Láma szeme, láma szeme sötétvörös
2010. szeptember 22. írta: mr. pharmacist1

Láma szeme, láma szeme sötétvörös

 
  Öreg hiba, hogy nem ott vetettük be a dalai lámát, ahol igazán szükség lett volna rá: Erdélyben. Ebben az esetben a Tibettel kapcsolatos közkeletű előítéletek miatt mindenki, határokon innen és túl, átérezhette volna az amúgy tök felszínes analógiát a tibetiek és az erdélyi magyarok sorsa között. A románok bosszankodtak volna, mi pedig kacagva léphettünk volna eggyel közelebb az erdélyi autonómia ügye felé. Ím, ez lett volna az igazi Realpolitik, a csavaros eszű középhatalom fiainak csattanós vicce, a parolázó Tőkés László-Tendzin Gyacó-címlapfotóktól kifordult szemű románok agóniája, egy kisebb budapesti döntés. Pedig Tőkés püspök mindent megtett.
 
  Ehelyett azonban a lámák lámája Budapestre jött, hogy balzsamozza a vérző szívű anyukák sebeit, erőt adjon a munkában megfáradt középvezetőknek, színt vigyen a mozgalmárkodásba beleszürkült burzsujcsemeték életébe. Meg hogy kicsit megbolygassa mindenkinek az életét pár napra, azoktól kezdve, akik égettek már illatos bizbaszokat a lakásban, egészen azokig, akik az Édesvíz kiadó, a 360 plusz áfa per perces betelefonálós műsorok vagy a holisztikus bioboltok bűvkörében élik életüket.
 
  A helyzet viszont az, hogy egyetlen teokrata van, akit csípünk, és ezt vehetik kamingautnak is. Ő a lámalátogatás idején éppen Angliában turnézott, expressis verbis azért, hogy visszaterelje a tévelygőket az Akolba, helyrehozva ezzel egy több száz éves tévedést. Teokratánk látogatása felett érzett dühükben a tévelygők még náluknál is tévelygőbb honfitársai bőszen csinnadrattáztak, ő azonban kedvesen integetett, aztán bosszantásukra és a Főnöke nagyobb dicsőségére eggyel megszaporította Főnök seregének létszámát. Mindezt amúgy tök ingyen. Aztán hazament.
 
  A szeretett fővárosunkba látogató dalai láma ezzel szemben a Papp László Arénában okított a buddhizmus alapvonalairól. A jegyek már előzetesen elkeltek - jelentette a látogatásra készült, nyolc nyelven beszélő oldal. Minket kicsit elszomorít, hogy egy kisebb városnyi honfitársunk volt kíváncsi erre a süket spirituális maszlagra, amit amúgy egy cigiért bármelyik szandálos hippi előad a Gödör mellett, akár ördögbotozva is közben. A dalai lámát tökkelütöttnek kellene tartanunk, ha nem tudná maga is, hogy a nyugat szimpátiáját pontosan egy ilyen cseppfolyós, politikailag korrekt, kvázivallásos, édes-mézes izével lehet elnyerni. Egy szivárványszínű bizbasszal, egy szinkretista humbuggal, amit ugyanúgy megért az egyszeri bonszájtulajdonos, mint a nyolcrétű ösvényből doktorált hardkór hinajánás. Ismer az Olvasó amúgy valami ehhez tök hasonlót? A nagypapája biztosan. Úgy hívták, hogy marxizmus.
 
  „Én ma is azt mondom, hogy a marxista-kommunista rendszer morális alapjai, a javak egyenlő elosztása közelebb áll a szívemhez, mint a kapitalizmus, amely a profitot helyezi előtérbe. (...) De leninista nem vagyok! Leninről ugyanis azt tartom, hogy több esetben eltávolodott a valódi marxista eszméktől.” (Dalai láma, Magyar Nemzet, szeptember 21.)
 
  Az Óceán Mélységű Tanító szavai ezek.
 
  Tenzin Gyacó azt is elmondja, hogy a maoizmus nagyon fasza volt egészen 1957-ig, akkor azonban minden megváltozott. Csakhogy ez hülyeség. A maoista Kínában már az '50-es évek elején elkezdődött a represszió, a különbség a Szovjetunióval csupán annyiban állt, hogy a reakciósokat a laokaj és nem a GULAG nevű táborok zárták keblükbe. Ezt az érvet pedig a francia forradalom óta próbálják megetetni a mindenkori ballerek a tamáskodókkal: az elején minden jól ment, csak aztán elromlott. Pedig ha a vadiúj autó már a szalonból kifelé lefullad, ki az a hülye, aki nem reklamál azonnal, hogy eleve elcseszett árut sóztak rá?
 
Lama vs Mao
 
  Ha a tanításai müllerpéteri magasságokban szárnyalnak is, a himalájai mikulás valóban kiválóan ért a píárhoz. Mindezt csak azért tártuk Olvasóink elé, mert Őszentségét Prága és Varsó után egyhangúlag szavazta meg a budapesti közgyűlés is díszpolgárnak, szombattól így székesfővárosunk kitüntetettje Őszentsége is. Lokálpatriótaként és Honpolgárként kicsit fájlaljuk, hogy egy ortodox marxistával bővült a jutalmazottak sora. Mindez persze arra jó volt, hogy az LMP hatalmas Tibet-zászlón tegyen a székházára, Demszky Gábor pedig a mindennapi közutálat után kicsit lubickoljon egy Nobel-békedíjas fényében.
 
  Mondanunk sem kell, az elnyomott népekkel legalább annyira együttérzünk, mint a kihalófélben lévő barnamoszatokkal, hiszen nélkülük kicsit szegényebb lenne ez a szomorú sárgolyó. És persze, mi is visszavágynánk abba a fullos palotába, ahova már annyiszor reinkarnálódtunk korábban. De érdemel-e Potalát az, aki a marxizmusát tekintve csak árnyalatokban különbözik Hu Csin-taótól? Van-e értelme egyáltalán tolni a talicskát? A kínai vezetés továbbra is fázik a dalai lámától, hiába próbál köröket verni rájuk marxizmusban.
 
  A tanulság csak annyi, amennyi értelmeset Tenzin Gyacó is elmond az interjúban: „Mindig azt mondom, tanításaim során is, hogy jobb megmaradni a régi hitnél.” Ámen.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr432313080

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2010.09.22. 16:45:58

@szempontpuska:

a mandiner főhülyéi ma nagyon belehúztak :D

mavo · http://polmavo.blog.hu 2010.09.22. 16:48:10

@szempontpuska:

a legdurvább, hogy pár poszttal odébb meg valami eszméletlen szervilis módon nyalja a pápa valagát egy másik nagyon hívő

mavo · http://polmavo.blog.hu 2010.09.22. 16:49:46

@szempontpuska:

de várjál, aztán meg a ha buzik jogai kerülnek elő, az ilyenek verik két kézzel az asztalt, hogy pedofilok így meg úgy, halál rájuk, bassza seggbe őket a teljes fogház, meg effélék

szempontpuska 2010.09.22. 16:49:49

@mavo: könyékig túrkálnak a szar és a fos aprólékos szétválasztásán. Nézd csak meg tölgy könyökét! :-)

szempontpuska 2010.09.22. 16:51:55

@mavo: Most néztem meg a pápa címkés írásaikat. Jól elmagyarázzák, hogyan kell érteni amit mond, kotton ügyben, Pius Pápa II. vh-s szerepe... satöbbi

tudnak ezek a fiúk ha akarnak.

Ha Dalai Lámáról van szó elég pár olyan szó a hallgatóságról, hogy "mozgalmárkodásba beleszürkült burzsujcsemeték " oszt annyi :-)

OftF 2010.09.22. 16:52:13

Nohát, Tóta mióta publikál a mandineren?

Gabrilo · http://konzervatorium.blog.hu 2010.09.22. 16:53:21

@mavo:

Magánál gondolom disznóból volt a radiátor, és gyerekszobája sem volt. Kíváncsi vagyok, egy személyes beszélgetés alkalmával elő merné-e venni ezt a stílustalanságot, vagy inkább behúzná fülét-farkát, ahogy a többi 0-24 netes szájhős szokta.
Majd lesz szíves normális hangnemben megszólalni, addig ignore on.

Refuse/Resist! 2010.09.22. 17:00:28

@tölgy: ööö... most én se tudom követni.
Én kettéválasztanám a "pedofíliát":
1. pedofil hajlam, ha úgy tetszik kísértés: nem crime és nem is sin.
2. pedofil cselekmény: crime és sin.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2010.09.22. 17:23:40

@Gabrilo:

csak azt kapod kisfiam, amit érdemelsz.

személyes találkozás alkalmával ugyanis keményebb helyen pofánvernek téged, ha ilyen csúszómászó módon "érvelsz", faszságokat adva a másik szájába

mavo · http://polmavo.blog.hu 2010.09.22. 17:25:30

@szempontpuska:

ja, aztán a törzsközönség átmegy a mocsadék vallásellenes tótához, és borogatja az asztalt, hogy szencségtörés, hogy lehet így beszélni a zanyaszetegyházról, estébé

Gabrilo · http://konzervatorium.blog.hu 2010.09.22. 17:29:27

@mavo:

Megint neten nagy az arc, kisbarátom. Én civilizált módon beszélgettem.
Majd megmondom, hol vagyok péntek esténként, el lehet nézni oda, aztán megnézem, ott is ekkorára nyitod-e.

ÁrPi 2010.09.22. 17:32:46

@Gabrilo:

Igen, olyan ez hogy Tormay Cecile is (életben maradván) irodalmi Nobelt kapott volna miként a másik effektive kapott! :-)

mavo · http://polmavo.blog.hu 2010.09.22. 17:40:11

@Gabrilo:

ja, én is tudok civilizáltan tuskó lenni kis barátocskám, én is tudok,

csak hát aki csiszolt magyarsággal rúgja fel a civilizált vita kereteit, majd utána nekiáll illemtani leckéket adni a másiknak, és úgy érezi, most ő jól megadta, annak némi problémácska van pici fejecskéjében.

mondjuk, nem új felfedezés ez rólad, és ha kicsit olvasgatja a kommentjeidet, ez az úrias gecizés mindig is a repertoárod része volt.

ami ha állna is mögött valami, talán még jól is állna

amúgy meg a XIX. század azt hiszem elmúlt, fradi meccs sincs, úgyhogy keress magadnak más verekedőpartnert

mavo · http://polmavo.blog.hu 2010.09.22. 17:42:08

@Gabrilo:

mondjuk mit röfög civilizáltságról az, aki napi rendszerességgel libsizik, na az is egy rejtély

Gabrilo · http://konzervatorium.blog.hu 2010.09.22. 17:42:15

@mavo:

Csak nem besz@rtál? :))) Hát ez gyorsan ment :)))

mavo · http://polmavo.blog.hu 2010.09.22. 17:43:37

@Gabrilo:

újabb tizenkettő-egy tucat séma válasz a troll szakirodalomból, gratulálok.

valami új?

mavo · http://polmavo.blog.hu 2010.09.22. 17:45:33

@Gabrilo:

egyébként meg ne aggódj, irl is leugatom aki ilyet csinál, bár mondjuk ehhez semmi közöd.

Gabrilo · http://konzervatorium.blog.hu 2010.09.22. 17:46:42

@mavo:

Elmagyarázom: én a civilizált társalgás híve vagyok. Aztán felőlem próbálkozhat valaki utcasarki stílusban is, de akkor vállalja annak következményeit is.
Jól gondoltam, te netszájhős vagy, itt "segghülyézel", meg "gecizel", de ha ezt élőben arccal kéne vállalni, akkor már beszari kis nyikhaj vagy.

Nazarin 2010.09.22. 17:47:33

Szánalmasan undorító ez a cikk, nagyot csalódtam a Mandinerben. Ezentúl már mindent elmondtak felettem is.

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2010.09.22. 17:48:10

fiuk maguk egyaránt undorító, nevetséges véglények, és ráadásul a távolságuk, valójában, tapadós közelség. ne csinálják már ezt a buzicirkuszt!
a hülyelibsi, meg tibibácsi ölebe, beszarás! :)

ÁrPi 2010.09.22. 17:58:12

@Elpet:

A tibeti buddhista logikában alkalmazott négysarkú szabály, a tetralemma egy a logikai fejtegetésekben alkalmazott stratégia az elméjüket pallérozó szerzetesek körében (pl.Tenzin Gyaco buddhista szerzetes).

Itt egy reggeli beszélgetés ("Lin Csi apát kolostorából") :

members.chello.hu/bmix.studio/erdekes/lincsi19.htm

www.terebess.hu/keletkultinfo/sulace.html

mavo · http://polmavo.blog.hu 2010.09.22. 17:58:50

@Gabrilo:

jól van kis hülyém, állj szépen a tükör elé, veregesd a válladat, és ismételgesd szépen, hogy

"megmondtam, megondtam, megmondtam"

csak majd el ne felejtsd letörölni a pipilődről a terméket

mavo · http://polmavo.blog.hu 2010.09.22. 17:59:30

@Grift:

ne rontsd el a renomédat, ma kifejezetten jókat írtál :)

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2010.09.22. 18:04:18

@mavo:
maga velem ne fraternizáljon, ha kérhetem

@Pável: maga meg el ne élvezzen emiatt, mert még ráfreccsen tölgyre!

ÁrPi 2010.09.22. 18:12:08

@tblv: Szerda.

de nem vastagon, csak látensen! Meg már úgyis rövid az idő.

(Így exact. ) :-)

Geluppá, geluppá! ha már tízéve nem mondtam ősszel.

tanarseged ur 2010.09.22. 18:12:54

@Gabrilo: & @mavo:

Hol lesz a meccs és hol lehet jegyet venni rá? :-)))

(Egyébként meg ne csináljatok már bohócot magatokból...)

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2010.09.22. 18:13:16

@mavo:

ismertem egy öreg házaspárt. mikor a vénasszony mérges volt ilyeneket kiabált: a te csókod kígyómarás! nos a maguké is ilyen. attól, hogy maguk az ördögöt is felmagasztalnák, nem hogy a maguk számára teljesen ismeretlen dalai lámát, csak azért, hogy betartsanak a kereszténységnek, még nem találhatunk közös nevezőt.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2010.09.22. 18:16:30

@tanarseged ur:

:)))

bocs a többiektől, de rühellem az ilyet. pláne a vége volt zsír gáz, veri magát, hogy így civilizáltság, meg úgy civilizáltság, aztán elkezd pattogni, hogy gyere ki a hóra, játsszuk le, nyúl vagy. mint egy óvodás. :(

Pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2010.09.22. 18:17:39

@Grift: azért ne bízza el magát. csak támogatom, h néha leereszti azt a gőzt.

ps.
a múltkor volt egy reakciós kocsmázás, nem voltam sajnos, de u.így szeretnék részt venni egy reakciós törzskommentelős bulin... megnézném már az itt egymásnak _szarvuló_ fejeket!

Pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2010.09.22. 18:18:50

összegezve, szóval a láma nem komancs, nem olvastatták vele eleget Marxot, viszont a szandálos hasonlat mindenkinek bejött? :)

mavo · http://polmavo.blog.hu 2010.09.22. 18:20:12

@Grift:

micsinálok én a lámával? kezded te is?

nekem az nem tetszett, hogy egy vallási érzékenységgel többszörösen megáldott társaság gúnyolódik egy másik vallás vezetőjén, most erről a láma komancs kezdetű faszságról nem is beszélve.

a láma? se kutyám, se macskám, biztos van, aki szereti, nekem közömbös

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2010.09.22. 18:21:04

@Pável:
mink páran pénteken összefutunk, ha tényleg érdekli, és bírja az italt... :)

ÁrPi 2010.09.22. 18:23:26

@Grift:

Itteni kommentjeit mavo úgy kezdte hogy

"A buddhizmus eleve a GLOBALIZMUS része, phőőőőő"

Tehát azt mondja mavo: a buddhizmus jó, mert a globalizmus hozadéka.
Ám mavo "phőőő" szót hallat azt akarván kifejezni hogy a poszt látens-antiglobalistaként viszont köpködi a dalai lámán keresztül an bloc a buddhizmust.

Így megy ez.

Pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2010.09.22. 18:26:45

@Grift: kik az a mink? előbb le kell futtatnom a listát...

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2010.09.22. 18:32:19

@Pável:
küldjön egy mailt. gozdom.blog@gmail.com

Gabe2 2010.09.22. 18:35:07

Randizgatunk, randizgatunk?

Pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2010.09.22. 18:42:33

@Gabe2: mindig izgattak a meleg náci jezsuiták :P
(bár néha jelmezt cserél grift, nem bírom követni)

józan' 2010.09.22. 18:43:33

Nagyon jó írás, grat.

@mavo:
Ki gúnyolódott? Csupán esett néhány szó (végre) a láma és a buddhizmus körül létrejött nevetséges nyünyörgésről, valamint az őszentsége által reprezentált new age-es, müllerpéteres, erősen baloldali maszlagról. Szerintem próbáld meg néha értelmezni is azt amit olvasol, ne csak a reply gombot nyomogasd izzadó homlokkal.

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2010.09.22. 19:24:22

@ÁrPi:

A pálca paradoxonának felfejtéséhez mindössze az időbeni változás fogalmával kell megbirkózni, már akinek sikerül. Az európai tudomány Newton és Leibniz óta matematikailag is elég jól le tudja írni, hogy bizonyos jelenségek bizonyos paraméterei időben változva különböző értékeket vesznek föl. Mindehhez persze a statikus univerzum képe helyett szükség volt a kereszténység alfától omegáig haladó kozmoszfelfogására, ahol a Teremtő által szavatolt törvények jelölik ki a változások irányát és mértékét.

Alfőmérnök 2010.09.22. 20:25:08

Mondjuk azt, hogy ez a poszt egy nagy tahóság.
Akit érdekel a magyar vonatkozása a témának, az erre fele tájékozódon.
hu.wikipedia.org/wiki/K%C5%91r%C3%B6si_Csoma_S%C3%A1ndor

Mr. pharmacist pedig forduljon orvoshoz.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2010.09.22. 22:07:18

@józan':

jóva kiccsákó, te is elmondtad a véleményed, köszke

tanarseged ur 2010.09.22. 22:28:25

Kitűnő hatású poszt: ha csak néhány pillanatra is, de sikerült a béke és az egyetértés múlékony, ám ragyogó aranyhídját vernie Grift és a "libsi" Mavo, illetve Alfőmérnök és a vincentes Szempontpuska közé. És közben mennyi nyulat kiugrasztott a bokorból! Vallja be, Mr.Pharmacist, hogy ez volt e kis játék célja! Hiszen mi másért írna olyan hangnemben egy vallási vezetőről, amilyenért kénköves kommentözönt zúdítana bárki másra, aki a maga vallási vezetőjével tenne ugyanígy?

mavo · http://polmavo.blog.hu 2010.09.22. 22:31:17

@tölgy:

1. "a pedofilia egy (meglehetősen modern) crime, de nem sin"

2. "Sin is a Abrahamic concept that is a violation of God's will"

értem. tehát szerinted isten szándékával (akaratot nem is merek írni) nem ütközik, ha megkúrod az ötéves lányodat/fiadat (kinek mi jutott).

olyan nagyon széles körben azért ezt ne terjeszd ...

mavo · http://polmavo.blog.hu 2010.09.22. 22:40:44

@tanarseged ur:

azt azért tisztázzuk, hogy grift szerintem okos ember, csak vannak buta mániái (kinek nincsenek), tehát vele egyetértenem nem nehéz

noch dazu baromi nagy különbség van az között, amikor tóta egy már önmagában is komikus katkó jelenséget (ld. szent előbőr) cikiz, még ha egyesek számára talán sértő megfogalmazásban is, meg az között, amikor jelen post szerzője részben abszolút l'art pour l'art, és az adott valláshoz semmilyen módon nem köthető okból, részben hajuknál fogva előrángatott koncepciók felhasználásával baszogatja egy vallás főnökét olyan hangnemben, amiért ő maga a torkát tépné ki valakinek, ha a láma helyett őszencsége lett volna a gúny tárgya. szegénykém megsértődött a lámára, akit egyébként a románok hessegettek el, még ha viszonylag finoman is, és jól kiadta magából.

bé verzió, valóban csak provokáció, de annak meg szar

és kis fejtágító ráadásnak: a liberális nem attól liberális, hogy gyűlöli az egyházakat. tudom, pusztába kiáltott borsó, de gondoltam, csak leírom, hátha valakinek mégis leesik

tanarseged ur 2010.09.22. 23:10:10

@mavo: Ha nem esett volna le, a posztot ekéztem szelíden. (Durván azért nem akartam, mert azt már megtették mások.)

"noch dazu baromi nagy különbség van az között, amikor tóta egy már önmagában is komikus katkó jelenséget (ld. szent előbőr) cikiz, még ha egyesek számára talán sértő megfogalmazásban is (...)"

Fogalmam sincs, hogy mi ez a "szent előbőr"-ügy, mert sem rendszeres Tóta-olvasó, sem katolikus nem vagyok. Azt viszont nem értem, honnan veszed a bátorságot, hogy valamely vallási jelenséget "önmagában is komikusnak" minősíts. Akkor úgy teszel ugyanis, mintha ez a komikum az adott jelenség inherens és mindenki által felismerendő vonása lenne, és nem pedig egy általad hozott ítélet. Márpedig az, hogy valami "komikus" nem az adott dolog objektíven mérhető tulajdonsága, hanem a néző ítélete. Ahogy ezt a kettőt összekevered, az pont olyan sértő lehet egy katolikus számára, mint amilyen ez a poszt lehet egy esendő buddhista számára. (A haladó buddhista ugyanis nem húzza fel magát rajta. :-) Már ahogy én azt elképzelem...)

"és kis fejtágító ráadásnak: a liberális nem attól liberális, hogy gyűlöli az egyházakat."

Márpedig megfeszülhetsz, akkor sem úszod meg, hogy ezen a blogon "libsi" legyél. Nyugi, gyakran én sem. :-)

2010.09.22. 23:50:05

Eddig azt hittem, a lakosság jó része funkcionális analfabéta. De ahogy a cikket olvasom, rájöttem, ez már a fülekre is kiterjed.

Egy dolog vigasztal igazán. Ha ennyire ostoba emberek is írhatnak blogot, mások is megtehetik.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2010.09.22. 23:55:35

@tanarseged ur:

"Ha nem esett volna le, a posztot ekéztem szelíden."

mély lélegzet, szemben ülő szemébe nézés, majd a kötelező kérdés: ennyire hülyének nézel?

én sajna olyan vagyok, komoly gondolatokra (számomra) viccesen, ironikusakra komolyan reagálok, és így tovább. na mindegy.

az előbőrös ügynek nézz utána, amíg nem ismered, ne nyilatkozz róla, ne inherensezzél, felesleges szócséplés. nem bántásból kérlek. egy hótt marginális téma a katolikusoknál, a hívők 99%-a nem is tud róla, és bocsika, de önmagában vicces. és csak hogy átérezd, ha a buddhisták egy szűk csoportja rendezne szent buddha előbőr menetet, én azon is röhögnék, mert önmagában vicces, ez nem a katolikusok ellen szól.

"Márpedig megfeszülhetsz, akkor sem úszod meg [...]"

mint említettem, tudom, hogy pusztába kiáltott borsó. mellesleg jó néhány látogató esetében még le is szarom, mit képzeleg rólam, az az ő magánvalósága, örüljön neki

tanarseged ur 2010.09.23. 00:23:13

@mavo:
Közben megvolt a témáról szóló Wikipédia-cikk, meg a két Tóta-poszt. A véleményem változatlan. Lehet viccesnek tartani a "Szent Előbőrt", mint ahogy sok minden mást is. De egy dolog, ha valaki magában vagy szűk baráti körben röhög ilyen dolgokon, és más, ha nyilvánosan. Tóta két posztja nyilvánvalóan és szándékosan sértő a katolikusokra nézve. Kb. ennyi volt az értelmük és a céljuk: nagy nyilvánosság előtt verbálisan rúgni egyet a katolikusokba, és összeröhögni azokkal, akiknek ez tetszik. Lehet ilyet csinálni, belefér a szabadságba. Még. De remélem, hogy aki ilyet tesz, az nem is csodálkozik és nem is háborodik fel a reakciókon.

A "szent előbőrön" röhögni és emiatt katolikusokat cikizni semmivel sem jobb, mint imamalmot forgató buddhistákon, allelujázó hitgyüliseken vagy a Siratófal előtt hajlongó zsidókon röhögni. Ha otthon csinálod, ahhoz senkinek semmi köze, de nyilvánosan csak öncélú bántás teljesen ártalmatlan dolgokért. Azt meg minek?

mavo · http://polmavo.blog.hu 2010.09.23. 00:54:56

@tanarseged ur:

néha az az érzésem, szándékosan nem akarsz megérteni, mert csak.

a szent előbőr több síkon is vicces. részben önmagában nonszensz, és a katolikus dogmával is ellentétes hogy a fiatalkorában full nóném jézus pöcsdarabját valaki félretette volna. részben a katolikus ereklyemánia miatt szinte logikus, majd a katolikus prüdériát tekintve ismét torz paródia, hogy egy fasz darabkáját hurcibálják körbe a hívő.

ráadásul a katolikus egyházon belül is annyira marginális, és irreleváns jelenség, hogy épelméjű katolikus nem veheti magára, hiszen nem előbőr-hívő. nem a szentháromságon ment a móka.

ó, persze, lehet azt mondani, hogy a geci tóta így, meg úgy, csak sajna az egy görbe tükör volt, ugyanis a katolikus hittételek nem kis hányada (szigorúan a "logikussága" alapján) tökéletesen analóg a szent előbőrrel, nem véletlen, hogy végül a szentszékig vándorolt az ügy.

az imamalmot forgató buddhista nem komikus önmagában, a siratófal előtt hajlongó zsidó se, és a higgyülisek se (addig, amíg csak hallelujáznak, és nem kezdenek el pl. "nyelveken beszélni"), mert nem ütközik az ép elmébe, amit csinálnak.

mindenkinek szíve joga, hogy röhelyes fasságokat műveljen, mert az neki valamiért jó. ámde másnak meg legyen joga ezen teli torokból röhögni.

nehogy már az legyen, hogy én nem röhöghetek azon, ha valaki görkorcsolyával próbál a jégen menni, vagy elektronmikroszkóppal banánt szüretelni, csak azért, mert ő azt hiszi, hogy ezt a baromságot a jóisten, a mikulás, vagy a spagettiszörny személyesen követeli meg tőle. az ilyet ki lehet, sőt, ki is kell röhögni, mert megérdemelte

a hit védendő és tolerálandó, de csak addig, amíg nem csap át szürreálisba

tanarseged ur 2010.09.23. 02:08:45

@mavo:
"a szent előbőr több síkon is vicces"
- Nekem valahogy sikerült nem nevetni rajta, de ízlések és pofonok. Te tarthatod annak.

"önmagában nonszensz, és a katolikus dogmával is ellentétes hogy a fiatalkorában full nóném jézus pöcsdarabját valaki félretette volna"
- Ha jól tudom, Jézus egyáltalán nem volt nóném már a születésekor sem. Tudod: csillag az égen, három királyok, Heródes-féle gyerekmészárlás... ennyi talán neked is megvolt. (Mint írtam, nem vagyok katolikus, még csak más keresztény felekezet tagja sem, szóval tévedhetek ez ügyben, de ennyi azért megvolt.)
- "Pöcsdarab": na erről beszélek, hogy mi a fenének pl. ilyen sértő fogalmazással belerúgni valakibe olyasmiért, amivel senkit sem bántott. Ha még vicces lenne. Vagy ha olyasmiért rúgnál, amiért "jár", ami nem ártalmatlan. De ez Tóta-stílus, Tóta pedig egy hólyag. Sajnálom. Vannak itt is pukkasztó humorú emberek, pl. a szerzők közt Kínaiék, a kommentelők közt Grift, de náluk megfigyelhető egy néha csak nyomokban mutatkozó, ám hatásos önirónia, amitől egészen más lesz minden, amit írnak. Tóta minden önirónia és önreflexió nélkül adja elő ezeket a dolgait, aztán meg van sértve, ha sokaknál kinyílik a bicska. Te is hogy meg voltál sértve, amikor Gabrilónál kinyílt. Nem mintha őt védeném, mert nincs szánalmasabb a kommentkaraténál, de megéred a pénzed te is az ilyen megjegyzésekkel. És ember, én még csak keresztény sem vagyok, mégis feltűnik, hát képzeld el, mekkorát hördülhet egy "frisskatolikus" ((C) Grift). (A nem friss, az lehet, hogy türelmesebb.)

"részben a katolikus ereklyemánia miatt szinte logikus"
- Ebben nincsen semmi vicces. Középkori cucc, ami manapság már egyre inkább csak hagyomány.

" majd a katolikus prüdériát tekintve ismét torz paródia, hogy egy fasz darabkáját hurcibálják körbe a hívő"
- Ebben éppen lehetne viccet találni. De ha belegondolsz, a keresztények hite szerint ahhoz, hogy Isten fia emberi alakot öltött, az is logikusan hozzátartozik, hogy minden emberi "alkatrésze" meglegyen. Amúgy meg teljesen ártalmatlan dolog. Inkább a prüdéria legyen gúny tárgya, ha már.

"ráadásul a katolikus egyházon belül is annyira marginális, és irreleváns jelenség, hogy épelméjű katolikus nem veheti magára"
- Nem kellett, hogy ez legyen bicskanyitogató a hívek számára a Tóta-cikkben. Bőven volt ott más.

"sajna az egy görbe tükör volt, ugyanis a katolikus hittételek nem kis hányada (szigorúan a "logikussága" alapján) tökéletesen analóg a szent előbőrrel"
- Erre lehet azt is mondani: "Közöd??" Katolikus vagy? Nem. Akkor tényleg, mi közöd hozzá? Szerintem semmi. Nem értem: ha a melegeknek jár annyi tolerancia, hogy "amíg nem bántanak senkit, addig az ő dolguk, semmi közöm hozzá", akkor a katolikusoknak miért nem? Ha bántanak valakit, az más, de akkor arról essék szó és ne az ilyen, számunkra ártalmatlan belső ügyeikről.

"az imamalmot forgató buddhista nem komikus önmagában, a siratófal előtt hajlongó zsidó se, és a higgyülisek se (addig, amíg csak hallelujáznak, és nem kezdenek el pl. "nyelveken beszélni"), mert nem ütközik az ép elmébe, amit csinálnak."
- Höhöhö. Kérdezd csak meg erről Brendel Mátyást. :-) De ha engem kérdezel, az ereklyekultusz sem ütközik az ép elmébe.

"mindenkinek szíve joga, hogy röhelyes fasságokat műveljen, mert az neki valamiért jó. ámde másnak meg legyen joga ezen teli torokból röhögni."
- Ámen. Mint írtam, belefér a szabadságba. De akkor férjen bele az is, amit megint mások fognak mondani és gondolni a teli torokból röhögőkről. Mennyivel egyszerűbb és társadalmilag is hasznosabb lenne viszont, ha legalább nem szembe menne a röhögés. Így, hogy szemberöhög másokat, Tóta nagyon jó helyen van az Árokásón.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2010.09.23. 07:09:58

@tanarseged ur:

most egyelőre csak erre:

"Te is hogy meg voltál sértve, amikor Gabrilónál kinyílt. Nem mintha őt védeném, mert nincs szánalmasabb a kommentkaraténál, de megéred a pénzed te is az ilyen megjegyzésekkel."

ha így gondolod, valami kurvára rosszul látod, ami történt itt. gabriló utólagos kisóvodás "gyere ki a hóra kisköcccccsöggg" hőbörgésétől kicsit ugyan fogtam a fejemet, de hogy megsértődni? ugyan. ahhoz ember kell túloldalon, akinek adok a véleményére legalább egy kicsit.

nem. gabrilo ott húzta ki a gyufát, amikor előre megfontolt szándékkal egy releváns hozzászólásomra nem azt mondta, hogy A vagy B, hogy ezért nincs igazad, vagy azért van igazad, hanem torz logikával gyúrt egy tökéletesen irreleváns részletből egy természetesen tökéletesen torz és elmebeteg állítást, majd szépen odabaszta, hogy tessék, ezt állítod, hülye vagy, blöeeeee.

kevesen használják ezt a technikát, az egyik legdurvább troll akció, mert ugye egyrészt terel a valódi témáról, mert azzal nem tud mit kezdeni, ugyanakkor szalonképtelenné is akarja tenni a vitapartnert azzal, hogy hogy kieszel valami nyilvánvalóan fals dolgot, és a szájába adja

mondom, kevés olyan arccal találkoztam, akik ezt így használták (és többségükről kiderült később, hogy nettó pszichopaták, akik konkrétan semmiféle gátlással nem bírnak), és bocsika, de ilyen embernek látszó tárgyakat én nem fogok glasszékesztyűvel simogatni sem online, sem irl

mavo · http://polmavo.blog.hu 2010.09.23. 07:16:37

@tanarseged ur:

ja igen, és előhangnak annyi a válaszomból: neked továbbra is az az alapfelvetésed, hogy ha van egy csoport, aki valamilyen "logika"alapján valamt így vagy úgy gondol, az akkor sem lehet vicces, hogy ha egyébként mindenki gurulna a röhögéstől, ha nem lenne mögötte a fasza nagy eszme

nos, ilyen alapon nem röhöghetnénk szinte semmin. a tanú egy rakás szemét, ami a komonisták meggyőződésből fakadó tettein gúnyolódik, márpedig az ugye nem szép dolog, mert attól még, hogy nem szeressük a komancsokat, az eszméik ugyanúgy sérthetetlenek és kiröhöghetetlenek kell hogy legyenek, mint az előbőrrel masírozó katolikus kisebbségé

az ereklyekultusz amúgy alapvetően tényleg nem ellentétes az ép elmével, de azért egy előbőr kultusza jócskán odébb van a normálistól

Kinyílott a pitypang. Megírom. 2010.09.23. 10:30:26

@tanarseged ur: Nohát, szinte tökéletes, mélyen egyetértek. Talán eddig rosszul figyeltem, de megleptél, jól esett. Ráadásul szoktam hasonlóan hülye helyzetekben találni magamat. És türelmes is vagy, ezt meg irigylem.

ÁrPi 2010.09.23. 12:31:27

""A pálca paradoxonának felfejtéséhez mindössze az időbeni változás fogalmával kell
megbirkózni, már akinek sikerül. ""

Vallástechnológus úram! .-) ( C) ((..nemismondominkább kié a kopirájt :) ))

A kolostor vendégeként reggel egy pálcával megjelenő vándorszerzet aki ebben a régi idők (a lineáris időskálán a korábbiak) mestereihez tudatosan hasonuló volt, egy látszólag jelenlét-nélküli időpillanatban - kérdésfeltevése utáni válaszvárása kezdeti pillanataiban kiadta-kiengedte a kezéből a "mesteri" wooden-pointerjét, sőt (fizikailag)tétlenül contemplativan szemlélte --úgymint kérdésére a választ!-- azt a történést hogy a válaszóló a válaszában ripityára töri ama pálcát ( Azaz itt a példázat tárgya összetöretik a példázó által).

És a faapríték mellett/fölött állva filoszofálgatnak töprengenek lemmáznak a dolgok múlásán.

Mula-Madhyamika-Karika +

A tetralemma kettővel több :) lemma mint a dilemma (Amely azt mondja "reinkarnáció, VAGY Ítélet") :

""Egymással ellentétes állítások közül csak az egyik lehet igaz. A magam részéről ragaszkodom a gondolkodás fundamentumának ezen alapkövéhez.""

Ezt például itt egy di-lemmázónak mondtad.

Igaz, hogy a tetralemmán meditáló buddhizmus hazája nem küldött még űrhajót a világűrbe, ugyan mikor is fog...
de a marxizmust- maoizmust- megjárt és több tucat miiliónyi emberáldozatot követelő kommunizmus
országa Kína már igen...

Írod még Elpet a jelenségek időbeni változásainak történetleírásához:

""Mindehhez persze a statikus univerzum képe helyett szükség volt a kereszténység alfától omegáig haladó kozmoszfelfogására,""

A buddhizmus az indiai vallási rendszerek környezetében született meg, és a statikusság-állításodnak
ellentmondóan említem hogy azokban sem annyira valami változatlan univerzum, változatlan dolgok képe jellemző: A kozmológiai elméletekben ismert Nagy Bumm elmélet szakaszai például erősen analógiába állíthatók Bráhmá létének egy-egy hosszas szakaszával is.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2010.09.23. 12:31:32

@tanarseged ur:

"Ha jól tudom, Jézus egyáltalán nem volt nóném már a születésekor sem."

ebben igazad lehet, végül is a kötelező 8. napon metélték körül, ettől függetlenül továbbra is nonszensz az egész

"mi a fenének pl. ilyen sértő fogalmazással belerúgni valakibe olyasmiért, amivel senkit sem bántott. Ha még vicces lenne."

te nem tartod viccesnek, és ez baromi fontos. ráadásul mindenféle elméleteket gyártasz, hogy miért nem vicces. egész egyszerűen a történet az egyház belső logikájának és működésének saját maga által szállított paródiája

lassan kezd egyébként megfigyelésem lenni, hogy a magasfokú toleranciát hirdető egyház tagjai sértődős kis hülyék, főleg azok, akik egyébként lenézik, és nem egyszer sértegetik a más vallású és/vagy nem hívő embereket.

a katolikus ereklyemániás részt láthatóan meg sem értetted, inkább hagyjuk is

"Erre lehet azt is mondani: "Közöd??" Katolikus vagy? Nem. Akkor tényleg, mi közöd hozzá?"

mindössze annyi, hogy ha a katolikus egyház világi hatalma még mindig létezne, akkor ebben KÖTELEZŐ lenne hinni. lehet erre azt mondani, hogy dehát nincs is, csak önbecsapás. az egyháznak máig tartó hatalma van, ami emitt gyengébb, amott erősebb

"Nem értem: ha a melegeknek jár annyi tolerancia, hogy "amíg nem bántanak senkit, addig az ő dolguk, semmi közöm hozzá""

ld. fentebb. a buzik nem akarják, hogy mindenki buzi legyen, az egyház ellenben katolikussá kényszerítene mindenkit, ha a világi hatalom engedné

"akkor férjen bele az is, amit megint mások fognak mondani és gondolni a teli torokból röhögőkről"

ki mondta, hogy nem fér bele? nekem meg cserébe jogom van azt mondani, hogy túlérzékeny, szemforgató hülyék.

"Amúgy meg teljesen ártalmatlan dolog."

és? ártalmatlan dolgokon nem lehet röhögni?

óbazmeg. meg ez egész alapvetésed, hogy min lehet röhögni és min nem

ilyen alapon nem szabad auschwitzes vicceket mesélni, se buzisat, se rendőröset, etc.

az meg a te bajod, hogy utálod tótát

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2010.09.23. 12:56:24

@ÁrPi:
természetesen az enyém

tegnapi sikerszavaim: frisskatolikus
vallástechnológus

:)

Tehetetlen Dodó 2010.09.23. 13:09:05

@tanarseged ur: Ez pontos.
Elmenne önálló posztnak is.

tanarseged ur 2010.09.23. 13:12:02

@mavo:
Ízlés dolga, hogy ki mit tart viccesnek, azon meg nem vitatkozunk. Ártalmatlan dolgokért másokat szemberöhögni úgy, hogy nincs benne a „vicceltem, ne vedd komolyan” lehetősége: fölösleges konfliktusélezés. Nem vezet sehová, csak olyan kakaskodáshoz, mint a minapi Mavo vs Gabrilo deathmatch. Annak meg semmi értelme, hacsak nem a többi kommentelő szórakoztatása. Konfliktust komolyan és nem játékból akkor racionális vállalni, ha van tétje. Itt nincs. Egyházi hatalomtól félni olyan országban, ahol az 1%-os adófelajánlások alapján van kb. 10-20% katolikus: Debreczeni-szintű túlzás.

Tehetetlen Dodó 2010.09.23. 13:12:29

@mavo: "mindössze annyi, hogy ha a katolikus egyház világi hatalma még mindig létezne, akkor ebben KÖTELEZŐ lenne hinni. lehet erre azt mondani, hogy dehát nincs is, csak önbecsapás. az egyháznak máig tartó hatalma van, ami emitt gyengébb, amott erősebb"

Ezt még csiszolgasd egy kicsit.

Téglagyári Megálló 2010.09.23. 14:05:58

@tanarseged ur:

Ereklyekultuszról: ha valakinek ez éleszti a hitét, akkor jó dolog. Nyilván lehet bálványimádásként is művelni, de nem ab ovo az.

Téglagyári Megálló 2010.09.23. 14:09:49

@Gabe2:

Vernisszázs, tudja így hívják mostanában a gruppent.

buborka70 2010.09.23. 15:47:09

Amúgy pénzért nyaltak itt be Kinának vagy csak úgy ingyen-mert akkor nagyon hülyék.sjz-nek köszönöm az informativ hozzászólásokat,ha jól láttam nagyjából süket fülekre talált,igazán kár.További szép napot mindenkinek.

tanarseged ur 2010.09.23. 17:47:52

@Téglagyári Megálló: Lehet, ehhez nem tudok hozzászólni. Ezt rendezzék le a katolikusok és a protestánsok egymás közt. :-)

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2010.09.23. 18:11:30

@ÁrPi:

Én ezt értem, csakhogy keresztény vagyok, amivel ez nem jön össze.

"Ő a láthatatlan Isten képmása, minden teremtmény elsőszülötte. Mert benne teremtett mindent a mennyben és a földön: a láthatókat és a láthatatlanokat, a trónusokat, uralmakat, fejedelemségeket és hatalmasságokat. Mindent általa és érte teremtetett. Ő előbb van mindennél, és minden benne áll fenn." ( Kol 1,15-17)

Amennyiben a Logosz, Krisztus, aki által Isten a világot teremtette, uralkodik az univerzum felett, és aki maga az Igazság, akkor kell létezzen igaz és érvényes kijelentés.

ÁrPi 2010.09.24. 11:51:24

@Elpet:

Ööö igen kell (és) nem akarok offenziv lenni feléd...

A "Menedék"-fogalomban szerintem (melyet fölhozhatok) lehet olyasmit megtalálni, mint a tulajdonképp hasonló - a "kellene" szóban megfogalmazott- gondolati igény.

Krisztus a mi bizodalmunk.

http://hu.wikipedia.org/wiki/Három_drágaság

TEHÁT Erőssen árnyalni ha nem módosítani kellhet "antiszociális" nikk fejtegetését miszerint
nnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn
"A buddhistának nem "kell" hinnie semmiben ahhoz, hogy buddhista legyen, nincs olyan abszolút igazság, amely mellett elkötelezi magát."

Szerintem nem maradhat ki buddhistának a menedékvétel: A "buddhá"-ban , a "Dharmá"-ban, a "szangá"-ban.

Mindemellett "amit más vallások, eszmerendszerek másképp tanítanak, nem automatikusan hamis. "
.

mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm
A Krisztusi igaz és érvényes kijelentés persze valamiféle hittudományi értelemben is ellentmondást nem tűrő:

Pl. hitem szerint Krisztusi alapokon állíthatom , hogy a láma szeme nem sötétvörös, szemben pharmacist1 állításával.

Egyébként valóban igazán Erdélyben kellett volna bevetnünk a románok ellen
a RealPolitik dalailáma-fegyvert!

"Kihalófélben lévő barnamoszatokkal" akar borsot törni a románok orra alá, a jó Tőkés László
pártján állva az autonómia-kérdésben, aki pedig pl. szerintem NEM ismeri el "egyetlen teokratának" a Pharmacist1 által csípett, pluralisban megemlegetett római főpapot. (Földi helytartónak sem.)

Pharmacist1 úgy tünik ismeri a vendégül látott láma tendzin illetve dalai nevének jelentését:
"Az Óceán Mélységű Tanító" - Ph. szavai ezek.
(Hadd tetézzem ezt, hogy a "hitetlen tatárok" egyik kései kánja adta
egykor a lámáknak a "dalai" jelzőt.) Ám gyóccerész gúnyosan használja e jelzőket.

A mézes-mázas felszínes ezoterikus kényelmességet a Sportarénában tanító tibeti sötétvörösördög a barbár gyilkos hitetlenektől kapta még a nevét is.

A tanulság csak annyi, amennyi értelmeset Tenzin Gyacó is elmond az interjúban: „Mindig azt mondom, tanításaim során is, hogy jobb megmaradni a régi hitnél.” Ámen.

Hát én persze akkor is igaz NagyBoldog-Asszony hitű kell hogy legyek, nem de nehéz ügy? :-D

Mumusland 2010.09.25. 09:11:22

Mélyen tisztelt 1. számú gyógyszerész Úr!

Engedjen meg pár észrevételt.
1. „Minket kicsit elszomorít, hogy egy kisebb városnyi honfitársunk volt kíváncsi erre a süket spirituális maszlagra, amit amúgy egy cigiért bármelyik szandálos hippi előad a Gödör mellett, akár ördögbotozva is közben.”
Nagyon vicces. Csak halkan mondom, hogy Teréz anya diskurzusa sem épült soha a nyugati/keleti kereszténység valamelyik titánjának a dialektikájára, Jézus pediglen egyenesen analfabéta halászokból verbuválta álomcsapatát. Tudjuk, hogy a műveltség – értsd az információ bősége – nem összetévesztendő a bölcsességgel, magyarán lehet a dolgok lényegéről nagyon „alacsony” szinten is beszélni. És az, hogy történetesen Ratzinger bíboros személyében ismét egy polihisztor áll a katolikus egyház élén nem igazán segít a pedofil botrányoktól hangos Akol imidzs helyreállításának.

2. „A tanulság csak annyi, amennyi értelmeset Tenzin Gyacó is elmond az interjúban: „Mindig azt mondom, tanításaim során is, hogy jobb megmaradni a régi hitnél.” Ámen”
Ha összefoglaló pillantást vetünk a keresztény egyház (na meg a többi neurotikus Arab-félszigeti monoteizmusét is) kétezer éves ámokfutására – keresztény hadjáratok, a zsidók [mint vétkes nép!] kiközösítése, a „boszorkány” üldözések, az Újvilág őslakosság kiirtásához és az afrikai bennszülöttek rabszolgasorsba való taszításához való asszisztálása [gondolom mindezt a jézusi szeretet nevében], a reformáció-ellenreformáció vérengzései, és még sorolhatnám – akkor világossá válik, hogy a keresztény egyház mindenkori irányítói sosem tudtak ellenállni a hittérítés (értsd tejelő hívők toborzása) ama mézesmadzagának amiről Tenzin Gyacó-nak van annyi tartása, hogy kijelentse: maradjon mindenki a kaptafájánál. Na ez az a tartás, ami nincs meg abban a „teokratában akit mi csípünk”. Ámen.

Továbbá éles kontrasztot vélek felfedezni cikkének formája – amely az szdsz szabadosságát idézi fel – és annak tartalma között, amiből süt a „lehet, hogy egy kicsit megkopott a nimbusza, lehet hogy most botrányoktól hangos egyházunk, de a miénk” logika, amin persze nem lepődök meg annyira egy „konzervatív” portálon. Mindazonáltal bátorkodom javasolni, hogy orientálódjon a bulvár média irányába, példának okáért Liptai Claudia viharos magánélete jobban illene a maga virgonc retorikájának mint a világ egyik legtiszteletreméltóbb (majd kéttucat világhírű egyetem avatta díszdoktorává – gondolom ez náluk hivatalból jár a cigit kunyeráló szandálos hippi kaliberű egyéneknek) szellemi vezetőjéről „lakodalmas fennhangon” cikkezni, ahhoz még egy kicsit érnie kell.
A legjobbakat.

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2010.09.25. 14:20:15

@ÁrPi:

Sokat gondolkodtam, de nem tudok jobbat, mint amit a II. Vaticanum tanít.

"A buddhizmus különféle formáiban fölismerik e mulandó világ radikális elégtelenségét, s olyan utat tanítanak, melyen az emberek áhítatos és bízakodó lelkülettel elérhetik a tökéletes szabadság állapotát, vagy a saját törekvésükkel, illetve felsőbb segítséggel a megvilágosodás legfelső fokára juthatnak.
(...)
A katolikus Egyház semmit sem utasít el abból, ami ezekben a vallásokban igaz és szent. Őszinte tisztelettel szemléli ezeket az élet- és magatartásformákat, tanításokat és erkölcsi parancsolatokat, melyek sokban különböznek attól, amit ő maga hisz és tanít, mégis nem ritkán tükrözik annak az Igazságnak sugarát, aki megvilágosít minden embert. De szüntelenül hirdeti és hirdetnie is kell Krisztust, aki "az út, az igazság és az élet" (Jn 14,6), akiben az emberek megtalálják a vallásos élet teljességét, s akiben Isten mindeneket kiengesztelt önmagával.

Búzdítja tehát gyermekeit, hogy okosan és szeretettel folytatván a párbeszédet és együttműködve más vallások követőivel, tanúskodjanak a keresztény hitről és életről; s ismerjék meg, becsüljék és támogassák a náluk található lelki, erkölcsi és társadalmi-kulturális értékeket. "

( Nostra Aetate 2. fejezet )

A láma úr iránti tiszteletünk ezeken az alapokon nyugszik, tanítását szívesen meghallgatjuk és megfontoljuk, ám nem gondoljuk azt, hogy olyas valamit hirdet nekünk, aminek híja fogyatékot jelentene a keresztény szellemben és kultúrában.

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2010.09.25. 14:23:53

@Elpet:
ez a helyes katolikus hozzáállás, és nem a féreg gyógyszerészé.
maga alkalmas főszerkesztőnek :)

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2010.09.26. 00:05:49

@Grift:

:-D (...) :-D (...) :-D ...

ü
bbjnick

tevevanegypupu 2010.09.26. 16:00:23

@Elpet:
Oszinten megvallva meg nem lattam olyan hvakbuzgo katolikust, aki eszerint a tanitas szerint jart volna el.
Sot mi tobb, szent borzadallyal tekintenek a buddhizmusra..Meglepo es hihetelen kijelentesekre ragadtatva magukat, ordogtol valonak tartjak ezt az egeszet, mindenfajta kulso megnyilvanulasait (ugymint targyak es meg mozdulatok is) kornyezetukbol szamuzetesre itelik, es aki vedeni vagy plane megerteni szeretne a buddhistakat, azokat legszivesebben maglyara kuldenek.

tewton 2010.09.26. 16:13:45

@tevevanegypupu:
haha. de ez így normális.
tudja milyen az, amikor egy belvárosban elcsörömpöl maga mellett egy falka krisnás sárgában? brrrr.

a vatikáni állásfoglalás egy jó kis intellektuális-racionális dolog, de ennek nem sok köze van ahhoz, ahogyan a szentséget meg szokták tapasztalni a hívek.

A polcomon nekem is van egy ajándékba kapott nevetőbuddha-bálvány meg talán valami konfuciusz is, de a fal felé is fordítom őket mindjárt :)

tevevanegypupu 2010.09.26. 17:09:35

@tewton:
Az lepett meg legjobban, hogy a szelcsengot meg egy sarkanymintas falvedot (nem az enyemek) is leszedettek a jambor hivok egy naiv katolikus tarsuk szobajabol..Es hogy egyik jo ismerosom -testnevelo tanarno - abbahagyta a jogatanfolyamot ami nagyon jol fizetett pedig - merthogy a mozdulatok nem egyeznek Jezus tanitasaval..Nem is tudom most mit mondjak. Ha ettol fugg az, hogy jo kereszteny vagyok vagy jo ember, akkor valami nem stimmelhet..Vagy en vagyok tudatlan, hogy csak ugy szimplan arra gonolok, legyen eleg a szeretet. Az is olyan qva nehez.:)

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2010.09.26. 17:16:43

@tevevanegypupu:

leszedették a falvédőt? nagy ügy. nem olyan rég még megégették volna

tewton 2010.09.26. 17:27:02

@tevevanegypupu:
lol. a falvédőt én fennhagynám, de a szélcsengő elég gáz önmagában. mindenféle ezó-newagés-vallásos elképzelések járnak hozzá. azon túl, hogy bahiás hülyeség városi embereknek.

ha feltétlenül az kell, hogy valami kolompoljon a szélben ... ehh. tudja, én is tartok otthon gyertyát meg gyertyatartót áramszünetre. de az valahogy mégse menóra formájút választottam.

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2010.09.26. 17:35:01

hát meg az a szélbiszbasz az semmi köze a buddhizmushoz, meg egyebekhez, valami szellemizés népi babona, olyan mint a szegény zsidóknál, ha összekeveredett a húsos meg a tejes, és persze nem volt pénz a rabbival kikóseroltatni, elásták egy időre, mert a föld is kikóserolja. szóval népi hülyeség. bbj, kérem ne vegye magára, úgy általában nagy tisztelője vagyok a népnek! :)

tewton 2010.09.26. 17:43:16

@Grift:
sokféle nép van, igen kevés törődik a kósersággal.
(nem tudja, gój pálinkát is szoktak kóseroltatni? vagy jobb megáldatni valami lámával?) :)

szerintem a szélbiszbasz eleve gyogyóság. majd a fák a kertben zizegnek, ha valami szél akar valamit.

hírtévé a lámáról: "a kalmük az egyetlen nemzet európában, aminek a buddhizmus a vallása." .)

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2010.09.26. 17:47:11

@tewton:

"sokféle nép van, igen kevés törődik a kósersággal."

ez korunk legnagyobb baja. a kósersággal kell törődnünk mindenek felett. nem ismerek nála nagyobb veszedelmet égen és földön.

tewton 2010.09.26. 18:02:09

@Grift:
lol. magának a szavakkal van baja. fogadjunk, ha a kóserságot "népi-nemzeti alapú egészséges fajvédelemnek és hagyományörzésnek" fordítanánk, nem lenne kifogása.

tevevanegypupu 2010.09.26. 19:04:40

@tewton:

Nem tudom hogy vegzodott az ugy, mert mar elotte es utana is igencsak felbosszantottak kozossegem tagjai, igy aztan beszuntettem az aktiv reszvetelt. Nekem van szelcsengom ketto is, ugy kaptam mindegyiket, ki is raktam oket, bar inkabb porfogonak neveznem mindegyiket, azon kivul, hogy letorlom roluk a port, nem erdekelnek. Nalunk a csaladban mindenfele vallas van (kepzelje meg zsidok is!!) eleg turhetoen kijovunk egymassal, arra gondoltam, ha emberek tokeletesen kulonbozo vilagnezettel elfernek egy helyen, akkor a targyak sem zavarhatnak.:)

tewton 2010.09.26. 19:52:12

@tevevanegypupu:
na látja, maga nő és toleráns.
én mint nemnő nem tolerálok.
az összes porfogót egy nagy dobozba bele, azt meg egy szekrénybe.
törölgetni???

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2010.09.26. 20:06:48

@tevevanegypupu:

na azért azokkal a zsidókkal már ne dörgölődzön össze, brrrr :)

tevevanegypupu 2010.09.26. 21:25:18

@tewton:
Talan elajandekozom mindkettot. Csak aztan nehogy valami boszorkanysagbol kifolyolag visszakeruljon hozzam.:)

tevevanegypupu 2010.09.26. 21:26:10

@Grift:
Csak nem kepzeli, hogy en valasztottam oket. Behazasodtak a csaladba.:)

Alfőmérnök 2010.09.26. 22:00:42

@tevevanegypupu: Ön nem jó keresztény, nem gyűlöli eléggé a buddhistákat.

Téglagyári Megálló 2010.09.26. 22:14:52

@tevevanegypupu:

Túl sokat olvas maga egy bizonyos levlistát, khm. Az nem hű keresztmetszete az egyháznak.

tevevanegypupu 2010.09.26. 23:28:57

@Téglagyári Megálló:

Ugy talalja? Khm. Lehet, hogy igaza van, mar nekem is feltunt, hogy valami nem smakkol naluk.

@Alfőmérnök:

Attol tartok.:)

Alfőmérnök 2010.09.26. 23:35:28

@tevevanegypupu: Milyen levlistát, ha nem vagyok indiszkrét?

tevevanegypupu 2010.09.27. 01:44:57

@Alfőmérnök:
Nem indiszkret, de a lista nem nyilvanos, igy nem tudom megmondani.

pamocsnyik 2010.09.27. 15:17:37

@Vuvuzela: Szerinted a szandálos hippi honnan szedte?!

feltételes reflex 2010.10.01. 16:19:59

hű, de berosált a derék bloglíró.

amúgy a Gödör-meni szandálos hippit tényleg, honnan szedte??? :)

sjz 2012.03.12. 23:24:04

@buborka70:
Köszi a figyelmet és a reagálást.
sjz
süti beállítások módosítása