Kun, Kádár, Rákosi, a demokrácia barátai
2012. november 15. írta: pinter.bence

Kun, Kádár, Rákosi, a demokrácia barátai

Horvath_Csaba_Steiner_Pal_MSZP_Budapest.png

Pénteken lesz 94 éve annak, hogy az első köztársaságot kikiáltották, és azóta három olyan személy volt a történelemben, aki a demokrácia ellensége volt: Horthy István Miklós, Tisza István és „legújabban” Orbán Viktor mondta egy sajtótájékoztatón csütörtökön Horváth Csaba, az MSZP alelnöke, aki a demokrácia barátait sajnos már nem sorolta fel név szerint.

Nehéz eldönteni, hol kezdje el az egyszeri újságíró és féltörténész a fenti állítás szétszedését. Ott, hogy szegény Tisza István fél hónapja halott volt, mikor kikiáltották a Magyar Népköztársaságot? Esetleg a listáról lehagyott nagyságokat kaparjuk elő? Vagy ott fogjuk meg, hogy milyen történelemről beszél ez a drága honatya? 1918 óta olyan figurák mozogtak azért a történelemben, mint Hitler, Sztálin, Kim Ir-Szen vagy Szaddám Husszein. De tételezzük fel, hogy Horváth úr az ún. magyar történelemről próbált mondani valamit, és haladjunk sorban. 

1918. november 16-án – tehát fél hónappal az egyik nagy mumus, Tisza István meggyilkolása után – kikiáltották a Magyar Népköztársaságot. Tisza István hármat is fordult a sírjában, mert az a magyar igazság, és mert annyira ellenezte ezt. Alig pár hónappal később egy nagy formátumú demokrata ragadta a kezébe a hatalmat: Kun Bélának hívták. Olyan irgum-burgum demokráciát vezetett be az országban, hogy nem egész öt hónap múlva fejvesztve kellett Bécsbe menekülnie a reakciós hordák antidemokratikus népharagja és a fasisztoid proto-náci, de mindenekelőtt antidemokratikus Horthy Miklós hadserege elől. 

Ezután sötét időszak következett a magyar demokrácia történetében, 25 év egyeduralom, elnyomás és terror. 1944-ben aztán egy újabb igazi demokrata (gondoljuk ez lehet az oka, hogy Horváth úr őt sem említette) ragadta kezébe a hatalmat: Szálasi Ferenc nemzetvezető. Virágzott a pluralizmus, kéthavonta tartottak választásokat, . Minden demokrata boldogan élhetett a szabadság zászlaja alatt, aki azonban nem volt elég jó demokrata, az könnyen táborokban vagy a Dunában végezte. Mert egy igazi demokráciában is vannak azért szabályok.

De nem mindenkinek tetszett a Szálasi-féle demokratizmus: jöttek is az oroszok nagy sebbel-lobbal be az országba, és a demokrácia egy másik, baloldali szívhez közelebb álló válfajával ajándékozták meg a testvéri magyar népet. Ez a rendszer újabb nagy nevű és ismert demokratákkal gazdagította a magyar történelem arcképcsarnokát. Ide sorolhatjuk a nagyszerű, ízig-vérig demokrata Rákosi Mátyást, aki híres-derűs kék céduláival rajzolt mosolyt a demokraták arcára. De nem szabad elfelednünk Péter Gábort, az emberek barátját, vagy éppen Farkas Mihályt, Marosán Györgyöt és Révai Józsefet sem. Titokban az MDP rövidítés is azt takarta, hogy Magyar Demokraták Pártja, de ezt a titkot csak a legfelsőbb körök ismerték. Az olyan nemdemokratákat, mint Nagy Ferenc, Bethlen István vagy Kovács Béla értő kezekre bízták.

Az egyébként szintén meggyőződéses demokrata Nagy Imre és a gonosz autoriter, ókonzervatív, klerikális erők antidemokratikus puccsa után, tankok hátán újra visszatért a demokrácia az országba: az elévülhetetlen érdemű demokratát, Kádár Jánost olyan más, a magyar demokrácia történetében példaadó szerepet vállaló alakok segítették, mint Aczél György, vagy Biszku Béla. Szabad választás szabad választást követett, ahogy az egy rendes, példaértékű demokráciában szokás. Ennek a fene nagy demokráciának az vetett véget, hogy 1989-1990-ben felforgató elemek – teljesen érthetetlen módon – demokráciát akartak bevezetni. „Hihetetlen” – mondhatná Horváth Csaba. „Tényleg az” – gondolná Stirlitz.

A régi nagy demokraták közül sokan be tudtak aztán illeszkedni az új rendszerbe. Így lehetett a gyerekkorától kezdve demokrata szólamokat hangoztató Horn Gyula is miniszterelnök 1994-ben. Az új demokrata reneszánsz egy rövid autoriter, fasiszta közjáték után (1998-2002 között) teljesedhetett ki a maga valójában, a korábbi nagy demokraták örökösei ekkor értették meg, hogyan is lehet ebben az újfajta demokráciában is ugyanúgy vinni tovább a boltot, mint a korábbi demokráciában. Mindeközben erre a korábbi gonosz fasiszták is rájöttek, és hozzájuk is egy csomó régi nagy demokrata csatlakozott, de vezetőjük továbbra is maga a nagy antidemokrata maradt. Hát valahogy így nézhetett ki az elmúlt 94 évünk Horváth úr szemüvegén keresztül.

Ha egy jó érvet keresünk arra, hogy miért ne vegyünk el pénzeket a köz- és felsőoktatásból, akkor elég lesz csak újra és újra elővenni Horváth Csaba borzalmasan buta csütörtöki nyilatkozatát. Másrészt a szocialisták elgondolkodhatnának rajta, hogy tényleg érdemes-e óriási kreténségeket beszélni, csak azért, hogy Orbán Viktort és rendszerét összemossuk a Horthy-rendszerrel, mely minden visszássága ellenére is klasszisokkal demokratikusabb volt, mint Rákosi, vagy Kádár rendszere. Megoldási javaslat: legalább akkora virtuális szájkosár Horváth úr beszélőkéjére, mint amekkorát Selmeczi Gabriella érdemelne.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr204908536

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Kun, Kádár, Rákosi, a demokrácia barátai 2012.11.15. 15:51:01

Ha egy jó érvet keresünk arra, hogy miért ne vegyünk el pénzeket a köz- és felsőoktatásból, akkor elég lesz csak újra és újra elővenni Horváth Csaba borzalmasan buta csütörtöki nyilatkozatát.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Urfang 2012.11.15. 15:48:29

"Ha egy jó érvet keresünk arra, hogy miért ne vegyünk el pénzeket a köz- és felsőoktatásból, akkor elég lesz csak újra és újra elővenni Horváth Csaba borzalmasan buta csütörtöki nyilatkozatát. "

Ez nem elég jó érv, mert épp most vesznek el újabb pénzeket az oktatástól, és nem a Horváthék meg a szocik, hanem Viktor és a fidesz. Még csak azt sem mondják már, hogy ettől jobb lesz, egyszerűen Matolcsy kiadta a célszámot, Hoffmann pedig behajtja.

Inkább erről írnál, mint hogy ilyen unalmas ókomcsi történészkedésből próbálsz itt valami közhelyes aktuálpolitikát kihozni.

Robinzon Kurzor 2012.11.15. 16:04:18

Enyhítő körülményként tudom értékelni, hogy ez tényleg hálásabb téma mint Matolcsy kalózkodása.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2012.11.15. 16:10:10

horváth egy analfabéta zsidó manó.
teljesen ostoba, nem érdemes vele foglalkozni, egy retardált kibuclakó, olyan buta, hogy neki meg kell mondani hogy mit csináljon. olyan buta mint mesterházi, nekik is megmondják hogy nem áll jól a szakálla, és levágja. mindent a választókért

újgazdagok, és nem fontosak nekik a baloldali értékek.
nála gyurcsány a sztár, a posztbolsi milliomos söpredék.
még moldova is egyetértene utóbbival talán

wynarsky1 2012.11.15. 16:12:57

@Urfang: azt nem lehet. ez a hülye Horváth Csaba 100000nyilatkozatával sem fogja elérni soha azt a kártékonysági szintet, mint azok a fasza demokraták(MSZMP tagok), akik ma Fidesz néven vezetik az országot. Viszont kézből Bencét a Fidesz eteti. Bence pedig bizonyára végigélte a Horthy- majd a teljes Kádár-rendszert végigkérdezett kb 10.000.000 embert(- 200.000, akik a Don-Kanyarban odavesztek) és egy ilyen sommás elfogulatlan összegzést adott ki róluk.

Steppenwolf 2012.11.15. 16:17:40

@Urfang: Nem kell ahhoz történészkedni, hogy lássa az ember a kettős mércét és a kommunista diktatúrákhoz való viszonyulásukat Ingyenbékávé Csabi elszólásában.
Az MSZP is lehetne már annyira rutinos, hogy nem a legbutább futóbolondjukat rakják elő, hogy faszságokat beszéljen.

Steve the Great 2012.11.15. 16:28:40

Igen, szóval amikor az embert majdnem maga alá temeti a napi fideszes fasság-cunami, akkor jön Horváth Csaba és emlékeztet, hogy kik is voltak előzőleg kormányon

Ciseaux 2012.11.15. 17:20:10

A cikkhez mellékelt első képen ott van a Horváth, meg a Steiner...Most az kéne, hogy jöjjön: No Comment..., vagy az, amit a cikk elmesél...de! Elnézem ezt a két izraelita szocit, eszembe jut a többi, a Demszky, a Havas, a Hagyó, a Hunvald, a "Székely"... az elmúlt 10-15-20 év...meg a jó édes anyjuk...

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2012.11.15. 17:35:50

Nagyon ravasz, sorok között kritizáló cikk. Felületes szemlélő azt hinné, hogy egy nulla sportértékű ellenzéki tökfej pártszerű rugdosását látjuk, de valójában a felsőoktatás kormányzati szétverésének leheletfinom, mégis könyörtelen kritikájával állunk szemben. Minden elismerésem a szerzőnek.

aeidennis 2012.11.15. 17:43:46

Szerencsére magyar köztársasági hagyomány nem létezik.
Ellenben van egy francia jakobinusoktól eltanult, kossuthista-károlyista és egy kun-rákosi féle kommunista-sztálinista vonulat.

monarchista.blogspot.hu/2012/10/soha-tobbe-koztarsasagot.html

Ha valakire azt mondják, hogy a köztársaság ellensége az legyen rá büszke és húzza ki magát! :)

tevevanegypupu 2012.11.15. 18:37:10

Fantasztikus ez a ket profil..nagyon jo kep. Ket ilyen baromrol.

Rajzfilmszemű 2012.11.15. 18:55:28

Kettes:
Muhaha :D

Amúgy igen, ez egy ritka buta nyilatkozat volt (nem is értem, a kommunista vezetőket hogy lehet kihagyni ebből a merítésből, komolyan).
Mindettől függetlenül szerintem a Horn-kormány kétharmados többsége, annak ellenére, hogy Horn milyen szerepet töltött be a korábbi érában, közel sem vitt végbe ekkora rombolást, sem a demokratikus jogállam intézményei körében, sem a gazdaságot tekintve. Orbán Viktor, ha nem is volt őskomcsi (bár jelenleg körülveszi pár, és nem is hajlik arra, hogy lerántsa a leplet pl. az ügynökökről), MOST viszont elég erőteljesen kicsapja a biztosítékot - kíváncsi vagyok, a rendszerváltás-kori önmaga mit mondana a mostaninak.

MézesRozi 2012.11.15. 19:15:29

csak egy apró korrekció a poszthoz:
" Másrészt a szocialisták elgondolkodhatnának rajta, hogy tényleg érdemes-e óriási kreténségeket beszélni, csak azért, hogy Orbán Viktort és rendszerét összemossuk a Horthy-rendszerrel, mely minden visszássága ellenére is klasszisokkal demokratikusabb volt, mint Rákosi, vagy Kádár rendszere."

horváth azért nem beszél óriási kreténséget, mert össze akar mosni, hanem mert ennyire fussa. a kérdés, hogy vajon mit érthet meg az egészből.
költői kérdés.

MézesRozi 2012.11.15. 19:20:53

@Urfang:

ez magának ókomcsi történészkedés? vallja be, maga csaba.

csak hogy világos legyen: keveri a köztársaságot a népköztársasággal, horthy miklóst horthy istvánnal, tisza istvánról csak a folyó jut az eszébe (vagy az sem), az összes 20. századi mocskos bolsi diktátort és csatolt részeiket meg szálasit hagyja csak ki a felsorolásból.

MézesRozi 2012.11.15. 19:26:09

@MézesRozi:
azért nem beszél óriási kreténséget=nem azért beszél

Urfang 2012.11.15. 19:33:23

@MézesRozi:

Annyi jelentőség van Horváth beszédének, mint egy Selmeczi nyilatkozatnak. Aki erre azt érzi, hogy fel kell vennie a kesztyűt, az valószínűleg maga is fizetett propagandista.

Putyilov gyári melós 2012.11.15. 19:34:27

a posztíró elvtárs a sűrű nyelvcsapások közepette megfeledkezi orbán elvtársa coming outjáról:
"A miniszterelnök válaszában így fogalmazott: „a nyolcvanas években nem a diktatúra ellen harcoltam, hanem azok ellen, akik csinálták a diktatúrát"
mandiner.hu/cikk/20121105_nem_a_diktatura_ellen_harcolt_anno_orban

És egy megjegyzés. Tiszát, a XX. század legnagyobb magyarellenes bűnözőjét, a magyarság tömeggyilkosát, az ország szétrobbantójának okozóját nem lelőni kellett volna, mint egy kutyát, hanem ELEVENEN MEGNYÚZNI, jó sokáig, hogy kínlódjon!

Putyilov gyári melós 2012.11.15. 19:35:29

@Urfang:

Bizony, nyalni kellett az elvtársnak:o))))

Fenehorizont 667 2012.11.15. 19:37:53

érdekes ez a MÉNEMARRÓLÍRTOKHOGYAMATOLCSYÉSAZORBÁN-reflex.

lazítsatok mán, demokraták :D

Putyilov gyári melós 2012.11.15. 19:44:14

@ödönke666:

Nagy is a lázas igyekezet, hogy eltereljék az elvtársak arról a figyelmet, hogy Magyarország miniszterelnöke egy betegesen hazudozó, gátlástalanul cinikus kommunista, egy idegenszívű-magyargyűlölő szociopata JANICSÁR!

"Magyarországon nincsenek megszorítások, nem voltak, és nem is lesznek, a kabinetnek csak akciótervei, átszervezései vannak, a terheket pedig kifejezetten a nagy cégekre és a bankokra helyezi, nem pedig az emberekre - hangsúlyozta a miniszterelnök, aki abban bízik, hogy 2013 a magyar gazdaság nemzetközi tekintélyének növekedéséről szól majd."
www.vg.hu/gazdasag/gazdasagpolitika/orban-2013-a-magyar-gazdasag-tekintelyenek-novekedeserol-szol-majd-391193

european commonwealth (törölt) 2012.11.15. 19:56:48

erre nem tudok jobbat mondani:
közép-európai szövetségi köztársaságot.

minőségi oktatást akartok? ahhoz közép-európai szövetségi iskolarendszer kellene. szövetségi közoktatás és szövetségi szakképzés, közép-európai egyetemek. (nem megy másként).

sajtószabadságot akartok? ahhoz szövetségi médiatanács kellene. (nem megy másként).

jogbiztonságot akartok? ahhoz szövetségi bíráskodás kellene. közép-európai szövetségi nyomozóiroda az államrendőrség helyett. (nem megy másként).

pénzügyi stabilitást akartok? ahhoz közép-európai szövetségi fiskális és monetáris tanács kell, szövetségi befektetési és tartalékalap. közép-európai fed. (nem megy másként).

Kinyílott a pitypang. Megírom. 2012.11.15. 20:00:12

Azért egy valamirevaló társadalomban a legalja sajtómunkás is szó nélkül föláll, és otthagyja ezt a balfaszt, és persze esze ágában sincs ezt a sutaságot megfésülni, és cikket barkácsolni belőle, még a pártlapban sem, ellenben nagyon is teleír egy oldalt, arról, hogy hogyan keveredhet egy ilyen retardált olyan magas funkcióba, mint ez az idióta itt. És a főszerkesztője egyetértőleg mellette áll. Még egyszer: a pártlapban.

Ebben az országban asszem az a legtragikusabb, hogy ilyen seggarcokat a saját oldali értelmiség nem hánytorgat föl az övéinek.

Egyebekben meg egy rendes faluközösség szurokba és tollba hemperget egy ilyet, mielőtt kibaszarintja a határba.

Zb74 2012.11.15. 20:29:12

@Steve the Great: Igen, amikor már-már a hithű Fidesz-szavazókban is fölmerül, hogy azért ezeknél még a szocik is jobbak voltak; akkor jön Horváth Csaba, és a lassan pánikba eső fideszes propagandisták legnagyobb megkönnyebbülésére előzékenyen emlékezteti a szavazópolgárokat, hogy nem is.

Putyilov gyári melós 2012.11.15. 20:41:36

@peterd127:

Meglehetősen gusztustalannak tartom azt a nyíltszíni perverz, homoerotikus pornót, amit egyesek művelnek Orbán elvtárs farkával és seggével :o))))

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2012.11.15. 20:42:14

@MézesRozi:

Horváth esetébe nem az a kérdés, hogy mennyire van tisztában alapvető történelmi tényekkel és fogalmakkal, ugyanis a történelem számára teljesen érdektelen, nem azért mondja, amit mond, mert téved --- ha képben lenne, akkor is ugyanezt mondaná ---, hanem azért, hogy manipulálja a közvéleményt.

ü
bbjnick

Bell & Sebastian 2012.11.15. 20:47:35

Ennek a posztnak legalább kettő ősbűne van, az egyik az, hogy marxista nyelven íródott (mi máson, ha itthon csak ezt beszélik), a másik meg az, hogy süt belőle egy hamis történelemszemlélet (mi más, ha csak az van ingyen, az igaziért fizetni kell).

Ezért azt ajánlom, hogy legalább a Mandinert olvassa, az utolsó választást megelőző, lázas időszakban született pár hozzászólás, amely -részben- leszámol a legtöbb tévhittel.

Ebben a valós múltban nem válik hőssé minden gazember (és fordítva) automatikusan, hanem egy külső viszonyítási ponthoz képest látunk el előjellel és kitevővel mindent és mindenkit.

Egy bugrisra reagálni -amúgy- teljesen fölösleges.
Ha meg mégis, akkor legyen megsemmisítő erejű a kritika, ne akarjon középiskolás fokon taní-tani.

Példát lehet venni Kettesről, aki mesterien űzi az utóvédharcot egy vesztes csatában. Ha már tökön szúrja magát, úgy a legjobb, ha a vasárnapi nagymise után teszi a főtéren, dobpergés közepette.

Legalább emlékezni fognak rá.

Bell & Sebastian 2012.11.15. 20:48:45

@bbjnick: Jaja, csak én rászántam pár leütést. :)

Putyilov gyári melós 2012.11.15. 20:54:54

@Kettes:

Azért nem ártott volna a posztírónak még néhány év tanulás, vagy erősebb iskola.
Talán azt is megtanulta volna, hogy bár vannak történelmi kényszerhelyzetek, de egy politikus előtt mindig ott van a LEMONDÁSI LEHETŐSÉG, ha nem ért egyet valamivel vagy valamire rá akarják kényszeríteni.

No meg azt is, hogy egy politikus felelős a tettiért és legfőképp azokért, akiket képvisel, tehát népéért, nemzetéért. És talán azt is, hogy miért alakult ki nálunk a szocializmusból jól ismert és utált KORLÁTLAN FELELŐTLENSÉG ELVE, tehát, hogy egy politikus soha nem felel a tetteiért, hanem mindig mások, azok fránya körülmények a hibásak.
Úgyhogy azt nem állítom, hogy a posztíró elvtárs az oktatási rendszer csődje, de azt talán igen, hogy ennek a csődoktatásnak az egyik jellegzetes terméke, úgy is mondhatnám, hogy a szocialista embertípus, aki megtalálja a felmentést az idoljaira. :o))))

Bell & Sebastian 2012.11.15. 21:03:31

@Putyilov gyári melós: Mióta otthagyta a Szolgálatot, ott is minden úgy maradt? Na, rögtön gondoltam, a progresszió keze oda sem tette be a lábát.

Putyilov gyári melós 2012.11.15. 21:22:16

@Bell & Sebastian:

Sajna nem működik az otomata dekódoló kézikészülékem, úgyhogy nem teljesen értem :o))))

Shyad-Khourongai · http://hulyeseg-lexikon.blog.hu/ 2012.11.15. 21:40:50

@Putyilov gyári melós: Maga pont úgy beszél, mint a régi történelemtanárom, aki úgy lett tanár, hogy a papája vasútnál volt káder, ezért a kislánya felvételi nélkül lett törtélem-magyar szakos tanár. Olyan agilis és meggyőződéses bolsevik volt, hogy bárkit feljelentett, ha csak egy DAS Magazint is meglátott nála, mert az a nyugati métely terjesztője volt. Ez a derék asszony a maga stílusában oktatta a történelmet, ahol mindenki gonosztevő volt, aki nem volt bolsevik.
Azonban, tisztelt kollégám, az idő közben haladt, és már olyan korban élünk, amikor történelmi dokumentumokat olvashatunk az interneten. Ezért tudjuk, hogy semmi nem úgy történt, ahogy a bolsevik propaganda és oktatásügy elmondta, tanította.

tevevanegypupu 2012.11.15. 22:10:28

@bbjnick:

Ami igazan borzalom, hogy Horvath tudja manipulalni a kozvelemeny egy eleg jelentos reszet. Tudja bizony.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2012.11.15. 22:16:02

@Zb74: Akkor fog csak kiülni a döbbenet az arcotokra, amikor ez a földbuta mutyiszoci 2014-ben vérhólyagosra fogja nyerni magát a főpolgármester-választáson. Remélem, akkor én már csak messziről fogok integetni. :)

Zb74 2012.11.15. 22:21:06

@Kettes: Addigra lehet, hogy én is :)
Egyébként abszolúte nem lehetetlen, hogy így lesz.
Földbuta emberek többször nyertek már polgármester-választást megyei jogú városokban is, ha nem tévedek.

Putyilov gyári melós 2012.11.15. 22:24:06

@Shyad-Khourongai:

Látja elvtársam, maga az oktatási rendszer áldozata.
A kedves tanárelvtársnő tökéletes szocialista embertípust micsurinozottt magából, aki szépen elfogadja politikus elvtársak mesevilágát.

Meséljen mit olvasott Tisza elvtársról, miért vitte háborúba az országot és miért öletett meg több százezer magyart Ferenc József elvtárs kedvéért?
Géppisztolyt tartott a fejéhez Ferenc József elvtárs vagy rászabadította valamelyik fehérmájú randa ribanc lányát, aki Teleki 1910es nemzetiségi térképén erőszakolta meg, vagy mivel zsarolta meg Tisza elvtársat, hogy nem mondott le, hanem inkább háborúba vitte és szétrobbantotta az országot?
Ja, hogy kellett a hatalom, mert az finom és Tisza elvtárs egy degenerált, kontraszelektált, feltörekvő barom volt, aki leszarta a magyar népet, amelyet amúgy elvtársaihoz hasonlóan mélyen megvetett.

Na meséld elvtársam a titkokat egy egyszerű bakternak!

tevevanegypupu 2012.11.15. 22:33:00

@Putyilov gyári melós:

Vegye at a tortenelmet. Tisza Istvan nem akart belepni a haboruba. Es ne legyen olyan indulatos..vagy ha ezt humornak szanta akkor meg fejlodnie kell. Sokat, Putyilov elvtars. Ezzel legfeljebb a foldalatti mozgalomban arathatott sikert.

Shyad-Khourongai · http://hulyeseg-lexikon.blog.hu/ 2012.11.15. 22:36:24

@Putyilov gyári melós: Maguk Tisza Istvánt okolják, mi meg Kun Bélát és Károlyit. Tisza valóban ellentmondásos személyiségnek tűnhet így utólag, de akkor a monarchia nem történelem volt, hanem valóság. A háborúba való belépés nem volt hiba, sőt, lépéselőnyhöz juttatott minket. Viszont Tisza után a Tanácsköztársaság dicsőséges tavaszi hadjáratát követő bolsevista hazaárulás elhozta nekünk trianont. Ha akkor Kun Béla félelmében nem kergeti szét a vörös hadsereget, ma lennénk csonka ország.

tevevanegypupu 2012.11.15. 22:36:42

@Zb74:

Nem teved, Demszky peldaul husz evig volt Budapest fopolgarmestere..Szornyu, hogy a fovaros tele van foldbuta emberekkel.

jan 2012.11.15. 22:55:01

Hat igen. Es az egeszben az a legszornyubb, hogy en ezekre a kretenekre leszek kenytelen szavazni, mert ujabb negy ev Orban-Matolcsy amokfutast nem elne tul az orszag. A csufosan bebukott konzervativ reneszansz utan jonnek majd a Gurmaik, Horvath Csabak, Nyakok. Remenytelen ez az orszag...

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2012.11.15. 23:04:24

@jan:

szerencsére választási lehetőségként még ott van a volksbund, akarom mondani országos német kisebbségi önkormányzat, árjásítsa magát névjegyzéken, ha már az etelközi felhozatal kevésbé emészthető manapság

továbbá nem elhanyagolandó a szavazz fasszal mozgalom, de ahhoz egy púpcsákót vagy szarzsákot vagy hogyhíjjákot kéne berajzolni

avagy reménykedjen, hogy még a választás előtt rázuhan egy közgép a felcsútira a kerti stadion építése közben

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2012.11.15. 23:09:22

@tevevanegypupu:

tiszával ippeg az a gond, hogy tudta, hogy baj lesz a dologból, végül mégis beadta derekát és ami még rosszabb, egy lapra tett fel mindent, noha az összeomlást sejtő emberként kezdhette volna a B tervet kidolgozni (aka felkészülés a háború utáni rendezés kihívásaira katonai/pénzügyi tartalékok képzésével, fű alatt emigráns kormány alakítása antant oldalon is... kb amit a csehek csináltak) persze ez nem mentesíti a naív jászi és full idióta károlyi/kun tandemet, szóval jó magyaros össznépi öntökönbökős siker, szokásos forma...

Putyilov gyári melós 2012.11.15. 23:35:25

@tevevanegypupu:

" Tisza Istvan nem akart belepni a haboruba. "

Elvtársam, szöveget értelmezni!

Ha nem akart, akkor mi a faszért lépett be és miért gyilkoltatott halomra több százezer magyart?
Seggbebaszta Ferencjóska?

Le is mondhatott volna, ha nem akar belépni.

De hátha, te tudod a titkot, hogy miért lépett be, amikor tudta, hogy ez a háború végzetes?!

Ja, hogy menekült a nyakába omló problémák elől?
A csőd elől, a szociális robbanás elől, a nemzetiségek lázadása elől, a feudális rendszer összeomlása elől, és nagy ívben leszarta, hogy ezért kinyíratja dédapádat.

Miből is áll egy politikus felelőssége?
Mesélj egy tudatlan bakternak!

Putyilov gyári melós 2012.11.15. 23:38:44

@Shyad-Khourongai:
"A háborúba való belépés nem volt hiba"

Több száz ezer magyar halott erről asszem másképp vélekedett legkésőbb a halála pillanatában.

Valamelyik ősöd is valszeg ott dögölhetett meg valamelyik fronton, te meg a gyilkosát isteníted.

Magyar vagy te egyáltalán?
Hm?

tevevanegypupu 2012.11.15. 23:45:10

@Herr SturmLikudnik:

Jo, de megis ki gondolta volna - Tisza es Ferenc Jozsef valoszinuleg nem - hogy a haboru utan kozvetlenul bolsevik uralom tor ki? Az aztan mindent vitt. Mert meg ha el is vesztettuk a haborut, olyan rettenetes feltetelekkel nem loktek volna bennunket a kutyak ele, ha nincs valoban a Karolyi-Kun Bela fele fertelem. Es Tisza Istvan grof egyebkent hogy mondhatott volna ellen Ferenc Jozsefnek, Magyarorszag kiralyanak? Meg annak a vidam haborus lelkesedesnek ami kitort nalunk? Enekelve, boldogan ment a sok szerencsetlen a frontra "..megajj, megajj kutya Szerbia.." stb. A vegen persze Tiszat hibaztattak. Nem veletlenul mondta Freud (lehet, hogy csak kitalacio, de szellemes), hogy a magyarok megoltek az okos grofot Tiszat, es kormanyra segitettek a hulyet, Karolyi Mihalyt..

tevevanegypupu 2012.11.15. 23:47:56

@Putyilov gyári melós:

"Draga bakter ur, a sorompot mer nem nyissa fel..":)

Putyilov gyári melós 2012.11.16. 00:52:05

@tevevanegypupu:

Igen elvtársam, ha Mari néninek pöcse vóna,akkor Mari bácsinak hívnák, értem.

Tudod elvtársam, egyedül Tisza volt olyan helyzetben a monarchiában,aki ellentmondhatott volna az alte Trottel Ferencjóskának.
És ha végképp nem hallgat rá, akkor lemond és nem ő viszi be az országot háborúba, nem ő öleti meg dédapádat.

De hát nem tudod, mert tökéletes szocialista típus vagy, szervilis alattvaló, aki soha nem hallott olyanról, hogy EGYÉNI FELELŐSSÉGVÁLLALÁS és ha hallott is, írtózik tőle és mindig külső okokat, kibúvót keres, mesékben hisz, démonokkal vív csatát a mesevilágában.
Ezért tart itt az ország.

tevevanegypupu 2012.11.16. 06:07:31

@Putyilov gyári melós:

Ez az elet szakikam, demonokkal viaskodni a mesevilagban. Egyebkent ha nem Tisza, akkor mas..Tokmindegy kicsoda, a haborunak ki kellett tornie, Magyaoszagnak reszt kellett benne vennie. De hogy a bolsevikoknak is jonnie kellett, hat azt tartom igazan katasztrofikusnak..A haboru csapas volt, de Karolyi es Kun Bela a vegzet. Es meg ma is tart.

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2012.11.16. 07:01:05

Azért az annyira érdekes, hogyha valamelyik szoci gigász szól valami ordas ostobaságot, akkor mindig van egy Mandiner-szerző, aki éppen ráér félórán belül cikket írni belőle.

Amikor a Fidesz éppen teljhatalmát próbálja valamilyen sunyi módszerrel bebetonozni, vagy pofátlanul lop, esetleg cinikusan hazudozik, van szimplán eget verő ökörségeket mond, akkor valahogy mindenki elfoglalt, meg különben is arrólírunkamirőlakarunk.

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2012.11.16. 07:05:24

@tevevanegypupu:

gyengus, gyengus.... háború után a zsákmány és nem a lefosztandó garnitúra színe miatt szokás nyerészkedni, a monarchia felszeletését 1916-ban is eldöntötték már

hovatovább munkásmozgalom volt a vh előtt is, kommenisták is, by the way meg 1917-ben leninista buli oroszoknál, tehát ha full a bolsikra is akarnánk kenni trianont, akkor is volt a nyomi kunbélás forgatókönyvre bőven idő és előjel felkészülni, na ezzel se foglalkozott tisza eleget, letargiában ment a szakadék felé

fail jobbra, fail balra

lesz még sok fail, ha mentegetőzésbe és egyoldalú bűnbakkeresésbe torkollik mindig a hibák feltárása

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2012.11.16. 07:13:26

@TaTa86.:

magyarosch szitu: a mandinak a fidesz ereje teljében voltak a legjobb és legmarkánsabb konzi értékelvű kritikái, annak bolond bolsivá züllésével párhuzamban meg egyre lakájmédiább szaga van a dolognak, pedig most lehetnének az eszét és tartását nem vesztett modern nemzeti tábor piachézagának betöltői

na ja, ők tudják, miért és mennyire éri meg (vállvonás)

tevevanegypupu 2012.11.16. 07:44:51

@Herr SturmLikudnik:

Gyengus hat, mar irtam, hogy Magyarorszag egesz jo lehetosegeket hagyott ki mert altalaban hulye es tehetsegtelen politikusai voltak.;es vannak. lehet, hogy embernek kivaloak, de a nagypolitika, diplomacia teren nagyon leszerepeltek. Egyebkent - ha hihet az embe ugy osszessegeben a tortenetiroknak jobbrol es balrol - sok eselyunk semmikeppen nem volt. kepzelje el, mikor Karolyi megjelent Kun Belaval es sleppjevel a beketargyalasokon..Akkor mar egesz Europa utalkozott Lenin es a Szovjetunio miatt. Elokeszulni a beketargyalasokra lehetett, valoszinuleg elo is keszultek, de mi a teendo akkor, ha nem hallgatjak meg az embert?? Mi a teendo akkor, ha az az erdeke a gyozteseknek, hogy egy viszonylag normalis orszagot lenyomjon, tonkretegyn es megsemmisitsen? Mi van akkor, ha a gyoztes nagyhatalmaknak fogalmuk nincs a vesztes resz tortenelmerol, foldrajzi fekveserol?

Kandeláber 2012.11.16. 08:04:58

Horváth Csaba, az ingyen BKV apostola, akit a buta budapestiek még ennek a fajsúlyos ígéretnek a tudatában sem választottak meg főpolgármesternek, felvillantotta történészi tudását is, egyúttal bizonyságot tett arról, hogy Magyarországon a kormány és az ellenzék tökéletesen egyforma, ha hülyeségről van szó.@Herr SturmLikudnik: A szovjet-oroszországi bolsikra nem lehet rákenni Trianont, mivel ők maguk is veszítettek területeket (amelyeket persze a nagy demokrata Sztálin fegyverrel szerzett vissza), a honi bolsik Kun Bélás tobzódása viszont lendített egyet az ügyön.

Shyad-Khourongai · http://hulyeseg-lexikon.blog.hu/ 2012.11.16. 08:08:34

@Putyilov gyári melós: Már előre jelzem magának, nem vagyok jártas a múlt század eleji politikai tér felosztásában. Annyit azért tudok, hogy a monarchia tagjaként aligha volt egyéb lehetőségünk. Ugyanis, ahogy az már lenni szokott, mi voltunk az európai hatalmát elvesztő habsburgok utolsó támasza. Alig félévszázaddal korábban még ott volt az orosz uralkodócsalád is, de azokat kiirtották lenin elvtársék. Nem tudom eldönteni, hogy helyesen vagy helytelenül.
Teljesen világos, hogy a trónörökös meggyilkolása részükről lépéskényszert eredményezett. Amennyiben semmit nem tesznek, még gyengébbnek látszanak, mint amúgy is látszottak. A magyar pozíció ugyancsak kényes volt a kisebbségek miatt. A román király Erdélyt akarta, valós veszély volt, ha a habsburgok nélkül maradunk, mert azok háborúznak máshol, akkor a románok megtámadnak minket. Ez olyan valós volt, mint az, hogy Matolcsy egy félkegyelmű futóbolond. Amikor a német fél jelezte, hogy csatlakozásunk esetén nem kell tartanunk a románoktól, Tisza végül a háborúba való belépés mellett döntött, noha korábban kifejezetten ellenezte. Gondolom, ezt Bolseviában másképpen tanították önnek. Nem tudhatjuk, mi hogyan döntöttünk volna, ha akkor, ott a helyében vagyunk. Aki azt állítja, hogy tudja, az hazudik, vagy csekély értelmű.
Tudjuk jól, hogy a háború kegyetlen dolog, és a halál ott bizony jó termést arat. Nem tudjuk, mi lett volna, ha nem jön a spanyolnátha, vagy a németországi bankárok és nagyiparosok nem szüntetik meg az utánpótlást a fronton harcoló honfitársaik részére. Ugye, erről is keveset beszélünk, hogy ez megtörtént, és emiatt a Németország vesztesévé vált a háborúnak, s vele a monarchia és mi. Mint tudjuk, de elhallgatjuk, ennek köszönhető, hogy Németországban nem kedvelték eztán a zsidókat, akik jelentették a bankvilágot és a nagyipart az országban.
Tisza István éppen a hadsereg felkészültsége miatt ellenezte a háborúba való belépést. Ennek nyoma van, erről a történészek egybehangzóan nyilatkoznak. A szövetségesi támogatás és biztatás késztette véleménye megváltoztatására.
Ismétlem, nem tudhatjuk, mi történt volna, ha nem lépünk be a háborúba. Legvalószínűbben megtámadtak volna minket a románok, és a szerbekkel sem voltunk túl jó viszonyban. A monarchiához való hűség, a végsőkig kitartás szerintem is ostobaság volt, de nem tudhatjuk, akkor mennyire számított annak, illetve számított volna ostobaságnak az ellentétes lépés.

Szúrófény 2012.11.16. 08:15:14

@Steve the Great: Kár volt elfelejteni!
Rákosi Mátyás azt üzente!

Újra aktuális! Megfontolandó!
1943. (a hadifoglyokhoz)
Nincs új a Nap alatt!
Az örvény szélére került az ország, és sok idő a menekvésre már nincs. A kivezető út csak egy: azonnal és gyökeresen szakítani azzal a rendszerrel, mely ide vitte az országot, azonnal, és kíméletlenül eltávolítani azokat a vezetőket, akik ezért felelősek. Csak azok a férfiak moshatják le ezt a gyalázatot, amelyet a Horthy-rendszer (Horn-Gyurcsány) ránk kent, akik bátran és megalkuvás nélkül kilépnek nemzetünk megmentése mellett. Ők a magyarság jövőjének és becsületének megmentői.
Felrázzák a magyar közvéleményt, hogy ráirányítsák a figyelmet a küszöbön álló veszedelemre, mint az otthoniaknak. Otthon még mindig a csendőr, a rendőr, a cenzúra garázdálkodik.
Túlnyomó többségük felismerte, hogy az ország a szakadék felé rohan. Felismerték, hogy a nemzetet egy Moháccsal súlyosbított Trianon várja. Ez a felismerés kötelez. Arra kötelezi minden hazáját szerető magyart, hogy felemelje figyelmeztető, ébresztő, és tettre, harcra serkentő szavát. Állást kell foglalnia vagy amellett, hogy támogatja tovább is azt a népellenes, országvesztő rendszert, amelynek ő maga is áldozata, vagy állast kell foglalnia azért, hogy felrázza testvéreit, és segítse megtalálni, kiharcolni nekik azt a kivezető utat, melyet saját, keserves szenvedései árán felismert. Azt a kivezető utat, melyen át hazáját még Meg lehet menteni. Az igaz magyar ember számára a választás nem kétséges.
Egy emberöltőn belül már másodszor viszik a németek oldalán vereségbe az országot (az oroszok oldalán pedig kétszer vitték anyagi csődbe, adós rabszolgaságba).

Kandeláber 2012.11.16. 08:25:23

@Shyad-Khourongai: Hozzátehetjük, hogy a románok okosan egészen 1916-ig nem léptek be a háborúba. Miután rászánták magukat, a német Mackensen szinte ellenállás nélkül legyűrte őket, és akkor táncoltatták magyar huszárok is a lovaikat Bukarestben.
Mackensent 1918-ban Károlyi a Nyugati pu-on hitszegő módon letartóztattatta. Mackensen azt írta róla később: "Az az ember nem méltó a grófi címre, de arra sem, hogy úriembernek nevezzék."@Putyilov gyári melós: Nem árt tudni, hogy a Monarchiában közös volt a hadügy, a külügy és a pénzügy az osztrákokkal. Tisza ellentmondhatott volta, és akkor két nap múlva már nem ő a miniszterelnök. Igaz, akkor talán nem ölik meg a saját lakásán a "forradalmi katonák."

Kandeláber 2012.11.16. 08:36:52

És ma 93 éve, hogy a Horváth Csabi által meg sem említett Horthy Miklós bevonult Budapestre, ahol már sem az államkasszát, sem Kun Bélát nem találta.

Shyad-Khourongai · http://hulyeseg-lexikon.blog.hu/ 2012.11.16. 09:26:44

@Kandeláber: Köszönöm a megtámogatást. Ilyen finomságokat én nem tanultam, és gyanítom, nem is nagyon tananyag még ma sem.

Fenehorizont 667 2012.11.16. 09:35:49

@Putyilov gyári melós:
Hát...nem terelik valami ügyesen, mert az origo/index/hvg/varánusz/kettősmérce/örülünkvincent/véleményvezér/törkgáborelemez/nol.hu/HAZAÉSHALADÁS/stbstbstbstb hetente megírja, hogy éppen csődbemegy az ország.

Bloodscalp 2012.11.16. 13:20:36

@tevevanegypupu: te nagyon hülye vagy bazdmeg. valami alternatív történelmet tanultál. olvasd már vissza mert egészen jól vissza adták neked mi is volt.

Bloodscalp 2012.11.16. 13:22:30

@TaTa86.: újfent egyetértek veled, már az ilyenországnincs minisorozatban sem tudják lekövetni azt a sok szart amit fidesz ráönt az országra hétről hétre.

Bloodscalp 2012.11.16. 13:33:32

@Kandeláber: Tisza (szépen és szerényen) saját magát tartotta a legalkalmasabbnak a posztra, ezért hiába volt a háború ellen, úgy gondolta ha már háború akkor inkább marad...ennyit róla.

Szeretett habsurgjainkról. Hiszen FJ. mondta ki a döntő szót. persze lehetne jönni itt is azzal hogy a cioninternacionalistazsidók rántották bele jóskát a háborúba, de elég röhejes lenne:) mindent megfontolt, mindent meggondolt. Az 1867-es kiegyezés, ahol feladtuk az önálló külügyet, hadügyet és pénzügyet, az egy ritka nagy árulás volt az országra nézve.

tevevanegypupu 2012.11.16. 13:38:12

@Bloodscalp:

Nahat, ugy latom az igazsag maganal van, milyen kar, hogy nem kerdeztem meg mielott irtam. Szornyen sajnalom.:)

Kandeláber 2012.11.16. 14:17:36

@Bloodscalp: Szekfű Gyula szerint (akit nem azért szeretünk, mert moszkvai nagykövet volt) hiba volt a kiegyezés, viszont nem igazán tudta megmagyarázni, hogy mi lett volna igazán jó helyette (Három nemzedék).

Bloodscalp 2012.11.16. 14:18:58

@tevevanegypupu: vörös köddel az agyadon csak komcsizni tudsz&segget nyalni, szóval tökmindegy:)

tevevanegypupu 2012.11.16. 15:02:22

@Bloodscalp:

Maga viszont tetotol talpig voros. Szoval komcsi. :)

Bloodscalp 2012.11.16. 15:21:07

@tevevanegypupu: nem, én nem vagyok se komcsi, se hazafi náczi. a magyart vegytisztán szeretem. ideológiát vagy vallás mellékeverni nem. de egy droidnak fölösleges ezt magyarázni.

Bloodscalp 2012.11.16. 15:28:55

@Kandeláber: szerintem több volt mint hiba

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2012.11.16. 16:37:02

@Kandeláber: Ugyanazt a 3 nemzedéket olvastuk? ^^

Én pont azt láttam, hogy a kiegyezés mellett érvel, és nemzeti tragédiaként mutatja be, a szélbal demagóg kuruckodást, sőt a forradalmat és a szabadságharcot is Széchenyihez hasonlóan károsnak, elhamarkodottnak és túl radikálisnak tartotta, aminek szükségszerűen tragédia lett a vége.

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2012.11.16. 16:38:21

@tevevanegypupu: Bloodscalp elég messze van a komcsitól... ^^
(És ezt nem csak azért, mert most egyetértett velem.)

Mihint · http://mihint.blogspot.com 2012.11.16. 16:45:51

Tata, Srurm, Bloodscalp: sajnos ide kell írjam, hogy gr. Tisza István munkásságával/életével kapcsolatban "jobbról" ilyen hányaveti véleményeket eddig még nem olvastam. Felültetek a korabeli propagandának? Olvassatok már utána kicsit alaposabban! Én sem "istenítem" a személyét, de ez azért méltatlan.
p.s. A felszólításért bocs, ez ugye blogos játszásiból van.

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2012.11.16. 19:36:10

@Mihint: ? He?

Mit írtam én Tiszáról? Nem írtam semmit!

Funyi1 2012.11.16. 20:59:54

Ennek a Horvát Csabának sosem volt valami nagy esze, - ami egyre csak fogy - de néha annál nagyobb baromságokat bír mondani.

Bloodscalp 2012.11.16. 21:05:05

@Mihint: elvtárs! nem vagyok tisza/károlyi kortársa szóval erről nem tudok nyilatkozni:) némileg fiatalabb vagyok.

Mihint · http://mihint.blogspot.com 2012.11.16. 22:02:32

@TaTa86.: Jogos, bocs.
@Bloodscalp: Elvtárs? Kétlem:)
Még egyszer bocsánat mindenkitől, akit nem érint a kritikám. gr. Tisza éppen úgy megérdemli az odafigyelős kritikát, mint bárki más a közéletben, még akkor is, ha éppen nem velünk történik, és éppen nem most. Ha másért nem, hát a tanulság okán, de ehhez mindenféleképpen kutakodni kell, ennek híján még a vélemény is csak felszínes tud lenni.
Üdv. Misi

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2012.11.17. 08:30:32

@Mihint: Semmi gond, úgy látszik a péntek az egy ilyen nap. A másik témánál egy kretén ezt hozta ki, hogy én elfogadhatónak tartom a nemi erőszakot, szóval ez ahhoz képest tényleg semmi.

Ha érdekel a véleményem: nem foglalkoztam a témával, hogy ebben érdemit tudjak hozzátenni. Most kb Szekfű Három nemzedéke az, ami alapján megítélem.
Ami egyrészt pozitív(, HSL-el nem értek egyet amikor a világháborús szereplését kritizálja, szvsz hazafiként viselkedett, a lehetőségekhez képest okosan) másrészt negatív, hiszen ellenzékiként a demagógok főszónoka volt majd kormányban pont a saját maga által kreált hisztéria miatt csak borzasztó nepotizmussal tudta kormányozni az országot. (De ez leginkább Szekfű véleménye, ami logikusan hangzott.)

Prof. William · http://profwilliam.wordpress.com/ 2012.11.17. 21:03:38

Az csak természetes, hogy Horváth Csaba a VILÁGTÖRTÉNELEM legnagyobb demokrácialeneseire gondolt.

Hiába no Horthy, Tiszta és Orbán emberiségellenes bűntettei láttán, még Hitler és Sztálin, valamint Mao is elborzadva zokogna.

Mellesleg ha már emberiségellenességről van szó akkor Hitler csak a 3-ik a sorban mert népirtáse listát Mao és Sztálin vezeti.

killercsiga 2014.10.04. 01:55:47

a magyar demokrácia 1990-2007 között működött (úgy ahogy, de azért mégis). előtte nem volt egyáltalán, gyurcsány nemlemondása és a fidesz ámokfutása meg már erős lejtmenet. (a köztársaság nem egyenlő a demokráciával)
süti beállítások módosítása