Marietta a Trabantban
2011. január 18. írta: nénike

Marietta a Trabantban

  26 év után újra fellép Budapesten Méhes Marietta, az egykor volt Trabant sohasem volt énekesnője, a Világveleje fesztiválon a Gödörben. Ezzel a visszatéréssel, azt hiszem, végképp lezárult a ’80-as évek tiltott-tűrt zenei világának rendszerváltása. Wahorn András és Menyhárt Jenő után mindenki itt van.

  A Kádár-kor alávetettségének keserűsége űzte el őket, a kelet-európai beszűkültség és az erdőspéterség zsigeri utálata (széjjel másztunk, de nem terjedtünk el). Hogy kit mi késztetett a visszafordulásra, nem kutatjuk. Az azonban valószínű, hogy a mi számunkra annyira átélhető, sajátunknak érzett zenei kísérletezések Amerikában a köszönjük, Emese kategóriába kerültek. A kultúrosok által irányított Ikarus Művelődési Ház vagy a Ráday Klub közege nem adaptálható, a CBGB sem lett volna pálya, mint ahogy pálmafa sem nőtt a Felszabadulás téren. A valódi kérdés nem is az ottani működőképesség (Marietta hagyta is, inkább a családi életét építette), hanem az, hogy honnan volt negyed évszázados túlélésre elegendő erő a Trabant dalokban.

  Amit a VGMK-k népének Sütő Enikő jelentett, az volt nekünk Méhes Marietta. Félszeg mosolya, minden bizonytalankodása misztikus aurát vont köré. Elérhetetlensége pedig a távozással vált véglegessé. Aztán ott van az a fogvatartottság érzés, amit a kedves vesztes szópárral annyi ember megélt valóságává egyszerűsített. Bár – tegyük hozzá – a sikertelenség akkor a fennálló társadalmi rend logikájából következett sokak számára, ma már inkább csak egy történelmi vakuvillanás. Víg Mihály viszont, mint a szerelem nagyvárosi lírikusa, a kezdetektől hitelesen hozza a kissé enervált, de alapvetően a harmóniára törekvő munkavállalók botladozását a párkapcsolatok labirintusában. Pátoszmentesen, mégis tértől és időtől elemelve. És nem utolsósorban ott van az a végtelen lassúság, mely képes megállítani mindent körülöttünk.

  A kultusz önmagától létrejött, Marietta kedves sutasága a Trabant védjegyévé vált, az összhangzat pedig a magyar félmúlt megkerülhetetlen része lett. Egy fontos darabja az én Polimer kazettás, csővázas hátizsákos, ikervonalas Budapestemnek. 

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr842589969

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tündér_Lala 2011.01.18. 08:48:26

Mi ez az összehangolatlan elképesztően fals szar ? Ez képezné a nosztalgia tárgyát ?

Manyi Béci 2011.01.18. 08:50:59

:)
Hát...szóval Mariettának egyáltalán nem volt hallása. Azért ez még egy underground produkciónál is fontos szempont.

Téglagyári Megálló 2011.01.18. 09:04:53

@Manyi Béci:

Ez még egy nagyszínpadi produkciónál sem szempont. Földes László jut az eszembe.

2011.01.18. 09:11:39

Néha Erdős Péternek is lehetett igaza...

Ezzel a hanggal ma kb Szarka 'bikicsunáj' László mögött lehetne a vokálban.

Morbus_Hungaricus 2011.01.18. 09:22:56

@Tündér_Lala: Ez képezi, igen. Fiatalok vagytok, véleményeteknek a TRABANT-tal kapcsolatban nincs jelentősége.

Üdvözöllek.

backg 2011.01.18. 09:31:00

Nem olvastam utána, de kiváncsi vagyok Vető János mit szól ehhez a nosztalgiázáshoz.

TG69 2011.01.18. 09:35:53

@Tündér_Lala: Vannak jobb felvételek is :). A Marietta meg olyan volt, hogyha egy hangon énekelte volna a cuccot akkor is ikonná vált volna. Ilyen ma már nincs. Egyébként keress a youtube-on Trabant dalokat, hátha belejössz:).

Manyi Béci 2011.01.18. 09:36:14

@Morbus_Hungaricus:
Hehe.
Érdekes, ez a hamisság a fiúkat sosem zavarta Mariettánál. Pedig nem is volt melle se, egyáltalán!
IGEN! Ezt milyen jól esik megállapítani még mindig..:D

Téglagyári Megálló 2011.01.18. 09:41:17

@Manyi Béci:

Akkor még nem léteztek szőke nős viccek.

tewton 2011.01.18. 09:50:18

@Manyi Béci:
segítsen, ki a jobb: tereskova vagy mm?

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2011.01.18. 09:54:03

kérem, a méhesek, a vígmiskák, a sziámiak, mind-mind kádárnak, appelnak, erdősnek köszönhetnek mindent. és az akkor is tökéletesen színvonaltalan andergrand lakosságnak. ezek a zenei-lírai szemetek a politikai és tahósági presszió nélkül sosem kerültek volna ki a szerzők lakásaiból. az meg tipikus, hogy a nyomorból, a szemétből legenda lesz. nagy generáció, meg ilyenek, mi? :)

X Y kronosz óra 2011.01.18. 10:01:09

@Tündér_Lala:

A Trabant zenéje precízen mutatja, hogy mennyire nem volt semmi a '80-as évek szürke Magyarországán. A dalok esetlensége maga a most megidézett kor.
Azoknak, akik nem éltek még akkor, nyilván értelmetlen nyekergés pusztán.
Nekik gyártották Vásáry Andrét (jobb esetben a U2-t).

X Y kronosz óra 2011.01.18. 10:06:18

@TG69:

Grift minden kommentje provokáció. Nézz át pl. az Ököllel a zongorát posztba.

Egy idő után meg lehet szokni.

TG69 2011.01.18. 10:09:26

@X Y kronosz óra: Komolytalan ember, átkozottul sok szabadidővel...

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2011.01.18. 10:16:04

@TG69:

miről? a nyomorultságról. nyomorult előadók, nyomorult rajongók, nyomorult álüldöztetés. szellemi fékcsík az egész. le kell számolni vele. aki nem számol le nyomorult kádárkori ifjúsága hamis-üres-lényegnélküli idoljaival, az billentyű lesz schiff andrás zongoráján. :)

TG69 2011.01.18. 10:21:58

@Grift: Egy nyomorult korra való érzékeny reflektálás a nyomorult előadók/ifjúság. Le van vele számolva megnyugodhatsz, de emlékezet nélkül viszont nincs ember. Én nem irigylem a 60-as, 70-es 90-es 2000-es évek fiatalságát, nekünk itt ez jutott. A sok hülye miatt :).

rajcsányi.gellért (ergé) · http://mandiner.blog.hu/ 2011.01.18. 10:22:59

"jó hogy vége a nyolcvanas éveknek, és nem jönnek újra el".

TG69 2011.01.18. 10:32:05

@rajcsányi.gellért (ergé): Ja, marha nagy generáció volt :).

Lábszár Ervin 2011.01.18. 10:35:55

@TG69:

Azért a '90-es évek már nem volt annyira szar. Én kifejezetten élveztem azokat az éveket. Összehasonlíthatatlanul szabadabb volt, a 10 évvel korábbiakhoz képest. Örökölt rozogaságában is üdítő.
Aztán elmúlt.

TG69 2011.01.18. 11:05:51

@Lábszár Ervin: Talán az volt a baj velem, hogy én a 80-as évekből érkeztem és azt az attitűdöt nem tudtam levetkőzni, noha 95-ig még én is fiatalnak mondhattam magam. Megválasztottunk egy olyan pártot, amelyik főispánokat akart és újra el kezdett zsidózni és lett kulturkampf is, az előttünk lévő generáció mindent vitt és mi alkalmazottai lehettünk az akkori negyveneseknek. A zenekarok persze megtanultak zenélni (Kispál, Kampec Dolores, Wei Wu Wei, Új Nem stb) :).

2011.01.18. 11:14:12

80-as évek:

-Soltész Rezső (és általában a bundesliga-haj)
-Ulmann Mónika
-Moden Talking
-Pokolgép
-Szomszédok
-Linda
-kedd esti sorozatok
-Szikora Robi és az ő gidái
-aerobic az idióta kellékekkel (Jane Fonda, pompomos lábszárvédő, bodorított séró)
-keletnémet szexuális felvilágosító irodalom
-végtelenül hosszú sorok a pénztáraknál, amikor a 'bemutató mozi' elkezdi játszani az 'amerikai filmet' (Postás mindig kétszer csenget, Star Wars...)
-Casucci, Ritt, Adidas
-Mészöly, Mezey, Moszkva (Los Angeles), Mexikó, Szöul, dopping
-Czinege, Berecz, Papp, Komócsin

2011.01.18. 11:16:09

...ja, és az abszolút blockbuster hungarikum, a VERESEGYHÁZI ASSZONYKÓRUS

Alfőmérnök 2011.01.18. 11:17:02

@Manyi Béci: Az undergroundban nem fontos a hallás sem. Lásd Bizottság. Az nem is akar zene lenni, csak dadaista performance. A trabanttal, balatonnal az a baj, hogy zene akar lenni. (De egyébként a 80-as évek hangulatát jól visszaadja.)

Marietta-kultuszt én sem értettem. Nem az Eszkimó asszom fázikkal kezdődött?

Manyi Béci 2011.01.18. 11:34:53

@Alfőmérnök:
A hallás minimális elvárás, és Mariettának sajnos nem volt.
A Bizottságban nem énekeltek hamisan, én legalábbis nem hallottam tőlük. És akkor most felteszem itt is a kérdést, ha már ennyien összejöttünk, ki emlékszik a következő számra?:
Szombat van, buli van, de jó
csak várom a, várom a szombatot
szombat, szombat
télen a hóban, nyáron a tóban ölelj át

Ha valakinek meg van esetleg, küldje már el valahogy.

Ha el tud vonatkoztatni a kezdetlegességektől, észreveheti, hogy milyen jó dallamok voltak a Trabantban. A szövegek egy része pedig most is jó, a kissé leverő heverő meg van magának? Sportolnak a buszvezetők? hm?:)

Manyi Béci 2011.01.18. 11:36:43

Ja, és a legfontosabb!
Marietta nem volt jó nő, de Víg Misi jó pasi volt!

Tündér_Lala 2011.01.18. 11:59:09

Nem túl fiatal vagyok, hanem tán túl öreg.
A zene, ha fals bántja a fülemet és menekülök. Ha jó szövegei vannak, de nincs hallása írjon verset.

Sajnálom, de én Illésen, Fonográfon, Omegán, Sakkmatton, LGTn, stb. Nőttem fel.
De a későbbi kor terméke Gerendás egy elképesztő gitártudással (kár, hogy ellustult), vagy korábbról egy Iszt nevű társaság stb.
Azért akkoriban is volt minőség. Nekem ez a Trabant kimaradt (az autó nem) lehet, hogy nem véletlenül.

Morbus_Hungaricus 2011.01.18. 12:02:07

@Grift: Az URH és a Kontroll Csop. ma már érdektelen, a Sziámi mindig is érdektelen volt, a többiekről most ne beszéljünk. Ezzel szemben a Balaton és a Trabant, illetve egyes pillanataiban az Európa Kiadó, ezek bizony jók. Jó a zene és jó a szöveg. Legalább nekem tetszik. Mai, "felnőtt" füllel is. Sőt. Nem hiszem, hogy Kádári nosztalgiában szenvednék.

Más. A "szellemi fékcsík"-hoz gratulálok. Általában a kommentjeid sokkal jobbak mint a gőzdómos bejegyzések. Gondolkodtál már azon, hogy "itteni Grift-es" stílusban mit szólnál pl a "Büdös Imi" című műhöz? (Azért ahhoz, mert az volt az utolsó amit végigolvastam.)

X Y kronosz óra 2011.01.18. 12:07:57

@Tündér_Lala:

Tarr Béla Kárhozat c. filmjében nem Marietta énekli a Trabant számot (hanem Kerekes Vali). Így harmonikusabb. És nagyon átjön a kor hangulata.
www.youtube.com/watch?v=45py8pY_J1Q&NR=1

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2011.01.18. 12:12:58

@Morbus_Hungaricus:
mások szerint meg azok jobbak. a büdös imi meg nagyon tetszene. egyszerű, szép, túl minden olyan izzadságszagú megmondós truvájon, mint a szellemi fékcsík. :)

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2011.01.18. 12:18:35

@Morbus_Hungaricus:
más. a kádári nosztalgiának része a kádárnosztalgia ellenes nosztalgia is, meg a kurvaanyját mennyire utáltuk a kádárkorszakot életérzés dédelgetése is. ezek, mindenestől, sorok között üzengetésestől, hamis jólmegmondjukostól, értitek miről van szó szövegestől, mint az ilyenek, hogy olyan már mint egy menekült tábor mindenki itt van aki nem elég bátor....szóval ami olyan mintha, közben meg nem. értelmetlen, hamis. áthallásosnak, mesésen üzenettelinek tűnik, pedig nem.
és még egy kanyar. a büdös imi azért pont nem ilyen. a falangista kispróza, aminek ugye a mestere volnék, nem ilyen. lineáris, keveset markoló, szinte nincs is. ez a varázsa. :)

Alfőmérnök 2011.01.18. 12:24:10

@Manyi Béci: Szerintem énekeltek meg szaxofonoztak hamisan az AE B.-ben is, csak jól. (Tudni kell jól hamisan énekelni.)

Buszvezetőset meg a heverőset ismerem, a szombatosat nem (beírtam a gugliba, hogy hátha találok valamit ezzel kapcsolatban, mert nem emlékszem minden szövegre, a címek meg változnak kalózfelvételenként, de csak a tirpák egy névtelen beírását dobta ki. ;)

TG69 2011.01.18. 12:56:56

@Morbus_Hungaricus: Így van a zene és a szöveg is elementáris, csak nem voltak profi zenészek, de aki ért a zenéhez az tudja, hogy ezek remekművek.

TG69 2011.01.18. 13:07:18

@Grift: De ez csak azért gondolod így, mert ez nem a te időszakod. Ha már Európa Kiadó, akkor sokkal inkább a Romolj meg opusz :). És ez nem olyan nosztalgia, amit divat esetleg újra felvenni, hanem olyan múlt, amin keményen kellett dolgozni, hogy le tudjon róla jönni az ember. Ez olyan spleen-es, romantikus korszak volt és abban tökéletes! Össze nem hasonlítható a többivel, mint ahogy azok sem másokkal.

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2011.01.18. 13:28:59

@TG69:
nézze, ha magának a 69 a nickjében a születési dátuma, akkor higgye el nekem, inkább az én korosztályomé volt az említett rétegtánczene. amit életérez, az meg életkori. bármilyen ritmusra ez lett volna. :)

TG69 2011.01.18. 13:37:30

@Grift: Márpedig ez a fellazult diktatúra mellékterméke a nagy lázadások után. A kispolgárság kiegyezett a rendszerrel, ami megváltoztathatalannak tűnt, miközben a nyugat és kelet közti különbség egyre nőtt. Ez annyire szánalas volt, mint a Trabantnak nevezett autó életútja a 50-es évektől a 80-as évekig, érted? :).

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2011.01.18. 13:41:46

Nyirkos, ragadós, undok volt az a `80-as évekbeli jajdeszaravilág életérzés. Ahhoz épp elég volt, hogy valaki beledögöljön vagy elzülljön, ha nem volt elég erős, de bölcsesség, tudás, tapasztalat, erő, az nem jött belőle. Hazugságra épült, mert az állítólagos rendszerkritikus attitűdöt lehetett olyan határokig vinni, jól kiszámíthatóan, ami semmiféle hátránnyal nem járt, viszont a hősi ellenálló szerepében el lehetett haldokolni, szenvelegni éveket. Ezért is lett akkora ellenálló az értelmiségből az Antall-kormány ideje alatt, megszokták azt az üldözött szerepet, ami nem jár hátrányokkal. Kilépni a fényre, és tenni valamit, na ez több erőfeszítést igényelt volna.

A `80-as éveket úgy kell elfelejteni, ahogy volt, mindenestül.

Morbus_Hungaricus 2011.01.18. 13:42:26

@Grift: (Már-már sértő, hogy felvilágosítasz a kádárnosztalgia ellenes nosztalgia kádárnosztalgiaságáról, de azért folytatom.) Amiről beszélni próbáltam, hogy a Víg Mihály és a Menyhárt egyes dalai az akkoriban "kötelező" (egyébként rendkívül felszínes) politikai vagy üldözöttségi értelmezési keretből kivéve is értelmesek maradnak. Sőt legjobb pillanataikban egyáltalán nincs ehhez a "kerethez" közük. Szerintem. (Ellenpéldaként emlegettem az URH-t meg a Kontrollt, mert azokról ez kevésbé mondható el, azok "elévültek" úgymond.) (A Sziámi más tészta, az a maga korában is eleve hülyeség volt, illetve egy rövid időszakot kivéve - Gasner - zeneileg is szemét.)

A büdös Imire visszatérve, a "falangista kispróza" szókapcsolat megint zseniális, a mű maga viszont az én felszínesen-átfutva olvasó iskolázatlan szememnek túlságosan kiszámítható, unalmas.

Gasper · http://tajkep.blog.hu/ 2011.01.18. 14:15:57

Nem tudom, hogy linkelte-e már valaki, de a Mariettával most csinált a Quart egy interjút.

videa.hu/videok/zene/mehes-marietta-mehes_marietta-riport-trabant-ch65O7e0EgO3kgVC

Bár ne tette volna.

TG69 2011.01.18. 15:42:16

@Elpet: Hát épp ez az! Egy laza diktatúrában már hősök sem kellenek :).

kétbalkezes mosómedve 2011.01.18. 16:56:27

@Manyi Béci: Senki nem emlékszik Párizsra, édes, senki sem tudja, miért volt az jó, senkit nem érdekel, mert itt mindenki, mert itt mindenki sportoló...

Bell & Sebastian 2011.01.18. 17:32:51

Most elmondjam, hogy a legnépesebb rajongótáborát az orosz kiskatonák alkották? Hogy vele együtt rázták a fát?
Asszem a vidéki bugyi-kultúra is sokat fejlődött általa, leginkább össze/vissza. A darabont leszármazottja a trabant. Na, ez röhejes, mint duroplaston lóharapás.

Egymást kurkászó szoldátok, zuhany hiány, világnézeti averzióból? Pedig tudtak olyat, turistáknak.

@Grift: Could be I Epigonos, the First? Or second? :)

tyto 2011.01.18. 17:44:44

@Grift:

mestere volnál??????
nane........ez a nap vicce.
marietta százszor úgy énekel, mint ahogy te khmm.......mesterkedsz.....ebből induljunk ki.

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2011.01.18. 18:54:17

@tyto:
:)) te szerencsétlen liba leontin! hát a falangista kisprózát egy ember műveli, én. hát nehéz így mesternek lenni? libuskám! ön-i-ró-ni-a

marietta meg nem énekel sehogy. az egész nő egy rakás...khm...semmi.

vero · http://anal0g.blog.hu/ 2011.01.18. 20:12:34

@khamul: :D és tényleg! mint egy benny hill scatch-ben .
@Grift: "billentyű lesz schiff andrás zongoráján" :D
kottaforgató!
egyébként tényleg.

tyto 2011.01.18. 20:59:52

@Grift:
liba leontin? te 100 éves vagy?

ha te egyszemélyes falangista kispróza vagy, akkor ő egyszemélyes prózaének. plusz kurvajól néz ki. (részemről ezt az enervált beszédét is eléggé bírom.) éneknek látszó esemény. na? a dolgok sokféle álruhában jelenhetnek meg. szabadulj fel.

azon meg lehet vitatkozni, hogyha egy bizonyos dolgot egyetlen személy csinál, a mesterfok attól rögtön garantált-e. egy darab amatőr. ez milyen?

hogy felfogom-e én az öniróniát.......hmmm.

A Hannibal Lektűr-attitűd · http://hannibal.blog.hu/ 2011.01.18. 21:02:16

@Grift: bocs, de te egy feledékeny hülye vagy (maga hülye, ha modorosan jobban teccik)

vagy - ami még rosszabb - hazug

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2011.01.18. 21:06:34

@Bastille: ki van próbálva, egyszer három napig nem írt be semmit ide, és 73%-kal csökkent a kattintásszám a mandineren.

betyár (törölt) 2011.01.18. 21:08:55

@Grift:

"aki nem számol le nyomorult kádárkori ifjúsága hamis-üres-lényegnélküli idoljaival, "

basszus, és a férjemmel mit csináljak?:)

betyár (törölt) 2011.01.18. 21:14:32

@khamul:

- szolidaritás
- Reagan
- glasznoszty
- tüntetés az erdélyi falurombolás ellen
- izsáki borozó, bölcs bagoly
- Nagy Imre újratemetése
- ellenzéki kerekasztal, nemzeti kerekasztal
- köztársaság
- MSZMP vége

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2011.01.18. 21:17:00

@betyár:

Izsáki? Az volt a Moszkva-tér mellett a pincében, hosszú lépcső alján?

Gasper · http://tajkep.blog.hu/ 2011.01.18. 21:22:50

@Elpet: azaz, amire te gondolsz, az a Kétlyukú.

Gasper · http://tajkep.blog.hu/ 2011.01.18. 21:24:44

@Gasper: vagy a Móri a Hattyú utcában? lol

betyár (törölt) 2011.01.18. 21:29:35

@Elpet:

Nem, az a Belgrád rakparton. Földszint melósok, emelet egyemisták: kannás bor (akkor nem tudtuk), hagymás-zsíros kenyér. Egy ugrásra a jogtól, bölcsésztől.

betyár (törölt) 2011.01.18. 21:33:24

@Gasper: @Elpet:

Bécsi borozó, Alföldi, Fakalapács- mond ez valamit?

cutcopy 2011.01.18. 21:41:27

Marietta "eredete" tényleg ismeretlen, de talán a Kutya éji dalával - ami tán az egyik legerősebb magyar film - kezdődött a kultusza..

Gasper · http://tajkep.blog.hu/ 2011.01.18. 21:44:11

@betyár: az Alföldi, ami a Kecskeméti utcában van? Azt a helyet jól ismerem még egészen régről. Nem messze onnan, az egyetemi templommal szemben volt egy Bécsi, de azt vendéglőként ismertem, úgyhogy lehet hogy nem egyre gondolunk. A Fakalapács viszont nem mond semmit, bár a neve lenyűgöző. :)

betyár (törölt) 2011.01.18. 21:49:04

@Gasper:

Jól mondja. A borozó ma már erősen lepukkant. A Bécsi vendéglőben ettem először magyar vendéglőben borjúpaprikást zsemlegombóccal. A bécsi borozóban meg remek kenyérben sült csülköt adtak.

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2011.01.18. 22:05:12

@Gasper:
@betyár:

Bocsánat! Azt hiszem, a Mórira gondoltam!

Nem nagyon emlékszem már rá, 25 éve volt.

Avar söröző még! Nagyon jó volt! De hát műegyetemisták voltunk, szóval Lágymányosi, Italcsarnok, Kisrabló, Libella.

Téglagyári Megálló 2011.01.18. 22:08:56

@Gasper:

Én hallottam egy emberről, akit kitiltottak a Fakalapácsból. Az kemény arc lehetett. Tudja, hol van?

gloire · http://alkaloida.blogspot.com/ 2011.01.18. 22:11:03

Fakalapács? Nagyenyed - Böszörményi sarok, oda nem szabad bemenni . )

Téglagyári Megálló 2011.01.18. 22:15:24

Van egy ilyen embertípus, aki le akar számolni a fiatalságával. Nem kell leszámolni vele, elmúlik az magától is.

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2011.01.18. 22:34:08

@gloire: a család három generációja járt oda.

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2011.01.18. 22:43:11

@gloire: a Velence étterem?
A csövi leült az emberrel szembe az asztalhoz, és még bele is köpött tányérba, ha úgy gondolta, már eleget ettünk.

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2011.01.18. 22:50:17

@gloire: a Délivel szemben volt egy roppant szakadt önkiszolgáló.
Az volt a "Velence".

gloire · http://alkaloida.blogspot.com/ 2011.01.18. 23:25:50

Egyébként, ha már sztorizás: én voltam egyszer Trabant koncerten. Ami nagy szó, mert nem volt nekik túl sok. Hetedikes lehettem, és a MOM környékén portyáztunk kora este a barátommal. Hallottuk, hogy szól valami, és hogy sok ember van, persze beindultunk rá. Nem volt fontos, hogy mi az, csak koncert legyen. Ingyen be lehetett menni, mert mint kiderült film forgatás volt. Ott volt az akkori új hullámos szcéna színe-java. Csak néztünk ki a fejünkből. Egy hajó volt a színpad, de a zene rettentő bénának tűnt, vagyis az is volt. De nagy erősítés volt, hangos volt stb. Súlyos formák keringtek ott, emlékszem két arcra, akik a hagyományos, biztosító tűs, jelvényes, szaggatott ruhában, hidrogénezett hajjal, de hatalmas harcsabajuszban nyomták :D

atila68 (törölt) 2011.01.19. 07:33:27

Jó nő vs. nem jó nő (átlagos),
van hangja vs. nincs hangja (nincs),
jó zene vs. nem jó zene (nem jó),
nekem a szövegei jöttek be nagyon.
(bár akkor még a 'tetszik' volt erre a fonéma)

Gasper · http://tajkep.blog.hu/ 2011.01.19. 07:41:34

@betyár: volt még ott a környéken egy jó kis hely, a Csendes. Ma ugyanilyen néven már nem étterem, hanem ótvar romkocsmaként üzemel.

@Elpet: Avar, bizony! Nem messze onnan a hegyen nőtt fel a kis Gasper, úgyhogy elég jól ismerem a műintézetet. A Kisrabló és a Libella mellett még megemlíteném a megboldogult Szonátát és a Mészőlyt a Bartók Béla úton. És ha már Buda, akkor a Batthyány tér mögött, illetve a Szent Anna templom mellet még ma is működő Isolabellát és Angelikát. Na meg a Bambi a Bem téren.
Ehh, ennek a felsorolásnak sosem lesz vége, úgyhogy snitt!

@Téglagyári Megálló: meggugliztam ezt a Fakalapácsot és az az igazság, hogy heteken belül helyi lakos leszek. De ha ilyen rossz a híre, akkor maradok kicsit fentebb a Tik-Taknál, vagy a Makk hetesnél.

@gloire: hopp! Ha hajó, akkor az az Eszkimó asszony fázik forgatása volt. Az operatőre meg jó barátom és ott volt a megnyitómon, úgyhogy találkozhattál volna vele.

És tessék, az emlegetett jelenet:

www.youtube.com/watch?v=_5yUdS7Gv2Q

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2011.01.19. 07:48:06

@gloire:

Mentünk volna dr. Újhajnal koncertre, de elmaradt, mert meghalt Csernyenko elvtárs. Ilyen világ volt.

@Gasper:

Az Avar nyáron a legjobb hely volt.

2011.01.19. 07:50:49

@betyár:

- szolidaritás - a gdanski az szép volt. Itthon viszont nem nagyon létezett. Sem kicsi, sem nagy sz-szel.

- Reagan - ne szépítsük a dolgot. Ő egy idióta volt, és ezen az sem változtatott, hogy kedvenc hobbija a kommunisták verbális cseszegetése volt.
Azt mondják, hogy fontos döntései előtt kikérte a jósa véleményét.

- glasznoszty
- tüntetés az erdélyi falurombolás ellen
- izsáki borozó, bölcs bagoly
- Nagy Imre újratemetése
- ellenzéki kerekasztal, nemzeti kerekasztal
- köztársaság
- MSZMP vége

Ezek tényleg szép dolgok voltak, de nekem a nyolcvanas évek mindig a pangást, a hazugságot és a sodródást fogják jelenteni.
Meg ezt:
www.youtube.com/watch?v=CIE-cIHaDxY

2011.01.19. 07:57:58

@Gasper:

kösz a linket!
A búcsúzás nagyon durva volt.

A városmajori Vakegeret nem ismerted véletlenül?

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2011.01.19. 07:59:00

@Téglagyári Megálló:
na, maga megint megmondta! :)
nem a fiatalságával kell leszámolnia, hanem a fiatalsággal együtt járó balfaszságokkal, téveszmékkel, mert másképpen hülye marad. az öregedés nagy ajándék, amit ki kell használni. nagy segítség a szellemi fejlődéshez.
a nosztalgiások önkéntes halottak. leállnak egy életkorban, úgy öltöznek, olyan frizurát hordanak, azt a szart hallgatják, az a véleményük, konzervált életéreznek, nem magyarázom, gondolom érti mire gondolok.

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2011.01.19. 08:02:00

@betyár:
nem tudom, én elváltam a kádárkori nőmtől. nem is értem magát :))

Gasper · http://tajkep.blog.hu/ 2011.01.19. 08:04:47

@khamul: kár azon vitatkozni, hogy kinek milyen szubjektív fragmentumokból áll őssze az a kép. Betyár emlékei nyilvánvalóan valamiféle bölcsész vonalat képviselnek, te meg inkább a rózsadombi kádergyerek, vagy a sashegyi autószerelő fiának az emlékeit vetíted ide. :)

Én például 1981-ben láttam először Sex Pistols feliratott egy feltűnően tépetthajú fazon hátán, a Batthyány téri aluljáróban, egy kávé automata előtt. Erre jól emlékszem, mert akkoriban tanultam olvasni. Ha már a nyolcvanas évek...

2011.01.19. 08:07:19

@Gasper:

'te meg inkább a rózsadombi kádergyerek, vagy a sashegyi autószerelő fiának az emlékeit vetíted ide. :)'

KISZ lakótelep. Mond neked valamit?

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2011.01.19. 08:07:59

Ha már `80-as évek, nekem efZámbó jobban tetszett.

"Pusztul a világ, mindennek vége,
Megy a bűnbe, a részegségbe
A gondolatnak természete lett
Tudat alatt és tudat felett

Ki ad vissza egy csöpp tisztaságot
Nyugalmat, kis biztonságot
Romantikát, egy kis romantikát!
Fejlődésmentes galaktikát! "

:)))

Téglagyári Megálló 2011.01.19. 08:08:40

@Grift:

Na, mi van, csak meg kell csiszoljam a csodalámpát, és előjön a Szellem?

Ritkán szoktam akkori zenét hallgatni, de amikor igen, annak helye van. Méhes Marietta koncertjére pedig elmegyek, az ember szokott néha régi ismerősökkel is találkozni.

Gasper · http://tajkep.blog.hu/ 2011.01.19. 08:08:48

@khamul: nem, semmit. Te meg ne vedd magadra. :)

2011.01.19. 08:10:57

@Gasper:

Abszolút semmi gond, csak kicsit félrekalibráltál :)

tewton 2011.01.19. 08:15:29

@Elpet: @Gasper:
és arra emlékeznek, amikor ronaldrégen poénkodott a rádióstúdióban? azt hitte, nincs adásban,
és közölte, kedves amerikai honfitársaim, bombázóink úton vannak a szovjetúnió felé.

érdekes volt ezt iskolásként hallani a magyar rádió hírműsorában.

tewton 2011.01.19. 09:13:59

@Téglagyári Megálló: 80as évek.
először azt hittem, csak az emlékezetem csalt meg, de a neten is van nyoma.

X Y kronosz óra 2011.01.19. 09:36:56

Aki a nyolcvanas évek iránti nosztalgiázástól epegörcsöt kap, az mit szólna mondjuk egy új Trabant lemez elkészítéséhez?
A művésznő nem zárta ki a folytatás lehetőségét. Kellő arányérzékkel szerintem lehetne ma is érvényes szobazenét összehozni.

TG69 2011.01.19. 11:36:23

Ha már nosztalgiázunk azért a 80-as végére jutott kép olyan műintézmény megalakulása, ami később meghatározó lett a 90-es évekre. Az egyik a Fekete lyuk a másik meg a Tilos az Á (igaz az csak 1 napos volt :), de akkor is).

TG69 2011.01.19. 16:56:00

@Elpet:

a1)
'Nyirkos, ragadós, undok volt az a `80-as évekbeli jajdeszaravilág életérzés. '

a2)
'Ha már `80-as évek, nekem efZámbó jobban tetszett.

"Pusztul a világ, mindennek vége,
Megy a bűnbe, a részegségbe'

Ezt most hogy?

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2011.01.19. 17:03:30

@TG69:

Megtisztelő figyelmet szentelsz gondolkodásom és érzelmi világom belső ellentmondásainak, de hidd el: nem éri meg a fáradságot, hogy ennyit is foglalkozz vele :))

Tehetetlen Dodó 2011.01.19. 21:40:39

@gloire: Megvan még a Fakalapács?
Harminc éve voltam ott utoljára tán.

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2011.01.19. 22:01:02

Fakalapács, fakalapács, még jó, hogy nem Gumikalapács, aztán magyarázkodhattok.

mangorlo 2011.01.19. 22:02:26

@X Y kronosz óra: az jó lenne mert hiába mondjuk a mihálynak h új album nem akarja, pedig elég lenne az elmúlt pár év gödrös dolgait megválogatni

a tegnapi koncert nagyon ott volt, marietta hangja olyan volt mint a régi kazettáimon. én lájkolom

és megyek holnap is

de az meglepett ha a büdös jobbosok is bírják a trabantot, persze írtjuk a gödröt, de a mariettát istenítjük? álszent banda

betyár (törölt) 2011.01.21. 09:25:01

@Gasper:

A Makiban ugyanaz a felszolgáló néni van, aki 20 éve volt. De a hely sem változott semmit. A konyha annyiban, hogy most már mindent mikróznak. Annak idején volt hattalmas adagos csülök péknémódra és rántott borjúláb:). Azért semmi komolyra ne számítson. Legalább nem drága.

layo 2011.01.21. 23:22:15

Trabant előtt a Gerlóczy borozóban alapozás éppen beleillett a tegnap estébe.Hihetetlen,hogy ahhoz a kocsmához alapvetően nem nyúltak hozzá vagy harminc éve.Hazafele menet meg az utcáról bepillantottam a Rákóczi pékségbe( nonstop, jobbnál-jobb hűtött saláták,én meg gyakori vendég anno) még mindig ugyanaz a szemüveges,kortalan eladónő szolgál ki.

Gyi61 2011.01.23. 14:09:30

@tölgy: :))) A Hallóba kedvesebb/kulturáltabb csövesek jártak... Foglaltak helyet (persze állóhelyre gondolok), ha mondtuk, hogy melyik nap hánykor lehet számítani ránk, meg egy adag sültkrumplira. Látják, nem kell annyira rühellni, hogy akkor voltunk fiatalok. A végén kiderül, hogy azért mindenkinek mosolyra húzódik a szája előbb-utóbb, ha visszagondol.
Olyan fiatalok voltunk, amilyenek lehettünk. Az a fontos, hogy milyen felnőttek vagyunk most. Én nem akarom kitörölni a múltamat. Ettől még igyekszem előre nézni, nem pedig hátra.
süti beállítások módosítása