Az országban nemzeti szabadságharc van a globális pénztőke és az IMF ellen. Na bravó, ahogy édesanyám mondaná. Nyelvi leleményből nem fogytunk ki. Annyira szánalmas már ez az egész bohózat, hogy nem tudom, sírjak vagy nevessek. Mint amikor a kiütés előtt álló részeg még kér egy vodkát a kocsmárostól, de hitelbe ám, mert pénze már nincs. Erre a kocsmáros jelzi, hogy talán a kedves vendég már így is túl sokat ivott, és haza kéne menni inkább rendbeszedni magát. A részeg erre elkezdi verni az asztalt, hogy egy vendéggel így nem lehet bánni, és különben is őt ne sértegessék, mert bosszúból telehányja a kocsmát. Na, ez most Magyarország. Tudom, ezt most sokaknak fáj hallani - elhihetitek, nekem is fáj ez az egész.
Kezdjük néhány definícióval!
Államháztartási hiány: Ha az állam kiadásai nagyobbak, mint az bevételei, akkor hiány keletkezik. A hiányzó bevételt hitelből (állampapír eladása a piacon) tudja megoldani az állam. A hitelnek a lényege, hogy azt vissza kell fizetni kamatostul. Tehát az államadósság felvételével együtt jár a későbbi kamatkiadásokkal, amelyek növelik a jövőbeli hiányt.
Államadósság: Az állam összes meglévő hitele, vagyis az egyes évek hiányainak összege az államadósság.
A definíciókból rögtön látszik, hogy a hiány és az államadósság ugyanannak a dolognak
két különböző aspektusa, előbbi forgalmi, utóbbi állományi adata az eladósodásnak. Vagyis a hiányból lesz az államadósság. Amennyi a hiány, annyival nő az államadósság, amennyivel nő a hiány, annyival gyorsabban nő az államadósság. A Nagy Nemzeti Szabadságharc tehát így néz ki: Az IMF azt mondja: csökkentsétek a hiányt, hogy az államadósságotok lassabban növekedjen. A Fidesz azt mondja: nem, mi gyorsabban akarjuk növelni az államadósságot. Most akkor mi van?
A Fidesz ezt nevezi „mozgástérnek”. Ezzel a „mozgástérrel” az a baj, hogy a más pénzéből van. A helyzet tehát a következő. Veri a kormány az asztalt, hogy adjanak hitelt, illetve hitelkeretet, de abba már ne szóljanak bele, hogy mire költjük el. Mert az a nemzeti szuverenitást sérti. A nemzeti szuverenitást borzasztó egyszerű helyreállítani. Nem kell több hitelt felvenni, nem kell többet költeni annál, amennyi bevétele a kormánynak van. A hiányt le kell vinni nullára, és akkor nem merül fel az a probléma, hogy valakinek ezt finanszírozni is kéne. Máris helyreáll a szuverenitás, és nincs senki, aki megmondja a kormánynak, hogy mit csináljon.
Mellékesen megjegyezném, hogy a kedves olvasótábor (mivel keresőképes, fiatal olvasótábora van a blognak) minden bizonnyal egy rakás magyar államkötvényt vesz minden kibocsátáskor a tudtán kívül. Ennek oka, hogy a kötelező és/vagy önkéntes magánnyugdíját nagy részben (50%+) kötelező állampapírba tennie mindenkinek. Ezt a kötelezettségét természetesen a nyugdíjpénztárak hajtják végre. Minő öröm. Szerintetek ha az állam csődöt jelent, akkor azzal a zsetonnal mi lesz?
Hogyan jutottunk ide?
A történet főleg 2002-ben indul. Akkor a választások előtt a Fidesz egy Matolcsy György nevű szakember vezetésével, hitelből költekezésbe kezdett az ország. Nem volt igaza, de hiba lenne rá kenni a dolgot, ez egyetlen év, nem ez alatt mentünk tönkre. Betudható „választási” költségvetésnek.
Aztán jött Medgyessy Péter, aki jóléti rendszerváltást ígért, természetesen hitelből, miből másból? Mégis mit gondoltunk, majd a szocialisták adják oda a vagyonukat a nagy szolidaritás és szociális érzékenység hevében? Ez volt az eredendő bűn. Olyan pénzt költött az állam, ami nem volt az övé, és nem ám termelő gépekre, hanem fogyasztásra. A nevünkben vett fel fogyasztási hitelt, és kiosztotta azt az inaktívak (13. havi nyugdíj, családi pótlék emelések) és a kérdéses produktivitású állami tisztviselők között.
A piacról történő hitelfelvétel lehetősége a Gyurcsány féle elk*rás miatt bezárult. Másfél évig pannon pumát hazudott Ferenc, aztán nem tudott reformokat csinálni. Bajnai volt olyan kegyes, és nem hagyta, hogy az ország teljesen csődbe jusson, fűnyírózott egy kicsit, a szociknak már, ez is eredmény szokott lenni. Sőt három ilyen haditettük van, erre büszkék. Először Németh Miklós 89-ben, majd Bokros 95-ben és végül Bajnai 09-ben. Hát ez ám a szép sikerszéria. Az utolsó pillanatban már csak nem nézhették tétlenül, hogy összeomlik az ország.
Most újra Matolcsy kezében van a gazdaságpolitika, legalábbis úgy látszik. Szeretném remélni, hogy elszakadunk végre az eladósodás politikájától, de erre nincs garancia. Egyébként kommentben várom a véleményeket, hogy az olvasók szerint eljött-e már végre tényleg az ideje, hogy elszakadjunk az eladósodástól.
Itt vagyunk a jelenben, viszont mivel a piacról, vagyis a feltételek nélküli csatornáról már nem lehet finanszírozni a „mozgásteret”, vagyis a GDP 3.6%-ánál akár nagyobb, újabb
hitelfelvételt, ezért kénytelen a kormány tárgyalni a feltételekről, ha pénzt akar. Ebből a szempontból viszont teljesen mindegy, hogy ki miatt jutottunk ide.
Mit kell tenni?
Egy korábbi cikkben már írtam róla, hogy az állami kiadások szerkezete miért problémás. Ezt továbbra is tartom. A magyar gazdaság fő problémája az állam kiadási szerkezete és az állami kiadások óriási volumene. Ezek a kiadások a GDP-be költségen kerülnek elszámolásra, így nem tartalmaznak semmiféle jelzést arról, hogy a felhasználás mennyire volt hatékony, sikeres. Egymillió forint, amelyet az alföldi autópálya alagutjaiba építenek bele, ugyanannyi GDP, mint a legjobb orvosra, tanárra költött egymillió forint. Vagyis a fő probléma nem is a hiány, hanem az, hogy a magyar GDP nagy részben fiktív, értéktelen állami felhasználást takar.
El kell kezdeni gyomlálni
Ezt a nagy részben fiktív, sokszor értelmetlen felhasználást (az állam a GDP közel 60%-át költi el amúgy), el kell kezdeni kigyomlálni. Nincs más út, csak ez. Már olyan helyzetben vagyunk, hogy nem tud az állami kiadások miatt növekedni a gazdaság. Emlékezzünk, hazánkban már a válság előtt sem nagyon volt növekedés, tavaly pedig szabadesésben csökkent a GDP. A probléma eredete nem elsősorban külföldi eredetű. A saját állami kiadási rendszerünket kell helyrerakni. Erre akar bennünket rábeszélni az IMF. Persze nem szeretetből, hanem érdekből, de ez teljesen mindegy.
A nagy zsarolás
Egy dolgot szögezzünk le: nem vagyunk abban a helyzetben, hogy zsarolni tudnánk bárkit is. A helyzet olyan, mint amikor a rendőrök beszorítanak egy bűnözőt egy sikátorba, hogy letartóztassák, és a bűnöző az utolsó esélyként a saját halántékához szorítja a fegyvert, majd felkiált, hogy „ha nem mennek el, akkor fejbe lövöm magamat”. A rendőrök bizony nem fognak elmenni. A piac sem fog venni állampapírt csak és kizárólag azért, mert mi megfenyegetjük, hogy különben csődbe megyünk. Sőt, egyenesen el fogja adni a meglévőt is. Csak akkor veszik az állampapírt, ha megígérjük, hogy változtatunk, és be is tudjuk mutatni, hogy mit és hogyan fogunk máshogy csinálni.
Kedves közönség, tessék készülni a „megszorításokra”, vagyis az állam kiadási oldalának várva várt rendbetételére. Hogy az önök állampapírjai is megőrizzék értéküket.
A bejegyzés trackback címe:
https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr152162550
Trackbackek, pingbackek:
Trackback: Matolcsy: Magyarország a pénzügyi függetlenség útjára lépett 2010.07.22. 12:48:02
Az államadósság GDP-hez mért szintjét 80 százalékról 60 százalék alá kell csökkenteni, az államháztartási deficitet a következő években 3 százalék alá kell mérsékelni a GDP-hez képest - mondta Matolcsy György a Gazdasági és Szociális Tanács ülésén.
Trackback: A Mosoly Országa 2010.07.20. 18:59:48
Én a magam részéről úgy látom, önmagában ez a legújabb csörte az IMF-EKB fenevaddal nem lenne olyan hű de rémes. Kábé mindenki sejti, aki nem teljesen hülye, hogy a parti arról szól, az önkúrmányzati savazásig ne kelljen se a megszorítás, se a reform s...
Trackback: Gyurcsány is hozta a formát... 2010.07.20. 17:01:21
Egyetlen nap alatt közel négy százalékot gyengült a forint, Magyarország újra negatív hőssé vált a világban, gazdaságpolitika helyett szabad pálinkafőzéssel etetik az embereket, a miniszterelnök meg azt mondja, hogy ő nem illetékes. Azért lássuk be,...
Trackback: Lázár és Matolcsy se semmi... 2010.07.20. 17:00:56
Lázár mint mondta, reméli, hogy a Nemzetközi Valutaalap (IMF) és az Európai Unió a magyar embereket akarja megsegíteni, s nemsilányul egy bankelnöki érdekvédelmi szervezetté vagy egy szakszervezeti mozgalommá.Forrás(Matolcsy) a tárca vezetője közöl...
Trackback: Rogán és az IMF 2010.07.20. 17:00:35
A devizahitelesek terheit nem ez a tíz forint határozza meg... Te tényleg ennyire hülye vagy? Forrás
Trackback: Reform, megszorítás vagy bankadó? 2010.07.20. 15:59:18
"Magyarország megkezdte a szerkezeti reformokat és azokat folytatni is fogja. Először a politikai osztályt operálta meg (= országgyűlési és önkormányzati képviselők számának megfelezése). Folytatjuk az adóreformot. Az egész három-négy éves ...
Trackback: Mindent vinnének 2010.07.20. 14:56:32
Lassan, lassacskán bontakozik ki a kép a Nagy Tervről, amiről nem lehetett beszélni, mert hazudni kellett volna: Minden kell. Minden. Kellenek az önkormányzatok is, bár igazán velük senki soha nem törődött Magyarországon, de most azok is kellenek. Min...
Trackback: Hogyan segíthetné elő Simor András a megegyezést az IMF-fel? 2010.07.20. 14:18:45
Úgy ha önként lemondana fizetése egy részéről. Az IMF és a EU delegációja megállapodás nélkül hagyta el Magyarországot. A tárgyalások megszakításának legfőbb okai között szerepel egy igen meglepő kifogás is, mégpedig Simor András (és valószínűleg még...
Trackback: IMF: Miért ebben van valami újdonság? 2010.07.20. 14:05:50
Barátaim, ne legyünk naívak!Van valami újdonság abban, hogy az IMF diktál nekünk?Hiszen 1989-ben meg lett hirdetve: gyertek ide vazzeg, olyan országot hozunk létre nektek, ahol viszonylag kultúremberek laknak, szeretnek dolgozni, olcsóság van...
Trackback: IMF-tárgyalások: most cirkusz, később talán kenyér 2010.07.20. 13:29:23
Nem az a kérdés, hogy kemény csávók vagyunk-e a Valutaalappal szemben, hanem hogy mikor és hogyan teljesítjük a követeléseit.Mert ugye keménykedni, azt lehet. A tárgyalások megszakítása bizonyára népszerű lesz a választók nagy része számára: olyan tökö...
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
bryan 2010.07.22. 22:56:28
@pakesz: Sok mindennel egyetértettem, amit írtál, végigolvastam a kommenteket, de a bértollnokozás vörös posztó nálam. A droid kifejezés meg nem illik az említett nickre. Tanársegéd úrral általában nem szoktam egyetérteni (60% kb.), de a droid szinttől nagyon messze van.
tanarseged ur 2010.07.22. 23:30:28
@pakesz: "haat bocsi szoval ez a nagy daraljuk le a cocikat meg szadeszt duma, nalam kiverte a biztositekot :) "
Elkúrták. Le kellett őket darálni. Ez bizony politikai "háború" volt, a vizitdíjból és hasonlókból pedig "collateral damage" lett, ahogy katonáék a tengeren túl mondják. Sajnálom, nekem pl. a vizitdíjjal nem volt bajom, sőt. (Na, ezért kapok majd az itteni kemény magtól. :-)) Azokkal volt bajom, akik bevezették.
Ha a szoci-szadi társaságnak több esze lett volna, hamarabb feladják: kisebb lett volna a vereségük is, meg a collateral damage is.
Elkúrták. Le kellett őket darálni. Ez bizony politikai "háború" volt, a vizitdíjból és hasonlókból pedig "collateral damage" lett, ahogy katonáék a tengeren túl mondják. Sajnálom, nekem pl. a vizitdíjjal nem volt bajom, sőt. (Na, ezért kapok majd az itteni kemény magtól. :-)) Azokkal volt bajom, akik bevezették.
Ha a szoci-szadi társaságnak több esze lett volna, hamarabb feladják: kisebb lett volna a vereségük is, meg a collateral damage is.
tanarseged ur 2010.07.22. 23:45:30
@pakesz:
Továbbiakra:
"tehat lesz szerinted is mogyorozas, csak az onkormanyzati valasztasok utan"
Nahát, a Fidesz az önkormányzatit is meg akarja nyerni. Üdv a politika világában. :-) Nálam jobban szerintem kevesen szeretnék, ha csupa okos, bölcs, önzetlen és tisztességes politikus között lehetne választani, akik a döntéseikben kizárólag az ország érdekeire vannak tekintettel, de sajnos nem állunk ilyen jól. Nem tetszik, de ez van - és abból választok, ami van.
Magánnyugdíjpénztárak tervezett államosítása: ez végül is nem valósult meg, így most már nincs értelme vitatkozni róla. Ha jól tudom, voltak érvek mellette is, talán éppen Surányitól? Passz: ebben a posztban ez offtopik. Itt az IMF/EU-tárgyalásról és az ország eladósodottságáról van szó. Hogy a mostani kormány hogyan tárgyal és miket lép, az természetesen lehet elemzés és kritika tárgya. De egy ideig még ne felejtsük el, hogyan jutott Magyarország ebbe a helyzetbe.
Továbbiakra:
"tehat lesz szerinted is mogyorozas, csak az onkormanyzati valasztasok utan"
Nahát, a Fidesz az önkormányzatit is meg akarja nyerni. Üdv a politika világában. :-) Nálam jobban szerintem kevesen szeretnék, ha csupa okos, bölcs, önzetlen és tisztességes politikus között lehetne választani, akik a döntéseikben kizárólag az ország érdekeire vannak tekintettel, de sajnos nem állunk ilyen jól. Nem tetszik, de ez van - és abból választok, ami van.
Magánnyugdíjpénztárak tervezett államosítása: ez végül is nem valósult meg, így most már nincs értelme vitatkozni róla. Ha jól tudom, voltak érvek mellette is, talán éppen Surányitól? Passz: ebben a posztban ez offtopik. Itt az IMF/EU-tárgyalásról és az ország eladósodottságáról van szó. Hogy a mostani kormány hogyan tárgyal és miket lép, az természetesen lehet elemzés és kritika tárgya. De egy ideig még ne felejtsük el, hogyan jutott Magyarország ebbe a helyzetbe.
milashön 2010.07.22. 23:56:20
Arra itt senki sem gondolt- azzal itt és máshol -senki sem számol, hogy ha elvisznek mindenkit vezetőszáron/ vagy hogy mondják/ akkor eleve csökkeni fog a hiány, minden beavatkozás nélkül? Vagy naív lennék?
Legjobbakat!
Legjobbakat!
pakesz (törölt) 2010.07.23. 00:57:58
@tanarseged ur: ja ebben egyetertunk :)
ja es a droid se jellemzo :)
a droid az olyanra jellemzo aki mindenre igenloen mondja, de hat akkor ezt beneztem :)
azert nem kell felteni a cocikat sem amugy ezzel hgy atadtak, most szepen ok megszavaztak hogy ne legyen ingatlanado, ne legyen vizitdij, ne legyen gazaremeles :)
elvegre ezt kerte Viktor :)
ja es a droid se jellemzo :)
a droid az olyanra jellemzo aki mindenre igenloen mondja, de hat akkor ezt beneztem :)
azert nem kell felteni a cocikat sem amugy ezzel hgy atadtak, most szepen ok megszavaztak hogy ne legyen ingatlanado, ne legyen vizitdij, ne legyen gazaremeles :)
elvegre ezt kerte Viktor :)
pakesz (törölt) 2010.07.23. 01:47:50
@tanarseged ur: "Passz: ebben a posztban ez offtopik. Itt az IMF/EU-tárgyalásról és az ország eladósodottságáról van szó."
ccc
eppen hogy ez a magannyugdipenztar allamositas az eladosodottsag lett volna :) +10% GDP!!!
csak ugy hogy a GDP aranyos allamadossagban nem lett volna benne, okos gyerek ez a Viktor :) csak nem engedtek neki
ccc
eppen hogy ez a magannyugdipenztar allamositas az eladosodottsag lett volna :) +10% GDP!!!
csak ugy hogy a GDP aranyos allamadossagban nem lett volna benne, okos gyerek ez a Viktor :) csak nem engedtek neki
mavo · http://polmavo.blog.hu 2010.07.23. 11:38:28
@tanarseged ur:
ha ez kerül szóba, mindenki elveszíti a józan eszét?
rá savazok ======== egyetértek vele. a vizitdíjat megsavazta a fidesz? JÉÉÉÉÉÉÉ NEM.
NAHÁT, mik vannak.
KIBASZOTT mindegy, hogy én vagyok a kúrmány vagy nem. a fidi egyetértett az elkúrással, ennyi.
ha ez kerül szóba, mindenki elveszíti a józan eszét?
rá savazok ======== egyetértek vele. a vizitdíjat megsavazta a fidesz? JÉÉÉÉÉÉÉ NEM.
NAHÁT, mik vannak.
KIBASZOTT mindegy, hogy én vagyok a kúrmány vagy nem. a fidi egyetértett az elkúrással, ennyi.
mavo · http://polmavo.blog.hu 2010.07.23. 11:39:47
az aktuális helyzetet nézve:
1. fidi miért tárgyalt, ha igazából nem is akart?
2. miből fizetik vissza az imf hitelt?
1. fidi miért tárgyalt, ha igazából nem is akart?
2. miből fizetik vissza az imf hitelt?
tanarseged ur 2010.07.23. 11:53:38
@mavo: Te pl. ezek szerint elvesztetted. Nagyon nem mindegy, hogy kormányzó pártként cselekszik egy társaság, vagy ellenzékből ugat.
pakesz (törölt) 2010.07.23. 14:55:22
@mavo: kezdem magam ele kepzelni azt a szitut, hogy a pedagogusok + apolonok fizetesenek a duplazasat meg a 13. havi nyugdij bevezeteset a fidesz megfurja
hangosan veri a blattot, hogy hat NEM erre kaptak a cocik felhatalmazast, hanem a felelos kormanyzasra, majd egy nemzeti kerekasztalt osszehoz, es az aktualis fidesz kozeli szakszervezeti csoportosulasokkal nyltanosan kijelenti hogy ez rossz, majd szepen nepszavazast irnak ki rola...
hangosan veri a blattot, hogy hat NEM erre kaptak a cocik felhatalmazast, hanem a felelos kormanyzasra, majd egy nemzeti kerekasztalt osszehoz, es az aktualis fidesz kozeli szakszervezeti csoportosulasokkal nyltanosan kijelenti hogy ez rossz, majd szepen nepszavazast irnak ki rola...
pakesz (törölt) 2010.07.23. 15:00:20
@tanarseged ur: pontositanek!!!
2 fajta ellenzek van:
- MIEP tipusu: ezek soha nem fognak a kormanyrudhoz kerulni ezert a legdurvabb hulyesegeket is beigerik
- leendo kormanyzo ellenzek(nyugati tipus): sunnyog egyet amikor reform/megszoritas van esetleg benyogi hogy mashogyan csinaltak volna aztan majd kormanyra kerulve elvezi hogy nem neki kell a megszoritast megcsinalni
- FideSS: tudja hogy kell a reform, de hat pofazik, hogy mi nem kell, sajat leendo kormanyzasi ciklusanak tesz keresztbe, lehazudja egrol a csillagot, a jovot nem tudom... majd kiderul
2 fajta ellenzek van:
- MIEP tipusu: ezek soha nem fognak a kormanyrudhoz kerulni ezert a legdurvabb hulyesegeket is beigerik
- leendo kormanyzo ellenzek(nyugati tipus): sunnyog egyet amikor reform/megszoritas van esetleg benyogi hogy mashogyan csinaltak volna aztan majd kormanyra kerulve elvezi hogy nem neki kell a megszoritast megcsinalni
- FideSS: tudja hogy kell a reform, de hat pofazik, hogy mi nem kell, sajat leendo kormanyzasi ciklusanak tesz keresztbe, lehazudja egrol a csillagot, a jovot nem tudom... majd kiderul
bryan 2010.07.23. 15:19:41
@pakesz:
A "FideSS" helyett legyen inkább balatoni típusú ellenzék. :)
A magyar vállalkozók nagy részére szokták néha ezt mondani, akik csak az aktuális szezonnal törődnek, abból igyekeznek a legtöbbet kifacsarni, aztán a következőben mi lesz, azt majd kitalálják. Az MSZP-től sem várok többet ebből a szempontból. A Jobbik nem adhat mást, csak mi lényege, az LMP meg kicsi még sok szempontból. Kíváncsi vagyok, melyik lesz a következő kormánypárt. (Remélem, hogy nem csak ez a sovány választék lesz.)
A "FideSS" helyett legyen inkább balatoni típusú ellenzék. :)
A magyar vállalkozók nagy részére szokták néha ezt mondani, akik csak az aktuális szezonnal törődnek, abból igyekeznek a legtöbbet kifacsarni, aztán a következőben mi lesz, azt majd kitalálják. Az MSZP-től sem várok többet ebből a szempontból. A Jobbik nem adhat mást, csak mi lényege, az LMP meg kicsi még sok szempontból. Kíváncsi vagyok, melyik lesz a következő kormánypárt. (Remélem, hogy nem csak ez a sovány választék lesz.)
mavo · http://polmavo.blog.hu 2010.07.25. 10:24:19
@tanarseged ur:
egyetért, megsavazza (a csillagszemű külön közleményben fel is szólít rá), majd hazaárulásnak minősíti.
de igen, én vagyok a hülye.
egyetért, megsavazza (a csillagszemű külön közleményben fel is szólít rá), majd hazaárulásnak minősíti.
de igen, én vagyok a hülye.
tanarseged ur 2010.07.25. 12:20:40
@mavo: Te mondád. :-)
Egyetért =/= megszavazza. Nem tudjuk, hogy egyetértett-e, és nem is érdekes. Ellenzéki pozícióból egy olyan cikluseleji osztogatást, mint Megyóé, nemigen lehet nem megszavazni. Nem fogom többször elmagyarázni, fent elolvashatod P párttal meg Q párttal.
A felelősség meg persze, hogy a mindenkori kormányoldalé. Ami idén májustól történik, azért, ha nem tetszik, már a Fideszre lehet okádni a tüzet.
Egyetért =/= megszavazza. Nem tudjuk, hogy egyetértett-e, és nem is érdekes. Ellenzéki pozícióból egy olyan cikluseleji osztogatást, mint Megyóé, nemigen lehet nem megszavazni. Nem fogom többször elmagyarázni, fent elolvashatod P párttal meg Q párttal.
A felelősség meg persze, hogy a mindenkori kormányoldalé. Ami idén májustól történik, azért, ha nem tetszik, már a Fideszre lehet okádni a tüzet.
mavo · http://polmavo.blog.hu 2010.07.25. 15:58:08
"Nem tudjuk, hogy egyetértett-e, és nem is érdekes."
Tudom, ha nagyon akarjuk, minden kimagyarázható. Aki arra savaz, amivel nem ért egyet, az hazug.
Mi is volt a baj a klónnal? Olyan feledékeny lettem hirtelen.
Tudom, ha nagyon akarjuk, minden kimagyarázható. Aki arra savaz, amivel nem ért egyet, az hazug.
Mi is volt a baj a klónnal? Olyan feledékeny lettem hirtelen.
mavo · http://polmavo.blog.hu 2010.07.25. 16:20:02
@tanarseged ur:
"Ellenzéki pozícióból egy olyan cikluseleji osztogatást, mint Megyóé, nemigen lehet nem megszavazni."
egyébként meg pont, hogy a ciklus elején nem kötelező. mert persze, csökkent volna a fidi népszerűsége, egy időre, de 4 év kurva sok idő.
ha nem savazták volna meg, a ciklus végi dumájuk a hiányról egy következetes út része lett volna, és 2006-ban rájuk savazok. így meg, amikor elkezdtek óbégatni, szépen megnéztem: megsavaztátok, srácok, ami a hiányt okozta? hát persze. akkor meg?
"Ellenzéki pozícióból egy olyan cikluseleji osztogatást, mint Megyóé, nemigen lehet nem megszavazni."
egyébként meg pont, hogy a ciklus elején nem kötelező. mert persze, csökkent volna a fidi népszerűsége, egy időre, de 4 év kurva sok idő.
ha nem savazták volna meg, a ciklus végi dumájuk a hiányról egy következetes út része lett volna, és 2006-ban rájuk savazok. így meg, amikor elkezdtek óbégatni, szépen megnéztem: megsavaztátok, srácok, ami a hiányt okozta? hát persze. akkor meg?
tanarseged ur 2010.07.25. 17:58:40
@mavo: "Aki arra savaz, amivel nem ért egyet, az hazug."
Bizony, a hazudozás politikusoknál benne van a pakliban, és minél nagyobb és heterogénebb a szavazótábor, annál inkább - nem látom, hogy miért pont a Fidesz lenne kivétel. Sajnálatos - de ez van.
Gyurcsánnyal nem az volt a fő baj, hogy hazudott, hanem hogy elkúrta. Ha csak ígérget, az még hagyján. De ő el is kezdte beváltani, már a 2006-os választások előtt - hitelből. Politikai legitimációt vásárolni úgy, hogy az ország eladósodással (a jövőjének egy darabjával) fizet érte: ez bizony kádári gazdaságpolitika. Mindezt azért, hogy utána ő vezethesse ki az országot abból a mocsárból, amibe belevezette - na, ilyet nem lehet. Aki ilyet művel egy országgal, az onnantól kezdve örüljön, ha és ameddig szabadlábon marad. Gy. esetében súlyosbító tényező, hogy elhúzta a dolgot, és még megbukni sem tudott időben.
A "Klón", az melyik? A Libaszerelőt még értem, de nem követem annyira a politikai szlenget.
Bizony, a hazudozás politikusoknál benne van a pakliban, és minél nagyobb és heterogénebb a szavazótábor, annál inkább - nem látom, hogy miért pont a Fidesz lenne kivétel. Sajnálatos - de ez van.
Gyurcsánnyal nem az volt a fő baj, hogy hazudott, hanem hogy elkúrta. Ha csak ígérget, az még hagyján. De ő el is kezdte beváltani, már a 2006-os választások előtt - hitelből. Politikai legitimációt vásárolni úgy, hogy az ország eladósodással (a jövőjének egy darabjával) fizet érte: ez bizony kádári gazdaságpolitika. Mindezt azért, hogy utána ő vezethesse ki az országot abból a mocsárból, amibe belevezette - na, ilyet nem lehet. Aki ilyet művel egy országgal, az onnantól kezdve örüljön, ha és ameddig szabadlábon marad. Gy. esetében súlyosbító tényező, hogy elhúzta a dolgot, és még megbukni sem tudott időben.
A "Klón", az melyik? A Libaszerelőt még értem, de nem követem annyira a politikai szlenget.
tanarseged ur 2010.07.25. 18:06:04
@mavo: Fentebb megírtam, hogy miért nem lehet. Az ellenszavazat pl. annak a beismerése is lett volna, hogy a ciklusa végén a Fidesz is kampányból osztogatott, és hogy ez nem tartható fenn a következő ciklus elejére. Ilyet pedig a megmondószakértő mondhat a tévében, politikus viszont nem. (Mocsok egy szakma. :-)) Ráadásul ha az elején osztogatnak, akkor később megszorítás várható, és az ellenzék akkor úgy arathatja le igazán az ezzel járó népszerűségnövekedést, ha előtte is a megszorítás ellen volt.
Olyan erkölcsi színvonalat vársz el a Fidesztől, amelyik a mai magyar politikai kultúrában nem létezik. (Vagy tessék, ha ez az egyetlen szempont, akkor ott van neked az LMP, talán majd ők.) Ráadásul ha a Fidesz leverte a lécet, akkor az MSZP-SZDSZ meg sem érintette, mert méterekkel alatta zúgott el.
Olyan erkölcsi színvonalat vársz el a Fidesztől, amelyik a mai magyar politikai kultúrában nem létezik. (Vagy tessék, ha ez az egyetlen szempont, akkor ott van neked az LMP, talán majd ők.) Ráadásul ha a Fidesz leverte a lécet, akkor az MSZP-SZDSZ meg sem érintette, mert méterekkel alatta zúgott el.
bryan 2010.07.25. 18:22:55
@tanarseged ur:
"Politikai legitimációt vásárolni úgy, hogy az ország eladósodással (a jövőjének egy darabjával) fizet érte: ez bizony kádári gazdaságpolitika." ->"Fidesz is kampányból osztogatott"
Gondolom a Fidesz sem a nulla hiányról indítva osztogatott. Vagy tévedek?
Tudom, a mérték nem mindegy.
Szóval szerintem a Fidesz felelősségét vitatni furcsa, az MSZP-vel összehasonlítani meg értelmetlen. Viszont valószínűleg az indok hasonló volt: csak ne a másik legyen, mert akkor nem tudjuk végrehajtani a reformokat, ami az alsóbb szinteken már úgy nézhetett ki, csak ne a másik nyerjen, mert akkor nem tudunk majd lopni (annyit).
". Gy. esetében súlyosbító tényező, hogy elhúzta a dolgot, és még megbukni sem tudott időben."
Ez viszont nagyon igaz.
Klón mavo szlengben Gyurcsányt jelent.
@mavo:
OFF
Rég meg akartam kérdezni, a nicked Lemtől van? :)
"Politikai legitimációt vásárolni úgy, hogy az ország eladósodással (a jövőjének egy darabjával) fizet érte: ez bizony kádári gazdaságpolitika." ->"Fidesz is kampányból osztogatott"
Gondolom a Fidesz sem a nulla hiányról indítva osztogatott. Vagy tévedek?
Tudom, a mérték nem mindegy.
Szóval szerintem a Fidesz felelősségét vitatni furcsa, az MSZP-vel összehasonlítani meg értelmetlen. Viszont valószínűleg az indok hasonló volt: csak ne a másik legyen, mert akkor nem tudjuk végrehajtani a reformokat, ami az alsóbb szinteken már úgy nézhetett ki, csak ne a másik nyerjen, mert akkor nem tudunk majd lopni (annyit).
". Gy. esetében súlyosbító tényező, hogy elhúzta a dolgot, és még megbukni sem tudott időben."
Ez viszont nagyon igaz.
Klón mavo szlengben Gyurcsányt jelent.
@mavo:
OFF
Rég meg akartam kérdezni, a nicked Lemtől van? :)
tanarseged ur 2010.07.25. 18:37:12
@bryan: Állítólag Svédországban volt olyan, hogy az adócsökkentéssel kampányoló jobboldali párt _vesztett_, mert a svéd választópolgárok számoltak és úgy gondolták, hogy a kitűnően teljesítő svéd állam fenntartásához inkább fizetnék továbbra is a magasabb adót. Magyarországon ilyen átgondoltságot várni: teljesen irreális. A Fidesz 2,5-3 év relatíve takarékos, normális gazd.pol. után osztogatott a ciklusa legvégén, választások előtt. Ennyi - nálunk - belefér. A 2002-es választások után pedig már nem a Fidesz dolga lett volna takarékoskodni.
Pelso.. 2010.07.25. 18:51:59
@tanarseged ur: Szerintem, teljesen joggal várnak el a választók (azok is, akik nem rájuk szavaztak), az elmúlt 20 évihez képest abszolút magas erkölcsi színvonalat, teljesen szeplőtelen magatartást, és kimagasló kormányzati teljesítményt, -cserébe a kétharmadért, mert mindezek reményében kapták meg.
bryan 2010.07.25. 18:52:29
@tanarseged ur:
Ha a politikai elit ezt folytatja, akkor maradunk is ezen a szinten. Bajnai volt az, aki megszorított ciklus végén és ezzel igazolta a véleményed. A Fidesz ciklus vége minimum egy évet jelentett.
A Fidesz dolga is lett volna takarékoskodni, nem csak az MSZP-t és az SZDSZ-t bízták meg a választók érdekeik képviseletével, az állam vagyonának őrzésével, hanem a Fideszt is. Az ellenzéki pártoknak is van felelőssége. A kormányzó pártnak nyilván több van, de ellenzékből sem lehet akármit mondani, mert az a hitelesség rovására megy, amikor kormányon az ellenkezőjét kell majd csinálni annak, amit ellenzékből mondtak. (Lásd egyszeri, nagymértékű adócsökkentés)
Ha a politikai elit ezt folytatja, akkor maradunk is ezen a szinten. Bajnai volt az, aki megszorított ciklus végén és ezzel igazolta a véleményed. A Fidesz ciklus vége minimum egy évet jelentett.
A Fidesz dolga is lett volna takarékoskodni, nem csak az MSZP-t és az SZDSZ-t bízták meg a választók érdekeik képviseletével, az állam vagyonának őrzésével, hanem a Fideszt is. Az ellenzéki pártoknak is van felelőssége. A kormányzó pártnak nyilván több van, de ellenzékből sem lehet akármit mondani, mert az a hitelesség rovására megy, amikor kormányon az ellenkezőjét kell majd csinálni annak, amit ellenzékből mondtak. (Lásd egyszeri, nagymértékű adócsökkentés)
tanarseged ur 2010.07.25. 18:56:11
@Pelso..: Hogy a választók mit várnak el, és mit gondolnak az elvárásaik teljesüléséről, azt 2014-ben meglátjuk. Tartok tőle, az általad megfogalmazott elvárásoknak egyik hazai párt sem tudna megfelelni. Én beérem a jó kormányzati teljesítménnyel, valamint a hazudozásnak, a pofátlanságnak és a lopkodásnak egy, ha nem is nulla, de viszonylag alacsony szinten tartásával. Egyelőre.
mavo · http://polmavo.blog.hu 2010.07.25. 19:03:01
@tanarseged ur:
"Bizony, a hazudozás politikusoknál benne van a pakliban ... Gyurcsánnyal nem az volt a fő baj, hogy hazudott, hanem hogy elkúrta."
riszpekt az első mondatért.
a másodikkal részben egyetértek, részben viszont a klón egyrészt gyáva volt, az öntökönszúrós után egyszerűen feladta, és hát a maszop volt mögötte ... hagyjuk. örülnék, ha a többségük eltűnne a picsába.
"Bizony, a hazudozás politikusoknál benne van a pakliban ... Gyurcsánnyal nem az volt a fő baj, hogy hazudott, hanem hogy elkúrta."
riszpekt az első mondatért.
a másodikkal részben egyetértek, részben viszont a klón egyrészt gyáva volt, az öntökönszúrós után egyszerűen feladta, és hát a maszop volt mögötte ... hagyjuk. örülnék, ha a többségük eltűnne a picsába.
tanarseged ur 2010.07.25. 19:10:16
@bryan: "Bajnai volt az, aki megszorított ciklus végén és ezzel igazolta a véleményed." - Pont erre vették fel miniszterelnöknek, ezt vállalta, és persze nem is akart maradni. (Nem is akarhatott.)
Ellenzéki pártnak max. annyi a dolga és a felelőssége (és a lehetősége), hogy verje a tamtamot, ha a kormány hülyeséget vagy disznóságot művel. Akkor van igazán kemény helyzet, ha a kormány _népszerű_ hülyeséget akar művelni, és népszerűtlenséggel járna erre felhívni a figyelmet. Mi lett volna más, ha a Fidesz 2002-ben nem szavazza meg az osztogatást? 2006-ban megkapják Mavo szavazatát, de közben elvesztenek sokkal többet. 2005-ben pedig akkor Gy.F. simán megszoríthat úgy, hogy a Fidesz nehezebben tud mit mondani ellene.
Megyóék igazi gyáva kukac módjára kormányoztak. Nem mertek semmi népszerűtlent bevállalni, sőt, az ellenzékre tolták volna a népszerűtlen álláspont vállalásának a felelősségét. Aki pedig nem vállalja, hogy olykor népszerűtlennek is kell lenni, az ne vezessen semmit. Iskolai szakkört se, nemhogy egy országot.
Ellenzéki pártnak max. annyi a dolga és a felelőssége (és a lehetősége), hogy verje a tamtamot, ha a kormány hülyeséget vagy disznóságot művel. Akkor van igazán kemény helyzet, ha a kormány _népszerű_ hülyeséget akar művelni, és népszerűtlenséggel járna erre felhívni a figyelmet. Mi lett volna más, ha a Fidesz 2002-ben nem szavazza meg az osztogatást? 2006-ban megkapják Mavo szavazatát, de közben elvesztenek sokkal többet. 2005-ben pedig akkor Gy.F. simán megszoríthat úgy, hogy a Fidesz nehezebben tud mit mondani ellene.
Megyóék igazi gyáva kukac módjára kormányoztak. Nem mertek semmi népszerűtlent bevállalni, sőt, az ellenzékre tolták volna a népszerűtlen álláspont vállalásának a felelősségét. Aki pedig nem vállalja, hogy olykor népszerűtlennek is kell lenni, az ne vezessen semmit. Iskolai szakkört se, nemhogy egy országot.
mavo · http://polmavo.blog.hu 2010.07.25. 19:11:02
@tanarseged ur:
"ha az elején osztogatnak, akkor később megszorítás várható, és az ellenzék akkor úgy arathatja le igazán az ezzel járó népszerűségnövekedést, ha előtte is a megszorítás ellen volt."
na, ez viszont csúnyán mellément. az osztogatás megsavazása nem a megszorítás ellenzése.
és ismétlem. ha nem savazzák meg az osztogatást, hitelesen mutogathattak volna az elkúrásra. így meg egyik kutya, a másik eb, oszt csá
"ha az elején osztogatnak, akkor később megszorítás várható, és az ellenzék akkor úgy arathatja le igazán az ezzel járó népszerűségnövekedést, ha előtte is a megszorítás ellen volt."
na, ez viszont csúnyán mellément. az osztogatás megsavazása nem a megszorítás ellenzése.
és ismétlem. ha nem savazzák meg az osztogatást, hitelesen mutogathattak volna az elkúrásra. így meg egyik kutya, a másik eb, oszt csá
mavo · http://polmavo.blog.hu 2010.07.25. 19:14:32
@bryan:
"OFF
Rég meg akartam kérdezni, a nicked Lemtől van? :) "
talán a második vagy, aki rájött, grat!
"OFF
Rég meg akartam kérdezni, a nicked Lemtől van? :) "
talán a második vagy, aki rájött, grat!
mavo · http://polmavo.blog.hu 2010.07.25. 19:26:30
@tanarseged ur:
"Ráadásul ha az elején osztogatnak, akkor később megszorítás várható, és az ellenzék akkor úgy arathatja le igazán az ezzel járó népszerűségnövekedést, ha előtte is a megszorítás ellen volt."
és nem tudok erről leszakadni, ez tőled feltűnően gyenge.
nézzünk már körül ... a második maszopos időszakban a fidesz vadul propagálta a még durvább osztogatást (14. havi nyugdíj bazmeg, és tényleg benyújtották ezek az idióták szar kellős közepén), közben ugyanazzal a lendülettel ugráltak, hogy nem kell megszorítás, és ehhez képest sima kétharmaduk lett. az emberek nem szeretik a cucikat. ha a fidi nem hülye, most tolnák a 12. évüket kormányon.
a költekezés megsavazása után, amikor jöttek a ... az igazság nem minden részletét kibontó rosszabbul élünk kampánnyal, törvényszerűen buktak.
"Ráadásul ha az elején osztogatnak, akkor később megszorítás várható, és az ellenzék akkor úgy arathatja le igazán az ezzel járó népszerűségnövekedést, ha előtte is a megszorítás ellen volt."
és nem tudok erről leszakadni, ez tőled feltűnően gyenge.
nézzünk már körül ... a második maszopos időszakban a fidesz vadul propagálta a még durvább osztogatást (14. havi nyugdíj bazmeg, és tényleg benyújtották ezek az idióták szar kellős közepén), közben ugyanazzal a lendülettel ugráltak, hogy nem kell megszorítás, és ehhez képest sima kétharmaduk lett. az emberek nem szeretik a cucikat. ha a fidi nem hülye, most tolnák a 12. évüket kormányon.
a költekezés megsavazása után, amikor jöttek a ... az igazság nem minden részletét kibontó rosszabbul élünk kampánnyal, törvényszerűen buktak.
bryan 2010.07.25. 19:29:34
@tanarseged ur:
"Pont erre vették fel miniszterelnöknek, ezt vállalta, és persze nem is akart maradni. "
Az eddigi mezőnyben ez nagy szó. :) :(
"Mi lett volna más, ha a Fidesz 2002-ben nem szavazza meg az osztogatást?"
Kiszámíthatóbbá vált volna, ki mit akar, lett volna egy kormányképes pártunk, amiről tudjuk mit akar, tudjuk, hogy vannak elvei, amikből nem enged, akkor sem, ha ezzel rövidtávon népszerűséget veszít. Így meg nincs ilyen.
"Gy.F. simán megszoríthat úgy, hogy a Fidesz nehezebben tud mit mondani ellene."
Nehezebben tud mondani ellene valamit, de talán értelmesebb dolgokat mondhatott volna, mint a "ne az emberekkel fizettessék meg" című populista maszlagot. Szerintem ez nagy szó lett volna.
"Pont erre vették fel miniszterelnöknek, ezt vállalta, és persze nem is akart maradni. "
Az eddigi mezőnyben ez nagy szó. :) :(
"Mi lett volna más, ha a Fidesz 2002-ben nem szavazza meg az osztogatást?"
Kiszámíthatóbbá vált volna, ki mit akar, lett volna egy kormányképes pártunk, amiről tudjuk mit akar, tudjuk, hogy vannak elvei, amikből nem enged, akkor sem, ha ezzel rövidtávon népszerűséget veszít. Így meg nincs ilyen.
"Gy.F. simán megszoríthat úgy, hogy a Fidesz nehezebben tud mit mondani ellene."
Nehezebben tud mondani ellene valamit, de talán értelmesebb dolgokat mondhatott volna, mint a "ne az emberekkel fizettessék meg" című populista maszlagot. Szerintem ez nagy szó lett volna.
mavo · http://polmavo.blog.hu 2010.07.25. 19:30:04
@tanarseged ur:
ja, lmp-vel meg hagyjál. fogok még rajtuk sírva röhögni :( sajnos nekem ma nincs választásom. a szar és a szarabb közt választhatok.
ja, lmp-vel meg hagyjál. fogok még rajtuk sírva röhögni :( sajnos nekem ma nincs választásom. a szar és a szarabb közt választhatok.
tanarseged ur 2010.07.25. 19:41:15
@mavo: Lemtől honnan? Régen olvastam már. Ha Klapanciusz vagy Trurl lennél, akkor emlékeznék :-), de Mavo-ra nem.
tanarseged ur 2010.07.25. 19:44:56
@mavo: "na, ez viszont csúnyán mellément. az osztogatás megsavazása nem a megszorítás ellenzése."
Pedig nekem úgy tűnik, hogy a kettő nem fér össze. Kommunikációs szempontból kínos lett volna a Fidesznek azt hallani egy 2005-ös megszorításnál, hogy "de hát az ellenzék is évek óta ezt akarja", persze a 168órától a Népszabóig mindenhol a megfelelő megmondóemberek által jól megírva. Tiltakozni sem tudtak volna ellene.
"és ismétlem. ha nem savazzák meg az osztogatást, hitelesen mutogathattak volna az elkúrásra."
Kérdés, hogy a szavazók többségének ilyen jó lett volna-e az emlékezete. Attól tartok, nem.
Pedig nekem úgy tűnik, hogy a kettő nem fér össze. Kommunikációs szempontból kínos lett volna a Fidesznek azt hallani egy 2005-ös megszorításnál, hogy "de hát az ellenzék is évek óta ezt akarja", persze a 168órától a Népszabóig mindenhol a megfelelő megmondóemberek által jól megírva. Tiltakozni sem tudtak volna ellene.
"és ismétlem. ha nem savazzák meg az osztogatást, hitelesen mutogathattak volna az elkúrásra."
Kérdés, hogy a szavazók többségének ilyen jó lett volna-e az emlékezete. Attól tartok, nem.
mavo · http://polmavo.blog.hu 2010.07.25. 19:45:40
@tanarseged ur:
úr hangja, mavo project. solaris is odabé, kiberiáda nagyon kemény, de úr hangja kábé a xx. század két-három legjobbjában benne van.
úr hangja, mavo project. solaris is odabé, kiberiáda nagyon kemény, de úr hangja kábé a xx. század két-három legjobbjában benne van.
tanarseged ur 2010.07.25. 19:51:11
@mavo:
"nézzünk már körül ... a második maszopos időszakban a fidesz vadul propagálta a még durvább osztogatást (14. havi nyugdíj bazmeg, és tényleg benyújtották ezek az idióták szar kellős közepén)"
Nézz már körül... valahol fentebb írtam: "A Fidesznek ellenzékben 2006-2010 között is rengeteg rossz, demagóg dumája volt." (Megkerestem, hogy idézhessem. :-))
"közben ugyanazzal a lendülettel ugráltak, hogy nem kell megszorítás, és ehhez képest sima kétharmaduk lett."
Ez éppenséggel azt támasztja alá, hogy bejött az ugrálás. (Nem: inkább a szocik verték tönkre saját magukat. Unom ismételni, valahol kommenteltem már olyasmit, hogy a magyar politikát legalább 8 éve öngólra játsszák.)
"ha a fidi nem hülye, most tolnák a 12. évüket kormányon."
Ez igaz.
"a költekezés megsavazása után, amikor jöttek a ... az igazság nem minden részletét kibontó rosszabbul élünk kampánnyal, törvényszerűen buktak."
Fletó nyakra-főre költekezett, hogy "a szarból is visszahozza a kormányzást". Nem tudom, ezt a stratégiát rövid távon, a választásokig terjedő időszakban hogyan lehetett volna megverni.
"nézzünk már körül ... a második maszopos időszakban a fidesz vadul propagálta a még durvább osztogatást (14. havi nyugdíj bazmeg, és tényleg benyújtották ezek az idióták szar kellős közepén)"
Nézz már körül... valahol fentebb írtam: "A Fidesznek ellenzékben 2006-2010 között is rengeteg rossz, demagóg dumája volt." (Megkerestem, hogy idézhessem. :-))
"közben ugyanazzal a lendülettel ugráltak, hogy nem kell megszorítás, és ehhez képest sima kétharmaduk lett."
Ez éppenséggel azt támasztja alá, hogy bejött az ugrálás. (Nem: inkább a szocik verték tönkre saját magukat. Unom ismételni, valahol kommenteltem már olyasmit, hogy a magyar politikát legalább 8 éve öngólra játsszák.)
"ha a fidi nem hülye, most tolnák a 12. évüket kormányon."
Ez igaz.
"a költekezés megsavazása után, amikor jöttek a ... az igazság nem minden részletét kibontó rosszabbul élünk kampánnyal, törvényszerűen buktak."
Fletó nyakra-főre költekezett, hogy "a szarból is visszahozza a kormányzást". Nem tudom, ezt a stratégiát rövid távon, a választásokig terjedő időszakban hogyan lehetett volna megverni.
tanarseged ur 2010.07.25. 19:53:06
@mavo: Pedig olvastam... Úgy látszik, lassan ideje még egyszer.
mavo · http://polmavo.blog.hu 2010.07.25. 19:53:51
@tanarseged ur:
na, kezdjük elölről.
nem adunk a Zembereknek sok pízt =/= elveszünk a Zemberektől sok pízt. ha a fidi azzal tud 2006-ban kampányolni, hogy tessék, azért kell megszorítaniuk mert Azok előtte elszórták, és oda mutatnak, hogy teccik látni zemberek? mi nem akartuk megsavazni az elkúrást, mert tudtuk, hogy elkúrás, és az csak az ő saruk, nem a miénk, sok embernek leesik, hogy jé, tényleg.
valamiért van ez a téveszme, hogy a nép arra savaz, aki többet ígér. 2006-ban ki ígérte a legtöbbet? és ki nyert? na ugye.
na, kezdjük elölről.
nem adunk a Zembereknek sok pízt =/= elveszünk a Zemberektől sok pízt. ha a fidi azzal tud 2006-ban kampányolni, hogy tessék, azért kell megszorítaniuk mert Azok előtte elszórták, és oda mutatnak, hogy teccik látni zemberek? mi nem akartuk megsavazni az elkúrást, mert tudtuk, hogy elkúrás, és az csak az ő saruk, nem a miénk, sok embernek leesik, hogy jé, tényleg.
valamiért van ez a téveszme, hogy a nép arra savaz, aki többet ígér. 2006-ban ki ígérte a legtöbbet? és ki nyert? na ugye.
tanarseged ur 2010.07.25. 19:57:39
@bryan: Ja, csak elfelejted, hogy a magyar elektorátus nem csupa Bryan-ből áll. :-) :-( Azt a szerepet, amit felvázoltál, kb. az MDF-nek kellett volna betöltenie, és ha ezt valaki jól és hitelesen teszi, az ma jó is Magyarországon 5-10%-ra. De nem 53-ra. Az MDF - udvariasan fogalmazva - nem tudta megoldani a feladatot.
tanarseged ur 2010.07.25. 19:58:31
@bryan: Ha bosszantani akarod a konzervatívokat, Iain M. Banks-et dobd be. :-)
mavo · http://polmavo.blog.hu 2010.07.25. 20:02:46
@tanarseged ur:
"inkább a szocik verték tönkre saját magukat. Unom ismételni, valahol kommenteltem már olyasmit, hogy a magyar politikát legalább 8 éve öngólra játsszák"
van az 20 is. az első szabadon választott 4 éven keresztül vágta maga alatt a fát (néhai rabár, amikor kábé 3-4 millió néző előtt bevallotta, hogy fingja nincs, hogy áll a költségvetés? bár legalább őszinte volt) hornéknak simán kellett volna nyerniük, de eltocsikolták (fidiék tanultak is belőle, onnan kezdve nem volt ellenzéki vezetésű eseti bizottság), a többi meg már szóba került.
"inkább a szocik verték tönkre saját magukat. Unom ismételni, valahol kommenteltem már olyasmit, hogy a magyar politikát legalább 8 éve öngólra játsszák"
van az 20 is. az első szabadon választott 4 éven keresztül vágta maga alatt a fát (néhai rabár, amikor kábé 3-4 millió néző előtt bevallotta, hogy fingja nincs, hogy áll a költségvetés? bár legalább őszinte volt) hornéknak simán kellett volna nyerniük, de eltocsikolták (fidiék tanultak is belőle, onnan kezdve nem volt ellenzéki vezetésű eseti bizottság), a többi meg már szóba került.
tanarseged ur 2010.07.25. 20:03:01
@mavo: Ezt kellett volna megpróbálni, de korántsem biztos, hogy nyert volna a Fidesz. A szocik nem is elsősorban az ígéreteik miatt nyertek, hanem azért, mert _már_költöttek_is_. Ezzel célpontját veszítette a "rosszabbul élünk" kampány, a Fidesz pedig rugalmatlan volt és nem tudta (vagy nem volt hajlandó) kiszámítani az új lőelemeket.
mavo · http://polmavo.blog.hu 2010.07.25. 20:08:42
@tanarseged ur:
azért az emdéefet elég módszeresen aprította a fidi. nem véletlenül kapta meg a jutalom falatot az egyébként icicpicit iii/3 "közeli" ex ud vezér, maradjunk annyiban.
a maszop se szűz lyánykák gyülekezete, de a száz méteren elkövetett arcátlanságok versenyében verhetetlen a fidi, ők _valóban_ úgy vélik, hogy a cél _bármilyen_ eszközt szentesít.
azért az emdéefet elég módszeresen aprította a fidi. nem véletlenül kapta meg a jutalom falatot az egyébként icicpicit iii/3 "közeli" ex ud vezér, maradjunk annyiban.
a maszop se szűz lyánykák gyülekezete, de a száz méteren elkövetett arcátlanságok versenyében verhetetlen a fidi, ők _valóban_ úgy vélik, hogy a cél _bármilyen_ eszközt szentesít.
mavo · http://polmavo.blog.hu 2010.07.25. 20:10:44
@tanarseged ur:
a fidi konkrétan vagy a 4 évvel későbbi 2/3-ra hazardírozott, vagy olyan ostoba volt, hogy. hagyjuk. abban a pillanatban veszítettek, amikor kijött az első rosszabbul élős plakátjuk a kis hülyéknek.
a fidi konkrétan vagy a 4 évvel későbbi 2/3-ra hazardírozott, vagy olyan ostoba volt, hogy. hagyjuk. abban a pillanatban veszítettek, amikor kijött az első rosszabbul élős plakátjuk a kis hülyéknek.
Pelso.. 2010.07.25. 20:13:44
@tanarseged ur: Annak vonatkozásában, hogy "vége a lopásnak" -nos, ez esetben a vége azt kell hogy jelentse, hogy nulla, s nem alacsony szinten. Jó, néha én sem itt élek...
mavo · http://polmavo.blog.hu 2010.07.25. 20:16:30
@tanarseged ur:
egyébként meg "de korántsem biztos, hogy nyert volna a Fidesz". hát ja, csak utána nem kellett volna leköpni magukat a tükörben. tudom, nekik nem számít, volt eddig antall, boros, horn, megyó, klón, bajnai, asziongya az öt, de csak a viktor nevezte ki apeh elnöknek a saját pénztárosát.
képzelj már el egy puchot vagy egy mátét az apeh élén ... :(
de gondolom te is tudod, miért jó a vizilónak
egyébként meg "de korántsem biztos, hogy nyert volna a Fidesz". hát ja, csak utána nem kellett volna leköpni magukat a tükörben. tudom, nekik nem számít, volt eddig antall, boros, horn, megyó, klón, bajnai, asziongya az öt, de csak a viktor nevezte ki apeh elnöknek a saját pénztárosát.
képzelj már el egy puchot vagy egy mátét az apeh élén ... :(
de gondolom te is tudod, miért jó a vizilónak
tanarseged ur 2010.07.25. 20:36:20
@mavo: Az MDF nem azért bukott, mert a Fidesz aprította, hanem mert vállalhatatlan arcaik voltak (nem Bokrosra gondolok), összeálltak az SZDSZ-szel, és addig rettegtek Debreczeni Józseffel együtt, amíg már meg sem lehetett különböztetni őket egy MSZP-segédcsapattól. A "befogott orrú" ballib szavazók, akikre hajtottak, végül inkább az LMP-t választották, a jobbközepes szavazóikat pedig közben elvesztették.
Egyébként lehet, hogy a Fidesz arcátlan, és rossz a kinevezési gyakorlata, de amíg egy hónaljig enyves és az országot a szakadék szélére kormányzó szoci-szadi társaság az alternatíva, addig megengedheti magának. :-/
"de gondolom te is tudod, miért jó a vizilónak"
Például azért, mert a simafejű galandféreg még nála is rondább és gusztustalanabb állat? :-)
Egyébként lehet, hogy a Fidesz arcátlan, és rossz a kinevezési gyakorlata, de amíg egy hónaljig enyves és az országot a szakadék szélére kormányzó szoci-szadi társaság az alternatíva, addig megengedheti magának. :-/
"de gondolom te is tudod, miért jó a vizilónak"
Például azért, mert a simafejű galandféreg még nála is rondább és gusztustalanabb állat? :-)
mavo · http://polmavo.blog.hu 2010.07.25. 21:08:48
@tanarseged ur:
akár azért is lehetne jó, de inkább azért, mert kurva vastag a bőre.
amúgy meg a fenéket nem, a végén már alog volt valaki a madöfben, nem véletlenül. dávid ibi ellen ki indult? egy almási, bazmeg. aki ellen ha egy normális pártban, ha csak egy hokedli indul, az is lenyomja.
akár azért is lehetne jó, de inkább azért, mert kurva vastag a bőre.
amúgy meg a fenéket nem, a végén már alog volt valaki a madöfben, nem véletlenül. dávid ibi ellen ki indult? egy almási, bazmeg. aki ellen ha egy normális pártban, ha csak egy hokedli indul, az is lenyomja.
tanarseged ur 2010.07.25. 21:27:15
@mavo: Ismertem a viccet, direkt forgattam ki a poént. Az UD Zrt-ügy ha jól emlékszem, 2008-ban volt. Ez még nem akadályozta meg az MDF-et abban, hogy a következő évben megugorja az EP-választáson a bejutási küszöböt.
pakesz (törölt) 2010.07.26. 01:20:10
@tanarseged ur: nem artana neked pontosan a kronologiat megnezni hogy Gyurcsany mikor is kerult hatalomra...
tudtommal ohozza inkabb a megszoritasok fuzhetoek mint az osztogatas...
amugy az ellenzek szavazoi szerepehez: most 2 gerinces ember volt csak a cociknal Gyurcsany es Szanyi!!!
csak az a kerdes hogy meg tudod-e valszolni hogy mi volt a szavazas :)
tudtommal ohozza inkabb a megszoritasok fuzhetoek mint az osztogatas...
amugy az ellenzek szavazoi szerepehez: most 2 gerinces ember volt csak a cociknal Gyurcsany es Szanyi!!!
csak az a kerdes hogy meg tudod-e valszolni hogy mi volt a szavazas :)
tanarseged ur 2010.07.26. 09:23:02
@pakesz: Gyurcsány 2004-ben lett miniszterelnök, megszorítások és reformpróbálkozások csak 2006-tól jöttek. Addig "nem csináltak semmit" (=osztogatás, "trükkök százai") és "hazudtak reggel, éjjel meg este".
Mi volt a szavazás?
Mi volt a szavazás?
pakesz (törölt) 2010.07.26. 11:52:54
@tanarseged ur: a kettos allampolgarsagrol
az eredeti kerdes, szoval Gyurcsany elkezdett osztogatni 2004. szeptember 29 utan???
tehat az osztogatas ugyebar az hogy o meghoz egy torvenyt hogy akkor most osztogatnak...
mint pl Orban osztogatott 2002-ben, az irrealis lakashitellel, ugyebar az evi 150 Mrd teher az orszagnak meg mindig!!! most akkor a TE logikad szerint hogy Bajnai ezt nem vette el, akkor o is osztogatott nem???
Valld be hogy Bajnai nem megszorito volt hanem osztogato!!! Valld be most :)))
az eredeti kerdes, szoval Gyurcsany elkezdett osztogatni 2004. szeptember 29 utan???
tehat az osztogatas ugyebar az hogy o meghoz egy torvenyt hogy akkor most osztogatnak...
mint pl Orban osztogatott 2002-ben, az irrealis lakashitellel, ugyebar az evi 150 Mrd teher az orszagnak meg mindig!!! most akkor a TE logikad szerint hogy Bajnai ezt nem vette el, akkor o is osztogatott nem???
Valld be hogy Bajnai nem megszorito volt hanem osztogato!!! Valld be most :)))
tanarseged ur 2010.07.26. 12:00:40
@pakesz: Akkor a szavazásos kérdés nem stimmel, mert az kettős állampolgárság ellen három szoci szavazott.
Gyurcsánynak 2004-2006 között sikerült odavinnie az országot, hogy a választások után már komoly szükség lett megszorításokra. Bajnai nem osztogatott, egy évre ugrott be és kb. tette, amit muszáj volt neki. Látszik, hogy elsősorban nem is a miniszterelnöksége miatt támadták jobbról, hanem a libaügy miatt. Az előbbi miatt max. azzal, hogy miért vállalta el, és miért nem jött inkább előrehozott választás.
Orbán osztogatott 2002-ben, de az a ciklus végén volt. Unalmas lenne ismételnünk az eddigi vitát. Ha a Fidesz nyer 2002-ben és Orbánék folytatják az osztogatást, akkor persze most más lenne az elkúró. De nem nyertek, így ez más nem derülhet ki. 2014-ig majd szépen kiderül minden.
Gyurcsánynak 2004-2006 között sikerült odavinnie az országot, hogy a választások után már komoly szükség lett megszorításokra. Bajnai nem osztogatott, egy évre ugrott be és kb. tette, amit muszáj volt neki. Látszik, hogy elsősorban nem is a miniszterelnöksége miatt támadták jobbról, hanem a libaügy miatt. Az előbbi miatt max. azzal, hogy miért vállalta el, és miért nem jött inkább előrehozott választás.
Orbán osztogatott 2002-ben, de az a ciklus végén volt. Unalmas lenne ismételnünk az eddigi vitát. Ha a Fidesz nyer 2002-ben és Orbánék folytatják az osztogatást, akkor persze most más lenne az elkúró. De nem nyertek, így ez más nem derülhet ki. 2014-ig majd szépen kiderül minden.
bryan 2010.07.26. 12:31:11
@bryan:
www.gyorgyigabor.hu/magyargazdasag1998-2006.php
Egy másik esetben érdemes megnézni az államháztartási hiány adatait.
www.gyorgyigabor.hu/magyargazdasag1998-2006.php
Egy másik esetben érdemes megnézni az államháztartási hiány adatait.
pakesz (törölt) 2010.07.26. 16:28:05
@tanarseged ur: ja igen 3...
@bryan: ezt azert nem neznem vegig bocsi...
most vagy ezt veszem komolyan vagy azt ami szerint Gyurcsanyt nem csinalt semmit az elmult masfel evben...
@bryan: ezt azert nem neznem vegig bocsi...
most vagy ezt veszem komolyan vagy azt ami szerint Gyurcsanyt nem csinalt semmit az elmult masfel evben...
pakesz (törölt) 2010.07.26. 16:32:55
@bryan: jo ok ez is egy diagram, latok 2 ev -8%, 2 ev -6%, 2 ev -5% es 1 ev -4% ez osszeadva: 42%
akkor volt 58%-os GDP hiany most 80%, ez 22!!!
22!=42
ezt en nem tudom hogy van, de biztos te meg tudod magyarazni :)
akkor volt 58%-os GDP hiany most 80%, ez 22!!!
22!=42
ezt en nem tudom hogy van, de biztos te meg tudod magyarazni :)
picur3ka 2010.07.26. 16:44:51
@pakesz:
Nehany tipp:
- a GDP evente valtozo
- a koltsegvetes sem feltetlen ugyanannyi
- a koltsegvetes a GDP egy resze
Nehany tipp:
- a GDP evente valtozo
- a koltsegvetes sem feltetlen ugyanannyi
- a koltsegvetes a GDP egy resze
bryan 2010.07.26. 17:32:27
@pakesz:
22 faktoriális biztos nem egyenlő 42-vel, hacsak nem az Útikalauz módszerét vesszük figyelembe, mert akkor minden lehet negyvenkettő. :)
Gondolom az Őszödi beszédre gondolsz, ahol a folytatás így szólt: "És közben egyébként nem csináltunk semmit négy évig. Semmit. Nem tudtok mondani olyan jelentős kormányzati intézkedést, amire büszkék lehetünk, azon túl, hogy a szarból visszahoztuk a kormányzást a végére. "
Így hozták vissza a kormányzást, ezek azok az intézkedések amire nem voltak büszkék. Nem feledve, hogy Orbán kampánycsapata nélkül nem jöhetett volna létre a második Gyurcsány-kormány.
22 faktoriális biztos nem egyenlő 42-vel, hacsak nem az Útikalauz módszerét vesszük figyelembe, mert akkor minden lehet negyvenkettő. :)
Gondolom az Őszödi beszédre gondolsz, ahol a folytatás így szólt: "És közben egyébként nem csináltunk semmit négy évig. Semmit. Nem tudtok mondani olyan jelentős kormányzati intézkedést, amire büszkék lehetünk, azon túl, hogy a szarból visszahoztuk a kormányzást a végére. "
Így hozták vissza a kormányzást, ezek azok az intézkedések amire nem voltak büszkék. Nem feledve, hogy Orbán kampánycsapata nélkül nem jöhetett volna létre a második Gyurcsány-kormány.
pakesz (törölt) 2010.07.27. 01:00:12
@picur3ka/mesterhazymiklospart: "A Magyarországon kívüli 9 frissen csatlakozott ország államháztartási hiány átlaga az ábra szerint 2004-re "ért" a referenciaértéken belül, csökkent a GDP 3%-a alá. "
tehat az mindenkeppen GDP aranyos
valoszinu az hogy volt novekedes
ja nem, nem novekedes volt hanem visszaeses, igaz pozitiv volt, de hat a cocik alatt nem lehetett novekedes!!!
tehat az mindenkeppen GDP aranyos
valoszinu az hogy volt novekedes
ja nem, nem novekedes volt hanem visszaeses, igaz pozitiv volt, de hat a cocik alatt nem lehetett novekedes!!!
stepboy 2010.07.27. 10:39:46
@Elpet:
"Orbán azt mondta, hogy a cél a nulla hiány. Lehet ezt világosabban fogalmazni?"
Igen, papíron számokkal. Állítólag maga mérnök...
Okulásként, h mennyire változnak az álláspontok:
index.hu/gazdasag/magyar/2010/07/26/orban_jovore_nem_kell_a_3_szazalek/
"Orbán azt mondta, hogy a cél a nulla hiány. Lehet ezt világosabban fogalmazni?"
Igen, papíron számokkal. Állítólag maga mérnök...
Okulásként, h mennyire változnak az álláspontok:
index.hu/gazdasag/magyar/2010/07/26/orban_jovore_nem_kell_a_3_szazalek/
Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2010.07.27. 18:03:34
@stepboy:
A cél továbbra is a nulla hiány, ez egyértelmű. Senki nem akar hitelezőknek kiszolgáltatva lenni. Aki pedig nemzeti politikát akar folytatni, az különösen nem akarja, hogy beleszóljanak abba és kívülről akarják meghatározni, hogy mi történjék. Legyen nyugodt, aki le akarja zárni a baloldali liberalizmus húszéves ámokfutását, az a nulla hiányra törekszik, mert nem akarja, hogy külföldi pénzügyi intervencióval állítsák vissza annak uralmát. Csak lehet, hogy bizonyos célokat nem lehet két hónap alatt elérni, különösen, ha voltak némi előzmények, 9% fölötti hiány, hazudozás a külföldi szervezeteknek, meg pár ilyen apróság, amit az előző évek kormányainak köszönhetünk.
A cél továbbra is a nulla hiány, ez egyértelmű. Senki nem akar hitelezőknek kiszolgáltatva lenni. Aki pedig nemzeti politikát akar folytatni, az különösen nem akarja, hogy beleszóljanak abba és kívülről akarják meghatározni, hogy mi történjék. Legyen nyugodt, aki le akarja zárni a baloldali liberalizmus húszéves ámokfutását, az a nulla hiányra törekszik, mert nem akarja, hogy külföldi pénzügyi intervencióval állítsák vissza annak uralmát. Csak lehet, hogy bizonyos célokat nem lehet két hónap alatt elérni, különösen, ha voltak némi előzmények, 9% fölötti hiány, hazudozás a külföldi szervezeteknek, meg pár ilyen apróság, amit az előző évek kormányainak köszönhetünk.
bryan 2010.07.27. 19:02:30
@Elpet:
"aki le akarja zárni a baloldali liberalizmus húszéves ámokfutását"
Ne is mond, kitalálom, az Antall, a Boross és az első Orbán kormány alatt is a szocik meg az SZDSZ irányítottak. Hol is hallottam én már ezt?
"aki le akarja zárni a baloldali liberalizmus húszéves ámokfutását"
Ne is mond, kitalálom, az Antall, a Boross és az első Orbán kormány alatt is a szocik meg az SZDSZ irányítottak. Hol is hallottam én már ezt?
picur3ka 2010.07.27. 19:45:40
@bryan:
Tekintve, hogy a mai napig nem tudtunk toluk megszabadulni es csak kart okoznak tobbnyire, igen. Nagyon is.
Tekintve, hogy a mai napig nem tudtunk toluk megszabadulni es csak kart okoznak tobbnyire, igen. Nagyon is.
stepboy 2010.07.27. 19:48:41
@Elpet: Akkor ebbe az is belefér ön szerint, h jövőre nem 3, hanem akár 4%-ig is elszaladhat a tervezett államháztartási hiány?
bryan 2010.07.27. 19:55:23
@picur3ka/mesterhazymiklospart:
Amíg van elég szavazójuk, addig nem is fogtok tudni, legfeljebb fegyverrel, meg diktatúrával. Én sem tudok megszabadulni a Jobbiktól, csak azért mert nem tetszik és szerintem árt az országnak.
Amíg van elég szavazójuk, addig nem is fogtok tudni, legfeljebb fegyverrel, meg diktatúrával. Én sem tudok megszabadulni a Jobbiktól, csak azért mert nem tetszik és szerintem árt az országnak.
pakesz (törölt) 2010.07.27. 21:15:06
@stepboy: ezt a sotetseget!!!
hat persze hogy belefer!!!
egyenes kovetkezmenye annak!!!
csak a verkomcsik vagy a kozgazdasagilag hulyek nem latjak ezt at!
nem atalakitani kell az egeszsegugyet, gazartamogatast teljesen megszuntetni, megfizettetni az "ingyenes" dolgokat a Zemberekkel, mezogazdasagot rendberazni hogy termeljen is a GDPbe, meg egyebek hanem meg tobb hiany hogy utana meg jobban tudjunk a nulla hiany fele tendalni!!!
hat persze hogy belefer!!!
egyenes kovetkezmenye annak!!!
csak a verkomcsik vagy a kozgazdasagilag hulyek nem latjak ezt at!
nem atalakitani kell az egeszsegugyet, gazartamogatast teljesen megszuntetni, megfizettetni az "ingyenes" dolgokat a Zemberekkel, mezogazdasagot rendberazni hogy termeljen is a GDPbe, meg egyebek hanem meg tobb hiany hogy utana meg jobban tudjunk a nulla hiany fele tendalni!!!
pakesz (törölt) 2010.07.27. 21:23:09
@Elpet: "Csak lehet, hogy bizonyos célokat nem lehet két hónap alatt elérni, különösen, ha voltak némi előzmények, 9% fölötti hiány, hazudozás a külföldi szervezeteknek, meg pár ilyen apróság, amit az előző évek kormányainak köszönhetünk."
Ön totálisan sötét.
itt van a masik fideszdroid haverkad grafikonja legyen mar annyi eszed hogy ERTELMEZNI TUDD
www.gyorgyigabor.hu/pol/AHT_egyenleg_1998_2008.bmp
- 2006 - ~9%
- 2007 - ~5%
- 2008 - ~4.2%
- 2010 - 3.8%
- 2010 -- pont a 9% -tol fugg
Ön totálisan sötét.
itt van a masik fideszdroid haverkad grafikonja legyen mar annyi eszed hogy ERTELMEZNI TUDD
www.gyorgyigabor.hu/pol/AHT_egyenleg_1998_2008.bmp
- 2006 - ~9%
- 2007 - ~5%
- 2008 - ~4.2%
- 2010 - 3.8%
- 2010 -- pont a 9% -tol fugg
picur3ka 2010.07.27. 21:31:34
@bryan:
Nem igy gondoltam, szavazojuk jelenleg igen keves van. Hanem a nepotista uram-batyam rendszer, amit vagy 60 eve kiepitettek, erre gondolok. Meg amit osszelopkodtak.
Akkor is lenne szavuk, a lopott gazdasagi, media egysegeken keresztul, ha bent se lennenek a parlamentben.
A Jobbik ebben az ugyben meg se emlitheto.
Nem igy gondoltam, szavazojuk jelenleg igen keves van. Hanem a nepotista uram-batyam rendszer, amit vagy 60 eve kiepitettek, erre gondolok. Meg amit osszelopkodtak.
Akkor is lenne szavuk, a lopott gazdasagi, media egysegeken keresztul, ha bent se lennenek a parlamentben.
A Jobbik ebben az ugyben meg se emlitheto.
picur3ka 2010.07.27. 21:34:39
@pakesz:
Imadom, mikor ilyen karomkodos 'okosok' lehulyeznek naluk sokkal ertelmesebb embereket, ez valami pazar.
Mit akarsz mondani?
Imadom, mikor ilyen karomkodos 'okosok' lehulyeznek naluk sokkal ertelmesebb embereket, ez valami pazar.
Mit akarsz mondani?
Pelso.. 2010.07.27. 21:35:35
@Elpet: Nahát, most már cél a nulla hiány, tartható? A választások előtt a Fidesz folyamatosan 7% felettit emlegetett, mint egyetlen lehetségest.
picur3ka 2010.07.27. 21:38:01
@Pelso..:
Nem holnap, te okos, mitha nem tudnad magadtol.
Pusztan kotekedni idejarni, ez valami perverz elvezetet nyujt, vagy mi?
Nem holnap, te okos, mitha nem tudnad magadtol.
Pusztan kotekedni idejarni, ez valami perverz elvezetet nyujt, vagy mi?
Pelso.. 2010.07.27. 21:59:08
@picur3ka/mesterhazymiklospart: Tényt említettem, gondolva arra is, mily gyorsan tudnak változni vélemények. Ez pedig ugyancsak messze
Pelso.. 2010.07.27. 22:02:49
@picur3ka/mesterhazymiklospart:
bocs, a blogmotor.
Tehát:
Tényt említettem, gondolva arra is, mily gyorsan tudnak változni vélemények. Ez pedig ugyancsak messze van a kötekedés kategóriától.
bocs, a blogmotor.
Tehát:
Tényt említettem, gondolva arra is, mily gyorsan tudnak változni vélemények. Ez pedig ugyancsak messze van a kötekedés kategóriától.
pakesz (törölt) 2010.07.27. 22:24:59
@picur3ka/mesterhazymiklospart: neked sem ugrik be ?
"voltak némi előzmények, 9% fölötti hiány, hazudozás a külföldi szervezeteknek, meg pár ilyen apróság, amit az előző évek kormányainak köszönhetünk."
2006 - 9.3%
tehat szimplan a kepunkbe hazudott a kis husi, nem hulye mert a sotet minden-komcsit-logassunk-fel nimandokra tud hatni...
sotetnek viszont sotet!!!
aki ilyet le tud irni az az, kar szepiteni :)
persze ez az ELOZMENY? a 4 evvel ezelotti nem?
"voltak némi előzmények, 9% fölötti hiány, hazudozás a külföldi szervezeteknek, meg pár ilyen apróság, amit az előző évek kormányainak köszönhetünk."
2006 - 9.3%
tehat szimplan a kepunkbe hazudott a kis husi, nem hulye mert a sotet minden-komcsit-logassunk-fel nimandokra tud hatni...
sotetnek viszont sotet!!!
aki ilyet le tud irni az az, kar szepiteni :)
persze ez az ELOZMENY? a 4 evvel ezelotti nem?
pakesz (törölt) 2010.07.27. 22:29:26
@Pelso..: ja hat valtozik elegge gyorsan ja...
megjegyeznem meg egyszer hogy Orban a magannyugdijpenztarakat akarta allamositani, gyakorlatilag trukkok szaza helyett egy nagy trukkot akart bevetni...
azt az IMF akadalyozta meg!!!
most megszakadtak a targyalasok...
nincsen IMF
na keresztet vetettem a magannyugdijpenztari befizetesimre...
megjegyeznem meg egyszer hogy Orban a magannyugdijpenztarakat akarta allamositani, gyakorlatilag trukkok szaza helyett egy nagy trukkot akart bevetni...
azt az IMF akadalyozta meg!!!
most megszakadtak a targyalasok...
nincsen IMF
na keresztet vetettem a magannyugdijpenztari befizetesimre...
Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2010.07.28. 09:09:38
Nyugalom. A szuverén nemzeti kormányzást célul kitűző jobboldal eminens érdeke az egyensúlyi gazdálkodás, mert az állandó hitelfelvétel igénye függő helyzetbe hoz bennünket. A hiány épp azok érdeke, akik az akaratukat külföldi szervezetek nyomásgyakorlásával akarják az országra kényszeríteni.
pakesz (törölt) 2010.07.29. 09:12:14
@Elpet: csak hogy okulj!!!
www.portfolio.hu/cikkek.tdp?k=5&i=133804&is=1
"Az új kormány rögtön ennyivel csökkenthetné az államadósságot a pénztárak beolvasztásával, ez GDP arányosan 4.5-5 százalékos mérséklést jelent, ami egyáltalán nem elhanyagolható, nem beszélve az erre az adósságra eső 0.3-0.4 százalékos kamatkiadás megspórolásáról."
Viktor Nagymester ezt meglepte volna...
mert egyensulyi gazdalkodo meg mert felelos!!!
ja meg mert vannak hulye fideszdroidok, akik ha faszkorbaccsal veri oket Orban akkor annak meg orulnek is...
www.portfolio.hu/cikkek.tdp?k=5&i=133804&is=1
"Az új kormány rögtön ennyivel csökkenthetné az államadósságot a pénztárak beolvasztásával, ez GDP arányosan 4.5-5 százalékos mérséklést jelent, ami egyáltalán nem elhanyagolható, nem beszélve az erre az adósságra eső 0.3-0.4 százalékos kamatkiadás megspórolásáról."
Viktor Nagymester ezt meglepte volna...
mert egyensulyi gazdalkodo meg mert felelos!!!
ja meg mert vannak hulye fideszdroidok, akik ha faszkorbaccsal veri oket Orban akkor annak meg orulnek is...
tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2010.07.29. 10:35:26
@pakesz: hogy okuljon: a kormányzás hajózás. Tudja mit jelent ott a "krajcolás"?
Bell & Sebastian 2010.07.29. 11:09:25
Ha már szóba kerültek a befektetés alapú pénztárak:
Elnézegetve a hozam-táblázatokat, az inflációs korrekció után jól látszik, hogy aranyat kell inkább venni és elásni a körtefa tövében.
Elnézegetve a hozam-táblázatokat, az inflációs korrekció után jól látszik, hogy aranyat kell inkább venni és elásni a körtefa tövében.
elGabor · http://doom-doom-doom.tumblr.com/ 2010.07.29. 12:35:52
@Bell & Sebastian: Boldogult dédanyám, aki nem volt pénzügyes, csakis és kizárólag a Horthy ezüst ötpengősben hitt, és a forintot haláláig megbízhatatlan kommunista ármánynak tekintette. A hitelfelvételre úgy nézett, mint a fekete ördögre.
Gondolkodtam már rajta én is, hogy a magánnyugdíjpénztáram helyett mégis Horthyba kellene fektetnem. :)
Gondolkodtam már rajta én is, hogy a magánnyugdíjpénztáram helyett mégis Horthyba kellene fektetnem. :)
Bell & Sebastian 2010.07.29. 14:13:27
@elGabor:
Az tényleg gyalázatos, hogy amikor már látszott a vég, még mindig ment a kábítás a betétekért, hogy gyorsan bebukják azt is. Az erkölcs mellett pénzügyi alapismereteket is oktatni kellene, nem csak szexet.
A hitellel az a baj, hogy a környezet tukmálja. Az egyénnek az alacsony fizetések, a cégnek a fedezet nélkül rendelő kuncsaft. A tud.-szoc. terminológiában ezt adósrabszolgaságnak hívják. Csak kevesen figyeltek, sajnos, bezzeg a gazemberek nagyon is!
Az tényleg gyalázatos, hogy amikor már látszott a vég, még mindig ment a kábítás a betétekért, hogy gyorsan bebukják azt is. Az erkölcs mellett pénzügyi alapismereteket is oktatni kellene, nem csak szexet.
A hitellel az a baj, hogy a környezet tukmálja. Az egyénnek az alacsony fizetések, a cégnek a fedezet nélkül rendelő kuncsaft. A tud.-szoc. terminológiában ezt adósrabszolgaságnak hívják. Csak kevesen figyeltek, sajnos, bezzeg a gazemberek nagyon is!
stepboy 2010.07.29. 19:55:35
@Bell & Sebastian: Hát én is örülnék neki, ha azt a 9.5%-ot megtarthatnám magamnak minden hónapban...
Pelso.. 2010.07.31. 06:05:32
@Elpet: Néhány, tiszavirág életű időszakot kivéve, történelmünk során mindig valamelyest függő helyzetben voltunk, hol politikailag, katonailag, pénzügyileg. Sajnálatos, de az önállósághoz minden vonatkozásban gyengék vagyunk.
Nagyon jól hangzik a független, kiegyensúlyozott gazdálkodás, csakhogy ennek árát a lakosság meg fogja fizetni, -ha nem, hát marad a hamis ábránd.
Épeszű ember nem óhajt magasabb hiányt a feltétlen szükségesnél, csak hát ennek kapcsán némi fantáziával újabb kiváló ellenségképet lehet kreálni, ugyebár.
Nagyon jól hangzik a független, kiegyensúlyozott gazdálkodás, csakhogy ennek árát a lakosság meg fogja fizetni, -ha nem, hát marad a hamis ábránd.
Épeszű ember nem óhajt magasabb hiányt a feltétlen szükségesnél, csak hát ennek kapcsán némi fantáziával újabb kiváló ellenségképet lehet kreálni, ugyebár.
Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2010.07.31. 15:28:51
@Pelso..:
Az, hogy egy kis ország szuverenitása csak korlátozott mértékű lehet, nem jelenti azt, hogy a szuverenitás minden megnyilvánulásáról önként lemondjon. A balos értelmiségnek azért fontos a külföldi intervenció, mert anélkül nem tudja keresztülverni az országon az elképzeléseit. Volt rá nyolc év, nem jött össze, ez van.
Az, hogy egy kis ország szuverenitása csak korlátozott mértékű lehet, nem jelenti azt, hogy a szuverenitás minden megnyilvánulásáról önként lemondjon. A balos értelmiségnek azért fontos a külföldi intervenció, mert anélkül nem tudja keresztülverni az országon az elképzeléseit. Volt rá nyolc év, nem jött össze, ez van.
picur3ka 2010.07.31. 17:05:01
@Pelso..:
Politika kerdese. Szlovenia, Szlovakia, Luxemburg, melyik nagyobb es erosebb?
Ez egy Trianon trauma mindenkiben. A valosagossag az, hogy mind a mai napig nagyobbak es tobben vagyunk, mint pl. Ausztria, Finnorszag, Izrael, mind a maga 7-8 milka lakossagaval.
Merni kell, tenni kell, magunkert. A hazaarulokat elitelni, kivegezni. Pont.
Tovabb mennek kicsit annal amit Elpet mond. A szociknak, kommiknak el kell adniuk az orszagot kulfoldi megszallasnak mindig, hiszen nem innen valok es soha senki az orszagban nem adott nekik tobbsegi mandatumot.
Politika kerdese. Szlovenia, Szlovakia, Luxemburg, melyik nagyobb es erosebb?
Ez egy Trianon trauma mindenkiben. A valosagossag az, hogy mind a mai napig nagyobbak es tobben vagyunk, mint pl. Ausztria, Finnorszag, Izrael, mind a maga 7-8 milka lakossagaval.
Merni kell, tenni kell, magunkert. A hazaarulokat elitelni, kivegezni. Pont.
Tovabb mennek kicsit annal amit Elpet mond. A szociknak, kommiknak el kell adniuk az orszagot kulfoldi megszallasnak mindig, hiszen nem innen valok es soha senki az orszagban nem adott nekik tobbsegi mandatumot.
tanarseged ur 2010.07.31. 18:09:12
@Pelso..: A szuverenitás nem csak 0 és 1 lehet. Ha nem 1, attól még lehet >0.
@picur3ka/mesterhazymiklospart: De, innen valók, és többséget kaptak a választásokon 1994-ben, 2002-ben és 2006-ban.
@picur3ka/mesterhazymiklospart: De, innen valók, és többséget kaptak a választásokon 1994-ben, 2002-ben és 2006-ban.
picur3ka 2010.07.31. 19:09:58
@tanarseged ur:
A Lenin fiuknak nem sok kozuk van ittenhez. Hazaarulok, mindig is azok voltak, hasznos hulyek, ahogy Iljics maga nevezte oket.
Milyen tobbsegre gondol?
34, 49, 46 szazalekokra? Hol tobbseg az? Nem emlekszem a pontos szamokra, bocsanat, de ez mindegy is.
A Lenin fiuknak nem sok kozuk van ittenhez. Hazaarulok, mindig is azok voltak, hasznos hulyek, ahogy Iljics maga nevezte oket.
Milyen tobbsegre gondol?
34, 49, 46 szazalekokra? Hol tobbseg az? Nem emlekszem a pontos szamokra, bocsanat, de ez mindegy is.
tanarseged ur 2010.07.31. 19:23:57
@picur3ka/mesterhazymiklospart: Ja, hogy a Lenin-fiúk... az vagy 89 éve volt.
"Milyen tobbsegre gondol? 34, 49, 46 szazalekokra? Hol tobbseg az?"
Annyira többség, mint amennyire 53% = kétharmad. A szabályok szerint elég volt a többséghez, ahogy az 53% a kétharmadhoz. Meglehet, a Fidesz 2014-ben csak a szavazatok 40-45%-ával szerez abszolút többséget? Akkor az illegitim lesz?
"Milyen tobbsegre gondol? 34, 49, 46 szazalekokra? Hol tobbseg az?"
Annyira többség, mint amennyire 53% = kétharmad. A szabályok szerint elég volt a többséghez, ahogy az 53% a kétharmadhoz. Meglehet, a Fidesz 2014-ben csak a szavazatok 40-45%-ával szerez abszolút többséget? Akkor az illegitim lesz?
bryan 2010.07.31. 20:10:06
@tanarseged ur:
Vigyázz, a következetesség veszélyes terep. :D
Vigyázz, a következetesség veszélyes terep. :D
picur3ka 2010.07.31. 21:29:08
@tanarseged ur:
Maga tagadja a kommunista nepotizmust? Hova teszi a Baureket, a 4 generacios parlamenti kepviselo csaladfakat meg miegymasokat?
Es 47-ben, ki a csuda szavazta meg oket, kerdem?
Vagy utana?
Ha jol emlekszem, koalicio kellett hozza, mindjart utana is nezek, de attol tartok, partner nelkul kisebbsegi kormanyokrol beszelunk itten.
PS: Mert probalta ezt be? Ki volt a SZDSZ az elmult evekben? Mire kellett a kormanynak?
Maga tagadja a kommunista nepotizmust? Hova teszi a Baureket, a 4 generacios parlamenti kepviselo csaladfakat meg miegymasokat?
Es 47-ben, ki a csuda szavazta meg oket, kerdem?
Vagy utana?
Ha jol emlekszem, koalicio kellett hozza, mindjart utana is nezek, de attol tartok, partner nelkul kisebbsegi kormanyokrol beszelunk itten.
PS: Mert probalta ezt be? Ki volt a SZDSZ az elmult evekben? Mire kellett a kormanynak?
picur3ka 2010.07.31. 21:50:40
Wiki elmondja, amit en elobb, nem kaptak tobbsegi szavazatot soha.
Es korabban sem:
www.vokscentrum.hu/valaszt/egyeb.php?mszkod=112701&evvalaszt=1945&jny=hun
Machinalhat itten olyasmivel, amirol nincs szo. A FIDESZ-t tobbseggel megszavaztak, hogy mennyivel, annak nem sok koze van ahhoz, hogy ezeket soha nem szavaztak meg tobbseggel.
S ahhoz, amit mondani probaltam, annak sincs semmi koze, hogy ennyi szavazathoz mennyi mandatum jarul esetlegesen.
Es korabban sem:
www.vokscentrum.hu/valaszt/egyeb.php?mszkod=112701&evvalaszt=1945&jny=hun
Machinalhat itten olyasmivel, amirol nincs szo. A FIDESZ-t tobbseggel megszavaztak, hogy mennyivel, annak nem sok koze van ahhoz, hogy ezeket soha nem szavaztak meg tobbseggel.
S ahhoz, amit mondani probaltam, annak sincs semmi koze, hogy ennyi szavazathoz mennyi mandatum jarul esetlegesen.
tanarseged ur 2010.07.31. 21:58:46
@picur3ka/mesterhazymiklospart:
"Maga tagadja a kommunista nepotizmust?"
???
Arról eddig nem esett szó. Választásokról volt szó.
(Egészségére, bármit is iszik éppen! :-))
"Hova teszi a Baureket"
Baueréket? Az SZDSZ-re gondol? Ó, őket már megfelelő helyre tettük idén tavasszal: ki a parlamentből.
"a 4 generacios parlamenti kepviselo csaladfakat meg miegymasokat?"
Schifferre gondol? Nos, az ág nem választja meg, hogy milyen fára nőjön. Schiffer képviselőt pedig megválasztották, a pártja ugyanis 7,5%-ot, közel 400 ezer szavazatot kapott.
"Es 47-ben, ki a csuda szavazta meg oket, kerdem?"
Sokan szavaztak '47-ben a komcsikra - volt, aki többször is... Na de nem az olyan régi időket idéztem, hanem a pár éves közelmúltat.
"Vagy utana?"
Utána? Mikor? Tisztázzuk: 1994-ben, 2002-ben és 2006-ban nyertek. Vagyis megszavazták őket. '02-ben és '06-ban az SZDSZ-szel együtt megvolt az abszolút parlamenti többségük. Azt hiszi, nekem tetszett? Ez nem tetszésfüggő.
"Ha jol emlekszem, koalicio kellett hozza, mindjart utana is nezek, de attol tartok, partner nelkul kisebbsegi kormanyokrol beszelunk itten."
Igen, mint fent is írtam. Volt partner. Amíg volt, nem volt kisebbségi kormány.
"PS: Mert probalta ezt be? Ki volt a SZDSZ az elmult evekben? Mire kellett a kormanynak?"
Nem értem a kérdéseit. Elmagyarázza, vagy megpróbálja még egyszer?
"Maga tagadja a kommunista nepotizmust?"
???
Arról eddig nem esett szó. Választásokról volt szó.
(Egészségére, bármit is iszik éppen! :-))
"Hova teszi a Baureket"
Baueréket? Az SZDSZ-re gondol? Ó, őket már megfelelő helyre tettük idén tavasszal: ki a parlamentből.
"a 4 generacios parlamenti kepviselo csaladfakat meg miegymasokat?"
Schifferre gondol? Nos, az ág nem választja meg, hogy milyen fára nőjön. Schiffer képviselőt pedig megválasztották, a pártja ugyanis 7,5%-ot, közel 400 ezer szavazatot kapott.
"Es 47-ben, ki a csuda szavazta meg oket, kerdem?"
Sokan szavaztak '47-ben a komcsikra - volt, aki többször is... Na de nem az olyan régi időket idéztem, hanem a pár éves közelmúltat.
"Vagy utana?"
Utána? Mikor? Tisztázzuk: 1994-ben, 2002-ben és 2006-ban nyertek. Vagyis megszavazták őket. '02-ben és '06-ban az SZDSZ-szel együtt megvolt az abszolút parlamenti többségük. Azt hiszi, nekem tetszett? Ez nem tetszésfüggő.
"Ha jol emlekszem, koalicio kellett hozza, mindjart utana is nezek, de attol tartok, partner nelkul kisebbsegi kormanyokrol beszelunk itten."
Igen, mint fent is írtam. Volt partner. Amíg volt, nem volt kisebbségi kormány.
"PS: Mert probalta ezt be? Ki volt a SZDSZ az elmult evekben? Mire kellett a kormanynak?"
Nem értem a kérdéseit. Elmagyarázza, vagy megpróbálja még egyszer?
picur3ka 2010.07.31. 22:18:19
@tanarseged ur:
- 'De, innen valók, és többséget kaptak a választásokon 1994-ben, 2002-ben és 2006-ban. '
- 'A Lenin fiuknak nem sok kozuk van ittenhez. Hazaarulok, mindig is azok voltak, hasznos hulyek, ahogy Iljics maga nevezte oket.'
- 'Ja, hogy a Lenin-fiúk... az vagy 89 éve volt.'
- "Maga tagadja a kommunista nepotizmust?"
???
Arról eddig nem esett szó. Választásokról volt szó.
(Egészségére, bármit is iszik éppen! :-))
Haha. Micsoda macso erv! Tudja mit, berosalok. Ezzel nincs mit vitazni.
Teljesen igaza van.
1. Mi kuldtunk kommunista ugynokoket Moszkvaba
2. Leszarmazotti hatalom atjatszas nem letezik korukben
3. Mindejuket mindig nagy tobbseggel megszavaztak, mint itten alatamasztja maga is:
'Igen, mint fent is írtam. Volt partner. Amíg volt, nem volt kisebbségi kormány.'
- 'De, innen valók, és többséget kaptak a választásokon 1994-ben, 2002-ben és 2006-ban. '
- 'A Lenin fiuknak nem sok kozuk van ittenhez. Hazaarulok, mindig is azok voltak, hasznos hulyek, ahogy Iljics maga nevezte oket.'
- 'Ja, hogy a Lenin-fiúk... az vagy 89 éve volt.'
- "Maga tagadja a kommunista nepotizmust?"
???
Arról eddig nem esett szó. Választásokról volt szó.
(Egészségére, bármit is iszik éppen! :-))
Haha. Micsoda macso erv! Tudja mit, berosalok. Ezzel nincs mit vitazni.
Teljesen igaza van.
1. Mi kuldtunk kommunista ugynokoket Moszkvaba
2. Leszarmazotti hatalom atjatszas nem letezik korukben
3. Mindejuket mindig nagy tobbseggel megszavaztak, mint itten alatamasztja maga is:
'Igen, mint fent is írtam. Volt partner. Amíg volt, nem volt kisebbségi kormány.'
tanarseged ur 2010.07.31. 22:46:21
@picur3ka/mesterhazymiklospart: Akkor segítsen már nekem: miről is vitatkozunk? Így kezdődött:
"A szociknak, kommiknak el kell adniuk az orszagot kulfoldi megszallasnak mindig, hiszen nem innen valok es soha senki az orszagban nem adott nekik tobbsegi mandatumot." - a maga billentyűzetéből.
Mire írtam, hogy innen valók, és '90 óta háromszor teljesen szabályosan kaptak többségi mandátumot. (Korábban tényleg nem kaptak, és ennek a három esetnek sem kell örülni.) Nepotizmusról ekkor még nem volt szó (volt nepotizmus, és az rossz), meg Lenin-fiúkról sem. (Azok is rosszak voltak.) Arról sem, hogy szeretjük-e a szocikat. (Nem. Nem szeretjük.) Mi a gond?
"A szociknak, kommiknak el kell adniuk az orszagot kulfoldi megszallasnak mindig, hiszen nem innen valok es soha senki az orszagban nem adott nekik tobbsegi mandatumot." - a maga billentyűzetéből.
Mire írtam, hogy innen valók, és '90 óta háromszor teljesen szabályosan kaptak többségi mandátumot. (Korábban tényleg nem kaptak, és ennek a három esetnek sem kell örülni.) Nepotizmusról ekkor még nem volt szó (volt nepotizmus, és az rossz), meg Lenin-fiúkról sem. (Azok is rosszak voltak.) Arról sem, hogy szeretjük-e a szocikat. (Nem. Nem szeretjük.) Mi a gond?
picur3ka 2010.08.01. 10:28:52
@tanarseged ur:
Nem tudom, mi a gond. Teljesen szabalyosan tobbsegi mandatumot kaptak, mindig is.
Nem is gondoltam, hogy ebbol vita lesz. Ugorgyunk.
Nem tudom, mi a gond. Teljesen szabalyosan tobbsegi mandatumot kaptak, mindig is.
Nem is gondoltam, hogy ebbol vita lesz. Ugorgyunk.
Pelso.. 2010.08.05. 06:17:04
@picur3ka/mesterhazymiklospart: Szerintem, a másodikként felsorolt országokkal összehasonlíthatatlan helyzetünk, területi illetve lakosság számának vonatkozásában pedig értelmetlen is.
A Trianon-traumát hordozhatjuk még nagyon sokáig, de nem technokrata gazdaságpolitika helyett.
Jó, végezzük ki a hazaárulókat, remélem, hamarosan a forint shortolást is hazaárulásként értelmezi a Btk...
A Trianon-traumát hordozhatjuk még nagyon sokáig, de nem technokrata gazdaságpolitika helyett.
Jó, végezzük ki a hazaárulókat, remélem, hamarosan a forint shortolást is hazaárulásként értelmezi a Btk...
picur3ka 2010.08.05. 11:45:41
@Pelso..:
Nem shortolok... tolem.
Nezze, csak arra akartam utalni, hogy attol meg, mert nem vagyunk Franciaorszag meretu, vagy nincs sok asvanykincsunk, vagy az EU-ban vagyunk, nem kell feltetlenul rongyos koldusnak lenni.
Pontosan, hogy nem kell ilyen kifogasokat keresni.
A 'technokrata gazdasagpolitika' - mar orokre a szocikat juttatja eszembe.
Nem shortolok... tolem.
Nezze, csak arra akartam utalni, hogy attol meg, mert nem vagyunk Franciaorszag meretu, vagy nincs sok asvanykincsunk, vagy az EU-ban vagyunk, nem kell feltetlenul rongyos koldusnak lenni.
Pontosan, hogy nem kell ilyen kifogasokat keresni.
A 'technokrata gazdasagpolitika' - mar orokre a szocikat juttatja eszembe.
Az utolsó 100 komment: