Öngyilkos kerékpárosok mindenütt
2011. május 30. írta: TuRuL_2k2

Öngyilkos kerékpárosok mindenütt

  Tóth Gy. László mai, a Magyar Nemzetben megjelent publicisztikája az Emberibb Parkolásért Mozgalomnak is becsületére válna. A kerékpárosokban megannyi kétkerekű Antikrisztust látó szervezet sajtóközleményei által képviselt utálat köszön vissza Tóth Gy. Critical Mass, azaz a kritikus tömeg című írásából (melynek nagyobb részét Weisz Manfréd Hubától másoltam át, kisebb részét magam gépeltem be a Nemzet nyomtatott kiadásából):

Elérte a kritikus tömeget a magyarországi öngyilkosjelöltek száma. Ez már önmagában is komoly társadalmi probléma lenne, ám akikről szó van, mások életét is kockáztatva próbálnak meg átlépni a túlvilágra. Közben arról beszélnek, hogy ők azok, akik nem szennyezik a környezetet, ráadásul egészségesen élnek.

Valamelyik nap az autómban ülve balról egy kerékpáros tűnt fel mellettem. Miután öngyilkossági szándékához nem akartam asszisztálni, jóhiszeműen jobbra rántottam a kormányt, de ott sem volt hely, mert arról meg éppen egy motoros előzött. Mindez egy egyirányú, telített, háromsávos úttesten, ami azt jelenti, hogy a tőlem jobbra és balra eső sávban is haladt egy autó.

De ma már a járdán sétálva sem vagyunk biztonságban. Közben a kerékpárosok egyre többen vannak, trendi lett ijesztő ufószerű lénynek öltözve mozgatni ezt a fémvázas micsodát, aminek a tulajdonosai beazonosíthatatlanok, így aztán azt visznek vagy küldenek a másvilágra, akit akarnak. A kerékpárosok a modern kor hőseinek hiszik magukat, pedig csak egy rosszul szervezett társadalom bomlástermékei ők. Vajon mi lehet azoknak a szülőknek a fejében, akik egysávos, szinte járhatatlan minőségű autóutak szélén kerékpárra ültetik a hat-nyolc éves gyermekeiket is? Hogy most együtt a család, mert együtt tekerünk? Tekerünk a tóra? Meg a pusztába? Persze a balliberális, szabadosság-központú médiamanipulátorok által megdolgozott közvélemény abszolút kerékpárpárti, hiszen ez is egy alternatív mozgalom, a szervezett világvárosi közlekedéshez képest más. És ami más, az mindig jobb annál, ami van. Éppen ezért nem tűrnek semmiféle szabályozást: jönnek szemből, oldalról, hátulról, autóúton, gyalogjárdán, hidakon, alul- és felüljárókban, játszótereken. És miután már elég sokan vannak, egyre agresszívabbak. Követelésekkel állnak elő, amiket az LMP zavaros identitású politikusai is támogatnak. Ebben is méltó utódai az SZDSZ-nek, és partnerei az MSZP-nek.

(...)

De arról senki nem beszél, hogy ebben a rossz levegőjű, szmogos városban vajon milyen állapotban érkezik a kerékpáros esőben vagy mondjuk egy harmincöt fokos nyári napon a tárgyalásra. És miért köteles elviselni bárki, hogy munkatársa vagy tárgyalópartnere rosszul öltözött, ráadásul izzadt, füstös és büdös legyen? Ha az ember tartósan egy kék busz után teker, bizony nem árt zuhanyozni, átöltözni.

  A Nemzet hatodik oldalán megjelent publicisztika mellett ott van (az LMP által teljes joggal Budapest díszpolgárává jelölt) Kürti Gábor, a Hajtás Pajtás ügyvezetőjének azonos terjedelmű válasza is, ilyenre nem is emlékszem a lap történetéből. Bár Kürti teljesen jól megválaszolja Tóth Gy. vádjait, hétköznapi kerékpárosként ehhez saját élményeimet és gondolataimat is hozzátenném.

  Hogy sokan bicikliznek szabálytalanul? Ebben alighanem igaza van Tóth Gy.-nek, de ez nem kerékpáros sajátosság: sok autós sem ragaszkodik a KRESZ egyes rendelkezéseihez. Azt viszont el kell ismerni, hogy sokkal több kerékpáros hagyja figyelmen kívül a piros lámpát, mint autós, remélhetőleg ez gyorsan el fog múlni (ha a rendőrség ezt is ellenőrizné, azt csak helyeselni lehetne).

  A publicisztika többi része azonban nem túl magas színvonalú hőzöngés. Budapesten igenis lehet biciklivel közlekedni, magam a budai hegyek kivételével gyakorlatilag a város minden részébe azzal járok. És nem csak tavasszal: a téli fagyban épp úgy jó tekerni, mint a nyári hőségben. Átlagos intenzitású esőben sem rosszabb a helyzet, mintha csak tömegközlekedne (esetleg parkolóhelyet keresne) plusz sétálna az ember, az egyetlen kivétel a havas-jeges idő, akkor tényleg nem jó nyeregbe ülni.

  Míg a tíz évvel ezelőtt vett pesti biciklim néhány év mozdulatlanság után a Balatonon kötött ki, addig a négy éve beszerzett (nem éppen tökéletes minőségű) Gepida Amsterdamomat, majd az azt váltó, jól összerakott Csepel Svenemet napi rendszerességgel használom. Csak a kezdet volt nehéz és félelmetes, ma már teljesen biztonságban érzem magam kerékpározás közben.

  Úgy érzem, sokat változtak a város adottságai is: a belváros kisebb utcáin tekerni ma olyan, mintha egy kisvárosban járna az ember, nincsen semmi forgalmi frász – a Rákóczi utat meg a Nagykörutat pedig elkerüli az ember. Mert el tudja kerülni, ráadásul előbb-utóbb talán azokon is lesz kerékpársáv. A Kiskörút példája mutatja, hogy egy jól és szigorúan végigvitt kerékpárosítás mekkora eredményeket tud elérni: naponta csak az egyik irányban 1300-1900-an tekernek el a Múzeum előtti kerékpársávban.

  Sok helyen lyukas még a biciklis infrastruktúra, például nem mindenhol könnyű olyan pontot találni, ahova az ember biztonságosan lezárhatja a kerékpárját és általában a tömegközlekedési eszközökön sem lehet szállítani a járművet. De egy biztos: minden egyes kerékpárra váltó autóssal könnyebb lesz a városnak, könnyebb lesz a város polgárainak.

Frissítés: Ahogy Huba, úgy sajnos a Kerékagy is elfelejtett megemlékezni arról, hogy a Magyar Nemzetben Tóth Gy. írása mellett Kürti Gáboré is helyet kapott.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr812943017

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Nagyon kritikus tömeg 2011.05.30. 21:33:03

Őszintén, ha nem vernek pofán, akkor azt hiszed, hogy minden rendben? Két keréken, egymás ellen…...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Cypriánus 2011.05.30. 13:33:28

mondjuk, ha le is hántunk mindent túlzást és ideológiai sallangot, abiciklisbűnözés tényleg aggasztó mértéket tud elérni. Nem kicsit lettem ideges a Margit-hídon a gyalogosforgalomnak föntartott szűk sávban nagy sebességgel száguldó "környezetkímélő" embertársunkon, akit abszolút nem zavart, hogy majdnem elütött egy kisgyereket.
Mi lenne ha egyes fene mód kritikus tömeget alkotó embertársaink elől nem a babakocsis anyukáknak és idős embereknek kellene a járdán- időnként kőszáli kecskét megszégyenítő -ugrásokkal menekülniük?!

Mi lenne, ha eljutna a mozgatóközpontjuk környékén székelő agykérgi asszociációs mezőikre is a tény, hogy a kerékpár az egy JÁRMŰ és a gyalogosok által használt járdán bizony veszélyes???!

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2011.05.30. 13:40:25

"trendi lett ijesztő ufószerű lénynek öltözve mozgatni ezt a fémvázas micsodát"

LOL, ez a mondat mindent elárul a fickóról. Szerintem utoljára háromkerekű bicajon ült, még az oviban :-)

Steerio 2011.05.30. 13:51:33

@Cypriánus: a normális biciklis az úttesten megy, a kerékpáros szervezetek pedig évek óta (nem túlzás) küzdenek azért, hogy a Margit hídon ne a járdán kerüljön kijelölésre kerékpárút, hanem az úttesten kerékpársáv, vagy legalábbis osztott úthasználatot jelző piktogram. Nem egy megmozdulás volt _csak ezért_.

A suttyó biciklis persze terrorizálja a gyalogost, ahogy a suttyó autós elüt a zebrán, a suttyó tömegközlekedő meg mittomén, hozzáddörgöli az ágyékát a villamoson.

Ez nem biciklis-nembiciklis kérdés, ez bunkó-nembunkó kérdés.

Nem mondod azt se, hogy autósbűnözés (még ha 15-ből 1 enged is csak át a zebrán), se azt, hogy gyalogosbűnözés, mert valaki beszólt az utcán.

Vagy ha valaki autóból, villamosról, rollerről biciklire száll, menten kicserélődik szerinted a személyisége?

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2011.05.30. 13:52:16

Jó a cikk illusztrációja. Ha adhatok képaláírást:

"The partols of the Movement for a More Human Parking secure the perimeter of a bicylce criminal vehicle shot down in downtown Budapest"

JámborAndrás · http://magyarinfo.blog.hu/ 2011.05.30. 13:52:52

@Cypriánus: Én is szoktam menni ott biciklivel, és spec beállok a sorba mint a többiek akik épp gyalog közlekednek, ha teljesen tiszta a terep előzök, ha nem akkor nem. Ennyi.

Ne egy parasztról, akit a biciklisek ugyan úgy utálnak vonj le képet az egész biciklis társadalomra.

G.d.Magister · http://laudator.blog.hu/ 2011.05.30. 13:57:07

Nagyon sötét Tóth Gy. írása, az viszont igaz - mondom kerékpárosként -, hogy sok kerékpáros teljesen eszementen közlekedik, járdáról le, járdára fel, ahogy jólesik neki, ésatöbbi. Én vidéken bicózom, és a járdás biciklizést preferálom, ahol van; kényszermegoldásként, amíg nincs bicikliút mindenütt. Gyalogos gyakorlatilag nincs a járdákon, mert a népek már mindenhova autóval mennek, a száz méterre levő boltba is. Itt vidéken az autósok - ahogy én érzem -, nem olyan tahók a bringásokkal, de azért nem örülnek nekünk, ezért a legtöbb bringás a járdát választja.

Maisie MacKenzie 2011.05.30. 14:04:18

"A kerékpárosok a modern kor hőseinek hiszik magukat, pedig csak egy rosszul szervezett társadalom bomlástermékei ők."

LOL! Megszólal a falanszterember!
Milyen a "jól szervezett" társadalom?

Mozgójárdán a tornából felmentettek? :-(

Egyszerűen sokan a bringázáshoz is hülyék, de mégis osztják az észt!

Normális bringás kényelmes tempóban teker, egyszerre max. 20-30 percet, így nem izzad meg, mint a ló (hacsak nem olyan alkat, de az meg már egy külön betegség - kezeltesd!)

A normális bringás, belvárosi, nem teljesítmény túra szerűen, fanatikusan teker.

Ja, és a legfontosabb! A normális bringás, nem siet, laza és ELŐZÉKENY!

nagyvárosi lány · http://chef-sisters.blogspot.com/ 2011.05.30. 14:04:32

higgadt, korrekt írás, remélem, itt nem lesz olyan értelmetlen komment-háború, mint a kerékagy-blogon:)

Lescol 2011.05.30. 14:10:18

Bicikli ide vagy oda, pár dolgot nem kellene elfelejteni.
1. biciklista törékenyebb az autónál
2. az első pont nem jogosítja fel a biciklist a járdán közlekedésre, mert ott ő az erősebb. (igen, volt aki ezzel indokolta. nem is egy)
3. a piros az nekik is piros
4. jobbról biciklivel SEM előzünk, pláne nem kanyarodó autót
5. ha van bicikiút, ott tessék közlekedni és nem szándékosan az út közepén.
6. a Margithídon vegye már le a tetves seggét az összes biciklis és tolja át a drótszamarát. Ne cikázzon az emberek és a babakocsik között. Kibírja azt a pár száz métert és egyébként is előbb utóbb valami biciklist nagyon csúnyán le fognak rúgni a gépéről egy ilyen manőver után. ha más nem én biztos megteszem ha legközelebb azt látom, hogy a babakocsit súrolja.

autós oldalról meg nem kellene elfelejteni, hogy azért mert kocsiban ül, nem jobb vagy erősebb ember. Neki is oda kell figyelni.

Maisie MacKenzie 2011.05.30. 14:12:45

@Steerio:

"Vagy ha valaki autóból, villamosról, rollerről biciklire száll, menten kicserélődik szerinted a személyisége?"

Ez a lényeg!

Bár vannak akik képtelenek biciklire szállni, ezért kitalálnak mindenfélét a kerékpárosokra. :-(

Remélem a kölcsönbicikli hálózat beindulása után olyanok is kipróbálják a bel(!)városi kerélpározást akik eddig különböző okok miatt még nem!

(Pl. azt hiszik, hogy nem tudják hol tárolni a bringát, pedig tudnák, ha nagyon akarnák, csak egy kis kreatívitás kell hozzá, félnek a leizzadástól, mert nem tudják, hogy fokozatosan, normál tempót diktálva egy tömött buszon nagyobb a leízzadás veszély, mint bringán!)

Coyote82 2011.05.30. 14:20:13

@nagyvárosi lány: a háború már elkezdődött. Jönnek a trollok biciklin, és előadják, hogy
- grinpísz,
- bunkó autósok,
- szar lehetőségek,
- ez Magyarország
- bezzeg a hollandok,
- bezzeg a bezzegek....

Én is rühellem a büdös kollégákat. Ahogy telnek az évek, egyre kevésbé lett dohányfüst-szag az irodában (hála a rendelkezéseknek), egyre kevésbé lett izzadtságszag (hála a légkondinak), de most a bringások a másodikat újra "divatba hozták".
Kollégám helyett 3 hete dolgozok (egy fizetésért, túlórabér nélkül), mert a hülye kihajtott egy autó elé, és (szerencséjére csak) eltörte a bokáját.

A tököm tele van a balfasz biciklisekkel. (Tisztelet a kivételnek, de aki túl hamar kivételesnek gondolná magát, azért kicsit szálljon magába, hogy valóban jogos-e :) )

Lescol 2011.05.30. 14:20:49

@Maisie MacKenzie: pedig kicserélődik a személyiség bizony. Vagy ha már pszichológusosat játszunk, akkor fogalmazzunk úgy, hogy a személyiségének más oldala válik dominánsabbá.

Ültess be egy rendszeresen gyalogl vagy BKV használó embert egy BMW xakármennyibe. Valami nagyba. Egy óra alatt az utak császárának fogja érezni magát és úgy is közlekedik mint egy barom.

Volt már erről cikk. Állatokon tesztelték.

Maisie MacKenzie 2011.05.30. 14:22:19

@Cypriánus:

"kerékpár az egy JÁRMŰ és a gyalogosok által használt járdán bizony veszélyes???!"

Szerintem a kerékpáros közelebb áll a gyalogoshoz, mint az autóshoz, sokkal közelebb!

(Normális sebesség esetén!)

Kb. mint a bevásárlókocsit húzó nénike! :-)

Az is fene veszélyes tud lenni!

A kerékpározás illemszabályai még nem alakultak ki. Sok türhő tényleg fékevesztett barommá válik bringán, de erről NEM A KERÉKPÁR tehet!

A kerékpár ideális belvárosi közlekedési eszköz!

csi szi 2011.05.30. 14:25:28

Ha Pesten laknék, vagy belbudán, lehet hogy kerekeznék, de itt a hegyvidéken (XII. ker) azért felér egy edzéssel biciklivel hazajönni ("lemenni a városba" zsír, csak hát valahogy vissza is kéne jönni).

Maisie MacKenzie 2011.05.30. 14:29:11

@Lescol:

Tényleg van ilyen, én is megfiatalodok a bringán, de nem bunkósodok meg.

Tehát a bunkó autóban nem mer annyira bunkóskodni (rendszám), de a bringán szabadjára eresztheti magát. Pedig térfigyelő kamerákkal meglehetne bírságolni a többízben szabálytalankodó kerékpárosokat.
Pl. ha valaki gyalogosan tőr-zúz, akkor is elő lehet venni elméletileg, tehát a bringán ülve barom, akkor is!

sronti 2011.05.30. 14:29:13

Jó poszt, egy kiegészítéssel: a Nagykörút igazából már nem olyan vészes, napi szinten használom, szinte minden részére elvetődök legalább hetente egyszer, és teljesen működőképes útvonal, ráadásul jóval haladósabb, mint a kis utcák.

Lescol 2011.05.30. 14:29:43

@Maisie MacKenzie: Ütött már el téged biciklis a járdán? Ha ilyen okosakat mondasz, feltételezem nem.

Bicikli nem/nem járdára való. Ott a gyalogosok vannak. Pont.

Maisie MacKenzie 2011.05.30. 14:30:31

@csi szi:

Kellene egy tároló a buszvégállomáshoz.

G.d.Magister · http://laudator.blog.hu/ 2011.05.30. 14:32:59

@Lescol: Elnézést, legyen szabad megjegyezni: gyakorlatilag már nincsenek. Mármint gyalogosok a járdán. Merthogy már mindenki autóval jár. Ezt nyilván nem a Nagykörútra és a Rákóczi útra értve mondom, ahol értelemszerűen nagy a gyalogosforgalom, hanem mondjuk a külvárosokra, vidékre stb. Ha elvétve mégis feltűnik egy gyalogos, akkor persze le kell lassítani, megköszönni, ha kitér stb.

Maisie MacKenzie 2011.05.30. 14:33:22

@Lescol:

Nem, nem ütött el. (én sem ütöttem el senkit).

"Bicikli nem/nem járdára való. Ott a gyalogosok vannak. Pont. "

Az attól függ, hogy mennyire széles és belátható az a járda!

Járdán a gyalogosoké az elsőbbség!

Maisie MacKenzie 2011.05.30. 14:35:52

@sronti:

Jobbak a párhuzamos kisutcák! Pl. Kertész u. Jókai u. stb.

sronti 2011.05.30. 14:42:00

@Maisie MacKenzie:
A Jókai egyirányú, és részben macskaköves, utána ott a Liszt F. tér, amin nehéz átvergődni, párhuzamosként az első működőképes a Nagymező, de az már nem feltétlenül kis utca. Ráadásul a kis utcáknál általában minden kereszteződésnél érdemes lassítani, meg nagyon ismerni a haladási irányokat. A körúton kényelmesebb, ha úgy helyezkedsz, hogy sávot kelljen váltani az előzésedhez. (Ez a kinyíló ajtók, kiálló csatornafedelek miatt amúgy is ajánlott.)
Szerintem a körúton fele annyi idő alatt érek célba, mint kis utcákban.

Maisie MacKenzie 2011.05.30. 14:42:59

@sronti:

"ráadásul jóval haladósabb, mint a kis utcák."

Ne akarj nagyon halados lenni, mert büdös leszel!

Szerintem jobb normál tempóban bringázni mert még úgy is jobb, mint:
- dugóban ülni, parkolót keresni (ha autó helyett bringázol)
- lekényszerülni a föld alá a rém unalmas mozgólépcsőn szembejövőket bámulni (metró helyett)
- félidióta tinédzserek, cigányok, hajléktalanok között utazni (busz, villamos, troli)

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2011.05.30. 14:46:45

@sronti:
Ritkán tévedek a Nagykörútra, legutóbb múlt héten próbálkoztam (az általad is javasolt sávhasználattal), de egyelőre mindenképpen maradok a kis alternatív utcáknál.

vincent vega? 2011.05.30. 14:47:15

szegény hülye tóth gy l

Noname Cowboy · http://www.rosevalley.hu 2011.05.30. 14:54:16

@TuRuL_2k2: Ha már hivatkozol a cikkre akkor nem lett volna rossz bemásolni. :)

Maisie MacKenzie 2011.05.30. 14:54:31

"Tekerünk a tóra?"

Tekeredünk a Tórára, waze. :-(

Hát a Magyar Nemzet jól leleplezett minket! Sárák és Dávidok bringán! :-)

"Meg a pusztába?"
Ez meg egy oldal vágás a goj biciklisták felé? :-)

"Négy kerék" a fideszközép!

aesculus · http://taj-kert.blog.hu/ 2011.05.30. 15:02:29

Jóarc ez a Tóth Gy. tökjól összefoglalta a dolgot. Tényleg egyre többen vannak és egyre bunkóbbak :(

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2011.05.30. 15:03:34

@Noname Cowboy:
Így is többet gépeltem, mint amennyit szeretek + ha a Magyar Nemzet úgy gondolja, online csak később publikálja az írásait, ezt tiszteletben tartom. Nem vagyunk kuruc.info, hogy újrapublikáljuk a nyomtatott Nemzetet. :]

Cypriánus 2011.05.30. 15:04:45

Kedves Steerio, Weisz Manfréd!

teljesen egyetértek veletek, magam is közlekedtem már biciklivel, sőt szeretek is, -kizárólag csak a gyalogosokat terrorizáló biciklistákkal szembeni ellenérzéseimnek adtam hangot-amit csinálnak, szabálysértés, sőt akár veszélyeztetés, ergo így is lehetne és kellene eljárni velük szemben.

(a "biciklisbűnözés" kifejezést csak iróniának szántam.)

Tényleg mindenben egyetértek, amúgy.

Noname Cowboy · http://www.rosevalley.hu 2011.05.30. 15:05:20

@TuRuL_2k2: Csak azért jeleztem, mert nem mindenki MN olvasó.

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2011.05.30. 15:12:29

@Cypriánus:
A járdán/gyalogosok között száguldozó biciklis tényleg undok egy népség.

Maisie MacKenzie 2011.05.30. 15:14:52

@Cypriánus:

"csak a gyalogosokat terrorizáló biciklistákkal szembeni ellenérzéseimnek adtam hangot-amit csinálnak, szabálysértés, sőt akár veszélyeztetés, ergo így is lehetne és kellene eljárni velük szemben."

Tényleg jó lenne eljárni velük szembe, de attól tartok, hogy ezt nem lehet a rendőrökre bízni! :-(

Ha a jó képességű fakabátokat ráuszítanák a kerékpárosokra, akkor azok válogatás nélkül szarrá bírságolnának minden bringást, függetlenül attól, hogy előzékeny, figyelmes vagy éppen ellenkezőleg kőbunkó!

:-(

rajcsányi.gellért (ergé) · http://mandiner.blog.hu/ 2011.05.30. 15:24:14

Tóth Gy. Lászlónak küldöm David Cameron brit _konzervatív_ pártvezér hardcore bringásokat is megszégyenítő, árkon-bokron-egyiránnyal szemben folytatott biciklizését a Westminster felé.

www.youtube.com/watch?v=dCRdfjImUqg

Lescol 2011.05.30. 16:03:42

@G.d.Magister: nincsenek gyalogosok a járdán.. hát perszeeee hogy íííígy van... pfff

JoeHorseDick · http://kifordultvilag.blog.hu 2011.05.30. 16:06:15

Napi szinten járok bicajjal Pest-Budán ~10 éve (hegyről fel és völgynek le). Régebben minden jobb volt :D

Nem várják ki a bicajosok a pirost? Naná, hogy nem! Gyere be mondjuk a Kálvinig a Fradi pályától az Üllőin, hát görcsöt kapsz a telitalpas fékezéstől, ha minden pirosnál megállsz ami az autósokra van beállítva, vagy b-tervként 35-tel tolhatod két lámpa között, hátha átférsz. Viszont kis szabálytalansággal az egyirányú utcákra figyelve (nagy ívben kanyarodás befele, meg kifele kis ív) nyugodt tempóban végig lehet csorogni a Nagyváradtól egészen a Körútig 0 megállással.

Tegnap begurultam este 7 körül a Deákra, hát ott láttam mindenféle idiótát. Egy új kaszt nőtt ki a futárfaszok mellett, a vasárnapi kerékpáros fasz.
Ugyanaz, mint a vasárnapi autós, csak nincs rajta barna műbőr kalap, cserébe sisak sem, és fingja nincs az indexelésről meg a kanyarodás hogyanjáról etc...

Észre kellene venni, hogy az illegális proli esünk-kelünk kerékpárosokon kívül (LMPs zöldek, futárgecik) kitermelődött egy polgári balfasz réteg is - ha jól olvastam Turul is ide tartozik - akik félnek a közúton, de szarok a bicajúton; ezért felkérem a polgári együttműködés kormányát, hogy vezesse be a kötelező, szakirányú egyetemi végzettség megszerzését a kerékpárkezeléshez! :D

loláb 2011.05.30. 16:10:09

Fasznak kell mindenhez politikát kötni?

Én nem szeretem a városi biciklistákat, de nem azért mert "a balliberális, szabadosság-központú médiamanipulátorok által megdolgozott közvélemény abszolút kerékpárpárti" volna, hanem mert egyszer letörte a tükrömet egy bebaszott fiatal bringás a Szilágyi Erzsébet fasorban. (Igen, ott, ahol van kerékpárút, ő úgy gondolta, hogy negyvennyolc jéger után is jobb az autók között, mint az erre kijelölt helyen. És igen, általánosítok, mert a városi bringázás nem kis részben szól arról, hogy lehet szarni a szabályokra.)

tevevanegypupu 2011.05.30. 16:10:59

Eddig egyedul Magyarorszagon tapasztaltam, hogy a biciklisek vadasznak a gyalogosokra.Elszant tekintettel, viharos gyosasaggal szaguldanak at mindenhol es mindenkin. Nem csak a felnottek, mar a gyermekek is.

tevevanegypupu 2011.05.30. 16:11:00

Eddig egyedul Magyarorszagon tapasztaltam, hogy a biciklisek vadasznak a gyalogosokra.Elszant tekintettel, viharos gyosasaggal szaguldanak at mindenhol es mindenkin. Nem csak a felnottek, mar a gyermekek is.

smalladam 2011.05.30. 16:11:07

tegnap misén voltam az igazi klasszikus rendesmagyarpolgáriemberek templomában, a szentimrevárosi szent imre templomban. nem messze tőlem ült egy idős néni, akinek critical mass matricák voltak a botjára ragasztva.

ezt add össze tóth gy "kommentár nélkül" laca!!

tevevanegypupu 2011.05.30. 16:23:13

@smalladam:
Feltek tole a bicajozok, azert adtak, egy ilyen botot jol be lehet akasztani a kullok koze.((-:

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2011.05.30. 16:24:15

@JoeHorseDick:
?
Általában közúton járok, csak a Nagykörutat meg a Rákóczi utat kerülöm el.

Maisie MacKenzie 2011.05.30. 16:28:13

Előreláthatóan 2011 nyarára készül el a bő másfél éve tervezett 74 dokkoló állomást magában foglaló, Nyugat-Európában közkedvelt közbringa rendszer. A díjszabás elsősorban a rövid utazásokra ösztönöz: az első fél óra ingyenes lesz.

www.parking.hu/oldalak/kerekpar_kkkr.html

"az első fél óra ingyenes lesz."

Aki fél óránál tovább teker a vársban, az nem ember, az gép! :-)

Maisie MacKenzie 2011.05.30. 16:29:23

@TuRuL_2k2:

Az Üllői út mitől jobb a Rákóczi útnál?

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2011.05.30. 17:01:32

@Maisie MacKenzie:
Na ilyesmit láttam Rómában, írni akartam róla, elő is keresem a képeket. Mindig üresek voltak az állomások - vagy állandóan 100%-os a kihasználtsága, vagy szinte az összes bicikli kiesett már a rendszerből.

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2011.05.30. 17:03:02

@Maisie MacKenzie:
Attól függ, melyik részéről van szó, az Üllői mellett néhol van kerékpárút.

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2011.05.30. 17:06:19

@TuRuL_2k2:
(+ nincs rajta buszsáv, ami a 7-es vonalán a legnagyobb terror.)

Legelő Őse · http://legeloose.blog.hu/ 2011.05.30. 17:10:43

@TuRuL_2k2: Bécsben rendszeresen használjuk a kölcsönző hálózatot. Pár EUR és az egész várost biztonságban bekerekezheted. Igaz kell hozzá kártya - regisztrálni kell. De utána működik!

Maisie MacKenzie 2011.05.30. 17:11:17

@TuRuL_2k2:

Én már nagyon várom! Kíváncsi vagyok mennyire vagyunk "érettek" rá?

Gondolom, ha névvel, címmel regisztrál valaki a rendszerben, akkor normálisan is közlekedik?

Ha mikrochip lesz a bringákban, akkor a szabálytalan felhasználók elvileg visszakereshetőek.

Persze egyéni érzékenységtől is függ egyes helyzetek megítélése!

A gyalogosoknak mindenesetre joguk van biztonságban érezni magukat a járdákon!

Maisie MacKenzie 2011.05.30. 17:15:44

@TuRuL_2k2:

Igaz!

Vissza kellene bontani a jellegtelen Rókus kórházból egy ablaknyit,

www.betegszoba.hu/kepek/300x240/szent_rokus_korhaz_es_intezmenyei_1_02111900.jpg

akkor talán lehetne egy hangyányit szélesíteni a Rákóczi utat.

Bár a középre helyezett villamos lenne a tuti megoldás! :-)

JoeHorseDick · http://kifordultvilag.blog.hu 2011.05.30. 17:18:11

@TuRuL_2k2: pont erről beszélek, a Nagykörút a legjobban tekerhető közút Budapesten, simán lehet csorogni, s még a lámpák is jól be vannak állítva a Petőfi hídtól a Moszkváig nyélen 20p.

A Rákóczin nagyon ritkán járok, de ott sem volt soha problémám - a buszsávba meg tilos bemenni ha nincs engedélyező felvestés is (valahol láttam a belvárosban ilyet de már fingom nincs hol, de tuti nem a Rákóczin), szal van egy teljes sávod - mert nem kötelező a SZIGORÚ jobbra tartás többsávos úton - ergo jön a busz jobbról a sávjában, beljebb mész balra h ne vigyen el. Ennyi!

Maisie MacKenzie 2011.05.30. 17:21:00

@JoeHorseDick:

"valahol láttam a belvárosban ilyet de már fingom nincs hol, de tuti nem a Rákóczin"

Az új Károly krt-on.

Beer Ninja 2011.05.30. 18:04:49

Egyetértek Tóth Gy-vel (ide lőjetek). Sajnos a gazdasági válsággal meg a 'zöldséggel' túl sok lett a béna biciklis is. Régen csak a legelszántabbak, legprofibbak tekertek, ma már minden idióta bringára ül. Hatványozottan nő a balesetveszély, a minap is előttem ment egymásnak két biciklis néni (bátorságpróbaszerűen, egyik sem tért ki).

Borítékolom, hogy a kormány előbb-utóbb további hülye intézkedéseket hoz majd, mint kötelező sisakhasználat stb. Pedig csak a bringásokat kellene végre megtanítani közlekedni (bár ez a nehezebb).

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2011.05.30. 18:06:38

@JoeHorseDick:
'Nyélen'? :DD
Na jó, egy futárnak én mindig is vasárnapi bringás leszek. (Bár az átlagfutárnál szabályosabban biciklizem.)

JoeHorseDick · http://kifordultvilag.blog.hu 2011.05.30. 18:10:05

@TuRuL_2k2: figure of speech. Én nem vagyok proller, ergo nem lehetek futár sem :D

Kotkodus 2011.05.30. 18:37:53

holnap veszek egy cangát!

kedvet kaptam hozzá... köszi tóth úr!

Anti Anyag (törölt) 2011.05.30. 18:39:20

Igaza van. Nem tegnap óta bringázom, de még ma is megdöbbenek azon, hogy rengetegen, főként fiatalok, milyen felelőtlenül bringáznak.

Pld. a csákó pirosban simán átteker, miközben nagyívből jönnek, út közepén bringázik, szlalomozik, járdán 40-el megy és hasonlók. Érdemes este megnézni, hat bringából jó, ha egy bringa van kivilágítva.

(Egyet majdnem én is elcsaptam, a hülyéje körbenézés nélkül átsuhant takarásból a zebrán elsőbbsége teljes tudatában. (Csak tolva van amúgy elsőbbsége).

Én ezelőtt 20 éve nem mertem volna így bringázni, nem hogy most.

Én nem tanítanám a bringásokat, a gyalogosokat is a szüleik tanítják és nem a rendőrök.

Ha valaki nem fogja fel, hogy bringával csak neki lehet vesztenivalója, az szerintem sokkal bonyolultabb dolgokat úgy sem lenne képes felfogni.

Az nyilvánvaló, hogy aki már nagyon hülye, az a pesti forgalmat nem sokáig éli túl.

Agree 2011.05.30. 18:46:44

Autós nézőpont következik! Vigyázz!

Oké hogy biciklivel jár valaki, de miért megy előre a lámpánál? Miért megy két autó közé oda, ahol üres biztonsági zónának kellene lennie? És miért teker mint az őrült? Vagy mit keres az úton ha nem megy autós-sebességgel?

Én autós vagyok. 50km-el megyek a városban, 1 tonna acél és műanyag vesz körbe. Mit keres mellettem egy 20-30 km sebességű, 50-70 kg húsalapú gyűrődőzóna?

Nem lenne szabad összeengedni az autósokat a biciklisekkel és a bicikliseket a gyalogosokkal. Ezért van a járda a gyalogosnak, az út az autósnak.
A biciklisek...sajnos még nem sok helyük van.

Lobbizzatok, és addig is Takarodjatok mindenhonnan ahol nincs kijelölt bicikliút, vagy biciklis sáv, mert vagy embert öltök, vagy meghaltok. Mindkettő előfordul minden hónapban.
Aki drasztikusnak tartja a hozzászólásomat, üljön autóba, üljön biciklire, sétáljon egy nagyot, és olvasson több gyászhírt/híreket. Mindet szoktam, tapasztalatból beszélek.

jan 2011.05.30. 18:49:21

Teljesen evidens, hogy ott van feszkó a gyalogos-biciklis-autós viszonylatban, ahol el van cseszve a közlekedésszervezés.

Pl.:
- járdára fölfestett bringautak,
- Margit-híd
- bicikliúttal el nem látott fontos vonalak (Nagykörút)

Az anyázás jogos, de szidni nem egymást kell, hogy a közlekedésszervezésért felelős döntéshozókat.

jan 2011.05.30. 18:49:53

@jan: (hogy helyett hanem)

fda 2011.05.30. 18:53:21

Eddig a kutya se tudta ki az a Tóth Gyé,

de ezzel a biciklis írásával megcsillantotta a képességeit rendesen.

Kíváncsi vagyok, mikor és milyen témában égeti le a legközelebb Magyar Nemzetet vagy bármi mást.

Az az érzésem, hogy egy darabig ott nem jelenik meg írása...

Karipapa01 2011.05.30. 18:54:19

Tóth Gy. (cikk a Critical Mass-ban)!
Kedves Tóth Gy.! Azt ebben az országban mindenki tudja, hogy a balliberálisok kerékpárral járnak, a jobbliberálisok pedig autóval. Ennek következtében az a véleményem alakult ki, hogy Önnek kár volt túráztatnia a pofáját a fentebb olvasott akadémiai székfoglalójában. Jobban tenné, ha arra koncentrálna, hogy betartsn minden közlekedési szabályt, mint ahogy mások is tehetnék függetlenül attól, hogy milyen közlekedési eszközzel, vagy netán gyalog járnak. A semmilyen liberálisok is!

Legelő Őse · http://legeloose.blog.hu/ 2011.05.30. 18:59:14

@Agree: mit keres az úton ha nem megy autós sebességgel? a sebességkorlátok a maximumot mutatják, nem a minimumot. Egy kerékpárral lehet közlekedni az úton, ha azt nem tiltja a KRESZ (autóút, autópálya stb.) Ha a közlekedés nem verseny, és mindenki időben elindulna, az emberek figyelnének egymásra, lassítanának, segítenének, nem kellene megnyerni minden szituációt, akkor ez a hozzászólásod értelmezhetetlen lenne. Sok nyugati fővárosban nem is értenék hogy mit akartál írni. De ugye azt nem gondolod hogy azért mert nálunk jelenleg ilyen a közlekedők hozzáállása, azért álljunk a fejlődés útjába? A takarodás helyett nem lehet hogy mindenki jobban figyel a másikra, és nem oktatni, megelőzni, legyőzni stb, akarja? A cél hogy eljussunk A-ból B-be. És közben mindenki életben maradjon. Ehhez jó a kerékpár is.

is 2011.05.30. 19:05:38

@Lescol: "4. jobbról biciklivel SEM előzünk, pláne nem kanyarodó autót"

ha az auto all, vagy nagyon lassan gurul, akkor Hollandiaban bizony szamitanak biciklisre, mert az vegig a jobb oldalon van, nem tud, es nem is varhato el (ugye?), hogy akkor hirtelen vagjon be balra. a jobbra kanyarodo auto bizony (legalabb elmeletben, de remeljuk hamarosan minel tobb helyen a gyakarolatban is) savot valt/keresztez kamyarodas elott: a biciklisavot. ott meg az egyenesen haladot el kellene engedni, ugye? parhuzamos kozlekedes, ha tetszik, ahol a kulso sav a bicikliseke.

anyádbogár · http://www.apadhuzzonafaszara.com 2011.05.30. 19:06:19

én nyáron akkor veszem elő a kocsimat, amikor esik :D
amúgy egy nagy értékű kocsit tárolok a garázsban, megengedhetném magamnak akár a szomszédom látogatását is kocsival, de ilyen szép napos időben kifejezetten jól esik a napi irodai robot után egy eszement tekerés, amitől este a combomban érzem azt a kellemes zsibbadást... sz***k az autósokra, a sok lámpa meg kerülőút miatt ugyanazt a két kilométert ugyanannyi idő alatt tettem meg a minap, mint egy furgon...
a buzi, degenerált, korlátolt konzervatív újságíró helyében befognám lassan a pofám, mert a "fiúk" nem szerepelnek valami jól és hamarosan a jobbos újságírókat is kiakasztják a lámpavasra a kormánytagokkal együtt.

Mityu Addideapénzt kft LE 2011.05.30. 19:13:30

"Hogy sokan bicikliznek szabálytalanul? Ebben alighanem igaza van Tóth Gy.-nek, de ez nem kerékpáros sajátosság: sok autós sem ragaszkodik a KRESZ egyes rendelkezéseihez."

S azt illene hozzátenni, hogy egyik közlekedőnek sem lehet hivatkozási alapja a másik szabálysértési cselekménye. Tehát attól, hogy a kerékpáros figyelmen kívűl hagyja a közlekedési lámpa tilos jelzését, még nem nyert jogot az autós/gyalogos/lovaskocsis ugyan ezen cselekmény végrehajtására.
Közlekedési formától függetlenül arról kellene leszokni, hogy a szabálytalan - és néha életveszélyes - manővereikhez helyben legyártanak vélt, nem létező szabályokat. Vagy egyszerűen elintézik annyival: . ÉS? Kit zavar? - Az még hab a tornán, amikor a szabálytalanul közlekedőnek áll feljebb, hőzöng, anyázik, fenyegetőzik... (Mondom ez közlekedési eszköztől és formától teljesen független.) :)
Amúgy az újabb trend a járdán nagy-motorral való közlekedés.

anyamadár · http://atmenetiallapot.freeblog.hu/ 2011.05.30. 19:14:31

@Lescol:
bár évekkel ezelőtt voltam otthon aktív bringás, de sajnos pl. az Andrássy úti bringaút gyakorlatilag veszélyesebb volt akkoriban, mint az autók között tekerni.
Sok baromarc simán rádnyitotta az ajtót, folyamatosan figyelni kellett, de sokszor még így sem védhetted ki, a buszmegállóba meg beparkoltak az állatok, a busz meg csak másodiknak tudott beállni...
Az Oktogontól meg lazán rávezették a kerékpárutat a Kodályig a gyalogútra. Akkor már inkább a szervízúton nyomtam, minthogy piacozó kismamákat és idős néniket riogassak...

Na ezért van az, hogy néha jobb ha nem a bringaúton megy az ember.

midnight coder 2011.05.30. 19:15:19

A legtöbb biciklis valóban magasról szarik a szabályokra, különös tekintettel a piros lámpára. Amit egy autós nem igazán merne bevállalni, mivel neki van rendszáma ami alapján azonosítható és jogosítványa amit el lehet venni, szemben a biciklissel akinek csak önbizalma van.

Kozmokrator · http://www.tudtad.com 2011.05.30. 19:16:07

Az a gond, hogy a Budapesti utak még nem képesek "befogadni" a kerékpárosokat. Tényleg kellene több bicaj-út, bár azt sosem lehet majd megakadályozni, hogy az embert séta közben hátulról ne üsse el a CSENGŐNÉLKÜLI paraszt. Másrészről olyanok is ráülnek erre a járműre akik azt hiszik, csak a szabadságérzésről és az ingyenes felelőtlenségről szól ez a dolog, de "sajnos" rossz hír, hogy igenes felelősen kell közlekednie annak, aki a Budapest forgalmába kerekezik!

Legelő Őse · http://legeloose.blog.hu/ 2011.05.30. 19:17:27

@Lescol: ööö... olvasd el a cikket... a kerékpáros balról jött. Szabályosan. Hogy ezzel mi lehetett a gond? Hogy jobbról meg szabálytalanul egy motoros? Akkor miért a bringások a kommunisták? Vagy ezt nem értem...

Gazz 2011.05.30. 19:18:01

Ijesztő, ahogy ez a nímann Tóth Gy. újabb ellenségképet próbál kreálni a jobboldalnak. Valaki koppintson már a fejére ennek a sutyeráknak, hogy az ilyen választásokon vissza szokott ütni.

anyamadár · http://atmenetiallapot.freeblog.hu/ 2011.05.30. 19:19:27

@rajcsányi.gellért (ergé): hát ha egy darabig Londonban élsz, hamar hozzászoksz a "londoner" módihoz, azaz simán átgyalogolsz a piroson. Aki megvárja a zöldet az vagy kisgyerekkel van, vagy turista. :) Egyébként Cameron mellett volt gyalogos is azon a filmen aki éppen ezt tette.

sanyix 2011.05.30. 19:25:45

Gyalogost terrorizáló bringások nincsenek... csak fasz figyelmetlenül kiszámíthatatlanul szédelgő hülye gyalogosok, meg a retardált gyerekeik(megjegyzem ezek gyalogos vs gyalogos viszonyban is rohadt idegesítőek, metróállomásokon látni hogy mindenféle értelem nélkül, mint a marhák közlekednek, beállnak az ajtóba mert ők már felszálltak). Ezek nélkül semmi "terror" nem lenne...

Az autós bunkók meg kussoljanak, 99% hogy azok hőbörögnek akik amúgy index nélkül cikáznak, nem adnak elsőbbséget, 130-ról satufékezgetnek, bőgetik a motort dugóban mer' menő, pofátlanul furakodnak.
Minden módon utazom a városban de a legtöbb retardált fasszal akkor találkozom amikor autózom, és ezek a retardált faszok nagyrészt nem biciklisek, és nem is gyalogosok...

Mityu Addideapénzt kft LE 2011.05.30. 19:26:29

@Agree:

"Autós nézőpont következik! Vigyázz! "

Igen buta nézőpont. S még a hiányos közlekedés ismeret mellett az agresszív hozzáállás is süt a megnyilvánulásodból. Így nem a kerékpáros közlekedése életveszélyes, hanem amit produkálsz. Első körben olvass bele abba a vastag könyvbe, amit a vizsgád előtt kaptál.
Aztán gondolkodj el azon is, hogy nem egyedüliként közlekedsz. Már az is haladás lenne, ha társra és nem ellenségként tekintenél a másik közlekedőre. :)

"Nem lenne szabad összeengedni az autósokat a biciklisekkel és a bicikliseket a gyalogosokkal. Ezért van a járda a gyalogosnak, az út az autósnak. "

Veled én sem engednék össze senkit. Hatalmas tévedésben vagy és még le is írod.

Nekem autósként nincs bajom a szabályosan közlekedő:
- gyalogossal
- kerékpárossal
- motorossal
- kézikocsit tologatóval (mert hogy ilyennel is találkozhatsz az úttesten)
- állatot hajtóval
- lovassal
- lovaskocsival

Ezek mind szerepelnek közlekedési formulaként a KRESZ nevű történetben. :)

2011.05.30. 19:29:55

Tóth Gy. Lászlónak üzenem, hogy a demokrácia olyan magas szintre fejlődött Magyarországon, hogy mindenki lehet hülye, még ő is.

Romboljuk le a modern világot... (törölt) · http://www.youtube.com/watch?v=9vq63q45qfk 2011.05.30. 19:30:40

a liberális öko megértő bálnapriznicelő beszívós bringás arcok ugyanolyan gyökerek bírnak lenni mint bárki más, mi ez ha nem színtiszta farizeizmus?

lepratelep 2011.05.30. 19:39:19

@Agree:

"2010. január 1. óta felfestés hiányában is előre szabad sorolni
kerékpárral piros lámpánál a jobb oldalon, feltéve hogy elég hely áll
a rendelkezésünkre, és a jobbra kanyarodókat nem akadályozzuk."

Dinsdale Piranha 2011.05.30. 19:40:47

El kellene végre fogadni, hogy a bicikli is egy közlekedési eszköz és pont annyi joga van egy biciklisnek is a közlekedéshez mint egy autósnak. Néha előfordul, hogy feltartják az autósokat ha azok nem tudnak előzni. Ez is a közlekedés része, de ezen nem szabad háborogni, mert egyikünknek sem értékesebb az ideje mint a másiknak és az autósnak sincs semmiféle előjoga. Tisztelet, tolerancia, türelem és némi nagyvonalúság hasznos útitársak minden közlekedő számára.
Viszont bringásként is úgy látom, hogy sokkal szigorúbban kellene fellépni a szabályszegő biciklisekkel szemben.

indapass90210 2011.05.30. 19:44:02

Má' megén' csak az derült ki, hogy itt mindenki hüje!

Mityu Addideapénzt kft LE 2011.05.30. 19:48:13

@Dövan:

Elnézést kérek, de nekem Dr. Telkestől szakértői véleményem van arról, hogy hüje vok. Igaz, csak szóbeli... :))

tyberius 2011.05.30. 19:52:49

@Agree: Biciklivel lámpánál simán előre szabad gurulni. Én ugyan csak akkor szoktam, ha nagyon hosszú a sor, és nem akarok egy lámpaváltásnál többet állni, de teljes mértékben megvan rá a lehetőségem.

Az út pedig, amit az autóknak vindikálsz, valójában közút, mindenféle jármű használhatja a KRESZben foglalt módon. Ha ezzel nem tudsz megbarátkozni, semmi gond, az autózás privilégium, nem jog.

Az is vicces, hogy ha a bringás gyorsan megy, az a baj, ha lassan megy, az a baj :) Valójában az a fránya KRESZ eléggé tág sebességkorlátokat szab.

A szeparatista filozófiád szerint akkor zebra, szintbeli vasúti átkelő, úttesten haladó villamos nem kóser, mert ezek is rendszeres balesetforrások - ilyen helyeken történt balesetekből is van gyászhír elég. Tehát autóval is csak ott szabadna menni, ahol nem keresztezi más járművek útját - autópályák, autóutak, gyorsforgalmik. Így máris elkerülhető az ön- és közveszélyes városi tonnavas-ötvenkilométer mutatvány, sétálgass vagy ülj villamosra...

cantata profana 2011.05.30. 19:57:23

Fent irta valaki: "Vagy ha valaki autóból, villamosról, rollerről biciklire száll, menten kicserélődik szerinted a személyisége?"

Igen, ez a lényeg: kicserélődik - magamon tudom.

Ha autóban ülök, betartom a KRESZt, mert be kell tartanom, nincs más választásom és az autósok agyába beleégett a legtöbb fontos szabály (nem az elsősegélycsomag, meg a tartalék izzó, meg a járdánparkolás, stb - hanem a balesetelkerüléshez fontos szabályok).

Ha bringára ülök, minden más lesz:
a legrövidebb úton megyek, ahogy éppen én biztonságosnak látom. Eszembe se jut a KRESZ, mert a kerékpáron ülve mások a szabályok. A kerékpáron szabadnak érzem magam, akárcsak a réten. Ha nem jön semmi, csak megyek, akár keresztbe is az úton, zebrán, sineken át.

Viszont ha autóban ülök, akár kihalt úton hajnalban, akkor is megállok a pirosnál.

Gyakran irják, hogy az autósok is áthágják a szabályokat. Van ilyen sok. De a lényeg: ott vannak szabályok (amit néhányan áthágnak). A biciklis számára nincsenek. A fociban is szabálytalankodnak, de milyen más lenne a foci, ha nem lenne semmi szabály.

Jól írták: ha valaki biciklire ül, megváltozik a személyisége. Ezért életveszélyes a bicikli.

Szerencsére én ezt belátom magamról és igyekszem magam kontrollálni. De ahogy olvasom, a legtöbb bringás szidja az autósokat, miközben áthajt köztük a piroson.

Persze, hiába tudjuk ezt, ettől nem lesz kevesebb a biciklisek és az életveszélyes helyzetek száma.....saját maguk viselkedésváltozásának a belátása a legtöbb bringás agyáig nem jut el.
Ez a Critical Mass és a közlekedészervezők felelőssége.

indapass90210 2011.05.30. 19:57:31

@Mityu: @cicmen: Most úgy értettem, hogy az utakon!

Tehát ti csak akkor, ha előfordult már veletek, hogy közlekedtetek!

Anti Anyag (törölt) 2011.05.30. 20:02:38

@Agree: Hülye kérdések.

1. Ha leghátul maradsz, mire az általad ajánlott lassú sebeséggel elindul, lemarad a zölről és ugye akkor mehet megint a sor végére.

2. Azért megy az úton, amiért te is ott mész. Repülni ugyanis nem tud, a célját meg nyilván el akarja érni.

3. Ha nem melletted van, hanem 2 autó között van, akkor meg az a baj?

Autózz autópályán, ott nincs bringás.

kopp 2011.05.30. 20:02:49

2 napja álltam Bp-n 1 kereszteződésben pirosnál...!
2 biciklis lazán áthajtott!

RuinDone · http://newworldchaos.blog.hu 2011.05.30. 20:04:10

ha már öngyilkos kerékpárosok a téma nézzétek meg, hogy csinálják ezt a profik: www.youtube.com/watch?v=34GtuSB6DQM&NR=1

cantata profana 2011.05.30. 20:08:41

@RuinDone: igen ez egy "drag race", azaz balhé, ami illegális. Eredetileg roncsautóval hajnalban, kihalt utcán, leengedett szikrázó karosszériával csinálják Bronx-ban, amig el nem viszi őket a rendőr.

fzs.1933 2011.05.30. 20:13:27

Gyalogos-bringás-autós volnék.
Soha nem mentem bele olyan helyzetbe, ami másnak, vagy nekem sérülést okozhatott volna.
1. Soha nem indultam el úgy, hogy bármennyire is sietni kelljen.
2. Mindegy hogy közlekedem, előzékeny vagyok.
3. Soha nem hagyom, hogy agyvérzésig jusson el egy helyzet.
Következtetés:
indulj időben, nem kell ragaszkodni minden (KRESZ) jogunkhoz és peace!

tyberius 2011.05.30. 20:13:38

@cantata profana: Ez a saját agybajod, vagy magadnak kell változtatni rajta, vagy a KRESZ betartatására kijelölt szervezetnek (gyk. közlekedésrendészet).
Én érdekes módon meg bírok állni a piros lámpánál, akkor is, ha nem jön keresztbe senki, és képes vagyok követni az egyirányúban kijelölt irányt.

Természetesen a bringás szervezetek felelőssége is, hogy propagálják a szabályos bringás közlekedést, ebben az egyben egyetértünk, de nem szabad rájuk verni, sem általánosítani azt, hogy te állat módjára bringázol.

anyamadár · http://atmenetiallapot.freeblog.hu/ 2011.05.30. 20:14:30

Azokban az angol városokban ahol jobban ki van építve a kerékpárút-hálózat, ott pl. a zebráknál, lámpáknál a robogók és bringák a kocsik elé kell beálljanak.
www.dft.gov.uk/cyclingengland/site/wp-content/uploads/2008/10/asl-gillygate-york-tr.jpg

www.dft.gov.uk/cyclingengland/site/wp-content/uploads/2008/11/asl-edin.jpg

ennyit arról, hogy álljunk hátra :)

Dendrobatidae 2011.05.30. 20:29:16

Nem értem, ezek a fityeszes, jobbikos megmondóemberek, vagy a Kuruc.info mi a picsáért képzelik azt, hogy a biciklisek liberálisok, sötétben bújkáló, LMP-snek álcázott SZDSZ-esek??? Ezt totál elmebaj!

Mi lehet népnemzetibb, szittyamagyarabb közlekedési eszköz a biciklinél?:)) Jártak már ezek vidéken? Nálunk többen kerékpároznak mint Hollandiában, liberálisok viszont nincsenek.
Úgyhogy aki a bicajosokat leliberálisozza, az bekaphatja a nagy fasiszta faszomat!:)

Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2011.05.30. 20:30:27

Tudtad-e:

-hogy a felelőtlenül száguldozó kerékpárosok csak Magyarországon évente többszázezer gyalogost és autóst ölnek meg?
-hogy a kerékpáros metán- és CO2-kibocsátása megegyezik egy ötszemélyes autóéval?
-hogy míg Te évente százezreket-milliókat költesz regisztrációs- súlyadóra, benzinre és ezáltal az utakra, a kerékpárosok addig egészen pontosan 0, azaz NULLA forinttal járulnak hozzá a közöshöz?
-hogy a kerékpárutak építése miatt évente többtízezer parkolóhelyet számolnak föl?

Állítsuk meg a kerékpárosbűnözők ámokfutását, amíg nem késő!!!

sprenczl 2011.05.30. 20:31:37

Kerékpáros: a 90%-át nyugodtam megbaszhatnák hiányos felszerelés miatt....
Naponta több tucatot látok a járdán-zebrán kerekezni, ezért Bécsben leütik/leüvöltik a zsernyákok a nyeregből.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2011.05.30. 20:32:31

Egy mellékszál: azt maximálisan megértem, ha valaki azért nem kerékpározik, mert megizzad és nem akar egész nap úgy dolgozni. Viszont modern irodaházakban egyre több helyen lehet tusolni, ezzel sokan élnek is...

Bell & Sebastian 2011.05.30. 20:34:09

Firenzében közlekedni és meghalni. Ez semmi.

Tananarive 2011.05.30. 20:36:29

Menyi kerékpárosnak van visszapillantó tükre ?

schdl (törölt) 2011.05.30. 20:44:13

Én autós vagyok, vállalom :D Mégis, ezt az izzadságszagos-füstös dolgot nem értem. Nálunk sokan járnak kerékpárral, kicsit korábban érnek be és lezuhanyoznak. Ha a Ti munkahelyeteken erre nincs lehetőség, azt a munkáltatónak kell felróni. Ahogy lehet, figyelek a kerékpárosokra, mégis képesek egyesek meglepni, amikor (ahogy más is írta) jobbról akar megelőzni, miközben jobbra kanyarodnék... ha én nem figyelek, most nem lenne egészséges az illető. Szabálytalan volt, DE ez nem vígasztalt volna, ha áthajtok a torkán és kilehelli a lelkét. Nagy divat minden blogon trollkodni meg "szétbacomahülyefejétasokköcsögnek"-ezni, de azért álljunk már meg egy szóra; ha elütöd a kerékpárost, akkor mi lesz? Ha csak kicsit sérül meg, vagy netán megbénul? Azzal a tudattal fogsz élni, hogy megnyomorítottál egy embert OK nélkül - nem fog vígasztalni, hogy ő volt a hibás. Gondolkozzunk már!

tyberius 2011.05.30. 20:45:51

@Tananarive: Nem soknak, pedig hasznos, főleg, ha sokat bringázol közúton. Viszont nem kötelező, és nem is olyan létfontosságú, mint mondjuk a világítás.

campobaszo 2011.05.30. 20:48:34

Én eddig azt hittem,hogy a jobboldal a vidéki embereket képviseli,meg a falvakat akarja megmenteni.Vidéken mindenki mindenhová biciklivel ment.Na jó a templomba gyalog sétáltak.Traktor,lovaskocsi mellett,föld utakon sem életbiztosítás az élet.Na de a büdös parasztjai most jól megkapták!

Mityu Addideapénzt kft LE 2011.05.30. 20:51:29

@Dövan:

Jajjmán, hát mán akkor se lehet hüje a zember, amikó' akar? Muszáj csak akkó' ha közlekedöm? nem lehetne kicsit most is-e? :))

XEP 2011.05.30. 20:53:03

1. eset

Kereszteződés főúttal párhuzamosan zebra, bicikliúttal külön kerékpárosoknak jelzőlámpával. A gyalogosoknak zöld jelzés, természetesen a biciklisek 75%-a a számukra piros jelzés ellenére 20-30km/h sebességgel át a zebrán.
Jobb esetben az autó oldalát találja el, rosszabb esetben az autó alá kerül.

2.eset

Széles bicikliút, széles járda, egymástól sövénnyel elválasztva. Na, biciklisünk hol teker? A járdán.

Számomra a gyalogosok a legelviselhetőbbek, az autós társaim kevésbé, de legalább ismerik a kurv@ KRESZ-t.

A biciklisek egyszerűen........

Con Storm · http://pszichohistoria.uw.hu/ 2011.05.30. 20:56:32

Megint olyanon megy a vita amin nem kellene!

Ki kell tiltani Budapestről az Összes gépjárművet és megoldódik a probléma!

Csak kis elektromos kocsik és mopedek, tömegközlekedés és biciklik...

A levegő is jobb lenne, a turizmus is megnőne, mindenki csak jobban járna, mert csökkenne az import kőolaj-behozatal... és így munkahelyek teremtődnének!

XEP 2011.05.30. 20:57:16

Elméleti KRESZ vizsgához kötném a közúton kerékpározást.

Con Storm · http://pszichohistoria.uw.hu/ 2011.05.30. 20:59:33

@sprenczl: Vicces vagy... a zebrán meg járdán mikor kell a biciklis járművet közúti állapotúra felszerelni...

A biciklis felszerelésnek amúgy sem nappal van jelentősége, lévén passzív optikai jelző...

Éjszaka városon beül sem sokat nyom latba, mert a közvilágítás jelentősen csökkenti a fényviszaverést...

hajdú 2011.05.30. 21:02:51

@Agree:
"Én autós vagyok. 50km-el megyek a városban, 1 tonna acél és műanyag vesz körbe. Mit keres mellettem egy 20-30 km sebességű, 50-70 kg húsalapú gyűrődőzóna?"

Te meg mit keresel "1 tonna acéllal és műanyaggal" egy "húsalapú gyűrődőzónával" (gyalogos&bringás) teli városban?

(És is autós vagyok és bringával járok munkába.)

balfék 2011.05.30. 21:05:10

Az autósok miért hiszik, hogy az életet nekik találták ki? Mindenki másnak hozzájuk kell igazodjanak. Sok bunkó autós miért nem tolja ki a picsáját kocsibóll?

nopánick (törölt) 2011.05.30. 21:07:45

Biciklivel ...
- járdán közlekedni bunkóság
- zebrán fennülve átkelni extra bunkóság
- sötétben lámpa nélkül super bunkóság
- karjelzés nélkül balra kanyarodni hiper bunkóság

Ha, legalább ezekről leszokna a sok barom biciklis, máris sokkal kevésbé utálnák őket!

Con Storm · http://pszichohistoria.uw.hu/ 2011.05.30. 21:10:15

Meg milyen már?! Aki bringával közlekedik az az a réteg, akit lenyúlnak a közalkalmazottak adóval és még ruhára sem telik neki...

Aztán meg jön a terror diktatórikus felsőbbrendű neonáci közalkalmazott, akihez jómódjába hozzá sem lehet érni.. és büntet meeeee a biciklin nincs fényvisszaverő fényes nappal! Juuuujjjjj.... de intelligens vagyok...

Igaz, hogy csak két dollárt löknek a szar munkájuk miatt, mert nem tudják működtetni a termelő gazdaságot, a nyomorgóknak, pedig a minimális segély ami meg van határozva 4 dollár/fő lenne egy nap a világbank által... dehát ők megtehetik.. kiválasztott felsőbbrendűek...

szszg 2011.05.30. 21:14:12

Ez a Gyé-Tóth László ez valami kommunista ember, aki megmagyarázza nekünk, miért megvetendő a nyegle nyugati stílus? Megóv minket a nyugat mételyétől? A sok homoszexuálistól, akik még kerékpározásra is vetemednek?

Ja, a szín változott, a retorika maradt. Ehhe... :-)

venszivar 2011.05.30. 21:18:14

@Con Storm: Ferihegyre (DIREKT!) érkező turistákat s csomagjaikat,riksákkal hozod-viszed? Most csökkentenéd az olaj bulit,mikor a degeneráltak (a mi pénzünkből,megvették "nekünk a nyerő 21%-ot" :)))). )Persze az ő svájci számlájuk fog tőle nőni,persze minekünk vigyáznak rá 99 évig.......Aztán majd kapunk a PICIRI "haszonból".Tehát behozol 5-600 ezer (vagy több ?)sárgát,így nem fog tovább fogyni a " magyar".
Te kerékpár s riksa kölcsönző vagy ?Vagy vietnámi brigád vezető.......?

Őexc.Vitéz Bivalybasznádhy. Dr. Őfőméltóságu Úr 2011.05.30. 21:21:42

Ja, hogy a biciklis? Az egy külön állatfaj. Kb olyan mint a herefejü BMW-s.
Beöltözik sportolósba aztán teker az egyirányúban szembe mint az őrült. Mert neki szabad azt is. Viszont ha tudna olvasni, azt is olvasta volna, hogy csak akkor tekerhet szembe ha kerékpárút van táblával kijelölve, hogy itt is mehetsz baromarcú.

Éhesló 2011.05.30. 21:21:52

Kellenek a donorok.
Szerencsére egyre többen vannak, javul az átültetésre várók túlélési esélye.

Scaramella va alla guerra · http://www.youtube.com/watch?v=q1TIv7Rd3kk 2011.05.30. 21:23:30

@is:

bocs, ez hülyeség. Hollandiában ugyanis van biciklisáv, és a bicikli ott megy.
Azzon kevés helyen, ahol nincs, ott viszont a biciklis is betartja a kreszt. Ugyanis megbüntetik. Igen, vannak helyek ( p.l. Haarlemben a Rijksstraatwegen, a Deka szupermarketnél ) ahol a rendőrök lesben llnak, és a kivilágitatlan biciklistáknak 6oEUR nyi büntetést osztanak ki.
Sajnos a 2O évig tartó ballib korszakra jellemző, hogy hülye kresz módositásokat ( a bicikli előre mehet a pirosnál ) tudtak hozni, biciklisávot viszont nem tudtak épiteeni.

Robinzon Kurzor 2011.05.30. 21:26:13

Tóth Gy. László a tipikus Fidesz-káder.
Oda pont az és annyi kell, ami ebben a cikkben is megnyilvánul.

Bambano 2011.05.30. 21:26:41

Miért van olyan érzésem, hogy nem pont az az ember fog objektív választ írni, aki kis túlzással a halálba hajszolja a hivatásos kerósokat?

el periodista 2011.05.30. 21:29:42

Ultra gáz, ami itt megyy. Bringával, autóval is járok. Mindkettőn betartom, amit be kell, mivel mindkettő jármű. Nem nagy megfejtés.
Zavar, ha előre mennek a pirosnál (nem át a piroson, hanem a lámpáig) a bringások? Elárulok egy titkot: a bringán a legveszélyesebb manőver - bármilyen hihetetlen - az elindulás és a megállás. igen, még a balkanyarnál is veszélyesebb, mert lendületet kell venni, hogy egyensúlyba kerülj. Kulturált helyen ezért A) engedik előre a bringásokat és B) a bringás lámpa előbb vált egy kicsit, mint az autós. Ahogy a buszé is azért "gyorsabb", mert előnyt adnak a rajta utazó 60 embernek szemben az általában egyszál magában üldögélő autóssal.
Szóval ne azt a 2 méter előnyt sajnáld a bringásoktól. Ha nem megy előre, és melletted indul, lehet, beesik az ablakodon. Igen, azért, mert nem olyan gyakorlott. Ahogy rutinos sofőr is tud balesetet okozni.
Ne mossuk össze a gerillaharcosokat, a normális bringásokat és a tök amatőröket (amúgy az utóbbi kategória a legveszélyesebb, mert tök kiszámíthatatlan).
Utálom a járdán 40-nel tekerőket, a piroson átgurulókat. Szeretem a futárokat, mert kúl srácok, de az a lazaság, amit meghonosítottak, sajnos nem követendő. Ahogy a fixik sem valók a forgalomba. könyörgöm, nem véletlenül a pályára találták ki! Röviden: ne legyen már mindeki hibás a hülyék miatt! Az autósokat sem tiltják el kollektíve a bunkók miatt!

pöcögtető 2011.05.30. 21:30:06

    __,,,,、 .,、
            /'゙´,_/'″  . `\
          : ./   i./ ,,..、    ヽ
         . /    /. l, ,!     `,
           .|  .,..‐.、│          .|
           (´゛ ,/ llヽ            |
            ヽ -./ ., lliヽ       .|
             /'",i" ゙;、 l'ii,''く     .ヽ
         / ...│  ゙l,  l゙゙t, ''ii_    :.!
        : /.._ /    ヽ \\.`゙~''''''"./
        .|-゙ノ/   : ゝ .、 ` .`''←┬゛
          l゙ /.r   ゛ .゙ヒ, .ヽ,   ゙̄|
       . | ./ l      ”'、 .゙ゝ........ん
       l  /     ヽ .`' `、、  .,i゛
       .l|  !    ''''v,    ゙''ー .l、
       |l゙ .il、  .l  .ヽ  .¬---イ
      .ll゙, ./    !            ,!
      .!!...!!   ,,゙''''ー       .|
      l.",!    .リ         |
      l":|    .〜'''      ,. │
      l; :!    .|'"    ...ノ,゙./ │
      l: l「    !    . ゙゙̄ /  !
      .| .|    !     ,i│  |
      :! .l.    }    ,i'./    |
      :! .|    :|    . /     .|
      :! |    ;!   "      .|
      :! !    │        │
      :!:|               ,! i ,!
      :! ,    .l,      / .l゙ !
      :! |    , l.     | .|  :,
    : v'" .!    |'i .ヽ,    ./ :!  .ヽ
 _, _/  /     .l  ゛ ._/ :l゙    .`゙"

Dinsdale Piranha 2011.05.30. 21:37:17

Teljes mértékben megértem az autósok frusztráltságát. Súlyos összegeket költenek egy autóra, évekig nyögik a hitelterheket, erre jön néhány szarjancsi bringával és elhúz mellettük miközben ők a dugóban dekkolnak. Rohadt bringások, pfúj!

venszivar 2011.05.30. 21:39:28

@pöcögtető: pöcögj még ilyen értelmeset......, jó sokat !
Tudsz-e 1000 sort ? No lássuk.( de ismétlődés nem lehet,ja s nagyon figyelj oda,hogy értelmesen s helyesen írj.Legalább úgy,mint pali báttyhád,az a cuki "ember".

venszivar 2011.05.30. 21:42:48

@Dinsdale Piranha: Miért írod,hogy "rohadt bringások"? Az biztos,hogy köcsög,buzik,de még rohadtak is........?!No jó ,ha te mondod,legyen!

sofalwy 2011.05.30. 21:44:38

Hülyeséget egyformán találunk mindkét oldalon: az sem jó, ha az éppen mellettem elsuhanó kerékpáros hirtelen keresztbe fordul előttem a zebránál és továbbra is két keréken, nekem illetlen dolgokat mutatva hajt tovább - mert neki mindent lehet. A másik oldalról meg mondjuk nem ritka a görénykedés - pl. a múlt évben egy ismerős gyereket két bkv-s buszsofőr ékben összezárta, szegény gyerek halálfélelemben jött haza.
Az igazi görény az volt, aki a KRESZT úgy módosította, hogy azonos térben közlekedő elemekre különböző szabályokat, különböző szabadsági fokokat engedett meg. Ez a káosz alapja. A minden oldalról előzés éppen úgy hülyeség, az sem teljesen korrekt, hogy a buszsávokat használhatják.
Szerintem egy értelmes KRESZ módosítással csökkenthető az autósok mérge ugyanúgy, mind a kétkerekesek biztonsága meg növelhető lenne.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2011.05.30. 21:45:45

Én liberálbolsevik maszopimádó gyurcsányista vagyok, és egyként rühellem a keresztényeket meg a vérbicigliseket, de nem gondolom, hogy a biciglisek keresztények, vagy, hogy a keresztények biciglivel mennek a templomba.

Mondjuk strukturáltabb a gondolkodásom, mint a jobboldal írástudóinak, de legalább azt is megtudtam, hogy a mandíner egy a balliberális, szabadosság-központú médiamanipulátorok által megdolgozott írógárdával rendelkezik, és az LMP szekértolója.

Holnap biciglis kámingáut után megtudjuk melyiktek a buzi?

eN 2011.05.30. 21:50:34

Én szoktam bringával járni és tényleg több a bunkó bringás mint autós. Mondjuk utóbbiak ritkán járnak a bicikliúton.

Perillustris 2011.05.30. 21:53:01

"azt visznek vagy küldenek a másvilágra, akit akarnak"

Erről írt ez a gyökér?

www.origo.hu/itthon/20110228-jarokelok-koze-rohant-egy-auto-a-fovarosban.html

Con Storm · http://pszichohistoria.uw.hu/ 2011.05.30. 21:53:51

@venszivar:

A forint stabilizálása miatt, vásároltak egy csomó devizát...

Ezt ki kellett helyezni, ezért vásárolták meg a MOLT...

De nem olyan rossz üzlet...

Szerinted mit kellett volna rajta vásárolni?!

Mondjuk én két nehézvizes atomerőműblokkot inkább vettem volna... változtatható teljesítményűt...

De a mol legalább nyereséges volt...

Shopping 2011.05.30. 21:59:24

Miért van az, hogy 10 biciklisből 2 áll meg a pirosnál, miközben az autósoknál ez az arány 10/10?????

A biciklis körülnéz, és ha úgy ítéli meg hogy biztonságos, az összes KRESZ szabályt mellőzve elindul.
Piroson át, egyirányúban szemben, járdán/úton váltogatva.
Ezzel a magatartással miért várják el hogy egyenértékűnek tekintsék őket a közlekedésben?

Perillustris 2011.05.30. 22:02:59

@Lescol: Azért az fura, hogy a Gellért tér felől érkezve a Margit-hídig éppen a járdán biciklizésre van kötelezve a bringás, nem? Aztán egyszer csak extrémen veszélyes lesz UGYANAZ a cselekedet UGYANOLYAN körülmények között, és tilossá válik a járdán tekerés.

hal1fan 2011.05.30. 22:03:44

Nem érzem magam bomlásterméknek. Még akkor sem, hogy alig kettő hete, abszolút szabályos közlekedésem ellenére elgázolt egy kisbusz. Túléltem, és most én jövök...

De tény, hogy sokan megyünk át a pirosban, illetve sokan gurulunk a járdán. Ez ügyben pedig a rendőrségnek lenne sürgős tennivalója...

doktor.dikhed 2011.05.30. 22:08:41

Sok kerékpáros szabálytalanul közlekedik, igen, viszont az autósok 90%-a elfelejti a közlekedés szabályait, ha kerékpárossal kerülnek szemben. Nem tudnak szabályosan előzni bizonytalan nyomvonalú járművet, nem tudják, mi az a jobb kéz szabály, azt hiszik, az elsőbbségadás kötelező tábla, csak akkor érvényes, ha náluk nagyobb járművel kerülnek szembe.

Sajnos, felfogásban a Balkánhoz tartozunk. Az erő elvét követve vezetünk...

Forest (törölt) 2011.05.30. 22:12:12

Na, most komolyan kérdezem, hova húzódjon az autós a piros lámpánál? Jobbra? (jobbra tartás van) na, de a bringásnak meg általában az út jobb szélén van helye (nem csak ahol fel van festve, hanem egyébként is biztonságosabb pl egy Üllői út viszonylatban, ha nem a sávok között kell cikáznia) Ezzel szemben számtalanszor megesik, hogy a bringás hol jobb oldalon, hol bal oldalon nyomakodik előre a piros lámpához, hogy aztán megint végigvacogja amíg ugyanaz a 25 autó elmegy mellette ahogy tud a következő lámpáig.
Szóval mit szeretnének a méltóságos kerékpárosok? Komolyan érdekelne.

hattyú 2011.05.30. 22:13:12

Szerintem Budapesten nem lehet élni, szinte mindenki egyforma tapló, tök mindegy biciklin, lovon vagy autón jár, vagy éppen gyalogol. Ha elköltözöl nyugatabbra akkor jókat fogsz te is röhögni azon, hogy odahaza még az ilyen egyszerű dolgokból is ideológiai vita keletkezik, ahol frusztrált, elmebetegek fröcsögik egymásra a zsigeri gyűlöletüket :D Magyarország egy nagy elmeszanatórium, ahonnan lassan az orvosok is megszöknek és ezért a páciensek szabadon tombolnak.

Perillustris 2011.05.30. 22:13:20

@Shopping: "miközben az autósoknál ez az arány 10/10"

LOL - nagy mókamester vagy te!

(BTW mások szabálytalansága senkit nem ment fel, de azért ennyire nem kell csúsztatni.)

youtu.be/Xl8mhI85uXI

youtu.be/C6BE0gCM4k0

youtu.be/E-LENGVBezY

youtu.be/F3fwtN_VYHg

Az utolsó videó készítőjének feltöltései közt még van pár a hasonló című, ami érdekelhet.

venszivar 2011.05.30. 22:13:56

@Con Storm: A németeknél most alig használtak eladóak 5-8-10 db.: DDDDD
De mi van a tricigli buliddal,nagyon elterelted a szót....Már megbántad,hogy szóba hoztad?

Perillustris 2011.05.30. 22:14:42

@Maisie MacKenzie: "Normális sebesség esetén"

Az mennyi szerinted?

exter69 · http://sexopoly.tarhely.biz 2011.05.30. 22:18:06

Minden közlekedőnek megvan a maga keresztje és a maga kresz szabálya ami szerinte rá nem vonatkozik. A kerósok az egyirányú utcába mennek be gondolkodás nélkül (max felpattan a járdára ha mégis lenne valami) a kocsisok meg a 30-as táblát meg a zebrákat veszik nem létező tereptárgyaknak, stbstb...

Amúgy kerósként spec nem csorgok előre a lámpánál hanem beállok az utolsó autó mögé, de a sáv közepére, mert különben azonnal rám áll oldalról a kocsi, aztán ha ő jobbra akar menni, jobbra is fog menni, nem fogja zavarni a puhatestű akire ő állt rá fél perce, többször is tapasztaltam. Viszont ha nem fér mellém, mögöttem lesz, a kereszteződés után meg mehet isten hírével, mert figyelek rá, és biztosan elengedem.

Egyik közlekedő sem szent, így nem is értem miért szapulják egymást az emberek, inkább figyeljünk még jobban egymásra, hisz mindenkit várnak haza, mindenki haza akarna érni.

Amúgy itt vidéken tök normális a helyzet, vagy csak rutinosabban közlekedem már én is, de valahogy úgy érzem hogy ez a fene nagy utálat egymás iránt főleg csak a fővárosunkban jelentkezik ilyen vészesen. Na mindegy. Jóccakát!

pop38 2011.05.30. 22:21:19

JoeHorseDick: Jó nagy balf@sz vagy, ha a Petőfi hídtól a Moszkva térre a Kőrúton tekersz végig. Miért nem mégy át a Petőfi hídon? Azért, mert arra közelebb?

Perillustris 2011.05.30. 22:26:40

@tevevanegypupu: Ja, nekem pl. egy gyalogos bosszúból letörte a célkeresztet a kormányomról!

Perillustris 2011.05.30. 22:30:19

@Anti Anyag: "járdán 40-el"

Azért ez nem túl gyakori. Persze sokszor a fele is sok lenne, de aki 40-nel bír/akar tekerni, az nem megy járdán.

tetro 2011.05.30. 22:30:36

hát én azt hiszem épp csak tankkal nem közlekedem Budapesten. járok kisbusszal, a 200lóerős alfával, supermotoval, és leginkább biciklivel. és hogy demagóg legyek, nem ezzel vagy azzal van a gond, hanem az egész magyar mentalitással. hogy mindenki baszogat mindenkit, mindenki beleköt mindenkibe... pár hónapja Colombiában egy kanyar után átbukkantam egy dombon, és a sávomban jött szembe egy busz felfelé, mellette a másik akit előz. én meg próbáltam a padkán elférni mellettem. és nem ugat senki senkivel ott. előzhetsz jobbról balról dudálsz egyet, és az előtted haladó tudja, hogy valaki valahonnan jön. nem rángatja a kormányt. és nem stresszel senki...
itt meg. miért fáj az autósnak ha én motorral előre megyek? miért fáj az bárkinek ha a járdán megyek biciklivel lépésben? de tényleg, tekerek kb 5 km/h órával, egy kocogó veszélyesebb nálam és egy rollerrel is tudnék többszörösével haladni, akkor mégis miért fáj ez bárkinek. miért baj az hogy nincs csengőm? amíg volt, és csengettem valakire, ez halálra ijedt. így már inkább csak gurulok a gyalogos mögött, amíg nem tudom biztonságosan kikerülni. és már pedig megyek a járdán. amíg a nagykörúton bevett gyakorlat, hogy úgy mennek el 60-70nel mellettem az autók, hogy némelyik súrol is, addig marad a járda. amúgy tud valaki egyetlen olyan súlyos sérüléssel járó balesetről, ami járdán történt?

tevevanegypupu 2011.05.30. 22:32:11

@Perillustris:
Lehetnenk turelmesebbek egymassal igaz? De mindig annak kell elovigyazatosabbnak lenni aki valamilyen jarmuvel kozlekedik. Foleg jardan, mert az embernek nincs hatul szeme es ha esetleg valami miatt gyanutlanul egy oldallepest tesz elkepzelheto, hogy a viharsebesseggel kozlekedo bicajos felloki, tobbszor eppenhogy megusztam csak. Szoval felek a jardan kozlekedo kerekparosoktol ez az igazsag.

2011.05.30. 22:36:53

Mindig kell hisztizni valamiért. Miért nem tudnak egyesek a saját problémáikra koncentrálni, legyenek sikeresek abban, amit tsznek ahelyett, hogy kitalált problémákról vinnyogjanak...

Perillustris 2011.05.30. 22:39:03

@Agree: ""Oké hogy biciklivel jár valaki, de miért megy előre a lámpánál?"

Mert elfér? Mert nem akarja tovább szívni a dzsuvát, mint amennyi elkerülhetetlen?

"Miért megy két autó közé oda, ahol üres biztonsági zónának kellene lennie?"

Ha halad a sor, nem megy be. Ha gyökkettővel megy vagy áll, akkor meg nem szükséges "biztonsági zóna".

"És miért teker mint az őrült?"

Elhiszem, hogy néha soknak tűnik az ülésből, de nem az.

"Vagy mit keres az úton ha nem megy autós-sebességgel?"

Megy az, nem ritkán gyorsabban is.

"Én autós vagyok. 50km-el megyek a városban, 1 tonna acél és műanyag vesz körbe. Mit keres mellettem egy 20-30 km sebességű, 50-70 kg húsalapú gyűrődőzóna?"

Közlekedik. Ha gondot jelent a sebességkülönbség, lassíts!

"Nem lenne szabad összeengedni az autósokat a biciklisekkel és a bicikliseket a gyalogosokkal. Ezért van a járda a gyalogosnak, az út az autósnak.
A biciklisek...sajnos még nem sok helyük van. "

Ott van az úton, nézd meg jobban!

"Lobbizzatok, és addig is Takarodjatok mindenhonnan ahol nincs kijelölt bicikliút, vagy biciklis sáv, mert vagy embert öltök, vagy meghaltok. Mindkettő előfordul minden hónapban."

Mókás, ahogyan pár perc alatt felhergelted magad.

"Aki drasztikusnak tartja a hozzászólásomat, üljön autóba, üljön biciklire, sétáljon egy nagyot, és olvasson több gyászhírt/híreket. Mindet szoktam, tapasztalatból beszélek."

A drasztikus nem jó szó. Valójában unalmas, elcsépelt frázisokkal "tiszteltél" meg minket."

Murderface 2011.05.30. 22:39:27

@Maisie MacKenzie: Nem áll közelebb. A kerékpár jármű.
Ráadásul brutális baleseteket tud okozni a kerékpáros. Lehet rajta röhögni, de egyre több a biciklis kontra biciklis, és a biciklis kontra gyalogos baleset, ezeknek egyik fő ismérve, hogy az esetek kb. 3/4-e súlyos, vagy halálos kimenetelű.
Ésszel kell közlekedni, nem azon szájkaratézni, hogy ki szarta a spanyolviaszt.

Perillustris 2011.05.30. 22:40:55

@tevevanegypupu: Egyetértek. Nem is biciklizem járdán.

alien 2011.05.30. 22:44:21

Persze a balliberális, szabadosság-központú médiamanipulátorok által megdolgozott közvélemény abszolút kerékpárpárti, hiszen ez is egy alternatív mozgalom, a szervezett világvárosi közlekedéshez képest más.
meg bomlástermék
ez csúcs, ilyent nem is hiszem hogy le lehet írni mi a bomlástermék neki? miért?
minden bringásnak megvannak a kis ösvényei, az újak mennek mindenhol de nekik is meglesznek az ösvényeik és akkor nem a járdán mennek
Tóth Gy úr ha már vette a fáradságot, hogy megírja a cikket ki is gyűjthette volna hogy hány halálos gyalogosgázolás van egy évben amit kerékpáros okoz
rengeteg bringás van és még ha eldurran a feje akkor is egyre több lesz, mert kerekezni jó, bóklászni a pilisben jó neki meg marad a háromsávos úton a kis autócskája meg a bosszankodó sötét léte

Májking 2011.05.30. 22:46:41

Én csak annyit kérnék a kerékpárosoktól, hogy a szabályokat tartsák be. Igaza van a szerzőnek abban, hogy sok autós sem tartja be a KRESZ előírásait, de olyankor ők tudják, hogy nem tartják be a szabályokat. A kerékpárosokkal sokszor az a baj, hogy nem is ismerik a szabályokat. A minap egy kis egyirányú utcában mentem autóval, nagyon lassan, félszemmel parkolóhelyet keresve, amikor majdnem elütöttem egy biciklis nőt, aki velem szemben jött, azt várva, hogy majd jól lehúzódom, nem is tudta azt elképzelni, hogy az ember egyirányú utcában nem számít szembeforgalomra, azt sem tudta, hogy hol van, de nagyon mérges volt rám, hogy milyen bunkó vagyok is én.

alien 2011.05.30. 22:47:58

ja amit elfelejtettem, bringáról belátható az út és ha nem jön semmi tudjuk jól jobb mint a zöld és akkor nem indulsz együtt az autókkal esélyes, hogy a balra kanyarodó aki nem is biztos, hogy lát, számít rád nem tarol le és nem állsz a lámpa alatt a hátadon egy nagy céltáblával, hogy üss el, mert mondjuk a hátulról jövő autós a rádiót/telefont/sminket/cigit piszkálja és mondjuk épp nem figyel és meglök kicsit, ha ilyen puhatestű vagy mint egy bringás az bizony fájni fog

alien 2011.05.30. 22:53:33

@Agree: rád már szó sincs barátom egyszerűen tragédia ami dől belőled
országúton többször jött motor nagyon közel a bringámhoz, nagyon gyorsan, szemből is meg mögülem is káromkodtam egyet anyáztam egyet és örültem, hogy nem nyírt ki, de nem jelentkezem be motoros oldalakra trollkodni pedig éreztem a motor szelét a könyökömön

J.Wolfram 2011.05.30. 22:54:56

Tény, hogy sok kerékpáros, gyalogos nem csak nem tud közlekedni, de nem is együttműködő (úgy hívják empátia). Ma pl. egy babakocsit tolt rá egy fiatal pár a zebrára a dohány utcában, lendületből, szinte pökhendi arckifejezéssel: JOGOM VAN HOZZÁ! Utána persze a 10 m-el mögötte battyogó nénike is belehúzott, nem hagyhatja ki az alkalmat, ha már úgyis ott áll egy autó... És jöttek sorban a többiek. Pedig mögöttem nem jött senki.
Miből tartott volna szegényeknek ritmust váltani, 3 másodpercre megállni és aztán áthaladni? Miért is szolgálná az érdekét, ha egy kicsit lemondna a jogáról?
- Egy veszélyforrással kevesebb. Mi van, ha késve fékezek, ha nincs ABS, vagy csak rossz napom volt és inkább leülöm?
- Környezetbarát. Egy másfél tonnás autó mozgási energiáját hővé alakítani a fékeken, majd újra felgyorsítani, egy csomó fékbetét anyag levegőbe kerülése, fosszilis energiahordozó elégetése, és kipufogógáz levegőbe juttatása árán történik. Ugyanis gyorsításkor hatványozott a benzinfogyasztás. Ezt minden ember naponta ha egyszer erőszakolja csak ki... Tonnákban mérhető kőolaj mennyiség globális szinten. De nem baj, a joga az megvan hozzá mindenkinek!
-És végül, de nem utolsó sorban megvan az aznapi jó-cselekedet. És anyuka sem csuklik otthon...
Nem kellene mást, csak egy kis tudatosság, jelenlét, gondolkodás. Sajnos többségünk azzal sincs tisztában, vagy van olyan, hogy globális felmelegedés, ökológiai lábnyom, vagy fosszilis energiahordozók.
-----------------------
Azon viszont elcsodálkoztam, hogy a cikk szerzője egy kinyomtatott szöveget hajlandó még begépelni. Ma már szinte minden konyhában található szkenner, a hűtőben egy rekognizáló szoftver (Finereader, Recognita, de még online is vannak ilyen szolgáltatások...) Jó tudni., hogy vannak még mindennapi hősök, akik vállalják a manuális munkát!

Perillustris 2011.05.30. 22:55:52

@Májking: Márpedig a döntő többség ismeri a szabályokat.

Bummer 2011.05.30. 22:59:31

@J.Wolfram:
A gyalogosátkelőt fokozott elővigyázatossággal közelíted meg, tehát nem fordulhat elő, hogy későn fékezel.
Bár gondolom te a jobbkezet se adod meg, ha nem jön mögötted senki. Váltson csak ritmust a jobbról érkező.

Ó, most látom, hogy te tényleg nem vagy normális. Szerinted a gyalogosok szennyezik a környezetet :DDDD

porthosz 2011.05.30. 23:01:55

@hattyú:

"Szerintem Budapesten nem lehet élni, szinte mindenki egyforma tapló, tök mindegy biciklin, lovon vagy autón jár, vagy éppen gyalogol"

Ez viszonyitás kérdése. Szerintem Budapesten például arányában kevesebb tapló van mint vidéken.
Vidéki rokonaim szokták mindig mondogatni hogy jaj Budapest mennyire élhetetlen (sosem éltek itt), meg hogy hogy lehet hogy vezetni a sok autó között mennyire balesetveszélyes...

Ilyenkor el szoktam nekik mondani, hogy Budapesten ha kiteszem az indexet 90%-ban beengednek maguk elé az autósok, jobbkezes utcákban nem árt figyelni de 70-80%ban megadják a jobbkezet, és végül ha már kvázi féktávon kifordul eléd valaki akkor az nyomja a gázt tövig egyből mint a veszett fejsze hogy ne akadályozzon.

Ehhez képest amikor lemegyek vidékre az ilyen 5-10000 ezer fős kisvárosokba/falvakba, akkor a jobb kezet el lehet felejteni mert garantált hogy egy pótkocsis traktor fékezés nélkül fog áthajtani rajtad még akkor is ha macisajt van neki, kifordulni eléd csak féktávon belül szoktak, akkor is gyök kettővel és utánna nagyjából 5 km/h-val fog haladni 200 métert majd egyből megáll a helyi kocsma előtt vagy lefordul az első saroknál (de ugye roppantul fontos volt kivágni eléd) és végül ha ne ajd isten több sávos ut van és 2-nél több autó van az uton akkor imádkozhatsz hogy senki ne menjen neked, mert egyből összezavarodik hogy akkor most melyik sáv is hol is jaj...

Ugyanakkor az is tény, hogy nyugati országokhoz hasonlítva ugyanez a különbség megtapasztalható.

segitoember 2011.05.30. 23:07:22

"Igaza van a szerzőnek abban, hogy sok autós sem tartja be a KRESZ előírásait, de olyankor ők tudják, hogy nem tartják be a szabályokat. A kerékpárosokkal sokszor az a baj, hogy nem is ismerik a szabályokat."

az érv

porthosz 2011.05.30. 23:08:41

@Bummer:

Speciel én is ugy közlekedek zebránál, hogy belenézek a tükörbe és ha látom hogy 500 méterig nem jön senki mögöttem, akkor nem állok meg, mert tudom hogy az álló gyalogosnak nem nagy veszteség az a pár másodperc és utánnam nyugodtan át tud menni a zebrán, viszont állóra fékezni majd megint felgyorsulni eléggé pazarló dolog ha egyébként lehet ésszerüsiteni a dolgot.

Jobbkéz ettől eltér, mert ott nem lehetsz benne biztos hogy a jobbkéz felől jövő látja hogy nem jön mögötted senki, de ettől függetlenül hidd el rengeteg eset van amikor kvázi ráutaló magatartással közli a jobbkezes autós, hogy a másik menjen el, mert neki egyszerübb lesz kifordulni utánna (főleg ha balra nagy ivben akar kikanyarodni)

szegedbicaj 2011.05.30. 23:09:26

@Agree: Nyugi, mások is voltak így ezzel, de kinőtték. Addig borogasd magad.

CSI

J.Wolfram 2011.05.30. 23:09:32

@Bummer: sajnálom, hogy nem értetted, amit leírtam, (de tudom, ezzel 99% így van), viszont én sem értem amit te írsz... mi van a jobbkéz-szabállyal? meg a környezetszennyezéssel? vagy ez valami poén? (a sok :DDD miatt gondolom.)

sajnos nem értem :(

szegedbicaj 2011.05.30. 23:12:04

Amúgy miért egyirányú az az utca, amiben a buszokat, és /vagy a bicikliseket "szembe a forgalommal" is beengedik? Mivel szembe? És miért van kerékpárosveszélyre figyelmeztető tábla az úttesten? A bicikliseket magukra figyelmezteti?

A KRESZ-t autósokra szabták autósok. Innentől lehet rinyálni autóból, hogy a biciklis miért nem tartja be a szabályt, amit Ő meg igen, csak minek.

CSI

Repülő Majom · http://www.kutyushop.hu 2011.05.30. 23:14:54

A probléma bennünk van. Nem autós-bringás-gyalogos viszonylat, egyszerűen utáljuk egymást, és keresünk magunknak egy ellenséget, akit szapulhatunk. Azt kell észre venni, hogy nem csak ebben a közlekedési háromszögben viselkedünk így, hanem az egész morálunk, egymáshoz való hozzáállásunk ilyen, akár a boltban vagyunk, akár a tömegközlekedési eszközökön, akár a plázában korzózunk (figyeljétek meg magatokat, másokat meg már amúgy is figyeltek, vagy éppen hogy nem). Mindenhol van figyelmetlen, a másikra nagyívben szaró ember, az, hogy ezeknek jármű vagy járda van a segge/lába alatt, már másodlagos. Szóval ha ki akarunk kecmeregni ebből a csapdából, meg kell változnunk, tiszteletben kell tartanunk más emberek jogait és véleményét (anélkül persze, hogy ez a sajátunk rovására menne). Egyszerűbben fogalmazva: próbáljuk meg egymást EGYENRANGÚ EMBERKÉNT kezelni (főleg azért, mert itt szerintem mind tudjuk, milyen érzés, ha szarba vesznek).

pszicho pete · http://elitklub.blog.hu/ 2011.05.30. 23:22:12

Mondja még valaki, hogy a FIDESZ nem osztja meg az országot. Itt egy magasra szopott nímand, aki ír egy véleményt egy lapba, és ettől értelmes emberek rögtön egymásnak esnek (akik attól még lehet hogy ugyanazon az oldalon állnak). És máris kész az osztódás, aki bringás, álljon balra, aki autós, álljon jobbra. Csókolom, az állampolgárok hova álljanak? (@Repülő Majom: felvetéséből kiindulva, kissé pontosítva azt).

Sutur 2011.05.31. 00:13:03

ideje rendet rakni a biciklisek között! felháborító amint művelnek, az ilyenek nem részei a nemzeti együttmüködésnek és így a nemzetnek sem. az lmp meg köcsög biciglista párt!

Perillustris 2011.05.31. 00:24:19

@porthosz: A saját szabálytalanságát mindenki meg tudja magyarázni, régóta mondom.

Az elsőbbségről le lehet mondani, ám kikényszeríteni elég tahó dolog.

TROLLFORGATÓ!!!!!!!!!44négy | problem? · http://akinemmekintosthasznalazbuzi.blog.hu 2011.05.31. 01:00:07

Őszinte vagyok: a faszom tele van a ráérő idejében Margit-hídon babakocsit tologató anyukával és a miattuk a bringásokat a hídról száműzni kívánó faszfejekkel. Miért pont a lezárt hídon kell tologatni azt a szájonvert babakocsit? Neki miért van több joga ott közlekedni, mint nekem?

Én a Marczibányi mellől járok a Nyugatitól nem messze levő munkahelyemre. DOLGOZNI, adóbevételt termelni ennek a köcsög országnak, és én takarodjak le a hídról, ne pedig az, aki ezer alkalmasabb (és a gyermek számára is egészségesebb) helyen sétálgathatna a gyerekével amíg én megtermelem neki a gyesre valót.

Az meg a másik, ha a 3 ember széles ketrecet nem foglalná el teljes szélességében két gyalogos, a bringás is simán elférne azon a kurva hídon.

algi 2011.05.31. 01:15:29

Elvégre csak egy vagy két éve tűnt fel az utczákon ez a velocipéd nevezetű ördögi találmány, érthető hát, hogy egyes zsurnaliszták és tollforgatók még meglehetős szkepticizmussal néznek a téma elibe. :)

JoeHorseDick · http://kifordultvilag.blog.hu 2011.05.31. 01:30:26

@pop38: nem azt írtam, hogy azon az úton megyek, hanem hogy meg lehet csinálni a megadott idő alatt.

algi 2011.05.31. 04:53:42

@Sutur: Úgy emlékszem, a fideszes Kósa ment kerékpárral Debrecenből a Parlamentbe figyelemfelhívásként. A Jobbik pedig reklámtricikliken kampányolt, méghozzá a kerékpársávos (nem árpádsávos) Thököly út _járdáján_ közlekedve. Just sayin'.

Reggie 2011.05.31. 05:55:58

De idiota ez a Toth Gy. Ha a kerekparos a hibas, akkor mit rantogatja a kormanyt? Legrosszabb esetben is elbassza a kerekparost, azt a fenyezes arat majd fizeti a nehai kerekparos csaladja es kesz. Ezen ennyit rugozni...

XEP 2011.05.31. 06:24:47

@trollforgató: Én konkrétan, a te anyád nyugdíját állom az adómmal. Szerencsétlen.

Forest (törölt) 2011.05.31. 06:26:28

Idézet a címből:
"Mandiner Öngyilkos kerékpárosok?
Hogy sokan bicikliznek szabálytalanul? Ez nem kerékpáros sajátosság..."

Hát de.

Dr. Eher 2011.05.31. 06:36:50

"Hogy sokan bicikliznek szabálytalanul? Ebben alighanem igaza van Tóth Gy.-nek, de ez nem kerékpáros sajátosság: sok autós sem ragaszkodik a KRESZ egyes rendelkezéseihez. "

Csak épp amíg az autósoknál az a kivétel aki szabálytalankodik, a bicigliseknél meg az aki betartja a szabályokat (vagy legalább 1-2-t, mert már az is ritka). Igaza van az írásnak, a biciglisek guruló öngyilkosjelöltek, akik mások életével, idejével (bíróságon magyarázkodni egy fasz kritkán aluli masszos miatt) szórakoznak. A bicigli sporteszköz, ami a sportpályára való.

Dr. Eher 2011.05.31. 06:38:59

"a téli fagyban épp úgy jó tekerni, mint a nyári hőségben."

Főleg részegen, lehetőleg a jégen. Láttam olyat aki kezében a borosüveggel 3x perecelt el 2 méteren. Hogy aztán megtalálta-e egy mentő vagy kihűlt a hideg éjszakában, azt nemtom.

Dr. Eher 2011.05.31. 06:41:43

"minden egyes kerékpárra váltó autóssal könnyebb lesz a városnak, könnyebb lesz a város polgárainak."

Napi 50 km izzadtan-büdösen? Tolerálják a munkahelyen? Van kedvem 3-4 órát tekerni fél óra motorozás helyett? FASZT!

doktor.dikhed 2011.05.31. 06:53:14

@Dr. Eher: "Csak épp amíg az autósoknál az a kivétel aki szabálytalankodik"

Looool! :D

kammatty · http://www.a1hitelcentrum.hu/ 2011.05.31. 07:01:13

bicajozni jó, főleg, ha az ember halhatatlan, vagy legalábbis úgy gondolja

midnight coder 2011.05.31. 07:34:31

@pszicho pete: Mondd, te hol élsz ? A Marson ? Az indexen csak az elmúlt fél évben legalább 5-6 olyan blogbejegyzés jelent meg ami után autós-biciklis flamewar alakult ki. Ha neked ez volt az első, akkor üdvözöllek az interneten mint új felhasználót!

betyár (törölt) 2011.05.31. 07:37:20

@Bell & Sebastian:

he-he. ott csúcsforgalomban úgy mennek az autósok, mintha biciklisek lennének:) de emlékeim szerint, ott az autósok, robogósok nem kinyírni akarják egymást, hanem, hogy haladjon a forgalom.

midnight coder 2011.05.31. 07:46:26

Minden időszaknak meg van és meg lesz a divatja, az a szimbólum amivel az épp aktuális fiatal korosztály kifejezi hogy ő más, és amivel a már nem annyira fiatal korosztály kifejezi hogy ő is az. A 70-es években a jampifrizura/viselet volt, a 90-esben a bunkofonos lila öltönyös kopaszmercis vállalkozó a pitbullal a csomagtartóban, ma a bohócegyenruhába búj biciklis. Jakabka felveszi magára a biciklis sisakot meg a testhez álló gatyát, felül a 20 ezres tesco-s biciklijére és ugyanúgy elhiszi magáról hogy ő a korunk hőse mint ahogy a 70-esben a jampinak öltözött Jakabka is elhitte. Aztán 10 év múlva lesz újabb marhaság.

seahawks 2011.05.31. 07:59:08

az én autómban minden felszerelés rendben van, ha nincs, ellenőrzéskor a rendőr megbüntet.
viszont 100 biciklisből 1-en sincs csengő vagy visszapillantó tükör. őket senki nem bünteti meg ezért. sőt ha szigorú akarok lenni, akkor indexet is kellene használniuk legalább este.
amúgy persze, hogy nem közlekedünk teljesen szabályosan, igyekszünk kihasználni a "kiskapukat", de néha bünhődünk érte. a biciklisek? soha! láttatok már olyat, hogy egy rendőr megbüntet egy bringást? mert én még nem. majd ha a kreszt rájuk is olyan szigorúan értelmezik, mint ránk, akkor leszünk csak egyenrangúak az úton. bocs, de addig mi vagyunk felsőbrendűek.

Ozicsaj · http://www.youtube.com/watch?v=cryMVK1PwuQ 2011.05.31. 08:02:14

Úgy látszik, hogy a jobb oldalon, ha beleütköznek valami számukra idegesítő, felfoghatatlan dologba, akkor azt kikiáltják liberalista, neoliberális, szocialista vivmánynak. Így igazolhatják, milyen jogos is az ő dühük és utálatuk.
Amúgy pedig szerintem ez még elég cizellált ahhoz képest, hogy a cikkíró maga nem teker bicikliutakon tavasztól őszig. Mert ott aztán annyi elcseszett, minden odafigyelésre és szabályra magasról tevő hobbi bringás teker, hogy inkább üssön el egy autó, mint bicikliúton egy balfékeket kerülgessek. Az autós legalább odafigyel.

Roy 2011.05.31. 08:03:56

Vannak barátaim, ismerőseim akik napi rendszerességgel használják a kerékpárukat.
Ők is ki vannak akadva egyes biciklis társukon.
Kezdve ott, hogy a KRESZ által előirt legalapvető felszerelés nincs a kerékpárjukon, a szabálytalan közlekedésükig. Sajnos nálunk még nálunk a közlekedési kúltúra a béka feneke alatt van. Ez a közúti közlekedés összes résztvevőjére vonatkozik, még a gyalogosokra is.
Miért éppen a kerékpárosoktól várjuk el a szabályok betartását, amikor mindenki áthágja, tisztelet a kivételnek.

kutya_zzr · http://www.hegylakok.hu 2011.05.31. 08:04:52

@cantata profana: "Ha bringára ülök, minden más lesz:
a legrövidebb úton megyek, ahogy éppen én biztonságosnak látom. Eszembe se jut a KRESZ, mert a kerékpáron ülve mások a szabályok."

így van. többek között az ilyen leszarom típusú gondolkodók miatt okoznak a kerékpárosok pár ezer balesetet évente... ha a te személyiségedet az adott jármű megváltoztatja, akkor ott komoly bajok vannak.

ratched nővér 2011.05.31. 08:21:02

a bringások deviánsok, a deviánsok LMP-sek, az LMP a szadesz utódja, a szadesz lepaktált a kommenyistákkal, a komenyisták zsidók.
tehát a város tele zsidókkal akik bringáznak!!! tarthatatlan.
üdv az intézetből,
ratched nővér

Sam the Ace 2011.05.31. 08:22:07

Azt üzenem a kritikus tömeges, bringaemelgetős, folyamatosan szabályokat áthágós vagy sajátosan értelmezős és ennek ellenére hatalmas pofájú személyeknek, hogy legyenek szívesek olyan öngyilkosságba menekülni, ami nem okoz lelkiismeretfurdalást, és életen át tartó borzalmas emlékeket egyik embernek sem.
Továbbra is azt tartom, hogy ahol sok az autó, oda nem való bringa, főleg nem ezzel a közlekedési morállal, amivel rendelkeznek. Nem tudom mióta lett ekkora a szájuk, de borzalmas, hogy mennyire önámítók. Legalább annyi a pozitívum benne, hogy a kis 80 kilójukkal csak a saját életük van veszélyben.

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2011.05.31. 08:25:32

@Dr. Eher:
'Főleg részegen, lehetőleg a jégen.'
Vs.:
'Átlagos intenzitású esőben sem rosszabb a helyzet, mintha csak tömegközlekedne (esetleg parkolóhelyet keresne) plusz sétálna az ember, _az egyetlen kivétel a havas-jeges idő, akkor tényleg nem jó nyeregbe ülni_.'

Figyelmeztetés 2011.05.31. 08:25:54

1. Ne építsenek több kerékpárutat, ha a biciklisek nem használják! Ahol van, tegyék kötelezővé részükre a használatát, ne az autósok között tekerjenek.

2. Hordjon minden kerékpáros bukósisakot! Ne az autós bűnhődjön, ha neki teker a tükrének, elesik és beveri a védtelen fejét a járdaszegélybe

3. Kapjon azonosítót minden kerékpár, fizessenek ők is kötelező felelősségbiztosítást

Sam the Ace 2011.05.31. 08:27:01

"Ha bringára ülök, minden más lesz:
a legrövidebb úton megyek, ahogy éppen én biztonságosnak látom. Eszembe se jut a KRESZ, mert a kerékpáron ülve mások a szabályok."

LOL. Köszönöm. Tükör a modern bringás személyiségnek.
Hozzátenném, a fizika szabályai maradnak a régiek, valamint a bringa nem olvad bele az emberi szövetbe, egyfajta szénszállas kevlár nano vázat képezve a test köré, ameddig rajta ültök, így az életveszély a módosult tudatállapototokban is fenn áll.

KaPé 2011.05.31. 08:37:41

"Hogy sokan bicikliznek szabálytalanul? Ebben alighanem igaza van Tóth Gy.-nek, de ez nem kerékpáros sajátosság: sok autós sem ragaszkodik a KRESZ egyes rendelkezéseihez."

Idáig olvastam. Itt megjelent a tipikus ősmagyar mentalitás, nem magamba nézek és felismerem a hibákat, hanem a másikra mutogatok, hogy "dehát ő is" meg "ha neki lehet, akkor nekem is".

zsocek 2011.05.31. 08:52:24

Tipikusan ostoba, önmagáért való álvita, egy mesterséges szembeállítás azok kedvéért, akik imádnak másokat fikázni függetlenül attól, mi a téma.
Én autózok is, bicajozok is, gyalogolok is elég rég óta, és tökéletesen világos, hogy vannak normális emberek, akik normálisan közlekednek, akár autóban ülnek, akár motoron, biciklin, vagy gyalog, és vannak bunkó állatok, akik mindíg azok is maradnak, a közlekedésben is, meg az élet egyéb színterein is. Hogy ki milyen intelligens, együttműködő, udvarias és normális, az nem attól függ, milyen ezközzel vesz részt a közlekedésben, hanem, hogy milyen ember. Ennyi.

Bogoj · http://bogoj.blog.hu/ 2011.05.31. 08:52:58

"Hogy sokan bicikliznek szabálytalanul? Ebben alighanem igaza van Tóth Gy.-nek, de ez nem kerékpáros sajátosság: sok autós sem ragaszkodik a KRESZ egyes rendelkezéseihez."

ez most komoly? tényleg mentség az, hogy más se tartja be?
történt nálunk már drogosan rendőrgázolás, amiért nem kellett ülni. akkor ezt nekem is szabad?

muhi 2011.05.31. 09:01:51

@KaPé: azért van a cikk, hogy tovább is olvasd. Talán nem volt a legszerencsésebb az Origo címoldalára pont ezt a két mondatot feltenni, de ettől függetlenül a szerzőnek igaza van, ezt kár is kétségbe vonni.

Teddy Beer 2011.05.31. 09:07:24

@Con Storm: csökkenne az infláció, az állam adóbevétele. érdekes húzás lenne. mondjuk a gigamarketeket nem tudom hogyan töltenék fel.

Nyomek 2011.05.31. 09:07:44

Egy érdekes és tanulságos szituációt szeretnék vázolni, a múlt héten láttam.
Azt ugye már megszokhattuk, hogy a gyalogosoknak és a kerékpárosoknak nem kell tudniuk a KRESZT-t, a tudásanyagukat kizárólag a TV-reklámokból és megszokásból sajátítják el. Az autós pedig mindig gyökér, bármit is csinál.

Szóval autóban ültem és vártam valakire, csak nézelődtem, ekkor láttam, hogy a közeli kereszteződésben egy gyalogos határozott léptekkel ment a zebra felé. Ugyanekkor egy biciklis ment az úton, egy bácsi jellegű, aki szintén a zebra irányába kerekezett. Nem kellett nagy processzorteljesítmény, hogy kiszámítsam: a röppályájuk a zebrán találkozni fog.
Így is történt. A gyalogost nem érdekelte, hogy jön valami az úton, ő ment, ahogyan azt a TV-ből tanulta, a kerékpáros meg nem értette, miért lép a gyalogos körülnézés nélkül ő elé. Ekkor történt az a vicces jelenet, amit sajnos nem lehet eléggé jól leírni. A biciklis (aki ment vagy 15-tel) egy esetlen kormánymozdulatot tett, hogy kikerülje, a gyalogos meg persze megtorpant. Ekkor a biciklis másik irányba kormányzott, a gyalogos meg szintén rossz irányba lépett...
Szóval majdnem "csattantak", a két szereplő szinte összeért, ahogy elhaladtak egymás mellett. A vicces az volt, hogy látszott rajtuk, hogy szívesen anyáznának, de nem jött ki semmi a szájukon. Szerintem hozzá voltak szokva ahhoz, hogy autósnak szóljanak be és ennek hiánya mindkettőjüket meglepte.
:-)

2011.05.31. 09:10:53

@nopánick: folytatnám
- egyirányú utcában szemben közlekedni TILOS (kivéve a külön táblával jelzett helyen) és ha rászólok, még neki áll feljebb, azt hiszi mindegyik magáról, hogy szuperman?
- piros lámpán átmenni öngyilkosság
- láthatósági csomag nélkül tekerni nem bölcs dolog
stb

Con Storm · http://pszichohistoria.uw.hu/ 2011.05.31. 09:24:05

@Teddy Beer:

A csökken az import, annyival nő a belső forgótőke és így az importcsökkenés többszöröse, akár kilencszerese is befolyna adóérték növekedésben! Ha nem is számszerűen nő ilyenkor az adó, de a vásárlóértéke nőne, vagyis ahogy montad, deinflációt okoz...

mortadella 2011.05.31. 10:02:37

"A kerékpáros tartsa be a szabályokat!"

A Magyarországon, a közlekedéssel kapcsolatos szabálysértések 99%-át a gyalogosok és a gépjárművezetők "követik el".

Az ezekből adódó károk 99,9999%-a hozható összefüggésbe a kerékpárosok által okozott esetekkel.

Azok akik a legelső gondolattól vezéreltetve billentyűzetet ragadtak nem látják vagy nem akarják látni, hogy nagyságrendileg több szabálysértést követnek el a körülötte autózók, mint az autósok szabálytalanságai miatt az életük épségét jóval nagyobb mértékben kockáztató kerekezők.

2-3 sávos úton, a gépjárművek 90%-a megelőzi az maximális sebességgel közlekedőt.

Egy piros lámpához érkező 4-5 autóból mindig van olyan, amelyik még a kereszteződésben gurul, amikor a lámpa már pirosat mutat.

A gyalogátkelőhelyeknél 10 elsőbbségi helyzetből 2-3 esetében nem áll meg az autós.

A fentiekhez képest, különösen az okozott személyi és anyagi károk arányát illetően a kerékpárosok gyakorlatilag statisztikailag lényegtelen.

Hogy mekkora kára származik az országnak abból, hogy a magyar termelés nem jelentéktelen része a gépjárműhasználat kapcsán (kőolaj, külföldön gyártott autók stb.) az ország kereskedelmi mérlegét számottevő módon gyengíti?

80 kg (ember) 5-20 kilométeren belüli szállításához 1200-2600 kilogrammnyi többletsúlyt kell mozgatni? Napi szinten? Gigantikus anyag és energiapazarlás, népgazdasági szinten.

mortadella 2011.05.31. 10:13:12

A szabályok szabadelvű követése, úgy, hogy a közlekedés valóságos biztonsága, ha a határok közelében is, de megmaradjon, társadalmi szintű.

Kiemelni a kerékpárosokat ebből megalapozatlan, valójában a tolerancia alacsony szintjét jelzi csak.

lobster thermidor 2011.05.31. 10:31:52

@ratched nővér:

Ez az ápolt már kapott elektrosokkot, vagy még a kezelésre vár.

Perillustris 2011.05.31. 10:46:17

@Murderface: "ezeknek egyik fő ismérve, hogy az esetek kb. 3/4-e súlyos, vagy halálos kimenetelű"

Fő ismérve. Ja. Belinkelnél nekem pár halálos kimenetelű biciklis-biciklis vagy biciklis-gyalogos balesetet?

Perillustris 2011.05.31. 10:55:45

@Dr. Eher: "Csak épp amíg az autósoknál az a kivétel aki szabálytalankodik"

ROTFL

Valandil 2011.05.31. 11:10:53

@Figyelmeztetés: Ja, meg súlyadót!
Meg szálljanak be a benzinkőccségbe is!
Meg ingyensört!

Alfőmérnök 2011.05.31. 11:10:59

@Dendrobatidae: "Nem értem, ezek a fityeszes, jobbikos megmondóemberek, vagy a Kuruc.info mi a picsáért képzelik azt, hogy a biciklisek liberálisok, sötétben bújkáló, LMP-snek álcázott SZDSZ-esek??? Ezt totál elmebaj!"

Ez egy érdekes kérdés, én sem igazán értem. Talán, mert Bpesten leginkább a liberálisok biciklifanok, vagy legalábbis ők állnak ki leginkább a biciklisek érdekei mellett. Így az ilyen sértett emberek, mint Tóth Gy. (akinek egyébként sokszor igaza van) egy laza gondolati ugrással rögtön azonosítják a biciklistákat a liberálisokkal.
Valahol összefügghet ez a magyar jobboldal ellenszenvével (gyanújával, rosszhiszeműségével) minden iránt, ami zöld. Ez főleg a fideszkonzervekre vonatkozik, a jobbikra nem annyira, ott van egy öko-bio vonal.

Perillustris 2011.05.31. 11:18:39

@seahawks: "vagy visszapillantó tükör"

Sőt, tetőcsomagtartó sincs a bicikliken.

"sőt ha szigorú akarok lenni, akkor indexet is kellene használniuk legalább este"

Fú, te milyen szigorú vagy!

"addig mi vagyunk felsőbrendűek"

Hát, a tükör előtt mondd ezt sokat, biztos jólesik.

Perillustris 2011.05.31. 11:23:30

@Sam the Ace: Jól van, tehát szerinted is kevesebb gépjármű kell az utakra, hogy a bringa elférjen. :P

Perillustris 2011.05.31. 11:30:30

@Figyelmeztetés: Érezzük az őszinte aggódást, köszönjük. Esetleg te is hordhatnál sisakot a kocsiban, ugyanis a halálos balesetek zöme a kizárólag autós résztvevős baleseteknél is fejsérülés miatt lesz az.

Reggie 2011.05.31. 11:57:36

@mortadella: Mekkora pazarlas. Mostmar ertem, hogy az USA-nak miert megy nalunk is szarabbul a szeker...

Raadasul konnyu azt mondani, hogy a legtobb szabalysertest az autosok+gyalogosok kovetik el, csak lenyegeben ezzel nem mondtal semmit, mert gyalogosbol es autosbol van a legtobb. De ha erot vennel magadon es felmennel a ksh.hu oldalra, akkor a statisztikabol meglatod, hogy peldaul a ketkerekuek(motorkerekpar+segedmotoros kerekpar+kerekpar) koreben kb 2x akkora az 1 fore juto okozott balesetek szama, mint szemelygepjarmu eseteben.

seahawks 2011.05.31. 12:37:03

@Perillustris: amiket felsoroltam, nem-e kötelezőek-e a bringán? de-de..
a tükör előtti emlegetést abbahagytam, uncsi volt közönség nélkül..:)

lényegesebb dolgok még: rendszámot a biciklikre, kötelező biztosítással, mert ha nem sikerül csont nélkül megelőznie és a kormánya vagy a pedálja megkarcolja az autómat, cseszhetem...

Perillustris 2011.05.31. 12:53:28

@seahawks: Nem kötelezőek. Bringán nincs index (nem egyenlő a karjelzéssel, ami persze kötelező, kérdés, sötétben mennyit ér).

Perillustris 2011.05.31. 12:59:04

@seahawks: Gondolj inkább arra, mi van, ha te nézed el az előzést. Egyébként meg nem, nem cseszheted. Jó eséllyel el fog esni, s nem feltétlenül tud továbbhajtani. A kárt utána pedig be tudod hajtani.

Rendszám pedig nem lesz, kár ezen pörögni.

justjokin 2011.05.31. 14:56:29

Bringázok és vezetek is.
Figyelek a bringásokra, és azt tapasztalom, hogy az autósok is figyelnek rám, 1000-ből ha 1 van aki bunkó.
Erre látom ezt a förtelmet mind a cikkben, mind a hozzászólásokban egyaránt és megfordul a fejemben, hogy ezt a feszkót most mesterségesen szítják?

Disznóvári · http://mandiner.blog.hu/2015/12/22/a_kulturharcon_tul_karacsonyi_tunodesek/full_commentlist/1#c28872 2011.05.31. 15:15:34

@betyár: Nem tudom, mit akarnak, de tényleg érdekes, hogy a vezetési stílusukhoz képest elég kevés a baleset.

betyár (törölt) 2011.05.31. 17:17:17

@Disznóvári:

mert nem legyőzni akarják egymást a forgalomban: biciklis a gyalogost, autós a biciklist, mindenki mindenkit. haladni akarnak, ezért belátták, hogy az a leghasznosabb, ha kooperálnak egymással. na meg egy kis katolikus lazaság:)

mavo · http://polmavo.blog.hu 2011.05.31. 21:54:37

@betyár:

mibe fogadjunk, hogy a futball-hulliganinizmust már egyáltalán nem bírnád összekötni a katkósággal. :)

gloire · http://alkaloida.blogspot.com/ 2011.05.31. 22:14:51

@midnight coder: "...Jakabka is elhitte..." Pontos diagnózis. Nagy kár, hogy Balogh Turul és Rajcsányi Ergé is ilyen Jakabka propagandista lett . )

Perillustris 2011.05.31. 23:42:30

@Tűzgolyó: Mit bizonyít ez? Hogy vannak szerencsétlen balesetek? Vannak.

terror 2011.06.03. 01:11:00

@Tűzgolyó: "Az ittas terepjárós a kivilágítva, láthatósági mellényben közlekedő kerékpárost ütötte el."

"A Mercedes teherautó a Gyömrői útról érkezett, jobbra kanyarodott volna rá a 4-es főútra, ám a mellette haladó, kerékpároson átgázolt, aki a kerekek között lelte halálát."

8 db-bol 2 nem a keros hibaja, es van 2 kerdojeles. Mino veletlen, a kerekparos balesetek - ha jol emlekszem - 48%-aban felelos a kerekparos, a maradekban vetlen.

Es most csak ugy, a poen kedveert, ugyanaz a szurobeallitas, a kerekpar szo kivetelevel:

www.langlovagok.hu/cgi-bin/lang/index.cgi?view=keptar&function=kep_keres&szoveg=&orszagID=&megyeID=&szerzoID=&szervezetID=&galeria_kulcsszo=k%F6zleked%E9si+baleset&datum_tol_ev=2001&datum_tol_ho=01&datum_tol_nap=01&datum_ig_ev=2011&datum_ig_ho=06&datum_ig_nap=03&egysegID=&ajanlo=on&.submit=keres

8 talalat vs 2604 talalat.

Koszonjuk.

Maisie MacKenzie 2011.06.08. 16:12:37

@Murderface:

"Ráadásul brutális baleseteket tud okozni a kerékpáros."

Az eszetlen fajta.

Szerintem a bringázás a gyaloglás alternatívája, elég 3X gyorsabbnak lenni, mint gyalogosan caplatni.

Aki autó sebességgel akar közlekedni bringával, az hülye!

Le a GYORS kerékpárosokkal! :-)

Maisie MacKenzie 2011.06.08. 16:20:57

@Perillustris:

Szerintem ha csak kétszer annyival mész bringával, mintha gyalog caplatnál, már jól jársz!

Nem kell telhetetlennek lenni.

Le a száguldozós, fasz bringásokkal!

Bringázni csak lassan szépen, ahogy csiga megy a réten, érdemes! :-)

Én pl. azért szeretem a bringát, mert addig is ülök! :-)

Sajnos többet járok kocsival, de a parkoló keresést utálom az autózásban a legjobban.

Érdekes a bringa lelánc-hely keresést érdekes kihívásként élem meg.

Ja, szerintem szakadt, de üzembiztos bringa az ideális városi bringázásra(, a hegyekbe használt bringámat én sem szívesen zárnám le a városban).

Perillustris 2011.06.08. 22:24:36

@Maisie MacKenzie: A Nagykörúton kevés a 15 km/h. Nem azt mondom, hogy aki "csak" ennyire hajtja meg, ne menjen ott, de ott az optimális inkább a 20-25 km/h.

A szép új Csömörin pedig a 30-35 is kényelmes és hasznos.
süti beállítások módosítása