Leleplezett minket a Magyar Narancs!
2011. február 25. írta: Redakció

Leleplezett minket a Magyar Narancs!

  Kedvelőinknek és kritikusainknak, olvasóinknak és nemolvasóinknak, barátainknak és az összeesküvés-elméletek híveinek ajánljuk az aktuális Magyar Narancsban megjelent riportot, amely a polgári underground belterjes kis köreiről, az UFi-Reakció 12 éves történetéről, a Mandinerről, a Konzervatóriumról és a Jobbklikkről; valamint a körülöttük csoportosuló, sokszínű hálózatról szól.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr522689686

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Robinzon Kurzor 2011.02.25. 16:06:00

Kb. 10 éve volt utoljára MaNcs a mancsomban, de akkor ezt most megveszem.

siqlum 2011.02.25. 17:16:06

Jah a linken nem lehet elolvasni a cikket, csak egy bevezetőt.

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2011.02.25. 18:06:11

kár reklámozni a mancsot. a mandarinpárt már leleplezte magát. a büntetés sem késhet.

heima_ 2011.02.25. 18:54:32

olvastam, kicsit szektásra sikeredett a bemutatás. a Körök:)

jövő héten második rész.

eN 2011.02.25. 19:56:02

Na meglett az eredménye a dörgölőzésnek. Magyarország legszánalmasabb lapja riportot közöl a mandarinokról. juhéé.

Sóstói 2011.02.25. 21:22:22

Hol lehet elolvasni?

egy_vélemény 2011.02.25. 23:00:58

@Sóstói: minek?

Alapos kikapcsolódást, jó pihenést/szórakozást hétvégére!

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2011.02.26. 09:42:44

undoromat legyűrve megvettem a mancsot. miután az itten posztolt cikk semmi érdekeset, újat nem tartalmazott, teljesen egyértelmű, hogy a poszt pusztán a mancs reklámja. összenő, ugye.

viszont kellemes élménnyé alakult az undorral indult vásárlás. jó volt látni a mindig magyar zászlóval díszített gójmotoros élelmiszer hálózat egyik kitűnő boltjában az alkalmazottak arcán, a fizikai undort amit kiváltott belőlük egy általuk vélhetően zsidó, ki más venné ezt a szemetet, mancsvásárló. a biztonsági őr végig vasvilla szemekkel követett, de nem a lopási kísérletet várta, hanem aggódott, hogy ez a lény /én/ hozzáér valamihez, beszennyez valamit, véglegesen elront tárgyakat az érintésével, a pénztáros két, undortól vonagló ujjal fogta a lapot.
és az intellektuális örömön túl, nem éreztem jól magam. nem esett jól, hogy ezek a kiváló magyar emberek valami egzotikus /b/alembernek néznek.
mert van mikor szeretem ám. elmesélem. egyszer az uszodából jövet a mellettem levő ülésen e célból tartott kötött sapkát, csak úgy összehajtva a fejem tetejére csaptam, mert felhúzva meleg lett volna, nélküle meg a vizes fej, szóval csak úgy felraktam a fejem tetejére, és valami rövid agyi zavar nyomán, néha van ilyen a kocsiban, utólag gondolkodunk, hogy ezt miért is csináltuk, rádudáltam egy a zebrán átmenő pasira. és világosan leolvastam a szájáról, hogy azt ordítja, mit dudálsz, te rohadt zsidó. ez annyira megtetszett, hogy a későbbiekben direkt provokáltam az ilyen helyzeteket. na, ilyenkor szerettem, ha annak néznek.
további szép napot! :)

betyár (törölt) 2011.02.26. 10:07:31

@Grift:

Ez a második eset, olyan lehetett, mint a Találkozás egy fiatalemberrel: Grift találkozott Grifttel?:))

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2011.02.26. 10:11:04

@betyár:

:) ó, sok grift van ám! álkipás akcióim során sokszor olvashattam a szájakról a nobel-díjas származásúak szidalmazását. :)

egy nik a sok közül 2011.02.26. 10:39:29

a Konzervatórium

még mindig Kohnzervatórium?

Iustizmord 2011.02.26. 13:25:00

@egy nik a sok közül: nem, a konzi éppen megszűnőben van.

@Grift: így van olvass csak demokratát, barrikádot meg kurucinfót, meg csurkaistvánlapját, az igazság ott van kibontva.

Regno delle Due Sicilie · http://regnodelleduesicilie.blog.hu 2011.02.26. 13:49:38

a cikk jövő héten már onlájn is olvasható lesz! - ja és gratula, ill. amit illik Grift jelenlétében is :)

ezt az onlájn dolgot amúgy Jantól tudom, aki emiatt annak idején összezördült velem az epikus "van-e onlájn Mancs archívum? Beszéljük meg Mavoval együtt!" deathmatch keretében. remélem még emlékeztek!

Bloodscalp 2011.02.26. 13:49:41

@Grift: te beteg vagy

@Iustizmord: miért?:) a túlolvasottságot nem bírta a server?:)

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2011.02.26. 13:58:43

@Bloodscalp:
nem tudom, inkább viccesnek szoknak tartani

Őrnagy Őrnagy · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2011.02.26. 14:13:17

Én nem tudtam legyőzni az undort, képtelen voltam megvenni azt a szennylapot.

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2011.02.26. 14:18:59

@Őrnagy Őrnagy:

jól is tette. csak körbeszopják egymást a hollánutcista árulók, amolyan öcsi fogja csöpi csöcsit, csöpi fogja öcsi pöcsit, vagy hogyan is van a mondóka, módjára, vári szájába veszi a mandarinokat, mandarinok bajnait a főoldalon, szóval forr a takony magában.
mondjuk a fotó, nem rossz, ahogy a gnóm turul pózol a sajtónak, véletlenül épen a hollánban. :)

Bloodscalp 2011.02.26. 14:37:09

@Grift: nehéz elhinni:) sok humort nem olvasni nálad, csak sötét előítéletet, meg korlátolt gondolatokat, volt viktor pajtid is a címlapon eleget:)

Pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2011.02.26. 15:22:45

Grift, ez üdítő volt. Mégis van magában valami az emberből! :P

2011.02.26. 15:25:11

Ahhoz tényleg erősebb anyag kellene a mandarin történeténél, hogy Mancsot vásároljak. De majd online elolvasom, ha lehet.

Bloodscalp 2011.02.26. 16:50:37

@csi: ezt én is várom, ha tehetem bemegyek egy könyvtárba.

Google 2011.02.26. 18:30:38

Nem tudom eldönteni, dicsekednek-e vagy panaszkodnak most a mandíneres fiúk. Beszkennelni viszont nem fűlött nekik az anyagot. (Vegye meg az, akinek két anyja van!)
Hátra van még a nagy coming out, bár a szele a
csirke-, libaf*snak már megcsapta a publikumot.

tewton 2011.02.26. 22:16:53

@Grift:
álkipás akció :)

látja, milyen naiv, szeretni való a magyar ember (a pestieket alkalomszerűen felmagyarozva most). nyoma sincs benne igazi, zsigeri antiszemitizmusnak. magát csak a sapkája miatt nézték zsidónak, nem az orr- meg a fülállása miatt. felszines népség ez, hiányzik belőle a genetikai szemlélet :)

tewton 2011.02.26. 22:20:03

@Google:
alfi szerint van online arkívomjuk, ott majd egy héten át meg lehet tekénteni. engem csak a narancsos szemlélet érdekelne benne, meg az utóbbi 3 hónap mandariner átalakulásának a magyarázata.

Alfőmérnök 2011.02.26. 22:41:06

@tewton: ? Ezt írtam volna? :)
De tényleg van, úgy tűnik egy hetet kell rá várni.
Én az újságosnál beleolvastam, elolvastam az első és az utolsó mondatot, aztán megnéztem az árát(jópár éve nem vettem, pedig volt idő mikor rendszeresen olvastam), és úgy döntöttem, inkább várok még egy hetet.

Alfőmérnök 2011.02.26. 22:43:13

Egyébként Grift beszkennelhetné, vagy ha ez nem megy, begépelhetné a szöveget és feltehetné a blogjára, vagy a jósdára. :)

Őrnagy Őrnagy · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2011.02.26. 22:47:52

@tewton: Átalakulás? Miről maradtam le? Balratolódás netán?

Alfőmérnök 2011.02.26. 23:09:17

@Őrnagy Őrnagy: Vendégszövegként beépíthetné egy málnási-történetbe.

Hepci · http://gasztrojazz.blogspot.com 2011.02.27. 00:28:28

@Grift: itthon szokott lenni Mancs.
Mit vesztettem, hogy nem olvastam az újat. Ez a körbeszopják meg a turulgnóm... megyek és megnézem. :)

Hepci · http://gasztrojazz.blogspot.com 2011.02.27. 00:39:49

@Hepci: na, kár volt.
Mingyá' az ordít a címlapról, hogy ez a Kocsis Zoltán egy fasisztákokvagyvalamihasonló.
A Bán Zoltán András nevű zs-kategóriás nyalonc két oldalon körösztül fikázza, mert ki merte mondani egy interjúban, hogy X db zsidó és Y db cigány (X = Y) játszik a zenekarában. Uramisten, pc beszéd vivát forever.

tewton 2011.02.27. 01:17:31

@Őrnagy Őrnagy:
az hát :)
a blog értelembenvetté válása, plusz a törzsközönség elszivárgása, pangás és trollorgia, fletós bannerokka a mandiner-hu-n.

tewton 2011.02.27. 01:20:16

@Alfőmérnök:
volt 2-3 hónapja erről egy vita, és úgy rémlik, maga volt az, aki ezt az okosságot megosztotta azokkal, akik szerint nincs és egy rakás s--r a netes narincs.
begépelni egy narancs-cikket???? beszkennelni?

max. lefotózni mobiltelefonnal. és akkor önértékén kezeltük.

kalapácstollú 2011.02.27. 12:38:58

Most akkor arra biztattok, hogy vegyem meg a Mancsot? Valami jutalékrendszer áll a háttérben?
:)

kalapácstollú 2011.02.27. 12:40:57

@Grift:

Miért vetíted ki érzelmeidet az egyszerű alkalmazottakra?

ÁrPi 2011.02.27. 16:12:03

@Grift:

Ja, és kérem a posttoló "redakció" is eleve a "vörös akció" nevet takarja!

:-)

@kalapácstollú:
Egyébként meg ha valaki (nem úgy mint az undorát legyőző lapvásárló grift,) megvásárolni nem akarja de a megadott linket mégis klikkeli (egy hét múlva, vagy bármikor), azzal is termel a Mancs-látogatásával egykis pénzecskét a .... Nekik. !

Tehetetlen Dodó 2011.02.27. 17:01:34

@Grift: Hehehe, kapsz tőlem karácsonyra egy kapedlit.
Vagy Húsvétra, az közelebb van, meg stílszerűbb is.

devuscka 2011.02.28. 10:06:27

@tewton:
hehe
Az én vaksi párom, aki a maszop reklámot sem vette észre, kérdezte tegnap: Oszt, ez most mi ? Megvették a mandinert?
Ha már neki is feltűnik? hm

Magukat olvasni érdemes még idejárni. A többi csalódás. Hol van még értelmes olvasnivaló? Napi híreket, jobbról-balról elolvasom. Azoktól legalább azt kapom, ami elvárható tőlük.

Sapika 2011.02.28. 22:36:35

@Grift: Ha vicc, rossz vicc. Ha nem vicc, kezeltetni kéne. Lásd a biboldószert, mint az idegkimerültség jelét a Bármely Lyuk c. filmben.

tewton 2011.03.01. 02:48:00

@devuscka:
oh, megtisztel minket :)
de igazából sokak lepattantunk innen. valahogy minden más lett. úgyhogy az Értéket az Elitek most máshol adják hozzá.

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2011.03.01. 08:19:05

@Sapika:
kapedlike, most jól megmondta.

@devuscka:
maga meg olvassa ezt:
delphoijosda.blog.hu/2011/02/16/kommentfolyam3
a náci sztárkommentelők itten megmondják
:)

devuscka 2011.03.01. 12:52:35

@tewton:
"sokak lepattantunk innen" vettem észre. hehe

@Grift:
Köszi.
az I. jósdáig még követgettem, de aztán elvesztettem a 'folyamot'.
Azért azt szeretem itt, hogy mindig jönnek be 'külső' ingerek(hírek), gondolatok , esetleg hozzászólók. Nem is értem. Viszont a maszop reklám eltűnt.

tewton 2011.03.01. 19:28:59

@devuscka:
oh, érdemes csak úgy belenézni is. a legmenőbb összeesküvés-elméleteket ott találni meg, és nem is csak elméletek :)

Sapika 2011.03.01. 21:16:15

@devuscka: Bocsánat, én még újonc vagyok itt, és nem látok tisztán. Időközben elolvastam a Mancs cikket. Ott valami szabadelvű jobboldali entellektüelekről volt szó. Itt a mandineren pedig a legelső agymenés, amire véletlenül ráakadtam pár hete, egy svéd újságírónő cigánypárti írása volt. Amire a kommentelők kifejtették, hogy
a szerző csúnya;
biztos nem elégítették ki szexuálisan, azért ír ilyeneket;
biztos zsidó ("Kóser ez a liba?) stb. stb.
Volt ugyan köztük egy értelmesnek tűnő egyén is, "abraka" néven írt, de az meg úgy vélte, hogy egy ma élő 30 év körüli svéd lánynak köze van a Svédországban országában a 18. században elkövetett bűnökhöz.
Így aztán érdeklődnék: pontosan mit is jelent ez a mondat:
"Magukat olvasni érdemes még idejárni."
Hová?

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2011.03.01. 21:54:41

@Sapika:
kapedlike, oda van írva, hogy hova. ide.

Sapika 2011.03.02. 00:02:56

@devuscka: Bocsánat, elhamarkodottan írtam az előbb. Közben jobban körülnéztem, és már én is látom: vannak olyan blog-topikok, amelyet nem árasztanak el a pártosztagosok, és ott tényleg van sok érdekesség. Biztos kifejlődik majd bennem is a tájékozódási ösztön, egyszerűen pechem volt, hogy pont a Lisa Bjurwald cikkre érkező kommentekbe akadtam bele legelébb.

Sapika 2011.03.02. 00:10:48

@Grift: Amikor először olvastam a "kapedlike" megjelölést, arra gondoltam, biztos vicc, csak nem sikerült jóra. De így másodszor is megismételve már kiscsoportosnak tűnik. Pláne az adott kontextusban. (Quod erat demonstrandum ...)

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2011.03.02. 00:40:22

@Sapika: csudába, most aztán megkaptam! :)

devuscka 2011.03.02. 10:14:35

@Sapika:
"pontosan mit is jelent ez a mondat:"
Nehéz erre úgy válaszolni, hogy újoncként néz bele az oldalba. (hosszú és bonyolult lenne ezt leírni) Magam a mandiner-t még UFI-s korától követem.

"Magát szabadelvű-konzervatívnak, nemzeti liberálisnak, nemzeti konzervatívnak valló szerkesztőgárdánk alapvető élményei közé sorolja Tisza István karizmáját, Krúdy Gyulát, Esterházy Pétert és Sütő Andrást, Ákos és az Anima Sound System zenéjét, Sáros és Alsó-Fehér vármegyék múltját, a nagykörűi Tisza-partot, a polgári tudatmódosítót (bort), Gyurcsány Ferencet, a szanalmas.hu-t, Sas Józsefet és a Hun Szövetséget. Nem vagyunk függetlenek, de iróniával szemléljük magunkat és a hozzánk közel álló politikai tábort is. Hiszünk a vélemények sokszínűségében, a szabadságban, a hagyományban, a magyar történelemben és nevetnünk kell, ha Batiz Andrást látjuk a televízióban. "

www.ufi.hu/index.php?site=a_lap
az utód, a ’reakció’ áttekinthetőbb, hozzászólhatóbb lett.. Hozta a maga fiatalos, kritikus lendületét. - vele kialakult egy törzskommentelő gárda. Számomra leginkább azt, jelentette, hogy itt egy értelmiségi réteg, akik nem dőlnek be a szocializmusban kialakult és a ballib. értelmiségi holdudvar által fenntartott és átmentett 'Mi vagyunk az értelmiségi, mi tudunk mindent ,aki mást mond az hülye’. elvet. Ezen elv előtt oly gyakran behódol a magyar értelmiségi réteg. Aki másként nyilvánul meg az lesajnált lesz. (tapasztalatból is beszélek- a ballib, gondolkodásúak mindig hangosabbak, elutasítóbbak, lekezelőbbek még magán beszélgetésben is. és kiderül nem tájékozódnak, acsak néhány ballip oldaltól: atv, klubrádió, mancs, nol. és ha kell akkor kurucinfo. – na,ja ezzel letudva náluk a jobboldal. Szerintem az is azért jött létre amiért Bácsfi Dianna és társai masírozhattak )
A törzskommentelő gárda, hol bővül, hol csökken, de évek óta egy kommentfolyamban is beszélget, egyéb hozzászólásokon kívül - Sajnos ezt a folyamot vitték pont ki, elhagyva a mandinert. Amit sajnálok, mert így átengedik a terepet a most itt megjelenő harsány baloldali hozzászólóknak (a troll özönről ne is beszéljünk, akik rombolják az értelmes beszélgetést)
Értelmes, kulturált viták alakultak ki (jobbról-balról is voltak hozzászólók) Természetesem hozzák a maguk fricskázásaikat, viccelődéseiket, és habitusukat. És froclizását a frissen érkezőknek, ha ’beszólással’ kezdi a kommentjét. Helyén kell kezelni a dolgokat. Ehhez hosszabb idejű követés kell kell. Olvastam és kommenteltem más oldalakon is, de mindig visszajöttem ide.
Talán itt találtam meg az érzelmeimnek és tudásszintemnek a megfelelő színvonalat. Ezek hatására is utána megyek néhány témának, amit nem ismerek, vagy eddig nem érdekelt.
(természetesen humort is. Ez is fontos. )
Sajnos valami megváltozott az utóbbi időben a mandineren. Számomra ez a kk&tt filozófus fricskáinak 'megtorlásától'(?) érezhető leginkább.
Sok apró jel mutat arra, hogy ez az oldal már nem az az oldal, amiért szerettem. Sok régi aktív hozzászóló is eltűnt.
Magamat nem tudom hova sorolni, talán családi életben konzervatív (bár nevelési elvem alapvetően a 'Gordon módszer'), de minden másban nyitott és elfogadó vagyok , ha az nem ütközik törvénybe, és az alapvető emberi együttélés Európában tradicionálisan kialakult szokásaival. (erkölcsre gondolok) - Mindenesetre megpróbálok széles körben tájékozódni- természetesen ez időtől is függ. A tájékozódással az 'átverhetőségemet' próbálom leginkább kivédeni. Egyben biztos vagyok, hogy a mai ballib. oldalt nem tudom támogatni. Minden hazugságukkal és károkozásukkal egyetemben. Úgy tűnik emberöltőknek kell eltelnie, hogy ott valami változzon: az lmp is bizonyítja, hogy nem lehet más..- pedig eleinte úgy tűnt.
Az ön által említett bejegyzést pont nem olvastam, mostanság már jobban válogatok.
Ennyit tudtam kifejteni, talán így is sok lett.

Sapika 2011.03.02. 10:43:38

@devuscka: Köszönöm szépen, nagyon érdekes. A Gordon módszert megtaláltam a neten, rokonszenves. A KK&TT kifejezést viszont nem találtam még meg. (Műszaki végzettséggel és mérsékelt tájékozottsággal erre nehezebb rájönni.)
Az viszont szerintem nyitott kérdés, hogy kik a "mindig hangosabbak, elutasítóbbak". Gondolom, számít az is, hogy hol készíti a statisztikát, beleszámolja-e az IQ 100 alatti hozzászólásokat is, stb. Meg hogy milyen barátokkal és kollégákkal áldotta(?) meg Önt a sors.

devuscka 2011.03.02. 11:31:02

@Sapika:

KK&TT =Kínai Kálmán és Trágár Tóni - blogírók, szágulódó riporterei a mandinernek.
csak néhány kapásból: mandiner.blog.hu/2009/05/16/unjuk
mandiner.blog.hu/2010/11/15/felsookositas_3_bologna_vedelmeben
mandiner.blog.hu/2010/05/27/a_szabadsag_ter_hetkoznapi_roganizmus_cxiii
mandiner.blog.hu/2010/03/19/o_a_kiraly_percrol_percre

Keresőbe írja be őket. Én is műszakisként tájékozódok. Jó kis blogos arhívumot talál itt. Érdemes böngészni- a kommenteket is olykor)

" hogy kik a "mindig hangosabbak," -erre példaként elég a médiavitát összevetni a 2006-os népveréssel tálalásával a médiában. Ez lecsapódik a magán életben is. Ha nem érzékeny erre, vagy hogy egy egyszerű példával éljek: a 2006-os eseményeket jogosnak tartja, és elfogadja az arra adott akkori magyarázatokat, akkor érthető hogy nem érzékeli ezeket a 'finomságokat'.
Milyen barátokkal áldott meg a sors? Jó emberek, de a 'párthívésben' a baloldali, vagy inkább liberális, neoliberális szimpatizánsok megingathatatlanok, sőt kritika nélküliek a sajátjaik iránt, míg a jobboldaliak mindig elfogadóbbak a másik oldallal és kritikusabbak a sajátjaik felé. Szerencsére nincsenek köztük szélsőségesek . (jobbik, miép.) Itt a blogon átlépek a színvonaltalan hozzászólásokon, és ha sok a troll, nem is olvasom tovább.

Sapika 2011.03.02. 22:31:36

@Grift: Közben beláttam, nem volt helyes "beszólással" kezdenem itteni létemet.

De azért leírom rendesebben is, mit és miért írta.
A Mancs = Zsidók asszociáció mellbe vágott. Mivel magam még sohasem gondoltam rájuk így.

Ami pedig a Grift topikban tovább következett, arról a biboldószer jutott az eszembe. Persze elismerem, hogy a grifti nyelvi lelemény még a biboldószer szójátéknál is szellemesebb:
"álkipás akcióim során sokszor olvashattam a szájakról a nobel-díjas származásúak szidalmazását."

Mindenesetre kikerestem, hogy volt ez a filmrészlet angolul. Itt van:
www.youtube.com/watch?v=DaPBhxXhprg
Úgy vélem, kevésbé szellemes, de sokkal mélyebb. Mivel bárkit Woody Allen helyébe képzelhetünk, akinek valami defekt miatt mindig és mindenből a "Jew" jut az eszébe. Akár egy élete nehéz periódusában lévő zsidót, akár egy félzsidót, aki még nem döntötte le, hogy mi is ő valójában, akár judeofób neonáci honfitársunkat. Még talán az exbalóné is sápítozhatna a filmkockákon. (Szerencsére Woody Allen nem olvassa a topikot; mert azért ő tuti nem rájuk gondolt.)

De ez csak a felszín. A mélyebbik rész: ha igazán meg akarja valaki tapasztalni a hazai gondokat, nem kipát kell öltenie, hanem bőrfestéket, hajfestéket, és némileg gagyibb ruhákat. Esetleg még egy kis cigányos akcentust is. Akkor mindjárt kiderül, hogy tudnak nézni a CBA eladók :(

Sapika 2011.03.02. 23:28:44

@devuscka: Köszönöm ezt is! A KK&TT szerzőpárosra nemrég akadtam rá bölcs és szellemes kínai levelük kapcsán. Nem hiszem, hogy visszamenőleg elmászok a politikai blogjaikra; pont elég nekem a napi történéseket megemészteni.

Látom a neten, sokan úgy vélik, hogy KK valójában az ELTE sinológusa (Salát adjunktus úr), ha ez igaz, akkor inkább a Konfuciusz Intézetbe járok majd. Jó fejek lehetnek, és amellett a klasszikus kínai kultúra olyan kellemes távolságra van a mai gondoktól. Különösen az Északi Vej dinasztia az ötödik századból :) De itt a Mandineren is találtam jó kínai festményekről diskurzust.

GGG77 2011.03.03. 11:34:31

Sokáig egyszerre vettem meg a Mancsot és Demokratát is, az újságosok nem kicsit néztek. :)
Azóta a Mancs nekem már seggnyaló kategória lett (az első átütő mélypont az volt, amikor Gyurcsány a díszvendége volt a lap szülinapjának az A38-on), a Demokratán pedig már nem tudok röhögni, pedig a kétezres évek elején nagyon vicces volt.

Sapika 2011.03.03. 15:45:25

@GGG77: Új idők, új seggek (tompora mutantur ...) Tudnál-e ajánlani vmi jó hetilapot azoknak, akik lapozható, papíralapú infóra vágynak hétvégenként?

Sapika 2011.03.04. 10:34:15

@JoeHorseDick: Az első gondolatom az volt: Nem is olyan rossz ötlet. Valószínűleg színvonalasabb lehet, mint a politikai kommentek mazochista olvasása a neten. Már épp terveztem, hogy elbúcsúzom a nekem itt rokonszenves devusckától, és indulok az újságárushoz. De azután megnéztem mi mást is írt még JoeHorseDick a neten, és megtaláltam ezt a tanulságosat:

"a Horthy Miklós körtértől (1945-2010-ig Móricz Zsigmond Körtéren ismert) kiinduló út végére, egy Duna felé néző lovasszobrot 1919. november 16. emlékére."

Ami rádöbbentett: Vannak még dolgaim itt. Például picit késleltetni a Horthy Miklós térről induló Horthy Miklós sugárút megvalósulását.

Úgyhogy maradnék az eredeti témánál. GGG77 írt a "seggnyaló kategóriáról". Amire én megemlítettem, hogy ma már más seggek állnak rendelkezésre. Már úgy értem, hogy gyümölcsöző ápolás céljára. Most még hozzátenném: Ha nem vigyázunk, holnap már olyanok lesznek, melyek nyalása akár egy látványos Horthy lovas-szobor megrendelését is eredményezheti az erre elhivatott művésznek.

JoeHorseDick · http://kifordultvilag.blog.hu 2011.03.04. 11:42:48

@Sapika: tökéletes a névválasztás a feladathoz :)
Egyébként olvasd már el még ezt is, lehet rólad írtam:
kifordultvilag.blog.hu/2009/03/21/a_mocsok_hajnala_1919_marcius_21

Sapika 2011.03.04. 12:36:46

@JoeHorseDick: Nem rólam írtad. De én nem tudnám a 20. század eseményeit ilyen könnyen rangsorolni. Számszaki megközelítéssel (hullák száma) nálam biztos nem az a 133 nap kerülne az élre.

Történetesen az itt használt nevemet nem választottam. Viszont nekem úgy tűnik, hogy a JoeHorseDick a Lófasz Józsi angol fordítása. Ami szerintem illik a választott feladatodhoz.

devuscka 2011.03.04. 16:48:21

@Sapika:
ha politikai és más gazdasági heti infóra vágyik, tudomány, kultúra és szakácsművészet(nagyon színvonalas szórakoztatóak Vinkó József cikkei egyben. Akkor a Heti Válasz nyomtatott változatát nagyon ajánlom. . A nyomtatott lap nívósabb, jobb mint a netes-

Borókai Gábor a főszerkesztő, nekem a leghitelesebb ember a mai médiában - "Borókai Gábor sem kereste a rivaldafényt, mégis népszerű lett a jogász végzettségű volt újságíró, akinek a frizurája és állandó mosolya biztos emlékezetes maradt. Sok újságíró szerint ő volt a legprofibb szóvivő. Ő az egyetlen kormányszóvivő, aki négy éven át maradt a helyén."
Ha a hvg-t olvassa, akkor a Heti Választ mindenképpen. Legalább összehasonlíthatja őket.
Egyébként nekünk a Rubicon jár. A HV-t vesszük, csütörtökönként. (www.rubicon.hu/magyar/nyitolap/javaslom, ha érdeki a történelem.)

mavo · http://polmavo.blog.hu 2011.03.04. 19:24:12

hát, gyerekek, elolvastam ezt az első cikket, szerintem abszolút korrekt (hogy az információkból mennyi az újdonság, azt nem tudom), egy csomó szimpatikus idézettel az alanyoktól, és azzal az apró kis infóval, hogy a gonosz ballib mancs egyik rendszeres szerzője a konzervatívnak titulálható kommentárnál is az. tessék elképzelni a heti válasz munkatársát a 168 óránál. :)

persze nem félek attól, hogy ez kicsit is megrendítené az átlag jobber fejében levő ellenségképet a mancsról, nincs is szándékomban.

Sapika 2011.03.05. 18:48:32

@devuscka: Köszönöm tanácsát. Megvettem mind a két lapot. A Rubicon nagyon tetszik, még sohasem volt a kezemben, de ezután majd veszem. A Heti Válasz is érdekes. Igaza van, hogy csak akkor lehet tájékozódni, ha az ember mindkét irányból olvas valamit. Kísérleteztem persze én az idén ilyesmivel, három Magyar Nemzet számon is végigrágtam magamat eddig, de az nekem olyan volt, mint egy időutazás az ötvenes évekbe.

Az eheti Heti Válaszban egy ponton akadtam fent, Stumpf András írásán. A problémakör kapcsolatos ahhoz, amibe itt bonyolódtam, így leírom röviden, mit gondolok. Mivel úgy tűnik, a topkitársakat foglalkoztatja ez a kérdés.

Szóval: Még eddig nem találkoztam olyan személlyel, aki Orbánt, vagy kabinetjének bármelyik tagját antiszemita vagy cigányellenes embernek gondolná.
Viszont sokan fennakadnak azokon a meghitt baráti képeken, amelyet a Google képkeresője az Orbán Bayer keresésre kiad. Például ezen a fényképen itt: www.metropol.hu/nagyvilag/cikk/679961.
Nem is beszélve Bayer Zsolt Madách díjáról.

Itt egy másik példa, a Magyar Fórum 2 évvel ezelőtti címlapja: charta.info.hu/system/files/cimlap2009_12_nagy.jpg
A címlap bal oldalán egy nyilas plakát aktualizált változata látható: Zsidó bankár Dávid csillagban. (Az eredeti plakát 1944 körüli. és ma már múzeumi tárgy.) A szövegben pedig a zsidók mint „ideiglenesen hazánkban tartózkodók” vannak említve. Ehhez természetesen a Fidesznek nincs köze. Viszont a címlap másik feléről, pontosan a Dávid csillaggal egyvonalban Stumpf exminiszter úr (azóta alkotmánybíró úr) fényképe virít, aki arra érdemesítette ezt a lapot, hogy interjút adjon.

És itt van a probléma. Orgoványos újságírók mindenütt vannak. De nem kapnak Madách díjat (Goethe díjat, Shakespeare díjat, stb.). És Angela Merkel sem fényképezkedik velük. Jobb helyeken kormánytagok és ex-kormánytagok nem publikálnak olyan lapokban, amelyben Bayer említett művéhez hasonlóak megjelennek, és interjút sem adnak. Magyar Fórum-szerű lapban pedig pláne nem pedig nyilvánulnak meg. És aki ez utóbbit mégis megteszi, abból nem lesz alkotmánybíró.

De hangsúlyozom, ez csak egy cikkre vonatkozik, az eheti Heti Válasz többi cikkével nekem nem volt különösebb bajom. A Kövér urat kérdezgető újságíró szerintem jól csinálta a dolgát, a magánnyugdíjügyek számszaki adatai érdekesek voltak, Kocsis Zoltán szerintem rokonszenves interjút adott, Heim Péter pedig érdekesen írta le, miért nem várható kamatcsökkentés.

devuscka 2011.03.06. 12:05:08

@Sapika:
elnyelte a blogmotor a kommentemet.
Hülye fejjel nem mentettem ki. brühü.

Most csak ennyit reprodukálok: (még lehet,hogy előkerül?)
Igazán kedves, hogy hallagatott rám. ( az üzenetét megkaptam a blog ért.ben)
Nézze, több lapon keresztül kell követni egy újságot, hogy igazi képet kapjon az ember. vannak jó számok, vannak gyengébbek. A mostani HV 5-ös skálán: 4-es.
Stumf András (nem rokon) van amikor nagyon jó riportot készít van amikor gyengébbet. Emberek ők is.
Az 50'-es évek nekem a népszava (és sajnos gyakran a 168 óra) cikkeit olvasva jut eszembe.
Fórumot nem olvasok.(se kurucot, csak ha valaki külön felhívja a figyelmem egy cikkre)
Hogy ki milyen kitüntetést érdemelt meg , az érzelmi /pártpolitikai hozzáállás megítése alá esik. Én nem nagyon tudok olyan magasabb kitüntetettet mondani, aki ne ezen érdekek mentén kapta volna meg. Természetesen ezzel nem azt mondom, hogy akár objektíven nem érdemelte volna meg. Bármennyire sem szeretnénk, a 'politika' meghatározza mindennapjainkat, választásainkat

Erre kitűnően rámutat Illyés: www.mek.iif.hu/porta/szint/human/szepirod/magyar/illyes/zsarnok.hun
( a dátum 50 /56-ban adták ki/, és még mielőtt azt hinné, hogy ez a zsarnokság a mai kormányra is érthető/biztos van akinek így van/nekem nem, ezt jelent ma ez a vers: a politika beszívódása mindennapokba, mindig is valós volt. "így megy ez " már több mint 2000 éve. Az emberek nem változnak, esetleg 'kellékeik'/komfortjuk/ és a ruházatuk.
Bayer Zsolt, ha jól tudom a fidesz alapítói között van ( az első 37-ben: nézze meg wikin.)

A többi felvetése bonyolultabb. Arra is válaszoltam, de most dolgom van. Újra keresni a linkeket most nincs időm.
Később esetleg.

devuscka 2011.03.06. 12:05:51

Nem fog előkerülni. :(

Sapika 2011.03.06. 20:32:46

@devuscka: Csak a legfontosabbra válaszolok most: A verset természetesen ismerem. Egy részlete ott van a Nagytétényi Szoborpark kapuján is. Valahányszor külföldi barátokat vagy kollégákat viszek, először ecsetelem nekik az építési stílusjegyeket, majd nekiveselkedem a vers lényegének angolra fordításával. Nem könnyű. De ezt a részt sohasem hagyom ki: "... mert ott áll eleve sírodnál, ő mondja meg, ki voltál ..."

Az eheti szoclib hetilapokat összevetettem most a Heti Válasszal. Mindegyikben voltak jó részek. Az Ön által említett 168 órában pl. egy Csaba László interjú volt a legjobb (bár tudom, nemrég a HV-ben is megvolt majdnem ugyanez, barátoktól kaptam rá egy internet linket).

Napilapot nem szeretek olvasni, csak ha valahol várakozás közben véletlenül a kezembe kerül, de a Népszava még sohasem került a kezembe, így nem tudom, hogy milyen.

Sapika 2011.03.07. 13:57:35

@devuscka: Kösz a linket :). Azt nem állítom, hogy mindent értek a tirpakbokretas-migrations.blogspot.com címen lévőkből, de szellemileg izgalmas kaland. A 3 kánkános baromfi pedig ragyogó kép, majd igyekszem kideríteni, kinek a festménye.

A maga által adott tavaly nyári internet link is érdekes, de hát azóta már annyi minden történt. Pontosabban azért érdekes, hogy mennyire előre látták a dolgokat az ott kommentelők. Én meg mindig csak utólag lepődöm meg.

Sapika 2011.03.07. 14:11:53

@devuscka: Előző válaszom óta észrevettem, hogy ez a topik átnyúlik a jelenbe, majd este elolvasgatom. Érdekes :)

devuscka 2011.03.07. 16:35:20

@Sapika:
kommentfolyam :) itt kevésbé jelennek meg a trollok. ezt nem teszik index címlapra.
süti beállítások módosítása