Felvételi pontszámok – Ilyen ország pedig nincs CCCLXII.
2012. december 20. írta: TuRuL_2k2

Felvételi pontszámok – Ilyen ország pedig nincs CCCLXII.

2012. december 19., MTIGiró-Szász András elmondta: a kormány szerdán meghatározta az Emberi Erőforrások Minisztériuma számára, hogy a felsőfokú oktatásban az állam által finanszírozott hallgatók száma nem lehet kevesebb a tavalyinál, azaz 55 ezernél. Ez alsó határ, ennél csak több lehet a felsőoktatásba belépő hallgatók száma - jelezte, hozzátéve: a keretszámok eltörlésével a felsőoktatási intézményekbe bejutás egyetlen feltétele az adott pontszám elérése lesz. A pontszámokat a jogszabály alapján december 31-ig kellene megállapítani, ugyanakkor az Emberi Erőforrások Minisztériuma vállalta, hogy karácsonyig nyilvánosságra hozzák. Arról, hogy addig már csak két munkanap van, azt mondta: egy kormány nem munkanapokban gondolkodik, öt nap áll rendelkezésre ennek kialakítására.

2012. december 20., kormany.huA miniszter tehát – a hallgatók új felvételi eljárásra való biztonságos felkészülése érdekében – 2013-ban nem kíván élni azzal a jogkörével, amelyet a most módosított felsőoktatási törvény biztosít számára, mely szerint az egyes szakoknál a felsőoktatási felvételi eljárásról szóló kormányrendeletben rögzítettnél magasabb minimális ponthatárt is meghatározhat. A tárcavezető ezt a jogkörét – a felsőoktatási törvénnyel összhangban a kellő felkészülési idő biztosításával – a 2014-es általános felvételi eljáráskor kívánja majd gyakorolni.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr324974998

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: A Légifelvétel blog díjazottja: a Diáktüntetés 2012.12.22. 08:41:15

A Légifelvétel blog első évadának díjazottja a decemberi Diáktüntetések, és természetesen az azon résztvevő ezrek. Karácsony előtti hír, egyfajta ajándék, kinek-kinek a maga értelmezése szerint a Békemenetnek elnevezett „civil mozgalom” kitüntetése,...

Trackback: Átverték a diákokat: a nagy „houdini" keretszám-trükk 2012.12.20. 19:22:48

Balog Zoltán miniszter 3 napos felsőoktatási reformja valójában egy „zseniális” trükk kigondolására volt elegendő. A feladvány ugye az volt, hogyan teremtsünk 40 majd 55 ezer államilag finanszírozott felsőoktatási helyet ugyanabból a megszavazott költs...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2012.12.20. 16:24:20

Felvételi pontszámok meghúzása a felvételi előtt, élt 24 órát.
Nyugodjék békében.

Steve the Great 2012.12.20. 16:26:04

Igazából tehát a világon semmit sem változik a rendszer

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2012.12.20. 16:40:11

@zero: tippelek - 2014-ig se húzzák ki a fijugg

Samott 2012.12.20. 16:44:36

Tudja ezt meg kovetni valaki? Naprol napra egyre nagyobb hulyet csinalnak magukbol ezekkel a vegleges, de vegul csak nehany oran at ervenyes szabalyokkal.

2012.12.20. 16:48:15

elromlott a randomgenerátor

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2012.12.20. 16:49:37

Le merem fogadni ez Matolcsy tárcájánál pontosan ugyanígy működik.

Na! 20 az egyhez! Ki állja! Ráteszek egy üveg sört!

Ezt a kib*szott káoszt...

sumbududumburu 2012.12.20. 16:51:48

"Van néhány oligarcha, aki élvezi, hogy az állam megrendelésekkel tömi ki. Az adófizetők pénzén, teszem hozzá."www.quickmeme.com/meme/3s9euj/

mk27soundmaster · http://mk27.blog.hu 2012.12.20. 16:54:41

@Tű:

Nem elromlott, nagyon is működik.

A kormány mozgó célpontot játszik: ahol nem lehet ismerni a másik álláspontját, ott azt vitatni vagy támadni sem lehet.

Az ellenzék stratégiája eddig az volt, hogy bármit mondott vagy csinált a kormány, azt --- mérlegeletlenül --- bírálta, támadta. No, most már nem fogja tudni, hogy mit akar vagy mit csinál a kormányzat (csak miután már az események után vagyunk), így lépéshátrányba kerül.

"Vidám" időknek nézünk elébe:-(

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2012.12.20. 16:58:00

@mk27soundmaster: így konkrétumok és kiszámíthatóság nélkül viszont simán már csak egyet kell mondani az ellenzéknek: a kormány hülye és maga sem tudja mit csinál.

Civitas Fidelissima 2012.12.20. 17:00:08

Ez most azt jelenti, hogy 240 pont felett bárkit felvehetnek bárhova? (az egyetemek döntésétől függően, de ahol elfér 200, ott elfér több is, papíron biztos...)

Steve the Great 2012.12.20. 17:06:44

@Civitas Fidelissima: Azért az egyetemek döntését nagyban befolyásolja a kapacitás (előadó, labor, oktató), meg a költségkeret, amit kapnak. Ha egyszer létszámstop van, akkor hiába akar egy egyetem hallgatói létszámot bővíteni. Ha meg olyan a profilja (pl. gazdasági), akkor nem is tud, mivel zéró ilyen államis hallgató lesz.

2012.12.20. 17:08:38

majd jön soma olvtárs, vagy a maradék féltucat tökkelütött, és jól megmagyarázzák. csak várjatok türelemmel.

Civitas Fidelissima 2012.12.20. 17:11:15

@Civitas Fidelissima: az, hogy a kommunikáció és andragógia fizetős lesz, talán a diplomagyárak végét is jelenti (persze lesz még így is elég bölcsész a szolgáltató központokba)

mk27soundmaster · http://mk27.blog.hu 2012.12.20. 17:11:36

@Herr SturmLikudnik:

Ne legyél te abban olyan biztos, hogy ez egy egyszerű meccs lesz:-( Eddig is förtelmes dzsuva volt a magyar közélet, most majd még förtelmesebb lesz. A (meccs) kimenetele pedig egyértelműen kétesélyes.

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2012.12.20. 17:14:16

@mk27soundmaster: egyesélyes. sikeres gazdaságpolitika híján törvényszerű a fidesz kudarca.

takácsbálint (törölt) 2012.12.20. 17:23:14

vagyis akkor mégsem minimum pontszám, hanem keretszám lesz. amit ugye el kell törölni. mert nemrég erre rájött rá a kormányzó.

---

de segítek. egy sportiskolában elő lehet írni azt a feladatsort, amit a bekerüléshez minimálisan meg kell megoldani. meg lehet mondani, hogy hány másodperc alatt kell lefutni a 100/200/400/800/1500 métert. a labdajáték esetén, hogy mennyit kell futni cooper teszten. ez a physical education.

ezen kívül az összes területen előfordul, hogy a felvételi (vagy emelt szintű érettségi) feladatsor kicsit könnyebbre, vagy nehezebbre sikerül. ezért a felvételi eredmények és az előzetesen meghirdetett előzetes keretszámok alapján utólagosan szokás meghúzni a ponthatárt. ez ugye logical education.

amikor egy focista a miniszterelnök, akkor nem ártana egy ember a környezetébe, aki elmagyarázza a nyilvánvalót. ha a keresztény és a keresztyén liga szuper ászai (rózsika néni és balog úr) erre képtelenek.

mk27soundmaster · http://mk27.blog.hu 2012.12.20. 17:24:28

@Herr SturmLikudnik:

Hát, akkor Magyarországnak 2014 után nem lesz kormánya:-]

takácsbálint (törölt) 2012.12.20. 17:31:44

@Steve the Great:
ezek azok a "részletek", amiket "később" dolgoznak ki.

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2012.12.20. 17:49:54

@mk27soundmaster: nem lenne nagy különbség, így is, úgyis egy marék oligarcha nyerészkedik milliókon

takácsbálint (törölt) 2012.12.20. 18:03:39

@mk27soundmaster:
csakhogy ez rég nem egy kommunikációs meccs. ha jól figyeled, akkor az ellenzéki pártoknak meg sem kell szólalnia. néhány hete úgy volt, hogy a zöldek fejbe lövik magukat. most meg kaptak több tíz, vagy akár százezres bázist. a fiatalok beszavaznak rájuk. az idősek a vörösökre. középkorúaknak bajnai belebegteti a fehér zászlót. készen van a "nemzeti" lobogó. ha nem lesz mérsékelt jobboldal, akkor az ellenzék túl egyszerűen nyerhet.

Google 2012.12.20. 18:09:50

Majd jól megmondják a rektorok. Vagy, ha ők sem tudják, akkor a "csillogó szemű" diákokra marad ez a feladat is.
És ők biztosan tudják. Ezért sem akarnak senkivel konzultálni, mert a legjobban tudják. Legjobbikok.

Google 2012.12.20. 18:14:18

@takácsbálint:

Nyerjenek csak! Aki még nem ismeri őket, hát ismerje meg az is. Újra.
Ilyenkor szépek, szebbeknek tűnnek, de ezek már mind voltak kormányon valamilyen formában. Kétharmaddal náspágolták el őket.

2012.12.20. 18:33:11

@Google: "Ilyenkor szépek, szebbeknek tűnnek, de ezek már mind voltak kormányon valamilyen formában"

ahogy ez a mostani hatalomra is elmondható. Csak attól, hogy az ellenzék is hitvány, a kormány nem lesz normálisabb.

Te Gyurcsánytól félted az országot, a ballibek Orbántól. Mindkettőtöknek igaza van.

Aztán vagyunk páran, akiknek tele van a fasza mindkét csürhével, és szomorúan konstatáljuk, hogy egyre kevesebb a remény bármilyen pozitív végkifejletre.

Google 2012.12.20. 18:46:07

@gwr:

Ez mind szép és jó, illetve csúnya és gonosz, de a baj az, hogy mindenkinek, illetve kinek-kinek _mást-mást_ jelent ez a pozitív végkifejlet nevű izé. Ha valamit, hát ezt megtanultam ez alatt a huszonév alatt. Sajnos.

MolnarErik · http://heraldika.blog.hu/ 2012.12.20. 20:26:15

És meg vannak sértődve, h a diákok nem hiszik el az ígérgetéseiket.

jan 2012.12.20. 23:24:24

Erosen jobbos ismerosi koromben sokan mar eddig is csovaltak a fejuket a kormany "teljesitmenye" miatt, de az elmult napokban egyre tobben jutnak el oda, hogy 2014-ben nem fognak elmenni szavazni.

Politikailag nagyon tudatos, a szavazast alapesetben hazafias kotelessegnek tekinto emberekrol van szo, olyanokrol, akik csaladi, szociokulturalis hatteruk miatt amugy betonbiztos, automatikus jobboldali szavazok.

Emiatt persze DK-ra, MSZP-re, Bajnaira nem fognak igy sem szavazni, talan a batrabbjaik egy Schiffer-fele LMP-re igen, tobbseguk viszont csalodottan otthon marad majd.

M_R 2012.12.21. 07:04:01

" 2013-ban nem kíván élni azzal a jogkörével, amelyet a most módosított felsőoktatási törvény biztosít számára,"

Jövő év elején meg módosítják, hogy mindenki bekerül, aki a tanulmányi költségek minimum 51%-át előre befizeti - erre a nem tehetőseknek ott lesz a diákhitel3 ami lehetővé teszi hogy - az államhoz hasonlóan - a diákok is a piacról finanszírozzák a tanulmányi költségeiket egy jelképes évi 23%-os kamattal. A fennmaradó részre ott lesz a jól bevált diákhite2, természetesen az elmúúútnyóócév miatt ennek kamata is 20%-ra emelkedik...

Oszt' jónapot!

mk27soundmaster · http://mk27.blog.hu 2012.12.21. 07:22:07

@Herr SturmLikudnik:

Hát, ha mindegy, akkor nem mindegy?! Akkor mi a baj azzal, ami épp van?!:-]

mk27soundmaster · http://mk27.blog.hu 2012.12.21. 07:48:26

@M_R:

Nem tudom, hogy mit nem lehet azon megérteni, hogy a pénztárca vastagsága meghatározza a mulatság bőségét, kereteit?! Nem finanszírozhatjuk mindenki felsőfokú tanulmányait, mert nincs rá pénzünk.

A legkézenfekvőbb a minőségi szűrés volna és a (felsőoktatás) finanszírozás(ának) szolidaritásalapú megteremtése.

Egyrészt: teljesen magátólértetődő volna (szerintem), hogy az állam (a felelős gazdálkodás jegyében) meghatározza, hogy milyen képzéseket, milyen mértékben támogat.

Másrészt: annak is nyilvánvalónak kellene lenni(e), hogy a(z állami finanszírozású) felsőoktatásbajutás feltételének elsődlegesen minőségi kritériumoknak kellene lenniük: kétlépcsős, központi és intézményi (az adott szakra való alkalmasságot felmérő) felvételi rendszert kellene bevezetni.

Harmadrészt: a finanszírozás biztosításának legnyilvánvalóbb módja a diplomás adó volna, a finanszírozás stabilitását ez megnyugtatóan biztosíthatná és a szolidaritás elvének is leginkább ez felelne meg.

Önköltségesen, természetesen, mindenki azt tanul(hatna), úgy és annyi ideig, ameddig akar és a különféle (civil szervezetek, egyházak, szakmai szervezetek stb. által működtetett) ösztöndíjak is jelentősen bővít(h)enék a továbbtanulás-finanszírozási lehetőségek palettáját.

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2012.12.21. 08:49:31

@jan: ééés így lesz a regisztráció a finessz sírja... a bizonytalanokat tartja távol, de saját táborából kerülnek ki azok most

Kinyílott a pitypang. Megírom. 2012.12.21. 09:03:47

@mk27soundmaster: Érdekes, hogy néha-néha értelmeseket is tudsz.

Néhány apróság:
1. Ha volna diplomás-adó, akkor az az önköltségesen diplomázókra vonatkoznék-e? És a többdiplomásra hogyan? Hát nem egyszerűbb (és lényegileg ezzel ekvivalens) volna egy többsávos, progresszív SZJA?
2. A minőséget pedig nem elég a bejutáskor mérni. A jó rendszer az, ahol fél évről fél évre teljesíteni kell az állami finanszírozottságért. Ahol a tanulmányi eredmény a teljes önfinanszírozástól a teljes állami finanszírozásig ad mozgásteret.

Formailag a dolgot leginkább úgy célszerű intézni, hogy mindenki fizet - valós képzési díjat, amivel kapcsolatban az intézményeket komolyan el kell számoltatnia az államnak. A közfinanszírozottak után ezt a fizetnivalót az oktatási kormányzat fizeti - és ezzel kapcsolatban igenis köthető szerződés arról, hogy milyen jövőbeli események esetén jár vissza ez a támogatás az államnak. Viszont, hogy ki a támogatott hallgató, azt félévről félévre felül kell vizsgálni. Kissé bonyolít, de elképzelhető átmenet is a teljes finanszírozottság és az önfinanszírozás között. Természetesen ezen túl mindenféle magán- de akár közösztöndíjak is virágozhatnak. Plusz a diák létfenntartásához maradhat szociális alapú támogatás - a szociálisan rászorultaknak. De a mindenkinek szinte alanyi jogon járó de semmire sem elég ösztöndíjak álegyenlősdijének vége. Így a rendszer maximum annyit torzít, hogy a szociálisan elesett csak addig lesz hallgató, amíg teljesít, míg a tehetős addig, amíg vagy teljesít, vagy a pénztárcája bírja. Ennyi egyenlőtlenség belefér. Ahogyan az is rendjén való, ha az állam keretszámokat határoz meg mindehhez. Azonban e tárgykörben egyetlen sorvezetője a várható munkaerőpiaci szükséglet kiszolgálása lehet. És rohadtul nem lehet az, amit most hallani, hogy ez vagy az a diploma úgyis jól kereső álláshoz vezet, ezért fizessen a hallgató.

Dub hadnagy 2012.12.21. 09:46:52

@Dr. Zerge: ezzel teljesen egyetértek, cserébe viszont az általad felvázolt rendszer eléggé hasonlatosnak tűnik a 2008-as szociális népszavazáson elmeszeltre, az lett volna jó poén, ha most azt akarnák bevezetni

Vidéki 2012.12.21. 09:49:38

„A tárcavezető ezt a jogkörét – a felsőoktatási törvénnyel összhangban a kellő felkészülési idő biztosításával – a 2014-es általános felvételi eljáráskor kívánja majd gyakorolni.”

Azaz minden marad a régiben: Businnes as usual”.
Petőfi 1847-ben jól jellemezte az egykori Pató Pálok mostani mentalitását:

Roskadófélben van a ház,
Hámlik le a vakolat,
S a szél egy darab födéllel
Már tudj’ isten hol szalad;
Javítsuk ki, mert maholnap
Pallásról néz be az ég...

Közbevágott Pató Pál úr:
„Ej, ráérünk arra még!”

Ez hívják manapság "bázisdemokráciának"!

tarackos 2012.12.21. 09:59:36

Ez azért van turul mert a popsiagyúaknak halvány lila gőzük sincs a kapcsolódó köziges eljárásokról.

Orbán azt hiszi mindent meg lehet oldani a papírra vetett jogszabályaival.

Szomoró lesz amikor jövőre szembesül a valósággal: felforgatott, nem működő, pénztelen közigazgatás és ellátórendszerek...

Hepci · http://gasztrojazz.blogspot.com 2012.12.21. 10:00:37

Követi még valaki, mi a kormány aktuális álláspontja?
Most pont 10 óra van.
Mondjuk mi érvényes 12-ig?

Kinyílott a pitypang. Megírom. 2012.12.21. 10:04:42

@Dub hadnagy: Már hogyan hasonlítana?! Édes jó istenkém...

Apeiron (törölt) 2012.12.21. 10:49:04

Tüntetés közben fűre lépni és földre köóni TILOS!

Robinzon Kurzor 2012.12.21. 11:30:33

Gratulálok a remek témaválasztáshoz!

A tárgyalt jelenség nyilván egy súlycsoportban van egy Mokka-szavazással, azért került ebbe a rovatba.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2012.12.21. 12:12:46

@Dr. Zerge: Nem hát, baszd meg, miért hasonlítana. :)

www.felvi.hu/felsooktatasimuhely/archivum/jogi_hatter/fejlesztesi_reszhozzajarulas_fer_

Progresszív adózás: volt
Felvételi eredményhez kötött tandíj: volt
Korrekciós mechanizmus a tanulmányok során: volt
Rászorultsági faktor: volt
Mindenki fizet-elv: volt
Intézményi beavatkozási lehetősége: volt
Keretszám: volt
Intézményi érdekeltség: volt

Minden volt, amit kívántál, csak grátisz adtak hozzá egy Gyurcsányt is. Na ez a különbség. :))

Kinyílott a pitypang. Megírom. 2012.12.21. 21:19:45

@Kettes:
Progresszív adózás: volt, hát, de szarul. Nem mellesleg nem kimondott oktratási kérdés, nem is akként citáltatott ide.
Felvételi eredményhez kötött tandíj: Mintha éppen azt ugatnám, hogy NE A FELVÉTELI EREDMÉNY DÖNTSE EL, KI ÁLLAMI - ÉS KI ÖNFINANSZÍROZOTT.
Korrekciós mechanizmus a tanulmányok során: Ugyan, mesélj már, milyen volt? Olyan soha a büdös életben nem volt még ebben az országban, hogy valaki költségtérítésesből a tanulmányi eredménye jogán állami finanszírozottá vált volna. Én pedig pont ezt ugatom, hogy egy rendszer legyen, ne kettő.
Rászorultsági faktor: Mesélhetsz erről is.
Mindenki fizet-elv: Én nem azt mondtam, hogy mindenki fizessen, hanem azt, mindenki fizesse a képzése árát. Ha nem érted a kóülönbséget, akkor sajnálatosan buta vagy.
Intézményi beavatkozási lehetősége: Ez mi is volna pontosan? Miféle intézményi beavatkozás? És én milyet szeretnék? Idéznéd?
Keretszám: Eddig van egy egyesed. Totóban szép eredmény. Mondjuk abból a szempontból szart sem ér, hogy nem önmagában a keretszám léte a fontos, hanem az, hogy az valós munkaerőpiaci alapokon határoztassék meg. Amire sem a fospompa, sem a táncoló elmebeteg idején nem volt eddig példa.
Intézményi érdekeltség: Miben is volt? És én milyen érdekeltséget szeretnék? Idéznéd?

Na, ennek akkor futhatsz neki újra. Na nem mintha érdekelne, hogy kiabálsz ki Fletó valagából.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2012.12.21. 23:32:13

@Dr. Zerge: Te ugye nem olvastad el azt a linket, amit adtam? Olvasd el, tedd le az arcod a ruhatárban és gyere vissza.

Fletó valagában pedig az apád faszát keresgéld. Áldott Karácsonyt, barom.

Kinyílott a pitypang. Megírom. 2012.12.22. 09:19:24

@Kettes: Okvetlenül értesíts, amikor megtanultál olvasni. Addig nyald ki a seggem, büdös bolsi.
süti beállítások módosítása