Egy kis számháború: Fidesz vs. Jobbik
2010. március 15. írta: TuRuL_2k2

Egy kis számháború: Fidesz vs. Jobbik

  Pörzse Sándor„A félvihatalos becslések szerint az MSZP rendezvényén 1500, a Fideszén 14.000, míg a Jobbik nagygyűlésén 50 ezer ember gyűlt össze.”

  Fidesz.hu„Véget ért a Fidesz-KDNP kampánynyitó nagygyűlése és ünnepi megemlékezése, melyen közel százezer ember vett részt.”

 

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr971841887

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Nemzeti Múzeum - Jókai tér - Városháza - Március 15. tér - Lánchíd, pesti hídfő - Bajcsy-Zsilinszky út - Hősök tere 2010.03.15. 19:40:23

Tavaly még spontán ötlet volt, hogy bicajjal nézzek körül az ünneplő városban, idén már korábban elhatároztam, ráadásul fényképezőgépet is vittem magammal. Szándékomban állt minél több rendezvény meglátogatása, már amennyire lehetséges volt. Az eredmén...

Trackback: Jobbikos rablók 2010.03.15. 19:21:35

Blogunk szerkesztői szép számmal sereglettek a Jobbik nagygyűlésére, amint arról később részletesen be is számolunk. A nagygyűlés végén néhányakkal villáminterjút készítettünk, egyetlen, merőben provokatív kérdéssel (a videó már készül). Volt, aki kedv...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2010.03.15. 20:18:19

@yarisugi:
Azért rohadt nehéz úgy beszélni, hogy közben fütyül és üvölt a tömeg.

yarisugi 2010.03.15. 20:23:56

@TuRuL_2k2:
Mondom, ok és okozat.
Ha valakit ennyire utálnak inkább somfordáljon el.

Vagy ha mindenáron le akarja nyomni a beszédét akkor tegyen úgy mint a profi előadók. Ne vegyen tudomást a nézőkről és ne kezdjen párbeszédet velük.

Ez utóbbi súlyos szarvashiba. Még a harmad rangú énekeseket is megtanitják hogy a közönségből pfujjoló beszóló emberekre ne reagáljanak.

Ez a fasz pedig már az első bekezdés után megtette. Ebben is amatőr mint mindenben az egész elbaszott haszontalan csődtömeg életében. Sose volt jó semmire.

De ahhoz már egészen nagy hülyeség kell hogy valaki saját magát is szopassa. Tudja hogy utálják, tudja hogy okkal, tudja hogy egy tavaszi derűs nemzeti ünnepen nem képes egy mosolyt elereszeni, egy történelmi emlékezést elmondani, csak a saját már nem is létező pártja paranoid és rasszista dumáit tudja lökni. És mégis kimegy.

Hát akkor hadd ne sajnáljam. Már a lúzersége is büntetendő lenne egy normálisabb világban.

zele 2010.03.15. 20:24:58

@vizipipa:

"Nem volt még ekkora Jobbikos tömeg Pesten."

Most sem.

yarisugi 2010.03.15. 20:27:32

Idézzünk tudálékosan Bibót:

"Demokratának lenni mindenekelőtt annyit tesz, mint nem félni
a más véleményűektől,
a más nyelvűektől,
a más fajúaktól,
a forradalomtól,
az összeesküvésektől,
az ellenség ismeretlen gonosz szándékaitól,
az ellenséges propagandától,
a lekicsinyléstől
és egyáltalán
mindazoktól az imaginárius veszedelmektől, melyek az által válnak valódi veszedelmekké, hogy félünk tőlük."

Demszky viszont fél. És sose volt demokrata.

lorantka_a_gall 2010.03.15. 20:31:26

A Jobbik és MSZP létszámhoz nem tudok hozzászólni. A Fidesznél egy kb 400x100 m-es terület volt tömve emberekkel. Ez 40.000 négyzetméter. És nem úgy láttam, mintha nagyon szellősen állnának. (állva, nem tolongva kb 3-4 ember fér el kabátban egy négyzetméteren, minusz tereptárgyak, stb) A 100.000 jó becslés, szerintem 80-140K között lehetett.

egy nik a sok közül 2010.03.15. 20:33:05

A nagy komolyság meg a Orbán* monoton, kicsit kádárjánosos prozódiája helyett valami oldottabb, derűsebb jobb lett volna.

Így nagyon olyan ízű volt az egész, hogy a hatalom leszól az alattvalóknak, akik hűségesen bólogatnak.

*amúgy Orbán a legszimpatikusabb az egész bagázsból, a mögötte sorakozók között viszont van néhány "kétes elviségű" alak

Tehetetlen Dodó 2010.03.15. 20:36:22

@yarisugi: @Mihint: @TuRuL_2k2:
Hát, ma biztos még a szokottnál is szarabb lehetett Demszky Gábornak lenni.

Thulsa Doom (törölt) 2010.03.15. 20:36:44

A Fideszén kétmillióan voltak.

A Jobbikosok meg ott sem voltak. Az egész az Mszp-s titkosszolgálatok szervezte holografikus tömeg kivetítése volt. Mindezt azért, hogy A Nemzet Miniszterelnökéről eltereljék a figyelmet és megosszák a polgárok szavazatait!

A többi igazságot részletesen majd holnap Csintalan Sanyibácsitól megtudjátok, hehe.

yarisugi 2010.03.15. 20:39:15

@lorantka_a_gall:
Jó hogy nem már 80-600K :)

És sajnos nem stimmel. 1 négyzetméteren kabátos emberekből csak mozdulatlan heringként összepréselődve férne el 4 fő. A 140K valsz csak scifi.

1 négyzetméterre vegyünk csak 2 főt nyugodtan. A 40 ezer m2-ből vegyünk le 1000 m2-t tereptárgyakra, növényzetre sötöböre. 39 ezer x 2, az 78, kerekítsünk lefelé, az 75, plusz a fluktuáció, az 70 ezer.

Szerintem ennyi a reális a Fidesznél. Még így is a legnagyobb létszám, hozta a papírformát.

lorantka_a_gall 2010.03.15. 20:40:50

@yarisugi: szerintem a fideszt kerekítsük nullára, a jobbikot meg hétmilliárdra, és készen is vagyunk :D

yarisugi 2010.03.15. 20:44:35

És megfigyeltétek hogy mindegyik szónok be volt rekedve és mégis emelt hangon beszélt?

Orbán úgy túlerőltette magát hogy csak na. A szépen zengő bariton helyett rekedtesen néha majdnem elcsukoltt a hangja. Vona hatalmas és bűnronda barna sálba bugyolálva jelent meg, valsz meg volt fázva de a Jobbiknál Csanád és ő is úgy ordította az Adjon az isten-t mintha az utolsó szurony rohamra adnának parancsot.

Mesterházyról pont lemaradtam, ő szintén kurjongatott vajon?

Abszolút nem értem miért kel ordibálni. Ki vannak erősítve, a normális beszéd is jól szól ha jó a hangosítás. És egy kis barátságosabb hangnem kellemesebb lett volna mint az agressziv harsogás.

Demszkyt már meg se emlitem, mfentebb már összegeztem hogy RIKÁCSOLT, az az ember nem is tud mást.

yarisugi 2010.03.15. 20:45:45

@lorantka_a_gall:
Hehe :))
A jobbiknál majd kiderül hogy Pörzse bajtárs beleszámolta a környező házak lakásaiban üldögélő jobbikosokat is.

ufó - tardai arc, modoroschan küldi a szlenget 2010.03.15. 20:48:02

pörzse, bazdmeg
a maszop meg a jobbik számot össze kéne adni bejelentés előtt ...
összeadási művelet, éééérteeeed ? :DDDD

"félhivatalos"
bexarásch :D

tevevanegypupu 2010.03.15. 20:49:38

Vona valami irtozatosan magabiztos es szemtelen volt. Tenyerbemaszoan pokhedi es nagykepu, ugyanolyan mint Mesterhazy. Megall az ember esze. Az egedta vilagon eddig semmit nem csinaltak, de mar olyan magabiztos mintha az ove lenne az orszag. Nem lesz ez igy jo. Ezek tenyleg minden hatalmat akarnak. Nem a fidesztol kell felnie az mszp-nek..

civilkontrol 2010.03.15. 20:51:28

@Tehetetlen Dodó:
No igen.
Nem lehet túl vidám, mikor tudod, hogy tudják :o)

lorantka_a_gall 2010.03.15. 20:52:05

Arról senki nem emlékezik meg, hogy a szerencsétlen Bokrosnál pedig megjelent a "reformerek kritikus tömege"? XD

yarisugi 2010.03.15. 20:52:28

@tevevanegypupu:
Az a gárdistás nyelvvizsgáztatásos koncepció például felesleges volt a beszédbe. Túl sok ilyen irracionális részletet ereszt el. Ez pont a hátra levő kampány idejére ront a hitelességén az értelmesebb szimpatizánsok körében. Bár félő hogy nem rájuk gyúr első sorban.

Mihint · http://mihint.blogspot.com 2010.03.15. 20:53:08

@yarisugi: Hát, talán a tét. Nékik is köll tudni, hogy most nagy a tét. Fideszes gyűlésen pl. első felszólaló, a sokak által kétes egszisztenciának tartott ember "Tanár úr" elcsukló, zokogásba hajló stílusban mondta el beszédét. Részéről való ilyen megnyilatkozását a jelen lévők afféle bocsánatkérésként fogadta be. Meglehet jogosan. Kollaboráns volt Ő is, de bűnbánat és bocsánat is van, vagy nem? Monsieur Demszky részéről szó nincs erről. Felvetésed jogos, pokolba vélük!

yarisugi 2010.03.15. 20:54:30

Az viszont még mindig nincs eldöntve hogy Morvai Krisztina MILF-nek számít-e :)

tevevanegypupu 2010.03.15. 20:57:44

@yarisugi:
Nem ertem, hogy legalabb Balczo vagy Morvai miert nem fogjak egy kicsit vissza? Igy meg azokat is elriasztja, akik eddig nem csak ellensegesen neztek oket.Igy nem viselkedhet egyetlen part vezetoje sem Magyarorszagon.

Thulsa Doom (törölt) 2010.03.15. 21:01:36

@tevevanegypupu:
"Vona valami irtozatosan magabiztos es szemtelen volt." Ezzel meg mi a gond?
Vagy azt hitted, nyilvánosan megbánja bűneit és hűségesküt tesz Viktorviktorra?

Jajajaaaj, meg hatalmat akarnak! Micsoda alakok ezek... Ki hallott már ilyen arcátlanságot, hogy egy párt hatalmat akar! Felháborító!

VIII. Nagyapó 2010.03.15. 21:06:17

@lorantka_a_gall:

A Jobbikos színpad az Arany János utcai tér Deák tér felőli oldalán állt.

Ha amögött nem álltak, ők Google maps-es becslés alapján nagyjából egy 300 X 40 = 12 000 négyzetméteres teret tölthettek be.

A X4 szerintem is sok, 15-30 ezer lehet reális.

A Fideszt nehezen tudnám megmondani, nem láttam rendesen, hol meddig tartott a tömeg. A Google maps alapján mindenesetre a kitöltött terület lényegesen nagyobbnak tűnik.

VIII. Nagyapó 2010.03.15. 21:11:02

@VIII. Nagyapó: Tipp: picit rövidebb, de közel 2X olyan széles terület + a domboldalon is voltak, 25-50 ezer ember...

akar 2010.03.15. 21:12:04

Én ott voltam a jobbik gyűlésén. Nagyjából az elején helyezkedtem el, addig kb 10ezerre saccoltam a tömeget.

De amikor jöttem kifele, csak tömeg, és tömeg, és még mindig tömeg...nagyjából 300-350 méter hosszan, nagyon sűrűn.

Így utólag 30-60 ezer körülire saccolnám, de inkább 50-60ezer.

cutcopy 2010.03.15. 21:13:19

Pörzse: "A Fidesz politikusainak gyáva megfutamodása várható volt, hiszen 2006. október 23-án is ezt az utat választották. Az MSZP pedig a jövendő nagykoalíció kisebbik pártjaként igazodik nagyobb testvéréhez.

A Fidesz átlátszó indoklása azért sem állja meg a helyét, mert a Jobbik rendezvényein eddig egyetlen alkalommal sem történt rendbontás. Szijjártó Péter és Lendvai Ildikó figyelmét is felhívjuk: március 15-e a Jobbiknak sokkal többet jelent annál, hogy a többi párt rendezvényével foglalkozzunk." /jobbik.hu/

Ezek szerint nem csak pár sorral előtte hanem pár órával később is a többi párt rendezvényével foglalkozott..

yarisugi 2010.03.15. 21:16:49

@tevevanegypupu:
Valóban nem jó stratégia.
Taktikailag viszont elmegy akkor ha arra játszanak hogy ezekkel a vad sorozatokkal megijesztik az ellenfeleket, azok beszarva kórusban rettegnek és fasisztáznak és ez viszont már jó megszokottan unalmas, irritáló, így újabb szavazatokat hoznak a Jobbiknak.

Kicsit kamikaze taktika de lehet hogy bejön csak az a baja hogy rövid távú.

VIII. Nagyapó 2010.03.15. 21:18:02

@VIII. Nagyapó: Ami egyébként még szembeötlő volt, hogy a Jobbik-rendezvényen jóval fiatalabb volt a társaság.

Mondjuk lehet, abban sem tévedek, hogy ezek a fiatal arcok azért mást sugároztak, mint a 2002-es kampányban a Fidesz-rendezvényeken feltűntek...

Peter252 2010.03.15. 21:22:31

Hát nem rágtam le a körmeimet az izgalomtól az biztos a Fidesz naggyűlés után..:), az az igazság, ezek a Fidesz-gigagyűlések évek óta ugyanolyanok,..ugyanazok a szónoki panelok és a táblás, viktorozó tömeg,...no, csak a szónokok lettek 10-20 kg- al súlyosabbak, Kósa már olyan, mint a Mézga Géza lassan:)

valójábannemberci 2010.03.15. 21:25:40

Egy Nokia-dobozban elférnek?

yarisugi 2010.03.15. 21:26:42

@VIII. Nagyapó:
Nem tudom, hogy ebből levezethető-e hogy Vona a mai politika korai Orbán Viktora.

Gondolj csak arra a fotóra amin Orbán Viktort kádárista rendőrök vezetik el éppen, az egyik asszem az álla alá szorítja a sűrített marximust.

Másik kép ahogy Vonát elvezetik a rendőrök, neki a tarkóját támasztják meg segítőkész rendőrök. Ingujjban, asszem Orbán is abban volt a fotón.

A karizmatikus, plebejus népvezér figurát jól hozzák mindketten.

Ebben az is benne van viszont hogy 15 év múlva a Jobbik tömegpárt lesz, Vona pedig jól szabott öltönyben, kis pocak, toka, olyasmi lesz mint ma Viktor.

Az utcán pedig egy újabb égő tekintetű fiatal trónkövetelő szervezi a Legjobbik Magyarországért Mozgalmat :)

tevevanegypupu 2010.03.15. 21:26:52

@Thulsa Doom:
De egyaltalan nem mindegy, hogy a hatalmat hogyan akarjak gyakorolni! Magyarorszag demokrata marad es nem akar latin-amerikai faiszta diktaturava valni.
Probaljanak meg uralkodni magukon. Vona Gabor egy szalmaszalat nem tett keresztbe az orszag erdekeben, szoval ehhez merten viselkedjen. Orban negy evig volt miniszterelnok, az orszagnak akkor ment a legjobban. Ezenkivul Vona Orbannak koszonheti, hogy felkerult a porondra. Szoval csendesebben, mert konnyeden le is eshet am rola, ha azt kepzeli, hogy haboruba indulhat a fidesz ellen.

VIII. Nagyapó 2010.03.15. 21:27:44

@Peter252: Hát nem tudom, én megnéztem mindkettőt, nekem az volt az érzésem, a Jobbik showelemeiben több volt a régi Fidesz-gyűlésekből, mint a Fideszén.

+ jött még hozzá némi zsidózás-cigányozás és még egy kamionnyi tesztoszteron, persze.

picur3ka 2010.03.15. 21:27:46

@tevevanegypupu:

Viccel, ugye? Egyebkent a beszede rettenetes volt. Meg Csanade is siman felulirja.

@Tehetetlen Dodó:

Haha. Viszont a nyugba vonulasat megtapsoltak.

lorantka_a_gall 2010.03.15. 21:27:53

@VIII. Nagyapó: Hát abban lehet igazad, hogy 2002-ben (akkor "aktivizálódtam" első szavazóként) a Fidesz és az általa elképzelt jövő _mellett_ szerveződött a társaság (felemelő napok voltak, még a vereséggel együtt is), most viszont az elkeseredett tömeg voksol a kegyetlen megtorlást ígérő Jobbikra, a "parlamenti pártok" _ellen_.

A lényeg, hogy a pozitív támogatás megmaradt (lásd 2002/2004/2006/2009 és majd 2010-es eredmények), de a protest szavazatok nagyon hamar elolvadhatnak, ha a Fidesz jól kormányoz.

tevevanegypupu 2010.03.15. 21:28:18

@yarisugi:
Kis kulonbseg van kozottuk. Orban akkor komoly veszelyben volt, Vonat pedig egy mubalhebol vittek el par orara.Nem mindegy am, hogy ki mikor bator.

yarisugi 2010.03.15. 21:31:02

@tevevanegypupu:
Ez igaz, Orbán idején szó se volt semmilyen jogi lehetőségekről. Jól hókon vágták a kádert a kádárkolbásszal ha zavarta a forgalmat.

VIII. Nagyapó 2010.03.15. 21:31:19

@yarisugi: Az eltérő kisugárzás azért arra is vonatkozott, hogy itt mintha többen jöttek volna a futball-lelátókról...

Amúgy Vona szerintem nyomába nem ér a korai Viktornak, ami a szónoki képességeket illeti. Szegedi Csanád jóval ütősebb szöveget nyomott le akkor már.

yarisugi 2010.03.15. 21:32:01

@tevevanegypupu: @yarisugi:
De ha csak a jelenetet és annak a polmarketing potenciálját veszed akkor fedésbe lehet hozni :)

yarisugi 2010.03.15. 21:32:57

@VIII. Nagyapó:
Na ez pont így van ahogy mondod. Amikor rázendítettek a riariahungáriára, mondok is magamnak hogy megjött a béközép is.

tevevanegypupu 2010.03.15. 21:36:38

@picur3ka/beleallos kampany:
Csak Vonaet lattam. Vona felelmetes. A Jobbik most lehet, hogy miatta nyer, de ha igy folytatja, miatta fog vesziteni is negy ev mulva.

yarisugi 2010.03.15. 21:36:45

@VIII. Nagyapó:
Vona beszédei valóban valahogy darabosabbak és felszínesebbek. Az ütős jelzős szerkezetek kicsit Torgyi bohócot idézik de van bennük valami egyszerűsítés is. Mintha Vona kevésbé felkészült lenne műveltségi, fogalmazási téren.

Orbán szónoknak korán is jó volt. Amikor a Nagy Imre ujra temetésen rátért arra hogy a ruszki csapatok húzzanak már el, egymást nézte a közönség hogy na most mindjárt innen elviszik őt is meg minket is.
Jól beszélt, csak hadart mint a gép :)

yarisugi 2010.03.15. 21:39:21

@tevevanegypupu:
Ez valsz minden pártban megvan. Vona lehet hogy majd Csanáddal verseng később a posztért. A fideszbe sincs másképp, Orbán a karizmatikus vezér de én pölö Navrát sokkal szimpatikusabbnak és európaibbnak találom, lehet tévedek :)

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2010.03.15. 21:40:27

Azt kellene még megmagyarázni, hogy a Jobbik miért nem hajtotta most végre azt a nemzeti forradalmat, amit a jobbikos megmondók szerint 2006 őszén Orbánnak kellett volna, amikor elhajtott a személyautónak álcázott harckocsijával.

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2010.03.15. 21:42:14

@tevevanegypupu:

Félelmetes akar lenni. De ha nem félünk tőle, akkor csak nevetséges.

yarisugi 2010.03.15. 21:46:44

@Elpet:
A forradalomhoz azért több kell a fővárosi balhéknál. Terv, stratégia, összehangolt műveletek legalább megyei szinteken, felkészült és tartalék emberekkel felszerelt forradalmi vezetés, katonai vezetési szárny, kommunikáció és persze csapaterő, fegyverzet, szállítás. És pénz.

Enélkül csak káosz lesz amit még a hazai kommandósok is kávé közben levernek.

És ha sikerülne is, akkor is fel kell rá készülni hogy forradalomból a külföldi tőke és vállalkozások azonnal lelépnek, a gazdaság évekre meg fog rogyni, meg kell tervezni előre a kapcsolatok visszaépítését, az ország külföldön is hiteles stabilizálását és a közben a nehézségek és hiányok miatt elégedetlenkedő nép lecsillapítását.

Azért ehhez Lenin, Hitler vagy Castro szintről kellene indulni, már szervezésileg is :) Szerintem nem érdemes erőltetni :)

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2010.03.15. 21:50:01

@yarisugi:

Ezt nem nekem kell magyarázni :)) Ezt a neten embörködő jobbikos csapatnak kell magyarázni, akik szerint Orbán is részese az előző 8 év történéseinek, mert nem döntötte meg Gyurcsány hatalmát.

Ombudsmanyus 2010.03.15. 21:50:35

Nem érdemes vitatkozni a megjelentek számáról, majd holnap pontosan megírja a Népszava.

Kb. így:

MSZP: zsúfolásig megtelt a Pilvax köz
Fidesz: néhány ezer ember, meg pár arra tévedt bámészkodó
Jobbik: párszáz gárdista egyenruhába öltözött fasiszta hőzöngött

yarisugi 2010.03.15. 21:52:11

@yarisugi: @Elpet:
A Jobbik valsz nem hülye, pontosan tudják hogy itt max szavakban lehet forradalmárkodni. Sokkal ésszerűbb ha a legális kereteket használják ki, megnyernek egy választást sötöbö.

És utána sem lehet kínzó kamrákat építeni ballibek számára meg ilyesmiket. Meg kell találni az egyensúlyt mert ha magukra vadítják a külvilágot akkor azt megint mi szopjuk meg.

Munkáspárt programját érdemes tanulmányozni, abban vannak egészen bizarr elképzelések. A Jobbik helyében azt használnám útmutatónak hogy mit NE igérjek.

manor 2010.03.15. 21:59:10

Egy kis segítség a becsléshez. Ennyi 42 ezer ember:
www.football-pictures.net/data/media/411/puskas-stade.png
A Google Mapsen össze lehet hasonlítani a területeket.

yarisugi 2010.03.15. 22:00:40

Ez a fotó ez kész.
origo.hu/i/1003/20100315marcius15133.jpg

Bronzból vagy márványból már mehetne valami észak koreai város főterére. A jövőbe irányt intő és egyben áldást osztó jobb kéz, az erőt sugallóan zárt bal ököl. Így tökéletes ahogy van. A fotós egy zseni.

tevevanegypupu 2010.03.15. 22:07:04

@Elpet:
Nevetsegesen felelmetes volt. Kicsit ijeszto.

lorantka_a_gall 2010.03.15. 22:07:37

Még egy megjegyzés a hány-ember-per-négyzetméter vitához:

Ketten akkor állnak négyzetméterenként, ha egy méteres négyzetrácsra egyvalaki áll a rácspontokra (4x1/4) és egy középre (1x1).

Ennél sűrűbben álltak. Ergo a sűrűség >2/m2

tevevanegypupu 2010.03.15. 22:09:48

@yarisugi:
Annakidejen Demszky es Hodosan is kaptak
a rendoroktol. Azert kulonosen szomoru, ahova foleg Demszky jutott. Meg akkor is, ha maoista volt.

yarisugi 2010.03.15. 22:13:28

@lorantka_a_gall:
Egy szál faszban, tegyük hozzá. Ma hideg szél fújt, vaskos kabátokkal simán megvan egy ember átmérője fél méter.

1 m2 = 4 x félméter x félméter. Na most ha kabátos embereket raksz félszer fél méteres mezőkbe, és így négyet, akkor az azt jelenti hogy egymás hegyén hátán állnak, gyakorlatilag egymás vállához hasához hátához érve.

yarisugi 2010.03.15. 22:17:49

@tevevanegypupu:
Nem lett volna semmi gond ha Demszky valami értelmes pályát választ. Amikor a rendszer változáskor a lib azt szajkózta hogy Demszkyt a városházára már akkor se értették sokan hogy miért kéne oda tenni. Soha semmit nem értett városgazdálkodáshoz, településirányításhoz.

Ehhez nem elég se a belterjes rokonság, se a maoista ökörködés, se a szamizdatos bohóckodás (mert az volt, nem volt igazi kockázat, valójában kímélték őket, nem mertek isten igazában oda csapni nekik).

Mindegy, reméljük mielőbb elmosódik a város tudatában még az emléke is. És lehetőleg ne kapjon se szobrot, se utcanevet, köszi :)

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2010.03.15. 22:18:03

@tevevanegypupu:

Hát ne ijedjen meg. Arra hajtanak, hogy megijedjenek tőlük. Arra hajtanak, hogy erősnek látsszanak. Az agresszivitás azonban csak a gyáva ember szemében erő. Ha szembeszegül vele, többnyire kiderül, hogy blöff az egész.
Szerintem ma alaposan túllőttek a célon. Törzsközönség előtt nem bírták visszafogni magukat. Pedig a törzsközönség még akkor sem elég, ha százötvenezren voltak az utcán.

tevevanegypupu 2010.03.15. 22:27:01

@Elpet:
Hat eddig valoban azt hittem, hogy majd bizonyos kerdesekben talan, esetleg lehet veluk egyuttmukodni. De ahogy ma viselkedtek, az tulment minden kepzeleten. Szo sem lehet rola. Roluk jut eszembe az a bolsevik mondoka, hogy"munkasokol vasokol, oda sujt ahova koll." Restellkedve vallom be, hogy tevedtem veluk kapcsolatban.

bz249 2010.03.15. 22:31:21

@tevevanegypupu: bizonyos kérdésekben igenis együtt lehet működni velük. Ha ne adja Isten az ő szavazataik kellenének a mentelmi ügyekben, akkor el kell fogadni a támogatásukat. ;)

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2010.03.15. 22:42:00

@tevevanegypupu: hát nem egy ízirájder csapat. A következő OGY első ülésén kb valahogy így fog festeni:

Orbán, a nemzet miniszterelnöke megtartja kormányalakító beszédét,

majd feláll népvezér Vona éééés

"Köszönjük a likudista idegenszívű atlantibérenc szavait, ámde..."

(ebben a pillanatban hurrogás a fidoxnál, lelkes taps a szittyablokknál, az OGY elnöke vehemensen kalapásol, csenget, csendre int, a listán bejutott mutyialista Gyurcsány meg csillogó szemüveggel röhög a markába)

És ez így négy évig? Szerfölött érdekes lesz.

tevevanegypupu 2010.03.15. 22:42:11

@bz249:
A mai nap utan ketelkedem benne, hogy tenyleg egyutt akarnak mukodni.Feltekenyek a fideszre.

negeev 2010.03.15. 22:46:19

Nekem, továbbra is a kellemes és baráti hangulat az, ami miatt szívesen megyek el egy Fidesz rendezvényre.

Ez a mai napon is meg volt.

Csak az iszonyú hideg!

Persze, ha a hazaszeretet fűti az embert, akkor az nem is fázik. :)

tevevanegypupu 2010.03.15. 22:48:08

@Herr SturmLiberator:
Erdekes negy ev lesz a biztos. Ezert kellene a ketharmad. Viszont az mar csak vagyalom marad.Es akkor meg nem is beszeltunk Gyurcsany izgatott es boldog keszulodeserol, amint hetfonkent neki akar majd menni Orbannak, "hogy megbanja, hogy egyaltalan a vilagra jott.." vagy valami ilyesmi.

sensei 2010.03.15. 22:49:23

@tevevanegypupu:

Én már akkor értem oda Jobbikékhoz, amikor a Gárdakapitány mondta "ünnepi" beszédét.
A faszinak halvány gőze sem lehet 1948-ról, így nem is bíbelődött sokat annak boncolgatásával, beszélt inkább Kövérről, Csurkáról, Mesterházyról...
Ja a számháborúhoz: a Fidesz rendezvényén végig ott voltam, megítélésem szerint - az elfoglalt területek saccolása alapján - a résztvevők aránya kb. 1/6-1/7 volt a Fidesz javára. 8-10 ezer, a 60-70-hez.
Nincsenek ők olyan sokan szerencsére, de hamarosan kiderül, hogy mennyi is az annyi:-)

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2010.03.15. 22:49:52

@Herr SturmLiberator:
@tevevanegypupu:

Simán elképzelhető egy olyan megoldás, hogy az emeszpé megleli újra régi munkásmozgalmi, antikapitalista gyökereit, és akkor teljesen nyilvánvaló lesz, hogy a szövetségeket hogyan kell megkötni.

tewton 2010.03.15. 22:50:43

@yarisugi:
Bajusz Lajos nagyon normális orgánummal beszélt, ő volt a legjobb ma ebben a tekintetben. Olyan volt, mintha egy kis szobában, a barátainak beszélt volna, megerőltetés nélkül. Mondjuk a hallgatóság is annyi volt.

bz249 2010.03.15. 22:54:28

@tevevanegypupu: hát mivel Vona át akarja venni a fő ellenzéki erő szerepét ezért szerintem igen. Neki lesz a legkellemetlenebb az MSzP, mint számottevő párt létezése. Ugyanis ez a hárompárti felállás nem lehet stabil. Vagy a Jobbik vagy az MSzP ki kell, hogy essen a képből. Vona szerintem az MSzP kiejtésében érdekelt.

Thulsa Doom (törölt) 2010.03.15. 22:56:29

@tevevanegypupu:
Ejnye, ne legyél már ennyire narancsfejű! Már mi a fenének akarnának együttműködni a fityisszel? Vona szaki Viktor emlőin nevelkedve szívta magába a politika lényegi magvát (höhö).
A politikai szövetségessel nem együttműködni kell, hanem fel kell szalámizni. Neki a Fidesz szavazói kellenek, a politikusai pedig nem. Ismerős koncepció, ugye? Ha ellenkeznek kiiktatandó ellenséggé válnak mint Torgyimorgyi, ha meg behódolnak jók lesznek politikai ölebnek, akik vezényszóra csaholnak mint Semmijen Zsolt.

tewton 2010.03.15. 22:57:36

vonán nagyon béna ez a barna sál az ismétlésben. hülyén is áll a nyakában. szerintem igaz lehet a hír a házasságtöréséről. egy aktiv feleség rég megigazitotta volna a nyakán a sálat.

tevevanegypupu 2010.03.15. 23:22:11

@Thulsa Doom:
Ne tessek nevettetni, Orban tudatos, tehetseges politikus, Vonat pedig felrepitette ez a borzaszto nyolc ev. Vonabol hianyzik a rugalmassag, humorerzeke mint egy szeneslapate es brutalis, eroszakos. Nem politikus, orvezeto egy hadseregben.Ha szalamizasra kerul a sor, akkor Orbannal nemigen versenyezhet..eppen Torgyanra gondolva.Kulonben ez nem narancsfejuseg, az embernek az elmult husz evben volt ideje megfigyelni mindenkit. Magyar viszonylatban Orban meg mindig a legjobb politikus.De az EU-ban is eleg jol megallja a helyet mar joideje.

@bz249:@Elpet:
Azt elore nem tudni, hogy utalja-e a jobbik es az mszp annyira a fideszt, hogy esetleg osszefognanak ellene.Mindenesetre Vona es Mesterhazy mai szerepleset es kozonseget latva van ra esely, hogy a ket vilag proletarjai majd egyesulnek..

lorantka_a_gall 2010.03.15. 23:27:45

@yarisugi:
1, gondolom, te sem vagy szumóbirkózó.
2, nyilván te is ott voltál, ezért tudod ilyen jól, hogy mennyire álltak sűrűn.
3, ha mégsem férsz el négyen egy négyzetméteren, akkor még sokat fog rád áldozni a TB.
4, az ember alapterülete álldogálás közben nem téglalap/négyzet, hanem egy elnyúlt ovális-szerű alakzat.
5, 3-4-et írtam tippnek, illetve 80-140K-t. Ebbe belefér mindkét véglet. 6, Ha utánaszámolsz, az alsó becslés csak 2+epszilon (levéve a tereptárgyakat és elosztva a kettes átlag fölé), míg a fölső 3,5+epszilon (a korrektség kedvéért: a két epszilon nem egyezik meg)
7, felhívom a figyelmedet, hogy _tényleg_ hideg szél fújt, és _pontosan_ ezért az emberek összébb húzódtak (ugyanis a tömegben nem fúj ;) ), nyáron nyilván szellősebben állnának a fulladásveszély és a hőség miatt, ez szerintem bőven ellensúlyozza a kabátok okozta átmérő-növekedést.

Ha már a sűrűségen szőrözünk :D

lorantka_a_gall 2010.03.15. 23:28:28

@lorantka_a_gall: áááhhh azok a fránya számok xD 1-2-3-4-5-7...

lorantka_a_gall 2010.03.15. 23:29:41

@lorantka_a_gall: mégsem, csak az enter hiányzik. Flood ezzel befejezve. Mindenkitől elnézést kérek.

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2010.03.15. 23:34:40

@tevevanegypupu:

Én azt látom a mai nap eseményeiből, hogy a jobbikosokon bizony lötyög a kabát, amit maguknak választottak. A szélsőjobb százszor hallott szövegei nem tudnak tömegeket megmozgatni. Mi, akik végigkísértük a rendszerváltás óta a politikai eseményeket, nagyon jól tudjuk, hogy hányan jöttek már ezekkel és mire jutottak vele. A Jobbik most a régi szlogenekhez hozzátett egy fiatalított mannschaftot meg egy, a szokottnál irritálóbb, agresszív stílust, nagyjából ennyi az újdonság. De ezek a történetek a Német Sámuelekkel igazából olyan nagyon soha nem érdekeltek senkit.

sensei 2010.03.15. 23:38:42

@tevevanegypupu:
"Ha szalamizasra kerul a sor, akkor Orbannal nemigen versenyezhet..eppen Torgyanra gondolva."

Arra még nem gondoltál pl, hogy Torgyán "ügyesebben", hamarabb vitte a sírba pártját, mint Ibolya, akinek ehhez majd egy évtized kellett. Torgyi nagy szálka volt a ballibs sajtó szemében regnálása idején (Tállya utcai villa, stb. és egyéb bohóckodásai) 2002 után meg semmi. Vajon miért?

yarisugi 2010.03.15. 23:40:09

@lorantka_a_gall:
Jó rendben :) egyezzünk ki 90 ezerben, de ezzel egy kereskedő Rátenné a Kést a Saját Torkára :)

bz249 2010.03.15. 23:40:46

@tevevanegypupu: összefogni nincs értelme, ugyanis a magyar berendezkedés a kétpártrendszert preferálja. Egybe kell gyűjteni a tábort, akkor van esély a győzelemre. Szóval vagy MSzP vagy Jobbik, de kettő nem maradhat.

yarisugi 2010.03.15. 23:43:51

@tewton:
Egy normális asszony rá se adta volna. De neki is lehetne izlése. Hogy lehet ilyen sálat fekete felöltőhöz felvenni, kívülre?

Pláne barnát amivel támadási felületet kinál a ballibnek.

"Előre vetiti sötét(barna) árnyát a félelmetes jövő. Lengenek már a barna sálak a Belvárosban, jön a tavasz, barna ingujjra vetkőznek (ki önmagukból) (képviselő)házi fasisztáink."

Sötöbö :)

sensei 2010.03.15. 23:48:39

@Elpet:

"Én azt látom a mai nap eseményeiből, hogy a jobbikosokon bizony lötyög a kabát, amit maguknak választottak."

Hasonló következtetést vontam le én is a "tömegükből". Az elhangzottakat nem is nagyon kell kommentálni...

elfelejtette 2010.03.15. 23:50:19

Hat, nem azert, de szerintem a Jobbik igencsak turbulens jelenseg lesz, mind a ket vegen egetik a gyertyat, ahogy elnezem. Ha az MSZP Gyurcsanyhoz ragaszkodik, es megkapaszkodik olyan 10-15%-on, akkor valoban centralis partrendszer lesz hosszu ideig, ahogy azt a patas josolta.

yarisugi 2010.03.15. 23:51:16

@sensei:
Csak aztán nehogy pofára esés legyen a vége és a lötyögős kabát után méretes zakóhoz jussanak.

Medve bőrére stílusban kommunikálnak, ez nem bölcs.

stratez 2010.03.16. 00:18:19

Ez a 14 ezer tetszik nagyon, meg hogy félhivatalos. Ez a Pörzse mindig hülye volt, de mióta kiűzetett az Echoból, és már nem kell visszafognia magát, egyre ijesztőbb tüneteket produkál. A 14 ezret gondolom úgy hozta ki, hogy még a 15 is túl jól hangzik, a félhivatalos meg azt jelenti, hogy ő találta ki. Ami a javára írható, mondhatta volna ezzel az erővel hivatalosnak is.

Bell & Sebastian 2010.03.16. 00:34:59

Zsidók, ma nem lesz vacsora. Elromlott a vetítőgép!

Sunabouzu 2010.03.16. 00:44:47

@Thulsa Doom: Nem akarlak elkeseríteni, kukaborogató forradalmár úr, de itt a jobbikot fogják rövid időn belül szalámizgatni. Nem ők lesznek az első , és nem is az utolsó, akik bepróbáloznak a fidesszel.

Ombudsmanyus 2010.03.16. 08:42:21

@yarisugi: Tévedsz, nem haladsz a korral.

Az egy náci karlendítés volt. Most annak van szezonja. Majd figyeld csak meg, ballibék hogy rácuppannak.

tevevanegypupu 2010.03.16. 08:47:28

@Elpet: @bz249:
Szelsoseges eszmekkel eddig nem nagyon sikerult sokaig tomeget megmozgatni. Egyedul Csurkanak es a miep-nek ment egy ideig. De Vona es a jobbik meg sem kozeliti stilusban oket. Szellemisegben is nagyon nagy a kulonbseg Csurka szalon-antiszemitizmusa es Vonaek duhodt fellepese kozott.Eppen azert kicsit elgondolkodtato lehet a helyzet, mert az agresszionak es a szelsoseges eszmeknek mindig tobb hive akadt, mint
a vegeerthetetlen vitakban megnyilvanulo
ellensegessegnek..Az biztos, hogy az elmult husz evben - ezzel egyutt is - az mszp es szdsz, a magukat valoban demokrataknak kepzelo partok artottak annyit tarsadalmilag-moralisan-kulturalisan az orszagnak, hogy ez a nyers ero letre kellett, hogy jojjon.
Tehat a hivatasos rettegok joreszt sajat maguknak koszonhetik ezt a helyzetet. Kijonni belole nem nagyon fognak segiteni, nekik erdekuk tovabbra is a jobbik meglete..
A fideszre es Orbanra nagyon nehez idok jonnek ha gyoznek.
Egy dolog vigasztal: ifju rokonaim kozul akik a jobbikra akartak szavazni, tegnapi nagygyulesuk utan remulten visszakoztak.Vonaek nagyon elszamitottak magukat.

@sensei:

Egyaltalan nem hibaztatom Orbant, hogy szegeny oreg Torgyannal megszakitottak a kapcsolatot. A munka nagy reszet tudom, hogy Torgyan vegezte el lehetetlen akcioival. Ennek ellenere el kell ismerni, hogy latnoki kepessegekkel rendelkezett a "feregirtos" beszedben. Ha kicsit szalonkepesebben fogalma - az igazsagot nem mindig lehet nyersen kimondani - akkor ezt a beszedet most is keseruen lehetne ismetelgetni. Sajnos igaza lett.

Drang 2010.03.16. 10:15:09

A Fidesz helyszínválasztása kétségkívül célszerű volt: a szimpatizánsok nem csak bégetni tudtak, hanem legelni is.

dz02 2010.03.16. 13:43:58

mitől lesz valaki pörzse?

Rockyforever 2010.03.16. 17:23:36

Az tény, hogy sok balga feljött hallgatni Vona agymenését, mert kilátástalanságukba az embereket a populizmus szólítja meg a legjobban!
S ezt megköszönhetjük a jelenlegi hazug és csaló kormánynak!

mafos 2010.03.16. 17:54:14

Mi alapján számoljátok az ezreket? :)
Nekem volt szerencsém szigeten egy teltházas napon(70ezer volt akkor azt hiszem a max) a nagyszínpad előtti teretfelmérni sötétedéskor, még világosban, kispálon. olyan 60ezer főről van szó. brutálisan iszonytatóan sok.
Jobbikon voltam énis, de igazából a zászlóktól nem láttam a végét, meg a végén a sűrűséget, úgyhogy nem tudom megállapítani mennyien voltunk. Színpad mellett voltunk oldalt.
süti beállítások módosítása