Irredenta varázsszőnyeg
2011. január 13. írta: Doktor Kottász

Irredenta varázsszőnyeg

 

  Ha megszoktuk, hogy oda a szólásszabadságunk, akkor kezdhetünk barátkozni a gondolattal, hogy irredenták lettünk. Megint, újra. Papírunk ugyan még nincs, de szőnyegünk már van róla. Bizony: EU-elnöklésünk idejére készült egy 202 négyzetméteres szőnyeg, rajta hazánk történelmével. Amint a mellékelt ábra mutatja, van rajta egy rész, ami a Habsburg-birodalmat ábrázolja. És azon kívül, hogy hatalmas számokkal rápingáltatott az 1848-as dátum, szépen kivehetően ott vannak rajta (irgalom atyja, ne hagyj el!) Nagy-Magyarország határai is.

  Hogy az EUobserver szerzője, Valentina Pop magától vette észre a botrányos alkotást, vagy valaki segített benne, az nekünk most indifferens, mivel a mérvadó, független lap olyan politikusokat szólaltat meg, hogy azonnal kap egy kis south parkos gellert ez az Európa jövőjére nézvést egyáltalán nem kis horderejű ügy. Ugyanis sikerült találni egy osztrák zöld EP-képviselőnőt, Ulrike Lunaceket, aki elmondta, hogy bizony 1848 után 19 évvel, majd a dualizmus évei alatt Magyarország ugyanolyan népek önrendelkezési jogát lábbal tipró zsarnokság lett, mint ….őőőő, mint … őőő, hát mint Ausztria. De a zöldasszony szerint ez a térkép a kettős állampolgársággal együtt a bizonyíték arra, hogy Orbán Viktor felül akarja írni a trianoni békeszerződést. Sic. Az EU-elnökség alatt,  méghozzá. „Close your eyes girl, Look inside girl” - üzennénk a Magic Carpet Ride soraival a hölgynek, ha már ennyire rápörgött erre a szőttes témára.

  Küldjük a brüsszeli szocialista frakció azon román tagjának, Ioan Mircea Pascunak is, aki éles elmével és élénk memóriával felidézte David Cerny később eltávolított Entropáját – amiben Bulgária egy WC-ként volt feltüntetve. Lunacek szerint ez legalább vicces volt - holott, ha jobban belegondolunk, közönséges rasszizmus ez: nem volt más, mint többnyire rossz sztereotípiák kivetítése egy egész országra. És mégis: egy közönséges, posztmodernben utazó paprikajancsi ízetlenkedése utólag elintézhető egy kézlegyintéssel, míg a történelmi tények (hiszen 1848-ban így nézett ki a Habsburg-birodalom és benne Magyarország) már veszélyesek. Agyrém.

  A cikk további része nem áll másból, mint azokból a klisékből, („Európa szellemisége”, „a régi sérelmek helyett az új kihívásokra kell összpontosítani”, „figyelembe kell venni a szomszédos népek érzékenységét”) amik egy pillanatra még belőlem is Nigel Farage-t faragnak. Jól el lehet kérődzni ezen a témán, ahogyan a médiatörvényen is, de az elnökségünk lényege - euró, romastratégia, uniós és schengeni bővítés (Pascu elvtárs figyel?!) - azért ne legyen a szőnyeg alá söpörve. Ehhez persze talán több kell majd, mint egy szóvivői megnyilatkozás a magyar fél részéről, miszerint ez a kép mindössze a népek tavaszát ábrázolja, amely hazánk történelmének része.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr352581398

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Választójog a politika szolgálatában 2011.02.03. 16:57:57

Ténytár Egyes országoknak sok olyan állampolgára van, akik a határain túl élnek. Ezen országok különböző megoldásokat dolgo

Trackback: Komolyan, ez most miért kell? 2011.01.14. 00:12:00

A magyar EU-elnökség nagymagyarországos szőnyeggel cukkolja Brüsszelt. Eddig csak szánalmasak voltak, de erre aztán már tényleg ne mondja senki, hogy ártalmatlan. N.B. "nemecsek ernő" országában lehet véletlen, hogy az elnökség logójában kisb...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

rajcsányi.gellért (ergé) · http://mandiner.blog.hu/ 2011.01.13. 18:19:46

Lunacek osztrák zöld EP-képviselő figyelmeztet.

XD XD!

Lámpavas 2011.01.13. 18:35:44

Ezt kellene kirakni egy kivetítőre, és egész nap nyomni a képükbe:
http://www.youtube.com/watch?v=0eph6AyB4c0&feature=player_embedded#!

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2011.01.13. 18:59:52

Hiába, nem tetszik az EUnak, hogy Magyarország ki akar lépni, a szerencsétlen strébergyerek pózból...

De hát mire számítottunk? A valódi jogokat nem adják ingyen, azokért meg kell harcolni!

Btw: remélem az lmp küld egy emailt az elvtársaknak, hogy ezt azért még sem kéne.

Valandil 2011.01.13. 19:03:40

@Lámpavas: Ez egy undorítóan sovén videó, sehol nem mutatja be a nagyszerű és csodálatos magaskultúrával rendelkező Szlovákiát, és Románia (teljesen történelmietlenül) csak a végén jelenik meg az 5 percnek.
:D

Google 2011.01.13. 19:09:58

Igen, most ezt nyomatják ezerrel, hogy Magyarország is ugyanúgy nyomta el a népeket, akárcsak Ausztria..
Egyenlő felek voltak, tudjuk jól. Lehet, hogy Hitler is magyar volt; még nem vetődött fel, hogy őt is nekünk adják?
Németek, osztrákok tényleg jó barátaink. Osztrák bankok szórták ki a sok svájci frank hitelt is, aztán most nyúlhat a fülünk, amíg visszaadjuk.

Készpénz Jancsi 2011.01.13. 19:37:58

Mindenki azt rak rá a szőnyegére, amire büszke. Ha majd az osztrákok lesznek az elnökök, ők Hitlert, a románok a híres dáko-román filozófusokat, a szlovákok pedig természetesen a szlovák királyok családfáját.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.01.13. 19:39:52

Ezt már többször leírtam, de leírom mégegyszer:

ennél az okkal-oknélkül való nemzetközi magyarb*szogatásnál kontraproduktívabb cucc nincs. Ha a cél az, hogy a jelenlegi kormányt gyengítsék, akkor nagyon mellécéloznak, mert minden ilyen műbalhé csak megerősíti a magyarokat abban, hogy akit ezek így ütnek, az csak f*szagyerek, jómagyar lehet:-) Ha sokáig megy ez a cirkusz, a végén nem kétharmadnyi, de háromnegyednyi támogatása lesz a Fidexkdnpnek:-) Annyira meg azért nem jók:-D

ü
bbjnick

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2011.01.13. 19:44:16

@bbjnick: Jogos, az utóbbi hónapokban elég durván berágtam Orbánékra, de ez a nemzetközi toporzékolás csak előhozta belőlem a mélyen szunnyadó kormánypárti őslabancot...

Ezekiel 25,17 2011.01.13. 20:49:38

@TaTa86.: @bbjnick: Abszolút így van! Én egyáltalán nem voltam oda a kormányért, december körül meg főleg, de mikor ilyen undorítóan sértegetik az egész országot, meg belekötnek fűbe-fába, akkor nem kérdés, hogy nem állok a sárdobálók közé.

Civitas Fidelissima 2011.01.13. 20:50:50

Oké, értem én.

De fordítsuk meg a kérdést:
Ha pl. Románia lenne a soros elnök, ti mit szólnátok hozzá, ha őt mondjuk pont az 1919 áprilisi állapotot tennék közszemlére? upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/6/62/Nepkoztarsasag.png

2011.01.13. 21:07:28

Na igen... vicces ez az egész, szerintem lassan csak nekiállunk háborúzni, eskü én is mennék, pedig absz nem vagyok fideszes, de legyen már valami!!!

mréveiller 2011.01.13. 21:08:17

irredenta a ****t. le kéne tagadni a múltunkat? Magyarország mindig is 93 000 négyzetkilométer volt. persze. ahogy egyesek elképzelik

bgp 2011.01.13. 21:08:20

Azért erre találhattak volna valaki mást, mint egy osztrákot... Hmm, lehet, hogy kerestek is, de nem találtak? Minden ország történetében vannak ronda foltok.

Mondjuk, ettől nem fogom a Viktátort jobban szeretni.

Hóember 2011.01.13. 21:08:51

@Készpénz Jancsi: Az osztrákok Hitlert! :D Ez mekkora már!

Alapvető élelmiszer 2011.01.13. 21:18:04

@Civitas Fidelissima: Ez arra emlékeztetne, mint amikor Gheorghe Funar öntudatosan írt egy levelet, hogy a magyar kormány állítson emléktáblát, hogy a román katonák 1919-ben megszállták Budapestet és mi ennek nagyon öröltünk. Erre a magyar külügy visszaírt, hogy oké, akkor Kolozsváron is állítsanak föl táblát, mely szerint 896 és 1920 között itt magyar katonál állomásoztak és ennek a románok nagyon örültek.

Szóval köhög a bolha.

ruba 2011.01.13. 21:23:57

Ezen a híren én is kiakadtam. Mi lesz a következő, vegyük ki a történelem-atlaszokból is a Nagy-Magyarország térképeket? Tagadjuk le, hogy ilyen létezett valaha? Mi lesz még? Legközelebb már Marosvásárhelyt is csak Targu Muresként lehet majd emlegetni, mert aki nem így tesz, az sérti a románok érzékenységét, és egy irredenta-fasiszta köcsög lesz? A médiatörvény-hiszti kapcsán is eszembe jutott, hogy hol voltak ezek a hisztizők, amikor elfogadták a szlovák nyelvtörvényt?

Balt 2011.01.13. 21:29:44

@Civitas Fidelissima: Ugyammá! Tegyék csak ki a Pesten menetelő román csapatokat, ha ez okoz nekik örömöt. (Mellesleg 1948-at talán tényleg nem szerencsés lobogtatni az osztrák-román-szerb érzékenység miatt, de hát ilyen a történelem - ettől teljesen független az 1000 éves Mo. térképi ábrázolása.)

Nelson Muntz (törölt) 2011.01.13. 21:31:29

hat ez mar csak igy van...ha az idiota politikusok a "farkuk" meretevel dicsekszenek, de olyan pici a "pocorojuk" mint viktornak, akkor muszaj a tortenelmi "pocoroket" mutogatni...

(mindeki ertse ahogy tudja)

egy nik a sok közül 2011.01.13. 21:33:46

Az igazi BON MOT-ot nem idéztétek:

"at the end of the first World War, when Hungary was forced to give up Slovakia and parts of Romania and Serbia, she said. "

Azaz a szláv (Lunacek) hölgy szerint

1. vh után Magyarurszágnak le kellett mondania Szlovákiáról valamint román és szerb területekről.

Ja, a sok ősi szlovák meg román meg szerb terület.

euobserver.com/9/31629

Balt 2011.01.13. 21:37:43

@Balt: "She is the first out lesbian Member of the National Council of Austria." Hogy meg vagyok lepődve!...

Balt 2011.01.13. 21:40:34

Apropó, a "mi trojkánk", Haraszti-Konrád-Majtényi síkra szállt már?

dr.a 2011.01.13. 21:47:08

Sajnos a szerző nem megfelelően értelmezi az irredentizmus kifejezést. pontosabban nem ismeri a pontos jelentését. az irredentizmus olyan területek megszerzését tűzi ki célul, amely soha nem volt az adott állam rész, de valamilyen vélt, legtöbbször meséken, legendákon alapuló indokok alapján a magáénak követeli azokat. A Magyarország volt területeivel kapcsolatos nosztalgiázás, de akár még azok visszakövetelése legfeljebb revizionizmus, de semmiképp sem irredentizmus.

Balt 2011.01.13. 21:49:29

@dr.a: Igen, az irredenta valóban ezt jelenti (a címben valszeg irónia), de épp ezért sosem értettem, miképpen lehet a bármikori (trianon utáni) magyar külpolitikát irredentizmussal vádolni.

dr.a 2011.01.13. 21:49:36

@Alapvető élelmiszer: 896-ban ott nem is voltak egyáltalán románok

dr.a 2011.01.13. 21:51:57

@Balt: nyilván propagandisztikus célokból. a román diplomácia ilyen téren sokkal sikeresebb volt. persze ők jól ismerhették a jelentését, különösen azokból az időkből, amikor ez kialakult, hiszen akkor ők éppen azok voltak, különösen Erdély tekintetében.

Kelsen és Coase · http://igyirnankmi.hvg.hu 2011.01.13. 21:59:10

Az évszámos térkép okán az országot rugdosni valóban szánalmas. Mindazonáltal sajnos egy román újságírónál a jószándékú értelmezés esélye amúgy is csekély, most meg nyilván az is benne van a nyilatkozatokban, hogy lehet minket ütni, mert mindenki ezt teszi. Ezt úgy lehetett volna kikerülni, hogy működik az öncenzúra, és nem csinálunk olyan szőnyeget, amibe bele lehet kötni: nem baj, hogy nem így tettük.
Nem szép viszont, hogy a poszt összemossa ezt az egyértelmű megítélésű esetet a határon túliak állampolgárságával kapcsolatos reakciókkal (az egy tudatosan felvállalt elvi kofliktus, nyilván ütnek minket benne), és végképp semmi köze ennek a médiatörvényes triphez. Maximum annyi, hogy paraszt módon megfogalmazott sajtós és uniós politikusi álláspontok ezeknél is voltak/vannak, de pl. a médiatörvényt én nem kedveltem meg jobban attól, hogy ezeket sértőnek találtam.
A Steppenwolfért viszont respect.

(त्वष्टृ) (törölt) 2011.01.13. 22:04:03

Nem veszitek észre magatokat ugye?
Azért mert a kormány megint egy hatalmas hülyeséget csinált és a külföld megint élesen kritizálja, ti máris rohantok döngetni a melleteket, hogy a nemzetet sértegetik a külföldiek! Képesek vagytok ti is megsértődni, és asszisztáltok Orbánnak, mikor a Fidesz-el azonosítja a magyarságot. A mi miniszterelnökünk autóin nagy-magyarországos matricák virítanak. Egy EU tagállam miniszterelnöke ekkora suttyó!
És miért nem gondoltok arra, hogy talán egy EU elnökségen nem kellene pont az 1848-as térképet lebaszni a külföldi politikusok lába elé? Azzal jön a kormány, hogy ez a mi történelmünk. Na és akkor miért nem bármelyik másik időszak magyar térképét teszik ki? Ja, hogy azért, mert Magyarország mindig is nagy volt, mi? Na persze!
Ilyet nem engedhet meg magának egy tagállam.
És semmi más nem jelezte azt sem a szőnyegen, hogy a népek forradalmaira utalna az 1848-as szám. Mert ezzel magyarázta ezt a térképet. Aki egy kicsit is tanult történelmet az tudja, hogy nem 48-ban volt minden ami rendszerváltó és forradalmi nyugaton.

Az osztrák politikus pedig erre reagálva mondta azt, hogy bár a Habsburgok elnyomók voltak és semmi baj nem lenne azzal, ha a magyar szabadság kiharcolásáról lenne szó, de a kiegyezés után, egészen az első világháború végéig Budapest és Bécs egyenrangú partnerek voltak. Ez volt az Osztrák-Magyar Monarchia. Tartott 1867-től 1918-ig. Az irredenták is ebbe az időbe "szárnyalnak vissza".

Balkáni szinten persze morogtok, hogy nem tisztelik a történelmünket. De valójában ti, kommentelők és mandiner blog, ti nem tisztelitek a nyugati civilizációt és az EU elnökséget. A kormányunkat is hozzátok lehet csapni.
És ilyenkor én szégyenkezem. Hogy ennyi tanulatlan, neveletlen ember él ebben az országban.

Plusz: Nekem ti ne gyertek, hogy tanultatok történelmet, vagy ebből írtam szakdolgozatot stb. Mert ti nem értettetek meg semmit sem.

Vhailor · http://tortenelemportal.hu 2011.01.13. 22:04:17

@Google: Ezt nyomják már legalább 1890-1900 óta.

dasman 2011.01.13. 22:13:26

Egyetlen apró megjegyzés, a politikai értelmezéstől függetlenül. Ha valaki tiszteli a hazáját, annak történelmét, (akármikori) térképét, az NEM készíttet olyan szőnyeget, ami ezt a térképet ábrázolná. Szőnyeget, amin az emberek koszos, ad absurdum kutyaszaros cipővel kelnek át. A falikárpit nyilván más téma, de ebben az esetben szőnyegről van szó. Remélem az EP képviselőket nem ajándékoztuk meg például hasonló mintájú lábtörlővel, wc-papírral, vagy papír zsebkendővel...

Ha valaki megfigyelt egyetlen zászlófelvonást a világ bármely pontján, bármikor, akkor láthatta, hogy a nemzeti zászló sosem érintheti a földet, nem véletlenül. Jobb helyeken a nemzeti zászló is olyan szimbólum - a nemzet szimbóluma -, amit nem húzogatunk a földön. Ahogy a hazánk térképén sem kelünk át sáros cipővel. szvsz

Gallion 2011.01.13. 22:14:49

Ezt egy kalap alá venni a médiatörvénnyel nem kis mutatvány. Brávó.

Vhailor · http://tortenelemportal.hu 2011.01.13. 22:16:20

@Google: Ezek már legalább egy évszázada ezt a szöveget nyomják. Az otthoni szálláscsinálóik hathatós támogatásával.

Először otthon kellene lecsapolni a mocsarat, kíváncsi lennék, hogy az a sok liberális ingyenélő mitevő lenne, ha nem jutna neki 500 milliós támogatás és örökállás. Aztán neki lehetne kezdeni végre a magyar kultúra építésének, mert ettől a mai posztmodern szartól már hányingerem van.

Muad\\\'Dib 2011.01.13. 22:16:28

@Lázár:
Neked haver nem kellene történelmi ismeretekről csacsogni. Talán annak kellene utánanézni, mi is az a kifejezés az angolban, hogy spring of nations. Nagyon is helyénvaló, hogy Európa eme nagyon is jelentős eseményében a mi szerepünket is bemutatjuk. Persze ne aggodj, láthatóan nem te vagy az egyetlen, akinek hiányosak a történelmi ismeretei.

Vhailor · http://tortenelemportal.hu 2011.01.13. 22:20:19

@Lázár: Köszönjük szépen, hogy magyar nyelven is ismerteted velünk a szlovák, román, szerb álláspontot Magyarországgal kapcsolatban.

dr.a 2011.01.13. 22:21:00

@dasman: sajnos van igazság abban amit írtál, szőnyegre tenni a nemzeti szimbólumokat, ha nem is olyan durva, de hasonlít ahhoz, amikor Funar piros sárga kékre festette a kolozsvári szemetesládákat... engem nagyon zavar ez a magyar állam ellen irányuló nemzetközi hisztéria, és mivel túlzó, és igazságtalan, úgy gondolom, hogy ez ellen fel kell lépni. de kétségtelen, hogy a kormány gyakran óvodás szintű hibákat vét. így nem lehet eredményesen politizálni.

(त्वष्टृ) (törölt) 2011.01.13. 22:24:08

@Muad\\\'Dib: Te funkcionálisan analfabéta vagy?!
Statisztikailag lehetséges. Pláne a válaszodat olvasva.

Muad\\\'Dib 2011.01.13. 22:26:19

@Lázár:
Semmi gond, nincs igazad és ennyi. Igenis Európa 1948-at tartja a modern demokrácia legnagyobb előfutárának.

SingleSide 2011.01.13. 22:27:43

@Lázár: Lázárka! Szégyenkezz! De helyettem is, mert én nem szoktam, ha nincs miért!

Muad\\\'Dib 2011.01.13. 22:28:53

@Muad\\\'Dib:
Természetesen 1848, csak hülyeséget írok, így este...

Anti Anyag (törölt) 2011.01.13. 22:29:43

@dasman: Ezen a szőnyegen soha nem fognak járkálni, valójában falikárpit, csak egyszerűen túl nagy.

Anti Anyag (törölt) 2011.01.13. 22:30:53

Vajon melyik hazai libsi súghatott. Te oláh, odanézz, provokálnak a magyarok.

BenőBá 2011.01.13. 22:31:38

@Lázár: Figyelj csak, ki morog itt balkáni szinten? Inkább el kellene gondolkodnod a dolgokról, és össze kellene magadat szedned. Szereted a hazádat vagy nem?

Balt 2011.01.13. 22:32:09

@dasman: Hirtelen nem tudok jobb (ellen)példát, mint a hollywoodi Halls of Fame-et. Ott ugye repülni kell az aszfalt fölött...?

Lámpavas 2011.01.13. 22:32:37

@Lázár: okulj, te ostoba kisember:
http://www.youtube.com/watch?v=0eph6AyB4c0&feature=player_embedded#!

(त्वष्टृ) (törölt) 2011.01.13. 22:33:35

@dr.a: Szőnyegre tenni a nemzeti szimbólumokat gáz? És az nem, hogy mondjuk bemész egy székesegyházba és az épület alaprajza kereszt? Most azon lépkedsz, hű de gáz!
Egyáltalán: katolikus motívumok egy padlón? De sértő!
Vagy a korona egy szőnyegen?! Jézusom, csak nehogy meggyalázzam a nemzet testét.

És nem az állam, nem ellened nem az otthonod, hanem a hülye Fideszen vannak felháborodva.
És te, meg a többi hozzászóló pedig azt feltételezi, hogy ha megszólal egy román, osztrák politikus a politikai közép palettáján, akkor máris egész Románia és Ausztria baszakodik velünk, mi? Itthon a politikusok és jobbos újságírók állandóan gyűlölködnek kifelé, hát persze, hogy elhiszed, ha a kormány azt mondja, hogy külföldön is csak gonoszak a politikusok, újságírók. És rágják a nemzet szeent testét, mi?

Nagyszerű. Ez nem a nemzet és kultúránk, történelmünk elleni külföldi támadás. Ez egy kormánypárti demagóg nacionalista duma.

Balt 2011.01.13. 22:40:04

@Lázár: "osztrák politikus a politikai közép palettáján"

Hahahaha, nézd meg a linket a "nőről". Nem tudom, hogy mije van középen...

Megfigyelo 2011.01.13. 22:40:19

Az új kormány a trianon-törvénnyel és a kettős állampolgársággal mutatkozott be, ennek fényében ezt a buta diplomáciai otrombaságot akár már területi igények alig burkolt bejelentéseként is értelmezhetik. Perceken belül mi leszünk az EU bajkeverő rosszfiúi ü- pláne, hogy közben itthon is az EU számára elfogadhatatlan politikát folytat a kormány. Ha az ember még Orbán "keleti szeles" megjegyzéseit is tekintetbe veszi, a megfigyelőnek igencsak az a benyomása támad, hogy az "EU-n kívüli életet" célozta meg a kormány...

(त्वष्टृ) (törölt) 2011.01.13. 22:42:14

@Lámpavas: Nem vetted észre, hogy Magyarország határai változtak, te nagyon ostoba?
Én erről beszéltem. És arról, hogy direkt az Osztrák-Magyar Monarchia határait mutatták be. Pont az irredenták országát.

Mielőtt sértegetsz engem eredj vissza általános iskolába olvasás-szövegértés órára! Már ha persze nem vagy alsós gyerek. Meglehet.

Muad\\\'Dib 2011.01.13. 22:45:39

@Lázár: "...És arról, hogy direkt az Osztrák-Magyar Monarchia határait mutatták be. Pont az irredenták országát..."
Hát végül is tény, hogy ha 1848-at akarják bemutatni, a múlt heti határokat is felrajzolhatták volna. Bááár, egy apró történelmi hiányérzete lehetne az embernek, de egy akkora történész géniusz, mint te, ilyen kicsinységekkel nyilván nem foglalkozik...

Balt 2011.01.13. 22:45:57

@Megfigyelo: Miféle otrombaság? Azért álljon már meg a gyászmenet! Komolyan mondom, ez már kényszeres. Benne foglaltatik az EU alkotmányban, hogy Magyarország csak vaktérképen ábrázolható? Mert akkor tényleg ki kell lépni...

BenőBá 2011.01.13. 22:45:59

@Megfigyelo: A Trianon törvénnyel mi is a probléma?

dr.a 2011.01.13. 22:47:28

@Lázár: sajnos a legnagyobb jóindulattal sem tudok veled egyetérteni. kicsit az az érzésem, mintha olyan debreczeni józsef szintű érvelést hallanék. az ráadásul undorító, hogy a keresztény szimbólumokat kezded gyalázni. a templom kereszt alakja és a szőnyeg vagy szemetesláda között óriási különbség van. nem tudom mi értelme a kereszténységet itt támadni, szerintem saját magadról állítasz ki negatív névjegykártyát. a saját helyzetedet rontod ezzel, ha esetleg tényleg értelmesen akarnál itt vitázni hozzászólókkal. szemellenzős, és elfogult emberekkel nehéz. ráadásul itt senki nem gyűlölködött, pusztán a saját nemzetét védi az igazságtalan hisztériával szemben. ezzel szemben a te hozzászólásod tényleg gyűlöletet, és abszolút elfogultságot sugall. meg kell fogalmazni a kritikát is, ha hibáz a kormány, de én magyar ember vagyok, és nem vagyok hajlandó eltűrni az igazságtalan hisztériát és fröcsögést.

Balt 2011.01.13. 22:50:39

@Megfigyelo: BTW: Keménykedjen csak az EU, aztán nem ártana leporolni és az orruk alá dugni, milyen eredménye volt az EU népszavazásnak... De talán érdemes lenne megismételni, hátha azóta népszerűbb a gondolat... Vagy nem?

BenőBá 2011.01.13. 22:55:02

@dr.a: Kb a hozzászólásodban leírtaknak kellene lennie egy nemzeti axiomának, amit mindenki elfogad. Ez után lehetne jobboldailnak, balodalinak, fideszesnek, mszpsnek lennie az embernek. Az axiomákról vita nincs, ez után lehet egymást fikázni.

(त्वष्टृ) (törölt) 2011.01.13. 22:58:07

@dr.a: Azért nem vagy semmi!
Elmagyarázom:
1. A kormány beállítja magát nemzetnek.
2. Hülyeséget csinál
3. Jön a kritika
4. A kormány és a népesség nagy része (ti) szerint:
A magyar nemzetet és hazafiasságot kell védeni.
Hol is itt a hiba?

A kereszténységet meg nem szidtam, ezt úgy hívják irónia. Vedd le azt a "dr" darabkát, ha nem érted.
És nem én fröcsögök, hanem a (virtuális) nemzet virtuális harcosai. Sok sok kicsi harcos.
Sok sok helyen félreértelmezi a mondataimat. És abba kötnek bele, ami ott sincs a (virtuális) papíron.
Mint te.

Balt 2011.01.13. 22:58:40

@Balt: Ahhoz persze senkinek semmi köze, hogy a képviselőnő kivel bújik ágyba, társkapcsolatban él-e, vagy promiszkuál, csak talán nem ezt kéne zászlóra tűzni. Egyébként amelyik társadalomban ez esélyes hívószó a politikai karrierhez, az meg is érdemli. "Te csak házasodj, boldog Ausztria..."

(त्वष्टृ) (törölt) 2011.01.13. 22:58:48

de most már tényleg unlak titeket, ti igaz magyarok.
(Ez meg szarkazmus volt)

Balt 2011.01.13. 23:01:41

@kissbg: ... és meg vannak sértődve, hogy önmagukat kirekesztik a nemzetből. :) (Lásd legutóbb Ungváry kultúrmérnököt. :))

roki 2011.01.13. 23:03:34

@Lázár:

", hogy külföldön is csak gonoszak a politikusok, újságírók. És rágják a nemzet szeent testét, mi?
"

Rágja a fene.
Ez a méregzőld picsa a Vörös Dani - Konrád féle alomból keresett egy lehetőséget, hogy mivel rúghat belénk.Csámpás rúgás volt, de zöld harisnyában tette és nem császári sasos piros-fehérben, az azért látszik.

A poszt arról szól, hogy mennyire nevetséges és kontraproduktív tőle, az osztráktól a '48-on hőbörgés, mert az, a Jellesiccsal beküldött kisebbségekkel együtt.

Román pali pedig rátakart a botrányra, mert Bukarestben éppen azon tépik a szájukat a népek, hogy a franciák és a németek beléjük rúgtak az USA seggnyalás miatt és nem engedik nekik a korrupcióra hivatkozva Schengen kiterjesztését.
Neki kapóra jön, hogy a belpolitika elterelődjön némi magyarozás felé.

... még te mondod, hogy ittend a böszme jobberek átalánosítanak, meg rínak, hogy báncsák őket.

..pedig csak röhögnek.;))

jag3 2011.01.13. 23:06:00

Mi van, ha végképp semmit sem sikerül alkotni, megint kezdődik a magyarkodás? Nem ciki, amikor se a románok, se a szlovákok nem kontráznak, hogy úgy kilóg a lóláb?

Fullánkos Algol 2011.01.13. 23:10:05

@kissbg: „Szereted a hazádat vagy nem?”
A hozzátok hasonlóak egyre többen akadályozzák az ilyesmit egyre többek számára. De a hurok körülöttetek fog szorulni. Így van ez ha valaki az emberi identitását áldozza fel a nemzeti identitásáért.

Nge Swazili Mbeko 2011.01.13. 23:11:18

Hm. Megfogadtam néhány hónapja, hogy nem szólok hozzá, de ehhez már nem tudok nem hozzászólni.
A kérdéses szőnyegen jártam ma is - csak azért jelzem, hogy érzékeltessem, hogy nem a levegőbe beszélek, mint talán jónéhányan, akik a jeles épületbe még meg se fordultak, talán sose fognak.
Ennek az épületnek az ötödik emeletén található egy másik térkép- egy régi római birodalmi térkép az akkor ismeretes világról (szintén szőnyegszerűen, ámbár afféle járólapszerű kialakításban, a szakemberek biztosan jobban tudják hogy' hívják ezt), na azzal kapcsolatban senki se kiáltozott semmiféle irredentizmust. Mert mindenki elfogadja, hogy ez egy TÉNY, akkoriban az emberek így látták a világot. Így nézett ki.
(Mély levegő) 1948-ban pedig - akár tetszik, akár nem, a világ ezen része meg úgy nézett ki, ahogy az a magyar szőnyegen szerepel. Azaz, ez egy másik történelmi TÉNY.
Amit az osztrák meg román megszólaltatottak mondtak, nos az meg egy VÉLEMÉNY. Nem TÉNY.
Számomra indifferens, hogy ők hogyan próbálják a TÉNYeket a maguk VÉLEMÉNYe felé hajlítani. Ez már sikeresen megtörtént úgy egy évszázada, amikor a határok erőszakosan megváltoztak.
Félreértés ne essék: nem kívánom (pláne erőszakosan) megváltoztatni jelenlegi határokat, ez úgyse menne, elsősorban demográfiai okokból. De az a véleményem, hogy Trinanonban ezek lehet, hogy területet nyertek (tisztára, mint a lottóban, egyébként, ha valaki elolvassa a korabeli jegyzőkönyveket, ők maguk voltak a legjobban meglepődve), de nem nyertek hozzá TÖRTÉNELMET. Ez nyilván fáj nekik, de ezt én speciel nem vagyok hajlandó tolerálni. Hát ennyi. Lehet fröcsögni, ha tetszik, úgyse jövök vissza. Jó éjt.

dr.a 2011.01.13. 23:11:55

@Lázár: bizonyára te egy meg nem értett zseni vagy, akit itt senki se ért. a dr.-t nem vagyok hajlandó a te kedvedért levenni, mert azért én keményen megdolgoztam. szerintem a keresztény jelképekkel nem érdemes ironizálni, mint ahogy a zsidó jelképekkel sem ildomos példának okáért. én személy szerint nem szoktam, mert minden vallást tiszteletbe tartok (kivéve a szektákat). egyetértek, hogy a kormány sok hülyeséget csinál, de nem csak ez a kormány, hanem számos korábbi kormány is ordító hülyeségeket csinált. de itt nem pártokról van szó, hanem a nemzeti minimumokról, ha úgy tetszik, kissbg hozzászólásának megfelelően, nemzeti axiómákról. nem kétséges, hogy a kormánynak sokkal diplomatikusabbnak, és profibbnak kellene lennie, de mindazonáltal én nálad azt látom, hogy a problémával kapcsolatban csak az motivál, hogy a Fideszt hogyan lehet gyalázni. itt és most nem ez a szempont.

roki 2011.01.13. 23:11:58

@jag3:

Hol látsz itt kontrát?
Ez egy gyenge lábakon álló támadás, amiért nagyon védekezni sem kell, hiszen a művelt világ tudja miről szólt 1848, a többi meg úgy sem érdekes.

Tudod, Kossuth Lajost még Washingtonban is fogadták...

Mi az, hogy magyarkodás?
Valaki cifra szűrbe jár?... vagy mi?

Mrwolf 2011.01.13. 23:18:20

Az a baj, hogy az egesz EU egy neurotikus idegrangassa valtozik amikor valaki tortenelmi tablot keszit. Ez egyebkent szimbolumerteku: kaki van a szonyeg kozepen, soha el nem takaritott kaki, legvarat epitettunk igy nagy kozosen, a traumainkat sosem kezelve. Az angolok legalabb rohogni tudnak a sajat es masok hulyesegen, hozzateszem, nekik egy kicsit konnyebb. Probalom egyebkent ertelmezni, hogy mi lett volna az EU etikettnek megfelelo: tehat akkor innentol nincs tortenelmunk (es nyilvan masnak se, persze van akinek ez vallalhato veszteseg, muhaha) elegetjuk a tortenelemkonyveket, meg a terkepeket? Vagy esetleg megprobalunk szembenezni a multunkkal, meg masok is a sajat kis komplexusaikkal egyetemben. Ez egy kicsit rogosebb ut, mint semmitmondo eu alkotmanyokat irogatni, szuicid modon a legalapvetobb keresztenyi hivatkozasokat is kimiskarolva belole.

BenőBá 2011.01.13. 23:18:33

@Fullánkos Algol: eléggé nehéz volt szeretnem a hazámat pl. 2 évvel ezelőtt, amikor az összes külföldi partner kérdezgette, mi van nálatok? eléggé nehéz volt szeretnem a hazámat, amikor 25 évvel ezelőtt kérdezte az osztályfőnök néni, hogy ki jár hittanórára, és nem lehetett a kezemet föltenni. persze ezeket a dolgokat te úgysem érted.

Fullánkos Algol 2011.01.13. 23:20:43

@dr.a: A kereszténységgel és az iszlámmal az a legfőbb baj hogy mindkettőt zsidó beavatottak hozták létre távoli helytartók gyanánt a kamatszedés tilalmát rákényszerítendő a világ népeire, fenntartva a monopóliumot a gazdáknak, és meghagyva a kereszténységgel bemocskoltaknak a még gyengébbektől szedett védelmi pénzt, megteremteve az itteni pártfinanszírozás hagyományos formáját. Hogy a slusszpoént ne is emltsem. Ennélfogva az 1000 éves múlt és a kereszténység felvétele, a magyar vallás kiirtása volt az igazi hazaárulás, koronástúl-bazilikástúl.

Balt 2011.01.13. 23:25:49

@1szerű mozdonyfütty: Ráadásul a dolog egyáltalán nem Trianonról szól. (Azt magam sem értem, 1848-at miért kell Brüsszelbe vinni. Ha már ilyen jellegű ábrázolás kell a történelmi tablóba, lehetne inkább Nándorfehérvárt, vagy a várnai csatát ábrázolni. Esetleg némi öniróniával - és a jelen politikai hisztire kacsintva ;) - a kalandozó magyarokat. :)

dr.a 2011.01.13. 23:27:29

@Fullánkos Algol: te egy zseni vagy. nem is tudok mit mondani ilyen eszmefuttatásra.. igen, a "mocskos zsidók", és tényleg rá is kényszerítették a kamatszedés tilalmát a világ népeire. meg a pártfinanszírozás.... én túl korlátolt vagyok, hogy ezt az eszmefuttatást követni tudjam, pláne a slusszpoént... ne haragudj!

egy nik a sok közül 2011.01.13. 23:30:08

@Lázár:

"Nem veszed észre magad ugye", hogy lejárt az ideje ennek a stílusnak?

Csak körberöhögnek miatta, te szerencsétlen.

Kullogj vissza nyugodtan az indexmocsokba.

Tuvalu 2011.01.13. 23:30:34

Tegnap voltam az Európai Tanács halljában, és én is végignéztem a padlón a "kiállítást". 90%-ban sikerült dekódolni hogy mi van ott (Bíró László golyóstolltervezete, Mátyás király korvinái, Jakobinusok lefejezése, akadémia, Lázár deák 1528as térképe stb). A magyarok egy része megáll, megnézegeti, és próbálja kitalálni hogy mi az (néhányat nehéz). A külföldiek egy kisebb része megáll és próbálja kitalálni hogy mi az.

Fennakadni senki nem akad rajta. Nem is foglalkoznak vele. Az a durva amúgy, hogy otthon, Magyarországon mindig sokkal nagyobb visszahangja van, ha mondanak valamit nyugaton, mint nyugaton. Most komolyan, szerintetek egy belga mennyit foglalkozik avval,hogy mit mond egy osztrák képviselő a magyarok kiállításáról? Vagy ti mennyit foglalkoztok vele, hogy melyik magyar képviselő mit mondott a csehek kiállításáról. (egyébként az is csak azért volt visszhangos, mert mindenki megnézte a saját országát, és ha hülyevolt, akkor megsértődött, hogy "jujj a csehek ezt gondolják rólunk").

Mert persze hogy az osztrák is túlreagálta a dolgot, mert amúgy kifejezetten értelmesen lettek összeválogatva a képek a padlón, nekem elsőre se tűnt gáznak az 1848as térkép, de megállva, és belegondolva, hogy ez sérthet valakit is, hát rájöttem, hogy a szlovák meg a román kollega se szólna egy szót se.
Szóval ti is túlreagáljátok, senki nem foglalkozik a dologgal.

Fullánkos Algol 2011.01.13. 23:31:42

@kissbg: Michael Newtont kéne olvasnod inkább például, nem hittanórákra járni, annak köszönhető hogy birka lett ebből az egész népből. Ha meg valaki hülye akar maradni akkor ne csodálkozzon ha meg kell fizetnie az árát.

Lámpavas 2011.01.13. 23:31:54

@Lázár: Nem vetted észre, hogy Mo. 1000 éven át (a török időket leszámítva) Európa egyik legnagyobb és legstabilabb állama volt, és ezen csak a Trianoni diktátum változtatott 90 éve?
Ehhez képest Németo. vagy Olaszo. területének történelme egy vicc, a szláv "államokról" nem is beszélve.
Ezzel nekik nagyon kellemetlen szembenézni, de ez legyen az ő problémájuk.

Fullánkos Algol 2011.01.13. 23:38:41

@dr.a: A zsidók nem mocskosak, többségükben a saját papi kasztjuk – a legerősebb a világon – kiszolgáltatottjai. Akik mellesleg a kereszténység kitalálói (pl. Pál) www.klausmatefi.lima-city.de/ Olvasgass még mielőtt túlzottan elragadtatod magad:)

BenőBá 2011.01.13. 23:40:25

@Fullánkos Algol: Tudom, Ranschburgher Jenőt, Heller Ágnest, és az általad javasolt gondolkodók elképzeléseit kellett volna elsajátítanom. Sajnos Kanton, Hegelen és Martin Heideggeren nőttem fel, és lett belőlem egy rendes pápista ember.

Balt 2011.01.13. 23:41:46

@Tuvalu: "Szóval ti is túlreagáljátok, senki nem foglalkozik a dologgal."

Mi "belmagyarok" viszont azt látjuk, amit a hazai sajtó hoz. Márpedig ezt hozta és mibe, hogy holnap az országos lapok is hozzák. (Egyébként: ez a dolguk, oldalfüggetlenül.)

Arra azért kíváncsi lennék, ki dugta a hölgyemény orra alá a mikrofont és ki adta a szájába (a mondanivalót). De a honlapját nézve nincs min csodálkozni: a hétvégi bécsi tüntetés egyik szószólója...

Fullánkos Algol 2011.01.13. 23:47:03

@kissbg: Pápista ember rendes nem lehet… de Michael Newton spec nem filozófus, hanem pszichológus, hipnoterapeuta aki az életek közötti időszakokba viszi vissza a klienseit, és az ottani viszonyokat írja le, a hazug keresztény néphülyítés helyett. A filozófusokat amúgy leszarom, R.J.-ről és H.Á.-ről meg fingom sincs

Atisz 2011.01.13. 23:51:19

Én tulajdonképpen Konrád Györgyöt hiányoltam még, mint megszólaltatott mértéktartó, demokrata, sovinizmust mélységesen elítélő, stb. européert (igaz, ő kissé túlságosan is exponálta magát nemrégiben, valamikor pihenni is kell).

BenőBá 2011.01.13. 23:56:47

@Fullánkos Algol: Kedves Barátom, akkor nem értem, mért kell neked itt hozzászólásokat prezentálnod. Amiről itt szó van, az komoly dolog, akkor inkább menjél át valami ezoterikus blogra, és ott osszad az észt. Csáó.

dr.a 2011.01.13. 23:58:39

@Fullánkos Algol: az a kifejezést én idézőjelben írtam, nem a saját szavaim. sajnos túl késő van, nincs időm utánaolvasni a linkednek. a keresztény "néphülyítés" mellet voltak sokkal súlyosabb néphülyítések a 20. században, úgyhogy, csak javasolni tudom, hogy ha tényleg a néphülyítés érdekel, akkor energiáidat ne a kereszténységre pazarold, hanem néphülyítés témában próbálj elmerülni a marxizmus és leninizmus meg sztálinizmus rejtelmeiben. sokkal cizelláltabb, eredményesebb, és a hülyeség terén eredményesebb módszereket fedezhetsz fel.

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2011.01.14. 00:00:13

@Muad\\\'Dib: Hogyha a Honfoglalót képesek voltak megcsinálni a mai határokkal, és nem lincselték meg a készítőket, akkor miért ne?

Én igazából már azt sem értem, mit magyarkodunk ott Sopronban. Vissza kéne adni az osztrákoknak, ahelyett hogy ott sértegetjük szegény érzékenységüket.

De ha belegondolok már a "Magyarország" név is maga az irredenta sovinizmus. Lehetnénk mondjuk "93.000 km2-es Kelet-Európai Köztársaság" és ezzel végre senkit nem sértenénk meg.

(Egyébként remélem mindenki tisztában van vele, hogy a Himnuszunkat be kéne tiltani! "Kárpátok szent bércére" mi, az kéne még csak!)

Fullánkos Algol 2011.01.14. 00:08:49

@kissbg: Te keverted ide a kereszténységet, mint valami szentséget, mikor pont az a ventillátorba került szar. Amiről beszélek az meg egyébként is sokkal komolayabb mint amiről itt szó van. Ha viszont annyira komolynak tartod akkor áss le az aljáig. A kereszténységnek köszönhető a környező népek fölötti lopott hatalom. Szóval amíg a bazilikát fel nem szántják, meg a koronát, addig nem lesz itt béke.

Fullánkos Algol 2011.01.14. 00:16:43

@dr.a: Ha gondolod később is bepótolhatod. A nyilvánvaló dolgok nem hoznak annyira lázba mint a jól elásottak, főleg hogy 1000 év hatását is elég vicces lenne összehasonlítani pár évtizedével. Meg az áldozati szerepben való önsajnáltatásnál is többre tartom a saját hibák felismerését és kijavítását, főleg hogy ez adná meg arra az árnyaltságra való képességet ami elengedhetetlen lenne az idegenek feletti ítélkezéshez.

2011.01.14. 00:27:31

El nem tudom képzelni ki súghatott a leszbikának és a szőröstalpúnak...

Fullánkos Algol 2011.01.14. 00:29:49

@TaTa86.: Hunorról meg Magorról hallottál már? És a turáni átokról? Nem irredenta sovinizmus, viszont olyan, mintha a meggyilkolt testvéred lopott nevében próbálnál uralkodni mindkettőtök leszármazottjai - és mások - fölött. A hun volt a harci kaszt, a méd-maga-mogu-magha-magyar volt a papi kaszt. Ennek a kettőnek a szövetsége alkotta a testvérfejedelemséget, és magyarnak nevezték mindazokat, akik ezzel a papi kaszttal szövetkeztek. Amíg a hunok ki nem írtották őket a kereszténység felvételéért, az ezzel járó hatalomért, korona stb. Innentől kezdve átkot hordozó lopott név. Külföldön máig Hungay vagyunk.

csi szi 2011.01.14. 00:30:05

@Fullánkos Algol: ROFLMAO. Hülye, idióta troll...

___________________________ (törölt) 2011.01.14. 00:30:59

Az osztrák zöldekről annyit, hogy a frissen újraválasztott szocdem bécsi polgármester, Häupl, azzal indokolta, hogy miért a zöldekkel lép koalára, hogy "inkább a zöldekkel vitatkozom egy-két utcáról, mint a néppártal kb. mindenről".

Osztrák zöldek tehát : szocdempárt több sétálóutcával.

Görögdinnyék: kívül zöld, belül vörös.

Amúgy Häupl vörössége ellenére is kurva jó polgármester, az a fajta faszi, aki márciusban feltolta népszavazásra, hogy péntek-szombat éjjel járjon-e végig a metró a bulizóknak, a nép megszavazta, ő meg szeptemberre megcsinálta és még egy nagy nyitóbulit is szervezett mindenféle nemzetközi rockzenerakokkal. Azért ezt el kell ismerni, ez professzionális szolgáltaltás.

Szóval polgármesteri funkciójában - most én is Bécsben élek - nincs bajom Häupl-lal, bár minden szoci polgármester ilyen lenne idehaza is, akkor jóval kevesebb baj lenne velük.

De mint párt attól ők még baller párt, és a fentiek miatt az oszrák zöldeket se Sólyom Lászlóknak se tekintsük, hanem a baloldali és szocdem és liberális pártok sétálóutca-barát verziójának: pont annyit ér a véleményük, ilyen kérdésekben, mint mondjuk Szanyi Tiboré érne.

Fullánkos Algol 2011.01.14. 00:33:02

@csi szi: grat mindehhez az agymunkához:)

dr.a 2011.01.14. 00:34:30

@Fullánkos Algol: az "idegenek" (jelzem, újból a te szavaid) felett nem mi kell ítélkezzünk. nem derül ki, hogy kik az idegenek. az ezer éves hatás az, hogy mind a mai napig létezünk magyarként. már aki, mert te eltávolodni látszol attól. a pár évtizednek legnagyobb romboló hatása volt, mint 1000 évnek. főleg az olyanokra, mint rád. sajnállak. kissbg-t meg nincs amiért támadt. tényleg az ezoterikus megközelítés a találóbb számodra

Fullánkos Algol 2011.01.14. 00:59:21

@dr.a: Nekem mégiscsak úgy tűnik hogy itt sokan szívesebben ítélkeznek idegenek felett, minthogy a saját múlttal néznének szembe. Én magyarnak tartom magam, olyan magyarnak, akinek Koppány óta ez "nem a hazája". Ami azóta van, azzal semmilyen közösséget nem tudok vállalni. Nem azért mert ne érteném hogy egy népnek szüksége van az identitásra, hanem azért mert inkább leások a bemocskolatlan, tiszta forrásig. És ezt a népet már 1000 éve eladták az államalapítók a maffiának, annak minden következményével. Persze erről nem a nép tehet, és jogos is hogy kell az összetartozás, meg az önvédelem, de ettől még az áruló házon belül van. Nem a magyarsággal van a bajom hanem az árulóval.
A romboló hatásra meg azt tudom mondani, hogy szerintem nem csak én, hanem senki nem úgy születik hogy más javát szeretné mint ahol a gyökerei vannak, és szerintem sokakat erősebben távolítanak el a nemzeti identitástól azok aki ki akarják sajátítani azt, mint akik leszarják.

aesculus · http://taj-kert.blog.hu/ 2011.01.14. 01:07:04

Ezt az entropát ismertem, szerintem baromi vicces volt. Hülye polkorrekt dolog volt eltávolítani :(

Rwindx 2011.01.14. 01:10:45

Újra és újra eszembe jutattatják hogy alacsony a kerítés.

Ezt elkúrtad Gonosz Törpe 2011.01.14. 04:59:29

Tele a Tököm a nagy Magyarország BUZIZÁSSAL: Hülye Magyarkodó faszok!
Mi lenne ha az Olaszok , meg kitennék a nagy Római Birodalom EU-s térképét. ?????????
Menjenek már a picsába a Nacionalista Barmok!!!!!
Ezzel tüzelte Orbán a csöcseléket, Brüsszel majd jól beint nekik és remélem valaki lehugyozza a szőnyeget!!!!!

Őexc.Vitéz Bivalybasznádhy. Dr. Őfőméltóságu Úr 2011.01.14. 05:24:08

Ha már magyarkodás. akkor menjetek mát vissza az ázsiai sztyeppékre. Tudtommal onnan jöttünk. Mikor Angliában már botanikus kerteket hoztak létre, mi idefáradtunk bocskorosan és szépen kiirtottuk szegény szlávokat, avarokat. Nem ettől leszünk többek és ne is akarjunk többek lenni. Csak olyanok mint az európai népek. Ideje lenne felzárkóznunk.

nu pagagyí 2011.01.14. 06:25:01

A jövővel kéne már foglalkozni. Ekkora országunk van, ezt kéne felvirágoztatni. Únom már a sírás-rívást hajdani dicsőségünkről. Nincs az országban megszálló, szabadon alakíthatjuk a jövőnket. Legalább ennek örüljünk.

Elvesztettük a rabszolga népeket, nekünk kell megfogni az eke szarvát. Itt az ideje hogy megtanuljunk kereskedni, termelni, hogy ne kelljen minden hasznot hozó tevékenységet albérletbe kiadni. Neveljük úgy a gyerekeinket, hogy képesek legyen vállalkozni és ne csak a bérmunka piacon, vagy a mindenki adójából fenntartott állam csöcsén vegetálva akarjanak érvényesülni. Ne higgyük el, hogy az állam feladata a szükségleteinkről való gondoskodás. Minél többet kérünk tőle, annál kevesebb marad nekünk, hogy megvalósíthassuk amit szeretnénk. Az államot ne engedjük vállalkozni, ez a mi feladatunk.

Azt tiszteljük, aki a maga erejéből hoz létre valamit. Azt aki a legtöbb adót fizeti be az országnak, levonva belőle azt amit az állam támogatásként adott. Nem kell állandóan bűnbakokat keresgélni, minden csak rajtunk múlik.

val 2011.01.14. 06:50:47

@nu pagagyí:
"Nincs az országban megszálló, szabadon alakíthatjuk a jövőnket. Legalább ennek örüljünk."

Aha. Nincs. Csak most nem Moszkva osztja a büntit, hanem Brüsszel.

"Az államot ne engedjük vállalkozni, ez a mi feladatunk."

Így van! Majd vállalkozik itt az osztrák állam. Szépen bevállalkozza magát a "privatizált" MÁV-ba. Meg a francia a "privatizált" vízművekbe. Merjünk még kisebbek lenni!

val 2011.01.14. 07:00:15

@Megszívtuk-Waze: "Mikor Angliában már botanikus kerteket hoztak létre,"

Megsúgom, hogy az első század környékén mutatták meg nekik a kedves rómaiak. Hacsak előtte a kecskék nem voltak oly kegyesek, hogy felvilágosítsák őket.

"mi idefáradtunk bocskorosan és szépen kiirtottuk szegény szlávokat, avarokat."

Ezt meg hol láttad? A Feszty-körképen? Tudtommal Attila király országába fáradtunk be (vagy vissza. értelmezés kérdése), alsóneműben, amikor a szigeten (szándékosan nem írok Angliát) még az volt a módi, hogy az őket fedő rongyok első és hátsó oldalát a jaffa és csokifoltról tudták megkülönböztetni.

nu pagagyí 2011.01.14. 07:10:50

@val: Demonstráltad miért is nem jutunk egyről-kettőre. Egy magánvállalkozás adót termel, és most próbáld meg ezt a BKV-val kapcsolatban elképzelni.
Amúgy azt írtam, hogy nekünk kellene vállalkozni ebben az országban és erre a képességre kellene gyerekeinket felkészíteni.

sprenczl 2011.01.14. 07:33:50

A szomszéd országok is érzékenyek lehetnének a mi érzéseinkre, főleg ha elloptak több 10.000 négyzetkilómétert. Főleg az osztrák ex-megszállóink foghatnák be nagyon, hiszen párszáz évig kurva jól elvoltak Nagy-Mgyarországból és ők telepíttettek be sok kissebbséget tisztán magyar területekre is....

staropramen 2011.01.14. 07:37:58

Két megjegyzésem lenne a témához:
1. Tiltakozom az ellen , hogy bárki egyenlőségjelet tegyen az országot aktuálisan irányító társaság és Magyarország közé.A két dolog messze nem azonos.
2.Aki ezt a szőnyeget kitette (feltéve, hogy nem középső csopis ovodás) pontosan tudta, hogy az ominózus térkép vihart fog kavarni.Csak mellesleg jegyzem meg, hogy az 1848 felirat csak gyenge maszatolás, hiszen a monarchia térképe az I.Vh-ig gyakorlatilag alig változott, legalábbis főbb vonalait tekintve.
Valaki(valakik) tehát úgy ítélték meg, hogy felvállalják az előre látható konfliktust.Tessék, itt van lehet magyarázkodni és lehet buzdítani a sorok összezárására.A magam részéről csak annyit, hogy tartsa a képét az aki házhoz ment a pofonért.

mákostészta 2011.01.14. 07:42:31

Lassan hozáírhatják a bűnlajstromunkhoz ezek a sunyi, hazug, álszent, ostoba liberek, hogy: ...és a magyarok utálják az EU-t, utálják a liberálisokat és nem tisztelik a trianoni határokat, sőt még a mai nyugati liberális demokrata világrendet sem.
Írják hozzá, mert addig mételykednek, míg a végén ebben az egyetlen kérdésben igazuk lesz!
Persze tudjuk, jaj a legyőzötteknek, de azt is tudjuk, hogy semmi sem tart örökké.

lüke 2011.01.14. 07:42:38

jé! ez ugróiskola!

Napkutya 2011.01.14. 07:48:47

Nem tudja valaki, a Francia elnökség idején nem volt ilyen szőnyeg? Rajta lehetett volna egész Európa.

Végül is, Napóleon Moszkváig jutott!

(Biztos vagyok benne, hogy Nicolas Sarkozy-nek is lett volna ismerőse, akinek lepattinthat egy 202 négyzetméteres szőnyegrendelést...)

Abba kellene hagyni (legalább egy darabig) ezt a kuruckodást, mert most nem másfél-két millió fülkeforradalmárnak játszunk, hanem jó néhány tucat millió európainak, akik messze több pénzt tesznek az EU kasszába, mint mi, -úgyhogy akár pattoghatnak is a pénzükért, ha úgy tetszik nekik...

Valamiért az az érzésem, hogy egyre kevésbé vannak humoruknál.

lüke 2011.01.14. 07:48:52

nem értem ezt a nagy nyivákolást, a legilletékesebb H. Ottó ebben, írjatok neki Strassbourg-ba vagy a Starnberger seehez,úgyis régen szerepelt

lüke 2011.01.14. 07:50:53

@Napkutya:
hmm
nincs is kint a falon a waterloo-i csata képe Versailles-ban
csak a magyarok "dicsekednek" a bukásokkal,mert erröl szól a történelmünk

belekotty 2011.01.14. 07:54:40

A média törvény balhé után erre miért volt szükség?

budai zöld 2011.01.14. 07:55:43

Szerencsére szőnyegre álmodtuk az ezeréves nagyságunkat, hogy akinek nem tetszik, nyugodtan megtaposhassa.

ezüstérem 2011.01.14. 07:58:17

@Civitas Fidelissima: Nekem úgy tűnik, hogy teljesen ugyanakkora mo. területe, mint akkor :)
Kohn Béláék visszafoglaltak valamennyit a Felvidékből, azt a románok elvitték az Alföldről... Ennyi erővel a 41 nyarán uralkodó állapotok is lehetnének a térképen. Akár mai nap is...

mendson 2011.01.14. 08:00:46

Van egy perzsa partnerem.Rendszeresen kiröhögi a magyarokat mikor ilyen-meg olyan térképekkel rohangálnak,döngetik az ösi múlt miatt mellüket.Ugyanis az ö írásokban is megörökített történelmük és országuk is jóval régebbi és nagyobb,mint a mienk és még soha senkinek nem jut/jutott eszébe "Nagy Perzsia" térképekkel rohangálni.Persze lehet azt mondani,kérem az már olyan régen volt,de hát a mai Magyarországban és az utódállamokban sem él egyetlen egy olyan ember aki a K.u.K országai bármelyikében született volna.És még valami, ha netalántán vannak piszkálódások a magyar nemzet ellen abban nem kis része van olyan,a tudatalattiba beépülő információknak,amit néhány hazai balf..sz terjeszt.Mint például Szöcs államtitkár aki Türkmenisztánban keresi a magyarság megújulását,vagy a tarsolyos,ősmagyarosnak képzelt ruhában bóklászó agyamentek elméletei.

midnight coder 2011.01.14. 08:09:58

@Napkutya: Amíg Pl. a szlovákoknál az a Benesi-dekrétum van érvényben mind a mai napig, ami ugyanúgy faji/származási alapon kollektíven büntet mint anno nálunk a zsidótörvények, és ezért a nagyon demokratikus Európában a kutya nem szól rájuk, addig szvsz ez is csak vihar a biliben.

Ami meg a nagy, erős európát illeti, hála a nagy liberalizmusának és demokráciájának, épp most eszik meg a kicsi kínaiak reggelire. Ami meg marad azt megeszik az arabok, és a többi afrikaiak. Pár évtized és emléke sem lesz az EU-nak.

Amúgy sem vettük a dolognak túl nagy hasznát, a pénz nagy része olyan kurva hasznos projektekre ment mint a települések köztereinek parkosítása.

nu pagagyí 2011.01.14. 08:13:50

@mákostészta: Én konkrétan nemzetvesztéssel vádollak.

midnight coder 2011.01.14. 08:15:43

@mendson: Az iszlámisták sehol nem igazán szeretik az iszlám előtti történelmüket.

Amúgy, ha ez szerinted nevetséges, akkor a zsidók állandó holocaustmániája micsoda ? Elvégre az ottani áldozatok közül is alig él már valaki, és aki mégis az lassan már infúzióban kapja a reggeli kakaót. Mégis, ha találnak valahol még egy szökött nácit olyan diadalmenetben hurcolják körbe mintha az emberiség ősellenségével sikerült volna leszámolni, pedig ma már az egykori nácik is járókerettel közlekednek.

mendson 2011.01.14. 08:26:58

@midnight coder: Sajnálatos,de mivel valószinü,hogy egy perzsával sem beszéltél (nekem vagy 70 jó és kevésbé jó partnerem van közülük) badarságot irsz.Kifejezetten a perzsák azok aki igen öntudatosan nézik történelmüket,elhatárolandó magukat az araboktól.Ritka az olyan ember,mint te aki gyépés létére még dicsekszik hiányos eszével.Miért kell itt zsidózgatni? Az egész oldalon csak te kezdesz itt ilyesmikkel elöjönni,ami megerösíti az amugy sem gyenge meggyözödésem,a jobboldaliság szigoruan együtt jár a szövegértési és etnikai zavarodottsággal.Szóval én Magyarországot európába helyező István király intelmei szerint próbálok élni,te meg sipirc vissza a az ázsiai pusztába

val 2011.01.14. 08:32:38

@mendson: Ez elég tudathasadásos.

Balt 2011.01.14. 08:35:34

@Fullánkos Algol: :lolroller: Én is befizettem egy lélekvándorlás-tanfolyamra. K...tt drága volt, de hát egyszer élünk... :))

Balt 2011.01.14. 08:43:17

@Fullánkos Algol: "A kereszténységnek köszönhető a környező népek fölötti lopott hatalom."

A környező pogány szlávok valami Cirill és Metód hittérítőket emlegetnek, aki korában járt erre Szt. Istvánnál, a történelmi Mo. románjai és ruszinjai meg - némileg több okkal - görög katolikusok, persze a vallási intolerancia jegyében. :)

Iustizmord 2011.01.14. 08:57:36

olvtársak, kempelen farkas sakkozógépe, melyben tudvalévőleg valami törpeféle ember ült, teht nem egy mechanikus számgép volt, miért került rá? hirdetni hogy a magyar az olyan szemfényvesztő???? továbbá jól hozza az árvalányhajas nemzeti érzést. öngól.

Iustizmord 2011.01.14. 09:06:59

@kissbg: egy rendes pápista ember

RENDES <--> PÁPISTA

oximoron.

bocs :o)))))))))))))))))))))))))))))))

Balt 2011.01.14. 09:10:50

@Fullánkos Algol: "Külföldön máig Hungay vagyunk."

Etimológia szerint az onogur népnévből:
hu.wikipedia.org/wiki/Onogurok

Iustizmord 2011.01.14. 09:14:14

JA HAMÁR PROVOKÁLNI AKARTUNK VOLNA KITEHETTÜK VOLNA AZT A FRANCIA TÉRKÉPET AHOL BRETAGNE-->GBR, ELZÁSZ-->NÉMETO, NAVARRA-->SPANYOLO, COTE D'AZURE-->OLASZO, ARTOIS-->BELGIUM

:O)

bocs a capslockért

Balt 2011.01.14. 09:27:44

@Megszívtuk-Waze: A "felettes" komment talán szóra sem érdemes, de erre azért mondanék valamit: azon kívül, hogy abszolúte nem kapcsolódik ide - egy Brüsszelben ábrázolt magyar történelmi-kulturális identitás fodraihoz - a "magyarkodás" vádja, a tárgyi tévedések mellett talán ne menjünk el szó nélkül:
A szlávok köszönik, jól vannak kb. mind a 300 millióan, nem sikerült "általunk" kiirtódniuk, nem mintha bármikor is szándék lett volna rá.
Az avarok jóval a magyarok bejövetele előtt eltűntek a Kárpát-medencéből (-ben).
hu.wikipedia.org/wiki/Avarok

Balt 2011.01.14. 09:32:33

@nu pagagyí: Már megint egy "jövőbe révedő"... Nagy rajongója vagyok a Mézga családnak, de azért Köbükit mégse lehet kitenni "magyar identitás" címén. (Megengedem, 1848-at sem feltétlenül szerencsés, de azért ne tagadjuk már meg a múltunkat! Nem teszi egy kultúrnemzet sem, sőt, sokan a néhány évtizedes, 1-2 évszázados történelmükre annál büszkébbek.)

Balt 2011.01.14. 09:33:51

@nu pagagyí: "Elvesztettük a rabszolga népeket, nekünk kell megfogni az eke szarvát."

Ezt meg egyébként "kikérem magamnak" a fent nevezett román kolléga nevében. :) Viccen kívül.

Balt 2011.01.14. 09:40:19

@staropramen: "2.Aki ezt a szőnyeget kitette (feltéve, hogy nem középső csopis ovodás) pontosan tudta, hogy az ominózus térkép vihart fog kavarni.Csak mellesleg jegyzem meg, hogy az 1848 felirat csak gyenge maszatolás, hiszen a monarchia térképe az I.Vh-ig gyakorlatilag alig változott, legalábbis főbb vonalait tekintve."

Azt elfogadom, hogy ha 1848-at kell ábrázolni (nem biztos, hogy ott és most kell), akkor lehet másképpen is, nem egy korabeli térképpel. Annál inkább lényeges és szükséges ábrázolni szerintem az Osztrák-agyar Monarchiát, amit bátran lehet az EU előfutárának nevezni, sőt, attól félek, az EU-ban soha az életben nem lesz olyan integritás és fejlődés, mint a Monarchia rövid évtizedeiben birodalomszerte...

Balt 2011.01.14. 09:41:01

@Balt: "Osztrák-Magyar Monarchiát", pardon!

Balt 2011.01.14. 09:44:01

@lüke: Ellenben a diadalíven szerepel a győri csata emlékére Raab. Kéretik levésni, vagy még inkább felrobbantani! :)

Balt 2011.01.14. 09:46:01

@mendson: "Van egy perzsa partnerem.Rendszeresen kiröhögi a magyarokat mikor ilyen-meg olyan térképekkel rohangálnak"

Az atombomba megvan-e már? Vagy nekünk kell röhögni a Moszados stuxnet miatt a ziráni atompogromon...? :))

Balt 2011.01.14. 09:49:40

@mendson: "de hát a mai Magyarországban és az utódállamokban sem él egyetlen egy olyan ember aki a K.u.K országai bármelyikében született volna."

Ez helyből cáfolható - szerencsére:
"November végére átmenetileg le kellett állítani az időpontok kiadását, mert 2011 első felére betelt a konzulátus naptára. Addig mintegy 5-10 ezren jelentkeztek be Balogh György csíkszeredai konzul szerint. A nagyon időseket igyekeztek előre venni, például azt a 99 éves nénit, aki most harmadszor lesz magyar állampolgár. Magyarnak született, majd Trianon után román állampolgár lett, 1940-ben visszakapta az állampolgárságát, 1944-ben pedig újra elvesztette."

www.origo.hu/nagyvilag/20110104-miniportrek-az-elso-szekelyfoldi-magyarokrol-akik-megkaptak-a-kettos-allampolgarsagot.html

Balt 2011.01.14. 09:57:12

@mendson: Jut eszembe: Iránnal szemben embargó van érvényben. Kik azok a híres vicces perzsa partnerek...?

staropramen 2011.01.14. 09:59:20

Balt 2011.01.14.09:40:19

Senki nem beszélt a monarchia szerepéről.Akiknek a térkép csípi a szemét annak a monarchia ís csípi.
A dicsőséges 1848-al való maszatolás igen gyenge, hiszen ilyen alapon akár az 1913 évszám is lehetne a szőnyegen a térképen.
Tekintsünk most el az alkotó művésztől aki tiltakozik minden belemagyarázás ellen és alkotói szempontból valszeg igaza is van.
Fenntartom , hogy a mű kihelyezéséről és helyéről döntő politikus vagy netto idióta volt, vagy valamiféle "megint bántják a magyart" reakciót kiváltani akaró senkiházi kókler.
Azt ugyanis, hogy ebből balhé lesz azt minden épeszű embernek előre látnia kellett.

Fullánkos Algol 2011.01.14. 10:21:05

@Balt: Valamiért azért csak szükség volt arra a koronára a pápától hozzájárulásként. kellett a hatalomhoz.

suski 2011.01.14. 10:29:20

Hát ha valakinek itt az érzékenységét kell pátyolgatni, azok pont a magyarok, hiszen mi vesztettük el a területeket, már csak a szép régi térképek maradtak. Ennyit sem bírnak elviselni a nyertes országok?
Mi a qrva anyám nem kéne még? A jószomszédi viszony jegyében települjünk "vissza" Mongóliába?

Téglagyári Megálló 2011.01.14. 10:35:17

@Civitas Fidelissima:

Nagy-Magyarország egy kicsit több ideig létezett.

Téglagyári Megálló 2011.01.14. 10:37:49

@Balt:

A legjobb az volt, amikor egy magyartanártól azt hallottam, hogy az irredentizmus "zsidóellenesség".

staropramen 2011.01.14. 10:52:35

Suski
Az EU soros elnöksége nem a néplélek pátyolgatásának színhelye.Arra kéretik a nemzeti
lélekgyógyítókat használni.
A soros elnökség alkalom arra többek között, hogy megmutathassuk kik is vagyunk.
Aki ezt ilyen otromba díszletekkel képzeli el az ne csodálkozzon , hogy farbarúgják.

Balt 2011.01.14. 11:19:38

@staropramen: Ha így volt, akkor zseniális ötlet, akárki(k)től származzék is. Lám, rárabolt minden "magyarkodással" (magyarsággal) szemben "szenzibilis" kül- és belföldi, mi meg legjobban tesszük, ha harsányan kiröhögjük őket.

Egyébként valóban elegánsabb lett volna egy Kárpát-medence hegy- és vízrajzát ábrázoló térkép, azon már önmagában ábrázolva vannak a történelmi Magyarország természeti határai. Rajta, le lehet dózerolni a Kárpátokat, elterelni a Dunát, ha valakit sért. De akkor lassan a "hülye rendőr papagája" viccnél tartunk: - "Rendőr, ugye tudod?" :)))

Balt 2011.01.14. 11:27:55

@Balt: Igaz is, nekem - az EU jegyében :)) - azok a "határmentes" domborzati térképek a kedvenceim az időjárás-előrejelzések közül, ahol hangsúlyosan látszanak a Kárpátok. (Elvégre a magassági rétegződés erős időjárás módosító tényezők...) :))

Balt 2011.01.14. 11:29:27

@Téglagyári Megálló: Talán itt is a libákat konvertálták diplomává. :)

Balt 2011.01.14. 11:35:23

@Balt: Jaj nekem, libát emlegetni már önmagában antiszemitizmus lehet...! :) Ejnye: tetszőleges háztájit tessék érteni alatta! :))

suski 2011.01.14. 11:43:01

@staropramen: ugyan-ugyan. Aki rugdalódzni akar, az mindig talál rá okot. Szegény Sólyom jószándékát nem lehet elvitatni, aztán nézd meg hogy járt szegény a szlovákokkal...azt képzlelte, hogy ő majd elegánsan túl tud lépni ezeken a vitákon és megmutatja, hogyan is kell ezt kultúremberként kezelni. A reakciót meg láttuk és nem csak szlovák részről...

Civitas Fidelissima 2011.01.14. 11:55:12

@Téglagyári Megálló: igen, több ideig létezett, de mégis megszűnt. És ez nagyrészt azért történt, mert sokáig ugyanúgy semmibe vettük a kisebbségeinket, mint ahogy most ők teszik a határon túli magyarokkal. Ha békésen tudtunk volna egymás mellett élni, feltehetően Trianonig el se jutunk. Igaz, a békéhez minden oldal részvétele szükséges.

suski 2011.01.14. 12:03:28

@Civitas Fidelissima: a száz évvel ezelőtti standardot ne hasonlítgassuk 2010-hez. Akkor máshol se bántak különbül a kisebbségekkel, az USA-ban meg egészen a közelmúltig ki voltak rekesztve a négerek mindenből, úgyhogy nem hiszem , hogy van miért szégyenkezni. De 2010 -ben betiltani egy őshonos nyelvet az unióban, az botrány.

BenőBá 2011.01.14. 12:42:19

@Iustizmord: Látom, Te is megkaptad a kellő kultúrális kiképzést:)

Balt 2011.01.14. 13:21:59

@Civitas Fidelissima: "Ha békésen tudtunk volna egymás mellett élni, feltehetően Trianonig el se jutunk."

Mindig békében éltünk a kisebbségekkel - kivéve talán pont 1848-at. Na de mi a helyzet azóta?

vero · http://anal0g.blog.hu/ 2011.01.14. 17:10:56

kun bélát kellett volna ráhímezni. az tetszene.

Iustizmord 2011.01.14. 20:41:44

@BenőBá: nem kaptam kult.kiképzést. LEVEZÉNYELTEM ! :o)))

Kinyílott a pitypang. Megírom. 2011.01.16. 09:13:19

Attól tartok, ezért fog biztosan zátonyra futni ez a nagy ojrópai közös hajó. Túl sok rajta a megélhetési agyroggyant. (Mint köztudott nem vagyok egy kimondott nagyrántotthús fan, sem esztétikai, sem tartalmi alapon nem tartom értelmes emberi viselkedésnek az autóra/hűtőre/apámfaszára ragasztgatását. De hogy a történelemben ne volna helye, hát ez valami vadi új dimenzió a közös földrész filozófiájában.)

Fullánkos Algol 2011.01.16. 17:12:54

@suski: Ez lehet érv az usa-val szemben, de nem a volt kisebbségekkel szemben. Az ölés következményeitől sem mentesít az hogy más is ölt már.

capor_ 2011.01.17. 12:35:20

Érdemes lenne kiegészíteni az Mszp velős az ügyről tett nyilatkozatával :) Igazi komédia :D
süti beállítások módosítása