Változás 2012
2011. december 29. írta: Redakció

Változás 2012

  Az ünnepek közötti, hétvégeszerű munkanapokat kihasználva új arculatot és elrendezést kapott a Mandiner. Az átállást ma kezdtük, néhány napig mindenképpen eltart majd, az ezzel járó kuplerájjal együtt. A törvényszerűen előforduló bénázásokért elnézést kérünk, a minden online arculatváltást és jelentősebb átalakítást kísérő, vissza a régi iWiWet! jellegű követeléseket pedig méltósággal viseljük.

  Az új layout és arculat kialakításánál saját ötleteink és tapasztalataink mellett külföldi példákra támaszkodtunk, ezek közül mindenképpen kiemelendő a Breitbart és az Engadget, köszönet nekik. A címlapon jelentősen nőtt a videók szerepe, a hírek megjelenítése pedig megváltozott. Egyes rovataink is eltűntek – lesz köztük olyan, amivel hamarosan újra jelentkezünk és olyan is, amelyiktől végleg búcsúzunk.

 Sok tervvel vágunk neki 2012-nek, aztán majd kiderül, ezek közül mennyire futja az erőnkből. Több módon is bevonjuk majd olvasóinkat a Mandiner szerkesztésébe (például igyekszünk minél több jó ötletet belehegeszteni a tartalomkezelő motorba), lesz személyre szabott moderálás, jobban kihangsúlyozzuk a hivatkozott anyagok forrását (több forgalmat az eredeti tartalomnak!), publikáljuk szerkesztési irányelveinket és még az év első felében új, tematikus Mandiner-címlapokkal jelentkezünk. Boldog új évet!

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr893504349

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Oblomov 2011.12.29. 17:28:50

Vissza a régi UFI-t!

pelikán* 2011.12.29. 17:29:22

A gördülékeny átállás kedvéért íme a legutóbbi változás posztja:
mandiner.blog.hu/2010/01/11/utolso_reakcio

"minden jobb volt"
(szmájli)

Steve the Great 2011.12.29. 17:34:11

Nem tudom, szándékos-e, hogy a címlap 3-nál régebbi híreinél az egy mondatos lead az egér címen való áthúzására jelenik meg. Magam részéről kevés idegesítőbb dolgot tudok elképzelni egy weblapon, mint amikor az egér húzkodására ugrál a teljes oldal szövege...

egyiptomi ugróegér 2011.12.29. 17:38:25

Sok a fehér felület, a véleményketrecben megjelenő szerzők arcképeinek kékes elhomályosítása pedig nagyon idegesítő.

Steve the Great 2011.12.29. 17:43:21

@Steve the Great: ja és így nem könnyű eltalálni pl. egy cikk kommentjeire mutató linket.

Steve the Great 2011.12.29. 18:07:24

@Steve the Great:
Na és még egy, ha már így belejöttem :)
Én az első 10 hír alatti "további hírek, videók"-ra sem raknám rá ezt a hover-effektet, mert szerintem egyáltalán nem egyértelmű, hogy ott a usernek keresni kellene valamit (meg a szöveg ugrándozása miatt sem).

Kárpáthy Zoltán 2011.12.29. 18:36:11

Engem a Mandi sajtópiaci pozíciója érdekelne; jelesül, hányan látogatják naponta + mennyivel nőtt az elmúlt egy-két évben? Grafikonokat, miegymást!

cutcopy 2011.12.29. 18:38:08

Orbán már a mandi arculatába is beleszól..? Így már biztos nem lesz több kétharmad..!

Robinzon Kurzor 2011.12.29. 18:57:15

Jól néz ki az új dizájn, még akkor is, ha csak pótcselekvés.

Vagy talán éppen azért?

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2011.12.29. 18:57:21

Ó, a Breitbarton és az Engadgeten is szabad a zsidózás? És ők erről tudnak? Illetve: tudjanak? :-\

Viktus 2011.12.29. 19:07:17

Rondának ronda, de legalább nem unatkoztatok karácsonykor.

user792 2011.12.29. 20:03:15

Mindennekelőtt én valamiféle önmeghatározást javasolnék már végre. Az indulás óta nem sikerült igazán megmutatni, hogy tulajdonképpen mi is akar lenni a Mandiner.
Virtuális dühöngő? Konténer és csetfal kurucinfósoknak, hetiválaszosoknak meg 168órásoknak(és egyéb trolloknak) ?
Független hír és publicisztikagyűjtő-portál enyhe jobboldali mellékízzel? Vagy mi? Mik akartok lenni a magyar netes piacon? Mit képviseltek? Mit akartok az olvasók tudomására hozni? De tényleg.

A Reakciónál legalább világos volt az egész...jobban is szerettük...

(régen minden jobb volt !!4!44!!44!4!!!)

user792 2011.12.29. 20:09:52

A címsorok közé rakott reklámbanner és ez a kórházfehér meg nem annyira kúl.

Gandalf Garaboncias 2011.12.29. 21:22:34

A blogajánlók eltűntek a címoldalról nagy bánatomra, de megmaradtak a blogfelületen nagy örömömre - az utóbbi remélhetőleg nem csak ideiglenes!

Az összes rovat (pl. a Puncs is) kaphatna linket a címsorba, ne csak az aktuális tag-ek kerüljenek fel a kínálatba!

Karmadealer · www.sajtoszsemle.blog.hu 2011.12.29. 21:39:13

@Kettes: Azért mégis itt baszod a rezet. Kurva unalmas vagy, mondtam már?

vizipipa 2011.12.29. 21:52:47

Egy kommentben - odaát - azt írta valaki: kevesebb flash és reklám a címlapon, mert lassan jön le. Mire Turul: nem a címlapon lesznek a videók.

Itt most: címlapon jelentősen nőtt a videók szerepe.

Nekem egyébként nincs ilyen bajom, de azért nem mellékes, hogy az olvasók mekkora részét érinti, meg miért (gyenge gép, régi böngésző, kis sávszélesség).

Emlékszem, ~10 évvel ezelőtt egy portál címoldala néhányszor 10 kB volt, aztán a képek miatt (reklám is!) hízni kezdett, ma nyugodtan MB felett is van. A flash meg minden böngésző alatt rosszalkodik időnként.

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2011.12.29. 22:08:35

@vizipipa:
A két állítás egyszerre igaz: több videót ajánlunk a címlapon, viszont nem lehet őket ott lejátszani, csak a cikkoldalon. Így az eddigiekkel ellentétben nem terheli a címlapot a flash-beágyazás.

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2011.12.29. 22:17:44

@vizipipa:
Ami meg az oldalméretet illeti, a tíz évvel ezelőtti állapotokhoz képest sokkal-sokkal nagyobb sávszélessége van az olvasóknak. Az Index címlapja 3 mega, az Origóé 2 (igaz, ezt lazy loading megoldással egész jól optimalizálják ), a Mandineré most éppen 0,8. Amíg a tetejét nézed, betölti a maradékot.

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2011.12.29. 22:18:42

@egyiptomi ugróegér:
Mindkettő megfontolás alatt. A fehérséget oldani fogjuk, a kék arcképek pedig ebben a formában semmiképpen sem maradnak.

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2011.12.29. 22:19:31

@Steve the Great:
Bízunk benne, hogy meg lehet szokni. Ha nem, keresünk más megoldást.

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2011.12.29. 22:22:06

@Kárpáthy Zoltán:
Ez egy nagyobb lélegzetvételt igénylő feladat, szeretnék ilyet írni - előbb-utóbb talán energiám is lesz rá.

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2011.12.29. 22:23:13

@cutcopy:
Átküldte, HTML-re bontottuk, élesítettük.

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2011.12.29. 22:24:48

@Pisti, az aragorn:
Nem tűntek el, sőt: sokkal nagyobb helyet kaptak. A jobb hasábban még nem a jó megoldás szerepel.

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2011.12.29. 22:26:51

@Robinzon Kurzor:
Hidd el, egy mikrovállalkozásnak épp elég kemény dió előteremteni az erőforrásokat a pótcselekvéseire.

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2011.12.29. 22:46:58

@Kettes:
Mindenképpen tudjanak! Szép, a Vincentinfóhoz méltó feladat. Sajnos nálunk nincs olyan szépen fazonra igazítva a kommentfolyam, mint a Szalonban, sok toleranciát kell még tanulnunk, míg Megfelelő Hozzászólásokkal szolgálhatunk.

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2011.12.29. 22:50:41

@user792:
Részben erről fognak szólni a szerkesztői irányelveink.

Bell & Sebastian 2011.12.29. 22:58:31

@Karmadealer: A kutya visszatér a hányásához.

user792 2011.12.29. 23:17:21

@TuRuL_2k2: No, csak vigyázzá', mer' a KIM-es fiúk után lehet, hogy jövőre ti lesztek pellengérre állítva! :D

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2011.12.29. 23:21:32

@user792:
Miért pont jövőre ne lennénk?

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2011.12.30. 00:41:37

@Karmadealer: Nem. Tényleg? És mondtam már, hogy leszarom? :-)

@TuRuL_2k2: Szerintem a kísérletetek sikeres volt. Tényleg igaz a hipotézis, hogy a moderálatlan kommentfolyam megöli a vitát, most már megírhatod belőle a Ph. D.-det. Vagy megtarthatod a mandiner.hu-t még több pénzért a nemzetközi sajtó számára élő bizonyítéknak, hogy a magyar normális jobboldal és a tökhülye nácik összeérnek.

szubjektiv 2011.12.30. 01:03:06

Nekem tetszik, csak a szűrést is vezessétek be.
Már lassan nem olvasok kommenteket, annyi a mocskolódó, személyeskedő, ostoba szöveg.

VI. Béla 2011.12.30. 09:09:57

@Kettes:

inkább azzal foglalkozzon, hogy mivel fenyegetőzik Meseházi:

„A fideszesek az utcára sem mernek majd kimenni” – Mesterházy Attila a következő két évről

hvg.hu/itthon/20111228_mesterhazy_fidesz_2012

Persze maguknak vinszenteseknek szimpatikus ez a szélsőbal tempó.

vazallus 2011.12.30. 09:21:13

@szubjektiv: Szerintem pont a moderáció hiánya miatt kedvelt oldal a mandiner. Itt lehet nácizni és zsidózni is. Nem kell minden véleménnyel egyetérteni, sőt végigolvasni sem. Szerintem pont a moderáció gusztustalan, amikor ül valaki a mindennél többre tartott véleményével és húz egy határt, hogy az ő véleményétől a két irányba meddig lehet eltérni, mert azon túl már nem lehet vélemény. Amúgy ha valaki hülyeséget ír, akkor úgyis be lesz skatulyázva hülyék közé, de legyen joga hülyeséget írni, sőt megvédeni is azt, hátha mégse olyan hülyeség.
Az index sok helyen szánalmasan eleve elfolytja a kommentelést. Egyszerűen bizonyos híreket lehet kommentelni, másokat meg nem, persze nyilván ők tudják miről lehet véleménye az embereknek és miről nem. Ami zavaró nekem, hogy külön kell regisztrálni az egyéb mandineres hírek kommentáláshoz, nem elég a blog.hu-s account. Ennek van valami speciális oka? Szerintem, ha menne a blog.hu-s userekkel a komment, akkor nem lenne annyira belterjes az egyéb cikkek komment szekciója, mint most. Ráadásul lehet, hogy a forgalom is feljebb kúszna. Én annak a híve vagyok, hogy minél több vélemény jelenjen meg egy cikk után, sokszor többet lehet megtudni a kommentekből, mint a cikkből. Ráadásul ma már elég jól kideríthető ha valaki mondjuk nagyot kamuzik, mert 2 perc alatt utána lehet menni a neten, és a következő kommentelő hivatkozással viszonylag gyorsan helyre tudja tenni. Persze vannak akiket a tények sem hatnak meg, de hát őket a végén úgy is kezelik.

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2011.12.30. 09:27:55

@Kettes:

tyű baszki... és szerinted mihez vezetett itt a korlátlan kommentelés? benácult a normális jobboldal is, vagy csak faceoffolt a drukkerselejt?

a madin olyan szintű véleményszabadság érvényesül, amibe clintonné se tudna belekötni és a demokratikus értékeket ugyebár nem illik leépíteni :DDD

Alfőmérnök 2011.12.30. 09:32:08

@Herr SturmLikudnik: Jaja, teccik az új design, de a régi rejakcijónál már úgyse lesz jobb.

Alfőmérnök 2011.12.30. 09:35:13

@szubjektiv: A szűrés már be van vezetve.

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2011.12.30. 09:39:46

@Alfőmérnök:

én pedig megszokásaim rabjaként a neten se szeretem a grandiózus változásokat, minél nagyobb a körítés, annál jobban elvész a lényeg

.Pierre Bezuhov. · http://www.youtube.com/watch?v=ddk-Q6hXvFk 2011.12.30. 10:56:12

javasolnám, hogy a publicisztika szerzőinek képét kék (libsi) illetve vörös (komcsi) árnyalattal különböztessétek meg, megkönnyítvén a trollok a napi böfögési rutinját, párdon, véleménynyilvánítását.

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2011.12.30. 11:05:55

@.Pierre Bezuhov.:

minek, arra ott a lájk/diszlájk topscore, olvasás nélkül lehet gerjeszteni a keleti szelet

Robinzon Kurzor 2011.12.30. 11:22:01

@TuRuL_2k2: "egy mikrovállalkozásnak épp elég kemény dió előteremteni az erőforrásokat a pótcselekvéseire"

Az udvari webmester panaszkodik ... meg kell a szívnek szakadni.

.Pierre Bezuhov. · http://www.youtube.com/watch?v=ddk-Q6hXvFk 2011.12.30. 11:31:46

@Herr SturmLikudnik: ez mondjuk jogos. bár szerintem abban a rovatban a legfőbb orientációs ismérv a forrásmegjelölés. nem kell egyenként, névről ismerni az ellenséget, elég ha tudjuk honnan jött.

ebből a szempontból turulék ráéreztek: fogyasztói igényben a biznissz!

" jobban kihangsúlyozzuk a hivatkozott anyagok forrását"

Alfőmérnök 2011.12.30. 12:24:01

@Herr SturmLikudnik: Nem iróniának szántam - tényleg úgy gondolom, jobb volt a régi reakció, undorgrundabb volt, frissebb, meg hát az ellenzéki pozíció mindig kreativitásra sarkall.
(Turul, ergé, kínai persze naggyából tartják a színvonalat.)

vizipipa 2011.12.30. 14:41:07

A szabad kommentelés engem sem zavar, van viszont egy kategória amit azonnal kivágnék. Sajnos ti nem teszitek meg.
Az alpári személyes sértegetésnek nincs köze a politikai nézethez vagy bármi értelmes dologhoz. Nem tudom besorolni a mindenki lehet hülye kategóriába se.
Röhejes amikor egy szimpla olvasónak van már annyira elege, hogy gyűjteményt készít és azt rakja ki felhívásként.

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2011.12.30. 15:52:35

@Kettes:
A szerkesztőség a szerkesztőségi tartalomért, az olvasó meg a saját kommentjeiért felel. Ha tovább gondoljuk az általad írottakat, akkor te egy olyan médiaszabályozást támogatnál, ami a szerkesztőséget teszi felelőssé a megjelenő hozzászólásokért is. Nagyon progresszív gondolat, árad belőle a szent világszabadság!

szürkemókus 2011.12.30. 18:46:03

Sans-serif jobban olvasható lenne. A hivatkozott oldalon ráadásul bold, és nem fekete, hanem sötétkék. A keretek tagolják az oldalt, nélkülük zavaros. A tetején a mandiner logot "lekapta" az Adblock (kép). Flash nekem alapból le van tiltva. Kezdetnek jó....

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2011.12.30. 19:56:07

@VI. Béla: Ha találgatni akarsz, apa, vegyél lottószelvényt.

@Herr SturmLikudnik: Nem tudom, sikerült-e megértenem a mandiner.hu- koncepcióját. Fenntartanak egy kisebb apparátust, hogy összegyűjtse az érdekes híreket és véleményeket és lehetőséget biztosítanak rá, hogy az emberek kommentálják. Ehhez képest 30-40 elmeszakadt szélsőséges minden kommentfolyamot őrjöngő zsidózássá változtat max. tíz hozzászóláson belül. Hol van itt véleménycsere? Ki gazdagodik a másik véleményének megismerésétől? It makes no fucking sense.

@TuRuL_2k2: A felelősség kérdésében igazad van. Csakhogy én nem a felelősségről beszélek, hanem a arról, hogy az általatok kitalált termék nem működik. Szerintem észellenes dolog pénzt költeni egy trolltartályra. Ha csak nem pozícionáljátok magatokat trollmúzeumként.

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2011.12.30. 20:56:20

Papír Ufit akarunk, Olibácsi-rovattal, Doromboló Cicussal és lapzsemlével, a kommenteket pedig olvasói levélben lehessen beküldeni.

Nincs rá pénz? Akkor dobjatok össze minden hónapban egy pdf-Ufit a legjobb posztokból (minimum egy Kínai-Trágár is legyen benne!), és legyen levelezési rovat válogatott kommentekből. Aki pedig akarja, kinyomtatja magának.

;)))

Alfőmérnök 2011.12.30. 21:01:11

@Kettes: "Nem tudom, sikerült-e megértenem a mandiner.hu- koncepcióját." stb..

Szerintem arra számítottak, hogy hasonló kommentfolyamok fognak születni, mint a rekacio/mandiner.blog.hu alatt (nem akarok (nick)neveket mondani, de szerintem egyértelmű, hogy jóval sokszínűbb, még most is, mint ami mandiner.hu-n van), de valahonnan új nickek kerültek elő, a régiek közül meg csak páran mentek át.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.12.30. 21:27:47

@Kettes:

A mandinert a sok f*stalicska, félh*lye ballibbant nick cs*szte szét; ember legyen a talpán, aki az acsarkodó, nyáladzó f*szságaik közül ki tudja szemezgetni az érdemi kommenteket.

ü
bbjnick

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2011.12.30. 21:35:44

Megcsinálhatnátok, hogy ha egy poszt megjelenik a blogon, és a címlapon is, akkor a kommentek mind a két részben megjelenjenek...

Carlos> · http://banana-daiquiri.blog.hu 2011.12.30. 23:30:52

szép lett. Igényes minimál-funkcionál "napilap" dizájn.

Alfőmérnök 2011.12.30. 23:41:51

@szubjektiv: Most esett le, hogy a híroldalra célzol. Ott tényleg nincs szűrés. De engem inkább az zavar, hogy a nickek hozzászólásait nem lehet visszaolvasni.

Sebastian Knight 2011.12.31. 03:31:29

Jelenleg sokkal csúfabb, mint volt.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2011.12.31. 15:20:59

@bbjnick: Hogy sajnállak, hogy ilyen nehéz neked a f*stalicska, félh*lye jobber nickek acsarkodó, nyáladzó f*szságait kiszemezgetned. :-))

Bell & Sebastian 2011.12.31. 16:02:09

@Kettes: Persze, hogy ki a troll, azt majd te mondod meg, amikor ilyen igényeim még nekem sincsenek. Akkor hát, ki a troll, kedves borgom? Hát cenzúra van-e még nálatok, demokratyiknál?

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2011.12.31. 21:36:39

@Bell & Sebastian: Már miért ne tudnám megmondani. Például troll az, aki érdemi mondanivaló helyett buzizik.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2012.01.01. 01:49:37

@TuRuL_2k2: turul ne nyilatkozzon olyat, hogy nem moderálnak a mandiner.hu-n, mert engem is kitiltottak, pedig nem adtam rá okot.
utóbbi időkben mindig a posztokhoz szóltam hozzá ott

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2012.01.01. 12:01:56

@tesz-vesz: Hát ne szólj hozzá, fiam. Mindenkinek jobb úgy.

Bloodscalp 2012.01.01. 14:24:00

@TuRuL_2k2: rendes hülye vagy te is hogy világnézeti dologgal jössz elő egy ilyen témánál, miértne lehetne moderálás ha valaki "odaszarik az asztal közepére" fogjátok kiteszitek a nikket is, hszt is, annyira büszkén hangoztattok itt jobber/konzerv értékrendet-csak az a fura mindig nemzetközi példákat cibáltok elő, ti pedig még egy saját belső házirendet/moderálási alapelvet mindegy ki minek nevezi-sem vagytok képesek összehozni, nem csak elv/társaknak:) de egy minimum szintet el lehetne várni mindenkitől. Nem, ezzel el van intézve? El.

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2012.01.01. 20:38:01

@Kettes: dehát a múltkor pont te nem akartál értelmesen bármit is mondani a baloldaliságról papa.
így ha téged tiltanának, tényleg nem vesztenénk semmit

milyen kis expresszionista, hogy kivetíti a korcs véleményét mindenkire

azt nem is vártam, hogy szót emelj a véleményszabadságért
a cenzúrában hasonlítotok a mandinerhez, igaz, ti még közelebb vagytok rákosi pajtáshoz

@Bloodscalp: ne legyen központi moderálás, legyen egyéni szűrés, jó ez így, jó lenne ha egyes kommentelőknek visszaadná a turul a szabadságát

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2012.01.01. 20:49:53

@Bloodscalp: de lehetne egy kis program, ami minden kommentelőnek számolná a plusz és mínusz jeleit, az értékeit, ha elérne egy bizonyos negatív számot törlésre kerülne, mondjuk elérné a 100, vagy 1000, esetleg 10 000 lefelé mutató hüvelykujjat, értelemszerűen egy + és - kiüti egymást
így ennek a rendszernek köszönhetően egy idő után mindenki törekedne, hogy véleményét szalonképesen, nem bántóan, hanem finoman, udvariasan tálalja.
így javulna a közbeszéd, lenne minőségi társalgás, illetve hát az oldal pontozói szerinti szubjektívan normális társalgás lenne, a kritikusok pedig jobban törekednének a meggyőzőbb, emelkedettebb verbális gondolkodásra, ha igazuk van, nincs mitől tartaniuk.

úgy vettem észre, ha jogos a kritika a fidesszel szemben, a narancsproliktól is több +-ot kap, mint --t.

és azok a kommentelők, akik nagyon sok pluszt kapnak, kommentjeik köré kapnának egy fekete keretet.
aminek vastagsága változhat egyenes arányosan a plusszaik számával, így egy hírnél gyorsan átfutva is látnánk a komoly, olvasásra méltó kommenteket, mert valljuk be, nagyon sok komment kincs az oldalon, és sokkal többet érnek, mint a maga a hír.
süti beállítások módosítása