A méltatlan Szabó Ervin-affér
2010. szeptember 22. írta: TuRuL_2k2

A méltatlan Szabó Ervin-affér

  Napok óta izzik a Fővárosi Szabó Ervin Könyvtár el-/átnevezéséről szóló vita, amit a Nemzeti Konzervatív Történetkutató Alapítvány javaslata indított el. Szőcs Géza „a könyvtár búcsúzzon el Szabó Ervin nevétől!” állásfoglalásával kitűnő ütemérzékkel állt a kezdeményezés mellé (ahogy azt már nem először látjuk tőle), csak hogy igazán nagy legyen a pörgés. 

  Egy közismert intézmény átnevezése mindig kényes dolog, s a kérdés időszerűsége (tényleg erre van most szüksége a Nemzeti Együttműködés Rendszerének a kultúrpolitikában?) mellett megalapozottságáról sem vagyok meggyőződve. Szabó Ervin a könyvtárigazgatás és -fejlesztés mellett publikált ugyan mindenféle szocialista-anarchista fejtegetéseket, de az intézményt könyvtáros munkássága miatt nevezték el róla. Ha nekiállunk e logika mentén, hasonló szigorral purgálni, akkor hosszú lesz a névváltoztatások listája. Mivel az ember esendő, a Tanácsköztársaságban számos kiváló művészünk vállalt részt a fényes jövendő építéséből. Bartók Béla, Dohnányi Ernő, Kodály Zoltán, Krúdy Gyula és Mórciz Zsigmond nevétől is búcsúzzanak el az intézmények? Móricz például így írt a vörös napokban: „Az egész zsúfolt színházban proletárérzék izzott… mintha leakasztják a függönyt az ablakról a nyári sötét szobában, s egyszerre beömlik gazdag aranyfény: a proletár szemekből úgy lobog ma a szív hősége, az értelem fénye.”

  Ha Szabó Ervin a komcsibérencséggel igazán nem vádolható Magyar Királyság székesfővárosának annyi éven át megfelelt könyvtárigazgatónak, akkor remélhetőleg a Nemzeti Együttműködés Rendszere is el tudja fogadni, mint a budapesti könyvtár névadóját.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr342311914

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Mi a baj a kommunistákkal? 2010.09.22. 14:35:45

A Nemzeti Konzervatív Történetkutató Alapítvány a fővárosi Szabó Ervin Könyvtár nevének megváltoztatását vetette fel a napokban, a kulturális államtitkár támogatja az ötletet. Mai vendégünk Szabó Ervin.   KR: Szabó úr, hogyan érintik önt eze...

Trackback: Gondolatok a könyvtárról 2010.09.22. 14:31:54

Könyvtárba menni jó dolog, még az olyan utilitarista/körömrágós/beszűkült tudatú (nem kívánt törlendő) pillanatokban is, amikor pl. vizsgára készül az ember. A könyvtár a kultúra, a béke és a nyugalom szigete. Egy hely, ahol csendben lehetsz és mások i...

Trackback: Szabó Ervin okán – Kell még valamit átnevezni? 2010.09.22. 14:18:55

Először nem akartam foglalkozni ezzel a Szabó Ervin üggyel, - bevallom nem is tudtam, hogy kommunista volt, sőt egyáltalán azt sem, hogy ki volt - mondván, hogy nehogy már ez legyen a legfontosabb történet, de aztán gyorsan be kellett látnom, hogy nag...

Trackback: Szabó Ervin okán – Kell még valamit átnevezni? 2010.09.22. 14:18:07

Először nem akartam foglalkozni ezzel a Szabó Ervin üggyel, - bevallom nem is tudtam, hogy kommunista volt, sőt egyáltalán azt sem, hogy ki volt - mondván, hogy nehogy már ez legyen a legfontosabb történet, de aztán gyorsan be kellett látnom, hogy n...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

cikoria · http://cikoria.tumblr.com 2010.09.22. 12:17:39

Valahogy nekem is hasonló nevek jutottak eszembe. József Attila, Bibó, Rajk vagy Nagy Imre az egykori begyűjtési miniszter. Esetleg Puskás Ferenc a népköztársaság honvédségének őrnagya, vagy Bozsik József a parlamenti képviselő.
Vicc az egész.

Diocles 2010.09.22. 12:20:32

Ugyanaz a csúsztatás, jelen esetben túlkompenzálás, csak a Szabó-"párti" oldalról.

Félreértés ne essék, a kezdeményezést baromságnak tartom, de álságos arra hivatkozni, hogy a Magyar Királyságnak "megfelelt", lévén akkor még nem volt ismert, h mire képes a kommunizmus.
Ilyen alapon akár egy antiszemita szerzőt is ajánlhatsz névadónak, aki a 19. században élt.

A szokásos mandíneres túlkompenzálás ("jajj, minél nagyobbat rúgjunk bele a kormányba, h ne lássék a fidelitas-múlt." A hírszerő szerzőit érdekes módon nem zavarja a saját múltjuk, Seres ezernyi Gyurcsány- és Demszky seggnyalás után is ugyanolyan nagy arccal áll ki megmondani az aktuális frankót, meg fideszezni... tanulhatnátok tőle.) azért is, mert Tarlós a helyére tette az idióta Szőcsöt, tehát lehet ragozni a témát, csak minek.

dobray · http://mandiner.blog.hu/ 2010.09.22. 12:22:10

@Diocles: minket sem zavar a múltunk, főleg hogy alig páran voltak fidelitasosok. Túlkompenzálás, hogyne. Minek?

Robinzon Kurzor 2010.09.22. 12:22:42

Ezek a küldetéstudatos önmegvalósítók, akikre elfelejtették visszatenni a szájkosarat, ezek lesznek a Fidesz veszte, nem a hamvaiból feltámadó Gyurcsány vagy a keménykedő Jobbik.

(Ahogyan az öszödi beszéd kiszivárogtatásával is magukat intézték el anno az MSZP-sek.)

bryan 2010.09.22. 12:23:38

Ráadásul Szabó nem is vállalt szerepet a Tanácsköztársaságban, mivel meghalt megalakulása előtt. Mivel pacifista volt és párttag sem volt sehol, nem tudjuk, hogy reagált volna Kunék fellépésére.
Az egész ügy nevetséges.

Kixx 2010.09.22. 12:28:55

@bryan: Viszont zsidó volt, inkább ez csípi szerintem a tisztelt "kutatók" szemét

Samott 2010.09.22. 12:29:16

Ezt a "Nemzeti Együttműködés Rendszerét" tenyleg le tudjatok irni rohoges nelkul? Azt hittem ezt csak a balosok hasznaljak a jobbosok cikizesere...

Diocles 2010.09.22. 12:37:28

Egyébként a kezdeményezők annyira hülyék, h akár profi bolsi ügynökök is lehetnének, de valszeg tényleg csak ennyire hülyék.

A kezdeményezés ugyanis pótcselekvés a köbön, az Antall-korszakra emlékeztet, amikor Antallék mindenféle ideológiai harcokba bonyolódtak bele, és ekképp amortizálták magukat, közben meg Szilvásy (aki Antall államtitkára volt a MEH-ben, nna, ennyi a rendszerváltásról, meg az MDF-kormányról) röhögve tolta ki a pénzt.

Tipikusan olyan ügy ez, amit akkor lehetne akárcsak megfontolni is, amikor már minden klappol (a Károlyi-szobortól kezdve a médiaegyensúlyon át a gazdaság rendezéséig).
Szóval ebben szerintem nincs vita a jobboldalon.

Fontosabb kérdés, hogy:

1. a Vince Mátyás (MSZP) vezetése alatt lévő MTI miért hozta le egy ilyen marginális szervezet sajttáját?

lehet, hogy így akarták csőbe húzni a jobboldalt?
hogy ezeknek a barmoknak felületet adnak a kampányfinisben?
(engem inkább ez érdekelne, persze itt nem lehet túlkompenzálni...)

2. Orbán mikor fogja végre kirúgni a politikai analfabéta Szőcsöt? mert ezzel a hozzáállással azzal kell kalkulálni, hogy Szőcs hetente fogja szállítani a botrányokat... Szóval ami nem megy, azt nem kell erőltetni...

hiba 2010.09.22. 12:47:37

@Diocles: "a Magyar Királyságnak "megfelelt", lévén akkor még nem volt ismert, h mire képes a kommunizmus"
Tehát Ő sem tudhatta, mire képes a kommunizmus, vagyis annak bűneiért semmilyen felelősség nem terheli, egyéb területeken szerzett érdemeit nem kisebbíti. Mint amúgy korai antiszemita "nagyjainkat" sem akik nem konkrétan a zsidók kiirtásáról ábrándoztak.
Ez nem valami nevenincs történészkék gerilla marketingje?

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2010.09.22. 12:52:36

@Kixx:

így van, ez a lényeg. véget kell vetni annak a dolognak, hogy a egy intézmény elnevezhető egy zsidóról, akkor arról kell elnevezni. ebből elég.
és támogatom a szabó dezső elnevezést. :)

marós 2010.09.22. 12:53:00

A szabóervinezés, meg a zsidózás azok fegyvere (ami visszafelé sült el), akiknek csak ennyíre tellett a választási bukta előtt. és most a második k.o.-ra készülnek.

Alfőmérnök 2010.09.22. 12:58:22

Vihar a biliben, beleértve a ballibek eszeveszett visítozását is, persze.

Samott 2010.09.22. 13:05:20

@TuRuL_2k2: en ugy vettem eszre, ez az altalanos velemeny. Csak ironikusan hasznaljak, es jobbara baloldaliak, fidesz cikizes kozben... en komolyan leirva meg talan nem is lattam (szvsz meg itt se). (ok, fideszes politikusok esetleg hasznaljak, mert ki van adva nekik, de egy blogban talan nem a Part szovegertelmezese az iranyado) Ez is olyan mint a NENY meg a NEMESZ, nem?

mefisto · http://archiregnum.blog.hu/ 2010.09.22. 13:09:47

Én alapvetően egyetértek az átnevezéssel, de némiképp más hangszereléssel.

Ha felvázoljuk a XX. század magyar kultúrpolitikusait, akkor Klebersberg van a lista tetején és holtversenyben Magyar és Hiller a lista alján. Szabó Ervin a középmezőnyben van.

Érdemes lenne átnevezni a könyvtárat, de nem azért, mert Szabó méltatlan, hanem azért, mert vannak nála méltóbban. Viszont Szabó életművét sem szabad valami bolsevik mocsokként elhajítani, hanem azt is megfelelő módon kell kezelni.

TG69 2010.09.22. 13:11:47

Most látom csak micsoda szorításban is van a mandíner. Ha jobbra toltok, akkor a ballib, ha balra, akkor a jobbantak visítoznak. Egyébként korrekt az egész, a cikkek ütősek csak mikor fogok dolgozni? :)

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2010.09.22. 13:16:28

A gond csupán az, hogy a komcsik indítványára nevezték át, akkor amikor a jobboldali pártokat betiltották, és a jobboldali értelmiséget terrorban tartották vagy irtották.

Biztos teljesen szakmai alapon, és nem a "múltat végképp eltörölni" elv szerint...

Tényleg tanulhatnánk a zsidóktól, Izraelben nem lehet Wagnert előadni, mert a nácik szerették, meg antiszemita volt, nálunk bezzeg a nemzeti-konzervatív Mandiner védi azt az anarchista felforgatót, akiről Jászi Oszkár írja, hogy túlságosan nemzetietlen...

A végén még itt is előkerül, hogy a marxizmus egy cuki szép eszme volt, csakhát a megvalósítás... De aki a megvalósítást csak előkészítette az persze ettől még jó fej.

kündü 2010.09.22. 13:16:49

HATALMAS BAKI a cikkben:

"SZABÓ Ervin" /Schlesinger Sámuel Ármin orth. izr.)

már 1918-ban , alig 32 évesen elhunyt!!

HOL VAN AZ Ő HATALMAS ÉLETMŰVE?

S hát objektív okok miatt - ld. túlvilág, - RÉSZT SEM VEHETETT A '19-es judeobolsevista Vörösterrorban!

Mit firkál ez a nyünyü?

Csülök 2010.09.22. 13:20:20

@TaTa86.: "az anarchista felforgatót, akiről Jászi Oszkár írja, hogy túlságosan nemzetietlen..."
Jászi Szabóról, szó szerint:
"Nem lehet őt semmiféle kommunista eltévelyedéssel vagy kisiklással azonosítani. És teljesen követői okosságán és lelkiismeretességén múlik, hogy mesterük gondolataiból a legéletképesebbeket, a legtisztábbakat, a leglendületesebbeket válasszák ki az utókor számára: azokat, melyek csakugyan közelebb hoznak az urak és szolgák nélküli társadalomhoz."
/1921/

kündü 2010.09.22. 13:20:54

Turul,

baromi nagy gáz Tőled, hogy ilyen megbocsátó vagy a világháborús vereségünket MEGFEJELŐ vörös zsidó brigantik diktatúrájával kapcsolatban:

a béketárgyalásokon MEGHATVÁNYOZTA az ellenünk szóló érveket!

Szerintem te már átmentél valami balosokkal szimpatizáló libsi kiscsávóba...:(((

bryan 2010.09.22. 13:22:20

@TuRuL_2k2:
:D
@TaTa86.:
De basszus, ilyen szempontból nem volt milyen múltat eltörölni, egyszerűen Fővárosi Könyvtárnak hívták az intézményt.
@mefisto: És ha lesz valaki még méltóbb, akkor megint átnevezzük, aztán legyen verseny, amiben évszázadonként legjobb politikusról elnevezzük a könyvtárat? Ennek mi értelme van, úgy mégis?
Magyar és Hiller alá nem akarnál betenni valami kommert, mert ez így azért eléggé túlzásnak tűnik nekem.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2010.09.22. 13:23:23

@Diocles: "álságos arra hivatkozni, hogy a Magyar Királyságnak "megfelelt", lévén akkor még nem volt ismert, h mire képes a kommunizmus."

ha ez menti a Magyar Királyságot, akkor ezerszer inkább menti Szabó Ervint magát, nem? Szóval itt jól tökön szúrtad maga.:)

kündü 2010.09.22. 13:26:47

@Diocles:

Turul TÉVED! Szabó Ervin 1918-ban meghalt, vagyis semmi sem volt (ideológiailag NEM IS LEHETETT) a Wenckheim-palotában a Horthy-érában.

PDAFan 2010.09.22. 13:30:39

@mefisto:

Szabó Ervin a könyvtár alapítóinak egyike, ő volt az első igazgatója, és a szakma szerint az aki Magyarországon a modern könyvtárt meghonosította.

Mindig mindenkinél vannak méltóbbak valamilyen szempont szerint, ennek a könyvtárnak speciel nem hiszem hogy jobb névadója lenne pl. bármilyen kultuszminiszter.

Ha például Klebelsbergre gondolsz (aki nem Klebersberg, ahogy írtad) , akkor tudod, hogy "Politikáját a kortársak, a baloldali, a liberális és jobboldali ellenzék is erősen vitatta" (forrás: Wikipedia).

Diocles 2010.09.22. 13:32:37

@Brendel Mátyás:

nem, mert azért a kommunizmusról, a proletárdiktatúráról, amit Marx hírdetett már előre lehetett tudni, hogy nagyon sok emberáldozattal fog járni, maguk a kommunisták, vagy prekommunisták sem árultak zsákbamacskát...
őket nem is lepte meg az, ami Oroszországban történt, a "kulákosítás", osztályellenséggel való leszámolás, ez benne volt mindig is a kommunisták programjában.
Tehát Szabó is tudhatott arról, h mi mellé áll, mert a komancsok/prekomancsok nem zsákbamacskát árultak.

Szóval Turul érvelése baromság, mondom ezt úgy, hogy nem értek egyet a történészkék felvetésével.

kündü 2010.09.22. 13:34:08

@Diocles:

A Mandarinereseknek NEM AJÁNLOM, HOGY A FIDESZT RÚGDOSSÁK - a kurva áruló anyjukat! - mert a Fidesz már maga a központi Államhatalom,

ráadásul nekem itt vannak szomszédban és átmegyek szétrúgni a seggüket, továbbá pörök ezreit indítom ellenük!

Ganyé nemzetárullók!

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2010.09.22. 13:35:08

@Csülök: "A társadalomtudós Jászi Oszkár is figyelmeztette Szabó Ervint: nem szabadna ennyire elvonatkoztatnia a nemzeti gondolkodástól, sőt még a kultúrpolitikus Révai József is azt mondta neki, nem szabadna ennyire nemzetietlenül gondolkodnia – idézte fel a szakember."

tortenelemportal.hu/2010/09/toth-istvan-nem-tulzas-azt-allitani-hogy-szabo-ervin-kommunista-ideologus-volt/

@bryan: Hát hívják megint úgy, nekem az is jó.
De még egyszer: mi a baj pl Hamvas Bélával?
Miért ilyen kedves nektek ez a Szabó Ervin?

La Serenissima 2010.09.22. 13:36:04

már most túl nagy visszhangot kapott ez a szerencsétlen felvetés, ami ezer sebből vérzik.

ezt még az általában doktriner cikkeket szállító Révésznek is sikerült vállalhatóan kimutatnia:

nol.hu/velemeny/20100921-szabo_ervin_es_az_okrok

nullnick 2010.09.22. 13:37:06

EGYSZERI IGAZGATÓK

MIÓTA ÉRDEMESÜLNEK NÉVADÓK LENNI?

TALÁN INKÁBB

AZ ALAPÍTÓT EMLÉKÉT

KELLENE EZZEL MEGTISZTELNI!

kündü 2010.09.22. 13:37:14

@Robinzon Kurzor:

Kuss.
A magyar nemzetkarakter és a nemzeti öntudat KONTINUUS a történelem folyamán, nem valami "messianisztikus" tudatállatok, mint FLETÓ, meg a komcsik esetében!

kündü 2010.09.22. 13:40:16

@Diocles:

TARLÓS nem tehette helyére a SZÉKELY-turánista, nagynemzeti költő Szőcsöt, mert Tarlósnak arra sem hatalma, sem hatásköre, sem TÖMEGBÁZISA nincs - mert Szőcs a Kormány tagja és hatásköre Orbántól ered....

dzsobacsi 2010.09.22. 13:41:39

Az egész probléma rögtön megoldódna, ha Szőcs Gézát neveznénk át Szabó Ervinné. :-P

kündü 2010.09.22. 13:42:40

@bryan:

S emiatt a Magyar Királyságnak, ill. a Horthy-korszaknak sem "megfelelő" ember volt, akkor már haló poraiban....

Csodálkozom Balogh Ákos eszméletlen melléfogásain!

kündü 2010.09.22. 13:44:26

@Samott:

EZT A KORMÁNY használja, kisgyerek!

PDAFan 2010.09.22. 13:47:49

@nullnick:

Az első igazgató, akinek köszönhetően olyan lett, amilyennek ismerjük NEM EGYSZERI IGAZGATÓ

Alapítója a Városi Közgyűlés volt. De szép név is lenne a Városi Közgyűlés Fővárosi Könyvtára!

tanarseged ur 2010.09.22. 13:48:11

@TaTa86.: "a kultúrpolitikus Révai József is azt mondta neki, nem szabadna ennyire nemzetietlenül gondolkodnia"

Az évszámok megvannak?
Szabó Ervin: 1877-1918
Révai József: 1898-1959

Szabó Ervinnek "a kultúrpolitikus Révai József" nem mondhatott semmit, legfeljebb a taknyos húszéves Révai József mondhatott neki bármit is, de Szabó 41 évesen már komoly teljesítményt felmutató könyvtárszervező és igazgató volt. Ezért a munkáért "kedves nekünk" (mármint hogy maradjon így a név), plusz megszokásból (vö. konzervativizmus :-)), és nem a balos írásai miatt.

kündü 2010.09.22. 13:49:09

@TaTa86.:

Béla sem éppen "hamvas"....

kündü 2010.09.22. 13:50:45

@rajcsányi.gellért (ergé):

Mer', mi lesz?

Sápadtarcúak, asszem, ideje, hogy Annamária Tagtárs odahasson a zilyen EXTRÉM-LIBSI BLOGOK ELLEN!!!

PDAFan 2010.09.22. 13:56:47

@TaTa86.:

Semmi baj nincs Hamvas Bélával éppúgy, mint Szabó Lajossal, Tábor Bélával, Kemény Katalinnal, Mándy Stefániával, Kotányi Attilával, Kunszt Györggyel ahogy Hamvas Béla számos más barátjával sem.

Sajnos (?) kevesebb közintézményünk van, mint arra érdemes ember, aki megérdemelné hogy a nevét így örökítsük meg.

kündü 2010.09.22. 13:57:05

@tanarseged ur:

Így van. Ez a post hemzseg a ténybeli mellétrafálásoktól!

Azt sem érteni, hogy aki ACÉL GYÖRGYÉKNEK "anarcho-szindikalista szociológus", tehát extrém balos,
s persze vadzsidó,

az HOGY LEHETNE MÁR 20 évvel a "rendszerváltoztatás" után ELFOGADHATÓ??!

Ezek a pokol bugyrai, a XX. század fordulójáról!

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2010.09.22. 14:02:27

@TuRuL_2k2:
A NER froclizasabol eleg legyen, de azonnal!
inforadio.hu/hir/belfold/hir-380599
"Elképzelhető, hogy a nemzeti együttműködés rendszerének lényege beépül a készülő alkotmány preambulumába, de ezzel kapcsolatban lehet a legnagyobb vitára számítani -mondta az InfoRádió Aréna című műsorában Navracsics Tibor."

Ha a NER beepul a preambulumba, onnantol az Alkotmanyvedelmi Hatosag hataskorebe tartozik barmilyen, NER-rel kapcsolatos negativ velemeny, post vagy komment.

2010.09.22. 14:04:42

Szerintetek ha egy író, vagy más művész a nevét és arcát adja egy eszméhez, egy alakuló "értékrendhez", mint mondjuk a mostani, legújabb rendszerváltó elit kulturális holdudvarához tartozó Jókai Anna vagy Eperjes Károly, akkor ők haláluk után évtizedekkel - ha esetleg az a kurzus súlyos bűnöket követ el - kevesebbé válnak. Nem hiszem, hogy ez alapján kell megítélni őket, sokkal inkább valós életművük szerint.

gentry 2010.09.22. 14:04:53

Lenne egy félig OFF kérdésem a szerzőhöz. Eddig azt hittem, hogy mikor leírjátok a "Nemzeti Együttműködés Rendszere" szöveget, akkor az még nálatok is irónia, hisz annyira gáz ez az egész. De most kezdem azt hinni, hogy ezt komolyan írjátok. Szóval most irónia, vagy halál komoly?

PDAFan 2010.09.22. 14:07:15

A könyvtár honlapjáról:

"A könyvtár 1904-ben kezdte meg működését. Alapításakor a törzsanyag, a Városi Statisztikai Hivatal könyvtárától átvett 33000 kötet alapvetően társadalomtudományi: demográfiai, statisztikai, közigazgatási, szociológiai összetételű könyvanyag volt. Szabó Ervin társadalomtudós, a könyvtár egyik első munkatársa, aki maga is fontos szerepet játszott a hazai szociológia kialakulásában, ezt az örökölt könyvanyagot következetesen korszerű társadalomtudományi, szociológiai gyűjteménnyé fejlesztette tovább. Irányításával 1910-től megkezdődött a Fővárosi Könyvtár átszervezése "public library" jellegű nyilvános könyvtárrá. Tervei között szerepelt egy méltó épület – könyvtárpalota - felépítése, a városi könyvtár központosított hálózati fiókrendszerének kialakítása, gyermekkönyvtárak létrehozása, közművelődési feladatok ellátása. A tervek – elsősorban az I. világháború kitörése miatt – csak részben valósultak meg; öt fiókkönyvtár létesült, de a könyvtárpalota nem épülhetett fel. 1912-től az elődintézményektől örökölt helytörténeti anyag, a Budapest Gyűjtemény kezelése és gyarapítása külön részleg feladata lett."

Felteszem a kérdést, miért nem viselheti ez az intézmény a nevét? (azt nem tekintem válasznak, hogy azért mert a halála után 20 évvel kezdődően, az általa még teljesen másnak ismert és hitt ideológia eltorzításával lelketlen gyilkosok rémtetteket hajtottak végre.)

PDAFan 2010.09.22. 14:10:22

@kündü:

"s persze vadzsidó"

FORRÁS?

PDAFan 2010.09.22. 14:13:04

@kündü:

"s persze vadzsidó"

FORRÁS?

gentry 2010.09.22. 14:15:14

@kündü:
Kit érdekel, hogy valaki zsidó vagy nem?

Talon Karrde · http://youtu.be/RNT_uICTe9M 2010.09.22. 14:15:40

Kedves szrovacsekek, szerintem legyen a neve Fővárosi Rejtő Jenő Könyvtár ezzel is dicső emléket állítva kedvenc magyar írómnak akiről tudtommal (javítsatok ki ha mégis) nem sok minden van elnevezve, méltatlanul hanyagolják szegényt...
... vagy lehetne akár simán Fővárosi Könyvtár, elég kifejező és senki nem köthetne bele (igaz nincs benne semmi nemzeti).

is 2010.09.22. 14:16:55

tudom, hogy sokak izlese szerint vegig nagybetuvel, piros szinnel kiemelve, majus 1-i jelszokent kellene a NER-t nyomatni (melto es megtisztelo modon, nyomdai minosegben), de amiota a noszf es a nagy francia forradalom is kisbetus, azota minden valoszinuseg szerint ennek sem kell nagybetut es nagy feneket keriteni.

de ha mar egy masik allamformaval (kiralysag) kerult parhuzamba, akkor ez tenyleg egy kulon allamforma? es miben kulonbozik akar a kiralysagtol, akar a respublikatol, akar a demokraciatol?

is 2010.09.22. 14:20:52

@Talon Karrde: ne legyunk mar ilyen szegyenlosek. legyen Fovarosi Orban Viktor Konyvtar, meltobbat ugysem talalunk. es a nevado konyvei eleg sok peldanyban legyenek ott, mert az altalanos iskola 7. osztalyaban, ahol ezen konyvek elolvasasa kotelezo irodalmi anyag lesz, sok tanulo a Konyvtarbol fogja kikolcsonozni a nevado munkait, hogy megismerkedhessen veluk.

Talon Karrde · http://youtu.be/RNT_uICTe9M 2010.09.22. 14:22:45

@is:
Áh, nem jó!
Orbán Viktor NEM zsidó.

orient 2010.09.22. 14:24:09

@Diocles: "de álságos arra hivatkozni, hogy a Magyar Királyságnak "megfelelt", lévén akkor még nem volt ismert, h mire képes a kommunizmus."

Na pontosan ez igaz a Szabó E.-re is. Lehet szimpatizált az eszmével, de fogalma sem volt róla milyen rombolást visz majd végbe a 20. században. Tehát ennyi erővel szerencsétlen Ervin sem tudta mit éljenez annyira.

bryan 2010.09.22. 14:26:47

@tanarseged ur:
Ez a Konzervatív Történetkutató Alapítvány is megérne egy cikket, aki ennek nem néz utána. Vajon a nevükben a konzervatív szó abban az értelemben van használva, hogy elutasítják az olyan modern csilivili újdonságokat, mint a források ellenőrzése? Ezt a riposztot nekem kellett volna írnom, nem szeretem, amikor lecsapják előttem a magas labdát. :((

Terézágyú 2010.09.22. 14:28:06

@Talon Karrde:
"szerintem legyen a neve Fővárosi Rejtő Jenő Könyvtár"

Jaj, hát, tudod, hogy Rejtő is AZ volt, és AZ nem tetszik itt sokaknak mostanság...

politicus · http://mandiner.blog.hu 2010.09.22. 14:28:48

kérdezem a tisztelt kulturharcosoktól, hogy most valóban ez a legfontosabb problémája a magyar nemzetnek? Biztos, hogy a ner rendszerben mindent és mindenkit le kell rohanni??

bryan 2010.09.22. 14:35:19

@politicus:
Azt kérdezném, hogy van-e már valami beosztás arról, mik a legfontosabb problémák, csináljunk egy listát, aztán aki másról beszél, azt hagyjuk figyelmen kívül, vagy azért még lehet körbejárni ilyen kérdéseket is? :)
Az SZE sztori tulajdonképpen annak része, amit a legtöbbet járunk körbe a mandineren: mit kezdjünk a kommunista múlttal, meddig töröljük el végleg a múltat. Szerintem ez elég fontos téma.

Talon Karrde · http://youtu.be/RNT_uICTe9M 2010.09.22. 14:35:37

@Terézágyú:
Tudom, hogy AZ volt.
De szerintem a legszerethetőbb AZ-ok egyike.

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2010.09.22. 14:36:11

@Diocles:
Túlkompenzálás? Az fel sem merül benned, hogy egyszerűen csak így gondolom?

tölgyes 2010.09.22. 14:36:15

Kedves mandiner!

Ha cinikus lennék, akkor azt mondanám: a Magyar Királyság meg is bukott...:(.. az ország területének 2/3-a, a lakosság fele elveszett Magyarország számára..

Én mégis csak azt mondom: Miért csak a baloldalnak van joga a deheroizálásra? Itten kérem a baloldal különböző kurzusai lábbal tiporták már Szent Istvánt, Mátyást, Széchenyit, Kossuth-ot, Petőfit Aranyt, Bartókot, József Attilát... stb.

Most majd lesz egy vita Szabó Ervinről és tisztul a kép. Ő nem kommunista volt, hanem anarcho-szindikalista..Vagyis nem annyira Marxot, mint inkább Bakunyinék anarchistáit találta vonzónak:( Írt néhány nem túl jelentős könyvet és híve volt az angol típusú könyvtári modellnek.. Ennek egyébként Lenin is híve volt.

Ppix 2010.09.22. 14:39:35

Szőcs totális balfasz.
Mekkora idiótának kell lenni ahhoz, hogy egy magát komolynak hazudó, pár napos Nemzeti Konzervatív Történetkutató Alapítvány nevetséges ötlete mellett kiálljunk?
Ezzel 95%-ban magát és ezen keresztül az egész fidesz kormányt égeti.

Emlékeztetnék, hogy 2002-ben azért buktak meg, mert a jobbos legendáriummal ellentétben 4 évig nem csináltak _semmit_ az ideológiai konfliktuskeresésen és a lopáson kívül.

Kosinva 2010.09.22. 14:43:12

A Fidesznek a legnagyobb ellensége saját maga, főleg hogy a párt felduzzadt és olyan emberek is helyzetbe kerültek, akiknek szabadott volna. Ha egyszer a Fidesz elfog megfog bukni azt néhány túlbuzgó tagjának és az ellenzék éberségének köszönheti majd. Jó lenne végre egy normális személyzeti politika a Fideszben és a társszervezeteiben.

orient 2010.09.22. 14:44:51

@politicus: @tölgyes: Igaz beszéljünk inkább a nagy arányú AZONNALI adócsökkentésről amit a fidesz ígért be. Hát eddig 1 forinttal sem emelkedett a bérem, pedig 12 éve becsületesen levonják a jövedelmem felét kb. Ma látom hírekben hogy lesz 16%-s adó 2013-tól, na köszi. Ennél még a Bajnai is többet ígért, magyarul szart a számba megint nem lesz adócsökkentés, ugyanúgy ahogy nem volt 20 éve, bár minden választási kampányban benne van.

Persze tudom a komcsik hagyták rá az orbánékra a szar gazdaságot, csak hát ez nem volt meglepetés. Szar a gazdaság, azt a választások előtt is tudták, tehát nem kellett volna megint pofátlanul ígérgetni olyat amit nem lehet.

Megint a k**va nyugdíjasok, ingyenélők, segélyezők, adócsalók járnak jól úgy ahogy az gyurcsányék és bajnaiék alatt is.

Köszönjük orbán elvtársnak, beszéljünk akkor erről!

t a m á s 2010.09.22. 14:45:00

@kündü:
..."már 1918-ban , alig 32 évesen elhunyt!!"...

Született: 1877. augusztus 23.
meghalt: 1918. szeptember 29.

Akkor az annyi év...mint???

Hepci · http://gasztrojazz.blogspot.com 2010.09.22. 14:46:03

@kündü: na, most befostak, ott hullámzik a szerkesztőség padlóján...

mojszipupi 2010.09.22. 14:47:54

Kabaré h ilyen dolgokkal foglakoznak

t a m á s 2010.09.22. 14:49:01

@orient:
Mert nem olvasol, nem figyeled a híreket. Igenis lesz adócsökkentés:..."A kormány 2013-ra alakítja ki egykulcsos, 16 százalékos, családokat támogató adórendszerét - mondta Kármán András, a Nemzetgazdasági Minisztérium államtitkára a Magyar Nemzet szerdai számában megjelent interjúban"...

Na ugye.
Persze ha addig még néhány kis csontváz előkerül akkor 2016-ra.
DE LESZ!!!

ArmaGeddon Bácsi · http://ordoguzo.blogspot.com/ 2010.09.22. 14:52:07

@Talon Karrde:

"Áh, nem jó!
Orbán Viktor NEM zsidó. "

Tényleg...
Akkor legyen Orbán Ráchel Könyvtár!!!

Behajtó70 2010.09.22. 14:54:59

Tudatosan keveri a blogger a szezont a fazonnal! Megírni egy cikkecskét VS fáklyavivőként éveken át éltetni a kommunizmust ugyan az!

Vajon mi a célja ezeknek a véresszájú Szabó Ervin védőknek? Mitől olyan szent tehén ez az ember, hogy egyes bloggerek "Bartók Béla, Dohnányi Ernő, Kodály Zoltán, Krúdy Gyula és Mórciz Zsigmond" nevével említik egy sorban?

Ugyan! Az egész csak egy jó kis fideszezésre kell, egy kis megszokott "félrehajtott fejre, könnyes szemre", pont úgy, mint az utólag fletó által is bevallottan direkt keresztülhazudott "köteles beszéd"-nél.

Nem változtok ti egy kicsit sem! Még akkor sem, ha éppen most zöldre fetitek plakátjaitokat, de nem azért, mert szégynlitek a vöröset, hanem mert így könnyebb félrevezetni a választókat.

Ezek vagytok. Szégyen.

Behajtó70 2010.09.22. 14:57:35

akarom mondani az első mondatban: NEM ugyanaz!

mefisto · http://archiregnum.blog.hu/ 2010.09.22. 14:58:34

@bryan: A XX. század egy lezárt történelmi korszak. Mostanra kábé meghatározható, hogy kinek az életműve mennyit nyom a latban.

orient 2010.09.22. 14:58:44

@t a m á s: remélem csak irónia volt tőled :))

2013-ra a bajnai is ígért adócsökkentést. A fidesz AZONNALIT mondott ami min. 2011-t jelent nálam. 2013 fos, addigra a komcsik is megcsinálták volna. Mellesleg az elmúlt 2 év alatt én mint rendes adófizetőnek 2x is emelkedett a bérem, nagyon kicsit de emelkedett az adócsökkentés miatt.

Fideszék alatt nem fog akkor 2013-ig? Köszi szépen. AZONNALI érezhető csökkentést ígértek. Tudom itt az emberek 90% tök mindegy mert úgyis feketéztek,minimálbéreztek, vagy segélyen éltek mint a többség. Én meg gürizek tovább hogy legyen nektek miből ingyen élni.

JámborAndrás · http://magyarinfo.blog.hu/ 2010.09.22. 14:59:03

@TaTa86.: Egyrészt aki nem tekinti a nemzetet fontos dolognak az már nem lehet jó a szakmájában például? nem lehet hasznos tagja a társadalomnak?

Másrészt pedig egyszerüen ez a mostani neve, miért kéne megváltoztatni?

Harmadrészt pedig a 45-47-es időszakot ne mosuk össze rákosival, mert nagyon nem úgyanaz a kettő!

ArmaGeddon Bácsi · http://ordoguzo.blogspot.com/ 2010.09.22. 15:00:38

A Tanácsköztársaság csak azért létezhetett, mert az egész művelt úri közönség soraiban és főleg az értelmiség, írók, stb. soraiban sokévtizedes bomlasztás zajlott már a "haladó" eszmék terjesztésével, a "bűnös régi rend" vádjának esztelen sulykolásával. Jellemző, hogy Móricztól Kodályig mindenki lelkesen fogadta a kommünt, valóban érdemes ezt megfontolni, milyen zsidó szellemi terror alakult ki addigra az országban. A prolik szerepe volt a legjelentéktelenebb a dologban, mentek, amerre terelték őket.

TH 2010.09.22. 15:00:47

@Behajtó70: te tudod, hogy hol jársz?

szőketisza 2010.09.22. 15:01:16

@orient: "Megint a k**va nyugdíjasok ...........járnak jól úgy ahogy az gyurcsányék és bajnaiék alatt is. "
Mond, te tényleg hülye vagy, netán megjátszod magad"
Üdv, a "k**va nyugdíjas" szüleidnek.

Darth Revan 2010.09.22. 15:01:28

Szakadjunk mar el ettol a tematol!!!!

Nevtelen kis senkik akartak maguknak egy kis ingyen reklamot, es kiserletuk fenyesen sikerult.

A konyvtarat senki nem akarja atnevezni, meg az az idiota allamtitkar sem.

mefisto · http://archiregnum.blog.hu/ 2010.09.22. 15:03:32

@PDAFan: Igen, Klebelsbergre gondoltam, csak elírtam egy betűt. Gondoltam, hogy valaki tuti fel fogja ezt emlegetni, úgyhogy a tied az erre a célra félretett dianás cukorka. :)

Mint azt már írtam, én nem kívánom Szabó életművét elhajítani, mint valami szemetet. Sokat tett a magyar népművelésért, ez egyértelmű. Klebelsberg viszont a népiskolai hálózat létrehozásával utolérhetetlen. Kritikusai pedig természetesen voltak, mert tevékenysége során jópárszor összeakasztotta a bajszát a különböző színezetű megyei tisztviselőkkel. De ez semmit nem von le az értékéből.

orient 2010.09.22. 15:07:46

@szőketisza: hát az anyám nyugdíja nagyobb mint a te fizetésed, és volt neki 13. havi is sokáig azért, hogy ne lehessen adócsökkentés. Orbánék is az ő seggüket fogják nyalni ahelyett hogy a dolgozó réteget támogatnák erről van szó. Nem az öregekkel van a bajom, hanem azzal hogy ők a zsaroló réteg és még páran akiknek folyamatosan kedveskednek, aki meg dolgozik-adózik az 20 éve van leszarva ezzel az adórendszerrel. Ezzel van a bajom, nem a Mari nénivel meg a szüleimmel. Ha a szüleimnek anyagi gondjai lennének inkább segítenék én nekik a fizetésemből mint minden normális országban, nem pedig fordítva, hogy öreg emberek támogatják a nyugdíjukból sokszor már felnőtt gyerekeiket...

Ami pedig baj hogy nem ezt ígérték, vagy én értettem félre az azonnali adócsökkentés mondatot?

bryan 2010.09.22. 15:13:26

@mefisto:
Oké, Klebersberg nagy ember volt, ezt minden irónia nélkül mondom. De ő népiskolákat fejlesztett, meg nyilván egy csomó minden mást is, de ha a fő terület, amit te is megemlítesz az iskolákhoz kötődik, akkor nem egy egyetemet kellene elnevezni róla, vagy legalább valami oktatáshoz szorosabban kötődő intézményt? Ez a vannak SZE-nél méltóbbak is érvet kicsit ilyen megkerülősnek érzem. Ha valakinél vannak méltóbbak, az még nem azt jelenti, hogy neki (az ő emlékének) semmi nem jár, ez nem a Hegylakó, ahol csak egy maradhat. :)

ElikIkke 2010.09.22. 15:15:10

Legyen a könyvár új neve Szőcs Ervin Fővárosi Könyvtár, így mindenki megnyugodhatna.

gyilkos fűegér 2010.09.22. 15:17:32

@kündü:

Tehát, kedves Kündü, ha jól látom a helyzetet, akkor az első magyar közkönyvtárat egy "bolsevik vérzsidónak" kellett megszervezni, mivel- a leginkább már akkor is csak melldöngetéssel foglalkozó- szájmagyarok erre nem voltak képesek.

Erre aztán büszkék lehetünk.

csárli hárper 2010.09.22. 15:18:24

@Talon Karrde: még nem az, de ha az érdeke úgy kívánja még lehet.......

ArmaGeddon Bácsi · http://ordoguzo.blogspot.com/ 2010.09.22. 15:24:06

@ezittenkéremmagyarország:

legalábbis korábban komolyan játszott a gondolattal...
Hátha már nem.

kackia 2010.09.22. 15:24:55

@gentry: "Kit érdekel, hogy valaki zsidó vagy nem?"

Engem például. Hány intézményt neveztek el magyarokról Izraelben? Mi is majd akkor és csakis annyit amennyit ők.
Azért mert valaki magyarul beszél és publikál még nem biztos, hogy magyar.

"A nyelveknek pengése még korántsem dobogása a szívnek, s a magyarul legékesebben szóló is még korántsem magyar." Gróf Széchenyi István akadémiai beszéde .

Egyébként, ha a kiszámíthatatlan jövőt is bekalkuláljuk a névadásba akkor az Anonymus lenne az okos döntés.

muhi 2010.09.22. 15:24:57

@gentry: így van, kit érdekel? Beszarás, hogy ma Magyarországon a cukkini termesztésétől, mint témától valaki 3 egyszerű lépésben biztos eljut a zsidókig.

Könytárak nevének megváltoztatása, vagy akár az arról szóló vita helyett is jó lenne érdemi dolgokba fektetni az energiát. Például kommentirkálásba, mint én.

Talon Karrde · http://youtu.be/RNT_uICTe9M 2010.09.22. 15:27:26

@Darth Revan: Azt hiszem Önnek igaza van, kedves dark-padawan!

gentry 2010.09.22. 15:27:29

@rajcsányi.gellért (ergé):
Grimaszolva vakarom a fejem és nem értem ezt a 42-őt. Illetve arra gondolok, hogy eddig ennyi poszt jelent meg itt ezzel kapcsolatban, csak az a baj, hogy én egy lust dög vagyok és nem ástam bele magam a dologba, de mindjárt belenézek néhányba. :)

bryan 2010.09.22. 15:29:54

@muhi:
3 lépés az tíz éve volt, ma már egy lépésben jutnak oda. :)

gentry 2010.09.22. 15:33:31

@kackia:
Engem speciel az sem érdekel, hogy Izraelben kiről neveznek el intézményeket. Azt meg nem értem, hogy ez Téged miért érdekel. Vagy Téged ilyen szinten érdekel minden 21 ezer nkm körüli néhány milliós ország?

És akkor szerinted ki és mi a magyar? Mi a definíció?

orient 2010.09.22. 15:33:59

@kackia: ha ennyira önérzetes magyar vagy kiváncsi lennék a te ereidben milyen vér folyik. Lehet nem zsidó, de biztos nem honfoglaló árpád magyar vér ahogy a többi 10 millió magyarnak sem. Van itt minden, sváb, tót, rác, oláh, török, szász, zsidó, olasz, görög, horvát, és még sok másik akiknek mi mind a leszármazottai vagyunk. Valakit az tesz magyarrá ha a szüleinek ez az anyanyelve és neki is ez lesz, ez mellett magyarnak vallja magát. Lehet az éppen most magyarországi, vagy történelmi magyarországi, erdélyi, vajdasági, felvidéki, de még Amerikában, vagy Ausztráliában született is, akinek a szülei magyarok voltak.

gentry 2010.09.22. 15:34:50

@muhi:
Tényleg beteg dolog, hogy mindenről egyből eljutunk egy néhány milliós néphez.

countrystudy 2010.09.22. 15:38:14

Az egyetlen mondat twá-tól,amit elfogadok,sőt támogatok,amikor javasolta, a szabóervikönyvtár legyen inkább Lázár Ervin Könyvtár. Az író halálakor írta blogjában,amin röhögtem,közben persze mindenki gyászolta. Az egész ország.

gyilkos fűegér 2010.09.22. 15:38:38

@kackia:

Hogy a picsába jön ide Izrael??? Szabó Ervin izraeli lett volna???
Tudtommal magyar állampolgárként, Magyarországon szervezett könyvtárat magyaroknak, te hülye segg, már elnézést...

Illetve tudom, hogy jön ide: ha azt olvasod, hogy "új típusú fekete lyukat fedeztek fel az NGC 2100 spirálgalaxisban, elordítod magad, hogy: ZSIDÓ!

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2010.09.22. 15:38:55

Egy francokat.
Nyugodtan húzzák csak Szabó Ervin nevét a könyvtár elnevezéséből. Nála sokkal fontosabb és jelentősebb emberek garmadája van, akiről el lehetne nevezni.
Akik védik, azoknak is csak töredéke olvasta a fazont. Én megtettem. Semmi különös, tizenkettő egy tucat. Ha nem lett volna macista, kutya sem tudná a nevét.

gyilkos fűegér 2010.09.22. 15:45:03

@orient:

:-DDD

A magyarok "párzási szokásait" ismerve jó néhány fajvédő troll igencsak meglepődne, ha az orra elé tolnánk a családfáját...

bryan 2010.09.22. 15:50:35

@tölgy:
"Nála sokkal fontosabb és jelentősebb emberek garmadája van, akiről el lehetne nevezni."
Aki ugyanannyit tettek az FSZEK érdekében? Kíváncsian olvaslak. A könyvtár elnevezését megtartani akarók, én is inkább azzal érvelünk, hogy a _könyvtárért_ tett sokat, nem azzal, hogy mekkora király anarcho-szindikalista volt. Ez az átnevezősdi egyébként is csak szükséges rosszként értelmezhető, átnevezni valamit nem akkor kell, ha tudunk ízlésünkhöz közelebb állót, hanem ha az aktuális név vállalhatatlan. Szabóé nem vállalhatatlan.
Miért van az, hogy Magyarországon a konzik is, meg a szocik is mindig olyasmit akarnak "megjavítani" ami nem romlott el, és csak a legvégső esetben nyúlnak ahhoz, ami már majdnem összedőlt?

borovi 2010.09.22. 15:51:35

@TuRuL_2k2: Látod, Samott, le tudják... :/

ivrilider 2010.09.22. 15:56:33

@gentry: De nagy fasz vagy. Izraelben rengeteg dolgot elneveztek magyarokról, minden községben van utca Szenes Hannáról például. Bartókot imádják, mint mindenhol. Fölösleges folytatni, de te nyugodtan kutakodj. Az Efrájim Kishonból (Kishont Ferenc) és szinte kizárólag magyar születésű humoristákból álló csoportot, amely a legnépszerűbb karikatúrákat gyártotta Izraelben a '60/70-es években, "magyar maffiának" hívták...

hollario 2010.09.22. 15:58:20

@ivrilider:
@gentry: De nagy fasz vagy.

Ne. Még elbízza magát.

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2010.09.22. 15:59:13

@bryan: a könyvtárt nem a neve teszi jóvá vagy rosszá. (Bizonyos sok jó könyvtáros volt már e hazában. Akik tovább és többet tettek a könyvtárakért.)
Ez a nemzet emlékezetének kérdése.
De akik nem a nemzet tagjai vagy ellenségesek vele szemben, azok ezt nem értik és nem is valók az emlékezetbe, legfeljebb rossz példaként, elrettentésül.
Ilyen egyszerű.
Ezt a haszonelvű dumát majd akkor mondja, amikor felavatja valaki a Hitler Palotát, mert Adolf milyen sokat tett egy csomó jó dologért.

orient 2010.09.22. 15:59:53

@gyilkos fűegér: kb mint amikor a legnagyobb pofájú KKK -s hapsiknak Mississippiben csináltak valami DNS tesztet és kiderült mindnél volt fekete DNS. Hát ment ott is a kefélés pár száz évig, rabszolgákat, meg a rabszolgák az uri nőket...stb. és csak kiderült ott sem annyira fehér mindenki mint amennyire égeti a keresztet a nagygyűlésen :)))

mavo · http://polmavo.blog.hu 2010.09.22. 16:02:15

@tölgy:

"Nyugodtan húzzák csak Szabó Ervin nevét a könyvtár elnevezéséből. Nála sokkal fontosabb és jelentősebb emberek garmadája van, akiről el lehetne nevezni."

ja, végül is egy könyvtárat miért is neveznénk el az utóbbi évszázadok egyik (,talán a) legjelentősebb magyar könyvtárosáról?

gentry 2010.09.22. 16:02:48

@ivrilider:
Szerintem egy kicsit félrement a válaszod, ugyanis kackia reklamált, hogy szerinte nem neveztek el magyarokról intézményeket Izraelben, én csak arra válaszoltam, hogy engem ez qrvára hidegen hagy. Szóval nem az volt a válaszom, hogy nem neveztek el semmit, hanem az, hogy Izrael engem annyira érdekel, mint mondjuk Kiribati vagy Gönland.
Szóval tessék kérem figyelmesen olvasni. :)

aeidennis 2010.09.22. 16:03:10

"Bartók Béla, Dohnányi Ernő, Kodály Zoltán, Krúdy Gyula és Mórciz Zsigmond" - szerencsére ők nem a Munkásmozgalmi Pantheonban (=összes Isten csarnoka) vannak eltemetve, mint Szabó Ervin.

stratez 2010.09.22. 16:04:00

Szőcs ütemérzéke mindenesetre odáig nem jutott el, hogy azt a futóbolond Alföldit leváltsa. Aki ezt megakadályozandó kitalálta, hogy a Nemzetiben most a legfontosabb a cigánygyilkosságok színpadra vitele. Próbálja csak ezek után bárki leváltani, az maga is minimum cigánygyilkosok cinkosa lesz.

plastik02 2010.09.22. 16:05:18

az valahogy mindig kimarad a gondolatmenetből, hogy 1918-19 előtt kommunista, szocialista, bármi hasonló ideológia iránt érdeklődni, azt felvállalni egészen MÁS volt, mint utána.

plastik02 2010.09.22. 16:08:21

@tölgy: Adolf Hitler vs. Szabó Ervin

:taps:

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2010.09.22. 16:17:00

@mavo: kispöcs, mondtam már, hogy akadjon le rólam.

szőketisza 2010.09.22. 16:18:41

@kackia: @gentry: "Kit érdekel, hogy valaki zsidó vagy nem?"
„Engem például. Hány intézményt neveztek el magyarokról Izraelben? Mi is majd akkor és csakis annyit amennyit ők. Azért mert valaki magyarul beszél és publikál még nem biztos, hogy magyar.“
Te tényleg buta vagy. Szerinted hány Nobel-díjasunk van - akikre méltán büszkék lehetünk - , aki nem zsidó magyar? Ők életük végéig magyarnak vallották magukat és nagyon szépen beszélték anyanyelvüket még 80-90 éves korukban is. Eltérően sok 56-os „magyar hazafitól“ - tisztelet a kivételeknek - akik csak törik a magyar nyelvet, gyerekeiket pedig nem is próbálták megtanítani.

"A nyelveknek pengése még korántsem dobogása a szívnek, s a magyarul legékesebben szóló is még korántsem magyar." Gróf Széchenyi István akadémiai beszéde .

Ez valóban nagy igazság. Nézd meg a mai - sokszor idegen hangzású nevet viselő - nagy magyarkodó jobboldali politikusokat!

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2010.09.22. 16:22:41

@weisz manfréd huba: "Harmadrészt pedig a 45-47-es időszakot ne mosuk össze rákosival, mert nagyon nem úgyanaz a kettő! "

Nézd, a te nagyszüleid ekkor szabadultak ki a gettóból, az enyéim ekkor kerültek oda. A te nagyszüleid ekkora lélegezhettek fel, nem indul több halálmenet a III. Birodalmoban, az én nagyapámat ekkor szedték össze. (Nem voltak nyilasok, sem csendőrök, volt akinek az volt a bűne, hogy magyar volt, volt akinek egyszerűen csak peche volt.)

A minimum amit elvárnék, hogy ezt respektáld, történelemhamisítás nélkül!
A magyaroknak ez is vészkorszak, akkor is ha de jure demokrácia volt!

kackia 2010.09.22. 16:26:45

@gyilkos fűegér: Szerintem Sz.E. azért volt zsidó mert ,ha beüti a google keresőbe , hogy zsidó volt e Sz. E. akkor a google kereső bizony kidobja a végeredményt , több cikkben is , hogy bizony Sz. E. zsidó volt és nem is akármilyen, "az 1918. szeptember 29-én elhalálozott Szabó Ervin nemcsak a bolsevik, náci Lenin szálláscsinálója, de zsidó is volt, a nevét Schlesinger Sámuel Árminból magyarosították" ergó ne vitatkozzon. Ez nem egy tóratekercsből kiemelt dogma amit hiszek vagy nem hiszek ez a pőre igazság.
Ervin természetesen nem lehetett izraeli állampolgár mivel 18 ban elhunyt bár úgy gondolom ,ha élne ma már az lenne . Feltételezem magának is van izraeli állampolgársága és természetesen magyar is.
A feketlyuk esetén nem zsidót ordítok, inkább judaistát ,cionistát időnként bolsit, nemzeti kötelességünk ezt kiáltani .

papamaci1 2010.09.22. 16:29:27

Az ügyben nem nyilatkozhatnak az érintettek.

AnnaKarenina 2010.09.22. 16:34:41

Szerintem egyszerűen örülni kellene annak, hogy ezen az intézményen keresztül legalább egy magyar könyvtárügyi szakember nevét legalább mindenki ismeri. A múltunk mindennel és mindenkivel együtt a miénk, legfeljebb véleményt lehet róla alkotni, mondani kinek-kinek ízlése szerint. De ha valaki valami hasznosat tett, értékeset hozott létre, akkor nem kellene utólag ilyen megalázó helyzetbe hozni a nevét.

Iustizmord 2010.09.22. 16:34:56

mindent nevetzzünk át, mindent.

orbán viktorra. így legalább nem kell a nevekkel bajlódni.

országos orbán viktor könyvtár

budapesti orbán viktor tudományegyetem stumpf istván állam- és jogtudományi kar

orbán viktor orvostudományi egyetem mikola istván népességkutató intézete

orbán viktor bányászati főiskola orbán győző bányamérnöki kara

orbán viktor rendőrtiszti főiskola pintér józsef rendészeti kara

orbán viktor szegedi tudományegyetem szíjjártó péter kommunikáció- és PR szak

orbán viktor közgadaságtudományi egyetem matolcsy györgy inézete

papamaci1 2010.09.22. 16:35:42

Van egy ajánlat: G. G. Casanova Könyvtár. Az öreg pinabubus ugyanis élete alkonyán a csehországi Dux kastély könyvtárosa volt, a Wallensteinek birtokán. Mellesleg az Inkvizíció kémje is volt Velencében...

kackia 2010.09.22. 16:38:29

@szőketisza:

A lényeg nem a Nobel díj, bár büszkék vagyunk „Kertészre” is, de a jobbra vagy balra adott szavazat nemzeti sorskérdés. Juda népe viszont tudjuk, hogy hova voksol. Csak megjegyzem, maga csupa közhely.

szőketisza 2010.09.22. 16:42:50

@kackia: "hogy bizony Sz. E. zsidó volt és nem is akármilyen, "az 1918. szeptember 29-én elhalálozott Szabó Ervin nemcsak a bolsevik, náci Lenin szálláscsinálója, de zsidó is volt, a nevét Schlesinger Sámuel Árminból magyarosították" ergó ne vitatkozzon. Ez nem egy tóratekercsből kiemelt dogma amit hiszek vagy nem hiszek ez a pőre igazság. "

Te barom! Még ezt is az idióták tátsasága honlapjáról - tortenelemportal.hu/szaboervin -
idézted!

szőketisza 2010.09.22. 16:44:17

@kackia: "Csak megjegyzem, maga csupa közhely"
Maga meg egy nagy MARHA!

AnnaKarenina 2010.09.22. 16:47:30

@kackia: Szabó Ervin itt élt, magyar nevet választott magának, a magyar könyvtárakért dolgozott, - ez a lényeg. Ezért meg kell becsülni.

papamaci1 2010.09.22. 16:50:09

@szőketisza: Ezért nem magyar Emmerich Gätrner-mert nem vallja magát annak.
Most nincs egyetlen irodalmi Nobel- díjasunk se....brühühü....

(A"Sorstalanság" díjazása politikai döntés volt, mely nagy részben a TÉMÁNAK szólt...)

kackia 2010.09.22. 16:54:56

@szőketisza: A zsidó enciklopédia jobban meggyőzte volna magát?

stratez 2010.09.22. 16:55:06

Ha a kommunizmusnak olyan kifutása lett volna nálunk is, mint Nyugaton, akkor valóban nem lenne semmi gond a jó Szabó Ervinnel. Így viszont azért van egy kis stichje, lássuk be, és ne jöjjön senki ezzel a szindikálanarchista dumával, meg azzal sem, hogy bezzeg ha a Magyar Királyságnak jó volt, akkor nekünk miért nem? Megmondom. Mert a Magyar Királyság még előtte volt Kun Bélának, Rákosinak, Kádárnak. Ugye, milyen egyszerű a magyarázat.

papamaci1 2010.09.22. 16:55:18

Egy fontos dolog van elrejtve a témában. A FSZEK "nemzeti intézmény". Többször láttam leírva. Na EZ a jó hír. A többi f@szverés....(Mellesleg a FSZEK bevallottan baloldali szellemiségű, ezt sose titkolta senki, a könyvállományt összetételét vizsgálva nem is tehetnék.)

papamaci1 2010.09.22. 16:56:36

@stratez:
Hát a jó öreg Ármin se láthatott a jövőbe...

egyenlítő 2010.09.22. 16:59:08

@kackia: :-)))

(Csak hogy lásd, van aki érti. Elnézést, ha lelőttem a poént.)

szőketisza 2010.09.22. 16:59:16

@papamaci1: "Emmerich Gätrner"
No comment.

kackia 2010.09.22. 17:00:43

@AnnaKarenina:Akárcsak a szintén zsidó nagy jogász doktort Csemegi Károlyt?

mavo · http://polmavo.blog.hu 2010.09.22. 17:06:26

@kackia:

a másik idióta, bár mondjuk zsidófóbéknál ez mondhatni általános

zsidó =/= izraeli

kackia 2010.09.22. 17:11:29

@gentry: Az az igazi magyar aki sok pirospaprikát használ, kackiás bajuszt visel és otthon kakastollas csendőrkalapban , feltűrt ingben, csizmanadrágban,rövid pórázra fogott farkaskutyát sétáltat a verandán.
Érti már?

kackia 2010.09.22. 17:16:17

@mavo: zsidó = cionista ? Zsidó = liberális? Zsidó = bolsi? Melyik a helyes ?
Talán a zsidó = nemzeti no ezt nem tudom elképzelni.
Viszont, ha ismer ilyen szóljon.

Netuddki. 2010.09.22. 17:22:42

Az ilyen szőcs géza félék válasszanak maguknak inkább valami becsületes kétkezi munkát!

szőketisza 2010.09.22. 17:24:31

@kackia: "Talán a zsidó = nemzeti no ezt nem tudom elképzelni.
Viszont, ha ismer ilyen szóljon."
Deutsch Tamás?

kackia 2010.09.22. 17:24:37

@orient:" ha ennyira önérzetes magyar vagy kiváncsi lennék a te ereidben milyen vér folyik."
Természetesen nem a O- ás . Állítólag kék és árja.

Éhesló 2010.09.22. 17:24:53

Ezt a sok-sok megértő, megengedő gondolatot nem lelem, mikor náci, széljobber tudományos, művészi életművek értékelése történik.
A nevekkel SZ.E. haverjai (elvtársai) sem sokat vicceltek, ahogyan azokkal sem, akik a neveket élve, vagy szoborként viselték: pusztították mindet írmagostul.
Nem igazán értem akkor a különb elbánás igényét a eszmei követőitől, rajongóitól?
Amit tegnap nekem, holnap neked.
Vagy ha én vagyok a kádárkolbász rosszabbik oldalán az már nem ér, csak az amikor a másik?

Netuddki. 2010.09.22. 17:25:39

@Iustizmord: "mindent nevetzzünk át, mindent.
orbán viktorra. így legalább nem kell a nevekkel bajlódni."

Persze. Aztán 3 év múlva mindent lehet visszanevezni amikor a fidesz megbukik. De ahogy elnézem ezt a lázas semmittevést még addig se húzzák ki...

kackia 2010.09.22. 17:27:59

@szőketisza: Még nem beszélgettem vele, de ha a Fradinak drukkol akkor sok baj nem lehet vele. :))

mavo · http://polmavo.blog.hu 2010.09.22. 17:29:16

@Éhesló:

na, csak leírta valaki ötezredszer is ezt a sületlenséget

szőketisza 2010.09.22. 17:29:28

Apropó: a mostani pápa Hitler-jugend volt. LE VELE!

szőketisza 2010.09.22. 17:32:11

@kackia: Én is pontosan erről beszélek.. Az a magyar, aki annak vallja magát!

bryan 2010.09.22. 17:33:28

@Éhesló:
Mondanál példákat esetleg?
(Nyilvánvalóságok: Wass középszerű, a Funtinelli boszorkányon kívül amilyen írását olvastam, mind rossz volt. Szabó Dezsőtől még sajnos nem olvastam, olvasós liberális ismerőseim az Elsodort falut dicsérni szokták, tehát rajta van a listámon.)

Éhesló 2010.09.22. 17:34:30

@mavo: semmi baj. Neked a kedvenced bárki aki ezt az eszmét vallotta, szolgálta, nekem meg nem. Ez egyéni ízlés és neveltetés kérdése, nem vita tárgya.

Ami már érdekes, az az, hogy míg a gaz nácikat hetente kell gyűlöletfélórákon szapulni óvodától, köztévéig, és minden létező és elképzelhető módon üldözni kell őket holtuk után is, addig a komancsok, a moisták meg vidáman díszelegnek ejrópaszerte és itt is nyomulnak ezerrel minden lelkiismeret furdalás és szégyenérzet nélkül.

Ez némi erkölcsi deficitre utal.
Szerintem.

Éhesló 2010.09.22. 17:38:05

@bryan: szerintem neked kellene példát mondani Sz.E. elvtársainak mély toleranciájáról, ami alapján mondjuk a diktatúrájuk bukását követően megboldogult tudós elvtársuk (egy szellemi elődjük és atyjuk) is méltó lenne méltányos elbánásra.

kackia 2010.09.22. 17:57:57

@bryan: Ajánlanám a kedvencemet és egyben a legtisztább írását google :
Szabó Dezső: Antiszemitizmus

kackia 2010.09.22. 17:59:11

@szőketisza: Maga meg úttörő, mely sokkal rosszabb.

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2010.09.22. 18:02:58

@kackia:

látom, itten kavar a zsiráfokkal. mit szól a dalai láma gyalázókhoz? arról nincs véleménye?

bryan 2010.09.22. 18:03:37

@Éhesló:
Bocs, lehet, hogy félreérettük egymást "Sz. E. elvtársai" nem jelentenek mércét számomra, szóval ne a kommerekről beszéljünk.
@kackia: Az a baj, hogy ha azt elolvasom, nem lesz kedvem az Elsodort faluhoz, így inkább kihagynám.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2010.09.22. 18:06:58

@Éhesló:

édes piciny pofám! attól nem lesz igazad, ha rámsütöd, hogy komcsi vagyok, felesleges, elkoptatott és az észbeli képességek súlyos hiányosságairól árulkodik. a nácikat báncsák, a komcsikat nem báncsák rizsa is régi, elkoptatott és hazug. ha komcsiszapulást akarsz, meg tudod találni a megfelelő médiát, annyira talán mégsem vagy olyan murugya

mavo · http://polmavo.blog.hu 2010.09.22. 18:08:00

@kackia:

ez tényleg olyan hülye, hogy ezt sem érti. úúúúúúú ...

kackia 2010.09.22. 18:08:05

@bryan: Pedig még humora is volt az öregnek.

kackia 2010.09.22. 18:12:48

@Grift: Nem jártam arrafelé, majd benézek . Pedig D. Láma szépen beszélt a keresztényekről is és az arabokról is.

kackia 2010.09.22. 18:14:19

@mavo: Téged itt kevesen értenek, bonyolult vagy, rockoperán szocializálódtál. :)

mavo · http://polmavo.blog.hu 2010.09.22. 18:24:49

@kackia:

ne félj, nem várom el tőled, hogy megérts.

éppen más beírását nem értetted meg, arra írtam, amit, de tény, az olvasás bonyolult dolog.

azért ez ne törjön le, gyakorolgasd csak, hátha egyszer mégis belejössz, én szurkolok neked

kackia 2010.09.22. 18:56:43

@mavo:"ne félj, nem várom el tőled, hogy megérts." Miért ne, majd megnyomom az alagsori gombot és lemegyek hozzád egy kis THC zanzásításra.

Éhesló 2010.09.22. 19:09:58

@mavo: tartok tőle, hogy nem értesz magyarul, vagy ha értesz is nem tudtad elolvasni amit írtam.
Elsőre is nem becézgettelek, mivel nem simerjük egymást eléggé régen és nem kerültem veled az életemben soha olyan viszonyba, hogy ezt megengedném magamnak. Te se tedd.
Ellenben már az első mondatommal megidéztem azt a közismert állítást, miszerint De gustibus non est disputandum – az ízlésről nem nyitunk vitát.

Az általad nekem tulajdonított jelzőt nem írtam le a neked szóló hozzászólásomban, a dekódolást meg hagyd meg az antiszemitizmus kutatóinak, ne gyakorold rajtam.

"Rizsát" meg az az erkölcsileg alulképzett egyed nyom, aki nem képes morális követelmények, értékek felismerésére, betartására.
Erről hosszasan beszélgethetsz az ep. és más díszes parlamentek komcsi képviselőivel, vagy a néppártivá nemesedett volt maoista élharcos barrosoval.

Ez a post - ha nem tévedek - egy olyan rég halott tudósról kipattant vitáról szól, aki a tudományos munkássága mellett meglehetősen lejáratódott eszmék megszállottja volt.
Ez utóbbi okán nem gondolom, hogy példaképe lehetne bármely demokratikus társadalomnak.

Ettől te még rajonghatsz érte, csak már nem kötelező, mint 20 éve még volt Appel(Acél) úr idején.
Ezt nem árt tudnod neked sem.

ArmaGeddon Bácsi · http://ordoguzo.blogspot.com/ 2010.09.22. 20:52:35

@TaTa86.:

"A magyaroknak ez is vészkorszak, akkor is ha de jure demokrácia volt! "

de jure proletárdiktatúra volt.

tevevanegypupu 2010.09.22. 21:03:39

@stratez:

A kommunizmusnak fortelmes kifutasa volt (meg ma is van) nalunk, ugyanolyan mint a fasizmusnak. De ahogy a szalonantiszemitazoknak fogalmuk sem volt hova vezet ez a vidam zsidozas, ugyanugy Szabo Ervinnek sem volt halvany fogalma sem arrol, mit vegeznek majd a kommunistak, raadasul evtizedekkel hosszabb ideig mint a nacifasisztak. Hogy mennyi aldozata lesz a kommunizmusnak, es hogy Kelet-Europaban szinte nem letezik csalad (leszamitva a "jo" helyre szuletetteket) akik ne nyomorodtak volna bele legalabb lelkileg, vagy ne szenvedtek volna el a kommunistak fizikai es szellemi diktaturajat..Szabo Ervin ebben artatlan. Viszont letrehozott egy mozgalmat, megszervezte a konyvtarszolgaltatast a regiek es maiak gyonyorusegere. Most miert kell elvitatni ezt tole pusztan azert, mert elmeleteket gyartott a kommunizmusrol? Ha Isten hosszu eletet adott volna neki, kommunista baratai elkepzelhetoleg megismertettek volna vele, hogy ok hogyan is kepzeltek el ezt gyakorlatban..Es ha hallhatta volna peldaul Szanyi Tibort, biztos, hogy zokogva vonja vissza osszes elkepzeleset..:)

politicus · http://mandiner.blog.hu 2010.09.22. 21:04:12

@Iustizmord: csak hogy tisztázzuk: a javaslat egy történeti társaságtól való és nem a Fidesztől vagy Orbántól, még ha neked mindenről és mindenkiről is ők jutnak eszedbe.

egyenlítő 2010.09.22. 21:05:09

@Éhesló: Nekem például semmi kifogásom az 1918-ig elhunyt nácikkal szemben. Bármit elnevezhetnek róluk.

politicus · http://mandiner.blog.hu 2010.09.22. 21:07:37

@bryan: ennél biztos találnék fontosabb témát. Önmagában azzal nincs gond, ha a múltunkkal foglalkozunk. Ezzel egyetértek. Az apropóval nem tudok mit kezdeni. Ez amolyan gumicsont azoknak, akik mindenhol kommunista ördögöt látnak.

Alfőmérnök 2010.09.22. 21:11:50

@tevevanegypupu: Most hogy így jobban belegondoltam ebbe az SZE kérdésbe, inkább az az érdekesség tűnt föl, hogy a könyvtár nevén kívül máshol még nem nagyon találkoztam Szabó Ervin nevével.
Mondjuk, hogy valószínűsíthetően nem volt egy szellemóriás.

Amúgy az a véleményem, hogy ballibpukkasztásnak jó a dolog, más értelme nem nagyon van.

tevevanegypupu 2010.09.22. 21:56:49

@Alfőmérnök:
Ma a Dunana a Kozbeszedben mondta egy fideszes politikus (jellemzo, hogy a nevet nem tudom), hogy ez csak egy gumicsont, nem lenyeges, egy mellektema, ezer mas egeto dolog an. Valoszinuleg igaza van, csak iaz ilyen marhasagokkal is lehet nepszeruseget roncsolni, plusz jo urugy arra, hogy mellekszalra tereljek a figyelmet. Szocsnek valoszinuleg ez majd tobbszor sikerul..

@kackia:

Nem vedobeszed, csak hat ez valoszinuleg igy tortent volna, ha tortent volna.. A komcsik kinyirtak egymas kozul azokat, akik finomabb erzekkel es sokkal nagyobb muveltseggel rendelkeztek, legalabbis a moszkovitak nagyon szerettek ilyesmivel szorakozni.
A tajokozodas es tudas jogat maguknak akartak megtartani.

Alfőmérnök 2010.09.22. 22:15:39

@tevevanegypupu: Ez is egy lehetséges megközelítés: Szőcs beépített ember, belülről rombolja a Fideszt, szerepe, hogy hülyeségeivel a Fidesz népszerűségét csökkentse.

Én ebben nem hiszek, de őszintén szólva semmin nem lepődnék meg.

tevevanegypupu 2010.09.22. 22:25:52

@Alfőmérnök:
Szocs Orban valasztasa, szoval..ugy tunik tevedes mint sok mindenki mas is az volt.
Kulonben oszinten szolva kit erdekel szegeny Szabo Ervin, mikor Gyurcsanytol kezdve Koka Janoson keresztul Veresig meg mindenki vidaman szabadlabon jartathatja a po..szoval a szajat?

Alfőmérnök 2010.09.22. 22:30:45

@tevevanegypupu: Na ez egy jó kérdés.
De abba a hibába se essünk bele, hogy csak ez alapján ítéljük meg Szőcs tevékenységét.

ArmaGeddon Bácsi · http://ordoguzo.blogspot.com/ 2010.09.22. 22:46:09

Teljesen igaza van Szőcsnek, Tarlós a takonygerincű.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2010.09.22. 22:54:15

@Éhesló:

angyal virágszálam, lassan kiderül, írni se tudzs, nem hogy olvasni

alaptézised ugyebár (ez sajna elég világos), hogy szabó ervin komancs. ezek után azt írod, "[n]eked a kedvenced bárki aki ezt az eszmét vallotta, szolgálta, nekem meg nem", ami ugye feketén-fehéren annyit jelent, hogy én komancsokért rajongok, márpedig, mivel a komancsokért komancsokon kívül a kutya se rajong, akkor én komancs vagyok szerinted, de tudod mit, fogalmazzunk nagyon finoman úgy, hogy komancs szimpatizáns.

na, innen kezdve húzzál el légy olyan kedves a maci náthás faszára, és keress magadnak valami jobb foglalatosságot, mint hogy velem játszol szómágiásdit.

ha ez így neked nem elég civilizált és udvarias, szívesen leírom neked ugyanezt magázódva is, nehogy már megsértsem mimóza lelkecskédet

mavo · http://polmavo.blog.hu 2010.09.22. 23:01:47

@Alfőmérnök:

"Most hogy így jobban belegondoltam ebbe az SZE kérdésbe, inkább az az érdekesség tűnt föl, hogy a könyvtár nevén kívül máshol még nem nagyon találkoztam Szabó Ervin nevével.
Mondjuk, hogy valószínűsíthetően nem volt egy szellemóriás."

csak érdeklődnék, semmelweis nevével hol találkoztál azt leszámítva, hogy az orvosokra erőltette a fertőtlenítő kézmosást. mert ha sehol másutt, akkor leszögezhetjük, hogy semmelweis sem egy "szellemóriás", amihez képest egyetem és kórházak vannak róla elnevezve

mavo · http://polmavo.blog.hu 2010.09.22. 23:07:02

@mavo:

ha már szóba került, a halála nem volt hozzá méltó, meghibbant, döblingen persze, ahol aztán nagyjából agyonverték szegényt az "ápolói" :(

Alfőmérnök 2010.09.22. 23:09:31

@mavo: Fárasztó vagy. De ha érdekel, Semmelweis munkásságáról, jelentőségéről többet tudtam, mint Szabó Ervinéről. Valószínűleg azért, mert ez utóbbié eltörpül az előbbiéhez képest.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2010.09.22. 23:12:12

@politicus:

szerintem van egy olyan szála a dolognak, hogy (szerencsére) a fidesz valóban kicsit elvette a muníciót a jobbiktól, plusz a jobbik valójában a parlamenten kívül érezte csak jól magát (miép-effektus ismét), ezért kellett villantania valamit a köreiknek, és ez a fidesz balszerencséjére megtetszett egy rendkívül ostoba pártembernek, akiről már lehetett sejteni korábban is, hogy inkább passzolna a jobbikhoz, mint a fideszhez.

tarlósnak jó pont, hogy (kivételesen egészen diplomatikusan) gyorsan helyretette a dolgot

mavo · http://polmavo.blog.hu 2010.09.22. 23:23:11

@Alfőmérnök:

ismétled magadat, nem kicsit. sok szempontból tistellek, de az analógia birodalma számodra kicsit feltáratlan terület.

ha a könyvtárosságot, mint szakmát nézed, akkor bizony szabó ervin hasonló mértékben változtatta meg nálunk, mint semmelweis (igaz, ő nem csak magyar viszonylatban), és más miatt egyikük sem ismert.

arról, aki adoptálta nálunk a máig élő, modern katalogizálási rendszert, és egyben gyökeresen átalakította a fővárosi könyvtárat, azt írni, hogy nem volt szellemóriás, az lehet jogos, hiszen ettől akár még lehetett murugya is, csak éppen irreleváns, mivel valóban nagyot alkotott, ha személyesen befáradsz a róla elnevezett intézménybe, akkor egy évszázaddal az ő tevékenysége után is az általa bevezetett rendszer segítségével keresel könyvet, és egyáltalán az, hogy bemehetsz, az is neki köszönhető. ez kevés neked?

a különbség lényegében annyi, hogy a tizedes osztályozás nem mentett meg anyákat, és utóbbi egyszerűen eladhatóbb, de majd biztosan elárulod, hogy végigolvastad semmelweis munkásságát, és abból kiderült számodra, hogy ő az évezred géniusza

kackia 2010.09.22. 23:28:51

@a művésznő:
"Csemegi Károly zsidó professzor gondoskodott róla, hogy jogi téren is kinyissa a gazdasági országhódítás zsilipjeit. "
Marschalkó Lajos Országhódítók

mavo · http://polmavo.blog.hu 2010.09.22. 23:37:00

@kackia:

cuncimókus, most az egy dolog, hogy egy 48-as hőst rágalmazol, te tudod, mit bír a gyomrod.

de az azért elég elgondolkodtató kéne legyen, hogy ezek a büdös zsidók cca. 140 év alatt se bírták rendesen meghódítani ezt a szegény hazát, miközben palesztinát röpke 30 év alatt megszerezték

tényleg nem furcsa?

stratez 2010.09.22. 23:44:18

@tevevanegypupu: Egyetértek, a névváltoztatásnak én sem látom értelmét, kiváló könyvtáros volt, elévülhetetlen érdemei vannak a könyvtári hálózat megteremtésében, ha nem is ő alapította a Fővárosi Könyvtárat, mint ahogy egyesek állítják. Ugyanakkor, mint politikai gondolkodó nem igazán érdemli meg, hogy intézmény legyen elnevezve róla, de vegyük úgy, hogy nem is ezért kapta róla a nevét a Fővárosi Könyvtár, amiről azért nem vagyok túlságosan meggyőződve, tekintve az 1946-os évszámot.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2010.09.23. 00:06:52

@stratez:

1. eddig sehol, senkitől nem olvastam, hogy ő alapította volna, de majd idézgetsz

2 "mint politikai gondolkodó nem igazán érdemli meg, hogy intézmény legyen elnevezve róla"

ühüm. egy szakmai intézmény elnevezését a névadó politikai gondolatainak magasztosságához kötni minimum bájos ostobaság, pláne, hogy eddig kéjjel verted a bránert, hogy monnyonle. ha azt veszem, semmelweis konkrétan nulla teljesítményt nyújtott, mint politikai gondolkodó. oké, van olyan felállás, hogy fingod nincs miért nem volt a valóságban komonista, és erre alapozol, de akkor meg (kapaszkodj meg) iskoláink, egyetemeink egy része is névcserére szorulna, ha valami baromnak az jutna az eszébe.

46-tal kapcsolatban annyit, hogy pl. a mocsos komcsik nevezték el eötvös lorándról a tudományegyetemet. bizony, a rákosi-diktatúra kellős közepén, 1950-ben, úgyhogy kezdhetsz ágálni, hogy eötvös loránd egy geci komcsi, és hogy ugyan, nevezzék már el egy magyarabb bárkiről

sok sikert hozzá

Alfőmérnök 2010.09.23. 00:24:27

@mavo: Bemásoltam az OpenOfice-ba a szövegedet.
Statisztika:
szavak száma: 151
betűk száma: 1078

Azt hiszem, igazolt az állításom, miszerint "ballibpukkasztásnak jó a dolog".

tistedur 2010.09.23. 00:46:47

@kackia: hát, kiváncsi lennék arra, hogy marschalkó hogy vezeti le a csemegi-kódexből a gazdasági országhódítás zsilipjeinek kinyitását...

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2010.09.23. 00:57:04

De sz*r!

Húsz év toleranciatéboly elég volt ahhoz, hogy marakodó patkánycsordákká változtassa az országot! Szagról megismerjük egymást, szagra esünk egymásnak. :-/ Ezzel a szerencsétlen Szabó Ervinnel sem foglalkozna a fene sem, ha történetesen nem lett volna zsidó születésű. Ha egy tirpák születésű marxista könyvtáros lett volna, a kutya sem ugatna ma érte:-|

De utálom ezt a patkányok háborúját:-(

ü
bbjnick

mavo · http://polmavo.blog.hu 2010.09.23. 00:59:50

@Alfőmérnök:

aha. kár, hogy ballibnek még véletlenül sem vagyok nevezhető. jobblibnek esetleg, de hát ugye azok pukkasztása nem volt cél

azt csak úgy mellékesen teszem hozzá, hogy strateznek válaszoltam, és nem a zseniális ballibpukkasztó écesz elővezetőinek. pedig utóbbiak még gecire komolyan is vették magukat

mavo · http://polmavo.blog.hu 2010.09.23. 01:03:40

@bbjnick:

és ha már felmerült, stratez a kiváló példa, hogyan is működik ez

adott egy végtelenül ostoba, ám még véletlenül sem viccnek szánt javaslat (még kis történelemhamisítást is rittyentettek köré), amit stratez maga is fasságnak tart, ám mivel az óvodában elvette a vödrét egy gonosz ballib csemete, ezért teleszemetel pár blogot azzal, hogy de jó móka, pukkadjanak a ballibek, és különben is

mavo · http://polmavo.blog.hu 2010.09.23. 01:06:19

@tistedur:

pláne, hogy tudtommal büntetőjogi volt

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2010.09.23. 01:28:52

@mavo:

Olyan ez, mint a kocsmai verekedés. Az ilyet befejezni nem, csak abbahagyni lehet:-/

A Szabó Ervin-kérdéshez meg csak annyit fűznék hozzá, hogy Dietrich Eckhartról sem nevezik el a Müncheni Bajor Fővárosi Könyvtárat, pedig korának egyik legnagyobb Shakespeare-fordítója volt. De mivel emellett a nemzetiszocializmus egyik atyja is, elnevezik a közintézményeiket inkább másokról.

Szabó Ervin, Isten nyugossza, nagy könyvtáros volt, de mivel emellett marxista, anarchoszindikalista, meg a nyavalya tudja, hogy mi még, hát ez a mostani rezsim leveszi a címlapról. Van ilyen. (Hasonlóan ahhoz, ahogy a kommancsok annak idején levették a címlapról Pázmány Pétert és az, addig az ő nevét viselő, egyetemet Eötvös Lórándról nevezték el.)

ü
bbjnick

mavo · http://polmavo.blog.hu 2010.09.23. 01:44:42

@bbjnick:

"Dietrich Eckhartról sem nevezik el a Müncheni Bajor Fővárosi Könyvtárat, pedig korának egyik legnagyobb Shakespeare-fordítója volt"

(kár, hogy a lélegzetelállító shakespeare-fordításainak semmi nyoma sincs - a peer gynt fordításának meg igen, tehát nem erre kenni de tökmindegy, mert) költő, nem könyvtáros, míg szabó ervin könyvtáros, könyvtárosnak kiváló, és egy hangyányit még kötődött is az intézményhez, mi kell még? és hogy a másik részére reagáljak: már csak azért sem jogosít fel a komcsik utánzására semmi sem, mert őket pont az ilyen húzásaikért utálja a többség

mavo · http://polmavo.blog.hu 2010.09.23. 01:47:16

@bbjnick:

ja, igen

szóval lehet legyintgetni, hogy "[v]an ilyen", csak akkor utána ne tessék tiltakozni semmiért

lopna, csalnak, síbolják az ország pénzét? ugyan, "van ilyen". ártatlan embereket ver a rendőr? ugyan, "van ilyen".

sehová nem vezet ez

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2010.09.23. 03:00:47

@mavo:

1. Ebből is látszik, hogy a náczik milyen megbízhatatlan, hazudós bagázs:-D Valahol olvastam, hogy Eckhartot, mint Shakespeare-fordítót dicsőítették:-/

2. Látod, a te ragaszkodásos sem racionális Szabó Ervinhez! Csak mert "azok" akarják a könyvtár nevét megváltoztatni, rögtön ördögi tetté válik a névváltoztatás:-| Kilencven után hány olyan intézmény nevét változtatták meg, ami a marxizmus-leninizmus nagyjairól, a munkásosztály hőseiről, mártírjairól lett anno elnevezve? Nyilván, nem egynek szocialista kormányzat/önkormányzat alatt. És mégis itt vagyunk. És: gondolod, hogy a kommancsok azért adták a Szabó Ervin nevet a Fővárosi Könyvtárnak, mert Ervin bátyánk remekül értett az Egységes Tizedes Osztályozási Rendszerhez? :-| Én nem abajgatnám a könyvtár jelenlegi nevét, de abban, hogy az új rezsim most ilyen pótcselekvésekben próbálgatja az erejét, még nem látom a világ végét. Igaz, hogy én nem vagyok sem marxista ex-pártkultúrfunkci, sem zsidó származású fővárosi ballib entellektüel.:-/

ü
bbjnick

egyenlítő 2010.09.23. 07:00:09

"Nem azt szeretnék, hogy máról holnapra megváltoztassák a Szabó Ervin Könyvtár nevét, hanem hogy vitát lehessen folytatni a névadó politikai karrierjéről, munkásságáról."
nol.hu/belfold/20100922-nem__lovunk_ki__senkit

Most már világos! Néhány ballib történész meghekkelte Szőcs Gézát, és szerveztek egy WEb2 konferenciát "Szabó Ervin élete és kora, különös tekintettel a proletárdiktatúrára és a nácizmusra, valamint Gyurcsány Ferencre"

kej 2010.09.23. 07:56:56

@bryan: azt nem tudom, hogy elutasítják-e a csillivilli újdonságokat, de 2010. szept 16-án alakultak. ehhez képest gyorsan bekerültek a fősodorba:))

mavo · http://polmavo.blog.hu 2010.09.23. 08:55:40

@egyenlítő:

"hanem hogy vitát lehessen folytatni a névadó politikai karrierjéről, munkásságáról"

a vita folytatásának gondolom az is szerves része, hogy a ki legyen a névadó című kis szavazósdiból tök totál véletlenül kihagyták a szabó ervin opciót, meg persze az incsifincsi zsidózós hangulat, a mi most bebizonyítjuk, hogy egy nemzetellenes koccsog volt öntettel leborítva

mavo · http://polmavo.blog.hu 2010.09.23. 08:57:32

@bbjnick:

"Látod, a te ragaszkodásos sem racionális Szabó Ervinhez! Csak mert "azok" akarják a könyvtár nevét megváltoztatni, rögtön ördögi tetté válik a névváltoztatás:-|"

ha te ezt komolyan gondolod, akkor csalódtam benned

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2010.09.23. 09:37:56

@mavo:

Jó. Miért is kellene az a könyvtárat éppen Szabó Ervin könyvtárnak hívni, azon túl, hogy "mi az, hogy le akarják venni a nevét cégérről?!"?

ü
bbjnick

Zoli 29 2010.09.23. 09:46:47

Nekem van egy olyan gyanúm, hogy Szőcs sokat idézett félmondatát az MTI tudatosan kiemelte a szövegkörnyezetéből, ugyanis a mondandójának többi része egyáltalán nem arra utal, hogy Szőcs letette volna a garast a névváltoztatás mellett.

"Közölte, a kérdés eldöntéséhez szükséges lenne megvizsgálni Szabó Ervin életművét, azt, hogy létrehozott-e akkora értéket, ami indokolná ezt az "örökre szóló elismerést", vagy hogy vannak-e ahhoz hasonló érdemei, mint például Széchényi Ferencnek, akinek a nevét az országos könyvtár őrzi."

"Arra a kérdésre, ő személy szerint kit javasolna, azt mondta: ha úgy döntenek, hogy új nevet adnának az intézménynek, akkor ő Hamvas Bélát javasolná."

"Szőcs Géza ugyanakkor úgy vélte: ha új nevet akarnak adni az intézménynek, akkor arról előbb elemzést kell készíteni, és a névadásról sokakat meg kell kérdezni."

www.nepszava.hu/articles/article.php?id=348497

A teljes képhez ez is hozzátartozik.

Az évek meg a rutin 2010.09.23. 10:08:49

Szőcs Géza néhány "történész" felvetésére úgy ugrott, mint Bodri a gumicsontra.
A szakma megkérdezése nélkül nyilatkozott az ügyben.
Kulturális államtitkárhoz méltatlan viselkedést tanúsított.
A teljes képhez ez is hozzátartozik.

Zoli 29 2010.09.23. 10:26:37

@Az évek meg a rutin:

"Szőcs Géza néhány "történész" felvetésére úgy ugrott, mint Bodri a gumicsontra."

Nem ugrott semmire, hanem az MTI megkérdezte, és válaszolt, többek között azt, amit az előbb is idéztem:

"Szőcs Géza ugyanakkor úgy vélte: ha új nevet akarnak adni az intézménynek, akkor arról előbb elemzést kell készíteni, és a névadásról sokakat meg kell kérdezni."

Az évek meg a rutin 2010.09.23. 10:42:25

@Zoli 29: Miután Szőcs kijelentette, hogy a maga részéről Hamvas Bélát javasolja, már mehet is társadalmi vitára :)

A Nemzeti Együttműködés Rendszerének iskolapéldája. Még az egyébként jobboldali Monok István is felháborodott az eljáráson.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2010.09.23. 10:54:26

@bbjnick:

fordítva ülés van a lovon drága. a könyvtárat elnevezték egy szakemberről, aki jó dolgokat csinált a könyvtárral, mindenki ezen a néven ismeri, stb.

mi a rákért kéne lecserélni a nevét?

Zoli 29 2010.09.23. 11:00:17

@Az évek meg a rutin:

"Arra a kérdésre, ő személy szerint kit javasolna, azt mondta: ha úgy döntenek, hogy új nevet adnának az intézménynek, akkor ő Hamvas Bélát javasolná."

Elmondta a véleményét, azt is feltételesen, majd hozzátette, hogy HA az a döntés születne, hogy új név kell, akkor a név kiválasztása előtt sokak véleményét ki kellene kérni.

Meg lehet próbálni ezt úgy beállítani, hogy a Miniszter diktátumokat ad ki, csak így eléggé komolytalan síkra terelnénk a beszélgetést.

Az évek meg a rutin 2010.09.23. 11:04:42

@Zoli 29: Szerinted államtitkárhoz méltó viselkedés magánvéleményt mondani egy olyan ügyben, amely garantáltan megosztja a szakmát és a közvélemény egyaránt?

Szőcsnek ideje lenne megbarátkoznia a gondolattal, hogy vezető hivatalnok és amit mond, az a kormány álláspontja.

Nem én állítom be diktátumnak a szavait, hanem a pozíció, amit betölt.

Zoli 29 2010.09.23. 11:38:17

@Az évek meg a rutin:

Ebben az esetben az is hozzátartozik a kormány álláspontjához, hogy AMENNYIBEN névváltoztatásra kerülne sor, a döntés előtt sok mindenkinek ki kellene kérni a véleményét.

Az évek meg a rutin 2010.09.23. 11:54:39

@Zoli 29: Akkor írjunk kormányközleményt :)

"Az Orbán-kabinet szerint amennyiben névváltoztatásra kerülne sor, a döntés előtt sok mindenkinek ki kellene kérni a véleményét és jó szívvel ajánlja Hamvas Bélát mindazoknak, akiknek esetleg más lenne a véleménye."

Egyébként ha már Hamvas Béláról, a XX. század (egyik) legnagyobb gondolkodójáról el kívánnak nevezni valamit, nevezzék el mondjuk a CET-et.

soniq 2010.09.23. 12:26:34

Szőcsnek szólhatnának végre, hogy rakja magát standby üzemmódba.

Zoli 29 2010.09.23. 12:37:28

@Az évek meg a rutin:

Parttalan vita. A névváltoztatást egy "nevenincs" széljobbos banda vetette fel, Szőcs pedig valószínűleg meg sem szólalt volna, ha az MTI nem kérdezi meg, hogy mit gondol róla. Mindabból pedig, amit elmondott, kiemeltek egy félmondatot, amire mindenki ugrott, anélkül, hogy megnézték volna az eredeti MTI-hírt, ami egészen más színben tünteti fel az ügyet.

De az ember lassan hozzászokik, hogy a média már csak így működik: a kattintásszám érdekében le kell egyszerűsíteni az üzenetet, hogy aztán lehessen rajta jókat csámcsogni, ahogy most ti is teszitek.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2010.09.23. 12:43:45

@mavo:

"mi a rákért kéne lecserélni a nevét?"

:-D

De hiszen elmondták! Mert marxista, anarchoszindikalista, meg mit tudom én még, mi a getva volt:-D

ü
bbjnick

egyenlítő 2010.09.23. 12:48:11

@bbjnick: A blogmotort egyébként el kell pusztítani!

mavo · http://polmavo.blog.hu 2010.09.23. 13:05:38

@bbjnick:

eleve a marxista és az anarcho-szindikalista nem kicsit teljesen más, a kedves történész bácsik tevékenységére nem kicsit jellemző, hogy a bizonyítás kedvéért simán leszarták a történelem valós menetét, ld. révai, mint kultúrpolitikus 1948 előtt. :)

kündü 2010.09.23. 17:21:56

@dobray:

Dobray, te egy patkány állat vagy és a SZADESZBŐL romboltad magadat ide közénk...

De most már húzd el a szaros beledet!!!

kündü 2010.09.23. 17:40:14

@PDAFan:

Source of "vadzsidó":

hu.wikipedia.org/wiki/Szab%C3%B3_Ervin

atv.hu/a_nap_hirei/20100919_ujabb_cseret_tervez_a_fidesz_kormany

www.magyarhirlap.hu/tortenelem/miert_viselik_konyvtaraink_egy_voros_uszito_nevet.html

Stb.

Miért a KÉTSÉG, már a neve is ordít ( a VALÓDI neve - a "Szabó Ervin" irodalmi ÁLNÉV! -, arcképe pedig

egy fekete szefárdé!!! Majdnem szudáni!!

www.magyarhirlap.hu/images/ups/69/69207.jpg

kündü 2010.09.23. 17:44:27

@gentry:

A MAGYAROKAT és KÖRÖSZTÉNYEKET érdekli, te szocionista tahó!!

kündü 2010.09.23. 17:53:01

@ArmaGeddon Bácsi:

RASI egy édes kun leány,

körülmetéllek szablyával még egy ilyenér'!!!

tewton 2010.09.23. 17:59:25

@bryan:
olvassa a magyar káoszt, még a szoci érában adták ki tőle. utána nem fog tudni babitsot olvasni vigyorgás nélkül :)

tewton 2010.09.23. 18:06:23

@Zoli 29:
kár fáradni érvekkel :(
ha szőcs azt mondja, hogy "meg kell kérdezni másokat is", akkor az

1) populizmus > téma lezárva, szőcs alkalmatlan, monnyonle, orbántakarodj
vagy

2) arra utal, hogy nem meri vállalni a döntéssel járó felelősséget > téma lezárva, szőcs alkalmatlan, monnyonle, orbántakarodj

kackia 2010.09.23. 20:09:06

@mavo: "egy 48-as hőst rágalmazol, te tudod, mit bír a gyomrod."
Még téged is kis butusom .

Kacziány Géza: A zsidók az 1848/9-iki szabadságharcban

Bernstein rabbi történeti hazugságai :)))

Éhesló 2010.09.23. 20:26:50

@mavo: a trágárságod nem pótolja a szövegértési és morális hiányosságaidat.
A dekódolásod pedig elkódolás volt.
Nem az egyetlen az itteni zagyvaságaid között.

szőketisza 2010.09.23. 22:42:13

@kündü: Neked a "Magyar Hírlap" nevü nyomtatvány autentikus forrás? Őszintén sajnállak.

kündü 2010.09.24. 15:58:11

@szőketisza:

Ha csak a MH írná...DE MINDENKI AZT ÍRJA, csak nem fogom a fellelhető 6500 címszót belinkelni!

Az MH az enyim. ANNAK hiszek.
A NOL-nak és a kis olvasottságú balosoknak NEM, de még a HVG-nek sem.

kündü 2010.09.24. 16:05:30

@szőketisza:

Tompika csak APAILAG zsidó, ergo a judaista vallásjog szempontjából NEM ZSIDÓ!

Különben is az egész ember egy erektált hímvessző, ő volt 88-94 között az alternatív figura,

de se nem NEMZETI, se nem POLGÁRI, pláne nem KERESZTÉNY KONZI, hanem csak úgy van:

a belga és strasbourgi nyilvánosházak mindennapos vendége.

kündü 2010.09.24. 16:07:37

@tistedur:

Moncsi, Werbőczyből - akár én is - BÁRMIT le tudok vezetni!

Marschalkó meg nem is jogász, nem is állambölcselő....

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2010.09.24. 19:45:06

@mavo:

Körbe-körbe járunk.

ü
bbjnick

egyenlítő 2010.09.25. 08:04:06

"Szabó Ervin halála talán nagyobb vesztesége a holnapi Magyarországnak, mint a mainak, de az érte való gyász egészen a miénk, s abból igaz fájdalommal vesszük ki a részünket mi is, akik szerte a vidéken vagyunk névtelen és kicsi, de hűséges és hívő kubikosai annak a kultúrának, amelynek Ő építőmestere volt." Móra Ferenc

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2010.09.25. 10:42:11

@egyenlítő:

móra ferenc? hehehehe azt a faszfejet! :)

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2010.09.25. 10:49:28

"Magyarországon nem 50 évvel később, hanem SZE halála után pár hónappal volt először vörösterror. A szó legszorosabb értelmében SZE tanítványai és csodálói számolták fel órák alatt a parlamentáris demokráciát, SZE tanítványai és csodálói lőtték, vagy lövették a Dunába a gyűlölt "polgári, burzsoá" elemeket, SZE tanítványai és csodálói járták páncélvonattal az országot, és akasztották szilvafára a magyar parasztokat, SZE tanítványai és csodálói lőtték agyon a monitorlázadáshoz csatlakozott újpesti munkásokat. Hosszan lehetne sorolni.

SZE egyik legismertebb követője pedig Lukács György volt. Egyébként az 50-es évek majd' minden kommunista vezetője személyes ismerőse, és tanítványa volt SZE-nek.

Ilyen szinten egy ember már igenis felelős a tanítványaiért, felelős az ordas eszméi által megfertőzött fiatal lelkek későbbi embertelen tetteiért."

kkbk.blog.hu/2010/09/21/a_mi_hazafisagunk_nem_a_piros_feher_zold_csendorbojt

kkbk.blog.hu/2010/09/21/szabo_ervin_szent_istvanrol

egyenlítő 2010.09.25. 11:41:17

@tesz-vesz:

Mely iskolában is tanított Szabó Ervin?

Mennyiben csorbítja Seneca filozófusi tekintélyét Nero uralkodása?

Valamint néhány hivatkozást, ha lehetne, Szabó Ervin és a proletárdiktatúra (általában az erőszak) viszonylatában!

egyenlítő 2010.09.25. 11:44:57

@Grift:

Móra Ferenc Művelődési Ház és Könyvtár új neve legyen Szegedi Gondolat Művelődési Ház és Könyvtár! A Móra Ferenc Múzeum pedig legyen Ferencz Józsefről elnevezve!

tewton 2010.09.25. 14:25:38

@egyenlítő:
senecának nem túl nagy a filozófiai tekintélye, csak szólok.

azért vicces srác lehetett ez a szabóervin. afféle nemzeti szocialista :) aki szerint a frankó ősközösségi világot a szemét szentistván cseszte szét. jó kis fantasy.

kkbk.blog.hu/2010/09/21/szabo_ervin_szent_istvanrol

"Amikor a magyar nemzet bejött az országba és elfoglalta azt, akkor még “valami jót közös munkájukkal szerezhettek, abból közülük senki nem volt kizárva.” Nem volt magántulajdon. Ami egyé volt, mindenkié volt: nem volt testvérharc a létért, az enyém-tiedért.

A szent király, első István király bontotta meg a nemzetségi közös birtok ősi intézményét. A szabad magyarok nem ismertek királyt, aki uralkodik fölöttük – csak vezért a harcban, aki békében nem nagyobb úr a többi szabadnál. Most királyuk lett, úr fölöttük, akinek, hogy úr maradhasson, kisebb urakra volt szüksége. Német és frank főurakat és papokat hívott be ez a magyar király, s segítségükkel kiépült a főurak rendje, nagy magántulajdonokkal – s fölbomlott a birtokközösség."

ez azért vicces. szabóervin meséjéből csak a kerecsenyek meg a táltosok hiányoznak, meg a rovásírás meg az ősvallás. a jobbiktól jobbra imádnák az ipsét ezért a szövegért. talán még azt is elnéznék neki, hogy egy galíciáner idegenszívű, aki a kommunizmust népszerűsíti :)

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2010.09.25. 14:28:52

@tewton:

ebből is világosan kiviláglik, hogy a jobbikot az emeszpé csinátta. :)

tewton 2010.09.25. 14:35:21

@Grift:
hánem?
de akkor föl köll tönni a kérdést, kik állnak a dolog mögött? :)

kik a mai szabóervinek?

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2010.09.25. 14:40:06

@tewton:

kik állnak, kik állnak? hát a dolgok mögött álló származásúak :)

egyenlítő 2010.09.25. 15:21:42

@tewton: PISA teszt: 0 pont.

Nem nemzeti, hanem nemzetségi. Nem központi állam, hanem közvetlen demokrácia, kisközösségek. Anarchoszindikalizmus.

egyenlítő 2010.09.25. 15:27:26

@tewton: Ja igen, Seneca. Mondj még néhány római filozófust, aki lekörözi!

"Irod. életműve és hatása alapján a latin ezüstkori kultúra nagyjai között tartják számon. - ~ filozófusaként is, tragédiaköltőként is maradandót alkotott. Erkölcstanának a gondviselés bölcsességét és alázatos türelmet tanító elveivel a ker. írók is rokonszenveztek" Magyar Katolikus Lexikon

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2010.09.25. 16:06:56

@egyenlítő: SZE valami gyagya mítoszt akart csinálni a törzsi világból, mint a whigek a szász szabadságból vagy a Gojko Miticék az indiánokból.
Ennél komolyabb nikk kell legyen maga, vagy tewtony kikacagja.

tewton 2010.09.25. 17:22:01

@egyenlítő:
cicero, apuleius, talán calcidius és macrobius (csak fejből). a katolikus lexikon aranyos, de nem ért a filozófiához. drámaíróként szerintem jobb.

tewton 2010.09.25. 17:29:07

@egyenlítő:
nemzetségi???? tudja, hogy ez már majdnem antiszemitizmus? :)

kicsit az jön át ebből a szövegből, hogy SzE úgy szeretne egy kommunisztikus, magyar jellegű törzs tagja lenni, hogy ne legyenek hülyekirály, se hülyeszentistván, se hülyepapok.

nem érthetetlen egy ilyen származással és ilyen ambíciókkal. az ilyenek tevékenyebbje megcsinálta izrael államot, az aljasabbja meg a rendszerváltás utáni magyar "liberálizmust".

egyenlítő 2010.09.25. 18:54:04

@tewton: Történelemből is 0 pont. Cicero és Apuleius, mint filozófusok???

"Seneca remains one of the few popular Roman philosophers from the period. He appears not only in Dante, but also in Chaucer and to a large degree in Petrarch, who adopted his style in his own essays and who quotes him more than any other authority except Virgil; in the Renaissance, printed editions and translations of his works become common, including an edition by Erasmus and a commentary by John Calvin.[9] Ralph Waldo Emerson, John of Salisbury, Erasmus and others celebrated his works. French essayist Montaigne, who claimed not to have studied on Seneca and Plutarch,[9] was himself considered by Pasquier a "French Seneca"; similarly, Thomas Fuller praised Joseph Hall as "our English Seneca". Many who have considered his ideas not to be particularly original, still argued he was important in making the Greek philosophers presentable and intelligible." a Wikipediaról.

egyenlítő 2010.09.25. 18:57:24

@tewton:

"ne legyenek hülyekirály, se hülyeszentistván, se hülyepapok"

Ebből hogy következik a proletárdiktatúra, és Izrael Állam megalapítása?

Végül tehát az egyetlem probléma vele az, miért nem bízták valami rendes magyar (bocsánat, Magyar) emberre a közkönyvtárrendszer és a tizedes számozás Magyarországi megalkotását.

tewton 2010.09.25. 19:17:55

@egyenlítő:
1) igen. szép idézet, én is szeretem senecát. de ezzel mit akarsz mondani? olvastam senecát, akár eredetiben is, plusz némi irodalmat is (nyomtatottat, nem interneteset). ha te is olvasnád, te is tudnád, miért fontosabb nála cicero.

2) na vajon hogyan következik? érettségi után ez még kérdés?

nem tűnt föl, hogy az ősmagyar sztori egy kommunista fantazi? aki kontrollálja a múltat, az kontrollálja a jövőt. ervin bácsi is ezt próbálta a teszvesz adta linken.

adott egy közíró, aki származási plusz vallási értelemben is eltér a többségi társadalom korabeli normáitól, erősen lefele. innentől kezdve miért volna meglepő, ha egy törzsi jellegű, vallás nélküli, egyenlőségen alapuló izét akar? asszimiláció helyett forradalom és a fennálló rend elpusztítása. szabó ervin még egy lightosabb korban élt hippiként, elvtársai már fegyvert is ragadtak.

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2010.09.25. 19:34:52

@egyenlítő: Ciceró meghatározta a középkori jogi-erkölcs gondolkodást. Hatásában biztosan fontosabb filozófus, mint Seneca.

@tewton: természetesen a törzsi világban nem volt egyenlőség. Hogy milyen az állam nélküli világ, ahhoz elég sötétedés után kisétálni Bp némely kerületébe.

tewton 2010.09.25. 19:52:11

@tölgy:
esetleg egy éjjeli séta a nagykörúton, a korvintetőtől a ferenc körút felé... és akkor nem is kell kifelé menni.

tewton 2010.09.25. 19:56:26

@tölgy:
(egyébként, bár ezt nem fogja értékelni, az ilyen fikciós ősállapotot szerintem a protestáns hozzáállással (teljesen lerohadt emberi természet) plusz hobbes pragmatizmusával kell nézni)

egyenlítő 2010.09.25. 19:56:45

@tewton: "asszimiláció helyett forradalom és a fennálló rend elpusztítása"

Ez hol van Szabó Ervinnél?

egyenlítő 2010.09.25. 20:02:15

@tölgy: Ciceró nem filozófus volt elsősorban (legalább is nem azért szeretjük), hanem -mai kategóriával- politikus, közíró. Mint pl. Debreczeni (Catilina, Caesar - Orbán) :-)

tewton 2010.09.25. 20:04:36

@egyenlítő:
oh, ezt a kis gyöngyszemet elmulasztottam.

"@tewton: Történelemből is 0 pont. Cicero és Apuleius, mint filozófusok???"

huh. ön fájdalmasan tudatlan, miközben játssza az eszét. nyissa ki már a wikipédiáját, szerencsétlen, vagy menjen könyvtárba. apuleius egy platonikus filozófus volt, helóheló, magyarul is tudhatná. cicero meg kb. létrehozta a latin filozófiai nyelvet, szintetizált, népszerűsített, írt egy rakat könyvet, amit mindenki olvasott a közép- és újkorban.

arcoskodás helyett megnézhetné a könyvtárban, hogy seneca neve alatt meg cicero neve alatt mennyi filozófiai kötetet talál.

bryan 2010.09.25. 20:06:37

@tewton:
Mikor ejtetted ezt meg utoljára? Én elég sokat sétáltam arra pár évvel ezelőtt, soha egy pillanatig sem éreztem magam veszélyben, vagy állam által elhagyottnak. Vannak rossz környékek Pesten, de szerintem közbiztonság szempontjából meg merem kockáztatni, hogy az első tízben vagyunk a hasonló méretű városok között (ezt már csak azért is könnyen merem, mert a közbiztonsági statisztikáknál kevés megbízhatatlanabb van :).
Persze, ha csak a kereskedelmi médiákból meríteném az információimat, lehet, hogy nem így gondolkoznék.
(Igen, mászkáltam a Népszinház utcában, meg az Illatos úton, meg Kőbánya rosszabb környékein is.)

tewton 2010.09.25. 20:07:18

@egyenlítő:
közíró?
hihihi.
mit olvasott tőle, ami konkrétan "közírás"?
a szó debreczeni-féle értelmében?

egyenlítő 2010.09.25. 20:08:10

Egyszer olvastam egy halálos ítélet indoklását az ötvenes évek elejéről. Egy egyetemistát Sopronban fogtak el, és hazaárulásért ítélték halálra. Az indoklás szerint, mivel a határsávba utazott engedély nélkül, "tulajdonképpen" tiltott határátlépést követett el. Ausztriában "nyilván" felvette volna vele a kapcsolatot a CIA, és ezzel "lényegileg" elkövette a hazaárulás bűntettét.

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2010.09.25. 20:12:05

@egyenlítő:

kérem, ne lankadjon, oktassa csak tewtont, szórakoztató lol

bryan maga meg ne hazudozzon

tewton 2010.09.25. 20:12:53

@bryan:
pesten élő barátaimtól az infó, az elmúlt 1-2 évből, a ferenc krtat és a korvintól a 2-3. utcát emlegették, éjszaka. sőt, azon a részen az éjszakai járatot is kerülendőnek mondták.

egyenlítő 2010.09.25. 20:13:28

@tewton: Mondjuk az 58 beszéde?

"Amikor Catilina gyilkos szándékairól beszél, nem felejti el a gladiátorok által használt rövid tőrt, a sicát említeni az általa használt fegyverként, utalva arra a gyanúra, hogy fel akarja lázítani a rabszolgákat (ez egy római politikus ellen a lehető legsúlyosabb vád volt, súlyosabb, mint egy „szimpla” hazaárulás). Akár igaz volt ez, akár nem, egy kimondott vád ellen lehet védekezni, de az ilyen, kiváló helyzetfelismerő képességgel alkalmazott szóképek ellen természetesen nem: a megvádolt személy vagy elsiklik a vád felett, ami nyilván nem jó, vagy pedig védekezni kényszerül (ami szintén már egy hátrányos pozíció)."

"Szónoklatai, illetve ezek írásban kiadott formái a csúsztatásoktól sem mentesek. Egyes filológusok szerint olyan részletek is szerepelnek bennük, melyek az élőbeszédben nem hangozhattak el (mivel jóval később történtek). Az tény, hogy a Verrinákat, és valószínűleg a Catilina elleni beszédeket is, különféle okokból, átszerkesztve adta ki."

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2010.09.25. 20:15:40

@egyenlítő: közíró? Ne tessék itt viccelni. Ahhoz bennszülöttnek kell lenni.

A De re publica, a De legibus, a De officii, főleg az utolsó ma is sokat tárgyalt a politika és erkölcs filozófiában.

@bryan: azért remélem _levette_ a lényeget: a nem a szar környékek elhelyezkedése most a kérdés, hanem az, hogy milyen az állam nélküli világ ma.

@tewton: nem akartam szóba hozni, de ha maga monja, szerintem is az intézményellenességben valóban eminens szerepe volt Luthernek.

tewton 2010.09.25. 20:16:07

@Grift:
lol. nézze, én nem engedném át, gyakorlati jegynél meg nincs javítási lehetőség, de kivárom tölgy véleményét :)

egyenlítő 2010.09.25. 20:16:55

@tewton:

Lehet, hogy filozófiai műveik is voltak, de nem ezért szeretjük őket. Mindenesetre velük nem tudok párhuzamot állítani Szabó Ervinnel, márpedig ez a blogbejegyzés róla szól, és nem a latin filozófia nagyjairól.

Alfőmérnök 2010.09.25. 20:22:47

@tewton: Kíváncsian várom Debreczeni időskori De officiisét.

egyenlítő 2010.09.25. 20:23:40

@tewton:

Nem emlékszem, hogy felvettem volna önnél a Filozófiatörténet tárgyat. Nem is szándékozom, másirányú érdeklődésem okán.

Szabó Ervin a szocdem sajtóban "oktatott". Nem tartozott a tanítványai közé sem Kun Béla, sem Szamuely Tibor, sem Korvin Ottó, sem Révai, sem Rákosi. Ha mutat egy idézetet mondjuk Lukács Györgytől, azt még elhiszem. Azt már kevésbé, hogy az idézet népbiztos korából származna.

tewton 2010.09.25. 20:24:57

@egyenlítő:
pffff. de az nem "közírás" a debreczeni-féle értelemben. marhára nem. inkább mondjuk ügyészi beszédekhez hasonlíthatók, már ha volna ilyen hasonló az antikvitásban.

@tölgy:
luther mintha a 2 kard elmélet mellett lett volna (emlékezetből rémlik), sőt. mintha kimondottan rendpárti lett volna. halálbünti, effélék. a lázadás gesztusa a dolgok egy kis szekciójára vonatkozott. még parasztlázadásra se. és a képrombolást is leállította luther, plusz a rajongókat is.

tewton 2010.09.25. 20:33:18

@egyenlítő:
lol. mi ez a hirtelen, durcás arculatcsökkenés?

a blogbejegyzés tényleg szabóervinről szól. de ez a történet ezzel indult:
"@tewton: Ja igen, Seneca. Mondj még néhány római filozófust, aki lekörözi!"

mondtunk. ellenőrizheti. nem csak a neten.

tewton 2010.09.25. 20:35:54

@Alfőmérnök:
vagy inkább egy De natura deorumot.
az ultimate mű a Fospumpával és az Úrral :)

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2010.09.25. 20:38:34

@tewton: Münzer felkelése után kemény lett LM, de előtte egészen más volt.

egyenlítő 2010.09.25. 22:22:10

@tewton: Csupáncsak érzékeltettem, hogy nem kívánok az irányba továbbmenni. Én Senecát mint filozófust, Cicerót, mint politikust, Apuleiust, mint szépírót ismertem. Rövid tájékozódásom során e hitem megerősödött, lekörözésről szó nincs. Persze minden, magára valamit is adó római beleütötte egy kicsit az orrát a görög filozófiába, de attól még nem lettek filozófusok, akkor sem, ha a középkorban jobb híján odasorolták őket.

tewton 2010.09.26. 01:33:02

@egyenlítő:
"attól még nem lettek filozófusok"
ehhehhe.
azért nem ártana ismerni konkrétan, mennyire "ütötték bele az orrukat", meg hogy mi is a római filozófia. mondjuk általában éveken át tanulmányozták, és ennek megfelelően filozófusnak is tarthatták és tartották is magukat. közülük ráadásul seneca tényleg a kevésbé eredeti.

persze nem rendelkeznek hivatalos filozófus-igazolvánnyal, meg nem is ismerik őket.

egyenlítő 2010.09.26. 08:31:21

@tewton:

"ráadásul seneca tényleg a kevésbé eredeti"

Valószínűleg ezért állították később Platónnal és Arisztotelésszel egy sorba. Szmájli nélkül.

egyenlítő 2010.09.26. 08:33:44

@tewton:

Mellesleg Apuleius Aranyszamár című filozófiai műve valóban eredeti. Kamaszkoromban nagyon élveztem. :-)

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2010.09.26. 08:38:12

@egyenlítő:

maga valóban kitartó! egyszer láttam egy mongoloid idiótát, 48 órán át szálemezett pihenés nélkül.

egyenlítő 2010.09.26. 09:08:51

@Grift:

Azért én aludtam közben. A fenti kórra (a mongolokra és a betegekre való tekintettel) egyébként manapság a Down-szindróma megnevezést használják.

Bocsánat, hiányos lenne a tudásom? Ezen a blogon bizonyos kommentelőkkel tilos vitatkozni? Akkor már itt sem vagyok, megyek máshova szálemezni. Esetleg javasolhatom a forradalmi szellemnek megfelelő regisztrációt, és a nem megfelelő szellemiségű hozzászólók kizárását.

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2010.09.26. 09:53:52

@egyenlítő:
óh, hisz éppen a magafajta kedvére írtam az eredeti, magyar, nem kertelős, tiszta nyelven, mert sejtettem, hogy kihozom magából a pc-kommersz típusválaszt.
magukat kiherélték, nyelvüket elrabolták, kifejező erő nélkül próbálnak kifejezni. és maguknak készült a pincér helyett a felszolgáló, a kalauz helyett a jegyvizsgáló és egyéb szóförtelmek.
elképzelem a polcán a filccel javított változatot. gogol: egy hátrányos helyzetű naplója. tetszik, klassz cím.

egyenlítő 2010.09.26. 10:09:58

@Grift: gogol? Google! A monitoron egyébként nem javítok filccel. Írásjavítóval már próbáltam, de egy idő után zavaró lett.

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2010.09.26. 12:11:53

@Grift: polcon könyveket tartanak. Lássa, a modern ember guglit használ, a polcon legfeljebb néhány tő mariskát tart.

@tewton: ha a kollaga rafkósabb lenne, elkezdett volna érvelni a retorika-filozófia szembeállításával. Gondolkodom, ne segítsek-e neki magával szemben.

tewton 2010.09.26. 12:58:34

@egyenlítő:
"Valószínűleg ezért állították később Platónnal és Arisztotelésszel egy sorba. Szmájli nélkül. "

akkor most melyik az igazi álláspontja?
a) "minden, magára valamit is adó római beleütötte egy kicsit az orrát a görög filozófiába, de attól még nem lettek filozófusok, akkor sem, ha a középkorban jobb híján odasorolták őket."
b) vagy mágiscsak filozófus seneca?

az aranyszamár mint filozófiai mű? haha, maga aztán a homo unius libri :) abban a misztériumvallás elemeit kellett volna észrevenni, nem a filozófiát. ha filozófiát keres tőle, inkább ezeket olvasgassa:

www.hs-augsburg.de/~harsch/Chronologia/Lspost02/Apuleius/apu_intr.html

egyenlítő 2010.09.26. 14:47:36

@tewton:

Egyrészt én Senecát filozófusnak tekintettem, a többieket kevésbé. Másrészt kamaszként az Aranyszamárban kevéssé érdekeltek a misztériumvallás elemei :-)

Senecát csak a Szabó Ervin párhuzam miatt említettem, nem kívánok filozófiaórákat venni (bármíly kiváló tanár lenne is ön), mint fentebb már utaltam rá. Punktum.

tewton 2010.09.26. 16:02:03

@egyenlítő:
ok.
de seneca szerepére nem jó analógia szabóervin.

seneca kb. az volt nerónak, mint popperpéter horngyulának. csak nem annyira "sikeres".

tewton 2010.09.26. 19:49:02

@egyenlítő:
"Ebből hogy következik a proletárdiktatúra, és Izrael Állam megalapítása?"

hát valahogy így:

hg.hu/cikk/epiteszet/10439-rekviem-a-kibucokert#

"A kibucban kezdetben nem volt magántulajdon, a szerkezet alapja a marxista utópista-szocialista elképzelés volt: közös vagyon, közös föld, közös eszközök, közös munka. "
süti beállítások módosítása