Másolás, zárkózottság, antiszemitizmus
2010. február 22. írta: rajcsányi.gellért (ergé)

Másolás, zárkózottság, antiszemitizmus

  Páros lábbal szállt bele fővárosunkba a német Die Zeit nevű értelmiségi hetilap szerzője, Jens Jessen, tehát újra jó hírét keltették Magyarországnak Németföldön. A befolyásos lap városportré sorozatában megjelent cikk négy rövid bekezdés alatt jut el a kávézóktól - na meddig? - bingó, az antiszemitizmusig. (A teljes fordítás a Mandineren olvasható)

  Jessen meglepetéssel állapítja meg, hogy Budapest nem más, mint Bécs másolata, tágas sugárutakkal, hatalmas épületekkel és szomorú pincérekkel a kávéházakban. A szerző szerint - a szecesszió kivételével - Budapesten minden a száz-kétszáz évvel korábbi Bécset másolja, ami egy történelmi lecke mindenki számára. A Die Zeit városkalauza az Országgyűlés épületét a londoni parlament másolatának tartja. Csak nem vették át a hozzá tartozó demokráciát, ami nem jött el - írja a lap.

  A Die Zeit szerint egy budapesti körutazás nem más, mint egy utazás a zárkózottság, a vad remények és a keserű csalódottság körül. A szerző szerint jellemző, hogy „Budapestnek van egy vára, ahonnan mindent uraltak” (sic!). A negyedik bekezdés végére eljut a meszidzsig: akinek van magyar barátja, azzal lefordíttathatja az újságokat, hogy az antiszemitizmus és a nacionalizmus újra feltámadt, és az embereknek fájnak a nagy területek, amiket az első világháború után elvesztett az ország. Jessen szerint Budapesten újra fény derült mindarra, amit a szocializmus átmenetileg láthatatlanná tett: a jó és a nagyon rossz dolgokra egyaránt.

  Frissítés: a Süddeutsche Zeitung is Magyarországgal foglalkozik. A kettős népszavazás 2004-es bukását a lap úgy értékeli: a magyarok nem akarták a Kárpát-medence vadembereinek szerepét játszani.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr881780223

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

thetriggerhappy 2010.02.22. 11:13:04

nem lehet, hogy talán valóban így látnak minket "európából"?

m.logic 2010.02.22. 11:14:43

Kéne már egy magyar lap, a kuruc.infon kívül, aki beolvas a németeknek.

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2010.02.22. 11:15:36

"az antiszemitizmus és a nacionalizmus újra feltámadt"

fel. és?
:)

bz249 2010.02.22. 11:21:43

Teny a nemetek sokkal civilizaltabb modon antiszemitak. Ok megtanultak, hogy ha nyiltan zsidoznak akkor csunya nezest kapnak, ha pozitivan nyilatkoznak a zsidokrol, akkor meg buksisimit.

thetriggerhappy 2010.02.22. 11:26:37

@m.logic:

szegény németek, majd biztosan összeszarják magukat.

Thulsa Doom (törölt) 2010.02.22. 11:28:02

Egyébként nem mindegy, hogy mit írnak rólunk külföldön? Ki nem szarja le?

Másrészről meg "németföldön" éppúgy csak néhány értelmiségi tajgetosz-szökevényt érdekel ezeknek a libbant megmondóembereknek a hülyesége, mint nálunk mondjuk Debrecezeni, Gréczy agymenései.

thetriggerhappy 2010.02.22. 11:28:58

@bz249:
az nem lehet, hogy megtanulták, hogy értelmes ember nem zsidózik? és nem azért, mert csúnyán néznek rá, hanem mert értelmes ember nem lehet antiszemita? sokat mond az is, hogy hol probléma a szélsőjobb: a volt kommunista tartományokban.

bz249 2010.02.22. 11:32:02

@thetriggerhappy: nem megtanultak a civilizalt viselkedesformakat.

Ertelmes ember ugyanis azt utal akit akar, de ezt nem feltetlen kurtoli vilagga.

Ugyanolyan dolog, mint hogy nem elunk nemi eletet a munkahelyen.

StavrosMenace 2010.02.22. 11:32:36

nekünk még vannak lehetőségeink, bár jobban élnek, nekik már nincs sok

Várkonyi 2010.02.22. 11:34:34

Emlékszem, 2002-ben a fidesz regnálásának uccsó évében a Washington Post nevű lapban valami huszadrangú zsidó zugfirkász antiszemitizmusról hadovált.

Ha jól emlékszem, elég komoly botrány lett belőle, részben a ballib médiának köszönhetően.

Ma már fel sem kapjuk az ilyenekre a fejünket.

Sic transit gloria mundi.

m.logic 2010.02.22. 11:36:11

@Thulsa Doom: Nehogy azt hidd. Ott általánosban kezdődik a holokausztvallásra idomítás. Az agymosás folyamatos. Vagy az állam, vagy pár drogos szélsőbalos ugrik az ébredezőkre. Rengeteg zombi jár németföldön.

thetriggerhappy 2010.02.22. 11:37:15

@bz249:

elcsépelt, de kissé olyan ez, mint a pontnak magyarázni, hogy mi is a gömb.

el sem tudod képzelni, hogy valaki, esetleg egy nemzet nagy része nem gyűlöl senkit a származása miatt? el olyan felfoghatatlan?
ha ezt mutatja, az csakis azért van, mert tud viselkedni, nem pedig azért, mert valóban így gondolja?

kissé beteg gondolkodás ez.....

bz249 2010.02.22. 11:38:34

@m.logic: oh... itass meg egy pohar sort azzal a zombival, aztan meglatod mi lesz a vege. :)

A nemetek egyszeruen megtanultak viselkedni. Nyugaton a nagyobb nepsuruseg okan sokkal jobban tudnak kepmutatoak lenni az emberek.

Várkonyi 2010.02.22. 11:39:44

@bz249: Ja, a németek, akik ha nyáron tüzet raksz a kertedben, feljelentenek.
Mármint a szomszéd.

Ha azt hiszik, hogy illegális bevándorló vagy, feljelentenek. Mármint ha a szomszéd azt hiszi.

Hiába, sokat kell még fejlődnünk, mire ide eljutunk...

thetriggerhappy 2010.02.22. 11:39:48

@m.logic:

aki nem náci, nem zsidózik és szörnyűnek tartja a holokausztot, az zombi. ez is egy érdekes logika, de gondolom, hogy szerinted ez lenne a normális.

bz249 2010.02.22. 11:40:27

@thetriggerhappy: nezd kiserleti tapasztalatom alapjan a nemetek (Eszak-Rajna Vesztfalia, vagyis nyugat) szoktak zsidozni. De nem nyilvanosan, mert az civilizalatlan.

Egyebkent a torokoket jobban utaljak. Ugyanakkor buszkek Mehmet Ozilre.

Ezt add ossze.

Thulsa Doom (törölt) 2010.02.22. 11:41:25

@thetriggerhappy:
"értelmes ember nem zsidózik" Igen?
Értelmes ember beszélhet orosz vagy olasz maffiáról, arab terrorizmusról, de nem zsidózhat... Nem barátom, te nem értelmes ember vagy hanem egy konzumidióta. Megtanultál egy mesterségesen kiagyalt viselkedési formát és most már ösztönösen is arra nyáladzol, mint Pavlov kutyája.

Egy szabad ember azt mond és azt gondol amit akar. De te és a hozzád hasonlók már idomított háziállatok vagytok, nem szabadok!

Cook kapitány 2010.02.22. 11:42:40

Érdekes adat a cikk írójáról, hogy a nagyapját a Hitler elleni merénylettel összefüggésben végezték ki (szintén Jens Jessennek hívák).

Utána írnak valamit róla, amiben az intolerancia és a külföldiek szó szerepel, de sajnos pont a lényeget nem értem. Klassz lenne, ha valaki, aki jól beszél németül kisegítene.

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2010.02.22. 11:45:23

@Thulsa Doom:
Nem, nem mindegy.
Sokat számít a megítélésünk, amikor Magyarország a nemzetközi pályán szeretne elérni valamit.

m.logic 2010.02.22. 11:46:02

@thetriggerhappy: Az a zombi, aki híven bólogat a bűnös vagy? kérdésre. Aki örömmel adózik, hogy aztán Izrael kaphasson jóvátételt, vagy épp tengeralattjárót. Aki tárt karokkal várja a bevándorlókat. Aki nácizza a hazaszerető embereket...

thetriggerhappy 2010.02.22. 11:47:51

@Thulsa Doom:

neked az a szabadság fokmérője, ha szabadon zsidózhatsz? magasak az igényeid.
zsidókról is beszélhetsz, létezik zsidó maffia (olvasd el a kemény zsidók című könyvet), de ez nem egyenlő a zsidózással.

az, hogy a konzumidiótizmus hogyan jön ide, csak a hozzád hasonló kuruc olvasó 16 éves lázadó gimiseknek érthető, úgyhogy ebbe bele sem mennék.

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2010.02.22. 11:50:11

Csak a szokásos bérrettegés.

@thetriggerhappy: "az nem lehet, hogy megtanulták, hogy értelmes ember nem zsidózik?"

Az ilyenekkel legfeljebb azt győzöd meg, aki nem biztos az értelmi képességeiben és kompenzálni akar. Értelmes embert nem. ;-)

Egyébként úgy tűnik akkor egy sor amerikai elnök, Churchill, Teleki, Prohászka, Bibó, Szabó Dezső, Liszt stb, stb, stb bizony nem volt értelmes ember. Nagy veszteség. :(

thetriggerhappy 2010.02.22. 11:51:17

@m.logic:

na, még egy iq harcos.
nem, sem te, sem grift nem bűnös. soha senki ilyet nem írt le, ha mégis, az egy barom, mert barmok mindenhol, még a zsidóknál is vannak (lsd máv)
izrael nem kap jóvátételt tőlünk, de gondolom ebben is a bolsevik szellmi elődeid a példaképek, akik a pánarab harcot támogatták a cionista izrael ellenében. csak tudnám, hogy miért fáj a jobbikosoknak ha felhívják a figyelmüket a sokadik bolsevik vislekedési mintára a politikájukban?
nácizni pedig nem a hazaszeretőket szokás, hanem azokat, akik szerint a hazaszeretet az árpádsávos zászló lengetésében, bosnyák zsoltán műveinek az olvasgatásában, a kurucra való bólogatásban nyílvánul meg. de ezt úgysem fogod megérteni.

thetriggerhappy 2010.02.22. 11:53:19

@TaTa86.:

ja, tényleg. értelmes ember szabadon zsidózik, így nem lesz sem konzumidióta, sem hazaáruló. jól mondom? ha mégsem teszi, az csak azért van, mert elnyomják, természetesen a zsidók és nem mondhatja ki a szabad véleményét.

tényleg ennyi a hülye errefelé?

bz249 2010.02.22. 11:55:52

@TaTa86.: ertelmes ember tenyleg nem szokott nagy nyilvanossag elott zsidozni, mert ez egy nem bevett viselkedesforma.

Lasd: Jürgen Möllemann es a 2002-es valasztas.

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2010.02.22. 11:58:31

@thetriggerhappy: Igen, mind hülyék vagyunk.
Szörnyű lehet az intellektuális Himalája tetejéről egyedül szemlélni a mi szellemi posványunkat.

Kitartást hozzá!

"értelmes ember szabadon zsidózik"
Szalmabábu-érvelés. Tipikus. Igazából nem is vártam mást. Nem, kérlek, én ezt mondom: értelmes ember szabadon gondolkozik. Zsidóktól teljesen függetlenül.

thetriggerhappy 2010.02.22. 12:12:45

@TaTa86.:

hát, aki zsidózik és ezt követendő példának állítja be, az bizony hülye. ez van.

dobray · http://mandiner.blog.hu/ 2010.02.22. 12:15:42

kellett J-nek a flekkpéz, azé írt rutinból ökörségeket, biztos. Laposan és unalmasan, közhelyesen, ráadásul.

latte · http://midterms.blog.hu 2010.02.22. 12:35:21

A németek hagyják magukat lerabolni a zsidó finánctőke által, meg is lehet nézni mennyivel rosszabban élnek, mint mi.

négyszemü 2010.02.22. 12:35:33

Elolvastam a "Zeit-Online" kommentjeit: finoman lehülyézik a muksót. Néhány Mo.-on élö német egyértelmüen elutasítja J. cikkét:
"so etwas wie dieses sogenannte "Porträt" ist mir lange nicht untergekommen. Das ist der ZEIT wahrhaftig unwürdig." ( ilyesmit, mint ez az un. Porté, régen nem láttam. Ez a "Zeit"-hez valósággal méltatlan.)

Loxon · http://konzervativok.blogspot.com 2010.02.22. 12:43:15

Szánalom. Udvarias és civilizált úriember vagyok: egy ilyen cikkírót, meg azt a szerkesztőt, aki lehoz egy ilyen írást, jól tökön kellene rúgni.

Nem csak azért, mert Magyarországról csúnyát írt, hanem mert újságíró nem lehet ennyire tapló, igénytelen sudribunkó.

Zetek 2010.02.22. 12:45:43

@bz249: Te nagyjából ugyanazt csinálod, mint ez a szellemi nyomorék, mert láttál már németet abból a néhányból általánosítasz. Nos, ha van lap amelyik csúcsra járatja a weyerbélázást, az pont az SPD értelmiségi meselapja, a Zeit. Szegény németek menekülnek egyes immár lakhatatlanná vált nagyvárosi kerületekből, ahol haladó sport a német verés. Ráadásul a német baloldal az utóbbi időben feloldhatatlan dilemmája, ki az értékesebb más, a bennszülött homokos, vagy a buziverő muzulmán.

dr. Sigmund Fraud 2010.02.22. 12:48:33

Van egy talán eretneknek tűnő ötletem: mi volna ha a cikk érdemi tartalmáról is elgondolkodnánk?
Arról, hogy a magyar közgondolkodás integráns jövőkép helyett még mindig megelégszik azzal, hogy arról álmodozzon, milyen jó lehet osztráknak lenni?
Hogy a zárkózottság, a vad remények és a keserű csalódottság keveréke tényleg sokat ront azon, amilyen érzés itt élni?
Persze lehet, hogy hülyeség, maradhatunk annak a megvitatásánál is, hogy ki a nagyobb antiszemita/zsidó/hazaáruló/náci. Csak az a bibi, hogy ha ezt csináljuk, még alá is támasztjuk Jens állítását...

mefisto · http://archiregnum.blog.hu/ 2010.02.22. 13:11:26

"Budapest nem más, mint Bécs másolata, tágas sugárutakkal, hatalmas épületekkel és szomorú pincérekkel a kávéházakban"

Öööö... ekkora erővel Párizs is Bécs másolata, mert ott is vannak "tágas sugárutak" meg "hatalmas épületek". Sőt, több is meg, nagyobbak is.

Ez hülye!

bz249 2010.02.22. 13:13:42

@Zetek: prolinegyedben szar lakni, egyebkent a torok prolik egy fokkal valoban rosszabbak a nemet proliknal, de azert ez inkabb csak mennyisegi, mint minosegi kulonbseg.

hillcut 2010.02.22. 13:23:16

sok dologban igaza van a figurának, de ha ilyen komoly következtetéseket akar levonni, akkor jobban ki kellene fejtenie a hátteret.
illetve a fő kérdéseket fel sem teszi:
kinek/minek köszönhető ez az állapot?
hogyan lehet megszüntetni és kijönni belőle?
igen. bp. le van szakadva, k-európai hangulata van, más a szemlélet és a morál itthon. ez nem ny-európa. itt szegényebbek az emberek, nagyobb a korrupció, erősödik a szélsőjobb, erősödnek az etnikai feszültségek.
és igen.
a magyar társadalom még mindig nem lépett át a trianoni sokkon.

hogyan alakult így? miért vált ilyenné a magyar NÉP?
az a helyzet, hogy ebben a "kifinomult és tiszta" ny-európa IS vastagon benne van.
meg a mindenkori magyar elit permanens népárulása IS.
lehet-e többet várni egy olyan NÉPTŐL, amelyiket az elnyomó habsburg uralkodó és a magyar elit belerángatta egy vesztes I. vh-ba, ebből következően az igazságtalan és felejthetetlen trianoni döntésbe?
mitől érezz jól magát az a nemzet, amelyiket ezek után a németek és magyar elit logikusan berántott a II. vh-ba?
ezek után, ahelyett, hogy megbeszélhettük volna az egészet, mint"nyugaton" szépen ránk taposott a kommunista diktatúra. igaz ez nem nyugatról jött, de nem is hazai termék volt. és persze ebben is vastagon benne volt az áruló magyar elit.

ezek után a posztkommunizmus és nemzetközi, "nyugati" kapitalizmus erőpolitikája és a továbbra is áruló magyar elit 20 éve következett a végén egy kis világgazdasági válsággal.

na, kérdem én:
miért csodálkozik bárki is a jelenlegi helyzeten?
a magyar nép nem egyenlő az áruló elitjével, illetve nem kell csodálkozni azon, hogy mindenkiben az ellenséget látja.

Már nem az vagyok, mint aki voltam! (törölt) 2010.02.22. 13:31:16

Tulajdonképpen nem ír hülyeségeket.

Bp. Bécs mintájára épült, bécsi, monarchiabeli építészek tervei alapján.
A trianonszindróma meg máig hat, nyegyven évig kuss volt a témában, majd az EU csatlakozástól vártuk a megoldást. Most Schengen van, de még sincs rendben minden a ht magyarok önrendelkezése körül.
Igazi, működő demokrácia sincs.

hillcut 2010.02.22. 13:41:57

@dr. Sigmund Fraud: ... meg nem jutunk el sehova.
kezdetben nem is lenne sok mindenre szükség. egy világos cél, perspektíva, lehetőség kell a népnek. illetve az, hogy legyen már vége a "következmények nélküli ország" korszakának. látni kell, hogy működik az igazságszolgáltatás.
éppen ezért remélem, hogy ha úgy alakul jobbos arcok is lesznek amjd a vádlottak padján. már, ha tényleg rászolgálnak.
orbánék előtt óriási lehetőség áll a következő 4-8 évben. ha viszont nem tudnak jobbak lenni és elbuknak, na akkor szopjuk be igazán.

Gerardus A. Lodewijk 2010.02.22. 13:57:13

@hillcut:

Teljesen egyetértek.

Ettől függetlenül azonban a Zeit-cikk egy selejt. Az újságíró mindenféle összefüggés nélkül fölsorol pár okosnak hangzó közhelyet (amelyek egyébként véletlenül igazak is, csak éppen nem úgy és főleg nem azért, ahogy és amiért J. Jessen gondolja), de annyira már nem érdekli a dolog, hogy az összefüggéseket mélyebben megvizsgálja. Valamint, ha nagyon finoman is, érezhető benne a németországi németeknek az osztrákokkal szembeni lenézése is. Mondjuk az utazási rovatban jelent meg, az nem számít teljesen komoly műfajnak.

Anélkül, hogy bárkit is védeni akarnék: a Zeit cikkeinek túlnyomó többsége összehasonlíthatatlanul jobb ennél.

Tündér_Lala 2010.02.22. 13:59:32

Igénytelen, minimális tájékozódást sem mutató cikk. Itt járt, beszélt két emberrel és fest egy teljesen torz képet, félre tájékoztatva olvasóit. A legfontosabb újságírói (értelmes emberi igényt) nélkülözi, a kíváncsiságot. Mi a helyzet, mi a benyomásom, miért van így.

elfelejtette 2010.02.22. 14:22:56

Jessen nezzen szet Szlovakiaban, addig inkabb kussoljon. Felteve, ha a muveltsegebol futja arra, hogy megtalalja a terkepen.

m.logic 2010.02.22. 14:30:54

@thetriggerhappy: Te idióta, kikről beszélsz?

"nem kap jóvátételt tőlünk"

Én nem rólunk, hanem róluk, a németekről.

Bell & Sebastian 2010.02.22. 14:58:47

Na ja!
Und was sagte diese Idiot, nachdem er die Provinzen (in Ungarn) auch besichtigt hat?

Und dazu?
www.mosaisk.com/auschwitz/Talmud-Judaismus.php

"Die Kosher Nostra:
Auch in Europa zahlen Verbraucher, ohne es überhaupt zu ahnen, eine Koscher-Steuer. Beispiele bekannter Firmen, deren Produkte "koscher-zertifiziert" sind: Coca Cola, Nestlé, Kellogg´s, Del Monte, Hilcona, Thomy, Dr. Oetker, Henkel, Underberg, Milford, Milupa, Beck´s Bier, Ulzena, Degussa, BASF, Bayer AG (letztere drei für chemische Grundstoffe und Lebensmittelzusätze)."

IG-Farben, BASF, Zyklon-B? Na ja!

caralho voador 2010.02.22. 15:19:51

@Jobb híján MDF-es: "Tulajdonképpen nem ír hülyeségeket."
Na, ha te ezt írod, biztosak lehetünk az ellenkezőjében, te bajuszrajongó. Inkább nézegessél mesét: www.youtube.com/watch?v=GON3TN0o69w

Pólópokol - David · http://polopokol.hu 2010.02.22. 15:32:21

Tök jó, végre ők is úgy látnak minket, mint ahogy mi magunkat. Mégsem olyan ostobák ezek a Jürgenék.

Jódoktorod 2010.02.22. 15:41:25

azért a die zeit kommentelői helyreteszik a szerzőt.

dz02 2010.02.22. 15:57:14

@TűzCsucsu: egyszer látnám már, hogy nem csak a kommentekben.....

vkinek csak van jó véleménye erről a "kúrva országról"

elGabor · http://doom-doom-doom.tumblr.com/ 2010.02.22. 16:16:57

Nem, a német sajtó nem "félretájékoztatott". A német sajtóban évek óta nyílt negatív propaganda folyik Magyarország ellen, ki tudja milyen érdekek mentén. Ennek a trendnek megvannak a Seton-Watsonjai, de megvannak a Jászik és a Károlyik is.

Cypriánus 2010.02.22. 16:32:04

sajnos, én is így kezdem látni, a németeknél tudatopsan lejáratnak minket .
Kis hazánk bőven lehetne árnyalatokkal szemtelenebb,: megvenni jó hnéhány nyugati nújságírót kilóra, és kormányhivatalból hackelni awikipediát stb. stb. A tótoktól tanulhatunk....

tudi 2010.02.22. 17:45:38

Ez lesz, menni fog itt a rettegés, hogy jön az Orbán, meg bejut a parlamentbe a jobbik, most minden külföldi kapcsolat mozgatva lesz, hogy démonizálják az elkövetkező, Fidesz-kományt, ezzel is rontva az esélyeket, mivel pont Németország az egyik legfontosabb kereskedelmi partnerünk.

Thulsa Doom (törölt) 2010.02.22. 18:02:10

Ez a legszebb: "Budapesten minden a száz-kétszáz évvel korábbi Bécset másolja, ami egy történelmi lecke mindenki számára."
Ez a kretén tényleg azt gondolja, hogy nem azért hasonlítanak egymásra, mert ugyanakkor épültek, ugyanabban az államalakulatban, hanem azért mert mi most, néhány éve építettük ezeket az épületeket a száz kétszáz évvel ezelőtt épült bécsi mintára! Muhaha!

Na meg igen! Kirekesztők antiszemiták, fasiszákok is vagyunk! (Na és?) A cigányokat, zsidókat, buzikat máskéntgondolkodókat meg nyereg alatt puhítjuk. Ráadásul még a bécsiszeletet is lemásoltuk, oszt ravasz pusztai barbár módra rántotthúsnak hívjuk!
De hogy mi ebben a történelmi lecke, azt a faszom se tudja.

Bell & Sebastian 2010.02.22. 18:48:44

@ERGÉ!

Kösz, hogy megvédted a becsületünket a 15. hozzászólóval együtt!
Esetleg a Bp.-Festungot még az orrukra lehetett volna húzni "Sagittarius" nicknéven, hogy szokják!

Még egy ilyen humor és megcsinálom, hogy legyen is valami alapja a >néger< megállapításainak.

-Torrente- (törölt) 2010.02.22. 19:40:17

Kit érdekel, hogy miket írogat egy külföldi zugfirkász? Ezen nem múlik semmi.

rajcsányi.gellért (ergé) · http://mandiner.blog.hu/ 2010.02.22. 20:46:03

Válaszoltam a Die Zeit kommentfelületén,

www.zeit.de/2010/05/Staedte-Budapest?commentstart=9#cid-587417

Artikel mit Halbwahrheiten

Es ist bedauerlich, dass ein Artikel wie dieser in der Zeit publiziert werden konnte. Der Artikel ist voll mit Halbwahrheiten. Budapest als Kopie Wiens? So sind alle Staedte der ehemaligen Monarchie Kopien der Kaiserstadt.

Die Budapester Innenstadt war in den gleichen Jahrzehnten ausgebaut wie Wien. Das war die kulturelle Welt der Habsburg-Monarchie, von Bregenz bis Lemberg, von Prag bis Triest. Und Budapest war ein gemeinsames Werk der Ungaren, Deutschen, Juden und anderen Völker der Monarchie, die hier zusammen gelebt haben.

Das Parlament in Budapest (mit der maechtigen Kuppel) aehnelt sich nicht an das Parlament von London. Ausserdem: so konnte man sagen, dass das Parlament in Wien wurde von dem Akropolis kopiert?

Und was sollte das meinen: "Budapest, nicht anders als Prag, eine »Burg« hat, von der alles beherrscht wurde." Die Burg von Buda war die Wohnort deutscher Siedlern in dem Mittelalter, warum wirft man das in einer deutschen Zeitung vor?

Und letztendlich der Antisemitismus-Frage - wie kommt diese Frage in einem Stadtportraet vor? Dieses bedauerliche Thema benötigt mehr Diskussion, aber dazu sollte man mehr über die Geschichte der letzte 150 Jahre in Budapest wissen - oder mitteilen in Artikeln wie dieser.

öntelt radírpók 2010.02.22. 21:06:55

@rajcsányi.gellért (ergé): az én szégyenem, de vicces, hogy a magyar ergé német kommentjét Google Translate-tel kellett angolra fordítanom, hogy értsem :)))

nagyon jó, összeszedett válasz volt, remélem elolvassa a nyonorult

szotyirapénzt 2010.02.22. 21:55:39

Nem önmagában a kritikával van a baj, Azonban Jessen cikke dilettáns, pontatlan fércmunka. A Zeit oldalán a kommentelők is osztják rendesen.

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2010.02.24. 08:18:55

@rajcsányi.gellért (ergé): na ja, Bécs meg más városokat kopíroz, azokkal a bazi nagy házakkal és utakkal.
A Stephankirche is másolt. Tulajdonképpen nem érdemes gótikus templomokat nézn, mindegyik eléggés hasonlít egymásra - olyan gótikus. Az ipse felfedezte, hogy volt egy építészeti stílus a Monarchiában. Ha mondjuk elmegy Kolozsvárra és Miskolcra, ugyanolyan pályaudvarokat fog találni. Ja, mert valaha egy ország, egy vasút volt.

Az antiszemitázás pedig a kelet-európai toposz része: visszavágynak a szocializmusba, igénytelen, koszos népség, lop és lusta, és antiszemita. Örüljenek, ha ócsóért dolgozhatnak a fejlett nyugatiak számára.
süti beállítások módosítása