News of the World – Mennyire mocskos az átlátható?
2011. július 20. írta: Doktor Kottász

News of the World – Mennyire mocskos az átlátható?

  

  Ha most felnézünk a News Of The World honlapjára, akkor tulajdonképpen nem találunk ott semmit. Na jó, megtudjuk, hogy ez volt „a világ legnagyszerűbb újsága” (hát izé), ott vannak a kifingott bulvárlap jól sikerült borítói, meg aztán meg lehet még rendelni az utolsó példányt, a befolyó összeget – írják – jó ügyekre fordítják majd.

 

  És itt moralizálgassunk kicsit: mit is jelent az a jó ügy? Különösen annak fényében, hogy miért is kellett megszüntetni az újságot? A lap feltörte egy eltűnt, majd holtan megtalált kamaszlány mobiltelefonját, a laptopjáról pedig törölték a korábbi üzeneteket, hogy legyen hely az újabbaknak. Aztán Afganisztánban és Irakban elesett katonák hozzátartozóit is lehallgatták – ennek fényében kicsit cinikus, hogy hadirokkantaknak is juttatnak az utolsó példány árából.


  168 éve számítottak a bulvársajtó krémjének, úgyhogy elintézhetnénk egy vállrándítással is. Hogy nyilván nem ez volt az első ilyen eset, és tuti hogy más újság is használ ilyen eszközöket. Hogy nyilván a politika nyomásgyakorlása is benne van abban, hogy Rupert Murdoch egyik legnagyobb lapját szinte egyik napról a másikra tüntették el. David Cameron és Murdoch persze tagadnak, de előbbinek nyilván ciki volt, hogy tanácsadója az az Andy Coulson lett, aki a balhék idején volt a NotW főszerkesztője. Hogy mit kell itt fintorogni: amióta világ a világ, a bulvár, a botrány és a szenzáció érdekli az embereket, és ez így lesz a jövőben is. És persze az örök aduász: az igazi tényfeltáráshoz, a legnagyobb stiklik kiderítéséhez bizony muszáj trükközni és törvényt szegni. 
 

  Valóban, és itt könnyű átcsúszni egyrészt/másrészt érvelésbe, hivatkozhatunk a köz érdekére, vagy az egyén méltóságára, értekezhetünk a sajtó őr- és láncoskutya szerepéről is, pontosan ez a hajszálnyi határvonal teszi sokak szemében izgalmassá vagy éppen visszataszítóvá ezeket a témákat és leleplezéseket. Murdoch amúgy most bocsánatot kért lapjaiban egy nyílt levéllel, amelyben tesz egy érdekes megállapítást a politikai preferenciáit gatyamód cserélgető mogul.
 

 „Valljuk, hogy a szabad és nyílt sajtónak pozitív erőként kell hatnia a társadalomban”. Óhatatlanul is a Wikileaks jutott először eszembe, amely per pillanat közvélekedés szerint a legszabadabb és legnyíltabb információs csatorna. De ha jobban megnézzük, akkor Assange műve nem más, mint egy elszabadult hajóágyú, ami csoda, hogy nem lékelt meg eddig semmit. Arról nem is beszélve, hogy volt munkatársai szerint Julian Assange nagy anarchista kedvében éppenséggel ugyanolyan zsémbes akarnok lett, mint a leleplezett elitek. És hogy mitől lesz egy halott lány személyes dolgai között turkáló lap pozitív erő – na ebbe ne is menjünk bele. Ahogy a NotW is: annyira igyekeztek átláthatóvá tenni a világot, hogy a sok szarlapátolás közben rengeteg mocsok ragadt rájuk.

 

  Viszont ezekben a napokban, amikor a honi sajtószabadság a végóráit éli ugyebár, egyre egészségtelenebbül fonódik össze a gazdasági és politikai hatalom a médiával és annak elitjével, amikor oligarchák kerülnek veszélyesen közel a politikához, amikor vélelmezhető, hogy a sajtómágnások egyenesen tollba mondják a vezércikkeket – akkor olyan jó látni, hogy vannak országok, ahol annyira erős és fejlett a demokrácia, hogy ez még csak elő sem fordulhat.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr713072454

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Európa horoszkópja 2011.07.20. 11:14:14

Az európai adósságválság újabb fordulót vett. Immár nem csak rebesgetik piaci körökben azt, hogy Görögország után Olaszország és Portugália következhet a segítségre szoruló országok listáján. Az eurozóna minisztereinek a kedélyét tovább borzolta a tény...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tevevanegypupu 2011.07.20. 07:43:18

Az egyik legundoritobb sajtobotrany Clinton elnoke volt. Elkepeszto, mit meg nem engedtek maguknak az ujsagok. Nem olvastam el csak az elso hirt ami kirobbantotta Monicaval valo viszonyat, a tobbi egyaltalan nem erdekelt, es most is felhaboritoan mocskosnak tartom, meg akkor is, ha az amerikai elnokrol van szo, ha igy turkalnak valakinek az eleteben. Elotte pedig - Magyarorszagon biztosan kevesebbet foglalkoztak vele - a butacska Stephanie de Monaco es ferje eletet tettek tonkre mestersegesen eloidezett botrannyal es lehetne sorolni. Amit nalunk a celebekkel muvelnek, az a tomeny baromsag, az eszement hirek garmadaja tulajdonkeppen nem azt jelenti, hogy az emberek tobbseget ez erdekli, ilyesmire kivancsi..Ez azt jelenti, hogy bizonyos ujsagok, tulajdonosaik es azok az ujsagirok akik ezzel foglalkoznak ebbol akarnak megelni. Es ne hivatkozzanak a pletykaehez kozonsegre, mert ez a kozonseg nem letezett..ezt ok hivtak eletre.

Célkereszt 2011.07.20. 08:45:21

"A lap feltörte egy eltűnt, majd holtan megtalált kamaszlány mobiltelefonját, a laptopjáról pedig törölték a korábbi üzeneteket, hogy legyen hely az újabbaknak. "

Ez így marhaság: az újság nem mobiltelefonokat hallgatta le, hanem mobiltelefonok hangpostafiókját törte fel és semmiféle laptopról nem töröltek semmit. A hangposta belépési kódja általában 4 db nulla, amit a felhasználók kényelemből nem változtatnak meg. Ezért könnyű lehallgatni az üzeneteket. Akinél ez nem ment, alkalmaztak hekkereket is. A botrány azért tört ki, mert kiderült, hogy egy elrabolt, majd meggyilkolt 13 éves Milly Dowler hangpostafiókját lehallgatták, és mivel már az telített volt, törölgetni kezdtek róla. Emiatt a lány családja azt hitte, hogy Milly él, feltételezve, hogy ő maga törölte az üzeneteket. A botrány azért átterjedt politikai síkra is, mert az inkriminált szerkesztő David Cameron sajttótanácsadója volt. Kiderült, hogy az újság rendőrtiszteket is lefizetett, hogy nyomozati szakaszban lévő ügyekről információkat kapjon elsőkézből.

"David Cameron és Murdoch persze tagadnak..."

Mit tagadnak? A szerző azt sugallja, hogy a brit miniszterelnök vagy maga Rupert Murdoch rendelte el a lehallgatásokat? Valószínűleg senki nem rendelte el. Inkább a profit növelése érdekében történt nyomás az, ami törvényszegésre sarkalta a szerkesztőket.
A botrány egy lapot érint most. A többi, mit a ma született bárány, ugye?

dobray · http://mandiner.blog.hu/ 2011.07.20. 09:59:48

@Célkereszt: hát neked is elég fura a, ha ebből a cikkből az jön le neked, hogy a többi lapot a szerző ma született báránynak tartja. Csók.

spontan · http://erdekessegek.info 2011.07.20. 11:09:20

"olyan jó látni, hogy vannak országok, ahol annyira erős és fejlett a demokrácia, hogy ez még csak elő sem fordulhat."

A különbség az, hogy ott van független sajtó is, ami le tudja leplezni az ügyeket.

Nálunk viszont csak lakájsajtó van, aki nem áll be a sorba, az hamar az utcán találja magát.

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2011.07.20. 11:29:45

@tevevanegypupu: "Es ne hivatkozzanak a pletykaehez kozonsegre, mert ez a kozonseg nem letezett..ezt ok hivtak eletre."

dehogynem

ezek az emberek azok, akik boszorkanymaglyanal, nyilvanos kivegezeseknel csapoltak es kalodaba zartakat dobaltak szarral.

ez ugyanas az aljas, beszukult tudatu"proletarreteg".

latod, ezen csocselek megszolitasaval akar ketharmadot ie lehet nyerni, ha megigerjuk nekik, hogy kielegitjuk a bosszuszomjukat:-DD

nem mintha nem lenne gusztustalan amit a bulvarsajto csinal, de igeny van ra. ahogy a kurvakra, drogokra, pornora. de ezt az igenyt ki lehet sozlgalni kulturaltan is es allat modjara is. az notw allat modjara csinalta.

Seang Lee 2011.07.20. 11:33:45

@Célkereszt: azert ne feledkezzunk meg Ms Brooks-rol sem.... En nem mondom hogy pl Murdoch a hibas, vagy o rendelte el, es meg azt sem hogy tudott rola. De Brooks tuti tudott rola! es Murdoch ugy vedte a not mint a sajat lanyat! Inkabb bezaratta a lapjat es kirugtak tobb szaz embert csak hogy vedje azt a ribancot. Meg nem csak az artatlan kislany (meg a 07/07 aldozatainak meg a katonak meg Gordon Brown es egyeb mas celebek es politikusok) telefonjanak hekkelese itt a problema (nem tudom mennyire kovetitek az angol sajtot) hanem az hogy a Scottland yard-nal kismillio (koztuk fejes) rendoroket is lefizettek informaciokaert, telefonszamokert, stb... na az meg undoritobb, es ugye ez mar nem csak egy sajto birodalomnak ciki hanem a rendorsegnek is...

xstranger 2011.07.20. 11:51:45

@Seang Lee: Azert vedte annyira mert o a CEOja a News Corporationnel, es ugy lett az hogy mar volt egy kisebb lehallgatasi ugy amit elsikaltak. Vagy hazudott nekik is (kevesbe valoszinu) vagy tudtak rola. Ja es a Boardnak kollektiv felelossege van a ceg tulajdonosaival szemben, tehat hivatali kotelessege lett volna a nonek mindent elmondani Murdochnak, Murdochnak meg megbizonyosodni arrol hogy az ugyben mindent tud (az nem kifogas hogy Brooks akar hazudhatott is). Ez a nagy dilemmaja most az oregnek.

Andy Coulson es David Cameron kapcsolataban ugyanez a gond, ugy lett tanacsado hogy mar megegette magat, nem is tanacsoltak hogy kinevezze dehat tul nagy szivesseget tett a Sun Cameronnak, nem tudott mit csinalni.

Ket ugye volt Murdochnak ezzel a kormannyal, engedelyeztetni a Sky maradekanak felvasarlasat es a BBCt ellehetetleniteni amennyire csak lehet. Na most remeljuk mindketto fustbement. Ezt kerte cserebe hogy valami hihetetlen alpari modon fikaztak Gordon Brownt a valasztasok elott-alatt, es igy is csak so-so tudtak nyerni a libdemekkel. Ha nincs a fikahadjarat lehet Gordon Brown nyert volna egy hajszallal. Szoval a jelenlegi miniszterelnokot egy olyan tarsasag juttatta hatalomra akik szerint oke hosi halottak es terroraldozatok telefonjaiban turkalni.

Link Elek 2011.07.20. 12:06:04

egy ujabb bizonyitek arra, hogy akar milyen jo is a cel a cel eleresehez nem hasznalhato fel minden eszkoz.
csak azok amik a cellal "kompatibilisak"

TH 2011.07.20. 12:09:53

@dobray: viszont a rengeteg pontatlanságot jó lenne javítani a cikkben...feltört laptop meg mobil, vazze...

Célkereszt 2011.07.20. 12:11:08

@Seang Lee: Ezek a lehallgatások már évekkel korábban nyílt titkok voltak. Miért éppen most pattant ki? Az ügy mögött leginkább az van, hogy Murdoch terjeszkedni akart az Egyesült Királyságban. Ez nagyon csípte a munkáspárti ellenzék szemét, meg persze a BBC-t fontokkal kipárnázó arab olajkirályságok szemét is, mert megtörhette volna a BBC túlsúlyát. Bár a BBC-t közszolgálatinak tartják, de meglehetősen arabbarát, balos beállítottságú. Nem véletelen találtak terroristáknál a BBC-hez vezető kapcsolati szálakat.

dik_ 2011.07.20. 12:12:51

@Bathory:
nagyszerű. Most már megvan a mai napi hányásod is.

xstranger 2011.07.20. 12:14:21

@dik_: Amugy meg ausztral, de skot szarmazasu.

tevevanegypupu 2011.07.20. 12:16:25

@az igazi Sipi - A Magyar Köztársaság Állampolgára:

Ugy tudom, a ketharmad egy meglehetosen remenytelen, kilatastalan es nagyon rossz kormanyzas utan jott letre..nem hinnem, hogy a bulvar kozonsege szavazta volna meg Orbanekat, inkabb demokratikus valasztas eredmenye. A sajto termeszetesen befolyasol. Az embereknek szukseguk van bunbakra es angyalokra..De ezt az erzest felesleges mestersegesen fokozni. Magyarorszagon az emberek tobbsege nem bosszut akar allni, hanem igazsagot szeretne es azt, hogy aki bizonyitottan megerdemli a buntetest - akar a bortont is - az iteljek el.

xstranger 2011.07.20. 12:16:50

@Célkereszt: Forras? A BBCt a TV licensebol fizetik es tenyleg kozszolgalati. Nyilvan csipi Murdoch szemet mert amig letezik addig nem lehet ilyen FOX news szintu szutyokkal kiszurni a szemet az embereknek mert abban a pillanatban atkapcsolnak a jo oreg Beebsre.

tevevanegypupu 2011.07.20. 12:20:35

@Bathory:
Igen, a foszerkesztono is az. De ez nem jelenti azt, hogy azert tettek amit tettek mert zsidok. Hanem mert semmifele moralis erzekkel nem rendelkeznek. Murdoch mindig is hirhedt volt errol, sok botranya volt ezzel az utolsoval valoszinuleg el is inteztek. Kulonben tenyleg nem valoszinu, hogy ezekrol a lehallgatasokrol tudhatott, de a foszerkesztono biztosan.

Lucky Larry Silverstein 2011.07.20. 12:24:59

@xstranger: Annyira ausztrál kb. mint Soros magyar. Egyébként cionista is.

"Rupert's father Sir Keith Murdoch [see below] attained his prominent position in Australian society through a fortuitous marriage to the daughter of a wealthy Jewish family, née Elisabeth Joy Greene. Through his wife's connections, Keith Murdoch was subsequently promoted from reporter to chairman of the British-owned newspaper where he worked. There was enough money to buy himself a knighthood of the British realm, two newspapers in Adelaide, South Australia, and a radio station in a faraway mining town. For some reason, Murdoch has always tried to hide the fact that his pious mother brought him up as a Jew...

Lucky Larry Silverstein 2011.07.20. 12:27:08

@tevevanegypupu: Túl sok minden azért nem fog változni, mert a többi médiakonglomerátum-pl. a Magyarországon is érdekelt, a német sajtót uraló Axel Springernél is cionista zsidó mindenki.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2011.07.20. 12:30:09

@Célkereszt: Egyáltalán nem voltak titkok. Clive Goodman-t már 2007-ben elítélték hangpostafiók feltöréséért. Coulson ezek után mondott le a szerkesztőségről és lett először a toryk majd Cameron kommunikációs főnöke. 2009 novemberében volt egy vizsgálat, és az országos panaszbizottság azt állapította meg, hogy nincs bizonyíték arra, hogy általános gyakorlat volt a lehallgatás. Hoare tavaly nyilatkozta azt, hogy Coulson tudott a lehallgatásokról, és tavasszal el is ítéltek pár újságírót a NOW-nál. Azt nem könnyű bizonyítani, hogy valakik feltörtek egy hangpostafiókot, főleg nem könnyű ezt egy konkrét személyhez kötni. Ha vannak alkalmazottak akik vallomást tesznek, az más, akkor lehet találni bizonyítékokat. Mindazonáltal Coulson esetében minden amit rá lehet húzni 2007-es vagy régebbi ügy. Goodman esetében az történt, hogy nagyon pontos információi voltak a királyi családról (Károly herceg térdsérüléséről) . Nagyon nagy különbség van aközött, hogy lefizetnek egy alkalmazottat vagy az, hogy meghackelnek egy telefont. Azt rábizonyítani Coulsonra és Brooksra, hogy tudtak egy konkrét ügyben a lehallgatásról és ezt ráadásul támogatták is nem lesz könnyű. Most elítéltek pár újságírót, és folyik még néhány vizsgálat, lehet, hogy lesz aki hajlandó vallomást tenni.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2011.07.20. 12:37:29

@tevevanegypupu: Mert vörös a haja ??? :))) Egy angol nőnek....

tevevanegypupu 2011.07.20. 12:41:38

@Bathory:

Hat mit csinaljunk. Kulonben lehet am ujsagot alapitani masnak is, buddhistanak, gorogkatolikusnak, anglikannak, szoval nem azt jelenti, mert par ujsag tulajdonosa zsido, hogy megszalltak a terepet es senki tobbet..Nagyon sok szenzaciohajhasz es minden moralitast nelkulozo ujsagiro, paparazzi letezik mas vallasok kebeleben is. Pusztan penzkerdes.

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2011.07.20. 12:43:59

@tevevanegypupu: "nem hinnem, hogy a bulvar kozonsege szavazta volna meg Orbanekat, inkabb demokratikus valasztas eredmenye. "

a demokracia arrol hires, hogy a bulvarkozosseg kezebe is dontesi jogot ad:-)

tevevanegypupu 2011.07.20. 12:45:25

@jotunder:

Hat miert, angol no nem lehet zsido?(-: A Rebecca nevet altalaban zsido kislanyoknak adjak, ha tevedtem elnezest, bar szerintem az nem sertes, ha valakit zsidonak gondolnak.

xstranger 2011.07.20. 12:53:34

@Bathory: Jew Watch??? Komolyan? Miert nem inkabb a kurucinfot idezed, akkor legalabb nem kell a forditassal bajlodni.

@Célkereszt: Szoval talaltak egy BBCs telefonszamot alkaidasoknal, akik ezt nem tartottak tulsagosan titokban. Ezert egy elemzoi report a BBCt mintegy terrorista propaganda halozat tagjakent irja le? Bazz...
Ha barhol a vilagban vagy es nyilvanossagra akarsz valamit hozni akkor kit hivsz? Na kit, hat a BBCt, na ezert volt a szam a terroristaknal.

Célkereszt 2011.07.20. 12:54:24

@Seang Lee: Burleszkszerű jelenetek is voltak tegnap. Egy hivatásos bajkeverő valamilyen habbal akarta Rupert Murdochot megdobni a parlamenti meghallgatás során. Murdoch 40 évvel fiatalabb, kínai származású neje, Wendie, aki mögötte ült, tigrisként vetődve akadályozta meg a férfi cselekményét. Wendie-t tiger wife-nak nevezték el, utalva a tiger mothernek titulált ambiciózus anyákra, akik gyermekük nevelését keményen kézben tartják.

Lucky Larry Silverstein 2011.07.20. 12:57:13

@tevevanegypupu: Persze hogy lehet, sőt a legtöbbet nem zsidók alapították. De ma már pl. USA-ban nagyon eredményesen mossák az agyakat a propagandával, hiszen a 7 legnagyobb médiacég zsidó. Hollywoodról nem beszélve, mert az 100 éve zsidó. A dobogós 3 cég:

AOL-Time Warner(Gerald Levin)-HBO,CNN,Time
Disney (Bornstein)-ABC,Miramax,Touchstone
Viacom (Sumner Redstone born Murray Rothstein)-CBS, Paramount,MTV, Universal,Polygram

itt következne Murdoch, de ő ugye ausztrál..:DD

Kabbe (törölt) 2011.07.20. 12:59:19

ez a szemét konzervatív úgy viselkedik, mint egy rohadt liberális:))

Lucky Larry Silverstein 2011.07.20. 12:59:56

@xstranger: Beírod a gugliba hogy Rupert Murdoch és az első felkínált alternatíva a jewish.

Célkereszt 2011.07.20. 13:00:28

@xstranger: Persze, nyilván nem Telegraphos vagy Fox News-os telefonszámok voltak náluk. Elismerem, hogy elég gyenge bizonyítékok ezek, de nem kell nagyon vájtfülűnek lenni, hogy megismerjük a BBC rokonszenvének irányát.

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2011.07.20. 13:16:01

mellesleg a magyar nemzet sokkal nagyobb spiler, mint ez a murdoch barmikor is volt, mert a nbh-tol szivarogtatott informaciokat hasznalt fel a cikeiben es amikor megprobaltak felgongyoliteni az illegalis adatforrast, azok szorulnak, akik ezt a konkret allamellenes buncselekmenyt megakadalyozni probaltak:-)

Bandibacsi34 2011.07.20. 13:16:57

Na ja ez a mandiner cikk meg az Indexen is egy ugy allitja be, mintha a demokracia nagy gyozelme es bizonyiteka lenne ez a vizsgalat. Az igazi botrany az az volt, hogy remdortisztek penzert adtak ki telefonszamokat es egyeb adatokat meg a kiralyi csaladrol is. Magannyomozok nyomoztak ezek alapjan, meg hacckerek is. Ha van eleg penze valakinek le is tud hallgatni telefonbeszelgeteseket. A mobiltechnologiakat akkor engedelyezik, ha az adott allam titkosszolgalatanak megvan a technikaja a lehallgatasukra. Manapsag ez mar magannyomozoknak se elerhetetlen. Az.mas kerdes, hogy a kislany ugyet hasznaljak Murdoch ellen. A tet, hogy ne monopolizalhassa a brit sajtot.

Célkereszt 2011.07.20. 13:18:59

@Bathory: Nem értem én ezt sok zsidózást. Helyettesítsd be a zsidó szót magyarra és dagad a honfiúi kebel.

Bandibacsi34 2011.07.20. 13:21:09

Az mas kerdes, hogy Magyarorszagon is ugye tilos allami vezetoket megfigyelni, de sok olyan dolgot is titkositottak, ami sima korrupcios ugy. Amugy meg a nep valaszthatott a balfaszkodo Mszp meg a magat potensnek mutato Fidesz kozott. De el van ez dontve, egy banda ezek mind.

Lucky Larry Silverstein 2011.07.20. 13:24:37

@Célkereszt: Ez nem zsidózás. A zsidónak zsidó a neve, a magyarnak magyar, a fakanálnak fakanál.

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2011.07.20. 13:32:01

@tevevanegypupu: tehat akkor orban viktor zsido, mert van egy rahel nevu lanya..?:-)

hegedus zsuzsa zsido? kadar bela zsido? vitezy david zsido?

akinek heber eredetu neve van az zsido?:-)

Lucky Larry Silverstein 2011.07.20. 13:43:17

@az igazi Sipi - A Magyar Köztársaság Állampolgára:

A büncselekményhez semmi köze a származásának. A nevének szintén nincs. Önmagában az büncselekmény, hogy minden nagy médiacég cionista érdekeket szolgál ki, zsidó tulajdonú és vezetésü. Ezért kell őket megjelölni időnként sárga csillaggal, hogy a tömeg tudja hogy mit fogyaszt. Szerinted amikor a pattogatott kukoricát tolja, és a moziban meglátja a Universal, Touchstone, Miramax, Disney, Paramount logót meglátja a mozinéző, 100ból hány van a tudatában, hogy most jön a napi zsidópropaganda?

Lucky Larry Silverstein 2011.07.20. 13:45:28

@az igazi Sipi - A Magyar Köztársaság Állampolgára:

The facts are undeniable, and when confronted with them, Jewish spokesmen customarily will use evasive tactics. If pressed further, they will accuse the confronter of "anti-Semitism" for even daring to raise the subject, and without a doubt, the specter of Hitler and the fictionalizing of the holocaust will be loudly spoken of. And it is fear of being labeled an anti-Semite or a pro-Nazi that keeps many persons who know the facts, silent.

tevevanegypupu 2011.07.20. 13:46:56

@az igazi Sipi - A Magyar Köztársaság Állampolgára:

Hat Hegedus Zsuzsa az..es nagy valoszinuseggel Vitezy David is az..Rachel nem hinnem, ott a szulok valasztottak a nevet, abban az idoben Orban szdsz-es volt.(:

tevevanegypupu 2011.07.20. 13:48:13

@Bathory:
A zsidok jo ujsagirok es ertenek a penzugyekhez, szoval nem csoda, ha tonkremenoben levo ujsagokat megvehettek. De a piac szabad, mas is megteheti am.(:

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2011.07.20. 13:48:21

@Bathory: te honnan tudod, hogy nem vagy zsido?

lehet, a nagyapadnak velt ember lovaszfiuja zsido volt..:-)
vagy az orvos, aki jart hozza es a csalad mas tagjait is kezelgette..

tudod, csak az anya biztos, a nemesi csaladok verfrissesseget pedig mindig a lovaszfiuk, intezok es egyebek oldottak meg;-)

azoknal pedig barmi lehet a csaladfaban:-)

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2011.07.20. 13:50:30

@tevevanegypupu: ez volt az erved rebecca akarki zsido szarmazasat igazolando...:-)

akkor orbannak is zsidonak kelle lennie a te logikad szerint:-)
hiuszen zsido nevet adott a lanyanak.

mellesleg orban sosem volt szdszes. liberalbolseviknak hazudta magat akkor, amikor ugy gondolta, az konnyebben valthato penzre.

de aztan kiderult, hogy ha masok is vannak a palyan, akkor nehezebb feladat az elso helyet elvinni, ezert valtott diktatorikusabb, tekintelyelvubb ideologiakra:-)

Lucky Larry Silverstein 2011.07.20. 13:53:30

@az igazi Sipi - A Magyar Köztársaság Állampolgára: A zsidó nevelés a lényeg, Axel Springer pl. nem zsidó születésü, de zsidó nevelést kapott és magát cionistának és Izrael-barátnak tartotta. Övé a Die Welt, Welt am Sonntag(Cohn-Bandit interjú), Bild, Bild am Sonntag, német szaklapok tucatjai, Világgazdaság, Kiskegyed, Gyöngy, stb.

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2011.07.20. 14:02:45

@Bathory: es?

tovabbra sem ertem, mi a bajod ezzel.

nem zavar izrael allam lete. nem zavar, hogy vannak zsidok a vilagon es nem zavar, ha valaki kepviseli az altaluk vallott ertekeket, amig nem akarja valaki kotelezove tenni.

a hozzad hasonlo faszkalapokkal pont az a baj es azert lesznek egyszer felrugva a holdig, mert agreszsiv, eroszakos szarhaziak, akik ra akarjak eroszakolni masokra a velemenyuket, vilagnezetuket, holott ehhez kurvara semmi joguk.

csinalj bakker filmstudiot, lapot es hirdesd ott az ertekeidet. alternativajakent az altad gyulolt es megvetett zsido ertekrendnek.

jahogy annyi szart sem er, hogy barki megvegye?

bad luck, buddy..:-)

Lucky Larry Silverstein 2011.07.20. 14:11:15

@az igazi Sipi - A Magyar Köztársaság Állampolgára:

vannak zsidok a vilagon es nem zavar, ha valaki kepviseli az altaluk vallott ertekeket, amig nem akarja valaki kotelezove tenni.

Hát ha szerinted az nem kötelezővé tétel, hogy a 7ből 7 legnagyobb amerikai médiacég zsidó, akkor nem tudom mi az.

Gondolom sosem gondolkodtál el azon, hogy az USA miért támogatja Izrael politikáját 50 éve. Mi köze az amerikai polgárnak ehhez? Miért akarna egy másik népnek jót és költené rá az adódollárt? Na, a TVjükben megmondják neki hogy miért.

tevevanegypupu 2011.07.20. 14:18:39

@az igazi Sipi - A Magyar Köztársaság Állampolgára:

Most mi a fraszt akar igazolni? Hogy nem zsido nem ad soha zsido nevet a gyerekenek? De meg mennyire hogy adnak, Judit, Zsuzsa es eszter nevezetu ismeroseim kozul egyik sem zsido. Tudja sokan adnak keresztenyek is zsido nevet lanyuknak-fiuknak. A Rebeccat viszont inkabb csak zsidok. De errol elbeszelgethetunk meg sokaig es mindegyikunk hozhat ervet pro es kontra is, szoval fogadja el, hogy altalanossagban beszelgetunk.
Orban szivvel-lelekkel liberalis volt, aztan hogy megvaltozott annak egy oka van: megismerte oket. A budapesti klan tagjai nem fogadnak be maguk koze videkrol jott, foleg "mas" tagokat, maximum csak akkor, ha teljesen feladja onmagat, bar akkor is inkabb kivulallokent turik meg maguk kozott. Orban pedig nem az a tipus aki ezt szereti.

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2011.07.20. 15:03:53

@tevevanegypupu: tehat akkor a fent emlitett rebecca nevu no zsidosagat mi igazolja?;-)

orban sosem volt egy percig sem liberalis. orban egy darabig liberalis szelben hajozott es amikor evezni kellett volna kicsit, atforgatta a vitorlakat.

Lucky Larry Silverstein 2011.07.20. 15:41:52

mióta elkezdődött a 'zsidózás', zsindex gyorsan lekapta a címlapról a blogot. persze elegánsabb, mint a kitiltás pl. véleményvezéren, piroslapon....:)

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2011.07.20. 15:53:10

@Bathory: persze, mert ti itt biztonsagban vagytok...
mivel a mandiner az orbanviktor.hu karbantartoja, itt lehet zsidozni, ciganyozni, kurvaanyazni, barmit, biztos nem fog a mediahatosag eljarni.

sajnos masok nincsennek ebben a kivetelezett helyzetben, ok kenytelenek jol felfogott erdekukben maskent tennni.

Lucky Larry Silverstein 2011.07.20. 16:02:21

@az igazi Sipi - A Magyar Köztársaság Állampolgára:

Be is baszna ha lenne olyan hatóság aki eljárhatna vki ellen, aki kimondja Kolosi Péter zsidóról vagy Verebes István zsidóról hogy zsidó.

Simon Wiesenthal központ?

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2011.07.20. 16:04:13

@Bathory: micsoda egy gerinctelen alak vagy te...

azt mondd meg nekem, ha szegyelled amit ugatsz, akkor minek hagyja el a szadat? minek mellebeszelni es hazudozni?

mellesleg amikor elkeszult a mediatorveny akkor pont a hozzad hasonlo faszjankokat hoztak peldanak, hogy a zsidozo-ciganyozo nacik ellen kell:-)

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2011.07.20. 16:06:00

@Bathory: "Önmagában az büncselekmény, hogy minden nagy médiacég cionista érdekeket szolgál ki, zsidó tulajdonú és vezetésü. Ezért kell őket megjelölni időnként sárga csillaggal, hogy a tömeg tudja hogy mit fogyaszt. "

ezt te irtad, vagy nem te irtad?

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2011.07.20. 16:07:08

@Bathory: mondjuk ez arra jo, hogy bekuldom a mediahatosganak, foglaljanak hivatalosan allast az ugyben.

ha te es a mandiner nem vagy buntetheto, akkor mas sem buntetheto:-DDD

Lucky Larry Silverstein 2011.07.20. 16:22:45

@az igazi Sipi - A Magyar Köztársaság Állampolgára: Én írtam és tartom.

Rá kell írni ma is hogy made in china meg made in poland, normális esetben rá kéne írni hogy made by zsidó. Hogy a fogyasztó választhasson, hogy kíván-e zsidó terméket fogyasztani.

Lucky Larry Silverstein 2011.07.20. 16:27:23

@az igazi Sipi - A Magyar Köztársaság Állampolgára:

Egyébként minden normális ember kérte a zsidó termékek megjelölését, Ben Franklin meg Henry Ford pl., mert a vásárlók megtévesztése a zsidó üzleti etika évezredes része (nem tom mér a keresztény emberek nem változtatnak nevet/személyazonosságot minden költözéskor). Persze antiszemitázták őket de kit érdekel? Az ember vagy zsidó vagy antiszemita vagy hülye.

civilkontrol 2011.07.20. 16:40:26

@Bathory:
Olyan vagy, mint a rühos kommerek, akik először hazavágták Magyarországot, most meg mutogatnak a fityeszre, hogy nézzétek, egy év alatt nem lapátolták vissza a lóba a szart.

Nem "elkezdődött", hanem elkezdted aranyom

Lucky Larry Silverstein 2011.07.20. 16:52:12

@civilkontrol: Olyan vagy, mint a rühos kommerek, akik először hazavágták Magyarországot

- nem először vágták haza és a rühös kommerek Magyarországot, csak korábban Kón Bélának és Rót Mátyásnak hívták őket névváltoztatásuk előtt. De névváltoztatás előtt és után is zsidók voltak.

tevevanegypupu 2011.07.20. 17:20:16

@az igazi Sipi - A Magyar Köztársaság Állampolgára:

Semmit nem szamit, de latja milyen jol elbeszelgettunk ezzel kapcsolatban. Ha nem lenne Rebecca zsido, bizonyrara nem targyaljuk ennyire tul ezt a temat.(:

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.07.20. 20:15:36

Há' de a bulvárújságírást nem eleve a manipulációra találták fel?! No, most akkor ki mondja meg, hogy hol vannak/lehetnek ennek a manipulációnak a határai? Ha "professziót" csinálunk a "hírgyártásból" és teljesen kizárjuk az erkölcsi vonatkozásokat az újságírásból, akkor ne csodálkozzunk, ha "elszabadul". Hamvas írja, hogy a sajtó "skandalizátor". Hogy ez a "skandalizátor", időnként működtetőit is bedarálja, abban semmi csodálatos nincs.

ü
bbjnick

neccharisnyás útonálló (törölt) 2011.07.20. 20:58:52

Nincsenek illúzióim. Az emberek a világ minden pontján ugyanúgy viselkednek, éljenek bármilyen körülmények között. Node. Azért picit kerekebbnek látom a világot, mikor a tetteikért felelősségre vonják az embereket.

USÁban már ott tartanak, hogy kutatják, vajon 9/11 áldozatainak utolsó beszélgetéseibe is belehallgatott-e a News of the World "legénysége". Azért ez nem kicsit gusztustalan.
Iraki katonák beszélgetéseit lehallgatni meg már kémkedés?
Ajj, nagyon kiborult az a bili.

civilkontrol 2011.07.20. 21:27:05

@az igazi Sipi - A Magyar Köztársaság Állampolgára:

"persze, mert ti itt biztonsagban vagytok...
mivel a mandiner az orbanviktor.hu karbantartoja, itt lehet zsidozni, ciganyozni, kurvaanyazni, barmit, biztos nem fog a mediahatosag eljarni."

Azaz csúsztatsz. A flúgos is, de gyanitom, ő egy az egyben veszi át magának a mannát a látogatott portálokról, Te meg pontosan tudod, hogy csúsztatsz.
Nem sok különbséget látok.

Ha lenne cenzúra azért vonyitanátok, de nincs. orbanviktor.hu előtt sem volt, azelőtt sem volt, hogy ide szédültetek, sőt, sosem volt.

"latod, ezen csocselek megszolitasaval akar ketharmadot ie lehet nyerni, ha megigerjuk nekik, hogy kielegitjuk a bosszuszomjukat"

Ez meg olyan igazi alsóbb-felsőbbrendű szösszenet :o)
A "csőcselék" nem vérfürdőt akart, hanem a jogosan fortyogó igazságérzetét legalább részben csillapitani. Csőcselék meg bosszúszomj mi?!

Ha a "beszűkült tudatú proletárréteg" érvényesitette volna 2/3-al az akaratát akkor Bathory barátunk lenne elemében nem pedig az orbanviktor.hu

Lucky Larry Silverstein 2011.07.20. 22:10:39

@civilkontrol: Itt vannak a 'beszükült tudatú proletárok' sorban:

-SENECA (Lucius Annaeus Seneca). Elsö századbeli római filozófus. "Ennek a legbűnözőbb népnek a szokásai olyan erőszakosak, hogy azokat minden ország elfogadta. a meghódítottak kenyszerítették törvényeiket a hódítókra.". (De Superstitione)

-LISZT FERENC, Híres zeneszerzőtől E.N Sanctuary's ezredes "Így néznek ki ezek a dolgok" c. művéből, 278. oldal:
"El fog jönni az a nap, amikor minden olyan népnek, akik között zsidók laknak, fel kell tennie a kérdést, hogy mindannyiukat kiutasítja, és ez a kérdés az élet és halál kérdése lesz, az egészség vagy krónikus betegség kérdése, a békes létezés vagy az állandó szociális láz kérdése."

-MÁRIA TERÉZIA, Ausztria, Magyarország és Csehország királynője (1771-1789)
"A továbbiakban egy zsidó sem maradhat itt, mindegy milyen indoklással írásos engedélyem nélkül. Nem ismerek egy másik kellemetlen kártevőt az államon belül, mint ezt a fajt, akik csalásukkal, uzsorájukkal és pénzkölcsönzésükkel elszegényítik az embereket és semmitől sem riadnak vissza, amit egy tisztességes ember nem csinál. Következésképpen amennyire csak lehet, meg kell szabadulnunk tőlük."

-WASHINGTON, GEORGE, a George Washington életelvei, A.A. Appleton &Co. kiadásában:
"Ők (a zsidók) hatásosabban dolgoznak ellenünk, mint az ellenség hadserege. Százszor veszélyesebbek szabadságunkra és nagy ügyeinkre. Sokat sopánkodhatunk azon, hogy miért nem pusztította ki őket minden állam már régen, mint a társadalom pestisét és Amerika boldogságának legnagyobb ellenségeit."

-JEFFERSON, THOMAS. 18. századbeli amerikai államférfi. "A szétszórt zsidók ma is államot alkotnak, amely idegen államot alkot az államon belül, ahol élnek." (D.Boorstin, The Americans).

-CHURCHILL, WINSTON, A Spartacus-Weishaupt napoktól Marx Károlyig, és tovább Trotzkijig, (Oroszország), Kun Béláig (Magyar ország), Rosa Luxemburg (Németország), Emma Goldman (Egyesült Államok), ez a világot átfogó összeesküvés a civilizáció ledöntéséért, a társadalom újjáalakításáért a megállított fejlődés, az irígy rosszindulat és a lehetetlen egyenlőség alapján állandóan nő.

-HENRY FORD (The Dearborn Independent, 1921 február 12-19) "A zsidók mindig is az üzletet irányították. ... A filmipart az USA-ban és Kanadában 100%-ig ők irányítják, erkölcsileg és gazdaságilag, a közvélemény zsidó manipulálói. "

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2011.07.21. 09:02:15

@tevevanegypupu: van az a mondas, hogy ne magazz, mert lekurvazlak..:-D

ez az internet.

magazodj, ha karsz es bohocnak akarsz latszani..;-)

szerintem szanalmas, gerinctelen es kepmutato dolog:-)

civilkontrol 2011.07.21. 09:06:52

@Bathory:
Imádom, mikor ezzel jöttök :o)
Tesz-vesz múltkor olyan posztot irt, hogy lezsibbadt az ujjam, mire legörgettem a felsorolás aljára.
Ha lenne időm és összeszedném ennek az ellenkezőjét szintén hires (vagy sokszor u.a.) emberektől. Azt is hirdetnéd?
Elhiszed, hogy lehet ilyen kedves összeállitást csinálni szinte bármely befolyásos népre?
Vagy ha csinálok egy ugyanilyet, ahol nem a zsidókat pingetik, hanem pl. a kerékbetörést/kézlevágást etc. éltetik bevezetjük?

Mindenre és annak az ellenkezőjére is lehet millió idézetet találni millió hires ember tollából, szájából, igy nem hiszem, hogy ez lehetne valaminek a sarokköve.

Az sosem volt gyanús, hogy ti (antisémik) találtatok egy pötty egyszerűségű választ egy rohadt bonyolult kérdésre?
Ti: nagy szarban van a világ...
-Akkor csillagozzuk föl a zsiráfokat!

Kina nem zsiráfos ugye? Szerinted jó kinainak lenni? Szerinted jó kina útjába állni? Még az amiknak is beszóltak, hogy ne merészeljenek verbál-pettingelni a dalai lámával. Akkor most kina is “zsidó nevelést kapott és magát cionistának és Izrael-barátnak” tartja? :o)

Van egy világrendünk, ami minden valószinűség szerint azért született, hogy jobbá tegye az emberek életét. Mára gy.k. kinőttük és a mellékhatások olyan mértékben hatalmasodtak el, hogy több a kára, mint a haszna. Viszont a hatalmi poziciókban ülőknek nem célja a rendszer bolygatása, hiszen az a hatalmuk alapja.
Erre ti nekiálltok személyi kérdést csinálni a valóban meglévő problémából...

Kommentjeidből kiderül, hogy a hatalomkoncentráció bassza a csőrödet. Illetve az egész zsiráfos kérdést e köré épiti az összes “zsidósimogató” agytröszt.

Nem akarlak elkeseriteni, de a hatalomkoncentráció kurvára nem faji kérdés. Egyidős az emberiséggel, sőt, gy.k. az élet kialakulásával

civilkontrol 2011.07.21. 09:08:37

@tevevanegypupu:

Eszembe jutott Uhrin Benedek :o))))

tevevanegypupu 2011.07.21. 09:26:26

@az igazi Sipi - A Magyar Köztársaság Állampolgára:

Milyen rossz noi tarsasagba keveredhetett, probaljon elszakadni toluk..(:

tevevanegypupu 2011.07.21. 09:51:00

@civilkontrol:

Nem ismertem, de ez tenyleg es valoban maradando elmenyt nyujt nem csak Rebekaknak.(-:

evil overlord (törölt) 2011.07.21. 11:19:57

@tevevanegypupu: "Ajha, maga engem tegez..mi ez?? Csendorpertu??(-: "
Nyöhehe, bár csendőr nem lehet, attól sikitófrászt kap ez a típus :)

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2011.07.21. 12:20:16

@evil overlord: az en sulyommal, felepitesemmel es kikepzesemmel tenyerviszketest kapok a csendorokortol...;-)

Lucky Larry Silverstein 2011.07.21. 12:48:43

@civilkontrol: Keresd ki lécci az ellenkezőjét.

És a hasonlóját bármely befolyásos népre.

civilkontrol 2011.07.21. 14:26:46

@Bathory:

"Ha lenne időm és összeszedném ennek az ellenkezőjét szintén hires (vagy sokszor u.a.) emberektől. "

Elnézést, nem akartam zavart kelteni. Van ott egy "és", aminek nincs helye:

"Ha lenne időm összeszedném ennek az ellenkezőjét szintén hires (vagy sokszor u.a.) emberektől. "

Ha lenne tényleg megtenném, de nincs.
Sajnos nem tudok olyan könnyen emészthető konyhakész információkkal szolgálni mint az ezzel operáló manipulálsra gyúró nagy multú portálok, igy ez a munka arra vár, akit ennyire feszit a téma, és/vagy idővel jobban el van eresztve, mint én.

Lucky Larry Silverstein 2011.07.21. 18:48:17

@civilkontrol:

Nem kell megtenned ha időhiányos vagy.

Elég ha indítasz egy posztot Miért szeretjük a zsidókat címmel.

Ha időmilliomos vagy akkor sem találsz semmilyen olyan népet -így raktam össze a példákat- amit minden történelmi korban minden kontinensen és országban utálnak és igyekeznek tőlük megszabadulni. A mocsok ántiszemita mindenüket.

Rersze Churchill utálta a németeket is a buzdító beszédeiben, de valahogy a zsidókról Hitlerel egyezett a véleményük, és a háború előtt együtt dolgozták ki a Madagaszkár-tervet, csak hát a zsidók imádnak ántiszemiták között élni. És Churchill rendszere demokrácia volt, ő nem csinált azt amit akart mint Adolf. Na ennyi, csinálj posztot a témáról, de ne az Indexen.

bulvármédiás => · http://kepviselo.blog.hu 2011.07.21. 19:02:25

"tuti hogy más újság is használ ilyen eszközöket"

Kíváncsi vagyok, hogy a hazai bulvár "melegpornó" (amennyi b_ziságot írnak bennük...) napilapok szerkesztőségének mikor kapják el a grabancát.

Már alig várom! *sátáni kacaj*
süti beállítások módosítása