„We all live every day in virtual environments, defined by our ideas” (Michael Crichton)
Soha nem látott aprólékossággal kidolgozott, az ideális szépségbe minden kockában belehaló animációs filmet készített Alex Roman. A madridi CGI-grafikusművész létező, látványos kortárs épületeket dolgozott fel filmjében, melyben minden számítógépes grafikával készült. A The Third And The Seventh című alkotás a harmadik és a hetedik művészet, azaz az alkotó szerint az építészet és a filmművészet metszéspontját alkotja. Mire nem képes a CGI, ha kiszabadul a 3D-s gyerekfilmek és reklámok szolgálatából!
A filmre a Stilblogon akadtam, amely felsorolja a megjelenő épületeket: a 2010-es világkiállítás német pavilonja, a bangladeshi parlament épülete, a Milwaukee művészeti múzeum, a Walt Disney koncertterem, a Shiba Ryotaro emlékmúzeum, a Naoshima Benesse Múzeum, és az Elogio del Horizonte épülete látható az alkotásban, melynek mind rajzolója, mind rendezője, mind pedig hangmérnöke Alex Roman volt. A számára kedves épületeket a maguk idealizált szépségében megmutatni akaró Roman egy évig dolgozott a projekten. A reális, jobbára ember nélküli, mégsem embertelen környezetből induló képsorok a végére látomássá fejlődnek, miközben mozgás és mozdulatlanság, fény és árnyék, természet és emberi alkotások váltakoznak előttünk.
A tehetség egyszemélyes erődemonstrációja ez a számítógép-generálta gyöngyszem, Michael Nyman és Saint-Saëns zenéjére komponálva.
The Third & The Seventh from Alex Roman on Vimeo.
*
Mivel több olvasó nem hisz az alkotónak, álljon itt egy werkfilm a mű egy részletéről.
Exeter Shot -- Making Of from Alex Roman on Vimeo.