Norvég minta
2011. december 26. írta: rajcsányi.gellért (ergé)

Norvég minta

 

  Szeretjük a norvégokat: a gyönyörű országukat, a kies tájaikat, az ódon alkotmányukat és királyságukat, görcsmentes hazaszeretetüket a pislákoló északi Nap alatt. Ezt még a nyomorult tömeggyilkos tette sem tudta megváltoztatni, hiszen ott is felcsillant a remény egy német tetőfedő személyében.

  Tor Eckhoff egy norvég fószer. Nem tudunk sokat róla, valószínűleg egy egyszerű magánszemély, de egyre nagyobb nyilvánosság előtt élvezi a maga kis életét. Hogy a királyt szereti-e, azt nem tudjuk, de hogy az országát, az bizonyos. Ezt osztja meg velünk a maga pihent módján fotósorozataiban és videóiban. Eckhoff a norvég vidéket járja ütött-kopott Volvójával, és mindenféle értelmetlen dolgokat csinál: egy szál gatyában ugrat bele korcsolyával a jégkásás fjordba, hempereg a mocsárban, vagy erdőben talált szarvasaganccsal szórakoztat egy szarvasmarhát. Ahogy Menikmati blogger írja, a jámbor Tor élete nem túl sok dolog köré szerveződik, ilyen például:

- a vodka 

- a csoki

- a természet.

  Ha karácsony másnapjára már tele vagyunk émelyítő bejglivel, súlyos sültekkel és zsongító borokkal, kellő állapotba kerültünk Tor filmjeihez. És nincs üzenet.

 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr933463629

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Séta (D 3) 2011.12.26. 14:38:24

Tegnap végül rászántam magam, hogy bemenjek (vagy inkább „lemenjek”) a városba, ha már egyszer itt vagyok.Ellentmondásos a dolog, mert napközben végül is világos van, nézem is itt a rendelöi szobám ablakából a szemközti dombocskát, hívogat,...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

málnási · http://gozdom.blogspot.com/ 2011.12.26. 08:25:39

óda egy idiótához. igazi konzerv cikk. :)
egyébként, igen, szeressük a norvégokat, ha már ők gyűlölik magukat.

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2011.12.26. 08:53:15

@málnási:

a lényeg, hogy ne a kedves vezér elmebaja legyen a téma, beszéljünk inkább az időjárásról

tevevanegypupu 2011.12.26. 09:20:21

@Herr SturmLikudnik:

A lenyeg, hogy maga egy pillanatra se feledkezzen el rola, ez fontos a mozgalom szempontjabol! Ebersegre, ehsegsztrajkra elvtars.(:

Asztalos Gábor 2011.12.26. 09:33:45

@Herr SturmLikudnik:

"
a lényeg, hogy ne a kedves vezér elmebaja legyen a téma,"

Tényleg elmebajos a te vezéred, Fletó, de hogy is jön ez ide?

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2011.12.26. 09:42:52

@Asztalos Gábor:

ehehehe, de kis kreatív vagy, aki kételkedik a bolseviktatúrában, az csakis böszmeista lehet, őszintén irigyellek az idomított pincsi szintjén vegetáló tudatodért :)

IGAZ MAGYAR 2011.12.26. 09:48:37

@Asztalos Gábor:

"a lényeg, hogy ne a kedves vezér elmebaja legyen a téma,"
Tényleg elmebajos a te vezéred, Fletó, de hogy is jön ez ide?""

Na most ha valaki ezt olvassa KI AZ A HÜLYE AKI FLETORA GONDOL?

AZ ELME BAJOS KEDVES VEZÉR az az ORBÁN A NÉP NYELV SZERINT NEM? DE!
...vagy csupán szolidaritásból lementél Orbánba s Te vagy a perzsa sah?

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2011.12.26. 09:56:19

@Herr SturmLikudnik: Minek írjon róla még a szerző is, ha a t. kommentelők úgyis önként csupaszra rágják a témát?
Konzerv újságírás, ők csak a kezdőlökést adják meg. A többi az organikus fejlődés következménye.

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2011.12.26. 10:05:29

@Counter:

Régen lett már itt kiosztva a Doromboló Cica díj, nemde :D

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.12.26. 10:07:16

@Herr SturmLikudnik:@tevevanegypupu:@Asztalos Gábor:@IGAZ MAGYAR:@Counter:

"(...)

Ekkor, ott, a díványon fekve révületbe estem, és éles és színes képet láttam egy cirkuszi porondról, ahonnan éppen az imént lezuhant artista összezúzott testét húzzák ki, nyomorultra még az elefánt is rálépett, majd két bohóc penderül elő: egy magas, vékony, nagyorrú, szemüveges, mellette egy apró termetű, ferde orrú. Sokéves rutinnal nyugtatják az elhűlt közönséget. A balesetet szenvedő artista is rendben van, türelmesen várja odakinn, hogy vele is foglalkozzanak; csak a gerince és a medencéje törött össze, kijött az összes bele a végbélnyílásán, a tüdeje a száján, az agyveleje pedig a fülén és az orrán... talán néhány bordája is összeroppant, de erről biztosat csak a röntgen után...

Ifjonti avantgarde korszakomban egy szabadvers utolsó soraként azt írtam:

'Látod, Íziszfejű, ide jutottunk.'

(Íziszfejű: 'Ide jutottatok, bazdmeg.')"

magyarido.blog.hu/2010/03/16/egy_nagycsomagos_mag_a_tobbier_rogo

ü
bbjnick

Asztalos Gábor 2011.12.26. 10:15:58

@Herr SturmLikudnik:
"őszintén irigyellek az idomított pincsi szintjén vegetáló tudatodért :)
"

Annak van pincsi szintjén vegetáló tudata, aki szerint kizárólag azért születik egy Norvégiáról szóló poszt, hogy másról elterelje a figyelmet.
Szánalmas szar vagy.

.Pierre Bezuhov. · http://www.youtube.com/watch?v=ddk-Q6hXvFk 2011.12.26. 10:17:02

kizárt dolog, hogy nem lett volna valami anyag a Gyurcsányról. szerintem a rohadék még a Karácsonyt is meg meri ünnepelni, ugyanúgy mint a többi ellenzéki. ez is bizonyítja, hogy ellenzék = Fletó

már csak az a kérdés, hogy vörös vagy kék színű karácsonyfát állított a Lucifer

IGAZ MAGYAR 2011.12.26. 10:28:18

@bbjnick: @.Pierre Bezuhov.:

"Ide jutottatok, bazdmeg."

...mert tágas az a kapu és széles az az út, amely veszedelembe visz és sokan vannak akik azon járnak.
..mert szoros az a kapu és keskeny az az út amely az életre visz, és kevesen vannak akik megtalálják azt.

zachar 2011.12.26. 10:32:40

@Herr SturmLikudnik:
"a lényeg, hogy ne a kedves vezér elmebaja legyen a téma, beszéljünk inkább az időjárásról "

Majd te beszélsz a kedves vezér elmebajáról, mint mindig.
A poszt szuper!

zachar 2011.12.26. 10:35:37

@IGAZ MAGYAR:
"Na most ha valaki ezt olvassa KI AZ A HÜLYE AKI FLETORA GONDOL?"

Ki az a hülye, aki nem Fletóra gondol? :)
Kedves is, vezér is, elmebajos is.
:)

zachar 2011.12.26. 10:36:35

Csúcs a poszt, Gellért!
:)

IGAZ MAGYAR 2011.12.26. 10:39:03

@zachar:

..... most akkor jelentkeztél?

Rendben , regisztráltam!

dobray · http://mandiner.blog.hu/ 2011.12.26. 10:40:24

@málnási:@Herr SturmLikudnik: @.Pierre Bezuhov.: @Counter: @IGAZ MAGYAR: érdekes, hogy a baller testvéreknek láthatólag mindenről OV (A Vezír Őnagyságossága) jut az eszébe. Na most akkor ki a kényszeres?

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2011.12.26. 10:42:05

@Asztalos Gábor:

(tapsikolok) kösziiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii!!! :)))))

nah, komolyan: enyhén sólva feltűnő, hogy a mandiszerkesztőség egyre szelektívebb ingerküszöbbel rendelkezik

b-kategóriás pampogósdorottyákra rámozdul a teljes stáb huhogni, a szájernésített igazságügy lebeg a légüres térben

(nyugati) polgári konzi logikára már rég nem, lukasenkóira annál jobban fel lehet fűzni az utóbbi hónapok eseményeit (igen, erről pampog az maszop is éppen, kezdhesz te is nyóóócévezni)

tisztelet a kivételnek, de a választások előtti fullfront értékalapú igazságharc vészesen megy a mandin a damage control / off-topic diversion irányába

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2011.12.26. 10:52:48

@dobray:

tisztelt főfőhiteles "jobber" urasága

ha a fránya tények (melyek egyesek szerint szibériába mehetnek) sorban azt mutatják, hogy a hatalmi koncentráció lassan a látszatra sem adva O.V. láthatatlan eredményekkel szegélyezett egyeduralma felé megy (kérek ellenbizonyítékokat a szórakozás végett), akkor bizony úgy vélem, hogy nem éppen a pampogós repperdorottyák képezik a nemzetre leselkedő legnagyobb veszélyt, akinek nem sok vizet zavaró személyére viszont Te annál jobban rácuppantál. Csak nem kényszeres? :)

bátorkodnék kérni egy összehasonlítást a nyugati konzervatív demokratikus államszemlélet és a lukasenkói közt, majd közé egy külön oszlopba mehet Viktor, aki nem olyaaaaan... tippeljünk, melyik modellhez áll közelebb, ami most zajlik

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2011.12.26. 10:53:14

@dobray: Sürgősen ideje bebizonyítanod, hogy a Konzervatórium és a Mandiner, de különösen a Magyar Kurír mindig is független, kritikus hangon szemlélte a rénszarvasgazdálkodás és lazactenyésztés jelentette ökológiai kockázatokat.

@Herr SturmLikudnik: A HV-ben a gazdasági miniszter ad életmódtanácsokat, a mandi kisszínes hópelyhekkel és norvég rénszarvaslékekkel támad. Ezek már az utolsó simítások megújult országunk habtestén. A nagy mű forog, az alkotó pihen. Újságot írni sem kell többé. Készen vagyunk.

málnási · http://gozdom.blogspot.com/ 2011.12.26. 10:57:23

@dobray:
engem milyen alapon szólított meg nagyvezér kérdésben? hülye maga teljesen?

IGAZ MAGYAR 2011.12.26. 10:57:50

@dobray:

miért is vagyok én baller?
S kinek is A Vezír Őnagyságossága a vezír?

Azért mert valaki szerint A Vezír Őnagyságossága egy kezelésre szoruló hülye fasz, attól az még nem baller.

.Pierre Bezuhov. · http://www.youtube.com/watch?v=ddk-Q6hXvFk 2011.12.26. 11:15:17

@dobray:
pajti! ezen duplán felröhögtem :))

egyrészt málnásit és Herr Sturmot leballerezni, azt hiszem a kezdődő hisztérikus pánikroham egyértelmű jele

másrészt én a kommentemben egy szóval nem említettem a SohaNemhazudóÖrökös PMünket, de neked sikerült rögtön a védelmére kellened :)
Milyen szót is használtál? kényszeres?

van otthon tükör?

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2011.12.26. 11:17:06

@málnási:

Guadalajara no es Abisinia,
Los españoles, aunque rojos, son valientes,
Menos camiones y más cojones

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2011.12.26. 11:22:49

@.Pierre Bezuhov.:

ha nem lennék kitiltva a feljelentős inverz nácigyanús vincent bloggereknél, most rohannék piros bögréért :)

legalább valami hasznom lenne a bűnös önálló véleményképzésből

Maretz 2011.12.26. 11:31:16

@Herr SturmLikudnik:

Szélsőbal és szélsőjobb összeér a paletta túloldalán:) Feltehetőleg erre az apró tényre szerette volna felhívni figyelmedet dobray kartárs...

málnási · http://gozdom.blogspot.com/ 2011.12.26. 11:36:19

én azt olvastam a vinceblogon, hogy buzi. el is hiszem :)

málnási · http://gozdom.blogspot.com/ 2011.12.26. 11:38:36

@Herr SturmLikudnik:
ez most hogy jön ide?
egyébként meg ne írogasson nekem spanyolul, mert annak ellenére, hogy jelentős spanyol irodalmat hoztam létre, egy kurva szót nem tudok a nyelvükön. hiába, a pszeudó korát éljük :))))

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2011.12.26. 11:40:59

@Maretz:

hehehe, persze, ha nem múkodik a maszop lepedő, akkor a hátrafelé nyilasozót húzza a zember fijára a biztosnemrákosista csürhe

hát mellé, a turbókurucok szerint spéci cionstákkal czimborálok, mivel on és offline zugnyilasnak tartom a kuklux infó fan clubot

így jártál

meglepődnél, hányan undorodnak a neokomcsi ellenségképgyártó szánalomhalmazotokra - fideszen belül is, távolról sem csak mezitlábas plakátolók szintjén

a realitás nevű jéghegy látóhatáron belül van - kitérni nem az fog

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2011.12.26. 11:44:32

@málnási:

én komolyan veszem a maga pszeudóját, mi caudillo

tudja, l'arte pour l'arte, vagy katonásabban: Nicht Kleckern sondern Klotzen!

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2011.12.26. 11:46:47

@Herr SturmLikudnik:

szánalomhalmazotokra = szánalomhalmazotoktól

a macska megint fel van mászva a fára ragzani a verebet... vagy verebélyest... sose lehet tudni

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2011.12.26. 11:51:56

@Herr SturmLikudnik:

arte = art.... nyavalyás latin nyelvek, keverem a frónszijját a zolasszal... mussolinigyanús ügy

Bell & Sebastian 2011.12.26. 13:04:48

Tegnap a Nemzeti Geográfus Adón feszt ment az agymosás, csak áttolják ezt a Breiviket a szélsőjobbra, ha a fene fenét eszik is, mert mi más is lenne?

Ebben a (fjord) környezetben valóban tájidegen a kaftános-virágszoknyás-turbánsapkás nehézvíz -bányász, akárcsak az ugató németjuhász.

Bezzeg itt sok a róka, nem kellett volna annyira bezabálni, a nagy nyomorgásban.
Külön szeretettel köszöntöm az elkóborolt, ámde minek visszatért Blondie -t. Alábrácsázhat Counternek, ha már 69 -es alakzatba rendeződtek.

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2011.12.26. 13:24:06

@Bell & Sebastian:

alles hat ein ende, nur die wurst hat zwei

www.youtube.com/watch?v=r8PPYNxhLCU

a bierstube zur orange kapuján kívül metsző hideg szél fúj, a kályhában meg már alig parázslik a manyup pénz maradéka

a ráfázós törzsvendégek már kezdik kérni a panaszkönyvet

Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2011.12.26. 13:24:24

Minden tiszteletem ezé az emberé, hogy a világ egyik leglehangolóbb országában (különösen az év eme szakaszában) még képes megtartani jókedvét. Bár ez alkohol nélkül tényleg nem volna lehetséges.

Vodka, csoki, természet - hát ott max. még egy kis olajat meg halat talált volna.

Én felnézek ezekre az emberekre, hogy képesek megélni és túlélni arrafelé. Én menekülnék, amerre látnék. Béke velük.

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2011.12.26. 13:29:03

@Modor Tibi:

egy kedves barátosném kb 3 évvel ezelőtt norvégiában "rekedt" és azóta is töretlen jókedvvel viseli a böszméktől és pálinkacézároktól mentes életet, a blekkmetálos folklórhoz könnyen alkalmazkodott, egyébiránt szolid polgári meghittséggel van tele a hócipellőcskéje

Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2011.12.26. 13:36:22

@Herr SturmLikudnik: voltam én hosszabb ideig is itt-ott. Norvégiában nagy a jólét, őket irigyli Európa, szépek az emberek és mindenki ízlésesen öltözködik. De én nem tudnám elviselni - aki igen, szerencsés.

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2011.12.26. 14:03:31

@Modor Tibi:

engem az extrém időjárás kevésbé irritál, mint az extrém országrontó hatalmi téboly, bármilyen ideológia mögé is próbálják rejteni (már ha próbálják)

Bell & Sebastian 2011.12.26. 14:06:13

@Herr SturmLikudnik: A Merkel -féle rafkós rablóbanda az ugye teljesen más. Kár, hogy egyetlen Amerika -ellenes kirohanásra sem ragadtatta még eddig magát, a Jobbik -ekézésben meg mindig is élen járt. Tulajdonképpen maga egy jobbra betolt vinszent, mindig csak azt árulja el, ki a hülye. Ami mögött az van, bezzeg én vagyok az okos, csak sosem mondom ki, mit is akarok tulajdonképpen?

Kritizálja csak bátran, legalább ekkora elánnal a káderelfekvőként funkcionáló EU -t, vagy a vastagbőrű Barrosót, de nem, mert ez a rohadt narancsbanda a tehetségtelen, abból is a főördög a legundorítóbb. Vagy kritizálunk, vagy PC -k vagyunk, mert a kettő együtt már nem megy.

A céltalan destruálókat húzzák fel legelőször, jó ha tudja.

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2011.12.26. 14:33:47

@Bell & Sebastian:

Több, mint elégszer reflektáltam arra, mi lenne (valóban bűnös módon ortodox szemszögből ) a racionális lépés számos ügyben. Persze ebből le lehet szűrni a jajjbáncsákavekkert, vagy az érdemi információt. Külön szórakoztató, hogy önmagadat szapulod saját commenteddel: dacos fújnemajrózás. Mert. Csak. Addig persze kevésbé tetszik ellátni (sűrű jelenség) hogy nem vagyunk magányos sziget a tenger közepén. Sose voltunk, sose leszünk. 1526 óta tetszik-nem tetszik egyéb hullámokon szörfölve-evezve tudunk csak elhajókázi törékeny ladikunkon. Most is. Van Merkli, van Putyin, van az albán idill. Ennyi. Nincs Mikulás, nincs ingyen ebéd egyiknél se, de cserébe egyre több vesztenivaló, ha képtelen vagy helyesen dönteni, alkalmazkodni. Választhatsz. Persze magadra gyújthatod a házad, csak hogy örülj, hogy nem a szomszéd kezére került. Te bajod. Ha az egész falunak kívánod ezt, esetleg páran más véleményen lesznek. Elmennek hülyefalvából, vagy visszaküldenek téged emberkedni a sufnidba. A rendszerint mindig jó helyre simuló románok most nemrég bólintottak rá EGYHANGÚLAG a merközista ajrópára, amiből csak tényleg mellékesen megjegyzem: bármikor ki lehet lépni később is, befelé csak mostanság.

Ha kasszandra üzenetekért abszurdisztánban kötél jár: I gladly pay the price. A fránya történelem úgyis mindig azokat igazolta (persze utólag), akik intő szavukat emelték fel a dafke pattogással szemben.

A víz az úr.

zachar 2011.12.26. 14:39:32

@Herr SturmLikudnik:
Az a szomorú, hogy valaki egész Karácsonykor egy ellenséges narancsblogon veri a faszát.
Hiábavalóság.
:)

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2011.12.26. 14:45:16

@zachar: meddő kísérlet nálam tereléssel és csúsztatással próbálkozni ;)

Bell & Sebastian 2011.12.26. 14:57:22

@Herr SturmLikudnik: Játszhatunk tót menyecskéset is persze, esze semmi, fogd meg jól!

Inkább tologassa az unokaöccse kis vonatát, annak legalább van értelme. Az a Negyedik Birodalom a kóser, amiben uralkodó faj vagyunk, de az nem, amiben szolganép? Maga olyasmit árul, amit legutóbb is elkapkodtak, mint a cukrot a bácsitól.
Vátesznek tetszik lenni? Nagyon akarja, hogy le... farizeusozzam? Majd holnap. :)

margaritt 2011.12.26. 15:06:48

Modor Tibi: Mindenki máshol érzi jól magát. Én Norvégiát úgy, ahogy van, imádom. Aranyosak az emberek, gyönyörű a táj, tiszta kisvárosok, tenger.

Időnként rohadt hideg tud lenni, ja, de fel lehet öltözni, vagy össze lehet bújni:)

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2011.12.26. 15:14:13

@Bell & Sebastian:

csak nem álmodik a nyomor?

várom a grandiózus tervedet a világuralom megragadására, hátha a zsebedben lapul

de előtte halld meg az 1x1 típusú alapigazságot: magyarhon geopolitikai helyzeténél fogva szinte minden szempontból nyitott szerkezetű, a politikai izoláció nálunk egyenló a gazdasági izolációval, ami önellátó és méretes belső piac hiányában garantált és fájdalmas csőd

a "szolgai" észtek, lengyelek, csehek stb köszönik jól ügyeskedtek ajrópai lehetőségeikkel a hátrányok visszaszorítása mellett, BEZZEG a tutira nem szolga és önálló fehéroroszok, hmmmm mennyire is állnak jól? Mennyire tényleg szabadabbak a sikeres visegrádiaknál? Észak Koreával már nem is példálóznák inkább.

hiába tologatod a nem létező hadseregeidet, der angriff steiners wird nicht erfolgen und es wird sehr einsam da untem im Bunker

a világ nélkülünk is tovább forog a maga irányába, holdkomp meg sehol

számos drukker röhigcsél lelkesen, hogy libsi nyávogás helyett a falkahűség a menő meg az erősebb kutyuli baszarint... nos... asszed a külpolitikában nincs ez így? 2012-ben majd ráébredsz, ha délceg vadászként csak szopni jársz az erdőbe

zachar 2011.12.26. 15:20:17

"meddő kísérlet nálam tereléssel és csúsztatással próbálkozni ;) "

Egész nap vered a faszod, rendületlenül.
És eredménytelenül.
Csak valami gennyes lé szivárog belőle.
:)

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2011.12.26. 15:57:50

@Bell & Sebastian:

kieg:

"Vátesznek tetszik lenni?"

Ha a tényekből kiindulva 2+2=4 és nem 5 szemlélet az, akkor igen. Ez nem rám nézve hízelgő, inkább a közállapotokra nézve lesújtó. Időnként elhintett prognózisaim is eléggé hajlamosak realizálódni, pedig szívesen tévednék egyre többször.

"Nagyon akarja, hogy le... farizeusozzam? Majd holnap. :) "

Csak rajta, sőt elébe mennék: önsorsrontó renitens lennék, alássan. A farizeus szó teljességgel értelmezhetetlen ebben az országban, ahol minél inkább lengeti valaki a táborzászlót, annál inkább biztos, hogy nyakig benne volt saját maga, vagy familiája az ellenséges brancsban. Jómagam a "józan ész" haloványuló táborának elkötelezett rajongójaként (tetszés szerint konzlib) a libbantaktól a dzsobbikos társulatokig is szívesen eldiskurálok on/off-line, kapok is hideget-meleget az előbb-utóbb felmerülő ellenvéleményem miatt mindegyiknél. Mert mindegyik foggal-körömmel beleéli magát a maga saját alternatív valóságába és álmaihoz keresi lasszóval az önigazolást, allergiásan reagál bármire, ami megrengeti szent hitét, mely az érvek súlya alatt kártyavárként temetné maga alá szinte magát a létezése értelmét. A politika errefelé nem politikaként működik, hanem vallásként: irracionális, dogmatikus. Megvan ennek a tragikus tradíciója és csak nem tanulunk belőle soha. (Most se fogunk. De ezúttal az utolsó utáni esélyt toljuk el, majd meglássa kendtek és akkorra már hiába mondom, hogy megaszondtam én eztet.)

A csúnya végjátékig meg részemről továbbra is imádom a nézőpontok sokszinűségét, még ha a hazai divat a diskurzus alatt az öntudaterősítő birkabégetést érti is inkább.

Beskatulyáztak engem a kicsiny blogszféra szerte már mindennek, a kézenfekvő megoldás meg csak nem jut eszébe a sok hitelességbajnoknak: egyszerűen előszeretettel élek (és visszaélek) a szókratészi dialektika legegyszerűbb trükkjeivel. (kezdeti együttértés után jön az igen, de...) Megtalált már pár párt/műhely mindegyik oldalról, nem egyszer kifejezetten lukratív ajánlattal, mindegyiket udvarisan visszautasítottam. Ez nem erről szól és a maga módján ilyesztő, hogy ezt senki sem képes felfogni, kizárólag valami erre-arra benyalásos kontextusba képes helyezni a magor rögvalóságon edzett közönség. Vagy lenézően kis hülye nemecsekeznek. Tényleg ennyire mélyre süllyedtünk volna?

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2011.12.26. 16:01:50

@zachar:

élvezd, amíg tudod és váljék egészségedre

komolyan :)

és Háccs 2011.12.26. 17:17:04

A Navracsics-alkalmazott pártitkárok megmutatják, hogy kivételes alkalmakkor úgy tesznek, mintha normális emberek lennének.

Nem lett kicsit túl libsi ez a poszt? A főnök erre a posztra is ad számlát?

Éljen az Egy Párt!

Bell & Sebastian 2011.12.26. 18:54:43

@Herr SturmLikudnik: Akkor ma lesz holnap. Kösz, hogy leírta, mert így legalább világos, miféle barmok juttattak bennünket oda, ahol vagyunk. A mindenbe belesimulósok. De hát kettőn áll a vásár, minden átvert mellett ott áll egy átverő is, a megfigyelések szerint.

Ha azt a szerepet szánja -kizárólag nagy jóindulatában- a szülőhazájának, hogy feküdjön már végre a guillotine alá, hadd jöhessen el az a várva-várt Kánaán, akkor annak nem örülök, hogy végletesen visszafogott legyek.
Nagyon helyes, hogy csak az egypártrendszerben hisz, azaz saját magában. Remélem, hogy egyszer majd megtehetik, meghálálhatják ezt mások is oly módon, hogy semmilyen formában nem tartanak igényt a szolgálataira tovább, igaz, akkor ne is kérjen, sőt, ne is kérjen számon semmit.

Csak nem gondolja komolyan, hogy abban merül ki születésének értelme, hogy magának kapar, a többi meg le van szarva, de legalább köpésállóan hallgassa a maga nemtelen, ostoba megjegyzéseit arról, hogyan kell belesimulni a rendszerbe?

Ettől még a katonásan szikár, nem túl fantáziadús Horthynak is több esze volt. Sütkérezik a mocskos neokolonialista, napos oldalon és még van pofája engedelmességre buzdítani az itthon maradottakat?
Ezt nevezem vastagbőrnek!

Nagy okosan megállapítja, hogy alig van különbség a két oldal közt? Tényleg alig van. Csakhogy az az icipici >alig< itthon nagyon is számít!

Brúder, maga szerint ki kúrta el az EU -t? Nem véletlenül az ilyen Merkel/Sárközi -féle frigid (gazdasági-pénzügyi szempontból, természetesen) és haszonleső disznópásztorok?

Vagy az nem tűnt még föl, hogy amíg Merkel az oroszokkal cicázhatott (egy darabig), ugyanezért Ferit kirúgta a tartótisztje.

Szerintem maga Amerika -barát, a dollárra spekulál az euró ellenében és hadjáratot vezetne Oroszország ellen, vidáman küldené megdögleni a Donhoz honfitársait, a mocsadék szabadkőműves érdekekért.

Dehogy vagyok én beájulva a fantasztikus Fidesztől, vagy Orbán ostoba húzásaitól, amikor van mellettük jó pár olyan, amibe csak belekényszerült, mint kamaszgyerek bátyja farmerébe! Pár nap alatt országokat borítottak fel körülöttünk, maga meg azt állítja, nincs választásunk, csak be kell feküdni az úthenger elé? Hát hogyne lenne, a >nem< is egy választás.

Valami csak nem kóser, hogy ezen a blogon lóg már két napja és azon örvendezik, hogy nemsokára vérét veszik a cigány diktátor dilettáns bandájának. És utána mi lesz? Majd jönnek a demokraták, felveszünk jó sok pénzet, szétszórják a nép közt, ami öröm és boldogság? Csakis az lesz, öröm és boldogság! Meg a lopott pénzt is visszaadják, mi? Hitel formájában, magas kamatra, legfeljebb.

Ne röhögtessen már bennünket! Örüljön a jó sorsának, amit eddig _mi is_ finanszíroztunk, egyetlen zokszó nélkül.

Egészen idáig, mert most megkérdezem, nem érzi még úgy, hogy túlzásba viszi itt a halottgyalázást? Mondja, nem egy erkölcstelen, farizeus tempója ez?

Vagy érdekelt a wellness und nyugdíjas paradicsom projektben? Mit árul itt? Nem a Hazáját, tán?

Bell & Sebastian 2011.12.26. 18:56:17

@Herr SturmLikudnik: Akkor ma lesz holnap. Kösz, hogy leírta, mert így legalább világos, miféle barmok juttattak bennünket oda, ahol vagyunk. A mindenbe belesimulósok. De hát kettőn áll a vásár, minden átvert mellett ott áll egy átverő is, a megfigyelések szerint.

Ha azt a szerepet szánja -kizárólag nagy jóindulatában- a szülőhazájának, hogy feküdjön már végre a guillotine alá, hadd jöhessen el az a várva-várt Kánaán, akkor annak nem örülök, hogy végletesen visszafogott legyek.
Nagyon helyes, hogy csak az egypártrendszerben hisz, azaz saját magában. Remélem, hogy egyszer majd megtehetik, meghálálhatják ezt mások is oly módon, hogy semmilyen formában nem tartanak igényt a szolgálataira tovább, igaz, akkor ne is kérjen, sőt, ne is kérjen számon semmit.

Csak nem gondolja komolyan, hogy abban merül ki születésének értelme, hogy magának kapar, a többi meg le van szarva, de legalább köpésállóan hallgassa a maga nemtelen, ostoba megjegyzéseit arról, hogyan kell belesimulni a rendszerbe?

Ettől még a katonásan szikár, nem túl fantáziadús Horthynak is több esze volt. Sütkérezik a mocskos neokolonialista, napos oldalon és még van pofája engedelmességre buzdítani az itthon maradottakat?
Ezt nevezem vastagbőrnek!

Nagy okosan megállapítja, hogy alig van különbség a két oldal közt? Tényleg alig van. Csakhogy az az icipici >alig< itthon nagyon is számít!

Brúder, maga szerint ki kúrta el az EU -t? Nem véletlenül az ilyen Merkel/Sárközi -féle frigid (gazdasági-pénzügyi szempontból, természetesen) és haszonleső disznópásztorok?

Vagy az nem tűnt még föl, hogy amíg Merkel az oroszokkal cicázhatott (egy darabig), ugyanezért Ferit kirúgta a tartótisztje.

Szerintem maga Amerika -barát, a dollárra spekulál az euró ellenében és hadjáratot vezetne Oroszország ellen, vidáman küldené megdögleni a Donhoz honfitársait, a mocsadék szabadkőműves érdekekért.

Dehogy vagyok én beájulva a fantasztikus Fidesztől, vagy Orbán ostoba húzásaitól, amikor van mellettük jó pár olyan, amibe csak belekényszerült, mint kamaszgyerek bátyja farmerébe! Pár nap alatt országokat borítottak fel körülöttünk, maga meg azt állítja, nincs választásunk, csak be kell feküdni az úthenger elé? Hát hogyne lenne, a >nem< is egy választás.

Valami csak nem kóser, hogy ezen a blogon lóg már két napja és azon örvendezik, hogy nemsokára vérét veszik a cigány diktátor dilettáns bandájának. És utána mi lesz? Majd jönnek a demokraták, felveszünk jó sok pénzet, szétszórják a nép közt, ami öröm és boldogság? Csakis az lesz, öröm és boldogság! Meg a lopott pénzt is visszaadják, mi? Hitel formájában, magas kamatra, legfeljebb.

Ne röhögtessen már bennünket! Örüljön a jó sorsának, amit eddig _mi is_ finanszíroztunk, egyetlen zokszó nélkül.

Egészen idáig, mert most megkérdezem, nem érzi még úgy, hogy túlzásba viszi itt a halottgyalázást? Mondja, nem egy erkölcstelen, farizeus tempója ez?

Vagy érdekelt a wellness und nyugdíjas paradicsom projektben? Mit árul itt? Nem a Hazáját, tán?

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2011.12.26. 20:25:45

@Bell & Sebastian:

legkedvesebb riddler-imitátorom: maga szerint karriert épít ebben a fuhhcsa országban, aki úgy "simul" hogy mindegyik dicső pártunknak és hívőjének odamondogat?

maga szerint sikerült 2010 után egy picit normálisabb világ felé elmozdulni, ha a kussolj és nem lesz bajod típusú TTT logika megy, mintha 89 meg se történt volna? nem mintha a rettegde nem lenne hajlamos erre

egyéb észrevételei kapcsán meg alapvetően csak annyit jegyeznék meg, hogy nem tudja, vagy még inkább nem akarja megérteni, mire is akarnék kilyukadni - de végsősoron mindegy, az események már az elszabadult szekér fizikája mentén zajlanak, tök mindegy, mennyi borsót hányok a falra és kinek

nehéz lesz és nem csak a külső gőzhenger közelít, hanem a forradalmi harsonák miatt teljesen fölöslegesen omlásnak indított lavina is. ha ez kicsit is nagyobb lesz a kelleténél, már hiába kiált ortodox bernáthegyi mentő után

Schwerer Gustav · http://menekulttabor.blog.hu 2011.12.26. 21:44:32

én csak annyit szeretnék hozzátenni ehhez a dologhoz, hogy Ebben a témában messze a legjobb a Frozen Planet, Attenborough tolmácsolásában, tökmindegy milyen állapotban, józanul/berúgva/betépve, az visz mindent....élelmesek torrenten megtalálják, ha akarják, megnézik, oszt' ha jó, megrendelik DVD-n, oppardon, Bluray-en, 1080p felbontásban.

Egyszerűen hihetetlen felvételek. Grönland tetején a jégsapka tetején lévő, türkizkéken ragyogó olvadék-tavak, aztán a Mount Erebus belsejében lévő vulkáni gőzölgések által formált csodálatos jégköltemények látványa, a jegesmedvek-pingvinek-fókák életmódja,, a lassított felvételek (ahogy a pingvinek kiugranak a vízből, ahogy a guillemot-kolóniák repülnek az Északi-tengeren, stb), egyszóval felsorolni is lehetetlen ezeket a szépségeket.

Külön érdekesek a száraz völgyek az Antarktiszon, ahol semmi hó nincs, csak az üvöltő szelek, amik koptatják a sziklát.

Ezt látni kell, na. (erre lenne való a plazmatévé, meg a kivetítő, nem a balázs sóra)

A Frozen Planet, merem állítani, a legnagyobb dobás a "Nature's Great Events" (2009, szintén BBC One, szintén Attenborough) után.

Érdekes ez a szinkronicitás a Rajcsányi bloggerrel, mivel én is norvég-mániás vagyok (most a Frozen-planeten fölbuzdulva végigolvastam a Nansen- és Amundsen expedíciókat), az Into Eternity (nem norvég ugyan, csak közel van) szerintem is egy egész jó dokumentumfilm, mégis mintha azt érezném, hogy nekem kiforrottabb ízlésem van.

ez a "norvég minta" itt amolyan utcai freestyle norvég módra (jéggel meg hóval).:-)

DE persze a cikkíró is jóváteheti tévedését, amennyiben ír egy recenziót a Frozen Planet sorozatról.

Szigorúan figyelemelterelésként persze, a jelenlegi politikai helyzetről.
:-)

TrueY · http://qltura.blog.hu 2011.12.26. 21:59:15

Csak felvetésként... A vándorpatkányt Rattus norvegicus-nak hívnak ( hu.wikipedia.org/wiki/V%C3%A1ndorpatk%C3%A1ny )

Bell & Sebastian 2011.12.26. 22:19:37

@Herr SturmLikudnik:

Nem örülök, hogy virtuális felpofozás kellett ahhoz, hogy leszálljon végre a földre. Olyan megmozdulása ennek a kormánynak még nem volt, amely elnyerte volna -ritkán osztogatott- tetszését? Ahhoz például mit szól, hogy felrúgták Rózsadombot -amely ugye soha nem is létezett- és a bírák úgy tűnnek el szépen, sorban a süllyesztőben, mintha valamiféle antiávéhá gyűjtögetné be őket? Ilyesmi ugye nem túl elegáns, viszont roppant üdvös.

Az megfontolandó gondolat, hogy egy polgárháború senkinek sem hasznos, mégis akad, aki szítja, mintha csak érdekelt lenne benne, de az nem Fikusz - elsősorban. De ha sok pénzzel lefojtható, Merkelék majd megteszik, ugyanis a közvélekedéssel ellentétben, az EU nem a hiányt termeli, megvan az a lé, majd löknek belőle azok, akiknél van. Csakhogy egyszerűbb a kényszerhitelt erőltetni.

Node, az amcsi adósságból önként átvállalni még egy jókora adagot, ahhoz nagyon ostobának kell lenni!

Maradjunk abban, hogy az önkéntes lefekvés nem egy alternatíva, az erősködéshez -főleg egyedül- kevesek vagyunk, marad a lavírozás, napi szintű, kreatív zsarolósdi.

A belgazdaság döglött, ebben igaza van. Ez több mint szarvashiba, ez egyszerűen megengedhetetlen! Erről érdemes (lenne) beszélni.

panelburzsuj 2011.12.27. 00:20:18

Apetor Film Tor Eckhoff

Navn: Apetor Film Tor Eckhoff

Adresse: Nygårdsveien 39, 3214 Sandefjord

Telefon: 92836256

Orgnr: 996570061

Bransjer: Film-/videoproduksjon

panelburzsuj 2011.12.27. 00:24:09

"Nem tudunk sokat róla, valószínűleg egy egyszerű magánszemély, de egyre nagyobb nyilvánosság előtt élvezi a maga kis életét."

És nincs üzenet.

Bár téma - az épp lenne.

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2011.12.27. 10:16:57

@Bell & Sebastian:

VELED ellentétben sose szakadtam el a földtől legkedvesebb biztosnemzugnyilas blogtársam.

Igazán leköteleznél te nagy hazaffy, ha tényekkel alátámasztva tudnád megcáfolni "hazaáruló" fejemet alábbi pontokban:

ad 1)
ismételtem közölném veled azt az apró tényt, hogy gazdaságunk NYITOTT szerkezetű, geopolitikai helyzetünknél fogva spéci főképp a dájcsok felé. Ez nem holmi jövőbeli kifekvés függvénye, ez létező realitás. Ergo a merkli néni felé fordulás az nem is fordulás, hanem a már létező ösvény taposása. a külker mérlegünk tartósan pozitív, kezdünk belerázódni a szánalmasan megvalósított eu csatlakozás struktúrájába. Mindig mókás az is, hogy SEMMI érve nincs a dzsobbiknak az ellen, hogy ha ajrópa csakis tyúxar lehet, akkor mégis miért sikerült a javára fordítania a többi visegrádinak és esetleg miért nem lenne érdemes nekünk is az ő ortodox sikereiket lemásolni, ha egyszer szemlátomást működik.

ad2) ha rácsapod az ajtót a fránya ajrópára, akkor azt ELŐTTE már valamivel fel kéne váltani (kiváltani). Ha nem aludtad át az elmúlt évet, észrevehetted volna, hogy a Keleti Szél projekt csúnyán felsült, a kínai kamerádok az ortodox nyugattal bizniszelnek inkább, az arabok szintúgy. Az orosz nagybefektetők mol és malév műveleteit sem a magyarérdek független sikerei fejezet alatt találod. Vonával miért lenne másképp? Mert szebb legény Viktornál? Mert többet hízeleg kelet felé? Ébresztő koma, a biznisz az biznisz keleten is, nem spirituális alapon megy. A sose létezett turáni tengely mai napig láthatatlan hasznát nem is említeném. Az iráni haverok mennyi befektetést hoztak ide? Pedig a kuklux infó lassan a teheráni időjárás jelentést is leközli.

ad3) nem emléxem, hogy valaha is aszondtam volna, hogy az ajrópai orientáció szadeszosan csakis hasraeséses formában lenne jó, ellenkezőleg. Az alkalmazkodás nem azonos az önfeladással, remélem nem kell tovább ragozni addig, hogy a fű színe zöld, az ég színe kék. Bármelyik klubhoz is oldalazunk, de magától értetődő, hogy a lehető legjobb feltételeket érdemes kibulizni. És nem tilos klubot váltani se.

ad 4) ha szerinted a nyugati orientáció szolgaság és simulósdi, akkor a dzsobbik keletfétise mi a lófax? a mesebeli önálló paradicsom? azt hiszed, majd az oroszok a nagy semmire fel visszarajzolják neked a régi szép határokat? szláv tesóikkal szemben mi leszünk a kedvenc? hogy az ügyes helyzetfelismerő románok rutinos oldalváltása esetében nem buknánk sokadszorra erdély nagyobb részét? mielőtt erre felböfögnéd a besztofkuruc sablonokat megnyugtatólag közölném, hogy az orosz kapcsolatok kellő tisztelettel való megközelítése semennyire sincs ellenemre, mert moszkva közelebb van, mint washington, de álmokat se kergess a kreml uraival kapcsolatban. Putyin se a mikulás, saját nagyhatalmi nemzete hasznát lesi saját logikája mentén és se perc alatt ejti a kurucokat v. az országot, ha szerinte éppen abból van haszna, remélem nem omlik ettől össze igaz magyar lelkivilágod. Amúgy ha figyeled a híreket, feltűnhetett, hogy az oroszok bekerültek a WTO-ba. Ez a kínai menetrend szerint majd ahhoz vezet, hogy ömlik be hozzájuk az a tőke, ami minket fog kikerülni. És majd csak leshetsz, amikor a kínai fokhagyma mellett a muszka gabona is versenytársként kóstolgatja a mezőbizniszedet. Az erősödő orosz gazdaság távolról sem csak potenciális piac nekünk, hanem fájdalmas konkurencia is lehet ám, hamarosan ezt a saját bőrödön érezheted.

ad5) a németek és oroszok amúgy pompásan elvannak egymással. merkli beszél oroszul, putyin németül, schröder szervezi a közös teadélutánokat. a mi hovatartozásunk is bizony főképp az ő, nem a mi döntésünk függvénye lesz. benne van a pakliban az is, hogy az irracionálisan pattogó magyarkákat felosztják egymás közt gazdaságilag, mint anno a lengyeleket és a német/orosz felé hajló pártocskák degradálódnak a mögöttük álló nagytesók bolhacirkuszává

ad6) eszedbe jutott, hogy a turánival ellentétben valós alapokkal rendelkező párizs-berlin-moszkva tengely megvalósulása esetében okafogyottá válik ennek a vitának az egésze? az angolok kiszállása az eu-ból erre terelné a dolgokat.

ad 7) az IMF-et se tekintettem sose télapónak, ha néhanapján skatulyázás helyett felfognád pötyörészésemet és látnád a fát az erdőtől: ez is csak egy hitelszerződés, a feltételek függvényében ítélhető meg. a bóvliba sorolt állampapírjainknál mindenképp kedvezőbb az imf hitel HA és AMENNYIBEN nem követelnek mellé elfogadhatatlan plusz feltételeket. (pl. eltolcsy menesztése szvsz nem lenne az a nemzet szemszögéből). iszonyatosan forráshiányos a gazdaságunk és nincs meg tőkeinjekció nélkül. egy bizonyos széchenyi pompás könyvet írt erről, a saját logikád szerint persze az ipse ciánista házat áruló lenne.

ad8) ja hopp ciánizmus: ugyan kevésbé, mint egy éve, de a dzsobbik még mindig a klezmerita invázióval riogat... hol is tart a dolog? a sarki közértben sólet is egyre ritkábban kapható, nemhogy új honfoglalói invázió tombolna. pedig a dzsobbik ugye csak tudja, merre halad a világ, aki kételkedik benne, az hazaáruló

ad 9) hazaárulás: most olvasom éppen a kuklux infón, hogy a dzsobbikért magát évek óta agyondolgozó gaudi tamás elkeseredve mentegetőzik a sajátjaival szemben, akik szerint ő már nem is igaz radikális... hát bazzeg amelyik csapatnál ilyen könnyen lesz valakiből ellenség, ott teljesen súlytalan mikor és mennyit és kinek makognak hazaárulásról, leszophatják az összes faszom

ad 10) beszélj inkább rébuszokban, sokkal értelmesebbnek tűnsz olyankor és még kifejezetten múúúvészi is.

Tenderized Amen 2011.12.27. 11:32:21

@Herr SturmLikudnik: A kis házi oltárára már nem fért fel az a napbarnított fiatalember, Ámerikából?

Hát alássan, most hogy mondja, azért megcsillanni vélem az értelem szikráját az írásában, pedig milyen ügyesen titkolta eddig ezt a képességét. Így jár az, aki minden ökörséget beszop, többet olvassa a Kuruczot, mint gondolkodik.

A zugnyilas azért volt szép, mert legalább szívből jött. Mondja, tud maga szerelni? Látnék itt betöltetlen piaci rést a maga számára. Hogy ne beszéljek rébuszokban, lehetne itt helytartó például, szolgálhatná a Szent Piac, a Befektetők és a Birodalom érdekeit kedvére és még ádázabbul üldözhetné mindezek ellenségeit.

Ha megkeresnék, vissza ne utasítsa! Még a végén elhappolják a nyulasok maga elől, oszt írogathat majd főállásban hosszú-hosszú leveleket. Azért a részletes reakciót nem ússza meg, majd este megkapja. :)

Bell & Sebastian 2011.12.27. 12:09:31

@Tenderized Amen: Utoljára szólok, hogy kérés nélkül ne nyilatkozz a nevemben!

@Herr SturmLikudnik: Jól mondja a segéd, megér egy misét, hogy részletes választ kapjon. Addig is, kellemes átkozódást!

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2011.12.27. 12:24:01

@Bell & Sebastian:

köszönöm, de a részletes választ kenje a hajába süketek párbeszéde címszó alatt, én megyek emerre, maga amarra, a következő év felpörgetett eseményei pedig megmutatják, mi az ábra

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2011.12.27. 12:34:41

@Tenderized Amen:

egyesek addig nevetnek a viccen, amíg fel nem fogják az értelmét

a kereslet-kínálat párocskája egy ilyen "vicc"

Birodalmat meg csak lépegesse le, ha van hozzá magának AT-AT, vagy hátrafelé nyilazós Rebel Speeder. Nincs? Próbálja ewok fighter üzemmódban, de időben szólok, hogy a nemes lélek és az akaraterő kevés lesz önmagában.

Schwerer Gustav · http://menekulttabor.blog.hu 2011.12.27. 14:08:37

@Herr SturmLikudnik:
Az egész nagyszerűen és "brilliánsan" fölépített gondolatmenet az eurózóna bukásán törik meg és süllyed el.

A hanyatló nyugat nem feltétlenül attól hanyatlik, hogy egyre szegényebb lesz...

A hanyatló nyugat attól hanyatlik, hogy hiába kibaszott gazdagok az emberek - már aki, teszem hozzá - a családot ugyanúgy a kutya-macska jelenti - a gyerek helyett. Meg a garázsban lévő x7-es bmw.
És a németek-franciák 1,0-ás gyerekszáma családonként (levontam a bevándorlókat) belátható időn belül a teljes összeomláshoz fog vezetni. A különbség annyi a németek/franciák és a magyarok között, hogy itt , kis nép lévén, jobban előkerült a
dolog.
->kulturális hanyatlás (hagyományok, értékek föladása)
->demográfiai hanyatlás (nyugdíj, tb-rendszer összeomlása)
de nálunk nagyobb jólétben élnek, tehát mindenképpen őket kell majmolnunk, igaz?

A Jobbikot meg lehet ekézni természetesen és azt is el lehet felejteni, hogy ha lesz törésvonal, akkor az nem a magyar-zsidó ellentétből származik majd, ezerszer inkább a magyar-cigány ellentét mentén.

És a magyar-cigány ellentétet, a magyar-zsidótól eltérően, nem az ÉS, a Magyar Nemzet a Népszava , Népszabi stb. hasábjain fogják vívni.

"Mindig mókás az is, hogy SEMMI érve nincs a dzsobbiknak az ellen, hogy ha ajrópa csakis tyúxar lehet, akkor mégis miért sikerült a javára fordítania a többi visegrádinak és esetleg miért nem lenne érdemes nekünk is az ő ortodox sikereiket lemásolni, ha egyszer szemlátomást működik."

Hamis dilemma, hamis kérdés, hamis válasszal.

Lóránt Károly közgazdász, aligha tekinthető "jobbikosnak", kimutatta, hogy 6x annyit fizetünk be az EU-ba, mint amennyit onnan kapunk. Érthető, ha valaki elkezdi továbbfonni ezt a gondolatmenetet, és arra jut, hogy esetleg az EU sem fenékig tejfel.

És ez a tejfel-dolog azért érdekes, mert 1990 óta nekünk az van mondva, hogy ha egyszer belépünk az EU-ba, onnantól aranyból lesznek az utcák, bécsi cukrászda, meg amit el lehet képzelni. A nép meg bekajálta.

A másik hatalmas baj: az _önálló_magyar_ külpolitika teljes hiánya.
1990 óta az van itt mondva, hogy "nem kell aggódni" a külországi magyarokért, szükségtelen verni az asztalt, bármit is követelni (román eu-csatlakozás pl.) mivel amint bejutunk az euba, ugyanazok a szabályok lesznek érvényesek mindenkire, nem lesz többet magyarverés, szükségtelen az autonómia, stb. Mese-mese mátka.
És ez az agitprop ment jobbról-balról, az elmúlt 21 évben. Hazugság, természetesen.

Egyébként most Orbán járt a kínaiaknál, az araboknál, mégsem olvassuk azt az újságokban, hogy mekkora hatalmas kudarcot vallott. Egyszerűen azért, mert az élet megy tovább. A mercedes-audi továbbra is termelnek, a többi vállalat is. Az ilyen utakkal csakis nyerni lehet, ha meg nem, akkor sincs semmi. Ennyire egyszerű. Hasonlóan az államadósság újratárgyalása esetén. ha nem engednek el semmit, akkor fizetünk tovább, mint ahogy eddig is tettük - a mnyp is erre verődött el egyébként.

amellett meg a többi országokban több-kevesebb sikerrel kisöpörték a volt komcsi elitet, nálunk meg a gazdasági pozíciókat jó előre kiszervezték maguknak, aztán a politikai hatalom is az övék lett 4 meg 8 évre, stb.
Ezzel kapcsolatban érdemes megjegyezni, hogy melyik az egyetlen párt ma Mo-n, amelyik teljes lusztrációs törvényjavaslatot nyújtott be, + a teljes ügynöklisták, tartótiszt-listák, és III/akárhányas személyi állományok nyilvánosságra hozatalát.
Mindkét törvényjavaslatot elbuktatta a fidesz.

Tehát relatíve értékelve, igenis van alternatívája az Orbán-kormánynak.

Természetesen semmi sem tökéletes, az élő fába is bele lehet kötni, láthatólag vannak emberek akik ezen "nemes" foglalkozást űzik.

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2011.12.27. 14:47:13

@Schwere Gustav:

hosszas reflektálás helyett egy dolgot ragadnék ki a gondolatmenetből:

"És ez a tejfel-dolog azért érdekes, mert 1990 óta nekünk az van mondva, hogy ha egyszer belépünk az EU-ba, onnantól aranyból lesznek az utcák, bécsi cukrászda, meg amit el lehet képzelni. A nép meg bekajálta."

nomármost a turáni tengelyt hajszál pontosan ugyanilyen kánaánként állítja be a jobbik, az eredmény is ugyanez lesz

a "birodalom" keleten is birodalomként működik (sőt!), ezt 40 évig volt alkalmunk tesztelni

és te is elsiklasz afölött, hogy a többi visegrádinak ugyan mégis miért sikerült mégis a saját malmára hajtani ajrópát? amúgy ha feltűnt volna, sose állítottam, hogy mi jól sáfárkodtunk volna az EU csatlakozással (ellenkezőleg), ámde sokadszorra ismétlem: vannak, akiknek biza igenis sikerült. lehetséges azt az utat is sikerre vinni. van aki aprít a levesébe a konyhakéssel, van aki megvágja magát vele. nem a konyhakés a hibás, ha az már csak természeténél fogva egy éles dolog.

ami a demográfiát illeti az bizony nagy gond (nyugaton amúgy időközben jóval kevésbé, mint nálunk), de feltenném a kérdést: ha önsorsrontóan egymást kicsinálós légkör, görcsös ellenségképgyártás uralkodik jobbról-balról és mindig a társadalom egészét egyoldalúan felülről megváltani akaró tuti ideológiák váltakoznak csak, akkor maga meglepődik, hogy MENEKÜL innen pont az a piacképes réteg, mely a haza jövőjének gerince lenne? Tele töke a népnek a népmegmentőkből, mennek oda, ahol csak úgy simán élhetnek, tervezhetnek napi politika miatti görcsölés nélkül, ahol a közbiztonságtól a közéletig többnyire azért a józan ész a fő szabályozó - erre az élhető világ megteremtésre a labancos modell a minta, kína erősödése is a nyugati logika számos elemének átvételétől indult, nem a maoista társadalmi kísérletektől

Végül pedig a nyugat minden hátránya ellenére beszédes az az apróság, hogy a mai napig inkább abba az irányba mennek keletről (oroszokat beleértve), mint fordítva. Agysebésztől a polcfeltöltőig. Talán nem egészen véletlenül. Ezen azért érdemes egy picit elgondolkodni.

Egyébiránt meg a demokrácia szépsége, hogy ezeket a dolgokat meg lehet népszavaztatni. Be- és kilépéseket, nyugatra, vagy keletre. Aztán persze külön sztori, hogy a fejünk fölött a nagyok melyik irányba akarnak éppen passzintani.

Üdvözöltetem Gustav úr a Dóráját

bz249 2011.12.27. 15:11:03

@Schwere Gustav: OFF

a torok termekenyseg komoly szorast mutat (az Isztambul kornyeki 1.6-tol Del-Antolia 3.8-ig) ugyanigy a kenyai is (a fovaros 2.8-tol az eszak-keleti korzet 5.9-ig) ilyen nem nagyon van a franciaban (Korzika 1.6 Loire-videk* 2.1) de a magyarban plane nincs (Vas 1.2 BAZ 1.5)

*nem eppen a klasszikus bevandorlo celterulet

bevandorlok teruleti bontasban itt
www.insee.fr/fr/themes/tableau.asp?reg_id=99&ref_id=t_0405R
termekenyseg teruleti bontasban itt

/OFF

Schwerer Gustav · http://menekulttabor.blog.hu 2011.12.27. 16:47:42

@Herr SturmLikudnik: "nomármost a turáni tengelyt hajszál pontosan ugyanilyen kánaánként állítja be a jobbik, az eredmény is ugyanez lesz"

Ez tényszerűen téves. A Jobbik mindig is azt mondta, hogy _meg_kell_vizsgálni_ a keleti lehetőségeinket.
Emellé hozzájön, hogy a "remény" mindig túlzó várakozásokat ébreszt az embereben. Nem is ez a baj, az EU esetében sem, hanem az őszinteség hiánya a mindenkori magyar kormányok észéről ezzel kapcsolatban.

"és te is elsiklasz afölött, hogy a többi visegrádinak ugyan mégis miért sikerült mégis a saját malmára hajtani ajrópát?"

Vegyük a bezzegszlovákokat. 2009-re euró, állítólag már jobban élnek, mint mi, kétségtelenül az EU-csatlakozás egyik legnagyobb nyertesei.

Szerintem azért voltak olyan sikeresek, mert a hihetetlen mértékű szlovák nacionalizmus/magyarellenes sovinizmus által egységbe állított szlovák társadalom olyan politikai erőket választott, melyek gazdasági-kulturális értelemben való önállóságot választották, a folyamatos nacionalista agitáció mellett, amely a társadalom egészét áthatja.

Mondhatjuk tehát, hogy a szlovákok a nacionalizmusuk által keltett egység miatt jutottak el oda, ahol vannak.
Kisebb mértékben ez igaz a csehekre, lengyelekre is.

Magyarország problémája a folyamatos megosztottság, mely a kerekasztal-tárgyalásoknál öntődött betonba. És ez a megosztottság fent fog maradni, amíg akár egy hajdani kerekasztal-párt is bent van az országgyűlésben.
kozmopoliták versus nacionalistának álcázott liberálisok. Ez volt a felállás 2010-ig. Cinkelt játék.

Ebbe hozott új levegőt a Jobbik mindenképpen, de szerintem kisebb mértékben, de az LMP is.

Az ellenségképről meg annyit csak, hogy 20 év alatt sikeresen fölépült és kiépült ennek a módszertana, intézményrendszere, és többtízmilliárdos üzlet (újságok, tv-k) lett belőle. a retekklubot meg a telavív2-t nem számolom ebbe bele, ők (már) nem politikai hanem kulturális vonalon rombolnak.
(Ott kb százmilliárdos tétel van elrejtve.)

mondandóm lényeg: sürgősen egység kell ebben az országban, akár így, akár úgy. a magyar néplélek egyébként is az erős vezetésben érdekelt. Persze itt és most a "független" és "elfogulatlan" szemlélőnek rögtön Észak-Korea (mi más?) kell hogy eszébe jusson. Minden más csalás, természetesen.

"kína erősödése is a nyugati logika számos elemének átvételétől indult, nem a maoista társadalmi kísérletektől"

Ezt én úgy fogalmazom, hogy Kína erősödése Teng Hsziao-ping társadalmi kísérletétől indult, amely magában foglalta a kínai gondolkozás/hagyományok jellegzetes elemeit éppúgy, mint a nyugati logika számos elemét. Ja és a KKP által bújtatva gerjesztett erős nacionalista propagandát se felejtsük el (a kínai-japán ellentétre kihegyezve, persze ez is kezd a gazdasági kapcsolatok mellett háttérbe szorulni).

Lényeg a lényegben: ha szegény egy ország, akkor az egységes vezetés és az egységes nemzeti propaganda által juthat csak egyről a kettőre.

Ha gazdag egy ország, akkor már bővebb a választék. természetesen, akkor már lehet kozmopolitább húrokat pengetni.

Magyarország, és Kelet-Európa most csúszik vissza a viszonylagos jólétből a kétségbeesett szegénységbe. És történelmi szükségszerűség, hogy ebből csakis a nacionalizmus+egységes vezetés által lehet kitörni.

Természetesen itt csakis Észak-Koreára (mi másra?) szabad gondolni. Csak úgy vagyunk trendiek, értelmisik, vagyis független kávéházi gondolkodók. Ezektől a "vicces" összevetésektől.

Schwerer Gustav · http://menekulttabor.blog.hu 2011.12.27. 16:53:53

@Schwere Gustav: kieg. utolsó bekezdés:
csakis és ismételten Észak-Koreára szabad gondolni.

Egyébként is , ha itt magyar útról beszélünk, csakis Észak-Korea jöhet szóba. Kész, pont, ezen kívül más nincs és nem is lehet. Mondjuk ott nincs nacionalizmus, de ez pár sör után amúgy sem szokott feltűnni, ha jó hangulatú a beszélgetés.

ugye?

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2011.12.27. 17:22:56

@Schwere Gustav:

"Lényeg a lényegben: ha szegény egy ország, akkor az egységes vezetés és az egységes nemzeti propaganda által juthat csak egyről a kettőre."

HÜLYESÉG. Ez megy most is, láthatatlan eredményekkel. A böszme is azt hitte, a kommunikáció helyettesíti a kormányzást.

A nemzeti minimum, na az kellene, mielőtt x évenként minden kormány csak reset/reboot kezd minden (marhaságot) elölről, képtelenség lassan egy hónapra is előre tervezni

Kevesebb több szemlélet kell ide, a legtöbb problémát megoldaná a gazdaság és a társadalom maga, ha végre nem tenne keresztbe a Szent Vezetés mindig.

Nézd már meg a monarchia és a horthy korszak politikáját, "angolosan" sokkal-sokkal decentralizáltabb, mint a jelenlegi torz posztkádárdemokrata agyonbonyolítás. Decentralizált rendészet volt (vö csendőrég), a gazdaságot is inkább óvatosan terelték, nem pedig erőszakos múúúkoggy tervekkel csesztették és mindenekelőtt: aktívbarát adópolitika - keveset adózol, de nem is az állam oldja meg a gondjaidat. Mivel a magyar természet korrupt, ügyeskedő, önsorsrontó, nyilvánvalóan csak a kevesebb újraelosztás a járható út, mert kevesebbet lehet ellopni, több marad helyben, hogy oldják meg az emberek maguk. Ami meg alapvetően klasszikus állami feladat, az legyen állami is, ne pedig közbeszerzett/kiszervezett.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2011.12.27. 17:54:08

@Herr SturmLikudnik: Na igen, a kontinentális államok klasszikus liberális felfogású jogalkotása és piacbarát, kapitalista intézményrendszerei a XIX. században. Echte társadalommérnökösködés volt, megcélozták és serényen másolták az organikusan kifejlődött angol állapotokat. És sikeresen, az áldóját, sikeresen.
Hát igen. Szép idők voltak ;-)
Akkor még nem úgy alkották a jogot, hogy négy évente 180°-ot lehessen fordítani rajta, igaz-e, Lázár úr.

On a sidenote, a vitapartnere összetéveszti a propagandát a kormányzással. Mit ne mondjak, tipikus hiba azt hinni, hogy ha valamit elég hangosan mondunk és elég erősen akarunk (és elég keményen ütjük, aki nem azt mondja és nem hisszük róla, hogy akarja), akkor az tényszerűen úgy is lesz.

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2011.12.27. 19:11:56

@Bell & Sebastian:

majdnem.

2+2=4.

ortodox összefüggések, nem vitás

Schwerer Gustav · http://menekulttabor.blog.hu 2011.12.27. 19:38:06

@Herr SturmLikudnik: a gazdasági dolgokat valóban nem lehet erőltetni (legfeljebb okosan szabályozni, indirekte motiválni, lásd: zárt keringésű váltók, ill. helyi pénzek), ezt aláírom... még szerencse ezt sosem állítottam (->szalmabáb-érv)

"Decentralizált rendészet volt (vö csendőrség)"
A Jobbik is csak ezt mondja, képviseli. az otthoni fegyvertatással együtt, ami szintén a kisebb állam felé mutat.

"Ez megy most is, láthatatlan eredményekkel. A böszme is azt hitte, a kommunikáció helyettesíti a kormányzást."

Hol mondtam, hogy helyettesíti? Egységes vezetés= amikor a parlamenti kormánypárt és az ellenzéke alapvetően egyetért valamiben.
Ennek most a fő akadálya az mszp meg a dk, meg a Fidesz. Tele vannak fogott emberekkel, zsarolható múltú káderekkel, stb. Ezek személyi akadályok, el kell őket távolítani, vagy így, vagy úgy. A törvényes módot megakadályozták (lusztráció, ügynöklisták), tehát lassan el fog jönni a tettek ideje.

Amíg a komcsi/kiszes káderek ott vannak a parlamentben, addig lehetetlen egyről a kettőre jutni. Mert már a 0. lépésben vita van. A kiszesek (Orbán, Kövér, Gyurcsány, Mesterházy, Bajnai, stb) egyszerűen képtelenek bármiről vitázni, mert úgy vannak beidegződve, hogy van az én véleményem, meg van a fogd be a pofádat/a jó édes anyádat.

Egyébként milyen egység van akkor, amikor legfeljebb a szavazók 70% megy el szavazni (lásd 2002)? Most kb 45%-a menne el. mintha valakik ezt látták volna, amikor az érvényességi küszöböt eltörölték....
A rendszer logikája szerint tehát mostantól lesz 2-3 egymilliós szekértábor, meg a nagyjából félmillás LMP, a Fidesz és az Mszp a volt apparatcsikok miatt teljesen ignorálja majd a Jobbikot, meg persze egymást is, nagyon jó lesz.

Alap dolog: önmagával megosztott ház nem állhat fenn.
Itt egység kell, az elmúlt 21 év tanulságainak tükrében elmondhatóan: MINDEN ÁRON.

Az egyik, kényelmesebb megoldás: megvárni, amíg kihalnak ezek a komcsi dinoszauruszok. Csak az még 20-30 év és Magyarországnak egyszerűen nincs annyi ideje. Népességfogyás egyik oldal, etnikai szaporodás másik oldal, polgárháború harmadik oldal.

A másik megoldás: a komcsi/globalista ügynököket ki kell iktatni. Csak úgy lehet béke. Az egymással szemben felépült médiabirodalmak mindegyikét le kell rombolni. egy új Médiatanácsot kinevezni, ahol mindegyik pártnak lehet egy tévéje, vagy a közmédiában megszabott műsorideje.

És MIUTÁN ezt lerendeztük, azután lehet majd virágokat szagolgatni az önfeledt nyári napfényben, értsd: laissez-faire, meg amit akartok.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2011.12.27. 19:48:08

@Schwere Gustav: Naiv, különösen a párttévék és effélék résznél. Mintha a 2 évvel ezelőtti ATV/HírTV biznisz nem pont ez lett volna.
Az ilyen erkölcstelen alkukat törvényszerűen felrúgja az éppen megerősödő fél, ez az alkuk erkölcstelen természetéből következik.

Arról is megfeledkezel, hogy a dinoszauruszok újratermelik magukat, nem önmagukba fordulva léteznek egyfajta zárványként. A pártok következő generációiba pontosan a dinoszauruszok magatartásmintái kerülnek át.

Bell & Sebastian 2011.12.27. 19:49:41

@Herr SturmLikudnik: Hát ez szívás, pont kifogtam két lángelmét, nem vitás. :)))

Schwerer Gustav · http://menekulttabor.blog.hu 2011.12.27. 20:03:12

@Counter: "Az ilyen erkölcstelen alkukat törvényszerűen felrúgja az éppen megerősödő fél, ez az alkuk erkölcstelen természetéből következik."

Én másképp gondolom, feltéve de nem elfogadva hogy tényleg így lenne: Bőven lehetne pl. olyat csinálni, hogy heti egy 90 perces műsor, mindegyik párt küldene egy-egy embert, és akkor sorba venni az adott hét aktuálpolitikai eseményeit, néha esetleg nagyobb kitekintéssel, lenne moderátor, adott esetben tegyük fel a műsorvezető, mindegyik résztvevőnek ugyanannyi ideje lenne, ilyesmi.
Szerintem elég sok embert érdekelne a téma, tehát a nézettség meglenne.

"Arról is megfeledkezel, hogy a dinoszauruszok újratermelik magukat, nem önmagukba fordulva léteznek egyfajta zárványként."

Ezért kell néha a jó öreg mentorokat "nyugállományba helyezni", illetve a fiatal üstökösöket megregulázni.
Az erre való jogállami kereteket, törekvéseket megszüntették/kilőtték, közvetlenebb módokat kell tehát előtérbe helyezni.

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2011.12.27. 20:13:49

@Schwere Gustav:

nos, bátorkodnám javasolni, hogy a rendelkezésre álló 2 évben tessenek extrém megoldások helyett "egyszerűen" felfuttatni a szavazótábort, azaz nem ellenzékben is egymást nyírni

ott az esztergomi példa, ha képesek az ellenzéki és a kiábrándult kormánypárti emberkék civilizáltan összefogni, tartható közös jelöltek mögé felsorakozni, simán adja magát a győzelem és mostanság sajna a fidi az országgal műveli azt, mint egommal

ez persze kompromisszumokat igényel, a túl irritáló figurákat jobb/bal oldalon is hátrébb kell rakni legalább a látszat kedvéért, a lömpik lejjebb adhatnak a nácifrászból, a jobbik a ciánfrászból, horribile dictu az mszp maradjon csöndben külső támogató, fletó ofkorz full kizárva, pár közös tüntetés (jelezve, hogy hiába más az ideológia, de az ország az első), húzóarcnak megnyerni elismert sacc-per kábé független személyeket és már kész is az "elég volt" koalíció

mivel az emberek 80% szerint rossz irányba mennek a dolgok, van rá kereslet és a többségi képlet felé hajló választási rendszer miatt másképp nem is nagyon menne

mivel úgyis nyomja a narikomcsi agitprop az "összenőttek az összetartozók" dumát, nincs mit veszteni, ezzel a reménytelenül vakhitűeket lehet csak etetni, az ország maradéka viszont egyenest díjazná, ha végre valami igazi összefogást látna marakodó majmok helyett

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2011.12.27. 20:15:43

@Bell & Sebastian:

lángost egyél inkább

Schwerer Gustav · http://menekulttabor.blog.hu 2011.12.27. 20:56:14

@Herr SturmLikudnik: mindegyik párt attól fél, hogy szavazókat _veszít_, ha túl közel kerül a másik párthoz. Igazából ez a kulcsmechanizmus.

meseházy megmondta, a Jobbikkal soha, amíg ő ott van hovatovább, az érzés kölcsönös... az okok mind2 oldalon érthetőek, és már egy oldal is elég, hogy megszakadjon a párbeszéd.
Meg ugye amit az mszp lerakott 2002-10 között az asztalra, ugye. Ami miatt bukott másfél milla szavazót. elég sok ember lelkében rezonál ez a dolog.

mszp-nek végleg el kell tűnnie, alles zusammen. Egyszerűen nincs más út. a jelenlegi parlamenti frakció (48 ember) négyötöde teljesen alkalmatlan, a maradék meg nincs a tűz közelében, ergo beleszólási, érdekérvényesítő képességük alig haladja meg a nullát.

Hiteles ellenzék csakis mszp nélkül lehet. A dk-t kihagytam, de csak azért, mert 2014-ben úgyis kihullanak a szarba.

Szerintem megoldások terén az én javaslatom közelebb áll a valósághoz, néhány kulcsfigura a levesbe... mert önmaguktól nem fognak félreállni, azt várhatjuk ítéletnapig. annyi időnk meg nincs. Még 20-30 kidobnivaló (majd szépen kivárjuk, minden rendben) évünk sincs. Sőt:Egyetlenegy évünk sincs.

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2011.12.27. 21:29:12

@Schwere Gustav:

orbán azért tudta kiépíteni pozícióit, mert sosem volt finnyás az előnyszerzés közben, legfeljebb leszalámizta "hálából" külső támogatóit - a politika ilyen mocskos biznisz

a jelenlegi tendenciák szerint a jobbik/lmp önmagában még kevés, hiába fényévekkel hitelesebbek a leszerepelt maszopnál

2 év alatt sok minden változhat, de bárminemű megosztottság a számba vehető mértékű ellenzéki táborok közt egyértelműen a fidinek kedvez, egymagában meg sem az lmp, sem a jobbik nem rendelkezik olyan imázzsal, ami néppárttá tehetné őket önmagukban, túlzottan rétegigényekre és nem a sokszorosan kiábrándult szolid átlagjánosokra koncentrálnak

egy belső fordulat a fidiben sajna kizárt, ez nem hagyományos párt, hanem a Tulaj és csendestársai

ez van

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2011.12.27. 21:30:33

@Bell & Sebastian:

az jóóóó... hozzá sörben pácolt marhapörkölt és egy kis párolt káposzta, guten appetit

Bell & Sebastian 2011.12.27. 21:45:14

@Herr SturmLikudnik: Ne tereljen a gasztroenterológia felé, mit akar mondani a vörös Kohllal, amikor orbánviktor se nem dögöllött meg máma még és ráadásnak egy nyúúl is zsebre vágta? :)

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2011.12.27. 22:00:34

@Bell & Sebastian:

olvass inkább bogaras konteókat, nehogy józanat álmodj még a végén

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2011.12.27. 22:03:48

@Bell & Sebastian:

meghótta magát a vekker már 23-án, csak a temetést nem tűzték még ki

Schwerer Gustav · http://menekulttabor.blog.hu 2011.12.27. 22:09:37

@Herr SturmLikudnik: "2 év alatt sok minden változhat, de bárminemű megosztottság a számba vehető mértékű ellenzéki táborok közt egyértelműen a fidinek kedvez, egymagában meg sem az lmp, sem a jobbik nem rendelkezik olyan imázzsal, ami néppárttá tehetné őket önmagukban, "

Igen, azt azért tegyük hozzá, hogy a Jobbikból és az LMP-ből hiányoznak azok az emberek, akik szemrebbenés nélkül a kamerába a csillagokat lehazudják, közben mindent megígérnek, ingyen sör, örök élet, pont mint a Fidesz. Persze ahhoz kellett az őszödi vadbarom teljesítménye is. Megérdemelnek egy közös cellát.

Tehát a tipikus populista hazugok hiányoznak ezekből a pártokból, ezért nem tudnak felépíteni egy Orbánhoz hasonló kultuszfigurát.

Amit meg írtál, hogy közös lmp-Jobbik rendezvény, háttérben csendes támogatóként az mszp- nos ez elképzelhetetlen. Teljesen és totálisan. Az mszpnek nem bocsájtják meg az emberek az őszödi hazugságot (tökmindegy hogy azóta kirúgták a böszmét mivel név szerinti szavazással kötelezte el magát a frakció azután, hogy kiderült), a rendőri erőszakot, az ország eladósítását stb stb stb.

Mszp nélkül meg bukott az ellenzéki összefogás.

Az mszp-nek el kell tűnnie. Vagy magától fog eltűnni 20 év alatt - amikorra végre kidöglik a sok munkásőr/párttag nyugger-, vagy kívülről kell eltüntetni.
Az első verzióban elvész egy generáció, az új generációkba végleg beidegződik, hogy aki nem az én pártom, az dögöljön meg, az lmp és a jobbik a rendszer logikája miatt mintha már kezdené fölvenni ezt a hozzáállást....

A második verzió rövidebb, eredményesebb, némi nemzetközi visszhangot biztos kiváltana, de legalább tisztább lenne a levegő, a szemét ki lenne söpörve.
Néha el kell végezni a piszkos munkát. És már 21 év alatt teljesen ránkrohadt az egész. Már kezdi a gyerekeink, unokáink jelenét, jövőjét mérgezni azáltal, hogy a volt komcsi reflexeket, avagy az össznépi törleszkedés és seggnyalás nemes tudományát beépíti a hétköznapjainkba, a "kultúra" részévé téve ezeket a dolgokat.

Egyre inkább kezd természetes lenni, hogy "aki nem vitte semmire, az annyit is ér", az erősebb kutya érvényesül.. stb ezek rendkívül beteg hozzáállások az élethez, és ha tömegméretekben elterjednek, akkor itt spirituális és konkrét értelemben is elszabadul majd a pokol.

Ezeket az embereket, akik ezt terjesztik, ki kell iktatni.
A Jobbik lusztrációs javaslata legalább RÉSZBEN! megoldotta volna ezt a problémát, ha nem is egészen. De ezt is el kellett kaszálnia a 2/3-os bolsinsztvónak. Na mindegy.
Marad a másik megoldás.

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2011.12.27. 22:22:07

@Schwere Gustav:

csigavér. minél minősíthetetlenebb a fidi, annál jobban áll a belföldi hangulat és a nemzetközi hátszél a jogállami kereteket jobban tisztelő ellenzéknek

nem kell hazudni se a népnek (ebből elege van), bőven elég sulykolni a fidi kudarcait, hogy ennél csak jobb lehet, múkodott ez a böszme ellen is

ha pedig ne adj isten elfajul a szitu... akkor úgyis mindegy

Bell & Sebastian 2011.12.27. 22:32:06

@Herr SturmLikudnik: Csak nem a Clintonné selyemzsinórjára gondol? Hát mégis csak az amerikai zsidók zenéjére fogunk táncolni? Ki hitte volna.
Vidám hanukája lesz magának is, nem véletlen ez a nagy zsizsegés, mi? Oszt meséljen még, rakétákat hová tesznek? Mert másra úgysem kellünk.

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2011.12.27. 22:36:31

@Schwere Gustav:

kieg: egy találó angol mondás szerint "old habits die hard" a kontraproduktív hazai viselkedésmintákat nem fogod kisöpörni egy suhintással, a társadalom nem egy villanykapcsoló. már a rendszerváltáskor is a műmájer harácsolók voltak a sztárok "így kell ezt csinálni" stb, nettó balkáni mentalitás, itt bizony szarból kell várat építeni

adjál inkább svájcias keretrendszert, amely nem az ügyeskedésnek, kiskapuknak kedvez - ha csak becsületesen lehet és főképp éri meg érvényesülni, becsületesen fognak érvényesülni a zemberek

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2011.12.27. 22:38:08

@Bell & Sebastian:

rokon lélek maga a szegény zsírsámán pista bácsival?

ajvé

Schwerer Gustav · http://menekulttabor.blog.hu 2011.12.27. 22:55:56

Alapból és ott tévedsz, hogy továbbra is szekértábor-politika lesz. 1 millió tántoríthatatlan mszp-s ugyanannyi fidoxos, és valszeg ez a Jobbikra is igaz. Az LMP rétegpárt, félmillió fölé nem fognak menni.

Egyéni választókerületben ez az egymillió ember megfelelően leosztva - éppen most jelölték ki az új határokat - 2014-ben is a Fidesznek adja a hatalmat.

Vagy: az alakíthat majd kormányt, akihez az LMP hozzácsapódik. Ez sem túl szívderítő, ismerve az LMP nagyrészének maszopos szimpátiáját. Lásd Schiffer és meseházy közös sajtótájékoztatóját pár napja.
LMP-szocik. Újabb elbaszott négy év, + az LMP is a szadesz sorsára jut.

A Fidesz számára relatíve legkevesebb szavazat esetén a másik vari a fidesz-LMP tényleges, vagy technikai koala. És mindegy hogy a Fidox mit csinál, mert a kulcspozíciókba szervezett emberei 9-12 évekre lelkesen fognak bólogatni neki... tehát minden marad a régiben.

Azt meg kizártnak tartom, hogy a Jobbiknak egyedül többsége legyen. És a kör be is zárult.

Akkor lesz valós esély bármiféle összefogásra, ha legalább az Mszp felszámolódik. Enélkül tulajdonképpen minden értelmetlen, főleg ami a múltunk tisztába tevését, és a problémákról folytatott valós beszédet jelenti.

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2011.12.27. 23:14:38

@Schwere Gustav:

a fidi-lmp koala immár kizárt

az mutyialisták nem teszik meg azt a szívességet, hogy feloszlanak, mint ahogy anno torgyán kisgazdái se oszlottak fel a 98-as választás előtt orbán kedvéért, össze kellet cimborálni minden előzetes esküdözés ellenére, piszkos a polityika, nem matyóhímzés.

teljesen mindegy, mit variálsz illemtanilag, a számok döntenek: ha győzni akarsz, több szavazatot kell besöpörni, mint a fidesznek, kész. a dolgok jelenlegi állása szerint az egomi teljes összefogásos módszerrel van meg ez csak. később még sok minden változhat, másfél éve pölö a fene se gondolta volna, hogy a kedves vezér ILYEN szinten bekattan, noha igazán nem lenne nehéz a böszménél rendesebben csinálni a dolgokat

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2011.12.29. 16:31:42

@Herr SturmLikudnik: "Régen lett már itt kiosztva a Doromboló Cica díj, nemde :D"

Az idénre szánt példány olyan szépen bekuckózott a szerkesztőség radiátora mellé, hogy nincs szívük megválni tőle? ;-)

bunko_jobbos 2011.12.29. 17:20:11

Szerintem ez egy kreatív Norvégia-reklám. Ezt biztosan nem amatőr készítette.

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2011.12.29. 17:54:28

@Counter:

no-no, a mandi szerkesztők egy s más témában tanúsított "furcsa" hallgatása (szájerné ill. a véglegesített választási törvény is kommentár nélkül maradt, pedig addig élénk vita ment) ellenére fényévekkel több érdemi önreflexió és konstruktív kritikával bír ez az oldal a fiditáborral szemben, mint az összes haladóbal blog a sajátjaikkal szemben

mára csak a mandi képviseli azt a polgári jobbközép arculatot, amit rongyként dobott el magától a felcsúti bolseviktátor

ideje lenne egy palotaforradalomnak, mert ami 2012-ben vár ránk az... oooooooooomg lesz

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2011.12.29. 18:35:24

@Herr SturmLikudnik: Csak helyén kezelik a dolgok fontossági sorrendjét, és tudják, hogy egy, a Fideszben lezárt ügynél a norvég gerillamarketing is érdekesebb és pezsgőbb jelenség.
Nincs érdemi önreflexió és konstruktív kritika, "furcsa hallgatás" van. A hallgatás nem reflexió és nem kritika, bármennyire is szeretné másnak látni az ember. A hallgatás – hallgatás.

A Nádas-cikk meglehetősen dermesztő, s plauzibilis az új társadalmi szerződés, amelyet leír.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2011.12.29. 18:39:21

@Herr SturmLikudnik: A "polgári jobbközép arculat" nincs, nincs társadalmi háttere, nincs jelene; múltja van, nem véletlen, hogy csupa múltbéli élményt próbál melengetni a rezsón. Nincs ötvenezer ember se az országban, aki ilyesmire akarna szavazni a többi lehetőség fényében, nincs tízezer ember, aki tüntetne, fázna, nélkülözne miatta, nincs ezer, aki hosszabb-rövidebb időt töltene börtönben. A legnagyobb áldozat, amit ilyesmiért hozni hajlandók vagyunk, a sóhajtozás.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2011.12.29. 19:02:29

@rajcsányi.gellért (ergé): Ne menj le dobrayba. Igen, olvasom a blogot, és nem csak azt az egy posztot olvastam. Bizony még azt is el tudom képzelni, hogy jó pár posztot annak ellenére, hogy minden posztot elolvastam, mégsem olvastam.

Abban a posztban leginkább egy kis hintapolitika (nem túl lényeges ügyekben), fanyalgás, terelés, kínos feszengés nyomán kínos hangon tett bejelentés, hogy beszéljünk inkább másról. Nincs benne konkrét kritika, csak általános moralizálás. Érdekesség, hogy az élesebben kritizáló szerzők leginkább lepényevő versenyekről tudósítanak az utóbbi időkben. Hiányolok néhány prominens szerzőt – hadd ne példálózzak – egyúttal, bár nem tudom, hogy húztátok meg a megszólalok és meg nem szólalók közötti határt.

A kínos érzés őszinteségében nem kételkedek. De bizony csak "furcsa hallgatás" az, ami éppen folyik a mandin.

dobray · http://mandiner.blog.hu/ 2011.12.29. 22:14:45

@Counter: tényleg nem olvasod a blogot. Ilyen ország pedig nincs-sorozat megvolt? A Hírszerző számon kéri, hogy csak mellékes dolgokban kritizálunk, te számon kéred, hogy nincs konkrét kritika. Egyikőtöknek sincs igazam ,csak aki vak akar lenni, az vak marad. A Mandineren kritizáltuk a Fidesz stílusát, hozzáállását, intézkedéseit, szapultuk a gazdaságpolitikát, kritizáltuk az alkotmányt, stb. Ha neked ez nem elég, az a te bajod. Írjál saját blogot.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2011.12.29. 23:28:12

@dobray: "Egyikőtöknek sincs igazam." Zsigmond bácsi üdvözletét küldi.

Na de érdemben. Sajtószemlézzünk, mert megérdemlitek. Nézzük meg a téli rendkívüli ülésszak időszakának eseményeit:

Dec. 16. – Váratlanul távozik az IMF; a kormány szerint a manyup-tagok saját döntésük miatt fizetnek inkább az állami kasszába; ismeretes célú MNB-törvény kerül a parlament elé; betonozzuk az adórendszert; a közismert házszabálymódosítás az asztalra kerül.
A mandiner az Ilyen ország pedig nincs rovatban hüledezik – természetesen jogosan és az ügyet tisztességgel bemutatva – a házszabálymódosításon. A mandiner átsiklik az IMF, az MNB, az adórendszer és a manyup ügyén – utóbbi már csak elszigetelt lázadó csoportok pacifikálása, bakonyi gerillák, de mégiscsak érdekes, hogy a szabad elvonulás jogát a kormányerők véletlenül lőgyakorlatnak értelmezik.
Megjelenik még KK&TT előrehozott gonzóskodása és egy hiánypótló Mastodon-kritika, tehát posztzuhatag.

Dec. 17. – US congressmanek tiltakoznak az egyháztv. miatt.

Dec. 19. – Az AB alaki alapokon nyírja ki az egyháztv-t és beleharap a médiatv-be, valamit kiveszi a Be. hajmeresztőbb rendelkezéseit; a kormány államosít nevesítetten Esztergomtól; átalakul a megyei és a települési önkormányzatok hatásköre (pontosabban a megyék szinte megszűnnek önállónak lenni); Orbán Viktor levelet kap Barrosótól. A mandiner megemlékezik a KNDK vezetőjének haláláról és kiáll a helikopter-beszerzések mellett, bőséges háttérinformációkkal ellátva olvasóit. Nekem például fogalmam sem volt, hogy hogyan zajlik egy ilyen ügylet, nagyon érdekesnek találtam.

Dec. 20. – Jegybanktv., trafikjog (messze látszó korrupciós kockázattal), köznevelés és hoffmannrózsa; ködösítés és ellentmondásos kormányzati kommunikáció a Barroso-levélről; Klubrádió-döntés. A mandiner Havelre és Kim Dzsong Ilre emlékezik műveiket bemutatásával.

Dec. 21. – Államosítják a fővárosi kórházakat; főváros-NGM–csörték; egy Kővágónét jelölnek fejlesztési miniszternek. A mandiner keményen bírálja a MaNcs retusálását, ergé véleménycikkben röviden (félmondatnál nem hosszabban!) érint néhány (3-4) eseményt a fentiekből, majd moralizál (hosszan).

Dec. 22. – Orvosolják az egyháztv. formai hibáját; további homály a Barroso-levél körül; kitiltják az index.hu viccesfiúit. A mandiner kineveti a kitiltást és utánközöl egy művészeti témájú interjút.

Dec. 23. – Tüntetés a Parlament előtt; Gyorskocsi u.; egyháztv., MNB-tv., stabilitási tv., házszabály, választási rendszer, családtv. A mandiner a fejlesztési miniszter személye körül tamáskodik, 3 db multimédiás gonzóskodó cikkben mutatja be a tüntetést (egyikben sem foglalkozva érdemben az apropóval), majd hosszas factoidkeretezést követően rövid, szakszerű, ámde rendészeti jogi tárgyú véleményt nyilvánít az esetről.

Dec. 24-25. – Karácsony. A mandiner ezúttal jó ütemben követi az aktuális eseményeket: itt is karácsony van.

Dec. 26. – Bejglikóma, az eddigi események folytatódnak. A mandiner megragadja az alkalmat bemutatni Norvégia eldugott zugait.

Dec. 27. – Bejglikóma, az eddigi események folytatódnak és egy újabb levél. A mandiner évet értékel.

Dec. 28. – Az AB nekimegy a guberálástiltásnak, más, viszonylag érdekes kérdésben hallgat. A mandiner évet értékel.

Dec. 29. – Dulakodás az MTVA előtt folyó, kisstílűségektől sem mentes éhségsztrájk (?) környékén; veszélyben a jövő évi költségvetés; IMF-sztori, röviden: folytatódik, amit még nem zártunk le. A mandiner a limesrendszerről és a felülete változásáról ír.

Piszlicsáré lélegeztetőgép-kategóriájú kerényizmusokat, hivatali autókat, operabéli autofellációt és ilyesmiket méltatlanság számonkérni. De nem érzitek egy kicsikét úgy, hogy ahhoz képest, hogy micsoda sebességgel és micsoda fajsúlyú változásokat cementez be – vagy ha jobban tetszik, milyen szorosan köti föl az ingát a falakhoz – a politikai vezetés mind jogszabályi-intézményi, mind politikai döntések formájában, ahhoz képest a cikkeitek meglehetősen nagy hányada foglalkozik hópehely-fotózással, és meglehetősen kis hányada a nevezett döntések nem is valamennyijével?

Helytállónak érzem a "furcsa hallgatás" kifejezést.

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2011.12.29. 23:48:15

Kíváncsi vagyok, a mandisok megtalálják-e a fentiekre a két lehetséges jó válasz valamelyikét. :)

málnási · http://gozdom.blogspot.com/ 2011.12.29. 23:51:20

@dobray:
jujj de bátor! akkor pattogjon, ha a szibériai zimankóban vízzel locsolják! :)

Bell & Sebastian 2011.12.30. 02:04:41

@Counter: Mavó cimbivel mi van? Aranylövés?

málnási · http://gozdom.blogspot.com/ 2011.12.30. 10:44:20

@Bell & Sebastian:
ő volt a mary zsuzsi

Bell & Sebastian 2011.12.30. 12:51:35

@málnási: De sebaj, Sturmi már beállt a csatararendbe, hézagpótló jelleggel. Az Appelnál ez fontos.

ÁrPi 2011.12.30. 20:07:07

@Bell & Sebastian:

És én néha mégis azon töprengek miért nem nevezném Herr Archiregnum-os nak. :)

(Mondhatnék cs. annyit, hogy megnéztem a gugliban mi is az az
"Archiregnum". )

NEM mert a "Herr" az olyan idegenül hangzana a latin "Archiregnum" szóhoz... :)

Bell & Sebastian 2011.12.30. 20:33:48

@ÁrPi: Megcsipszelték a korpások. Virtigli, obamoid neonácit úgyis ritkán látni. :)

2011.12.31. 14:31:26

Tor Eckhoff kurva fasza.

Azt el tudja valaki magyarázni, hogy a fenti száz körüli komment miről szól? :)

Addsa 2012.02.13. 00:24:14

Tor Eckhoff példakép.
süti beállítások módosítása