Utcai harcos menni Balatonőszöd?
2011. szeptember 10. írta: Doktor Kottász

Utcai harcos menni Balatonőszöd?

  Megvan, hogy mit írt rólunk a WikiLeaks. Az Origó jár élen az összegereblyézésben, és ahogy nem lepődtünk meg azon, amit Sarkozyről, vagy Kadhafiról gondoltak az amerikai diplomaták, úgy azon sem kell nagyon csodálkozni, amit Budapestről postáztak az új világba. Persze az új-zélandi hungarorasztáról valószínűleg nem hallottam volna és azon is kicsit meglepődtem, hogy Sólyom László ilyen negatív fogadtatásban részesült.

  De a többi? Hogy összefonódott a politika és a gazdasági szféra? Mindent elmond a szituációról, hogy az iratok kapcsán Magyari Péter megírta, hogy ő ezt már korábban megírta. Göncz Kinga tulajdonképpen azért lett külügyér, hogy Ferenc orosz-imádata nagyobb teret nyerjen? Nagy baj lenne, ha ez Julian Assange-ék nélkül nem tűnt volna fel. Hogy Orbán Viktor kijelentette, hogy „ne figyeljenek arra, amit a megválasztásomért mondok”? Persze, tudom, ez lenne az önmagát utcai harcosként definiáló Orbán balatonőszödi beszéde, csak azt nem vagyok már képes követni, hogy hányadik. Sokkal közelebb van az igazsághoz a Konzervatórium vonatkozó posztja.

  Lehet jönni azzal a fordulattal, hogy ki lett ragadva az idézet a szövegkörnyezetből, (megjegyzem: egy mai hírfogyasztónak ez már minimum megerősítés, ha nem egyenesen a beismerő vallomás maga) csak hát annyira szépen idézhető, és annyira jól passzol az „azorbánmindenreképesahatalomért” gondolatmenethez, hogy első blikkre még arról is eltereli a figyelmet, hogy ez a beszólás egy másik, igaz, nem kevésbé kínos politikai beidegződéssel analóg.

  Ez pedig a külföld felé irányuló kettős beszéd, illetve a külföldről érkező kritika fogadása. Húsz év megint csak elég kellett hogy legyen mindenki, de legfőképp a politika street fightereinek számára, hogy micsoda különbség van egy Vásárhelyi Máriát és TGM-et megszólaltató Standard-cikk és egy diplomáciai jelentés között. Utóbbi nem valami szórakoztatóipari termék, előbbi pedig ma már tényleg az. Jelen esetben nem kevesebbről és nem többről van szó, mint hogy az amerikai diplomaták számára ilyenek voltunk, illetve voltak vezetőink. Ennek fényében érdemes például elgondolkodni a jövőben különadókról és a türkmenisztáni bizniszekről.

  Mindenesetre már az szép részeredmény lenne, ha az eset kapcsán az egyik oldal levetné internacionalista szolgalelkűségét, a másik pedig a kurucos pökhendiségét, ha szóba kerülünk a nagyvilágban. Azonban az, hogy egy magyar politikus ugyanazt nyilatkozza az Economistnak, vagy éppen a Frankfurter Allgemeinének, mint mondjuk idehaza a Híradónak, vagy Kálmán Olgának, jó darabig hiú ábránd lesz csupán. De hát amíg globálisan igaz az, hogy „korunk demokráciája az igazság tagadására épül”, addig ezen ne is csodálkozzunk.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr223212158

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kinyílott a pitypang. Megírom. 2011.09.10. 12:42:43

@Pedró27: Én csak arra hoztam példát, hogy messze nem akkora siker és egyöntetű éljenzés a környezők egykulcsosa, mint szokás itt azt hinni. És arra, hogy már rég nem egykulcsosak az SZJA-ik, mindenféle Matolcsysta luxsusizékkel terheltek, és még ezen túl is komoly, kormánypotens erők ígérnek visszatérést a progresszív sávoshoz - már ahol éppen vissza is nem tértek már. Mégiscsak enmagamnak kellett volna a cikkből kiemelni tehát a lényeget...

Az meg sehogyan sem releváns, hogy Bulgária mit mível, másik részleg az, ráadásul nem az egykulcsával hódít, hanem azzal, hogy fele a szokásosnak. És még egyszer: ahol nemzetgazdasági előny az egykulcs, vagy bármiféle egyszerűség, az a vállalkozások világa. Az évi egyszeri szja bevallás elbír némi progresszív sávokat, legfeljebb kell a söralátét hátlapjára is írni.

málnási · http://gozdom.blogspot.com/ 2011.09.10. 12:44:35

@Dr. Zerge:
pont erre tettem javaslatot. igen, nyilvánvalóan korlátoznám a választójogot. egy baromnak nincs joga dönteni rólam.

Kinyílott a pitypang. Megírom. 2011.09.10. 12:52:29

@málnási: Na, végre valamiben egyetértünk. Alapítsunk programpártot?

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2011.09.10. 12:55:12

egyszerű ez:

a magyar politikus hazudik, ez má' csak így dukál nékije, a polgárkák meg dógozzanak böcsülettel-alázattal, mert az meg nekik a jussuk

oszt jónapot

Bell & Sebastian 2011.09.10. 13:15:54

A hangya

- Tücsköt-bogarat összehordani!

Katzenstreu 2011.09.10. 13:22:43

Mi ebben az összehordott önigazolás sorozatban a meglepő?

Katzenstreu 2011.09.10. 13:25:12

Az tényleg borzasztó, ha egy politikus azt kéri, hogy a tettei alapján ítéljék meg. Ennek az okára még a nagyon hülye szerzőnek is illene emlékezni.

Pelso.. 2011.09.10. 13:52:38

@málnási:
"nem a fidesz érdeke volt, hanem az országé"
Humorfesztiválon, a naiv, ostoba közönségnek, mily nyerő lenne.

Kinyílott a pitypang. Megírom. 2011.09.10. 14:06:34

@málnási: Nohát, ez nekem új. A (mű)falangisták mióta cenzuspártiak? Ugye eredendően ez egy leginkább az olasz fasizmussal rokon izé, a franco-i apdételt verzió meg hát , hogy is mondjam, egy ideológiai hátterét tekintve nem túl kimunkált antikomm autoriter valami.* Na most az egyikre sem jellemző, hogy ne volna populistán népre hivatkozó, hogy ne mondjam: a zemberek akaratát beteljesítő.

*Ismerjük el ugyanakkor, hogy a radikálbal kiírtása után a királysághoz való visszatéréssel konszolidált Spanyolország remek teljesítmény (achtung, a mondat nem ünnepli radikális baloldaliak kiírtását!), lám, van olyan történelmi pillanat, mikor nem feltéátlenül a tüchtig, kimunkált ideológiai háttér a fontos, van, hogy elég egy világos célt konzekvensen szem előtt tartani. Az viszont vaskos tévedés volna, ha ebben bárki párhuzamot látna mai honi álapotjainkkal.

málnási · http://gozdom.blogspot.com/ 2011.09.10. 14:09:54

@Dr. Zerge:
a népek akaratát az elitek teljesíthetik, a nép esetlenkedéseinek kizárásával. tovább megyek, a nép akaratát a mai világban az elitek szülik. :)

Várúr 2011.09.10. 14:15:48

@Pedró27:
Még őszödi mondat se... A világon nincs politikus, aki a megválasztásáért ne tenne meg mindent. Azonfelül Orbán kijelentésének volt egy kiegészítése, amiről érdekes módon a jobbsajtó is hallgat. Valami olyasmi: egy beszédet ahányan hallgatnak, annyiféle értelmezés. Ezért érdemesebb kampánybeszéd helyett a tetteket figyelni. Gyurcsány nem kampánybeszédet tartott Őszödön, hanem zárt körben sokkoló 40 perces bűnvallomást tett. Ezt kéne Orbán egyetlen mondatával összehasonlítani? Bajtársak, tudom, hogy az emberi hülyeség és rosszakarat határtalan, de ennyire? Ilyen gyorsan feledésbe merül, kik tették tönkre az országot módszeresen nyolc év alatt? Most meg összeomló euro, bedőlő USA költségvetés, bankrendszer, becsődölt országok közt 13 hónap alatt kéne csodát művelni? Vörösiszap, árvíz, felgyűlt kifizetetlen tűzoltó túlóradíjak, ugyancsak visszafizetendő ÁFA (250 milliárd) stb. senkinek se jut eszébe? Az ellenzék részéről egy használható ötletet nem láttam eddig, mi legyen a devizahitelesekkel (jobbik szerint ne fizessenek, sőt tárgyaljuk újra az államadósságot és egyéb hülyeségek, lmp sápítozik, szocik szokás szerint demagógok). Nem lennék miniszterelnök felebarátaim.

Kinyílott a pitypang. Megírom. 2011.09.10. 14:24:28

@málnási: Akkor viszont megint csak nem kellene a cenzus, az nem fog értelmesebb elitet eredményezni.

A valóság mindezzel szemben az, hogy éppen a fogalmatlan néptömegek mindenbe belepofázása vezet oda, hogy az elit hozzájuk kalibrál. A verseny bizony folyvást lefelé visz. Most akkor vagy a versenyt írtjuk ki - próbáltuk, nem nyert, vagy valami más ponton kell belenyúlni a rendszerbe. Ha nem kellene idióták szavazatáért küzdeni, nagyságrenddel értelmesebb politikai közbeszéd volna. Ha nem kellene ipari mennyiségű proli nézettségéért gürizni, nagyságrenddel értelmesebb tömegkommunikáció, nagyságrenddel színvonalasabb média lenne. Mindössze a mennyiségi mérések helyett ideje volna minőségieket végezni - mert a mennyiség csakis negatív értelemben csap át minőségbe. Egy iskolázott, tájékozott, értelmes aktív ember szavazata, értékválasztása (szavazata, kultúrfogyasztói preferenciái, stb.) nyomjon többet a latba', mint egy ostoba, képzetlen, műveletlen, blikken, Jóban-Rosszban-on, pártbrossúrákon nőtt eltartotté. És a világ jobb lesz.

Kinyílott a pitypang. Megírom. 2011.09.10. 14:26:23

@Várúr: Én se lennék, de nem értem, ez hol mentség arra, ha valaki viszont lenne, de érdemileg nem csinálna semmit.

dr. v.b.1990 2011.09.10. 15:38:30

Azért bírom,hogy a jobboldal mintha tudomást sem szerez arról,hogy mit mondott Orbán vagy legalábbis jelentéktelen színben akarja feltüntetni a dolgot(de ugye Simor András kijelentését még mindig hangoztatják).Az ellenzék meg teljesen impotens(ez) az ügyben(is).

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2011.09.10. 16:08:51

@Várúr: Még egyszer mondom: nem lesznek megszorítások. Elmútnyócévezés lesz, nyóc évig.

Várúr 2011.09.10. 16:11:38

@Dr. Zerge:
Eddig az volt a rinya, hogy Orbán diktatorikus, túl sokat csinál, nem egyeztet, stb. Most meg hogy semmit se csinál. Na, ezért se lennék a te és a hozzád hasonlók miniszterelnöke, de még kollégája, szomszédja se.

Várúr 2011.09.10. 16:13:28

@Kettes:
Lesz ami lesz koma, de az elmúltnyócév... neked tán semmi, nekem nyolc év elég sok volt. Hát még egy egész országnak... A svájci frank egyik percről a másikra kúszik az egekbe, nem a te "nyóc éved" alatt...

Kinyílott a pitypang. Megírom. 2011.09.10. 16:17:03

@Várúr: Hol hallottál te tőlem olyan sületlenségeket, hogy diktatórikus volna, he? Ki a faszommal keversz te engem, he? Na hesspicsába.

Lew Archer 2011.09.10. 17:26:19

Interjú a New York Times alelnökével

"– Ha megnézzük a WikiLeaks naponta frissülő honlapját, azt látjuk, hogy a birtokukban lévő 250 ezer dokumentum közül eddig mindössze háromezret adtak közre, és ez még akkor is igen lassú tempó, ha tudjuk, hogy az iratokat átadják a velük együttműködő sajtópartnereiknek. Ha magát a publikálás módját nézzük, szerintem jó hatással volt a világ demokráciaszemléletére. Kifejezetten hasznosnak tartom azt is, hogy a különböző kontinenseken működő szerkesztőségek saját maguk dönthették el, az átadott táviratokból mi az, ami értékes, és ennek ismeretében ők határozhatták meg, mit hoznak nyilvánosságra. Úgy gondolom, a különféle adatok mindenféle ellenőrzés nélküli publikálása körüli aggodalmaknak is jót tett, hogy az újságírók – munkájukból adódóan – még a megjelentetés előtt komoly vizsgálat alá vették, kiértékelték, kontextusba helyezték ezeket a dokumentumokat."

corpuscuit.us/cc/index.php?option=com_content&view=article&id=235:a-wikileaks-soetet-oldalan--interju-a-the-new-york-times-alelnoekevel&catid=34:figyeloe-2011&Itemid=70

"Daniel Domscheit-Berg idézi HerfriedMünkler politológusnak a Der Spiegelben megjelent elgondolkodtató véleményét: „aki ellenzi, hogy a titkok mindig bizonyos hatalmak kezében legyenek, annak most fel kell tennie magának a kérdést... nem egyszerűen csak arról van-e szó, hogy a titkok őrzőinek a személye cserélődött ki? A titkok, amelyeken eddig az amerikai külügyminisztérium és a katonaság tartotta rajta a kezét, immár öt nagy médiavállalat és Julian Assange birtokában vannak. Ők döntenek arról, mi érdemli meg a nyilvánosságot és mi nem.”

nol.hu/lap/media/20110428-ki_birtokolja_a_titkokat__es_ki_dont_roluk_

Lew Archer 2011.09.10. 17:30:30

A manipuláció és dezinformáció egyik formája az információk válogatása

Pelso.. 2011.09.10. 17:35:11

@Dr. Zerge: Mivel a jelenlegi és következő politikusgenerációk számára saját karrierjük szempontjából egyetlen domináns gondolat minden áron bárkik szavazatának megszerzése, egyben ez meghatározza a politikai közbeszéd s üzenetek minőségét, valamint a fő célcsoportokat, - ennek példájaként lebeg előttük a tavalyi kétharmad-, a világ jobbra fordulásában nem bizakodhatunk.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.09.10. 18:17:45

"Vajon milyen lehetne az a politika, amiben az igazságot strukturális kategóriaként kezelik? Először is, olyan politika lenne, ami helyesen használná a neveket. Az igazság ellentéte a hazugság. Hajlamosak vagyunk megfeledkezni és hazudni arról, hogy – amint már Platón megjegyezte – a dolgok miről szólnak. Platón már tudta, hogy képesek vagyunk hazudni saját magunknak, hogy azt tehessük, amit szeretnénk.

A második strukturális alapelv, hogy az igazságot nem mi találjuk ki saját magunknak. Az igazság nem az, amikor a gondolatainkat a vágyainkhoz igazítjuk. Hanem az, amikor az eszünk saját magához hű. A modern gondolkodás azt mondja, hogy ha van is valami „odaát”, akkor sem lehetünk biztosak benne, hogy mi az. A mai gondolkodás szerint bizonyára nem az van odaát, ahogy számos forrás bemutatja. Ma azt feltételezzük, hogy nem tudjuk kikutatni az odaát mibenlétét, és nem fogadjuk el, hogy egy olyan valóság részei vagyunk, vagy kell, hogy legyünk, amelyet nem mi gyártottunk saját magunknak.

Nem mi vagyunk az oka a saját teremtésünknek. Az igazságot, ami által vagyunk, fel kell fedeznünk, meg kell találnunk, és nem mi határozzuk meg létünk formáját. A célunk nem csupán az általunk saját magunk számára kiválasztott dolgokból áll, hanem abból is, amit a létünket megalapozó célnak választunk. Így a politika és az igazság kölcsönösen összetartozik."

konzervatorium.blog.hu/2011/04/23/nagypentekre_politika_es_igazsag

ü
bbjnick

Manyi Béci 2011.09.10. 18:55:10

@Dr. Zerge:
"Egy iskolázott, tájékozott, értelmes aktív ember szavazata, értékválasztása (szavazata, kultúrfogyasztói preferenciái, stb.) nyomjon többet a latba', mint egy ostoba, képzetlen, műveletlen, blikken, Jóban-Rosszban-on, pártbrossúrákon nőtt eltartotté"
Érdekes, elgondolkodtató felvetés, és milyen eredeti!:)
Ha jól értem, akkor az iskolázott, értelmes, tájékozott nyugdíjasok kevesebbet érnek.
Valamint az iskolázott, értelmes tájékozatlanok is.
Erősen meg kell szívatni a értelmes, tájékozott, aktív, kevéssé iskolázottakat.
Bizony ráfáznak az iskolázott, tájékozott ostobák is!
Zerge úr helyében kicsit aggódnék is ezért, de ez most mellékvágány.
Milyen formában gondolja vajon a nemes cél megvalósítását?
Első blikkre vehetjük ugye az iskolázott, tájékozott, értelmes aktív ember szavazatát 100nak
Az ostoba, képzetlen, műveletlenek (szavazhatnának egyáltalán?) szavazata...20 legyen?
A penge nyugdíjasoké lehetne 50?
A tájékozatlan eszmetörténészek kaphatnának 70-et?
Lehetne ugyanúgy 70 az értelmes, tájékozott, aktív, kevéssé iskolázottaké is?
Szerintem ez akár eszmetörténeti lázadáshoz is vezethetne!
Nehéz dolgok ezek.
Tényleg, és egyáltalán érdemes lenne működtetni a médiát dr. Zerge kedvéért? Lássuk be, azért az kevéssé lenne rentábilis. Bár esetleg utána lehetne járni dr Zerge tvnézési, ujsgolvasási, moziba- színházbajárási szokásainak, és mondjuk az értelmes nyugdíjasok műsorait más idősávba rakni. Igen, talán így.

Várúr 2011.09.10. 19:15:23

@Dr. Zerge:
Úgy van neked doktori címed, ahogy én köztársasági elnök vagyok... Hátha időben kapod a figyelmezreést: buta bunkó vagy kiskoma. Ha nem, halj meg hülyén.

Várúr 2011.09.10. 19:17:16

@Kettes:
Olyan vagy, mint Karinthy hülyéje: "Hát maga mindent kétszer mond kétszer mond?"

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.09.10. 19:33:17

@Manyi Béci:

Mit köszönhetünk a tömegdemokráciának?:-)

Demagógokat, demokratúrákat és totalitárius diktatúrákat. Mennyivel humánusabb rendszerek ezek, mint (mondjuk) egy értékalapon álló elit uralta rendszerek?

Komolyan kérdezem.

ü
bbjnick

Lew Archer 2011.09.10. 19:36:08

@bbjnick:

Képzeljen el a mai magyar értelmiségi elit által uralt rendszert.

Alfőmérnök 2011.09.10. 19:37:15

@bbjnick: Például, hogy egy értékalapú elit uralta rendszerben téged már rég kipicsáztak volna. Így meg, az Orbán-demokráciában nyugodtan pofázhatsz és nyomathatod az elmebeteg agymenéseidet.

Minor.Dragon 2011.09.10. 19:39:58

Nézem ezt a képet, és ismét feltűnik: miért és mitől van a szemöldökei fölött az a két nagy dudor?

Bell & Sebastian 2011.09.10. 19:49:02

Elég frusztrált lennék magam is, ha egyszerre kiderülne, hogy minden, eddig felmerült témában alfabéka vagyok.
Vagy álmérnök, szakmám szégyenfoltja a szájber-lepedőn.

Google 2011.09.10. 19:50:05

Ugyanilyen diplomáciai táviratok alapján (is) indítottak háborút Afganisztán, Irak ellen is. Ugye, milyen igazuk volt az amerikaiknak? És hány ártatlan embert öltek meg így?
Egy ideig szemezgettek a táviratok között (valakik), aztán a plebs elé öntötték az ártatlanabbakat. Tessék, rágódjatok rajta! Valamikor Assange-ot perbe fogták, most vajon mi van vele?

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.09.10. 19:59:36

@Lew Archer:

Vigyázzon, mert itt már van egy csavar:-) --- a mai magyar értelmiségi elit már egy totalitárius diktatúra és egy demokratúra terméke!

ü
bbjnick

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.09.10. 20:11:06

@Lew Archer:

Potenciálisan van: a maga tanárait nem-e a klebelsbergi oktatási rendszer termelte-e ki-e?:-) Egy valamirevaló kultuszpolitika egy generáció alatt csodákra képes! Persze, ehhez értékalapú gondolkodás és világos célkép szükségeltetik.

"Csak akkor születtek nagy dolgok,
Ha bátrak voltak, akik mertek
S ha százszor tudtak bátrak lenni,
Százszor bátrak és viharvertek."

ü
bbjnick:-)

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.09.10. 20:16:51

@Bell & Sebastian:

"Vagy álmérnök, szakmám szégyenfoltja a szájber-lepedőn" --- írja.

"álmérnök" a kötcsei pszichózis egyik első áldozata ;-)

ü
bbjnick

Lew Archer 2011.09.10. 20:26:34

@bbjnick:

Ne felejtse el, hogy egy elitváltást végigvinni a legdurvább politikai aktus. A legdurvább.

És az új elitet olyan körülmények közt kell fölnevelni, hogy nem áll rendelkezésre a megfelelő környezet, mert ha rendelkezésre állna, akkor nem kellene új elitet nevelni.

Ezt ma senki nem fogja sem támogatni sem elvállalni.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2011.09.10. 20:47:19

@Várúr: Kétszer? Akkor az pont hatvanhétezer-ötszázhuszonnyolccal kevesebb alkalom, mint ahányszor a Fidesz az elmútnyócévre fogta a saját baromságait. :-)

Kinyílott a pitypang. Megírom. 2011.09.10. 20:48:12

@Pelso..: No, erre mondom én, hogy a tartalmas, értelmes, jövőorientált szavazót kell helyzetbe hozni, hogy érte folyjék a verseny. Cenzus.

Kinyílott a pitypang. Megírom. 2011.09.10. 20:51:52

@Manyi Béci: Gúnyolódni könnyű. Ezért én most nem is teszem. Igen, így. Inkább, mint ahogy most van. Le az egy ember, egy szavazat hazugságával!

Manyi Béci 2011.09.10. 20:52:15

@bbjnick:

Dehogy kérdezi komolyan:)
De nyilván szereti elmondani az erről kialakított, irodalmi, filozófiai utalásokkal megtámogatott, szép, kerek érvrendszerrel alátámasztott véleményét, amiben megingathatatlan.
Tudja mit?
Ne beszéljünk a demokráciáról, a demokratikus rendszerekről általában, inkább beszéljünk konkrétumokról.
2011, világ.
Hasonlítsunk össze két országot, egy úgymond demokratikusat és (mondjuk) egy értékalapon álló elit uralta rendszert.:)

Kinyílott a pitypang. Megírom. 2011.09.10. 20:52:55

@Várúr: Jajj, ellenben te aztán egy igazi várúr vagy. Te, szerencsétlen, ostoba fasz...

Bell & Sebastian 2011.09.10. 21:28:35

@bbjnick: Felettébb érdekes elgondolás, hogy egyösszegben vissza lehet adni a hitelt, az meg végképp, hogy a forgalmi adót -ha kell, kínzással is-, de kicsikarják, a visszajárót meg nem adják, ha cigánygyerekek potyognak az égből, de akkor sem, a vadászokat meg lovascsendőröknek festik át, közben minden állami beruházás leáll, magán meg nem is volt, a méregdrága, koncessziós autópályát meg képtelenek kijavíttatni, később üzemeltetni.

Nehéz lesz ezt így sikersztorinak eladni a hívőknek.

Pelso.. 2011.09.10. 21:33:12

@Manyi Béci: "értékalapon álló elit" -az értéket, egyáltalán az alapot, ki definiálja, az elit önmagának, netán a plebs?:)

@Dr. Zerge: Mihelyst érzékelnének ilyen tendenciát, a pártok legfőbb feladatuknak tekintenék ennek gátolását, tehát álom csupán.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.09.10. 22:00:31

@Lew Archer:

Ha egy betegség sebészeti beavatkozást igényel, akkor hiába adunk a betegnek citromos teát.

ü
bbjnick

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.09.10. 22:01:22

@Manyi Béci:

"Hasonlítsunk össze két országot, egy úgymond demokratikusat és (mondjuk) egy értékalapon álló elit uralta rendszert.:)" --- írja.

Nevezze meg a két országot!

ü
bbjnick

Kinyílott a pitypang. Megírom. 2011.09.10. 22:07:47

@Pelso..: Ez illogikus. A pártok nem jókedvükben udvarolnak inaktív lumpen elemeknek hülye választási ígéretekkel. Hanem voksmennyiségért. Nekik mindegy. Ha többet érne az értelmes, jövőorientált szavazó voksa, akkor annak nyalnának. A pártok nem valami marslakókülönítmények, vagy istencsapásai, hanem mi vagyunk. A létező társadalmunk terméke. Ha a társadalomban nagyobb befolyással bírnak az értelmes emberek, a pártok is értelmes ember módjára fognak viselkedni.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.09.10. 22:23:18

@Bell & Sebastian:

"Nehéz lesz ezt így sikersztorinak eladni a hívőknek." --- írja.

Marad az uszítás.

ü
bbjnick

Korhely 2011.09.10. 23:32:32

A magyar diplomaták és nagykövetek ugyanazt csinálják, mint az amerikaiak. Jelentik Martonyinak mindazt, amit fogadásokon, magánbeszélgetéseken összeszednek egy adott országról, annak politikusairól. Lennének kínos pillanatok a Bem rakparton, ha ha egyszer a magyar diplomáciai jelentések is nyilvánosságra kerülnének.

Az amerikaik ráadásul még távolságtartóak. A nyugat-európai diplomaták sokkal merészebben írnak - rólunk is.

Ezek a jelentések aztán - háttérbeszélgetések során - kikerülnek az adott ország meghatározó lapjaihoz, újságíróihoz. Ráadásul minden külföldi újságíró, aki riportra érkezik Magyarországra, először bemegy hazája nagykövetségére és "tájékozódik". A követségi vélemény az az alap, amelyre aztán építkezik a cikke megírása során.

Aztán még bemutatják neki a NENYIT, meg az Alaptörvény Asztalát, pár mondatban elmondják nekik, kit is juttatott az államfői székbe Orbán, mit mond a magyar miniszterelnök a diplomatáknak és mit a fülkeforradalmároknak, és már kész is a cikk. Így áll össze az a Magyarország-, és Orbán-kép, amely jelenleg is meghatározza a nyugati sajtó hazánkkal kapcsolatos véleményét.

Ki lehet még nevezni néhány új kormányszóvivőt, lehet még milliárdokat költeni kormányzati kommunikációra: az új bútoroktól nem lesz több a vendég a kuplerájban.

Manyi Béci 2011.09.10. 23:40:27

@bbjnick:
Dehogy, magának kell megneveznie, ez a lényeg, kedves bb.:)
Magának kell megneveznie egy értékalapon álló elit uralta működő, sőt jobban működő rendszert, maga szerint ugyanis ez a megoldás, ez a követendő példa.

Várúr 2011.09.10. 23:42:28

@Dr. Zerge:
Ne hergeld magad és a családodat se. Bepróbálkoztál nálam, nem jött össze, keress egy hozzád hasonló seggarcot. Sokan vagytok, nem lesz nehéz.

Alfőmérnök 2011.09.11. 00:03:05

@Manyi Béci: Szerintem az ilyen demokráciaellenesmániás faszkalapoknak először arra kéne választ adniuk, hogy az általuk óhajtott rendszerben mi van akkor, ha az "elit" nagyobb fasz, mint a "nép" (~50%+1).

málnási · http://gozdom.blogspot.com/ 2011.09.11. 08:33:02

@Alfőmérnök:
na, most aztán kimondta a hatvanas hetvenes évek irodalmi igazságkereső hiperliberális dilemmáját, hogy az őrjinézetbe zártak, vagy a kint lévők e a hülyék. :)

Bloodscalp 2011.09.11. 10:16:55

@tevevanegypupu: nem igazán érzékelem hol jön ki a különbség hogy az egyik (akár a másik) a hazájáért érzett elkötelezettségért csinálja amit csinál, a másik meg hataloméhségből, te hol érzed a különbséged? nemrég ugye letisztáztuk hogy TE nem vagy orbán-fan se fidesznyik:)

Alfőmérnök 2011.09.11. 11:43:14

@málnási: Lassan el kéne már felejteni ezt a demo-dikatúra szembeállítósdit. Nem ellentétpárjai egymásnak.
Vannak jó hatalomgyakorlók, meg rossz hatalomgyakorlók. Hogy hogyan, kitől, mitől szerzik az autoritást, az másodlagos.

Kinyílott a pitypang. Megírom. 2011.09.11. 12:02:58

@Alfőmérnök: Ühüm, csakhogy a nem a népfelségtől származó autoritások ellen legjobb esetben 30 évenként sikerül erős véráldozattal fölkelni, oszt' ezekből tán minden harmadik nekifutásra változtatni. Míg a demo-ban a rossz hatalomgyakorló - pölö: elkúró - elzavarható a búsba. Ez mégiscsak nagy előny, csak érdemes valahogy megmenteni ezt a vívmányt. Szerintem nem érdemes ugyanakkor millió inaktív lumpenproli, másik millió 19.000Ft-on, meg 14-ik havi nyugdíjon túl nem látó nyugger, kegyeiért történő hazug udvarlássá silányítani a politikai versenyt. Mert akkor előbb-utóbb ez a fostenger lesz, mint ami itt épp állandósulni látszik, és ennek logikus ellenreakciója előbb-utóbb valami nem választott és főleg nem elzavarható autoritás lészen, és akkor jön a száz év kuss. Persze lehet abban is bizakodni, hogy jön 100 év jóhatalom, de a történelmünk asszem nem ezt előlegzi.

tarackos 2011.09.11. 12:27:23

@gszebe: Ezen az apróságon, mármint hogy OV most is -azaz már ME-ként- azt gondolja amit 2006-ban, az összes jobbos poszton átsiklanak, még az idézett konzis cikkben is. Vajon miért?

paszto 2011.09.11. 12:43:24

Az emberek nem értek meg arra, hogy elmondják nekik az igazságot. Egyszerűen azért, mert az emberek nagy része hülye.

Oblomov 2011.09.11. 15:57:41

@Dr. Zerge:
A láthatatlan alkotmány és annak testülete, a Sólyom-típusú KE, a KT, a bírói függetlenség, a legfőbb ügyészek (akár kurzushű) rotációja ... még egy korlátozott nyilvánosság mellett is működőképesebbnek igérkezett a mainál. Mert mindez a prolidemokrácia elitista kontrollját jelentette.

Döbbenet, hogy pont egy magát konzervatív értékalapokon állónak, és rendszerváltónak láttatni akaró "elit" a rendszerváltoztatáskor előállt szisztémát azzal iktatja ki, hogy embereivel elfoglalja az összes ellensúlypozíciót. Ez a Kádár-féle politikai rendszer csendes restaurálása, amit pártállaminak, és népi, azaz nem konzervatív/liberális demokráciának csúfoltak anno ők maguk is.

Egy lebetonozni vélt látszatdemokrácia, még ha van, vagy lenne is privilégizált csoport-töltete, az ugyanolyan robbanásveszélyes, mint az a rendszer, ami nem a népfelségből vezeti le saját autoritást.

Kinyílott a pitypang. Megírom. 2011.09.11. 16:20:37

@Oblomov:
Ad./1. Bár természetesen van különbség a mai 2/3-os idiotizmus és a megelőző 20 év praxisa között, de a trend ugyanaz, nevezetesen egyre irreálisabb mézes-mázoskodás a hatalomért, jobb esetben csak kampányígéretként, rosszabb esetben 100napos sületlenségek és az azok indikálta elódósodás, hazugságáradat, elkúrás, stb. formájában. Mindez, a nem elhanyagolandó népesedési, koreloszlási, munkanélküliségi fejleményekkel egyenesen visz oda - és nem csak minket, hányatott sorsú, vasfüggönyön túliakat, de lassan ám biztosan az egész elöregedő, elmunkanélkülietlenedő Európát -, hogy idióták, mának élő véglények, lumpenprolik, és egyéb zsarolható, megtéveszthető, megvesztegethető rétegek, műveletlen olcsójánosok szavazatáért folyik a verseny. Mert ők döntenek, mert ők vannak sokan, és mert őket könnyű megfogni gyatra lózungokkal. Iso raz: a tömegek korában a verseny gyakran zuhanó minőséget produkál, törvényszerűen. A kínos vég elkerülése csak úgy lehetséges, ha a befogadók - a mindenféle médiatartlamak, kulturális javak és politikai pr. célcsoportja - oldalán fölhagyunk az ostoba látszategyenlőséggel. Egy Barátokközt-néző nem érhet ugyanannyit, mint egy MindenttudásEgyeteme-néző. Egy tájékozott, képzett, aktív választó szavazata nem lehet egyenértkű, egy fogalmatlan idiótáéval, egy demens haldoklóéval, egy segélyen élő nettó eltartottéval.

Ad./2. Hogy a módszerváltás úgynevezett ellensúlyai léteztek-e egyáltalán valaha, én nem tudom. Nekem nagyon könyvízű ez, de te most biztos szűnni nem akaróan sorolsz föl nekem hirtelen olyan eseteket, amikor saját oldal által székbe tett államelnök, főügyész, MNBelnök, papucsorránpamutbojt, tényleg ellensúlyozta övéi balfaszságát.

Ad. /3. Hogy ez a mai kétharmados izé konzerv volna, hát, ezt még ő maga sem meri állítani, még kampányban, követségi titkárnők fülébe súgva sem.

Ad./4. Szerény javaslataim a cenzus bevezetéséről éppen hogy a képviseleti demokrácia egyetlen lehetséges mentsvárát, a népfelség elvének megőrzését szolgálják.

Kinyílott a pitypang. Megírom. 2011.09.11. 16:27:39

@Oblomov: Ja, és hogy éppen most kerül egyszeree majd' minden kulcspozícióba az aktuális kormánypárt lieblingje, az nem attól van, mert ez most egy ördögi hatalom, hanem a 20 év miatt, most esedékes mennyi fotelban seggcsere egyszerre - a jegybankra még várni köll egy kicsit. Anno, a módszerváltásnál a paktum nem engedte az egyoldali főlófőket, onnantól meg a naptár: most ilyen kényszer nincs. Ha most éppen szoci kormány lenne, őket is csak maguk akadályozhatnák meg mindebben, és nem holmi láthatatlan izék, meg rejtélyes ellensúlyok, meg fékek, vagy egyéb imaginárius bigyók.

tevevanegypupu 2011.09.11. 16:28:45

@Bloodscalp:

Csakis racionalisan.(: Gyurcsany liberalis modon, hatalmas kolcsonok es kiarusitas mellett szerette volna vezetni az orszagot, Orban minden erejevel meg akar szabadulni a kolcsonoktol es inkabb megorizni szeretne azt a keveset ami meg megmaradt.

Oblomov 2011.09.11. 17:15:38

@Dr. Zerge:
Mondjuk a képviseleti, vagy tömegdemokrácia és korlátai, versus autokrácia/látszat demokrácia problémakörhöz próbáltam hozzászólni. Észrevételeztem, hogy eleve voltak nem demokratikus rendszerelemek (amik persze vagy működtek, vagy nem), de amiknek kiiktatása viszont nem-demokráciához vezet.
Konkrétan az általános, titkos választójog korlátozásának lehetőségét nem érintettem, mert az kifutását tekintve (már bizonyítottan) szintén látszatdemokráciát hozna, hisz kiszorítana komplett társadalmi csoportokat az érdekérvényesítés lehetőségéből. Ezzel gyengítené a hatalom autoritását, amire az újabb korlátozásokkal reagálhatna.

Oblomov 2011.09.11. 17:18:57

@Dr. Zerge:
Ez igaz. Kétharmad fölött önkorlátozás vagy van, vagy nincs. De ez semmi mást nem állít, és semmi mást nem cávol.

Kinyílott a pitypang. Megírom. 2011.09.11. 17:23:28

@Oblomov: Miről beszélsz? Alatta is csak az van. Minden fölsorolt "ellensúly" megválasztható sima abszolut többséggel.

Oblomov 2011.09.11. 17:28:17

@Oblomov: elcsesztem. Helyesen: ...de amiknek kiiktatása viszont nem-demokráciához, mert tömegdemokráciához vezet.

Oblomov 2011.09.11. 17:32:34

@Dr. Zerge:
alkotmányozni és sarkalatos törvénykezni viszont azzal nem lehet.

Kinyílott a pitypang. Megírom. 2011.09.11. 17:48:05

@Oblomov: Általános választójogot én ugyan nem akarok korlátozni, egyrészt mert most sincs, másrészt én inkább kiterjeszteném a választójogot. A titkosság megvan, és helyesen. Én az egyenlősdi ellen kelek ki. A hazug, ostoba, káros egyenlősdi ellen.

Hogy ez látszatdemokráciát hozna? Lószart, mama! Most van látszatdemokrácia. Ahogy mindenféle egyenlősdi látszat. Egyetlen fontos egyenlőség lehet, és kell is legyen: a jog előtti. Minden más faszság. Az emberek nem egyenlőek. Nem születnek annak, és a legtökéletesebb nevelés-oktatás-meg egyéb egyéni-társadalmi erőfeszítések sem teszik őket azzá. És rohadtul mérhető közöttük a különbség, mérjük is, életen át. Akkor miért pont a jövő alakításának nem kis felelősségű döntéseinek esedékességekor hazudjuk őket egyenlőnek? Mire jó ez?

A demokrácia nem holmi öncél. Az kérem mindössze egy eszköz, s mint minden eszköz valamiféle célja kell legyen. Közjó. Távlatosan fönntartható, minőségében gyarapodni képes közjó. A jelenlegi képviseleti demo az eltömegtársadalmasodás jelen pillanatában ezt nyilvánvalóan egyre silányabbul szolgálja. És az is egyszeregy, hogy hamarosan totális csőddel fenyeget. Nem látok más lehetőséget, mint azokat a szavazói csoportokat előnybe hozni, amelyek ma egyre fogyó létszámuk miatt a politikusi látómező perifériáin tengődnek és amelyektől amúgy egyedül várható a távlatos, értelmes döntés, ergo ennek a politikai elitből való kikényszerítése is, azon csoportokkal szemben, akik egyre sokasodva, és egyre gyatrább képességeikkel a demagógia ingoványára vonzzák az akár jobb sorsra is érdemesebb politikusokat. Akinek van jobb megoldása, adja elő! De az biztos, hogy a mai, bornírt, egy ember egy szavazat elvű tömegdemokrácia régen alkalmatlan eszköz értelmes célok eléréséhez.

Kinyílott a pitypang. Megírom. 2011.09.11. 17:53:26

@Oblomov: Őőőő... de hát nem is arról volt szó. Az alkotmányozás, meg a sarkalatoskodás a kétharmad követelménye által "ellensúlyozott", meg "fékezett", az itt most ki van pipálva, ezek a remek ellensúlyok és fékek szépen funkcionálnak.

Na, akkor várom, Göncz mikor fűrészelte Kunczéékat, Polt mikor tett keresztbe Viktornak, Györgyi a szociknak, hogy Járai hogy hadakozott Vargával vagy Simor Fletóval, stb., hogy lássuk azokat a fékezéseket és ellensúlyozásokat. (És előre szólok, nem érvényes mindebbe néhai SZDSZ-MSZP koalición bévüli marakodásokat béimportálni!)

Oblomov 2011.09.11. 18:17:37

@Dr. Zerge:
Az általános az egyenlőt jelent. Ha kiterjeszted, azzal megszünteted az általánosságát.

Ráadásul a pártokrácia a cenzusba beférőket is ott vágná át, ahol akarja. Nem azért, mintha esetleg ők nem olvasnák el az apróbetűs részeket. Tegyük fel, hogy elolvasnák, ha ott lenne. De nincs ott, nem lehet ott, mert nem tervgazdaságokban, és nem nacionalista gazdaságpolitikákkal fungálunk. De többet mondok, ma sem pártprogramokra voksolsz, hanem marketingesek hagyományos, vagy csodamosóporaira, amiket négy éves hűségidővel sóznak rád.

Oblomov 2011.09.11. 18:24:47

@Dr. Zerge:
Szeretem papírízűen használni a szavakat. Az ellensúlyok rendszerszerűen nem motrok. Működhetnek motrokként, de normális klímában őrizni tudják funkcionális szerepeiket.

Kinyílott a pitypang. Megírom. 2011.09.11. 18:33:56

@Oblomov: Nem, az általános azt jelenti: mindenkinek van. Ma nincs. Én sokaknak adnék, akiknek ma nincs, néhányaknak továbbra sem.

Kinyílott a pitypang. Megírom. 2011.09.11. 18:35:16

@Oblomov: Asszem itt véget is ért a társalgásunk...

cutcopy 2011.09.11. 19:24:12

Tulajdonképpen mi azzal a gond ha egy politikus felhívja a figyelmet arra hogy ne a szavait hanem a cselekedeteit figyeljék..? Ez valójában egy antiőszödi beszéd ellentétben Fletóval aki inkább végighazudta, hogy palástolja cselekedeteit..

Pelso.. 2011.09.11. 19:57:06

@Dr. Zerge: Ha már kategorizálunk a választók között;
a pártok azt szólítják meg, akik könnyebben meggyőzhetők, s mindez kevesebbe kerül, tehát a jelenlegi állapot konzerválása az érdekük, szerintem.

@cutcopy: Akkor egyáltalán minek beszél? -mármint félre.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.09.11. 20:04:04

@Manyi Béci:

"Magának kell megneveznie egy értékalapon álló elit uralta működő, sőt jobban működő rendszert, maga szerint ugyanis ez a megoldás, ez a követendő példa." --- írja.

Maga is tudja, hogy ma ilyen nem létezik. A Világ demokratizálva lett. Maradnak a történeti, irodalmi hivatkozások (van is itt a tarsolyomban egy Hamvas- és egy Széchenyi-hivatkozás, amit csak akkor fejtek ki, ha értő visszhangot kapok erre a kommentre:-)). Mindazonáltal, a kérdésemre kikerülte a választ (Mit köszönhetünk a tömegdemokráciának?:-) Demagógokat, demokratúrákat és totalitárius diktatúrákat. Mennyivel humánusabb rendszerek ezek, mint (mondjuk) egy értékalapon álló elit uralta rendszerek?). Ehelyett kiküldött a kertbe decemberben, hogy hozzak be friss paradicsomot:-)

ü
bbjnick

cutcopy 2011.09.11. 20:29:31

@Pelso..: " egyáltalán minek beszél? -mármint félre."

Hát ha tudnád idézni a kifogásolt részt az már vitaalap lehetne.. )

Oblomov 2011.09.11. 20:44:26

@cutcopy:
Kettős beszédnek hazudják Orbán igazság-beszédét. :)

Manyi Béci 2011.09.11. 20:44:45

@bbjnick:
"Magának kell megneveznie egy értékalapon álló elit uralta működő, sőt jobban működő rendszert, maga szerint ugyanis ez a megoldás, ez a követendő példa." --- írja.
Maga is tudja, hogy ma ilyen nem létezik."

Miért is nem, kedves bb?:)

"Ehelyett kiküldött a kertbe decemberben, hogy hozzak be friss paradicsomot:-)"
Igen, ez történt.
És tudja, ha esetleg lenne magának otthon egy idomított dinoszaurusza, hát nagyon örülnék neki, ha berakna ide róla pár képet, nagyon szeretem az állatokat.:)

Kinyílott a pitypang. Megírom. 2011.09.11. 21:33:55

@Pelso..: Persze, a költséghatékonyság nagy úr. Viszont a pártoknak adott, véges voksmennyiségnek adott, mindenki másénál több(lehetőség szerint abszolút, vagy minősített többségű) százaléka kell, és nem kevesebb, de a konkurenciáénál olcsóbban megszerzett szavazat. Ergo a politika, nagyon is tekintettel a költséghatékonyságra, és a sikerkövetelményekre a nagy szavazatmennyiséggel kecsegtető rétegekre fókuszál. 19.000 Ft, adómentes minimálbér, 14.havi nyugdíj, Gyes, ha valakinek még nem tűnt volna föl. Ezen, tekintettel a demográfiai helyzetre, szociológiai adottságokra máshogy nem tudsz változtatni, mint hogy ezeket a tömegeket valamiképpen kevéssé vonzóvá, másokat vonzóbbakká teszel azáltal, hogy elrugaszkodsz az egy ember egy szavazat ártalmas mantrájától.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.09.11. 22:11:07

@Manyi Béci:

" 'Maga is tudja, hogy ma ilyen nem létezik.' Miért is nem, kedves bb?:)" --- kérdezi.

fentebb megadtam a választ: A Világ demokratizálva lett. Ma demokráciák, a tömegdemokráciák valamiféle vadhajtásai (pld. demokráciákból lett totalitárius diktatúrák) vagy részlegesen szuverén államok vannak csak a Földön. Ez az állapot az elmúlt kb. hatvan év nagyhatalmi politikájának eredménye. Ez a helyzet nem minőségmutató, hanem állapot.

" 'Ehelyett kiküldött a kertbe decemberben, hogy hozzak be friss paradicsomot:-)' Igen, ez történt." --- írja.

Csakhogy ez, (azon kívül, hogy a mi klímánkon decemberben nem terem paradicsom) semmit nem bizonyít. "Érvelt" nekem úgy mszmptag a nyolcvanas években, hogy a nyugati típusú demokráciát meghaladta a történelem, ezért van (és marad) nálunk szocializmus.

A minőségekig még mindig nem jutottunk el.

ü
bbjnick

Bloodscalp 2011.09.11. 22:12:08

@tevevanegypupu: ez nem racionalitás, simán becopyzod a fidesz mantráit

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2011.09.11. 23:17:09

@bbjnick: Vatikán?

@Manyi Béci: jól értem, a felvilágosult haladó kritikai álláspont szerint a létező világok legjobbikában élünk? És akkor azt kell mondanunk, hogy megállj, itt van már a Kánaán? Vége a történelemnek?

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.09.11. 23:44:20

@tölgy:

"Vatikán?" --- kérdezi.

Részlegesen szuverén. Egy helytartó vezeti, nemde?!:-)

ü
bbjnick

Alfőmérnök 2011.09.12. 01:13:49

@bbjnick: ""Magának kell megneveznie egy értékalapon álló elit uralta működő, sőt jobban működő rendszert, maga szerint ugyanis ez a megoldás, ez a követendő példa." --- írja.

Maga is tudja, hogy ma ilyen nem létezik. A Világ demokratizálva lett."
*******************************************
"Hat év börtönbüntetésre ítélték Dzsafar Panahi ellenzéki iráni filmrendezőt, továbbá megtiltották neki, hogy az elkövetkezendő húsz évben filmet forgasson, forgatókönyvet írjon, vagy elhagyja Iránt. Faride Kejrat, a rendező ügyvédje elmondta: a döntés ellen fellebbezni fognak. Panahin kívül Mohammad Raszulov ellenzéki filmrendező is hat évet kapott, a vád mindkét esetben a rendszer aláásása volt.

Raszulov és Panahi nyíltan támogatta Mahmúd Ahmadinezsád ellenzékét a 2009. júniusi vitatott iráni elnökválasztások során, és részt vett annak összejövetelein. Panahit azután fogták el, hogy filmet forgatott a tavalyi iráni választásokat követő megmozdulásokról. Egy harmadik ellenzéki filmes is fogságban van: Mohammad Nurizad jelenleg három és fél éves börtönbüntetését tölti kormányellenes propaganda terjesztéséért és az ország vezetőinek megsértéséért."
mandiner.hu/cikk/20101221_hat_ev_bortonre_iteltek_jafar_panahi_irani_rendezot

málnási · http://gozdom.blogspot.com/ 2011.09.12. 06:02:29

@Alfőmérnök:
biztos súlyosan beteg vagyok, de én szeretnék olyan országban élni, ahol a börtönök rendezőkkel vannak tele! gondoljon bele! :)

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2011.09.12. 07:36:22

@bbjnick: ez esetben minden államot helytartó vezet, csak ezt a zöm nem ismeri el.

Alfőmérnök 2011.09.12. 09:03:24

@málnási: Egy falangistától ez nem meglepő, Franco Bunuelt is betiltotta (mindemellett a filmjeit állítólag szerette).
Itthon én is bezáratnék néhányat, sőt akár meg is kínoztatnám őket. :)

tevevanegypupu 2011.09.12. 16:55:57

@Alfőmérnök:

Balazs Peter altal rendezett kabarekat nezessen veluk.(:

tewton 2011.09.12. 17:42:58

@málnási:
nekem van egy csomó filmes fényképezőgépem, használatban is. ha hatalomra kerülne, elötte azért küldjön egy esemest :) jobb félni, mint megijedni.

fikanick 2011.09.12. 19:11:01

Azt hagyjatok ki a fenenagy kivulallosagban, hogy az ide irogatok jelentos resze az aktualis hatalom kiskutyaja. Ez igy teljesen hiteltelenne tesz minden megnyilvanulast, ami kritikus hangot ut meg, leven az elozo meg maga volt anno a satan inkarnacioja.

Azert maszatoltok most jobbra is balra is, mert magas a hiteltorleszto?

Pelso.. 2011.09.12. 20:32:38

@cutcopy: Mondjuk, 90'-től, amit bármely politikus valaha is mondott, megfelel?

cutcopy 2011.09.12. 21:57:13

@Pelso..:
Aha megfelel - a bohócügyi államtitkárnak..
süti beállítások módosítása