Zsidókról és kurtakígyókról – Méhely Lajos munkássága
2012. december 16. írta: rajcsányi.gellért (ergé)

Zsidókról és kurtakígyókról – Méhely Lajos munkássága

mehely_lajos.jpg

Nos, Kozma László, Payr Hugó, Dr. Fuchs Jenő, Vértessy József és Kozma László után, íme egy újabb tipikus magyar sors az elcseszett huszadik századból, Gyógyszerész Úr kolléga találatából. Méhelÿ Lajos egy grófi tiszttartó fiaként született, majd egyetemet végezve tudós zoológus lett. Méhelÿ munkássága a barnabékák, gyökeresfogú pockok és új-guineai szűkszájú békák kutatásával kezdődött; hogy aztán érett fővel rátérjen a fajelméletre és a zsidófalásra. A Népbíróság 1945 után népellenes és háborús bűnösként fegyházbüntetésre ítélte, s végül 1953-ban, kilencven éves korában halt meg a Rákosi-korszak börtönében.

Mint aki valahol utat tévesztett.

mehely_lajos2.jpg

Méhelÿ Lajos válogatott életműve, időrendben:

Magyarország barnabékái, 1892.
A Barcaság herpetológiai viszonyai, 1892.
Magyarország kurtakígyói, 1895.
Adatok a Barczaság rovarvilágának ismeretéhez, 1889.
Magyarország denevéreinek monográfiája, 1900.
Adatok az Új-Guineai szűkszájú békák (Engystomatidae) ismeretéhez, 1901.
A földi kutyák fajai, 1904.
A származástan mai állása, 1905.
A földikutyák fajai származástani és rendszertani tekintetben, 1909.
A hazai viperákról, 1912.
Magyarország csikós-egerei, 1913.
Magyarország harmad- és negyedkori gyökeresfogú pockai különös tekintettel a fajformálódás tényezőire és időszakaira, 1914.
A Planáriák elterjedése a Magas-Tátrában és a Kőszegi-hegységben, 1918.
A magyar élettudomány problémái. 1925.
Állítsunk fel magyar fajbiológiai intézetet, 1927.
A magyarság antropológiája, 1929.
Pollák Illés „honfoglaló” zsidai, 1929.
Az én antiszemitizmusom, 1930.
Az örök idegenek, 1930.
Valaki hazudik, 1931.
A rákok ősveséje, 1931.
A zsidók parazitasága, 1932.
Mi tette Hitlert antiszemitává, 1932.
A numerus clausus mérlege, 1932.
A magyar fajvédelem pragmatikája, 1933.
Adatok az ecsetcsápú rákok anatómiájához, 1933.
A zsidó rituális gyilkosságokról, 1935.
Az ősméhek természetrajza, 1935.
Magyarország sírásói, 1936.
A zsidó siker titka, 1937.
A fajfenntartás élettudományi kellékei, 1937.
A zsidójavaslat szépséghibái, 1938.
A házasság előtti orvosi vizsgálatról, 1938.
A test és a lélek egysége, 1939.
A fajtagadók hóbortja, 1940.
Vér és faj, 1940.
Őrségváltás Budapest, 1940.
Termeszállam- emberállam Budapest, 1942.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr214957255

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2012.12.16. 08:27:27

"aki valahol utat tévesztett"... ahááá... ismét egy metafora a felcsúti géniusz elhatalmasodó személyiségtorzulására... csak úgy ficánkol ergé laptopján a nem-erről-volt-szó matrica!

mk27soundmaster · http://mk27.blog.hu 2012.12.16. 09:28:47

@rajcsányi.gellért (ergé):

"Mit aki valahol utat tévesztett." --- írod.

Már bocsánat, de ez a mondat mit jelent?

balint60 2012.12.16. 09:53:15

@mk27soundmaster:

ergé előzőleg méltatlanul elfelejtett értékes emberekről írt. Ennek a sornak lehet az ellenpontja Méhely, aki elismert tudományos pályájáról letérve -utat tévesztve- vált a legsötétebb fajelmélet egyik hirdetőjévé.

Nodus Hungaricus 2012.12.16. 10:11:30

Hát ebből most megtudtuk a nagy semmit.

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2012.12.16. 10:14:13

No igen, a tanácsköztársaság után nem voltak túl népszerűek a zsidók.

HToma 2012.12.16. 10:24:17

@mk27soundmaster: Azt, hogy ergé túl gyorsan gépel és kimaradt egy n betű. :))
És persze ez egy olyan "metafo izé" (Tewton)

mk27soundmaster · http://mk27.blog.hu 2012.12.16. 10:24:26

@balint60:

Én nem ezt kérdeztem:-)

Hanem azt, hogy mit jelent az a mondat: "Mit aki valahol utat tévesztett."?

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2012.12.16. 10:31:38

"A Népbíróság 1945 után népellenes és háborús bűnösként fegyházbüntetésre ítélte, s végül 1953-ban, kilencvenes éves korában halt meg a Rákosi-korszak börtönében."

1. Mi az, hogy "kilencvenes éves korában"?
2. Mivel Rákosi börtönében halt meg, csakis tisztaszívű nemzeti gondolkodó lehetett. Erkölcsi példaképül állítása remélhetőleg máris folyamatban van. A találatot köszönjük.
3. Siralmas nyámmogás és mellébeszélés folyik a mandiblog hasábjain hónapok óta, obskúrus témák, konzervanyagok. Melyik országban éltek, kedves Szerk.? Vagy legalább a "közélet" címkét vegyétek le, mert okafogyik.

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2012.12.16. 10:42:34

Ergé egy biboldó, ezért néha haza is kell beszélnie. Különösen most, hogy a Fidesz letette voksát "Az egész világot a zsidóknak!" mozgalom mellett.

tamtkr 2012.12.16. 10:43:49

@mk27soundmaster:
ez egy utalás. de nem pénz. hanem szekfű. mek.oszk.hu/06100/06106/

rajcsányi.gellért (ergé) · http://mandiner.blog.hu/ 2012.12.16. 10:49:06

@mk27soundmaster: "mint" az. a posztért meg kellett küzdeni a blog.hu rendszerével, többször elveszett a szöveg, vagy annak egy részlete, én sem értem, hogyan, ezért aztán belekerült betűhiba.

mk27soundmaster · http://mk27.blog.hu 2012.12.16. 10:52:35

@rajcsányi.gellért (ergé): @balint60: @HToma: és akit illet:

A poszt értelme továbbra is erősen kérdéses, mivel egy, a XX. század első felében élő és tevékenykedő, tudóson számon kérni, hogy miért kora tudományos korszelleméhez igazodva gondolkodott --- hát, izé! #:-|

A huszadik század első felében az eugenika (lényegében fajnemesítés --- amibe a közegészségügy javításától az effektív "embernemesítésig" számos dolgot beleértettek), mint tudományos gondolat, olyan szerves része volt a tudományos közgondolkodásnak, mint, mondjuk ma a humángenetika. Aki nem hiszi, járjon utána, hogy milyen kísérletek folytak, anno, a nagy USÁ-ban vagy a nagy Britanniában (vagy bárhol, a művelt Nyugaton)! Mégis, mit gondoltok, miről szól Huxley Szép új világa?

No, most ezt a szerencsétlen (vagy nem szerencsétlen) Méhelÿt kiforgatni a sírjából azért, hogy elhúzott szájjal, felfújt arccal és eltartott kisujjal forgassuk a szemünket és úgy történelmileg, mint erkölcsileg kétes értelmű és értékű példákkal vagy párhuzamokkal (magyarul: f_xságokkal) álljunk elő... Mégis, mi ez?!

mk27soundmaster · http://mk27.blog.hu 2012.12.16. 10:55:36

@tamtkr:

Ok (ismerem Szekfű munkásságát), a hivatkozás világos volt, csak az értelme nem az még most sem:-)

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2012.12.16. 11:01:20

@TaTa86.: ne fejtegess ilyesmiket, mert romsics ignáccal összekötözve temet el élve a gerő

mk27soundmaster · http://mk27.blog.hu 2012.12.16. 11:06:05

@mk27soundmaster:

Jav.:

forgassuk a szemünket és úgy történelmileg, mint erkölcsileg kétes értelmű és értékű példákkal vagy párhuzamokkal (magyarul: f_xságokkal) álljunk elő...= forgathassuk a szemünket és úgy történelmileg, mint erkölcsileg kétes értelmű és értékű példákkal vagy párhuzamokkal (magyarul: f_xságokkal) állhassunk elő...

jose maria padilla · http://gozdom.blogspot.com/ 2012.12.16. 11:12:01

@mk27soundmaster:
ezeknek fogalmuk sincs, hogy az eugenika őshazája az ultramodern usa volt

Schwerer Gustav · http://menekulttabor.blog.hu 2012.12.16. 12:57:36

@jose maria padilla: Meg "Nagy"-Britannia, ugye.

Gondolhatunk itt a Darwin-Wedgwood-Galton családfára például
ww.kinshipstudies.org/Social Studies of Science/Darwin-Wedgwood-Galton-3.jpg

lényeg ugye, hogy legokosabbat a legokosabbal... ahogy a leszármazási vonal mutatja, van benne ráció...

A személyiségjegyek, beleértve intelligenciát, nagymértékben öröklődnek.
Ahogy az emberi genomot manapság föltérképezik, egyre inkább tudományos alapigazság, sőt közhelyszámba meg.

Persze vannak akik még az 50-es évek behaviorista "tabula rasa"- szinten rekedtek meg (az ember egy "tiszta lap", az lesz belőle, amit ráírunk)... valóban sajnálatos.

takácsbálint (törölt) 2012.12.16. 13:04:29

@mk27soundmaster:
te nem nagyon érted, hogy mit jelent az a szó: tudomány. a filoszosok nem szokták érteni, hogy a tudomány kísérletekkel nem igazol, hanem csak cáfol.

amikor azt írja a bulvár, hogy a patkányokkal igazoltak valamit, akkor lehet tudni, hogy az csak azért kell, hogy pénzt szerezzenek.

de komoly labor nem így működik. komoly biológus úgy gondolkodik: ha nincs olyan állat, amit egy elképzelést megcáfolna, akkor az talán igaz lehet az emberre. de ez igaz az ókortól. ehhez nem kellett darwin.

a náci tudósok igazolni akarták a elképzeléseiket. a tudományos módszerrel nem voltak tisztában.

takácsbálint (törölt) 2012.12.16. 13:19:18

@Schwerer Gustav:
azért ez se ennyire egyértelmű. ott van a gyarmati család. aranyérmes sportolókból ezüstérmes gyerek született és aztán közepes vízilabdás unoka. a legjobb iskola mellett. vagy mondjuk ott a malek család. a-kategóriás művészek gyerekeiből gyakran b-kategóriás celebek lesznek. a konzervatívok szeretik azt hinni, hogy a világ szigorú hierarchiába szerveződik. de a világ esetenként bonyolultabb, mint egy filodendron.

mk27soundmaster · http://mk27.blog.hu 2012.12.16. 13:42:52

@takácsbálint:

Már csak azért is érdemes ide járni, mert tőled mindig tanul valami újat az ember! :-D (...) :-D (...) :-D (...) :-D (...) :-D (...) :-D (...) :-D ...

takácsbálint (törölt) 2012.12.16. 13:52:23

@mk27soundmaster:
igen, a filoszok meglepődnek. azt hiszik, hogy az a tudomány, amit a kedvencetek művelt. a kurtakígyót berakta az egyik segédje a terráriumba. a másik lerajzolta. ezzel a buta parasztok körében már lehetett aratni.

a tudósok eleve nem így gondolkodnak. felállítanak egy elméletet. és próbálják megcáfolni. ohm törvénye nem attól igaz, mert azt a tények igazolják. hanem attól, hogy normál körülmények között nem tudod megcáfolni. ohm törvényét tényekkel igazolni nem lehet. megint csak a buta parasztgyerekek gondolják azt, hogy mérnek valamit, elosztják. és jé nem is az jön ki. de majdnem.

takácsbálint (törölt) 2012.12.16. 14:08:02

a filozófia munkamódszere a tényekkel való igazolás. ha akarom tényekkel igazolható, hogy az előítéletesség állandó. a népek egy kicsit mindig utálták kisebbségeket. az is, hogy a kádár rendszer óta az előítéletek növekedtek. és az is, hogy inkább csökkentek. és az is, hogy ez hullámzó volt. be lehet bizonyítani, hogy magyarországon az antiszemitizmus erősebb az átlagosnál. és azt is, hogy nem. bármit, és az ellenkezőjét.

a tudomány meg eleve nem így áll a kérdésekhez. a biológia az életjelenségekre fizikai és a kémiai magyarázatokat ad. lajos bácsi meg úgy viszonyult a földi kutyához, mint a paraszt. patkány ez vagy cickány. és ebből lett az a kérdés feltevés. zsidó ez vagy cigány a kutya úristenit. egy biztos nem igaz magyar ember. mert ez volt a korszellem. és ma is az. de kicsit jobban. vagy nem annyira? vagy hullámzóan? vagy mégsem? ez a filosz.

Schwerer Gustav · http://menekulttabor.blog.hu 2012.12.16. 15:13:03

@takácsbálint: az olyan dolgok mint pl. a _vérmérséklet_, intelligencia, stb, óriási százalékban öröklötten meghatározott tényezők.
Lehet polkorrektet játszani, lehet a valóságot megtagadni, de ettől még az igazság ugyanaz marad.

"ott van a gyarmati család. aranyérmes sportolókból ezüstérmes gyerek született és aztán közepes vízilabdás unoka."

Ezer meg egy oka lehet, hogy miért nem azt a gént/géneket adták tovább gyermeküknek, ami révén olyan izomzata/metabolizmusa lehetett volna, hogy aranyérmes legyen. Pl: a _véletlen_ szerepe az öröklődésben nagyon fontos, hiszen a magzat DNS-e ezer meg egy módon állhat össze a szülői DNS-ből.

Tehát ez nem bizonyíték semmire, max a véletlen szerepére.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2012.12.16. 15:47:23

@Herr SturmLikudnik: Én szívesen olvasnék cikket valamely szerző nyaralásáról, borkészítőkről, szerzők tinédzseréveinek meghatározó zenekarainak mai nyekegéséről, esetleg valami zaftos, de szigorúan 1990 előtti botrányról is.

Nehogy baja essen a redakciónak, egészen megkedveltem őket mostanra.

fremskritt (törölt) 2012.12.16. 15:57:30

remek zoológusunk (brehm fordítója) egyszer talán leporolódik, jelenleg nehezen elérhető művei újra kiadásra kerülhetnek és felkerülnek jobb érzésű, az állatvilág és a közélet iránt érdeklődő emberek könyvespolcaira.
a mindannyian együtt jeruzsálemért kiújult harcában persze tudós emberek, kiváló férfiak emlékét is a kutyák elé kell dobni néha, hátha méltányolják a konzervatív szerző erőfeszítését.
láthatóan észre se veszik az erőlködést, orbán szarral összekent képe kell nekik a címlapra ha azt akarod hogy egy kicsit szeressenek pár percre gellért.

Schwerer Gustav · http://menekulttabor.blog.hu 2012.12.16. 16:00:37

@Herr SturmLikudnik: Van egy sejtésem, hogy amit GeryG ezért kapni fog, azt nem teszi zsebre...

@Counter: persze hogy egy liberális kedveli a mandinert. Az lenne furcsa, ha másképp tennél.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2012.12.16. 16:15:11

@Schwerer Gustav: Az is furcsa volna, ha egy tradicionalistának volna érzéke a humor akárcsak alantas formái iránt is.

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2012.12.16. 16:18:31

@Schwerer Gustav: van egy sejtésem, hogy gery-nek van életbiztosítás gyanánt plusz rögzített anyag a tarsolyban

Google 2012.12.16. 16:26:38

@Herr SturmLikudnik:

Most már tudom. Ron tanulni jön ide.

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2012.12.16. 16:33:11

@Google: és ha ron éppen most járja végig dollárral tömött nokiás dobozzal a potenciális biliborogatókat?

éberség, efftársak... a végén még aristo júdáspénzért keresztre juttatja a felcsúti messiást... vagy lézerdzsonni megbrútuszolja a Pálinkacézárt... egy TEKelütöttnek véletlenül elsül a puskája a Gazda mellett... ki tudja milyen fröccsöt mixeltek a Vekkernek a romkocsmában... békaemberek mindenütt... jujj...

:DDD

Schwerer Gustav · http://menekulttabor.blog.hu 2012.12.16. 16:36:27

@Counter: a humor alantas formáira biztos nincs érzékem...de ez hadd ne az én problémám legyen... sokkal inkább az alantas humor művelőié:)

@Herr SturmLikudnik: hmm...okos:)

mk27soundmaster · http://mk27.blog.hu 2012.12.16. 16:43:29

@Herr SturmLikudnik:

Végignéztem a videjót, de én ebben semmi különlegeset nem találtam. Mit kell nézni, mi a truváj?

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2012.12.16. 16:45:32

@Schwerer Gustav:

ősi mutyisztáni bölcsesség: nem az számit, hogy mit tudsz, nem is annyira az, hogy kit ismersz... hanem hogy mit tudsz arról, akit ismersz

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2012.12.16. 16:46:07

@mk27soundmaster: analfabéták számára kifejti a vastagbőr blog

Google 2012.12.16. 18:01:26

@mk27soundmaster:

Mi a truváj, mi a truváj?
Hát az, hogy még egy kicsit lehet álmodozni. Aztán belóg egy kéz.

Google 2012.12.16. 18:04:04

@Herr SturmLikudnik:

Nem is gondoltam, hogy ingyen árulkodnak. Annak nem lenne értelme. Mert mit ér a szemétdomb kakas nélkül? És fordítva.

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2012.12.16. 18:57:26

@Google: hát igen, egyesek csak pénzért hajlandóak bármire is, máshogy el se tudják képzelni a világ működését :DDD

mk27soundmaster · http://mk27.blog.hu 2012.12.16. 19:19:57

@Herr SturmLikudnik:

Akkor te már biztos olvastad. És már magadévá is tetted a magmondásukat. Mit írnak a vastagbélben?

mk27soundmaster · http://mk27.blog.hu 2012.12.16. 19:33:55

Jav.:

magmondásukat=megmondásukat

takácsbálint (törölt) 2012.12.16. 20:14:22

@Schwerer Gustav:
a gének nagyjából azt határozzák meg, hogy valaki sportiskolába, művészeti iskolába vagy tudományos pályára alkalmas. ami nagyjából az alap, közép, és felsőfokú végzettségnek, a másik irányból magas, közép, és alapszintű edzettségnek felel meg.

persze lehet gondolni, hogy ezek egymást nem kizáró tényezők. erős, szép, okos daliák csak a mesében léteznek. egy tudós is lefuthatja a maratont (alapfokú edzettséggel), de aligha nyerheti meg (komolyan vehető felsőfokú végzettséggel). ahogyan az élsportolók is elvégezhetik az egyetemet. de a diplomájukat rendszerint összeollózzák. physical vs. logical educated. eq (érzelmi) vs. iq (értelmi) kvalitások/motiváltság biológiailag meghatározott. a teljes populációban nagyon kevés a kirívó ellenpélda.

kalhana 2012.12.16. 21:06:15

Ki tévesztett utat? Nyilvánvaló, hogy Méhely Lajos a fajról mint olyanról mindent tudott, ami akkoriban tudható volt, pl. darwinizmus. Ő csak továbbfejlesztett.

kalhana 2012.12.16. 21:09:11

@kalhana: Mondhatni - balosan fogalmazva - fejéről a talpára állította a Darwint.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2012.12.16. 23:02:35

a címben az van hogy zsidókról is lesz szó, akkor halljuk, mit mondott a zsidókról Méhely, ne csak úgy általánosságban véve tévesszen utat, az olvasó konkrétan hadd dönthesse el, hogy igaznak, durvának, sértőnek gondolja-e Méhely gondolkodását a zsidókról, vagy épp igaznak, vagy épp nemigen foglalkoztatja a zsidókérdés.
mert teszem az nálam se mindegy ha azt mondja ki kell irtani az összes zsidót, vagy ha azt mondja a zsidók erkölcstelen és kozmopoliták

Zb74 2012.12.17. 09:08:43

@Nodus Hungaricus: Azaz pontosan annyit tudtunk meg, amennyi ránk tartozik ;)

ArmaGedeon · http://kitalaltujkor.blogspot.com/ 2012.12.17. 12:19:44

És hol tévesztettek utat a magyart genetikailag alattvalónak nevező zsidók?

Ha Méhely és mások valamiféle tévútra tévedtek (nem kétlem, hogy részben igen, ha túl komolyan vették, hogy a fajától rossz, vagy jó valaki), akkor sajnos egy ősi zsidó útra sikerült rátévedniük.
süti beállítások módosítása