734 – Mit tud rólunk a Wikileaks?
2010. november 30. írta: Doktor Kottász

734 – Mit tud rólunk a Wikileaks?

  Volt az Egyesült Államoknak egy elnöke, akiről mindent elmond, hogy a mi szeretve védett és féltett Károlyi Mihályunknak volt a példaképe. Woodrow Wilsonnak hívták, és az első világháború lezárását követően megfogalmazott tizennégy pontot. Erre Georges Clemenceau állítólag annyit mondott, hogy Istennek bezzeg elég volt tíz is, nekünk viszont most elég lesz egy is, az első méghozzá. Imigyen szól: ne legyen többé titkos diplomácia. 

  Kilencven évet kellett várni, és a Wikileaksnek köszönhetően ha nem is valósult meg Wilson elnök meglehetősen gyermeteg és naiv álma, de nagyon közel kerültünk hozzá. Az oldal ugyanis 250 ezer oldalnyi amerikai diplomáciai jelentést tett közzé, vagy postázott mérvadó lapoknak, akik persze boldogan tették közzé és dolgozzák fel ezeket.

  A diplomaták sipákolnak, az újságírók találgatnak, hogy ki lehetett a kiszivárogtató, a széleken összeesküvés-elméleteket szőnek (vagy éreznek beigazolódni), a világ egyik fele az állát keresi a padlón a csodálkozástól, a másik meg a vállát rángatja unalmában. Természetesen nem lehet mindegyiküknek igaza, de álláspontjuk megérthető.

  Mert hát mazsolázzunk egy kicsit a napvilágot, nyomdafestéket látott információkból.

  Hogy a kínaiak hackeltették meg a Google-t, az körülbelül annyira meglepő, hogy Berlusconi konstans kangörcsénél csak Kadhafié nagyobb. Aztán: tényleg meg kell lepődni azon, hogy amerikai szemmel Putyin Oroszországa egy közönséges maffiaállam? Annyira rendkívüli, hogy teflonarcúnak látják a jenkik Angela Merkelt, Davd Camerontól nincsenek elájulva, Sarko-t pedig egyenesen hisztis alaknak hiszik? Van annak hírértéke, hogy a szaúdiak lövetnék Iránt, vagy hogy Obama apró kis ajándékokat ígért be azoknak az országoknak, akik befogadtak egy guantanamói rabot?

  Az igazság az, hogy van. Majdnem mindegy hogy a Wikileaks zseniális hackerekből él, vagy a Pentagon casusbelli-generátoraként funkcionál, esetleg a hétpecsétes titkok megőrzésére felesküdött, épp ezért közléskényszerben szenvedő diplomaták keresik fel, hogy ezeket a dolgokat elmondhassák valakinek. Mert ezek az infók nyílt titkok voltak ugyan, józan, újságot olvasó ember ezek egyikén sem lepődik meg. Igen ám, de hiába tudja mindenki, hogy hogy a körömfestésre is éppenhogy alkalmas, síkhülye Icuka csak azért csoportvezető az irodában, mert dugja a főnök: ha felállok az értekezleten és ezt beordítom, valószínűleg kirúgnak. Így például ennek a sztorinak is lehetnek komoly következményei – na nem a Harmadik Világháború súlyú összecsapásokra gondolok, csak diplomáciai kapcsolatok jegelésére és sűrűsödő közös hadgyakorlatokra.

  És akkor arról a 734 dokumentumról nem is szóltam, ami Magyarországról szól és származik, 2006. és 2010 között. Nyilván mindenkinek megvan a maga elmélete például az őszödi beszéd kiszivárogtatásáról, a TV-székház-ostromról, 2006. október 23-áról, a romagyilkosságok ilyen-olyan hátteréről, Dunaszerdahelyről, a Jobbik és Gárda viselt dolgairól, a nemzeti ünnepek tüntetéseiről, a Mol felvásárlásáról. Olyan sztorik ezek mind, amelyek nagyon könnyen beindítják az ember fantáziáját, pláne fájón lusztrációmentes kishazánkban, ehhez pedig akár nagyon komoly lendületet adhatnak ezek a féltve őrzött sztorik, és még csak nem is kell Molnár F. Árpádnak, Nemere Istvánnak, vagy Posta Imrének lenni hozzá.

  Aztán persze ki tudja: lehet, hogy teljesen mással foglalkoznak az iratok, és marad nekünk a sötétség, délben.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr382482842

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

==T== 2010.11.30. 11:36:14

Tényleg, mi van a Magyarországgal kapcsolatos iratokban?

m.logic 2010.11.30. 11:54:54

Én már nagyon várom, álmaimban lelepleződik néhány hazaáruló.

Czelder Orbán 2010.11.30. 11:56:35

Aztakurva! Nem gondoltam volna, hogy a mandiner képes elérni az abszolút mélypontot.

Ilyen igénytelen, ócska, dilettáns posztot, te jó ég...

Pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2010.11.30. 12:11:33

tkp miért is nem tudjuk még, mi szól rólunk?

gloire · http://alkaloida.blogspot.com/ 2010.11.30. 12:22:44

@Pável: "a Magyarországgal foglalkozó iratok túlnyomó többsége 2006-ból, illetve az azóta eltelt évekből származott. Az újság nem közölte a dokumentumok tartalmát, de ismertette az iratok titkosítási fokát. A dokumentumokat egyelőre még a Wikileaks oldalán sem lehet elérni, azokba csak az oldallal kapcsolatban álló lapok, többek közt a Guardian, a Spiegel, a New York Times és a Le Monde nézhettek bele."

Ott a link a posztban.

Bummer 2010.11.30. 12:42:23

Kerülgetnek már föl... Magyar/budapesti vonatkozású még nincs fönt.
cablegate.wikileaks.org

politicus · http://mandiner.blog.hu 2010.11.30. 12:51:34

@Czelder Orbán: a te mainstream blogod viszont elsőrangú, főleg a halomnyi komment tetszett.

2010.11.30. 14:10:51

@politicus:
Azért van abban valami, amit monda a t. komment. Amikor minden netes újság lubickol a fidesz által tálcán nyújtott témákban, ti előálltok egy ilyennel.
Hát egen, a wikileaks egy jó dolog, majd kíváncsi leszek, miket hoznak ki, de ezt már napokkal ezelőtt lehetett olvasni.

MNOP 2010.11.30. 14:18:52

vártam konkrétumokat is, szomorú vagyok...
egyébként a barikádon lehet olvasni érdekeseket erről

politicus · http://mandiner.blog.hu 2010.11.30. 14:19:39

@Belpo: mindenkinek, így Neked is ajánlom szíves figyelmébe az elmúlt néhány nap termését, amelyek közül még véletlenül sem volt egy sem, amely ne lett volna kritikus a mostani kormánnyal. Csak el kéne őket olvasni.
mandiner.blog.hu/2010/11/25/en_vazallus_nem_leszek
mandiner.blog.hu/2010/11/25/kirov_feloszt
mandiner.blog.hu/2010/11/22/csahos_puli_ami_nem_harap
mandiner.blog.hu/2010/11/19/az_egyet_nem_ertes_elkezdeserol

Ezeken túl a mandiner.hu és a blog jobboldalán található boxban egy halom büdösbolsi (igen, BZS is, mielőtt le teccik ütni a magas labdát) aktuális írása is megtalálható.

Bell & Sebastian 2010.11.30. 14:53:04

Valóban paradoxon, hogy Izraelt kompromittáló iratok eddig valahogyan nem kerültek a szórásba, így hát kézenfekvő a következtetés, csak a jelenlegi amerikai kormányzat alatt akarnak fűrészelni.
Nesze neked Echelon!

Kárpáthy Zoltán 2010.11.30. 15:02:16

@Belpo: igen, az a jó, hogy mi tényleg nem vagyunk provinciálisak, és éppen ezért bőven elég a belpolitikával foglalkozni csak. Hiszen hogyan is érint minket, hogy mi zajlik a világban? Tökmindegy, csak egyesek napi kormánykritika adagja meglegyen.

Bloodscalp 2010.11.30. 16:20:48

@politicus: nee, ti ezekben "kritizáltátok" a kormányt?
még viccnek is durva

gloire · http://alkaloida.blogspot.com/ 2010.11.30. 16:41:04

@Bell & Sebastian: "Izraelt kompromittáló iratok eddig valahogyan nem kerültek a szórásba..."

Ez még senkinek nem esett le, nem tom mé' kell kavarni itt a izét . )

Noname Cowboy · http://www.rosevalley.hu 2010.11.30. 16:49:11

Kedves politicus! Ha ezek az indormációk ennyire mindenki számára nyilvánvalóak akkor Ti miért nem írtatok róla??
Az USA külügy miért van ennyire berágva???
Miért próbálják mosdatni a szerecsent??

Bloodscalp 2010.11.30. 17:13:15

@Bell & Sebastian: mitöl? te olvastad a fenti irományokat?

Úlfhéðinn · http://tinyurl.com/do9ks 2010.11.30. 18:00:35

"tényleg meg kell lepődni azon, hogy amerikai szemmel Putyin Oroszországa egy közönséges maffiaállam?"

Csak a betyárkörte-nyalók szemében nem az. :)
A ruszkik semmit sem változtak.

"síkhülye Icuka csak azért csoportvezető az irodában, mert dugja a főnök: ha felállok az értekezleten és ezt beordítom, valószínűleg kirúgnak."

Csak azt nem értem, hogy a mandineres értekezleten miért nem ordítja már be végre valaki, hogy ez a kottász egy tehetségtelen, unalmas hülye, aki soha nem látott mélységekbe húzza le a blog színvonalát? Téged meg elpet szúr, vagy mi?

Bell & Sebastian 2010.11.30. 18:30:34

Móriczka, mondj egy mondatot, amiben benne van, hogy: valószínűleg!
- Nagypapi -a hóna alatt macskával- megy hátra a kertbe.
- De hol van ebben a valószínűleg?
- Valószínűleg elfogyott a csutka.

bryan 2010.11.30. 18:40:35

@Bell & Sebastian:
www.fastcompany.com/1705958/wikileaks-word-clouds-iraq-and-cablegate
Itt vannak a tagek, van 250 000 távirat. Mindenkinek jut majd, nem kell aggódni.

beavereater [AT] 2010.11.30. 19:38:32

@gloire: naná, hogy nincsenek, az izraeliek egy másodpercet tarkón lövetnék ezt a kis idiótát, aki szabadságharcosnak képzeli magát, miközben pont a szabad világ ellen harcol...
Pezsgőt bontok, amikor - remélhetőleg nemsokára - megjelenik a halálhíre...

beavereater [AT] 2010.11.30. 19:39:12

@beavereater: akarom mondani "egy másodpercet sem késlekedve"

gloire · http://alkaloida.blogspot.com/ 2010.11.30. 20:20:42

@beavereater: Egyetértünk, szerintem is kinyírnák. Mármint akkor, ha nem nekik dolgozna . )

beavereater [AT] 2010.11.30. 20:31:09

@gloire: szerintem bárki is volt eredetileg a tartótisztje, mára JA már átment az "elszabadult hajóágyú" kategóriába

Tehetetlen Dodó 2010.11.30. 20:33:52

@Bell & Sebastian: Az ötvenes években ennek így szólt egy verziója:
Nagymama fogja a Szabad Népet és elindul a kert végébe.
És mi ebben a valószínű?
Valószínű sz@rni megy, mert olvasni nem tud.

dolgozos 2010.11.30. 21:10:53

Kíváncsi vagyok, Selmeczi szenátor ára szerepel-e F 16 ügyben?
8-)

Mihint · http://mihint.blogspot.com 2010.11.30. 21:25:22

Nem nagyon érdekel. Kimódolt, megtervezett nyilvánosságra hozatal. Nincs benne olyan, ami segítségünkre volna. Vitaindítónak remek. Most éppen ezt kellene elhinni, ugye?
Üdv. Misi

Bell & Sebastian 2010.11.30. 22:10:50

@dolgozos:
Az F-16 hálás téma. Adtak volna reptérhez kötött, lebutított használtat, utolsó előtti generációs fegyverekkel, minden alrendszere bedrótozva a Pentagonba.

Nem mind arany, ami átbaszás. A Hazafias Népfront Eurofightert vett volna, ha adnak. Jutalék nélkül meg nincs üzlet, főleg a hadiiparban, túlkínálat mellett.

Mondjuk 5db drónnal ugyanitt lennénk, századnyi árért.

Bloodscalp 2010.11.30. 22:12:05

@dolgozos: nem hiszem:) a fidesznek iszonyat nagy szerencséje volt hogy a BAE Systems megvette a koorupciót vizsgálókat, erről még itt sem olvashatsz, pedig nyílt titok

politicus · http://mandiner.blog.hu 2010.11.30. 22:20:26

@Bloodscalp: szívesen olvasom az általad az elmúlt 8 évben keletkezett, a kormányt bíráló kommentjeidet, írásaidat. Szabad?

Bell & Sebastian 2010.11.30. 22:20:30

@Tehetetlen Dodó:
Ki látott akkor vidéken Szabad Népet? Parasztoknak Szabad Föld dukált hetente, időnként egy Fáklya bónuszban, a szovjet nyomdaipar eme büdös és fogós csúcsával, érdektelen tartalommal, túlvilági színekben. De az utóbbi legalább még másodlagos felhasználásra sem volt alkalmas, imígyen Lenin elvtárs megúszta a munkás-paraszt tömegek beható tanulmányozását alulnézetből.

vizipipa 2010.11.30. 22:21:53

Nem tudom az Index - az itteni címben is szereplő - 734 db-os magyar érintettségű száma honnan származik, nekem 808 db-ot mutat a wikileaks-en lévő diagram.

Ezek tartalma - legalább is némelyik - pedig igenis lehet érdekes. Az amcsik hogy látták:
- az öszödi beszédet és kikerülését,
- a tv ostromot, a szeptemberi csatákat,
- a vonatkozó parlamenti meccset és a kordonozást,
- nov. 23-i eseményeket,
- a szociális népszavazást,
- gyurcsi lemondását,
stb.
Megspékelve néhány fontos ember jellemzésével.

vizipipa 2010.11.30. 22:24:16

Nem tudom az Index - az itteni címben is szereplő - 734 db-os magyar érintettségű száma honnan származik, nekem 808 db-ot mutat a wikileaks-en lévő diagram.

Ezek tartalma - legalább is némelyik - pedig igenis lehet érdekes. Az amcsik hogy látták:
- az öszödi beszédet és kikerülését,
- a tv ostromot, a szeptemberi csatákat,
- a vonatkozó parlamenti meccset és a kordonozást,
- nov. 23-i eseményeket,
- a szociális népszavazást,
- gyurcsi lemondását,
stb.
Megspékelve néhány fontos ember jellemzésével.

Bloodscalp 2010.11.30. 22:39:22

@politicus: ne kapd fel a vizet kisember:) nézd meg mikortól is kommentelek, elötte is volt véleményem
persze:) és elég lesújtó a véleményem az előző kormányról, ezért se szavaztam rájuk (nemcsak most, sosem).
Nem is férne ide hogy miben hibáztak szerintem (is)
akárcsak elkúrja a mostani banda (is) mire ti megsimogatjátok a fejüket...erröl kb ennyit...

politicus · http://mandiner.blog.hu 2010.11.30. 22:44:57

@Bloodscalp:
1. az említett cikkek mindegyike kritikai jellegű volt, szó sem volt fejsimogatásról
2. te itt még egyszer sem szidtad/kritizáltad az előző érát, pedig a napi átlag 3 kommentbe belefért volna. Ellenben az előző kormány regnálása idején az ellenzéket csepülted. Biztos, hogy egyenlő mércével mérsz?

De mindegy is. Ha ezek a cikkek nem kritikusak, akkor nem azok. Nem győzködlek én feleslegesen. :)

jozicsenko 2010.11.30. 22:52:16

@==T==: csak tippelni tudok

- öszöd és a tvostrom
- a (megrendelt) cigánygyilkosságok elkövetői
- gyurcsány indonéziai kapcsolatai (akárhogy nézzük is, ott 4 mrd dollárról szól a fáma, ami elég sok pénz)

@vizipipa: látom közben te is írtál, ezekre gondoltam én is

akárhogy is nézzük, az elmúlt 8 év számomra olyan volt, mintha valaki az unión belül szeretett volna egy lukasenkot látni...

Bell & Sebastian 2010.11.30. 22:58:09

@Bloodscalp:
Jobb' szeretsz menetiránynak háttal. :))

Bloodscalp 2010.11.30. 23:03:07

@politicus: és most rajtam kéred számon hogy ellenzéknek is szarok voltak?:)
nem hiszem hogy az összes kommentem elolvastad volna, az ennyi idő alatt képtelenség:)
nem vagyok elkötelezett egyik párt felé sem, így igen az én mércém egyenlő (talán, bár én is csak ember vagyok), nem szimpatizálok a fidesszel, és ez nem a mércén múlik, tenném de nagy változáson kellene átesniük

tugezőőr uuuii uuillö 2010.11.30. 23:04:55

Szerintem a parlament gyorsan hoz egy 2/3-os törvényt, és 50 évre titkosíttatja azt a 734 dokumentumot :). A wikileaks-et addigra teljesen ellehetetlenítik, az újságok meg baráti kérésre inkább nem közölnek ránk vonatkozó részleteket.

Valószínűleg nem fogjuk megtudni a tartalmukat, mivel a többiekkel ellentétben ez nagyon is aktuálpolitikába ütközne. A másik ok, hogy ha kiderülne, mi magyarok azonnal tudnánk, hogy hamis és hazugságokkal van tele, ergo, a többieké sem autentikus.

Bloodscalp 2010.11.30. 23:06:28

@Bell & Sebastian: a nemzet nem lehet ellenzékben tudod:) klasszikust csak szépen pontosan idézünk:)
este is, főleg este

politicus · http://mandiner.blog.hu 2010.11.30. 23:08:05

@Bloodscalp: "és most rajtam kéred számon hogy ellenzéknek is szarok voltak?:)"

tipikus melléduma, és annak az ideológiai alátámasztása, hogy én (mármint te) milyen botrányosan független és pártsemleges vagyok és baromira szeretném én a Fideszt, de hát ők nem hagyják. Nem olyanok, amilyennek én szeretem őket...

Ne röhögtessük egymást. Dolgoznom is kell, meg késő is van. Te egy szélsőségesen elfogult, fideszellenes ember vagy, nincs ezzel semmi gond, mindaddig, amíg az egyértelműen kritikus írások kritikai élét is képes vagy letagadni vagy megkérdőjelezni. Mert elfogultnak lenni szabad, mindannyian azok vagyunk, de tudatosan ferdíteni nem. És ezt a jövőben (a szép új fidesz-világban) sem szabad.

Bloodscalp 2010.11.30. 23:25:30

@politicus: köszi, én ezeket eddig nem is tudtam magamról:) hálás vagyok az ingyen jellemrajzért:)

(ki az elfogult?)

te is, én is tudjuk hogy az én két szép szememért és kedvemért a fidesz nem változik meg, vált stratégiát..
ne is tegye, nekem8 megvagyok nélkülük ők nélkülem

esetleg bevághatnál néhány mondatot (csak az első írásból) ami kritikai, én olyat nem találtam:) és ugye nemcsak én nem, szóval attól hogy leírtok vmit és rámondjátok hogy na most megkritizáltuk a kormányt mert kicsit helytelen amit tesz...ez vicces inkább, jó munkát

Arp1 2010.11.30. 23:27:20

Jellemzően a média megint csak szaftos beszólásokat idézget az anyagból, holott abban sokkal érdekesebb dolgok is vannak. Egyrészt az hogy mire koncentrálnak, másrészt apró megjegyzések, mondatok, jelzők, formulák, egy nagyobb képet festenek meg. Természetesen a legnagyobb gondja az amcsiknak nem Gyurcsány volt, hanem Irán meg Észak Korea. Úgyhogy szerintem a publikált magyar-vonatkozású dokumentumok is többet fognak foglalkozni a NATO-lokátorral, mint az Őszödi beszéddel.

Bloodscalp 2010.11.30. 23:27:22

@politicus: ezzel szemben ha jól gondolom te pénzért írod ezeket, a te mércéd milyen?

politicus · http://mandiner.blog.hu 2010.11.30. 23:32:45

@Bloodscalp: én elfogult vagyok, ezt vállalom. Ez a blog világnézetét tekintve konervatív, liberális irányvonalat képvisel, ezért írok ide és nem mondjuk a piroslap-ra vagy a más ellenzéki sajtótermékbe.
DE! ebben a blogban a fentebb linkelten kívül még számos fidesz-kritikus írás van. Ez szerintem becsülendő és unikális ezen a sajtópiacon, miközben nyilvánvaló, hogy ez nem egy ellenzéki sajtótermék (bárcsak az lenne, kettőnk közt szólva..). És ez szerintem érték. Nem védjük körmünk szakadtáig a kormányt vagy a védhetetlent, mint ahogy számos baloldali sajtótermék tette ezt az előző kormány idején és minduntalan az ellenzéket téve meg minden bajok fő forrásának. Elfogultak vagyunk és ennek ellenére kritizáljuk a kormányt.

politicus · http://mandiner.blog.hu 2010.11.30. 23:35:22

@Bloodscalp: nem mérek egyenlő mércével, ez nem is kérdés, bár hevesen próbálok és a legnagyobb geciségeket észreveszem. Lásd Schmitt P, AB tagok, ÁSZ-elnök kinevezése, Költségvetési T. bolygatása, AB hatáskör szűkítés, magányugdíjpénztár bezúzása, Polt P. kinevezése. Ez mind botrány. És nagy részüket meg is írtam.

ezmegazesamaz 2010.11.30. 23:36:11

Érdektelen ez így,nem érdekel mit írnak merkelről,de egy Gyurcsány-Orbán elemzés jöhet. :D Ha elérhetővé válnak a velünk kapcsolatos iratok akkor arról azonnal lehet egy TOP10et nyomatni, a legérdekesebb, legtöbbeket érdeklő témákból.
Addig is ha végre el lehet majd érni ezeket valaki ide tegye már be a linket ahol át lehet olvasni majd őket!

Bloodscalp 2010.11.30. 23:39:26

@politicus: ezt én nem hiszem:) viszont rádhagyom:)
ha te azt mondod hogy kritizálod akkor biztos kritizálod:)

politicus · http://mandiner.blog.hu 2010.11.30. 23:44:31

@Bloodscalp: akkor ma estére ennyiben maradunk. :) folyt. köv.

Bloodscalp 2010.11.30. 23:45:37

@politicus: és egyenlőre csak ezek derültek ki-lehet volt több is, pedig csak fél év telt el, és mintha misem változott volna, csak a csapatok térfelet cseréltek az mszp van kispadon...szóval dislike van divatosan szólva

Bloodscalp 2010.11.30. 23:47:33

@politicus: oks, randi nálad vagy nálam?:)

gloire · http://alkaloida.blogspot.com/ 2010.12.01. 00:19:27

@Bloodscalp: Sose voltak különösebben érdekesek számomra a rendszerint megjelenő együgyű fikázásaid, de azért, hogy ezt kihoztad politicusból, azért köszönet illet:

"...a legnagyobb geciségeket észreveszem. Lásd Schmitt P, AB tagok, ÁSZ-elnök kinevezése, Költségvetési T. bolygatása, AB hatáskör szűkítés, magányugdíjpénztár bezúzása, Polt P. kinevezése. Ez mind botrány...

...ez nem egy ellenzéki sajtótermék (bárcsak az lenne, kettőnk közt szólva..)"

Tisztul a kép . )

politicus · http://mandiner.blog.hu 2010.12.01. 02:07:48

@gloire: még mielőtt nagyon messze menő következtetéseket vonsz le az utolsó sorból, az ellenzéki sajtótermékre vonatkozó megjegyzésem nem arra vonatkozott, hogy sajnálom, hogy a szocik ellenzékbe szorultak, sőt.. hanem arra, hogy ellenzéki lapot könnyebb csinálni.

a többit pedig megírtam már korábban, tehát nincs sötét folt azon a tisztuló képen egy ideje.

Így már remélem világos.

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2010.12.01. 08:23:39

@gloire: @politicus: a legfőbb geciség, hogy a Fospumpa levegőt vesz. A többi csak következmény.

kamasuka 2010.12.01. 09:33:10

@Bell & Sebastian:
Pontosan:

akiről szinte zéró adat kerül fel, vagy jelentéktelen, és különösképpen, ha Izraelnek hívják, na akkor nagy a valószínűsége, hogy közük van a dologhoz, de már ennek a hivatalos feltételezése is antiszemitizmus, Izraelellenesség, blabla, szóval senki sem fogja kimondani, max. egy "ühm" hangzik majd el a fehérházi megbeszéléseken.

kamasuka 2010.12.01. 09:35:18

@ezmegazesamaz:
Lehet, hogy az amerikai nagykövet anno csináltatott egy "egészségügyi" elemzést "túlmozgásos" barátunkról? Érdekes lenne, ha ez nyilvánosságra kerülne. :)

vizipipa 2010.12.01. 11:36:28

Mivel a wikileaks-re elég lassan másznak fel az anyagok,

cablegate.wikileaks.org/

el tudnék képzelni olyan szituációt, hogy egyes magyar szerkesztőségek megkeresnék azt az 5 külföldi szerkesztőséget, akik megkapták előre a teljes anyagot - ebből folyik most az irányított szemezgetés ugye - és kikérnék a magyar vonatkozású anyagokat.
Aztán elkezdenének ők is szemezgetni. Netán feltenni az egészet valahova, hadd csámcsogjon aki akar.
Az érintettek meg sírjanak nyugodtan.

Merthogy ez volna a sajtó feladata. Már úgy eredetileg, valamikor réges-régen.

"Összesen 734, Magyarországgal kapcsolatos diplomáciai jelentést szivárogtatott ki a WikiLeaks - írja a Spiegel. A jelentések 2006-tól datálódnak, közöttük szigorúan védett dokumentumok is találhatóak."

Továbbra is állítom, hogy a wikileaks adatai szerint 808 db magyar vonatkozású adat van.

kephost.hu/image-69BB_4CF624DB.jpg

Gandalf Garaboncias 2010.12.01. 14:36:39

@vizipipa: "el tudnék képzelni olyan szituációt, hogy egyes magyar szerkesztőségek megkeresnék azt az 5 külföldi szerkesztőséget, akik megkapták előre a teljes anyagot - ebből folyik most az irányított szemezgetés ugye - és kikérnék a magyar vonatkozású anyagokat."

Egyelőre nem adják ki ezeket az anyagokat a magyar sajtónak. :0/

Bloodscalp 2010.12.01. 18:21:09

@gloire: ez most akkor hízelgés volt részedröl?:)
hát nem véletlen hogy nem sokat cseréltünk véleményt eddig...

Bloodscalp 2010.12.01. 18:23:56

Mindenki GY.F. nagy gyalázását várja, csakhogy ezek egy külföldi nemzet titkos iratai, tehát teljesen külső szemszögből nézték végig az elmúlt 4-5 évet, nem meglepödni majd
süti beállítások módosítása