyád, a szúnyogok!!! 2013.02.11. 23:00:50

@egysmás:
Nyáron még ő tanította repülni a darvakat, baszod.

Csabi. 2013.02.11. 23:02:04

na de 8 éve még nem volt öreg a posztra, most meg igen?

¿Qué tapas hay? 2013.02.11. 23:07:22

@Anyád, a szúnyogok!!!: Mindazonáltal köszönettel tartozok neked, mert itt a nagy keresgélés során megtaláltam az eredeti scannelt RGBl-szövegeket is, és már csak ezért is megérte egy kicsit vitatkozni.

alex.onb.ac.at/cgi-content/alex?aid=dra&datum=1939&page=941&size=45

Rigor Mortis 2013.02.11. 23:08:59

@csavari: He? Az nem tűnt fel, hogy ők alapították? Szt. Péter szerinted mi volt, eszkimó?

bömböcz 2013.02.11. 23:11:07

@¿Qué tapas hay?:
Állítólag maguk meghasonlással szaporodnak BundS!
(laczának is vannak ám dossziéból lopott lapjai...)

Anyád, a szúnyogok!!! 2013.02.11. 23:13:17

@¿Qué tapas hay?:

Ennyire slamposak nem voltak a nácik, hogy két évig parkolópályán lehessen lenni.

Úgyhogy hazudnak Ratzinger életrajzírói.

Amúgy törvényszöveget még a náciknál se írhatott felül végrehajtási rendelet vagy magyarázó szöveg.

Az pedig egyértelműen becsületbeli kötelezettséggel indít.

Anyád, a szúnyogok!!! 2013.02.11. 23:16:00

@egysmás:
Dehogy halnak, a jó Putyin elvtárs tanította őket repülni, sárkányrepülővel.

Ő volt a motoros vezérgúnár :O)))

karpatinfo.net/cikk/ukrajna/szallnak-darvak-putyinnal

Anyád, a szúnyogok!!! 2013.02.11. 23:20:15

@Csabi.:

Lehet, hogy ott is hozott valami nyuggertörvényt a 2/3, oszt elhajtották nyugdíjba a kisöreget :O)))

egysmás 2013.02.11. 23:22:42

@Anyád, a szúnyogok!!!: Jóvan na!
Kicsit le vagyok maradva!
Azt hittem, hogy ahogy az Úristen a bokréta Orbán Viktor kalapján, úgy a darvakat is repülni tanítja!
De látom már, azt hatalmas kegyelmében átengedte Putyinnak.
Mellesleg a hódarvak a kihalás szélén állnak!
Ha nem tanítanák őket kloákacsókra is, tutira eltűnnének a Föld színéről.

bömböcz 2013.02.11. 23:23:16

@Anyád, a szúnyogok!!!:
Állítólag ez a Ratzinger anyai ágon ószövetségi...

Anyád, a szúnyogok!!! 2013.02.11. 23:25:58

@bömböcz:

Akkor nem Hitlerjugendba sorozzák be, hanem KZba.

Anyád, a szúnyogok!!! 2013.02.11. 23:28:40

@egysmás:

Viktor a turulyt tanítja repkedni.

Csak néha elbasszák, oszt kopasznyakú keselyűnek szoborják az udvari szobrászai:O)))

Anyád, a szúnyogok!!! 2013.02.11. 23:41:32

Apááámm, mekkora dumagép ez az Erdő Péter, ha eccer kirúgja Orbán Giroszászt vagy lelép Selmecibarbi, akkor elmehet kormányszóvivőnek!

"A tisztségéről lemondó egyházfő ezért példával jár előttünk és éppen a betegek világnapját választotta e szembenézésre.
Miután XVI. Benedek pápa lemondásának meglepő hírét a Vatikán is megerősítette Erdő Péter bíboros, prímás Az esztergom-budapesti érsek a Budapesti Onkológiai Intézet kápolnájában tartott szentmisén kifejtette: a pápa, "aki éppen a betegek világnapját választotta arra, hogy közölje az egyházzal és a világgal lemondását, szembenézett a betegséggel, és az egyház iránti szeretetből" hozta meg döntését. "
www.bevezetem.hu/cikk/papa-szembenezett-betegseggel-mondta-erdo-peter

Bíboros uram, én szivesen követném a Pápa őszentsége példáját, cukros vagyok, a szivem szar, egyszóval van egy rakás betegségem.
Úgyhogy én mint példakövető szivesen lemondanák a posztomról, csak el kéne intézni a Benedekéhez hasonló kisnyugdíjat, biztos jövedelmecskét, hogy teljes legyen a példakövetésem! :O)))

bioLarzen 2013.02.12. 00:12:30

@tiboru: "Mindent bírok, csak a körömletépést nem. Úgyhogy ha azt belengetik, kurvára mindent elmondok bárkinek."

Ezt tanúsíthatom.

bio

Anyád, a szúnyogok!!! 2013.02.12. 00:14:13

@Alfőmérnök:

Meg lesz ódva a lakásprobléma, most hozott nekik a Viktor 6 vagonnyi ropogós húszezrest :O)))

Gyurcsany F. 2013.02.12. 00:18:07

"Mi folyik a Vatikánban?"

Mintha nem tudnank, hogy mi folyik. Ugye azt mindenki tudja, hogy a keresztenyek, csak gyerekekkel szexelnek, es most az egyik 8 eves beperelte, hat ezert mondott le.

Anyád, a szúnyogok!!! 2013.02.12. 00:31:32

@Gyurcsany F.:

Ejnye Ferikém, hova lett a gyialektyikus materializmus?

Polityka ez baszod 2000 éve, a kiskölkök csak a desszert a kiélt , kiégett, szarkavaró köcsögöknek!

Nemhogy Vityka venne egy Pápát, abból a 6 vagonnyi húszezresből, amit idetalicskáz a labancoktól.

"Utoljára magyar király mondatott le pápát"
www.origo.hu/tudomany/tortenelem/20130211-utoljara-zsigmond-magyar-kiraly-mondatott-le-papat.html

spinat 2013.02.12. 06:36:06

@Bell & Sebastian: jó, nem mind az, vagy csak nem hirdeti nyilvánosan. Viszont egyik püspöküket emiatt ismeri a nagyközönség.

alien 2013.02.12. 07:20:25

úgy rémlik VIII Bonifác és Odo Colona afférja a lemondással kicsit más mint ez a mai

Con Storm · http://pszichohistoria.uw.hu/ 2013.02.12. 07:32:08

Ha pápa lettem volna, és ilyen idős, én is lemondtam volna a bekövetkező eseményeket látva...

1., Egyiptom Iráni békülés
2., Maliban szerzett idegenlégiós veszteségek
3., Lefoglalt föld levegő rakéta gyártására alkalmas technológia
4., Török Izraeli konfliktus
5., Orosz Izraeli konfliktus
6., Szíria jelenlét
7., Libanoni izraeli konfliktus
8., Palesztina elismerése
9., 67-es határok visszaállításának a követelése
10., India Pakisztán konfliktus
11., Japán Kína konfliktus
12., É-Korea Dél-Korea konfliktus
13., Fokozódó Magyar-Szerb-Szlovák-Román konfliktus
14., Afgán-USA konfliktus, drónkivégzések
15., Skót-Brit konfliktus
16., Ír-Brit konfliktus
17., Szerb konfliktus

Az Arab Liga semmibe vette egyetemlegesen az Irán elleni szankciókat

A jog hatalma a Földön lecsökkent... olyan folyamatok vannak lezajlóban, amit nem igazán lehet megoldani már békés eszközökkel! A pápának egyszer már volt tapasztalata egy világháborúról, a győztesek igazságtalan arroganciájáról!

Szerintem egyszerűen csak a lelkiismerete nem tud megküzdeni a jövő árnyaival!

MézesRozi 2013.02.12. 08:28:29

@Anyád, a szúnyogok!!!:
"Marx könyvei zárt irodalomnak számítottak az ántivilágban, kivéve egy-két rövidke átírt propagandaanyagot, ahhoz hogy kikérd egy könyvtárból, külön engedély kellett."

édesistenem. ezt a baromságot honnan szedte? a maga megítéléséhez elég lett volna az a tátongó garat, amit minden második kommentje végére kirak. felesleges volt az a ráadás.

MézesRozi 2013.02.12. 08:32:04

@Anyád, a szúnyogok!!!:
"Mert ha nem megkeresztelt és nem fizet egyházi adót a kliens, akkor se a gyerekeit nem keresztelik meg, se egyházi temetést, esküvőt, etc. nem kap."

még egy méretes hazugság. magából mitől folyik ez a trutymó?

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.02.12. 08:38:07

@Anyád, a szúnyogok!!!:

Minek egy nem-kereszténynek keresztény egyházi szolgáltatás?

ghavin 2013.02.12. 09:17:31

www.slate.com/articles/news_and_politics/fighting_words/2010/03/the_great_catholic_coverup.html

Ma már tudjuk, hogy bíborosként fontos szerepet vállalt a pedofil botrányok eltusolásában, amely feladattal II. János Pál bízta meg, akit most rohamtempóban próbálnak szentté avatni, nevezetesen úgy, hogy elkülönítsék a kamu csodajelentéseket az "igaziaktól" (örülnék, ha ezt a baromságot én találtam volna ki, de nem, a katolikusok tényleg ennyire őrültek).

Ratzingert/Bennit egyébként fel lehetne terjesztetni a pedofilok védőszentje címre. Ehhez persze előbb ki kellene múlnia, ám ami késik, nem múlik, nézzetek csak rá. Igazi csodatéteménye pedig az, hogy mindeddig nem került bíróság elé.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.02.12. 09:19:56

@bömböcz:

Most döntsd el: HJ-tag vagy zsidó. A kettő egyszerre nem megy.

Bell & Sebastian 2013.02.12. 09:20:32

@spinat:

"In January 2009, Williamson denied the existence of Nazi gas chambers in a TV interview with a Swedish documentary program. He also questioned the general consensus among historians that 6 millions Jews were killed during the Holocaust."

Ezt még maga Simon Wiesenthal is relativizálásnak postjudikálná, de maga a tény, hogy sem tartalmilag, sem formailag nem tagadott holocaustot, legfeljebb arra mutatott rá, hogy nem jár piedesztál ezeknek a tömeggyilkosságoknak, kétséges a hatmilliós szám és a gázkamrák utólag épültek, valószínűleg csak a túlhajtott képzelet szülöttei.

Nem kétséges, hogy ezek a kijelentések nagyban zavarják a zsidó/keresztény vallás összeolvasztásának folyamatát és a holohitű, holobizniszben utazók fején ettől bukfencet vet a sábeszdekli.

De nem tagadott holocaustot, ezt csak beleképzeli, például a MAZSIHISZ. Az igaz, hogy gyakorlatilag ők döntik el, hogy ki a holocaust tagadó.

Richard Williamson püspök nem az, szögezzük le!

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.02.12. 09:22:27

@bömböcz:

Bármilyen nemzetiségű ember lehet egyházi vezető, zsidó is.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.02.12. 09:23:06

@Bell & Sebastian:

Olvasd el a HJ szabályzatát: zsidók nem léphettek be.

Bell & Sebastian 2013.02.12. 09:24:27

... de maga a tény, ... ,_azóta sem zavar senkit a megítélésében_.

Lemaradt a körmondat lezárása, bocs.

Bell & Sebastian 2013.02.12. 09:26:44

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: Zsidó, félzsidó, negyedzsidó, nyolcadzsidó, elsőrendű árja, másodrendű, ..., szóval, árnyaltabb volt ott a kép, mintsem azt egy birka el tudná képzelni.

spinat 2013.02.12. 09:28:42

@Bell & Sebastian: mert ha csak holokausztrelativizáló, akkor már jóember?

A Vatikán a sátánt is befogadná ha ez növelné a hatalmát :)

Bell & Sebastian 2013.02.12. 09:32:48

@Ghavin: Nagyon jó meglátás, teljesen korrekt, ordas káromkodás, mosd ki a pofád, bibas.

Con Storm · http://pszichohistoria.uw.hu/ 2013.02.12. 09:34:06

@maxval, a gondolkodni próbáló birca:

Ez nem igaz! Nemzeti önrendelkezés egyetemes joga!

A csoportok a világban egymással versengenek! Az egyik nemzet(csoport) nem nyomhatja el a másikat, az érdek összeférhetetlenséget ki kell küszöbölni!

A keresztény csoportoknak csak 3. generációs patrióta lehet érdekképviselője, ha ez nincs.. akkor jöhet a 2. és első...

egy nemzetnek csak egy saját nemzetisége...

Egy iskolának csak az ott dolgozóokból kerülhet ki, másik intézményi vezető nem...

győri lakos nem lehet szegedi képviselő!

Emberi Jogok Egyetemes Nyilatkozata... nemzeti önrendelkezés...

Amennyiben valaki megsérti, az kémkedést rosszabb eseteben más népen való uralmat valósít meg...

Bell & Sebastian 2013.02.12. 09:37:03

@spinat: Jó ember, mert ellene van a Sátánnak. És a zsinkretista, szabadkőműves nyomulásnak. Mondjuk az apró ördögöket (a Sátán fajzatait) én sem szívlelem -max. elviselem-, dolgom nincs velük, ha nem akadnak az utamba. De nincs nekem ekkora szerencsém.

Tehetetlen Dodó 2013.02.12. 09:39:04

@Anyád, a szúnyogok!!!: Kérj meg valami németül tudót, hogy fordítsa le neked az 1. paragrafus többi pontját is, akkor nem kellene ennyit erőlködnöd.

Con Storm · http://pszichohistoria.uw.hu/ 2013.02.12. 09:40:16

@maxval, a gondolkodni próbáló birca:

:DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

Sokat rögök az írásaidon...

Nation, családot jelöl, nésönt... magyar is használja nős...

A nation szó, valaminek a népét jelenti.. pl a keresztény egyház népét...

Mondjuk a szellemi sérülteknek is van joguk a vélemény kifejezésére... de.. rasszista neonáci bűncselekményt azért nem kellene nap elkövetnie...

Alfőmérnök 2013.02.12. 10:42:02

@MézesRozi: Jellemző, hogy a leghülyébbekkel állsz le vitatkozni.

mk27soundmaster · http://mk27.blog.hu 2013.02.12. 11:49:08

@spinat:

Szerintem, te nem tudod, mit beszélsz (írsz).

Ha te liberálisnak tartod magad, akkor miért provokálsz hitvitákat? (Kvázi) Teológiai fogalmakkal leírni történelmi eseményeket (pld. holokauszt, holokauszttagadó, holokausztrelativizáló stb.) egyenes út az "inkvizícióhoz" (azaz, ennek szekuláris változatához, a totális, totalitárius ideológiákhoz s az ezekre épülő diktatúrákhoz).

A "holohitűek" a liberalizmus albigensei. Ebből a "kanonizált holoizéből" nagyobb gebasz keveredhet, mint az összes kommancs és náczi sületlenség(ből) együttvéve.

spinat 2013.02.12. 11:52:38

@mk27soundmaster: ki mondta neked, hogy liberálisnak tartom magam?

Con Storm · http://pszichohistoria.uw.hu/ 2013.02.12. 12:02:55

@mk27soundmaster: Gebasz már most is van!

Lásd magyarországi holokauszt!

A magyarok annyira gyűlölték őket az izlandiakat, hogy az antiszemitákat börtönbe zárták.. lásd Szálasi!

Amikor Bakiék állítólag deportálni akarták az izlandiakat, akkor annyira gyűlölték a zsiráfokat, hogy Bakiékat letartóztatták és kivégezték...

Sőt, a gettó története sem semmi, annyira gyűlölték az izlandiakat a magyarok, hogy a Dunába lőttek egy egész kerület keresztény magyar lakosságát, és oda ingyen és bérmentve beköltöztették a zsiráfokat!

A magyar kormány annyira gyűlölte az izlandiakat, hogy vett nekik repülőjegyet és hajójegyet az USA-ba...

Annyira antiszemiták voltak, hogy az egyházi iskolákban pl elrendelték, hogy a keresztények pénzén, kell tanítatniuk az izlanidakat, népesség arányos kétszeres létszámban...

Nah az meg pláne antiszemita lépés volt, amikor Genfi felszólításra, az állami patikák és közbeszerzések részesedését 100%-ról, népesség arányos 6%-ra csökkentették törvényileg..

és stb...

mk27soundmaster · http://mk27.blog.hu 2013.02.12. 12:26:10

@spinat:

Ha nem, hát nem!

Akkor viszont megnyilatkozásod tudatos provokáció és nyílt agresszió. S aszerinti elbíráslást érdemel.

Zb74 2013.02.12. 13:44:23

"S végül XII. Gergely pápa 1415-ben mondott le önként a pápai trónról."

Őt tudtommal Zsigmond magyar király mondatta le.

negyven rabbi 2013.02.13. 10:26:49

@egysmás:
@Gyurcsany F.:
@Túl Hosszú Captcha:

még a saját közösségükből indított theawarenesscenter oldalt is felszámolták

de a hírekbe azért ma már bekerül ez is: frischropogós

www.independent.co.uk/news/uk/home-news/senior-british-rabbi-filmed-telling-alleged-child-abuse-victim-not-to-go-to-the-police-8471779.html

Senior British rabbi filmed telling alleged child abuse victim not to go to the police.

Rabbi Ephraim Padwa, who is leader of the UK’s Strictly Orthodox Jewish community, told the alleged victim that it was “mesira”, or forbidden, to report a suspected Jewish sex offender to a non-Jewish authority.

negyven rabbi 2013.02.13. 10:38:09

@negyven rabbi:

a PEDOFIL ZSIDÓK nem tűrik a leleplezést:

Man arrested in bleach attack on NYC rabbi who exposes child abuse claims

Published December 12, 2012

Associated Press

NEW YORK – A man has been arrested on charges he threw bleach into the face of a New York City rabbi who publicizes claims of child sexual abuse in the ultra-Orthodox Jewish community.

Police say Meilech Schnitzler turned himself in on Wednesday and was arrested on charges of felony assault, menacing and criminal possession of a weapon. A woman who answered the phone at his home says he's not going to speak to anyone.

Rabbi Nuchem Rosenberg told The New York Times a man he recognized tossed the liquid in his face as he walked in Brooklyn's Williamsburg section on Tuesday.

Police say the two were involved in an "ongoing dispute."

Rosenberg runs a website that publicizes child sexual abuse victims in the Satmar Hasidic community.

www.foxnews.com/us/2012/12/12/man-arrested-in-bleach-throwing-attack-on-ny-rabbi/

negyven rabbi 2013.02.13. 11:32:06

@negyven rabbi:

PEDOFIL RABBIK ausztráliában is:

Chabad Leaders Intimidating Victims In Child Sex Abuse Scandal, Rabbi Claims Child Victims Consented To Sex And Were At Fault For The Abuse

VICTIMS of child sexual abuse in Melbourne's Jewish community are being ordered by religious leaders not to report incidents to police.

Jewish community insiders say Melbourne's ultra-Orthodox Chabad community has banded together to cover up cases of sexual abuse.

failedmessiah.typepad.com/failed_messiahcom/2012/11/australian-media-confirms-chabad-leaders-intimidating-victims-in-child-sex-abuse-scandal-345.html

negyven rabbi 2013.02.14. 01:16:32

@classical liberal: te majd bisztosch megmondod bibschi :)
süti beállítások módosítása