Orbán provokatőr
2010. szeptember 14. írta: politicus

Orbán provokatőr

Forrás: Der Spiegel

  Méltatlan feledés övezi azt a Der Spiegelben megjelent összeállítást, amely a világ 9 provokatőrét veszi számba, köztük a magyar miniszterelnököt, Orbán Viktort. A provokátorok alatt a szerzők, akikből rögtön kilenc is van, lényegében azokat a politikai szereplőket gereblyézték egybe, akikről a nemzetközi sajtó időről időre elmondja, hogy antiszemiták, rasszisták, homofóbok, de mindenképpen valamilyen kisebbség elleni uszulásnak köszönhetik politikai sikereiket.

 

  Pedig a cikk sokkal durvább, mint az a Washington Post-ban megjelent írás, amelyre megmozdult a kommunikációs államtitkár, Kovács Zoltán és a volt külügyminiszter, Jeszenszky Géza is. Annak a cikknek a tematikája is hasonló volt: a sovinizmus, a médiában tapasztalható fideszes térfoglalás, megspékelve némi Schmitt Pál fejére zúdított nacionalistázással. De sem ez, sem pedig a többi, a kormányváltás óta hazánkról megjelent külföldi lapvélemény nem lépte túl saját korábbi árnyékát. Ami a Der Spiegelben megjelent cikket unikálissá teszi, az két körülmény: az egyik, hogy a miniszterelnök olyan társaság díszpáholyában kapott helyet, amely társaság egyetlen tagja sem tartozik hazája politikai életének mainstreamjébe, másrészt a lap olyan váddal igyekszik bevonni Orbánt ebbe a kétes társaságba, amely vádnak Orbán nem tud megfelelni.

  „Thilo Sarrazin nincs egyedül – ezzel a felütéssel indít a cikk – minden ország fel tud mutatni olyan politikusokat, akik témaválasztásuk kapcsán a nép kedvenceivé válnak és olykor választási sikereket is elérnek. Hisz világjelenség az idegenek növekvő aránya, a betelepülők nem megfelelő integrációja, vagy az elhibázott bevándorlás-politika.”

  „A népi hős módszere akkor működik a legjobban, ha megragadja a bevándorlás és az integráció témáit, hogy aztán azonnal a rettenthetetlen igazságkereső szerepében ünnepelje őt a nép [...] Sarrazinhoz hasonlóan a kirekesztés politikájával szereznek jó pontokat.” - folytatja a cikk.

  Orbán megragadta volna a bevándorlás vagy akár a kisebbségek integrációjának témáját? Ezzel ért volna el politikai sikereket? Ráadásul milyen politikai sikereket tudhat magáénak a kilencek egyetlen amerikai tagja a CNN-újságíró, Lou Dobbs?

  Az Orbánnal foglalkozó rész egyébként nem meglepő módon nem is Orbánnal, hanem a Jobbikkal nyit:

„Magyarországon a kisebbségek kirekesztése a politika főáramába tartozik. Különösen a radikális jobboldali Jobbik hecceli a tömegeket a romák ellen, Orbán pedig segít a szélsőjobb szalonképessé tételében.”

  Már a cikkhez tartozó képaláírás a „magyar miniszterelnök: romaellenes retorika” is alkalmas arra, hogy némi gyanút fogjunk, milyen cikkel is állunk szemben. És nem csak így kezdődik, hanem pontosan így is folytatódik. A cikk nagy része nem is Orbánról, hanem a Jobbikról szól, ha pedig igen, akkor olyan ostobaságok hangzanak el mint hogy: „A romaproblémát sürgősen elő kell venni - hangoztatt folyamatosan megválasztása előtt Orbán”. A cikk a következőkben saját tematikáját cáfolja, amikor arról ír: Orbán valójában nem a romák elleni fellépés ígéretével, hanem nacionalista retorikával és a szocialisták katasztrofális gazdasági válságkezelésének hangoztatásával nyerte meg a parlamenti választásokat (Orbán egyébként épp tegnap mondott egy rendkívül fontos mondatot a romák és az emberi méltóság kapcsolatáról). Agyrém.

  Kirekesztő, nacionalista és Jobbik-barát ráadásul azáltal lesz a kormányfő, hogy büntetni akarja a kisértékű lopásokat, valamint határozottan fel akar lépni a paramilitáris szervezetekkel (lásd Magyar Gárda) szemben. Ha tehát üldözöm a bűnt, akkor kisebbségellenes vagyok, ha pedig a Magyar Gárdát, akkor Jobbik-barát. Kristálytiszta logika. Nem is értem, nekem ez hogyan nem jutott eszembe.

   Eddig politikai szimpátiától és vérmérséklettől függően ki-ki elfogadta, kikérte, kikerülte, jó néven vette az ilyen cikkek megjelenését. De egy dologban viszonylagos közmegállapodás volt a politikát közelebbről figyelők körében: nem kell őket feltétlenül komolyabban venni, mint feltétlenül szükséges, a média teszi a dolgát, néha rossz- és néha jóindulattal közelít, de nem feszegeti, nem lépi túl a jó ízlés, a méltányosság határait.

  De mégis hogy jut el odáig egy – ugyan baloldalinak elkönyvelt – de nagy hírű és múltú német lap, hogy a magyar miniszterelnököt romaellenes uszítással vádolja és olyan hírhedt politikai szereplővel rakja egy polcra, mint az orosz Vlagyimir Zsirinovszkij. Van az ilyen cikkeknek valóságalapja, vagy Orbánt teljesen félreismerik Nyugaton?

  Ez a cikk tele van hamis állításokkal, durva célozgatással, és ígérete ellenére nagyrészt nem is Orbánnal, hanem a Jobbikkal, és annak masszív parlamenti jelenlévétel („elrettentő 16,7%” - fogalmaz a lap újságírója.) foglalkozik. De valami oka mégis csak van annak, hogy Orbánnak nincs jó nemzetközi sajtója (az utóbbi néhány hónap termése itt). És ebben persze könnyű a baloldal áskálódását, a politikai ellenfelek lejárató kampányát, vagy a hazai újságírók segítő jobbját (balját) sejtenünk a háttérben. De ne keressünk könnyű magyarázatokat, még ha az egyszerűbb is.

  Ahhoz, hogy valakire ilyen masszívan rászálljanak, autokratikus tulajdonságait hangsúlyozzák, nem elég az ellentábor antipátiája. Ahhoz tenni is kell(ett). Az a kép, ami Orbánról az előző kormányzása idején kialakult, nem akar fakulni. Nemzetközi téren legalábbis egyáltalán nem. És ez elsősorban nem is Orbán cselekvéseinek, hanem kommunikációjának köszönhető. Orbán mindig sikeres volt abban, hogy tematizálja a közéletet, gumicsontot dobjon politikai ellenfeleinek, amelyeken azok hetekig, hónapokig, sőt évekig(!) elrugóztak, miközben politikája messze mérsékeltebb volt, mint verbális nyomulása. De a sok beszédnek az alja is sok, és Orbán rendszeresen ad alapot szavainak akár rosszhiszemű kiforgatására is. Egy némileg visszafogottabb kommunikáció (értsd: kevesebb duma) és a harci kedv csillapodása csodákra képes.

  És a kommunikációs offenzívát is lehet úgy alakítani, hogy az közben ne adhasson okot az amúgy is sanda szemmel néző újságírók egy részének olyan hamis tartalmú cikkek megjelentetésére, mint amivel a Spiegel örvendeztetett meg bennünket.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr302294219

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Ejtőernyős üstökös és Orbán Viktor róla való fiktív beszéde 2010.09.15. 11:18:20

Újabb légügyi dinasztia kialakulásának lehetünk tanúi. Az index.hu cikke szerint eddig fel nem fedezett zseniális tehetség robban be üstökösként a magyar államigazgatásba.Az Orbán-kormány hivatalba lépését követő napokban nevezeték ki Petykó Zoltá...

Trackback: Pénzt már nem, cikket még lopnak a szocik 2010.09.14. 15:49:13

Egy olvasónk hívta fel a figyelmünket az alábbiakra, a cikket a képek szerkesztésén kívül változtatás nélkül közöljük:Tisztelt 10ker!Szinte napi rendszerességgel olvasom a kerületi hírportálokat, kivétel nélkül. A mai nap a helyi szocialista pártlap in...

Trackback: Mit üzent Orbán a lila nyakkendővel? 2010.09.14. 13:23:30

A parlament nyitó ülésen Orbán Viktor rikító lila nyakkendőben jelent meg és szólalt fel. Ez utóbbi okán az összes esti híradóba bekerült. Csak véletlen egybeesés, vagy a hétvégi újpesti futball huliganizmusra akart célozni? Mindenesetre_ő_aztán...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

elGabor · http://doom-doom-doom.tumblr.com/ 2010.09.14. 11:31:06

Ez bizony a "Sturmgeschütz der Demokratie", ahogy a lap magát nevezi.

A szó veszélyes fegyer, és van, aki fegyvertelen. Ilyen egyszerű.

dobray · http://mandiner.blog.hu/ 2010.09.14. 11:36:08

Égessünk nyilvánosan Spiegelt. Meghívjuk Terry Jonest is. Kéne vmi gyorsragálású hadtest, ami ilyenkor azonnal ír a z adott nyugati lapnak, hogy nem igaz, amit állít. Intézet, alapítávny, mittoménmi.

Savonarola 2010.09.14. 11:39:37

Nos, a képválasztáson nem is csodálkozom. A Spiegel Göbbels dr. legjobb tanítványa.

Bell & Sebastian 2010.09.14. 11:48:27

Toll EselSpiegel - der zinsfreie Held.

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2010.09.14. 11:52:17

Sokféle hatása lehet ám az ilyesminek.

Történhet például az is, hogy magyari ember arra gondol: ha már ennyire nem szeretnek minket művelt Ojrópában, akkor talán nem tukmálnánk magunkat minden áron, megpróbálunk magunk hagyományaira és erejére támaszkodva jutni valamire. Ha meg pénz kell hozzá, hát nagyon úgy néz ki, hogy a pénznek ma már sok helyen vannak forrásai, nemcsak ott, ahonnan eddig jött.

Bell & Sebastian 2010.09.14. 11:54:20

Csak úgy bugyog, bele ne fulladjunk!

Viktus 2010.09.14. 11:57:15

Van egy olyan sanda gyanúm, hogy ezt a cikket Orbánról a Gyurcsány féle holdudvar egyik bölcse mondotta tollba ...

Téglagyári Megálló 2010.09.14. 12:01:31

@Viktus:

Sajnos a balos nyugati újságírás magától is képes ilyen szösszenetekre.

Chicano 2010.09.14. 12:17:00

Nekem teszik a kép. Ezt kellene kirakni minden kormányhivatalba bürokrata fosatónak , nem a NYENYI-t.

Google 2010.09.14. 13:07:22

Aki kutyát akar verni, nos, az talál botot.
Ha Orbán meg se szólalna, akkor is belekötnének.
Mellesleg: annak örvendenének a legjobban, ha mint hal a szatyorban, tátogna csak.
Orbánnak feszélyező a mondanivalója, nyílt kártyákkal játszik. És az igazság fáj.
Ha a nagyszerű lap olvasói utánanéznének, látnák, lapjuk hazudott nekik. Nagyot csúsztatott. Business, like usual.

politicus · http://mandiner.blog.hu 2010.09.14. 13:13:22

címlap! nem akarom, nem akarom...

Leonard Zelig 2010.09.14. 13:16:42

@Viktus: Igen, méghozzá egy csőszkunyhóban.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2010.09.14. 13:18:16

Egyébként botrányos, hogy a németországi lapokban mennyire fals kép jelenik meg Magyarországról; mindig annyira fölidegesítem magam, hogy inkább nem is olvasom őket.

Nem arról van szó, hogy más szemléletűek a németek, mint a magyarok, hanem brutális tájékozatlanságról. Nyilvánvalóan olyan körökből informálódnak, amely meglehetősen egyoldalúan szemléli az országban zajló eseményeket.

Naumov 2010.09.14. 13:18:52

@Viktus: Ez ölég valószínű. A hosszú ideig meglévő hazai médiafölényüket elbukták, még próbálkoznak a régi, jól bevált weyerbélázással, de pechükre a jelek szerint a Fidesz is erősíti a külföld felé irányuló kommunikációját. Szóval erősen zörög a szoclib médiagépezet mostanában, még megérjük, hogy egy szép napon végleg lerobban.

Péter51 2010.09.14. 13:23:32

Mi az ördögöt mondott/kommunikált/?/ 1998-2002 között Orbán,ami miatt igy megbélyegezték? Irjon már valaki egy KOMOLY példát! Tisztelt blogiró kezdheti!
Sajnos túl sok olyan barom nyugati újságíró van,aki a híreket Bauer Tamástól vagy Vásárhelyi Máriától veszi.
Külön vicc a "nacionalista" kifejezés.Ezt Amerikában patriotizmusnak hivják,ott is van az amerikai zászló még a focicsapatok sisakján is.

Alkibiadész [alkibiadesz.blog.hu] 2010.09.14. 13:24:34

Egyébként meg már tényleg a qrva anyját a nyugati sajtónak...

br · http://www.szalaiannamaria.net 2010.09.14. 13:27:01

Valamelyik német Denkenpanzer (think tank, haha) állt elő ezzel a cikkel.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2010.09.14. 13:28:42

@hattyú:

Hát pont erről van szó: nem _az igazság_ van, hanem nézőpontok, viták, vélemények róla. A németországi sajtó (néhány kivételtől eltekintve, pl. FAZ) következetesen csak _egyetlen_ nézőpontból tálalja a híreket. Nem is éppen a legkiegyensúlyozottabb nézőpontból (lásd a posztban írtakat).

is 2010.09.14. 13:29:06

a cikk rendben van, de arra mar ne hivatkozzon senki, hogy Orban mit mondott, mert az az ember mondott mar mindent, meg mindennek az ellenkezojet is, egy szavat sem lehet komolyan venni, mert egy honap mulva kepes halalkomolyan a totlais ellenkezeojet mondani. hogy csak az aonnali nagyaranyu adocsokkentest, meg az IMF-hitellel kapcsolatos allaspontokat vegyuk (azzal ne jojjon senki, hogy de szemely szerint nem o mondta, mert a FIDESZben nem lehet mast mondani -Madi Laszlo-, mint amit o gondol, tehat ami barhol a FIDESZben egy sajtotajekoztaton elhangzik, az Orban szava)

politicus · http://mandiner.blog.hu 2010.09.14. 13:29:08

@hattyú: ha elolvasod a posztot, neked is fájni fog.

csoko20 2010.09.14. 13:30:04

Orbán legújabb eszmefuttatását nézve a REALITÁS és a VALÓSÁG viszonyáról azt mondom még olcsón megúszta ezzel a cikkel :-)

Maholnap már egy orvosi szaklap fogja elemezni a beszédeit, és akkor már nem lehet ballibezni, meg kommancsozni, pláne nem Németországban.

☉ ☾ 2010.09.14. 13:31:50

A nyugati sajtó szerzőit azért nehéz olvasnia a mocsár-magyar valóságban élő embereknek, mert elég objektíven mérnek, sértőnek tűnhet a valóság. Tény, hogy a szóban forgó gengszter politikai pályájának jelentős részében az elhatárolódások hiánya támogatásba fordult át - csak ezt ugye errefelé nem könnyű elfogadni, mit a magyar cigányokat sem és sok sok olyan jelenséget, amihez működő intellektus kell.

is 2010.09.14. 13:32:01

@Csöncsön: "Egyébként botrányos, hogy a németországi lapokban mennyire fals kép jelenik meg Magyarországról"

ehhez mit szolsz: nemetorszagi lapokban mas kep jelenik meg Mo-rol, mint ami itt sokak fejeben onkepkent el. a tukorkepen aztan ezek az emberek jol felidegesitik magukat, es meg a tukrot is osszetornek, ha tehetnek.

de persze maradhatsz az osszeeskuveselmelet mellett, engem nem zavar.

politicus · http://mandiner.blog.hu 2010.09.14. 13:32:15

@Péter51: hadd ne idézzek pontosan. Nem véletlen, hogy az ellenzék által használatos egész pályás letámadás, a 9/11-gyel kapcsolatos orbáni magatartás, a tf-en elmondott gyújtóhangú beszéd, a haza nem lehet ellenzékben, stb. szövegek nyomot hagynak az utókorban.

És én most nem ezek tartalmáról mondtam véleményt, hanem csak jeleztem, ahogy a cikkben is, hogy ezek a képek élénken élnek nyugaton is.

lehet más a handa-banda 2010.09.14. 13:32:33

Köszi hogy lehoztad, de az rögtön látszik, hogy ezt a cikket nem nekünk szánták, hanem nyugati fogyasztásra az ottani tájékozatlanoknak. Nekünk ugye azt kell tudni Orbánról hogy cigány, ezért nem szabad rá szavazni, odakint meg ő a cigánygyűlölő, ezért kell gyűlölni. Ezt hívják pozitív gyűlöletnek a liberósok

☉ ☾ 2010.09.14. 13:34:57

lehet más a handa-banda - liberósok? mi vagy te, beszart óvodás?

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2010.09.14. 13:35:30

@is:

Hát ha pl. a fent idézett cikk (egy kiragadott, de jellemző példa) szerinted _nem fals_ képet közvetít egy országról, akkor le is zárhatjuk itt ezt a vitát.

valaki23 2010.09.14. 13:36:21

Leszarni, tovább dolgozni, és ha eredmény is lesz, akkor az lesz a cáfolat. Ha nem lesz, akkor buli lesz. :-)

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2010.09.14. 13:38:03

@Elpet:

"Sokféle hatása lehet ám az ilyesminek."

Én verzióm: visszaüthet a cikkíróra. Ahogy Sarrazin-t is hiába állítják pellengérre, a közvélemény többsége mégis mellette van. Ahogy Sarkozy-vel a francia többség. Jó pár Spiegel olvasó majd Orbán-t is tökös szókimondó embernek fogja tartani nácifrász helyett.

Az különféle integrációk és kudarcaik mainstream téma lett és már nem csak humánus szemszögből feszegetik a sokszor kellemetlen valóságot.

Tomivagyok · http://www.genital-herpes-relief.org 2010.09.14. 13:38:19

valaki azt írta itt a kommentek között, hogy "az igazság fáj".
de most a Spiegelnek fáj Viktor igaza... vagy itt a kommentelőknek a Spiegel igaza....

:)

Téglagyári Megálló 2010.09.14. 13:38:43

@.ılı.ılı.:

"mert elég objektíven mérnek"

Szerinted a fent idézett cikk az objektív mérés mintapéldánya? Nincs több kérdésem.

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2010.09.14. 13:39:02

". De ne keressünk könnyű magyarázatokat, még ha az egyszerűbb is."

Pedig nem túl bonyolult. A nemzetközi zsidó média csinálja azt, amit már 100 éve is csinált...
Ez mutatja, hogy Orbán alapvetően nem jár rossz úton, ha elkezdenék dicsérni, sokkal jobban megijesztene.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2010.09.14. 13:41:04

@valaki23:

Az a baj, hogy az ilyen cikkek hatása beláthatatlan. Mediatizált világban élünk, ahol a valóság az, amit leírnak róla. Belegondolni is borzasztó, hogy egy átlagnémet fejében milyen kép alakul ki ezek után Magyarországról, amely ugye 3/4-es többséggel választott meg és támogat egy "antiszemita, rasszista, homofób" miniszterelnököt.

regression 2010.09.14. 13:41:43

@is: Az Orbán-gyűlöletedet nem tudnád félretenni egy pillanatra? Nekem sem a szívem csücske, de azért az konkrétan hazugság amit a Spiegel ír. Ha ezt Vonáról írja, akkor vagy egyetért az ember vele vagy nem, de nem lenne hazugság, ő tényleg kampányolt cigányokkal.

cirkof 2010.09.14. 13:41:47

szánalmas ez a bejegyzés, végig sem olvastam.
Köszi, így már soha nem kell a madnínerre kattintanom még kíváncsiságból sem

MACISAJT 2010.09.14. 13:43:07

A cikk valóban az utóbbi hónapok legaljasabb támadása.
És nem véletlen hogy visszhangtalan maradt, annyi nyilvánvaló hazugság van benne, hogy az itthoni, efféléket boldogan lobogtató ballibek is érezték, ez most inkább kontraproduktív lenne.

"Orbán megragadta volna a bevándorlás(..) témáját? Ezzel ért volna el politikai sikereket?"

A szerző bizonyára összekeverhette Orbánt a 2002-es
MSZP-s "23 millió beözönlö román" kampányával
és annak kiagyalójával..:)

Táksi 2010.09.14. 13:44:57

@Csöncsön: A magyarok nyilaitól ments meg Urunk bennünk! :)

topartihazelado 2010.09.14. 13:45:17

arról tett is kijelentést valahol, hogy a meccs végett
van a nyakkendő...

ehja 2010.09.14. 13:45:39

Viktornak igaza van? Miben is? Hogy nincs c. bűnözés? Ezt pont ő mondja?

stratez 2010.09.14. 13:46:36

Rutinból megy ez, pláne a német sajtóban, szerintem még Vásárhelyit sem kérdezik, hanem összeollózzák a régi baromságait, ezért vannak benne ekkora ökörségek.

elGabor · http://doom-doom-doom.tumblr.com/ 2010.09.14. 13:47:21

@politicus: Valami olyan bekezdéssel kell kezdeni a posztot, amitől az Index címlapválogatóinak könnybelábad a szemük, majd gyorsan bevágnak inkább egy Subba-linket. Például:

"Bár V. I. Lenin óriási hagyatékában alig van közvetlen utalás a matematikára, mindazonáltal Leninnek a marxizmus filozófiáját mindent átfogó sokoldalú, alkotó módon továbbfejlesztô tevékenységébôl biztosan következtethetünk, hogy találunk Leninnél olyan eszméket, amiket közvetlenül alkalmazhatunk a matematikával kapcsolatban. Amikor Lenin filozófiai munkásságáról beszélnek, rendszerint mindenekelôtt a "Materializmus és empiriokriticizmus" címû mûvét tartják szem elôtt. Ennek a könyvnek jelentõsége eléggé ismeretes: védelmezôje a marxizmus – a dialektikus és történelmi materializmus – alapelveinek, materialista általánosítása mindannak a fontos és lényeges vívmánynak, amit a tudomány és mindenekolôtt a természettudomány elért egy egész történelmi idôszak folyamán. A "Materializmus és empiriokriticizmus" ötödik fejezete, amely a természettudomány filozófiájával, a fizika filozófiai válágával foglalkozik, ugyanakkor tisztázza a matematika válságának lényegét is, noha itt közvetlen értelemben a matematikáról szó sem esik. Ez abból következik, hogy a burzsoá társadalomban a tudomány válságának forrásai és elôidézôi lényegében véve ugyanazok mind a fizika, mind a biológia, mind a matematika számára."

☉ ☾ 2010.09.14. 13:48:01

OV teljesen mindegy, hogy mit mond, mert 3 nap múlva szigorú arccal mondja az ellenkezőjét. A pohos testét körbesereglő seggnyalók pedig nyáladzva bólogatnak.

politicus · http://mandiner.blog.hu 2010.09.14. 13:48:54

@TaTa86.: a cikk első verziójában szerepelt a "ne írjuk a dolgot a nemzetközi zsidóösszeesküvés számlájára". Aztán kitöröltem. :)

politicus · http://mandiner.blog.hu 2010.09.14. 13:50:50

@elGabor: legközelebb így lesz. Csak legalább egyszer sikerülne a szerkesztőknek a poszt szellemének megfelelő ízelítőt írniuk a blogboxba...

Táksi 2010.09.14. 13:50:57

Minden tiszteletem a Spiegelé. Azért ennyi baromságot összehordani nem kis teljesítmény. Lehet szeretni, nem szeretni, gyűlölni, rettegni, de azért amit itt leírtak az nyílvánvalóan baromság. Tényleg ennyire jól csinálja a németek szerint a fidesz, hogy csak sci-fibe illő elmélettel tudják Viktort támadni?

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2010.09.14. 13:52:59

azért remélem eljön az az idő, mikor fidesz-pribékek törnek a mandiner szerkesztőségbe, és véresre verik az illetékeseket.
ha a liberálkomcsi oldal véletlenül elmegy egy undorító cikk mellett, megrögzött szokásával ellentétben, mikor is ilyeneket írogattatnak és igazi vidéki cseléd módjára, nyugathoz igazodj riadót fújnak miatta, satöbbi.
és ha ők nem, akkor a belső ellenség kreál ügyet, hogy üthessen orbánon.
remélem orbán minél előbb leszámol a belső ellenséggel. és akkor vége a mandinernek is. vagy jön egy új főszerkesztő. tudják ki.

ivrilider 2010.09.14. 13:54:52

Jó a poszt végkövetkeztetése. Amúgy figyelemre nem méltó cikkről van szó, jegyezzük meg, csak annyiban, hogy az olvasóira valóban hatást tesz nyilván. Nem hiszem, hogy belföldről befolyásolták volna őket, szinte kizárt. Ott még bornírtabbak a ballibek.

hidroponi 2010.09.14. 13:55:00

@TaTa86.: "A nemzetközi zsidó média csinálja azt"

neked is a kurva anyad!

ibafaipap 2010.09.14. 13:56:33

Tuti nem látták Spiegelék az Index legújabb videóját. Jó volt pedig...

☉ ☾ 2010.09.14. 13:56:38

A magyarok szellemisége nagyrészt egy sertés szintjén áll. Mivel a "nyugati" sajtó véleményezése kritikus, készítettek nektek egy dögkutat, a Hírtv-t, hogy onnan falatozzatok, ostoba fajankók.
Éppen most vesz meg benneteket fillérekért a bornírt kedves vezéretek, és ti éljeneztek. Hányadék magyar szellemiség ez.

okostojgli (törölt) 2010.09.14. 13:57:55

Hülye Spiegel, Fletó van a képen, nem Orbi.

vakvarju69 2010.09.14. 14:00:01

Nos, idekint nyugat ojrópában az evtársak sokkal jobb kapcsolati tőkével rendelkeznek mint a többiek. Kivéve a gyevi bírót, ebben az esetben a madaras társaságot. Nos tehát a progresszíveknek nagyon szépen a hónuk alá hegedül a mégprogresszívebb nyugati sajtótöbbség. Sajnos nem tudok olyan médiumot említeni, ahol a jelenlegi kormányzatot pozitívan megitélő szösszenet jelent volna meg pedig rendszeresen olvasok német, belga, francia és júkéj nyomdaipari remekeket. Magyarországot körülbelül úgy láttatják idekint, hogy náci nyomulás van, hogy a gárda mindenkit lekaratéjoz meg hogy a Zorbán tercel mindehhez. Idekint is csak a "rossz hír" a hír. Meg hát ugye az evtársak most mindent meg próbálnak tenni, hogy a jelenlegi kormányt diszkreditálják. Csak azt teszi amit a legutóbbi ellenzék próbált tenni (jóval rosszabb hatásfokkal) a legutóbbi kormánnyal. Valami gáz van a kommunikációval. KZ figyelsz?????

Vahakomb 2010.09.14. 14:00:10

@Chicano: Tökéletesen egyetértek!

Átvitel honvéd 2010.09.14. 14:00:22

A cikk 90%-a jó, sőt, hiánypótló (...hosszú idő óta az első cikk, blogposzt, amely nyíltan megkérdőjelezi valamely ún. "mértékadó" sajtóorgánum hitelességét, és nem egyszerűen megteszi (már az is nagy szó...), hanem egyúttal felveti a hazai- és nemzetközi baloldal ebben az ügyben játszott dicstelen szerepét is.

A következtetéssel azonban nem értek egyet. A következtetés lecsupaszítva így hangzana: "...szemetek, de azért Orbán rászolgált arra, saját tetteivel, amit a sajtótól kap". ...Ezzel két probléma van.

Az egyik gond: a fenti logika formailag ugyanaz, mint amely szerint a zsidók kvázi saját maguk "felelősek" a holokausztért. (Nyugodtan be lehetne helyettesíteni a megfelelő szereplőket a fenti, Orbánnal kapcsolatos értékítéletbe, és konkrétan ezt kapnánk). ...Orbán akármit tett (...megjegyzem: én nem emlékszem, hogy valaha szélsőjobbos hangot ütött volna meg, sőt, épp az ő ún. "cigány" voltával foglalkozott elég sokáig az MSZP-s suttogógép- és kocsmai szintű "aktivisták"...), az nem egy mérce, hogy bizonyos sajtóorgánumok konkrétan hazudnak róla, és hogy ez így rendben van.

A másik gond: Orbán már akkor is kapott, amikor a poszt időszámítása szerint "még nem szolgált rá" (...tessék megnézni, mi történt, miután a Fidesz szépen kihátrált az "első" ún. "demokratikus" charta mögül, és "nyert" nem egész' 10%-ot az 1994-es választásokon, miközben egy-másfél évvel korábban még arról folyt a vita, hogy esetleg megnyeri-e azt). A "nem ún. 'liberális' --> rossz sajtója van" egy összefüggés. Aki korábban felvállalta, hogy nem fekszik le az SZDSZ-nek és a vele azonosítható "liberális" köröknek (Uram bocsá' egyenesen hatalmi konkurrensükként jelentkezett), annak per def. "rossz sajtója" keletkezett, és pont. És ez van ma is. Csak már nem annyira "újdonság", és a megfelelő szereplők szerencsére elég sikeresen erodálták a korábban még nem megkérdőjelezett hitelességüket.

Téglagyári Megálló 2010.09.14. 14:02:42

@.ılı.ılı.:

El lehet menni, hogy egy klasszikust idézzek.

greybull 2010.09.14. 14:02:46

A Spiegel jelszava Németországban: Hinaus mit Uns! azaz: Kifelé velünk! (mármint a németekkel kifelé Németországból) - nemcsak No., de talán a világ egyik legundorítóbb liberális lapja - tökéletesen érdektelen, mint hazudozik rólunk, Orbánról, stb.

Avatar 2010.09.14. 14:04:28

@Elpet: Orosz, kínai vagy arab befektetők azok, akiket szívesebben látnál a nyugat-európaiak és amerikaiak helyett? Gondolod, ők jobban szeretnek minket?
Vagy tudsz valami egyéb titkos tőke forrást?

@Google: Ha a nagyszerű Orbán rajongói utánanéznének, látnák, Viktor hazudott nekik. De hányszor!

gloire · http://alkaloida.blogspot.com/ 2010.09.14. 14:05:37

@politicus: "És a kommunikációs offenzívát is lehet úgy alakítani, hogy az közben ne adhasson okot az amúgy is sanda szemmel néző újságírók egy részének..."

Ez elég együgyű megközelítés. Elég, ha a közelmúltbéli Szlovákiai történésekre gondolunk. Ott nem csak kommunikációs bakik mentek, had emlékeztesselek:
- segélyek megvonása, cigány-éhséglázadás, katonaság bevetése.
- nyelvtörvény,
- a szlovák gárda, Malina Hedvig ügy,
- Sólyom ügy,
- állampolgársági vita, stb.

Könnyű mára gyorsan elfelejteni - így a választások után - hogy már nincs konkrétan fasisztoid párt a szlovák kormányban, és nem egy igazi provokátor
a kormányfőjük. Ezek után légyszíves bányászd elő azokat a németországi cikkeket, ahol ezzekkel a valóban kemény ügyekkel foglalkoztak. Nehéz lesz.

Könnyű belátni, hogy ezzel a szervezett, újból és újból erőrekapó ellenkampánnyal semmit nem lehet tenni, és nincs olyan retorika, ami ezeknek a cikkeknek a megjelenését meg tudná akadályozni. Az gondolom világos neked is, hogy egy ilyen szintű lapnál van magyarul jól tudó munkatárs, így egy fél-egy napos sajtószemlével könnyen képbe lehet jönni, még akkor is, ha történetesen harcias szocdem arcról van szó.
Ezek a hazugságok nyilvánvalóan szándékosak.

☉ ☾ 2010.09.14. 14:06:07

zotyesz66 - anyád majom? Hát, sajnállak, de fidesz szavazónak jó leszel.

Téglagyári Megálló - kispöcs vagy te ahhoz, hogy bárkinek is érdemben mondj valamit, ha csak idézni tudsz.

regression 2010.09.14. 14:06:30

@.ılı.ılı.: Te barom! Ha annak a kritikus sajtónak -- hogy téged idézzelek -- a sertésnél magasabb szinten lenne a szellemisége, akkor nem kéne hazugságokat írnia, hanem értelmes kritikát. Van mit kritizálni a Fidesz kormányzáson, de pont cigányellenességgel, és az ezzel történő kampányolással támadni...

Ennyi erővel Gyurcsány is bevándorlás meg cigányellenes. Valójában soha sem mondta, de így van. Látszik a szemében!

☉ ☾ 2010.09.14. 14:07:50

regression - ne erőltesd, buta vagy, kár véleményezned a hisztamin szintedet.

Téglagyári Megálló 2010.09.14. 14:08:04

@.ılı.ılı.:

Arról mit szóljak, akinek még egy rendes nickje sincsen?

gloire · http://alkaloida.blogspot.com/ 2010.09.14. 14:08:34

@.ılı.ılı.: "A magyarok szellemisége nagyrészt egy sertés szintjén áll." utálatos egy állat az a malac, meg sem eszed, igaz?

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2010.09.14. 14:09:04

Orbán Viktor populista az tény, és hazugságokra alapozta mindig is a kampányát, de hogy rasszista, antiszemita, idegengyűlölő lenne, az abszurd. Ha már szidják, szidhatnák azért, amiért jogos.

☉ ☾ 2010.09.14. 14:09:54

gloire - nagyrészt, nem mindenkinek. A vegetáriánus étkezésről pedig nem egy fideszmalaccal kell vitát nyitni.

regression 2010.09.14. 14:10:25

@.ılı.ılı.: Gyere, told ide a segged, anyád végzett a szopással, le kéne suvickolni a nyálat.

☉ ☾ 2010.09.14. 14:11:16

Zabalint - kellő időben SOHA nem határolódott el a szélsőségesektől, és ez a látencia bátorítást adott. Tehát a kritika nem abszurd, sajnos.

Briandrew 2010.09.14. 14:11:39

Én egyre kevésbé kedvelem az Orbánt, de a Spiegel elmehet a picsába!

Kósza 2010.09.14. 14:12:32

@Google: business as usual,.... vagy már szóltak? Válts nicket, mondjuk Bugsy-ra :)

☉ ☾ 2010.09.14. 14:12:34

regression - magyar vagy, buta, pótcselekvő, megalázott senki, aki még a kompenzálás közben is nyomorék. Sajnállak? Nem, leköplek.

Péter51 2010.09.14. 14:12:42

Tisztelt blogiró,Ön nagyon gyenge példákat hozott fel Orbán 10 évvel ezelőtti kommunikációs hibáira.Majdnem olyan keveset tudott összehozni,mint a szerencsétlen is nevű kommentelő.
Egész pályás letámadás - egy VÉDEKEZÉSI módszer,ahogy már anno ezt elmondták,a 9/11-et emliteni ordas hazugság,ott Csurka István mondott vállalhatatlan dolgokat és k..ra unom,hogy mindig Orbánnak kell elhatárolódni,miközben az elvtársak soha semmitől sem határolódtak el,a gyújtó hangú beszéd egy választási beszéd volt,a következő évek bebizonyitották,hogy alapjában igaz volt.A köteles beszédet és a 23 millió románt nem akarja O.V-ra kenni?

Dr. Kward 2010.09.14. 14:13:31

igenis provaktőr! éppen tegnap tudott reggel lila nyakkendőben megjelenni, a 0:6 után--- csak tudnám mit keres akkor fehárváron?????
ftcsz.blog.hu/2010/09/13/a_ban_orul

inebhedj - szerintem 2010.09.14. 14:13:49

A Spiegelre reagálni fölösleges bárkinek is. Tessenek áttekinteni (vagy inkább ne) az orgánum munkásságát: ez egy rendkívül felületes és jobbára teljesen dezinformált bulvárlap, méghozzá hagyományőrző jelleggel. Tevékenységét megfelelően alulinformált, félművelt újságíró gárda segítségével, a megszokott állandó színvonalon és igénnyel folytatja. A Spiegelt (Blikket, stb.) no comment! felirattal, változtatás nélkül érdemes idézni (használható még a sic! nyomatékosító jelző).

politicus · http://mandiner.blog.hu 2010.09.14. 14:13:49

@gloire: na most speciel nem tudom, hogy Ficoról hány cikk jelent meg a Spiegelben vagy más nyugati lapban, de egész biztos, hogy nem nagyon kedvelték őt és bennünk is kialakult egy kép róla, amely finoman szólva sem pozitív. Ha vki provokatőr, akkor ő biztosan az volt.

A cikk írása kapcsán azon gondolkoztam, hogy ott a lengyel kormányfő, Donald Tusk, aki szintén jobbközép politikus, de akiről a nyugati vélekedés egészen más mint Orbánról még akkor is, ha egyébként nem olyan régi motoros mint OV.

Martian (törölt) 2010.09.14. 14:14:21

"A népi hős módszere akkor működik a legjobban, ha megragadja a bevándorlás és az integráció témáit, hogy aztán azonnal a rettenthetetlen igazságkereső szerepében ünnepelje őt a nép"

Egy "népi hős" kijelentette, hogy 23 millió román munkavállaló megjelenése fenyegeti az országot.

"Magyarországon a kisebbségek kirekesztése a politika főáramába tartozik."

Valóban, mintha egy volt miniszterelnök mondott volna olyasmit, hogy "akinek ez nem tetszik, el lehet menni ebből a kurva országból".
:)

☉ ☾ 2010.09.14. 14:14:32

inebhedj - ezzel a szöveggel itt meg lehet élni, de jobb helyeken így lejáratod magad.

lehet más a handa-banda 2010.09.14. 14:14:41

Hogy én is megpendítsek egy Lenin idézetet: "Ha az ellenséged dícsér, vizsgáld meg hol hibáztál"

Ha a Spiegel az ismert hátterével jókat írna Orbánról, megrendülne a bizalmam benne. Ez a cikk viszont megerősíti az egyébként nem túl nagy meggyőződést bennem: jó úton halad a kormányzás

regression 2010.09.14. 14:15:33

@.ılı.ılı.: Nem baj, sikíts csak, cafat! :D

politicus · http://mandiner.blog.hu 2010.09.14. 14:17:34

@Péter51:
Nem érti, nem érti...
Nincs vita köztünk a fenti példák tartalmát illetően. A látszat, ami kialakult ezek miatt/után, azt nehéz Orbánnak levetkőznie. Ezek a szövegek - amint írtam - nyomot hagynak az utókorban.

☉ ☾ 2010.09.14. 14:17:41

regression - felizgatott a vezéred megvédése? Látens buziként a jobbos országban, szart fogsz vakarni egy kocsma vécéjében.
De jó tőletek oly messze élni!

Commandante Jayasuriya 2010.09.14. 14:18:10

@Péter51:

Ahogy Petike a "patrióta" azt elképzeli...
Mert ugyebár az Amerikai Egyesült Államok sok-sok nemzetállamból áll, nem úgy mint Európa.
Egyébként ha csak a zászló volna a probléma forrása, még a "nacionalista" jező is jól hangzana.

☉ ☾ 2010.09.14. 14:18:21

Egyébként tényleg el lehet menni ebből a kurva országból, csak nem mindenki fog megélni. A taknyok maradjanak jobbos magyarok.

lehet más a handa-banda 2010.09.14. 14:22:11

"Orbán rendszeresen ad alapot szavainak akár rosszhiszemű kiforgatására is"

A végső alapja ennek az hogy él sőt ráadásul a legfontosabb politikai tényező Magyarországon. Útjában áll bizonyos törekvéseknek, ezért próbálják kinyírni, hátha sikerül. Nem sikerült eddig, és most már rá is vonatkozik: "ami nem pusztít el az csak erősít"

puszta 2010.09.14. 14:22:38

Jean-Marie Le Pen
Jan Slota, Robert Fico
Ők miért nincsenek akkor a listán?
A francia kormány miért utasíthat ki cigányokat 10 ezres nagyságrendben az országból?
Az olasz társadalom 80%-os többsége miért mondhatja, hogy cigányokból nem kérünk? Az európai?
Megítélésem szerint a cikk azért kell, mert nem akart Orbán befeküdni az IMF-nek. Ebből a szempontból valóban provokatőr, mert szembe mert menni egy kis ország egy világszervezetnek, amely szereti kézben tartani az országokat.
Ettől függetlenül a post végén megfogalmazott, a kommunikációra vonatkozó megjegyzéssel egyet tudok érteni.

andrush 2010.09.14. 14:22:58

@Dr. Kward: én azon röhögtem, hogy tegnap lila ingben voltam dolgozni, és néztem, kolléganőm is lilában tolta. Mikor megláttam OV lila nyakkendőjét, tudtam, hogy valami kozmikus jelentőségű nap lehet:)

Lefetyke 2010.09.14. 14:23:25

Na, ez a Spiegel cikk is iskolapéldája annak, hogy a "baloldali értelmiségi" és főleg MSZP-s forrásból értesüléseket szerző nyugat-európai sajtó mennyire magyar jobboldal-ellenes.
Az a vicc, hogy a hivatkozott cikk Orbánnal szemben felhozott érveiből egyik sem állja meg a helyét. Úgy értem, ha mindenképpen olyan cikket akarnék írni, amiben Orbánt ilyen hamis színben akarom feltüntetni, találok olyat, amibe hitelesen bele tudom ezt magyarázni. Ez a cikk viszont komplett hülyeségeket ír, pont az ellenkezőjét a valós helyzetnek. A szomorú az, hogy az ilyet cáfolni sem érdemes, aki olvasta, már úgyis magáévá tette a cikkíró véleményét, mert fogalma sincs a valóságról, a cáfolatot meg legyintéssel fogja elintézni. Hiszen mindenki cáfol.

blokkos 2010.09.14. 14:23:30

@Viktus:
Már vártam, hogy ez is a kommunisták provokációja.
Mi más is lehetne, ha kedvenc vezéreteket kívülről-objektív tükörbe helyezve-kritizálni merik. Ti is csak azt fogadjátok el véleményként, mikét Vezéretek is ami egyezik a tietekkel. A többi a komcsik mesterkedése. Jó nagy szemellenzőtük van, és Vityának jó nagy köténye, sok purdé elfér alá, hogy megvédje őket.

ifjabb Hábetler János 2010.09.14. 14:24:32

Lásd az Index címoldalát, Matolcsy, mint felelős politikus, méltatta a Bajnai-kormány gazdaságpolitikáját. A Fidesz-frakció talpasai rögtön magyarázzák, hogy nem úgy értette, szar volt az egész. Ha valaki a neked nem tetsző véleményt idézi a kettő közül, szemét hazug, liberálbolsevista féreg.

Ennyi

andrush 2010.09.14. 14:24:48

@puszta: Franciaországból azokat az illegálisan ott tartózkodó romákat "küldték el", akiket eddig nem hajítottak haza Romániába és Bulgáriába. Ez más eset, mint a magyar romákat basztatni non-stop...

inebhedj - szerintem 2010.09.14. 14:25:25

@.ılı.ılı.:

"jobb helyeken" :D

Mint a Spiegel-olvasók Európai Egyletének éves közgyűlése?

A teljesség igénye nélkül, maradva német nyelvterületen. egy FAZ-írásműt hajlandó vagyok álláspontnak elfogadni, függetlenül attól, hogy egyetértek-e vele, vagy akár csak megalapozottnak találom.

Na de egy Spiegelt?

Legfeljebb "jobb helyeken".

Samuzia 2010.09.14. 14:27:38

@blokkos: Öreg te se hiszed amit mondasz ugye? OV tegnapi nyilatkozata és parlamenti szereplése, elégé másképp mutatja be a helyzetet, ráadásul tudható hogy a Der Spigel szocdem értékeket akarja erőltetni, aki nem az a fasiszta nekik...@.ılı.ılı.: Maradj is ot ahol vagy és élvezd az ottani életet...

Google 2010.09.14. 14:27:48

@Avatar:

Értem. Nem a Spiegel, nem Gyurcsány, hanem Orbán hazudott. Esment.
Kiscsoport, nagycsoport, melyik óvodából tetszik hívni?

Az átlagnémetet annyira nem érdekli, miket írnak a magyarokról, nem is hozzájuk szólnak elsősorban ezekben a cikkekben. Esetleg megnyugtatják őket e sorok, a magyarok se jobbak.
Ilyen irományokkal inkább minket megelőző provokálnak, hogy aztán kuss legyen ám, hát hogy jövünk mi ahhoz, hogy bármiről véleményünk, esetleg más véleményünk legyen. Pedig.

vénkujon 2010.09.14. 14:27:58

miért bántják szegényt?? ...pont most, hogy 3 hónap alatt rendbetette az országot, s most már csak hátradőlve kell kivárni, amíg a zseniális reformok elvégzik a dolgukat.

Samuzia 2010.09.14. 14:28:51

Simán eltűnt a kommentárom....

Lefetyke 2010.09.14. 14:29:30

@blokkos: Most komolyan, olvasd már el, hogy mikkel vádolták meg Orbánt, aztán olvasd el a tegnapi cikket az Indexen az országgyűlési beszédekről.
Most kifordítva pont azt csinálod, amiért kritizáltál: csak azért, mert valaki rosszat írt Orbánról, máris igaza van ("kívülről objektív tükörbe helyezve"), és aki ezzel nem ért egyet, az csak a "kedvenc vezérét védi".
Olvasd el a Spiegel cikket, aztán Te magad döntsd el, mi az igazság. Felőlem utálhatod, kritizálhatod Orbánt, szíved joga. De legalább olyanért, amit tényleg csinált is. "Bevándorlásellenes politika"? Kisebbségellenes hangulatkeltés? Mikor hallottál ilyeneket a Fidesztől?

sanyix 2010.09.14. 14:29:38

jól megrendelte a cikket a maszop, vagy akár a szadesz maradványa, bár inkább az előbbi

lehet más a handa-banda 2010.09.14. 14:30:24

@politicus: "na most speciel nem tudom, hogy Ficoról hány cikk jelent meg a Spiegelben vagy más nyugati lapban, de egész biztos, hogy nem nagyon kedvelték őt"

Bár én nem vagyok Homo politicus, azt azért láttam hogy Fico megítélése a nyugati sajtóban még csak megközelítöleg se volt olyan negatív mint Orbáné, hát ezen tényleg érdemes elgondolkodni. Egy dedósan megszállott sovén politikussal szemben aki Jánosikot (nagyjából Rózsa Sándor szlovák megfelelője) NATO őrnagynak nevez ki másfél évszázaddal a halála után főleg mert szlovák volt, továbbá elfogadja a nyelvtörvényt ami azért elég durva Európában, ilyen elnézőnek lenni, ez már önmagában kettős mércét jelent. A kérdés csak az: qui prodest? Kinek áll érdekében Orbánt így lejáratni? Németországnak biztos nem

wanton 2010.09.14. 14:30:53

Szerintem teljesen igaza van.
Választások előtt, pontosan ezt éreztem, amit a lap ír.
Választások után kissé meghunyászkodott Orbán, főleg miután bedöntötték a forintot 3-szor is...
Most mintha hallgatna...

vakvarju69 2010.09.14. 14:32:22

Naccerű látni a sok trollszerű egyént, amint éppen egymás szórakoztatásával vannak elfoglalva. Hahó! Van itt valaki IQ72 felett???? Gyorsan tegye fel a kezét.

GreenBP · http://ftcsz.blog.hu/ 2010.09.14. 14:32:27

@andrush: hát az volt, kozmikus. a tesóm is lilafehérben tolta. azon gondolkodtam felrúgom

Samuzia 2010.09.14. 14:37:43

@wanton: Nos az ország választóinak nagyobb aránya nem ezt érezte, ezt csak a baloldali sajtó sulykolta az emberekbe, irányított félelem . Hála Istennek nem jött be.

2010.09.14. 14:38:21

A ballib söpredék érzi, hogy a folyamatok már nem kedveznek nekik. Vergődnek még egy ideig, nyalják a zsidók, a bevándorlók és a cigányok seggét, aztán végül a szarkeverő bagázsuk elkussol, amikor a drágalátos bűnözőiket kivágják minden normális országból.

Da Real Knee Grow 2010.09.14. 14:45:04

Azér az idegenszívűs megjegyzése nem volt semmi kedves Vektornak. Hmmmm mi is jut eszébe történelemet tanult ember eszébe.....hmmmmm
Etttől függetlenül télleg foscikk a spígelé. Nem az üzenete, hanem a tartalma.
Ja és a Ficót mér hagyták ki?

Blogger Géza 2010.09.14. 14:45:11

te@is: Hihetetlen, hogy szerinted a cikk "rendben van". egyáltalán olvastad, érted? Felfogtad az belső ellentmondásait? Hogy egy ellenzéki párt retorikájával támadja Orbánt? Ennyi erővel Orbán összes ellenzékben tett kijelentését tulajdonítsuk Gyurcsánynak, és mivel szerinted bárki bármit mond, az tulajdonképpen Orbán mondta, ennyi erővel akkor azt is mondhatjuk, hogy valójában Gyurcsány mondta azt is, amit a Jobbik mondott. Göbbels ezekhez képest kismiska volt.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2010.09.14. 14:45:55

Szokjatok hozzá fiúk. Most már ez lesz.

Nahoten 2010.09.14. 14:49:20

Nem vagyok Orbán hívő, de ez a cikk hazugság.

A Der Spiegel ennyire nem ellenőrzi amit leír?

szamarhegy 2010.09.14. 14:49:45

Orbán a kettősbeszéd nagymestere, szimbolikusan, szóképek és közmondások mögé bújva, összekacsintva zsidózik, cigányozik, globáltőkézik, pénztőkézik, vagy ami éppen soron van, aztán ha nagyon megszorongatják, csak pislog nagyokat meglepődve, hogy hát 'á az nem azt jelenti, természetesen tiszteletben tartom' . A mások módszer, hogy Orbán soha sem mondta még nyílvánosan, hogy az antiszemitizmust elítéli mindig csak maszatolás van, meg hivatkozás, hogy a múlt héten egy Fideszes hogy elhatárolódott, max. annyit présel ki magából, hogy minden kisebbséget érintő támadást elutasít. Orbánnak nincs különösebb értékrendje a hatalmon kívül, mindig azt játszik amit a néppárt szavazói várnak és piszkosul nem érdekli (meg a szavazókat se...) , hogy ellentmondás van. El kell ismerni tehetséges politikus, kár hogy ideszületett...

Waldi! 2010.09.14. 14:50:32

Jol megkapta a kis gonosz torpe :D

-A haza nem lehet ellenzekben csoppet sem kirekeszto.

-Ez se antiszemita beutesu:
„Nem tudom, miféle vidék ez, ezzel eddig sokkal jobban meg voltam elégedve, hogy – lehet 7 vagy 8 százalékot kapni egy szabad demokratának? Ez több mint megdöbbentő, rendes, normális magyar vidék volt ez mindig is.”

-De ellenben a szelsojobbal mar megertobb:
„Nem sok tartalékunk van a derék MIÉP-esek remélem, tudják, mi a dolguk és onnét még át tudunk hozni valamit”.

-Ez se anitszemita:
"különböző, hát genetikailag talán túlzás lenne mondani, inkább fogalmazzunk úgy, történelmi meghatározottság miatt, a baloldal, amikor csak teheti, ráront saját nemzetére, így tesz a mostani magyarországi baloldal is."

-Ez meg igazan ciganybarat (mert ugye Orban ur jogosult valakirol eldonteni, hogy roma-e vagy sem):
"Világossá kell tenni, hogy a cigány származású bűnelkövetők, súlyos bűncselekményeket elkövetők aránya jelentős mértékben, napról napra fokozódó mértékben, érzékelhető mértékben növekszik."

Az arpadsavos zaszlo eveken at, fidesz rendezvenyeken valo megturese vagy a masodik vilaghaboru polgari aldozatainak emleket meggyalazo turul szobor is teljesen rendben van. Wittner Maria gardazaszlo anyastul.

Rókakígyó 2010.09.14. 14:56:08

Szerintem nem írnak durvákat. A helyzet télleg ilyesmi volt választás előtt. Mo-n sikerült elérni, h nem a tolvajgazember politikusokat csesztessék, hanem a védekezni nem tudó kisebbségeket. A politikusaink sokkal több pénzt lopn(t)ak el, mint amennyit valaha segélyekre fizettek vagy fognak fizetni.

josef_k 2010.09.14. 14:56:47

Szerintem a Spiegel teljesen korrekten írja le a dolgokat: megemlíti Orbán egyik kijelentését a cigányprobléma kezelésének szükségességéről, majd megemlíti azt is, hogy a cigányságot mint témát nem hozta fel a kampányban - ellentétben a Jobbikkal. A rasszista kijelentéseket végig a Jobbiknak tulajdonítja, Orbánnak csak azt veti a szemére, hogy jelentősen hozzájárult ahhoz, hogy a Jobbik "szalonképessé" vált. Azt is megemlíti a bejegyzés végén egyébként, hogy Orbán most megpróbálja a Jobbikot ellehetetleníteni, egyrészt a témák meghatározásával, másrészt a gárda elleni fellépéssel.
Amúgy a Spiegelt szerintem nem igazán lehet baloldalinak nevezni, mégha a másik hírmagain, a Focus, egyértelműbben áll a jobb oldalon.

Rókakígyó 2010.09.14. 14:57:48

@Lefetyke: A cikk arra példa hogyan gondolkodnak nyugaton. Amíg kirekesztesz sikeres nem lehetsz. Kirekeszteni sokkal kevesebb ésszel is lehet, mint integrálni. Ez a különbség kelet és nyugat közt.

nem1rem1 2010.09.14. 14:58:34

Az MSZP-kormány bukásának, ha bármilyen elfogult is bárki, mindenképpen el kellett következnie: Az MSZP nem tudja levetkőzni múltját, elődjének, az MSZMP-nek az árnyékát, imidzsét. Ha a bármikori szocialista kormány alatt a rendőr felemelte a gumibotját, rögtön kádárista rendőrállamot emlegetett, vagy akár gondolt bárki. Miközben Orbánt az első kormányzása alatt, kifejezetten imponáló volt ugyanazok számára a rendőrség határozottságának, ezért néhol erőszakosságának a bátorítása.

Orbán ugyanígy nem tudja levetni az imidzsét, ahogy a poszt megjegyzi. Ám ezt a képet nem csak az első kormány "kommunikációs hibái" erősítették az elmúlt évtizedben, hanem az "egy a tábor, egy a zászló"-jelszavú szélsőjobb-becsatornázási fáradozás is, mely egyrészt sikertelenné vált, másrészt magát a Fideszt is eltávolította a centrumtól.

Az új idők, a 2/3, a várható gazdasági nehézségek, no meg hát az előző Orbán-kormány óta létrejött EU-tagság megkövetelte, bizonyos vezető európai politikusok által szóban és egyértelműen kifejezett követelte is a centrumba való visszatérést. (Apropó, hogy eltűntek a Fidesz-rendezvényekről az árpádsávos lobogók...) És Orbán mindent meg is tesz, hogy centristának lássa a világ.

A világ fáziskésésben van. Én is úgy álltam hozzá a Fideszhez, Orbán Viktorhoz, hogy ha egyetlen ciklust ellenzékben végig tudott volna ülni felelős parlamenti ellenzékként, akkor már régen őt támogattam volna. Csak hát, nem bírt... Se nyugodt, se felelős nem volt, és még ellenzéknek is nehéz volt nevezni... El kell telni jó időnek, hogy ez a kép alapvetően megváltozzon. Mint ahogy a szélsőjobb - mondjuk úgy - megszelídítésének kockázatos és félreérthető, és végső soron kontraproduktív kísérlete is lassan fog elfelejtődni "odaát".

És persze nem fog ártani némi következetesség is.

Briandrew 2010.09.14. 14:58:49

@Waldi!:

Nem kedvelem Orbánt, de amit it összehordtál elég szánalmas! Nem más, mint kiforgatása az Orbán szavainak. Lehet, hogy hatalommániás és populista, de semmiképpen sem antiszemita vagy rasszista. Ja és roppant unalmas és nagyon gyenge összemosni a Fideszt a szélsőjobbal....

Samuzia 2010.09.14. 15:01:56

Ha Orbánt így állítják be, akkor most mi van a franciáknál és az olaszoknál....

Bell & Sebastian 2010.09.14. 15:07:10

A jobboldali barátunk Németországban vendégmunkás, és meséli, megkérdezték tőle, hogy mi a fene van nálatok otthon. Vett egy mély levegőt, aztán csak lemondóan legyintett.

Azóta nem barát, ugyanis ha elmondja, az nagyobb hatású lett volna egy ilyen lejárató cikknél. Ugyanis a német melós sem hülye, sőt! Két sör után klónoztatná Hitlert a Moszkvában őrzött fogaiból.

Az utolsó lap Putyin kezében, ha másképp nem boldogul.

nem1rem1 2010.09.14. 15:12:52

@József István: Hát, azért a memóriája kissé szelektív.

Orbán az első kormányzása idején azért gyakran mutogatta a muszkliját nemzetközi porondon. Igen, ő mert nagynak lenni. Kevésbé díjazta ezt a nemzetközi nézőközönség, mint az itthoni. Megjegyzem, mostanában is ilyen "pénzügyi szabadságharcról" meg "forradalomról" értekezik, aminek más a zöngéje mondjuk németül...

Ennyiben igaza van a poszt következtetéseinek.

gloire · http://alkaloida.blogspot.com/ 2010.09.14. 15:14:37

@politicus: "na most speciel nem tudom, hogy Ficoról hány cikk jelent meg a Spiegelben..."

Csak annyit súgok: Google.

"Der neue Premier, Robert Fico, hat es indessen mit schlichter Sozialrhetorik verstanden, die Unzufriedenen um sich zu sammeln - die Arbeitslosen, Alten und jene, denen der schnelle Wandel unheimlich ist. Bisher hat Ficos Kabinett den neoliberalen Kurs seines so leidenschaftlich bekämpften Vorgängers weitgehend beibehalten - auch die Flat Tax gibt es weiter. Fico erfreut sich trotzdem bester Umfragewerte, denn er versteht sich auf populistische Gesten. Die Praxisgebühr der Dzurinda-Regierung zum Beispiel hat er abgeschafft: Sie betrug umgerechnet 60 Cent."

www.spiegel.de/spiegel/print/d-51714210.html

Ha valaminek, annak volna értelme, ha ezt a jelenséget a két miniszterelnök kapcsán körüljárná egy cikk. Amíg Fico egyszerűen csak kicsit populista szocdem volt nekik, (Slota, Matica Slovenska, Slovenská pospolitost nincs is!) addig Orbánt a genetikázó Sarazzinnal hozzák össze.

Itt a retorika, semmit nem számít. "Ahhoz tenni is kell(ett)." mondod, de csak a szlovákkokal való összevetésből kiderül, hogy a cikked végkövetkeztetése, egész egyszerűen hamis.

Peter Blau 2010.09.14. 15:15:23

Csak tudnám, hogy önmagukat liberálisnak beállító emberek miért személyeskedéssel és indulatokkal próbálnak célt érni a vitákban. Ez már nem is a liberalizmusról szól, hanem az emberről magáról. Arról az emberfajtáról amely liberális véleményt hangoztatva próbál érvényesülni.

phaidros 2010.09.14. 15:17:14

Hiányolom Nicholas Sarkozyt viszont a cikkből.

tevevanegypupu 2010.09.14. 15:18:14

@Waldi!:

Tudod Orban nelkul nemigen merhetnel ugy beszelni ahogy beszelsz, valoszinuleg meg sem szolalhatnal nagyon, mert besugnanak a kommunistaknal talan eppen a tarsasagodbol valaki. Ha valakinek koszonhetjuk a rendszervaltast akkor az Orban is, sokkal inkabb mint a maoista ellenalloknak alcazott tarsulat, akik negy ev utan mar ujra osszealltak az mszmp utodpartjaval. Gondolkodj egy kicsit mielott beszelsz es foleg irsz. Orbannak sok hibaja van, sokszor teved, de nem arulo, nem gazember mint azok, akik penzert atalltak vagy nem is atalltak, hanem visszalltak "ellensegeikhez". Kulonben nem kell felejteni Konrad Gyorgyot, aki elragadtatva nyilatkozta, hogy a zsidok eppen genetikailag kulonben a tobbi embernel, sem Kornis Mihalyt aki egy oszinte pillanataban bevallotta, hogy ok jobban utalnak minket mint mi oket. Ezt egyebkent nelkule is eszrevettuk..

mikrovp 2010.09.14. 15:18:17

Azt javaslom a posztoló "politicus"-nak, hogy a németországban most futó gigantikus botrányról írjon inkább többet. Mert az nem semmi, ez a Spiegel cikk meg semmi.

phaidros 2010.09.14. 15:20:20

@is: valóban, a cikk rendben van. Orbán anticigány, antiszemita hangokkal kampányolt, ellenben Gyurcsány haladó baloldaliként nemtematizálta a politikát a bevándorlókra (23 millió román).

És persze Te korrekt, elfogulatlan, logikus vagy, aki mindenre jól emlékszik. :)

Waldi! 2010.09.14. 15:20:26

@Briandrew:
Nem kell osszemosni a Fideszt a szelsojobbal, mert osszeer.
Lenyegeben mindegy, hogy Orban antiszemita-e es rasszista-e vagy csak ugy csinal mintha az lenne. Sot azt kell, hogy mondjam, hogy egy meggyozodeses rasszista talan meg egyenesebb jellem, mint valaki aki gond nelkul jatsza a rasszistat, ha arra van igeny.

Briandrew 2010.09.14. 15:20:45

@nem1rem1:

Ugyanezt csinálták Kaczynskiék is és ma a Lengyel gazdasággal példálózik mindenki. Kiharcolták, hogy igenis döntően számoljon velük az EU. Aztán őket sem otthon nem kedvelték túlságosan, sem pedig külföldön. Mégis utólag megérte....elgondolkodtató!

Briandrew 2010.09.14. 15:21:26

@Waldi!:

Hagyjuk, a mérhetetlen elfogultsággal nem tudok vitatkozni!

Nincs magyar a legjobb kétszáz egyetem között 2010.09.14. 15:22:32

Abba kellene azt a gyakorlatot hagyni, hogy állandóan a külföldi lapokra hivatkozunk.

gloire · http://alkaloida.blogspot.com/ 2010.09.14. 15:22:40

@Kettes: "Szokjatok hozzá fiúk. Most már ez lesz."

Most már? Húsz éve megy. Amióta Antall, az első vér-fasiszta náci diktátor megkaparintotta a hatalmat az antiszemiták segítségével . )

Bell & Sebastian 2010.09.14. 15:22:59

@Grift:
Magának lesz igaza, rábasznak a sompolygásra, ha nem vágnak párat kóterba a hazaárulók közül.
Csak minél előbb, mert annál kisebb a kár, ami már így is óriási.

Ha szűk az igazságszolgáltatás keresztmetszete, jöhetnek segíteni máshonnan is. Hogy ne akkor kelljen, amikor EU -csendőrök vigyázzák majd a kijárási tilalmat.

pPanni 2010.09.14. 15:23:10

Egyszer végigolvastam a magyar választások (várható?) eredményét ecsetelő Spiegel-online cikk kommentjeit, hát majdhogynem többségben voltak azok a német (!) kommentelők, akik helyeselték, hogy van egy-két politikus, aki kiáll a népe mellett, és szembe mer menni az EU-val (akkor még IMF téma ugye nem volt), és védené a piacot is ez ellen az őrülten lobbizott eu-gazdasági politika ellen (pl. paradicsom Hollandiából, amikor itthon sokkal jobbak). És sajnálkoztak, hogy az ő kis plöttyedt politikusok csak engedelmes kiskutyaként lihegnek az EU korbácsa előtt.
Szóval azért ez csak egy újság csak ez a sok közül, és tkp. mit tudunk mi Bulgáriáról?? Nem kell komolyan venni.

pPanni 2010.09.14. 15:27:28

@pPanni: politikusok=politikusaik

fülzsír 2010.09.14. 15:30:38

csak pár "hazánkfia" zsidó próbálja túlfeszíteni a húrt. Ismerjük kik diktálják az ilyen aljas cikkeket. Lassan a németeknek is elegük lesz belőlük. Most még csak a leszarom kategóriába esnek (ott is)... később majd elkezd viszketni a befogadó nép tenyere.

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2010.09.14. 15:31:30

@Bell & Sebastian:

tudja, lassan azt mondom, hogy előbb kell orbán belső ellenzékét lemészárolni, legyenek is pillanatnyilag és taktikai okokból jelenleg bármilyen kormányzati pozícióban, mint gyurcsányékat bezárni. pl. a mandiner militáns orbánellenessége és extrém liberáldemokrácia őrülete ma sokkal ártalmasabb, mint ferenc létezése.

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2010.09.14. 15:35:42

@Bell & Sebastian:

tudja, lassan azt mondom, hogy előbb kell orbán belső ellenzékét lemészárolni, legyenek is pillanatnyilag és taktikai okokból jelenleg bármilyen kormányzati pozícióban, mint gyurcsányékat bezárni. pl. a mandiner militáns orbánellenessége és extrém liberáldemokrácia őrülete ma sokkal ártalmasabb, mint ferenc létezése.

gloire · http://alkaloida.blogspot.com/ 2010.09.14. 15:37:56

@Grift: Á, paravánként funkcionálnak inkább, akárcsak az LMP. Semmi veszélyes, tulajdonképpen
a mi hasznos idiótáink . )

Mária néni 2010.09.14. 15:39:51

Nemcsak itthon vinnyog, acsarkodik és hazudozik a liberális csürhe; itt a német példa is. Mindenfelé van belőlük.

Martian (törölt) 2010.09.14. 15:43:49

@Rókakígyó: "Kirekeszteni sokkal kevesebb ésszel is lehet, mint integrálni. Ez a különbség kelet és nyugat közt."

Akkor Olaszországot és Franciaországot hová tegyük? Latin-Balkanisztán? :)

Állítsuk meg a ......... 2010.09.14. 15:46:55

Orbán agymenésben szenved, a román csürhe is csak azért kell neki, mert nem érzi a magyar kétharmadot.
Elmegyógyiban a helye.

gipsz1234 2010.09.14. 15:51:12

Minden kormány bukik valamikor. Egyszer lent, máskor fent. Idén az MSZP bukott, 4 vagy 8 év mulva a FIDESZ fog. Attól függ mikor esik le hogy nem kolbászból van a kerítés hanem sz@rból.

szkeptikus vagyok 2010.09.14. 15:52:48

@Waldi!: Kár lenne Orbánba bármi olyat belemagyarázni, ami nem sajátja. Szerintem ő pusztán hatalommániás politikus, aki ehhez SZAVAZÓKAT keres. Mivel Orbán is vezetőszáron van, elsőrendű feladata az volt, hogy lehetőleg annyi szavazót szippantson el a Jobbiktól, amennyit csak lehet. Ehhez szükség volt néhány árpádsávos zászlóra, néhány kétértelmű célozgatásra, és sok szerencsétlen jobboldali azt hitte, hogy Viktor olyan nép-nemzeti, meg ilyenek. A szocik erre segítettek rá, hisz abban is észrevették az összekacsintást, amiben az egyszerű polgár nem, ezzel is biztosítva, hogy aki kicsit is mérsékelt az beszédüljön a narancsos akolba. Szóval szerintem ebből az irányból kellene nézni az eseményeket, mert a szavak, gesztusok, zászlók nem jelentenek mást, mint az egyszerű szavazók megtévesztése. Ami konkrét, azok a törvények (gárdaellenesség), cigánymentegetés, kebelbarátság a lungo drommal, fidesz-tagkönyves ex-komcsik a húsosfazék közelében, Bajnai féle politika továbbvitele. Ezeknek már van súlya, úgyhogy inkább röhögnöd kellene, hogy mennyi látens nemzeti érzelmű embert sikerült megtéveszteni néhány félrekacsintós kampányfogással.

sanyix 2010.09.14. 15:56:13

@Waldi!: Miért mi baj az árpádsávos zászlóval? Nem tűnt fel hogy a magyar címerben évszázadok óta ott figyel? Hülyegyerek... Te is "tudod" mit jelent igaz, mint ahogy ferenc mondta...

Milyen emlékeket gyaláz meg a turul szobor b+?
És a komcsi emlékmű a komcsik ~130 millió áldozatával ugye nem gyaláz meg semmit?

"-Ez se anitszemita:
"különböző, hát genetikailag talán túlzás lenne mondani, inkább fogalmazzunk úgy, történelmi meghatározottság miatt, a baloldal, amikor csak teheti, ráront saját nemzetére, így tesz a mostani magyarországi baloldal is.""

LOOOL most már a baloldal és a jobboldal szerintetek külön faj, így ha róluk beszélünk már az is ráááászizmus?
Nektek libsibolsiknak nem elég az, hogy béka segge alatti értelmi és erkölcsi színvonalon vagytok? Lassan eléritek a földköpeny segge alatti színvonalat is.

nem1rem1 2010.09.14. 15:56:25

@Briandrew: Szegény Liska Tibor példálózott (a demokratikus országok kiterjedt bürokráciájával kapcsolatban) azzal, hogy nagy fákon több kártevő él. De senki ne gondolja, hogy a sok kártevőtől nőtt nagyobbra a fa...

Nem érdemes belemenni Lengyelországba, meg Kaczynskiba sem. Lengyelország egy nagyságrenddel nagyobb (piac), mint Magyarország. Lengyelország a '90-es évek elején kénytelen volt végigszenvedni egy fájdalmas reformfolyamatot, ezért gazdaságilag megerősödött. Amit Kaczynskiék elértek Lengyelország nemzetközi súlyával kapcsolatban, annak a csírái már benne voltak abban, hogy 2004-ben az EU-tagság minimumát Lengyelországhoz igazították - így kerültünk be egyszerre tízen. És részint finomabb diplomáciával talán nagyobb súlyt is elérhettek volna, részint Kaczynskiék gyors, és végzetes belpolitikai bukásával nemzetközi retorikájuk is megváltozott.

Lengyelország inkább sikeresen túlélte Kaczynskiékat. Persze, a tény az tény - mind az eredmények, mind az adottságok...

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2010.09.14. 15:59:09

@tevevanegypupu:
nahát, asszonyom! azt hitem megszökött egy sejkkel, és nincs net a sátorban :)

politicus · http://mandiner.blog.hu 2010.09.14. 16:06:53

jó kis szociológiai esettanulmány készülhetne abból, hogy milyen arcok tévednek be ide, amikor egy cikk kikerül az indexes blogboxba...

Ramones1965 2010.09.14. 16:07:07

Olyan ez a Spiegel-írás, mint az első Fidesz-kormány idején, mikor Bauer, Pető, TGM és a többi ballib zsúrfiú adta a segédanyagot a nyugati újságírok "objektív" cikkeihez.

Bell & Sebastian 2010.09.14. 16:07:41

@Grift:
Elolvastam a cikket, tulajdonképpen az utolsó bekezdés korrektnek tekinthető lenne, ha nem szocdemeknek nevezné a dicső elődöket.

A Jobbik fáj nekik, a jó választási szereplésükért több felelősséget osztanak Orbánra, mint a segghülye Komcsikra.

Cigány védelem ürügyén elkövetett hivatásos rettegés és liberál-bolsevik (zsidó) mentegetés, muzulmán ajnározás, ez a cikk összefoglalása egy mondatban.

Ez viszont önellentmondás. Csak török fizetett hirdetés lehet, üzi a német parasztnak!
Egy nyalás - egy csapás, a pártatlanság nagy, szent nevében.

Orbán (az utálatos), most csak járulékos áldozat!

Tita nick 2010.09.14. 16:08:50

Aztán ki nem szarja le a tetves Zs. Spiegelt?

Atisz 2010.09.14. 16:27:17

A Spiegel Németország Népszavája :)
Nem igazán kell velük foglalkozni. Még vér sincs a pucájukban hiszen nem merték Sárközy-t feltüntetni a listán. Mondjuk egy francia köztársasági elnök azért nagyobb falat, mint a mi Orbánunk :)

Mr. Rustical 2010.09.14. 16:31:06

Nem nagyon értem, a poszt miért kér számon logikát egy bulvárlapon.

A Magyarországról szóló elemzéseket még jóval igényesebb orgánumoknál is hetedrangú, a Sirályban szocializálódott emberek firkálják, nem beszélve arról, hogy kik olvassák.

Ami ennél is furcsább, az a poszt végkövetkeztetése, amit úgy von le, hogy egyetlen példát sem ad arra az állítólagos verbális kardozásra, amivel Orbán a saját sajtóját ássa kül- és belföldön.

Az ilyen sajtóorgánumoknak teljesen mindegy, hogy mit mond és tesz Orbán, ha sapka van rajta, azért rasszista, ha nincs, azért.

Egyébként meg nem baj, a rasszistázásnak lassan le fog áldozni - legalábbis olyan értelemben, hogy ezzel egyre nehezebb lesz politikai ellenfeleket tönkretenni.

Ld. Sarkozy se merte volna akár csak 8-10 éve se meglépni a roma táborok felszámolását, aztán most népszerűbb lett tőle, a baloldali sajtó hörgése ellenére.

Sajnos arra semmi esély, hogy Mo. sajtója valaha is jobb lesz Nyugaton, de szerencsére ennek a jelentősége csökkenőben van.

Téglagyári Megálló 2010.09.14. 16:35:39

@Mr. Rustical:

Nos, lehet, hogy a Spiegel-t nem lehet egy lapon említeni a Frankfurter Allgemeinével, viszont bulvárlapnak se mondanám. Az a Bild.

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2010.09.14. 16:36:00

@Grift: nincs belső ellenzéke.
Ebből is fakadnak a problémái hosszú távon.

A konfliktuskezelés valóban legegyszerűbb módja a konfliktusforrás kiiktatása. Csak megoldhatatlan tartósan.

Akiket maga lemészárolna, azok az alkirály(ok). Aztán úgy jár, mint Sztálin 1941 nyarán a tábornokai nélkül. Csak szólok.

Kandabula 2010.09.14. 16:39:53

Hát, nem is tudom... Lassan már magunknak sem kellünk. Kell egy Nagy Testvér.

Sir Galahad 2010.09.14. 16:41:36

Egyrészt tény, hogy a Spiegel nem egy mértékadó lap, mint erre itt többen is rámutattak. Másrészt viszont Orbánnak kétségtelenül rossz az imázsa Nyugat-Európában. Ennek csak az egyik oka a hazai balliberális sajtómunkások áldásos tevékenysége. Sokkal többet nyom a latban, hogy - logikusan - Nyugat-Európában vagy akár Amerikában is az a jó fiú, aki gátlástalan szervilizmussal veti alá a magyar érdekeket az ő érdekeiknek. Orbán pedig nem ilyen figura. Nekem ez sokkal fontosabb szempont, mint hogy milyen cikkek jelennek meg róla.

nem1rem1 2010.09.14. 16:59:15

@Sir Galahad: Már többször emlegettem egy klasszikus, bizonyos Orbán Viktor mondását 1991-ből: Populizmus az, mikor a nép érdekeire hivatkozunk, de a nép valós érdekeivel ellentétben cselekszünk.

wip 2010.09.14. 17:04:17

Úgy látszik, úgy járunka Spiegellel, mint a kapitalisták a Kádár-rendszerrel, sikerül a jobboldal csahos kutyáinak megszerettetni velünk.Arról meg ne is beszéljünk,milyen szjobbos bikacsökös, keretlegényes felhördülések vannak a kommenteknél.
Csakhogy tisztázzuk jobbos uracsicskák:
1. A jobboldal vitt bennünket az 1. és a 2. világháborúba
2.A jobboldal miatt történt a trianoni diktátum.
3. A jobboldali csürhe miatt fordult '56 ellenforradalomba, bármennyire mosakodnak is a csürhevezér terroristák.
4. A jobboldal tette tönkre Magyarországot a kárpótlással, Bős-Nagymarossal és egy csicska miniszterelnökkel, aki hál'Istennek lehunyta a szemét, a szemét, a szemét.../A Jóisten folytathatná a mostani a szjobbos ún. min.elnökkel is.../

Nagykevély 2010.09.14. 17:06:13

@wip:
5. A jobboldal miatt kapott a fradi hatot szombaton

proton1701 2010.09.14. 17:13:08

No és mi van a Cionistákkal ? Ők mondhatják rólunk , hogy szemét gojok? Az nem fajgyűlölet. Basszák meg. Véletlenül egy ilyen cikket kell lehozni a sok ezer cikk közül ami megjelenik külföldön ugye? Hát persze hiszen ilyet kerestek. Tök mindegy , hogy van -e a nyuszikán sapka vagy nincs az a lényeg , hogy nyuszika. De ezt persze nem mondjátok ki , mert akkor kiderül , hogy veletek van a baj. Köcsögök....

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2010.09.14. 17:19:46

@politicus: Csúnya dolog zsidózni, de hazudni még csúnyább. ;o)

Egyébként tényleg nem értem az cikk végén mi ez az őszinteszembenézés... Te komolyan azt hiszed, hogy ez akármelyik ballibet érdekli? Tudod te is jó, hogy ez a rasszistafasisztanácistaantiszemita szöveg olyan, mint óvodában, meg általánosban a tetvesezés...
A lúzer gyerek mindig tetves lesz, akkor is ha előző este leborotválja a haját, és klórban fürdik. Legfeljebb utána kopasztetves lesz.

Az rendben van, hogy a fidesznek van rengeteg hibája, amin változtatni kéne, és a fideszes médiának, értelmiségieknek a legfontosabb feladata felhívni erre a párt figyelmét, ha már a talpnyalók sosem lesznek őszinték,
de az ilyen hazug és ellenséges cikkekkel támasszuk már alá a mondandónkat.
Ez kb olyan, mintha Hegedűs hadnagy felróná Dobónak hogy az egri vár megvédése túl sokba kerül, nézze meg a Jumurdzsák is ezt mondta, nem lehet véletlen!

@hidroponi: Érveid súlya alatt görnyedezve állok, óhh váteszem!

Kandabula 2010.09.14. 17:20:33

@proton1701: Én sem értem, miért ez a cikk tűnt fel. Volt ott egy másik is, amelyik a svájci gleccserek névadó ünnepségével foglalkoznak, meg egy harmadik, ami a hámozott dióbél árképzését ismerteti. EZEKRŐL MIÉRT HALLGATNAK?

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2010.09.14. 17:23:14

@wip:
6) A jobboldal lőtte le Bambit és Karakot!
7) A jobboldal vakíttatta meg Esmeraldát!

wip 2010.09.14. 17:27:50

@tevevanegypupu Szóval akkor maga szerint a zorbánnak köszönhetjük ezt a katyvaszt, amiben benne vagyunk 20 éve? Aki akkor ugatott arról, hogy oroszok haza, mikor a zsebében volt a bizonyíték a János bácsi aláírásával, hogy szépen kiballagnak az oroszok a megállapított ütemtervben és időben.Én azt mondom ez a kurafi tett tönkre bennünket, meg az a múzejumigazgató/sic!/, aki a továriscsi konyecével tönkretett egy virágzó üzleti kapcsolatot akkor, amikor a németek, a franciák stb. egymást félretolva siettek az orosz piacra!Ezek nem politikusok, ezek sz.házi hazaáruló gazemberek! Azért illene magának egy "x"-et tenni a kommentje alá!Arról már ne is beszéljünk, hogy a román kastélyok, a román néven futó kamion siserehad, Tokaj-Hegyalja, kőbányák és a párizsi palota biztos becsületes úton lett a zorbán-család tulajdona!?Vagy ezkről nem szabad beszélni fidesses berkekben, mert akkor jön donpintér fekete autója?

wip 2010.09.14. 17:35:53

@nagykevély, TaTa 86 maguk bármennyire is szeretnék bagatellizálni és újraírni a történelmet, ez az igazság. Horthy méltóságos lovastengerész is csak a románok után, a magyarok elárulásával kerülhetett csalással hatalomra, és volt lehetőség rá, hogy Erdélyt és a Felvidéket megtarthassuk, de ő és bérencei nem elégedtek meg ennyivel, ezért nem szabad a Felvidéken , Székelyföldön és Erdélyben magyarul csak itt-ott beszélni!Jobbosok, azt mondanak, amit akarnak, de maguk között vannak a hazaáruló gének többségben!

Bell & Sebastian 2010.09.14. 17:38:44

@wip: @proton1701:
Most csókoljátok meg egymás..., megvan! Seggét.

Állítsuk meg a ......... 2010.09.14. 17:40:03

donpintér :))

Aranykéz jön, meg naracsvidék, meg az orange county choppers, már minden második fideszes politikus motorra pattant, még a vének bandája is.

És van pofája a fideszesnek odaírni a mosolygós képe alá:Ez a mi városunk.
Igaz összvissz nem tölt el évente 4 hónapot a mi kis városunkban, de így orbáni fejedelmi többesben a mi szócskát használja.

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2010.09.14. 17:41:26

@wip: A gond az, hogy én már nem a kommunista történelemkönyvekből tanultam. :(
Sőt voltam olyan pofátlan fasiszta, hogy több forrásból utána néztem mi történt akkor, Tormay Cécile-től Romsics Ignácig.

Nem hiszem, hogy benned a vitához szükséges minimális felkészültség meglenne. A komcsi pamfletműveltséget bizony "meghaladta a történelem".

Atisz 2010.09.14. 17:41:41

@wip: És a holokausztot ki szervezte? :)

Ilyesmit kihagyni (bazinagy fekete pont)... ha én ezt a klubban elmesélem :)

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2010.09.14. 17:42:45

@wip: Egyébként ctrl+V-nél a linket nem másolja, így nem lehet a névre rákattintva visszaolvasni az eredeti kommentet.

Állítsuk meg a ......... 2010.09.14. 17:43:31

Ja, igen és most mindegyik tisztára akaraja mosni horthyt, meg a ratkó korszakot, kész őrület.

Bell & Sebastian 2010.09.14. 17:44:43

Jézus volt az első baloldali, sőt, kommunista, az mikor jön?

MNOP 2010.09.14. 17:45:39

Azt mindig is fenntartásokkal kell kezelni, amit újságok írnak. Amit külföldi lapok írnak azt meg végképp.
Létezhet egy nyelvezet, bizonyos üzenet forma, amit egyesek megfelelőképpen kódolnak és értelmeznek.

Tehetetlen Dodó 2010.09.14. 17:46:39

Na tessék, néhány órát géptől távol töltök, erre ostoba bolsipalánta trollok telefossák a szervert.

Atisz 2010.09.14. 17:46:54

@wip: Rosszul tudod. A II. Bécsi döntés szerint valóban visszakaptuk Erdély és a Felvidék nagy részét. A probléma azzal volt, hogy ezen döntést a későbbi tengelyhatalmak hozták, tehát a VH után esélyünk sem lett volna megtartani ezeket a területeket (arról nem is beszélve, hogy ki gondolta volna akkor, hogy Kelet-Európát úgy ahogy van odavetik Sztálinnak).
Ráadásul ezért a "szívességért" Németország el is várt egyet s mást Magyarországtól, Horthy mozgástere eléggé le volt szűkítve.

Kevesebb ballib irodalmat és több történelmet olvass.

Bell & Sebastian 2010.09.14. 17:48:38

@pcr:
Szerintem, ha Horthy nincs, a kommented helyén lyuk tátongana. Nem shit.

Kassian 2010.09.14. 17:49:10

@TaTa86.: "A gond az, hogy én már nem a kommunista történelemkönyvekből tanultam. :("

Pedig még az is jobb lett volna a semminél...

Anti Anyag (törölt) 2010.09.14. 17:53:54

Azért innen látszik, hogy komoly lapok is mekkora gagyik lehetnek, ha rossz helyről tájékozódnak.

Nem a szokásos szélsőséges hazai libsikre kellett volna hallgatni és rögtön tiszta lett volna, hogy Orbán az MSZP-SZDSZ szerencsétlenkedései és korrupciójának köszönheti sikerét.

Persze ezt nekik egy libsi soha nem fogja mondani.

Állítsuk meg a ......... 2010.09.14. 17:54:57

@Bell & Sebastian:
Nagyon örülök, hogy ennyire figyeled a kommentemet, de légyszíves legyél szókimondóbb, írd le a xart magyarul,. mert én nem jártam oxfrordra ösztöndíjasként a soros pénzén.

tanarseged ur 2010.09.14. 18:03:52

@Grift: Ugye maga nem sakkozik, nem kártyázik, és semmi más stratégiai játékot sem játszik? :-)

Úlfhéðinn · http://tinyurl.com/do9ks 2010.09.14. 18:07:08

Viktor Orbán
Nationalpopulist, Ungarn

LOL. Kemény.

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2010.09.14. 18:07:32

@Atisz: "A probléma azzal volt, hogy ezen döntést a későbbi tengelyhatalmak hozták, tehát a VH után esélyünk sem lett volna megtartani ezeket a területeket (arról nem is beszélve, hogy ki gondolta volna akkor, hogy Kelet-Európát úgy ahogy van odavetik Sztálinnak)."

Ennek a kettőnek nincs túl sok köze egymáshoz. Különben is Sztálin egész Kelet-Lengyelországot megkapta Hitlertől, sokkal nagyobb területeket mint mi. :P
A gond az volt, hogy a románoknak sikerült átállniuk rendkívül jó időpontban(, ha nem állnak át az életbe nem jönnek be a Kárpátokon a ruszkik).

Kandabula 2010.09.14. 18:14:38

@MNOP: a gond ott van, hogy a külföldi újságok cikkei az itthon működő, kiküldött tudósítók jelentésein alapulnak. (Vagy éppen ők írják.) Tehát nem alulinformált zughírlapírók bulvárhírei, hanem megfontolt és átgondolt, politikához értő újságírók olyan cikkei, amiket a lap szerkesztősége megjelenésre aktuálisnak és érdemesnek tart. Persze ebben van bulvár-elem is, amennyiben olyan cikkre inkább van szerkesztőségi "vevő", amelynek témája valamiféle abszurd, korábban már érdekes jelenségként, egyéb cikkekben felmerült. Ilyen például a Jobbik brüsszeli egyenruhája és országunk ócsárlása. No meg a Kósa, Szíjjártó, Varga, a csontvázbrigád, stb. Szóval, érdekesek vagyunk, mint egy politikai Kiszel Tünde. Erre lehet lapot eladni, vagy ahogy mondani szokták: erre iszik a vendég. Mi meg? Szívunk?

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2010.09.14. 18:15:23

@tanarseged ur:

isten ments, már kora gyerekkoromban földöntöttem a sakktáblát, idegesített a szarakodás.
egyébként persze, értem én, tölgyet is, csak félek. tudják én megígértem a lányomnak, hogy az orbánkorszakban nő majd fel. ezért állok a strázsán. :)

nestrot10 2010.09.14. 18:19:26

Főosztályvezető lett az új NFÜ-elnök ( Nemzetfejlesztési Ügynökség Petykó Zoltán) 27 éves lánya. :DDD na? ehhez mit szóltok?

A Polt Pétert akarja a kis gonosz min. elnök Orbán megint a Főügyészenek és nem 6 hanem 9 évre. ( Neki kell megint elsímítani a Fidesz banda korrupcióit , mint régebben)..Ráadásul nem is lehet majd interpelálni a Parlamentben. SZÓVAL A DIKTATÚRA MÁR NEM TITKOLHATÓ..MEDDIG TŰRJÜK EMBEREK,
NEM KÉNE VALAMÍT TENNI???? ÉBRESZTŐŐŐŐŐ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2010.09.14. 18:22:09

@nestrot10:

szerintem egyet tehetsz, köcsi. összepakolsz egy könnyű csomagot és várod, hogy csöngessenek.

sanyix 2010.09.14. 18:25:02

@wip: 9: a jobboldal buktatta meg rómát
10: a jobboldal ölette meg kennedyt
11: a cigarettás ember mögött is a jobboldal áll
12: a jobboldal irtotta ki a dinoszauruszokat is!
13: a jobboldal verte szét azt a leendő bolygót aminek darabjai most a kisbolygóövezetben keringenek
14: sőőőt a jobboldal verte szét azt a bolygót is aminek darabjai az oort felhőt alkotják
15: a napkitörések is a jobboldal miatt vannak :))
16: a challengert, és a columbiát is szélsőséges fasiszta imperialista trapista jobboldaliak lőtték szét
17: az al kaidát is a jobboldal támogatja
egyelőre ennyit a jobboldal bűneiről :DDD

sanyix 2010.09.14. 18:28:33

@nestrot10: fel feeel ti rabjai a néépnek...
:D

Anti Anyag (törölt) 2010.09.14. 18:31:53

A németeknél is van Farkasházy és Vásárhelyi Mária. Csak ők az araboknak drukkolnak.

Úlfhéðinn · http://tinyurl.com/do9ks 2010.09.14. 18:36:44

@Grift:

"előbb kell orbán belső ellenzékét lemészárolni"

Höhö. Dream on, dreamer... XDDD
Életlenek azok a hosszú kések, látod, még az elftársak is megmonták.

aszekelyek 2010.09.14. 18:39:30

Nocsak! ezt a 89-esek szítják! Akik már akkor is fasiszta brigatikkal operáltak, amikor a rendszerváltás ellenzéki akarata egyáltalán felmerült. Az, hogy a történelem alakulása őket itt kipenderítheti az oroszoktól kapott minden vezetői székeikből.Ezekből eg itthon SZDSZ lett,odakint meg konrádék umcáznak 89 óta egyfolytában. CSak akkor nem rasszisták a magyarok, meg nácik, meg fasiszták, ha ők vannak kormányon és minden javaink felett ők rendelkeznek. A spiegel meg egy szennylap ezek szerint.Ők akarnák az EU soros elnökségét is megkérdőjelezni.

torró 2010.09.14. 18:42:14

Én azt mondom ,meg van itt mindenkinek a maga sara, úgyhogy maradjon mindenki nyugodtan a seggén.Minden politikai irányzat csinált itt már elég problémát .Ezért nincs nagyon egymásra mutogatásnak a helye.Köpködhetitek egymást, de mindnyájan egyforma szarba ülünk, annyira hogy" ne mozogj mert hullámzik". A Spiegel meg elmehet a p...ba.Arról nem zengedez hogy honfi társai hány magyar vállalatot tettek a földel egyenlővé, a szó szoros értelmével ,pedig olyan ígéreteket zengedeztek hogy milyen fejlesztések meg mennyi munkahely lesz.E helyett lett dzsungel meg egy rakás munkanélküli.
Igen a jobboldal is csinált melléfogást ,de a baloldal se tüntetheti ki magát.Sőt! Külföldi újságok meg megrendelésre írnak és ráadásul csak az a fasza gyerek aki véresre nyalja a seggüket. Nos ,lehet versenyezni!

Lefetyke 2010.09.14. 18:42:47

@nestrot10: Hogy ez mennyivel durvább, mint amikor Medgyessy Péter nevelt lánya (Toroczkai vagy mi volt a családneve) egyből kapott egy vadiúj, saját műsort az M1-en, egy hónappal apuci beiktatása után.

"...fel, fel, te büszke proletáár" :)

(Egyébként ettől még nekem se tetszik. Csak fura, hogy amit az egyiktől elnézel, azt a másiknál a diktatúra jeleként értelmezed.)

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2010.09.14. 18:47:03

@sanyix: Mekkora egy szemét ez a jobboldal...
Én csodálkozom, hogy a baloldali béketábor még mindig tűr. XD

Kandabula 2010.09.14. 18:48:21

@aszekelyek: mitet akarni neked mond? Szavakk küllön-küllön OK, de eggyüt? Dea "umccázni", az teccet. Mitet jelent?

aszekelyek 2010.09.14. 18:55:03

@Anti Anyag: Vásárhelyiről jut eszembe...Az LMP vezére azt találta mondani, h tegnap a aparlamentben , hogy kötcsén nagyon közel van az Orbán a Fletohoz a volt vásárhelyi -dés házban.Kvázi úgy hazudik, mint gyurcsányi , ez olyan jól rímelt a gyurcsányi szombati előadásának címére..... Köszönjük SZDSZ , pardon, schifferke....Meg aztán gletonov ment Orbán után oda.TAvaly a vízcsapból is az folyt lendbaitől főleg, amit a Spiegel is előad, mintha egy szó igaz lenne. a jobbikra kacsintásből. A leghangosabb ellenuéke ők g Orbánnak. folyton mindenért támadók. Akik a magyar kormány sikere ellen drukkolnak és tesznek be külhoni sajtóba ilyen hazug cikkeket, mégis mik lennének, ha nem idegenszívüek? Amit már össze-fityesznácizták orbánördögözték őt, meg főleg orsósozták a dráaga baloldaliak, éppen mondhat ő is valamit azokról a xar alakokról. Ezt, amit én, például nem. Szinoníma az idegenszivüek.

aszekelyek 2010.09.14. 19:01:29

@Kandabula: Ahol felnőttem, az ott lakó muzsikusok a kontrázást hívták úgy. Kiváló muzsikusok. Babos Gyula megmondja, hol is nőttünk fel. Mert bizony nem ótöttél még mellé te sem, meg a többi sem, Ugye? no pá, ennyi időm volt erre a Spiegel hazugságra, meg rád. Érted te nagyon jól. Csak belém akarsz kötni. Keress mást, most más dolgom van. Az SZDSZ alapítói nyomulnak, zanzában azt akarja jelenteni.

blokkos 2010.09.14. 19:01:32

@Grift:
És szerinted ez így van rendjén? Ezt ígérte Orbán úr?
Nem! Azt, vége a "banánköztársaságnak" a mutyizásnak, stb. Akkor?

Player 1 2010.09.14. 19:06:33

Ficót azért hagyták ki, mert bár ő provokátor, (sőt, diktátor a maga kis birodalmacskájában) a nemzetközi sajtó nem bélyegzi meg.Aki viszont nem az, de nem tetszik, amit csinál, azt igen.

Player 1 2010.09.14. 19:11:02

A csendes többségnek megjött a hangja...

Paranoid Android2 2010.09.14. 19:16:59

Van egy olyan illúziónk, nem tudom miért, hogy a nyugati sajtó objektívebb, mint a Pravda fénykorában.
Pedig nem.

evil overlord (törölt) 2010.09.14. 19:37:49

@Grift: A Gleichschaltungra vár? Ne reménkedjen, a Fospumpa ehhez túl puha. Bár nem ártana, ha az AH gyűjtené a fletófanok IP címét...

pistii 2010.09.14. 19:42:33

@nestrot10: Szólj a szélhámos, csaló Gyurcsányodnak vagy az ostoba Meseházynak! Megérdemled őket, te kommunista!

evil overlord (törölt) 2010.09.14. 19:43:09

@politicus: Nem lehet elintézni, hogy ne legyen? Ez már a sokadik poszt, melyet tönkretesznek a trollok.

pistii 2010.09.14. 19:45:49

@wip: A pufajkás, hazaáruló tróger hamarabb sorra kerül....

kvadrillio 2010.09.14. 19:50:32

Nagyon gondterhelt a miniszterelnök úr !
Eccere akarja minden szegletét felemelni Magyarországnak.
A súlyemelésben ezt szakításnak nevezik !
Nemtom elég erős-e a bicepsze ehhez a mutatványhoz, de nagyon fenekedik, hogy teljes erőből belendül ! :)
...mint konok bikáé, olyan a /nézése/járása.....

Egyébként jó fej azOrbán !
EP alelnökként...megatöbbi funkci, szerzett már elég tapasztalatot ahhoz, hogy jól tartsa az irányt.......

kvadrillio 2010.09.14. 19:53:19

mielőtt javítaná illetékess :)(mint komor bikáé, olyan a járása...)eredeti szöveg....

Ne javítgass !
Előző szöveget direkt írtam úgy, ahogy ! :D

Rwindx 2010.09.14. 19:55:27

Észrevettétek hogy a Köztársaság tér nyelvesei egyre agresszívebb kismalacot játszanak?
Lehet csökkentették a kommentdíjat volt, vagy elfogyott a bögre, vagy hasonló. Az is lehet elbocsátottak pár tartótisztet és nincs aki megmondja mit tegyenek, és most itt ténferegnek. Mondjuk mostanában gyanúsan egyszerre szállnak meg egy-egy blogot, lehet ez a kampány része.

Vajon meddig tudják fokozni? Belép a blogra olvasás nélkül az első kommentje "Dögölj meg!" lesz? Ez lesz a progresszív elsőzés.

atv2010 2010.09.14. 20:11:32

@Sir Galahad: a saját érdekeit nézi, nem az országét

Samuzia 2010.09.14. 20:20:39

@nem1rem1: Nos ezek szerint Orbán valóban nem populista.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2010.09.14. 20:22:18

@politicus: De, és még sem tanultok semmiből.

Nézd, nekünk hazaáruló, lámpavasra való balliberális nemzetközi zsidóknak olyan kevés örömünk van manapság. Angela és Nicolas újra és újra ráadják Viktorra a méretre csináltatott bronz szopóálarcot. Ne vegyétek már el tőlünk ezt a pici örömet. ;-)

Samuzia 2010.09.14. 20:22:53

@atv2010: ATV ?! Ha-ha-ha... röhögnöm kell...

öcsi55 2010.09.14. 20:24:54

@nestrot10: tenni kell! Vágd a füvet,mert az idén
nagyon sok van belőle.Ettől talán tisztul az agyad is!

syklist · http://hanglepel.wordpress.com/ 2010.09.14. 20:43:26

@Csöncsön: Attól, hogy a Der Spiegel a legnagyobb példányszámban megjelenő hetilap, még nem jelenti azt, hogy a németek többsége olvassa is. A Spiegel szerint hétről-hétre több, mint egy millió pédányt ad el (ez hivatalosan kb. 984.000 darab volt idén februárban IVW statisztikája szerint...).
Egy 80 milliós ország esetén én nem mondanám, hogy pont ez a hetilap a véleményformáló (vidéken pl. nem is tudod megvenni mindenhol!). A német átlagpolgár Bildet olvas (ami OK, más kategória, mert napilap) és nincs több fingja Magyarországról, csak annyi, hogy Plattensee meg Pußta. Ne félj, ez a Spiegel-szösszenet nem fog semmit változtatni a Magyarországról kialakított képen.

@greybull: Németországban is folyamatos vita tárgya, hogy milyen kötődésű a Spiegel. A lap történetét végignézve a legkorrektebb válasz az, hogy pártatlan, mivel nekiment már a bal-libeknek ugyanúgy, mit a kereszténydemokratáknak és egy-két tényfeltáró cikkel nagyon kib.szott már egy-két kormánnyal. Strauss (CDU) "napjaink Gestapojának" hívta, míg Willy Brandt (ő meg a másik oldal, SPD) simán "Scheißblatt"-nak hívta. A Die Zeit, na az liberális és nem is szégyenli :)

@inebhedj:
Én sem értek egyet teljesen a fenti cikkel, de a Spiegel szerkesztőgárdáját dilletánsnak titulálni, az újságot meg a bulvár jelzővel illetni, azért az elég gáz. A szerkesztők, tudósítók nagy része elismert és többszörösen kitüntetett újságíró/író/bírósági tudósító/gazdasági szakértő etc. , a kezdetektől fogva. A Stern az bulvár.

Bell & Sebastian 2010.09.14. 20:49:14

@pcr:
én se nem jártam knoxfortba hát mi vagyok én csak putzfrau és szórom itt a dédétét pedig be van tiltva

.Pierre Bezuhov. · http://www.youtube.com/watch?v=ddk-Q6hXvFk 2010.09.14. 20:49:26

kibaszott nagy LOL, hogy a fél jobboldal kollektíve felhörög, ha báncsák a vezírt :DD
a személyi kultusz azért befigyel rendesen :)

De ami a hazudozást, ferdítést, előnytelen csúnya-mumus-kép használatát érinti, a Speigel-nek még nagyon sokat kell tanulnia. Én a legjobbakat ajánlanám: MN, HírtTv, Mandinerblog és a többi színvonalas jobber médium :)

tevevanegypupu 2010.09.14. 21:02:39

@Grift:
Dehogyis dehogy, tudja hogy van az, ha rosszat kell mondani liberalisokra miegymas, rogton jovok.:)

Bell & Sebastian 2010.09.14. 21:03:23

@syklist:
Most ezt úgy, hogy Ungarnbuben és Mundartban:
Gordonix und Franznix
www.youtube.com/watch?v=GwfaqqrH5vw

Az bezzeg teccene a krautoknak!

Bell & Sebastian 2010.09.14. 21:08:02

@.Pierre Bezuhov.:
Odakozmált van csak. Mármint a lelencbe', ha esetleg mégis.

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2010.09.14. 21:12:00

@Kettes: "De, és még sem tanultok semmiből."

Hát ja. Csak nem akarunk megdögleni... pedig a fajtád hányszor tudtunkra adta, hogy létünk nem kívánatos az Új Rendben!

tevevanegypupu 2010.09.14. 21:14:14

@wip:

Maskepp latjuk az elmult husz evet es a rendszervaltast is, de ettol szep az elet.

J.W. Booth 2010.09.14. 21:20:38

A Jobbik végülis Viktor kebelén nőtt fel és erősödött.
Nem olyan nagy túlzás összemosni őket, mégha oly kínossá is válnak a feketeruhások a fidesznek

elfelejtette 2010.09.14. 21:29:58

A Spiegel jol latja, hogy Orban mekkora veszelyt jelent a ballibekre. Feljenek csak, zene fuleimnek.

politicus · http://mandiner.blog.hu 2010.09.14. 21:44:56

@Kettes: fentebb azt írtad, hogy szokjunk hozzá. Most kiderül, hogy már hozzá vagyunk szoktatva. Hogy össze-vissza beszélsz, azt eddig értem. De nekem tulajdonképpen mit is kellett volna megtanulnom?

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2010.09.14. 22:06:25

@politicus: Ki mondta, hogy hozzászoktatok? Ember, 238 kommentet szartatok ide, mert bántatni merték az Istent. Nem vagytok ti ehhez hozzászokva.

Alfőmérnök 2010.09.14. 22:19:08

@Kettes: Abból a 238-ból kettőt te szartál. De nem te voltál az egyetlen bolsi.

Tehetetlen Dodó 2010.09.14. 22:24:03

@Alfőmérnök: Sőt, mint már észrevételeztem, estére szinte a bolsik fosták tele a szervert.
Valahogy ezekre a témákra még jut a hálózatnak pénze és ideje.

elfelejtette 2010.09.14. 22:39:35

@Alfőmérnök: Ha a Vincent elitklub prominens tagja azt mondja, hogy nincsenek hozzaszokva, akkor az ugy is van!

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2010.09.14. 23:52:17

@Alfőmérnök: Egyetlen bolsinak lenni a művészet ezer mensi között. :) Szegény elnyomott kétharmad.

Rajna 2010.09.15. 01:33:50

Lou Dobbs indul az elnökségért 2012-ben, csak mondom, és egész szép pénzeket is összekalapolt már a pletykák szerint. Esélye nyilván nincs igazából, mert emgutáltatta magát a republikánus párt vezetőivel, de azért tudjunk róla, ha van politikai karrierje is valakinek, mielőtt leírjuk, ogy szimplán újságíró.

Pelso.. 2010.09.15. 05:40:39

Még csak 244 komment, egy ekkora horderejű dologban, nahát. Fogy a levegő.:)

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2010.09.15. 08:49:46

tudják mi az oka annak, hogy mondjuk ficót leszarják ez ejrópai gerslidemokráciák, orbánt meg nem? el tudják képzelni ficót a megújuló ejrópa egyik, ha nem fő, vezérének? és orbánt? ugye? és már értik is. a gerslidemokráciákban nincs igazi jobboldal, kormányképes legalábbis. van ciongazdának két ebe, az egyik baloldali bukfenceket vet füttyszóra, a másik jobboldali arckifejezéssel teszi a dolgát, a szolgálj parancsra.
és most itten van egy új jószág, látszólag úgy tesz, de a szeme parazsat hány közben.

politicus · http://mandiner.blog.hu 2010.09.15. 09:13:35

14:45: szokjatok hozzá
20:22: már hozzászoktatok
22:06:Ki mondta, hogy hozzászoktatok?

[fogja a fejét, méltatlankodik, keresi a választ a vitapartner csapongásaira]

egy nicken különböző ember irogat? Mert úgy értem kismackó..

APOSTOL - Szemben az árral. · http://1gondolat.blog.hu 2010.09.15. 09:34:48

Orbán Viktor a tökéletes.
Nincs nála nagyobb kuruc és szabadságharcos.

A zsidó nagytőke van ellene, amely el akarja foglalni Magyarországot!
Szegénykét azért járatják le a legkülönbözőbb médiumokban.

Hajrá Viktor! Hajrá Magyarország! Hajrá kurucok!

politicus · http://mandiner.blog.hu 2010.09.15. 09:56:25

@Zolika1979: szeretem az iróniát, de csak ha a helyén van. És ne zsidózz! :) (még mielőtt ki kérnéd magadnak, smiley van a végén)

cyberlolita40001 2010.09.15. 10:36:42

Viktorotok mindig is agent provocateur volt, ez egyértelmű. ha sikerülne az embereknek nem beszopni ekkora cumit, mint áprilisban, meg amit bő 2 hét múlva fogunk, szebb lenne az elkövetkezendő. de most mi van? szar, fos, szar, fos, fos... ezt hallod, hogy ez van. azt üzenném magyar, hogy ne csak nézz, láss is bmeg! mindenki hagyja magát befolyásolni, hogy majd más megoldja helyette a problémáit. kik ezek, teee? senki nem meri vállalni a felelősséget önmagáért sem, aztán idejön és zsidózik, cigányozik, mert az kibaszottul egyszerű, sőt élvezetes, mert van kit gyűlölni. úgyse változtat meg semmit egy köcsög blog-bejegyzés -vagy komment, nehogy vmelyik túlbuzgó belémkössön-, de akkor is emberek. szálljunk magunkba, ne negatívkodjunk minden kurva másodpercben, megy a rinyamalom. lépjünk túl az eddigi dolgainkon. Új Kezdet, újult erő.

tevevanegypupu 2010.09.15. 11:15:49

@cyberlolita40001:
Tragikus amit kozolnom kell: gyuloli a fene a zsidokat es a ciganyokat. Erti? Nem gyuloli oket senki, legfeljebb a nepesseg elenyeszo hanyada, es azok fel is soroljak hogy miert. A ciganyok (nagy hanyada) es a zsidok (budapesti ertelmisegbol szine-java) viszont nemigen szoktak felsorolni, miert gyulolik a magyarokat, pedig erdekelne. Maga talan tud adatokkal szolgalni? Orbant meg hagyja beken: ha azsanprovokator akkor eleg jol birja, husz eve csinalja, az szdsz-nek csak negy evig ment a szinleles, visszatertek az mszmp kebelere az elso adando alkalommal..

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2010.09.15. 12:07:18

@cyberlolita40001: érteni vélem, hogy maga sztoikus módon azt gondolja, hogy mindenki a maga ura, a maga boldogsága csak rajta múlik, és a szomszédai, a többi ember nem befolyásolják. Ok.
De ha így gondolja, akkor magát miért zavarja, hogy némelyek a többi emberrel fennálló viszonyaikat fontosnak és alakítandónak tartják, azaz politizálnak? Ha következetes lenne, akkor magát sem zavarhatja, hogy ki mit gondol kikről és mikről, milyen a viszonyuk velük.

Bell & Sebastian 2010.09.15. 13:27:13

@tölgy:
Most jól ledöfte a saját gladiusával, ki se derült, zsidó-e?

Meghallgatom_a_tutit 2010.09.15. 16:16:57

A kép photoshoppal készült. Nem túl ügyes munka.

greybull 2010.09.15. 16:49:20

Hát gyerekek elolvasva a kommenteket Lőwy Árpádot idézném: " Meg vagyunk már mi b....va mindörökre!".

APOSTOL - Szemben az árral. · http://1gondolat.blog.hu 2010.09.15. 20:34:58

@Téglagyári Megálló: Az avatárból jöttél rá? Esetleg a megadott blogból? :)

nyesta 2010.09.16. 00:39:23

wip! Mielőtt Horthy -a te szavaiddal élve- "csalással" hatalomra került, addig kik volt hatalmon? Kik terrorizálták az országot?
Csak nem az ős SZDSZ-es söpredék, Kun Béla, Szamuely Tibor és a többi vörösterrorista?

cyberlolita40001 2010.09.20. 12:21:24

@tölgy:

barátom, Ön meg mit nézett eddig, Cseh2-t? Sztoikus volnék, hogy mindenki a maga ura. Pedig ez van, lehet, hogy Ön bízik egy transzcendens akármiben, legyen, lelke rajta, tisztelem ezért, de az életben nem így működik a dolog, hogy majd beszélek a felsőbbrendűvel, az meg segít, mert rendes lény... Nem így megy.
Azt akarom ezzel, illetve az előző kommentemmel mondani, hogy azt a cumit ne vegyük be, hogy itt minden szar, és a jobboldal meg nem volt itt az elmúlt 8 évben. Nehéz beismerni mennyi milliárd csúszott ki az önkormányzatokból, ugyanis mai napig nincs ellenőrző testületük (papíron az Országgyűlés, de érdemben ez nem igaz), de tudom, minden a baloldal hibája, az Ön életében bekövetkezett minden probléma a baloldal miatt van, ezt én tudom... De most akkor 4 év múlva újra elővesszük a lemezt, hogy igen, Viktorka mondott szépen ezt, mondott szépen azt, oz' jónapot, Lószar sincs, rend lett két hét alatt? Van 25 ezer munkahely (10 év alatt 1 millió, akkor negyed év alatt ennyi), lesz jövőre 16%os SZJA?? Lószar lesz az arcban, barátom, ez a nagy baj, de majd akkor is az lesz, hogy a balodali 8 év miatt (ahol a Fidesz persze nem volt jelen, mert akkor nem ők voltak a legnagyobb ellenzéki párt, nem ők uralják az önkorikat 4 éve..)? Na, ezt a cumit ne vegyük be. Szerintem.

room_101 2010.09.27. 10:03:06

Rákosi et.-nek nehéz dolga volt, mikor 6 millió fasisztával kellett cucializmust építenie. Most OVinak is ugyanilyen nehéz lesz 6 millió komenistával kapitalizmust építeni... (és további vitákat elkerülvén definiálnám: nekem komenista az, aki úgy gondolja, ha valami(m) hiányzik, akkor az a megoldás, hogy akinek van, attól el kell venni.)

fonó 2011.05.12. 15:33:39

Sok a komcsi. Smidtt, Martonyi, Hoffmann, Pintér, Járai, Boros, Szűrös, Pozsgai, Csintalan, Kerényi, Bencsik, .........................................

Juhász Erna 2011.07.10. 14:13:47

@wip: Igen, '56 tiszta forradalma, amikor kinyitották a börtönkapukat és mindenféle bűnöző előkerült, a be nem börtönzött, potenciális bűnözők is kedvet kaptak, bizony mocsokba fordult. Akkor én még kislány voltam, de azt hiszem nagyon pontosan éreztem, érzem ma is hogyan vált a szép egység gyilkos mocsokká. Apám, a 11 éves öcsém lábát október 25-én begipszeltette kicsi sérülése miatt egy ismerős orvossal, nehogy "pesti srác" legyen belőle! Pedig akkor még senki nem tudta hány Wittner Mária fog majd fegyverhez jutni, életeket kiontani. Ma már öreg vagyok, meg beteg is, nem fogok részt venni semmilyen közelgő forradalomban (pedig nagyon érzékelema leheletét); vigyázat, emberek!!! A legtisztább eszme is bemocskolódhat!

tevevanegypupu 2011.07.10. 14:25:26

@Juhász Erna:

De hala Istennek gyozott Kadar, Apro Antal, megkezdodhettek a koncepcios perek, Nagy Imreeket felakasztottak - a tobbiekrol nem is szolva - az orszagbol eluldoztek majd' ketszazezer embert, tonkretettek tobb millio ember eletet a szep, tiszta kommmunistak, szoval azert volt vagy jo 50 evuk igaz-e Erna?

Juhász Erna 2011.07.10. 14:51:44

Csak bizonyos mértékig volt szép az ötven év. Fiatal voltam és az anomáliák ostorozása közben (persze csak társaságban) éltem a viszonylag kiszámítható életemet. Dehogy volt az jó! De, nem lehetett jobbá tenni! A mostani állapotok félelmetes jövőt sejtetnek, és nem engedi, hogy érezhessem kortársaimmal együtt a viszonylag nyugalmas öreg éveket. Úgy emlékszem: ha nem is volt jó öregnek lenni hajdanán, de félni nem kellett annak, aki nem tett semmi törvénybe ütközőt.

tevevanegypupu 2011.07.10. 21:21:56

@Juhász Erna:

A koncepcios perek idejen es akkor amikor barkit barmiert bevihettek politikai fogolykent es elore eldontottek mi legyen vele nem volt nyugalom. Es altalaban az sokszor pofara ment, ki az aki "nem kovet el semmi torvenybe utkozot." Eltem mar akkor is, tudom milyen nyomott, fojtott volt a legkor, ott lappangott a felelem mindenhol, meg kellett gondolni ki mit mond es kinek. Nem tudom most kitol kell felni es miert, de azt tudom biztosan, hogy olyan diktatura nincs most mint akkor volt. Partszimpatia termeszetesen letezik, igazsagtalansagok most is vannak, de felni legfeljebb csak akkor kell, ha valaki tulsagosan elkotelezte magat valami olyasmi mellett ami nem helyes. Egyik oldalon sem. Tisztesseges munkat vegezni, ahhoz kulonben nem kell partfuggonek lenni.

Juhász Erna 2011.07.11. 13:47:54

@tevevanegypupu:
Tisztelt "tevevanegypupu"!
A koncepciós perek egy darabig tartottak és azokat vitték be akikre vallottak a bentlévők. Nem tudom, hogy ezek voltak-e többen, vagy, akik a harcokban estek el, meg azok a védtelen járkelők, (élelmet beszerzők, látogatóba igyekvők stb. stb.) bámészkodók, pl.: a Kossuth téren legéppuskázott sokaság. Nem tartott az olyan sokáig, hogy "bárkit" bevittek. Persze, akinek egy-két szerette, vagy ő maga 'bűnhődött', annak hosszú volt, meg sok volt.
A légkör ma is fojtott, nyomott. Éppen ez az, nem tudni kitől kell ma félni. Intézkedések garmada történik, amikről az ember megállapítja, hogy őt nem érinti, de érinti barátját, rokonát, ismerősét.
A kiszámíthatatlanság ideje jött el. Nem csak az a szörnyű, ha attól kell tartani, hogy jön-e értünk az a bzonyos fekete autó. A közeli és a távoli jövő nem kiszámítható most. Akinek van ma munkája, nem biztos, hogy holnap is lesz. Az indoklás nélküli, vagy az 'átszervezés' miatti munkaelvesztést egy-két-három gyerekkel egy hónapig sem lehet kibírni. Röviden szólva: elvette a jelenlegi kurzus a reményt.
Mit ért túlságos és helytelen elkötelezettségen?
Csak az elkötelezettség, a célirányos küzdelem vitte előre eddig az emberiséget. Minden tiszteletem azoké, akik újba, jobb-ba akartak kezdeni, de a mindenáron átvitt akarat nagyban a háborúkhoz vezetett, a kisebbek meg a többi ember nyomorításához.
Sajnos én tudok több olyan esetet, amikor semmiféle pártelkötelezettség nélkül is lapátra tettek embert. Például ismerek valakit, aki a művelődési (oktatási/kultúrális) minisztériumban dolgozott. Pokornyi Zoltán miniszteri kitüntetésben részesítette, aztán Hiller István beszédeit írta megelégedésére. Ma Hoffmann Rózsa, nyolc évvel a nyugdíjazása előtt kitette a szűrét indoklás nélkül. Tökéletes pártsemleges ember! Nyolc éven át miből fog megélni? Milyen nyugdíjat fog kapni akkor, ha majd eléri a korhatárt?
Tömegesen van hasonló példám, tehát bőven van mitől félni. És, ha a bizonytalanság ott van a mindennapjainkban bizony félünk beszélni, telefonálni és írni is.
Juhász Erna

tevevanegypupu 2011.07.11. 17:10:02

@Juhász Erna:

Nem is tudom mit mondjak..Nagyon remelem, hogy csak pillanatnyi rossz hangulata lattatja igy a helyzetet, a korulmenyeket, es bizom benne, hogy az elkovetkezo honapok es evek bebizonyitjak, hogy nem ugy lesz, ahogy gondolja. De azt higyje el, nincs ertelme a felelemnek, nem olyan vilagban es orszagban elunk most mar, hogy felni kelljen fekete autoktol vagy igazsagtalan letartoztatasoktol. A kormanyokat demokratikusan valasztjuk, ha az egyik nem tetszik, negy ev utan johet a masik. .
süti beállítások módosítása