Forró terepen forrónadrágban. A politikai képmutatás jeles francia színterén tipeg végig, felül nikáb, alul majdnem semmi-kombinációban az a két merész egyetemista hölgy, akik így kívánták kifejezni véleményüket a francia burka-kérdésben. Az egyik nő ráadásul muszlim.
A kísérlet eredménye: zavart rendőrök, dudáló tűzoltók, ámuló járókelők. „Hogy az iszlám nevében miért válik valaki Darth Vaderré? Nem igazán értjük. Viszont azt hallottuk, hogy a Francia Köztársaság területén szabad a véleménnyilvánítás; a vallás és a ruha megválasztása - amennyiben nem kényszerít senki a döntésben. A burka-törvény abszurd - ráadásul nehezen is alkalmazható. A tiltás hatására csak nőni fog a szociális feszültség környéken.” - vélik a lábat villantó hölgyek, akik bátor cselekedetükkel egyszerre fricskázzák meg az iszlám fundamentalistákat, az ellentmondásos törvény kitalálóit és a vérmes feministákat. Döntsön a kedves olvasó!
A bejegyzés trackback címe:
https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr642347243
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Maisie MacKenzie 2010.10.06. 15:20:55
"egyszerre fricskázzák meg az iszlám fundamentalistákat, az ellentmondásos törvény kitalálóit és a vérmes feministákat. "
Nem vallásgyalázó kurvák, így az iszlámot "fricskázzák" a vérmes feministák nagy örömére.
Amúgy már a nyugati "kultúr"-körben fejlesztettek ki hasonlót: szabadon látni engedi az első- és másodlagos nemi jegyeket csak az arcot takarja. Úgy hívják, hogy : SZ O P Ó Á L A R C.
Nem vallásgyalázó kurvák, így az iszlámot "fricskázzák" a vérmes feministák nagy örömére.
Amúgy már a nyugati "kultúr"-körben fejlesztettek ki hasonlót: szabadon látni engedi az első- és másodlagos nemi jegyeket csak az arcot takarja. Úgy hívják, hogy : SZ O P Ó Á L A R C.
Maisie MacKenzie 2010.10.06. 15:23:41
A szopóálarc egyszerűbb megoldás!
Mindent megmutat, csak az arcot nem.
Mindent megmutat, csak az arcot nem.
mavo · http://polmavo.blog.hu 2010.10.06. 16:39:53
jó kis virgácsok :)
Loxon · http://konzervativok.blogspot.com 2010.10.06. 18:22:36
biblia.hit.hu/bible/21/1CO/11
„Az asszonynak pedig, ha nagy haja van, ékesség az néki; mert a haj fátyol gyanánt adatott néki.” (15.)
„Az asszonynak pedig, ha nagy haja van, ékesség az néki; mert a haj fátyol gyanánt adatott néki.” (15.)
FalóNyúl 2010.10.07. 00:48:16
Akinek nem tetszik, lehet hazamenni... :-)
Epercsibe 2010.10.07. 08:09:16
Ennek épp semmi értelme se volt. Szeretnének a saját törvényeik szerint öltözködni, miközben azokat nem tartják be. Sok tökösség se kellett hozzá Fr.-ban végiglejteni így az utcán, fogadásból csinált meredekebbet is az ember fiatalon.
Ha ugyan ezt megcsinálják egy igazi arab államban, például Szaúd-Arábiában, akkor az arab törvények szerint meg (gyakorlatilag halálra) korbácsolják őket. Nem azért mert nők, hanem mert az a törvény hogy a láb mutogatása (férfiaknak is) tilos.
No azt megnéztem volna ahogy Rijádban sétálnak 100m-t így az utcán. Akkor tényleg Görl Power, így meg csak szánalmas picsogás.
Ha ugyan ezt megcsinálják egy igazi arab államban, például Szaúd-Arábiában, akkor az arab törvények szerint meg (gyakorlatilag halálra) korbácsolják őket. Nem azért mert nők, hanem mert az a törvény hogy a láb mutogatása (férfiaknak is) tilos.
No azt megnéztem volna ahogy Rijádban sétálnak 100m-t így az utcán. Akkor tényleg Görl Power, így meg csak szánalmas picsogás.
Zetek 2010.10.07. 17:51:27
Az ilyen állatok láttán láttán kételkedik az ember a nyugati kultúrában.
pamocsnyik 2010.10.07. 23:51:18
Majd jól felrobbantják a szatyrukat, aztán leshetnek ki a burka lyukán...
plastik02 2010.10.08. 16:12:14
elég dadaista próbálkozás.
Bloodscalp 2010.10.11. 17:29:03
@rajcsányi.gellért (ergé): az, legköz apácák csinálhatnák hasonlóan:P
Bloodscalp 2010.10.11. 17:30:35
@rajcsányi.gellért (ergé): az, legköz apácák csinálhatnák hasonlóan:P
rajcsányi.gellért (ergé) · http://mandiner.blog.hu/ 2010.10.12. 10:40:26
@Bloodscalp: az apácák önként vállalt ruházata és a hithű muszlim férfi feleségével szembeni elvárása, a niqab nem ugyanaz a pálya, ez könnyen belátható.
Loxon · http://konzervativok.blogspot.com 2010.10.12. 11:20:06
@Loxon: @rajcsányi.gellért (ergé): Elvileg a hithű muszlim férfival szemben is van elvárt ruházat.
„Az iszlám férfiruházat a papi és a szerzetesi öltözet szintézise a lovagi-férfiúi méltóság egyidejű kiemelésével. Papi jellegű a turbán viselete, melyet a Próféta a szellemi méltóság jelének nevezett [a turbánt «az iszlám koronájának» nevezik], továbbá a fehér szín szeretete, a bő, lepelszerű köpeny vagy vállkendő (haik) viselése. A sivatagi öltözet egyes elemei itt szellemi okokból kifolyólag általánosak és «stilizáltak». Szerzetesi jellegű az öltözködés egyszerűsége, a férfiak számára az arany díszek tilalma és a selyemből készült ruhák elutasítása [tulajdonképpen nem tiltásról van szó, hanem csak «helytelenítésről»]; aranyat és selymet viselni az asszonyok kiváltsága, azonban nem nyilvánosan, hanem csak otthon, a házon belül, mely a benső, lelki világ megfelelője.
Mindenhol, ahol megindult az iszlám műveltség felmorzsolódása, először a turbán viseletét és az imádság mozdulataihoz alkalmazkodó bő ruházatot adták fel. Azonban egyes ruházati darabok bevezetése, mint például a kalap, melynek pereme a talaj homlokkal való értintését akadályozza, kifejezetten az iszlám istentisztelet ellen irányult, éppen úgy, mint a szándékosan lealacsonyító tányérsapka szokásba hozatala. Ha a gépek használata ilyen ruházattal jár együtt, akkor — az iszlám felől nézve — ez azt bizonyítja: az embert a gépesítés odáig vezeti, hogy cserbenhagyja azt a létszerű középpontját, ahol «Isten előtt áll».
A muzulmán viselet bemutatása nem lenne teljes, ha nem említenénk meg a zarándokok «megszentelt ruházatát» (ihrám), melyet a nagy zarándoklat alkalmával (hadjj) a szent körzeten belül, Mekkában és környékén viselnek. Ez két darab egybefüggő, varrat nélküli vászonból áll, melyeket az ágyék körül és a vállon átvetve hordanak; egyébként a férfi zarándok egészen a saruig mezítelen, hogy Isten előtti szegénységét mindig szem előtt tartsa.”
Titus Burckhardt: A szakrális művészet lényegéről a világvallások tükrében. Budapest, 2000, Arcticus /Libri Artis sorozat/. „Az iszlám művészet alapjai” fejezet, „A ruházkodás szellemi jelentősége” alfejezet, 117. o.
„Az iszlám férfiruházat a papi és a szerzetesi öltözet szintézise a lovagi-férfiúi méltóság egyidejű kiemelésével. Papi jellegű a turbán viselete, melyet a Próféta a szellemi méltóság jelének nevezett [a turbánt «az iszlám koronájának» nevezik], továbbá a fehér szín szeretete, a bő, lepelszerű köpeny vagy vállkendő (haik) viselése. A sivatagi öltözet egyes elemei itt szellemi okokból kifolyólag általánosak és «stilizáltak». Szerzetesi jellegű az öltözködés egyszerűsége, a férfiak számára az arany díszek tilalma és a selyemből készült ruhák elutasítása [tulajdonképpen nem tiltásról van szó, hanem csak «helytelenítésről»]; aranyat és selymet viselni az asszonyok kiváltsága, azonban nem nyilvánosan, hanem csak otthon, a házon belül, mely a benső, lelki világ megfelelője.
Mindenhol, ahol megindult az iszlám műveltség felmorzsolódása, először a turbán viseletét és az imádság mozdulataihoz alkalmazkodó bő ruházatot adták fel. Azonban egyes ruházati darabok bevezetése, mint például a kalap, melynek pereme a talaj homlokkal való értintését akadályozza, kifejezetten az iszlám istentisztelet ellen irányult, éppen úgy, mint a szándékosan lealacsonyító tányérsapka szokásba hozatala. Ha a gépek használata ilyen ruházattal jár együtt, akkor — az iszlám felől nézve — ez azt bizonyítja: az embert a gépesítés odáig vezeti, hogy cserbenhagyja azt a létszerű középpontját, ahol «Isten előtt áll».
A muzulmán viselet bemutatása nem lenne teljes, ha nem említenénk meg a zarándokok «megszentelt ruházatát» (ihrám), melyet a nagy zarándoklat alkalmával (hadjj) a szent körzeten belül, Mekkában és környékén viselnek. Ez két darab egybefüggő, varrat nélküli vászonból áll, melyeket az ágyék körül és a vállon átvetve hordanak; egyébként a férfi zarándok egészen a saruig mezítelen, hogy Isten előtti szegénységét mindig szem előtt tartsa.”
Titus Burckhardt: A szakrális művészet lényegéről a világvallások tükrében. Budapest, 2000, Arcticus /Libri Artis sorozat/. „Az iszlám művészet alapjai” fejezet, „A ruházkodás szellemi jelentősége” alfejezet, 117. o.
gloire · http://alkaloida.blogspot.com/ 2010.10.12. 12:00:20
@rajcsányi.gellért (ergé): Talán egy hónapja láttam a hír tévén, hogy erről beszélgettek a civil kaszínó c. műsorban. Kiss Ulrich atya meglepő dolgot vezetett elő. Szerinte azok a muzulmán nők, akik a nikábot Európában is hordják, nem a férjük, családjuk elvárásai miatt teszik ezt, hanem épp fordítva. Ezt itt egyfajta tiltakozásként teszik olyan nők, akiknek komolyabb családi problémájuk van. Tehát pont a női alárendeltségből fakadó gondjaikra - például arra, hogy nem tudnak elvállni - így próbálják meg felhívni a figyelmet, hogy juszt is eltakarják az arcukat, ezzel mintegy jelképesen kivonulnak egyrészt a társadalomból, és férjük számára is az érinthetetlenségüket, vagyis annak jogát demonstrálják. Ez persze erős meglepetést okozott a beszélgetőpartnereinél, és persze nálam is, de végülis nincs okom kételkedni benne, hogy nem jól tudja.
rajcsányi.gellért (ergé) · http://mandiner.blog.hu/ 2010.10.12. 12:07:26
@gloire: mandiner.hu/cikk/20100519_a_dzsihad_itt_tortenik
ebben a riportban elég sok nézőpont felmerül. Kiss atya egy nézőpontról beszélt, de ne gondoljuk, hogy ezt gondolja, és ezért hordja a niqabot minden azt viselő nő.
Vannak pl. migráns családokban élő, niqabot lázadásból hordó kamaszlányok is.
ebben a riportban elég sok nézőpont felmerül. Kiss atya egy nézőpontról beszélt, de ne gondoljuk, hogy ezt gondolja, és ezért hordja a niqabot minden azt viselő nő.
Vannak pl. migráns családokban élő, niqabot lázadásból hordó kamaszlányok is.
gloire · http://alkaloida.blogspot.com/ 2010.10.12. 12:38:27
@rajcsányi.gellért (ergé): na, hát akkor ilyen is van, mindenesetre az is önkéntes. Az apácákhoz, (diakonisszákhoz) persze egyik sem hasonlítható.
Bloodscalp 2010.10.13. 14:45:12
@rajcsányi.gellért (ergé): elnézést hogy rámertem támadni a katolikus anyaszentegyházra (ismét:)
inkább feltétel az öltözék apácáknál, sok választásuk nincs, ha lehetne szerintem azért változtatnának, vagy már rég megtették volna, ahogy női papok is lettek volna...ha lehetne de nem:)
ez is belátható.
inkább feltétel az öltözék apácáknál, sok választásuk nincs, ha lehetne szerintem azért változtatnának, vagy már rég megtették volna, ahogy női papok is lettek volna...ha lehetne de nem:)
ez is belátható.
gloire · http://alkaloida.blogspot.com/ 2010.10.13. 15:14:03
Mavót most kellett újból kiszűrőznöm. Mi történik itt?
. )
. )
evil overlord (törölt) 2010.10.13. 15:25:33
@gloire: Ugyanazon a gépen?
evil overlord (törölt) 2010.10.13. 15:55:54
@gloire: Furcsa, akiket én elgőzősitettem, azok nem jöttek vissza (igaz, hogy én csak az egymondatos mocskolódókat vágtam ki).
gloire · http://alkaloida.blogspot.com/ 2010.10.13. 16:11:08
@evil overlord: Az a figura, lehet, hogy valami hekker.
Még a küszöb alatt is visszakúszik . )
Még a küszöb alatt is visszakúszik . )
evil overlord (törölt) 2010.10.13. 16:30:54
@gloire: :)
Nem lehet, hogy kilépéskor a böngészője törli a sütiket?
Nem lehet, hogy kilépéskor a böngészője törli a sütiket?
Bloodscalp 2010.10.14. 16:37:25
erröl a 3 majom jut eszembe, fület,szemet,szánkat befogni, ha eljátszuk hogy nem tudjuk, akkor nem is létezik