Munkahelyet, alkotmányt!
2011. február 21. írta: Charme

Munkahelyet, alkotmányt!

  „A foglalkoztatási szolgálat januári adatai szerint egy hónap alatt 93 ezerrel, több mint 15 százalékkal nőtt a regisztrált munkanélküliek száma, ami így elérte a 684 ezres szintet” (index.hu, 2011. február 15.)

  „A politikus szerint ha a gyerek után is járna választójog, az Országgyűlés döntéseiben jobban figyelembe vennék az érdekeiket, és jelentősen megnőne a gyermeket nevelő családok súlya, érdekérvényesítő képessége.” (az origo.hu idézi Révész Máriuszt, 2011. február 16.)

  Sírjak vagy nevessek? Berúgjak vagy kijózanodjak? Beletörődjek vagy csomagoljak? Zuhanunk. A „kákávék” világa nekem az a tudat, ami Lázár János frakcióvezető úrnak a nyolc henger halk brummogása az M5-ösön. Kicsit más a hangszigetelésünk. Kettes fokozatból harmadikba kapcsoltunk a lejtőn. Ezt jelenti a januári foglalkoztatási adat.

  Sok ezer cég el sem kezdett dolgozni 2011 első heteiben. A főnök bezárta az üzemet, boltot, kuplerájt, kocsmát, vegyesboltot. Már 2009 is rossz volt, de túléltük, még rosszabb volt 2010, eladtunk ezt-azt, elküldtünk kettőt a nyolcból, majd megint kettőt. Rossz volt az év vége, „még soha nem volt ilyen rossz karácsonyunk!”. Elfogytak a tartalékok. „Csak január közepén kezdünk, fiúk!”. „Bocs, gyerekek, nincs munka, elég volt, nem csinálom tovább, bezárunk”. Majd’ százezer ember. Nagyon durva adat és ijesztő tendencia.

  A gazdasági kormányzat kivár - rosszindulatú feltételezések szerint tanácstalan. Nem hozzák nyilvánosságra a reformcsomag részleteit, egyelőre az elvekkel tesztelik a közvéleményt. A várható konkrétumok, különösen a szociális jogosultságok szigorítása előreláthatólag jó irányt jelentenek, ám csak a helyes gazdaság– és társadalompolitika új kereteit fogják kijelölni.

  Ráadásul a közvélemény negatívan fogja kommentálni a márciusi csomagot, hiába egyezik meg azok döntő tartalma a társadalmi elvárásokkal. De miért is? Azért, mert a gazdasági realitás most a munkahelyem elvesztésének veszélye, vagy az a fájdalmas helyzet, hogy januárban kirúgtak. Újabb kétszázezer exroki a munkaerőpiacon? Csesszétek meg, nekem sincs munkám!

  A piacon dolgozó, józanul gondolkodó alkalmazottak, pláne cégvezetők számára néha dermesztő a társadalom bizonyos csoportjainak versenyképtelensége. Ugyancsak riasztó látni, hogy a cégek miért és mennyi idő alatt dőlnek össze. Az előttünk álló évek legfontosabb társadalmi kérdése a munka lesz, ehhez nem kell nagy jóstehetség. Ennek megfelelően a politikai tematikákban is a munka ügyének kell vezetnie a slágerlistát. A balgaságokkal foglalkozó politikusokat rövidesen kijózanítja majd a közvélemény, a publicisztikák és akiknek még ez a dolga. Márpedig a balgaságcunami elindult: érezhető a józan belátás képességének elvesztése és a politikai pótcselekvések is (lásd médiatörvény).

  Az asztalos bútort készít meg ajtó-ablakot, a politikus névre hallgató szaki terméke pedig valamilyen politikai döntés. Ezt el kell fogadnunk. Az asztalostól elvárja a piac, hogy alkalmazkodjon a változó piaci igényekhez, éppen azt készítse, amit a vevői keresnek. A közéleti és társadalmi környezet változásaira reagálnia kell a kormánypártnak is, pláne, ha a célcsoportjában domináló mérsékelt szavazók ezért döntöttek tömegesen mellette. 2010 nyarához képest változott a környezet, érdemes újragondolni az idei üzeneteket. A helyes sorrend szerintem: munkahelyet, alkotmányt!

  (Folyt. köv.)

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr332673264

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Az új alkotmány/3.: Szavazati jog 2011.03.05. 13:17:17

Talán a szavazati jog kérdése az, amire igazából talán kár is bejegyzést vesztegetni, hiszen elvárható lenne, hogy a XXI. században mindenki számára morális posztulátum legyen, hogy nemétől, vallásától, világnézetétől, keresetétől, végzettségétől, stb....

Trackback: Kamara haszna, juhötvened, nyestbőradó 2011.02.21. 13:26:29

Úgy tekeri vissza pártunk és kormányunk a nemzettörténet kerekét, mint Józsi a vállalati flottás kilométerórát. Gimnáziumban még jól elvihorásztunk a füstadón, kapuadón, meg a kilenceden ami igazából tized – és most tessék, itt az extrémsport adó...

Trackback: Az Orbáni gazdaság 2011.02.21. 08:58:38

Hát ez már tényleg több a sok(k)nál! Döbbenettel hallgatom a kormányzati terveket arról, hogy vizsgálnák a versenyszférában lévő cégeket, a „kötelezően végrehajtandó” béremelésre. Döbbenet és döbbenet és mégegyszer döbbenet! Halló, valaki o...

Trackback: Új költségvetést! 2011.02.21. 08:00:23

 Már megint nem sikerült valami. Most éppen a költségvetés. Február közepére kiderült, hogy a nagy szakértelemmel összeállított költségvetést módosítani kell. Komolyan mondom, hogy én ezt nem értem! Miért kell a költségvetést így túlbonyolítani, m...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2011.02.21. 07:12:51

jézusom, mi ez a ahogy móricka, közhelyesen, felületesen, bután elképzeli szar? ahogy egy körömépítő a januári adatot társadalmi helyzetjelentéssé nagyítja. :))) padló.

egy nik a sok közül 2011.02.21. 07:30:03

Miért nem lehet

munkanélkülieknek és hajléktalanoknak munkatáborokat nyitni, ahova reggel 7-től délután 5-ig bejárnánek dolgozni?

építenének mellé mobil konténerlakóparkot a távol lakóknak, kooperatív hajléktalanoknak

és például kiásnák kuikosmunkában

a Duna-Tisza csatornát

az ávíztározókat

az új paksi blokk más nagy épület alapját

leendő autópálya- és vasúti nyomvonalakat

stb.

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2011.02.21. 07:31:45

Tragikomikus amit a kormány csinál... Amolyan jó Pató Pál stílusban.

Május: fülkeforradalom! Reformok? Hej, ráérünk arra még!
Nyár: Reformok? Meleg van vazze, hej ráérünk arra még!
Szeptember: Reformok? Hülye vagy? Önkori előtt? Ha nem nyerünk akkorát, miből fizetjük a haverokat? Hej ráérünk arra még!
Ősz-Tél: Reformok? Izé, őőőő, majd lesz, lesz, de hát nem ráérünk arra még?

Kidobtunk egy teljes évet. "Nem csináltunk semmit. Semmit!"

egy nik a sok közül 2011.02.21. 07:36:28

@TaTa86.:

pénz nélkül, finanszírozás nélkül nehéz ELŐRElépni

amit pénz nélkül lehetett, azt szerintem megtették

Lew Archer 2011.02.21. 07:55:06

A regisztrált munkanélküliek száma két csoportból növekedhet. Egyszer a munkavállalók köréből, ha azok elvesztik az állásukat. Másrészt a regisztrálatlan munkanélküliek táborából, akik valamilyen okból regisztráltatják magukat. Például azért, mert pozitív várakozásuk van a munkához jutás vonatkozásában.

A cikkírónak van-e adata arról, hogy melyik csoportból milyen arányban növekedett a regisztrált munkanélküliek száma, vagy csak a levegőbe puffogtat? Meg tudja mondani, hány munkahely szűnt meg? Hol, és mikor?

Lew Archer 2011.02.21. 08:15:52

Valami konkrétumot erről esetleg?

"Sok ezer cég el sem kezdett dolgozni 2011 első heteiben. A főnök bezárta az üzemet, boltot, kuplerájt, kocsmát, vegyesboltot. Már 2009 is rossz volt, de túléltük, még rosszabb volt 2010, eladtunk ezt-azt, elküldtünk kettőt a nyolcból, majd megint kettőt. Rossz volt az év vége, „még soha nem volt ilyen rossz karácsonyunk!”. Elfogytak a tartalékok. „Csak január közepén kezdünk, fiúk!”. „Bocs, gyerekek, nincs munka, elég volt, nem csinálom tovább, bezárunk”. Majd’ százezer ember. Nagyon durva adat és ijesztő tendencia."

Lew Archer 2011.02.21. 08:22:30

Ugye azt nem állítja a szerző, hogy sok ezer céget ismer közelről, és ennek alapján fogalmazza meg az állításait? Akkor pedig várjuk a forrást, statisztikát, elemzést, amelynek alapján a kijelentéseit megfogalmazta.

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2011.02.21. 08:39:50

@Lew Archer:
maga meg mit akar? gondolja, hogy a szerzőnek bármiről fogalma van? azon kívül, hogy a szódában megbeszélték a chavérokkal? ugyan. ez a minden idők legszánalmasabb posztja versenybe biztos helyezett. és folyt. köv. hát önbizalma van a butaságnak, az fix. :)

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2011.02.21. 08:49:23

@rajcsányi.gellért (ergé):
ez gáz. komoly cég lehet, ha ezen a színvonalon képes a szerző. és szabad tudni, hány fős humán gmk-t vezet? :))

egy nik a sok közül 2011.02.21. 08:53:53

@Grift:

maga tiszta anakronizmus :)

egyszemélyes ofsór "cég" egy darab fa(x)szal :D

Van Mááásik 2011.02.21. 09:02:23

Jómagam (is) egy kkv-t vezetek. 2.5 éve küzdök a gazdasági válsággal, amiből nem nagyon akarunk kikecmeregni. És most úgy tünik, saját kormányunkkal is fel kell vennem a versenyt...

vanmasik.blog.hu/2011/02/17/orbani_gazdasag

Robinzon Kurzor 2011.02.21. 09:03:26

@Grift: "ez gáz"

Az a gáz, hogy neked mennyire nincs fogalmad a valóságról, Szíjjártó-brossúrákról hiszed azt, hogy az maga a valóság.

Ez a kormány töketlen.

A szükséges intézkedéseket nem meri meghozni (lásd: Orbán megvédte a nyugdíjasok 100%-os utazási kedvezményét).

Helyette Rogán azzal fenyegeti a kkv-kat, hogy ha nem emelik azoknak a bérét, akik rosszul jártak a forradalmi SZJA-rendszerrel, akkor baj lesz ...

A magadfajta hasznos idióták meg csillogó szemmel tapsolnak és skandálják a kedves vezető nevét.

parlamentarista 2011.02.21. 09:04:24

demokratikus viszonyok között az államnak még sohasem sikerült tartósan új munkahelyeket teremteni, gazdaságot fellendíteni.

erre a nemzetközösség (nem nemzetállam) képes úgy, hogy a központi bank (nem bankház) hosszú lejáratú alacsony kamatozású hiteleket (nem vissza nem térítendő támogatást) nyújt a városoknak (nem az államnak) közberuházásokhoz tőkepiaci garanciavállalás mellett (nem nélküle).

a liberális gazdaságpolitika alapvetései igazolódnak nap mint nap.

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2011.02.21. 09:20:14

@Robinzon Kurzor:
nézze fiam. a legutóbbi időkig, míg ki nem szálltam a reálgazdaságból, és át nem helyezte az áthelyezni valókat a pénzpiacra, egy középvállalat egyik igazgatója és társtulajdonosa voltam. nekem ne okoskodjon.

Kinyílott a pitypang. Megírom. 2011.02.21. 09:24:46

Hogy az adat mit mond, nem tudom, tartok tőle a szerző sem, hiába cégvezet, akkor meg minek ír.

Hogy egy évet kihajítottunk az ablakon, az sajnálatos tény.

Hogy ez az egy év a legklasszikusabb gyurcsányi szómágiával telt, hogy pölö az szja módosítást és a vele együtt bevezetett pár apróságot átfogó forradalmi adóreformnak hívni böszmeség, hogy a NER, NENYI, fülkeforradalomaz nem kérdés.

Hogy egy rakás szükséges lépéshez nem fűlik a fog, az is egyre világosabb, lásd nyuggeringyenutazás.

pannonfunk 2011.02.21. 09:26:53

Ugye, van a Matolcsy, aki mélyen hisz abban, hogy a jó közérzetből fakadó multiplikátor-hatás miatt majd még jobban fel fog pörögni a gazdaság, mint ahogy azt egy konzervatív becslésből adódna. Na, most tegyük fel, hogy ez működik (sokan kételkednek benne), akkor melyek azok a kormányzati kommunikációs lépések, amelyek a jókedvet hozzák. Kiszámíthatóság dettó. Bárki tudja, hogy melyek leszenek a fő prioritások, ha egyszer végre fog valami történni? Anélkül tervezni sem lehet. És ha ma megmondanák, hogy mi lesz, akkor is sokan nem hinnének, ergo nem vágnának bele egy fejlesztésbe. Egy akkora befásultság van már most a közéletben, hogy ebből nem lehet egyik napról a másikra kitörni.

Kinyílott a pitypang. Megírom. 2011.02.21. 09:27:02

@Dr. Zerge: tehát: ... fükleforradalom az mind ócska bullshit, az ...

És a végéről még lemaradt egy mondat, faszom se fogalmazza újra, ízlés szerint mindenki kitalálja. A tartalma: szar az egész.

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2011.02.21. 09:35:26

ezt a hülye rinyálást már, hogy nem történt semmi?! a kormány új korszakot kíván nyitni, nem négy évet fog kormányozni, húsz évre gondolva meg bűn lenne kapkodni. és manyup visszatereléssel többet tett, m int eddig bárki bármivel. amúgy az ország helyzete jó, a válllalatvezetők jövőbe vetett bizalma javul a gazdasági lapok szerint, bizonyos elemzők lehetséges bezzegországként beszélnek rólunk. minek kéne kapkodni. a nyuggerek legrúgdalása a buszról meg a cionista megszálló kiszolgáló liberális komprádor gazdpol példabeszéde. nem oszt, nem szoroz. az államnak gondoskodnia kell az öregeiről, és mindenki másról is, az állam ereje mértékében. csak emberi férgek lihegnek a nyuggernyúzásért.

pannonfunk 2011.02.21. 09:43:35

@Grift: Akkor azt meséljed el nekem, hogy kutatás-fejlesztésben mi lesz, mik lesznek a prioritások, mikor írnak ki gazdasági versenyképességre pályázatokat, milyen feltételekkel, be lesz-e kapcsolva a hazai K+F az EU FP7-be bárhogyan, lobbizunk-e bármit is az FP8-ban. Mert egyelőre annyi van, hogy a Budai filozófusokra vadászik (amellyel egyet is tudok érteni), de tavaly nyár óta nincs pályázati kiírás, a befogadott pályázatok értékelése meg fel van függesztve. Voltak a Nemzeti Technológiai Platformok, amelyek közül néhány a filozófusok sorsára fog jutni, de volt olyan, amelyikben ténylegesen komoly stratégiaalkotás volt. Az ott elkészült anyagokkal a kormány fog-e érdemben foglalkozni, vagy lesz-e új stratégiaalkotás, ha igen, akkor mikor tervezik azt elkezdeni. Köszi.

Vidéki 2011.02.21. 09:56:48

A szerző nem bontja ki az igazság minden szeletét.

Hangsúlyozza a munkanélküliségi statisztika romlását, de elfelejtkezik a foglalkoztatottsági adatok kedvező javulásáról.

"A gazdasági kormányzat kivár - rosszindulatú feltételezések szerint tanácstalan."

Nem lehet folytatni azt a politikát, amikor hegyekbe lehetett halmozni az államadósságot, és ész nélkül privatizálva a közvagyont, a következő nemzedékek portája elé lehetett seperni a szemetet.

A járt út járhatatlanná vált, muszáj elhagyni.

A járatlan út kockázatos. A kockázatot ésszerű minimalizálni, ilyen döntések meghozatalához idő is szükséges.

Nem reális olyan követelésekkel előállni, hogy az új kormány most rögtön (de jó lesz azonnal is), hozza le hozzánk a földre a "Paradicsomot", "Különben dühbe jövünk".

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2011.02.21. 09:57:55

@Lew Archer:
"Valami konkrétumot erről esetleg?"

Kerlek.
portal.ksh.hu/pls/ksh/docs/hun/xftp/gyor/fog/fog21012.pdf
"2010 IV. negyedévében a 15–74 éves foglalkoztatottak létszáma 3 millió 804 ezer fő volt, ami
0,6%-kal több, mint az előző év azonos időszakában. A munkanélküliek száma az egy évvel korábbihoz
képest 4,5%-kal, 462 ezer főre nőtt, 10,8%-os munkanélküliségi rátát eredményezve.
A vizsgált időszakban a 15–64 évesek 62,6%-a, azaz 4 millió 235 ezer fő jelent meg (foglalkoztatottként,
illetve munkanélküliként) a munkaerőpiacon, 43 ezer fővel több, mint 2009 azonos időszakában. A
férfiakat jellemző 68,5%-os aktivitási arány lényegében nem változott, a nők 56,8%-os értéke pedig 0,9
százalékponttal volt magasabb a 2009. október–decemberben mértnél.
A 15–64 éves foglalkoztatottak létszáma átlagosan 3 millió 774 ezer fő volt, 23 ezer fővel magasabb
az egy évvel ezelőtti értéknél, ugyanakkor 17 ezer fővel kevesebb, mint az előző negyedévben. Az erre a
korcsoportra számított 55,8%-os foglalkoztatási ráta az előző év azonos időszakit 0,3 százalékponttal haladta
meg. A 15–64 éves férfi foglalkoztatottak létszáma 2 millió 26 ezer fő volt, 60,9%-os foglalkoztatási
rátaértékkel; a nőket 1 millió 748 ezer fős, 50,8%-os foglalkoztatottság jellemezte.
A 15–74 éves munkanélküliek száma 462 ezer fő volt, 20 ezer fővel több, mint egy évvel korábban, a
létszámnövekedés mindkét nemet közel azonos mértékben érintette. A munkanélküliségi ráta 10,8%-os
értéke 0,3 százalékponttal magasabb az előző év azonos időszakában mért értéknél, és lényegében
megegyezik a harmadik negyedévben publikálttal. A férfiakat 11,0%-os, a nőket 10,6%-os munkanélküliségi
ráta jellemezte 2010 IV. negyedévében."

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2011.02.21. 09:58:47

@Vidéki:
"Hangsúlyozza a munkanélküliségi statisztika romlását, de elfelejtkezik a foglalkoztatottsági adatok kedvező javulásáról."

portal.ksh.hu/pls/ksh/docs/hun/xftp/gyor/fog/fog21012.pdf
"A 15–64 éves foglalkoztatottak létszáma átlagosan 3 millió 774 ezer fő volt, 23 ezer fővel magasabb
az egy évvel ezelőtti értéknél, ugyanakkor 17 ezer fővel kevesebb, mint az előző negyedévben. "

pannonfunk 2011.02.21. 10:06:59

@Doomhammer: Doom, a januári adatok a kiábrándítóak, azt kérjük ide becitálni. Köszi.

Alapvető élelmiszer 2011.02.21. 10:08:00

@Doomhammer: Mert sokan nem teszik bele, hogy nem a munkanélküliség növekedik, hanem a REGISZTRÁLT munkanélküliek száma. Mert most van 3 millió dolgozó, kb. 2 millió gyerek, kb. 2,5 millió nyugdíjas. Tehát van 2,5 millió inaktív (lásd. fogl. arány 52%), akikről semmi nem tudunk. Miből élnek? Hogyan élnek? Mit esznek? Hol laknak? Milyen címeken kapnak segélyt?

A kormány őket akarja láthatóvá tenni, hiszen pl. szociális segélyhez nem kell regisztrált munkanélkülinek lenni. Tehát úgy kaphat pl. segélyt, hogy senki nem tudja róla, hogy amúgy mivel tölti a napi 8 órát.

Most az ilyeneket akarják beterelni a szociális rendszerbe, láthatóvá tenni, ezért papíron növekedni fog a munkanélküliség.

dr. trafik nomac 2011.02.21. 10:09:31

@Vidéki: Ja meg varazsgomb mogott uldogelnek, tomjent fustolve. Ugyan mar, a miniszreriumok toketlenkednek, teljes a kaosz. Ugyanolyan munkahely az is mint barmi mas, nem valami mesehosok ulnek ott, a csodara varva, amit JOL meg kell fontolni. Penz meg nem igaz, hogy nincs, csak hulyesegekre koltik, es ez az elmult kozel 1 evben csak rosszabb lett.
Ideje lesz talan felebredni.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2011.02.21. 10:10:52

@pannonfunk:
"Doom, a januári adatok a kiábrándítóak, azt kérjük ide becitálni. Köszi. "

Majd ha nyilvanosak lesznek. :-)
Szerintem a decemberiek is mar elegge rosszak. Ez itt ujra:
"A 15–64 éves foglalkoztatottak létszáma átlagosan 3 millió 774 ezer fő volt, 23 ezer fővel magasabb
az egy évvel ezelőtti értéknél, ugyanakkor 17 ezer fővel kevesebb, mint az előző negyedévben."

Ugy nez ki, a szabadsagharc kozben csapasokat adunk es kapunk.

tyto 2011.02.21. 10:10:59

@Grift:
aztarossebbe. móricka, meg körömépítők? ezt a rasszista macsóista hozzáállást.
a helyedben a felnőtt pelenka beszerzése körül kezdenék lassan őgyelegni. még nem meséltem ugyan az övem színéről. de lassan eljön az ideje.

(amúgy itt csak a szaktudás tagadása folyik. és amíg a zabrált pénz tart, aránylag jól megúszhatják. a középszer alattiak azt hiszik, mindent meg lehet csinálni okosba. hát nem. amikor majd rájönnek, az lesz egyfajta érzés.....mármint nekik. ha felfogják egyáltalán.)

Kinyílott a pitypang. Megírom. 2011.02.21. 10:12:32

@Grift: Baszod, az lenne a nyuggernyúzás, hogy a nyugger is fizessen, ha utazik? Hát te nem vagy komplett. Tavaly a MÁVnál 7-9 millió, hét-uszkve- kilenc-millió távolsági ingyenutazás volt, átlag 80km-es fogy egy évben. Ennek 85%-át 65 éven felettiek produkálták. 80km 1470 HUF, lehet számolni. A Volán statisztikáit óvatosan kezelném - tisztelet a kivételnek, de a buszsofőrök szarkábbak, mint az átlagszoci -, mindenesetre a 3 hevesi társaságnál összesen majd' másfélmillió regjegy fogyott 2010-ben, ha ennek csak a harmada igaz abban a méreten aluli megyében, már az sok. Busszal jellemzően 20km alattit sprintelnek a nagyik, és jellemzően reggel, csúcsidőben. No comment. Mindenestre én sem azt nem kívánom finanszírozni, hogy 10-20 Ft-tal olcsóbb fiszem-faszomért a kisnyugger 10-20 km-t utazzon, - közgazdaságilag ez a közösnek kurvára nem éri meg, inkább adjuk oda ellátásba, aztán majd rájön a néni-bácsi, hogy van a falujában/utcájában vegyesbolt, és nem éri meg ennyiért jönni-menni, multit tömni -, sem azt nem óhajtom fizetni, hogy özvegy párttitkárné, meg nyugdíjas ügyvédúr havonta beutaltatja magát Hévízre, Harkányba, épp csak a Medve tóba nem, mert az egy ideje kiesik, és oda- meg visszavonatoz/buszoz. Ostoba rendszer, kimutathatatlan a ténylegesen államilag vett szolgáltatás mennyisége, ára, minősége, lop a közlekedési szolgáltató, pazarol a végfelhasználó, és rohadt sokba van minden adófizetőnek. Még egyszer: amit eddig ebbe a rendszerbe öntöttünk, azt nyugodtan vágjuk hozzá a nyugdíjasokhoz emelésként. Aztán döntse el mindegyik, mennyit utazik pénzért. Itt teszem hozzá halkan, hogy az ingyen jövés-menés ráadásul kurvára igazságtalan, mert jó ha a nyuggerek harmada használja, a többi viszont szív, mert ennyivel alacsonyabb a nyugdíj.

Kizárt, hogy valaha is bármiféle reálszektorban te vállalatot vezethettél volna, ha ennyit nem látsz át magadtól. Ezt még az állami senkik is látják, tudják, ehhez még alapfokú közgázismeret sem kell. Csak éppen a politika gyáva változtatni. megtanulták sajnos a 19ezer forintos leckét...

Kinyílott a pitypang. Megírom. 2011.02.21. 10:14:27

@Vidéki: Azon tipródom, milyen lehet a foglalkoztatottsági adatok NEM kedvező javulása.

VIII. Nagyapó 2011.02.21. 10:22:06

Januári munkanélküliségi adatról beszélünk, nem foglalkoztatásiról. A foglalkoztatásit egyelőre még nem ismerjük, kb. egy hónap múlva lesz.

Mindenesetre az ismert folyamatokból ilyen összeomlás nem következik. Simán lehet, hogy csak annyi történt, hogy januárban még nem írták ki a közmunkákat.

VIII. Nagyapó 2011.02.21. 10:23:02

@VIII. Nagyapó: (Ja igen, a regisztrált munkanélküliség akár azért is nőhetett, mert többen regisztráltak be...)

VIII. Nagyapó 2011.02.21. 10:24:48

@rajcsányi.gellért (ergé): A cégvezetők hajlamosak a maguk problémáit kivatíteni az egész világra :-)

VIII. Nagyapó 2011.02.21. 10:29:45

@Doomhammer:

Ez decemberi, nem januári - ráadásul szezonálisan igazítatlan.

A versenyszektor ugyanezen adatok alapján, szezonálisan igazítva nőtt Q4-ben.

Zetek 2011.02.21. 10:30:35

Kedves Félhülye Szerző!
A munkanélküliek növekedése abból fakad, hogy a közfoglalkoztatás megszűnt. Ha tényleg céged van, akkor nyafogj már erről. Mit csinálnál, hogy 30-as éveik közepén járó embereknek, akik még soha sem dolgoztak, munkát adj? Mesélj!

Bummer 2011.02.21. 10:34:40

Hát ez egy nagyon egyszerű írás lett.

TG69 2011.02.21. 10:38:26

@Zetek: Azért azon el kellene mindenkinek gondolkodni, hogy az eddig panaszkodó vállalkozók az igazság bajnokai voltak, most meg hirtelen félhülyék lesznek.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2011.02.21. 10:39:20

@VIII. Nagyapó:
"Ez decemberi, nem januári - ráadásul szezonálisan igazítatlan."

Ah, tehat szerinted januarban nott a foglalkoztatottsag, akar abszolut ertekben, akar szezonalisan igazitva? En maskent tudom, de varjuk meg a januari jelentest.

"A versenyszektor ugyanezen adatok alapján, szezonálisan igazítva nőtt Q4-ben. "

Itt a foglalkoztatottsagrol beszelunk, nemde?
Tekintsd meg az 1. tablazatot a 3. oldalon, ott lathatod, hogy a foglalkoztatottsag csokkent 2010 4. negyedeveben, abszolut ertekben es szezonalisan kiigazitva is.

TG69 2011.02.21. 10:41:02

@VIII. Nagyapó: Sok cégvezető pedig meghatározza a hazai KKV-k állapotát. Azért az a bérkommandó őtlet pl (vagy mi )nem emelhette nagyon a jövőre vonatkozó pozitív várakozásukat :). És ők látják leginkább, hogy a sok szólam mellett is sok minden maradt a régiben.

Robinzon Kurzor 2011.02.21. 10:44:13

@Grift: "nézze fiam"

Akarsz beszélni róla?

TG69 2011.02.21. 10:44:35

@VIII. Nagyapó: A versenyszektor az nem egyenlő a hazai KKV-kal és ez utóbbiak felelősek leginkább a foglalkoztatottságért.

VIII. Nagyapó 2011.02.21. 10:44:38

@Doomhammer:

"En maskent tudom, de varjuk meg a januari jelentest."

Ejha! mit tudsz ilyen korán?

"Itt a foglalkoztatottsagrol beszelunk, nemde?"

Versenyszektor (foglalkoztatási statisztikában: vállalati szektor) foglalkoztatottságról beszélünk; az jelzi a gazdaság valódi helyzetét.
A közmunkák év végén már elkezdtek kifutni, + a szezonális igazítást is eléggé megzavarja, hogy viszonylag új dologról van szó.

pannonfunk 2011.02.21. 10:45:33

@Robinzon Kurzor: Áh, Gift lelécelt, amint rákérdeztem, hogy hogy is van a K+F kormányzati prioritásával...

TG69 2011.02.21. 10:48:58

@Zetek: Egyébként hogy hogy megszűnt a közfoglalkoztatás? 2011-re nem épp ennek emelése volt a cél az alacsonyabb óraszámmal, hogy bővült a munkáltató köre és hogy köteles a delikvens bármilyen munkát elvállalni?

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2011.02.21. 10:50:32

@tyto:
jaj, a körömépítőt nehogy magára vegye, most nem konkrétan maga volt porondon! :)

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2011.02.21. 10:51:52

@pannonfunk:
lelécelt, mert rákérdeztél, te pöcs? :))
mi van vele? a kutyát nem érdekli jelenleg. pontosan olyan, ahogy te is írtad, mint a filozófus ügy.

VIII. Nagyapó 2011.02.21. 10:52:24

@TG69:

A bérkommandó ritka marhaság, nem ezt vitatom - bár nem tudom, ki hiszi el, hogy szólamoknál komolyabban gondolják, de remélem, nem sokan & gyorsan elfelejtik.

De aki nem ismeri a makroszámok természetét, az legyebn szíves ne vonjon le messzemenő következtetést néhány rossz adatból...

Versenyszektor foglalkoztatottságról beszélünk amúgy, de igazán megbízható havi adat valóban csak 5 fő fölött van.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2011.02.21. 10:53:04

@VIII. Nagyapó:
"Versenyszektor (foglalkoztatási statisztikában: vállalati szektor) foglalkoztatottságról beszélünk; az jelzi a gazdaság valódi helyzetét."

Gond egy szal se, a KSH-nak arra is van jelentese. Igaz, az utolso csak decemberi.

portal.ksh.hu/pls/ksh/docs/hun/xftp/gyor/let/let21012.pdf
"Az 5 főt, vagy ennél több embert foglalkoztató vállalkozásoknál 2010. január–decemberben 1 millió 827 ezren dolgoztak, gyakorlatilag ugyanannyian, mint egy évvel korábban."

versenyszféra összesen (ezer)
2010 november: 1 854,3
2010 december: 1 836,5

"A közmunkák év végén már elkezdtek kifutni, + a szezonális igazítást is eléggé megzavarja, hogy viszonylag új dologról van szó. "

Bocsanat, most akkor a versenyszektorrol van szo vagy a kozmunkakrol? En ertem, hogy ezt a kettot igen ugyesen lehet keverni es a kozmunkak hatasat eladni, mint a versenyszektor novekedeset, de azert tisztazzuk gyorsan, mi az allitas.

VIII. Nagyapó 2011.02.21. 10:53:17

@VIII. Nagyapó: (Mármint a közmunkák szezonalitása az új dolog - ezt nem lehet még igazítani.)

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2011.02.21. 10:53:42

@Dr. Zerge:
hehe, megint ideges!
a vonat akkor is megy, ha nyugger ül rajta ingyen. bevétel meg abból nem lesz, ha nem utazik, mert fizetnie kéne. ennyire egyszerű.

dr. trafik nomac 2011.02.21. 10:59:21

@VIII. Nagyapó: Ez igaz, mindenesetre onnan eleg sokminden latszik. Egy biztos, nem tudom hogy gondolhattak komolyan, hogy a SZJA-t majd a cegek kiigazitjak, tiszta rohej.

dr. trafik nomac 2011.02.21. 11:01:18

@Grift: "a vonat akkor is megy, ha nyugger ül rajta ingyen. bevétel meg abból nem lesz, ha nem utazik, mert fizetnie kéne. ennyire egyszerű.
"
Ez csak az igazsag egyik fele, viszont ha amugy meg ures, akkor nem is kellene kozlekedjen egyaltalan, namost ezen a tere eppen visszafejlodes tornetik. A MAV vesztesege evi 500milliard koruli (mident beleszamitva).

VIII. Nagyapó 2011.02.21. 11:02:50

@Doomhammer:

Talán mert éves számokat vetnek össze - csakhogy az átlag tavaly csökkenő, idén növekvő számokból jön ki.

Váll. szektor:

2009 október-december átlag: 1794 ezer fő
2010 október-december átlag: 1848 ezer fő

TG69 2011.02.21. 11:03:03

@VIII. Nagyapó: Én azt tudom mondani, hogy évekig körberöhögte a ballib szürkeállomány a vállalkozókat, amikor arról panaszkodtak, hogy magasak az adó és jűrulékterheek stb, miközben azzal érveltek, hogy úgyis adót csaltok. Amikor kijött az Oriens program, akkor meg Gyurcsány abóól olvasta fel a frakciónak, hogy akkor most tényleg miért is dőlt be a magyar modell multikkal és a haza KKV-kal egyetemben (visszaigazolva a vállalkozó 'nyafogását'). Amikor tehát egy vállalkozó azt látja, hogy egyre rosszabb neki és akiről tud annak is, akkor nem söpörjük le könnyedén ezt avval, hogy a makróhoz egyébként nem ért a cimbi.

VIII. Nagyapó 2011.02.21. 11:05:19

@VIII. Nagyapó: (5 fő fölött. Teljes nemzetgazdaságról csak kérdőíves felmérés van, ágazati bontásban még csak q3-ig, ami jóval zajosabb, de valóban lassabb növekedést mutat egyelőre.)

VIII. Nagyapó 2011.02.21. 11:06:01

@TG69: A felütést kifogásoltam, nem a komplett cikket.

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2011.02.21. 11:10:00

@nomac:
az meg egy más kérdés, hogy mit kezdenek a mávval. de semmi köze a nyuggerkérdéshez. nem azért jár annyi vonat és oda ahova, mert ingyennyuggert kell szállítania.

tyto 2011.02.21. 11:10:36

@Grift:
jaj igyámá még egy kávét, vagy tudomisénmit.
nem magamra gondoltam. körömépítő=női szakma, móricka az meg ugye.....szóval kicsikét cizelláld már az asszociációs bázist. mert így a középigazgatóra a decens armani öltöny helyett inkább valamiféle zsíros kord zakót képzelünk. persze ha ez a cél, az más.......

VIII. Nagyapó 2011.02.21. 11:11:26

@Doomhammer: Versenyszektor a lényeges van szó, a közmunkásokat azért emlegettem, mert a teljes nemzetgazdasági adatokban az ő nem igazítható szezonalitásuk miatt van q/q csökkenés.

bz249 2011.02.21. 11:14:54

@nomac: normalis helyen majdnem tok mindegy, hogy megy-e a vonat vagy all, a legjelentosebb tetel amugyis az amortizacio, ami meg egyszeruen az idovel jon.

A MAV szakatt gorduloallomanyarol mondjuk elkepzelheto, hogy nullara irtak mar, de a sineket azert a MAV is szokta cserelni, vagyis igyis-ugyis a menetteljesitmenytol fuggetlen koltsegek lesznek a legnagyobbak.

@Grift: akkor nem, ha csucsidoben ul rajta, mert akkor uj kocsit kell venni miatta. Egyebkent meg tenyleg tok mindegy. A naci vonatok is jarnak majdnem tok uresen, mert az a tizenot eladott jegy is tobb, mint a semmi.

dr. trafik nomac 2011.02.21. 11:15:02

@TG69: En nem tudok errol a ballib kirohogesrol, ami biztos, a vallakozokat, es a vallalatokat is kommunista felfogasban kezeli a mindenkori kormany, mintha az lenne a dolguk, hogy az allam szophassa a csecsuket, nem pedig hogy munkahelyeket teremtsenek, es eros gazdasagot. Ilyen nezopontbol, nem fog itt valtozni soha semmi, es jelen kormanyunk sem jobb semmivel, a nezopont nemileg valtozott, most a multikat kell utalni, de az ugyanabban a gazdasagi korneyzetben fogant. Amig az allam a rablogazdalkodastol nem tud elvonatkoztani, addig a cegeknek, legyen az kisvallakozo, vagy muli, csak art, es ezzel az egesz porszagnak. Eleve hazugsag, a multikat e sa kisvallakozokat kulon kezelni, az USA jo pelda erre, ott kez a kezben mukodik a dolog, egyebkent itt is egyre inkabb osszefonodnak a gazdasagi kapcsolatok, ezen csorompol at az allam idorol idore, romokat hagyva maga utan.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2011.02.21. 11:17:51

@VIII. Nagyapó:
"Talán mert éves számokat vetnek össze - csakhogy az átlag tavaly csökkenő, idén növekvő számokból jön ki."

A tavaly 2009-et, az iden 2010-et jelenti, nem?

A 2010-es foglalkoztatottsag novekvo trendje erdekes kerdes. Ez a teljes adatsor:

Jan: 1 781,2
Feb: 1 772,2
Marc: 1 782,9
Apr: 1 806,3
Maj: 1 830,5
Jun: 1 847,8
Jul: 1 853,5
Aug: 1 852,4
Szept: 1 851,2
Okt: 1 853,5
Nov: 1 854,3
Dec: 1 836,5

Vagyis az en olvasatomban juliusig dinamikusan nott a foglalkoztatottsag, majd julius-november idoszakban kisebb ingadozasok es kiugro november utan decemberben jelentosen esett. Erdekes kerdes, hogy a decemberi eses egyszeri anomalia vagy trend. Ugyanekkor decemberben tortent valami, ami a kulkereskedelmi merlegen is latszott.

Az en velemenyem szerint a gazdasagi szabadsagharc kezdi meghozni az eredmenyeit.

Ugyanebben az idoben a koltsegvetesi szektor:
2010 januar: 734 ezer
2010 majus: 792 ezer
2010 december: 755 ezer

Itt meg nyilvan a koltsegvetesi takarekossag hatasat latjuk.

Kinyílott a pitypang. Megírom. 2011.02.21. 11:22:24

@Grift: Nálad ennyire egyszerű, ja. Csak a fejlett országok nem jöttek még rá, mi, hogy mégis van ingyenebéd, persze. A valóságban kurvára nem ilyen egyszerű. Volánoknál pláne, BKV-ról meg aztán ne is beszéljünk. De még a MÁVnál sem mindegy, mekkora vonatot húznak, takarítanak, rendeznek, mekkora vagonállományt kell karbantartani, avultatni, beszerezni, mekkora szerelvények mennyit futnak és ezzel a pályafenntartást mennyivel terhelik, mennyivel több állami alkalmazottat jelent ez a sok ingyen út, eh, faszomat se értesz te az egészből, ugatod a közgazdaságot - nem Bogár ökörségeit kéne cuclizni az Echo-n! -eriggyé vissza Málnásihoz!

Csak a MÁV tavalyi adatai kerek egy milliárd nem beszedett forintot jelentenek - persze, ha beszednénk, nem volna ennyi, de a költség sem, így viszont az elmaradt bevétel indukál vagy ugyanennyi kiadást is, az 2Mrd. A volánok produkálhatnak ugyanígy szemlélve vagy 4-et. A BKV legalább egy 10-es. Nem tudom, mi a helyzet a vidéki városiaknál, de nem tűnik elrugaszkodottnak összességében az országos nyuggerutaztatásra 20Mrd-ot számolni. a cseperedetlen purdékkal, meg a Máv alkalmazottakkal együtt lehet ez 30. Plusz ezeknek a személyfuvarozó üzletágaknak az eleve ráfizetéses mivoltából eredő, a több millió ingyenutazásra eső állami, önkormányzati finanszírozás. És illenék hozzákalkulálni a fölösleges utazások környezetkárosító hatásait, útavultató hatásait, stb. Közel lehet a summa 100 milliárdhoz. Nekem nincs ennyi kidobnivaló pénzem. és ha csak ennek a felét normálisan költenének el, akkor a másik felét nem kéne szélbe szórni. Tessék odaadni nyugdíjemeléssel, csp-kal, oszt aki utazgatni akar órahosszat városon, megyén át a fillérbaszókra specializálódott távoli hiperekbe, az fizet. Aztán rájön. Ideje, hogy alapfokú közgázismeretekkel barátkozzon kádár népe. És kurvára elég abból, hogy a tervhivatal akarja megmondani, mi köll a zembereknek. A zembereknek munka kell, munkáért tisztességes fizetés aztán nyugdíj kell, oszt' majd ők eldöntik, hogy mit vesznek rajta. A nyuggerek ingyenutaztatása éppen olyan t elcseszetbolsevik társadalommérnökösködés, mint a szabadnépfélóra.

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2011.02.21. 11:24:20

@tyto:
libuska én értettem mit mond, de gondoltam a csacsi egyszerűségéből kivezetni segítem, de lám belebonyolódott. és tudja öltönyben csak ha tárgyalni kellet külsősökkel, akkor, és sosem armani. egyébként egy finom yanko cipő, puha sportos kásmír ermenegildo zegna zakó, ilyesmi.

dr. trafik nomac 2011.02.21. 11:25:41

@Doomhammer: En mondjuk nem vonnek le messzemeno kovetkezteteseket a forradalom eredmenyeirol, eggyik iranyba sem. Ami biztos, az autoipari kereslet, es a munka is nagyon megugrott tavaly, foleg a masodik felevben, nyilan ennek van egy plafon erteke, lehet a decemberi volt az. A dolog inkabb csak annyiban erdekes, hogy mibol lesz igy 1millio uj munkahely, mert az ehhez szukseges valtozasoknak meg csak nyomuk sincs, de lehet hogy valaki csak siman hazudott mikor ezt igerte?! (ez koltoi ;)

Bloodscalp 2011.02.21. 11:28:35

@TaTa86.: de komolyan:))) valami mást vártál?:)
viszont jobban adtál elő mint az előző banda:)

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2011.02.21. 11:28:56

@Dr. Zerge:
kérem, fogja fel, bármennyire is hihetetlen, hogy a mávnak, amíg be nem vezették a regisztrációt, semmilyen fogalma nem volt hányan utaznak. csak a jegyeladási mutatókból tudták /illetve nem tudták/, hogy mennyi az utas. tehát a szerelvények hosszát, a járatok gyakoriságát, nem a tényleges utasszám alapján határozták meg.
és a nyuggerek utaztatása olcsóbb, mint a tisztességes nyugdíj. bármennyit is idegeskedik maga, meg okoskodik.

VIII. Nagyapó 2011.02.21. 11:33:52

@Doomhammer:

Az én olvasatomban (szezonálisan igazítva) volt 3 hónap növekedés, amire makroszintű magyarázatot nemigen lehet találni, és nem nagyon látszik más adatokban sem. Azóta meg beállni látszik egy lassú, negyedévenként szűk 10 ezer fős javuló trend, ami nagyjából összhangban van a GDP-folyamatokkal.

Decemberben 10-15 ezer fő szezonális csökkenés mindenesetre normális, igazítva amúgy is inkább a november tűnik a korábbi trendhez képest kiugró adatnak - de meglátjuk.

Másrészt a decemberi ipari adat is érdekes kérdés. A külkerben csak kicsi esés van, és a bizalmi indikátorokban sem látszik különösebb megtorpanás.

Egy lehetséges magyarázat, amit hallottam, hogy hiába volt munkanap, az ünnepek közti időszakot mégis mindenütt kivették szabadságnak - így a munkanap-hatással való igazítás miatt várt pozitív hatás okozott gondot. De egy hónap múlva talán tisztábban látunk.

TG69 2011.02.21. 11:37:30

@nomac: Szerintem az "el lehet innen menni" az ennek a felfogásnak volt az egyszerű manifesztációja. De hát rég volt, vissza sem fog már jönni egy ideig, felejtsük is gyorsan el.

Ami most hiányzik, az a VIII Nagyapó (legalábbis ha jól emléklékszem rá) által már régebben megírt gazdaságpolitikai sztori, ami az adócsökkentésen túl elhiteti a befektetőkkel, hogy nálunk érdemes beruházást finanszírozni.

Kinyílott a pitypang. Megírom. 2011.02.21. 11:40:54

@Grift: Dehogy olcsóbb, te vén jampec, hogy a fenébe lenne olcsóbb? Olcsóbb az volna, ha a Cargót nem adták volna el, pláne, ha legalább az átmenő kamionforgalmat kötelezően határtól határig vasúton vinnék, és a nyereséges teherüzlet tartaná el a vesztességes személyt. Ha a volán-máv párhuzamosságokat kegyetlenül fölszámolnák, ha a vidéki nagyvárosok belvárosaiból kitiltanák a volánpályaudvarokat - legcélravezetőbb volna kötelezően a vasúti pályaudvarok mellé tétetni -, ha összehangolt országos menetrend volna és akkor az egyszeri utazó valami ütemes IC-vel robogna 100km-eket, majd a takkra induló volánnal menne tovább a fatornyosba. És akkor most az elővárosiba, BKV-ba bele se kezdjünk, úgysem értenéd. Ja, és börtönbe a sok rohadt korrupt buszsofőrrel, meg a sunyi bliccelő utasaikkal. Tőlem lopnak, minden egyes kádári összekacsintós tranzakciójukkal.

dr. trafik nomac 2011.02.21. 11:41:06

@VIII. Nagyapó: Mar, hogy ne lett volna, elobb irtam. Mi tok meg is ereztuk, sok melo lett, es hasonloan mas cegeknek is latom sok munkaja volt ugyanebben a szektorban. Es itt nem par forol van szo, mi kb. 10 nagyobb ceggel allunk kapcsolatban, tavaly nyaron mindegyik atlag 20 fovel bovult, ez igy persze meg nem sok, mi visoznylag kicsik vagyunk, ertelemszeruen sokkal tobb ceg dolgozik ebben a szektorban mint amire nekunk egyaltalan ralatasunk van. Hozzateszem, hogy a letszam bovites csak a csucs, elosszor termeszetesen midnenutt 3 muszakra altak at, aztan a bovites.

pannonfunk 2011.02.21. 11:41:53

@Grift: "a kutyát nem érdekli jelenleg [a K+F]"

Óh, remek. Ez a kormány hivatalos álláspontja, vagy csak a te hülyeséged?

tyto 2011.02.21. 11:43:13

@Grift:
ajaj. a libuska az nagy mellélövés. csak mondom.
yanko? megnyugtató a nullfantázia.....

dr. trafik nomac 2011.02.21. 11:45:59

@TG69: Az allam munkahelyet termet akkor mi, ha nem a kommunista manifesztacio ?

dr. trafik nomac 2011.02.21. 11:50:50

@Dr. Zerge: ohhohoho, a MAV-rol annyira nem tudtok semmit, almodozol te is csak. MAV egy penznyelo, es kifizeto muhely semmi tobb, midnen mas csak fikcio. Mondom az 500milliard nem kamu, ennyi a MAV eves vesztesege, ha ezt osztod 10millioval, akkor marad 50eFt minden lakosnak, amit ingyen utazhat mondjuk Volannal, vagy csak benzinre kolti, mar akkor megerne soval szantani be az egeszet. A Cargo rossz vetel volt, meg az egesz kozlekedjunk vasutan hulyeseg (itt), EU-ban az egyik legmagasabb a palyahasznlati dij jelenleg, de kb. a MAV osszes mutatojara igaz ez.
Es a forrgadalmi kormany is csak mutyizza bele a penzt ertelmetlenul.

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2011.02.21. 11:53:17

@Dr. Zerge:
oh! forgalomszervezésről nem beszéltünk, s abben igaza van.

viszont gondoljon az olcsóságra mégiscsak. az a kormány amelyik annyira pragmatikus, annyira fontos neki a hosszú kifutási idő, hogy a megvehető cigányszavazatok megnövelése céljából /és a cigányszavazatokat könnyebb megvenni kormánymogyiból, mint ellenzéki dühből/ gyerekszavazatot adnak, akkor nem olcsóbb nyuggerszavazatot biztosítani ingyen kirándulgatással ha mán úgyis megyen az a vonat? tegyen mindent a serpenyőbe és csak az jön ki, hogy mindannyian jobban járunk, ha a folyamatosság ára ez. :)

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2011.02.21. 11:54:44

@rajcsányi.gellért (ergé):

ahhoz képest elég béna

kkbk.blog.hu/2011/02/05/kokemeny_vilag_var_tovabbra_is_a_kkv_kra

"A helyes sorrend szerintem: munkahelyet, alkotmányt!"

sosem fogom megérteni ezt.
ezek azt hiszik, hogy az a 2000 ember a fideszben mind ugyanazt az egyféle dolgot csinálja?
milyen sorrend?

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2011.02.21. 11:56:35

@tyto:
tudja, munkahelyre a fantáziátlan, mondhatni konzervatív, polgári öltözet való. nem a fantáziadús, zsidósan izgága divatvibrálás, vagy extravagancia.
de ne vigye a kommentfolyamot a maga ostoba divatvilágába, fehérzaj!

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2011.02.21. 11:58:32

@Grift: mi a rossebről szól a blogod?

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2011.02.21. 11:59:45

@tesz-vesz:
ezt a kérdést tegye fel ottan, nem ide való, de ha már: semmiről :)

VIII. Nagyapó 2011.02.21. 12:02:32

@nomac:

Mindenesetre a termelés-adatokkal való megszokott korrelációhoz képest nagyon gyors volt, inkább a mostani ütem tűnik megalapozottnak.

Amúgy igen, a munkaórák már korábban növekedésnek indultak, szóval a sztori simán lehet valós, és az is lehet, h nem a foglalkoztatást mérték felül, hanem a GDP-t alul.
+ az is lehet, hogy a bővítés részben már a szebb jövőnek szólt, nem annyira az aktuális termelés-bővítésnek - de akkor nem is kell, hogy folyamatos legyen a gyors ütem.

Másrészt a (vállalati) hangulat-indikátorok azóta is inkább javulnak, kedvezőtlen fordulat ebben nem nagyon látszik...

Juci Óbudáról 2011.02.21. 12:02:53

"a regisztrált munkanélküliek száma, ami így elérte a 684 ezres szintet"

A nem regisztráltaknak mekkora a száma?
Közülük mennyien dolgoznak, ahogy-ahol tudnak?
Közülük mennyien szeretnének dolgozni, de nincs hol?
Közülük mennyien nem dolgoznak és nem is akarnak?

pannonfunk 2011.02.21. 12:03:59

@tesz-vesz: BiSztos arról, hogy a gazdasági növekedést és a munkahelyteremtést úgy lehet a legjobban elérni, hogy szarunk a kutatás-fejlesztésre. Éljenek a kenyai kekszkapákók!

dr. trafik nomac 2011.02.21. 12:18:27

@VIII. Nagyapó: Nezd ha Gyurcanyek alatt talpon tudott maradni egy ceg, nem hiszem, hogy Viktorektol szarna be, ami problema az az inflacio, na ez ami gondot okozhat, es kisebb vallakozasoknal mar okoz is. Ez mondjuk mar a kormany hulyesege.

Robinzon Kurzor 2011.02.21. 12:21:21

@pannonfunk: Az ilyen szerencsétleneket, akik ilyen szintű önértékelési problémákkal küzdenek mint Gyurcsány vagy ez a Grift, egyszerűen nincs sportértéke szopatni.

dr. trafik nomac 2011.02.21. 12:21:56

@Juci Óbudáról: Ami itt K+F neven tortenik attol sirok, meg szerencse, hogy van par kulfoldi ceg itthon akik foglakoznak ilyennel, de nagy atlagban kapjuk a 30 eves gepsorokat, mar kinabol is, aztan ember mennyiseggel termeljunk. Amit meg a kormanyok ilyen jellegu tamogatasokra koltottek, az nalam a lopas kategoriaba tartozik, de nezhetjuk ugy is, hogy legalabb erre is koltottek.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2011.02.21. 12:23:54

@Grift: és mit csinálnak a manyup összegével?
nagy része megy adósságra
hajrá, dobjuk ki az ablakon a pénzt

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2011.02.21. 12:24:42

@Grift: azt vettem észre.

ott nem nagyon tudok írni. macerás, na

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2011.02.21. 12:26:24

@pannonfunk: miért a kut-fejl miben fontos?
minek a kut-fejlesztése?

TG69 2011.02.21. 12:28:16

@nomac: Ez egy PR duma, amikor lefordítjuk közgazdaságilag ez egy vállalkozásbarát makro/mikro klimát jelentene. Ehhez rengeteg dolgot kell tenni a magyar gazdaságpolitikának és láthatóan ez a jelenlegi fidesznek túlságosan nagy falat.

dr. trafik nomac 2011.02.21. 12:39:23

@TG69: Pedig pont ez a kamu duma, az allam leginkabb semmit ne tegyen, vonuljon ki, zarkozzon be a parlamentbe, es hagyja az embereket dolgozni, vallakozni. Jol meglesznek azok nagyon is. Az hogy hetente valtozik a jogszabalyi kornyezet, meg a nagyosszegu tamogatasok cegeknek, csak torzitjak a piacot, es a kiszamithatosagot is tonkreteszik. Nem volt eleg az elmult 60 ev, meddig fogtok meg az allamra varni, meg a sult galambram nagyon utalom, hogy ezt a kommunista dumat kell hallgassam, mar 40 eve. En magam korul annyi munkat latok, hogy holtomig sem lennen eleg, nem csak nekem, hanem az egesz orszagnak sem, megint mas, hogy nagyresze nem lennen profitabilis, ha minden a torveny szerint csinalunk, ezert hat nem is csinalja senki, de munka lenne, es munkahley is.

pannonfunk 2011.02.21. 12:39:38

@Robinzon Kurzor: Valószínűleg igazad van...
@nomac:
Az a gond, hogy 2002 és 2008 között úgy jó 90% körüli részét ellopták. Most ahhoz képest örüljünk, vagy sírjunk, hogy a kormányváltás óta nem loptak semmit (legalábbis az innovációs alapból, ott van zárolva), vagy nézzük úgy, hogy semmi nem ment K+F-re az utóbbi egy évben.
@tesz-vesz: Ja, tényleg, kösz, hogy szólsz, nem is fontos a kutatásfejlesztés. Bokros is megmondta, hogy Ugandának sincs egyeteme, mégis milyen jól megvannak ('95-ben, a tandíjellenes tüntetésen szólt le a balkonról hozzánk...). Zárjuk be a gyógyszergyárakat, meg az Audit, meg sorolhatnám, oszt mutassuk meg, hogy kekszkapálással is lehet nemzetgazdaságot építeni...

Kinyílott a pitypang. Megírom. 2011.02.21. 13:09:00

@Grift: Na, már megint lebuksz, valahol a napokban volt egy remek eszmefuttatás* arról, hogy ez a gyerekszavazatosdi mennyire nem tud cigányszavazatosdi lenni, ha valaki tiszteli a számokat, és ismeri a valóságot. Csak hát az agyarogyott paraniod rasszisták, szélütött antiszemiták mindig is hadilábon álltak statisztikával, matematikával, úgy általában a tények makacs világával...

*nesze:
velemenyvezer.blog.hu/2011/02/18/extra_szavazati_jog_a_ciganyoknak#more2669670

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2011.02.21. 13:20:32

@Dr. Zerge:
a véleményvezér mellébeszélős faszsága nem érdekel. ha érdemes megvenni harminc cigányszavazatot harminc tányér gulyással, hogy ne lenne érdemes, mikor hajszál dönthet adott esetben a szavazáson, szóval akkor a megvehető harmincat miért ne érné meg mondjuk negyvenre dúsítani.
és pluszban ottan vannak a buzipárok gyengített szavazatai, korunk hőseié a szingliké, és egyéb hulladékokéi. de azt mondani, hogy a mondjuk kétszázezer cigányszavazatot nincs értelme hatszázezerre pumpálni, az hülye. mint a véleményvezér. vagy mellébeszél.

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2011.02.21. 13:26:07

@Dr. Zerge:
na csak elolvastam azt a fost. az arról szól, hogy egy két százalékot hozhat a cigányokon a gyerekvoks. és azzal vitatkozik, hogy ettől cigány hatalomátvétel lenne.
maradjunk annyiban, hogy az az egy-két százalék, nagyon jól jöhet egy választáson. + a határon túliak. a húszéves orbánkorszak ezekből a kicsiségekből /is/ fog összejönni.

pannonfunk 2011.02.21. 13:37:45

@Grift: A húszéves orbánkorszak abból fog összejönni, hogy a jelenlegi ellenzéki pártok külön-külön, meg együtt is háromszor annyira töketlenek, mint Orbánék. A fideszben legalább másod-harmadvonalban egészen értelmes emberek vannak, míg mszpben, lmpben meg jobbikban még ott sem.

dr. trafik nomac 2011.02.21. 13:44:01

@Dr. Zerge: A velemenyvezerben rosszul szamoltak, nekem 7% jott ki, az mar durvan sok. Mondjuk szvsz nem ettol hulyeseg a dolog, masreszt meg ott vannak a 2010-es nepessegi adatok.

dr. trafik nomac 2011.02.21. 13:45:52

@pannonfunk: Nem vagyok jos, de 98-ban pont ez ment, hulyites, meg nagyotmondas, aztan a hazugsagok onigazolasa, vegul lett is nagy pofaraeses. Most ugyanezt kezdik elolrol, mert csak ehhez ertenek, az hogy az elozo kormany sem ert tobbet nem mentesiti oket sehol sem.

nexialista · http://nexialista.blog.hu 2011.02.21. 13:45:57

az inaktívak 2.5milliomod részeként közzéteszem;
semmilyen segélyért nem folyamodtam, mivel azzal is csak fenntartanám a jelenlegi értelmetlen szerveződéseket, különös tekintettel a közalkalmazottakra, (inkább eladtam a lakásom, és abból élek)...
vállalkozásomat ugyanezért szüntettem meg, vagyis az állami kényszeres kontroll és mohóság miatt (bár nyereséges volt)...

Tündér_Lala 2011.02.21. 13:52:32

Kérem eddig tűzoltás és szarlapátolás folyt. A kormány gazdaságpolitikája 2111. Január 1.-től indult. Valóban azt gondolták, hogy a januári adatok nagysárendi javulást mutatnak majd ?
Másrészt Magyarország az elmúlt 20 évben délamerikanizálódott. Ez azt jelenti, hogy egy nagyon szűk réteg hatalmas pénzeket keres, a kkv-k legjobb esetben stagnálnak pénz és beruházás híján, a dolgozó emberek pedig máról holnapra élnek, megtakarítás nincs, a kaja és a rezsi felemészti minden pénzüket.
Emellett megmaradt a szociális rendszer egy része, amely nélkül emberek tömegei lehetetlenülnének el végleg.
Ennek számtalan kártékony hatása van. A dolgozó rétegek alig egy két ezer Ft.-tal tudnak több pénzhez jutni, mint az igénytelen lumpen rétegek, így azok ambiciózusabb része sem érzi (nincsennek ösztönözve), hogy érdemes lenne dolgozni. Ez a rés azért máshol sokkal nagyobb.
Az ingyenes utazásról: Valaki egy másik blogon írta, hogy a nénike képes elutazni 20-30 km-t (az utazás ingyen van) mert máshol a tojás 2 Ft.-tal olcsóbb. Hát elég szomorú, ha valaki ilyesmire kényszerül és nem gondolom, hogy a megoldás az utazási kedvezmények megvonása volna. Az emberek egymásra uszítása még mindig működik és nem gondolom, hogy valamelyik réteg ellehetetlenítése eredményt hozna. (persze a rendszert lehet, kell finomítani)

A kutatás fejlesztés jó dolog volna, de egyelőre szerintem törekvéseink arra korlátozódhatnak, hogy az intéményrendszert átmentsük azokra az időkre, amikor komolyabban tudunk rá áldozni .

Ahhoz, hogy lássunk valamit a dolog működőképességéből minimum 0,5-1 év szükséges és a folyamatok ismeretében lehet majd az esetleges korrekciókat eszközölni. A nemzetgazdaság elég nagy rendszer ahhoz, hogy lassan reagáljon. Azt gondolom, hogy az intézkedések célszerűnek látszanak, meglátjuk az eredményét.

Valahogyan így látom.

ucsacsu 2011.02.21. 13:54:06

@egy nik a sok közül:

És van egy kis táskája,"jó számokkal egy telkója,és tudja hollehet szerezni üres Nóóókiás,wiskiiiis dobozokat, ja és közbe beütött a córesz.

Tündér_Lala 2011.02.21. 13:54:34

@Tündér_Lala: egy két ezer =egy két tízezer
Boccs ez értelem zavaró.

Kinyílott a pitypang. Megírom. 2011.02.21. 13:58:17

@Grift: Sokkal inkább érdemes volna a sok nemszavazó felé nyitni, messze nem olyan heterogén banda az, de ezt hagyjuk is.

Ami még esetleg segít, százszor mondtam már, a cenzus, a jól kitalált cenzus, akár többféle is kombinálva, aminek következtében az inaktívak és eltartottak nyomasztó uralma valamely jövőorientált társadalmi csoport javára múlnék. E nélkül a képviseleti demo halott ügy, jövőfölélő sáskaság. Ez ügyben a gyerekszavazatosdi lehet egy lépés. És bár sok mindent nem old meg, alegfontosabbat, a precedenst megteremtené. Precedenst arra, hogy egy évszázados tabu, az egy (felnőtt)ember egy szavazat elve* megdőlhet - és attól még mindig lehet demokrácia.

Ez sokkal fontosabb, mint hogy hány romaszavazat, meg htszvazat, meg hány év orbánkorszak. pántlika a szaron, értelmes ember díszdobozban sem vesz fost.

*Ez az elv, a jóléti korfával, a kiterjedt szociális ellátórendszerrel, a makacs munkanélküliségi mutatókkal együtt tulképpen kollektív öngyilkosság.

ucsacsu 2011.02.21. 14:06:27

Viktor a saját akoljában nem tud rendet tartani,azt se tudja mi történik a háta mögött,lásd lézer jános,( hogy mit keres ez a jános mindig Pesten,nincs családja)a balassagyarmati biztosítás,és mégmi fog kiderülni,DE CSAK DERÜLJÖN KI,NEM AZÉRT HAJTOTTUK EL A MASZOPOS BANDÁT,HOGY LÉZERJÁNOSÉK OTT FOLYTASSÁK AHOL AZOK ABBA HAGYTÁK

pannonfunk 2011.02.21. 14:06:43

@nomac: Én a '98-2002-es időszakot egészen jónak láttam.
@Tündér_Lala:
Erről van szó, hogy a kkv-kat be kellene indítani. Illetve kellett volna, tegnapelőtt, hogy mára már legyen valami. Jómagam per pillanat egy külföldi kkv-nak dolgozok be, mint magyar tudós, FP7-es támogatással. A külföldiek kaptak pénzt az államtól, hogy tudjanak pályázatot írni, profi pályázatírókkal, és lám, nyertek is. Ilyen mikor lesz idehaza? Az FP7-et már buktuk frankón, de mi lesz az FP8-cal? Lobbizás azért, hogy legyen prioritása azoknak a programoknak, amiket az új Széchenyi tervben akarunk nyomni (gyógyturizmus, alternatív energiaforrások, stb)? Ezeknek a hazai támogatása, erre K+F, vagy hogy a bánatban fognak erre a kkv-k ráállni, elkezdeni fejleszteni? Önerőből tuti, hogy nem, mert egyszerűen nincs tőkéjük hozzá.

Robinzon Kurzor 2011.02.21. 14:10:29

@Tündér_Lala: "Kérem eddig tűzoltás és szarlapátolás folyt"

Leginkább a Fidesz saját tűzének oltása és saját szarjának lapátolása.

Az optimista forgatókönyv szerint nem állunk szarabbul, mint amikor átvették a hatalmaz.

Egy éve még az volt a duma, hogy csak attól évi több száz milliárddal csökken az államháztartás kamatterhe, hogy hiteles gazdaságpolitika lesz.

Ennek pont az ellenkezője történt, péntek óta meg tudjuk, hogy Orbán megvédi a szociális vívmányokat.

De ez nem lehet meglepetés: Orbán és a Fidesz politikáját gazdasági vonalon a 2008-as "szociális" népszavazás határolja be.
Azok politikai foglyai, akiket akkor bevásároltak 300 forintos akciós áron.

TG69 2011.02.21. 14:26:04

@nomac: az állami támogatások != vállakozásbarát klíma :).

dr. trafik nomac 2011.02.21. 14:56:55

Hiba nevetsz, tobbnyire csak ront a helyzeten. Meg lehet nezni az ezzel foglakozo kimutatasokat, pl. a munkahely megtarto 155milliard nagyreszt kidobott penz volt. De eleg sok tortenet van a vilagban, az allami tamogatasok korforgasarol, a lenyeg, hogy nem az jar jol soha aki dolgozik.

dr. trafik nomac 2011.02.21. 14:59:03

@pannonfunk: Te lehet, de a szavazok nagyresze nem latta jonak 2002-ben.

dr. trafik nomac 2011.02.21. 15:07:14

@pannonfunk: Ja a sultgalamb effektus, az allam adjon pent, a palyazathoz, meg adjon palyazatot is. Fontos a K+F, es nem baj, hogy ebben van allami tamogatas, mert nem feltetlen merheto penzben az az ertek amit egy ilyen ceg megtermel, de onnam, hogy profiterdekelt lesz, mar ne az adofizetok penzet lesse, ha meg palyazatokbol el, akkor alap, hogy tanuljon meg palyazni, elvben nincs mar kommunizmus, kapargassuk csak azt a gesztenyet magunk.

pannonfunk 2011.02.21. 16:10:12

@nomac: Az állam arra adjon pénzt, hogy eséllyel pályázzál EU pályázatokra. És ehhez profi pályázatírók álltak rendelkezésre. Ha már van EUs pénz, miért ne használnánk ki? Csak egy kis és középvállalkozónak esélye nincs nyerni egy ilyet, amíg nem látott legalább 3-4 nyertes pályázatot, hogy hogyan kell megírni. Profi pályázatírókkal segítve volt még 5 embernek fejenként kétheti munkája benne, szóval kikérem magamnak a sültgalamb effektust, bocs.

Maga a cég sem csak pályázatokból él, ez volt az utolsó kkv pályázatuk, mert nagyvállalattá növik ki magukat. Ennek ellenére indultak EU pályázatokon, és így lesz esélyük USA-beli cégekkel is felvenni a versenyt.

Robinzon Kurzor 2011.02.21. 16:58:15

@pannonfunk:

A pályázati rendszer igazából akkor működhetne, ha lenne a magyar vállalkozási kultúrában élő hagyománya a víziónak, a jövőképnek, a tervezésnek.

De nincs: az átlagos magyar vállalkozó (nem csak az egyéni, hanem a kkv tulajdonos is) a hiánygazdaságból nőtt ki, vagy legalábbis a 80-as évek géemkás vállalkozói magatartásmintáin szocializálódott vállalkozóvá; túlélni azt nagyon tud, de fejlődni nem.

"Ilyen világban nem lehet tervezni" -- mondja és túlélni akar, meg várja a csodát, amit minden kormány meg is ígér neki.

Szóval először olyan ötletek, termékek kellenek, amire akár a kockázati tőkés is adna pénzt -- na, erre lehetne pályázaton pénzt nyerni, nem 15 db új PC-re.

Mert az utóbbi adófizetők pénzének herdálása, akkor inkább legyen annyival kevesebb az adó, és ne támogassanak pályázatokkal.

pannonfunk 2011.02.21. 17:34:32

@Robinzon Kurzor: Akkor meg ki kellene nevelni egy nemzedéket, amelyik el tudja adni magát a kockázati tőkésnek. Én már beszéltem jópár kockázati tőkéssel, de temperamentumom akadályozott meg abban, hogy pár percnél tovább tudjak bármelyikkel is beszélni. Felfuvalkodott pojácák, amelyek a tudományt max. bulvársajtó címen ismerik -- tudod, a legrosszabb fajta, a félműveltség sokszor még a totális tudatlanságnál is rosszabb. Nem dobhatod be az egész magyar kkv szektort, hogy nesztek, itt vannak a kockázati tőkések, boldoguljatok velük. Erre egy tudós alkalmatlan, mert ha nem hajtja el a kockázati tőkéseket öt percen belül a 'csába, mint én, akkor sem fogja tudni úgy eladni az ötletét, hogy megvegyék. Egyszerűen azért, mert hozzá van szokva a precíz, szabatos fogalmazáshoz, és azt meg egy kockázati tőkés nem fogja megérteni. Főleg nem fogja tudni megkülönböztetni a kóklert a tudóstól.

Szóval az is egy őrült nagy baja a mai rendszernek, hogy nincs átjárás tudomány és innováció között, amit 2002 és 2010 között csináltak, az szánalmas volt, azóta meg legalább semmi nincs, így szánalmas se lehet (hacsak nem tekintjük a semmit is szánalmasnak...).

dr. trafik nomac 2011.02.21. 19:46:41

@pannonfunk: Ez okes, na viszont ezt kellen eaz allamnak csinalnia, nem is erte miert irodakra bizzak ezt. Na persze az allam ebben az egeszben csak feles teher.

dr. trafik nomac 2011.02.21. 19:52:23

@Robinzon Kurzor: Hat a palyazatok nagyreszt ilyesmirol szolnak. Amugy meg a 80-as evek vegi vallakozi lehet igy gondolkodnak, de azert nagyreszt a mukodokepes vallakozasok (vallalatok) nagyon is innovativak, na persze a keleteuropai keretek kozott, senki nem vesz magyaroszgaon chipgyarat, vagy raketakilovot, almodni lehet persze nagyot, de az ameriaki sem abbol epeitettek gazdasagot.

Lew Archer 2011.02.21. 21:36:47

A szerző továbbra is adósunk maradt azzal az adattal, hogy az idézett, január hónapra vonatkozó adat hány munkahely megszűnését takarja.

Továbbá még mindig nem tudunk semmit arról a több ezer vállalkozásról, amely bezárt, nem nyitott ki, befuccsolt, elbocsátott.

Honnan jön ez a szám, hogy több ezer?

Valami támpont, statisztika, példák, hogy tudjuk, miről is beszélünk.

Lew Archer 2011.02.21. 21:51:22

Szeretném megkérni továbbá a nyugatias módon polgárosult konzervatív ifjúságot a következőkre:

1. Ne szavazzanak soha többet a Fideszre

2. Utána pedig ne írjanak és ne mondjanak semmi olyat, hogy mi is a Fideszre szavaztunk, de nem ezt vártuk ( pontosan lehetett tudni, hogy a Fidesz milyen és mit fog csinálni, jelen esetben: pontosan lehetett tudni, hogy Matolcsy a fideszes gazdaságpolitika kinyilatkoztatója, és pontosan lehetett tudni, hogy Matolcsy milyen gazdaságpolitikát akar )

3. Az előzőhöz kapcsolódva ne keltsenek olyan látszatot, hogy állítólagos szavazatuk jogán beleszólásuk van a fideszes politikába

4. Próbáljanak barátkozni a gondolattal, hogy nézeteik alapvetően különböznek a magyar jobboldal derékhadának nézeteitől, attól a tömegtől, amelyik 1990-től fogva az MDF, FKGP, KDNP és aztán Fidesz, esetenként a MIÉP és Jobbik szavazatait adja.

5. És mindezek folyományaként támogassanak valamely ellenzéki pártot, az MSZP-t vagy az LMP-t, ha pedig ezek egyike sem felel meg kényes ízlésüknek, akkor gründoljanak új pártot. A Fidesz nem a maguk pártja, ez egészen biztos.

Előre is köszönöm, higgyék el, jobb lesz így mindenkinek.

Robinzon Kurzor 2011.02.21. 21:54:58

@pannonfunk:

Ahol igazi vállalkozók vannak, ott ilyen egy kockázati tőkés:
video.google.com/videoplay?docid=-3755718939216161559#

VIII. Nagyapó 2011.02.22. 11:16:40

@Lew Archer:

Tessék megbarátkozni a gondolattal, hogy létezik a magyar jobboldalnak egy kisebbségi, de nem is elhanyagolható része, amely

- Nemzeti, keresztény és jellemzően polgári gyökerű
- Számára az MSZP utódpárti volta miatt kezdetektől fogva, az SZDSZ pedig legkésőbb 1994-től - első sorban erkölcsi okokból - vállalhatatlan, de részben talán inkább ez utóbbira szavazott kezdetben
- Fényévnyi távolságra érzi magától a Magyar Nemzet exkommancs újságíróinak zavaros világnézetét, de a Fidesz soraiban fel tud fedezni az ő gondolkodásmódjához közel álló embereket
- Kib*szottul nem azért szavaz a Fideszre, mert Matolcsyban gazdasági messiást látott volna; igazából sosem a gazdasági programjuk miatt tette első sorban, bár az utóbbi időben azt gondolta, az elmúlt 8 évnél rosszabbat úgysem lehet
- De próbált a sorok közt olvasni és remélte, hogy kormányon a Fidesz körül szintén megtalálható, Matolcsynál kevésbé elszállt arcokra jobban fognak hallgatni

Na, ők most csalódottak egy kissé - de mindezek ellenére maradnak, mert még mindig bennük van, hogy a megosztottság az ősellenség MSZP-t hozza vissza, mert nem elég szervezettek és tudják, hogy a Fidesz ebben igencsak rutinos politikusai vsz seperc alatt csinálnák ki bármely pártalapítási kezdeményezésüket, és mert még mindig bíznak bennek, hogy a mérleg végül pozitív lesz.

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2011.02.22. 11:57:42

@VIII. Nagyapó: vannak ilyenek, de hajlamosak tévedni, mint mikor 94 előtt a szadeszra tettek, ezért figyeljenek azokra, akik ezt sosem tették.

VIII. Nagyapó 2011.02.22. 13:49:15

@tölgy:

Már amelyik része. Nem mind tévedett, volt Fidesz is '94 előtt is, meg aztán az MDF-nek is voltak különféle csoportjai, nem véletlen szakadtak szanaszét :-)

(Persze jobban megnézve nem az örök igazság birtokosai az MDF-szavazók sem, mi lett már abból a pártból is...)

De abban amúgy valóban lehet igazság, hogy ez a szavazói csoport rendszerint aránylag jól hiszterizálható lényegtelen dolgokkal, ostoba, de amúgy ártalmatlan mondatokkal.

És tartalmilag van jó kimenet most is, írtam is ilyesmit vmikor.

Robinzon Kurzor 2011.02.22. 13:49:47

@VIII. Nagyapó:

Tessék megbarátkozni a gondolattal, hogy létezik a magyar jobboldalnak egy többségi, ezért nem is elhanyagolható része, amelynek egyetlen problémája az volt a Kádár-rendszerrel, hogy nem ők csinálták.

Igaz, ők nem is csalódtak a Fideszben.

TG69 2011.02.22. 16:43:27

@Lew Archer: Nem érzed, hogy ez egy kicsit vicces? Ha neked kb annyi közöd van a fidesz döntésekre, mint az itt tomboló:) ifjú konzervatívoknak, akkor is, ha meg szignifikánsan több közöd van, akkor meg jobb lenne meghallgatni ezeket a kritikai hangokat és nem vonyítani, mert bántanak titeket.

Egyébként mindenki nyugodjon meg, a fidesznek ebben a ciklusban még biztos nincs alternatívája és most már csak magának köszönheti, ha egyszer az mszp képes lesz még visszatérni.

is 2011.02.22. 16:54:05

@VIII. Nagyapó: igen, az osellenseg. fel is rajzoltak a falra, el is tancoltak a varazstancot, ki is mondtak ra az atkot, hat csak ugy van. namost az evek egyre tobb kompromisszumra kenyszeritenek, hiaba is szavaztal ervenytelent 2008-ban. az, hogy az MSZP nem valtozott meg, de nem is lett/lehet masik part, azt te is ugy irod le, mint a FIDESZ hibajat. de csak annyi erod van, hogy türsz. az orszag meg kozben a FIDESZ-szel (szinten leirtad) pont nem a jo iranyba megy. szerintem hatrabb kellene lepned egyet, es tavolabbrol ranezni. mondjuk az orszag szintjerol, es nem a partokerol.

egeszsegugyi reform ugye kellett volna az orszagnak. 2006-ban volt is, aki elkezdje. helyes is volt, ez abbol latszik, hogy azota sem bir senki mas alternativat elohozni, Szocska is Molnar Lajos programjat viszi (csak mindent megtesz, hogy ki ne deruljon). most, akkor meg mielott lemegyunk partszintre, akkor mondjuk ki: aki a 2006-os reformot megakasztotta, az az orszag szempontjabol rossz ember, aki meg nyomta, az jo. es akkor msot mehetunk partokat nezni. eleg egyertelmu. onnantol pedig ertelmisegi nem szavazhat olyan partra, aki az orszagot rossz iranyba vitte.

vannak persze, akik nem hajlandok ezt a logikat vegigvinni, mert nem az az eredmeny jon ki, ami kell nekik. de ertelmisegi ember nem tekinthet el ettol, sosem. aki eltekint, elveszti ertelmisegi statuszat.

Viktus 2011.02.22. 17:02:40

Nekem munka van csak 2008-as árakat fizeti a multi a költségek meg kicsit mások elég a gázolajat nézni ... emelésekre meg annyi a válasz "örüljek, hogy van munkám" előbb-utóbb az apehnak én is ennyit fogok mondani örüljenek, hogy v.mennyi adót tudok fizetni ... vagy kirúghatok még két tucat embert növelni a frankó statisztikákat.

Viktus 2011.02.22. 17:10:06

@Doomhammer:

Ezekből mennyi a közalkalmazott stb. ?

pannonfunk 2011.02.22. 17:14:40

@Robinzon Kurzor: Most komolyan gondolod, hogy végig fogok nézni egy 39 perces videót, amelynek az első 3 percében az előadó anekdotázik, meg az Apple-t és a Microsoftot fikázza, és még egy büdös szó nem hangzott el arról, hogy miről is fog beszélni? Vagy pont ez a lényeg, hogy 39 percen keresztül beszél a nagy semmiről?

is 2011.02.22. 17:19:56

@poszt: hat csak tessek, tessek! sikerult a gazdasagi szabadsagharc! a DT mar Szlovakiaba viszi az 500+ fos szervizkozpontjat. most mar tenyleg felszabadultak a magyarok a multik alol, most aztan megmutathatjak, hogy mi tudnak.

hat ezt. mi az az ez? az, hogy tavaly aprilisban MINDENT, de mindent leallitottak, se EU penz, se semmi, mert majd mindent ujra kitalalnuk, mert az biztos ugy nem mehet, ahogy eddig ment. ja, es 8 honap nem volt eleg, hogy beinditsak az uj rendszert. minden nap jonnek ki a cikkek (most legutobb a gyengenlatok), hogy egyetlen szocialis es gazdasagfejlesztesi vonal nem mukodik. az ITDH-nal interneteznek jobb hijan. egy nagy kaoszt sikerult csinalni, Navracsics mar politikai halott az uj miniszteriumi rendszerevel, Matolcsy a funyirojat tologatja, Kosa, Pinter, Orban tizmilliardokat dobal ki az ablakon a kedvenc hobbiprojektjeire.

es az eddigi kozmunkarendszert sem tudtak legalabb latszatban fenntartani, januartol nincs ra penz, az uj rendszer meg meg nem indult be, ezert jelent meg hirtelen ennyi ember. de majd jon a kozmetika, mint 1999-ben, lesz itt teljes foglalkoztatas. ja, 4 oraban, egy honapra. aztan tessek cserelni. az egy honap 4 ora penzebol meg tessek ehenhalni, hogy legkozelebb mar ne jojjon.

hat remek, csak gratulalni tudunk.

@poszt2: "ha a célcsoportjában domináló mérsékelt szavazók ezért döntöttek tömegesen mellette. "

sajnos ki kell abranditsalak: Orban megmondta, hogy lementek a populista nepretegekhez. a mersekelt szavazok mar csak pantlika a kalapon. es ez egyebkent 2002 ota igy van, lasd 2006-os kampany. teged nagyon atbasztak, ha rajuk szavaztal. nem is volt semmilyen programjuk/uzenetuk, nem ertem minek a megvaltoztatasat akarod. esetleg azt kellene megvaltoztatni, amit roluk hiszel, mert nem passzol a tortenesekkel, meg az adatokkal. nem nekik, neked.

VIII. Nagyapó 2011.02.22. 17:57:47

@is:

"az, hogy az MSZP nem valtozott meg, de nem is lett/lehet masik part, azt te is ugy irod le, mint a FIDESZ hibajat"

Hogy mit mondtam én?
Az MSZP hiába is próbál tanulni, változni, az maga marad a tovább élő kádári elit.
Fejük tetejére állhatnak, csinálhatnak jó gazdaságpolitikát, vonhatnak be szimpatikus személyeket, vállalhatóak így en bloc akkor sem lesznek. Mellesleg a saját belharcaik miatt a fentiekben sem voltak valami sikeresek, de nem ez a lényeg.

Másrészt sok ugyan a csalódás és a személyes jóízlésemett sértő döntés, de egyáltalán nem gondolom, hogy egyértelműen a szakadék felé tartanánk. (Fentebb a cikk némely állításával is vitába szálltam amúgy.)
Lehet Matolcsy bármilyen zavaros figura, de ha az (egyébként az elmúlt évben egyáltalán nem hátrányára változó) NGM-stáb össze tud ütni egy működő, első sorban kiadáscsökkentő csomagot, 10 éve bizonyosan ő lesz az első, aki csinált végre egy működő adócsökkentést.
Lehet, Fletóéknak volt egy halom jó ötlete is az egészségügyben vagy a közigazgatásban, amiben a Fidesz sem csinál mást (miközben persze van ezer különbség is, de mindegy). Végigvinni mindenesetre nem sokat tudtak belőlük. Egy-két éven belül kiderül - a Fidesznek néhány területen akár még sikere is lehet.

Talán, mert a gaz Fidesz aknamunkája helyett most csupán az MSZP és a Jobbik minden demagógiától irtózó, támogató szeretetével állnak szemben. Vagy talán, mert a menedzsment és a politika némileg komplikáltabb tudomány annál, semhogy pusztán a jó ötletek elegndőek lennének a sikerhez.

Lew Archer 2011.02.22. 19:31:59

@VIII. Nagyapó:

Viszonyulhatok akár tisztelettel is a felfogásához, senki nem akadályoz benne és nehezemre sem esik. Azonban önöknek számot kell vetniük törekvéseik és elvárásaik realitásával. Van egy eszményített képük egy polgári társadalomról, amelynek ügyeit korrekt és művelt úriemberek intézik ésszerű döntések során, valami nagyon tiszta társadalmi alapvetés talaján, ami minden problémára lehetőséget ad tisztes adekvát megoldást találni, egy olyan társadalomban, amely az emberek többségének komoly felelősségvállalása alapján működik. Ez egy illúzió. Egyrészt, mert amit maguk szeretnének és számonkérnek, olyan talán sehol a világon nincs, egy mintának tekintett nyugati társadalomban is megtalálhatják azokat a jelenségeket, amit itthon ostoroznak. * Másrészt viszont ez Magyarország, és itt még annyi polgári viszonylatra sincs lehetőség, mint Nyugat-Európában. Itt a társadalmi presztizs és a vagyon nem sok évszázados polgári fejlődés vagy a semmiből való építkezés pionírjainak erőfeszítése során jött létre, hanem a szocialista múlt és annak protekcionista, előre definiált átszabása során. Független polgárság itt nincs.

Ezenfelül még törekvéseik ellen szól a nemzeti karakter is. A magyar nép bizony vezetőt akar, akit vagy szeret vagy útál, de nem hivatalnokot az ország élén. A magyar nemzet emellett pedig bizony szereti az élet kockázataiban a közösségi támaszt maga mögött tudni, ezért az individualista alapokon álló gazdaságszervezést is elfelejthetik. Itt a többség mindig is az erőteljes redisztribúciót fogja támogatni a biztonság és a közösség oltalma tudatáért, annak baloldali vagy jobboldali változatai szerint. Ez maguknak gaz, dudva, muhar, meglehet. De hát ez Magyarország.

rajcsányi.gellért (ergé) · http://mandiner.blog.hu/ 2011.02.22. 21:09:34

@Lew Archer: azt írod: "A magyar nemzet emellett pedig bizony szereti az élet kockázataiban a közösségi támaszt maga mögött tudni, ezért az individualista alapokon álló gazdaságszervezést is elfelejthetik."

Nos, EZ az álomkép. A magyar a világ egyik legindividualistább nemzete, közvetlenül az angolszászok és a hollandok után, ezt több kutatás, többek között Kopp Máriáék is kimutatták. Mindenki mindent maga akar megoldani, maga akar egyről a kettőre jutni, akár mindenki máson átgázolva.

www.szmm.hu/modules.php?name=News&file=article&sid=3583

Lew Archer 2011.02.22. 21:24:33

@rajcsányi.gellért (ergé):

Hát akkor igazán semmi akadálya nincs egy szabadpiaci liberális párt elsöprő győzelmének a következő választáson. Eddig valami miatt ez elmaradt.

rajcsányi.gellért (ergé) · http://mandiner.blog.hu/ 2011.02.22. 21:29:18

@Lew Archer: mennyi köze van egy politikai ideológiának a társadalmi valósághoz? épp az ideológiák távolodnak el a realitástól.

Lew Archer 2011.02.22. 21:43:10

@rajcsányi.gellért (ergé):

Maga mi alapján gondolja egy kormányzás lépéseit megvalósítani?

Ja persze, tudom, maguk nem ideológia, hanem a tiszta ész és nyilvánvaló elvek alapján döntenek mindig. Ja, hát akkor ezt az elgondolást vagy módszert vagy nem is tudom mit nem szokták választani nálunk a választók. Azt a valamit, ami nem ideológia, de a tiszta, újraelosztásmentes piaci viszonyokhoz vezet.

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2011.02.22. 21:47:31

@VIII. Nagyapó: az nem úgy van, hogy a szadeszra szavazás bűne és az örök igazság ismeretének tételezése mellet nincs lehetőség. Van.

@is: maga tényleg értelmiségi. Szégyentelen. Így védte is az elkúrót, amíg hatalomban volt, és azóta is.

@rajcsányi.gellért (ergé):
Bizonyos individualizmus és a kockázatokkal szemben az elosztásra, szervezetekre támaszkodás egyáltalán nem zárják ki egymást. Ez ma a domináns európai mentalitás. Gondolom az angol és holland szocializmusról már hallott.

rajcsányi.gellért (ergé) · http://mandiner.blog.hu/ 2011.02.22. 21:47:49

@Lew Archer: "a tiszta ész és nyilvánvaló elvek alapján döntenek mindig."

Ez valami tévedés, mifelénk nem szokás hinni a tiszta Észben, az egy másik házszám. Inkább a józan észben ;)

rajcsányi.gellért (ergé) · http://mandiner.blog.hu/ 2011.02.22. 21:50:54

@tölgy: még inkább a svéd szocializmusról ;)

egyébként persze, Magyarországon perverz individualizmus van: 1. nekem minden jár 2. az államot kikerülöm 3. de ha lehet, azért megfejem.

Lew Archer 2011.02.22. 21:53:51

@rajcsányi.gellért (ergé):

Bizonyára pontatlanul használtam a kifejezést.
Mindenesetre érdekes, amit állít. Ezek szerint a választók gazdasági individualizmus és a szabadpiaci folyamatok korlátozatlansága iránti törekvés által indíttatva szavaznak mondjuk 2002 óta túlnyomórészt a Fideszre és az MSZP-re?

rajcsányi.gellért (ergé) · http://mandiner.blog.hu/ 2011.02.22. 21:59:11

@Lew Archer: "állam bácsi hagyjon békén, de a szomszéd Józsira azér' kihívom a hatóságot; mi megoldjuk okosba', de számoltassák el a tolvajokat" ismerős gondolatmenet?

Lew Archer 2011.02.22. 22:05:45

@rajcsányi.gellért (ergé):

Ne terelje el a szót. Azt mondtam, hogy a maguk jobboldali liberalizmusának ( ne kössön bele a kifejezésbe, köszönöm ) nincs se bázisa, se kultúrája Magyarországon, többek között azért, mert a többség számít a közösségi, állami gondoskodásra. Erre maga azt mondja, hogy de nem, mert a magyar az gazdaságilag individuális. Erre én azt mondom, hogy de igen, mert számít az állami, közösségi gondoskodásra, tehát a maguk jobboldali liberalizmusának ( megint ne kössön bele ), nincs itten jövője. Ezt így gondolom, ha akarja, csavarhatja még a szót, én ebben nem zavarnám.

rajcsányi.gellért (ergé) · http://mandiner.blog.hu/ 2011.02.22. 22:21:46

@Lew Archer: "tehát a maguk jobboldali liberalizmusának ( megint ne kössön bele ), nincs itten jövője."

1. Milyen jó magának, hogy tudja, mit hoz a jövő.

2. A magunk jobboldali liberalizmusát (bár sok szerzőnk ezt a jelzőt sértésnek venné :) 11 éve építgetjük itt és az elődlapokban, és asszem, 11 év múlva is itt leszünk. Tudja, telnek az évek, öregszünk, jönnek az újabb nemzedékek, és ne tudja meg, mennyire szabadelvűek azok, akik nálunk is fiatalabbak, a rendszerváltáskor vagy utána születtek. Épp elég feladat lesz Konzervatív Értékekre nevelni őket. Egy tök más világban élnek, és semmi ingerenciájuk nincs arra, hogy az elmúlt húsz (hatvan) év meccseit játsszák újra. Ismer _mai fiatalokat_?

gloire · http://alkaloida.blogspot.com/ 2011.02.22. 22:37:07

@rajcsányi.gellért (ergé): Majd belenőnek. Ahogy ez egyébként minden is lenni szokott.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2011.02.22. 22:45:31

@Viktus:
Kicsit később található a csevelyben.
mandiner.blog.hu/2011/02/21/munkahelyet_alkotmanyt/fullcommentlist/1#c12648398
Most pedig várjuk feb. 28.-at, amikor kijön a januári adat. Akkor derül ki, mennyire megalapozott a post. Az én véleményem az, hogy a januári adat nem lehet jobb, mint a decemberi, sőt valószínűleg rosszabb lesz.

rajcsányi.gellért (ergé) · http://mandiner.blog.hu/ 2011.02.22. 22:45:31

@gloire: naná, hogy belenőnek - vagy elbuknak. De amibe belenőnek, az is állandóan, organikusan változik (jobb esetben). Milyen világba nőnek bele azok, akik 1970-ben, 1990-ben vagy 2010-ben eszmélnek? Milyen világban vállalnak gyermeket? Az egyre szabadabb világban eszmélő szülők gyermekei milyen saját világban élnek? Gondoljunk csak profán példaként a bulizásra, a partik világára. Milyen volt a szórakozás a fent említett időpontokban? A WB ügye is mutatja, hogy alig tíz év alatt is változhat, ez esetben durvulhat, más esetben, pl. a információszerzés vagy utazási lehetőségek terén javulhat a helyzet.

Milyen reflektáltsággal tekint majd egy 2030 körüli harminc éves a magyar valóságra, a társadalomra, állam és egyén viszonyára? Nem épp a kádárizmusból fog érkezni, nem épp a kádárizmussal fog találkozni. Lew Archer tudni véli, minek lesz helye a jövőben Magyarországon, és minek nem. Boldog ember lehet.

Lew Archer 2011.02.22. 22:46:16

@rajcsányi.gellért (ergé):

Nem. Nem ismerek mai fiatalokat.

És azt sem tudom, mit hoz a jövő, bár néhány dolgot azért lehet látni. Például, tudja, hogy a mai fiatalok közül hányan lesznek csúcsmenedzserek, szakmai specialisták, akikért versengenek a nagy cégek, és akik a jövedelmükből bőségesen megalapozhatják a saját biztonságukat, jövőjüket és öregkorukat? Néhányan. És hányan lesznek pizzafutárok, hamburger felszolgálók, gépkezelők gyárban, sofőrök, árufeltöltők nagyáruházban, éjjel-nappali eladók, takarítók? A zömük az lesz. Akiknek a fizetése épp csak elég a megélhetéshez, még ha a szuperbruttót számolom, az állammentes illúziót, akkor is. Ezek a fiatalok jó 30-40 éves korukra éppúgy belátják majd, hogy az állami gondoskodás nélkül semmi biztonságuk nincs, ahogy a mostani ekorúak is látják. Magyarország ugyanis nem lesz gazdasági nagyhatalom, és itt bizony a gyengén fizetett munkákat is a honpolgárok végzik majd, gyengén fizetett munka meg lesz bőven.

rajcsányi.gellért (ergé) · http://mandiner.blog.hu/ 2011.02.22. 22:51:24

@Lew Archer: ezzel a szomorú jövőképpel nagy vonalakban egyet is értek. Na de ha ez lesz a helyzet (nem is említve a fokozatosan növekvő inaktív rétegeket), akkor vajon ki fogja finanszírozni nekik az állami gondoskodást, hm?

Hiszen nyugdíj terén most tértünk át újra a felosztó-kirovó rendszerbe, a mindenkori befizetések lesznek rögtön kifizetve. A fenti társadalomban milyen bevételekből tud gondoskodó lenni az állam?

Lew Archer 2011.02.22. 22:51:37

Pontosabban: nem tudom, hogy bőven lesz-e gyengén fizetett munka, de a munka nagy része gyengén fizetett lesz.

Lew Archer 2011.02.22. 22:53:46

@rajcsányi.gellért (ergé):

Mivel, mint mondta, nem tudjuk, mit hoz a jövő, nem is tudjuk 30 évre előre megoldani a problémákat.

Lew Archer 2011.02.22. 23:03:06

@rajcsányi.gellért (ergé):

Ezt a kérdést fel lehet tenni úgy is: fémtömegcikk üzemi gépkezelő miből fog öngondoskodni?
Mit gondol, akinek 12 év MNYP tagság után volt az egyéni számláján 900 ezer forint, az tiltakozik az állami rendszerbe visszaterelés miatt?

gloire · http://alkaloida.blogspot.com/ 2011.02.22. 23:16:48

@rajcsányi.gellért (ergé): Én arról a politikai választó vonalról beszélek, ami nem ilyen-olyan esetekben lehetséges, hanem arról, ami itt M.országon olyan régi, és olyan mély, hogy azt meg fogja ismerni még minden ma született ember is, nem csak a mai fiatalok.
És ebben a helyzetben egyébként, pont a liberalizmus, minden változata teljesen bukóban van egy most újból elinduló hosszú időszakra.

rajcsányi.gellért (ergé) · http://mandiner.blog.hu/ 2011.02.22. 23:26:08

@Lew Archer: "fémtömegcikk üzemi gépkezelő miből fog öngondoskodni?"

Gyerekeiből. Remélhetőleg.

gloire · http://alkaloida.blogspot.com/ 2011.02.22. 23:39:28

@rajcsányi.gellért (ergé): Nem volna baj, ha a hangsúly változna, idővel változhat is, de az a "remélhetőleg", az nagyon halovány remény pillanatnyilag.

VIII. Nagyapó 2011.02.23. 00:12:03

@Doomhammer: 28án nem lesz részletes foglalkoztatottság adat, csak kérdőíves (=zajos) nemzetgazdaság.

Én inkább a januári ipari termelést várom kíváncsian.

Viktus 2011.02.23. 02:37:16

@VIII. Nagyapó:

Ipari termelés kevés ... a multik nyereséges termelését részben mi magyar kkv-t szponzoráljuk mostanság csak már nem nagyon bírjuk ...

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2011.02.23. 06:55:14

a magyar úgy individuális /gazdasági/ szereplő, hogy az ebből fakadó hátrányok /mondjuk szövetkezési képtelenség bármely mezőgazdasági vonalon/ következményeinek enyhítését, vagy mentesítését az államtól várja.
a magyar szóban államellenes, individuális, anarchista, mifene, de egyébként teljes államfüggőségben él. még a szemetet sem takarítja el a portája elől, várja az állami kukáskocsit.

gellért, bazmeg, hogy lehet, olyat leírni, hogy egyre szabadabb világ? ez szabadnép félórára való. de árulkodó. tudod a szabadság csak egy bizonyos mértékig szabadság, aztán már a pokol káosza. az ebben felnövő maiak egy része, a valamire való, az emberi-közösségi ösztönökkel rendelkező, az új rendre fog vágyni. a "szabadság" jelen foka megrémíti /majd kopp mária ezt is megkutatja/ és egyenruhára és egyengondolatokra fog vágyni. a szabadosság papírpatájában elektrozenére drogon pattogók meg rabszolgák lesznek, egy festett egű ketrecvilágban.
azzal meg ne takarózz, hogy ezt a hollánutcás, jelenleg hazaárulóbarát metódusotokat mióta építitek, ez nem ad felmentést.

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2011.02.23. 08:22:39

Urak, tegyenek különbséget aközött, hogy vannak-e jó érvek a gazdasági liberalizmus (piac) mellett (vannak), és a választók zöme vágyik-e erre (biztosan nem).

Ergé "szabadabb világa" alatt a magánéleti szabadosságot értik a népek: lehessen szívni, bulizni, dugni, mindenféle csillogó szart vásárolni még vasárnap is. Egy kormány sem próbálja az abortuszt korlátozni, de bármelyik emelgetheti az adókat... aminek a töredékéért tört ki a bostoni tea party.
Hogyan lehetnének szabadok azok, akik a vágyaik és szenvedélyeik rabszolgái? (És a filozófusok is ezt magyarázzák nekik, elárulva 2500 éves szakmájukat.)

VIII. Nagyapó 2011.02.23. 08:55:58

@Viktus:

Gazdaságfilozófiai vitába most nincs kedvem beszállni.

Doommal azon ment a vita, hogy doomsday volt-e december-januárban vagy folytatódik a kilábalás. Van két pocsék havi adat (januári regisztrált munkanélküliség és decemberi ipari termelés), de sztem mindkettő inkább technikai sztori (pontatlanul becsült decemberi naptár-hatás, ill. közmunkák év végi kifutása), mint valódi összeomlás.

Robinzon Kurzor 2011.02.23. 09:11:36

@pannonfunk: "Most komolyan gondolod, hogy végig fogok nézni egy 39 perces videót"

Nem várom el, hogy hallgass rám. Miért is tennéd, nem ismersz.

Ha csak a saját érdekemet nézem, addig jó nekem, míg kevés ember látja ezt, és azok nagy része is legyint, hogy "á, ezt itt úgysem lehet megcsinálni".

Szóval, tudod mit, inkább tényleg ne nézd meg.

Kinyílott a pitypang. Megírom. 2011.02.23. 09:20:50

@is: Hülye vagy, fiam, az nem reform, hogy minden arra járótól elveszünk 300 Ft-ot. Reform az volna, ha a magánfogorvosom is megkapná az utánam járó finanszírozást, és nekem csak a különbséget kéne állnom - hiszen fizetem az Eü-t, de momentán az állami foghúzdát nem koptatom. És ezt még jó pár szakmával el lehet képzelni. De kórházra szoruló nyuggerektől pénzt lenyúlni, és nem adni érte semmit, az rablás. Fizetem a kötelezőt, de jobbat akarok mint a közellátás, fizetem a pluszt. Ez reform volna. Meg persze, ha magánrendelésre nem lehetne a köz infrastruktúráját használni. Ez is reform volna. És ha valahogy - fizetés, életpálya kilátások, stb. - nem másoknak képezne a köz méregdrágán orvosokat, hanem nekünk, adófizetőknek. Ez is reform volna. Ha a belterjes, rossz rendszerekben kialakult rossz szokásokkal szembe merne menni végre valaki. Az reform volna. De a 300 Ft, meg a TVK, az baszod egy raklap fos. Jegyzem meg, épp az utóbbi adott sok fiatal orvosnak végső lökést, hogy elhúzzon a vérbe. Kibírta a gyalázatos fizetést, a balkáni állapotokat, de amikor már dolgozni sem hagyták, lelépett. Egy sebésznek pölö kurvára nem mindegy, mennyit operálhat. Baszhatja a diplomáját, ha nincs gyakorlata, és még a legegyszerűbb eseteket is a vén faszok maguk csinálják. (Ismerek olyan balesetist, akinek itthon havi kettő-három jutott, elment, most napi ugyanennyit nyom, sokkal komolyabbakat is, mint itt valaha tudott volna. Mellesleg jól keres.) Lövésed sincs az eü mibenlétéről, gondjairól.

pannonfunk 2011.02.23. 10:50:28

@Robinzon Kurzor: Figyusz, csináljuk azt, hogy meghívlak egy üveg sörre, közben megnézem a videót, de ha 39 percen keresztül csak a bla-bla megy, akkor a második körben az egész korsót a fejedre öntöm. Ha meg lesz értelmes dolog is benne, akkor vendégem vagy egy sörre. Vállalod?

Robinzon Kurzor 2011.02.23. 12:47:35

@pannonfunk: Beismerem, csak bla-bla megy. Ne nézd meg!

VIII. Nagyapó 2011.02.28. 14:33:56

@Lew Archer:

Úgy szeretem, amikor a szezonalitást elemezgetik. Így lagalább minden évszakra van sztori :-)

Amúgy ebből nem sok minden látszik. A foglalkoztatás nem valami fényes, de nem tudni, mennyi belőle a közmunka hatása, és akkora összeomlás azért nem is látszik benne, mint a regisztrált munkanélküliségben.

Ipar nemsokára jön.

Lew Archer 2011.02.28. 20:22:28

@VIII. Nagyapó:

Ebből egyelőre semmi nem látszik. Annyi, hogy tavaly 2. negyedévtől kezdve _mintha_ elindult volna fölfelé a foglalkoztatás, ami most januárban kissé visszaesett. De a januári adat alapján bármit kijelenteni, az olyan, mint ha a ma hajnali- 5°C hőmérséklet alapján azt mondanánk, hogy hideg lesz egész évben.

pannonfunk 2011.03.09. 11:26:44

@tesz-vesz: Azt hittem ez:
"tesz-vesz · kkbk.blog.hu 2011.02.21. 12:26:24
@pannonfunk: miért a kut-fejl miben fontos?"

költői kérdés volt... Pl. mint amikor én megkérdezem, hogy miért, Fletó demokrata? de akkor ezek szerint félreértettelek...
süti beállítások módosítása