Szlovénia – Megkopott a szomszéd zöldje
2012. június 28. írta: rajcsányi.gellért (ergé)

Szlovénia – Megkopott a szomszéd zöldje

slov3.jpg

  Kis délnyugati szomszédunk sokáig bezzegország volt a magyarok szemében, amely a szocialista blokkból indulva, a délszláv polgárháborút némi csetepatéval megúszva gyorsan fejlődött, s már inkább emlegették Ausztria kistestvérének, mint balkáni országnak. Vannak magas hegyeik, régi városkáik, és még tengerpartjuk is, mi hiányzik még nekik? Egy magyar típusú elkúrás biztos nem, viszont az elmúlt évek ezt eredményezték Szlovéniában, többek között a helyi Gyurcsánynak köszönhetően.

  Pont egy éve írtunk a szegény sorból származó, rendszerváltás előtt ifjúkommunistaként karriert csináló, lotyaszájú Borut Pahorról. „Ahogy véget ér a magyar EU-elnökség, elszigeteljük Magyarországot, teljes mértékben. Már most, látták Orbánt valahol az EU-elnökeként beszélni? Sehol. Ahogy vége az elnökségnek, Magyarország elszigetelődik” – mondta akkoriban Pahor, még mint szlovén baloldali miniszterelnök egy informális találkozón újságíróknak egy kiszivárgott felvétel alapján. Bár Magyarország azóta valóban példátlan mértékű elszigeteltségbe került, de a magyar kormány a helyén maradt, s várható a nemzetközi helyzet enyhülése is; míg Pahor időközben gyurcsányi léptékű bukással távozott a hatalomból. 2011 decemberében előrehozott választásokon döntöttek az új kormányról, amely eltakaríthatja a romokat a baloldali kormány tevékenysége után, ahogy az a 21. századi Európában szokásos.

  A mindeddig stabilitásáról ismert Szlovéniában a decemberi választások után bonyolult politikai helyzet alakult ki. Bár az előzetes várakozások szerint Janez Janša konzervatív politikus, volt miniszterelnök és pártja (SDS) volt esélyes a győzelemre, első helyen végül egy frissiben alakult balos, populista párt (Pozitív Szlovénia) győzött, élén Zoran Janković üzletember-politikussal. Danilo Türk államfő sokáig favorizálta Jankovićot a kormányalakítási tárgyalások során, de Janković nem volt képes többségi koalíciót alkotni. A hatalom így végül tényleg Janez Janšáé lett, aki négy kisebb párt törékeny koalíciójával (helló, Szlovákia!) tudott végül 2012 elején többségi kormányt alakítani.

  A konzervatív-jobboldali-liberális-nyugdíjas (!) színezetű koalíció élén Janšának nehéz örökséggel kellett szembenéznie: a szlovén gazdaság erősen megzuhant az utóbbi években. Pahorék elhalasztott vagy elakadt reformjai, a hét százalékot is meghaladó kamatok, a recesszió által fenyegetett gazdaság a kezdetektől tovább nehezítették az új kormány helyzetét. A költségvetési hiány 2011-ben 6,4 százalékos volt (egy évvel korábban 6 százalékos), ami több mint a duplája az eurózóna eredeti, maastrichti kritériumainak – a hiány elszállása jobbára az állami vállalatok veszteségeinek kompenzálásából fakadt. Borut Pahor baloldali kormányzása alatt az addig jelentéktelen államadósság hihetetlen mértékben megnőtt, lásd a táblázatokat.

slov 2.jpg

slov.jpg

  Egy friss hír pedig egy újabb szög lehet a szlovén álom koporsójába, és egy újabb fekete felhőcske az EU és az eurózóna amúgy is borult égboltjára: Szlovénia nemzetközi bailoutra szorulhat, ha a törvényhozás nem fogadja el a következő hetekben a közkiadások korlátozására vonatkozó új szabályokat – árulta el Janša egy szlovén rádióműsorban. Az ingatag, reformokra csak félszívvel hajlandó koalíciót vezető konzervatív politikus ráadásul görög párhuzammal tetézte kijelentéseit: „Ha tovább növekszik az adósságunk, görög szcenárióval fogunk szembesülni, és ennek a nemzedéknek kell majd megfizetnie azok hülyeségét, akik halogatták a döntéseket”.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr434616570

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Szlovénia 2012.07.02. 10:03:25

Van ez az ország. A legkisebb szomszédunk. Valahogy nincs is miért összeveszni velük. Annyian vannak, mint a Fidesz szavazótábor fénykorában, de nem lubickolnak a nemzethalálban és annyian vannak, mint Demszky Budapestjében, de nem ismerik a kátyúkat. ...

Trackback: 2013-tól a fizetést a munkáltatók dolgozójuk helyett közvetlenül az államnak utalják 2012.06.28. 14:50:50

Januártól kevesebb gondja és több öröme lesz a magyar embereknek! - nyilatkozta optimistán Orbán Viktor miniszterelnök, aki elmondta, az, hogy januártól a munkavállalók fizetését a munkáltatók közvetlenül az államnak utalják, mindenképp nagyban egyszer...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2012.06.28. 13:37:33

Annyira vicces, ahogy a balosok egész Közép-Kelet-Európát tönkreteszik.... (Szegény Magyarországnak 2002óta két ilyen parazitapártja is van: Fidesz-MSZP.)

Ha nem lenne ennyire idióta a Nyugat, megengednék, hogy a volt szovjet blokk országaiban cenzusos választások legyenek, és akkor a posztkomcsik, szociális demagógok kiszorulhatnának.

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2012.06.28. 14:23:30

Off:

Nem akartok váltani egy picit kevésbé pofátlanabb reklámstratégiára?
Rosszabbak vagytok mint egy pornóoldal. Komolyan mondom, nincs még egy weblap, ahol minden frissítésnél beadná az egész képernyőt eltakaró kib*szott reklámot!

Tilikov (törölt) 2012.06.28. 14:33:31

Hát ha tényleg a magyar példa szerint süllyednek, akkor a neheze még hátra van.

Elzavarják majd a helyi Gyurcsányt, és megválasztanak helyette egy még nagyobb elkúrót, aki válogatott idiótákkal még azt a keveset is elkúrja majd, amit a helyi Gyurcsány nem tudott.

Ennyire balfaszok nem lehetnek. Ennyire csak mi vagyunk.

Dr. Cica75 2012.06.28. 14:42:05

"2011 decemberében előrehozott választásokon döntöttek az új kormányról, amely eltakaríthatja a romokat a baloldali kormány tevékenysége után, ahogy az a 21. századi Európában szokásos." Egyem a szived te hulye fasz.

wynarsky1 2012.06.28. 14:47:46

@Dr. Cica75: szívemből szól ez a dal(komment)

rajcsányi.gellért (ergé) · http://mandiner.blog.hu/ 2012.06.28. 14:53:28

@Dr. Cica75: Görögország, Spanyolország, Portugália, Nagy-Britannia esetét ismered?

thetriggerhappy 2012.06.28. 14:53:56

"2011 decemberében előrehozott választásokon döntöttek az új kormányról, amely eltakaríthatja a romokat a baloldali kormány tevékenysége után, ahogy az a 21. századi Európában szokásos."

ezt komolyan le tudtad írni most a két éve még elzavart imf tárgyalások küszöbén? apukám, jobb lenne ha észrevennéd, magyarországon 1990 óta a populista bal bassza el a helyzetet folyamatosan, néha nemzetiszín pántlikával átkötve.

negyven rabbi 2012.06.28. 14:56:33

@Dr. TaTa86: valamint

a spanyol,
portugál,
olasz csődöket is a nemzetközi ballibsi alapozta meg és

a görögben is alaposan benne vannak

az UK-t tony blair vitte bele a háborúba

és Schröder tevékenysége sem makulátlan, a (nyílt) politikából való távozása óta sem

Vhailor · http://tortenelemportal.hu 2012.06.28. 15:05:20

„Ha tovább növekszik az adósságunk, görög szcenárióval fogunk szembesülni, és ennek a nemzedéknek kell majd megfizetnie azok hülyeségét, akik halogatták a döntéseket”

Magyarországon ez vár a mai fiatalokra. Ők fogják megfizetni az elmúlt 22 év hülyeségeit. Akár tetszik ez nekik, akár nem. Sajnos :(

bolá 2012.06.28. 15:10:28

A seggünket a földbe vernénk, ha nekünk is 50% lenne a külső adósságunk és nem 150%.

2012.06.28. 15:10:41

elmúltnyócév a hibás!!!!!4!

köszönni meg én fogok 2012.06.28. 15:10:55

"eltakaríthatja a romokat a baloldali kormány tevékenysége után, ahogy az a 21. századi Európában szokásos."

Mer jobboldaliak után nem kell takarítani, mi? Berlusconi olyan remek állapotban adta át az országot, ugye?

Ilyen idióta szemellenzőt, anyám.

negyven rabbi 2012.06.28. 15:14:26

@köszönni meg én fogok:

a ballibsi Prodinál tessék reklamálni,

te tájékozatlan türhő

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2012.06.28. 15:15:27

@köszönni meg én fogok:
Sőt a görögnél is egy jobbos hozta össze.

A lényeg viszont ugyanaz: a populista politika népszerű, de nem tesz jót az országnak...

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2012.06.28. 15:15:30

Azért igen figyelemreméltó az az oszlopdiagram, amelyen csak a 25% feletti államadósság látszik – így a 21,9%-hez képest a 35,3% körülbelül hatszoros emelkedésnek tűnik. Tanítják ezt vajon?

A szöveg meg melldöngetés és "hallod, hogy dübörgünk" típusú semmitmondás a 15 évvel ezelőtti Lovas István-féle sajtószemlék modorából. Jaj. És mit akartok mondani egyáltalán, Szlovéniában jobber kormány lett, tehát Orbán jó úton jár? :-)

@Dr. TaTa86: Off. Adblock kiegészítő? Semmit nem látok a sérelmezett marketingeszközökből így.

Tilikov (törölt) 2012.06.28. 15:18:38

@rajcsányi.gellért (ergé):

Náluk is volt helyi Gyurcsány? És törött hátú bérbenyalói is voltak?

.Pierre Bezuhov. · http://www.youtube.com/watch?v=ddk-Q6hXvFk 2012.06.28. 15:19:11

@köszönni meg én fogok:
nem tudtad h a jobboldaliak mindet jól csinálnak és maguk mögött virágzó gazdaságot hagynak.
igaz, hogy néha világháborúkat robbantanak ki és elkúrják adott ország 2/3-át, de a lényeg h a baloldal maga a sátán

bolá 2012.06.28. 15:20:14

@Lord_Valdez:
A görögöknél így jött össze ’http://www.nytimes.com/2012/06/18/opinion/krugman-greece-as-victim.html?_r=4&hp’. Ami egyébként igaz a mi esetünkben is, csak a németeket kiegészítik az osztrákok, a hollandok, a franciák, a britek.

Lastres · http://lehetmas.blog.hu/ 2012.06.28. 15:21:49

@köszönni meg én fogok:

Nem beszélve Sárközyről, ahol nem csak a gazdaság borult meg*, hanem a társadalom (milliárdos adócsökkentés a gazdagoknak) és a közigazgatás is az orbánista módon voluntarista és dilettáns kormányzásba.

*"Sarkozy ötéves kormányzása alatt az államadósság 500 milliárd euróval emelkedett, a GDP-arányos 64,2 százalékról 85,7 százalékra. A 2007-ben 2,7 százalékos államháztartási hiány 2009-ben már 7,5 százalékon járt, 2011 végére is csak 5,2 százalékra sülylyedt vissza"

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2012.06.28. 15:26:19

@negyven rabbi: Jól van, akkor igazából mindenhol ostobaság volt az általános, egyenlő és titkos választójog.

bolá 2012.06.28. 15:28:04

@Tilikov:
Te csak nekünk jutottál!

UnA 2012.06.28. 15:28:31

@Lastres: "Nem beszélve Sárközyről..."

Annyit tudni kell a franciakrol, hogy most egy meg pazarlobb es populistabb joembert valasztottak meg maguknak, mert nem szerettek Sarkozy szigoru gazdasagpolitikajat.

fofilozofus · http://megmondomhogymihulyeseg.blog.hu/ 2012.06.28. 15:32:16

Mindegy, hogy baloldali, jobboldali stb.

Egy jó kormány nem azt teszi, amit a választók várnak, hanem ami jó az országnak.

A választók nem. az ingyensört szeretnék (sokan csak azt), hanem ezt:

-Ne legyen változás!

Mehessek el 40 évesen nyugdíjba, vegyenek fel a főiskolára olyan érettségivel, amiért semmilyen erőfeszítést se kelljen tennem, kapjam továbbra is rokkantnyugdíjat stb. stb.

A választók kegyeinek lesésére jó példa Medgyessy kormányzása. Rövidtávú politika. Baromi jó érzés átadni a PPP-s kollégiumot stb. Ha olyan a pártod, hogy kivasalják belőled a képviselők, akkor semmit sem tehetsz. Hitelből finanszírozol mindent, nehogy megsérts bármilyen csoportot. A biztos bukás receptje.

A másik fajta kormány (5%) az első két évben megcsinálja, amit jónak gondol, aztán várja az eredményeket. Azok vagy jönnek vagy nem.

Míg az első eset biztos bukáshoz vezet, kizárhatjuk. Csak az utóbbi lehet működőképes.

Látható, hogy ma ez utóbbi történik itthon. 13-14-re kiderül, hogy bejött-e.

A nagypofájú Pahor meg bukott egyet, nagyon sajnálom. :-)

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2012.06.28. 15:32:33

@negyven rabbi: www.tradingeconomics.com/italy/government-debt-to-gdp

Prodi 1996-'98 és 2006-'08 között volt kormányon.
Mindkét kormányzása alatt kis mértékben csökkent Olaszország GDP-arányos államadóssága.

Berlusconi 1994-'95, 2001-'06 és 2008-'11 között volt kormányon.
2008-ban Olaszország GDP-arányos államadóssága 103,6%. 2011-ben 118,2%.

Bár elég nyilvánvaló. Ha "jobboldali" kormányt követő "ballib" kormány alatt beszakad a gazdaság, akkor a "ballib" kormány a felelős, mert beszakadt alatta.
Ha "ballib" kormányt követő "jobboldali" kormány alatt beszakad a gazdaság, akkor a "ballib" kormány a felelős, mert olyan örökséget hagyott.
Logikus és elfogulatlan, teljesen mentes a kettős mércétől :-)

Pelso.. 2012.06.28. 15:33:32

@rajcsányi.gellért (ergé): Ugye nem azt akarod sugallni, hogy jelenleg nálunk romeltakarítás folyik?:)

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2012.06.28. 15:33:39

@Dr. TaTa86: Minek válaszolgatunk az

írásképéből 99%-os bizonyossággal felismerhető

közismert

de karatna nevű

elmebetegnek?

csárli hárper 2012.06.28. 15:44:46

ki nem szarja le a szlovéngyúrcsányt, mikor itthon csuda dolgok történnek:

index.hu/gazdasag/magyar/2012/06/28/matolcsy_meglatta_a_csudalatos_jovot/

nesze bazmeg, jobboldal...

TROLL 2012.06.28. 15:52:24

"helyi Gyurcsány" "rendszerváltás előtt ifjúkommunistaként karriert csináló, lotyaszájú.."
"amely eltakaríthatja a romokat a baloldali kormány tevékenysége után, ahogy az a 21. századi Európában szokásos"
Szóval ennyit az árokbetemetgetésről, mert az ilyen kis stíluselemek, fordulatok fontosak, ugye ettől jobbódali az ember, aztán már ugranak is a balos fiúk, és mehet is a kocsmai bunyó. Hogy egy szimpla külpolitikai hírt sem lehet e nélkül a kis "kedvességek" nélkül, jobboldali szemlélettel elemezni, az már lassan szánalmas. És ráadásul az utolsónak idézett elmésség Magyarországon éppen, hogy nem igaz, a mostani "jobboldali" kormány alatt is gyurcsányi méretű elkúrásoknak, és korrupciónak lehetünk tanúi és szenvedő alanyai, így ez a mondat további muníciót szolgáltat egymás gyalázásához és fikázásához. Mint ahogy az "elmúltnyócév" ellenzékiségét sem nevezném se konstruktívnak se jobboldalinak.

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2012.06.28. 16:03:48

erdekes, amikor egy szelsobaloldali part szelsobaloldali szocsove a baloldalt ekezi...:-)

mert az ugye tiszta, kedves orbanviktor.hu szerkesztogarda, hogy sem ti nem vagytok jobboldaliak sem a fidesz nem jobboldali:-)

legalabbis politologiai szempontbol. de mint him genitalia is csak a baloldal johet szoba veletek kapcsolatban:-)

TH 2012.06.28. 16:17:32

@Lord_Valdez: ennyi. Nem bal- vagy jobboldal kérdése ez, hanem hogy ki mennyire populista, és hogyan próbálnák populisták lenni.
De azért általánosságban nem vitatkoznék nagyon azzal, hogy a magukat szocialistának valló pártok hajlamosak a pénzszórásra. Más kérdés, hogy ez nálunk nem így van.

Apeiron (törölt) 2012.06.28. 16:21:26

@rajcsányi.gellért (ergé): Arról persze semmit sem írtatok, hogy Franciaországban valami egészen más történt.... Pedig a franciák többen vannak, mint az általad említett első három ország lakossága összesen. Németországgal és a britekkel kb. azonos 60-70 millió közötti a népesség száma.

Hányok egyébként a baloldali politikától. Nem különben attól a szemlesütő önáltatástól is, amit ti műveltek.

közösperonos átszállás 2012.06.28. 16:21:34

@Counter: Nameg ott van az az egy év alatt 14 százalékpontot ugró adósság. De legyen 2009 mérési hiba, akkor 23,1%-ról 35,3%-ra két év alatt. Feltéve, hogy a költségvetés ott is a GDP 50%-a körül van (nincs kedvem most kikeresni a pontos értéket az Eurostatról, 40 és 60 között lesz valahol úgyis), ez azt jelenti, hogy az államháztartás hiánya évi 12+% volt két évig, ez a "klasszikus", ha úgy tetszik, "elkúrós" államadósság-növelés. (Ha 2009 nem mérési hiba, akkor egy évig olyan 30%.) Ez azért egyszeri, hirtelen tételek nélkül elég valószínűtlen -- ha meg ilyen tételek állnak a háttérben, azt legalábbis illetlenség elhallgatni. (Színvonaltalanság nem utánanézni cikkírás előtt, hazugság nemlétezőnek tekinteni, stb.)

Persze lehet, hogy a válságot maga Mr. Szlovéngyurcsány okozta, passz. :-)

Apeiron (törölt) 2012.06.28. 16:24:13

@Counter: "Azért igen figyelemreméltó az az oszlopdiagram, amelyen csak a 25% feletti államadósság látszik – így a 21,9%-hez képest a 35,3% körülbelül hatszoros emelkedésnek tűnik. Tanítják ezt vajon?
"

Ez egy bevált, és gyakran alkalmazott jobbos propagandafogás. Rossz nyelvek szerint fideszközeli "értelmiségi" holdudvarokban született meg.

KCB 2012.06.28. 16:25:19

A politikusoknak alapjában egy céljuk van, ismét a hatalomra kerülni. Ha nem ez lenne céljuk akkor csak 1 választás lenne. Mivel csak ez az egy céljuk van, minden más másodlagos, ha nekik jó, mindegy hogy mekkora kárt okoznak vagy mekkora áldozattal jár a ténykedésük. Ebből kifolyólag előbb utóbb, pártállástól függetlenül el fogják cseszni a dolgokat.

közösperonos átszállás 2012.06.28. 16:26:00

@közösperonos átszállás: Wiki aszondta, 38% körül van a költségvetés, szóval az éves hiány két évre vetítve, évente már közelebb van a 20%-hoz, mint a 10-hez. Feltéve persze, hogy a GDP nem változott (valójában 10% körül esett, ami sokakkal másokkal is előfordult -- ellenben 2011-ben már nőtt, pedig ott még kétharmad se volt).

közösperonos átszállás 2012.06.28. 16:26:29

@Apeiron: "Rossz nyelvek szerint fideszközeli "értelmiségi" holdudvarokban született meg. "

Csodálkoznék, ha magyar találmány lenne.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2012.06.28. 16:33:08

@Tilikov:

"Ennyire balfaszok nem lehetnek. "

lehetnek, ha nekik is van egy Mandinerük pl.:)

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2012.06.28. 16:33:36

@Dr. TaTa86:
.off
Elvileg hetente egyszer adja be. Ha letiltod a cookie-kat, vagy a nyomorult AVG felteszi a böngésződbe a do-not-track kiegészítőjét (néhány napja ezt tette), akkor meg mindig. :/

Apeiron (törölt) 2012.06.28. 16:34:15

Ja. Most nézem, hogy Rajcsányi a Heti Válasz külsős szerzője, mely lapról köztudott, hogy vonzza a közgazdasági "zseniket"!

Bassza meg! Miért nem nézek utána a szerzőnek sohasem?

Apeiron (törölt) 2012.06.28. 16:37:34

Még egy dolog. Ha jól számolom, akkor a 2009 és 2010 közötti államadóság abszolút értéke 300 Ft-os EUR-ral számolva mindössze hétszerese annak, amit Orbánék a Közgép felé csatornáztak az elmúlt (ex has) egy évben!

Nagyon szép!

xunilo 2012.06.28. 16:39:55

@Vhailor: "Magyarországon ez vár a mai fiatalokra. Ők fogják megfizetni az elmúlt 22 év hülyeségeit. Akár tetszik ez nekik, akár nem. Sajnos :( "

Na meg a komenizmus 40 évének a hülyeségeit is. Mert nem szabad elfeledni, h jónéhány komoly problémánk akkoriban keletkezett.
Mind1, mi így jártunk. De valszeg az utánunk következő nemzedéknek még rosszabb lesz.
Tudjátok a mottót: Jobban élünk, mint 4 év múlva fogunk

Szindbad 2012.06.28. 16:40:02

@Pelso..: De bizony. Az én romjaimat takarítják el ebből az országból.

pancho_sanza · www.nst.blog.hu 2012.06.28. 16:40:54

erge, ezert a romeltakaritasert jar a fold. Vagy valakinek a csaladban.

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2012.06.28. 16:45:10

@TuRuL_2k2: Hali, már letöltöttem az adblockot. De tényleg röhejes, hogy enélkül be kell adnia minden egyes betöltésre.

is 2012.06.28. 16:48:50

Nem azért mondom, de a német államadósság Angela Merkel kormányzása alatt hihetetlenül megszaladt. A francia meg Sarkozy elnöksége alatt. Még 2012-ben is itt tart a jobboldali think-tank, hogy nem tudja leírni, hogy világgazdasági válság, hanem óvodás módra próbálja egyes kormányok nyakába varrni (persze kizárólag pártpolitikai alapon)?

Az, hogy megmondta, hogy elszigetelődünk, és tényleg, az meg neked azt hozza be, hogy Gyurcsány. Próbáljuk akkor ki:
- tehéntej?
- Gyurcsány
- fogpiszkáló?
- Gyurcsány
- bicikli?
- Gyurcsány
Rögtön gondoltam.

Apeiron (törölt) 2012.06.28. 16:48:57

@Apeiron: helyesebben : államadósság abszolút értékének változása

ügyfélszolgálatos 2012.06.28. 16:51:03

Magyarországot meg a Führe.. akarom mondani Viktorod.

is 2012.06.28. 16:54:21

@rajcsányi.gellért (ergé): az egyébként hogyan van, hogy a monolit egypártot, amelyik 30-40%-ot kap, azt az összes országban sikerül balos, populistának felismerni (Fico, most ez a Pozitív Szlovénia stb.), csak Magyarországon nem?

Karmadealer · www.sajtoszsemle.blog.hu 2012.06.28. 17:00:09

Szerencsétlen elfuserált K-európának ez a sorsa: a szétzilált értékrendű társadalmaikban időről időre hatalomra kerülnek a gátlástalan demagógiával operáló balos utódpártok, akik elhitetik egyénileg és társadalmi szinten is hogy teljesen frankó ha hitelekből osztogatnak és ideig-óráig jólétet biztosítanak, aztán megint jöhet egy jobber kormány aki a szemetet eltakarítja és a költségvetést rendbe teszi.

Államadósságot felhalmozni olyan szintű történelmi bűn és hazaárulás amihez foghatóra csak a legsötétebb történelmi korszakainkból tudunk példát hozni, ezek a balos kormányok ugyanis a felnövekvő generációk jövőjét élik fel, adják el.

Lehet Orbánékat utálni vagy szeretni, de a baloldalt tűzzel-vassal távol kell tartani a hatalomtól, amíg a társadalmon 40 éven át ejtett sebek lassan be nem gyógyulnak, és újra meg nem honosodik egy felelős és morálisan is erős polgári értékrend. Mert a Gyurcsány szerű címeres gazemberek mindig itt fognak ólálékodni közöttünk hogy a segélyesek szavazatain hatalomba szörfözve gátlástalanul elprédálják a jövőnket.

f.nero 2012.06.28. 17:01:36

Kommunista nem vész el, csak átalakul... Úgy látszik Szlovéniában is. Meg is van az eredménye.
A szovjet rendszert sem döntötte meg külső erő, egyszerűen csődbe ment magától. Ugyanezek a vezetők most újra próbálkoznak, hasonló eredménnyel.

is 2012.06.28. 17:04:21

@Dr. TaTa86: "megengednék, hogy a volt szovjet blokk országaiban cenzusos választások legyenek,"

sajnos a történelem bebizonyította, hogy semmilyen cenzus nem segít. a gazdagok, a diplomások stb. is pont olyan hülyék, mint a maradék, és pont ugyanúgy választanak (pl. nem fogod tudni kimutatni, hogy a magyar diplomások között jelentősen más a pártmegoszlás, mint a maradékban). és a legnagyobb gecik a történelemben pl. feltűnően sokszor voltak kiemelkedő szellemi képességűek.

is 2012.06.28. 17:06:53

@Karmadealer: "Lehet Orbánékat utálni vagy szeretni, ... a Gyurcsány szerű ... a segélyesek szavazatain hatalomba szörfözve gátlástalanul elprédálják a jövőnket. "

látom nem zavar, hogy a 2006-2012 közötti történések konkrétan tényszerűen cáfolják, amit leírtál itt. nem is zavarok tovább, te is jó példája vagy annak, hogy az észérvek úgysem segítenek.

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2012.06.28. 17:09:27

@is: A főgecik mindig zsenik voltak, de alapvetően az aljanép megnyerésével kezdődött a hatalmuk.

Szindbad 2012.06.28. 17:10:22

@Karmadealer: Dehát Orbán baloldalt képviseli. A gazdasági balt. Nincs egy gazdasági jobbos párt ebben az országban.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2012.06.28. 17:11:26

@Dr. TaTa86: Orbán munkásinges-gyűröttzakós korszaka megvan 2006-ból? A Kossuth-téri forradalmárok társadalmi rétegződése megvan?

Piha.

wilson77 2012.06.28. 17:12:05

Kedves Mandiner!

Az van, hogy szerintem kicsi a fütyitek, hogy mindenről Gy. F. jut eszetekbe.

üdvözlettel:
-wilson

vajdasagi 2012.06.28. 17:13:26

@Apeiron: No de azért annak a pénznek, amit a Közgép felé csatornáztak, talán fele-vagy-egyharmada haszonsan lett elköltve, tehát azt ne számítsuk bele :-)
A maradékot kell csak az államadóssággal összevetni. Csak úgy korrekt

2012.06.28. 17:30:40

ergé, Pahor nem 2008-ba került a tutiba? mer ha nézem a táblázatokat, akkor nem ő kezdte az elkúrást! meg tudvalevőleg ő is arra játszott, hogy csak elmúlik 11-re ez a válság(ezért vállalta a túlköltekezést), nem múlt. de ezt gondolta Matolcsyorbán is.

node azért azt nem tudom, hogy ehhez hogy lehet hajtépés nélküli viszonyulni:
index.hu/gazdasag/magyar/2012/06/28/matolcsy_elismerte_olcsobb_az_elet_imf-fel/

Karmadealer · www.sajtoszsemle.blog.hu 2012.06.28. 17:32:43

@Az igazi Sipi - Szindbád - Is - A ti felborult értékrendetek szempontjából elképzelhető, mert hozzászólásaitokból nyilvánvaló hogy fejjel lefelé, fordítva ültök a lovon egy görbe tükör előtt, így nem csoda hogy a világot is ezen a végsőkig eltorzult szemüvegen keresztül látjátok ilyennek.

Maradjunk annyiban, hogy az irány 100% ban frankó, az eszközökön lehet vitatkozni. Vagy ahogy a kedvenc Járai bonmot fogalmaz: ugyanezt kell csinálni csak nem ilyen hangosan.

Mert kérem, mi a bal?
Itt Kelet európában a baloldal a dolgozó középosztály megkopasztásából és hitelfelvételből a segélyesek lefizetése és a társadalom paternalista függésbe taszítása az államtól, miközben a külföldi nagyvállalatok oldalvizén posztkádári oligarchák kollaboráns módon kiárusítják az országot.

Mi a jobb?
A dolgozó polgári középosztály, mint a társadalom gazdasági és demográfiai reprodukciója és értékteremtése szempontjából legfőbb erejének helyzetbe hozása és a kormányokon átívelő nemzeti érdeknek az elsődlegessége, mint iránytű mentén kitűzött kormányzás. És lehet eközben csetleni-botlani, szerencsétlenkedni, felesleges köröket futni és néha tényleg nehezen magyarázható luftokat rúgni, de gazdaságilag független és morálisan szilárd kapaszkodók nélküli erős polgárság nélkül csak dél-amerikanizálódni lehet.

Magyarországon a baloldal egyik legfontosabb támasza az az illúzió, hogy az értelmiség egy meglepően széles rétegében elhitette hogy ért a gazdaságpolitikához, holott csupán arról van szó hogy végletekig konformista lakájpolitikájával a külföldi tőkének és nemzetközi érdekeknek kedves kis ölebekként mindig körbenyalták kezét-lábát a hatalomért.

Bajnai? Oszkó? Ugyan már, hámozott lufi mind, Bokrossal, Békesivel és a többi, lejárt szavatosságú mantrákat motyogó közgazdasági penészvirággal egyetemben. Különösen ma, amikor Európa nagy része még mindig nem ébredt fel egy véget ért álomból (mely illúzióról jórészt a nyugati balos pártok tehettek) és miközben a világ versenyképesebbik és egészségesebb fele körberajzol bennünket mint a bomló tetemet.

Németh András 2012.06.28. 17:37:52

@Counter: az a táblázat manipuláció az én szemetet is szúrta

Leonard Zelig 2012.06.28. 17:53:22

@Karmadealer: Államadósságot felhalmozni olyan szintű történelmi bűn és hazaárulás amihez foghatóra csak a legsötétebb történelmi korszakainkból tudunk példát hozni, ezek a balos kormányok ugyanis a felnövekvő generációk jövőjét élik fel, adják el.

Bizony, jobbos barátom, közgazdasági zseni vagy. Esetleg nézd meg Viktorbasi mennyiért árulja a magyar államadósságot. MegaLoLita.

rinaldo-rinaldini 2012.06.28. 17:54:14

@xunilo:

"Na meg a komenizmus 40 évének a hülyeségeit is. Mert nem szabad elfeledni, h jónéhány komoly problémánk akkoriban keletkezett."

érdekes, hogy a "kommunisták" nem szoktak visszamutogatni, hogy 1947ben, esetleg 1956ban (Kádár) milyen állapotban vették át az országot... pedig a Horthy után hátrahagyott szemétdomb sem volt egy kánaán.

rinaldo-rinaldini 2012.06.28. 17:57:27

@Karmadealer:
"...de a baloldalt tűzzel-vassal távol kell tartani a hatalomtól..."

A rendszerváltás utáni Magyarország legsikeresebb miniszterelnöke a "komcsi" Horn volt, az összes többi (Antall, Orbán, Gyurcsány, Medgyessy) demagóg elkuró volt !

rinaldo-rinaldini 2012.06.28. 18:02:37

@rajcsányi.gellért (ergé):

"...Görögország, Spanyolország, Portugália, Nagy-Britannia esetét ismered?"

Görögország esetében a jobboldal és baloldal felelősége közös, a spanyol ingatlanpiaci buborék a jobboldalhoz köthető, míg a portugál problém inkább a baloldalhoz. A brit esetben pedig még a Thatcherék által elinditott folyamatok értek be.

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2012.06.28. 18:03:01

@Németh András: A posztban szereplő táblázatot a köztudottan fideszes és mandiner-érdekkörbe tartozó tradingeconomics.com manipulálta, ugyanis egy az egyben onnan van - rákattintva kiderül. Szerencsére a tradingeconomics.com kriptoKIM-es fideszdroidjai elfelejtették meghamisítani a számokat a függőleges tengelyen, így akinek szeme van, az láthatja, hogy mi az ábra. Ugyanígy meghamisították egyébként a PPP-alapon számolt egy főre jutó magyar GDP-t is:

www.tradingeconomics.com/hungary/gdp-per-capita-ppp

A függőleges tengely 10 ezernél kezdődik, így a 2009-es növekedés nagyobbnak tűnhet - ööö, 2009? Zavart érzek az Erőben!

Karmadealer · www.sajtoszsemle.blog.hu 2012.06.28. 18:08:11

@rinaldo-rinaldini: Mert nem láttál sem akkor, se most az orrodnál tovább. Gyula az Antallék történelmi bűneinek méltó folytatója volt, és posztkádári pangássá konszolidálta az elfuserált gazdaságpolitikát, igaz hogy gazdasági helyett társadalmi válságot hagyott örökül. Na meg a főprivatizátorok, bankkonszolidáció, olajozás reloaded virágkora is ekkor volt, sose felejtsük. Viszlát élelmiszeripar, viszlát feldolgozóipar, viszlát hazai energiaszektor!

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2012.06.28. 18:09:06

Sőt, az ostoba fideszes tradingeconomics.com a forint USD-hez képesti árfolyammozgásának ábrázolását is manipulálta (160-nál metszi a függőlegest a vízszintes), így a 2010-es kormányváltás utáni árfolyamváltozás még a valódinál is hatalmasabbnak tűnik!!! Mekkora öngól!!!!!

www.tradingeconomics.com/hungary/currency

Egyébként a Word diagramszerkesztőjében is van olyan opció, hogy a két tengely metszéspontja ne a nullánál legyen. Ez már diagramhamisító világösszeesküvés!!!!!!!

Rémbódess 2012.06.28. 18:11:20

@Karmadealer: Segítek. Adósságot fogyasztási célból felvenni, na az a bűn. Ha a felhalmozott adósságot termelőeszközökbe fektette volna be az ország oly módon, hogy pl 10 év alatt visszatermeli az adósságot, majd onnantól még pl 40 évig nekünk hajtja a hasznot, akkor senkinek sem lett volna kifogása. Csak mi sajnos nyugdíj- és minimálbér-emelésbe "fektettük" a pénzt többek között :-((

Anti Anyag (törölt) 2012.06.28. 18:13:02

Azért van még egy igen nagy előnyük és szerintem ettől lettek olyanok amilyenek. "Kisebbség" gyakorlatilag nulla, ott letesznek valamit, egy év múlva mehetsz érte, ott marad, továbbá a szlovének jórésze afféle tanyabokor szerű helyeken lakik, a bűnözés ismeretlen.

Persze további, (és ez nem csak a kisebbségre vonatkozik) törvénytisztelők, persze új államként azt a sok szemetet amit mi törvényként, rendeletként évtizedek óta hurcolunk és senki nem mer hozzájuk nyúlni, mert valamiféle korlátozás, ők eleve kihagyták, így a törvények betartása nem túl bonyolult.

Karmadealer · www.sajtoszsemle.blog.hu 2012.06.28. 18:15:27

@rinaldo-rinaldini: Te most látom hogy ízig-vérig kádárista vagy, ezért a nyíltan felvállalt holdkórosságért külön elismerésem!
De.
Fontos visszatekinteni ki kitől mit vett át, csak azt sem szabad elfelejteni hogy Rákosiék nem átadták a hatalmat hanem a nép elkergette őket a gecibe, és az oroszok hátán hatalomba sunnyogó ikonod meg folytatta némi paradigmaváltással (vö. "aki nincs ellenünk az velünk van") Bár abból a szempontból mégis aktuális 56 felemlegetése hogy többek között a konszolidáció és a legitimáció miatt fenntartott legvidámabb barakk feeling miatt (ami egyébként elég sokba került nekünk) maradt el a társadalmi rendszerváltás sok fejben, mint pl. a tiedben is.

rinaldo-rinaldini 2012.06.28. 18:17:56

@Karmadealer:

Kifogás az mindig van... ebben világbajnok a magyar "jobboldal" :)

Karmadealer · www.sajtoszsemle.blog.hu 2012.06.28. 18:20:20

@Rémbódess: Ja-ja, én is erre értem, bár a beruházásra felvett kormányhitelek is az álmoskönyv szerint elég rossz hatásfokkal hasznosulnak a mi égövi szélességünkön.

Ha jelentős számú magyar lenne aki a kispolgári rasszizmusán túllépve fel tudja fogni hogy a jelenlegi demográfiai korfa mellett egyedül a gyermekek után biztosított többlet szavazati jog lehetne az egyetlen kitörési pont amin a nyugdíjasok által túszul ejtett kormányzás kitörhetne a zsákutcából, akkor lehetne ilyen nüanszokon polemizálni.

Karmadealer · www.sajtoszsemle.blog.hu 2012.06.28. 18:25:22

@Leonard Zelig: Nagy az arcod, bár szerintem te is tudod hogy világgazdasági konjunktúrában stagnálni meg válságban a felszínen maradni nem ugyanaz a műfaj. Lehet az IMF kerethitel nélküli adósságfinanszírozás költségein rugózni de fenntartható gazdaságpolitikával a baloldal a mai napig adós, amin nem csodálkozom, ismerve a motivációs rendszerüket és a koncepciótlanságukat.

is 2012.06.28. 18:33:48

@Karmadealer: nyilván mindenki szembejön az autópályán. másképp nem is lehet.

is 2012.06.28. 18:43:08

@Karmadealer: nem neked írom, csak rád reflektálva. 1956 után az ország úgy tudott lazítani a szovjetes gazdasági mechanizmusokon, hogy 1968-ban egy kvázi-kapitalizmust (Új Gazdasági Mechanizmus) is elkezdtünk, és 4 évig tudtuk csinálni, mielőtt a szovjetek megint behúzták a kéziféket. Magyarország csak 1972-ben vett fel először hitelt, a megugró olajárak miatt (I. olajársokk). merthogy a Marshall-hitelből ugye kimaradtunk. 1972 óta nő az államadósság, és igen, 1989-ben pl. már 66% volt. 1994-ben már 85%, szóval Antalléknak nem nagyon sikerült bármit is csinálni. 98-ra ez lement 61%-ra. na ki csinálta? persze, az utált Bokros. ez 24% 4 év alatt, miközben kiigazítás miatt nem volt GDP-növekedés jóideig. a FIDESZ azon a 7%-on veri magát (61%->54%), ami csak a GDP-növekedés (megalapozta: Bokros) miatt állt elő, mert összegében valójában nőtt az államadósság. innentől meg történelem.

Pepibubó 2012.06.28. 18:48:14

Jól látom, hogy Szlovénia elmúlt 20 évének történetét meg lehet írni anélkül, hogy valaki elárulná, mekkora szerepe volt a fénysebességű szárnyalásban a több mint másfél évtizedig tartó liberális többségű kormányzásnak?!
Továbbá ezen többség bukásának az azt követő szélsebes gazdasági hanyatlásban!

Úgy látszik, a nyugati típusú liberalizmus lejáratása a magyar médiában prioritás.

Meg is van az "eredménye".

[Lombroso] · http://archiregnum.blog.hu 2012.06.28. 18:52:45

A szomszéd zöldje kezd hozzákopni a miénkhez. Remek.

Pepibubó 2012.06.28. 18:54:46

@Pepibubó: Csak azt nem értem, hogy ezt a blogot - például ezt - nem olvassák volt SZDSZ-esek? Nekik nem fáj, hogy ilyen méltatlanul elhallgatják a liberális kormányzás ilyen látványos sikerét - majd az őket követő baloldal "ellenpróbájának" hasonlóan beszédes eredményét Szlovéniáról szólva.

Vagy talán azért nem fáj a liberalizmus kihagyott dicsérete, mert SZDSZ-ék csak szavakban voltak liberálisok?
Csak nem?!

Karmadealer · www.sajtoszsemle.blog.hu 2012.06.28. 19:11:40

@is: Galilei idejében is evidencia volt hogy a Föld lapos, de hogy ne menjünk ilyen messzire, szerencsétlen afrikaiak még akkor is azt hitték hogy a világ egy nagy teknőspáncél amikor odamentek ezek a fura sápadt istenségek és leigázták őket (mert mi már tudtuk hogy kerek.) Kicsit ez történik most, egész Európával, teccikérteni?

Amúgy az isteni Bokros Diego csodálatos számai mögött egy strukturájában ordasul elbaltázott kiigazítási program volt, nem véletlen hogy a társadalom ütőereit vágta fel és az egészséges gazdasági növekedés magvait napalmozta le.

Az első, kisgazdákkal terhelt Fidesz kormány jó meglátása az volt, hogy tudtak lépést váltani, rájönni hogy a növekedésközpontú gazdaságpolitika az aktuális. (erre Bokrosék a doktriner szemléletükkel sosem lettek volna képesek) Kár hogy Orbánék akkor nem tudták folytatni azzal az ütemérzékkel 2006-ban, mert beindult a demagógialicit és a nyuggerek hátán Megyó mint egy hibbant centurió, missziliákat szórt a nép közé.

Hogy egy konjunkturális gazdasági környezetben hogy lehet egyszerre eladósodni, stagnálni és strukturálisan még nagyobb gödörbe kerülni, erre pedig csak a Félkegyelmű Ferenc tudhatja a választ.

Ami pedig a sokak által ekézett Matolcsyt illeti, sajnos neki a meteorológusok nem szóltak hogy korai feltenni a slick gumit amíg nem hogy nem száradt fel a pálya, hanem további zivatarok jöttek. Pedig az ötlet is és az irány is jó volt, csak korai volt. Sajnos a box utcába visszatérni már nem lehetett, így kacsáztunk ide-oda a síkos pályán az elmúlt két évben, ezért sokakat kevéssé vigasztal hogy amint kisüt a nap, istenkirálycsászárok leszünk. Viszont az egykulcsos adó a legbátrabb, és legigazságosabb döntés volt, még ha gazdaságilag nem is a legmegalapozottabb időben lett meghozva. Manyupozók olvasgassák a PSZÁF jelentéseket a pénztárak sötét produkcióiról és gondolkodjanak a fenntartható társadalompolitika alapértékein.

És most, minta a viccbeli tornatanár, kádáristák, minden gerelyt ide! :-)

rinaldo-rinaldini 2012.06.28. 19:32:57

@Karmadealer:
"És most, minta a viccbeli tornatanár, kádáristák, minden gerelyt ide! :-) "

Csak folytasd nyugodtan, jó a humorod :) Bokros számai jók, de a programja "elbaltázott", Matolcsy számai rosszak, de "ötletei" jók :)

Pelso.. 2012.06.28. 19:34:53

@Szindbad: Sőt, így újabb romok épülnek, amit majd ismét ő takarít el, személyesen a két kezével, értünk:

privatbankar.hu/makro/orban-brusszelben-koszonjuk-nem-varunk-az-uniora-248498

Apeiron (törölt) 2012.06.28. 19:34:54

" Galilei idejében is evidencia volt hogy a Föld lapos, de hogy ne menjünk ilyen messzire, "

Lófaszt! A félművelt agyadban biztosan, a korai újkor írástudó emberének a fejében biztosan nem! (Lsd. Thalész napfogyatkozást jósol meg 2500 évvel ezelőtt, Eraszthotenész megméri a Föld kerületét 2200 évvel ezelőtt. Sehol, de sehol )

"afrikaiak még akkor is azt hitték hogy a világ egy nagy teknőspáncél"

Az afrikaiak. Persze. Mert az egy homogén népcsoport. Vallásügyileg, nyelvügyileg és teremtésügyileg is. Ne zavarjon, hogy Afrika kulturális diverzitása a gyarmatosítás előtt egyedül álló volt az egész világon. Szerinted pl. a Magreb ugyanaz, mint Afrika belső, dzsungelekkel borított vidéke. Egy törzs van, az afrikai. És egy teremtéstörténete, a teknőspáncél.

"Amúgy az isteni Bokros Diego csodálatos számai mögött egy strukturájában ordasul elbaltázott kiigazítási program volt, nem véletlen hogy a társadalom ütőereit vágta fel és az egészséges gazdasági növekedés magvait napalmozta le.

Az első, kisgazdákkal terhelt Fidesz kormány jó meglátása az volt, hogy tudtak lépést váltani, rájönni hogy a növekedésközpontú gazdaságpolitika az aktuális. (erre Bokrosék a doktriner szemléletükkel sosem lettek volna képesek) Kár hogy Orbánék akkor nem tudták folytatni azzal az ütemérzékkel 2006-ban, mert beindult a demagógialicit és a nyuggerek hátán Megyó mint egy hibbant centurió, missziliákat szórt a nép közé."

Bazdmeg, te aztán nem töltötted feleslegesen az idődet. A sehol sem jegyzett, fideszes faszra vágyó lumpenközgazdászok ezerszer mantrázott baromságain kívül tudsz mást is mondani?

Félelmetesen egyszerű ember vagy te.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2012.06.28. 19:45:26

Kicsit döcög a blogmotor, de látom, másnak is kibökte a szemét az a vulgármarxista történelemhamisítás @Karmadealer: bejegyzésében.

Először is, Magellán 1519-22 között körülhajózta a Földet, ami elég nagy publicitáshoz is jutott.
Galileo Galilei 1564-ben született, azaz 42 évvel azt követően, hogy Magellán expedíciójának a maradéka visszatért
Másodszor is, Galilei idejében a "közkeletű tévedés" nem az lehetett még a vulgármarxista hamisítások szerint sem, hogy a Föld lapos, hanem hogy egy helyben áll (a világmindenség közepén).
Harmadszor is, mint ahogy Apeiron linkelhetetlen bejegyzésében is rámutatott: a legtöbb művelt tudós és gyakorlati szakember (tengeri hajós) már időtlen idők óta tisztában volt azzal, hogy a Föld gömbölyű. Kolumbusz utazása ellen sem azért tiltakoztak, merthogy leesne a Föld szélén, hanem mert Kolumbusz elszámolta a Föld sugarát és azt hitte, jóval kisebb a valóságosnál, így pár hét alatt Indiáig hajózhat – nos, nem. De hatalmas szerencséje volt :-)

Apeiron (törölt) 2012.06.28. 19:50:16

Eraszthotenész -> Eratoszthenész

Karmadealer · www.sajtoszsemle.blog.hu 2012.06.28. 20:18:37

@Apeiron: Na tessék, megint egy frusztrált szockó pedagógus. :-)

Leonard Zelig 2012.06.28. 20:19:42

@[Lombroso]: Hátha még a tehene is megdöglene :-)

Karmadealer · www.sajtoszsemle.blog.hu 2012.06.28. 20:21:19

@Karmadealer: Kb. annyira érted meg a dolgok lényegét is amennyire a szimbolikus hasonlataimon viaskodsz mint Toldi Miklós a szélmalommal. ;-)

Karmadealer · www.sajtoszsemle.blog.hu 2012.06.28. 20:24:11

@Counter: Látom, egy szakról busongtatok a romkocsmában. Látom van blogod --> van ideológiád. Rád még a meccs után visszatérek. :-)

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2012.06.28. 20:29:02

@Counter: Hogy jön az ide?
A Kossuth téren minden létező társadalmi csoportból voltak tüntetni. (Persze a liberális felsőbbrendűség dogmája csak a félcsöves fantasztákat engedte észrevenni.)
Orbán meg messze nem zseni.

Apeiron (törölt) 2012.06.28. 20:58:54

@Karmadealer: Hát persze.

Szockó? Pedagógus?

Istenem, miért nam adál szárnyat...

Kis barátom, mikor nyílt meg alattad utoljára a Föld?

Miután beégetted magadat, miért nem tudsz a seggeden maradni és kussolni, hátha mindenki elfelejti a baromságaidat?

"Kb. annyira érted meg a dolgok lényegét is amennyire a szimbolikus hasonlataimon viaskodsz mint Toldi Miklós a szélmalommal. ;-) "

Toldi. Szélmalom. Aham. Figyelemreméltó, hogy büszke tudsz lenni arra, hogy a disznókkal egy akolban hálsz. Megható látni, mennyi közös kulturális kincsetek van.

Figyelj csak öreg. Próbálod itt keresni a kibúvót és menteni a menthetőt, de a szimbolikus hasonlatod akkor lett volna hasonlat, ha a benne foglalt tények megállnák a helyüket. Mivel ez nem áll, így a hasonlatod bukott. Persze játszhatod itt az óvodást, aki beszart a szobába és sűrűn tagadja, hogy nem emiatt büdös a levegő, azért mi, (értsd: azok, akik undorodva fordulnak el attól, amikor te a nyáladat csorgatva térdelsz Orbán slicce elé) nem hiszünk neked.
Méghozzá azért nem, mert egy félművelt tahónak bizonyultál, eredeti gondolatok teljes hiányáról téve tanúbizonyságot.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2012.06.28. 20:59:10

@Karmadealer: Nyilvánvalóan semmirekellő bölcsésznek kell lenni ahhoz, hogy ne a vulgármarxizmus ittfeledett, torz, penészes morzsáit (Galilei meg a Föld lapossága, eh...) higgyük tudásnak.

Nincs blogom.

Apeiron (törölt) 2012.06.28. 20:59:47

Figyelemreméltó -> figyelemre méltó

Szindbad 2012.06.28. 21:11:22

@Rémbódess: Ha csak úgy nem. Akkor most twenty percent cooler lennénk.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2012.06.28. 21:45:08

@Dr. TaTa86: Nem vagy köteles elhinni, de akkoriban naponta átsétáltam a téren. A kétharmad alapvetően az aljanép megnyerésével kezdődött, igen.
Most már csak el kell döntenünk, hogy kiegészíthető-e a "főgecik mindig az aljanép megnyerésével kezdik" tétel azzal, hogy "az aljanép megnyerésével mindig főgecik kezdik".

Karmadealer · www.sajtoszsemle.blog.hu 2012.06.28. 23:03:04

@Apeiron: Látom hogy az idealista okostojások csapata új csatárt igazolt, Blogen már úgyis kiégett.
(A "vulgármarxista történelemhamisítás" fordulat nagyon meghatott.)
Ha érdekelne a sorsod, azt mondanám, te túl komolyan veszed magad. De nem baj, humorérzék nélkül is le lehet élni egy életet. Hajrá!

Apeiron (törölt) 2012.06.28. 23:16:10

@Karmadealer:

Idealista. Jó ezt egy olyan embertől hallani, akinek fingja sincs a realitásról. Aki szerint a közoktatási költségek lefelezése, az intézményesített korrupció, a 8-9%-on eladott államkötvények (mindezt egy fix inflációs kényszerfeltétel mellett), a félmillió és létszámában stagnáló (az új közoktatási törvénnyel pedig majdan folyamatosan emelkedő), a 9/10-ed részére összehúzódott vállalati pénzpiac, a gdp stagnálása vagy lassú elpárolgása, az átlag alatt keresők bérszintjeinek esése, a kismamás munkahelyek védelmének elmaradása, stb. Mind, mind a jó irány jele.

Hajrá!

Mikka-Makka 2012.06.28. 23:22:20

már nem bezzeg ország de azért bármikor cserélnénk a problémáinkat a szlovénokéval..

Noor'ska · http://sejobbsebal.blog.hu/ 2012.06.29. 00:14:14

Ha már mi megdöglünk, legalább ők is :D igazi közép-kelet-európai módra.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2012.06.29. 00:16:26

@Karmadealer: Igen, Magyarországon a háború utáni primitív, képzetlen, cseléd- és disznópásztorszármazékok által gründolt történelemoktatás produkált olyan sokszorosan alaptalan tévhiteket, mint a tiéd: hogy "Galilei idejében a Földet laposnak hitték", mindezt azzal a céllal, hogy az "egyetlen tudományos világnézet" mellé komikusan ostoba világnézeteket állítson.

Neked az egészből csak a tévedésbe vetett hit maradt – ez van. Már nem tudod, milyen célból, milyen tartalommal született mindez, csak a múlt mélységes lenézése az, ami jön. De az aztán zagyválva, csőstül, nagyképűen.

közösperonos átszállás 2012.06.29. 09:00:41

@Karmadealer: "Államadósságot felhalmozni olyan szintű történelmi bűn és hazaárulás amihez foghatóra csak a legsötétebb történelmi korszakainkból tudunk példát hozni"

Szóval azt mondod, abcúg államilag kamattámogatott lakáshitel? Hát ezt is megértük.

Karmadealer · www.sajtoszsemle.blog.hu 2012.06.29. 09:26:25

@közösperonos átszállás: Demagóg baos hülyeség. A költségvetés egyes elemeit emeled ki, a többit meg nem veszed figyelembe . Antallékat leszámítva a jobbos kormányok alatt összességében csökkent a nettó államadósság. Pont.

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2012.06.29. 09:37:38

@Counter: Simán elhiszem, ahogyan azt is, hogy a sovinizmus elvakít. Én is rengetegszer kint voltam a Kossuth téren, volt ott minden csövestől professzorig.

Te csak a csövest láttad, ahogyan Prohászkában is csak az utolsó szar alakot.

Megjegyzem: a "2/3"-adhoz 3millió ember kellett. A Fideszre pedig alapvetően nem a csőcselék szavaz, sőt a Fidesz sosem volt a csőcselék pártja(, bár kétségtelenül egyre csúszik a nívó). Szóval nem tudom miről beszélsz.

közösperonos átszállás 2012.06.29. 09:38:53

@Karmadealer: "A költségvetés egyes elemeit emeled ki, a többit meg nem veszed figyelembe ."

Meg a túrót. :-) Csak aszittem, következetes vagy. Még most is évi 100mrd körül fizet erre az állam, pedig vagy tíz éve nem lehet már ilyen hitelt felvenni.

Az államadósságba viszont nem számít bele, mert sikerült kibulizni valahogy. Ettől függetlenül kötelezettségvállalás, előre, nem kis összegre. Pont? :-)

"Antallékat leszámítva a jobbos kormányok alatt összességében csökkent a nettó államadósság."

Antallékat nem számítva, összességében? Igen, ez tényleg jó kis számítás. Mondok én is ilyet: Medgyessyt nem számítva, összességében a balos kormányok alatt (term. rendszerváltás utánról beszélünk, ezt csak a te kedvedért) csökkent a nettó államadósság. Jó, mi?

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2012.06.29. 10:35:44

@Dr. TaTa86: Nem állítottam semmi olyat, hogy "a Fidesz a csőcselék pártja" – annyit állítottam, hogy a csőcselék megnyerésével kezdődött a 2/3.
Ez annak az állítása, hogy a Kossuth téren kinn volt a csőcselék (amit nem cáfolsz azzal, hogy szerinted nem csak; amit alátámaszt az, ahogyan és személyükben akik vezették és irányították a tüntetők zömét) és annak az állítása, hogy ezt és a jelen nem lévő csőcseléket akkor és ott a Fidesz döntően megnyerte (amit nem cáfol az, hogy négy évvel később nem csak a csőcselék szavazott a Fideszre).

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2012.06.29. 11:39:45

@Counter: Amennyiben kint lett volna a csőcselék, Gyurcsányt még 2006ban felkötjük. Nem volt kint.
Volt kint vagy 200 focihuligán, és vagy 500-1000 kétes egzisztenciájú elem. Amikor éppen felfutóban volt a dolog, volt hogy 50ezer ember is kint volt a téren, diákok, értelmiségiek, középosztálybeliek. Már csak azért is mert ez a tüntetés nem adómentesség-ingyensör tengelyen mozgott, hanem morális felháborodás volt az origója.

A csőcselék otthon ült, és átkozódott, hogy a "csőcselék" miért nem dolgozik, miért hőbörög a Kossuth téren.

Btw: A Fidesz nem igazán állt a Kossuth tériek mellé. És mint mondtam, a csőcseléknek nem tetszett a dolog, szóval a 2/3ad nagyon nem itt született.

"hogy ezt és a jelen nem lévő csőcseléket akkor és ott a Fidesz döntően megnyerte"
Nem értek egyet.

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2012.06.29. 12:05:36

@Dr. TaTa86: A kétharmad úgy született, hogy a ballib oldal szétesett. A "csőcselék" max. pár száz, pár ezer focihuligán és egyéb kétes elem, az választásokon nem tétel.

Fidesz: 2006-ban 2,27 millió -> 2010-ben 2,71 millió szavazat
MSZP: 2006-ban 2,34 millió -> 2010-ben 0,99 millió szavazat
+ Közben lett Jobbik, és lett SZDSZ helyett LMP.

Ennyi, a kétharmad elsősorban nem a Fidesz-tábor gyarapodásának, hanem a korábbi kormányoldal szétesésének köszönhető.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2012.06.29. 12:10:41

@Holger Hartland: Miért gondolja, hogy 2002-2010 között semmit nem változott a fideszes szavazók összetétele, struktúrája?

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2012.06.29. 12:16:08

@Holger Hartland: Ezt mondom én is.

@Counter: Mert nem változott. Hova ment volna egy fideszes? Persze van amelyik jobbikos lett, van amelyik lmps, és jött át az mszptől is egy szép nagy rakás.

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2012.06.29. 12:26:34

@Counter: A 2006-os permanens tüntetők (a "csőcselék") szavazatai még egy evk megnyeréséhez sem lettek volna elegendőek. Ilyen szempontból mindegy, hogy mennyit változott a Fidesz szavazótábora. Ha érdekli, itt egy felmérés a szavazótáborok összetételéről 2010-ben:

www.gallup.hu/Gallup/release/valasztas_100407.htm

Egyébként pedig aki csőcselékezéssel kezdi, az cselédezéssel és disznópásztorozással végzi.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2012.06.29. 13:20:33

@Dr. TaTa86:

Szerinted, ha Magyarországon 1990/1994/1998 stb.-ben cenzusos választások vannak és --- teszem azt --- csak a diplomások szavazhatnak, ugyan, mi lett volna választások eredménye?

Gondol! Gondol! Gondol!:-)

ü
bbjnick

Karmadealer · www.sajtoszsemle.blog.hu 2012.06.29. 13:53:04

Állítólag én egyszerű vagyok mint a faék, de bírom ezt a sok rohadt okos embert itt, csak éppen egyik sem képes a partvonalról bekiabáláson túlmutató alternatívát felmutatni. A jelenlegi kormány sok hülyeséget csinál, de van jövőképe és az a jövőkép alapvetően hasonlít az én saját jövőképemre is.

Sajnos ma már eleve egyre szűkíti a politikai paletta szereplőit ez a szempontrendszer. (na nem az hogy az enyémmel egybevágjon, de hogy egyáltalán legyen vízió, iránytű) Olyan szívesen ovasnék az itteni főokos lmp-s, kárdárretrós vagy a (kedvenceim) mindentfikázós kommenttársaktól egy alternatív jövőképet, amely meg tudja fogalmazni az ország alapvető problémáit, a kitörési pontokat, a stratégiai gazdasági és társadalompolitikai célokat és hogy mindet miből, ki és hogyan tudná finanszírozni.

Én szeretem a hazámat de azzal is tisztában vagyok hogy a magyarság súlyosan terhelt irígységgel, rosszindulattal / rosszhiszeműséggel és önsorsrontással. ezért kétharmad ide vagy oda, azzal és abból lehet főzni ami van, ha a társadalmi hozzávalókat nézzük.

(kedvenc attitűdöm amikor a politikusokra fröcsög hogy ilyen korrupt geci meg olyan tolvaj, miközben 20 forintért a nénikéje hátán is az anyukáját, és ugyanolyan csaló, kiskapuzó, ügyeskedő, mint ami miatt prüszköl az általa megválasztott képviselőkre).

Jó most látom hogy Szlovénia egyáltalán nem is téma. Kár, mert klasszak a Ljubjanai csajok, megér egy patront az a város is!

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2012.06.29. 14:19:01

@Holger Hartland: "A csőcselék megnyerésével kezdődött."

Kell magának magyarázni a kezdődik és a megnyer közötti különbséget?

Dr. GGG77 2012.06.29. 14:48:30

Szerencsések a szlovénok, hogy az ő Gyurcsányuk után egy konzervatív-liberális koalíció győzött.

Nálunk sajnos most egy nacionalista, nemzetieskedő, keresztényi mázzal leöntött, kádári emlőkön szocializálódott rablóbanda van (értsd: Fidesz).

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2012.06.29. 14:54:33

@Counter: Ja, hogy a változatosság kedvéért most nem patkánykodik, hanem szarrágóskodik. Haladás! De maga még így is hazudik, ugyanis az őszödi beszéd kiszivárgásával kezdődött. Előtte a Fideszben épp Orbán leváltásáról gondolkodtak, utána került lejtőre az MSZP (és onnantól nem is tett sokat, hogy megálljon). A "csőcselékről" nem tudjuk, mennyire volt fideszes és mennyire jobbikos, de mivel az a kevés ember nem számít, és a cselekedeteik sem voltak lényegesek, velük nem is kezdődhetett semmi lényeges. Ha használt valakinek az ocsmánykodásuk, az inkább az akkori kormányoldal volt. De leginkább nem számítanak semmit.

Apeiron (törölt) 2012.06.29. 15:04:03

@Karmadealer: "e bírom ezt a sok rohadt okos embert itt, csak éppen egyik sem képes a partvonalról bekiabáláson túlmutató alternatívát felmutatni."

Nettó hazugság. Százak írták le, többek között az általad megvetett Bokros Lajos. Egyetlen mondatban összefoglalható a lényeg:

Le kell bontani mindazokat a gátakat, melyek egy jól müködő, egészséges állami kotroll mellett álló kapitalista piacgazdaság útjában állnak és mellette meg kell erősíteni az állam mindazon kötelességét, mely generációkon átívelő stabilitást igényel.

Ennyi. Jelenleg orbánisztán pontosan fordítva működik. Orbán tényleg azt hiszi, hogy ha az állam úgy akarja, akkor állások "teremtődnek", miközben a legalapvetőbb feladatait sem képes ellátni (több hónapja nem nyomtatnak adókártyát, mivel a Magyar Köztársaság -> Magyarország csere túl nagy homokszemnek bizonyult a gépezetnek. Az állam képtelen ellátni feladatait. )

Pelso.. 2012.06.29. 20:55:04

@Karmadealer: Elsősorban nem a partvonalbeli főokosoknak kell ötletelni, hanem akik a sokat emlegetett felhatalmazást kapták, -a nem létező programjukra persze.
Amúgy érdekes, hogy pl. oktatás-pedagógusok, valamint mezőgazdaság, kkv-k tekintetében egész más jövőképeket lebegtettek kedvenceid, mint aminek ma akár töredéke is látszik. Mindezek nem tévesztendők össze a pártelit, holdudvarok, meg a pereputty kőkemény jövőképével, amiért semmi sem drága.

Karmadealer · www.sajtoszsemle.blog.hu 2012.07.01. 01:53:57

@Dr. Di622: Tessék mondani, a Napi mióta objektív, nem koncepciózus hírforrás?
Ne adja az Isten hogy megint a középosztállyal fizettesse ki valamelyik balfasz ballib komprádor pártalakulat a segélyesek megvesztegetésének költségét. Az én pénzemre biztosan nem teszik rá a kezüket még egyszer mert eltöröm.

Di622 · http://www.microglobe.co.uk/nissin-di622-digital-flash-for-canon-eos-ttl-ii-camera-p-5535.html 2012.07.01. 20:56:32

@Karmadealer:
Oké barátocskám.
Szóval te azt mondod hogy a mai naptól érvénybe levő munka törvénykönyvben NINCS benn az a rész hogy a GYES alatt ki lehet rúgni a kismamát.
Továbbá az a rendelkezés is hatályban maradt miszerint a gyesről visszatérni szándékozó kismama a gyermek 3 éves koráig védettséget élvez.
Tehát most hogy a feleségem vissza akar menni dolgozni úgy hogy a kisfiunk NINCS 2 éves, nyugodtan megteheti és a munkáltató nem mutogathat az új munka törvénykönyvre?

Amúgy meg nagyon nem értem hogy a segélyesek hogyan jönnek ide te nagyokos.
Tudod a megélhetési gyerekgyártóknak nem szokott álmatlan éjszakákat okozni (ellentétben velünk) hogy vajon a GYES után megmarad-e a munkája vagy sem.

Di622 · http://www.microglobe.co.uk/nissin-di622-digital-flash-for-canon-eos-ttl-ii-camera-p-5535.html 2012.07.01. 21:54:38

@Karmadealer:
Még egy gondolat okostóni.
Ez a segélyes dolog ránk pont nem él.
Tudod kishaver a feleségem több mint 15 évnyi munkaviszonnyal a háta mögött jött gyesre, és ez alatt az idő alatt végig legálisan dolgozott befizetve utána az összes adó és egyéb közteher.
A jelenlegi munkahelyén 12 éve dolgozik és a fizetése alapján a maximum GYED -et kapja, pontosabban:
mivel a GYED úgy van kiszámolva hogy a jövedelmed X százaléka de maximum 97 000 forint, nála ez az X százalék vastagon a 97 000 felett lenne.
Nos beláthatod hogy csak a saját jogán már réges régen befizette maga után a GYED-et és nem a segélykét várta hó végén. Úgyhogy megnyugodhatsz pubi nem a te pénzedből megy.
süti beállítások módosítása