Szellemirtók – Ilyen ország pedig nincs CCLXIX.
2011. április 14. írta: TuRuL_2k2

Szellemirtók – Ilyen ország pedig nincs CCLXIX.

  Nem járult hozzá a rendőrség a Negyedik Köztársaság Szellemjárás Schmitt Pálnál rendezvényének ma esti megtartásához a Sándor Palota körül. A demonstráció megtiltása önmagában is szomorú lenne, úgy meg különösen kínos, hogy a múlt héten már tudomásul vették azt. Bosznia-Hercegovina elnökének delegációja mellett csak jutna hely annak a néhány tucat/száz demonstráló szellemnek is a környéken.

  Nem egyszer írtunk már róla, nem értünk egyet azzal, hogy a rendőrség ilyen-olyan okokra hivatkozva megakadályozzon bármilyen politikai rendezvényt. Mindegy, ki van hatalmon, és ki ellenzékben, a gyülekezés szabadságát biztosítani kell mindenki számára, s ez fontosabb, mint az ebből következő különféle kényelmetlenségek. A 4K! demokráciagyászoló felhívását (A kormánypárt a konszenzus nélküli, áterőszakolt alkotmányozással megöli a köztársaságot. A közös önrendelkezésünk szabadságát azonban soha nem felejtjük el. Egy időre el lehet venni tőlünk, de végleg sosem. A köztársaságot nem lehet teljesen elpusztítani. A szelleme itt marad, és kísérteni fogja őket.) aránytévesztésnek érzem ugyan, de ha ők így gondolják, miért ne rendezhetnének alternatív vájtpartit az elnöki rezidencia közelében?

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr942826013

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Miért rossz az alkotmány, avagy hogyan NE kritizáljuk az Alaptörvényt? 2011.04.17. 19:09:14

Ahogy közeledik húsvét hétfő, egyre többen szidják az alkotmányt, ezerféle érvet felsorakoztatva. Sok jobboldalinak azonban csak annyi jön át, hogy Orbán már megint antidemokrata, és minden, amit csinál, rossz. Ez az állítás sajnos részben jogos: sokan...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kispufi 2011.04.14. 16:52:31

a pitiáner kezdeményezést alulmúlja a válasz.

Tilikov (törölt) 2011.04.14. 17:58:06

Szellemesebb lett volna ha SkiccPali is kimegy közéjük lepedőben.

Omár mollah 2011.04.14. 18:27:25

Az ilyen kis hippiktől mindig kiráz a hideg. Akkor is, ha nincsenek szellemnek öltözve, így viszont pláne.

lorantka_a_gall 2011.04.14. 18:58:33

Nem mintha olyan nagyon temetném a demokráciát, de az, hogy nem engedik őket demonstrálni, nem éppenséggel alátámasztja a mondandójukat? o.O

teknős 2011.04.14. 19:13:12

Na, ne gyerekeskedjetek!

Ha egy államelnök érkezik egy másik országba, akkor azt illik megvédeni. Ennek vannak szabályai, akkor is ha ez nektek nem tetszik. Csak úgy mellékesen az amerikai nagykövetség mellett az utcába sem lehet bemenni és elvileg minden állam egyenlő. Így Bosznia -Hercegovina elnöke is ugyanazt a védelmet kell, hogy kapja.

gloire · http://alkaloida.blogspot.com/ 2011.04.14. 20:08:53

"rajcsányi.gellért (ergé) · mandiner.blog.hu/ 2008.03.23. 17:41:01
Nem akarok mások nevében beszélni, de: nekem az jött le, önmagáért az aktivizmusért csinálják, hogy történjen valami. Örülnek, ha a nyitott emberek szimpatizálnak velük, és örülnek, ha a beszűkültek rendőrt hívnak rájuk. Erőszakmentes, játékos társadalmi provokációt csinálnak. Tele van a tökük a mai politika egészével, az ÖSSZES párttal. De nem politizálni akarnak, csak játékokra szervezni a fiatalokat. Nem találkoznak Paks felé félúton, a csőszkunyhónál az ürgebőrbe bújt Fodor Gáborral :D"

mandiner.blog.hu/2008/03/23/libatollban_uszo_koztarsasag/fullcommentlist/1#c1782441

mandiner.blog.hu/2008/03/23/libatollban_uszo_koztarsasag/fullcommentlist/1#c1782441

"Az új politikai közösség a húsvéti alaptörvényt elutasítók tömegéből nő ki, mondja a pénteki civil tüntetés szónoka, Istvánffy András, a Negyedik Köztársaság (4K!) és az Egymillióan a sajtószabadságért Facebook-csoport egyik szervezője."

index.hu/belfold/2011/04/14/a_fidesz_most_teremti_meg_az_uj_baloldalt/

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2011.04.14. 20:25:38

@gloire:

Megnézem a ballib patriotizmust Épp ma halottam, hogy egy LMP-s képviselőjelölt tiltakozott az oskolában a Nemzeti dal megtanulása ellen.

Alfőmérnök 2011.04.14. 20:34:57

@tölgy: "Épp ma halottam, hogy egy LMP-s képviselőjelölt tiltakozott az oskolában a Nemzeti dal megtanulása ellen. "
Ezzel mi a baj? Petőfi egy bomlasztó szabadkőműves volt. De minimum egy bolsevik fűzfapoéta.

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2011.04.14. 20:58:19

Hányingerem van a magyarországi republikánusoktól, de a gyülekezési jog őket is megilleti! Mi az hogy! Nagyon is!

Mostmár tényleg csak a lovasroham hiányzik, hogy Fidesz visszahozza Gyurcsány Nemigazországát.

SillyKohn 2011.04.14. 21:06:29

Kossuth-tér lezárása képkiállítás miatt. Jobber polgárőrök b@sztatása, mert akadályoznak valami határvédelmi akciót. Most meg ez.
Nem értem, hogy hihetik, hogy nem lóg ki a lóláb.
Nem elegáns. Gyurcsány bandájára emlékeztet :(

SchmittPali · http://twitter.com/schmittpali 2011.04.14. 21:23:47

így nem hosszabbítyuk meg a szerverkarbantartást! töröljék a posztot azonnal.
köszönöm
Schmitt Pál s.k.

Bell & Sebastian 2011.04.14. 21:38:37

Broyler csirkék lázadása. Párszor átküldik rajtuk a saját ürüléküket, amelynek -értelem szerűen- egyre kisebb a tápértéke. Miután erre -éles eszűek lévén- rájöttek, elkezdték reklamálni a folyamatot. Itt véget is ér az összes tehetségük, mivel a broyler telep az egyetlen lételemük.
Kapirgáló csirkét nem is ismernek, ha meg egy betéved, idegen fajnak tekintik.

Aki itt elégedetten dörzsölheti a markát, az csak a nagy orrú csirketenyésztő. Kikeltek a tojásai és éhesek.

Valaki rájuk gyújthatná a nádtetőt!

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.04.14. 22:07:24

Öntökönlövés! A köztársasági elnök úr felajánlhatta volna a boszniai küldöttségnek, hogy tekintsen bele a palota mellett folyó szélsőséges, újbalos performáncba --- mert mi olyan demokratikusak vagyunk, hogy nálunk még ilyeneket is lehet.

Ebből az a tanulság (egyébként), hogy tüntetéshez nem kell engedélyt kérni. Én az elmúlt húsz évben talán háromszor vettem részt ilyen "dolgon" (kétszer biztos, hogy engedélynélkülin), eddig még egyszer sem lett semmi bajom. Nehogy már most, vénségemre, oszlassanak fel (és épp) a jobboldali-keresztény-nemzeti hatalom!:-D

ü
bbjnick

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.04.14. 22:13:50

@bbjnick:

"Én az elmúlt húsz évben talán háromszor vettem részt ilyen "dolgon" (kétszer biztos, hogy engedélynélkülin), eddig még egyszer sem lett semmi bajom."

Korrigálok: Nagyrendezvényen kb. hármon. Ilyen-olyan, kis helyi bohóckodáson sokkal többön, de azoknál eszembe sem jutott, hogy ott bármiféle retorzió megeshet.

Ugye, meghagy a jelenlegi kormány is ebben a hitemben?!

ü
bbjnick

Bell & Sebastian 2011.04.14. 22:24:26

@bbjnick: Túlbuzi rendőrsegg. Jut eszembe, mit szól a tavaszi dézsmaszedéshez? Kizavarták őket pénzbehajtani, és még be is vallják, értő kérdésre.
Ami Ausztriában 30-35 euró (fizetés 2% -a), nálunk min 10e, feljelentéssel 30e (fizetés min. 10% -a) !

Ez -még Kohn szerint is- ügyes!

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.04.14. 22:55:55

@Bell & Sebastian:

Ha én most leírnám, amit gondolok, azzal úgy felizgatnám a sok orbánfan-fidesznyugdíjast, hogy még valamelyiküknek valamilyen baja esne #:-|

ü
bbjnick

Bell & Sebastian 2011.04.14. 23:06:17

@bbjnick: Várjon, várjon, most jön majd csak az autó lefoglalása, bírság nem fizetése, vagy prevenciós okból! -olvasom.
Az útonálló-rablás csúnya dolog, attól, hogy egyenruhában csinálják, még inkább!

A lézerblokkoló-maffia meg a tehetség utat tör magának. Odabasznak a dízelnek is, ha már eddig azt nyomták! Logikus, nem?

Alfőmérnök 2011.04.14. 23:27:19

@bbjnick: Most egyetértek. Mondjuk nem aránytévesztésnek érzem a 4K felhívását, hanem ostobaságnak, de egy ilyet "betiltatni": gyávaság, gyengeség. Vagy legalábbis erre enged következtetni. De az is lehet, hogy ez is csak ostobaság.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.04.14. 23:43:02

@Bell & Sebastian: @Alfőmérnök:

Most olvasom, mit művelt Orbán Hoffmann Rózsával. No, most, ahol ez történik, ott min kellene meglepődnünk?!

Kib*szott jakobinus, bolsi tempó! Először megjáratják, majd megalázzák, végül kif*ngatják a koalíciós partnert. Szamojédok! (Lásd: Hamvas Béla: Ugyanis)

ü
bbjnick

Bell & Sebastian 2011.04.15. 00:17:04

@bbjnick: Miért is nem klónoztatja magát a kemény mag, derüljön már ki világosan, mi a lófaszt akarnak tulajdonképpen?

Nagyon elvált itt már a pampogás a tettektől!
Azért nagyon ostobák, mert a saját sírjukon kívül, egyben megássák az eddig annyira hőn emlegetett zemberekéit is.

Ideje lenne kvótákat felállítani az egyszerűen, ám logikusan gondolkodó, falusi, paraszt Pistabácsiknak és Marinéniknek, ezzel a hochmecolással már teli a padlás!

Alfőmérnök 2011.04.15. 00:17:07

@bbjnick: Szerintem most megint különböző dolgokat mosol össze.

A Hoffmann-féle tervezet visszadobása szakpolitikai ügy. Nem olvastam és nem is értek hozzá, de el tudom képzelni, hogy Hoffmann (bár nekem is sok szempontból szimpatikus) nem ért annyira a felsőoktatáshoz, mivel a közoktatásban van tapasztalata. És ha valóban nem volt szakmailag jó a tervezet, akkor szerintem helyes döntés, hogy dolgozzanak még rajta.
Orbán nem Hoffmannt baszta vissza, hanem egy tervezetet.

gloire · http://alkaloida.blogspot.com/ 2011.04.15. 00:41:23

@bbjnick: "Kib*szott jakobinus, bolsi tempó!" Így van, Hoffmant már tarkón is lőtték, ki tudja hol? A részleteket 40 év múlva hozzák nyilvánosságra..

:D

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.04.15. 00:47:52

@Alfőmérnök:

"Orbán nem Hoffmannt baszta vissza, hanem egy tervezetet." --- írod.

Mert Orbán, nyilván, olvasta azt a tervezetet, ugye?

ü
bbjnick

gloire · http://alkaloida.blogspot.com/ 2011.04.15. 00:57:46

@bbjnick:

"A stop.hu szerint a miniszterelnök hosszan sorolta kifogásait az anyaggal kapcsolatban, amit szakmai körökben katasztrofálisnak minősítettek. A hírportál egyik forrása úgy fogalmazott, hogy "tüdőlövést kapott Hoffmann Rózsa második felsőoktatási koncepciója is". A portál egyik forrása szerint Hoffmant a sírás kerülgette, s nem védte meg senki a koncepció társszerzői közül sem.

Orbán Viktor miniszterelnök a szerdai kormányülésen Hoffman Rózsának címezve kijelentette, dolgozhatnának akár napi nyolc órát államtitkársága munkatársai. A kormányfőnek a legnagyobb problémája az volt az anyaggal, akár kis változások történnek akár jelentősek, jelentős konfliktusokkal fog járni, éppen ezért Orbán a jelentős változtatásokat pártolná."

www.vg.hu/kozelet/tarsadalom/3-egyetem-maradna-orban-visszadobta-a-felsooktatasi-torvenytervezetet-346194

Alfőmérnök 2011.04.15. 00:58:32

@bbjnick: Nem mernék fogadni rá, hogy Orbán olvasta, de hogy a tanácsadói, vagy valakik, olvasták, abban biztos vagyok. A miniszetrelnök tkp nem egy személy, hanem egy "intézmény". Azt teljesen kizártnak tartom, hogy "csak úgy" dobták vissza, és nem tartalmi okokból.

Bell & Sebastian 2011.04.15. 00:59:57

Na most, az volt, hogy az elsőt ízekre szedte Pokolnyik, aztán a kiherélt meg puha lett Orbánnak.

Megszívatták, mint torkos borzot, akiről vagy 50 évig úgy tudtam, hogy nincsen is, csak elállatiasodott, jutasi őrmesterek mondavilágában.

Rozsomákok pedig vannak.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.04.15. 01:08:30

@gloire:

Jó, tegyük fel, hogy olvasta. Bár nem nagyon értem, hogy miért pazarolta volna rá az idejét. Orbán, aki jogász, Hoffmannt, aki pedagógus (pedagógia-tanszéket vezet), hogyan tudná szakmai kérdésekben megítélni? Nem is hangzott el kritika a koncepcióval szemben, csak a dzsollidzsóker-kifogás: nincs hatástanulmányokkal kellőképpen alátámasztva. Ha három hatástanulmányt mellékeltek volna hozzá, akkor nyilván az a negyedik hiányzott volna, ha négyet, akkor az ötödik.

Megosztán: legalább egy féléve pörgeti Po(p)korni ezt az "egyeztessük álláspontjainkat", "tárgyaljuk meg a részleteket" oktatásikoncepció-ügyben témát. Nyilván, minden apró részlettel tisztában voltak a fideszes oktatáspolitikusok, a hatástanulmányok számával, mértékével is, de ez, mint kifogás, csak most merült fel...

Hát, jó!

ü
bbjnick

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.04.15. 01:11:47

@gloire:

Virtigli bolsi tempó, Orbán ocsmányabbul adja, mint egy megyei párttitkár! Sajnálom, ha te már nem emlékszel azokra az időkre. Én még igen.

ü
bbjnick

gloire · http://alkaloida.blogspot.com/ 2011.04.15. 01:13:39

@bbjnick: "Kib*szott jakobinus, bolsi tempó!"

A hetvenes-nyolcvanas években MSZMP-tag volt, hogy iskolavezető lehessen. A kérdésre, hogy megbocsátott-e már magának e ballépéséért, így válaszol:
- Feldolgoztam, de nem tudom elfelejteni. […] nehezen éltem meg, amikor rádöbbentem, hogy tulajdonképpen kiszolgáltam az idegen hatalmat. Mentségemre szóljon, hogy a valós információktól elzárva […] fel sem fogtam az ördögi tökéllyel működtetett, hazug és manipulatív rendszer lényegét.

Én ezért nem ítélem el csuklóból, de azért a bolsi tempót emlegetni... enyhén szólva is mellélövés . )

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.04.15. 01:14:16

@Alfőmérnök:

Te szoktál ismerni dokufilmeket:-)

Nem emlékszel véletlenül A határozat c. 1972-es dokura?

ü
bbjnick

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.04.15. 01:16:34

@gloire:

De most hogy jön ez ide?!

Ha egy exbolsit nyírnak ki bolsimódszerrel az nem bolsimódszer?

ü
bbjnick

gloire · http://alkaloida.blogspot.com/ 2011.04.15. 01:20:23

vadalmacsutka.blogspot.com/2010/06/rozsa-fuzer.html

(ezt a linkelt blogot nem ismerem, ez volt az első
találat)

"- Láttuk, ahogyan a kislányunk és vőlegénye értékalapra helyezik a párkapcsolatukat, és azt tanácsoltuk nekik, hogy Isten előtt kössenek házasságot. Menyegzőjük szinte misztikus pillanata bennünk is feltámasztotta a mélyen szunnyadó hitet. Ezután esküdtünk meg mi is templomban, a 25. házassági évfordulónkon. Gyermekeink voltak a tanúk. Akkor megéreztem, hazataláltam."

Biztos vagy te abban, hogy mi az a KDNP? Giczyre emlékszel még?

gloire · http://alkaloida.blogspot.com/ 2011.04.15. 01:22:40

@bbjnick: "Ha egy exbolsit nyírnak ki bolsimódszerrel az nem bolsimódszer?"

ez kemény :D

gloire · http://alkaloida.blogspot.com/ 2011.04.15. 01:26:26

Maradjunk inkább annyiban, hogy Istvánffy András, a Negyedik Köztársaság (4K!) és az Egymillióan a sajtószabadságért Facebook-csoport egyik szervezője civil, és

"nem politizálni akarnak, csak játékokra szervezni a fiatalokat. Nem találkoznak Paks felé félúton, a csőszkunyhónál az ürgebőrbe bújt Fodor Gáborral"

és akkor ezt a posztot meg is fejtettük . )

Alfőmérnök 2011.04.15. 01:30:11

@bbjnick: Ez lenne az?
www.port.hu/a_hatarozat/pls/fi/films.film_page?i_film_id=991

"A felcsúti termelőszövetkezet elnökének lemondatása körüli izgalmas viták fontos társadalmi kérdéseket érintenek, és tanulságul szolgálnak arra, hogy még sokat kell tenni a közéleti demokrácia, az egyszemélyi vezetés felelőssége és a nyereséges gazdálkodás lényeges szempontjainak összehangolása érdekében."

Sajnos nem láttam, de ígéretes. :D (Azt azért kétlem, hogy megállja a helyét a párhuzam a mai állapottal.)
A Hosszú futásodra... c. filmjét láttam G.Gy.-nak.:)
De valami hasonlót láttam abból az időből, talán a Hat bagatell c. válogatásban.

Bell & Sebastian 2011.04.15. 01:31:49

Asszem mindnyájan csak a levegőbe beszélünk, amíg nem ismerjük a tervezetet és a vele szemben, Fidesz által támasztott elvárásokat.

Van az az örökzöld, from Műegyetem:
- Ha azt akarja a főnök, hogy olcsón, gyorsan, elsőosztályú minőségben, kérjék meg, hogy egyet ezekből húzzon ki. Ha nem hajlandó, legalább tudni fogják, hogy nem ért hozzá.

Itt kérem nem volt se program, se koala-megállapodás, az ténykérdés. Hogy nyolc évig min gondolkoztak, az csak az igazi rejtély.

Nekem Dánia és Brüsszel után ez is bűzlik.
De még az sem lehetetlen, hogy Orbánnak van igaza és lúzerek hegesztik az újabb emberkísérletet.
De ennek ellentmondani látszik, hogy még mindig itt magaslik -gigantikus falloszként- egy CEU, aminek társintézményeit még a csehek és lengyelek is elhajtották a picsába, nekünk meg onnan brekeg az amcsi követ, két céllövészet közt.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.04.15. 01:41:21

@Alfőmérnök:

"Ez lenne az?" --- kérdezed.

Az bizony! :-D

"Azt azért kétlem, hogy megállja a helyét a párhuzam a mai állapottal." --- írod.

Nézd csak meg! Meg fogsz döbbenni. (...hogyan készíti elő, hogyan helyezi "kontrakszusba" a megyei pártbizottság, a termelőszövetkezeti demokrácia szellemében, a szövetkezeti tagság döntését és hogyan bonyolítja le a szavazást...) :-D

ü
bbjnick

gloire · http://alkaloida.blogspot.com/ 2011.04.15. 01:49:36

@bbjnick: "Sajnálom, ha te már nem emlékszel azokra az időkre." Egy idősek vagyunk, pont. A filmet is ismerem, de hogy jön ez Hoffmannhoz?

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.04.15. 01:50:22

@Bell & Sebastian:

Én nyíltan megmondom, mit gondolok (tévedni emberi dolog, de isteni érzés:-D --- a tévedés jogát fenntartom:-))

Nyers hatalomtechnikai ujjgyakorlatokat látunk, bármiféle rövidebb vagy hosszabbtávú koncepció nélkül. Illetve nagyjából annyi/ennyi koncepcióval: amíg mi vagyunk hatalmon, addig mi vagyunk hatalmon. (Vagy másként: Ami jó Milo Minderbindernek, az jó a konszernnek is, és, ami jó a konszernnek, az mindenkinek jó.)

ü
bbjnick

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.04.15. 02:01:09

@gloire:

"Egy idősek vagyunk" --- írod.

Igen, tudom.

"A filmet is ismerem, de hogy jön ez Hoffmannhoz?" --- kérdezed.

Mármint, hogy hogy jön ez a Fideszhez?

Termelőszövetkezeti demokrácia=NER

A tagság döntéseinek előkészítése, a problémák "kontrakszusba" helyezése=NENYI, Nemzeti Centrum, Alkotmányozás...

A szavazás lebonyolítása (szó szerint(!): leBONYOLÍTÁSa)=a döntéshozatalok jelenlegi gyakorlata

Bontogassam tovább a párhuzamot?

ü
bbjnick

gloire · http://alkaloida.blogspot.com/ 2011.04.15. 02:02:00

@bbjnick: "a tévedés jogát fenntartom:-))"

"...Egy sz*rf*szú ateista tanítja kereszténységre a hívű katolikust..."

Így könnyű . )

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.04.15. 02:07:16

@gloire:

Miért, azt kellene mondanom, hogy tévedhetetlen vagyok?:-)

Szócska simán megtehette volna, hogy azt mondja: Nicsak, ezt tényleg benéztem! A törvénytervezetünknek valóban szekuláris aktivizmus-szaga van! Tévedni emberi dolog. Tárgyaljuk újra a törvénytervezetet, egy kicsit alaposabb körültekintéssel. (Egy keresztény --- ha nem fideszkáder --- valószínűleg ezt tenné. Szerintem.:-))

ü
bbjnick

gloire · http://alkaloida.blogspot.com/ 2011.04.15. 02:12:17

@bbjnick: Az autoriter vezetés állandó bolsevikozása szerintem dedó . )

gloire · http://alkaloida.blogspot.com/ 2011.04.15. 02:21:43

@bbjnick: "Szócska simán megtehette volna, hogy azt mondja:..."

Simán megtehette volna. Ettől függetlenül, te telehazudtad ezt a blogot azzal, hogy tulajdonképen egy anarchista, ateista, buta, bolsevik, fideszes liberális menedzser geci, aki azt sem tudja...

Te simán, mert álnéven bármit hazudhatsz, bárkit bolsevikozhatsz, bármit idehányhatsz. Végül is a nickkek nem tévedhetetlenek. Épp ekkorát tévedsz most a Hoffmann ügyben, hiszen Orbán a bolsevik
azért, mert Hoffmann mszmp-s volt stb...

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.04.15. 02:27:10

@gloire:

Nem létezhet másféle vezetés, csak autoriter. A vezetés már csak ilyen. (A demokratikus vezetés is autoriter, csak több csavaron keresztül biztosítja autoritását.) Ami bolseviki típusúvá tehet egy vezetést az (többek között) a többségi elv és az érdekelv totalitarizálása.

ü
bbjnick

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.04.15. 02:33:19

@gloire:

Nekem ebből a kommentedből csak annyi jött le, hogy én egy m*cskos, hazug, sz*rg*ciláda vagyok. De ezt már mondtad! Mi az új információ?

ü
bbjnick

pruntyike 2011.04.15. 06:23:00

Hallottátok, a jó ötvenes Gál György az adófizetők pénzén szopatta magál a huszovéves luvnyájával, és ez az adófizetőknek száz millába került. Drága szopatás az adófizetők pénzén.... Nem is tudom, hogy az MSZP és az LMP miért nem tünet, hogy minden állampolgárnak joga van az adófizetők pénzén szopatni magát a macájával.

gloire · http://alkaloida.blogspot.com/ 2011.04.15. 07:25:12

@bbjnick: "De ezt már mondtad! Mi az új információ?"
Az újdonság az, hogy a Szócska ügy után most Hoffmann kapcsán
is ugyan azt a gyenge, és szándékosan bántó bolsizást adod elő.

Azért azt had jegyezzem meg, hogy ebben: "...Ami bolseviki típusúvá tehet egy vezetést az (többek között) a többségi elv és az érdekelv totalitarizálása..." óriásit tévedsz. A bolsevik módszer - megtévesztő ragadványnevével ellentétben - nem a többségi elvet totalizálja, hanem éppenhogy a kisebbségből is az erőszakos hatalomratörés jellegzetes példája. Annak, amikor a kisebbség többségnek hazudja magát. Ez a nem mindegy! Kíváncsi volnék rá, az általad említett "Termelőszövetkezeti demokrácia" időszakában miféle többséget vizionálsz te a mszmp-nek? Egyáltalán hol kellene keresni azt a történelmi példát, ahol egy bolsevik párt szabad választásokon többségbe került, és ezt a többségi támogatást a hatalma gyakorlása közben is élvezi, és ennek a többségi akaratnak megfelelő döntéseket hoz?

Ilyen természetesen soha, sehol nemvolt, ezért vált maga a "bolsi" szó szitokszóvá, hiszen a többség akarata és érdekei ellenében egy kisebbség terrorjának a megvalósítóiról van szó. Ezért, ha már a túlzásnál és a költői hasonlatoknál tartunk, a bolsi módszerre jó példa az, ahogy a néhai szdsz ült a szocialista párt nyakára, vagy éppen az, amikor Gyurcsány velük összefogva tudott hatalomra kerülni 2004-ben, többségi akarat, azaz választások nélkül. De végül is nem volt hiábavaló a vitánk. Kiderült, hogy az alapvetően demokratikusnak nevezhető hatalomgyakorlást - amikor is a "többségi elv" érvényesül - azt te bolseviknek mondod. Csak gratulálni tudok az éleslátásodhoz . )

gloire · http://alkaloida.blogspot.com/ 2011.04.15. 07:35:37

@bbjnick: "Az elnevezések nem tükrözik a korabeli erőviszonyokat, hiszen valójában a mensevikek voltak többen. A nevek egyetlen szavazás eredményéből származnak:..."

http://hu.wikipedia.org/wiki/Oroszországi_Szociáldemokrata_Munkáspárt

ü
gloire

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2011.04.15. 07:52:54

Hát legalább a bosnyákoknak brillírozhasson Pali a mindent elsöprő forradalmi béke, szabadság és egyetértés látszatával, no.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.04.15. 08:45:12

@gloire:

"Egyáltalán hol kellene keresni azt a történelmi példát, ahol egy bolsevik párt szabad választásokon többségbe került, és ezt a többségi támogatást a hatalma gyakorlása közben is élvezi, és ennek a többségi akaratnak megfelelő döntéseket hoz?" --- kérdezed.

Van rá példa. A legnyilvánvalóbb: Nemzetiszocialista Német Munkáspárt, 1933.

"A bolsevik módszer - megtévesztő ragadványnevével ellentétben - nem a többségi elvet totalizálja, hanem éppenhogy a kisebbségből is az erőszakos hatalomratörés jellegzetes példája." --- írod.

Most nem állok neki politikai beszédekből és munkákból hivatkozásokra vadászgatni, de azt megjegyezném, hogy az SZKP neve --- egészen 1952-ig --- SZK(b)P volt (az a kis csinos b-betű a bolsevik szócska rövidítése volt). A bolsevik jelző számukra a többségi elvre való hivatkozás volt (azaz többségi érdeket képviselnek), ezt váltotta fel (a bolseviki hivatkozást) Sztálin halála után a szocialista demokráciára való hivatkozás (ami megintcsak a többségi elv érvényesülésének hangsúlyozása volt).

S emellett ott van még az érdekelv (ami a többségi elv ikertestvére) és ott az a fránya forradalmi retorika is --- nehéz volna ezeket elvitatni a jó bolsevikok politikai elv- (és eszköz)készletéből.

Hogy történetileg a bolsevizmus egy szociáldemokrata párt kisebbségi frakciójának terméke, ez nem jelenti azt hogy a bolseviki módszer demokratikus körülmények között nem jelenhet meg a politikai hatalomgyakorlásban. A demokrácia (mint olyan) alapvetően hatalomgyakorlási technikai kérdés, míg a bolsevizmus attitűdkérdés (a hatalomgyakorlás ideológiai aspektusához tartozik). Ami demokratikus (nyilván) nem szükségszerűen bolseviki:-), de attól, hogy demokratikus még vígan lehet az (bolseviki).

ü
bbjnick

Tündér_Lala 2011.04.15. 08:51:58

Pali bácsi a fogadáson körbe mutathatott volna és elmagyagyarázhatta volna, hogy nálunk a libik körében a fehér csador a divat.

Sruttyenbacker 2011.04.15. 08:57:34

Azt hiszem, a legnagyobb szellem a Sándor palotában lakik. Úgy hívják, hogy Skicc Pál. Ő egy "álamfő". Húuuuuuuuuuuuussss!

Chicano 2011.04.15. 09:07:48

Mit szólna ez a lökött banda ahhoz ha a mostani kormány elkezdené felszerelni azokat a fémkorlátokat amivel anno az európai értelembe vett demokratikus köztársasági kormány akadályozta meg a tüntetéseket? Persze ne akadályozzon itt senki demonstrációt, a korlátok rondák meg egyébként is, azért váltottuk le azt a bandát mert ilyeneket csináltak. Meg azért hogy ezek az ütődöttek is nyugodtan tüntethessenek, a demokrácia nevében visszasírva azokat akik szartak a demokráciára akkor is meg most is.

Tündér_Lala 2011.04.15. 09:09:46

@bbjnick: Mondjuk a kommunikáció és a valóság az két külön dolog. Én még nem találkoztam olyan hatalommal, amely ne az emberek és a nép érdekeivel magyarázta volna tetteit,(akkor is, ha halomra ölte őket.)

Az eredeti kérdés, hogy a hatalom technika milyen. Ez a kérdés nagyon súlyos, hosszú időre kiható. Hoffman és Pokorni köthetnek kompromisszumokat, de ha ezt nem tudják egységes, koherens rendszerbe foglalni és a tervezet ellentmondásoktól terhes, akkor többet ártanak vele mint használnak. Ráadásul, igen pontos számítások is kellenek anyagi és egyéb kihatásairól.

Én nem gondolom, hogy OVi szivatni akarja Hoffmant vagy a kdnp-t, mert annak nincs értelme. Viszont a kisgazdák szerepléséből tanulhatott valamit: nevezetesen, hogy a koaliciós partner hibáit is rajta verik el (joggal ha tűri). Várjuk ki a végét.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.04.15. 10:56:13

@Tündér_Lala:

Várjuk ki a végét.

Az azonban teljesen nyilvánvaló, hogy a Fidesz oktatáspolitikusai minden szót pontosan ismertek ebből a koncepcióból, mielőtt a Kormány elé került volna. Ha kifogásuk volt, megtehették volna a koncepció benyújtása előtt. Vagy ha nyilvánvaló volt, hogy a Kormány csak egy olyan koncepciót hajlandó elfogadni, ami betűre megegyezik a Fidesz álláspontjával, akkor már régebben meneszthették volna Hoffmannt és akkor nem kellett volna ilyen megalázó tortúrának kitenniük.

ü
bbjnick

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.04.15. 10:58:04

@bbjnick:

mielőtt a Kormány elé került=mielőtt az a Kormány elé került
meneszthették volna Hoffmannt és akkor nem kellett volna ilyen megalázó=meneszthették volna Hoffmannt és akkor nem kellett volna most ilyen megalázó

gloire · http://alkaloida.blogspot.com/ 2011.04.15. 11:23:38

@bbjnick: Ja, ha nem bolsi, akkor náci? Értem :DD

Alfőmérnök 2011.04.15. 11:55:59

@bbjnick: "Van rá példa. A legnyilvánvalóbb: Nemzetiszocialista Német Munkáspárt, 1933."

Jaj, ne.
Persze a feleséges-vasalós sztori se erről szólt.

Tündér_Lala 2011.04.15. 12:31:00

@bbjnick: Ha Hoffman számára elfogadhatatlan kompromisszumra kényszerítik, módjában áll felállni. Ennyi.

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2011.04.15. 12:44:31

@bbjnick:
nem ez a dolgok menete. ha meg a koncepció elkészülte, kormány elé terjesztése előtt üzengetnek bele a fideszesek, akkor fideszterrort emlegetsz.
egyébként mindenoldaki egyöntetű vélemény, hogy rózsikára nagy a kabát. ugyanis nem okos. lehet, hogy ez a baj?

Bell & Sebastian 2011.04.15. 13:21:29

aszittem hogy tímunkába méne az ilyesmik netán a tím e buta
alaptörvénybű indúva sok beleugatni - kicsi hatékonység

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2011.04.15. 13:43:02

@Bell & Sebastian:
tímmunka hát, rózsika és csapatáé. másképpen nem megy. hány embernek, hány kompetencia csoportnak, lófasznak kéne még rágnia? eleve úgy kerültek a vezetések a minisztériumokba, hogy agyaltak, koncepciót gyártottak különféle csapatok egy területen, akié életképesebbnek tűnt, most koalás kényszerekről ne beszéljünk, az került oda miniszternek.

2011.04.15. 15:08:10

"néhány tucat/száz"
ihhihi

én mernék ezerre is tippelni, de lehet jönni az Alkotmány utcába számolni

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.04.15. 18:12:04

@Grift:

Ez jól hangzik, de akkor nem tudom, hogy Po(p)korni jó féléve mit csinál, mint üzenget és fircogtatja, zsarolja Hoffmannt.

Ha pedig valóban az a baj, hogy Rózsikára nagy a kabát, akkor el kell küldeni és nem játszmázni vele és szétalázni.

ü
bbjnick

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.04.15. 18:13:27

@Tündér_Lala:

"...módjában áll felállni. Ennyi."

Végülis, ennyi.

ü
bbjnick

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2011.04.15. 18:31:39

@Chicano: Neked nyilván kimaradt, hogy pártunk és kormányunk augusztusig lezárta a Kossuth teret a tüntetések elől egy fotókiállítással. Végül is jogos: senki nem akar tüntetni, aki meg akar, az broiler csirke.

Bell & Sebastian 2011.04.15. 19:06:07

Ez jó beszólás, kivételesen. :)))

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.04.15. 19:19:36

"A Matolcsy György vezette tárca például a jelenlegi 22-ről heti 28 órára emelné a tanárok kötelező óraszámát, ám ennek a Nemzeti Erőforrás Minisztérium szerint „súlyos politikai vetülete” lenne, a 170 ezres pedagógustársadalom ugyanis óraszámcsökkentést vár a kormánytól."

www.mr1-kossuth.hu/hirek/tizezres-elbocsatastol-tartanak-a-pedagogus-szakszervezetek.html

ü
bbjnick:-)

Alfőmérnök 2011.04.16. 18:25:28

"A miniszterelnök többeket meglepő kifakadása a forrás szerint annak volt az eredménye, hogy a felsőoktatási koncepcióról még múlt év végén kezdődött vita kipattanása óta Orbán Viktor többször egyeztetett már Hoffmann Rózsával és közölte vele az anyaggal, illetve az átalakítások irányával kapcsolatos elvárásait. Ennek ellenére a tervezet mostani verziója is ugyanazokkal a pontokkal került a kormány elé, amelyek korrigálását több alkalommal is kérte a kormányfő.

"Nagy vonalakban már a február eleji siófoki frakcióülésen is egyértelművé tette Viktor, hogy milyen irányt vár a tervezettől, de legalább kétszer személyesen is egyeztetett azóta róla Rózsával. Ezért volt érthetetlen számára, hogy miért megint ugyanazt a verziót látja ismét viszont és miért nem volt képes megfogadni a kéréseit az államtitkár" - magyarázta az [origo]-nak egy másik, a csütörtöki kormányülés részleteit ismerő kormánypárti tisztségviselő. (...)
A miniszterelnök a kormányzati források szerint elsősorban amiatt bírálta a dokumentumot, hogy a felsőoktatás struktúráját jelentősen érintő kérdésekben az anyag vagylagos illetve lehetséges megoldásokat vetett fel ahelyett, hogy letette volna a garast egy-egy konkrét irány vagy megoldás mellett. Az esetleges döntésekhez ráadásul kapaszkodót sem adott a kormánynak, mert a lépéseket nem támasztotta alá háttérszámításokkal és hatástanulmányokkal."
www.origo.hu/itthon/20110415-orban-viktor-es-hoffmann-rozsa-konfliktusa-a-felsooktatasi-koncepciorol.html

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.04.17. 03:06:21

@Alfőmérnök:

Hoffmann vitába szállt Orbánnal, Orbán pedig elszállt? :-D (...) :-D (...) :-D ...

Innét én meg nem mondom, hogy kinek (és miben) van (vagy nincs) igaza (bizonyára --- ismeretei alapján --- jogos elvárásokat fogalmaz meg Orbán, de bizonyára nem véletlen az sem, hogy Hoffmann bizonyos kérdésekben köti az ebet a karóhoz). (Ha Hoffmann egyszerűen csak alkalmatlan lenne a faladatra --- nem értené meg a rajta számonkért feladatokat ---, rég meneszthették volna.)

Mindenesetre eszembe jutott ez a sokéves "adoma":

Balog Zoltán mesélte anno a tévében: Az első Orbán-kormány idején miniszterelnöki tanácsadó volt. Egyszer csöngött a telefonja, a vonal másik végén Orbán Viktor jelentkezett. "Azért hívlak" --- kezdte Orbán --- "mert a NATO engedélyt kért, hogy átrepülhessen a légterünkön, Jugoszlávia bombázása végett. Hogy is állunk ezzel a ne ölj-paranccsal?" Balog teológiai fejtegetésbe kezdett a ne ölj-parancsról, de néhány mondat után Orbán a szavába vágott: "Ha ez ilyen bonyolult, akkor hagyjuk!" és letette a kagylót.

(Ma ez a hozzáállás az uralkodó kormányzati ideológia.)

És: ha jól értelmezem a helyzetet, magam is voltam hasonló szituációban. Médiatörténet volt (gondolom, a politika sem kevésbé beteg világ, mint a média#:-|). Fogalmazzunk úgy, hogy egy (viszonylag) nagy prodzsekt koncepcionális előkészítéséről volt szó. Csináltam egy elég alapos vázlatot: amiben hangsúlyosan kiemeltem, hogy mit kell végigjátszanunk, mielőtt a vázlatban feltüntetett opciók közül érdemben választani tudunk. A válasz az volt, hogy ez felesleges idő- és energiapazarlás. Természetesen, volt a csapatban olyan, aki a vezetőnek súgott: meg is kapta a munkát. Készített is gyorsba' egy olyan koncepciót, ami "mindenkinek nagyon tetszett", főként a főnöknek. Elég sok pénzt kilapátoltak az ablakon, mire számukra is nyilvánvalóvá vált, hogy baj van. Azt a prodzsektet, mint kivihetetlent törölték. (Pedig nem volt az, csak nem volt megfelelően előkészítve...)

ü
bbjnick

Alfőmérnök 2011.04.17. 07:01:10

@bbjnick: Mindenesetre Balog Zoltán ma is államtitkár.

A történeted meg hihetően hangzik (egyúttal részleges magyarázatot ad a sértettségedre), így megy ez. De nem biztos, hogy most erről van szó.
Sok múlik azon, hogy milyen a főnök.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.04.17. 12:01:10

@Alfőmérnök:

"Mindenesetre Balog Zoltán ma is államtitkár." --- írod.

Miért is ne volna?!

"A történeted meg hihetően hangzik..." --- írod.

Azért hangzik hihetően, mert igaz:-)

"...egyúttal részleges magyarázatot ad a sértettségedre..." --- írod.

Arra viszont nem ad magyarázatot, hogy hogy jön most ide az én létező vagy nemlétező (egyébként: inkább nemlétező, mint létező) sértettségem?:-)

ü
bbjnick

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2011.04.17. 12:57:19

@bbjnick:
"beléptem az emeszempébe, hogy iskolaigazgató lehessek" nagyon keresztény rózsa sokkal jobb fej orbánnál. na persze, értjük :)

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.04.17. 13:50:19

@Grift:

"na persze, értjük :)" --- írod.

Nem értitek, @Grift:.

(De nem állok neki "megmagyarázni", mert csak még erősebb KDNP-ellenes indulatot generálnék vele. megosztom inkább veled egy tapasztalatomat: tegnap jutott eszembe, hogy az elmúlt három-négy hónapban --- már amennyire emlékeimre ilyen vonatkozásban hagyatkozhatok --- talán (ha) három-négy KDNP-támogató kommentet olvastam az általam látogatott oldalakon (amit nem én írtam:-)). Pedig, szerintem, ezres nagyságrendű számú kommentet elolvastam az elmúlt három-négy hónapban.)

ü
bbjnick

Alfőmérnök 2011.04.17. 17:39:08

@bbjnick: "Miért is ne volna?!"

Mert ha tényleg nem érdekelnék Orbánt az ilyen "bonyolult dolgok" - ahogy az általad elmesélt történet sugallja - akkor már rég kibaszta volna Balog Z.-t.

"hogy jön most ide az én létező vagy nemlétező (egyébként: inkább nemlétező, mint létező) sértettségem?"

Szabad asszociáció. :)

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.04.18. 05:26:58

@Alfőmérnök:

"Mert ha tényleg nem érdekelnék Orbánt az ilyen "bonyolult dolgok" - ahogy az általad elmesélt történet sugallja - akkor már rég kibaszta volna Balog Z.-t." --- írod.

Én nem sugallok semmit, én csak leírtam, amit Balog mesélt.

És, hát, meg is fordíthatjuk a dolgot: ha Balogot zavarná Orbán felszínessége és arroganciája, már rég lepattant volna (úgy látszik, nem zavarja):-)

"Szabad asszociáció. :)" --- írod.

Jó, asszociálgass csak:-D De lehetőleg az apagyilkosságot és az állatosszexet hagyd ki a képzettársításaidból, mert akkor nagyon eltévednél:-D

ü
bbjnick

Alfőmérnök 2011.04.18. 12:46:21

@bbjnick: "Én nem sugallok semmit, én csak leírtam, amit Balog mesélt."

Cö-ccö-ccö. :)
(v.ö.:"Ma ez a hozzáállás az uralkodó kormányzati ideológia.")

"De lehetőleg az apagyilkosságot és az állatosszexet hagyd ki a képzettársításaidból, mert akkor nagyon eltévednél."

Azért ettől még elég messze állt az, amit írtam. :)

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.04.18. 16:31:46

@Alfőmérnök:

" 'Én nem sugallok semmit, én csak leírtam, amit Balog mesélt.' Cö-ccö-ccö. :) (v.ö.:'Ma ez a hozzáállás az uralkodó kormányzati ideológia.') --- írod.

Ezt nem sugallom, ezt állítom.:-)

"Azért ettől még elég messze állt az, amit írtam. :)" --- írod.

Ez a távlélekbu(l)várkodás nem veszélytelen műfaj. Az ember elnéz egy írásjelet, félreolvas egy szót és könnyen úgy járhat, mint Freud, aki egy félrefordított szó nyomán arra a következtetésre jutott, hogy Leonardo da Vinci álmában varjakkal párzott (vagy valami hasonlóra):-D

ü
bbjnick

Alfőmérnök 2011.04.18. 19:25:54

@bbjnick: "könnyen úgy járhat, mint Freud, aki egy félrefordított szó nyomán arra a következtetésre jutott, hogy Leonardo da Vinci álmában varjakkal párzott (vagy valami hasonlóra):-D"

Ennyire azért nem élénk a fantáziám, de azt el tudom képzelni, hogy álmodban mondjuk szalonkákra lövöldözöl. :)

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.04.18. 19:44:09

@Alfőmérnök:

Látod, mondom én, hogy veszélyes műfaj!

Az Országos Természetvédelmi és Madártani Egyesület családi tagja vagyok.:-) A fiammal három éves korától (hosszú éveken át) rengeteget jártam madárlesre, madárra teleszkópot rengeteget irányítottam már, de egyik (teleszkóp) sem vadászpuskán volt:-)

ü
bbjnick

Alfőmérnök 2011.04.18. 20:05:01

@bbjnick: "Az Országos Természetvédelmi és Madártani Egyesület családi tagja vagyok."

Nagyon helyes! (Magyar Madártani... a pontos név szerintem).

"A fiammal három éves korától (hosszú éveken át) rengeteget jártam madárlesre, madárra teleszkópot rengeteget irányítottam már, de egyik (teleszkóp) sem vadászpuskán volt:-)"

De attól még álmodhattál olyat. (Lehet, hogy csak nem emlékszel rá.:)
Én is álmodtam már olyat, hogy olyasmit csinálok, amit valóságban nem tennék (vagy nem tehetnék) meg. ;)

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.04.19. 05:42:19

@Alfőmérnök:

"Magyar Madártani... a pontos név szerintem" --- írod.

Így igaz.

"De attól még álmodhattál olyat. (Lehet, hogy csak nem emlékszel rá.:)" --- írod.

Erre nem tudok válaszolni:-)

ü
bbjnick
süti beállítások módosítása