Egyenlő paralimpiai jutalmakat!
2012. szeptember 20. írta: JohnnyLillibrogida

Egyenlő paralimpiai jutalmakat!

paralimpia4.jpeg

A magyar sportolók a 2012-es olimpián és paralimpián sokkal eredményesebben szerepeltek, mint Pekingben. A pozitív közösségi élményre és nemzeti büszkeségre éhes közvélemény egyetértésével a magyar állam pénzjutalommal honorálta a sportolók eredményeit. A paralimpiai érmesek vagy helyezettek viszont a 2008-as olimpiával szemben nem kapják meg az olimpián érmet szerzett, vagy helyezést elért sportolók teljes pénzjutalmát. A különbség milliókban mérhető. Totális érzéketlenség ez? Vagy ennél azért árnyaltabb a kép?

Gömöri Zsolt, a Magyar Paralimpiai Bizottság (MPB) elnöke nyilatkozata szerint ők a differenciált díjazást támogatják, és a fennmaradó pénzből egy négyéves olimpiai ciklust felölelő ösztöndíj rendszer létrehozására tettek javaslatot a MOB-nak. A MOB ennek szellemében tett ajánlást a kormánynak, amely a végső döntést ez alapján hozta meg. Gömöri még egy dolgot kért: az egyszeri jutalom legyen nagyobb, mint a pekingi viadal után. A kormány döntése ezt teljesítette is.

A paralimpikonok felkészüléséhez nehezebb előteremteni az anyagi és egyéb feltételeket, mint egy rivaldafényben álló olimpikonnak. Az utóbbi években személyenként havi néhány ezer forint jutott a felkészülésükre. Magyarország éppen ezért alakítja át paralimpiai támogatás rendszerét. A felkészülést segítő ösztöndíjrendszer hosszabb távra megoldást nyújtó módszer az élsportolóknak, ez tehát mindenképpen előrelépés. A gond az, hogy ehhez a fedezetet a jutalmak közötti különbség adja.

A jutalmazási rendszert felváltó támogatási rendszerre való átállás hátrányosan érinthet versenyzőket, főleg azokat, akik befejezik sportolói karrierjüket. Rossz üzenete van a hendikepes jutalmazásnak. Lehetne egy olyan kurzus nagyvonalú, amelynek fontos az élsport, a tömegsport. Változtatni a rendszeren nem visszamenőleg, hanem felmenő rendszerben kell, főleg ha olyan társadalmi csoport sikerembereiről van szó, mint a testi vagy értelmi akadályozottsággal élőké.

Érdemes megnézni persze a nemzetközi helyzetet is. Az olimpiai érmesek díjazásához hasonlóan nincs két egyforma megoldás, bár az egyértelmű, hogy a paralimpiai mozgalom egyre nagyobb befolyást és nyilvánosságot szerez a világban. Indiában a napokban közölték, hogy azonos pénz jár minden olimpikonnak és paralimpikonnak. Romániában Novák Károly Eduárd kerékpáros győzelme után döntöttek az azonos díjazás bevezetéséről. Novák Románia első paralimpiai bajnoka, és a román zászlót is ő vitte a megnyitó ünnepségen. Ez még Victor Pontát is meghatotta, aki személyesen tett ígéretet, hogy az eredeti helyett azonos díjazás jár Nováknak és társainak. Szingapúr magas állami díjazást, de csak az olimpiai bajnokoknak járó összeg töredékét nyújtja. Cserébe emelték a helyi paralimpiai szövetség büdzséjét, és össznemzeti támogatásra hívták a magánszektort. Dél-Afrikában a közvélemény nyomására az eredeti jutalmat megtöbbszörözve ugyanannyit fizetnek mindkét játék érmeseinek. Nigéria egy érmet sem nyert az olimpián, sikeres paralimpikonjait viszont busásan jutalmazta. Az Egyesült Királyságban már ismert: biztos, hogy lesz paralimpikon is, aki nemesi címet kap a királynőtől.

A társadalmi szolidaritás szemszögéből akkor is rossz üzenet az eltérő összegű állami jutalom, ha a kiszámíthatóság és egyenletesség érdekében a Magyar Paralimpiai Bizottság kéri így. Volt szakmai egyeztetés, van jó irányba mutató koncepció is, csak egy apró gesztus hiányzott a teljes sikerhez. A többség felelőssége ebben az esetben könnyen felismerhető, és nem nehéz elképzelni azt sem, hogy a hétköznapok forráshiánya motiválta a MPB elnökének javaslatát. A mindennapok munkájának biztosítása nem mehet a győztes versenynapok díjazásának rovására. Néhány tízmilliós kompromisszumok méltatlanok egy sportnemzethez, főleg egy ilyen horderejű és jelképes ügyben.

És ha még nem kapta volna meg, aranyérmes életjáradékot Tauber Zoltánnak! Magyarország első paralimpiai bajnokának élettörténete, sorsa és teljesítménye is példa lehet minden magyar számára. Nem kérünk a kettős mércéből, a sportban sem.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr554787372

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: A fogyatékosok még kétharmadot sem érnek 2012.09.20. 20:53:12

Ez is kimondatott végre! A fogyatékkal élők kevesebbet érnek ép társaiknál. Nincs több köntörfalazás, nincs több political correctness. A fogyatékkal élők örüljenek, hogy élnek, a paralimpikonok pedig annak, hogy végre nem hangszórót kapnak jutalmul ol...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

JohnnyLillibrogida 2012.09.20. 22:32:29

@füles1098: Ezeknek a kommentelőknek nemcsak a paralimpikonokkal van bajuk. Leginkább valószínűleg saját magukkal nem tudnak zöldágra vergődni.tucatnyi trollról beszélünk nem egy olvasótáborról. Az azért szomorú, hogy milyen magabiztosan csinálnak magukból tök hülyét. Segítő kezet ők nem fognak nyújtani, mert nekik is arra lenne szükség. De segítő kézből soha sincs elég. És például az emberek nagy része még mindig inkàbb egy paralimpikonnak segítene, mint egy mentálisan zavart trollnak.

tundrazuzmo (törölt) 2012.09.20. 22:43:52

Ha egy alacsony, kopaszodó, 50-es könyvelő lennék, akkor lehet, hogy arról álmodnék, hogy modellkedni kellene. Már ha alacsony önértékelésemet ezzel akarnám kompenzálni.

Ha pedig megbékélnék azzal, hogy egy alacsony, kopaszodó, 50-es könyvelő vagyok, akkor lehetnék az ország egyik legjobb könyvelője, és szénné kereshetném magamat. És a szakmai elismerés még alacsony önértékelésemet is helyre tenné. Sikeres könyvelőként, és nem sikertelen modellként.

2012.09.20. 22:49:05

sose értettem, hogy a kerekesszékes vívásnál miért nem a gumiabroncsot szúrják meg először, akkor tuti a győzelem

Martian (törölt) 2012.09.20. 22:51:30

@jose maria padilla: ellentmondásos, hogy a roki bajnokok egy csomó sportágban levernék az egészséges, jó közepes amatőr versenyzőket is, másrészt a jövőben az is megeshet, hogy egy genetikailag eltorzultra tuningolt tenyészsportoló ellen a normálisan kisportoltnak kinéző egészséges versenyző esélytelen nyomoréknak számít a teljesítménye alapján.
Mi van akkor, ha pl. a lábnélküliek olyan szuperprotézist kapnak, amivel az egészségesek mezőnyét simán leverik?!

Gera 2012.09.20. 22:57:19

Az olimpiai helyezéseket kizárólag azért van értelme díjazni, mert bekerülünk velük a nemzetközi hírekbe - köztudatba, kivételesen pozitív kontextusban. A paralimpia viszont minden pc törekvés ellenére kutyát nem érdekel az olimpiához képest, ennek megfelelően hülyeség jutalmazni az érmeseket. Persze lehet egy olyan nézőpont is, hogy a paralimpia és a paralimpikonok futtatása segít meggyőzni bunkó honfitársainkat, hogy a sérültek is emberek, erre végülis érdemes pénzt áldozni, de akkor meg abszolút nem kéne kevesebbet adni nekik, gondolom nem kell magyarázni az összefüggést. Szóval vagy semmit, vagy ugyanannyit, a kettő között nem jó.

JohnnyLillibrogida 2012.09.20. 22:58:43

@megbecsültorvos: Ez is egy vélemény.de éppen a lényeg nem tűnt fel a blogger kollégának, hogy ez alkalommal éppen néhány sportoló állt ki a nemzet elé, magáért.

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2012.09.20. 23:02:28

ugyanannyi kellene legyen mind a ketto 0 azaz NULLA forint
feleslegesen kidobott penz, inkabb uszodakat epitsenek hogy a prolik jarjanak uszni

Circus 2012.09.20. 23:08:27

Volt szerencsém paralimpikonokkal együtt táborozni sok-sok évvel ezelőtt - olimpiai felkészülés idején. Minden tiszteletem az Övéké.

Ezzel együtt, akkortól erősödik bennem az itt sokak által megfogalmazott vélemény, hogy míg az Olimpia a bajnokok, a legjobbak, mindenki (fekete/sárga/fehér/zöld/kicsi/nagy - nő-férfi nem példa itt) legjobbjaié, addig a paralimpikonok, fájdalom, de NEM tudnak a legjobbak lenni a hagyományos olimpiai sportágakban, illetve külön, átalakított szabályrendszer szerint versenyezhetnek 'azonos' versenyszámokban. Egy külön versenyen, amit olimpiának hínak, kicsi o-val, nekik, mert az Olimpián nem tudnának érvényesülni.

Középtermetű hímnemű vagyok, túlsúlyos, nem túl jóképű, nem vagyok gazdag, legfeljebb (állítólag) jó humorú és jófej. Nem lehetne, hogy a világ legszebb és okosabb hölgyei, pusztán esélyegyenlőség címén az én lábam elé boruljanak, mert a Legjobb Én én vagyok, senki nem jobb én nálam. Van okosabb, szebb, magasabb, gazdagabb, kinek mi számít.

Ja, igen, fontos - nem vagyok szélsőjobb érzelmű, sőt. Ezzel együtt, vagy épp ezért, baromira zavar a túlzott PC-ség, az álságos és túljátszott egyenlősdi ami itt zajlik - pont mert túljátszott, és mert álságos.

Én elfogadom magam, és Téged/Titeket is olyannak, amilyenek vagytok. Olimpiai bajnoknak, fogyatékkal élőnek, és fogyatékkal élő olimpiai bajnoknak. Senki ne akarjon, csak saját maga lenni.

Az megint egy más kérdés, hogy az olimpiai bajnok az örömön és büszkeségen túl okoz-e annyi hasznot nekünk, hogy ennyire legyenek dotálva... Senkit, paralimpikonokat sem kergettek (ja, de, Kínában, tudom) az asztal körül, hogy tegye rá az életét erre.

Diákolimpikonok miért nem kapnak ugyanannyit?
Szellemi olimpia?

Összetett a kérdés, erősen.

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2012.09.20. 23:09:21

ugy olvastam 3-4 eve cikket hogy a britek megvizsgaltak hogy mik azok a sportagak amikben minimalis penz beletolassal minel tobb aranyat ki tudnak hozni, es remenykedtem, hogy vegre elveszik tolunk az aranyak nagy reszet es vegre helyere kerul ez a dolog is...
erre az idiota angolok nem elcsesztek? most megy a feszko hogy milyen szepen teljesitettek es nem lehet elzarni a penzcsapokat

en a fotelben amugy sokkal egeszsegesebbnek erzem magam az osztraknal akik erem nelkul mentek haza, elvegre sportosabb nep vagyunk :))))

JohnnyLillibrogida 2012.09.20. 23:22:23

@Circus: Túlzott pcség engem is zavar.en a tarsadalmi korrektseget keresem nem a politikait.
egész egyszerűen annyiról van szó, ha egy hatranyos helyzetu tarsadalmi csoport sikeremberei!!!, peldakepei kerik az eddig jaro azonos jutalmat van-e annyi a tobbsegben hogy gesztust tegyen es mellejuk alljon.

madandcrazybird (törölt) 2012.09.20. 23:31:19

Szanalmas ez a paralimpia.
Nyomorekok paradeja.
Meg a gyerekek is megiednek toluk.
Meg jo hogy a teveben nem kozvetitettek.
Ki a fene talalta ezt ki???
Legyen olipmia a melegekelnek is.
Meg a leszbikusoknak is.
Meg a szoke hajuaknak is.
Ennyi penzt kidobni.
Ez mar regen csak egy uzlet. Legpisztolyos celloveszet.
Jezusom.

Éhes_ló 2012.09.20. 23:46:55

A poster hülye.
Az olimpikonjainkkal egyenlő pénzt követelő nyominger D/5 kategóriás élsportoló pedig menjen a fenébe az A/2-essel együtt, ahol egy sportágban féltucat aranyérmet osztanak nyomorultnak és a még nyomorultabbanak, az nem kevésbé szánalmas, mint elmegyengéknek rendezni sakkbajnokságot.

dark future · http://www.andocsek.hu 2012.09.21. 00:03:53

az olimpikonok is sok mindenre képesek a pénzért, a paralimpikonok meg sajnos még inkább.
sportgeza.hu/2012/london/cikkek/oncsonkitassal_csalnak_a_paralimpikonok/

ez is csak biznisz, mi más lenne... persze ezt nem illik hangoztatni, mert nem elég PC vélemény.

Bloodscalp 2012.09.21. 00:48:56

@JohnnyLillibrogida: az ilyen álnaív hülyeségek előtt esek hanyatt...

erről rohadtul nem a többség dönt. és ezt te is tudod.

soontobe 2012.09.21. 00:55:13

@hoppá rézimi: Bocs, a tiszteletlenséget nem én kezdtem. Azért tart itt az ország, mert tele van ilyen érzéketlen, individualista, nagy okos figurákkal, akik meg vannak győződve, hogy ők tudják a tutit! Hiányzik belőlük az emberség..... Ezeken az embereken nincs mit tisztelni. Azt is merem állítani, hogy a fejlődésünk útjába nagyobb akadályt gördítenek, mint a fogyatékosok. Ugyan azt a mentalitást követik, mint kedves kormányunk, leírják, megvetik, legszívesebben kiközösítenék ezeket az embereket. Miért???? Mert nem rendelkeznek az alapvető emberi értékekkel.......

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2012.09.21. 01:08:21

@dark future: es ott mennyit adnak az aranyert? megyek egy analis turara, barmit azert a 22 millaert

recommented 2012.09.21. 02:29:44

Lehet, hogy nem leszek népszerű a véleményemmel, de egyetértek azzal, hogy a paralimpikonok kevesebb pénzt kaptak. Hogy miért? Mert az olimpia elsősorban üzlet.

Az olimpikon a tudását, tehetségét, szorgalmát adja, és ha ezzel eredményt ér el, akkor nagyon sokat ad az országnak. Ha nem is feltétlenül az oly' népszerű országimázsban, de a példaképpé válásban mindenképpen. Több kissrác megy el sportolni, egészségesebben élnek, javul a lakosság hangulata, és rengeteg egyéb közvetett pozitívum származik ebből. Ezért cserébe az olimpikon támogatást kap, segítik a felkészülését, díjazzák a helyezését.

Persze már ez sem lehet igazságos, mert van olyan sportoló, aki 3-4 számban is nyerhet egyszerre, van, akinek csak egyben van esélye, mert éppen olyan sportágban jeleskedik. És nem mindegy, hogy egyéni vagy csapataranyról van szó, nem mindegy, hogy népszerű vagy kevésbé népszerű sportról. Sosem lesz egyetértés arról, hogy elég-e a helyezésekért adott jutalom (és még fontosabb: elég-e a felkészülésre biztosított pénz!).

Viszont a paralimpia nem "az" olimpia. Kevesebben nézik, kisebb a társadalmi hatása, (jóval) kisebb üzlet. Persze a célok ugyanazok, a versenyzők ugyanannyit dolgoznak, mégis más kávéház. Futballpéldával élve: mintha a bajnokok ligáját hasonlítanánk össze az európa ligával. Tudom, hogy igazságtalannak tűnik (lehet, hogy az is), de teljesen logikus, hogy a paralimpikonok kevesebb jutalmat kapnak. Nincs szerencséjük, az ő sporteseményük sokkal kevesebbet ér. Mint ahogy egy európa- vagy világbajnoki címért is sokkal kevesebb jár, mint az olimpiai bajnokságért. Szerintem ezen felesleges háborogni, dolgozni kell azon, hogy a paralimpia jelentősége megnövekedjen, így a paralimpikonok megbecsültsége is nőni fog.

[megmondoember] 2012.09.21. 03:01:44

Az ötlet hülyeség. Nem csak azért, mert paralimpiai díjat sokkal könnyebb szerezni, mint normálisat, pusztán annál fogva, hogy az embereknek csak igen kis része indulhat ilyen versenyeken (és így nem ugyanannyi teljesítmény kell az eléréséhez), de azért is, mert ilyen alapon követelhetnénk a gyári munkásnak, a tanárnak és a webfejlesztőnek is milliós díjakat. Mert, hogy közöttük is vannak akik dolgoznak annyit (akár munkaidőn kívül, pluszban is), mint az olimpikonok, és mert az ő kiváló munkájuk eredménye is gyakran viszi és öregbíti hazánk jó hírét.

[megmondoember] 2012.09.21. 03:10:02

@füles1098: "A kommentelők zöme szerint a sérült ember, az másodlagos állampolgár."
Nem. A kommentelők legtöbbje szerint már az is nehezen igazolható, hogy az olimpikonok és csak ők (!) kapnak óriási pénzeket olyan teljesítményért, ami bár kiemelkedő, de amilyent nem csak feltétlenül ők, hanem számos egyéb hazai polgár is nyújt, akik azonban nem kapnak ezért semmit. Mindenesetre ez már önmagában egyértelművé teszi, hogy ezekkel a pénzekkel nem a teljesítményt, hanem valami teljesen mást - pl. a marketingértéket díjazzuk.

Ha ez viszont így van, akkor abból következik az is, hogy a paralimpikon, akinek nincs olyan és annyi marketing-értéke, mint a rendes olimpikonnak, nem szabad, hogy ugyanannyi pénzt kapjon. Nem azért, mert másodrangú állampolgár - mint ahogy az összes többi nem díjazott, de az olimpikonokhoz hasonlóan sokat és keményen dolgozó ember sem az -, hanem azért, mert abban a vonatkozásban, amit díjazunk a díjjal, ő - mint ugyanolyan elsőrangú állampolgár -nem tud annyit nyújtani, mint a rendes olimpikon.

Az, hogy azért, mert így született, mert hülye volt és levágta a saját kezét egy balesetben, vagy mert nem olimpiai sportág az, amiben kivételeset nyújt , teljesen mindegy.

veerses 2012.09.21. 04:24:11

Egy fenét! Ennek a tizedét, amit most kaptak. Hogy valaki a kilencedik kategóriás elmebetegek tízfős úszó csoportjából első, vagy az úszásban profi egymillió ép ember közül, az nehogy már ugyanannyit érjen!

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2012.09.21. 06:14:13

@soontobe: csillagom...van a ki leszarja ki mennyire hajítja el a vasgolyót...vágod? mert én leszarom.
versenysport?
undorító egoista baromság, a világegyetem űber tévedése....
paralimpia? na az meg a teteje...aki csinálja? persze mozogjon, sportoljon, de nem, neki nem elég bazdmeg, ő képernyőre akar kerülni, meg hogy ünnepeljék...ünnepelje a faszom....perverz az is aki nézi ezt a beteg showt

midnight coder 2012.09.21. 06:41:51

Szerintem egyiket sem kellene állami adóforintokból támogatni. Az olimpia - ahogy a többi versenysport is - egy tömegszórakoztató termék, pont mint a cirkusz vagy a Barátok közt. A retek klub sem kér pénzt ez utóbbiban részt vevő színészek állami támogatására.

tevevanegypupu 2012.09.21. 06:48:38

Mindenkeppen annyit kellene kapniuk mint a masik olimpian szereploknek.Hogy ez az osszeg sok-e vagy keves..hat mihez kepest? Ezek az emberek olyan eredmenyt ertek el amire nem sokan kepesek a vilagban sem es Magyarorszagon sem. Miert ne kapnanak anyagi elismerest is, meghozza olyat, amivel kifejezzuk a hàlànkat es koszonetunket? Ez nem kormanyfuggo .

midnight coder 2012.09.21. 06:48:44

@[megmondoember]: Arról nem is szólva, hogy ez az öregbítés is erősen kétes. Fél év múlva az átlagpolgár tudni fogja hogy ki nyerte el az olimpián a 100 méteres zsákbanfutás bronzérmét ? Egy fenét. Igazából már a következő reklám után sem. Sokan jönnek az aranycsapattal és Puskással - de az akkor volt. Anno az is nagy szám volt, hogy valaki körberepülte a Földet. Ma már a kutyát nem érdekli akkor sem, ha papírrepülővel teszi az illető. Ahhoz, hogy a versenysportnak értékelhető országmarketing ereje legyen, valami nagyon nagyot, nagyon tartósan kell csinálni nagyon népszerű sportágban - ezt idáig csak a braziloknak sikerült a fociban. És, őszintén szólva azt sem tudom, mennyire profitáltak ebből. De szerintem egy országnak kb. ez az utolsó, amire érdemes költenie.

midnight coder 2012.09.21. 06:51:13

@tevevanegypupu: Pl. azért, mert amiben eredményt értek el, nem ér egy fabatkát sem. Az, hogy valaki egy ezred másodperccel gyorsabban fut le 100 métert mint más, és erre felteszi az életét, szerintem inkább szánalmas mint követendő.

Akkor már inkább támogassák a cirkuszművészeket. Azok látványosabb dolgokat csinálnak, gyakran veszélyesebbeket is, és azt még kevesebben tudják megcsinálni.

mirigy187 2012.09.21. 07:11:37

@Winston Smith: Persze mind a 3 milliárd férfi vívónak született. Jááj istenem hogy lehet ennyi ződséget összehordani. Van valami statisztikád arról, hogy hányan vannak a világon? Mert inkább európában népszerű sport meg ázsia egy kis részén oszt ennyi.

mirigy187 2012.09.21. 07:13:01

@midnight coder: A cirkuszosoknak ott van az aranybohóc amit monacoban osztanak ki.

tevevanegypupu 2012.09.21. 07:14:40

@midnight coder:

Annal akinek nincs valamifele mozgaskorlatozottsaga, nem ertem en sem, hogy miert akar tiz metert ugrani tavol vagy leuszni ket masodperc alatt szaz metert, ez szerintem is eleg furcsa eletcel. De akinek van ilyen problemaja es megprobal valamit elerni igy, az megint egeszen mas. Es hat a sportot meg az olimpiat kitalaltak, eleinte egeszen jo celert. Hogy most mar hatalmas penzeket lehet vele keresni - es elsosorban nem is a sportoloknak - az megint mas kerdes.

Gyömbérsör 2012.09.21. 07:44:12

Az olimpia üzlet. Óriási reklám felület, megjelenési lehetőség, ezért a TV-k, szponzorok teszik bele a pénzüket. Nyilván a főszereplőknek is kell arányosan juttatni ebből. A paralimpia is ez, de töredék szponzorpénzzel. Töredék jut nkik a reklámpénzekből. Ennyi.....

mojszipupi 2012.09.21. 07:51:48

Sokkal inkább a paralimpikonoknak egészíteném ki a díjazásukat állami pénzből mint egy ft os is a fradinak videotonnak és ki tudja milyen pénznyúló "focizó" bandának. Megdöbbentő továbbá az is h egy magyar magánszemély se állt ki azt mondván h én kiegészítem a paralimpikonoknak szánt juttatást. Egyrészt neki reklám (mondjuk ki őszintén) de egy gesztus ami a legtöbbet éri. Itt tart az ország közöny szinten, bár soha nem volt sokkal jobb

Belagezapista (törölt) 2012.09.21. 07:52:32

Azzal együtt, hogy én sem értek egyet az azonos jutalmazásban, elképesztő egyesek mit meg nem engednek magukban a kommentekben.

Akik szerint a parasport azért értéktelenebb a normál sportnál, mert külön kategóriákat hoznak nekik létre, azok ugye ugyanezt gondolják a súlycsoportokról és a női sportról is...

majkanni 2012.09.21. 07:58:39

Egy társadalmat arról lehet a legjobban megítélni, hogy hogyan viselkedik az elesettekkel, a nyugdíjasokkal, a "másokkal", a gyerekekkel, a rokkantakkal. A miénk ilyen!

Belagezapista (törölt) 2012.09.21. 08:03:57

@midnight coder:
Na látod én éppen emiatt nem vagyok oda a rövidtávfutásért, és sokkal jobban szeretem a hosszútávfutást, űzni és nézni is. Ugyanis bármennyire is pancser voltam egész életemben előzőben, jelenleg még én is lefutom a 100-at 14-16 körül (azért ilyen tágat adok meg, mert nem mértem mostanában). Ha nekiállnék megfelelő edzéstervvel heti 2-3 alkalommal edzeni rá, hamar meglenne a 13, heti 5-6 edzéssel 12 alatt lennék. Ezután minden egyes tizedért annyit kellene küzdenem, mint 15-ről 12-ig. Aki tehetséges és gyerekkorában kezdte, az 11 alatt, 10 közelében küzd a századokért akár annyit, mint nekem kellene 12-ig, a világklasszisok meg 10 alatt.

Ez sok minden, de számomra nem látványos. Ellenben hosszútávfutásnál, főleg maratonnál jól látható különbséget tud produkálni gyakran még az élmezőny is. Egy totál edzetlen ember meg egy hobbifutó között pedig 2-szeres időbeli különbség simán meglehet már 10 km-en, de akár 3 szoros is, 20 km-t pedig a lakosság 80%-a nem is tud folyamatosan lefutni.

Ellenben én megértem, hogy ez ízlés kérdése, azt is láttam, hogy például öcsém gyerekkorában mennyit nézte a sprintereket is többek közt. Szóval attól, hogy vagyunk jó páran akiknek nem érdekes a 100 méteres síkfutás, vannak akiknek igen. Gondolom neked a hosszútávfutás sem.

starboard · http://horgaszat-befektetes.blogspot.com/ 2012.09.21. 08:14:39

nem volt kedvem vegigolvasni az egeszet.... de azt lassuk, hogy mig a mostani kormany mely az erkolcs egeytlen ismeroje es tanitoja... sajnal nemi plusz penzt a serult sportoloktol addig az "elmultnocev" nem tett kulonbseget.

a teljes es reszleges dijazas kozt NINCS tobb , mint 200m forint... nem nagy osszeg, ha a stadionepitesi programokhoz es a fociba tolt osszegekhez hasonlitjuk

es tenyleg , minket ezek alapjan itelnek meg... kulonseget teszunk embertarsaink kozt... szanalmas , s Ok papolnak nekem az erkolcsrol, szeretetrol stb...

mirigy187 2012.09.21. 08:27:23

@starboard: Meg is látszik ki védik ezt az ötletet

Parajpuding 2012.09.21. 08:32:35

Igen! Egyenlő mértékű jutalmat minden olimpikonnak! Aranyért 5, ezüstért 3, bronzért 1 millió. Maximum ennyit az adófizetők pénzéből. Ha a kormány többet akar adni, adják össze a saját zsebükből.
Vagy elvonni az érdemtelenül és esztelenül pénzelt sportágaktól. Mint a mai magyar viccfoci.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2012.09.21. 08:39:15

így van egyenlőt, nem kevesebbet, nem köszönik szépen, hogy legalább ezt megkapták, hanem egyenlőt, semmivel nem dolgoznak kevesebbet az éremért, mint a "sima" olimpiai bajnokok.

ErrOr 2012.09.21. 08:52:17

@kanálwarrior: Karakas Hedvig se nem birkózó, sem pedig térdsérülés miatt lett hős az olimpián. 5. lett és egy franciától kapott ki. Joó Abigéllel kevered, akinek amcsi ellenfele okozott térdsérülést(amiért elmaradt a leléptetés, nem mellesleg az amcsi utána végig a sérült lábat támadta), és bár kikapott, de a bronzmeccsért vívott küzdelemben megverte a már sérült térdével ellenfelét és bronzért judozhatott.

korondisz 2012.09.21. 09:06:24

Teljesen komolytalan a teljesítményüket egy napon emlegetni az épek olimpiájával...Tudniillik volt több olyan versenyszám, ahol összesen 5(!) induló volt, illetve nem ritka a többféle versenyszámban (súlyemelés,vívás,úszás)egyaránt induló, és győzedelmeskedő sportoló sem. Egy Gyurta Daninak ötmillió profi úszónál kell jobbnak lennie, míg egy parásnak kábé ötvennél...Szerintem három millió forint nagyon korrekt összeg lett volna az aranyérmükért. Nevetséges, hogy még a 23-at is keveslik...

Jaffar 2012.09.21. 09:08:17

A poszt linkjét elmentettem arra az esetre, ha valaki rákérdezne arra, hogy hol tart a mai magyar társadalom.
A hozzászólások többsége (és itt kell gyorsan megjegyezni, hogy RISZPEKT azoknak, akik kiállnak a paralimpikonok mellett) sajnos mélyen tükrözi azt, hogy mennyire siralmas helyzetben van az ország.....

belekotty 2012.09.21. 09:11:26

@Jaffar: Miért? Azért mert nem tartjuk akkora teljesítménynek, hogy valaki mondjuk 1000 vak judosból paraolimpiai bajnok lesz, mint azt aki 100 millió ép judosból?

belekotty 2012.09.21. 09:13:27

@kanálwarrior: Te hülye vagy. Mondjuk Cyborggal szívesen látnálak egy ketrecben és utána elmennék lehugyozni a sírodat.

belekotty 2012.09.21. 09:15:27

@füles1098: "A kommentelők zöme szerint a sérült ember, az másodlagos állampolgár." - Nem, ez tévedés. Csak azt gondolják, hogy mondjuk az adott sportágat űző 1000 sérült emberből paraolimpiai bajnoknak lenni nem akkora kunszt, mint mondjuk 1 millióból az épek közül olimpiainak.

states1 2012.09.21. 09:18:43

Megismétlem, az egész paraolimpia ostoba, groteszk, bizarr, embertelen. Kezdve azon, hogy a fogyatéktól függően különböző kategóriákba sorolják őket, egészen addig, hogy ez természetesen egyáltalán nem jelenti az egyenlő feltételek melletti indulást, ezért valódi versenyről szó sincs, az nyer, aki kevésbé sérült. Megcsúfolása ez mindenféle olimpiai eszmének, és megalázása a résztvevőknek.

korondisz 2012.09.21. 09:22:06

@states1: Egyetértek minden szavaddal. Az pedig hogy még keveslik a lóvét, felháborító és szánalmas.

TroTull 2012.09.21. 09:38:43

2 napon belül a 2. olyan mandiner cikk, ami az öntökönszúrás tipikus esete. írtok végre egy jó cikket/véleményt, aztán a genetikei hulladék, zéróIQs átlagjobber olvasótáborotok megmutatja mitől döglik a vérmagyarlégy. nem kívánom egyiknek sem, hogy olyan helyzetbe kerüljön, hogy egyetlen öröme az maradjon az életében, hogy parasportolóként letegyen valamit az asztalra, de megérdemelné egyik-másik fajgetsee, az biztos. de hát fejétől bűzlik a hal - siralmas morális szinten tartják a csürhét (van egy rossz hírem: gazdasági felemelkedés csak morális felemelkedés után jöhet - fordítva nem fog menni... direkt nem írok többszörösen bővített mondatokat, hogy a kopaszok is megértsék)

2012, london
olympic games: 10.500 sportoló, 8.8 millió elővételben eladott jegy.
paralympic games: 1.500 sportoló, 1.8 millió elővételben eladott jegy.
a paraúszóinkat ugyanúgy 15-18.000 ember buzdította a döntők napján, mint az egészségeseket.
London, nem Budapest. Budapesten 50 perc / nap járt nekik. Ha mindenképpen differenciálnom kéne a jutalmakat, valamennyivel többet adnék a parasportolóknak! (más kérdés, hogy abszolútértékben viszont aránytalanul sokat költünk stadionra, sportra jelen gazdasági helyzetünkben).

korondisz 2012.09.21. 09:49:01

@TroTull: Az hogy egyetlen öröme paralimpiai bajnokként letenni valamit az asztalra az rendeben van...De hogy jön ez össze azzal, hogy kevesel 23 millió forintot ezért, ami egy átlagmagyar 16-18 évi keresete??? Ez már viszont a pofátlanság teteje...

Jaffar 2012.09.21. 09:50:12

@belekotty:
Elég ha azt mondom, hogy nincs 2 egyforma "sérült" ember? Pontosan ugyanakkora "kunszt" Paralimpikonnak lenni, mint olimpiai bajnoknak.
Akik azon lovagolnak, hogy miért kapjanak ugyanannyit, azoknak csak azt kívánhatom, hogy éljék át személyesen, hogy milyen fogyatékosnak lenni olyan tahók közt, amilyenek ök maguk jelenleg...

korondisz 2012.09.21. 09:57:31

@Jaffar: Látom ma nincs más dolguk a sérülteknek, mint itt kommentelni...Na mindegy...
Azért mindenesetre engedd meg, hogy én meg az édesanyádnak kívánjam ugyanezt...

TroTull 2012.09.21. 10:15:54

@korondisz: nem a 23 milkót kevesli, hanem a megkülönböztetést nem érti. peking után ugyanannyit kaptak, mint az épek. én sem értek egyet a mértékével, de a diffivel végképp nem.

xylon 2012.09.21. 10:21:04

@TroTull: Tedd hozza hogy az angol ermesek ugyanannyi jutalmat kapnak fuggetlenul attol hogy parak vagy sem (nullat).

De a gyozelmi menetben egyutt mentek vegig a varoson.

Es pont itt van a lenyeg, nem a gyozelmet kellene tamogatni hanem a felkeszulest. Mennyivel tobbet er az eredmenye annak aki 0.1mp vel aranyermes lett mint aki ugyanennyivel ezust? Vagy aki be se jutott a csapatba vilagbajnokkent mint a most disszidalt kenus?

Ertekrendet kell eloszor rendbetenni.

belekotty 2012.09.21. 10:22:36

@Jaffar: Tegyük fel hogy a sérültek egymással szemben azonos eséllyel indulnak. Akkor is egészen más egy szűk körből paraolimpiai bajnoknak lenni. Hány látássérült judos is van a világon? Mert egészséges judos 100 millió körül. Na szerinted melyikben könnyebb olimpiai bajnoknak lenni?
Nincs semmi bajom a paraolimpikonokkal, de ne tekintsük ugyanakkora sportteljesítménynek. Hatalmas emberi teljesítmény bizonyos tekintetben.
A mongolidiótáknak fognak para Nobel díjat osztani?

Jaffar 2012.09.21. 10:26:15

@TroTull:
Pontosan. Ugyanakkor itt sokan azon rúgóznak, hogy mennyit kaptak, holott ök legalább tettek érte valamit. Ellenben a politikusaink mit tettek? Milliárdok, söt eurómilliárdok mennek el mindenféle hülyeségre, erre itt pár tahó azon rugózik, hogy 20 vagy 30 milliót érdemel egy olimpikon/paralimpikon.

@Korondisz:

Nem minden "ép" ember gondolkodik/viselkedik úgy, mint egy idióta, morális 0 (zéró) / tahó, vagy akár mondhatám azt is, ahogy te. ^^

Jaffar 2012.09.21. 10:32:22

@belekotty:

"Nincs semmi bajom a paraolimpikonokkal, de "

DE VAN BAJOD, ezért írod mindezt. Te is azok közé tartozol, akiknek "nincs bajuk a buzikkal, de" a mániájuk.

Ki a faszt érdekel, hogy hányan indulhatnak egy paralimpián? Miért fáj az neked, hogy egy paralimpikon a megszerzett aranyért ugyanannyi pénzt kap, mint amennyit egy másik, nem "sérült" magyar olimpikon? De jó, megpróbálok lesüllyedni a szintedre :
Tehát a te gondolatmenetedet továbbvezetve a kajak egyes arany pont negyedannyit ér, mint a 4-es, vagy fordítva, igaz?

TroTull 2012.09.21. 10:39:42

@xylon: igazad van, csak ez egy másik kérdés. lehet, hogy fontosabb, de most a differenciálásra reagáltam.

geert 2012.09.21. 10:49:06

@belekotty: nagyon nyomod ezt a "mennyivel könnyebb a dolguk" mantrát, nincs igazad. egy parasportoló a tökéletlenül működő testét erőszakolja meg ugyanolyan mennyiségű edzésmunkával, mint egy ép sportoló, mindezt meló mellett, mert nincsenek szponzorai, nem kap rendes állami támogatást se. egyáltalán nincs könnyebb dolga, sőt.

sportgeza.hu/sport/2012/05/17/paralimpiai_kvalifikacio/

kanálwarrior 2012.09.21. 12:24:34

@ErrOr: Leszarom, én csak igazi sportot nézek. Kiszopott mert nem sportoló csak egy gyenge nő.

Én csak a ti logikátokat alkalmazom. Ha a paralimpikonok nem igazi sportolók, akkor a nők sem. Cáfoljátok meg érvekkel vagy kussoljatok.

kanálwarrior 2012.09.21. 12:32:25

@Belagezapista: "Akik szerint a parasport azért értéktelenebb a normál sportnál, mert külön kategóriákat hoznak nekik létre, azok ugye ugyanezt gondolják a súlycsoportokról és a női sportról is... "

quoted for truth

kanálwarrior 2012.09.21. 12:42:09

@Circus: "míg az Olimpia a bajnokok, a legjobbak, mindenki (fekete/sárga/fehér/zöld/kicsi/nagy - nő-férfi nem példa itt)"

Miért nem?

belekotty 2012.09.21. 13:08:45

@geert: Látom gond van az olvasási készségeiddel.
100-ból könnyebben leszek olimpiai bajnok mint egymillióból. Az hogy kinek mennyit kell erőszakolni a testén hogy első legyen, az függ az ellenfelek "minőségétől" és számától.

belekotty 2012.09.21. 13:12:52

@geert: A cikk meg csalós. A viszonyok változnak, az adminisztráció átláthatatlanabb, nem az erőviszonyok. Ha már idézel egy cikket, olvasd el! Csak megjegyzem neked, judoban még kevés egy világbajnoki cím az olimpiai induláshoz, ha pl a Grand Slameken nem volt dobogós sosem.

korondisz 2012.09.21. 13:20:57

@Jaffar: Ha te meg tudsz hatódni egy végtaghiányos, értelmi sérült gyaloglón, aki mind az öt ellenfelét legyőzi, ahhoz gratulálok...Az egyenlőség nevében nézzél velük készült pornót is, neked az is be fog jönni.(az egyenlőség nevében)
Még hogy nem a pénzt kevesellték???Dehogynem...

Circus 2012.09.21. 15:03:39

@kanálwarrior: a különböző testi adottságaik miatt. Vicces amúgy, mert ha úgy nézzük, hogy egyenjogúság, akkor pont nem kellene külön indulni... de azért mégiscsak, mert nem lenne igazságos... izé... pont erről beszélek.
Női/férfi külön, ezt még aláírom, de egy szint után már nem lehet súlycsoportokat, korcsoportokat, stb felállítani, mert hol húzod meg a határt?
És miért pont ott?

Circus 2012.09.21. 15:10:17

@JohnnyLillibrogida:
ott a példám: én vagyok a Legjobb én, senki nem olyan jó Én, mint én. Világcsúcstartó vagyok benne, ha ez versenyszám lenne világbajnokságon, vagy olimpián, életfogytig enyém lenne az arany, és én is igényelhetném, ezen az alapon, nem?

Másképpen - miért nincs külön versenyszám bármiben a pocakos 40 éveseknek is rögtön? Külön a pestieknek? Azon belül is a kék szeműeknek? Azon belül a barna hajúaknak? Azon is belül a gyermekteleneknek? Ha lenne ilyen az olimpián, én is igényelhetném a pénzt, nem? Hidd el, belefeküdnék, megoldanám!

Érted mi a bajom?

kanálwarrior 2012.09.21. 15:13:29

@Circus: Ja, akkor azt hiszem csak félreértettelek.

Circus 2012.09.21. 15:15:37

Másrészről ugyanolyan esélyekkel úsznak a végtaghiányosok egymás ellen?
Egy láb hiányzik, két láb hiányzik, egy kéz hiányzik, két kéz hiányzik, ezek bármilyen kombinációja hiányzik, de mondjuk térdből vagy bokából, könyökből vagy csuklóból?
És hol vannak az értelmi fogyatékkal élők?

Nem lehet minden kombinációt külön indítani, meg díjazni. El kellene fogadni, hogy a LEGJOBBAK a díjazottak. Aki itt nem tud legjobb lenni, attól még lehet bárhol máshol, és biztos, hogy nagyon sokmindenkinél különb másban.

Lelkileg biztosan - pech, hogy ez nem olimpiai szám...

korondisz 2012.09.21. 15:15:59

Persze hogy nevetséges a férfi-nő összehasonlítás...Ez azért egy csöppet nagyobb halmaz, mint a látássérült végtaghiányos kerekesszékes...Ezzel az erővel simán rendezhetnénk foci vébét a falábúaknak, terheseknek, és aggastyánoknak is. Hiszen ők is emberek...Természetesen kizárólag Ronaldo fizetéséért, nehogy megalázva érezzék magukat azáltal, hogy nem keresik meg azonnal egy átlagpolgár húszévi keresetét.

kanálwarrior 2012.09.21. 15:16:43

@Circus: Na jó mégse értelek. Akkor ennyi erővel az összes sport összes kategóriája hülyeség, nem? Mostantól csak egy sport legyen: a gladiátorviadal. Ember vs. oroszlán. vs. medve. Az az egyetlen igazi, abszolút mérce. Mindenki használhat mindent, aki túléli az nyer, és ő az abszolút legjobb. Én nézném.

kanálwarrior 2012.09.21. 15:19:59

@korondisz: Neked is mondom: több olyan futó van a világon aki 100 méteren hátszélben világcsúcsot futhat, mint elsőosztályú tornász összesen. Mondanád akkor hogy egy tornász aranya nem ér annyit mint egy rövidtávfutóé?

korondisz 2012.09.21. 15:40:42

@kanálwarrior: Komolytalan az összehasonlítás. Értsd meg, magát a hatalmas teljesítményt mindenki elismeri, de ez nem összehasonlítható a világ legjobb sportolójáéval. Képzeld el milyen lenne ha mondjuk Egerszegi Krisztina indult és nyert volna taekwon-do ban, és strandröplabdában is...Illetve milyen már az, hogy összesen öt induló van, a Magyar állam pedig még a nyolcadik helyezettnek is fizetne 3 milliót...Sajnálom a parás sportolókat, a valódi olimpikonokra viszont felnézek. Sajnálatból viszont soha nem fogom azt mondani, hogy érdekel a kerekesszékes tőrvívás...Egyébként az emberek döntő többsége így van ezzel, azért nem foglalkoztak vele a televíziók, nem pedig azért mert fasiszták.

korondisz 2012.09.21. 16:47:36

@kanálwarrior: Ja, és még annyit hozzá, hogy csak Romániában több mint 20.000 igazolt tornász van...Kínában, bár ezt nem tudom pontosan lehet kábé egymillió...Szerinted ennyien futják 9.8-on belül a 100 métert? Szeretném ha ezután a dagadtaknak is rendeznének olimpiai játékokat. Remélem nem nézed le a dagadt embertársaidat, és elismered milyen komoly teljesítmény 220 kilósan felkészülni egy ilyen versenyre...Mivel ők is ugyanolyan emberek mint mi, a díjazás mértéke nem lehet kérdéses...

Circus 2012.09.21. 17:07:55

@kanálwarrior: gladiátorviadalt honnan/hogyan vetted le????

Egyébként a súlykategória az érdekes kérdés - ott vannak pl. a távol-keleti harcművészetek, ahol pont nem a tömeg és az erő a lényeg, hanem a technika és ügyesség... pont szerintük. De mégis vannak kategóriák, ezt nem teljesen értem.
Birkózásban láttam ólomsúlyban (vagy hogy hívják mostananában) 30-40 kg eltéréseket is. Persze, itt értem, hogy az 50 kilós nehezen szorítaná kétvállra a 150 kilósat.

De ettől függetlenül továbbra is kérdés, hogy hol és milyen alapon húzz határokat.

Kenyaiak, etiópok jó hosszútávfutók, nem nagyon van ellenfél. Fekete bőrű a futóatléták nagy része, ugyanakkor a nehézatléták között már kevesebb van (egyelőre). Vagy a kosárlabda, amerikai foci - tele fekete bőrűekkel, mert testfelépítésük jobban megfelel a 'célnak'. Ezek példák voltak.
Hiába toporzékolok, nem leszek 2 méter. Érezzem magam én is kirekesztve?

Vissza a posthoz - minden tiszteletem a parasportolóké... - ÁLLJ!
Miért nem hívjuk őket csak Sportolóknak?
Miért különböztetjük meg?

kanálwarrior 2012.09.21. 17:32:20

@korondisz: Egyrészt én elsőosztályút írtam, azok incsenek 20k-n (főleg Romániában ahol normális terem sincs ahol lehetne edzeni), másrészt ahol a futók futnak (stadionokban) tipikusan nincs túl erős szél, de valójában baromira nem ez volt a mondanivalóm lényege. De akkor mondok mást: szerinted ugyanannyi ember bmx-ezik mint ahány focizik? Nagyjából hány nagyságrend lehet az eltérés?

kanálwarrior 2012.09.21. 17:40:32

@Circus:
A gladiátorviadalt azért írtam (persze csak viccből) mert ott nincs esélyegyenlőség: akinek karma van az karommal, akinek háromágú szigonya az háromágú szigonnyal küzd. Súlycsoportok kérdése is megoldott: nincsenek.
"Persze, itt értem, hogy az 50 kilós nehezen szorítaná kétvállra a 150 kilósat."
Erről eszembe jutott egy vicces dolog. Láttam nem rég egy youtube videót ahol egy félkarú ketrecharcos ver hülyére mindenkit a versenyen. Minden kommentelő leírta hogy "jaj szegény ember, fél kézzel kell helyt állnia", kivéve egyet, aki egész máshogy látta a helyzetet: "Ti meg miről beszéltek?! Ő van előnyben, kétszer olyan nehéz kicsavarni a karját!"
Visszanézve pár meccset, azt gondolom tényleg így van. A fogyatékossága miatt testileg alkalmasabb az ilyen sportra mint más emberek. Mondjuk bokszolónak nyilván nem lenne jó.

korondisz 2012.09.21. 17:45:16

Lényegtelen a valóban nagy különbség mértéke. Nyilvánvaló, hogy a bmx-es és a focista is a világ legjobbjai közt van a sportágában. Az, hogy kevesebben bicikliznek dollár milliókat jelent mínuszban a bmx-es számára.Értsd ezalatt hogy a két sportág ásza közötti fizetés különbség kábé tízezer az egyhez. Válaszolj légyszi a dagadtos felvetésemre. Lenézed őket? Ők is emberek?
És végül ér annyit a feltételezett teljesítményük(még ha nehezen érik is el)mint Darnyi Tamásé?

Belagezapista (törölt) 2012.09.21. 17:48:27

@states1:
Ez nem igaz. Ugyanis nyilván kategórián belül kismértékű előnyben van az, aki a kategória legkevésbé sérült indulója, de ez csak egyetlen tényező, az edzettség például eleve nem függ össze a sérültség fokával.

Belagezapista (törölt) 2012.09.21. 17:50:04

@xylon:
"Es pont itt van a lenyeg, nem a gyozelmet kellene tamogatni hanem a felkeszulest. "

Ott a pont. Meg a lehetőséget, hogy egyáltalán belekezdhessen egy gyerek a sportolásba.

Belagezapista (törölt) 2012.09.21. 17:53:36

@korondisz:
A dagadt lefogyhat. A féllábúnak nem fog lába nőni, a nőből sem lesz férfi (még az operációtól sem 100%-ban, különösen nem lesz férfi fizikai adottságú).

Circus 2012.09.21. 17:53:50

@kanálwarrior: gladiátor megvan, értem, de a rómaiak azért kitalálták, hogy hogyan egyensúlyozzák ki az előnyöket/hátrányokat, érdemes utánaolvasni :)

A 'félkezű ketrecharcos' meg szerintem jó poén volt, lásd: Miért lakik a rendőr kör alakú házban?

Van viszont egy másik példa, a 'vakfoci' - már elnézést (meg a csörgőlabda, de az más). Pont most volt valahol hír, hogy talán a német válogatott kapus próbálná ki magát - szemeket letakarva! Na, itt ugyanolyan feltételekkel lehetne indulni mindenkinek, illetve mégsem, hiszen a világtalanok ügyesebbek a (sajnálatos) mindennapi rutinjuk miatt! Már csak el kellene érni, hogy azonos érdeklődésre tartson számot - ott gond nélkül lehetne egyenlőség!

kanálwarrior 2012.09.21. 17:54:23

@korondisz: Hát ha gondolod te nyugodtan rendezz nekik olimpiát. Kíváncsi vagyok hány induló lenne. Nyilván azért kövérek mert minden alkalmat megragadnak a sportolásra. A kövéreknek (a sérültekkel ellentétben) pont ugyanannyi lehetőségük van olimpikonnak lenni mint bárki másnak. Csak sajnos rohadtul nem akarnak vele élni, ezért fognak 40 évesen meghalni szívelégtelenségben.

Circus 2012.09.21. 17:57:15

@Belagezapista: igen, ez (lenne) a legfontosabb, hogy belekezhessen a gyerek.
BÁRMELYIK gyerek, és itt teljesen egyenértékű a fogyatékkal élő, illetve aki nem.

Circus 2012.09.21. 17:59:51

@kanálwarrior: ööööö... és mi van azokkal, akik egészségügyi okokból kövérek? Sajnos volt a családban olyan kisfiú, aki hormonális (ha jól emlékszem) okokból kora tizenévesen 140 kg körül volt. Volt. Már nem él.
Ő is fogyatékos volt.
Másképp.
És itt van a csapda, illetve a kulcs - másképp.
Mennyire, miért, mihez képest másképp?

kanálwarrior 2012.09.21. 18:05:50

@Circus: Igen, sajnos ilyen is előfordul, ugyanúgy ahogy néhány ember pedig kórosan sovány, pedig eszik rendesen, csak nem működik az emésztése. Az ilyesmi viszont már az a kategória amiért még tornából is felmentés jár.

korondisz 2012.09.21. 18:06:37

Rendben.Az öreget váltsuk át aggastyánra.Ők aztán tényleg nem tehetnek róla hogy elszállt felettük az idő...Érdekelne a focimeccs?Járna neki Ronaldo pénze, csak mert ők is ugyanolyan emberek?

korondisz 2012.09.21. 18:07:33

a dagadtat aggastyánra

kanálwarrior 2012.09.21. 18:29:34

Eszembe jutott még valami a "világ legjobbja" dologról. Mi lenne ha a kötélmászás még olimpiai sport lenne? Abban a láb nélküli emberek igen csak előnyben vannak (az olimpiai kötélmászásban a lábat nem volt szabad használni). Akkor aki világ legjobbjaira lenne kíváncsi annak a "szerencsétlen nyomorékok vonaglását" kéne néznie.

kanálwarrior 2012.09.21. 18:30:57

@korondisz: Öregfiúk foci, torna stb. versenyt még nem láttál?

Circus 2012.09.21. 18:47:49

@kanálwarrior: kötélmászás - ez szép példa volt :)

korondisz 2012.09.21. 19:05:46

@kanálwarrior: Én aggastyánokról beszéltem, Nyilasi Tibi meg mondjuk nehezen nevezhető annak...Na mindegy. Ő sem hiszem hogy annyiért akarna fellépni mint Dzsudzsák, és ezt mindenki így látja jónak.

Belagezapista (törölt) 2012.09.21. 20:52:51

@kanálwarrior:
Ezen elgondolkodtam, de nem 100%, hogy ez ennyire egyszerű. Ugyanis nem tudhatod, hogy ha a kötélmászás olimpiai sportág lenne, akkor az optimális edzéstervben nincsen-e olyan mozgásforma, amelyet a láb nélkül élők nem tudnak csinálni, pl. ilyen lehet erőnléti célból a futás.

Belagezapista (törölt) 2012.09.21. 20:55:56

@korondisz:
Tájfutásban például senior világbajnokságon 2011-ben volt 95 éven felüli férfiaknak és 90 éven felüli nőknek is kategória.

korondisz 2012.09.22. 04:55:46

@Belagezapista: Követelte valamelyik résztvevő Usain Bolt tiszteletdíját, arra hivatkozván hogy ugyanolyan értékes ember mint ő?

2012.09.22. 19:53:18

El se vagyok hajlandó olvasni a czikket, de jelzem, hogy a cím alapján feltételezhető ostoba és ásatag liberáliskodás miatt hagytam fel a blog követésével.

ketroot 2012.09.22. 23:49:35

@jose maria padilla:

Most sajnálom, hogy írok neked.

Ha kérhetném ne is válaszolj.

Köszönöm!

Ui.: Jó lett volna téged falhoz csapni.

Belagezapista (törölt) 2012.09.23. 14:46:00

@korondisz:
Miért, a paralimpikonok követelik? Igen, a te fejedben, a valóságban számukra követelik azok, akik elismerik a teljesítményüket.

A veterán sport amúgy teljesen más dimenzió, hiszen idős és egészséges ember, az nyilván fiatalon lehetett élsportoló, tehát nem feltétlenül kell neki lehetőséget biztosítani, ha mégis van, akkor persze jó dolog.

Circus 2013.02.18. 20:46:01

@jose maria padilla: konkrétan bedrogozott és/vagy részeg állapotban, valószínűleg erős felindulásból és szerelemféltés miatt elkövetett gyilkosságot látok.

Sajnos sokszáz ilyen van.
Itt annyi a különbség, hogy élsportoló követte el.

ÉS majd csak ezek után jöhet a para, de ezt szerintem most nem kellene idekeverni, mert szinte semmi köze nem volt a dologhoz... Szerintem.

aktuális szocializmus (törölt) 2013.02.18. 23:00:06

igen, mindenkinek ZÉRÓ jutalmat

ideje lenne 100%-ban PIACI ALAPRA helyezni ezt a bizniszt:)
süti beállítások módosítása