Négy pontban a Schmitt-ügyről
2012. január 18. írta: pelikán*

Négy pontban a Schmitt-ügyről

  Épül már az ellenkultúra, épül nagyon. Régi-új alapja Schmitt Pál. Az ellenállók önkéntesen doktori címet írnak a nevük elé Facebookon, izzik a memegenerator.net, ha pedig a helyzet változatlan marad, gyakorlatilag április közepéig akad biztos pont az ATV-s agenda settingben is. A világért nem ártanám magam ebbe a folyamatba, de a plágiumügyhöz azért odapasszintanám saját, mindössze négypontos észrevételcsomagom.


  Egy. A plágiumvita nyilván cezúra Schmitt megítélésében; az viszont tök világos, hogy az ezt megelőző SP-kérdéskör közjogi és politikai (tehát nem grammatikai) része negyedakkora felületen látszott volna, ha SP nem egy olyan turbóelnökség után lép színre, mint amilyen Sólyom Lászlóé volt. Mádl Ferenc senior higgadtsága után Schmitt Pál vétóügyi takaréklángja sem keltene ilyen izgalommal vegyes feszültséget. Röviden erről ennyit.

  Két. Schmitt Pál sportoló, sportdiplomata. A politikában parvenü, mondta egyszer ismerősöm, ami így nyilván hülyeség, mert nem fel-, hanem túlkapaszkodottságról van itt szó, ha már szó van valamiről. Schmitt akkor is sután fog mozogni a belpolitikában, ha kinevezések és megbízások tucatjaival tolják felfelé. Megmagyarázom.

  Ha egyszer valaki sportsikerekkel tűnt ki, sportsikerekkel dörrentett karriert, akkor arra én nem tudok másként tekinteni (legyen belőle akár miniszterelnök, akár a Baromfi Terméktanács elnöke), mint sportolóra. És hogy nem tudok, abba nyilván bejáccik, hogy ilyenből több is akadt a (pelikán*) famíliában (kardvívó világbajnok, válogatott focista); nekik sok mindent fel kellett adni a fiatalkorból az élsportért – hogy aztán az elért teljesítmények és aktív évek után átképezzék magukat részben vagy egészen baromi más dolgokra. Ezek mögött az emberek mögött a bajnoki és egyéb, kőkemény munkával kivívott címeik miatt később óriási felhajtóerő keletkezik, ami aztán – kétségtelen – sokáig repítheti őket. Jellemtől, bölcsességtől függ, hogy milyen irányba, meddig.

  Schmitt Pál második olimpiai győzelme után 20, visszavonulása után 15 évvel, még a Nemzetközi Olimpiai Bizottság elismert tagjaként (a közben jött sóhivatali okosításoktól egyelőre csak kis mértékben kozmásodva) a kilencvenes évek elején akár dönthetett volna úgy is, hogy hátralép, olimpiai életjáradéka segítségével megalapítja mondjuk a Tehetséges Párbajtőröző Lányokért és Fiúkért Alapítványt, melynek örök első embereként tisztes nyugalomban öregszik meg budai villájában, ahová a HVG-től legfeljebb a méltán elismert hátsó interjúkat gyártó Dobszay–Kelemen újságírótandem csenget be egy oldott beszélgetés kedvéért. Például hogy feltegye neki a „No, és azt mondja meg Pali bácsi, még mindig 40 fekvővel kezdi a napot?” kérdést, de azt is csak szeretetteljesen, hiszen az öreg keze mégiscsak két olimpiai győzelemben és egy világkupában volt benne a nemzet nagyobb dicsőségére, ilyenkor pedig a lószart nem érdekli, hogy hány lábjegyzetet írt a doktorijába, vagy hányadán áll az alapítványi gyakornok sunák bociztatásával.

  Nem így történt. Schmitt Pál ma sok körben gyűlölt mocsok, avagy szelídebb tempónál: nevetség tárgya.

  Hátralépés helyett ugyanis a kilencvenes és a kétezres évek elején még újra és újra megtolta a bringát, egészen a nagyköveti karosszékig, majd a főpolgármester-jelöltségig. Satöbbi. Használta sportban kivívott sikerét, nevét. Használták mások is. És onnan, ahová 70 éves korára eljutott, ranglétraügyileg már nincs feljebb – a dolog végösszegét tekintve különböző amortizációk miatt viszont már nem áll ilyen jól a helyzet.

  Három. Teljesen normális, ösztönös és természetes minden mozdulat plágiumügyben, ami a tisztázás és érdemi magyarázat miatt veri az asztalt. De csöndben erősítenék azokra a hangokra is, melyek azt mondják, hogy ameddig az intézményi felelősségi kör nem tisztázza saját magát, addig ingatag dolog konkrét lemondási felszólítással fordulni Schmitt felé. Mindenki tudja, hogy miről beszélek, aki lebukás nélkül puskázott már életében – de az intézményi felelősség nem csak erről szól.

  Elég megkérdezni az ügyről bárkit, aki a korszak egyetemi elitjében kicsit is jártas. Bőven akadnak itt sufniban összerakott doktori munkák, könyvrecenziókból (!), nekrológokból (!!) és interjúkból (!!!) bruttósított publikációs jegyzékek. Ha a Schmitt-ügy borítaná ezt a bilit, az lenne az igazán rock'n'roll.

  Négy. Matolcsyval, NGM-mel együtt nincs még egy olyan ótvarul működő intézmény széles e hazában másfél éve, mint a KEH. Tucatnyi kommunikációs lépés (főleg ez utóbbi), hiba, furcsa megoldás azt mutatja, hogy a Schmitt mögött álló szervezet egy határ szar. Ha nagyjából azt az apparátust betolták volna SP alá, mint a mi Mádl vagy Sólyom alatt elmuzsikált, akkor feleakkora károkat szenvedett volna el az az ember is, aki pedig diplomataként Hornnak és Orbánnak is jó volt.

*

  „...egy megszállott politikai dilettáns különféle meggondolásokból a kedves semmirekellőt kinevezte köztársasági elnöknek. Ugyanúgy politikai teljesítmény nélkül, ahogy húsz évvel ezelőtt nulla tudományos teljesítménnyel kapta meg a doktori címet” - írta az igényes Tokfalvi a mértékadó kapitalizmus.hu oldalon. Én sajnálom a legjobban, hogy SP is hagyta a szart ily mértékben felkavarodni, mert attól még Tokfalvi is homályosan lát, amikor többszörös bajnokot nevez semmirekellőnek. Nagyon kellenek kis közbeszédünknek az ilyen megfontolt, valódi konzervatív vélemények. 

  Annak idején nem értettem egyet Schmitt köztársasági elnöki jelölésével, de az SP-ellenes kultúrát is (médiaintézményeivel együtt) súlyos aránytévesztésnek gondolom. Még egyszer mondom: azért, mert ez az ember elsősorban sportoló, párbajtőrvivó, ilyen minőségében generációjának egyik legjobbja, aki olyan dicsőségeket szerzett saját területén magának és az országnak, ami tiszteletet érdemel. Jelenlegi pozíciójára azért kérték fel (zéró új tartalom következik), mert 2010-ben Sólyom László egy lehetséges,  durva konfliktusforrás volt az új kormányfő számára. Pont.

  Ha Schmitt (és vele együtt a KEH) nem képes érdemi megnyilvánulásokkal fordítani a jelenlegi hangulaton (mely így egy idő után nyilvánvalóan végzetes arcvesztéshez vezet), a HVG.hu által közölt anyagot pedig további szakvéleményekkel erősítik meg, akkor persze az egyetlen lehetőség a távozás.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr623572203

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Pávatoll, avagy kivéve a gyevi bírót 2012.02.20. 09:21:37

Kövér László vasárnap nyilatkozott köztársasági elnökünk plágiumügyével kapcsolatban: "Ettől az ügytől függetlenül Schmitt Páltól nem lehet elvenni mindazokat az érdemeket, amelyeket az életpályája során akár a sportban, akár korábban a közélet...

Trackback: A word about Mr. Schmitt and his doctorate 2012.01.31. 02:04:11

Over two weeks have passed since HVG has first reported on the alleged plagiarism in Pál Schmitt’s doctorate and tensions around it are still unabated. Index was the first to caricature him with a series of pictures, which was followed by condemn...

Trackback: A word about Mr. Schmitt and his doctorate 2012.01.31. 00:35:06

Over two weeks have passed since HVG has first reported on the alleged plagiarism in Pál Schmitt’s doctorate and tensions around it are still unabated. Index was the first to caricature him with a series of pictures, which was followed by condemn...

Trackback: Pall Smitt - Én a robot 2012.01.19. 03:12:06

Ebben a képben valahogy minden benne van, ami Schmitt Pál körül zajlik már jó másfél éve..

Trackback: Területfoglalósdi 2012.01.18. 19:27:23

-Jó napot kívánok! Nem tudom jó helyen járok- e? Egy terület foglalást szeretnék bejelenteni. -Jó napot! A legjobb helyen kérem! Én vagyok az illetékes minden területen! Máris lefoglalunk bármekkora területet

Trackback: A parancsolatok 2012.01.18. 14:45:32

Jó másfél éve alig-alig hallgatom a közszolgálati rádiót. Ma reggel viszont készültem meghallgatni az országot, a nemzetet reprezentáló első emberünket. Élt bennem a halovány remény, hogy elhangzik egy tisztázó beismerés, és ezzel pontot is tesz a talá...

Trackback: Schmittnek nem jók Mádl és Sólyom emberei (frissítve) 2012.01.18. 12:50:31

A Fidesz nagymértékű tisztogatást végez a közigazgatásban. Eddig a legszebb példát Illés "dózer" Zoltán környezetvédelmi államtitkár jelentette, aki tíz felügyelülőség-igazgatóból nyolcat eltávolított. Amikor az indokról érdeklődtek, akkor kö...

Trackback: A tízmillió Schmitt Pál országa, avagy miért kell kimenni tüntetni?! 2012.01.18. 12:01:11

Kimenni ugyanis azért kell, hogy megmutassuk, nem nézzük tétlenül ezeket az állapotokat. Kimenni azért kell, hogy javítsunk a helyzeten. Kimenni azért kell, hogy jelt adjunk, nem szeretjük mi ezt a szelavit. Kimenni azért kell, hogy erősítsük az...

Trackback: Világnézeti Érdekvédelem Magyarország 2012.01.18. 09:46:40

Valódi jogállamot! Elutasítjuk az egyházi államot és a többpárti diktatúrát. Csatlakozz mozgalmunkhoz ezen a közösségi oldalon.A képen Schmitt Pál meggyalázza Magyarország függetlenségétVilágnézete van helyesen minden magyar állampolgárnak, és nem val...

Trackback: Schmitt: Nem áll meg a plágiumvád 2012.01.18. 09:35:01

Huszonegy különböző forrásból dolgozott, az akkori szabályozás pedig nem írta elő, hogy oldalanként jelölni kellene a forrásokat, elég volt azt a doktori disszertáció végén egyszer megtenni – ezt mondta Schmitt Pál köztársasági elnök azzal kapcsolatban, h…

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

venszivar 2012.01.18. 19:41:46

@Dr.Bio74: Ehhhez ninch mitt hozá teni ! Ez így van !

@tingli-tangli: Talán kérdezd meg , őt az igaz hőst......ő biztosan megmondja az igazat :)))

kb. kognitív disszonancia · http://hu.wikipedia.org/wiki/Kognit%C3%ADv_disszonancia 2012.01.18. 19:46:46

Hm, ez így rendben?

"De csöndben erősítenék azokra a hangokra is, melyek azt mondják, hogy ameddig az intézményi felelősségi kör nem tisztázza saját magát, addig ingatag dolog"

Ha valaki kirámolja a lakásodat, és kiderül hogy a portásod átaludta, már nem is tolvaj, mert a portás a hibás????

PONT OLYAN HÜLYE VAGY, mint azok a lenézett gyúrcsányista nagymamák, a "másik sokkal többet lopott, mint a ferike, ezért a ferike nem hibás" logikájukkal.

komolytalan samu 2012.01.18. 19:47:20

@bbjnick: Akarnom sem kell, így is értem. :)

Csak hát, Schmitt Pál praktikusan ma ismerte el, hogy az a bizonyos 180 oldal nem saját munka, hanem kvázi "tényadat". Nem ismerem ugyan a TE 92-es doktori követelményeit, de erősen kétlem, hogy enciklopedikusan közismert adatokkal egy doktori 80% letudható lett volna. A végső döntést persze a SOTE hozza majd meg, remélem, tisztán szakmai alapon, de a mai riport és az eddigi (nem teljes értékű) bizonyítékok után a gyanú minimum megalapozott.

Innentől pedig a hisztérikus anyázás, ami mellesleg alapjog, még ha nem is tetszik, érthető. A dafke kiállás meg sajnos marhaság.

Szindbad 2012.01.18. 19:53:48

@Bell & Sebastian: Jobb, ha megszokod :)

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2012.01.18. 19:58:03

@komolytalan samu:

Úgy tűnik, mégsem értette, amit írtam. Vagy direkt terel.

ü
bbjnick

Piacbarát 2012.01.18. 19:58:13

@tingli-tangli: be kell kerülni a csapatban...ahhoz kel teljesítmény...kvalifikálni magad a versenyre...de ha kispadon is vagy, vagy te vagy tartalék, attól még ott vagy...bmikor lehetsz főszerepben, ha a másik megsérül

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2012.01.18. 19:59:25

@Pelso..:

"Komolyan, nem elég mély az a rohadt árok, még mindig tovább kell ásni??" --- írja.

A tisztázás nem árokásás.

ü
bbjnick

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2012.01.18. 20:29:58

gyenge a szerecsenmosdatás, gyenge nagyon

Bloodscalp 2012.01.18. 20:32:03

felfogtuk elsőre is hogy a szerzőnek a sportolói múlt fontos, mondjuk jelen témánál abszolut nem számít...

Monarch (törölt) 2012.01.18. 20:34:00

@szakállka: Marx ideológus volt, és nem volt semmiképpen sem kiváló közgazdász. Az eredeti gondolatai vagy nem túl jelentősek, vagy ideológiai baromságok.

tevevanegypupu 2012.01.18. 20:42:11

@bbjnick:

Igen, azt hiszem annak veget kell vetni, hogy rahagyjuk ezekre az emberekre, beszeljen csak a hulyeje, ez igy nem helyes politika. Ettol ugyanis elszemtelenednek es hazugsagot hazugsagra halmoznak es a vegen mar maguk is elhiszik, hogy amit mondanak az ugy van.

Jack Torrance 2012.01.18. 20:54:32

@bbjnick: "Nekünk (úgy értem, a keresztény-nemzeti elkötelezettségű magyaroknak) pedig az a felelősségünk, hogy egyetlen hazugságot vagy gonoszságot sem hagyjunk szó nélkül!"

csak az a fránya kettős mérce ne gátolna ebben annyira...

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2012.01.18. 20:58:58

@tevevanegypupu: Még a végén maga is elhiszi, hogy Schmitt másol. De ha hallgat bbjnickre, előbb-utóbb maga is elér a lényeglátás itt most csak OT VIII kóddal jelzett szintjére, ahol belátja, hogy bár Schmitt másol, ez egy magasabbrendű, misztikus másolás, hogy több spirituális energiája maradjon a ballib médiákok megleckéztetésére.

Bell & Sebastian 2012.01.18. 21:02:06

@Szindbad: Jaja, valami elitblog lehet, hogy doktor itt mindenki, ami ki is érzik minden mondatukból. Maga is csalódott most, hogy éhezni fognak? Mert a kis kertitörp cigó azt mondta -ha jól értettem-, nem kell a nácifasiszták zsozsója. Minek szitták annyit őket, most élhetnénk, mint Marc..., nemis, Kohn Nevjorkban.

tevevanegypupu 2012.01.18. 21:06:28

@Counter:

Nekem nem tetszett, hogy Schmitt lett a koztarsasagi elnok, Vizi E. Szilvesztert szerettem volna. El tudom kepzelni azt is, hogy Schmitt lagizalt, mindenesetre ugy tunik nagyon nehez lesz megvedeni sajat magat is meg a doktoratusat is, szivbol kivanom, hogy sikeruljon, mert ha nem megy, akkor valoban le kell mondania. Ami ebben az egeszben nem tetszik, hogy azok orditanak a legjobban becsuletrol - itt most nem a blog hozzaszoloirol beszelnek bar itt is akadnak szep szammal akiknek meg most sincs kifogasuk Bajnai vagy Gyurcsant ellen - az zavar nagyon, hogy becsuletuket vesztett, tokeletesen bukott, buntetoeljarasbol elevules miatt felmentett vagy majd beperelheto csalok meltatlankodnak. Es azt maga is nagyon jol tudja, hogy nem Schmitt ellen megy elsosorban ez a hadjarat.

Alfőmérnök 2012.01.18. 21:10:32

@bz249: Nyilván nagy a különbség egy természettudományi és társadalomtudományi disszertáció között.
Mindenesetre szerintem az elég nehezen védhető álláspont, hogy Schmitt Pál nem csalt és hogy nem ciki az ügy. (Persze akik lebuktatták, azok nagy gecik, de ez két külön kérdés.)

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2012.01.18. 21:13:29

@tevevanegypupu: És mivel van, aki esetleg elfogultan, kettős mércével ordít – mert hát nyilván van, sokan ordítanak –, ezért pokolba a doktoranduszok felháborodásával, pokolba a morálisan feddhetetlenek kifogásaival, pokolba Schmitt nyökögő, dadogó magyarázkodásával – rettenetes volt reggel hallgatni, én abban a hiszemben voltam, hogy jó, Schmitt olyan, amilyen, de legalább jó a svádája, tud megnyerő lenni, jó a fellépése, hát nem volt az! –, pokolba minden megfontolással, most magának mindezeket arcul kell köpnie, csak azért, hogy mindenképp és feltétlen az ön által elképzelt ballibekkel ellen definiálhassa magát.

Gratulálok, ez bolsevizmus. Tényleg az. Maga valóban mindent és bármit legyőz és megsemmisít, csak nem a bolsevikok történelmi szükségszerűsége, hanem a magyar kereszténynacionalizmus ballibgyűlölete nevében.

tevevanegypupu 2012.01.18. 21:22:38

@Counter:

O, hat nem fogja elhinni, de Schmitt nyokogesere is kesz valasszal allok elo (ugyis mint balliberalisgyulolo), ugyanis eppen az bizonyitja Schmitt (viszonylagos) romlatlansagat, hogy nem tud folyakonyan es jo svadaval hazudni.(:

Ami a valodi gyulolkodest illeti, sajnos ellent kell mondjak: nem a keresztenyek kezdtek, hanem a balliberalisok, legalabbis Magyarorszagon a rendszervaltas utan es rogton. Hogy en magam bolsevik vagyok-e? Fogalmam sincs, mindenesetre az teny, hogy nagyon szivesen vesszofuttatnam az elmuttnyocevert az mszp-balliberalis kormany. Vegig az Andrassy uton .(:

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2012.01.18. 21:42:02

@tevevanegypupu: Most maga lehazugozta Schmittet? Ejnye!

Egyébként nagyon téved, a gyűlölködés már a rendszerváltás előtt megkezdődött/folytatódott, méghozzá a "keresztények" (valójában a magát nemzeti jobboldalinak – olyan állat nincs is – hazudó népi baloldal) részéről (is).

tevevanegypupu 2012.01.18. 21:56:21

@Counter:

Meg nem hazugoztam le Schmittet, szeretnem ha igaza lenne. Azert remes lenne, ha egy viszonylag szepen felepitett eletpalya - a szokasos megalkuvasokkal tarkitva - ilyen csunyan fejezodne be, ezt mar az olimiai gyozelmeiert sem kivanom.

Kulonben ha jol emlekszem a rendszervaltas elott mind a zsidok mind a keresztenyek meglehetosen csendben voltak vallasi hovatartozasukat illetoen, szoval ilyesmirol nemigen volt szo. Sot gyulolkodes sem. Legalabbis semmi ilyenrol nem tudtam a kormnyezetemben. Sot, ugy velem a vallasos zsidok legalabb ugy utaltak a kommunistakat mint a keresztenyek. A rendszervaltasnal bomlott aztan fel ez a szep latszatbekesseg.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2012.01.18. 22:01:47

@tevevanegypupu: De, lehazugozta: a nyökögést annak tudja be, hogy nem megy neki a hazudozás.
Nyökögött? Igen, rémesen. Tehát...

Maga felcserélhetően használja a ballib és a zsidó, illetve a jobboldali és a keresztény fogalmakat...?

Szindbad 2012.01.18. 22:08:45

@Bell & Sebastian: Ön is határozottan sodikalizálódik.

TH 2012.01.18. 22:26:21

@tevevanegypupu: "bar itt is akadnak szep szammal akiknek meg most sincs kifogasuk Bajnai vagy Gyurcsant ellen "
Én nem tudom, hogy ilyenek vannak-e szép számmal, remélem, nem. Gyurcsány nekem Orbán pepitában (erős hatalomvágy csekély erkölcsi érzékkel párosulva), de mondjuk Bajnaival szemben nekem olyan túlzott fenntartásaim nincsenek...rajongani nem rajongok érte, de utálni nincs különösebb okom.

tevevanegypupu 2012.01.18. 22:26:29

@Counter:

Nem hallottam mit mondott, a nyokoges vegulis lehet valamifele ketsegbeesett kiserlet arra, hogy megfelelo szavakat talaljon, mert mint tudja a szoclibek meg az alacsonyan szallo felhokbe is belekotnek, szoval ott jo, ha vigyaz az ember arra, mit mond, mert meg a zoldet is hajlandoak pirosnak erteni. Szinvakok.

Kereszteny, vallasos kommunista meglehetosen keves van a kornyezetemben, leszamitva a mindannyiunk altal tisztel mszp-s vallasi tagozatot. Ami a balliberalisokat illeti, igen, azt hiszem tulnyomoreszt zsidok. Magyar es nemzetkozi viszonylatban is.

sirdavegd · http://midnight-rider.blog.hu/ 2012.01.18. 22:46:05

@bz249: Jó, de amit művelsz, az erősen természettudománynak tűnik. Társtudok esetében az irodalmazás sokkal nagyob szöszölést jelent (most ne menjünk bele az "1 termtud cikk hány társtud cikk hozzáadott értékét hordozza" kérdésébe :) ).
SP kisdoktorija amúgy elvileg természettudományos lenne nem? Merthogy bárhonnan is nézem tesiből írta, ami olyasmi. Most olvastam az MTA véleményét, miszerint a kisdoktori nem minősül tudományos fokozatnak. Szóval innentől valóban csak az egyetem és SP sara. Meg persze a köztársaságé...

sirdavegd · http://midnight-rider.blog.hu/ 2012.01.18. 22:49:42

@Sárfehér: "témavezető az egyik opponens??!!"
uff.
Hát, az sok mindent megmagyaráz. Az egyetem számára mindenképpen blama - főleg azért, mert azok az emberek ma már vagy nincsenek ott, vagy szervezeten belül túl nagy emberek. Szóval a vezetésnek innen lesz szép nyerni.

sirdavegd · http://midnight-rider.blog.hu/ 2012.01.18. 23:00:03

@Sárfehér: Hát, egyetemi berkekben a doktori munkák szintje hullámozhat, pont a munka jellege miatt. Valaki lehet jó oktató attól, ha nem kutat annyira jól. Persze ez felveti azt a kérdést, hogy a tudása mennyire fog elavulni emiatt az évek során. Erre a kérdésre a tapasztalt kollégák azt mondták, hogy ilyenkor jobb több szerzős cikkek írásába bevonni az emberkét, és alaposan leparaméterezett módon kiadni neki a melót. Így publikál is, a tudománnyal is foglalkozik, aztán mehet vissza oktatni.
Aztán persze vannak a kutató oktatók, akiknek az oktatás és a hallgatókkal való bizergálás nem jön feltétlenül össze úgy, ahogyan szeretnék. De azt már Feynman is megmondta az egyetemi pálya szépségével kapcolatban, hogy "lehet, hogy abban a félévben nem volt semmi hasznos tudományos ötlete, de legalább felnevelt egy jó évfolyamot" :)
Aztán egyetemen még vannak a külföldös népek, meg a vállalatos népek, meg az egyetem szervezeti működésébe betagozódó népek. Igazából ezért nehéz standardizálni a felsőoktatás eme szegletét :)

De ehhez SP-nek köze sincs, mert a hatályos szabályok szerint a kisdoktorija nem tudományos fokozat. Szóval a tudomány szempontjából a problémája irreleváns. Az érintett egyetem és köztársaságunk megbecsülése szempontjából viszont szánalmas ez a csalás.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2012.01.18. 23:19:31

@tevevanegypupu: 2002-ben és 2006-ban szavazatuk alapján igen sokan voltak zsidók. Kegyed marha. Főleg hogy kegyed okfejtése alapján ezek a zsidók tömegesen katolizáltak 4 év alatt.
A maga környezetében egyébként igen sok a keresztény, vallásos – no nem kommunista, de bolsevik. Az bizony akad.

Komolyan gondolja, hogy a Schmittet interjúvoló Csűrös Csilla ballib lett volna, aki mindenbe beleköt? Akkor se kérdezett keményen, amikor tehette volna :-) Akár előre megírt párbeszédet is felolvashattak volna a szakmaiság jegyében, az talán folyékonyan ment volna (bár állítólag a folyékony hangos olvasás és az írni tudás képességei között van összefüggés, ha érti, hogy mondom).

Egyébként ha Schmittnek igaza van, min esik kétségbe? Mint megtudhattuk, rendszeresen olvassa az (Bibliát) evangéliumokat, reggelente evangéliumi spameket küld körbe, vívóként, diplomataként pedig meg kellett tanulnia magabiztosnak lenni. Hát akkor mitől esne kétségbe?

Monarch (törölt) 2012.01.19. 00:47:03

@Counter: Mondjuk Schmitt nem pszichopata, így a bőr se eléggé vastag a képén. Szar ez neki nagyon. Hiszen ez olyan bűn volt, amiről nem is tudta eddig, hogy bűn. Most se tudja szemlátomást, csak azt, hogy ciki, borzasztó ciki, elképzelhetetlenül nagy ciki.

It’s the economy, stupid 2012.01.19. 04:35:35

@Monarch: "nem is tudta eddig, hogy bűn" - ebben lehet valami, a kis sportolói stiklik területéről (taktikázás, csempészgetés, piálgatás, hátszél a továbbtanuláshoz) tévedésből átevezett a tudományos mélyvízbe.
Akinek most nem lennék a helyében, az Tulassay "Tudás-tisztesség-tolerancia" Tivadar, neki jó nagy vödör faeces borult a fejére - tegyük hozzá érdemtelenül. Volt itt pl. nyilvános védés? Ilyesmiről eddig nem hallottam, pedig volt már olyan a világtörténelemben, hogy azon dőlt meg a jelölt. Nem akadt a nyilvános védésen az ókortörténészen kívül újkorhoz és főként sporthoz értő kérdező? A TF-en meg lehetett doktorodni úgy, hogy erről össz-vissz ez a három ember (jelölt-konzulens-opponens) tudott? Ráadásul ezek is keresztül-kasul egymás munkatársai/beosztottai. Egy vacak szakdogát is meg kell védeni, rendes helyen hívnak legalább egy negyedik személyt is, a szóbeszéd elkerülésére. Deep shit, tiszta szerencse, hogy nyugatabbra (ebben is) megelőztek bennünket.

Steve the Great 2012.01.19. 07:05:39

"Volt itt pl. nyilvános védés? "
Az baj, hogy a ténylegesen perdöntő dokumentumokat (a két dolgozatot illetve a vonatkozó egyetemi szabályzatot) az ide írók közül senki se látta, így aztán csak találgatunk a nyilvánosságra hozott infók alapján, hogy mi volt és minek kellett volna lennie...

Apeiron (törölt) 2012.01.19. 07:33:17

@tevevanegypupu:

"Vizi E. Szilvesztert szerettem volna"

Bizonyosan nem lett volna olyan problémája, mint most Schmittnek, de szerintem ugyanolyan törtető alak, mint a Schmitt, bár neki nagyon jelentős eredményei vannak. Jelenleg hol is ül? Mit keres ott?

tevevanegypupu 2012.01.19. 07:56:37

@Apeiron:

A Labdarugo szovetsegre gondol? Biztos szeret focizni.(:
Kulonben azok az emberek akik ilyen-olyan nagyon magas pozicioba jutnak nyilvan - a tudomanyos vagy akarmilyen munkassaguk mellett - elismeresre vagynak meg persze hatalomra. Hogy tortetok vagy ambiciozusak az attol is fugg mire hasznaljak a hatalmukat.

tevevanegypupu 2012.01.19. 08:00:49

@Counter:

Valoszinu eltero fogalmaink vannak a tomegesrol, de nekem az ezreket - sot tizezreket jelent. Kegyed meglehetosen szemelyeskedo hangvetelt ut meg amit ertek ugyan - a vesztesre allok konnyen kilepnek az udvariassag civilizalt emberek kozott hasznalatos formasagaibol - de nem szeretnem a tarsalgast ilyen stilkusban folytatni. Ugyhogy pa kedves Holgyem avagy Uram.

tevevanegypupu 2012.01.19. 08:07:50

@TH:

Bajnaival mar akkor bajok voltak mikor Gyurcsany bevitte a kormanyba gazdasagi miniszterkent. Ha jol tudom eleg sok ember ot okolja vesztesegeiert, egy vallalat tonkreteteleert es nehany ember halalaert. Persze tudom, a birosag felmentette, dehat Gyurcsany is felmentette mar a birosag ilyen-olyan ugyeiert amik elevultek vagy nem lehetett oket bizonyitani. A masik problema pedig az, hogy azokat az intezkedeseket amiket a Gyurcsany kormany hozott o is tamogatta, nyilvan javaslatokat is tett, a vegeredmenyt tudjuk. Hogy elegansan megoldotta azokat a feladatokat amiket az IMF pontrol-pontra meghatarozott neki miniszterelnoksege alatt, az nem olyan nagy kunszt. Egy jol oltozott, viszonylag intelligens ipse az utcarol behiva is kivaloan elvegezte volna a munkat. Harmidkkent - es ez nagyon fontos - Gyurcsany szemelyes jobaratjakent, valamint annak tudataban, hogy politikai karrierjet eppen Ferencnek koszonheti, meglehetosen valoszinutlen, hogy valamifele hatteregyezkedes nincs kozottuk arra az esetre, ha esetleg Hillary es a jo eg tudja kinek a segitsegevel "megvalasztanak" miniszterelnoknek.

TH 2012.01.19. 09:00:45

@tevevanegypupu: hát ezzel nincs okom vitatkozni, erre mondtam, hogy nem rajongok érte, de utálni sincs különösebb okom. Nem utálok mindenkit, aki az Orbán kormányban dolgozik, ugyanígy nem utálok mindenkit, aki Gyurcsánnyal dolgozott. De rajongójuk sem leszek jó eséllyel. :-)

TH 2012.01.19. 09:03:49

@tevevanegypupu: a vállalat tönkretételének ügyét meg egyszerűen nem tudom megítélni, mert nem ástam bele magamat a témába annyira, de mondjuk ha tönkre is tett egy vállalalatot, attól még nem lesz felelős emberek haláláért (van pár ember, akinek az áldásos hatására cégek mentek csődbe, és tűntek el a süllyesztőben, emberek kerültek az utcára stb., mégsem tartjuk őket felelősnek bárki haláláért)...

Piacbarát 2012.01.19. 09:22:43

@tevevanegypupu: tessék mán elolvasni a magyar nemzet helyreigazítását, amiben leirja, semmiben nem volt igaza a lapnak...

tevevanegypupu 2012.01.19. 10:38:11

@TH:

Hogy kinek hisz az ember vagy kit fogad el, ahhoz boven van anyag pro es kontra mindket oldalon. Nem a tokeletest keressuk csak a megfelelobbet. Majd 2014-re mar lehet merlegelni, mert ami most tortenik azt nagyreszt az elmuttnyocev kovetkezmenye. Itthonie meg az europaie is. Mindenesetre egy pillanatra nem hiszem el, hogy nem az Orban kormany ES Magyarorszag ellen megy a kuzdelem, ez tegnap tulsagosan is vilagossa valt - az egyebkent nagyon felkeszuletelen - EU-s kepviselok felszolalasai utan. Raadasul Konrad Gyorgyre es Schiffre hivatkozni mint hiteles tanukra..meg hogy "azt mondjak"..

It’s the economy, stupid 2012.01.19. 10:57:24

@Steve the Great: Sajna a dolgozatok "rokonságán" már nem kell agyalni, azt SP is elismerte. Már ha valakinek a "Zsötem" szintet nem meghaladó francia tudása miatt még lettek volna kételyei a hvg-n megjelent részletekkel kapcsolatosan. Azt viszont nehezen tudom elképzelni, hogy egy védés annyira bagatell élmény lenne, hogy tökre kimegy az ember fejéből. Szigorlaton húzott tételek címére emlékszem (79-ben államvizsgáztam), nem ilyen horderejű dolgokra. Egy árva hang nem hangzott el ilyesmikről. Szóval nem volt. No most hiba lenne föllelni egy olyan doktori szabályzatot ami ilyesmit lehetővé tesz - a többiek, meg az oskola érdekében.

dr. trafik nomac 2012.01.19. 12:11:52

Amit igazan gyuloltem a kommunizmusban az a hazugsagok hazugsaggal valo leplezese, a hibak elismerese gyakorlatilag kizart, erre jon a Fiedesz es elhozza ezt a kommunizmust...

TH 2012.01.19. 12:49:05

@tevevanegypupu: "Majd 2014-re mar lehet merlegelni, mert ami most tortenik azt nagyreszt az elmuttnyocev kovetkezmenye. "
Hát majd meglássuk, mindenesetre azzal nem értek egyet, hogy a gazdaságot nem érintő fura kormányintézkedések a zelmúltnyócév következményei lennének, az EU képviselők felkészültsége viszont nem meglepő, hiszen minden ország minden pártja az erősen útban levő hülyéket igyekszik kizavarni Brüsszelbe általában...:-)

tevevanegypupu 2012.01.19. 13:28:39

@TH:

Valtozatlanul ugy kepzelem, hogy Orbaneknak megvolt a maguk terve, sajnos valoszinuleg nem szamoltak azzal a nagy ellenallassal, amit a bankok gerjesztettek ellenuk es meg ki tudja kik. Ez politikai harc a javabol a gazdasagi mellett. Is. Az EU Parlamentbe kuldott kepviselok egy reszenel valoban ugy tunik, hogy a leghulyebbek kerulnek oda, erre jo bizonyitek a szocialistak altal kuldott csapat. Is.(:

TH 2012.01.19. 13:30:47

@tevevanegypupu: nagyrészt egyetértünk, bár nem tudom, mennyire volt tervük, illetve, hogy mennyire tűnhet reálisan nézve jó ötletnek szél ellen pisilini...

Az utóbbi mondatokban a hangsúly az IS-en van, ez pártfüggetlen jelenség. ;-)

tevevanegypupu 2012.01.19. 14:17:02

@TH:

Kis orszag is probalkozhat meg. Mar elfelejtkeztek Magyarorszagrol mindenfele vonatkozasban, 56 es 89 a multe, besullyedtunk ide Kozep-Europaba valami "kohog a bolha" szerepkorbe. orban megprobalt kitorni, egyelore ugy tunik sikertelenul. Minket is felig elfogyasztott a globalizacio es a futottak meg kategoriaba sem tartozunk, de itt valtozatlanul az elmuttnyocev legnagyobbreszt a hibas. Az "is" pedig partfuggetlen termeszetesen, bar ha nem lenne komoly dolgokrol szo, akkor inkabb mulatsagosak lennenek a szoban forgo partfigurak,.Mert hogy a legtobbet - igy utolag vegignezve oket - pillanatnyi elmezavar hatasara valaszthattak-valaszthattuk az biztos.(:

bz249 2012.01.19. 15:34:22

@Alfőmérnök: "Mindenesetre szerintem az elég nehezen védhető álláspont, hogy Schmitt Pál nem csalt és hogy nem ciki az ügy. "

Persze, hogy csalt, es nyilvan ciki az ugy. Marmint ciki lenne, ha a foszereplo nem a gumigerincu Schmitt Pal lenne. Igy inkabb mulatsagos.

@sirdavegd: annyira nem ismerem a tarsadalomtudomanyi kutatast, mindenesetre a sajat eredmeny jellemzoje gondolom ott is az, hogy viszonylag mertekkel tartalmaz forrasokat, mert attol sajat eredmeny.

(a mi az ertekesebb egy erdekes kerdeskor, de itt legfeljebb egy szempontbol lehet fontos. A nemzetkozi olimpiai mozgalom, ahogy a neve is mutatja a szeles nemzetkozi tudomanyos elet szamara is ismert, vagyis pl. Schmitt Pal doktorijanak erteke akar meg tobbe-kevesbe objektiven is lemerheto lenne)

evil overlord (törölt) 2012.01.19. 16:14:22

@bz249: No igen. De az is mulatságos, hogy milyen sok elöl-hátul doktor lett hirtelen a blog.hu-n. Hogy is mondta Brian? Ti mind egyéniségek vagytok!

Steve the Great 2012.01.19. 17:05:31

@It’s the economy, stupid:
A rádióinterjúban mondta, hogy 3 témakörből is vizsgázott, meg talán a védést is említette. De szerintem (hát igen...) ez kb. egy bizottság előtti vizsgának felelt meg.
Egyébként a helyzet fokozódik: index.hu/belfold/2012/01/19/schmitt_pal_es_klaus_heinemann/ Alighanem az újságírók most tételesen végigmennek az irodalomjegyzéken, és minden 3. napra fog jutni egy újabb lelepleződés. Kellett ez neki....

Haloperidol 2012.01.19. 18:08:50

Nagyon tetszik a poszt, foleg az akkori egyetemi es parteli sufni-doktoratusai miatt nem nagyon piszkaljak az ugyet.

Nagyon hasonlo a dolog, mint az ugynokokkel... :(
Viszont SP-nek annyi, most mar kozrohely lett.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2012.01.19. 18:09:01

@Steve the Great: Schmitt Pál disszertációja elfér egy söralátéten?

venszivar 2012.01.19. 18:13:56

@Counter: Amennyit ő írt az a két élén elfér (a négyből) !

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2012.01.19. 18:18:25

@venszivar:
- Mit ír, Pali bátyám?
- Doktori disszertációt.
...
- Mit ír, Pali bátyám?
- Dolgozatot.
...
- Mit ír, Pali bátyám?
- Fogpiszkálót, ha el nem baszom!

Ez a "Heinemann-törzsanyag" tényleg minden kétséget kizár :-)

Monarch (törölt) 2012.01.19. 18:18:27

@It’s the economy, stupid: Én meg jóformán semmire nem emlékszem a szakdolgozat védésemből, pedig alig több mint tizenöt éve volt.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2012.01.19. 18:20:50

„A megegyező szövegek kivétel nélkül mind dokumentumok. Ezt még a Schmittet támadók se vitatják. Én a tények oldalán állok, nem az értelmezgetésekén.
Ennyi. ”

„A köztársasági elnök 1992-es doktori disszertációjában a gazdaságról szóló fejezet egyes bekezdései szó szerint megegyeznek egy német tudós, Klaus Heinemann korábban publikált tanulmányának részleteivel. Heinemann neve, csakúgy mint a bolgár Nikolaj Georgievé, szerepel Schmitt Pál irodalomjegyzékében, a szövegben azonban nem jelzi sehol, hogy hosszú, az egyszerű adatismertésen tartalmilag messze túlmutató részleteket tőle idéz.”

btw a Klaus Heinemann-tól idézőjel nélkül bekopizott részletek javarészt következtetések.

Monarch (törölt) 2012.01.19. 18:26:29

@Steve the Great: Igen, tehát a dolgozatát olyképpen készítette, hogy először lemásolta a 180 oldalt Georgievtől, majd pedig még hozzáollózott 35 oldalt.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2012.01.19. 18:31:56

@bz249:

én abszolút nem akarom, hogy ez a szegény bohóc lemondjon, sőt, tőlem a következő öt évet is végigjátszhatja a sándor palotában.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2012.01.19. 18:36:26

@tevevanegypupu: "Ha jol tudom eleg sok ember ot okolja vesztesegeiert, egy vallalat tonkreteteleert es nehany ember halalaert."

A Hajdú BÉT-et bizonyítottan nem Bajnai és a Wallis tette tönkre. Talán a marxista neveltetésed teszi, de még mindig gyanakodva és értetlenül szemléled a kapitalizmust, és el sem tudod képzelni, hogy cégek tönkre mehetnek piaci okok miatt, a vezetés legjobb szándéka ellenére. Másokat hibáztatni persze mindig könnyebb, mint tudomásul venni, hogy a vállalkozáson bukni is lehet. És a Hajdú BÉT-en a legnagyobbat a Wallis bukta.

Egyébként miért is ne hibáztathatnák az emberek Orbánt annak a szerencsétlennek a haláláért, aki szíven szúrta magát a tb ügyfélszolgálaton? Vagy a száz megfagyott nyomorult haláláért, akiknek a lenyalt hajú fideszes majmok lerombolták a hajlékát? Csak egy kicsi médiakampány kéne... Vágod?

mavo · http://polmavo.blog.hu 2012.01.19. 18:37:25

@Monarch:

a 35-ből, ha jól értem, 16 már megvan, mert az heinemanné

keressük a maradék 19 oldal szerzőjét. :) az lesz a szép, ha kiderül, hogy még a bibliográfiát sem pali bácsi írta. :)

mavo · http://polmavo.blog.hu 2012.01.19. 18:40:15

@Kettes:

hagyd, ismerem az ő típusát, őt nem a tények, hanem az ő csalhatatlan érzései vezérlik. kit érdekel, ha a mn bajnairól szóló cikkeiben még a szóköz is hazugság volt? ő érzi, hogy bajnai saját kezűleg tette tönkre a libásokat, akikről érzi, hogy százszám lettek emiatt öngyik.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2012.01.19. 18:46:42

hozzá kell tennem, hogy a nem köztársasági elnök schmitt pált sajnálom.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2012.01.19. 18:47:42

@dr. mavo: "Vége a tudat, az elme, az ego, a materializmus irányította világnak. A szív és a lélek korszaka következik."

mavo · http://polmavo.blog.hu 2012.01.19. 19:07:34

@Counter:

nekem volt olyan ismerősöm, aki a saját bevallása alapján egy centiméter angol tudás nélkül is kiválóan beszélt angolul, amikor erre volt szüksége. érezte a nyelvet. :)

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2012.01.19. 19:08:58

@dr. mavo: Az megesik, hogy ha valaki tud latinul és franciául, akkor már igazából tud spanyolul és olaszul is, csak még nem mondta meg neki senki ;-)

Csak hidat ne építsen érzésből azért, ha szabadna kérnem, mégis.

Steve the Great 2012.01.19. 19:50:03

Azért igen jól megszerkesztett sztori ez a HVG (vagy akárki) részéről. Az első Georgiev-es anyag is igen ütős volt, de még ásattak a közt.elnökkel egy gyönyörű csapdát is saját magának. A második anyag fényében alig van olyan mondata az interjújának, ami hihető.

It’s the economy, stupid 2012.01.19. 20:30:23

@Steve the Great: Nincs annyi fennmaradó oldal, hogy még 3 napig kitartson!

@Monarch: "Én meg jóformán semmire nem emlékszem a szakdolgozat védésemből" - ajjaj, az, hogy átmentél-e, az azért megvan...? Mekkék nézni a zindexet, mit írtak bele. :)

Robinzon Kurzor 2012.01.19. 20:34:44

Pelikán, magától kértek valamit, de erre nem lesz büszke.

Itt már nem arról van szó, hogy mi volt 1992-ben, hanem hogy tegnap reggel mit hazudott Plagi bácsi.

Tényleg ennyire nem volt veszélyérzete senkinek a KEH-ben?

Vagy ennyire fogalmuk sincs, hogy mit ollózott össze a megbízott?

It’s the economy, stupid 2012.01.19. 20:44:33

@dr. mavo: "tőlem a következő öt évet is végigjátszhatja a sándor palotában."
Kicsit fárasztó lesz állandóan a tűzlétrán közlekedni, hogy ne botoljon feszt bele a zemberekbe. Esetleg a várbeli zalagutakat is lehetne használni. Külföldre meg minek menjen, járt már szinte mindenhol.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2012.01.19. 21:31:43

@Counter:

ismerősöm (az alapján, amit írt és mondott) a magyron kívül semmilyen nyelven nem beszélt. ugyanakkor meg volt győződve, hogy minden nyelv őse a magyar. :)

mavo · http://polmavo.blog.hu 2012.01.19. 21:32:52

@It’s the economy, stupid:

jelen helyzetben konkrétan nem oszt és nem szoroz, hogy egy szerencsétlen sorsú bohóc, vagy egy államférfi a hányadik is köztársaság elnöke.

RedGreg 2012.01.19. 21:50:38

szakdoga 1
Az enzimek specifikus biokatalizátorok, melyek enyhe körülmények mellett is nagymértékben képesek növelni a reakciósebességet. Enzimeket már nagyon régóta használ az emberiség például sajtok vagy alkohol előállítására. Az enzimkatalízis gyakorlati célú alkalmazása iránt az utóbbi évtizedekben fokozódott az érdeklődés. Az ipari enzimfelhasználás napjainkban is folyamatosan növekszik. 1996-ban már több mint 2,5 milliárd dollár összértékben használtak enzimeket a klinikai diagnosztikában, az élelmiszer-, a textil-, a vegy- és a gyógyszeripar különböző területein, valamint a bioremediációs, biodegradációs folyamatokban is. Példaként lehet említeni antibiotikumok, édesítőszerek és a „kőmosott” farmer előállítását. Az enzimek felhasználásának 90 %-a az USA-ban, Európában és Japánban történik. Extrém körülmények között is stabil enzimekkel jelentősen növelhető a hatékonyság és csökkenthetők az anyagi költségek
szakdoga 2
Az enzimek, speciális biokatalizátorok, melyek segítségével, biologiai objektumok olyan, reakciókat is képesek lejátszatni, melyek adott körülmények között nem valósulnának meg. Ezen tulajdonságuk miatt az emberiség régóta hasznósítja őket. Enzimek hétköznapi felhasználása jóideje ismert, többek között erjesztési folyamatok, mint például sajt vagy alkohol előállítása. A vegyipar és a biológia tudomyányának fejlődése révén, ma már az ipar is használja különböző eljárásokra. Fontos szerepet kapnak az élelmiszer és a gyógyszeripar területein is. Felhasználja a környezeti kémia bioremedíácíóra. Ezek miatt könnyen belátható mennyire fontos és gazdaságilag hasznos, olyan enzimek keresése, előállítása, melyek az ipari eljárások során felmerülő extrém körülmények között megőrzik biológiai funkcíójukat, katalítikus képességüket.

hoppá lehet én is plagizáltam????
A francba :P mert kb ilyen szintű amit hoznak a HVG-n. és arányaiban hasonló mennyiséget. Pedig csak hasonló témában ugyanabból a cikkből találtunk megfelelő részt. Forrás jelezve, csak nem másolom be, mert úgy már nem ütne

dekol84 2012.01.19. 22:37:25

@"No one was shot" - hazudta a tróger zsidó:
"Nem lenne nyilván ekkor hördülés ha Schmitt Pál történetesen egy kurva nagy zsidó..."

Egy okos zsidó nem követ el ekkora hülyeséget! Erre csak egy balfasz zorbán képes, aki ezt a szerencsétlen gerinc nélküli emberszabásút KE-enk tette meg egy Bulgáriából küldött SMS-sel! Pöcsfejek !

pom pom 2012.01.19. 22:38:08

dr. snitt pálesz a zemberek zembere,
a díszek dísze... a zország karácsonyfára húzva csúcsDÍSZ

az a DÍSZnóság esett meg, hogy miután DISZkont áron szerezte, leporolta a bolgártárs írásáról a DÍSZkoszt, a DÍSZlexiás DÍSZpintyünk DÍSZken átküldte az egyetem DÍSZdoktorainak, a DÍSZítés(z)eknek a DÍSZszertációt, akik azt gyorsan átnézték (hisz az elfért egy söralátéten), így senki nem DÍSZid(e)ál... mehet nyugodtan DÍSZkóba mindenki...

dekol84 2012.01.19. 22:39:08

@RedGreg: Szerintem menj aludni, mert fingod sincs arról mi is történik körülötted! Szerencsétlen félnótás!

dekol84 2012.01.19. 22:40:36

@pom pom: Ebben mit tartsz viccesnek? Hogy a dísz szót csupa nagybetűvel írod? Hát ez óriási! Megszakadok a röhögéstől!

RedGreg 2012.01.20. 00:09:01

@dekol84:

miért vagyok félnótás? mert nem szajkózom azt ami most a csapból is folyik? ha valóban plágium akkor persze következménye kell, hogy legyen, de ilyen súlyos vádat nem intézünk el azzal, h egy 200 oldalas szövegből szemezgetünk, és utána írjuk, ja ilyen 180 oldal belőle. Mert majdhogynem bárkinek a szakdolgozatával, publikációival, doktori disszertációjával el lehet ezt játszani. Mi történne most, ha kiderülne, hogy nem igaz? Rajta marad a vád, és senki nem hinné el, hogy független bizottság mondta ki? Következőleg meg xy majd megtámadja zzs-t, aki neki nem szimpatikus, hogy lám-lám ő plagizált, kiemel megfelelő részleteket, feltölti netre, és hoppá, az az ember elvesztette a hitelét...

mavo · http://polmavo.blog.hu 2012.01.20. 01:00:56

@RedGreg:

pláne, hogy most kiderült, heinemann is lopikált pali bácsitól. ilyenek ezek a globaloböllérek, na.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2012.01.20. 01:03:52

egyébként mit akarunk? már 18 oldalról derült ki, hogy akár pali bácsi is írhatta, mi ez, ha nem teljesítmény? :)

Steve the Great 2012.01.20. 06:58:04

@RedGreg:
Már mióta írogatom, hogy hozzák nyilvánosságra a dolgozatokat és/vagy hitelt érdemlően vizsgálják ki a dolgokat. (de ne úgy, hogy "nincs ok, ami miatt kétségbe vonható lenne a doktori eljárás helyessége") Viszont azt is vegyük figyelembe, hogy az eddig nyilvánosságra került részletek és SP védekezésnek szánt nyilatkozatai mind egy irányba mutatnak..

venszivar 2012.01.20. 07:10:14

@Steve the Great: Ne csak írogasd......... !!! Kiabáld, üvöltsd !!! Talán rendesen kivizsgálják, TALÁN! ???

dekol84 2012.01.20. 09:03:38

@RedGreg:
És ezzel gyönyörűen leírtad a fityisz szokásos, emúúúútnyóóóóócééévben alkalmazott mocskolódási hadjáratának lényegét, hogy rohadna meg az összes fityiszes, meg az is aki ennek a csürhének 2/3-ot szavazott!

mavo · http://polmavo.blog.hu 2012.01.20. 12:01:53

te, várjá, és a kisdoktori phd-nek van ám feltüntetve az eus önéletrajzában a pali bácsinak. :)

várúr eftás valamék rokona egerben visel képet: orojan.blog.hu/2012/01/19/schmitt_pal_egerben

Monarch (törölt) 2012.01.20. 13:01:37

@It’s the economy, stupid: Nem tudom, én talán összesen öt egyetemi vizsgámból emlékszem valami érdemire is. Az első vizsgámból (Környezetgazdaságtan I.) például csak előtte a várakozásra emlékszem, még az se rémlik, hogy milyen volt kijönni (bár azt hiszem, négyes lett).

Monarch (törölt) 2012.01.20. 13:22:52

@RedGreg: Ezek nem egymásról lopták. Az elsőben szerepel a kőmosott farmernadrág, Japán, Európa, és az USA, a gyógyszeripar, és még jópár dolog, ami a másikban nem, tehát az első nem lopta a másodikról.

Viszont a másodikban szerepel a kőmosott farmernadrág, a bioremediáció (akár dr. Schmitt Pál is írhatta volna), a sajt, és az alkohol, ami meg az elsőben nem szerepel, tehát a második se lophatta az elsőről.

Illetve ha mégis másolta, akkor is a másoló által is jól ismert témáról van szó, mivel saját kútfőből hozzá tudott írni annyi újdonságot, a mondatszerkezetet teljesen megváltoztatta. Ami közös a kettőben, az csak a közismert dolgok, de más szavakkal, más mondatszerkezettel, más részletekre helyezve a hangsúlyt, és rengeteg teljesen saját kútfős példával van mindkettő színezve, azaz itt a másolás - ha volt is - felismerhetetlen.

Ezzel szemben dr. Schmitt Pál dolgozata Nikolaj Georgiev dolgozatához képest még a mondatok hosszúságában és - amennyire a különböző nyelvek megengedik, sőt néha még ha nem engedik meg, akkor is - a szórendben és a pontos szóhasználatban is megegyezik, legalábbis a nyilvánosságra került részletekben. De dr. Schmitt Pál védekezéséből és a később kiderült újabb részletekből is úgy tűnik, hogy a bizonyítékok csak egy irányba tarthatnak, éspedig a plágium irányába. Ez a két bekezdés, amit beraktál, viszont még annyit sem alapoz meg, hogy mélyebben beleolvassak.

Monarch (törölt) 2012.01.20. 13:23:47

@Monarch: Bocsánat, a másodikban _nem_ szerepel a kőmosott farmernadrág, szerepel viszont a bioremediáció stb.

It’s the economy, stupid 2012.01.20. 14:54:21

@dr. mavo: nem oszt és nem szoroz - a mi szempontunkból. Neki lenne kényelmetlen álbajusszal szaladgálni. Nézzük a jó oldalát: most, hogy kiderült ez az egész, elmúlt a NB kockázat...

It’s the economy, stupid 2012.01.20. 15:07:45

@Monarch: Nálam a roham-tanulások után volt ilyen effekt, leesik a nyomás hirtelen, ahogy túl vagy rajta, és egy megveszekedett mondat nem tudna az ember eszébe jutni. Haverom mindig elsütötte a vizsga utáni kocsmázás közben: mi is volt ez, amiből mentünk?

RedGreg 2012.01.20. 20:21:31

@Monarch:

Nem is lopták egymástól, tudom, mert az egyiket én, a másikat egy barátom írta, és ugyanabból a cikkből van ez a részlet, egy hasonló témából írt szakdolgozathoz. Lehet tudnék még szebb példákat hozni, de nem ez a lényeg. Lehet, hogy SP másolta, akkor bűnhődjön érte. Csak ilyen súlyos vádakat nem szabad kikiabálni a médiába. Előbb hitelt érdemlően bizonyítani kell. Természetesen nem megoldás asztal alá söpörni a dolgot, de ez így a tudományos életnek óriási presztízsveszteség. Mint mondtam, bárkinek a dolgozatához lehet hasonlót találni. Kis keresgéléssel, és ügyes szerkesztéssel, akár még ugyanolyat is. Szóval ha tiltakozom a módszer ellen az azért van, mert most már mindegy mi lesz a vizsgálat végeredménye, de ha véletlenül az derülne ki, hogy a vádak nem állják meg a helyüket, az általános hisztériában már a tudományt is zOrbán kezében lévőnek veszik majd

NYJetsTD 2012.01.20. 23:03:22

@RedGreg: Ez naivitás. Szerinted, ha megpróbálta volna bármilyen indokkal az egyetemnél vizsgálat lefolytatását kérni, mennyi idő alatt jutott volna el a hír pali és emberei fülébe? Tíz perc múlva már hűlt helye lett volna minden dokumentumnak.
A pasas hosszú hónapok óta dolgozott az ügyön. Nyilvánvaló a plágium, amiről most megy a dilemma, hogy kihúzza még addig, amíg ingyen övé a ház, titkárság, sok lé és örök élet, vagy befogadják lányai az imperialista, kapitalista ámerikában.. .

venszivar 2012.01.20. 23:08:39

@NYJetsTD: A TÍVÍ be hallottam, hogy a próóófok nem akarják elvállalni, hogy vizsgálják az ügyet !

Fosnak a hozzá hasonlók...........

NYJetsTD 2012.01.20. 23:27:10

@Dr. dr. venszivar: Persze hogy fosnak, ha a nők lapjából vagy a képes újságból ollózta volna össze, azt is elfogadják azonnal... most meg azt mondani, hogy ijnye, de hisz ebből a 215-ből 197 oldal tök egyforma...holnap meg mehetnek a földrajzi elnevezések bizottságával közösen közmunkára...

venszivar 2012.01.21. 06:32:12

@NYJetsTD: No, majd meglát tyukk !!!

Monarch (törölt) 2012.01.21. 09:58:40

@It’s the economy, stupid: A már említett Környezetgazdaságtan I. című tantárgy tananyagából máig emlékszem egy csomó dologra, de a vizsgából semmire.

Egyébként az tény, hogy a vizsgáim többségén utólagos rohamtanulással pótoltam a félév közbeni munka teljes hiányát. Valószínűleg ez se jó a magyar rendszerben, jobb lenne folyamatos évközi munkát követelni a diákoktól, kevesebb bulizással. Na de ezt akkor persze nem így láttam.

Mindenesetre én simán el tudom képzelni, hogy valaki nem emlékszik semmire a védéséből. Én sem emlékszem a szakdolgozatvédésem egyetlen szavára sem, csak előtte a várakozásra, utána a felszabadult örömre, és a kettő között (amíg bent voltam) az egyik tanár rokonszenves pillantására.

Monarch (törölt) 2012.01.21. 10:11:12

@RedGreg: Nézd, az érved nem áll. A két általad citált bekezdésen ordít, hogy nem lopták őket egymásról. A hvg által citált bekezdések (amiket oldalakon keresztül citálnak) meg pont ellenkezőleg, annyira hasonlítanak egymásra, hogy jóformán kizárt, hogy ne lopták volna egyiket a másikról (vagy mindkettőt közös forrásból).

pelikán* 2012.01.21. 10:14:46

Egy-két eftárs még mindig nem szállt le a körhintáról, így a biztonság kedvéért jelzem:
mandiner.blog.hu/2012/01/20/re_negy_pontban_a_schmitt_ugyrol

Monarch (törölt) 2012.01.21. 13:18:48

@(pelikán*): A társalgás már régesrég nem a poszt tartalmáról folyt itt szerintem. Visszaolvastam, és január 19-én volt az utolsó hozzászólás a cikkről.

safranek 2012.02.02. 10:32:06

2-es ponthoz: "mindenki a ranglétrának azon a fokán reked meg melynek ellátására már teljesen alkalmatlan"

Hiteltelen007 2012.04.01. 19:16:51

@Alfőmérnök:
Több évtizedes munkahelyem megszűnt. kénytelen voltam más kereset után nézni. Ekkor találtam rá a KMD által kínált lehetőségre, melyet szívesen ajánlok mindenkinek a mellékelt honlapon:
keh.hu/phd/negertkeresunk
süti beállítások módosítása